Het Luchtvaart Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 130 Laatste
Acties:
  • 491.413 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

De piloot heeft het helaas niet overleefd.
It is with sadness that the MOD must confirm the death of Flight Lieutenant Jon Egging of the Royal Air Force Aerobatics Team (The Red Arrows). Flight Lieutenant Egging was killed when his Hawk T1 aircraft - Red 4 - crashed around 1km South East of Bournemouth Airport at 1350 on Saturday 20 August 2011.
http://www.raf.mod.uk/red...056-A318-A8D74C70AC0607A6

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:35

MBV

Slechte dag vandaag:
Een Boeing 737 passagiersvliegtuig is vanavond gecrasht in de buurt van Resolute Bay in het uiterste noorden van Canada. Lokale media melden dat twaalf van de vijftien inzittenden om het leven zijn gekomen.

Drie inzittenden zouden het ongeluk hebben overleefd, maar wel gewond zijn geraakt. Onder de vijftien passagiers waren volgens het Canadese CBC News vier bemanningsleden. Het toestel was onderweg van de plaats Yellowknife naar Resolute Bay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Oei... niet bepaald de lekkerste plek om te crashen, zo hoog in het arctische noorden... het is daar in de zomer nog geen +4 graden....

Was een 737-200 (oudje dus) van First Air, reg C-GNWN: Wikipedia: First Air Flight 6560

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EAR0P6ddabCUczSfTCCJyG1R/full.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 21-08-2011 07:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Pfft ben wel benieuwd wat er nou gebeurd is met die Red 4. Die lui kunnen strak vliegen, dat is niet normaal meer.

Dorset, dat plaatsje heeft onze club een wisselbeker naar vernoemd, die ieder jaar wordt uitgereikt aan een leerling die goeie vorderingen boekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Er wordt gespeculeerd dat hij is blijven zitten om een aantal huizen te ontwijken. Er schijnt een mayday afgeven te zijn en ooggetuigen zeggen dat ze niets gehoord hebben (geen motorgeluid).

Er is ook een filmpje waarin je het vliegtuig uit de formatie ziet komen en vervolgens redelijk gecontroleerd begint te dalen. Wellicht dus een engine failure waarna de vlieger zo lang mogelijk is blijven zitten om gewonden op de grond te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:06
wildhagen schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 07:47:
Oei... niet bepaald de lekkerste plek om te crashen, zo hoog in het arctische noorden... het is daar in de zomer nog geen +4 graden....

Was een 737-200 (oudje dus) van First Air, reg C-GNWN: Wikipedia: First Air Flight 6560

[afbeelding]
Ja hoor!! 36.3 jaar oud volgens Airfleets.net

http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-b737-21067.htm

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 13:37
Schiphol in 2007 ontsnapt aan luchtramp

Schiphol is op 6 december 2007 ontsnapt aan een luchtramp. Twee passagiersvliegtuigen misten elkaar op een haar na. De bijna-ramp ontstond door een fout van de luchtverkeersleiding, blijkt uit een recent rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid.

Aan het incident werd nooit veel ruchtbaarheid gegeven, maar komt door het rapport nu toch in de publiciteit. Volgens de onderzoeksraad hield de luchtverkeersleiding zich niet aan de eigen voorschriften, waardoor een Airbus A318 van Air France en een Boeing 737 van KLM rakelings over elkaar heen vlogen.

De Airbus, met 104 passagiers aan boord, maakte vanwege de harde zijwind vlak voor de landing op Schiphol een doorstart. Kort daarvoor gaf de luchtverkeersleiding de Boeing met 195 inzittenden toestemming om te vertrekken. In de lucht kwam het bijna tot een botsing tussen de twee vliegtuigen.

Luchtverkeersleiding Nederland laat in een reactie weten de verantwoordelijkheid bij het ontstaan van het voorval te erkennen en maatregelen te zullen treffen. Zo worden interne voorschriften onderzocht op onduidelijkheden en indien nodig aangepast. Ook worden voorvallen sneller en efficiënter geanalyseerd.
Linkje naar het onderszoeksrapport: http://www.onderzoeksraad...orten/2007112_KLM_AFR.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 01:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=brf0-SmdHCc]

Jammer. :| 4 of 5 vliegtuigen zijn zo geeindigd.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens dit bericht zou het om 2 A300-600's (oudjes dus) gaan die uitgefikt zijn, waarvan één het voormalige prive-toestel van Khadaffi was.

Ze zouden geraakt zijn door BM-21 Grad-rakketten.

Een derde toestel (A320) zou wel brandschade hebben, maar dat zou meevallen.

De overige toestellen die daar op het vliegveld stonden (een 737, een aantal A320's, een A330, een A340 en een An-124) zouden onbeschadigd zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:22
Vloog vandaag met de D-AXLE, B738 van XL-airways Germany terug naar ons koude kikkerlandje :+

Vroeg mij af hoe die gasten bepaalde zaken regelen. XL-airways Germany is een Duitse luchtvaartmaatschappij die door Sunweb gechartered is om van April t/m November vanaf AMS op een aantal bestemmingen te vliegen met een logojet, de D-AXLE. (klikkerdeklik voor een plaatje)
Het viel mij op dat de volledige crew Duits was, de meeste calls over de PA waren dan ook Duits met de poging om verstaanbaar Engels te praten door Duitsers :P Op de heenweg was er alleen een Duitse purser, de andere 3 van de cabin crew kwamen uit NL. Is hier geen regeling voor dat NL-based airliners minimaal één Nederlands sprekende cabin crew member moeten hebben? De safety video was nu Duits (Toen de Engelse versie aan de beurd was, stonden de CFM's al te bulderen op de runway :+) en alle announcements waren Duits / Engels.
Herinner mij van een reis naar de VS met Delta dat op zowel de heen- als terugvlucht er een Nederlandssprekende stewardess aan bord was omdat de wetgeving of Delta dat zo verlangde.

En waar zullen de crew-members verblijven? Op de heenreis hadden we +90m vertraging 's ochtends omdat de crew er nog niet was. De officiële lezing door de afhandelaars was dat ze in de file stonden uit Duitsland, maar het lijkt mij toch sterk dat de crew elke keer uit Duitsland komt gereden terwijl er een van hun kisten vast van April t/m November in AMS staat. En hoe doen ze dit met onderhoud?

[ Voor 5% gewijzigd door BounceCloud op 29-08-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Klinkt als een ACMI lease met lokale cabin crew, hebben wij ook op het moment...

Onderhoud kan KLM doen, crewtransport/hotels is een ander verhaal. Het is geen raar iets in ieder geval...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Dat soort dingen zijn inderdaad heel normaal. Zo heeft KLM een tijdje vluchten gedaan voor Kenia airways, een blauwe 747 met 'blauwe' vliegers en Keniaans cabinepersoneel. Maatschappijen die capaciteit overhebben proberen deze vaak te verhuren omdat dit veel geld scheelt.

