Het Luchtvaart Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 130 Laatste
Acties:
  • 491.451 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jij kijkt op 'wiktionary'. Leuk, maar alles behalve autoritatief. Encyclo haalt 'm daar ook vandaan.

Vandale zegt:
et·te·lij·ke telw verscheidene, heel wat
Wat op zich zowel met de 'ettelijke maneuvres' als 'ettelijke tientallen' klopt.

Maar goed ik had eigenlijk niet een enorme off-topic discussie op 't oog :+

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 11-08-2010 23:50 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Hacku schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:28:
Belgen schrijven wel eens wat anders ;)
Belgen geven ook een nieuwe dimensie aan het begrip komkommertijd door zo'n oude foto te recyclen.

20 november 2009 :X

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 03:40 ]

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 23:50:
Jij kijkt op 'wiktionary'. Leuk, maar alles behalve autoritatief. Encyclo haalt 'm daar ook vandaan.

Vandale zegt:

[...]

Wat op zich zowel met de 'ettelijke maneuvres' als 'ettelijke tientallen' klopt.
Zoals we al zeiden dus ;)
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 03:33:
[...]

Belgen geven ook een nieuwe dimensie aan het begrip komkommertijd door zo'n oude foto te recyclen.

20 november 2009 :X
Altijd fijn, zo'n individuele actie extrapoleren naar een hele bevolkingsgroep :)

Moet je eens kijken wat voor domme artikels die Nederlanders nu weer posten: http://www.telegraaf.nl/p...baard_staan___.html?p=5,1

En dan nog 147 reacties erop. :P

Als er geen foto beschikbaar is kan je toch gewoon een foto plaatsen van een gelijkaardig incident? Ongeveer zoals je bij de bosbranden in Rusland eender welke brandende boom kan laten zien. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 07:40 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 07:27:
[...]
Zoals we al zeiden dus ;)

[...]
Altijd fijn, zo'n individuele actie extrapoleren naar een hele bevolkingsgroep :)

Moet je eens kijken wat voor domme artikels die Nederlanders nu weer posten: http://www.telegraaf.nl/p...baard_staan___.html?p=5,1

En dan nog 147 reacties erop. :P
Ja, hallo. Dat is de Telegraaf. Daarvoor schaamt het grootste deel van dit land zich :P
Als er geen foto beschikbaar is kan je toch gewoon een foto plaatsen van een gelijkaardig incident? Ongeveer zoals je bij de bosbranden in Rusland eender welke brandende boom kan laten zien. :)
Dan beter geen foto imo. Of in ieder geval erbij vermelden dat 't om een archieffoto gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 12-08-2010 10:41 ]

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-10 18:56

Dani86

AeroGeek

Bolk schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:47:
[...]

Die KLM is nog de koning wat dat betreft :P
Ik sprak een tijdje terug de unit leader B747 van de KLM. Die vertelde dat hij een onderzoekje had gestart naar aanleiding van die foto. Wat daaruit kwam vertelde hij er niet bij :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 07:27:
Ik extrapoleer een uitspraak van Hacku naar komkommertijd. Maar als jij er zo nodig een sneer naar een bevolkingsgroep in wil zien dan moet je dat vooral doen...

Maar misschien moet je jouw sarcasmedetector eens na laten kijken, want het lag er nogal dik bovenop, hoor. :>

Nouja, als je het echt zo erg vindt dan heb ik dit linkje speciaal voor jou:

Inches from disaster: Terrifying moment a plane carrying 140 passengers is almost smashed into runway by storm winds

Kortom: Britse journalisten zijn ook al lui en dom. :+

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 14:07 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26

MBV

Dani86 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:26:
[...]

Ik sprak een tijdje terug de unit leader B747 van de KLM. Die vertelde dat hij een onderzoekje had gestart naar aanleiding van die foto. Wat daaruit kwam vertelde hij er niet bij :)
de piloot: "plotseling een beetje wind mee waardoor we iets lager kwamen O-)" of zoiets :P

[ Voor 63% gewijzigd door MBV op 12-08-2010 14:11 ]

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Zo oppervlakkig is zo'n onderzoek niet :P

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:50:
[...]

Ik extrapoleer een uitspraak van Hacku naar komkommertijd. Maar als jij er zo nodig een sneer naar een bevolkingsgroep in wil zien dan moet je dat vooral doen...

Maar misschien moet je jouw sarcasmedetector eens na laten kijken, want het lag er nogal dik bovenop, hoor. :>
De juiste smiley doet wonderen om de boodschap correct over te brengen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:28

TwOkkie

Tweakin' Okkie

ONGELOVELIJKE BARBAREN!

Als de Nachtwacht ergens niet doorheen past, haal je hem dan ook door de papierversnipperaar?

http://www.nu.nl/binnenla...iegtuig-klem-viaduct.html

Had dat nou echt niet iets minder destructief opgelost kunnen worden?

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd beetje knullig ja... hoorde de woordvoerder van het museum (de eigenaar van de C-47) dat hij als total loss beschouwd moet worden. Vleugels zijn van de romp gescheurd, inclusief grote gaten etc. Motorgondel is ook zwaar beschadigd.

Nou ja, één troost: er zijn nog genoeg DC-3's en C-47's om een vervanger te kunnen aantrekken.

Pic van de plek waar de vleugel afgescheurd is:

Afbeeldingslocatie: http://www.omroepbrabant.nl/media/images/Dakota_RemcodeRuijter.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 13-08-2010 09:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TwOkkie schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:36:
ONGELOVELIJKE BARBAREN!

Als de Nachtwacht ergens niet doorheen past, haal je hem dan ook door de papierversnipperaar?

http://www.nu.nl/binnenla...iegtuig-klem-viaduct.html

Had dat nou echt niet iets minder destructief opgelost kunnen worden?
Ah, ik dacht al dat er iemand gefolterd of vermoord was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Devil schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:40:
Zo oppervlakkig is zo'n onderzoek niet :P
Ik bedoelde meer dat een piloot er wel een schijnheilige verklaring voor zou geven, maar dat hij eigenlijk gewoon stoer aan het doen was ('ik kan het nog lager dan jij vorige week').
wildhagen schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:38:
Idd beetje knullig ja... hoorde de woordvoerder van het museum (de eigenaar van de C-47) dat hij als total loss beschouwd moet worden. Vleugels zijn van de romp gescheurd, inclusief grote gaten etc. Motorgondel is ook zwaar beschadigd.

