Virussen? Scan ze hier!
MP5514 Amsterdam (AMS/EHAM) 1500 1840 Miami (MIA/KMIA) Miami (MIA/KMIA) 2200 0725+1 Buenos Aires (EZE/SAEZ) Buenos Aires (EZE/SAEZ) 1015 1425 Bogotá (BOG/SKBO) Bogotá (BOG/SKBO) 1625 2005 Aguadilla (BQN/TJBQ) Aguadilla (BQN/TJBQ) 2135 1020+1 Stansted (STN/EGSS) Stansted (STN/EGSS) 1150 1350 Amsterdam (AMS/EHAM)
Ben nu bezig met Afrika, maar dat is een stuk lastiger. De meeste vluchten komen niet terug in A'dam! Nu heb ik met behulp van www.flightstats.com al wat meer kunnen achterhalen (Bijvoorbeeld dat MP8712 niet eindigt in Nairobi, maar via Athene weer teruggaat naar A'dam:
MP8712 Amsterdam 1230 1925 Khartoum Khartoum 2125 0015+1 Nairobi Nairobi 0215 0755 Athens Athens 0855 1115 Amsterdam
Maar een een hoop vluchten eindigen in Benghazi in Libië (of all places!!) waarna ze niet meer te traceren zijn.
Bijvoorbeeld:
MP8513 Amsterdam 2300 0805+1 Nairobi Nairobi 1015 1310 Johannesburg Johannesburg 1540 0750+1 Benghazi
Weet iemand hoe dat zit en waar je de daadwerkelijk schedules kunt achterhalen?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Leeuwe Runhaar in de 566 is oorspronkelijk van mijn club trouwens! Hij gaat best lekker vandaag zo te zien!
[ Voor 29% gewijzigd door mcDavid op 23-05-2011 19:07 ]
Zeker! Leuk initiatief! Hoe meer G.A. vliegtuigen met ADS-B hoe beter.mcDavid schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:27:
Zijn er nog mensen die het NK Zweefvliegen volgen hier?
http://live.glidertracking.com/
ik geef les bij CAE over ADS-B en bovendien zijn verschillende van mijn leerlingen goede zwevers.
http://www.rent-a-pilot.n...-nls-nk2011-zweefvliegen/
[ Voor 11% gewijzigd door Vmu op 23-05-2011 19:12 ]
Vmu
Jammer dat zo'n beetje al het filmmateriaal van modelvliegtuigjes isVmu schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:11:
[...]
Zeker! Leuk initiatief! Hoe meer G.A. vliegtuigen met ADS-B hoe beter.
ik geef les bij CAE over ADS-B en bovendien zijn verschillende van mijn leerlingen goede zwevers.
http://www.rent-a-pilot.n...-nls-nk2011-zweefvliegen/
Was je ook op het voorjaarskamp bij ZCFlevo?Spotter schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:42:
Hé, nog meer zweefvliegers hier! Ik ben club genoot van Jan von Ronnen in de KE (KZC dus).
(ik was er zelf alleen het weekend daarvoor)
Helaas had ik die week andere verplichtingen, anders was ik zeker komen vliegen...mcDavid schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:06:
[...]
Was je ook op het voorjaarskamp bij ZCFlevo?
(ik was er zelf alleen het weekend daarvoor)
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Incompl te
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
erg mooie beelden wat me opvalt is de bruine rook bij het starten. Is er dan zoveel onvolledige verbranding?
Er zijn vliegtuigen waarbij olie, dat verzameld is in bepaalde delen van de motor, verbrand wordt tijdens de start, wat voor bruine/zwarte strepen kan zorgen...Wceend schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:12:
[...]
erg mooie beelden wat me opvalt is de bruine rook bij het starten. Is er dan zoveel onvolledige verbranding?
Bekende club, dat DeelenVerwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:14:
Zit zelf net bij ZCdeelen en we vliegen dus op Deelen

Break away by JurgenRadier, on Flickr
Verwijderd
Op Schiphol kun je dat goed zien bij de MD-11's van Martinair. Altijd een rook feest als die weg aan.Fly-guy schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:33:
[...]
Er zijn vliegtuigen waarbij olie, dat verzameld is in bepaalde delen van de motor, verbrand wordt tijdens de start, wat voor bruine/zwarte strepen kan zorgen...
