Het Luchtvaart Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 130 Laatste
Acties:
  • 491.452 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regen, natte baan.
Te zwaar/met te hoge snelheid geland? Of te weinig remkracht/middelen gebruikt? Of net zoals een paar jaar terug (KLM kist bij de Polderbaan), stuur foutje bij het verlaten van de baan?

Het is trouwens dit toestel/vluchtnummer:
't is trouwens deze:
Boeing 737-400 Corendon Airlines TC-TJF G06 CAI 0603 Dalaman 18:50 19:10 Geland

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Om zeven uur trok er een stevige bui over Schiphol.... en een zeiknatte oostbaan blijft krap voor een 737, zeker als hij lekker vol zit. Ik gok het eerste :)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Waarom is dat ding in 's hemelsnaam op de Oostbaan geland :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwege de weersomstandigheden (wind) op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vliegen maar dan anders:
http://vimeo.com/15192383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-10 21:28

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:59:
Vanwege de weersomstandigheden (wind) op dat moment.
Wind kwam op die baan van vrijwel pal opzij. Volgens de historische grafieken van buienradar 10 tot 15 knopen rond de 130-140 graden.

Heb je in zo'n geval nog last van die grote hangars die toch niet ver van de baan staan?

[ Voor 4% gewijzigd door TwOkkie op 03-10-2010 14:36 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Met zo'n wind kun je toch gewoon op een van de 18's landen?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-10 21:28

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Dat vroeg ik me ook af. Volgens mij is het vrij standaard om 18L en R tegelijk te gebruiken voor de landingen. Nu was het 18R en 22. Zou dat weer met het beperkte zicht te maken hebben?

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bolk schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:45:
Met zo'n wind kun je toch gewoon op een van de 18's landen?
Wellicht hingen daar vervelende buien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-10 16:17
Wow, wat ontzettend gaaf! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staan tijdens vlucht nu al realiteit:
http://www.dailymail.co.u...ced-stand-lack-seats.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

_O_

maar hoe de hell landen die lui? :o

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

kamstra schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:08:
[...]

_O_

maar hoe de hell landen die lui? :o
Met een parachute (af en toe even zichtbaar).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Lijkt me best risky, eventjes optrekken als er per-ongeluk een boompje voor je staat is er niet bij lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

mcDavid schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:22:
[...]

Lijkt me best risky, eventjes optrekken als er per-ongeluk een boompje voor je staat is er niet bij lijkt me...
Waarom niet? Als je snel genoeg gaat kun je altijd je snelheid in hoogte omzetten. Basic zweefvlieg theorie lijkt me :P

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Ik had het mooier gevonden als ze een type hadden gekozen dat toen nog niet bestond, een 777 ofzo. 757's van BA vlogen toen (halverwege de jaren 80) ook al zo rond, zij het een iets ouder type:

http://www.jetphotos.net/...o.php?id=5621716&nseq=263

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En meer nieuws:
Internet, SMS & GSM verkeer in toestellen van Singapore Airlines:
http://www.nu.nl/internet...nternet-in-vliegtuig.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Devil schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:59:
[...]

Waarom niet? Als je snel genoeg gaat kun je altijd je snelheid in hoogte omzetten. Basic zweefvlieg theorie lijkt me :P
...Mits je beschikt over vleugels om voldoende reactiekrachten op te bouwen. Zo'n pakje lijkt me toch voornamelijk een veredelde vrije val. Aan een baksteen valt ook vrij weinig bij te sturen als je 'm eenmaal losgelaten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:05:
En meer nieuws:
Internet, SMS & GSM verkeer in toestellen van Singapore Airlines:
http://www.nu.nl/internet...nternet-in-vliegtuig.html
Geen goed nieuws, ik wil wel eens van de bellende medemens verlost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsuru schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:02:
Ik had het mooier gevonden als ze een type hadden gekozen dat toen nog niet bestond, een 777 ofzo. 757's van BA vlogen toen (halverwege de jaren 80) ook al zo rond, zij het een iets ouder type:

http://www.jetphotos.net/...o.php?id=5621716&nseq=263
Dan heb je iets zoals een vrouw van 20 in een kleed van haar grootmoeder... :P (past dus niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLM en Martinair hebben toch ook hun retro op een modern(er) vliegtuig gespoten?
Past dus wel. :P

Ondanks dat Easjet meer pax vervoerd:
http://www.nu.nl/economie...oert-meer-passagiers.html
Hebben ze zich ook nog ergens anders mee bezig te houden:
http://www.beursduivel.be..._voor_eu-hof_liggen_klaar

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

mcDavid schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:29:
[...]

...Mits je beschikt over vleugels om voldoende reactiekrachten op te bouwen. Zo'n pakje lijkt me toch voornamelijk een veredelde vrije val. Aan een baksteen valt ook vrij weinig bij te sturen als je 'm eenmaal losgelaten hebt.
Uiteindelijk genereert een baksteen ook gewoon lift, het draait allemaal om de voorwaartse snelheid. Het pak heeft wel degelijk een stel 'vleugels', als de snelheid hoog genoeg is zullen die voldoende lift genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:11
Pinin schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:42:
Net vloog er een Beluga over, kwam die van schiphol?
Hoe hoog vloog hij? Op cruise level of stijgend?