Nou ja, één troost: er zijn nog genoeg DC-3's en C-47's om een vervanger te kunnen aantrekken.

Pic van de plek waar de vleugel afgescheurd is:

[afbeelding]
Welke C47 is het, en in welke staat was hij? Eentje van het aviodrome ofzo? Dat ze niet de hele vleugels eraf hebben geschroefd snap ik wel, die zitten tot een paar meter van de romp nogal vast (vertelden ze zondag bij de dakota days). Maar de motorgondels konden er toch wel makkelijk vanaf?

[ Voor 56% gewijzigd door MBV op 13-08-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

En dan dat stukje:
...maar vermoedelijk was het toestel toch nog te breed voor het viaduct.
Joh 8)7
Op papier zou het allemaal moeten passen
Ik vind zoiets best slecht. Zou de schade op kosten van de vervoerder komen?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MBV schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:16:
[...]

Welke C47 is het, en in welke staat was hij? Eentje van het aviodrome ofzo? Dat ze niet de hele vleugels eraf hebben geschroefd snap ik wel, die zitten tot een paar meter van de romp nogal vast (vertelden ze zondag bij de dakota days). Maar de motorgondels konden er toch wel makkelijk vanaf?
Hij was van het Museum Bevrijdende Vleugels in Best, en het zou een voormalige Franse C-47B zijn (F-BAIF).

Overigens ging het dus om niet om een DC-3 Dakota, maar om de militaire variant ervan, de C-47 Skytrain.
Volgens Boots was het viaduct 6,80 meter breed en het vliegtuig 7,20 meter.
(uit het Omroep Brabant artikel: http://www.omroepbrabant....+vast+op+snelweg+A44.aspx).

Kennelijk was de planner iemand die de basisschool nooit heeft afgemaakt, en is gezakt op het onderdeel rekenen. Hij wist kennelijk niet dat een voorwerp van 7.20 meter niet door een 6.80 brede opening kon...

[ Voor 30% gewijzigd door wildhagen op 13-08-2010 10:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontzettend zonde van het toestel.
Dat er nog wel meer DC-3/C-47 toestellen zijn te krijgen vind ik wel erg makkelijk gezegd.
Dít toestel is nu fubar. :'(

Het enige dat ik kan bedenken is dat ze wellicht dachten dat het toestel er nog wel over die betonranden heen zou zweven. Of ze hebben die 6,80 en 7,20 omgedraaid.

Wat ik niet snap is dat er niemand bij is gaan staan, om te kijken of het allemaal goed zou gaan.
7,20 - 6,80 = 40 cm verschil (20cm aan elke kant), dat wil je toch wel redelijk rustig nemen. (er vanuit gaande dat ze de cijfertjes hebben omgewisseld).
Als je ziet hoever dat toestel in die brug is gedrukt is dat niet met 5km/u gebeurd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat er nog wel meer DC-3/C-47 toestellen zijn te krijgen vind ik wel erg makkelijk gezegd.
Dít toestel is nu fubar.
Ja, maar zo speciaal was dit toestel nu ook weer niet ofzo, geen speciale uitvoering, en hij was ook niet vliegklaar (was een statisch object). Maakt dan uit dat er wellicht een ander toestel voor in de plaats kan komen, van de velen die er nog zijn?
Wat ik niet snap is dat er niemand bij is gaan staan, om te kijken of het allemaal goed zou gaan.
Die was er ook bij volgens de woordvoerder op de radio (Omroep Brabant), maar die zat in het busje achter het transport.
Als je ziet hoever dat toestel in die brug is gedrukt is dat niet met 5km/u gebeurd.
Volgens diezelfde woordvoerder was de max. snelheid van het transport 20 km/h.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

En kennelijk waren de remmen van de vrachtwagen stuk, zo zwaar is een vliegtuig nou ook weer niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Op papier zou het allemaal moeten passen
Dat ken ik, ja :P

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

http://www.nu.nl/binnenla...kota-leveren-musical.html
Het aviodrome wil er eentje uitlenen, benieuwd welke ze gaan sturen. PH-DDZ zal wel niet mogen :P maar er is er nog een bijna luchtwaardig. Scheelt weer rondrijden op een truck ;)

De reden dat de motorgondels er nog aan vast zaten, is op deze foto duidelijk te zien:
http://www.airliners.net/...059319e9d6550cf6a4faa0f8f
Die rijen popnagels is het punt waar je de vleugel eraf kan trekken, vlak naast de romp is dat veel teveel werk.

offtopic:
Vierkante raampjes? Zeker een verbouwde C47 ofzo, PH-DDZ had achterlijk kleine ronde raampjes.

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 13-08-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MBV schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:12:

offtopic:
Vierkante raampjes? Zeker een verbouwde C47 ofzo, PH-DDZ had achterlijk kleine ronde raampjes.
:?

PH-DDZ heeft toch ook vierkante raampjes: http://www.airliners.net/...C-47A-Skytrain/1752807/L/ ?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wel eens gelezen wat fubar betekent? Zover is het nog niet. Maar op zijn minst eeuwig zonde is het dan weer wel. En onbegrijpelijk. 7(8)7 BTW: smiley 787 is dus deze: 7(8)7 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verrek :X Aan de binnenkant lijken ze veel ronder, en het viel me op die foto juist op dat ze zo ontzettend vierkant zijn i.v.m. moderne toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MBV schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:19:
[...]

Verrek :X Aan de binnenkant lijken ze veel ronder, en het viel me op die foto juist op dat ze zo ontzettend vierkant zijn i.v.m. moderne toestellen.
Dat komt omdat de cabines van die ouwe DC-3's en C-47's niet pressurized is, dan kan je prima vierkante ramen gebruiken.