Of als er een AN-12 voorbij komt zeilen, ook altijd een mooi rookspoor er achter!
Verwijderd
Zo handig, je eigen instructeur!
Klopt helemaalVerwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:51:
[...]
Op Schiphol kun je dat goed zien bij de MD-11's van Martinair. Altijd een rook feest als die weg aan.
Of als er een AN-12 voorbij komt zeilen, ook altijd een mooi rookspoor er achter!

Departure Amsterdam Schiphol by Seninnha, on Flickr

E-3's ook wel:
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
nog betere pics van de B52 en B707:wildhagen schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:02:
B-52 heeft ook wel wat last van rook:
[afbeelding]
E-3's ook wel:
[afbeelding]

For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
en wij maar met roetfilters op de diesel auto's rijdenVerwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:52:
[...]
nog betere pics van de B52 en B707:
[afbeelding]
[afbeelding]
Brandstofefficiëntiekenneth schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:20:
Wat is eigenlijk het nut van bypass? Alleen geluidsdemping?
Er wordt veel meer energie geleverd door de jet dan gebruikt kan worden voor de compressor en voortstuwing. Door die energie te gebruiken om extra lucht langs de jet te leiden (bypass), wordt er meer stuwvermogen ontwikkeld bij dezelfde hoeveelheid brandstof.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Zuinigheid en niet-straaljager-gerelateerde-prestaties.kenneth schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:20:
Wat is eigenlijk het nut van bypass? Alleen geluidsdemping?
Om aan voortstuwing te geraken, moet je zoveel mogelijk lucht verplaatsen. Hete lucht straaltje uit de straalmotor is een gedeelte van de energie dat een straalmotor kan leveren. Dan laat je de straalmotor een grote fan aandrijven die veel meer lucht rond de straalmotor kan verplaatsen.
Binnenste gedeelte is de straalmotor.
De grote fan heeft veel massa en als je die fan wilt versnellen, dan kost het enige tijd. Verklaart waarom Turkish Airlines TK1951 de motoren niet plotseling van idle naar maximale thrust kon opdrijven. Voor militaire vliegtuigen kan de trage response een nadeel zijn.
Verwijderd
http://www.evaair.com/htm...ergreen_deluxe_class.htm#
klik evt. op demo.
Heeft iemand een idee hoe prijzen zich ontwikkelen? is het logisch bijv. dat na de zomervakantie de tickets goedkoper worden, of moet ik gewoon zo vroeg mogelijk boeken.
[ Voor 14% gewijzigd door Pinin op 26-05-2011 20:16 ]
www.casarodriguillo.com
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
www.casarodriguillo.com
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/...drie-en-een-halve-minuut/Er wordt steeds meer bekend over het Air France-toestel dat in juni 2009 voor de kust van Brazilie neerstortte. Het Franse onderzoeksbureau BEA meldt vandaag dat het neerstorten van het vliegtuig drie en een halve minuut duurde voordat het in de oceaan terechtkwam.
In 2009 stortte de Airbus A330 van Air France neer in de Atlantische Oceaan, ten noorden van Brazilië, tijdens een vlucht op weg naar Parijs. Alle 228 inzittenden kwamen om. Het Bureau van Onderzoek en Analyse kwam vandaag met ‘voorlopige bevindingen’ na het onderzoek van de twee zwarte dozen van het toestel, die eerder deze maand gevonden werden. Uit de data blijkt dat de piloten over een onweergebied wilden vliegen, maar daarvan werden weerhouden omdat het wegens de temperatuur niet mogelijk was om tot die hoogte te stijgen.
De piloot had een rustpauze, zoals vorige week al bleek via Der Spiegel; twee co-piloten hadden de controle over het vliegtuig. Zij merkten op dat de snelheidssensoren niet goed werkten, waarop ze besloten een ruk naar boven te maken. Ze stegen in korte tijd van een hoogte van 10,7 kilometer naar bijna 11,5, waarna het toestel begon te vallen en drie minuten en dertig seconden later neerstortte.
Minder dan twee minuten nadat de autopiloot uitging, kwam de piloot, Marc Dubois, weer naar de cockpit. Air France verklaart dat het normaal is dat hij een korte pauze nam op een lange vlucht als deze.