Want ze vliegen vaker over Gouda. Komen dan vanaf Toulouse en gaan richting Hamburg.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:52:
[...]
Dan heb je iets zoals een vrouw van 20 in een kleed van haar grootmoeder... :P (past dus niet)
Altijd nog beter dan de grootmoeder zelf denk ik... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 14:00
Als je deze week iets zag vliegen..... wat je niet al te vaak ziet, dan kan dat hierdoor komen:
http://www.natotigers.org/tigermeet/premeet.php?ntmID=49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nederland krijgt weer een nieuwe luchtvaartmaatschappij
Reisorganisatie Corendon gaat in 2011 van start met een eigen Nederlandse luchtvaartmaatschappij. Dat bevestigt directeur Atilay Uslu van Corendon aan Luchtvaartnieuws.nl. Corendon Dutch Airlines (CDA), zoals de codenaam van de nieuwe maatschappij luidt, gaat op diverse Europese vakantiebestemmingen vliegen.

Het gaat daarbij om vluchten die onderdeel uitmaken van een pakketreis van Corendon Vliegvakanties. "Het wordt dus geen low cost carrier die alleen losse tickets verkoopt", benadrukt Uslu.

Het bestaande in Turkije gevestigde Corendon Airlines voert uitsluitend vluchten uit tussen bestemmingen in Turkije en West-Europa. Het nieuwe CDA mag met een Nederlandse licentie wel op andere Europese bestemmingen gaan vliegen.

“Vanaf medio april willen we van start gaan met één enkele Boeing 737-800, waarbij we gaan vliegen op bestemmingen in bijvoorbeeld Italië, Macedonië en Bulgarije”, zegt Uslu. CDA wordt een volledig onafhankelijk van Corendon Airlines opererende maatschappij, met een Nederlands Air Operator Certificate (AOC).

Uslu: “De plannen zijn nog in een primaire fase. Zo moeten we de Nederlandse AOC nog aanvragen. We zijn natuurlijk wel al bezig met de voorbereidingen. Er komt veel papierwerk en regelgeving bij kijken. Ook moet er personeel worden aangenomen, in eerste instantie gaat het om 48 man.”

Na de start in 2011 moet er in de daaropvolgende jaren steeds één extra toestel bij komen. “De planning is dat de vloot binnen drie jaar is gegroeid naar drie toestellen”, aldus Uslu. CDA gaat vooral vanaf Schiphol vliegen en later mogelijk ook vanaf regionale luchthavens.
Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=36588

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat daar nog ruimte voor is. Gezien de overvloed aan maatschappijen zoals Transavia, EasyJet, Ryanair, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:20:
Dat daar nog ruimte voor is. Gezien de overvloed aan maatschappijen zoals Transavia, EasyJet, Ryanair, etc.
Zijn niet te vergelijken. Als ik het artikel goed begrijp verkoopt CDA alleen vliegreizen als onderdeel van een compleet vakantiepakket, geen losse tickets zoals de door jou genoemde maatschappijen doen.

Als dit klopt, kan je ze volgens mij meer met Thomas Cook Airlines vergelijken, hoewel ook dat niet 100 procent op gaat volgens mij. En daar zouden ze niet direct mee concurreren, daar TCA niet in Nederland actief is, en de CDA straks wel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las net op een ander forum, dat KLM een aantal (nieuwe) A330-300 series gaat kopen om de operaties van Martinair over te nemen. De 767's zullen daarmee worden uitgefaseerd.
Later volgen er wellicht nog meer -300's om de MD-11's te vervangen.

Heb er zelf echter alleen nog niks in de media over kunnen vinden, echter lijkt het me wel een vrij logische stap. Al had ik zelf graag ook nog wel een 787 in KLM kleuren gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik had liever met een A380 richting Curacao gewild over 2 weken, maar dat zit er ook niet in ben ik bang :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik ben op verzoek van m'n broertje op zoek naar tickets richting Kreta (bij voorkeur Chania of anders Heraklion) voor juni 2011, maar ik kan vooralsnog niet veel vinden. Alleen wat prijzige tickets via Aegean Airlines met tussenstops en via het Duitse TUIFly, uitgevoerd door Hamburg International. Bij Air Berlin, Transavia, Germanwings, Condor, ArkeFly e.d. zijn enkel tickets te boeken tot oktober 2010. De zomerdienstregeling voor 2011 is nog niet bekend.