Bij pressurized cabines is dat een minder goed idee, zoals we hebben geleerd van de de Havilland Comet, het eerste commerciele straalvliegtuig. Die had in eerste instantie ook vierkante ramen, maar dat bleek heel gevoelig voor metaalmoeheid, waardoor er veel Comets zijn verongelukt. Later zijn de ramen ook rond gemaakt, maar toen was de naam al verziekt.

Dit is de oorspronkelijke Comet, met onveilige vierkante ramen:

Afbeeldingslocatie: http://varifrank.com/images/314028020_29d914723f_o.jpg

En dit is een verbetere versie, met ronde ramen:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/35/DH106_Comet_4B_BEA_Airtours_RWY_1970.jpg

Wat dan weer wel een beetje raar is, is dat de DC-4 weer ronde ramen heeft, en de veel jongere DC-6 weer vierkante. Beetje vreemde keuze...

Bij de metaalmoeheid zag dat er, met die vierkante ramen, dus zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6b/Fuselage_of_de_Havilland_Comet_Airliner_G-ALYP.JPG/800px-Fuselage_of_de_Havilland_Comet_Airliner_G-ALYP.JPG

Zie Wikipedia: BOAC Flight 781
In addition, it was discovered that the stresses around pressure cabin apertures were considerably higher than had been anticipated, especially around sharp-cornered cut-outs, such as windows. As a result, future jet airliners would feature windows with rounded corners, the curve eliminating a stress concentration. This was a noticeable distinguishing feature of all later models of the Comet.

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 13-08-2010 20:50 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamSlam_ schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:05:
[...]

Wel eens gelezen wat fubar betekent? Zover is het nog niet. Maar op zijn minst eeuwig zonde is het dan weer wel. En onbegrijpelijk. 7(8)7 BTW: smiley 787 is dus deze: 7(8)7 ...
Ik weet precies waar fubar voor staat. (Grote interesse in WWII). ;)
Overdrijven is ook een vak, weet ik. :P

Maar ik vind het net als jij eeuwig zonde.
Het argument 'er zijn er nog genoeg' gaat nu nog wel op, maar als er steeds op deze manier met oude kisten (die steeds meer antiek worden) wordt omgesprongen, houd het natuurlijk een keer op.
Baal er gewoon van (ook al heb ik de kist nooit IRL gezien), zo moeilijk is het ook allemaal niet.
Vind zowieso dat er teveel wordt uitgegaan van aannames, etc. die dan toch in de pratijk anders uitpakken.
Maar ja, dat ik me daar in meer of mindere mate druk over maak, zit in de aard van dit beestje. :)

-edit-
Nog 3 high res plaatjes van die crashende Beechcraft:
http://www.avweb.com/news...act_203026-1.html#gallery

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:28

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Ik moet toch even wat op mijn tong bijten. Het eerste wat ik vanmorgen nog voor de koffie hoorde was dat een Dakota klem had gezeten en dat de hulpdiensten toen het ding aan stukken hebben gezaagd om hem weer los te krijgen. Ik vond dat nogal barbaars, maar begrijp nu dat het vliegtuig door de aanrijding zelf al zwaar was beschadigd.

Bij mijn eerste reactie dacht ik dus dat het toestel gesloopt was door de hulpdiensten en niet door het viaduct.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:26

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

TwOkkie schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:48:
Bij mijn eerste reactie dacht ik dus dat het toestel gesloopt was door de hulpdiensten en niet door het viaduct.
Het viaduct heeft helemaal niks gesloopt, is ook slachtoffer.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Helicoptercrash op de Veluwe zojuist:
Op de Stroeërweg bij Stroe op de Veluwe is zaterdagmiddag rond kwart voor een een helikopter neergestort. De piloot is ongedeerd, aldus de politie.

De luchtvaartpolitie van het Korps landelijke politiedienst KLPD is begonnen met een onderzoek.

De piloot, een 34-jarige man uit De Hoef (Utrecht), stond op het punt met de helikopter te landen op een heliport aan de Stroeërweg.

Op een meter hoogte raakte de vlieger kennelijk de controle over het toestel kwijt, zegt een politiewoordvoerder. De heli stortte vervolgens zijwaarts neer.

Er waren geen andere personen bij het ongeval betrokken.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...eergestort-bij-stroe.html

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1azum4al8qq_700.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1azum4agkqn_700.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door wildhagen op 14-08-2010 14:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heli wellicht een plotselinge windvlaag geweest?

Die zweedse piloot heeft dat netjes gedaan, al ben ik wel benieuwd naar de status van zijn kist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Om wildhagen maar eens voor te zijn met een nieuw ongeval:
Boeing 737-700 crasht na blikseminslag tijdens nadering
16-08-2010

BOGOTA - Een Boeing 737-700 van luchtvaartmaatschappij Aires maandag (16 augustus) neergestort op het vliegveld van het Colombiaanse eiland San Andres, nadat het toestel was geraakt door de bliksem. Door het ongeluk kwam één persoon om het leven. Zeker 114 inzittenden raakten gewond.

Het toestel was al aan het landen toen de bliksem insloeg en was daardoor nog maar op tachtig meter hoogte. De 737, afkomstig uit Bogota, brak door de crash in drie stukken.

De lezingen over het aantal inzittenden zijn verdeeld. Persbureau AFP spreekt van 131, Reuters houdt het op 121 passagiers en zes bemanningsleden.

Het verongelukte vliegtuig is één van de tien Boeing 737-700’s van het Colombiaanse Aires. De maatschappij vliegt daarnaast met Dash 8 turboprops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, heb wel eens flimpjes gezien van kisten die door de bliksem werden geraakt. Maar die vlogen toch (vrolijk) verder. Ben benieuwd wat de bliksem dan allemaal kapot heeft gemaakt in de kist, voordat deze neer ging. Of kwam er ook nog heftige turbulentie/windshear o.i.d. bij kijken?

