Virussen? Scan ze hier!
Tikje Amerikaans patriottisme, maar dat is opzich niet verkeerd!
The Space Shuttle (Narrated by William Shatner)
Ook in HD te zien en verteld de volledige geschiedenis van de Space Shuttle, die vandaag voor het laatst opsteeg.
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
74 doden bij vliegtuigongeluk Congo
KINSHASA - Bij een vliegtuigongeluk in het noordoosten van Congo zijn vrijdag zeker 74 van de 118 inzittenden om het leven gekomen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Kan je ook wat minder op de man spelen, of is dat toch echt teveel gevraagd voor je?CyBeR schreef op zondag 10 juli 2011 @ 00:16:
Om rasramptoerist wildhagen maar 's voor te zijn:
Het aantal doden bij die vliegramp in Congo zou inmiddels volgens sommige bronnen al zijn opgelopen tot 127 overigens, op de grond zouden volgens die bronnen namelijk ook doden zijn gevallen. Anderen claimen weer 50 doden. Lekker duidelijk allemaal.
Huh? In een 727 kunnen 149 (-100) of 189 (-200) passagiers...Het ministerie van Transport berichtte dat er 127 doden waren gevallen, maar zo veel mensen kunnen niet in het vliegtuig.
Wel oud toestel trouwens, 45 jaar oud al....
Wiki: Wikipedia: Hewa Bora Airways Flight 952
Registratie 9Q-COP: http://www.airliners.net/...Boeing-727-030/1947979/L/
[ Voor 52% gewijzigd door wildhagen op 10-07-2011 08:21 ]
Virussen? Scan ze hier!
T60P Widescreen
YouTube: Etihad Airways - Manchester City FC Aircraft
Ook nog een vliegramp in Rusland vandaag:
"MOSCOW — Russia's Investigative Committee says an airliner carrying 33 people crashed as it tried to make an emergency landing on a river in Siberia, killing five people.
A statement said 33 people were aboard the Antonov-24 turboprop when it landed on the Ob River some 2,500 kilometers (1,500 miles) northeast of Moscow on Monday morning.
The plane apparently was forced to make the landing because of a fire in one of its engines, the statement said. It said four other people were seriously injured.
The plane, belonging to the Angara airline, was flying from Tomsk to Surgut"

Volgende maand is China Southern Airlines aan de beurt, zij mogen dan hun eerste A380 in ontvangst nemen. Wat dit jaar nog geleverd zal worden:
- 2 toestellen voor China Southern
- 4 toestellen voor Korean Air
- 4 toestellen voor Emirates
- 2 toestellen voor Qantas
- 3 toestellen voor Singapore Airlines
Ook voor volgend jaar zit de queue al helemaal voor. Zo zal Emirates in 2012 nog tien toestellen ontvangen, waarmee 30 van de 90 bestelde toestellen voltooid zijn. De 20ste is voorzien voor begin volgend jaar en heeft zijn eerste vlucht al achter de rug.