Het lijn-onderhoud wordt gewoon een lokaal bedrijf voor ingehuurd, al het geplande onderhoud kan gewoon in Duitsland gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 09:31
zit voor mn werk in Beieren-Duitsland en hoorde iets opmerkelijks op de radio vanmorgen.
Sportvliegtuigje maakt noodlanding op weg in dorpje. Gelukkig slechts lichtgewonden en relatief weinig schade.

zie link: http://www.hr-online.de/w...tandard_document_42455846

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:25

The Legend

*Plop*

Zijn de toestelconfiguraties van verschillende luchtvaartmaatschappijen heel erg anders of worden die hoofdzakelijk bepaald door de toestelbouwer? Ik ben twee meter lang, niet extreem groot naar mijn idee, maar kan in veel Airbus toestellen niet fatsoenlijk zitten. Gevlogen met Lufthansa, Emirates, Aeroflot, China Airlines en AirAsia. In de A330 pas ik fysiek met m'n benen tussen de stoelen, maar zit dan met m'n knieën tegen de rugleuning van m'n voorganger. In de A320 of A319 is de rugleuning vaak zo laag dat ik met schouderbladen tegen de hoofdsteun aan zit en moet ik m'n knieen opzij doen om tussen de stoelen te passen.. Exitrow seats zijn steeds vaker alleen tegen betaling te krijgen en als dit niet zo is vaak vergeven aan frequentflyers van 1 meter 70 :+ Is dit gewoon de misère van economy class of komen er nog toestellen die wat meer binnenruimte krijgen? De A380 van Emirates zat bijvoorbeeld prima, maar dat toestel is helaas (nog?) geen gemeengoed op de meeste routes.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Yihaaa schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:43:
zit voor mn werk in Beieren-Duitsland en hoorde iets opmerkelijks op de radio vanmorgen.
Sportvliegtuigje maakt noodlanding op weg in dorpje. Gelukkig slechts lichtgewonden en relatief weinig schade.

zie link: http://www.hr-online.de/w...tandard_document_42455846
http://g.co/maps/jfbx
Daar moet het ongeveer gebeurd zijn... Niet veel buitenlandingsmogelijkheden in de buurt inderdaad, als je goed laag zit.
The Legend schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:48:
Zijn de toestelconfiguraties van verschillende luchtvaartmaatschappijen heel erg anders of worden die hoofdzakelijk bepaald door de toestelbouwer? Ik ben twee meter lang, niet extreem groot naar mijn idee, maar kan in veel Airbus toestellen niet fatsoenlijk zitten. Gevlogen met Lufthansa, Emirates, Aeroflot, China Airlines en AirAsia. In de A330 pas ik fysiek met m'n benen tussen de stoelen, maar zit dan met m'n knieën tegen de rugleuning van m'n voorganger. In de A320 of A319 is de rugleuning vaak zo laag dat ik met schouderbladen tegen de hoofdsteun aan zit en moet ik m'n knieen opzij doen om tussen de stoelen te passen.. Exitrow seats zijn steeds vaker alleen tegen betaling te krijgen en als dit niet zo is vaak vergeven aan frequentflyers van 1 meter 70 :+ Is dit gewoon de misère van economy class of komen er nog toestellen die wat meer binnenruimte krijgen? De A380 van Emirates zat bijvoorbeeld prima, maar dat toestel is helaas (nog?) geen gemeengoed op de meeste routes.
Dat is de misère van de ecomomy-class inderdaad. Luchtvaartmaatschappijen kunnen tot in hele hoge mate de indeling van het vliegtuig bepalen. De pitch waarop de stoelen geplaatst zijn is over het algemeen gewoon company-policy.

[ Voor 53% gewijzigd door mcDavid op 29-08-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik kan alleen maar aanraden selectief te zijn in je keuze van luchtvaartmaatschappijen. Ik heb (met mijn lengte) de beste ervaringen met THAI en Philipine Airlines. Helaas vliegt die laatste niet meer naar Europa.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor lange mensen is MH (malaysian) ook erg fijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor de wat dikkere mede-mensen kan ik met name Cathay Pacific en Vietnam Airlines aanbevelen. Vietnam vliegt overigens alleen op Frankfurt en Charles de Gaulle binnen Europa afaik. Cathay doet o.a. ook Schiphol aan.

Sowieso betere ervaringen met Aziatische maatschappijen dan met Europese op dat vlak. Uiteraard zijn er uitzonderingen, Lufthansa is bijvoorbeeld aardig OK te noemen, KLM niet bepaald, qua comfort voor iets dikkere mensen.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 30-08-2011 11:25 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

CyBeR schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:03:
Nog geen ervaring mee, maar die staat op de planning voor de volgende vlucht naar Ha Noi (zijn opa en oma in Vietnam willen Toon ook wel eens zien).
wildhagen schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:25:
Sowieso betere ervaringen met Aziatische maatschappijen dan met Europese op dat vlak.
AMEN!

[ Voor 25% gewijzigd door Freee!! op 30-08-2011 11:26 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker in de 777 van hen!
Die is ruimer dan de 747 die ze inzetten op Amsterdam.
Kon ik goed merken toen ik van Amsterdam via Kuala Lumpur naar Auckland vloog.
777 vond ik veel prettiger / ruimer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
The Legend schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:48:
http://www.seatguru.com/ is je nieuwe vriend.
Yes. Bv. de 747 van MH heeft 'slechts' 360 stoelen, de KLM 747 heeft er 415. Dat scheelt al snel wat in beenruimte.

Even wat ander nieuws: Boeing heeft de 737 Max aangekondigd, voorheen wel bekend als 737RE. In het kort wordt dit de 737 NG met nieuwe engines (LEAP-1B) en sky interior.
SEATTLE, Aug. 30, 2011 /PRNewswire/ -- Boeing (NYSE: BA) has unveiled the 737 MAX, the name of the new engine variant of the market-leading 737 launched today.

The new family of aircraft – 737 MAX 7, 737 MAX 8 and 737 MAX 9 – builds on the strengths of the Next-Generation 737.

"The 737 MAX offers airlines the right solution and the best choice for creating the most successful future with improved profitability," said Nicole Piasecki, vice president of Business Development and Strategic Integration, Boeing Commercial Airplanes. "The 737 MAX will deliver maximum efficiency, maximum reliability and the Boeing Sky Interior will continue to offer maximum passenger comfort. We call it the 737 MAX because it optimizes everything we and our customers have learned about designing, building, maintaining and operating the world's best single-aisle airplane."

The 737 MAX will deliver big fuel savings that airlines will need to successfully compete in the future. Airlines will benefit from a 7 percent advantage in operating costs over future competing airplanes as a result of optimized CFM International LEAP-1B engines, more efficient structural design and lower maintenance requirements.

Airlines will continue to benefit from maximum reliability. The 737 MAX will build upon the Next-Generation 737's highest reliability performance of any airplane in the world – 99.7 percent on-time departure rate.

The 737 MAX will deliver passenger appeal through the new 737 Boeing Sky Interior. The powerful appeal of the new interior comes from the most spacious cabin headroom, overhead bins that disappear into the ceiling yet carry more bags and LED lighting that brings any color into the cabin.

The Boeing 737 is the world's most popular and reliable commercial jet transport, with more than 9,000 orders to date. Boeing forecasts global demand for more than 23,000 airplanes in the 737's market segment over the next 20 years at a value of nearly $2 trillion.

