Het Luchtvaart Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 130 Laatste
Acties:
  • 491.450 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Haha:
Twee Italianen hebben ontdekt dat Sydney niet alleen in Australië ligt, maar dat ook Canada een plaatsje met dezelfde naam heeft. Door een fout van het reisbureau zijn ze voor hun vakantie naar het verkeerde land gestuurd. Dat heeft de Canadese nieuwszender CBC woensdag (7 juli) bekendgemaakt.

Voor de 26-jarige man en zijn 25-jarige vriendin was het de eerste reis buiten Europa. Het reisbureau is druk bezig om een nieuwe vlucht te regelen voor het stel, zodat zij alsnog naar Australië kunnen gaan.

Het is niet de eerste keer dat de plaatsnaam Sydney voor verwarring zorgt. Zo tikte in 2006 een Duitser, die naar Australië wilde, bij het boeken via internet 'Sidney' in, waarna hij naar de gelijknamige plaats in Noord-Amerika vloog.
Bron: Luchtvaartnieuws.nl

Haha, hoe krijg je het voor elkaar, vliegen naar de verkeerde kant van de wereld :P

Ze kwamen dus uit in Wikipedia: Sydney, Nova Scotia ipv in Wikipedia: Sydney :P

Eerdere incident waarnaar het artikel verwijst:
Dat een vliegticket boeken via internet niet zonder risico's is voor de onervaren reiziger kan de 21-jarige Duitser Tobias Gutt volmondig beamen. In plaats van zijn liefje in Sydney, Australië, te bezoeken, was de jongen hard op weg naar het afgelegen oliestadje Sidney, in de Amerikaanse staat Montana, berichtte de Duitse krant Bildt vrijdag.

De onervaren smoorverliefde globetrotter had bij het boeken klaarblijkelijk een typefoutje gemaakt en de 'i' ingetikt in plaats van de 'y'. Door het spelfoutje landde Gutt op een afstand van een slordige 13.000 kilometer van zijn vriendinnetje Laura (19). Gekleed in een dun zomerjasje moest hij drie dagen doorbrengen op het vliegveld van het ijskoude Billings, Montana, voordat zijn familie het geld had ingezameld om hem verder te kunnen laten vliegen.

De vetgedrukte letters USA op zijn ticket hadden op Gutt weinig indruk gemaakt en zetten hem niet echt aan het denken. "Ik dacht, je kan ook via Amerika naar Australië vliegen". Uiteindelijk bereikte de reiziger zijn doel gelukkig wel. Na zijn vertrek uit Frankfurt deed hij achtereenvolgens Portland, Missoula, Helena, Billings, Denver, Los Angeles en Sydney aan.

Tobi vertrok de 23e en had gehoopt Kerst met zijn geliefde door te kunnen brengen. In plaats daarvan bracht een teleurgestelde Laura naar eigen zeggen de kerstversiering om zeep. De reislust van Tobi is allerminst gedoofd. "Ik boek weer via internet", tekende de Duitse tabloid op uit zijn mond.
En die kwamen dus weer uit in Wikipedia: Sidney, Montana

Hoeveel Sidneys (i of y) met een vliegveld hebben we? :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

hahaha, wel heerlijk om dat soort dingen te lezen. Dat zijn zulke goede scripts voor foute komedie in kaliber 'the hangover' etc.

Fan-tas-tisch....zeker hoe dat 2e artikel is geschreven, enigzins bemoederend, maar ook weer met sarcastische en heen-en-weer schuddende toon: " de grote letters USA hadden geen indruk op hem gemaakt"........alsof een 5 jarig knulletje alleen het vliegtuig in stapt.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Drie omwonenden van de luchthaven Schiphol zijn voor het overgrote deel verantwoordelijk voor een enorme stijging van het aantal meldingen van angst over het vliegverkeer. Dat stelde het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS) donderdag (8 juli). In het tweede kwartaal van 2010 kwamen de meldingen uit op een totaal van 12.329 tegen 1816 meldingen in dezelfde periode vorig jaar.

Een van de drie personen was verantwoordelijk voor 73,5 procent van de meldingen. De drie samen waren goed voor ruim 95 procent van het aantal meldingen. Het aantal melders bedroeg het afgelopen kwartaal 77 tegen 99 in het tweede kwartaal van 2009.