Zel
Zoals de Convair Model 118

Of andere creatieve creaties

Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd

En een variant

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 16:21 ]
Snap best dat Klm geen a380 neemt, maar zijn er dan niet 1 of 2 lijnen waarop dat ding wel rendabel zou zijn? Ik noem Paramaribo, de melkkoe van de KLM, 747 tot de nok vol en dure tickets, en natuurlijk de Antillen. Zou zo leuk zijn als ze er 1 hadden.
Wanneer komt Malay nou naar Schiphol ermee?
Ze hebben niet voor niets aangegeven dat een A380 niet in de planning zit. Ze concentreren zich liever op andere toestellen.
2012, weet alleen niet welke maand.Wanneer komt Malay nou naar Schiphol ermee?
Virussen? Scan ze hier!
Voor zover ik begrepen heb wil KLM de A380 pas kopen wanneer ze tien slots kunnen vullen. Op dit moment is daar geen capaciteit voor (hooguit de helft), dus ook geen interesse. En dan nog is het maar de vraag of er geen beter toestel voor de job is (lees: A350-1000).Sjah schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:21:
Mooi filmpje XWB...
Snap best dat Klm geen a380 neemt, maar zijn er dan niet 1 of 2 lijnen waarop dat ding wel rendabel zou zijn? Ik noem Paramaribo, de melkkoe van de KLM, 747 tot de nok vol en dure tickets, en natuurlijk de Antillen. Zou zo leuk zijn als ze er 1 hadden.
Maar mocht KLM ooit de A380 willen dan moet je ze niet voor 2020 verwachten. De A380 is voor de komende zes jaar uitverkocht, dus zelf af zou KLM ze nu bestellen dan duurt het nog even voor ze geleverd kunnen worden. En dat onder voorbehoud dat de KLM tegen die tijd nog bestaat.
Ergens midden 2012. Het eerste toestel zit nu in de final assembly line.Wanneer komt Malay nou naar Schiphol ermee?
Paramaribo zal wel meevallen, de 747 is momenteel ook niet het toestel met de meeste passagierscapaciteit. Dat is nu de 77W. Denk dat voor een eventuele upgrade dan ook eerder de 77W routes gekozen zouden worden (SIN/DPS, MNL, JNB, JFK?).Sjah schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:21:
Mooi filmpje XWB...
Ze hebben ook nog de 747 combi, goede kans dat die als eerste zal sneuvelen.de 747 is momenteel ook niet het toestel met de meeste passagierscapaciteit
Mwah weet niet. Bestemmingen waar een 747 fullpax te groot is maar waar wel aardig wat cargo heen gaat kan je zo wel rendabel makenXWB schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:54:
[...]
Ze hebben ook nog de 747 combi, goede kans dat die als eerste zal sneuvelen.
Hoop overigens niet dat ze mini-koffie serveerden tijden die mini-vlucht
en dat landingsgestel is ook wel vet.
[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 15-07-2011 23:20 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het zou me eerlijk gezegd niets verbazen als we ze nieteens uit de aanhanger halen de hele week.