Heeft iemand enig idee wanneer de zomerdienstregeling bij de meeste maatschappijen bekend zal worden gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het deense Cimber Air doet dat via CPH voor €260.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zomerschemas komen in november overal wel vrij. Behalve idd in Denemarken, waar ze hun zomervakantie graag al in september plannen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ok, tnx! Dan weet ik dat het handig is om nog heel even te wachten :). Veel langer dan tot november/december kan niet worden gewacht i.v.m. de planning. M'n broertje wil namelijk trouwen op Kreta en daar moet nog meer voor geregeld worden :). Als het dan alsnog financieel teveel uit de klauwen loopt dan gaan ze mogelijk naar een andere locatie kijken en daar is dan nog wel wat tijd voor nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter! op 12-10-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Chania/Heraklion zijn wel voornamelijk seatonly bestemmingen. Dus dat wat er bij transavia.com / ArkeFly rechtstreeks boekbaar is zal tegen een prijs aangeboden worden die sowieso niet onder het gecontracteerde tarief van touroperators zit. Zou dus ook de moeite waard kunnen zijn een pakketreisje te zoeken in de periode dat je wilt gaan, en dan alleen de vluchten te gebruiken ;)

Of afhankelijk waar je woont idd. de Duitse/Belgische opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat een carrier nog iets speciaals wil doen met een prijs als het om een grote groep gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een commercieel vrachtvliegtuig is dinsdag neergestort in bergachtig gebied nabij de Afghaanse hoofdstad Kabul. Dat meldde de Arabische nieuwszender al-Jazeera.

Het toestel, een C-130, kwam ongeveer 30 kilometer van de stad neer. Aan boord waren zeven Amerikaanse en Afrikaanse bemanningsleden, aldus de zender.

Eerder meldde een anonieme politiefunctionaris dat het om een passagiersvliegtuig zou gaan.

De Hercules met onder meer een lading voor de NAVO-troepen aan boord, was onderweg van het vliegveld Bagram naar de luchthaven van Kabul.
nu.nl

Een commerciele C-130? Zijn die in dienst van commerciele luchtvaartmaatschappijen dan? Dacht dat de C-130 puur een militair toestel was? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik denk dat 't woord commercieel er gewoon niet tussenhoort, want inderdaad afaik is er geen civiele versie van de HC-130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002

Spotter

Lichtnicht

CyBeR schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:31:
Ik denk dat 't woord commercieel er gewoon niet tussenhoort, want inderdaad afaik is er geen civiele versie van de HC-130.
De L-100 is een commerciële Hercules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ah, excuseer. Ik had gekeken maar zag 't nergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Blijkt idd een L-100-30 te zijn van National Air Cargo (een Amerikaanse maatschappij) samen met Transafrik, registratie S9-BAT. Dit toestel dus: http://www.airliners.net/...00-30-Hercules/1364719/L/

Wiki-site over de crash: Wikipedia: Transafrik International Flight 662

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Kabul/Bagram omgeving is zoo ontzettend tricky. Het is als Innsbruck maar dan met een enorme traffic flow. Plus het veld ligt op 6000ft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Op Innsbruck komt volgens mij niks groters dan een 757 in de winter, terwijl Kabul nog wel AN124's en dergelijke ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
Piloot sterft in het harnas
DOHA - De gezagvoerder van een toestel van Qatar Airways is tijdens een vlucht overleden. Dat meldde Qatar Airways woensdag.

„Het spijt Qatar Airways te moeten meedelen dat de gezagvoerder van vlucht QR645 van de Filipijnen naar Qatar in de lucht is overleden”, schreef de luchtvaartmaatschappij in een persbericht.

Het vliegtuig moest na de dood van de gezagvoerder uitwijken naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur, waar de bemanning werd vervangen. De doodsoorzaak van de bevelhebber van het vliegtuig is onduidelijk.

„Het vliegtuig zal woensdag met enige vertraging landen in Qatar”, wist de luchtvaartmaatschappij nog te melden.

[ Voor 80% gewijzigd door Noxious op 13-10-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Thetallguy schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:53:
Chania/Heraklion zijn wel voornamelijk seatonly bestemmingen. Dus dat wat er bij transavia.com / ArkeFly rechtstreeks boekbaar is zal tegen een prijs aangeboden worden die sowieso niet onder het gecontracteerde tarief van touroperators zit. Zou dus ook de moeite waard kunnen zijn een pakketreisje te zoeken in de periode dat je wilt gaan, en dan alleen de vluchten te gebruiken ;)

Of afhankelijk waar je woont idd. de Duitse/Belgische opties.
Ok, dan ga ik ook 'ns kijken naar pakketreizen. Ze hadden al wel een los boekbare accommodatie op het oog maar er zijn uiteraard meer opties als het prijstechnisch wat aantrekkelijker is!

Vertrekken vanuit Duitsland heeft zelfs de voorkeur want naar Schiphol is het vanaf hier 1:45u rijden. Er liggen 5 luchthavens dichterbij dan Schiphol en in totaal 7 luchthavens binnen +/- 2 uur rijden :).
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:57:
Wellicht dat een carrier nog iets speciaals wil doen met een prijs als het om een grote groep gaat?
De groep is niet enorm groot, waarschijnlijk 11 personen. Maar ik heb al wel gemerkt dat het maximum dat je in één keer kunt boeken op alle sites 9 personen is. Anders moet je 'r al twee boekingen van maken. Zou er met 11 man nog een interessante deal gemaakt kunnen worden of is de groep dan alweer te klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kun je maar op 1 manier achter komen, bellen met een carrier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
11 is best okay voor een groepenaanvraag hoor, weet alleen niet of het nu al kan want de meeste schema's zijn natuurlijk nog niet bekend :) ik kan wel een prijsindicatie voor je vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Thetallguy schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:30:
Op Innsbruck komt volgens mij niks groters dan een 757 in de winter, terwijl Kabul nog wel AN124's en dergelijke ziet :P
Bijna goed, Innsbruck Kranebitten Airport kan ook 767's afhandelen: http://www.airliners.net/...ing-767-3Z9-ER/0749805/L/