Na het ongeluk van Turkish Airlines op 25 februari vorig jaar kreeg BAS veel telefoontjes en mailtjes van mensen die ongerust waren door het vliegverkeer. Het aantal angstmeldingen schoot in maart 2009 omhoog van 153 naar 1049, blijkt verder uit de gegevens van BAS.
Luchtvaartnieuws.nl

Wow, dus 3 mensen hebben 11.700 klachten ingediend, en één persoon zelfs meer dan 9000. Dat zijn dus ruim 100 klachten per dag, over 3 maanden tijd.

Damn, dat is wel een prestatie zeg, dat kan wel in het Guinness Book of Records lijkt me?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 08:37:
Damn, dat is wel een prestatie zeg, dat kan wel in het Guinness Book of Records lijkt me?
Faalhaas Unicus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-10 18:56

Dani86

AeroGeek

Dan heb je écht niets beters te doen :)

Geef die lui een enkeltje sidney..

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat verwachten die mensen dan? Dat de luchthaven verhuist? Dat er voor hen een vliegtuigtype uitgevonden wordt dat nooit kan crashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat de aanvliegroutes verlegd worden waarschijnlijk

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:30

rapture

Zelfs daar netwerken?

wildhagen schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 08:37:
Wow, dus 3 mensen hebben 11.700 klachten ingediend, en één persoon zelfs meer dan 9000. Dat zijn dus ruim 100 klachten per dag, over 3 maanden tijd.

Professionele zeiker zoals mijn buurvrouw aan het werk. Deze mensen hebben hele dagen thuis niks te doen en staan met een verrekijker achter een gordijn indienbare klachten bij hun buren te spotten. Ze hebben nog een stadsgids of een ander boekje vol telefoonnummers en adressen om overheidsinstellingen plat te spammen. Bij de overheid weten ze wanneer ze spamfilters op moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 14:54
Ik heb vroeger wel eens gehoord dat er mensen klaagde over die ouwe afrikaanse bakken die hier op EHRD 's avonds altijd landde.

Die bakken kwamen altijd rond dezelfde tijd en, heel vreemd, de milieudienst Rijnmond ontving ook klachten over die vliegtuigen op dagen dat ze, door vertraging e.d. niet kwamen. Lijkt me een beetje in dezelfde categorie vallen.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Een Britse lijkschouwer heeft gisteren een dertigjarige man een veer in de bips gestoken. Dankzij heldhaftig optreden wist ene Colin Bright te voorkomen dat een neergestorte gyrocopter in vlammen opging. Bright plaste simpelweg het brandje uit.

Het vliegtuigje boorde zich onlangs vanaf zo'n 150 meter hoogte in de bodem bij het Engelse Gillingham. De 57-jarige piloot kwam hierbij om het leven.

Bright was echter snel ter plaatse en wist erger te voorkomen door zijn penis te trekken om vervolgens met zijn urinestralen een flinke brand in de kiem te smoren. Volgens lijkschouwer Michael Johnston van Dorset heeft de held veel gezond verstand vertoond.
http://frontpage.fok.nl/n...d-in-vliegtuigje-uit.html

Zie je wel dat urineersystemen voor lange vluchten overrated zijn? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vliegtuigcontroleurs op de luchthaven van de Saudische hoofdstad Riyad hebben menselijke resten gevonden op de banden van een vliegtuig, dat zaterdag uit Libanon was aangekomen. Dat hebben luchtvaartbronnen in de Libanese hoofdstad Beiroet gemeld.

Enkele passagiers op de vlucht van de Saudische luchtvaartmaatschappij Nas Air hadden een man met een rugtas richting het vliegtuig zien rennen kort voor de start. Dat lieten ze aan de piloot weten, maar die zette de vlucht door.

Het lichaam werd gevonden tijdens inspectie na de landing. Functionarissen in Saudi-Arabië en Libanon proberen de identiteit van het slachtoffer vast te stellen.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...n-op-wielen-vliegtuig.ece

Getver...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 21:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

:X Bijna normaal fenomeen tussen de arme en rijke landen. Komt ook nog eens voor in de USA. Soms, HEEEEEL soms hebben ze een beetje "Geluk". Het geluk dat ze nog leven en wroden teruggestuurd. Zou het me niet willen voorstellen hoe het is om de wielen die draaien met een snelheid van 300KM/h op je zien af te komen terwijl je geen uitweg hebt. |:( :F Als je de wielen overleeft, zal de ijskou je doen doden.. tenzij..

Afbeeldingslocatie: http://www.westernsafety.com/stearnsnew/stearnspg20-I596IceRescueSuit-2008.jpg

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik zou er gelijk een flinke zuurstoffles bij doen, anders is het alsnog snel afgelopen (minder dan 3 minuten op 10Km hoogte).