Plaatje gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://news.bbcimg.co.uk/media/images/48758000/jpg/_48758235_009989453-1.jpg
Bron: http://www.bbc.co.uk/news/world-latin-america-10988966

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Nog een foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.spitsnieuws.nl/archives/images/planecrashb02_gr.jpg

Bron: http://www.spitsnieuws.nl...stort_neer_door_blik.html

Dat er niet meer doden zijn gevallen zeg.. ben benieuwd naar de uitgebreide details / crashreport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|:( :X }:O @ reacties op Spitsnieuws... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

BamSlam_ schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:44:
Dat er niet meer doden zijn gevallen zeg.. ben benieuwd naar de uitgebreide details / crashreport.
En dan is die dode nog niet eens een direct gevolg van het ongeluk, maar een hartaanval. Daar zouden we nooit wat van gehoord hebben als het vliegtuig netjes geland was.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Freee!! schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 06:33:
[...]
En dan is die dode nog niet eens een direct gevolg van het ongeluk, maar een hartaanval. Daar zouden we nooit wat van gehoord hebben als het vliegtuig netjes geland was.
De kans is natuurlijk wel aannemelijk dat die dan ook niet voorgekomen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

CyBeR schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:46:
[...]
De kans is natuurlijk wel aannemelijk dat die dan ook niet voorgekomen zou zijn.
Die kans is natuurlijk wel aanwezig, maar hartaanvallen worden slechts heel sporadisch door externe zaken veroorzaakt. Meestal zitten ze er dan toch al langer aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Freee!! schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:50:
[...]
Die kans is natuurlijk wel aanwezig, maar hartaanvallen worden slechts heel sporadisch door externe zaken veroorzaakt. Meestal zitten ze er dan toch al langer aan te komen.
Ik zat meer te denken aan de extra spanning en stress die de situatie oplevert. Dat zal net de druppel geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk en orignieel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:07
Kan bijna niet door bliksem komen.
Vast een windshear en andere extreme weersomstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

CyBeR schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:50:
[...]

Ik zat meer te denken aan de extra spanning en stress die de situatie oplevert. Dat zal net de druppel geweest zijn.
Het kan ook een stolling in het bloed zijn die door de giga-klap losschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Altijd handig, als een vleugel van je vliegtuig breekt. Tijd om Apeldoorn te bellen :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Misschien interessant voor de liefhebbers als opvolging op de foto's van de A380's in aanbouw en de Concorde die daar ook staat... Ik ben vanmiddag terug gevlogen vanuit Toulouse en er stonden ook nu 4 A380's op het terrein uit de eerdere foto's. Een keer Singapore, twee keer Air France en nog eentje van Quantas. De Concorde zag er van uit de lucht aardig spectaculair uit, die vorm blijft toch vrij uniek. Ik zag nu geen airstairs staan, mogelijk was dat slechts tijdelijk, of ik heb ze over het hoofd gezien (zoveel te zien, meerdere Beluga's, A340's in aanbouw en nog meer).

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Iemand hier die toevallig bij de KLM luchtvaartschool werkt of studeer? :)
DM me eens ajb :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• BamSlam_
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:00:
[video]

Altijd handig, als een vleugel van je vliegtuig breekt. Tijd om Apeldoorn te bellen :P
Dat is er een van Tempo TeamBRS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Propane schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:35:
Misschien interessant voor de liefhebbers als opvolging op de foto's van de A380's in aanbouw en de Concorde die daar ook staat... Ik ben vanmiddag terug gevlogen vanuit Toulouse en er stonden ook nu 4 A380's op het terrein uit de eerdere foto's. Een keer Singapore, twee keer Air France en nog eentje van Quantas. De Concorde zag er van uit de lucht aardig spectaculair uit, die vorm blijft toch vrij uniek. Ik zag nu geen airstairs staan, mogelijk was dat slechts tijdelijk, of ik heb ze over het hoofd gezien (zoveel te zien, meerdere Beluga's, A340's in aanbouw en nog meer).
Was je net een dag te laat, dinsdag was een a380 daar aan het circuit trainen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:30
Net gevonden: een LEGO model van de Airbus A380... knap gemaakt wel!

(of had dit misschien beter in het grote LEGO topic gekunt... ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door vanaalten op 20-08-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
vanaalten schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:09:
Net gevonden: een LEGO model van de Airbus A380... knap gemaakt wel!

(of had dit misschien beter in het grote LEGO topic gekunt... ;) )
Hij is maar half af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trojan horse laat vliegtuig (in 2008) crashen:
Een virus in een computersysteem van de vliegtuigmaatschappij Spanair blijkt de oorzaak van een vliegramp waarbij in 2008 154 passagiers verongelukten op de luchthaven van Madrid. Het systeem merkte te laat op dat één vliegtuigonderdeel in korte tijd driemaal defect raakte en gaf daarvoor geen waarschuwing af. De computers bleken geïnfecteerd met Trojaanse paarden, waardoor onbevoegden onopgemerkt op het systeem konden inbreken en software installeren.

Normaal gesproken waarschuwt het systeem, dat op het hoofdkantoor van de luchtvaartmaatschappij is geïnstalleerd, als hetzelfde vliegtuigonderdeel te vaak defecten vertoont. Een toestel krijgt dan het dringende advies om niet op te stijgen.

Onderzoek naar de ramp heeft aangetoond dat onderhoudsmonteuren kort voor vertrek van het toestel voor de derde maal een oververhitte pakking hadden gevonden. De monteuren konden dit echter niet via het computersysteem melden. Die was namelijk overgenomen door de Trojaanse paarden, bleek later op de dag. Dat schrijft de Spaanse krant El País op basis van stukken uit de rechtszaak, die door nabestaanden was aangespannen.

Startbaan
Door de trojans kon het systeem de bemanning van het vliegtuig niet op tijd waarschuwen en de piloot niet adviseren om de start af te breken, met rampzalige gevolgen. Het bewuste vliegtuig verongelukte op 19 augustus 2008 voordat het de startbaan goed en wel had verlaten. 154 van de 172 inzittenden verloren daarbij het leven.

Pas later werd de derde defectmelding in het systeem geregistreerd, blijkt uit gerechtelijk onderzoek. Onderhoudsmonteurs hebben verklaard dat het ruim een etmaal had geduurd voordat het systeem de defecten meldde.
http://www.computable.nl/...paanse-vliegtuigramp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCHIPHOL - Het lot van luchtvaartmaatschappij Martinair wordt volgende maand bezegeld. Dat heeft een woordvoerster van de maatschappij vrijdag laten weten.

