Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
Daarnaast is het een verouderd type, namelijk een 747-200, terwijl Air France-KLM alleen met 747-400's vliegt tegenwoordig.
Je kan moeilijk toestellen 50 jaar in dienst houden...
Virussen? Scan ze hier!
Oh nee helemaal waar hoor, daar gaat het me ook niet zozeer om. Het is meer de trieste aanblik van zo'n half-gestripte machine die maar een beetje staat te verpieteren in de woestijn, terwijl het een paar jaar terug nog een machtig apparaat was waar je maar wát graag je camera voor paktewildhagen schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:34:
Tsja, de PH-BUT is van 1980, dus 30 jaar oud... op een gegeven moment is een toestel technisch gewoon versleten, of hij voldoet niet meer aan de moderne eisen (comfort, capaciteit, uitstoot, geluidsnormen etc)
Daarnaast is het een verouderd type, namelijk een 747-200, terwijl Air France-KLM alleen met 747-400's vliegt tegenwoordig.
Je kan moeilijk toestellen 50 jaar in dienst houden...
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
Wat echt triest is, is als een vliegtuig zo staat weg te pieteren:

(HZ-AHK, een Lockheed L-1011 TriStar van Saudia, betrokken bij de nogal dodelijke Saudia Flight 163).
Hetzelfde toestel in betere tijden, 6 maanden voor de ramp:

Dat ding heeft ook jaren stof staan happen daar zonder dat iemand er wat mee deed...
[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 22-06-2010 19:02 ]
Virussen? Scan ze hier!
En het is gebeurd, de PH-OFA is vandaag naar Lelystad gevlogen: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=35357Tsuru schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:03:
Inmiddels is trouwens bekend geworden wanneer de KLC F100 voor het aviodrome naar EHLE gevlogen zal worden: 23 juni.
http://www.luchtvaartnieu...ault.asp?cat=all&id=35239
Meer foto's @ http://www.luchtvaartfoto...e_ontvangt_Fokker_100.htm
Virussen? Scan ze hier!
Mocht iemand Omroep Flevoland ontvangen, tijdens het nieuws hebben ze daar ook wat leuke beelden uit het foto/video vliegtuig PH-URK. Nieuws komt geloof ik op het halve uur.
Ja hoor, Omroep Flevoland kan ik luid en duidelijk ontvangen!Propane schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:42:
[...]
Mocht iemand Omroep Flevoland ontvangen, tijdens het nieuws hebben ze daar ook wat leuke beelden uit het foto/video vliegtuig PH-URK. Nieuws komt geloof ik op het halve uur.
Ah, de Flash player daar werkt bij mij zo te zien niet goedBamSlam_ schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:06:
[...]
Ja hoor, Omroep Flevoland kan ik luid en duidelijk ontvangen!Bedankt voor de tip.
Gebruik je toevallig Firefox met Ad Block Plus? Dan moet je ABP even uitzetten, bij mij werkte de Flash videplayer aanvankelijk ook niet.Propane schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 00:00:
[...]
Ah, de Flash player daar werkt bij mij zo te zien niet goed. Kreeg nergens een filmpje. Anders had ik die link direct gegeven
.
Waar hebben ze dat toestel dan neergezet, want ik neem aan dat ze die niet meer over hebben kunnen vliegen naar de Mojave woestijn? Hebben ze er alleen lichamen uitgehaald en verder het toestel laten staan ofzo?wildhagen schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:55:
Tsja, da's waar, maar wat moet je er dan mee?
Wat echt triest is, is als een vliegtuig zo staat weg te pieteren:
[afbeelding]
(HZ-AHK, een Lockheed L-1011 TriStar van Saudia, betrokken bij de nogal dodelijke Saudia Flight 163).
Hetzelfde toestel in betere tijden, 6 maanden voor de ramp:
[afbeelding]
Dat ding heeft ook jaren stof staan happen daar zonder dat iemand er wat mee deed...
[ Voor 4% gewijzigd door boaty op 24-06-2010 10:24 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Het laatste.. http://www.airliners.net/photo/1418510/M (zie locatie)boaty schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:23:
[...]
Waar hebben ze dat toestel dan neergezet, want ik neem aan dat ze die niet meer over hebben kunnen vliegen naar de Mojave woestijn? Hebben ze er alleen lichamen uitgehaald en verder het toestel laten staan ofzo?
Nee, ik denk dat je geen luchtvaartdeskundige hoeft te zijn om te weten dat een vliegtuig dat er zo uit ziet niet meer overgevlogen kan wordenboaty schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:23:
[...]