Uit de gesprekken die de zwarte dozen opnamen bleek dat de piloot de rest van de vlucht weer in de cockpit verbleef, maar zijn plaats niet meer innam. Van de twee co-piloten, 32 en 37 jaar oud, bestuurde de jongste het vliegtuig. Het vliegtuig stortte neer met een snelheid van 3 kilometer per minuut. Uit de laatste opnames die gemaakt zijn blijkt dat het toen nog maar een snelheid van iets minder dan 200 kilometer per uur had.
Voor de vondst van de zwarte dozen werd ervan uitgegaan dat het toestel rechtstreeks een onweersgebied invloog, maar uit de gevonden informatie blijkt dus dat de crew dat op tijd zag aankomen en probeerde om het te ontwijken. De vluchtdata vertellen niets over hevige turbulentie, maar door ijsafzetting raakten de snelheidsmeters van het vliegtuig wel verstoord. De motoren functioneerden naar behoren.
Volgens het BEA leiden deze eerste bevindingen nog niet tot een duidelijke oorzaak of aantoonbaar gebrek van toestel of personeel. Half juli wordt een nieuw onderzoeksrapport verwacht.
De BEA-site is nu een beetje overbelast, dus de hele rapportage kan ik nu nog ff niet doornemen.
Virussen? Scan ze hier!
Zoiets, weet het niet precies, maar was rond het middaguur (met aankomst in Bangkok rond 6 uur 's ochtends). Maar ze vliegen nu ook op andere dagen, vertrok altijd op vrijdag, kwam mij goed uit.Pinin schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:29:
ok, met omgooien van schema weet ik hoe het was. Nu is vertrek om 20.45 (toch?)
Verwijderd
Dat een turbojet niet plotseling van idle naar full-thrust kan gaan heeft meer te maken met het voorkomen van een Compressor surge dan met het versnellen van de massa van de fan. De meeste moderne straalmotoren zijn tegen een compressor surge beveiligd.rapture schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:48:
[...]
De grote fan heeft veel massa en als je die fan wilt versnellen, dan kost het enige tijd. Verklaart waarom Turkish Airlines TK1951 de motoren niet plotseling van idle naar maximale thrust kon opdrijven. Voor militaire vliegtuigen kan de trage response een nadeel zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2011 15:59 ]
Hier ook een seconde per seconde verslag: http://avherald.com/h?article=41a81ef1%2F0068&opt=0wildhagen schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:58:
Voorlopige rapportage AF447 is nu naar buiten gebracht:
[...]
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/...drie-en-een-halve-minuut/
De BEA-site is nu een beetje overbelast, dus de hele rapportage kan ik nu nog ff niet doornemen.
Volgens mij zijn er niet veel gekke dingen gebeurd. De media doen nu alsof het de fout van de captain is omdat hij lag te pitten, maar dat is in mijn ogen gewoon procedure.
Waarom zo'n ding dan toch uit de lucht valt...
Zullen een angstige laatste 3-4 minuten zijn geweest voor de passagiers, volgens mij was iedereen gewoon bij kennis tijdens de gigantische daling... Kan je je niet voorstellen, denk ik..
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
Ook dat het 2 volle minuten duurde voor de captain terug in de cockpit was, was wel erg lang imho.
Virussen? Scan ze hier!
Er moet wel iets aan de hand geweest zijn waardoor de piloot dacht dat dit de juiste input was, ondanks de stall warning. Heel bizar.
[ Voor 24% gewijzigd door Nvidiot op 27-05-2011 16:12 ]
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Life is not about specs, it is about joy!
Verwijderd
Kan zijn, en op zo'n hoogte is het wel heel moeilijk om de grondsnelheid in te schatten, maar krijgt men ook geen snelheid door van het gps-systeem?bartvl schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:17:
Is die stall warning in eerste instantie niet een gevolg van verkeerde info uit de snelheidsmeters?
De pitot tubes van AF447 waren een ouder type die niet of moeilijk overweg konden met supercooled water.FastFred schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:21:
Volgens nu.nl zouden de foutieve gegevens die ze kregen van de snelheids meters komen door ijskristallen in de pitot buizen, wtf is er dan gebeurt met Pitot Heat? Op die 10,7km hoogte moet die sowiezo aanstaan lijkt me?