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 09:41

Vmu

Rotatate

Steven Seagal draait er anders zijn hand niet voor om.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, maar die kan ook midden in de lucht overstappen via een luik in de bodem van een 747, zonder enige vorm van zuurstofmasker oid, dat het op die hoogte 50 graden vriest en er nauwelijks zuurstof is, is maar een irrelevant detail.... zie deze film (boutfilm overigens).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
SalimRMAF schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:09:
:X Bijna normaal fenomeen tussen de arme en rijke landen. Komt ook nog eens voor in de USA. Soms, HEEEEEL soms hebben ze een beetje "Geluk". Het geluk dat ze nog leven en wroden teruggestuurd. Zou het me niet willen voorstellen hoe het is om de wielen die draaien met een snelheid van 300KM/h op je zien af te komen terwijl je geen uitweg hebt. |:( :F Als je de wielen overleeft, zal de ijskou je doen doden.. tenzij..

[afbeelding]
Dan denk ik dat gewoon een ticket kopen goedkoper en comfortabeler is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turkish Airlines zet dochter in op Schiphol

ANKARA - Een aantal vluchten die de Turkse luchtvaartmaatschappij Turkish Airlines nu nog zelf uitvoert op Schiphol, wordt in de toekomst gevlogen door het dochterbedrijf AnadoluJet. Dat maakte Turkish Airlines maandag bekend.

Het dochterbedrijf, dat wordt aangeprezen als 'een betaalbaar alternatief' maar zich niet wil profileren als low-cost maatschappij, is in 2008 opgericht en beschikt inmiddels over 22 toestellen.

De tweede luchthaven van Istanbul, Sabiha Gocken Airport, is de thuisbasis van AnadoluJet. De dochtermaatschappij voert in de toekomst alle vluchten van en naar die luchthaven uit.

Volgens een woordvoerder van de maatschappij krijgt Schiphol er per saldo meer vluchten bij van de Turkish Airlines-groep. Een aantal daarvan wordt uitgevoerd door Turkish Airlines, de rest door het dochterbedrijf.
Bron: http://www.nu.nl/economie...-dochter-in-schiphol.html

Afbeeldingslocatie: http://www.jetphotos.net/img/2/5/4/4/82534_1277060445_tb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik dacht eerst dat de luchtmacht een niet reagerende kist had onderschept toen ik vanaf de N201 bij Aalsmeer 2 straaljagers een 777 zag begeleiden. Een van die F16's zag er wel heel erg oranje uit, en toen pas ging er een lampje branden :+

Mooi gezicht hoor, ook om te zien hoe ontzettend iel een F16 oogt naast een 777.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Ook gezien ja, zag er gaaf uit :)

Zijn er al PICS!!!!!11 ?

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Pic kon ik niet vinden, wel een video. Daaruit blijkt dat er niet één (zoals aangekondigd), maar twee F-16's met de 777 meevlogen:

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 13-07-2010 07:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
wildhagen schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 07:30:
Pic kon ik niet vinden, wel een video. Daaruit blijkt dat er niet één (zoals aangekondigd), maar twee F-16's met de 777 meevlogen:
Ik had al vanaf het begin overal gelezen dat het er twee zouden zijn. Die demo F16 en een gewone

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesus, tegenwoordig krijgen voetballers meer eerbetoon dan eender wie zich bvb. levenslang inzet voor liefdadigheid of andere mensen te helpen. :? Kwestie van prioriteiten zeker... (een ambulancier heeft bvb. ook slechts een honderdste van het loon van een voetballer die verder geen economische bijdrage levert - reclame die ze maken zorgt alleen maar voor duurdere producten)

(offtopic maar ik moest het even kwijt, ik reageer hier ook regelmatig óntopic :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 15:05
Waren ze trouwens ook de enige aan boord van die 777? Dus team en de rest van de club die doorgaans om zo een team heen staat? Lijkt mij niet dat ze er ook veel 'normale' passagiers aan boord hebben laten gaan... Ondanks dat het misschien overdreven is kan ik het toch waarderen. Die F16's moeten toch vliegen en waarom dan niet soms voor dit soort misschien wat 'belachelijke' dingen :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
op defensie.nl staan inmiddels 2 foto's. Als je de foto aanklikt en linksboven op downloaden klikt krijg je een iets grotere versie downen)

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

En voor dommerikken zoals ik die niet doorhebben wat er gebeurt: die link forceert een download, dus een keer klikken is genoeg :P

Mooie foto wel trouwens. De kleurstelling KLM-blauw / Oranje is een fijne. Kun je verder vinden wat je wilt van het inzetten van publiek geld voor zoiets als dit...