Waar hebben ze dat toestel dan neergezet, want ik neem aan dat ze die niet meer over hebben kunnen vliegen naar de Mojave woestijn? Hebben ze er alleen lichamen uitgehaald en verder het toestel laten staan ofzo?
Eerst uiteraard de lichamen geborgen, daarna heeft het uitgebrande wrak nog jarenlang weg staan rotten op een uithoek van dat vliegveld. Of staat hij er nu, 30 jaar later, nog steeds?
Zo nee zal hij ter plekke tot scheermesjes zijn verwerkt lijkt me.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Dat is wel leuk, ook even invullen! --> http://my.flightmemory.com/Yespur (could be worse met m'n 23 jaarTom Paris schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 01:30:
Heeft er hier iemand een profiel bij Flightmemory? Het is een leuke manier om wat statistieken over je vluchten bij te houden. Voorbeeld van mijn profiel hier. (Oh, piloten hier mogen niet meedoen)
[ Voor 7% gewijzigd door SmithNL op 25-06-2010 09:25 . Reden: linkje erbij ]
Ik ben ook maar 'ns begonnen maar moet even terugrekenen hoe vaak ik tussen NRN en GRO heb gevlogen want ik ben de tel kwijt geraakt
http://my.flightmemory.com/WouterB
luchtvaartnieuws.nlVliegtuigbouwer Boeing moet mogelijk onderdelen vervangen aan het stabilo van de 787. Dat bevestigde het bedrijf donderdag (24 juni) na berichtgeving in Amerikaanse media. Aan het stabilo, het horizontale draagvlak in de staart van een vliegtuig, zijn enkele onderdelen mogelijk niet goed gemonteerd. Volgens Boeing is het afleverschema niet in gevaar.
Boeing zegt een of twee dagen nodig te hebben om vast te stellen aan welke vliegtuigen reparaties moeten worden uitgevoerd. De herstelwerkzaamheden nemen vervolgens per vliegtuig een dag of acht in beslag.
De Amerikaanse fabrikant ontkent dat de 787-vloot ‘aan de grond wordt gehouden’, zoals de Seattle Post donderdag schreef. Wel worden de vijf testvliegtuigen gecontroleerd voordat ze opnieuw het luchtruim kiezen, aldus Boeing.
Boeing inspecteert alle 23 tot nu toe gebouwde 787’s. Het productieproces is inmiddels gewijzigd om de mogelijke problemen aan het stabilo te voorkomen.
Het horizontale draagvlak wordt gebouwd door het Italiaanse Alenia.
Virussen? Scan ze hier!
Zijn er al 23 gebouwd..? Zozo..!wildhagen schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:16:
Weer problemen voor de 787:
[...]
luchtvaartnieuws.nl
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Damn, als ik nou 12 jaar jonger was....Bolk schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:43:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=35381
Nou, hop hop, niets te verliezen meer
@Bolk:
En stella wilde 500 vliegers per jaar gaan opleiden? Dat wordt wat dan...
[ Voor 46% gewijzigd door Dani86 op 26-06-2010 00:08 ]
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Daar weet ik niets van... Ken heel Stella nietDani86 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:07:
De RAM kist staat er nog steeds zag ik vanmiddag
@Bolk:
En stella wilde 500 vliegers per jaar gaan opleiden? Dat wordt wat dan...
Stella een (klein) beetje kennende, zou ik eerst met een gigantische grote loep eerst alle kleine lettertjes lezen, ook die op de achterkant...Bolk schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:43:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=35381
Nou, hop hop, niets te verliezen meer
Of stella gaat er van uit dat de markt binnen 3 tot 4 jaar echt weer goed aantrekt, maar dat zie ik niet gebeuren...
T60P Widescreen
Oei, best gevaarlijk want Tempelhof is sinds kort een park ...

[ Voor 16% gewijzigd door Wouter! op 26-06-2010 21:57 ]
Verwijderd
Bij een overland in een weiland landen is toch ook nog altijd een avontuur. Dan toch liever op een al-dan-niet verlaten vliegveld.
Er liggen tegenwoordig veel mogelijkheden bij Turkse maatschappijen om daar voor een uurtje of 500 te gaan boren als je rated bent. Het begint een beetje een trend te worden. Voor dat soort maatschappijen ben je erg goedkoop en ze houden zo een continue flow van nieuwe mensen die na een paar honderd uur genoeg hebben om weer weg te gaan...Seesar schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:39:
Kreeg ook al de email van Stella, maar ik denk dat een job compleet niet in je rijtje van interesse dan ook geldt en dus de kleine lettertjes zijn "zolang wij je zelfs maar in een zwever zetten, hebben wij aan ons motto gehouden "..........vast wel een workaround voor ze te vindne om onder refunding uit te komen.