More information about 737 MAX is available at www.newairplane.com and in this video: YouTube: New Boeing 737 MAX - YouTube.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UXXO4wc30rT0mw4GZCbY8RMH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E4smtxCcaOMvDAYk0WUwHyWq/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/juTRjFA2KzhzmBdWp12iG92F/full.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:15
Handig om wat ervaringen te lezen m.b.t. ruimte in je stoel bij diverse maatschappijen. Onlangs met de KLM 747 naar Curacao gevlogen, maar daar kon ik echt niet fatsoenlijk in zitten. Ik ben 1.91 met de lengte vooral in m'n benen en zat behoorlijk met m'n benen tegen de stoel aan gedrukt. Verder ben ik vrij smal gebouwd en vond ik de breedte van de stoel aan het gangpad om te huilen.
Volgend jaar willen we naar Thailand en omstreken dus wil dan toch wel een beetje letten op wat extra beenruimte aangezien het nog langer vliegen is.

[ Voor 9% gewijzigd door Southern Sun op 30-08-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:38
1.91 is tegenwoordig niet meer echt lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Southern Sun schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:53:
Handig om wat ervaringen te lezen m.b.t. ruimte in je stoel bij diverse maatschappijen. Onlangs met de KLM 747 naar Curacao gevlogen, maar daar kon ik echt niet fatsoenlijk in zitten. Ik ben 1.91 met de lengte vooral in m'n benen en zat behoorlijk met m'n benen tegen de stoel aan gedrukt. Verder ben ik vrij smal gebouwd en vond ik de breedte van de stoel aan het gangpad om te huilen.
Volgend jaar willen we naar Thailand en omstreken dus wil dan toch wel een beetje letten op wat extra beenruimte aangezien het nog langer vliegen is.
De 747 is relatief gezien oud, in die tijd had je minder lange mensen. Nieuwere toestellen (zoals de 777-300ER) houden daar al meer rekening mee. Er vliegen genoeg 777's naar Thailand, dus hou dat in gedachten. Echt nieuwe toestellen zoals de 787 en A380 (en over enkele jaren de A350) bieden nog meer comfort op dat gebied, misschien dat je volgend jaar in zo'n toestel terecht komt (om in gedachten te houden: Malaysia Airlines zet volgend jaar een A380 in op Kuala Lumpur - Amsterdam).

En verder hangt het natuurlijk van de maatschappij af, de KLM bijvoorbeeld zijn altijd zoveel mogelijk stoelen in haar toestellen willen stoppen. Check seatguru voor de stoelindeling per maatschappij.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Southern Sun schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:53:
Paar euro extra neerleggen voor Economy Comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Laatst online: 20:15
XWB schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:12:
[...]

De 747 is relatief gezien oud, in die tijd had je minder lange mensen. Nieuwere toestellen (zoals de 777-300ER) houden daar al meer rekening mee. Er vliegen genoeg 777's naar Thailand, dus hou dat in gedachten. Echt nieuwe toestellen zoals de 787 en A380 (en over enkele jaren de A350) bieden nog meer comfort op dat gebied, misschien dat je volgend jaar in zo'n toestel terecht komt (om in gedachten te houden: Malaysia Airlines zet volgend jaar een A380 in op Kuala Lumpur - Amsterdam).

En verder hangt het natuurlijk van de maatschappij af, de KLM bijvoorbeeld zijn altijd zoveel mogelijk stoelen in haar toestellen willen stoppen. Check seatguru voor de stoelindeling per maatschappij.
Ah goede info :) Had de economy comfort al in gedachten, maar wist niet dat de nieuwere toestellen er meer rekening mee hielden. A380 lijkt me nog wel mooi om mee te vliegen, Malaysia maar eens in gedachten houden.
1.91m is misschien niet meer lang tegenwoordig, maar wanneer die lenge vooral in je benen zit steken je knieen dermate ver uit dat je er vaak last van hebt :P

[ Voor 3% gewijzigd door Southern Sun op 30-08-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 20:38
OT: Maleisie is niet gelijk een goedkoop land in Azie wat ik weet. Thailand is wat dat betreft beter. Maar dat was zo 10 jaar terug, weet niet hoe het nu staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Sjah schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:39:
OT: Maleisie is niet gelijk een goedkoop land in Azie wat ik weet. Thailand is wat dat betreft beter. Maar dat was zo 10 jaar terug, weet niet hoe het nu staat.
Laatste keer dat ik er was (februari 2010), was Thailand in ieder geval goedkoper dan Vietnam, dit tot grote verbazing van mijn toenmalige Vietnamese verloofde en huidige echtgenote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Southern Sun schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:48:
[...]

Ah goede info :) Had de economy comfort al in gedachten, maar wist niet dat de nieuwere toestellen er meer rekening mee hielden. A380 lijkt me nog wel mooi om mee te vliegen, Malaysia maar eens in gedachten houden.
1.91m is misschien niet meer lang tegenwoordig, maar wanneer die lenge vooral in je benen zit steken je knieen dermate ver uit dat je er vaak last van hebt :P
Emirates vliegt met een A380 op Bangkok (wel via Dubai). Wij zijn vorig jaar vanaf Dusseldorf gevlogen, maar volgens mij vliegt Emirates nu ook vanaf Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
The Legend schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:28:
[...]

Emirates vliegt met een A380 op Bangkok (wel via Dubai). Wij zijn vorig jaar vanaf Dusseldorf gevlogen, maar volgens mij vliegt Emirates nu ook vanaf Amsterdam.
Ja, maar niet met een A380. Emirates vliegt dagelijks met een 777 naar Amsterdam.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Klopt, beetje onduidelijke geformuleerd. Ze vliegen dus vanaf Dubai met de A380 :) Wij deden DUS -> DBX -> BKK en nu is dus ook mogelijk AMS -> DBX -> BKK. Met beide routes vlieg je vanaf Dubai met een A380 naar Bangkok.

[ Voor 64% gewijzigd door The Legend op 31-08-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Freee!! schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:25:
[...]

Laatste keer dat ik er was (februari 2010), was Thailand in ieder geval goedkoper dan Vietnam, dit tot grote verbazing van mijn toenmalige Vietnamese verloofde en huidige echtgenote.
Hmm geld dat zelfs voor een Vietnamese (dat het duur is)? Want ik had het idee dat je als toerist er gewoon vreselijk wordt afgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
The Legend schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:49:
Klopt, beetje onduidelijke geformuleerd. Ze vliegen dus vanaf Dubai met de A380 :) Wij deden DUS -> DBX -> BKK en nu is dus ook mogelijk AMS -> DBX -> BKK. Met beide routes vlieg je vanaf Dubai met een A380 naar Bangkok.
Helemaal correct :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Southern Sun schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:53:.....................
Ik zeg Eva Air, en dan de eliteclass. Ik heb er 75,- extra voor betaald en je krijgt erg veel terug. Totale ticketprijs was iets van 819,- voor deze klasse.

www.casarodriguillo.com

• Freee!!

Freee!!

Devil schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:19:
[...]
Hmm geld dat zelfs voor een Vietnamese (dat het duur is)? Want ik had het idee dat je als toerist er gewoon vreselijk wordt afgezet.
Als toerist loop je inderdaad die kans, maar zij vond de prijzen in Vietnam vrij gewoon. Tevens maakte zij de opmerking dat Thailand goedkoper was al in Thailand (waar we eerst waren).

• Floppie
  • Laatst online: 16:33
XWB schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:12:
[...]