Is toch net weer 1 tot 14 meter groter dan een 757 (afhankelijk van uitvoering etc) ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:34:
Daar kun je maar op 1 manier achter komen, bellen met een carrier. :)
Ja inderdaad, dat is de volgende stap. Ik was nog even aan het oriënteren :).
Thetallguy schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:51:
11 is best okay voor een groepenaanvraag hoor, weet alleen niet of het nu al kan want de meeste schema's zijn natuurlijk nog niet bekend :) ik kan wel een prijsindicatie voor je vragen?
Dat zou helemaal mooi zijn! Mocht je iets kunnen achterhalen dan zie ik graag een DM verschijnen :).
wildhagen schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:51:
[...]

Bijna goed, Innsbruck Kranebitten Airport kan ook 767's afhandelen: http://www.airliners.net/...ing-767-3Z9-ER/0749805/L/

Is toch net weer 1 tot 14 meter groter dan een 757 (afhankelijk van uitvoering etc) ;)
Ook in de winter? Want dat is wat Thetallguy zei ...

[ Voor 22% gewijzigd door Wouter! op 13-10-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Thetallguy schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:30:
Grootste dat ik op Kabul heb gezien zijn 747's en idd de AN124. Heb er nog een foto van gemaakt:

http://www.airliners.net/...124-100-Ruslan/1695847/L/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wouter! schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:21:
[...]

Ook in de winter? Want dat is wat Thetallguy zei ...
Volgens mij komen de meeste passagiers (en dus de grootste toestellen) juist in de winter op Innsbruck, en is het zomers stukken minder druk. Iets met wintersport, wat in de regio-Innsbruck / Tirol natuurlijk een nogal grote sector is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002

Spotter

Lichtnicht

Het grootste reguliere verkeer op INN is een 757. Groter komt er wel, maar dat zijn voornamelijk one-offs en niet scheduled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
wildhagen schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 06:03:
[...]

Volgens mij komen de meeste passagiers (en dus de grootste toestellen) juist in de winter op Innsbruck, en is het zomers stukken minder druk. Iets met wintersport, wat in de regio-Innsbruck / Tirol natuurlijk een nogal grote sector is.
Wat ik eigenlijk indirect bedoelde te vragen is of er in de winter extra beperkingen zijn i.v.m. mogelijk sneeuw/ijs/vocht op de baan? Hoewel er uiteraard alles aan wordt gedaan om dat te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Wouter! schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:46:
[...]
Wat ik eigenlijk indirect bedoelde te vragen is of er in de winter extra beperkingen zijn i.v.m. mogelijk sneeuw/ijs/vocht op de baan? Hoewel er uiteraard alles aan wordt gedaan om dat te verwijderen.
Daar zal wel al het mogelijke/nodige aan gedaan worden.

Een ander puntje is dat de lucht in de winter wat dichter is, dus dat zwaardere vliegtuigen wat gemakkelijker wegkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een 26-jarige man heeft geprobeerd zelfmoord te plegen door tijdens een rondvlucht bij het Zuid-Duitse München het sportvliegtuigje te laten neerstorten. Hij probeerde tevergeefs de piloot te overmeesteren, waarna hij uit het toestel sprong en om het leven kwam. Dat meldden Duitse media zondag.

De man uit de plaats Augsburg had het eenmotorige vliegtuigje zaterdag gehuurd voor een rondvlucht. Op 500 meter hoogte viel hij met een mes de 42-jarige piloot aan, die de aanval wist af te weren. Volgens de politie vliegt de piloot doorgaans voor het leger en had hij een militaire opleiding achter de rug, wat mogelijk zijn redding is geweest.

De 26-jarige Duitser kwam na zijn sprong op een paardenstal terecht, waar hij door de dakconstructie stortte en dood op de grond terechtkwam. De piloot wist het toestel veilig aan de grond te zetten. Hij is behandeld aan verwondingen aan gezicht en handen.
Bron: http://www.brabantsdagbla...rd-tijdens-rondvlucht.ece

Lijkt wel een filmscript op deze manier... wel een wat aparte manier om eruit te stappen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een sportvliegtuigje heeft zondagmiddag een noodlanding gemaakt op het strand bij Rockanje (Zuid-Holland).

De politie weet nog niet of er slachtoffers zijn gevallen.

Developing story: http://www.nu.nl/binnenla...ding-strand-rockanje.html

Ook op Alarmeringen.nl

[ Voor 25% gewijzigd door BamSlam_ op 17-10-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Luchtmacht onderschept Russische bommenwerpers

AMSTERDAM – De Koninklijke Luchtmacht heeft dinsdagmiddag twee Russische bommenwerpers onderschept die boven de Noordzee vlogen.
Dat bevestigt een woordvoerder van de Luchtmacht. De F16’s van de Luchtmacht rukten uit na een sein van de NAVO dat er al boven Denemarken geen contact was met de piloten.

De F16´s onderschepten de Russen bij de grens van het gebied waarvoor Nederland binnen de NAVO verantwoordelijk is en bleven een tijdje met ze meevliegen.