Was te verwachten. Een paar jaar terug tijdens het vorige "piloten overschot" waren er ook van dat soort (boeven) clubjes waar je voor 100.000 gulden 500 uur op een jetstream mocht vliegen en daarna weer mocht opzouten als je pech had.Bolk schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:33:
[...]
Er liggen tegenwoordig veel mogelijkheden bij Turkse maatschappijen om daar voor een uurtje of 500 te gaan boren als je rated bent. Het begint een beetje een trend te worden. Voor dat soort maatschappijen ben je erg goedkoop en ze houden zo een continue flow van nieuwe mensen die na een paar honderd uur genoeg hebben om weer weg te gaan...
Ook zullen er wel weer bedrijfjes komen die je voor 90.000 euro aan het werk helpen bij een low cost maatschappij, waarbij 10% van die som voor dat bedrijfje zelf is....
It happens... Elke landing is immers een afgebroken go-around.Banjy schreef op zondag 27 juni 2010 @ 01:34:
Volgens mij heeft een KLM F70 (KL1150) vandaag een go around gemaakt op schiphol. Dacht al opeens op een vreemde plek een vliegtuig laag over te zien komen, het was duidelijk afwijkend van normaal (vertrekkende vliegtuigen zitten op die plek al een stuk hoger en ik dacht het landing gear nog te kunnen zien). Net even op Casper terug gekeken en op 26/6 21:11 is duidelijk een KLM F70 te zien die op 36R lijkt te willen gaan landen maar dan een stukje voor de runway op 1130ft blijft hangen (vanuit een scherpe bocht richting runway) dan een rondje over schiphol richting zuiden (hoofddorp) op ongeveer die hoogte doet om vervolgens op 06 te landen.
[ Voor 32% gewijzigd door Fly-guy op 27-06-2010 07:15 ]
Mja, maar jammergenoeg denkt niet iedereen zo...Fly-guy schreef op zondag 27 juni 2010 @ 07:14:
[...]
It happens... Elke landing is immers een afgebroken go-around.
Absoluut, maar wat ik vooral gaaf vond dat mij opviel dat er een kist wat anders vloog dan normaal en dat je dan gewoon op Casper dit netjes terug kunt zienFly-guy schreef op zondag 27 juni 2010 @ 07:14:
It happens... Elke landing is immers een afgebroken go-around.
Verwijderd
Wat een onzin! Er zijn wel duizend redenen te verzinnen waarom een go-around nodig kan zijn en aangezien jij echt niet hebt kunnen meekijken in deze cockpit is jouw "analyse" van dit voorval vooral een poging om iets spannends te maken uit een non-event.Banjy schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:54:
Absoluut, maar wat ik vooral gaaf vond dat mij opviel dat er een kist wat anders vloog dan normaal en dat je dan gewoon op Casper dit netjes terug kunt zienMaar gisteren hebben ze de draai richting de landingsbaan volgens mij gewoon te krap gemaakt en natuurlijk gebeurt het maar als KLM'er in perfect weer op je eigen veldje een extra rondje doen komt volgens mij wel echt heel weinig voor
... (zonder waarde oordeel
)
Als je èrgens een blauwe kist in een go-around kunt verwachten dan is het wel hier op Schiphol, puur omdat hier meer blauwe vliegtuigen per uur landen dan waar ook ter wereld. Vliegers leren go-arounds te vliegen vrijwel vanaf hun eerste vliegles, dus zo spannend is dat allemaal niet.
Absoluut waar, maar het viel wel op dat hij anders kwam aanvliegen dan dat daar gebruikelijk is. Ik zei ook niet dat het spannend was, alleen dat afwijkend was van wat ik hier normaal zie. En dan kan een go-around nog zo niet spannend zijn, als je het uitdrukt in een % van alle landingen op Schiphol in dit type weer (van mij part alleen KLM kisten die hier inderdaad logischerwijs oververtegenwoordigd zijn) dan komt daar wel degelijk denk ik een zeer laag cijfer uit en is het dus te zien als een afwijking van normaal (ondanks dat het standard operating procedures zijn). Maar goed ik begrijp dat het voor de vele experts hier non-informatie is, maar als semi-leek vind ik het wel interessant om te posten, juist om te zien of ik er zelf nog wijzer van kan worden. Daarnaast waardeer ik het juist in dit topic om soms beschrijvingen/situaties aan te treffen die misschien niet spannend zijn, maar wel afwijkend en daarom voor mij nieuw en daarmee ook zelf kennis op te doenVerwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:15:
[...]