Dit raakt natuurlijk kant noch wal. Een 747 valt ook gewoon ruim in te delen. Denk je dat die stoelen uit 1960 komen? Cabines worden regelmatig opnieuw ingericht met nieuwe stoelen. En inderdaad heeft Malaysia Airlines meer beenruimte (34 inch vs 32 inch KLM). Maar het feit dat MAS minder stoelen in een 747 heeft komt voornamelijk doordat ze First en Business class hebben waar KLM geen First Class heeft...
Ik vlieg zelf veel liever in een 747 als in een 777. 747 heeft veeel meer ruimte. Nieuwe vliegtuigen worden juist heel efficient ingedeeld. Minder loze ruimtes, kleinere galleys en kleinere cockpits! ;)

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Vergeet niet, dat nieuwe stoelen niet hetzelfde is als een nieuwe cabine. Als je je seat configuratie veranderd, moet je ook je panel configuratie veranderen zodat de oxygen masks op de juiste plaats naar beneden komen.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:10

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Bolk schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:12:
Vergeet niet, dat nieuwe stoelen niet hetzelfde is als een nieuwe cabine. Als je je seat configuratie veranderd, moet je ook je panel configuratie veranderen zodat de oxygen masks op de juiste plaats naar beneden komen.
Dat kan prima tijdens de D Check (eens in de paar jaar, hangt af van het gebruik) gedaan worden. Dan wordt heel het airframe gestript.

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:04

Freak187

geen

Bolk schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:27:
Klinkt als een ACMI lease met lokale cabin crew, hebben wij ook op het moment...

Onderhoud kan KLM doen, crewtransport/hotels is een ander verhaal. Het is geen raar iets in ieder geval...
ACMI (Aircraft, crew, maintenance, insurance) is in feite een wet lease.
Je hebt ook nog een damp en een dry lease. Met een dry lease breng je het toestel naar een andere operator en die schrijft hem tijdelijk op zijn AOC geloof ik (sideletter). Dry lease is zonder crew en maintenance. Daar moet de tijdelijke operator voor zorgen.

Zitten heel wat (juridische) haken en ogen aan. Een PH geregistreerd toestel moet bijvoorbeeld van EASA naar FAA (in geval van Noord Amerika) specs gaan. Soms is het alleen een switch op een box omzetten.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Weer nieuwe vliegramp, dit keer in Rusland:
Een passagiersvliegtuig van Russische makelij is woensdag neergestort bij de plaats Jaroslavl ten noordoosten van Moskou.

36 van de 37 inzittenden zouden zijn omgekomen. Dat meldde het Russische persbureau Interfax.
nu.nl

Zou gaan om een Yak-42, tijdens het opstijgen. Zou 500 meter van de landingsbaan gecrashed zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 07-09-2011 15:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:02:
Weer nieuwe vliegramp, dit keer in Rusland:

[...]

nu.nl

Zou gaan om een Yak-42, tijdens het opstijgen. Zou 500 meter van de landingsbaan gecrashed zijn.
Je zou bijna denken dat het geen vliegrampen meer zijn, maar verwachte incidenten... Hoe erg ook, het blijft een nogal risicovolle tak van sport, dat binnenlands vliegen in de CIS/GOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mjah, kan elders natuurlijk ook gebeuren. We weten de oorzaak nog niet....

Zou iig gaan om toestel met registratie RA-42434, http://www.airliners.net/...kovlev-Yak-42D/1902697/L/

Meer info: http://www.avherald.com/h?article=4428da13&opt=0

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:54:
Mjah, kan elders natuurlijk ook gebeuren. We weten de oorzaak nog niet....

Zou iig gaan om toestel met registratie RA-42434, http://www.airliners.net/...kovlev-Yak-42D/1902697/L/

Meer info: http://www.avherald.com/h?article=4428da13&opt=0
Natuurlijk kan het ergens anders gebeuren, maar ik denk dat we het er beide wel over eens zijn als ik zeg dat binnen de ex-sovjet staten relatief veel meer ongevallen zijn dan "in het westen", zijn ook statistieken over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

O, daar ben ik het zeker mee eens ja. Zijn er overigens ook statistieken van oorzaken enzo? Want ik denk dat het meer aan gebrekkig onderhoud of pilot error (dronken piloten komen daar nogal eens voor) ligt dan aan de toestellen zelf.

Aan boord zouden een compleet ijshockey-team zijn, waaronder enkele grote namen...

Afbeeldingslocatie: http://www.nrc.nl/wp-content/uploads/2011/09/400-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/m48YiDCWX3NYskyzp2oN71tK/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ncontent.life.ru/media/2/galleries/2011/09/4250/7779531bf677e123e4298c62362024b6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://nieuws.wegenerweb.nl/multimedia/archive/02121/jaroslavl_vliegtui_2121457a.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 07-09-2011 17:41 ]

Virussen? Scan ze hier!

• MBV

MBV

The aircraft, whilst being operated by Tatarstan Airlines, had been banned from making flights to the European Community in 2009, following airworthiness and air safety concerns.
[knip]
The Yak-Service aircraft struck a tower mast at Tunoshna Airport as it was taking off, with reports that the aircraft used too much runway to take off. After it struck the tower mast, the aircraft caught fire, rolled to the right, and then crashed into the Volga River beyond the airport.
Wat me ook opvalt aan de wiki-pagina: crew bestaat uit 2 piloten, een mechanic, 2 flight engineers en 3 flight attendants. Een mechanic en 2 flight engineers? Moesten die de hele vlucht met een kannetje olie rond of zoiets?

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

MBV schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:41:
[...]

Wat me ook opvalt aan de wiki-pagina: crew bestaat uit 2 piloten, een mechanic, 2 flight engineers en 3 flight attendants. Een mechanic en 2 flight engineers? Moesten die de hele vlucht met een kannetje olie rond of zoiets?
Die IL-76 freighter is ook zo'n ding.. Die vliegen ze ook met z'n 7en. 2 piloten, een flight engineer, een radio operator, een navigator en 2 loadmasters...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat is sowieso het verschil tussen een mechanic en een flight engineer? Dat is toch hetzelfde?

Wel een beetje oversized crew voor zo'n toch relatief klein toestel.... of was een deel gewoon als meeliftende passagier meegegaan en niet als onderdeel van de crew?

Virussen? Scan ze hier!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Nee de mechanic is degene die met het oliekannetje in z'n hand staat, een flight engineer is degene die op z'n metertje ziet dat er olie bij moet ;)

De mechanic is dus de echte hands on monteur, de flight engineer zit in de cockpit en bedient en controleert verschillende systemen.

Die cockpits zijn zo ontzettend ouderwets dat het met twee man simpelweg niet te doen is. Tegenwoordig hebben we computers die alle systemen in de gaten houden en waarschuwen zodra er iets niet goed is.

[ Voor 28% gewijzigd door Devil op 08-09-2011 11:56 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Werkverschaffing was in Sovjet tijden belangrijk en de vakbond eiste ook een navigator aanboord. In het Westen kon men wel gemakkelijker het aantal crewleden verlagen.

• MBV

MBV

@Devil: een 747 vloog toch ook met maar 3 mensen? pilot, co-pilot, en flight-engineer? Van die configuratie kan je veel foto's vinden, maar niet van de YAK-42.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor zover ik uit de specs kan opmaken heeft de Yak-42 een cockpit-crew van 2 man: piloot en copiloot, en is er in de cockpit geen werkplek voor een flight engineer.

In deze foto zie je dat ook wel een beetje terug:

Afbeeldingslocatie: http://www.clashmaker.com/wp-content/uploads/2010/11/4562914831_4ed0869515_z.jpg

De Yak-42 is er juist mede gekomen om oudere toestellen, met bemanningen van 4 tot wel 6 man, te vervangen, zodat er efficienter en goedkoper gewerkt kan worden...