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 13-07-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Als je goed kijkt, zie je yolanthe uit het raam kijken. :o

PS: Een van de komende dagen komt er een A380 op Schiphol.

[ Voor 34% gewijzigd door SalimRMAF op 13-07-2010 12:35 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Nog een filmpje van de begeleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Waarom staan de spoilers de gehele vlucht uitgeklapt? Kost toch alleen maar meer brandstof?! Beter de motoren minder power geven of mis ik wat? }:O Wel grappig BTW, die Khalid. Is trouwens een neef van een vriend van me. Zijn neefje, nu 21 jaar oud is ook een echte Topper qua voetballen, het enige waar ie minder in is is woedebeheersing... anders zou ie het zeker zo goed kunnen hebben als zijn grotere neef.

[ Voor 47% gewijzigd door SalimRMAF op 13-07-2010 13:50 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zullen wel sneller omlaag hebben gemoeten, alleen trust op idle is dan niet genoeg.
Je krijgt ook een warning overigens als je de spoilers uit hebt staan en het gas er weer op gooit.

Die 2e foto is inderdaad mooier.
En waar zie je dan Yolanthe zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een toestel van de KLM is dinsdagochtend kort na het opstijgen teruggekeerd naar de luchthaven Schiphol, omdat er een vogel in de motor was geraakt.

Dat heeft een woordvoerster van de luchtvaartmaatschappij laten weten. Het ging om een Airbus A330 die op weg was naar de Ugandese stad Entebbe.

Het toestel maakte volgens de zegsvrouw volgens de standaardprocedure rechtsomkeert voor een voorzorgslanding. ''De veiligheid is niet in het geding geweest",' aldus de zegsvrouw. De KLM zette een ander toestel in. Het teruggekeerde vliegtuig wordt gecontroleerd.

Op zondagavond 6 juni maakte een Boeing 737 van Air Maroc een noodlanding op Schiphol na een botsing met vogels tijdens het opstijgen.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was de PH-AOI.
De PH-AOC heeft de passagiers vervolgens alsnog naar de bestemming vervoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
SalimRMAF schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:49:
Waarom staan de spoilers de gehele vlucht uitgeklapt? Kost toch alleen maar meer brandstof?! Beter de motoren minder power geven of mis ik wat?
Ik weet niet wat voor policies daarover bestaan bij airlines, maar ik kan me voorstellen dat je de approach en mogelijk de aanloop er naartoe met een hoge thrust setting wilt vliegen in verband met een mogelijke go-around. Er zit een vertraging in het naar voren smijten van de thrust levers en het echte opspoelen van de motoren, dus als je met idle thrust binnenkomt en een go-around moet maken kan dat wel eens verkeerd uitpakken. Lijkt mij tenminste een mogelijke verklaring, maar nogmaals, ik weet niet hoe dat zit op grote kisten bij airlines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SalimRMAF schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:32:
PS: Een van de komende dagen komt er een A380 op Schiphol.
Om precies te zijn: wordt donderdag 15 juli om 10.00u verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Propane schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:35:
[...]
Ik weet niet wat voor policies daarover bestaan bij airlines, maar ik kan me voorstellen dat je de approach en mogelijk de aanloop er naartoe met een hoge thrust setting wilt vliegen in verband met een mogelijke go-around. Er zit een vertraging in het naar voren smijten van de thrust levers en het echte opspoelen van de motoren, dus als je met idle thrust binnenkomt en een go-around moet maken kan dat wel eens verkeerd uitpakken. Lijkt mij tenminste een mogelijke verklaring, maar nogmaals, ik weet niet hoe dat zit op grote kisten bij airlines.
Je hoort ook niet met idle thrust binnen te komen. Alle maatschapijen hebben een bepaalde hoogte waarop een approach 'stabilised' moet zijn. Daar hoort ook de correcte powersetting bij, als dat niet het geval is dan moet altijd een go-around gemaakt worden.

Je probeert in principe de nadering zo te plannen dat je vanaf je 'top of descent' met idle power door kunt zakken totdat je de ILS oppakt. Dit lukt alleen niet altijd omdat de verkeersleiding rekening moet houden met vertekkend verkeer en ander aankomend verkeer. Als je netjes op het ideale pad zit en opeens je snelheid moet verlagen dan kom je boven dit pad uit. Het verlagen van de snelheid gaat namelijk ten koste van je daalsnelheid. Om dat weer op je pad te komen heb je soms de speedbrakes nodig. Zo zijn er 1001 redenen waardoor je tijdelijk boven het ideale pas uit komt en speedbrakes nodig hebt. Zeker op een drukke luchthaven als Schiphol.