Wat een onzin! Er zijn wel duizend redenen te verzinnen waarom een go-around nodig kan zijn en aangezien jij echt niet hebt kunnen meekijken in deze cockpit is jouw "analyse" van dit voorval vooral een poging om iets spannends te maken uit een non-event.
Als je èrgens een blauwe kist in een go-around kunt verwachten dan is het wel hier op Schiphol, puur omdat hier meer blauwe vliegtuigen per uur landen dan waar ook ter wereld. Vliegers leren go-arounds te vliegen vrijwel vanaf hun eerste vliegles, dus zo spannend is dat allemaal niet.
Bron: http://nos.nl/artikel/167...asvlakte-neergestort.htmlOp de Maasvlakte is een helikopter met vijf inzittenden neergestort. Alle vijf zouden het ongeluk hebben overleefd.
De piloot en de vier passagiers zijn gewond, twee van hen zijn er ernstig aan toe worden gereanimeerd. Eén van de inzittenden zou slechts lichtgewond zijn.
Een ooggetuige twitterde dat het toestel vanaf zo'n vijftig meter hoogte kaarsrecht omlaag kwam. De klap veroorzaakte een grote stofwolk. Er was geen ontploffing.
Er zouden nu drie ambulances ter plekke zijn.
Het ongeluk gebeurde rond 13.00 uur en was in de buurt van de Noordzeeboulevard en de Slufterdam op de Maasvlakte.
update: schijnen wel twee doden te zijn:
Bron: http://www.nrc.nl/binnenl...elikoptercrash_MaasvlakteDoor het neerstorten van een helikopter zondag om 13.00 uur bij de Slufterdam en Noordzeeboulevard op de Maasvlakte in Rotterdam zijn twee mensen omgekomen. Dat meldde de politie.
Het is onduidelijk of het gaat om inzittenden van de helikopter. Aan boord van de helikopter zaten vijf inzittenden, de piloot en vier passagiers. Of de helikopter op de grond of in zee is neergestort, is nog onduidelijk.
De helikopter die neerstortte, was van het bedrijf Heli Holland Airservice, meldde het Havenbedrijf Rotterdam. Het Havenbedrijf had de helikopter ingehuurd om opnames te maken van de Tour du Port, een tourtocht voor wielertoeristen aan de vooravond van de start van de Tour de France.
Heli Holland Airservice wist kort na de crash nog geen nadere gegevens te melden. Het is volgens de directeur van het bedrijf onduidelijk wat er precies gebeurd is. De helikopter was vanaf Rotterdam The Hague Airport vertrokken.
Het zou gaan om een Eurocopter EC130 van 5 jaar oud.
Stukje van het wrak:

Update 3: een derde persoon schijnt nu nog gereanimeerd te worden.
Inmiddels 2 traumaheli's, 4 ambulances en 7 of 8 brandweerwagens (plus nog wat politie) ter plekke.
Update 4: de derde persoon is inmiddels ook overleden, totale dodenaantal dus 3.
[ Voor 136% gewijzigd door wildhagen op 27-06-2010 14:59 ]
Virussen? Scan ze hier!
Zo dat is niet mis zeg. Wel bijzonder hoe men in eerste instantie het toch over vijf overlevenden heeft, terwijl er tegelijkertijd gemeld wordt dat er nog twee personen worden gereanimeerd. Reanimatie is eigenlijk al een teken dat iemand overleden is (uiteraard nog niet volledig officieel vastgesteld, maar in ieder geval niet echt een overlevende). Bij dit soort trauma's (met als gevolg hartstilstand) moet er wel een groot wonder plaatsvinden wil iemand nog in leven gehouden worden. Het hart stopt er immers niet voor niets mee in dit soort gevallen.wildhagen schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:46:
Helikoptercrash op de Maasvlakte:
[...]
Bron: http://nos.nl/artikel/167...asvlakte-neergestort.html
update: schijnen wel twee doden te zijn:
[...]
Bron: http://www.nrc.nl/binnenl...elikoptercrash_Maasvlakte
Het zou gaan om een Eurocopter EC130 van 5 jaar oud.
Stukje van het wrak:
[afbeelding]
Update 3: een derde persoon schijnt nu nog gereanimeerd te worden.
Inmiddels 2 traumaheli's, 4 ambulances en 7 of 8 brandweerwagens (plus nog wat politie) ter plekke.
Update 4: de derde persoon is inmiddels ook overleden, totale dodenaantal dus 3.