De rol van Martinair binnen de KLM-groep is al langer onderwerp van gesprek. Sinds 2009 is Martinair volledig in handen van KLM.

Naast Martinair is ook Transavia een volledige dochter van KLM. Eerder heette het nog dat de drie maatschappijen, inclusief moeder KLM, moeiteloos naast elkaar konden bestaan.

Passagiersvervoer

KLM richt zich voornamelijk op het hogere segment passagiersvervoer, zowel intercontinentaal als Europees.

Transavia biedt goedkope tickets op populaire vakantiebestemmingen binnen Europa. Martinair is sterk vertegenwoordigd in het vrachtvervoer en voert vakantievluchten uit op verre bestemmingen.

Groen

Volgens de woordvoerster staan alle opties nog open, maar de kans is groot dat het passagiersvervoer bij Martinair verdwijnt.

''Het kan groen (Transavia) of blauw (KLM) worden.'' Of de naam Martinair blijft, is ook nog onzeker. Het voortbestaan van Martinair als vrachtvervoerder staat niet ter discussie.

De luchtvaartmaatschappij blijft in ieder geval in de huidige vorm bestaan tot eind 2011.
http://www.nu.nl/economie...n-september-bezegeld.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Wat een vaag verhaal. Dus omdat er een ACARS (?) message te laat is ontvangen op kantoor, hebben ze in de cockpit geen signaal gehad dat de flaps niet in de juiste positie stonden?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik had begrepen dat ze de flaps vergeten waren en dat de T/O config niet werkte. Ik vraag me ernstig af wat dat te maken heeft met een kapotte pakking?

Als die ACARS verzonden was en het vliegtuig daardoor niet was opgestegen dan was het ongeluk inderdaad nooit gebeurd. Maarja als je zo gaat redeneren zijn er nog wel 1000 'oorzaken' te bedenken. Als de verkeersleiding nou gewoon geen take off clearance had gegeven was er ook niets gebeurd :P

[ Voor 49% gewijzigd door Devil op 21-08-2010 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:14

Onbekend

...

Het komt van een ict site af, dus elk verband met computers wordt aangehaald.
Ik denk dat het artikel er op doelde dat als de gegevens direct ingevoerd zouden zijn, er geen vliegramp gebeurd was.

Zelf denk ik dat ze na die melding het vliegtuig toch hadden laten vliegen, en voor later een grotere inspectiebeurt inplannen om naar de oorzaak van de vele defecten te zoeken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ja, maar zo kun je dus wel 1000 dingen bedenken die de ramp hadden kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:30
Wat eigenlijk nog mist in het verhaal:
hoe konden die trojans op die systemen komen?

Ongeacht of het ongeluk daarmee voorkomen was en of het relevant is voor het ongeluk-deel: die systemen moeten toch goed beveiligd zijn? Of worden op dat soort systemen gewoon default windows-XP, service pack 0 afgeleverd en gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Wat een onzin. Er staat gewoon in het rapport dat een bepaalde CB uitgetrokken was door onderhoudspersoneel waardoor de TO config warning niet werkte.

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Devil schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 09:50:
Ik had begrepen dat ze de flaps vergeten waren en dat de T/O config niet werkte. Ik vraag me ernstig af wat dat te maken heeft met een kapotte pakking?
Die pakking heeft te maken met het feit dat (voor zover ik gelezen heb, maar heb geen finaal rapport gezien) sommige systemen niet "wisten" dat het vliegtuig nog op de grond stond (of het wow systeem kapot was weet ik niet, of dat het een andere oorzaak had). Daardoor ging het anti-ijs systeem van de TAT probe al op de grond aan, wat zonder airflow voor een overheat zorgt (dat zal wel de oververhitte pakking zijn in het verhaal)
Omdat blijkbaar het takeoff warning systeem ook "dacht" dat het vliegtuig vloog, ging deze niet af (wat normaal is voor een al vliegend vliegtuig.) Echter de grootste fout werd twee keer door de vliegers gemaakt door geen flaps te selecteren, ondanks dat zelf controle van deze stand in de checklist terugkomt (en wel is gelezen, maar blijkbaar uit automatisme beantwoord, zonder echt te checken).

Als nu die temp probe op was gevallen, dan had er misschien meer onderzoek plaatsgevonden en had het misschien niet gebeurd... Een enkele oververhitte probe (per engineer) valt natuurlijk niet op, drie in korte tijd misschien wel, maar dat is koffiedik kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Aaha dat klinkt al weer een stuk plausibeler. Vreemd dat zo'n ground/flight control systeem gewoon stuk kan zijn zonder dat daar een melding van komt. Maar dat heeft misschien weer te maken met de gepulde CB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Devil schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:26:
Aaha dat klinkt al weer een stuk plausibeler. Vreemd dat zo'n ground/flight control systeem gewoon stuk kan zijn zonder dat daar een melding van komt. Maar dat heeft misschien weer te maken met de gepulde CB.
Tsja, kan me nog herinneren dat op de fokker 50 het systeem zelf ook geen fouten gaf, maar wel de gevolgen. Als het vliegtuig dacht dat het nog op de grond stond terwijl je net airborne was, ging na gear up de toeter loeien omdat je te laag (voor het vliegtuig op de grond) vloog zonder de juiste configuratie (geen gear en/of flats). Of andersom dat op de grond de stallwarning afging omdat het vliegtuig dacht dat het vloog, maar dan wel met een veel te lage snelheid.
Op de embraer190 krijg je wel een waarschuwing als het WOWsysteem kapot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-10 18:56

Dani86

AeroGeek

*knip*
Modbreak:Het is behoorlijk ongepast om dit op zo'n wijze te posten. Sowieso is het uiterst discutabel of een link naar deze beelden op het forum geplaatst moet worden.

[ Voor 77% gewijzigd door Steffie op 24-08-2010 21:43 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 21:32
Zeer onsmakelijk om dat zo hier te zetten. Komt ook nog bij dat het hier om een mens gaat :(
Erg tragisch

[ Voor 8% gewijzigd door Steffie op 24-08-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Behoorlijk idd ;( Ik houd ook soms m'n hart vast als ik mensen met chocks op die kist zie afrennen zonder dat de motoren uit zijn en het beacon nog aan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet er dan op z'n minst een waarschuwing bij i.p.v. zo'n type smiley.
Behoorlijk ranzig. Had het liever niet gezien...
Bridstrike is een ander verhaal, maar dit.... nee, bedankt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Eet smakelijk :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vliegramp in China:
In het noordoosten van China is dinsdag een passagiersvliegtuig neergestort. Dit meldt het staatspersbureau Xinhua.