[ Voor 26% gewijzigd door Devil op 13-07-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:45:
[...]

Om precies te zijn: wordt donderdag 15 juli om 10.00u verwacht.
Ik neem aan dat 'ie op de Polderbaan zal landen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 14:56
Hacku schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:12:
[...]

Ik neem aan dat 'ie op de Polderbaan zal landen?
Qua windverwachting een goede kans.. Maar Kaagbaan is ook prima geschikt.

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Oeh, als 'ie dan idd op de polderbaan landt is dat precies op tijd om 'm hier langs te zien vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
SmithNL schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:23:
[...]

Niet volgens de AIP:

[quote="http://www.ais-netherlands.nl/aim/100520-100701/eAIP/html/eAIP/EH-AD-2.EHAM-en-GB.html#eham-ad-2.23"]7 AIRBUS A380 PROCEDURES
(...)
However, Schiphol Airport has limited facilities to accommodate the Airbus A380:
  • Designated runways: RWY 18C/36C and RWY 18R/36L. RWY 27 AVBL for landing only.
  • Designated parking positions: P10, P12, P14, P16 and J81.
Komt door de taxibanen rondom de runways en niet zozeer de runway zelf had ik dacht ergens gelezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
SmithNL schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:23:
[...]

De Polderbaan is toch de enige waar 'ie kan landen? Ik moet het wel zowat gaan weten aangezien ik er donderdag bij wil zijn :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou scramble in de gaten, daar zal dat soort info morgen/donderdag ochtend vroeg wel op gepost worden.
Zijn al een aantal topics daar over.

Maar grote kans dat het idd de Polderbaan (18R) zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Ik dacht op scramble te hebben gelezen dat Kaag ook kans maakt. Daar hoeven ook geen viaducten te worden genomen.
27 is juist een risico ivm viaduct over de a4, dunkt me.. Maar goed.. wil de waarheid niet claimen ;)

Edit: Never mind.. ik heb dit gelezen:
quote: scramble
Om de runway discussie maar weer voor te zijn (net als met de AN224 destijds):
Kan landen op 27, 18/36C & 18R.
Take off van 18/36C of 36L.
(van onze eigen derice, overigens.. ;))

Haalde 24 en 27 door elkaar..!

Buitenveldert, Zwanenburg of Polder, dus..!

[ Voor 44% gewijzigd door SmithNL op 13-07-2010 19:12 ]

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat is de logica dat hij wel op bepaalde banen kan landen, maar niet opstijgen (27, 18R)? En waarom is landen op 36L dan weer onmogelijk, als opstijgen wel kan?

[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 13-07-2010 19:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:54:
Jesus, tegenwoordig krijgen voetballers meer eerbetoon dan eender wie zich bvb. levenslang inzet voor liefdadigheid of andere mensen te helpen. :? Kwestie van prioriteiten zeker... (een ambulancier heeft bvb. ook slechts een honderdste van het loon van een voetballer die verder geen economische bijdrage levert - reclame die ze maken zorgt alleen maar voor duurdere producten)
Ik ben het volledig met je eens. Hoewel ze natuurlijk wel een grote prestatie hebben geleverd, steekt dit wel een beetje schril af zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:50:
Wat is de logica dat hij wel op bepaalde banen kan landen, maar niet opstijgen (27, 18R)? En waarom is landen op 36L dan weer onmogelijk, als opstijgen wel kan?
Niet landen op 36L of opstijgen vanaf 18R is een algemene regel die voor alle vliegtuigen geldt. Heeft dacht ik te maken met mileuregels / geluidsoverlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
wildhagen schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:50:
Polderbaan wordt nooit gestart vanuit het noorden of geland vanuit het zuiden.

Buitenveldert starten kan denk ik niet ivm gewicht op het A4 viaduct, waar het begin van de baan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buitenveldertbaan starten ze ook wel eens vanaf de 27 kant (zelden, maar gebeurd wel).
Maar ik vermoed dat ze die kist wel weer leeg over de A4 zullen slepen, om vervolgens vanaf 18C/36C of 36L te laten vertrekken.

Hoop toch dat ze in de toekomst wel wat aan het A4 viaduct gaan doen, anders wordt het nog wel eens lastig voor carriers die op EHAM gaan vliegen met dat ding.