De markt wil nu zuinige vliegtuigen, niet over tien jaar. De beslissing is nu ook genomen: Boeing gaat nieuwe engines onder de 737 hangen. American Airlines wordt de launch partner en de 'nieuwe' 737 moet vanaf 2017 vliegen.Bolk schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:36:
[...]
Ik vraag me af hoe veel er nog uit de huidige 737NG te persen valt. Nieuwe motoren? Wéér nieuwe modificaties? Denk aan dorsal fins, afgevlakte motoren.. De 737 has it all...
Het is tijd voor een nieuwe
465 nieuwe toestellen voor American Airlines, de bedoeling is om de huidige MD80, 757 en misschien zelf de 767-200 vloot te vervangen.FORT WORTH, Texas, July 20, 2011 /PRNewswire/ -- AMR Corporation (NYSE: AMR), the parent company of American Airlines and American Eagle, today announced landmark agreements with Airbus and Boeing that will allow it to replace and transform American's narrowbody fleet over five years and solidify its fleet plan into the next decade. These new aircraft will allow American to reduce its operating and fuel costs and deliver state-of-the-art amenities to customers, while maximizing financial flexibility for the Company.
Under the new agreements, American plans to acquire 460 narrowbody, single-aisle aircraft from the Boeing 737 and Airbus A320 families beginning in 2013 through 2022 – the largest aircraft order in aviation history. As part of these agreements, starting in 2017 American will become the first network U.S. airline to begin taking delivery of "next generation" narrowbody aircraft that will further accelerate fuel-efficiency gains.
These new deliveries are expected to pave the way for American to have the youngest and most fuel-efficient fleet among its U.S. airline peers in approximately five years.
American also will benefit from approximately $13 billion of committed financing provided by the manufacturers through lease transactions that will help maximize balance sheet flexibility and reduce risk. The financing fully covers the first 230 deliveries.
* 100 737NG family beginning 2013
* 100 737RE family beginning 2017 - global launch customer
* 130 A320 family beginning 2013
* 130 A320NEO family beginning 2017 - U.S. launch customer
Herkenbaar. Ik zou mogelijk met een ASK-23 4 dagen naar ons kamp gaan (dus 2 dagen vliegen), maar met 60% kans op regen geloof ik dat ook wel. Ga morgen wel verzuipen op de zomerwedstrijden op Malden.mcDavid schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:48:
Nou, wij gaan morgen met de hele club en 6 vliegtuigen naar Duitsland. Lekker van de regen genieten![]()
Het zou me eerlijk gezegd niets verbazen als we ze nieteens uit de aanhanger halen de hele week.
Dat is goed nieuws! Ook voor Airbus. De markt breekt helemaal open. In USA Today las ik een artikel van een groot piloten tekort de komende jaren overigens, voor de mensen die nog twijfelenXWB schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:02:
[...]
De markt wil nu zuinige vliegtuigen, niet over tien jaar. De beslissing is nu ook genomen: Boeing gaat nieuwe engines onder de 737 hangen. American Airlines wordt de launch partner en de 'nieuwe' 737 moet vanaf 2017 vliegen.
[...]
465 nieuwe toestellen voor American Airlines, de bedoeling is om de huidige MD80, 757 en misschien zelf de 767-200 vloot te vervangen.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Daar is echt niets van te zeggen, ik heb begrepen dat niet alle Franse bonden meedoen aan de staking, maar dat garandeert niet dat er gevlogen wordt. Als Fransen staken dan leggen ze niet simpelweg het werk neer, maar dan saboteren ze de hele operatie. Als er niet gevlogen kan worden dan worden zoveel mogelijk mensen omgeboekt met andere vluchten/operators, maar daar is ook geen onbeperkte ruimte. Het is dus gewoon afwachten geblazen.pacificocean schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:09:
Heeft er iemand een idee hoe de mogelijke staking bij Air France zou kunnen uitpakken? Ik weet het, het blijft speculeren. Maar hoeveel kans geven jullie het dat je 29 juli met Air France kan vliegen?
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Veel succes met het verkrijgen van een green cardBolk schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:15:
[...]
Dat is goed nieuws! Ook voor Airbus. De markt breekt helemaal open. In USA Today las ik een artikel van een groot piloten tekort de komende jaren overigens, voor de mensen die nog twijfelen
Wereldwijd hèFly-guy schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:06:
[...]
Veel succes met het verkrijgen van een green card
Als je zo landt - en dan is er nog fotografisch bewijs van ook - hoor je daar als piloot nog wat van? Is het een keer bij de manager van twee lagen hoger komen en "niet meer doen joh" of kun je gelijk vertrekken?