• the stall warning was triggered and the airplane stalled,
• the inputs made by the PF were mainly nose-up,
• the descent lasted 3 min 30, during which the airplane remained stalled. The angle of attack increased and remained above 35 degrees,
Pakweg 3 minuten en 30 seconden nose-up input geven met een stall-warning en dan niet denken "hmm, dit helpt niet, laat ik eens de normale stall-recovery proberen, kijken of dat WEL werkt?" Dat gaat er bij mij niet in.
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Het is toch zo dat bij een stall de neus al te ver omhoog is of kan een stall ook door andere zaken veroorzaakt worden..?Nvidiot schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:11:
Als ik het rapport van BEA lees (http://www.bea.aero/fr/en...te.af447.27mai2011.en.pdf) dan snap ik niet waarom de piloot continue de neus omhoog trekt terwijl de stall warning af gaat...
Er moet wel iets aan de hand geweest zijn waardoor de piloot dacht dat dit de juiste input was, ondanks de stall warning. Heel bizar.
Ik zou zeggen om juist de neus omlaag te duwen als er een stall is...?
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
Volgens mij missen we nog wat, er zouden namelijk ook nose down inputs gegeven werden:Nvidiot schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:28:
Uit het rapport:
• the stall warning was triggered and the airplane stalled,
• the inputs made by the PF were mainly nose-up,
• the descent lasted 3 min 30, during which the airplane remained stalled. The angle of attack increased and remained above 35 degrees,
Pakweg 3 minuten en 30 seconden nose-up input geven met een stall-warning en dan niet denken "hmm, dit helpt niet, laat ik eens de normale stall-recovery proberen, kijken of dat WEL werkt?" Dat gaat er bij mij niet in.
Pas daarna was het altijd nose up. Geen idee waarom.At 02:10:16Z the pilot monitoring said "so, we’ve lost the speeds" followed by "alternate law […]".
The airplane's angle of attack progressively increased above 10 degrees nose up and the airplane started to climb reaching up to 7000 feet per minute of climb rate. The pilot flying made nose down inputs followed by left and right roll commands, the climb rate reduced to 700 feet per minute, the bank angles varied between 10 degrees left and 12 degrees right. The speed indication on the left primary instrument sharply increased to 215 KIAS (Mach 0.68), the airplane reached FL375, the angle of attack reduced to 4 degrees.
Jet efficiency = 2 / (1 + Vj / V0) ,rapture schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:48:
[...]
Zuinigheid en niet-straaljager-gerelateerde-prestaties.
Om aan voortstuwing te geraken, moet je zoveel mogelijk lucht verplaatsen. Hete lucht straaltje uit de straalmotor is een gedeelte van de energie dat een straalmotor kan leveren. Dan laat je de straalmotor een grote fan aandrijven die veel meer lucht rond de straalmotor kan verplaatsen.
[afbeelding]
Binnenste gedeelte is de straalmotor.
Vj is de exhaust velocity en v0 de vliegsnelheid. Het is dus efficiënter om veel lucht een lagere snelheid te geven dan weinig lucht een hogere. Het is niet zo dat een straalmotor standaard energie over heeft ofzo, dat is zo ontworpen.
Een stall gebeurt zodra de snelheid van het toestel te laag is en er geen airflow over de vleugels gemaakt kan worden. Dat kan door de neus te hoog omhoog te trekken, maar de oorzaak kan ook liggen aan te weinig engine power. In het rapport staat dat de piloten engine power verminderden toen ze de storm invlogen (normale procedure overigens), de auto throttle zorgt er verder voor dat het toestel niet te langzaam gaat vliegen. Het is echter mogelijk dat de piloten te laat engine power bijgaven toen auto pilot/throttle ermee kapten. De trust levers bewegen namelijk niet mee, en met alle foutmeldingen die je ziet en hoort is de kans aanwezig dat je niet (tijdig) naar je engine power op de display kijkt.SmithNL schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:30:
[...]
Het is toch zo dat bij een stall de neus al te ver omhoog is of kan een stall ook door andere zaken veroorzaakt worden..?