Schiphol komt (morgen) met het verlossende woord, had ze een e-mail gestuurd met die vraag:
Geachte Derice,

De baan wordt woensdagochtend pas bekend, u kunt bellen met 0900-0141 daarover. Het toestel gaat staan op gate E-24 vanaf een uur of 2.
De landing zal om een uur of half tien zijn.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

AMSTERDAM AIRPORT SCHIPHOL
Business Area Aviation
Customer Contact Centre

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

OMG:

Een Ilyushin IL-62 (reg DDR-SEG) van Interflug (de luchtvaarmaartschappij van de voormalige DDR) die op een 900 meter lange en onverharde zandbaan land.

Ook een interview nu (nou ja, 2002) met de piloot van destijds (1989). Helaas wel in het Duits, maar het is wel te volgen.

Om de vragen van "waarom?" alvast te beantwoorden: ter herdenking van het dodelijke ongeluk van Otto Lilienthal, een luchtvaartpionier, bij Gollenberg (waar dit vliegtuig nu dus ook te vinden is). Het vliegtuig heet nu ook "Lady Agnes", naar de vrouw van Lilienthal, en is nu een museum en trouwlocatie.

Foto's: http://www.airliners.net/....search?regsearch=DDR-SEG

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:59
Wtf, dan heb je wel ballen :D. Wel raar dat ze daar schijnbaar toestemming voor hebben gekregen....verwacht niet dat ze het kunnen waarderen als ik van plan zou zijn een oude fokker hier op het weiland achter mijn huis te landen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dersan schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:53:
Wtf, dan heb je wel ballen :D. Wel raar dat ze daar schijnbaar toestemming voor hebben gekregen....verwacht niet dat ze het kunnen waarderen als ik van plan zou zijn een oude fokker hier op het weiland achter mijn huis te landen :D.
Nou ja, in 1989 was het natuurlijk nog de DDR, daar trok men zich volgens mij wat minder aan van het feit of je wel of geen toestemming had :P

Maar ballen moet je volgens mij wel hebben ja, om zoiets te durven...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Eerst lekker met de reversers de motoren doorfodden en dan gewoon gaan taxien alsof er niks aan de hand is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie het al voor me dat ze dat met de PH-BUK deden, ipv in stukken uit elkaar halen en over 't water van EHAM naar EHLE brachten. :D
Gras genoeg in de polder. ;)

Erg indrukwekkend filmpje. :)
Over een paar jaar met een oude 777? Op EGLR ging het bijna goed, tot ie het asfalt tegen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ik heb de F16's een de Chinooks gezien. Heel erg vet! En een hele vette actie van de KLu. Mogen ze vaker doen, met koniginnedag bijv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dani86 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:15:
Ik heb de F16's een de Chinooks gezien. Heel erg vet! En een hele vette actie van de KLu. Mogen ze vaker doen, met koniginnedag bijv :)
En op mijn verjaardag :Y Als ze dat doen voor die voetbalvrienden mogen ze het bij zo'n superburger als ik zeker doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 14:11

Spotter

Lichtnicht

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:45:
Zie het al voor me dat ze dat met de PH-BUW deden, ipv in stukken uit elkaar halen en over 't water van EHAM naar EHLE brachten. :D
IIRC waren ze dit ook van plan en hebben ze het veelvuldig geoefend in de simulator, wat goed ging. Uiteindelijk is er toch besloten om het niet te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Spotter schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:22:
[...]

IIRC waren ze dit ook van plan en hebben ze het veelvuldig geoefend in de simulator, wat goed ging. Uiteindelijk is er toch besloten om het niet te doen...
Was het een paar weken terug met de F100 niet al krapjes....?

(hebben we het trouwens niet over de PH-BUK..?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

SmithNL schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 09:08:
[...]

Was het een paar weken terug met de F100 niet al krapjes....?

(hebben we het trouwens niet over de PH-BUK..?)
Een lege Fokker 100 heeft in de meest gunstige omstandigheden zo'n 900M baan nodig. En dan maak je een 'normale' landing, dus touchdown 200-300m na het begin van de baan. Als je echt zou gaan voor de kortst mogelijke afstand en hem op het allereerste stuk asfalt neerzet dan heb je dus nog 200M minder nodig. Lelystad heeft geloof ik 1200M baan, dus wat dat betreft kon het allemaal ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Is dat met margins Devil? Of is dat ruwe landing distance uncorrected zonder autobrakes (screen height to full stop zegmaar)?

[ Voor 17% gewijzigd door Bolk op 14-07-2010 10:43 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Devil schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:18:
[...]