Het vliegtuig van Henan Airlines is neergestort in Yichun City in de provincie Heilongjiang rond tien uur 's avonds (lokale tijd), aldus het persbureau.

Er zouden 96 passagiers aan boord zijn geweest. Reddingswerkers snellen zich momenteel naar de plek van de ramp.
nu.nl

Verdere gegevens over welk toestel etc nog niet bekend, maar het moet iig een Embrear E190 zijn, want dat is het enige type waar Henan op dit moment mee vliegt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:46
Floppie schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:44:
[...]

Zeer onsmakelijk om dat zo hier te zetten. Komt ook nog bij dat het hier om een mens gaat :(
Erg tragisch
Wat is het verhaal achter deze (inderdaad best wel onsmakelijke) beelden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Carpento schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:50:
[...]

Wat is het verhaal achter deze (inderdaad best wel onsmakelijke) beelden ?
Bij een of andere test is een monteur in de motor gezogen, terwijl die full-speed draaide. Je komt er dan als pasta weer uit.

Nog erger wordt het doordat er op dat moment passagiers aan boord waren.

http://www.airlinemeals.net/forum3/viewtopic.php?id=1140

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 24-08-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Wel vaag overigens, dat je een high speed engine test doet aan de gate, met passagiers die aan het boarden zijn. Iets lijkt niet te kloppen in het verhaal als je het mij vraagt.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29
Fotoreportage van de noodlanding met een cessna 172 op een kavelpad van 3 meter.....landingsgestel staat op 2.80. 10 cm over aan beide kanten, respect _/-\o_ .

http://www.boerderij.nl/1...nding-op-een-kavelpad.htm

De piloot vliegt dus dagelijks op een A330, zal er ook wel een captain op zijn.

"Dit is niet ter plekke te repareren. Het vliegtuig gaat donderdag 26 augustus per dieplader naar Lelystad. Daar zal de motor worden gereviseerd."

Wilde hij ook weer opstijgen over het kavelpad ofzo? :D Zou dat uberhaupt mogen?

[ Voor 25% gewijzigd door Dersan op 26-08-2010 23:00 ]

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Dersan schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:58:
Fotoreportage van de noodlanding met een cessna 172 op een kavelpad van 3 meter.....landingsgestel staat op 2.80. 10 cm over aan beide kanten, respect _/-\o_ .

"Dit is niet ter plekke te repareren. Het vliegtuig gaat donderdag 26 augustus per dieplader naar Lelystad. Daar zal de motor worden gereviseerd."

Wilde hij ook weer opstijgen over het kavelpad ofzo? :D Zou dat uberhaupt mogen?
'k heb zelf ook wel eens op zo'n pad geland, gaat prima hoor! :+

Alleen had die van mij geen sloot ernaast en heeft zo'n zwever toch een iets smallere wielbasis... Was begin dit vliegseizoen, toen het veld dusdanig drassig was dat bij de eerste landing het vliegtuig letterlijk tot zijn as wegzakte. Toen hebben we alle auto's aan de kant gezet en zijn op het lierpad gaan landen.

En nee opstijgen buiten een luchtvaartterrein is ten strengste verboden. Maar in zo'n situatie valt er vast wel iets te regelen... Of je doet het gewoon, ze sturen je vast niet terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

mcDavid schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:20:
[...]

En nee opstijgen buiten een luchtvaartterrein is ten strengste verboden. Maar in zo'n situatie valt er vast wel iets te regelen... Of je doet het gewoon, ze sturen je vast niet terug :+
Link? In Engeland mag het voor zover ik weet wel, en de CAA is behoorlijk limiterend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Eenmalige uitzonderingen zijn voor zover ik weet wel te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Knappe landing met zo weinig speling.

Maar sinds wanneer vliegt KLM ook met Cessna's? Dacht dat die alleen met Airbus, Boeing, McDonnell-Douglas etc vlogen, en ook in hun eigen vlootoverzicht staan geen Cessna's genoemd?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Laatst online: 13-10 14:20
wildhagen schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 07:49:
Knappe landing met zo weinig speling.

Maar sinds wanneer vliegt KLM ook met Cessna's? Dacht dat die alleen met Airbus, Boeing, McDonnell-Douglas etc vlogen, en ook in hun eigen vlootoverzicht staan geen Cessna's genoemd?
KLM Opleidingen. Je gaat niet gelijk leren om op een 747 te vliegen :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Toestel is van KLM Aerocarto/luchtfotografie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Schiphol zet een bewegende, groene laserstraal in om de overlast van vogels op de start- en landingsbanen tegen te gaan.

Dat heeft een woordvoerster van Schiphol vrijdag bevestigd na een bericht hierover in De Telegraaf.

De groene laserstraal waaiert vlak boven de grond en schrikt de vogels af, aldus de woordvoerster. Het betreft een proef die in juni is begonnen en een jaar gaat duren.

''We gaan kijken of het effectief is'', aldus de woordvoerster. Het is een Franse vinding, waarmee op een kleine luchthaven in Frankrijk inmiddels goede resultaten zijn geboekt.

Schiphol heeft de piloten op de hoogte gesteld van de proef. De straal gaat vlak over de grond, waardoor het luchtverkeer geen hinder ondervindt.

De luchthaven besteedt veel aandacht aan het verjagen van vogels, omdat er de laatste jaren steeds vaker botsingen zijn. In juni moest nog een toestel van de KLM kort na het opstijgen weer terugkeren, omdat een vogel in de motor terecht was gekomen.

Een eerder dit jaar ingestelde commissie onderzoekt de mogelijkheden om de overlast te beperken. Schiphol hoopt nog eind dit jaar te kunnen proefdraaien met een vogelrader om het aantal vogelbotsingen te verminderen.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Dat is stiekum best een briljant idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

mcDavid schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 23:20:
[...]