Virussen? Scan ze hier!

• MBV

MBV

mooie afwerking van de isolatie ook, in het plafond :') Blijf ik toch benieuwd wat die 3 techneuten dan wel aan boord deden. Vertaalfout van purser?

[ Voor 8% gewijzigd door MBV op 08-09-2011 15:31 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ehm, jij denkt dat dat de finale afwerking is? Er zit ook folie voor de ramen... deze foto zal wel tijdens een of andere speciale gelegenheid (revisie ofzo, of misschien is het een toestel in aanbouw) zijn genomen lijkt me.

Check ook andere foto's van een Yak-42, daar is de afwerking gewoon normaal.

Zie http://www.airliners.net/...kovlev-Yak-42D/1170289/L/ bijvoorbeeld, daar zit het gewoon wel strak tegen het plafond, ipv los, zoals op de eerste foto.

[ Voor 23% gewijzigd door wildhagen op 08-09-2011 15:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Was alvast bezig om een vlucht naar Incheon te boeken, volgend jaar maart. Directe vlucht met KLM was zo'n 1250 euro. Keek voor de grap hoeveel het kost om vanaf Londen te vliegen, en dan is diezelfde vlucht (met natuurlijk een overstap in Amsterdam) maar 650 euro. Precies dezelfde tijdstippen en vluchtnummers.

LCY -> AMS KL2454
AMS -> ICN KL0865
ICN -> AMS KL0866
AMS -> LCY KL2465

Nu vind ik het niet zo erg om een dagje naar Londen te gaan, maar heb liever geen nutteloze overstappen. Kan ik niet gewoon in Amsterdam op-/afstappen?

Dit is overigens een backup plan, vlieg liever met Asiana maar die prijzen schommelen nogal (vorige week 720 euro, nu opeens 2.1k).

(en als dit topic alleen maar is om vliegtuigen te spotten, mea culpa :))

• Napsju
Lufthansa heeft regelmatig aanbiedingen naar het oosten. Ik heb onlangs AMS-FRA-SIN retour per A380 geboekt voor 503 euro in de door jou genoemde periode. Incheon stond daar ook bij. Even inschrijven voor de LH nieuwsbrief dus. En dan is er nog AirAsia X. Als je geluk hebt kun je daar heel goedkoop mee vliegen. Ik vlieg binnenkort voor 188 euro retour van Parijs Orly naar Kuala Lumpur, en dat incl eten en bagage.

Lekker!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Jeoh schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:10:
Was alvast bezig om een vlucht naar Incheon te boeken, volgend jaar maart. Directe vlucht met KLM was zo'n 1250 euro. Keek voor de grap hoeveel het kost om vanaf Londen te vliegen, en dan is diezelfde vlucht (met natuurlijk een overstap in Amsterdam) maar 650 euro. Precies dezelfde tijdstippen en vluchtnummers.

LCY -> AMS KL2454
AMS -> ICN KL0865
ICN -> AMS KL0866
AMS -> LCY KL2465

Nu vind ik het niet zo erg om een dagje naar Londen te gaan, maar heb liever geen nutteloze overstappen. Kan ik niet gewoon in Amsterdam op-/afstappen?

Dit is overigens een backup plan, vlieg liever met Asiana maar die prijzen schommelen nogal (vorige week 720 euro, nu opeens 2.1k).

Je kunt in principe in AMS uitstappen, alleen gaat je bagage dan weer door naar LCY (of je moet hier een echt gegronde reden voor hebben willen ze het in AMS op de band gooien). Opstappen in AMS lukt sowieso niet, je moet je reis echt beginnen in LCY dan.

• Fly-guy
  • Niet online
Jeoh schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:10:

LCY -> AMS KL2454
AMS -> ICN KL0865
ICN -> AMS KL0866
AMS -> LCY KL2465

Nee, je moet opstappen in London, anders annuleren ze je volgende vlucht. Ook gaat je bagage op de terugweg weer naar London, zelfs al stap je af in Amsterdam, dan nog is de kans zeer groot dat je bagage verder gaat.
Op zich niet meer dan logisch, je koopt een ticket met bepaalde voorwaarden, waardoor je lagere prijzen betaalt. Onder die voorwaarden uit proberen te komen vinden ze natuurlijk niet leuk.

• Tourniquet
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Fly-guy schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:01:
[...]

Nee, je moet opstappen in London, anders annuleren ze je volgende vlucht. Ook gaat je bagage op de terugweg weer naar London, zelfs al stap je af in Amsterdam, dan nog is de kans zeer groot dat je bagage verder gaat.
Op zich niet meer dan logisch, je koopt een ticket met bepaalde voorwaarden, waardoor je lagere prijzen betaalt. Onder die voorwaarden uit proberen te komen vinden ze natuurlijk niet leuk.
Inderdaad. Vertrekken vanuit Londen ontkom je niet aan. Op de terugweg hoeft dat niet, maar zul je of met alleen handbagage moeten reizen of het personeel van de incheckbalie in Incheon moeten overtuigen je bagage alleen tot AMS te labelen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Jammer, jammer. Dan maar even wachten op een mogelijke Lufthansa deal, of tot Asiana z'n prijzen weer in orde heeft.

(voorkeur voor Asiana vanwege Star Alliance + Koreaanse maatschappij, dus inchecken op het treinstation in Seoul ipv op het vliegveld)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De vliegramp met de Yak-42 in Rusland gisteren zou mogelijk zijn veroorzaakt door slechte brandstof:
Slechte kwaliteit brandstof is een mogelijke oorzaak van de crash van een Yakovlev 42-toestel bij de Russische stad Jaroslavl, ten noordoosten van Moskou. Dat stelde een bron uit de luchtvaartindustrie donderdag in Russische media.

"Het toestel wist niet genoeg snelheid te maken en viel van lage hoogte op de oever van de Wolgarivier. Bijtanken met een slechte kwaliteit brandstof wordt als belangrijkste oorzaak gezien van een slecht werkende motor", aldus de bron tegen persbureau RIA Novosti.

Getuigen hoorden twee harde knallen voordat het toestel met 45 inzittenden neerstortte. Onder de slachtoffers zijn vrijwel alle spelers en begeleiders van Lokomotiv Jaroslavl, een topteam uit de ijshockeycompetitie KHL. Twee overlevenden zijn in kritieke toestand naar een ziekenhuis in Moskou overgebracht. Een van hen is een speler.

President Dmitri Medvedev van Rusland bezocht de plaats van het ongeval. Hij is woedend over de onveiligheid in de Russische luchtvaart en heeft hervormingen van de luchtvaart aangekondigd.

Het aantal luchtvaartmaatschappijen voor de lucratieve binnenlandse markt in Rusland dient volgens hem fors te krimpen. De vloot moet versneld worden gemoderniseerd en piloten en andere bemanningsleden moeten betere training krijgen, opdat de kans op ongevallen afneemt.
Bron: http://www.bndestem.nl/re...gelijke-oorzaak-crash.ece

Virussen? Scan ze hier!

• MBV

MBV

Lijkt mij wel heel erg raar. Dan zouden de piloten toch halverwege de runway een te laag toerental moeten zien, en dan de start afbreken? Ik snap dat je met zo'n tri-jet minder reserve hebt dan een twin-jet, maar als de brandstof problemen heeft en je daardoor minder dan 70% van je vermogen haalt moet dat toch op tijd opvallen, lijkt mij.