Dodental is inmiddels overigens opgelopen naar 4: http://www.nu.nl/binnenla...ptercrash-maasvlakte.html
Virussen? Scan ze hier!
NRC.nl„De helikopter begon opeens heel erg te draaien. Ik zag geen rook of brand en hoorde ook geen klap. Het ging allemaal heel snel.”
...
„Ik zag de helikopter draaien en snel daarna kwam hij recht naar beneden”
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Bron: http://www.trouw.nl/nieuw...tercrash_duurt_weken.htmlHet onderzoek naar de oorzaak van het ongeval met een helikopter zondag bij de Maasvlakte kan weken duren. Maandag maakt de Luchtvaartpolitie een plan de campagne voor het onderzoek.
Dat zei een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten. Bij het ongeval kwamen vier inzittende om het leven. Een vijfde inzittende raakte zwaargewond.
Bij het technisch onderzoek gaan in ieder geval technici van de fabrikant de motor van de helikopter bekijken. ,,De resultaten daarvan kunnen weken op zich laten wachten. Ook wordt sectie verricht op het lichaam van de piloot'', zei de woordvoerder. Daarna gaan de onderzoeksresultaten naar het Openbaar Ministerie. Die bepaalt vervolgens wat daarmee gebeurt.
De helikopter was door het Havenbedrijf ingezet om opnames te maken van de Tour de Port, een toertocht voor wielertoeristen aan de vooravond van de start van de Tour de France.
Maar kennelijk gaat men uit van een motorisch probleem, omdat ze die laten onderzoeken? Of is het standaard dat dat gebeurt?
De 5e inzittende, een 51-jarige cameraman van het ANP, is overigens buiten levensgevaar en stabiel.
Virussen? Scan ze hier!
Techneut: "We halen de motor eruit zodat we naar de transmissie kunnen kijken"
ANP: "Technische recherche onderzoekt motor"
Dat verhaal
Iets dat een prestatie op zich is trouwens: de slufterdam op de maasvlakte is een hele smalle strook land met voornamelijk een weg en parkeerplaatsen erop, en maar een heel klein stukje begroeiing.
RIP.
[ Voor 17% gewijzigd door Tsuru op 29-06-2010 00:04 ]
Bron: nu.nlEen piloot van een Nederlands toestel uit Malaga heeft maandagavond de landing op Schiphol afgebroken omdat in het vliegtuig rumoer ontstond doordat twee vrouwen aan boord ruzie hadden gekregen.
Dat heeft de Koninklijke Marechaussee dinsdag laten weten.
Een van de vrouwen, een 29-jarige Amsterdamse, werd later na de landing op de luchthaven aangehouden. Ze wordt verdacht van mishandeling van de andere vrouw.
Tijdens de eerste landingspoging zou de Amsterdamse het 58-jarige slachtoffer dat schuin voor haar zat, aan haar haren achterover hebben getrokken.
Ze zou daarbij plukken haar uit het kapsel van de vrouw hebben getrokken. De bemanning en enkele passagiers haalden de twee uit elkaar. De aanleiding voor de ruzie is niet duidelijk.
De piloot zag zich volgens de marechaussee genoodzaakt de landing af te breken. Hij vloog een extra rondje boven de luchthaven en zette het toestel daarna veilig aan de grond.
Is weer eens wat anders... maar waarom breek je een landing af omdat er in de cabine een catfight uitbreekt? Zolang het niet in de cockpit gebeurd kan je toch gewoon doorgaan?
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 90% gewijzigd door BamSlam_ op 29-06-2010 14:18 . Reden: Dubbelpost ]
Omdat de cabine dan niet "prepared for landing" is. Voor hetzelfde geld springen ze uit hun stoel of iets dergelijks.wildhagen schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:16:
Catfight boven Schiphol:
[...]
Bron: nu.nl
Is weer eens wat anders... maar waarom breek je een landing af omdat er in de cabine een catfight uitbreekt? Zolang het niet in de cockpit gebeurd kan je toch gewoon doorgaan?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Omdat je als gezagvoerder moet zorgen dat alle passagiers veilig op hun plek moeten zitten tijdens de landing. Nu kun je er vraagtekens bij plaatsen als het passagiers betreft die vrijwillig zichzelf in een onveilige situatie brengen, echter zal vast en zeker de vraag gesteld worden waarom er geen go around is gemaakt indien een van die passagiers tijdens de landing gewond zou zijn geraakt.wildhagen schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:16:
Catfight boven Schiphol:
[...]