De bommenwerpers vlogen uiteindelijk weg richting Engeland, waar de Britse luchtmacht het overnam.

Onduidelijk
Het is volgens de woordvoerder volstrekt onduidelijk wat de bommenwerpers boven West-Europa doen.

In september gaf het operationeel centrum van de NAVO in Duitsland ook al opdracht om Russische bommenwerpers te onderscheppen. De toestellen vlogen legaal boven West-Europa, maar ook toen kon de verkeersleiding geen contact met ze krijgen.

Laatst bleek toch al in dit topic dat dit vrij gebruikelijk was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Noxious schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:31:

Laatst bleek toch al in dit topic dat dit vrij gebruikelijk was?
Ja, zie bijv wildhagen in "Het Luchtvaart Topic - Deel 2"

Gebeurt al 40 jaar... nothing new to see here, move along people...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Juist, Petrov en Ivan geven netjes aan hun meerdere door "Om 14:00 luchtruim gepenetreerd, om 14:06 onderschept" en die noteren dat dan onderaan een lange lijst met vergelijkbare data. En doen het volgende maand weer.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Andersom gebeurt het net zo goed hoor ;)

Waar denk je dat die Lockheed U-2's van de VS voor gebruikt worden? Heus niet om mooie kiekjes van Russische bossen en toendra's te nemen en er wallpapers van te maken ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Jep, de NAVO doet het zelf ook. Even een mijl of wat net de grens over en tegen de tijd dat er wat Russisch spul gescrambled word snel weer terug. 'T houd iedereen wakker en van de straat.

BTW, de meeste van die Bears vliegen niet in verboden luchtruim oid., meestal worden ze onderschept omdat ze niet reageren op radio-oproepen.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt, die Bears hebben in principe alle recht om te vliegen waar ze willen, net als elk ander vliegtuig (binnen zekere grenzen uiteraard, zoals geen gevaar opleveren voor andere toestellen).

"Onderscheppen" klinkt imho ook wat te sensationeel.... zolang beide partijen weten wat er aan de hand is, en de redenen erachter, is er niks aan de hand lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

wildhagen schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:44:
Klopt, die Bears hebben in principe alle recht om te vliegen waar ze willen, net als elk ander vliegtuig (binnen zekere grenzen uiteraard, zoals geen gevaar opleveren voor andere toestellen).

"Onderscheppen" klinkt imho ook wat te sensationeel.... zolang beide partijen weten wat er aan de hand is, en de redenen erachter, is er niks aan de hand lijkt me.
Hoewel ik jou normaal veel te rechtlijnig vind denken over hoe een woord geinterpreteerd moet worden (denk aan het woord vliegramp en die andere discussie) en ik me daar vaak niet in kan vinden vind ik het dus nu het tegenovergestelde van wat je zegt. D.wz. ik ga nu juist jouw schoenen aantrekken :p

Ik vind onderscheppen niet echt overdreven want onderscheppen betekent niet meer als daad/actie erkennen en monitoren/controleren. Ik kan ook geen goed ander woord verzinnen dan onderscheppen.

(vliegramp zou ik soms eerder indicent noemen in vorige discussies)

Onderscheppen is dus niet altijd zoals de kustwacht bij drugstransporten aan boord kruipt. Hier niet meer/niet minder dan aansluiten bij de bogies en hen simpelweg monitoren. Onderscheppen suggereert niet dat er meer dan dat moet zijn. Een f16 die een KDC-10 onderschept gaat ook slechts tanken niet niet schieten.

[ Voor 5% gewijzigd door Seesar op 19-10-2010 22:16 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Jup. 'T enigste wat die piloten doen is dichtbij komen en naar elkaar zwaaien(1). Misschien dat ze af en toe wat te enthousiast raken tijdens het laten zien van vieze plaatjes(2). Schieten doen ze sowieso niet, beetje meevliegen tot iedereen tevreden is.

Ik bedacht me toenstraks dat het wel jammer is dat de Russen niet een weekje eerder kwamen, dan hadden ze de hele TigerMeet2010 kunnen scramblen. Daar had ik wel pics van willen zien, alle Tigers die wat Bears escorteren.

(1)
:Op een dag, tijdens een missie was er wat tijd om te 'spelen' met de bemanning van een passerende Tu-95. Om te voorkomen dat de bemanning naar ons zou zwaaien had de KGB een agent aan boord van het toestel geplaatst. Sommige Bear-varianten hadden een kruipruimte tussen de cockpit en de verblijfsruimte van de staartschutter, een lange, onprettige tunnel vol met obstakels. Na een tijdje ontdekten we dat we door afwisselend voor en achter de Tu-95 te gaan vliegen de KGB-agent zover kregen dat hij steeds heen-en-weer door de kruipruimte kroop om te voorkomen dat de bemanning naar ons zwaaide.
(2)
Van Amerikaanse kant zijn ook dergelijke verhalen bekend, sommige Amerikaanse piloten beweren zelfs de laatste versie van de Playboy aan de bemanning van de Tu-95 te hebben laten zien. Deze verhalen kunnen echter niet bevestigd worden. Wel is bekend dat het voor de Tupolev Tu-95 mogelijk was om sommige straaljagers voor te blijven, vooral de SEPECAT Jaguar was niet in staat om de Bear bij te houden. Al deze 'spelletjes' tussen Oost en West moesten natuurlijk een keer fout gaan, dat gebeurde dan ook halverwege de jaren '80 toen een Noorse F-16 de Bear zo dicht naderde dat hij er tegen aan vloog. Daardoor verloor de F-16 een vleugeltip, beide toestellen waren echter in staat om veilig te landen.