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Wat voor nut heeft het om de piloot te ontslaan? Hij doet het ook niet opzettelijk. Het kan ook andersom: misschien krijgen de piloten te weinig training in het landen van een toestel met een stevige crosswind, of is het trainingsprogramma niet goed genoeg.JeroenH schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:01:
[...]
Als je zo landt - en dan is er nog fotografisch bewijs van ook - hoor je daar als piloot nog wat van? Is het een keer bij de manager van twee lagen hoger komen en "niet meer doen joh" of kun je gelijk vertrekken?
Verwijderd
Vliegtuig "aan de laptop hangen" voor wat data zal al een stap in de goede richting zijn.
Ik laat het allemaal in het midden, die man/vrouw zijn dag zal al genoeg verpest zijn
[ Voor 12% gewijzigd door Trent900 op 22-07-2011 22:16 ]
Bij een fatsoenlijk bedrijf zal het afhangen van de reden. Fouten en vergissingen komen nu eenmaal voor, hoe goed je werknemers ook zijn. Mits er geen sprake is van opzet of grove nalatigheid, is het simpelweg jammer. Mogelijk dat er lering getrokken kan worden zodat de vlieger in kwestie, of de hele vliegergroep extra training krijgt.JeroenH schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:01:
[...]
Als je zo landt - en dan is er nog fotografisch bewijs van ook - hoor je daar als piloot nog wat van? Is het een keer bij de manager van twee lagen hoger komen en "niet me, er doen joh" of kun je gelijk vertrekken?
Helaas zijn er bedrijven, binnen en buiten de luchtvaart, en het is een toenemende trend in ons land, waar na een fout meteen iemand moet bloeden. Een slechte ontwikkeling...
Weet niet juist hoe het zit in Nederland maar bij Belgische luchtvaarmaatschappijen is het alleszinds zo dat wat er ook gebeurd, de persoon die in fout is niet aansprakelijk word gesteld maar de firma waarvoor die persoon werkt, in de Verenigde Staten is het anders en zal iemand bij een ongeval etc. altijd zelf opdraaien voor de kosten, in België word de persoon gelukkig genoeg hiervoor beschermd.Fly-guy schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:56:
[...]
Bij een fatsoenlijk bedrijf zal het afhangen van de reden. Fouten en vergissingen komen nu eenmaal voor, hoe goed je werknemers ook zijn. Mits er geen sprake is van opzet of grove nalatigheid, is het simpelweg jammer. Mogelijk dat er lering getrokken kan worden zodat de vlieger in kwestie, of de hele vliegergroep extra training krijgt.
Helaas zijn er bedrijven, binnen en buiten de luchtvaart, en het is een toenemende trend in ons land, waar na een fout meteen iemand moet bloeden. Een slechte ontwikkeling...
Dat is in Nederland precies zo maar dat zegt natuurlijk niks over de heersende veiligheidscultuur in het bedrijf en de invulling van incidentmanagement. Ze kunnen alsnog (al dan niet met een andere reden) tot ontslag overgaan, een promotie uitstellen etc. Als daarnaast de manager het je toch verwijt zijn de werkrelaties waarschijnlijk ook niet meer optimaal. Ondanks dat de schade gewoon betaald wordt door het bedrijf zelf.thijsloyez schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:22:
[...]
Weet niet juist hoe het zit in Nederland maar bij Belgische luchtvaarmaatschappijen is het alleszinds zo dat wat er ook gebeurd, de persoon die in fout is niet aansprakelijk word gesteld maar de firma waarvoor die persoon werkt, in de Verenigde Staten is het anders en zal iemand bij een ongeval etc. altijd zelf opdraaien voor de kosten, in België word de persoon gelukkig genoeg hiervoor beschermd.
Verwijderd
Nou, geen nuet, denk ik als leek - en daarom vroeg ik het ook. Ik heb geen flauw idee hoe zoiets werkt.XWB schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:08:
Wat voor nut heeft het om de piloot te ontslaan?
Heeft niet altijd de vorige piloot dat gedaan?Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:14:
die krassen op de onderkant van de motor moeten ook verklaard worden.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Het zou mij geeneens verbazen als, wanneer dit in Nederland was gebeurd, het IVW een onderzoek zou gaan instellen. Nog niet eens om iemand te straffen maar eerder om uit te zoeken wat er nu eigenlijk misging.JeroenH schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:01:
[...]
Ten eerste zal de afdeling veiligheid van de maatschappij een onderzoek instellen, en afhankelijk daarvan, of afhankelijk van het soort incident, ook de de onderzoeksraad voor veiligheid (die van v. Vollenhoven). Mocht een van beiden duidelijke bewijzen vinden voor opzet of grove nalatigheid, dan kunnen/zullen ze het doorschuiven richting OM.PolarBear schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:12:
[...]
Het zou mij geeneens verbazen als, wanneer dit in Nederland was gebeurd, het IVW een onderzoek zou gaan instellen. Nog niet eens om iemand te straffen maar eerder om uit te zoeken wat er nu eigenlijk misging.
Helaas denkt die laatste steeds vaker dat ze partij nummer 1 zijn en proberen steeds vaker uit te vinden wie het gedaan heeft, niet waarom het gebeurd is...