Bron: nu.nl
[knip]laat maar, Wildhagen was me weer voor
[ Voor 98% gewijzigd door BamSlam_ op 30-06-2010 11:20 ]
Zou gaan om een militair trainingstoestel (een Shenyang F-5 uit 1956, de Chinese versie van de Russische Mig-17).
Beide inzittenden van de F-5 zijn omgekomen, toeristen allemaal ongedeerd gebleven.
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb ook wel eens een go around gemaakt omdat er iemand op het toilet zat die er niet meer uit wilde. Uiteindelijk na de go-around besloot hij er toch uit te komen.Fly-guy schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:07:
[...]
Omdat je als gezagvoerder moet zorgen dat alle passagiers veilig op hun plek moeten zitten tijdens de landing. Nu kun je er vraagtekens bij plaatsen als het passagiers betreft die vrijwillig zichzelf in een onveilige situatie brengen, echter zal vast en zeker de vraag gesteld worden waarom er geen go around is gemaakt indien een van die passagiers tijdens de landing gewond zou zijn geraakt.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Ik wou zeggen, waarom landen ze niet in een weiland ofzo?wildhagen schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:18:
Telegraaf heeft er ook een foto van: http://www.telegraaf.nl/b...ood_ontsnapt__.html?p=1,1
Zou gaan om een militair trainingstoestel (een Shenyang F-5 uit 1956, de Chinese versie van de Russische Mig-17).
Beide inzittenden van de F-5 zijn omgekomen, toeristen allemaal ongedeerd gebleven.
Maar als het om een straaljager gaat, dan kan ik dat begrijpen...
Heeft iemand een idee of het verstandig is om nog even een paar maanden te wachten met boeken, of juist niet. Transavia vliegt ook ams>agp deze hebben vaak aanbiedingen en niet dat gezeur dat je moet betalen (€20,-) voor je koffer bij Vueling. Bovendien schijnt Vueling nog krappere stoelen te hebben dan transavia
iemand tips?
edit: misschien hoort dit niet helemaal 100% in dit topic, maar om er nou een nieuw topic voor te openenen.....
[ Voor 18% gewijzigd door Pinin op 30-06-2010 16:04 ]
www.casarodriguillo.com

Het is heel erg afhankelijk van vraag/aanbod, verkochte tickets, reisperiode e.d. en de prijzen kunnen ieder moment stijgen of dalen. Mijn ervaring tot nu toe is dat (een tijdje) wachten vaak geen kwaad kan ... maar pin me er niet op vast
Heb je geen andere opties om naar Malaga te vliegen? Voor die prijs kun je ook al met KLM vliegen, afhankelijk van de bestemming uiteraard. RyanAir vliegt bijvoorbeeld ook vanaf Eindhoven, Maastricht, Weeze en Bremen naar Malaga. Eindhoven - Malaga en weer terug kost je van 3 t/m 17 oktober incl. koffer en alle toeslagen en belastingen ongeveer 140 Euro p.p.
De stoelen zijn over het algemeen even breed. Er zit vaak geen en anders missschien een keer één inch verschil in stoelbreedte, en geen of hooguit enkele inches verschil in afstand tussen de stoelen als je de verschillende maatschappijen vergelijkt. Op www.seatguru.com kun je dit checken. Er zijn een paar maatschappijen die zich positief profileren met een beduidend grotere 'seat pitch' maar over het algemeen wijkt het allemaal niet heel erg veel van elkaar af.
[ Voor 34% gewijzigd door Wouter! op 30-06-2010 17:22 ]
ik woon erg dichtbij schiphol, 5 min. met trein dus naar eindhoven is vaak een gedoe. Rotterdam kan ook wel, maar dan moet iemand me afzetten. (ideaal vliegveld btw)
[ Voor 51% gewijzigd door Pinin op 30-06-2010 17:34 ]
www.casarodriguillo.com
Als je vlakbij Schiphol woont lijkt Eindhoven mij inderdaad ook niet de eerste keuze, toch weer anderhalf/twee uur extra reistijd (en bijbehorende kosten). Plus 140 euro zou ik ook niet zo snel betalen voor Ryanair, zeker niet als het ook nog in oktober is.
www.casarodriguillo.com
Je zou haast denken dat die A380 in de fik staat ipv dat-ie een de-icing ondergaat
Virussen? Scan ze hier!
www.casarodriguillo.com
Qantas A330 onderzoek resultaat na de servere turbulence vorig jaar... Apart verhaal over de weerradar...
Beetje oud bericht, maar de oorzaak van deze crash is nu gevonden: pilot error.wildhagen schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:56:
A320 gecrashed tijdens testvlucht in Frankrijk:
[...]