[ Voor 6% gewijzigd door c0ne op 19-10-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
wildhagen schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:12:
[...]

Bron: http://www.brabantsdagbla...rd-tijdens-rondvlucht.ece

Lijkt wel een filmscript op deze manier... wel een wat aparte manier om eruit te stappen.
Ja hmmpf, je zou het maar op de radio horen, terwijl je met een groepje passagiers naar de startplaats rijdt... :X Gelukkig waren het bekenden van me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
BamSlam_ schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:23:
Een sportvliegtuigje heeft zondagmiddag een noodlanding gemaakt op het strand bij Rockanje (Zuid-Holland).

De politie weet nog niet of er slachtoffers zijn gevallen.

Developing story: http://www.nu.nl/binnenla...ding-strand-rockanje.html

Ook op Alarmeringen.nl
Had te weinig brandstof bij zich.... peut was op hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Gebroken botten tijdens vlucht naar Parijs

PARIJS - Op een vlucht van Vietnam Airlines naar Parijs zijn woensdag ruim twintig passagiers gewond geraakt toen het toestel waarin ze zaten een flinke slinger maakte. De verwondingen varieerden van blauwe plekken tot gebrokken botten.

Dat hebben de Franse autoriteiten laten weten. Acht inzittenden zijn naar het ziekenhuis gebracht, anderen naar een kliniek op het vliegveld Charles de Gaulle.

De ernst en de precieze omvang van de verwondingen zijn nog niet bekendgemaakt. De gewonden zijn 22 passagiers en twee bemanningsleden.

Een luchtvaartfunctionaris in Parijs dacht dat een luchtzak wel eens de boosdoener kon zijn, een ander suggereerde turbulentie. Maar volgens de autoriteiten moet de oorzaak van het voorval nog worden onderzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Klinkt in ieder geval als mensen die hun riem niet vasthadden (crew uitgezonderd natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:07

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Zit er dan verschil in een luchtzak en turbulentie? Ik dacht eigenlijk dat een luchtzak een plotselinge hevige vorm van turbulentie was.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Een luchtzak is volgens mij een vorm van turbulentie... maar dan de "verkeerde" kant op ;)
Warme lucht stijgt op, koude lucht zakt, en dat is een luchtzak.....
Voor dit soort gevallen zit ik meestal gewoon met m'n riem aan..... het kan altijd ineens gebeuren... ook al is het niet zo vaak =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Vandread schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:38:
Een luchtzak is volgens mij een vorm van turbulentie... maar dan de "verkeerde" kant op ;)
Warme lucht stijgt op, koude lucht zakt, en dat is een luchtzak.....
Precies. En in de burgerluchtvaart wordt het beiden gewoon "turbulentie" genoemd. Terwijl de kranten schrijven over alles van "valwind" tot "onweer" en alles wat er tussenin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Volgens mij is dat een kotszak.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Kotszakken zijn voor mietjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor dit soort gevallen zit ik meestal gewoon met m'n riem aan..... het kan altijd ineens gebeuren... ook al is het niet zo vaak =)
Inderdaad. Als ik in m'n stoel zit heb ik m'n riem om. Hij hoeft niet eens strak te zitten ofzo, als 'ie je maar tegenhoudt als 't vliegtuig opeens 10 meter omlaag gaat en jij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Man wurgt zichzelf in vliegtuigtoilet

MANILLA - Een 36-jarige man heeft zichzelf woensdag gewurgd in een vliegtuigtoilet. Dat meldde een woordvoerder van het Ninoy Aquino-vliegveld in de Filipijnse hoofdstad Manilla.

Stewardessen vonden de man tijdens de vlucht toen ze het toilet controleerden voor de landing. Hij had zichzelf gewurgd met zijn jas.

De Filipino was met de luchtvaartmaatschappij Gulf Air onderweg van Dubai, waar hij werkte als technicus, naar zijn geboorteland.

Het is het tweede opvallende incident op een vlucht van Gulf Air naar de Filipijnen in twee maanden. In september vonden schoonmakers een pasgeboren baby in een afvalbak. Het kindje overleefde het avontuur.

De moeder zei later dat ze seksueel was misbruikt.

Het zal je maar gebeuren op je vlucht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
bartvl schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:25:
Zit er dan verschil in een luchtzak en turbulentie? Ik dacht eigenlijk dat een luchtzak een plotselinge hevige vorm van turbulentie was.
Voor zover ik weet is turbulentie verstoring van de airflow over de vleugels, omdat de stroming zich in wervels verplaatst ipv een mooie stroom.

Een luchtzak is wat anders, is dat niet een windshear? Er is wel eens een plane neergehaald hierdoor.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hacku schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:15:
[...]