Ik zou zeggen om juist de neus omlaag te duwen als er een stall is...?
Dit zou wel eens een stukje kunnen verklaren:
Zodra ze pitch-down input gaven, werd de snelheid weer geldig (die was waarschijnlijk ongeldig door een angle of attack van 45 graden!), en kregen ze een stall-warning die ze daarvoor even niet meer hadden gehad. Met dat soort verwarrende waarschuwingen kan je weinig doen, denk ik zo.At 2 h 12 min 02, the PF said "I don’t have any more indications", and the PNF said "we have
no valid indications". At that moment, the thrust levers were in the IDLE detent and the
engines’ N1’s were at 55%. Around fifteen seconds later, the PF made pitch-down inputs. In
the following moments, the angle of attack decreased, the speeds became valid again and the
stall warning sounded again.
Wat ik mis in dat rapport: de Angle of Attack wordt wel steeds genoemd, maar wat was de pitch angle op de gewone en ISIS-horizon?
Verwijderd
Maar je vliegtuig kan nooit sneller gaan dan de exhaust velocity (nouja, je versnelt een klein beetje brandstof dus in theorie zou je iets sneller dan je exhaust velocity kunnen gaan), dus als je echt hard wil gaan moet je wel een hoge exhaust velocity hebben (of een raketmotor gebruiken).b..RAM schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:39:
[...]
Jet efficiency = 2 / (1 + Vj / V0) ,
Vj is de exhaust velocity en v0 de vliegsnelheid. Het is dus efficiënter om veel lucht een lagere snelheid te geven dan weinig lucht een hogere. Het is niet zo dat een straalmotor standaard energie over heeft ofzo, dat is zo ontworpen.
Het is net andersom. Hoe harder je vliegt, hoe kleiner het verschil tussen vliegsnelheid en exhaust. Met andere woorden, ook al kost het veel kerosine (hoe hoger de exhaust, hoe meer het kost natuurlijk), je snelheidstoename neemt steeds meer af.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:11:
[...]
Maar je vliegtuig kan nooit sneller gaan dan de exhaust velocity (nouja, je versnelt een klein beetje brandstof dus in theorie zou je iets sneller dan je exhaust velocity kunnen gaan), dus als je echt hard wil gaan moet je wel een hoge exhaust velocity hebben (of een raketmotor gebruiken).
Door nu een grote hoeveelheid lucht een kleinere versnelling te geven bereik je uiteindelijk hetzelfde (zeg maar massa maal snelheid), maar vanwege die lage snelheid kost het vele malen minder kerosine.
Verwijderd
Wat ik bedoelde is dat de exhaustsnelheid nooit lager kan zijn dan de vliegsnelheid, en dat er daarom een limiet aan de maximale efficientie zit.Fly-guy schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:59:
[...]
Het is net andersom. Hoe harder je vliegt, hoe kleiner het verschil tussen vliegsnelheid en exhaust. Met andere woorden, ook al kost het veel kerosine (hoe hoger de exhaust, hoe meer het kost natuurlijk), je snelheidstoename neemt steeds meer af.
Door nu een grote hoeveelheid lucht een kleinere versnelling te geven bereik je uiteindelijk hetzelfde (zeg maar massa maal snelheid), maar vanwege die lage snelheid kost het vele malen minder kerosine.
Daarom zit er ook een limiet aan de maximale vliegsnelheid, omdat het rendement steeds lager wordt als je harder wil gaan (exhaust velocity moet hoger zijn).
En daarom maken straaljagers ook gebruik van een lagere bypass ratio (met bijbehorend lager rendement), of zelfs van een turbojet; om harder te kunnen gaan.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2011 20:59 ]
Ik ben een aantal keer met EVA in premium economy en het is de moeite waard hoewel ik de stoelen in de 747 Combi beter vind dan de 777. €830 is een heel schapelijk prijs voor Elite class.Pinin schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:13:
Ik ga in november naar Thailand. Nu kan je voor 830,- retour in de Elite-class (777) zitten. Dit lijkt mij erg fijn met mijn 1.94m. Iemand eerder met eva-air gevlogen? Het is dus €150 tov economy-class.
http://www.evaair.com/htm...ergreen_deluxe_class.htm#
klik evt. op demo.