CNN
Gaat om dit toestel: http://www.airliners.net/...irbus-A320-232/1243941/L/
Volgens deze bron is er inmiddels één dode geborgen, de overige zes inzittenden nog vermist. Maar deze bron spreekt weer over 2 doden, 5 vermisten.
Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=35449De crash met een Airbus A320 van Air New Zealand in november 2008 voor de Franse kust is te wijten aan een menselijke fout. Dat hebben Franse aanklagers volgens AFP gemeld op basis van een onderzoek door luchtvaartexperts. Uit onderzoek is gebleken dat de vliegers tijdens de nadering van het vliegveld van Perpignan bij een te lage snelheid een testmanoeuvre uitvoerden.
De cockpitbemanning verloor de controle over het vliegtuig, dat vervolgens neerstortte in de Middellandse Zee. Alle zeven inzittenden, waaronder vijf Nieuw-Zeelanders en twee Duitsers, kwamen om het leven.
De Franse onderzoeksautoriteit BEA heeft in een voorlopig rapport op basis van gegevens van de flight data recorder al geconcludeerd dat het toestel tijdens de testmanoeuvre bij een lage snelheid en op geringe hoogte in een overtreksituatie terechtkwam. Eind dit jaar presenteert BEA een eindrapport.
Volgens experts vloog het toestel bij het uitvoeren van de testmanoeuvre op een hoogte van slechts 600 meter. Om op een veilige manier uit de overtreksituatie te komen had het toestel eigenlijk op een hoogte van 5200 meter moeten vliegen.
Het vliegtuig zou na een leaseperiode bij XL Airways Germany terugkeren naar Air New Zealand, de eigenaar van het toestel. In Perpignan had de A320 een onderhoudsbeurt gekregen en waren de kleuren van Air New Zealand weer op de Airbus aangebracht.
Virussen? Scan ze hier!
Vraag me af wat voor een testen ze dan aan het doen waren, aangezien het vrijwel erg moeilijk is om een A320 te laten stallen.wildhagen schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:29:
[...]
Beetje oud bericht, maar de oorzaak van deze crash is nu gevonden: pilot error.
[...]
Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=35449
...
Ze wilden volgens mij een deep stall testen. Alpha protection uitzetten en een Airbus doet wat je wil. Schandalige actie van de piloot. Hij had toch moeten weten dat je op 600 meter nooit meer op tijd uit een stall kan komen......Rav schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:52:
[...]
Vraag me af wat voor een testen ze dan aan het doen waren, aangezien het vrijwel erg moeilijk is om een A320 te laten stallen.
Kia Niro-EV 2024
Mjah, misschien een onervaren piloot die hiervan niet op de hoogte was?Freak187 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:57:
[...]
Ze wilden volgens mij een deep stall testen. Alpha protection uitzetten en een Airbus doet wat je wil. Schandalige actie van de piloot. Hij had toch moeten weten dat je op 600 meter nooit meer op tijd uit een stall kan komen......
Virussen? Scan ze hier!
Voor zover ik weet zaten ze in alternate law. Na het landing gear lowering kom je dan uit in direct law waarbij je a/floor niet meer werkt... Zoiets was het geloof ik. Een stall op 600 meter ga je niet opzettelijk proberen met een jet...
En daarnaast laat je een onervaren piloot geen testvlucht uitvoeren.MBV schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:48:
Iedereen die ooit heeft gevlogen weet dat je daarvoor hoogte nodig hebt. Maakt niet uit of het een delta, cessna, of 737 is.
luchtvaartnieuws.nlEen vliegtuig van de Turkse maatschappij Sky Airlines heeft zaterdagmorgen (3 juli) bij de landing op Schiphol enkele klapbanden opgelopen. De Boeing 737-800 met registratie TC-SKS kwam uit Dalaman en landde op de Buitenveldertbaan. Wat er tijdens de landing precies verkeerd ging, is niet duidelijk. Er vielen geen gewonden bij het incident.
De Boeing 737 bleef na de landing op de baan staan, waarna de passagiers via verrijdbare trappen het vliegtuig mochten verlaten. Ze werden met bussen naar de terminal gebracht. Het toestel werd vervolgens weggesleept.

Virussen? Scan ze hier!
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Verwijderd
Paar nieuwe bandjes eronder en klaar.
Misschien wat bij Hangar 10 geleend, liggen er genoegVerwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 23:23:
Kist vliegt weer, omstreeks 21:00 vertrokken van 36C (Zwanenburgbaan).
Paar nieuwe bandjes eronder en klaar.