Op dat soort vliegtuigen wordt dat ook zelden gedaan door de vlieger. Sterker nog, bij de blauwen wordt dat op Schiphol op geen enkel type gedaan door de vlieger, daar is de TD voor.pacificocean schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:12:
[...]
Dan heeft hij zijn visuele inspectie niet goed gedaan voor vertrek.
[ Voor 18% gewijzigd door Fly-guy op 23-07-2011 13:39 ]
Beetje Franse staking moet toch alle autosnelwegen met vrachtwagens dwars over de rijstroken geblokkeerd zijn? Of een Franse politicus vindt dat Oost-Europese bouwvakkers/technici moet kunnen, dan graven de Franse elektriciens een put in zijn tuin om de stroomkabel door te knijpen en de politicus zal een Franse elektricien tegen Franse tarieven/lonen betalen om terug stroom te krijgen. Als ze staken in Frankrijk, dan staken ze goed door.Devil schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:28:
Daar is echt niets van te zeggen, ik heb begrepen dat niet alle Franse bonden meedoen aan de staking, maar dat garandeert niet dat er gevlogen wordt. Als Fransen staken dan leggen ze niet simpelweg het werk neer, maar dan saboteren ze de hele operatie. Als er niet gevlogen kan worden dan worden zoveel mogelijk mensen omgeboekt met andere vluchten/operators, maar daar is ook geen onbeperkte ruimte. Het is dus gewoon afwachten geblazen.
Voor een dergelijke schade moet een zogenaamd Air Safety Report opgemaakt worden door de gezagvoerder. Deze gaat richting de maatschappij en bepaalde incidenten zullen dan ook gemeld worden richting (in ons land) het IVW.PolarBear schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:54:
Er geld een meldplicht (http://www.ivw.nl/onderwe...lden/verplichtmelden.aspx) Ik weet alleen niet of dit er ondervalt (denk het wel want een motor die tegen de landingsbaan schampt lijkt mij wel een issue). Van Vollenhoven en het OM hebben hier niet direct iets mee te maken.
In ons land is er al eerder door de onderzoeksraad een onderzoek ingesteld na het beschadigen van een motor tijdens de landing:
27 mei 2010 Motor tegen grond tijdens landing, Boeing 747-400F, Amsterdam Schiphol Airport, 27 sept 2007
Ook is er een geval geweest waarbij er tijdens de start schade ontstond aan een 737 van transavia en die vliegers zijn door het OM uitgenodigd om ene kopje koffie te doen voor de rechter.
'Tail strike' tijdens de start
(vliegers zijn vrijgesproken)
Probleem is weer voorbij:Devil schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:28:
[...]
Daar is echt niets van te zeggen, ik heb begrepen dat niet alle Franse bonden meedoen aan de staking, maar dat garandeert niet dat er gevlogen wordt. Als Fransen staken dan leggen ze niet simpelweg het werk neer, maar dan saboteren ze de hele operatie. Als er niet gevlogen kan worden dan worden zoveel mogelijk mensen omgeboekt met andere vluchten/operators, maar daar is ook geen onbeperkte ruimte. Het is dus gewoon afwachten geblazen.
Air France heeft zaterdag met de vakbonden overeenstemming bereikt over de arbeidsvoorwaarden voor het cabinepersoneel. Hiermee is een dreigende staking afgewend, zo heeft de luchtvaartmaatschappij laten weten.
Bron
[ Voor 25% gewijzigd door Fly-guy op 23-07-2011 15:38 ]
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/...n-marokko-zeker-20-doden/Bij een crash van een militair vliegtuig in Marokko zijn zeker 78 mensen omgekomen. Het vliegtuig stortte ten noorden van de Westelijke Sahara neer. Het is de dodelijkste vliegtuigcrash in Marokko sinds tientallen jaren. Dit meldt persbureau Reuters op basis van informatie van het Marokkaanse leger.
De Marokkaanse minister van informatie Khaled Naciri bevestigde de crash van het toestel. “Er zijn mensen omgekomen”, zei hij. De minister wilde verder geen verdere informatie of een dodental geven.
Volgens de Marokkaanse overheid, meldt Reuters, waren 12 burgers aan boord van het vliegtuig, samen met 60 militairen en 9 crewleden.
Het zou gaan om een Hercules C-130, die neerstortte in het zuiden van Marokko, bij Guelmim. Het vliegtuig zou een berg hebben geraakt. De kist werd volgens een eerste verklaring van de Marokkaanse autoriteiten gebruikt voor troepentransport, waar ook families van soldaten mee vervoerd worden. Het was op weg vanuit Laayoune, in de Westelijke Sahara.
De functionaris speculeerde op de oorzaak van de crash dat het slecht weer was en het vliegtuig door mist vloog, maar voegde daaraan toe dat er op dit moment nog niet genoeg aanwijzingen zijn om de oorzaak vast te stellen.
Andere bronnen reppen over 5 overlevenden.
[ Voor 73% gewijzigd door wildhagen op 26-07-2011 15:02 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Virussen? Scan ze hier!
Mijn ooms familie zit in het leger; ze worden zelf ook vaak vervoerd met de Herculessen naar Agadir, Guelmim en Smara. Heb nog niet gebeld om te vragen of alles goed is et hen.