Een luchtzak is wat anders, is dat niet een windshear? Er is wel eens een plane neergehaald hierdoor.
Martinair heeft destijds ook een windshear gehad met de nodige doden, in Faro: Wikipedia: Martinair Flight 495

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan er ook creatief mee zijn:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Vorige week op final was het ook even scary :P WX-radar gaf niets aan en op 400ft final begon de kist flink lateraal te schudden. Zaten we in de wake van een Tu-154 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
wildhagen schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:42:
[...]

Martinair heeft destijds ook een windshear gehad met de nodige doden, in Faro: Wikipedia: Martinair Flight 495
Die kende ik nog niet. Hm, en een DC-10 was sowieso geen geluksbrenger.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Hacku schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:15:
[...]

Voor zover ik weet is turbulentie verstoring van de airflow over de vleugels, omdat de stroming zich in wervels verplaatst ipv een mooie stroom.

In principe is turbulentie een algemene term voor een luchtstroom die niet laminair is. Afhankelijk van de oorzaak of oorsprong van de turbulente luchtstroom zijn er verschillende namen aan te geven.
Zoals bijvoorbeeld 'wake turbulence' of 'clear air turbulence'.
Een luchtzak is een omlaag bewegende luchtstroom.
Windshear is een wind die binnen korte tijd sterk van snelheid of richting veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Trent900 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:46:
Vorige week op final was het ook even scary :P WX-radar gaf niets aan en op 400ft final begon de kist flink lateraal te schudden. Zaten we in de wake van een Tu-154 :p
Heb ooit (al ;)) de wake van een A380 mogen ervaren... Ook geen pretje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:07
Ben dan toch altijd nieuwsgierig want nu precies het kleine technische mankement was

http://www.nu.nl/binnenla...orgslanding-schiphol.html

[ Voor 32% gewijzigd door Yihaaa op 20-10-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
8)7

"Nicholas Jackson writes in the Atlantic about a woman who requested only curvilinear/feminine shapes for her new home and has purchased an an entire Boeing 747-200, transported it by helicopter to her 55-acre property in the remote hills of Malibu and after deconstructing it, is having all 4,500,000 pieces put back together to form a main house and six ancillary structures including a meditation pavilion, an animal barn, and an art studio building.

http://news.slashdot.org/...-Into-a-Private-Residence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een 747 in 4.5 miljoen stukjes? Hallo? Elk stukje ter grootte van een postzegel ofzo?

Rare jongens, die Amerikanen...

Waarom niet gewoon in drie stukken snijden ipv 4.5 miljoen en die dan door een heli (bijv de Mi-26) laten vervoeren :P

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/seaurq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/w0qgs6.jpg

Lijkt me qua in elkaar zetten ook weer wat eenvoudiger ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:04:
Lijkt me qua in elkaar zetten ook weer wat eenvoudiger ;)
Het ding gaat niet meer in elkaar in de vorm van een vliegtuig ;). Check dit artikel anders voor wat meer info; http://gizmodo.com/556319...le-a-747-is-to-live-in-it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Yihaaa schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:32:
Ben dan toch altijd nieuwsgierig want nu precies het kleine technische mankement was

http://www.nu.nl/binnenla...orgslanding-schiphol.html
Dat kan natuurlijk van alles zijn. Op het moment dat er iets stuk is kan dat consequenties hebben voor de terugvlucht. Het is dan vaak verstandiger om terug te keren naar de homebase om het ter plekke te laten maken. De te verwachten vertraging voor de terugvlucht is dan stukken kleiner, omdat er niet eerst maintenance personeel + onderdelen ingevlogen hoeven worden. Als je terugkeert is de vertraging 2 a 3 uur, als je doorvliegt kan dat oplopen tot een dag vertraging, sommige Griekse eilandjes een week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Weinig aan de hand ook, als zoiets op een willekeurige buitenlandse luchthave gebeurt hoor je er niks over, keert er op Schiphol eentje terug is het een voorzorgslanding/noodlanding/vliegramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Negentien mensen en een Britse piloot zijn overleden in een vliegtuigcrash veroorzaakt door een krokodil. Een passagier had de krokodil in een sporttas het vliegtuig ingesmokkeld, maar het reptiel ontsnapte en creeërde zo'n paniek dat het vliegtuig uiteindelijk in een huis neerstortte.

Het ongeluk gebeurde met een binnenlandse vlucht in Congo. Toen de krokodil zich naar de cockpit begaf ontstond er daar paniek, wat het vliegtuig uit balans liet raken. Een eenzame overlevende van de ramp vertelde het bizarre verhaal aan de politie. De krokodil overleefde de ramp, maar werd onthoofd met een machete.

Het incident gebeurde afgelopen augustus op een routinevlucht van de hoofdstad naar een regionaal vliegveld. Het vliegtuig werd bestuurd door een Nederlander, die ook eigenaar is van de vliegtuigmaatschappij, en een Brit. Vlakbij het regionale vliegveld waar er geland zou worden, stortte het vliegtuig zich een huis, waarvan de bewoners zich gelukkig buiten bevonden.