Een lege Fokker 100 heeft in de meest gunstige omstandigheden zo'n 900M baan nodig. En dan maak je een 'normale' landing, dus touchdown 200-300m na het begin van de baan. Als je echt zou gaan voor de kortst mogelijke afstand en hem op het allereerste stuk asfalt neerzet dan heb je dus nog 200M minder nodig. Lelystad heeft geloof ik 1200M baan, dus wat dat betreft kon het allemaal ruim.
Ok, helder.. maar een lege 747........?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Wat insider information:
Ik ben helaas niet helemaal bij de voorbereiding van dit evenement betrokken geweest en wacht nu nog op de laatste updates van security maar wil jullie alvast op de hoogte brengen van zaken die belangrijk zijn voor PS of voor bezoekers van Schiphol.

De Airbus 380 gaat hier donderdag 15 juli landen om ongeveer half tien in de ochtend . Het toestel komt uit Toulouse en wordt eerst geparkeerd op het papa platform, daar waar de Antonov vorig jaar ook dagen geparkeerd stond.
Hier zal een grote groep VIPS, genodigden en personeelsleden de gelegenheid krijgen om het toestel van dichtbij te bekijken.
Hier is van alles rondom voor georganiseerd door DCC, ACM, SEC en AM.

Er zijn vage getallen genoemd van ong 20.000 bezoekers. Dit is zuiver speculatief, maar het zou kunnen zijn dat er grote groepen mensen zich door de hal gaan begeven om het vliegtuig te gaan bekijken vanaf het Panoramaterras. De A 380 gaat parkeren om een uur of twee op E24. Het toestel komt niet vast aan de gate te staan. Er kunnen geen passagiers of medewerkers vanaf de gate in het toestel. Alles gaat dus buiten gebeuren. Er worden hekken om het toestel gezet. Dit bezoek is vooral bedoeld om te oefenen met afhandelen op het platform.

Op het Panorama terras zijn door Security allerlei voorzorgsmaatregelen getroffen. Er zullen security medewerkers met BHV bevoegdheden op het Panoramaterras aanwezig zijn.

Woensdag gaat er gecommuniceerd worden welke landingsbaan er gebruikt ga worden. Zodra dit bekend is zal dit naar het CCC en Inl gecommuniceerd worden.
Mochten er nog bijzonderheden gemeld worden in andere draaiboeken waarvan ik denk dat het belangrijk is voor jullie, dan zal ik dit z.s.m. doorgeven.
Welke rwy het wordt post ik vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voorkeursbaan voor de LANDING is de Polderbaan (18R). Let op! dit kan altijd nog veranderen.
Indien de wind draait naar het noorden (onwaarschijnlijk volgends de voorspellingen), dan wordt het de Aalsmeerbaan (36R) om te landen.

Voor het VERTREK: De baan die op dat moment in gebruik is.
De regels die eerder zijn genoemd betreffende het gewicht, zijn niet van toepassing, omdat de kist zo licht mogelijk binnenkomt/vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

edit: moet leren lezen.

[ Voor 95% gewijzigd door wildhagen op 14-07-2010 20:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het e.a. is morgen vanaf kwart over 9 (09:15) live via rtlnieuws.nl te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hmm hopelijk is de aanvliegroute via amsterdam westpoort/zwanenburg,dan kan ik em zo goed als over zien vliegen :) *fototoestel meeneem naar werk* voor de zekerheid :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het niet, komt binnen via RIVER (noordzee), daarna richting Velzen/IJmuiden om in te draaien voor de Polderbaan. Al kán dit ook nog de Zwanenburgbaan worden.
130.950 beluisteren voor toewijzing van de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:16

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Flauw, kan ik hem vanaf mijn werkplek (WTC Amsterdam) net niet zien aanvliegen. Bij de route over Amsterdam kan dat net wel.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hoog genoeg zit kun je hem wel nog zien denk ik (als je richting Schiphol kunt kijken).
Net als vanuit Westpoort.
Lijkt me ook leuk, verre afstands shots, met een paar gebouwen er nog bij ofzo. :)

I'm off to 18R!
Resultaten later vandaag(vanavond waarschijnlijk) in het phototopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RTL Nieuws heeft straks ook een livestream over de aankomst van de A380 (nu nog niet online): http://www.rtl.nl/experience/rtlnl/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De livestream van RTL Nieuws zal via deze link te bekijken zijn. Bijbehorend artikel: http://www.rtl.nl/%28/act...tuig_ooit_op_Schiphol.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Schiphol heeft nu (08:00) bevestigd dat het idd de Polderbaan gaat worden:
Vandaag heet Schiphol de Airbus A380 welkom. Het grootste passagiersvliegtuig ter wereld landt vandaag voor de eerste keer op Schiphol. De Airbus A380 wordt om 10.00 uur verwacht en zal landen op de Polderbaan.
Zie http://www.schiphol.nl/Re...irbusA380OpPolderbaan.htm