Gulfstream G650

[ Voor 19% gewijzigd door Trent900 op 28-07-2011 15:23 ]
Ging om een toestel uit februari 2006, registratie HL7604: http://www.airliners.net/...g-747-48EF-SCD/1958602/L/
Virussen? Scan ze hier!

Zonder te speculeren ben ik zeer nieuwsgierig naar de oorzaak hiervan. Gear down zonder bijbehorende flapsetting voor landing resulteert in een config horn èn een eGPWS callout.
De approachspeed met volle bak, flaps up, is ~190kts.......op een DROGE baan met autobrakes max red je het nog, maar op een natte baan kan je het vergeten (op een baanlengte van ruim 2000 meter)
[ Voor 81% gewijzigd door Trent900 op 31-07-2011 11:50 ]
Nee, ik citeer uit het QRH, Chapter Evacuation, step 3:Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:00:
Die flaps kunnen ze wellicht na de crash nog omhoog gedaan hebben?
Deze setting is nodig zodat mensen ervan af kunnen "glijden".3 FLAP lever . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Als ze daadwerkelijk met Vref40 aan kwamen vliegen, dan was een natte baan van 2200 meter genoeg geweest om tijdig tot stilstand te komen.
[ Voor 16% gewijzigd door Trent900 op 31-07-2011 12:08 ]
Ik krijg alleen niet de indruk dat er nog iets werkte in de cockpitTrent900 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:06:
[...]
Nee, ik citeer uit het QRH, Chapter Evacuation, step 3:
[...]
Deze setting is nodig zodat mensen ervan af kunnen "glijden".
Als ze daadwerkelijk met Vref40 aan kwamen vliegen, dan was een natte baan van 2200 meter genoeg geweest om tijdig tot stilstand te komen.
Verwijderd
Maar goed, onderzoek maar afwachten.
The cable run could have been repositioned when the forward section of the fuselage bent down, providing a retract input to the flaps and slats!
Op Groningen moeten we ook gewoon BAM op de blokken en die baan is nog veel korter dan Georgetown!
Logische conclusie zou dan ook zijn; mogelijk te ver op de baan touchdown en geen beslissing tot go-around. Misschien veroorzaakt door slechte weersomstandigheden op dat moment. Ik denk dat men gewoon blij moet zijn dat er tot dusver blijkbaar geen slachtoffers zijn. De exacte oorzaak komt na onderzoek wel aan het lichtTrent900 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:34:
Alsnog, indien ze een normale Vref40 landing hebben gehad, hadden ze gewoon tijdig stil moeten staan. Onder natte condities word je ook geleerd om gewoon een stevige landing (wheel spin-up, activatie speedbrakes) te maken op de juiste plek, er is geen ruimte voor een mooie zachte landing.
Op Groningen moeten we ook gewoon BAM op de blokken en die baan is nog veel korter dan Georgetown!
Mee eens.Propane schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:44:
[...]
Logische conclusie zou dan ook zijn; mogelijk te ver op de baan touchdown en geen beslissing tot go-around. Misschien veroorzaakt door slechte weersomstandigheden op dat moment. Ik denk dat men gewoon blij moet zijn dat er tot dusver blijkbaar geen slachtoffers zijn. De exacte oorzaak komt na onderzoek wel aan het licht.
Ik gooi het op een flaps malfunction (dan hadden ze moeten uitwijken naar POS voor meer baanlengte) of "kijk mij een greaser maken"
Gelukkig geen slachtoffers, dat is het belangrijkste in het verhaal.
Verwijderd
Er wordt over en weer gespeculeerd. Niet op de man afgespeeld.Trent900 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:38:
Kom dan niet aanzetten dat ZE de flaps wellicht omhoog hebben gedaan, want dat is gewoon pure onzin.
Hou 't ff gezellig?
Trent900 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:34:
op Groningen moeten we ook gewoon BAM op de blokken en die baan is nog veel korter dan Georgetown!
Waar vlieg jij, HV?
Bron: http://www.luchtvaartnieu...tort_bij_Lelystad_AirportIn een graanveld langs de Eendenweg bij Lelystad Airport is dinsdagmiddag rond 16.00 uur een eenmotorige Yak-52 neergestort. De piloot, de enige inzittende van het toestel van Russische makelij, is daarbij om het leven gekomen. Dat meldt de brandweer.
De identiteit van het slachtoffer is nog niet bekend. Ook is nog niet duidelijk wat de oorzaak van het ongeluk. Het toestel is ondersteboven terechtgekomen. De brandweer probeerde het toestel op te tillen om het slachtoffer te redden, maar dat mocht niet meer baten.
Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) onderzoekt het ongeval.