Het zijn geen omstandigheden voor icing, lijkt me zo ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 08-09-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Over onderstaande order wordt al maanden gespeculeerd, over enkele dagen zullen we eindelijk de bestelde aantallen weten. Ik ben benieuwd hoeveel toestellen hiervan de KLM zal gebruiken.
Air France-KLM zal de order voor minimaal vijftig nieuwe vliegtuigen, onder meer gebruiken om zestien oudere Airbus A340's van Air France en tien McDonnell-Douglas MD-11's van KLM te vervangen. Dat moet voor het einde van het decennium gebeuren. Topman Pierre-Henri Gourgeon heeft dat vrijdag gezegd, zo meldt persbureau Dow Jones Newswires.

Naar verwachting maakt het bedrijf kort na de volgende bestuursvergadering op 15 september de grote order officieel bekend. Het zou gaan om vijftig toestellen plus vijftig opties op vliegtuigen. De luchtvaartcombinatie wil de bestelling verdelen tussen de A350 van Airbus en de 787 Dreamliner van Boeing.

Volgens Gourgeon zal de luchtvaartmaatschappij waarschijnlijk de capaciteitsuitbreiding voor zomer 2012 beperken vanwege de sombere economische vooruitzichten. "We gingen uit van een stijging met vijf procent, maar richten ons nu op twee procent tot drie procent. Wel gebruiken we grotere vliegtuigen."
En de 777 zal een update krijgen:
Emirates is working closely with Boeing on its 777-300ER successor development effort, and indicates it could become the launch customer if the airframer decides to give the programme the go-ahead.

But the Dubai-based airline is also waiting to meet with Airbus, to begin discussions about its dissatisfaction with the changes to the A350-1000 disclosed at the Paris air show in June.

"There's a lot of work going on [at Boeing on the new 777], and we're involved in it," Emirates Airline's president Tim Clark went on to add.

Clark added that Boeing is getting "ready to rock and roll", and if the new aircraft meets Emirates' needs then it could sign up as a launch customer.

Emirates is a major 777-300ER customer, with over 100 of the General Electric GE90-115-powered variant in service or on order, as well as 10 of the -200LR "shrink" type.

Clark did not divulge details of Boeing's 777 successor studies, but said that Emirates' requirement would be for a twinjet capable of flying a 50-tonne payload - by its rules - between Dubai and Los Angeles.

Today the airline operates a 777-300ER on the route, with a payload of around 35-37 tonnes. "So I'm not carrying any cargo and have a 20-seat payload ­penalty," said Clark.

"They've got to look at the weight, the wing and at propulsion to get an SFC [specific fuel consumption] reduction," he added. "[GE Aviation president] David Joyce has got a lot up his sleeve for the new GE90-115. He's definitely going to give us something on that."

Clark speculated that to have "a fighting chance" of ­eventually creating the aircraft Emirates wants, Boeing would need to ­reduce the empty weight by at least 5-8 tonnes, perhaps even as far as anything up to about 10 tonnes.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Om nog even terug te komen op beenruimte voor lange mensen.. Heb vorige week vluchten geboekt van Dusseldorf naar San José (Costa Rica) via Londen en New York; vliegen met Continental. Tijdens het boekingsproces kun je Extra Legroom seats boeken. Je kunt echter vooraf niet zien hoeveel het kost, lekker flauw :p Ter info, prijzen per stoel: London - New York $119 en New York - San José $99-$109. Stoelen zijn gewoon exit row of bulkhead seats en verder niets speciaals. Prijsverschil zit soms in stoelen met extra beenruimte maar limited recline, die zijn dan iets goedkoper. Viel me wel tegen dat ze de stoelen zo duur verkopen, aan de andere kant heb ik nu bewezen dat het verkoopt 8)7 Tickets waren 787 euro (retour), daar bovenop dus nog dik $300 voor extra beenruimte voor 3 vluchten: LHR-EWR, EWR-SJO en SJO-EWR. Terug vliegen met een 767 en die schijnen standaard al wat ruimer te zijn, hopelijk klopt dat :+ Heb iig bewust de vluchten geskipt die vliegen met een 757, dat schijnt echt absurt krap te zijn voor een intercontinentale vlucht.

[ Voor 14% gewijzigd door The Legend op 11-09-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert1985
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 10:40
Hoi hoi,

Gisteren naar een infodag geweest van KLM academy op de luchthaven van Antwerpen. Daar werd verteld dat er een lange wachtlijst is van afgestudeerde piloten van KLM. In de Benelux zou er dus een overschot zijn van piloten terwijl er in Duitsland een tekort zou zijn. In Duitsland verdient een piloot nog eens meer dan in Nederland en zeker België. Nu blijkt de grootste drempel de duitse taal te zijn die je in woord en schrift degelijk moet beheersen. Klopt dit? Is er inderdaad een tekort in Duitsland? Zit hier iemand die hier meer over weet?

Alvast bedankt!

• anandus
  • Niet online
'Handrem oorzaak crash Jaroslavl'

Volgens de Russische krant Moskovski Komsomolet is de vliegtuigcrash bij Jaroslavl veroorzaakt doordat een van de piloten vergeten was de handrem van het vliegtuig af te halen. Bronnen binnen het onderzoeksteam van de crash hebben dat aan de krant gemeld.

Het vliegtuig zou daardoor niet genoeg hoogte hebben kunnen maken en stortte kort na het opstijgen neer. 37 spelers, coaches en begeleiders van het plaatselijke ijshockeyteam Lokomotiv Jaroslavl kwamen daarbij om het leven.

'Dom blondje'
Het ongeluk kon gebeuren doordat de gezagvoerder zich niet lekker voelde en het gezag overdroeg aan zijn co-piloot. Die maakte, zoals de krant schreef, een enorme 'domme blondjesfout' door te vergeten het vliegtuig van de handrem te halen.

Volgens correspondent Kysia Hekster lijkt het een logische verklaring "aangezien er de afgelopen week steeds meer informatie naar buiten kwam over wat het allemaal niet was".

"Het was geen slechte kerosine, er was niks mis met de motoren, de zwarte dozen werden gevonden en daaruit bleek dat technische mankementen konden worden uitgesloten en volgens de laatste technische keuring was het vliegtuig helemaal in orde."
Apart.
Ook niet echt positief voor de reputatie van de Russische luchtvaart. Staat het vooral bekend om de slechte staat van de vliegtuigen, kan er nu nog een dosis incompetentie overheen. Mits het inderdaad een 'domme blondjesfout' was, om eerlijk te zijn neem ik de onderzoeksresultaat van de Russen standaard met een korrel zout.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Freee!!

Freee!!

Interessant, maar zijn die motoren sterk genoeg om het vliegtuig in gang te krijgen door de (hand)rem heen :?

Verwijderd

Je kunt er brandweer wagens mee omver blazen, lijkt mij dat zo'n handrem op een gegeven moment ook geen obstakel meer is.
Met je auto kun je immers ook gewoon rijden met de handrem erop.

Krijg je trouwens geen kermis feest aan toeters, bellen en lampjes op het moment dat je vol gas geeft en je parking brake staat nog aan?

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Nou, als ik de handrem erop zet in een A320 staat er 3000psi op de remmen. Die gaat echt geen kant op. Misschien wat bouncen hier en daar en mogelijk sloop je de banden maar take-off lijkt me heel sterk...