Heeft iemand een idee hoe prijzen zich ontwikkelen? is het logisch bijv. dat na de zomervakantie de tickets goedkoper worden, of moet ik gewoon zo vroeg mogelijk boeken.
Ik heb een filmpje van gemaakt toen. YouTube: Eva Air Evergreen 747-400 Combi Deluxe Class Cabin
De laatste tijd vlieg ik met Emirates via Dubai. Ik ga volgende week heen en heb €570 betaald.
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Een vliegtuig wat van richting is veranderd.Napsju schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:48:
[afbeelding]
Foto van 18:34 vandaag. Iemand enig idee wat die rare boog is hier boven Nieuwegein?
THX voor reply, ik heb ook met emirates gekeken. Het leuke is dat je dan vanaf Dubai met een A380 vliegt.Badtothebone schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 21:00:
[...]
Ik ben een aantal keer met EVA in premium economy en het is de moeite waard hoewel ik de stoelen in de 747 Combi beter vind dan de 777. €830 is een heel schapelijk prijs voor Elite class.
Ik heb een filmpje van gemaakt toen. YouTube: Eva Air Evergreen 747-400 Combi Deluxe Class Cabin
De laatste tijd vlieg ik met Emirates via Dubai. Ik ga volgende week heen en heb €570 betaald.
Alleen terug zit je met een lange(re) reistijd
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
en....
http://www.flightglobal.c...s-a380-delivery-plan.html
Malaysia Airlines (MAS) expects to receive most of its Airbus A380 orders in 2012.
MAS' A380s will "primarily serve the Kuala Lumpur-London and Kuala Lumpur-Amsterdam routes", said the carrier.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 13:13 ]
Fascinating, denk dat ik de volgende keer dat ik op Ha Noi vlieg, ik via Kuala Lumpur ga (er is toch geen rechtstreekse verbinding vanaf EHAM).Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:56:
http://www.nu.nl/binnenla...-16-deal-rommelmarkt.html
en....
http://www.flightglobal.c...s-a380-delivery-plan.html
Malaysia Airlines (MAS) expects to receive most of its Airbus A380 orders in 2012.
MAS' A380s will "primarily serve the Kuala Lumpur-London and Kuala Lumpur-Amsterdam routes", said the carrier.
Ik vraag me toch af in wat voor een vliegtuig. Als je bv een cessna hebt, die kan maar tot 4km. Daar moet je denk nog wel net genoeg zuurstof hebben.Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:56:
Piloot uur bewusteloos boven zee:
http://nos.nl/artikel/244...ewusteloos-boven-zee.html
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Nou ja, als hij verkoeling zocht, en hij vloog richting Antarctica, zat hij iig in de goede richting voor die verkoeling
No Shit, Sherlock? En ik maar denken dat hij dan gewoon door zou vliegen...."Als de benzine was opgeraakt, was hij in zee gestort", zei een woordvoerder van het veiligheidsbureau dat het incident naar buiten bracht
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
http://forum.scramble.nl/...&t=74707&p=502768#p502768
Vanaf morgen te bezichtigen.
Verwijderd
De andere hebben ze vorige jaar naar het Aviodrome gevlogen.
Aan de andere kant, deze krijgt tenminste nog iets van een functie.
Wel eens de plaatjes gezien van woestijnen in de USA die vol staan met vliegtuigen?
Dat vind ik pas écht zonde, alhoewel, beter dat ze daar dan worden gesloopt dan dat ze in eens uit de lucht komen vallen.
Ja, in Mojave. Inclusief een KLM-toestelWel eens de plaatjes gezien van woestijnen in de USA die vol staan met vliegtuigen?

Veel daarvan eindigt net als de onderstaande Boeing 707's, half gesloopt:
Virussen? Scan ze hier!
De vraag is: wat deed 'ie daar? Intercept-oefening?
PSN: MGFlexican.
Wel grappig ja.CyBeR schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:55:
Haha, 2:06 zit die piloot ook kiekjes te maken.
Lijkt meer op (ere-)escorte, anders is het vrij moeilijk om ze zo netjes in beeld te brengen als passagier, zeker het aanvliegen.De vraag is: wat deed 'ie daar? Intercept-oefening?