Filmpje @ http://www.omroepflevolan...erleden-na-vliegtuigcrash
[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 02-08-2011 17:44 ]
Virussen? Scan ze hier!
http://nl.flightaware.com.../20110802/1330Z/KPAE/KPAE

Mjah... lijkt me onwaarschijnlijk. De flap control unit en flap power drive unit moeten na de klap nog functioneren en de motoren moeten blijven draaien om hydraulische druk te blijven geven. Flaps zijn een grote 'consumer' van het hydraulisch systeem en het duurt altijd wel even voordat alle flaps en slats helemaal retracted zijn.Propane schreef op zondag 31 juli 2011 @ 12:26:
Nog een stukje speculatie over de flaps in de thread op airliners.net:
[...]
Kia Niro-EV 2024
Ik hoorde gisteren op het nieuws dat toen de verongelukte piloot met zijn Yak-52 wilde landen er opeens een ander vliegtuig in de weg bleek te zitten.Propane schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 18:09:
Volgens het filmpje zou er een tweede vliegtuigje bij betrokken zijn geweest, maar in het artikel staat dat de politie het een eenzidig incident noemt. De eerste verklaring zou mij eerlijk gezegd niet verbazen, er vliegen op Lelystad nogal wat knuppels rond in het circuit en ik zie het ook zo maar misgaan.
Volgens de KLPD-woordvoerder word er dan besloten tot OF een doorstart OF een uitwijkmanouvre, en heeft de Yak-piloot voor het laatste gekozen. Hierbij is het om de een of andere reden dus fout gegaan en is hij neergestort.
Er zou dus geen fysieke aanvaring tussen de twee toestellen zijn geweest, volgens de woordvoerder dan.
Toestel was ook nog niet zo oud, bouwjaar 1990 en volgens de woordvoerder betrof het een zeer ervaren piloot.
Virussen? Scan ze hier!
Waarom dan een 747-patroon vliegen en geen 748?Propane schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:54:
Wat de doen als je als B748 piloot een lange testvlucht moet maken.... Even een leuke route uitzoeken?
http://nl.flightaware.com.../20110802/1330Z/KPAE/KPAE
[afbeelding]
Bron: http://www.luchtvaartnieu...sterieuze_vliegtuigkapingEen mysterieuze vliegtuigkaping uit 1971 wordt veertig jaar na dato wellicht toch opgelost. De FBI onderzoekt of informatie en materiaal dat verstrekt is door de mogelijke nicht van de dader, sluitend bewijst vormt. De dader ontsnapte in november 1971 met een parachute uit de door hem gekaapte Boeing 727 van Northwest Orient.
Eerder had hij, onder de valse naam Dan Cooper, een enkele reis gekocht van Portland naar Seattle. In Seattle mochten de 36 andere passagiers uitstappen, nadat de luchtvaartmaatschappij hem 200.000 dollar had overhandigd. Ook werden hem enkele parachutes overhandigd. De kaper sommeerde de piloten daarna te vertrekken en laag en zo langzaam mogelijk te vliegen. Hij dirigeerde hen naar de luchthaven van Reno, maar verliet de Boeing 727 onderweg via de achteruitgang in de Boeing.
‘D. B. Cooper’, zoals hij in de media bekend kwam te staan, werd nooit gevonden.
In een interview met het Amerikaanse ABC News heeft een 48-jarige vrouw verklaart dat de kaper haar in 1999 overleden oom is. Ze herinnert zich voorbereidende gesprekken tussen twee ooms, en tevens de terugkeer van de mogelijke kaper na zijn daad. De oom kwam gehavend terug en zei dat hij bij een verkeersongeluk betrokken was. De vrouw die nu de verklaring heeft afgelegd, zou echter ook gehoord hebben dat de ooms het over ‘het einde van hun geldproblemen’ hadden. Ze heeft de FBI materiaal overhandigd waarop mogelijk vingerafdrukken van de mysterieuze dader te vinden zijn.
De kaping in het noordwesten van de Verenigde Staten staat te boek als de enige niet opgeloste vliegtuigkaping in het land.
Meer info: Wikipedia: D. B. Cooper
Heb er wel eens een documentaire van gezien op Discovery, was best heftig. Hij gebruikte de airstair die de 727 nog had om uit het vliegtuig te springen.