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
En we hebben beeld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:21

Reinier

\o/

Best veel mensen daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 07:22:
Als je hoog genoeg zit kun je hem wel nog zien denk ik (als je richting Schiphol kunt kijken).
Net als vanuit Westpoort.
Lijkt me ook leuk, verre afstands shots, met een paar gebouwen er nog bij ofzo. :)

I'm off to 18R!
Resultaten later vandaag(vanavond waarschijnlijk) in het phototopic.
mja helaas,kan hier wel op 35m hoogte gaan zitten op de hoogbouw,maar dat is zo'n klim (distributiecentre opslag voor pallets)
kijk de stream wel :P en de foto's hier straks ;) maar had em graag zien vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat ding ziet er niet uit als een A380 :P

Aardig wat crosswind zo te zien daar.

[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 15-07-2010 09:44 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
OMG wat een drukte.. bewoners met stoom uit de oren, denk ik zo, haha!

En de Politie Touaregs zullen ook overuren maken, de schurken..
Wel leuke sfeer, denk ik!

(op 3FM hoor ik dat ze 'm al zien hangen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Daar is 'ie hoor! --> crab landing...?

[ Voor 38% gewijzigd door SmithNL op 15-07-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit is hem wel ja :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

wat een gevaarte he :P damn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Lijkt net of hij in de lucht zit te zweven of hangen, echt vaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:21

Reinier

\o/

Jo... huge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Geland.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
Dat ding kan volgens mij nog van de Oostbaan weggaan straks, kijk hoe snel 'ie de exit al neemt.. volledig leeg waarschijnlijk...

Een volle T7 of 747 heeft echt wel de hele baan nodig bij de landing..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
SmithNL schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:49:
Dat ding kan volgens mij nog van de Oostbaan weggaan straks, kijk hoe snel 'ie de exit al neemt.. volledig leeg waarschijnlijk...

Een volle T7 of 747 heeft echt wel de hele baan nodig bij de landing..!
Bij de allereerste vlucht, in 2005, kwam 'ie ook supersnel los van de grond, herinner ik me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SmithNL schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:49:
Hij is volledig leeg, zoals gisteren ook aangekondigd: Verwijderd in "Het Luchtvaart Topic - Deel 2"

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

wat een curve zit er trouwens in die vleugels.... wel gaaf hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
en nu een F70 er VLAK achter, vol in de turbulentie.. dat zou wat zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

wat zal die zich klein voelen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

SmithNL schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:51:
en nu een F70 er VLAK achter, vol in de turbulentie.. dat zou wat zijn O-)
Valt wel mee, het waait sowieso hard.

Ik ben niet gaan kijken, mij te druk. Ik ga volgende week toch naar farnborough 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:16

Freak187

geen

Godsamme... hij staat op het J-platform nu en HEEEEEEL schiphol was daarheen........ Er was gewoon filevorming op de wegen er naar toe, bagagetrekkers, technische dienst, douane, port authority.... echt alles.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 17:45

MBV

Ah, dus daarom komen al die koffers te laat bij het vliegtuig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:54
Lol Freak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Voici, l'Airbus A380! Opklikken voor groot.

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_5121s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_5124s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_5131s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_5152s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_5156s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_5165s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_5177s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_5209s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_5226s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/CIMG1485s.jpg

(* Korakal links in actie :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
Dani86 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:55:
[...]

Valt wel mee, het waait sowieso hard.

Ik ben niet gaan kijken, mij te druk. Ik ga volgende week toch naar farnborough 8)
Daar zal het inderdaad vast niet zo druk zijn :)

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Leuke foto's :)

Wat een monster is dat vliegtuig! :D
En toch heeft het iets koddigs :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

ja nais die foto's. Ik heb op het dak van ons werk gestaan 6 hoog. Kon hem mooi aan zien komen, echt wel een vet ding.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Hier een videocompilatie van RTL Nieuws. Leuk trouwens, dat Tweakers.net-jack op een van de foto's hierboven! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was een leuke dag, foto's in het phototopic.
Je mocht zelfs parkeren en spotten op plekken waar je normalieter een boete krijgt of wordt weggestuurd.
(IJweg aan de Oostzijde, brug over de A4). Prima geregeld allemaal, met verkeersregelaars en al.
Pagina: 1 ... 57 ... 130 Laatste

Dit topic is gesloten.