Went snel genoeg (te snel eigenlijk).Morenoo91 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:04:
* Morenoo91 heeft een baantje achter de security check op schiphol en kan dus de vliegtuigen elke dienst even bewonderen
lijkt mij ook - doet wel een beetje denken aan de twee F-16s die die voetballers welkom heetten, die hingen er ook zo relaxed naast, al lieten die zich wel zien aan de cockpit en deze had daar niet veel interesse in lijkt het, blijven Franssen. lijken de Nederlanders ook niet te doen?Freee!! schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:28:
[...]
Lijkt meer op (ere-)escorte, anders is het vrij moeilijk om ze zo netjes in beeld te brengen als passagier, zeker het aanvliegen.
[...]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3QTp61eL1So]
[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 31-05-2011 22:41 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Pff niet een een 777-300ERfranssie schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:36:
[...]
lijkt mij ook - doet wel een beetje denken aan de twee F-16s die die voetballers welkom heetten, die hingen er ook zo relaxed naast, al lieten die zich wel zien aan de cockpit en deze had daar niet veel interesse in lijkt het, blijven Franssen. lijken de Nederlanders ook niet te doen?
[video]
[ Voor 49% gewijzigd door franssie op 31-05-2011 22:47 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Je verpest de grapfranssie schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:44:
@hacku: ik mis iets denk ik? (ik snap het dus niet haha)
Verwijderd
http://www.telegraaf.nl/s/9936928
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2011 21:24 ]
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/...stort-op-vliegveld-teuge/Op het vliegveld van het Gelderse Teuge is vanmiddag kort voor drie uur een vliegtuig neergestort. Bij de crash is volgens de politie één persoon zwaargewond geraakt.
Of de gewonde persoon de piloot van het reclamevliegtuigje was kon de politie nog niet aan persbureau Novum bevestigen. Ook is nog niet duidelijk hoeveel mensen er in het vliegtuigje zaten.
Bij de plek van het ongeval, het Nationaal Paracentrum Teuge, is volgens ooggetuigen een traumahelikopter gearriveerd. Naast de traumaheli zijn ook andere hulpdiensten massaal uitgerukt. Het vliegtuigje zou bij het opstijgen een fout hebben gemaakt en eerst steil omhoog zijn gevlogen, waarna het al snel met zijn neus in de grond terecht kwam.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 02-06-2011 17:12 ]
Virussen? Scan ze hier!
Volgens Nu.nl was de piloot de enige inzittende. Ik wens hem beterschap en een spoedig herstel.
Ik wist trouwens niet dat er iemand met mijn nickname rondvloog...
YouTube: Airplanes towing banner ads
Instructie:
YouTube: Aircraft Banner Tow
Hij is overleden...BamSlam_ schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 17:29:
Volgens Nu.nl was de piloot de enige inzittende. Ik wens hem beterschap en een spoedig herstel.
nu.nlDe 28-jarige piloot van het donderdag verongelukte reclamevliegtuigje op het vliegveld Teuge (Gelderland) is donderdagavond in het ziekenhuis aan zijn verwondingen overleden.
Dat heeft het Korps landelijke politiediensten (KLPD) vrijdag laten weten.
De ervaren piloot uit Zutphen was de enige inzittende van het toestel.
Het ongeval gebeurde bij het oppikken van een reclamesleep. De oorzaak is nog onbekend. Volgens het KLPD was het een ervaren piloot.
De Luchtvaartpolitie is op zoek naar beeldmateriaal van het ongeval. Er waren veel mensen rond het vliegveld aanwezig en de politie hoopt dat zij het incident met een camera hebben vastgelegd
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
RIP aan de piloot
Verwijderd
Zo ging het althans wel op de Hoogvliegersdag @ EHGG 3 weken geleden:
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Vliegtuig spotten voor gevorderden.CyBeR schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:55:
Haha, 2:06 zit die piloot ook kiekjes te maken.
De vraag is: wat deed 'ie daar? Intercept-oefening?
Yep, probleem is dat je met die klimhoek weinig marge overhebt. Het is dan zeker ook niet de eerste (noch de laatste) keer dat het fout gaat..c0ne schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:50:
Is dat niet om te voorkomen dat je de banner over de grond sleept en dus sloopt?
Dit topic is gesloten.
![]()