Virussen? Scan ze hier!
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
We got a peek at the 1st 787 to be delivered to ANA & the special livery is beautiful. Will be rolled out of hangar today. #ANA787 #Boeing
JEEEJ
Bron: http://www.volkskrant.nl/...door-vliegtuigmotor.dhtmlEen technicus is vanochtend in de Nieuw-Zeelandse plaats Blenheim een gruwelijke dood gestorven toen hij werd aangezogen door een vliegtuigmotor. De motor, losgemaakt van de vliegtuigvleugel, was juist aan het proefdraaien in een aparte testopstelling.
Het slachtoffer is een 51-jarige technicus uit Blenheim. Volgens ooggetuigen begaf hij zich in het afgezette gebied rondom de testopstelling terwijl de vliegtuigmotor in werking was.
In een afgelegen hoek van het nabij Blenheim gesitueerde vliegveld Woodbourne wordt veel vliegtuigonderhoud gepleegd. In dit geval ging het om de motor van een Hercules C130 transportvliegtuig, het 'werkpaard' van menige luchtmacht. SAFE Air, de werkgever van het slachtoffer, zegt dat het een normale onderhoudsprocedure betrof.
Auw!
Ook niet echt heel erg slim natuurlijk, om een afgezet gebied te betreden als er net een motor loopt te draaien...
Virussen? Scan ze hier!

Je bedoelt denk ik een Continental 737. De foto's daarvan zijn hier wel 's tevoorschijn gekomen.Bolk schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:21:
Bah, dat zijn echt hele vervelende ongelukken. Hetzelfde is gebeurd bij die Southwest 737 die vol zat met mensen, heel vervelend
Hmm, C130 is een turboprop dus 't effect zal allicht anders zijn dan de 737.
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 08-08-2011 20:50 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Turbochop.. sorry, foute humor.CyBeR schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:49:
[...]
Hmm, C130 is een turboprop dus 't effect zal allicht anders zijn dan de 737.
Of Continental. Je weet iig welke foto's ik bedoelCyBeR schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:49:
[...]
Je bedoelt denk ik een Continental 737. De foto's daarvan zijn hier wel 's tevoorschijn gekomen.

Deze is ook wel grappig
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
www.casarodriguillo.com
Veel meer details dan dat ga je denk ik niet krijgen, denk niet dat Defensie het hele doen en laten van specifieke eenheden rond willen gaan bazuinen
Virussen? Scan ze hier!
Zover ik weet wordt hier nooit met miltary spul geoefend
www.casarodriguillo.com
Ze hoeven natuurlijk ook niet direct boven Hoofddorp te oefenen, ze kunnen ook op doortocht zijn naar een ander oefengebied natuurlijk.
F-16's zijn ook in Volkel (Brabant dus) gestationeerd, maar ze bombarderen toch regelmatig Vlieland, ondanks dat het aan de andere kant van het land ligt
Virussen? Scan ze hier!
Hier zie je nooit wat anders dan gewone vliegtuigen, en zeker niet zo laag boven een dorp.
Maar goed, het zal wel een speciaal uitje zijn van een club vips
www.casarodriguillo.com
Qantas heeft 20 A380's bij Airbus besteld. Tien daarvan zijn reeds geleverd, nog vier worden tussen nu en eind 2012 geleverd. De overige zes zullen dan tussen 2018 en 2021 geleverd worden.
* Na de vele NEO orders op de Paris Air Show hebben volgende airliners achteraf nog volgende orders geplaatst:Qantas #11 – MSN063: Currently in Hamburg, being outfitted. Delivery scheduled for Q4 2011.
Qantas #12 – MSN074: Currently in Hamburg, being outfitted. Delivery scheduled for Q4 2011.
Qantas #13 – MSN091: Expected to enter the assembly line, later this year. Delivery scheduled for Q3/Q4 2012.
Qantas #14 – MSN102: Expected to enter the assembly line, later this year. Delivery scheduled for Q3/Q4 2012.
- 50x A320 Neo voor CIT Aerospace
- 30x A321 Neo voor Cebu
- 30x A320 Neo voor Lufthansa
- 88x A320 Neo voor twee Chinese airliners
- 10x A320 Neo voor Garuda Indonesia
[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 16-08-2011 19:34 ]
Ze moesten wat vliegen en het leek ze wel leuk om eens langs Schiphol te gaan.Pinin schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:07:
Er vlogen hier net 2 Chinooks erg laag over Hoofddorp, die heb ik (hier) nog nooit gezien. Wat doen die hier?
Zo simpel was het echt.
Vmu
16% less fuel burn, dan is de keuze eenvoudig...Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:45:
Wat een hoop van die Neo's...

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Virussen? Scan ze hier!
edit: wildhagen je was me net een paar sec voor
[ Voor 19% gewijzigd door Yihaaa op 20-08-2011 16:29 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dit topic is gesloten.