Je bedoelt dat landen wel mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

"Goedemorgen, hier spreekt de captain. We hebben technische problemen, maar dit is geen luchtvaartterein, dus we mogen hier geen noodlanding maken. Daarom zullen we het geen van alleen overleven. Vaarwel, en dank u voor het vliegen met KLM!" *intercom klikt uit*

Zie je het al gebeuren? :P

Je kan moeilijk (nood)landingen verbieden omdat het geen officieel luchtvaartterrein is...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
MBV schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:23:
[...]

Je bedoelt dat landen wel mag?
Nee is ook verboden. Tenzij het idd een noodlanding is, of het een zweefvliegtuig of luchtballon betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:30:
"Goedemorgen, hier spreekt de captain. We hebben technische problemen, maar dit is geen luchtvaartterein, dus we mogen hier geen noodlanding maken. Daarom zullen we het geen van alleen overleven. Vaarwel, en dank u voor het vliegen met KLM!" *intercom klikt uit*

Zie je het al gebeuren? :P

Je kan moeilijk (nood)landingen verbieden omdat het geen officieel luchtvaartterrein is...
Het zal je gebeuren? ;)

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=36123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik heb hem al een paar keer in actie gezien, ziet er erg futuristisch uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Paniek in vliegtuig om nepbericht

AMSTERDAM - In een toestel van British Airways boven de Noordzee is paniek uitgebroken nadat een piloot op een verkeerde knop had gedrukt. Inzittenden kregen een geluidsfragment te horen dat het vliegtuig neer zou storten in zee en dat een noodlanding werd voorbereid.

275 passagiers kregen de schrik van hun leven

Toen het cabinepersoneel doorhad dat de dreigende tekst door de intercom schalde, hebben ze de passagiers meteen gerust proberen te stellen. "De mensen waren doodsbenauwd, we dachten dat we zouden sterven”, verklaarde een 32-jarige passagier tegenover The Sun.
Het vliegtuig heeft zijn route vervolgd richting Hongkong. Er zaten 275 passagiers aan boord.
British Airways, in Engeland al omgedoopt tot 'British Scareways', heeft inmiddels verontschuldigingen aangeboden.

Bron: telegraaf (maar die plaatst dan wel een foto van een 737 :z ) Naar Hongkong in een 737? 't kan wel, maar doen ze niet. En ook daar passen geen 272 pax in :X

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Laatst online: 13-10 14:20
mcDavid schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:10:
[...]

Nee is ook verboden. Tenzij het idd een noodlanding is, of het een zweefvliegtuig of luchtballon betreft.
Volgens mij mag elk luchtvaartuig in elke weiland landen dacht ik.

Voor het opstijgen zitten er ristricties aan, stel dat je een sleepkist voor je zwever laat komen, moet je ontheffing vragen om op te stijgen.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Keiichi schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:36:
[...]

Volgens mij mag elk luchtvaartuig in elke weiland landen dacht ik.

Voor het opstijgen zitten er ristricties aan, stel dat je een sleepkist voor je zwever laat komen, moet je ontheffing vragen om op te stijgen.
Nope, tenzij er sprake is van een noodsituatie is dat gewoon verboden.

Als ik thuis ben zal ik het eens opzoeken, 't staat zeker ergens in de voorschriften voor het GPL-examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Kensei schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:23:
Paniek in vliegtuig om nepbericht

AMSTERDAM - In een toestel van British Airways boven de Noordzee is paniek uitgebroken nadat een piloot op een verkeerde knop had gedrukt. Inzittenden kregen een geluidsfragment te horen dat het vliegtuig neer zou storten in zee en dat een noodlanding werd voorbereid.

275 passagiers kregen de schrik van hun leven

Toen het cabinepersoneel doorhad dat de dreigende tekst door de intercom schalde, hebben ze de passagiers meteen gerust proberen te stellen. "De mensen waren doodsbenauwd, we dachten dat we zouden sterven”, verklaarde een 32-jarige passagier tegenover The Sun.
Het vliegtuig heeft zijn route vervolgd richting Hongkong. Er zaten 275 passagiers aan boord.
British Airways, in Engeland al omgedoopt tot 'British Scareways', heeft inmiddels verontschuldigingen aangeboden.

Bron: telegraaf (maar die plaatst dan wel een foto van een 737 :z ) Naar Hongkong in een 737? 't kan wel, maar doen ze niet. En ook daar passen geen 272 pax in :X
Is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd! Maar zal wel niet altijd de krant halen.Ken ook een variant waarin het tijdens een vlucht vanaf een Frans vliegveld gebeurd onderweg naar een Engelstalig land. En de announcement werd daar in het Frans gedaan, alle Franse passagiers in paniek en de rest had geen idee waarom die Fransen toch zo overstuur raakten.

Grappig trouwens dat de piloot als schuldige wordt aangewezen, bij mijn weten is het alleen cabin crew die pre-recorded announcements kan starten. In de cockpit zijn daar niet eens knoppen voor, die zitten op het Forward Attendant Panel.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:14:
[...]

Nope, tenzij er sprake is van een noodsituatie is dat gewoon verboden.

Als ik thuis ben zal ik het eens opzoeken, 't staat zeker ergens in de voorschriften voor het GPL-examen.
Hoe zit dat dan met zwevers?
Die eindigen toch met enige regelmaat in een weiland, geen termiek, geen motor en dan doet de zwaartekracht de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ik rijd ook elke dag wel even te hard, mag dat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Gho dat is wel stoer, een knop in de cockpit waarmee je het vliegtuig kan laten zeggen dat je gaan neerstorten in zee. Die zit zeker naast de knop van de schietstoelen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VS keuren fusie United en Continental goed

WASHINGTON - De VS hebben hun fiat gegeven aan een fusie tussen Continental Airlines en United Airlines. Dat meldden de autoriteiten en de beide luchtvaartmaatschappijen vrijdag.

De fusie zal de grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld opleveren. De aandeelhouders van beide bedrijven moeten nog wel stemmen over de fusie.