Toen de krokodil ontsnapte, raakte iedereen, inclusief de stewardess, in totale paniek. De stewardess en de passagiers renden naar de cockpit, wat het viegtuig ernstig uit balans liet raken, ondanks verwoede pogingen van de piloot het toestel recht te houden. Het betreffende vliegtuig was een Tsjechische Let L-410 Turbolet, waarvan er meer dan elfhonderd zijn gemaakt.
http://frontpage.fok.nl/n...liegtuig-neerstorten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zijn er hier mensen die voor KLM werken?
Vroeger wel vaker met KLM gevlogen maar vond de service destijds matig (niet slecht maar ook niet goed, zeker niet vergeleken met sommige aziatische maatschappijen)

Maar laatst een retourtje LHR-AMS en de service was stukken beter dan ik had verwacht. En de prijs viel me ook erg mee.

Misschien komt het ook wel dat ik door vakantie vluchten te veel met RyanAir heb moeten vliegen en dat mijn verwachtingen daardoor sterk gedaald zijn ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Was laatst toch ook in de pers, vliegen met KLM is vaak eigenlijk niet zo heel duur tov de cheapo's en de service is een stuk beter (wat natuurlijk niet moeilijk is....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vandread schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:18:
Was laatst toch ook in de pers, vliegen met KLM is vaak eigenlijk niet zo heel duur tov de cheapo's en de service is een stuk beter (wat natuurlijk niet moeilijk is....)
Ik had op Kayak.com gezocht voor vluchten van London en omgeving (maar zonder standsted en gatwick) naar AMS en KLM was de goedkoopste.. vroegen was dat vaak BMI...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Gezien dat BMI nietmeer naar AMS vliegt kan KLM nu best de prijzen gelijk gehouden hebben en alsnog de goedkoopste zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:44:
Zijn er hier mensen die voor KLM werken?
Vroeger wel vaker met KLM gevlogen maar vond de service destijds matig (niet slecht maar ook niet goed, zeker niet vergeleken met sommige aziatische maatschappijen)

Maar laatst een retourtje LHR-AMS en de service was stukken beter dan ik had verwacht. En de prijs viel me ook erg mee.

Misschien komt het ook wel dat ik door vakantie vluchten te veel met RyanAir heb moeten vliegen en dat mijn verwachtingen daardoor sterk gedaald zijn ;)
Ik heb ruim 60x ICA gevlogen (business class :P) met KLM en ben toch zeker tevreden over de service. Weet wel zeker dat het beter kan inderdaad bij Aziatische clubs, maar ach. Op korte stukken maakt het mij niet veel uit. Zelfs RyanAir volstaat dan

Volgende maand vlieg ik naar Kuala Lumpur in een 777-300ER in economy class (3-4-3 stoelen...). Ben benieuwd. 777-200 (3-3-3) vond ik al krap achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubix schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:14:
Volgende maand vlieg ik naar Kuala Lumpur in een 777-300ER in economy class (3-4-3 stoelen...). Ben benieuwd. 777-200 (3-3-3) vond ik al krap achterin.
Gewoon inchecken via internet, en dan een plaats kiezen vlak naast een deur (de andere plaatsen aan een deur zijn extra te betalen, vlak naast een deur moet je in geval van nood in theorie wel helpen evacueren), het is me alvast 2x gelukt vorige maand naar Manila (ook een KLM777)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:23:
[...]
Gewoon inchecken via internet, en dan een plaats kiezen vlak naast een deur (de andere plaatsen aan een deur zijn extra te betalen, vlak naast een deur moet je in geval van nood in theorie wel helpen evacueren), het is me alvast 2x gelukt vorige maand naar Manila (ook een KLM777)
Idd, zoiets regelen. Of kijken of ik een aantal uren op een jumpseat kan vertoeven. Vanwege m'n lengte is de kijkhoek naar m'n schermpje toch enorm matig, dus daar hoef ik het niet voor te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubix schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:27:
[...]

Idd, zoiets regelen. Of kijken of ik een aantal uren op een jumpseat kan vertoeven. Vanwege m'n lengte is de kijkhoek naar m'n schermpje toch enorm matig, dus daar hoef ik het niet voor te laten.
Aan een deur heb je een inklapbaar schermpje, en dat kan je kantelen, al kan het wel makkelijk vanzelf terug naar beneden kantelen (het bovenste gedeelte).

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2cmlm6p.jpg

Toen ik Tetris wilde spelen kreeg ik wel een spontane reboot (Linux): :p
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/257g7ps.jpg

De tweede poging lukte wel...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Cubix schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:14:
[...]

Ik heb ruim 60x ICA gevlogen (business class :P) met KLM en ben toch zeker tevreden over de service. Weet wel zeker dat het beter kan inderdaad bij Aziatische clubs, maar ach. Op korte stukken maakt het mij niet veel uit. Zelfs RyanAir volstaat dan

Met 60X ICA C-class ben je natuurlijk een flying blue elite. Als een upgrade naar C niet lukt, dan kun je proberen of je economy comfort kunt krijgen. Dat scheelt echt ontzettend veel met normale M class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Devil schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:26:
[...]

Met 60X ICA C-class ben je natuurlijk een flying blue elite.
Niet persee. Als dat 60x in de afgelopen 20 jaar is, is dat zo zeker nog niet :P

Pagina: 1 ... 63 ... 130 Laatste

Dit topic is gesloten.