Maarja, elk type is anders...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Freee!! schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:54:
Interessant, maar zijn die motoren sterk genoeg om het vliegtuig in gang te krijgen door de (hand)rem heen :?
Een auto kan je ook door de handrem heen trekken. Ok, het gaat wat stroever allemaal, maar het kán wel...

Virussen? Scan ze hier!

• MBV

MBV

@Bolk: zou voor elk type zo moeten zijn. Je moet immers dat ding zonder thrust reversers afremmen op een korte runway, en voor russische toestellen vaak ook op onverhard = extra wielen = extra remkracht. Ik kan het me dus slecht voorstellen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nog een klein akkefietje op Eindhoven Airport overigens vandaag:
Een toestel van Transavia heeft woensdagmiddag op Eindhoven Airport de start afgebroken nadat er rookontwikkeling was ontstaan in een van de motoren. Het toestel, een Boeing 737 met als bestemming Palma de Mallorca (Spanje), stond nog stil.

De 180 passagiers zijn veilig van boord gegaan, liet een woordvoerster van Transavia woensdag weten. Op Eindhoven Airport werd direct groot alarm geslagen.

Technici hebben inmiddels het euvel achterhaald. Nadat een onderdeel in de motor is vervangen zal het vliegtuig alsnog vertrekken, aldus de woordvoerster.
Bron: http://www.bndestem.nl/re...rt-af-na-brandmelding.ece

Op de radio (Omroep Brabant): 'er is op de luchthaven geen enkele sprake van paniek'. :X

Als je al in paniek raakt van een brandje in een motor.... dan word het toch tijd voor een bezoekje aan de GGZ en/of een kalmeringspilletje ofzo :P

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

PH-HZY is 't toestel in kwestie.

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 09:31
mmhh gaat lekker :'( : Tientallen doden door vliegramp Angola

http://www.nu.nl/buitenla...den-vliegramp-angola.html

[ Voor 30% gewijzigd door Yihaaa op 14-09-2011 17:00 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, als je de Russische luchtvaart al onveilig vind, moet je niet naar die van Angola kijken. Was dat niet één van de meest onveilige landen op luchtvaartgebied ter wereld?

Iig staan vrijwel alle airlines uit Angola op de EU-blacklist, behalve TAAG geloof ik. En die hebben ook jarenlang op die blacklist gestaan...

Virussen? Scan ze hier!

• MBV

MBV

wildhagen schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:07:
Nog een klein akkefietje op Eindhoven Airport overigens vandaag:

[...]

Bron: http://www.bndestem.nl/re...rt-af-na-brandmelding.ece

Op de radio (Omroep Brabant): 'er is op de luchthaven geen enkele sprake van paniek'. :X

Als je al in paniek raakt van een brandje in een motor.... dan word het toch tijd voor een bezoekje aan de GGZ en/of een kalmeringspilletje ofzo :P
Op 112brabant telde ik iets van 12 voertuigen, dus tja, iemand heeft een valium nodig :P

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

12 voertuigen vind ik idd wel wat overdreven zeg...

En waar zouden we zijn zonder pics? :)

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1ezuo2a6iyr_700.jpg

Virussen? Scan ze hier!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

wildhagen schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:03:
[...]

Een auto kan je ook door de handrem heen trekken. Ok, het gaat wat stroever allemaal, maar het kán wel...
Gelukkig is een vliegtuig geen auto...

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bolk schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:49:
[...]

Gelukkig is een vliegtuig geen auto...
Inderdaad, een vliegtuig heeft nog wat meer stuwkracht aan boord dan de gemiddelde auto.

• MBV

MBV

Belangrijkste verschil lijkt mij dat een vliegtuig geen veredeld touwtje heeft lopen van de cockpit naar de achtterrem, maar voor de parkeerrem hetzelfde systeem gebruikt als de gewone rem. En als jij met gasgeven door je gewone rem heen kan gaan, moet je toch eens een upgrade overwegen van je remsysteem ;)

• MBV

MBV

Nog meer eindhoven airport:
Luchtvaartmaatschappij Solid Air is per direct onder verscherpt toezicht gesteld. Tijdens invallen werden maandag en dinsdag diverse overtredingen vastgesteld, meldde de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) vanavond.

Vooral op het gebied van training en toetsing van piloten en de registratie van mankementen voldoet Solid Air niet aan de eisen, meldt persbureau Novum.
Ik vroeg me al af hoe ze die auto's die daar altijd staan kunnen betalen... :P [/jaloers]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wel:
Solid Air vliegt regelmatig leden van de koninklijke familie en het kabinet.

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 09:41

Vmu

Rotatate

Ik heb daar eens gesolliciteerd. De auto's pasten niet in de Duitse parkeervakken maar ze waren buitengewoon cheap voor de functie die ik kwam doen. Het motto van de baas: "Management by surprise".
Uitbuiters, wel jammer maar het verbaast me niets.

Vmu

• Seesar
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Vmu schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:12:
Ik heb daar eens gesolliciteerd. De auto's pasten niet in de Duitse parkeervakken maar ze waren buitengewoon cheap voor de functie die ik kwam doen. Het motto van de baas: "Management by surprise".
ken de eigenaar; zoals het management is, is hij in zijn vrije tijd ook. Verbaast me ook niets; hoop poeha, maar daar is het dan ook mee gezegd.

T60P Widescreen

• MBV

MBV

Daar hoef je niet rijk van te worden, en ik neem niet aan dat de prinsen met de auto naar Eindhoven rijden om dan met een prive-jet ergens anders heen te rijden...
Vmu schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:12:
Dat is meer waar ik op doelde. En volgens mij zijn het gewone nederlandse parkeervakken, maar kunnen die piloten gewoon niet parkeren :P

Oh ja, dit vind ik toch wel een bijzonder type toestel dat ze daar regelmatig hebben staan:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/90/Piaggio_P-180_Avanti_Rennes_2010.jpg/800px-Piaggio_P-180_Avanti_Rennes_2010.jpg

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Pusher Configuration, toestel word dus geduwd ipv getrokken door de propellers :)

Zijn vroeger wel meer toestellen van geweest, tegenwoordig zie je het op bemande toestellen niet vaak meer idd. Het heeft namelijk wel wat voordelen, maar ook aardig wat (grote) nadelen, zoals een neiging om in een flat spin te komen, of koelingsproblemen met de motoren.

Steeds meer UAV's zijn overigens weer wel met pushers ipv pullers uitgerust.

Bekende voorbeelden van pushers zijn de Convair B-36 Peacemaker, de eerste nucleaire bommenwerper van de VS, en het grootste propeller-aangedreven vliegtuig ooit in massaproduktie geweest (turboprops uitgesloten), en de P180 die jij al noemt.

Ook wel apart: een flying wing in pusher configuration, de Northrop XB-35 :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/XB-35.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

MBV schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:22:
Belangrijkste verschil lijkt mij dat een vliegtuig geen veredeld touwtje heeft lopen van de cockpit naar de achtterrem, maar voor de parkeerrem hetzelfde systeem gebruikt als de gewone rem. En als jij met gasgeven door je gewone rem heen kan gaan, moet je toch eens een upgrade overwegen van je remsysteem ;)
Daar vergis je je toch behoorlijk in: het is zéér de vraag of de parking brakes een vliegtuig op takeoff thrust kunnen tegenhouden op een droge baan zonder wheelchocks (op een natte baan lukt dat vrijwel zeker niet).