Het onderzoek door de Amerikaanse overheid naar de fusie is afgerond, met als enige voorwaarde dat de nieuwe luchtvaartgigant een deel van haar landingsrechten op het belangrijke vliegveld Newark gaat verhuren aan concurrenten.

''Wij kijken uit naar het stemmen van onze aandeelhouders en hopen op 1 oktober als één bedrijf verder kunnen gaan'', zegt topman Glenn Tilton van United Airlines.

United Airlines
De nieuwe luchtvaartmaatschappij gaat verder onder de naam van United Airlines, maar met de kleuren van Continental. De nieuwe maatschappij zal 144 miljoen passagiers per jaar vervoeren naar 370 bestemmingen in 59 landen.

Samen hadden de beide bedrijven in 2009 een omzet van 29 miljard dollar. Met de fusie hopen Continental en United Airlines 1,2 miljard dollar synergievoordeel te behalen.
bron: http://www.nu.nl/economie...-en-continental-goed.html

Amsterdam Airlines kist heeft trouwens een nieuw (lease?!) jasje:
http://www.skyliner-aviat...o.main?LC=nav2&picid=6674

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Mja, voor Travel Service. Based in Ostrava/Praag voor de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 17:33:
[...]

Hoe zit dat dan met zwevers?
Die eindigen toch met enige regelmaat in een weiland, geen termiek, geen motor en dan doet de zwaartekracht de rest.
Voor zweefvliegtuigen, heteluchtballonnen, parapenters enz. is er een speciale uitzondering op de wet (AMVB?) die dat verbied.

Ik heb vandaag trouwens voor het eerst in een vliegtuig met motor gezeten! :D
Had een airframe inspectie gedaan op de TMG van een clubgenoot, en daarna ff een lokaal vluchtje gemaakt (vanaf EHLE) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga jij nooit met het vliegtuig op vakantie dan?!
Die hebben toch ook motoren. ;)

@Bolk, vind die livery maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:58:
Ga jij nooit met het vliegtuig op vakantie dan?!
Die hebben toch ook motoren. ;)

@Bolk, vind die livery maar niks.
Haha nee :P Meer dan 800 vluchten op mijn naam maar dit was de eerste keer dat ik überhaupt in een vliegtuig met draaiende motor zat.
En sowieso, In zo'n airliner telt niet echt als vliegen heh... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

mcDavid schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:26:
[...]

Haha nee :P Meer dan 800 vluchten op mijn naam maar dit was de eerste keer dat ik überhaupt in een vliegtuig met draaiende motor zat.
En sowieso, In zo'n airliner telt niet echt als vliegen heh... ;)
Weet je wat erger is? In een airliner zitten zonder draaiende motor. Kun je jezelf 2 uur vermaken in een oncomfortable stoel. "Ladies and gentlemen, dis ies joer caapten speeking. Ze left engien is not working. We wil park back again and fix ze motor" :| Ik heb liever dat je een monteur belt!

En dan eindelijk de motor aan de gang, hoor je al die vrouwen vertwijfeld naar hun man fluisteren "We storten och niet neer he?" Jawel, de gezagvoerder had al zelfmoordneigingen dus dit is zijn kans...

[ Voor 14% gewijzigd door c0ne op 28-08-2010 23:12 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29
Ik heb deze zomer trouwens echt wat vreemds meegemaakt.

We vlogen van Genoa naar Schiphol, en na het tickets laten zien in de gate moest iedereen naar het vliegtuig lopen...nou, ok prima. Het vreemde is alleen dat naast onze kist nog andere vliegtuigen stonden waar de passagiers ook aan het boarden waren. Je kon echt zo in een andere rij aansluiten en in een ander vliegtuig gaan zitten 8)7 . Ok, je hebt geen boardingpass maar daar kijken ze toch 9 van de 10 keer niet naar als je gewoon doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Daar wordt dus tegenwoordig erg streng op gecontroleerd. Als je gewoon doorloopt kun je als het goed is terugkomen om alsnog je pas te laten zien. Daarnaast telt het cabinepersoneel altijd voor vertrek het aantal passagiers. Op het moment dat dat niet klopt met het aantal mensen dat door de gate is geregistreerd als ingestapt wordt dat grondig uitgezocht.
Dat kost altijd ontzettend veel tijd, vandaar dat de boarding pas controle in ingevoerd, want dat scheelt bakken met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
c0ne schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:10:
[...]

Weet je wat erger is? In een airliner zitten zonder draaiende motor. Kun je jezelf 2 uur vermaken in een oncomfortable stoel. "Ladies and gentlemen, dis ies joer caapten speeking. Ze left engien is not working. We wil park back again and fix ze motor" :| Ik heb liever dat je een monteur belt!

En dan eindelijk de motor aan de gang, hoor je al die vrouwen vertwijfeld naar hun man fluisteren "We storten och niet neer he?" Jawel, de gezagvoerder had al zelfmoordneigingen dus dit is zijn kans...
Whaha dat hadden wij ook nog :D Goeie eerste ervaring met motorvliegen was dat :')

Even terug naar de hangar, bougietje vervangen, toen ging de powercheck beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Bolk schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:03:
Mja, voor Travel Service. Based in Ostrava/Praag voor de zomer.
zit de crew ook de hele zomer daar of wordt er nog regelmatig afgelost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 21:41
Dersan schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:58:

In goed overleg met de luchtvaartpolitie mag je hem gewoon weer uit bijv. een weiland weer wegvliegen.

Zelf een keer meegemaakt tijdens een reclamesleepvlucht, was bijna weer terug totdat alle temperaturen flink opliepen, toen heeft de piloot de sleep aan het begin van het weiland afgegooid en daarna neergezet. Zat trouwens ook nog een klein slootje in dit weiland, daar heeft hij hem netjes overheen gezet zonder schade ;) Daarna nadat de monteur erbij was geweest (was een brandstofleiding langs de motor zonder enige hittebescherming er omheen) in overleg met de luchtvaartpolitie gewoon weer eruit gevlogen vanaf het naastgelegen weiland, deze was wat beter geschikt om weer op te stijgen... Was mooi klusje om daarna de sleeptekst nog weer op te zoeken :P

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Pagina: 1 ... 60 ... 130 Laatste

Dit topic is gesloten.