Dan heb je wel iets meer schade dan een paar geklapte bandjes. Laatst foto's gezien van een e190 die zo geland was, maar die had aan wat nieuwe bandjes niet genoeg.Tsuru schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 22:24:
Dan heb je nog steeds de anti-skid... ik denk dat de handrem erop stond
Gulfstream G650
Dat is het verschil tussen een Boeing en een EmbraerFly-guy schreef op zondag 04 juli 2010 @ 09:33:
[...]
Dan heb je wel iets meer schade dan een paar geklapte bandjes. Laatst foto's gezien van een e190 die zo geland was, maar die had aan wat nieuwe bandjes niet genoeg.
Overigens moet je bij een Boeing/Fokker/McDoDo wel de remmen intrappen en tegelijk aan de lever trekken om de handrem erop te zetten.. iets dat in de lucht wel kan, zelfs met het gear omhoog, maar niet zo heel logisch is. Bij een Airbus en een Embraer hoef je alleen maar aan de hendel te trekken, maar je krijgt wel weer een EICAS message. Fokker 100/70 heeft zelfs beide
[ Voor 36% gewijzigd door Tsuru op 05-07-2010 20:15 ]
Het gaat om de OO-THB van TNT.
Ben benieuwd wat hier nou mee is?
EDIT: zie via casper dat hij na een rondje boven rotterdam denhaag en amsterdam weer landt op de 27. Testvlucht, of een afgebroken start? Lijkt me niet normaal om met je landingsgestel uit een testvlucht te maken?
[ Voor 17% gewijzigd door Marcusso op 06-07-2010 10:11 ]
No Shame, only Fame!
Nou als hij over je huis kwam dan was het dus geen afgebroken startS2801 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:56:
EDIT: zie via casper dat hij na een rondje boven rotterdam denhaag en amsterdam weer landt op de 27. Testvlucht, of een afgebroken start? Lijkt me niet normaal om met je landingsgestel uit een testvlucht te maken?
Er is eigenlijk maar 1 type storing waarbij je rond blijft vliegen met de wielen naar beneden en dat is bij een probleem met... jawel... de wielen. In alle ander gevallen gaan de wielen omhoog, omdat ze voor veel extra weerstand en lawaai zorgen.
Inderdaad, lees het nu ook.Thetallguy schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:16:
Problemen met het landingsgestel stond op ScrambleZonder problemen geland en direct weer de hangar in waar hij net uit was gekomen.
@ Devil. je hebt gelijk. Maar ben niet helemaal thuis in de terminologie van de luchtvaart.
No Shame, only Fame!
Verwijderd
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2010 22:30 ]
Gulfstream G650
Verwijderd
En dan een heuse vuurbal zeker?SalimRMAF schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 23:01:
Dat is mooi man... Zou helemaal mooi zijn als ze er met een straaljager VLAK boven vliegen; zie je de shuttle op je afkomen.
Verwijderd
Vanuit Johannesburg naar Amsterdam is het zo'n 11 uur vliegen (volgens flight time calculator).
Air France stuurt zaterdag een leeg toestel naar Johannesburg om de mensen weer naar huis te brengen, aldus http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=35516
Virussen? Scan ze hier!
KL World Cup Finals Schedule (in addition to regular KL591/592):
AMS-JNB
10JUL10
KL593 AMS 0800 – 1910 JNB 744
KL595 AMS 0900 – 2010 JNB 772
KL599 AMS 1000 – 2110 JNB M11
KL591 AMS 1030 – 2125 JNB 772
12JUL10
KL594 JNB 0300 – 1410 AMS 744
KL596 JNB 0400 – 1510 AMS 772
KL600 JNB 0600 – 1710 AMS M11
KL592 JNB 2355 – 1105 +1 AMS 77W
On 12JUL10 and 13JUL10, KL591/592 AMS-JNB-AMS flies 777-300ER instead of -200ER as planned.
AMS-CPT
KL595 AMS 0900 – 2030 CPT 772 05JUL10
KL596 CPT 0300 – 1425 AMS 772 07JUL10
Gearpins zaten er nog in?Devil schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:39:
[...]
Nou als hij over je huis kwam dan was het dus geen afgebroken start(behalve als je in de tunnel onder de kaagbaan woont, dan zou het nog kunnen natuurlijk
)
Er is eigenlijk maar 1 type storing waarbij je rond blijft vliegen met de wielen naar beneden en dat is bij een probleem met... jawel... de wielen. In alle ander gevallen gaan de wielen omhoog, omdat ze voor veel extra weerstand en lawaai zorgen.
Kia Niro-EV 2024
Verwijderd
Zal druk worden daar.
En leuk om dat te gaan spotten.
Dit topic is gesloten.