Airbus en Etihad kunnen je precies vertellen wat er kan gebeuren als je dat toch probeert.
Hier de foto's...

Niet voor niets bestaat er zoiets als een takeoff warning systeem dat toetert als je takeoff thrust zet terwijl de parking brakes er nog opstaan. Geen idee of dat ook in Russische vliegtuigen standaard is, maar dat is wel een belangrijke vraag voor het onderzoek, want ook een takeoff warning kan soms falen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 13:01 ]

• Napsju
Jeoh schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:39:
Jammer, jammer. Dan maar even wachten op een mogelijke Lufthansa deal, of tot Asiana z'n prijzen weer in orde heeft.

(voorkeur voor Asiana vanwege Star Alliance + Koreaanse maatschappij, dus inchecken op het treinstation in Seoul ipv op het vliegveld)
LH heeft 'm weer

http://www.lufthansa.com/...id=1000327&specialid=5548

Lekker!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MBV schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:26:
[...]

Daar hoef je niet rijk van te worden, en ik neem niet aan dat de prinsen met de auto naar Eindhoven rijden om dan met een prive-jet ergens anders heen te rijden...
Ik zou een privéjet vooral nemen om te vliegen :P Maar los daarvan, die toko vliegt ook gewoon vanaf Schiphol of elk ander vliegveld wat je wilt. Dus ja ik kan 't me prima voorstellen en ik kan me ook voorstellen dat ze er niet bepaald minder voor vragen dan als jij of ik hun diensten zouden willen gebruiken.

• MBV

MBV

Ik bedoelde meer dat die blauwe maserati, zwarte audi S5, en grijze Cayenne die daar staan geparkeerd niet van het koninklijk huis zijn. Al was het maar omdat die blauwe maserati er bijna elke dag staat :P

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 09:41

Vmu

Rotatate

MBV schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:26:

[...]
Dat is meer waar ik op doelde. En volgens mij zijn het gewone nederlandse parkeervakken, maar kunnen die piloten gewoon niet parkeren :P
Het was in Duitsland toen het nog Grenzland heette ;)

Vmu

• Fly-guy
  • Niet online
Maar je merkt echt wel of je met de remmen "erop" in de takeoff gaat of niet, hoe moe of dom je ook bent. En een takeoff doorzetten met de remmen "erop", lijkt me niet echt een optie, ook niet in Rusland.

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 21:52
Fly-guy schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:23:
[...]

Maar je merkt echt wel of je met de remmen "erop" in de takeoff gaat of niet, hoe moe of dom je ook bent. En een takeoff doorzetten met de remmen "erop", lijkt me niet echt een optie, ook niet in Rusland.
En als ze maar voor 10% werken? Ik ben ook wel eens weggereden met de handrem er lichtjes op, het viel mij zeker op dat ik veel extra gas moest geven en het repeterende piepje deed mij ook nadenken. Maar ik moest met wat haast weg, nieuwe auto voor mij etc, en het duurde ongeveer 10-20sec voordat het kwartje viel, als dat op een runway is ben je misschien al teveel kwijt. Er is denk ik zeker een grijs gebied tussen maximale remkracht en bijna niks, alsmede het wel of niet ervan kunnen observeren. Desalniettemin acht ik piloten wel een stuk vaardiger dan ik met een rijbewijs welke in x uur behaald is, om maar nog niet te spreken van de meer geavanceerde cockpit. Het voorbeeld is dus dan ook verre van representatief :+ (hoop ik :P )

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:04

Freak187

geen

Als je parking brake erop zet, staat er 3000psi op de remcylinders. Zolang je hyrdaulisch systeem onder druk staat, zal dat niet afnemen.

Kia Niro-EV 2024

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Banjy schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:28:
[...]

En als ze maar voor 10% werken? Ik ben ook wel eens weggereden met de handrem er lichtjes op, het viel mij zeker op dat ik veel extra gas moest geven en het repeterende piepje deed mij ook nadenken. Maar ik moest met wat haast weg, nieuwe auto voor mij etc, en het duurde ongeveer 10-20sec voordat het kwartje viel, als dat op een runway is ben je misschien al teveel kwijt. Er is denk ik zeker een grijs gebied tussen maximale remkracht en bijna niks, alsmede het wel of niet ervan kunnen observeren. Desalniettemin acht ik piloten wel een stuk vaardiger dan ik met een rijbewijs welke in x uur behaald is, om maar nog niet te spreken van de meer geavanceerde cockpit. Het voorbeeld is dus dan ook verre van representatief :+ (hoop ik :P )
Dan moet ie z'n poten op de remmen gehouden hebben tijdens de take-off. Is mogelijk theoretisch, maar dat moet je merken. Altijd hakken op de grond iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Op Nufoto.nl:
Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1ezupwah81t.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja... die nieuwe 787's moeten ergens vandaan komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Air France-KLM bestelt 110 Airbus A350's en 787's
PARIJS/AMSTELVEEN - Air France-KLM plaatst bij Airbus en Boeing een order voor opgeteld 110 vliegtuigen. Het gaat om vijftig vaste bestellingen en zestig opties. Airbus mag in ieder geval 25 A350-900's leveren, Boeing even zoveel 787-9's. Dat heeft Air France-KLM vrijdag bekendgemaakt. De onderneming neemt verder opties op nog 35 A350's en 25 787 Dreamliners.

De raad van bestuur van de fusiemaatschappij is donderdag met de aankoop akkoord gegaan. Wel moeten nog afrondende gesprekken met Airbus en Boeing worden gevoerd.

Het is de bedoeling dat KLM in 2016 haar eerste 787-9 in ontvangst neemt. Vanaf dat moment verdwijnen de driemorige MD-11's uit de vloot. Air France krijgt in 2018 haar eerste A350 XWB. Bij de Franse maatschappij wordt afscheid genomen van de Airbus A340-300. In een later stadium gaan de twee maatschappijen beide met zowel de 787 als A350 vliegen.

De uitbreiding en verjonging van de vloot moet leiden tot 73 Airbus A350's en 787's in het jaar 2024, aldus Air France-KLM vrijdag. Het gaat daarbij om 43 A350's en dertig 787's.

Welke leverancier de motoren voor de 787 Dreamliner mag leveren, wordt later bekendgemaakt. De A350 zal worden aangedreven door de Trent XWB-motor van Rolls-Royce.
http://www.luchtvaartnieu...10_Airbus_A350_s_en_787_s

Snap niet helemaal waarom uiteindelijk KLM & AF met beide toestellen gaan vliegen.
Laat AF lekker met die Airbussen vliegen en KLM met de Dreamliners. Althans dat zegt m'n gevoel.

Wel fijn dat KLM iig met de 787 begint, maar wat zonde dat de MD-11 dan weg gaat... (ook al zijn ze op leeftijd, het blijven ontzettend mooie toestellen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik weet dat ik een uitzondering ben maar ik ben maar wat blij dat die MD-11's verdwijnen. Ongelofelijk lelijke rotkisten :P Laat de Dreamliner maar komen O+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk de order, na zolang wachten wat zekerheid. :*) En ik ben het met Derice eens, Het is zeker jammer dat die md-11's weggaan. ;w
Pagina: 1 ... 78 ... 130 Laatste

Dit topic is gesloten.