Hmm... als dat echt zo is, vraag ik me af hoelang er dan gevlogen mag worden.
http://www.nu.nl/binnenla...te-vluchten-schiphol.html
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Vanavond? Zolang het licht is, toch?Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:30:
Hmm... als dat echt zo is, vraag ik me af hoelang er dan gevlogen mag worden.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat vliegtuig in de UK heb ik volgens mij over zien komen, ik woon in een aanvlieg route van Heatrow en normaal gesproken stikt het hier van de vliegtuigen in de lucht, maar hele weekend niks gezien op die ene na..Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:39:
D'r wordt al weer wat meer gevolgen boven de 'gesloten zones':
[afbeelding]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Kia Niro-EV 2024
Hij is nu ergens boven Bretagne. Normaal gesproken een erg ongebruikelijke routeTourniquet schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:48:
Vlucht naar New York is vertrokken met nogal afwijkende Lekko departure. Moet natuurlijk om Engeland heen.
LEKKO UN872 MEDIL UN872 PON UT300 EVX UT176 KURIS UN872 GASNO UN741 LOTEE UN741 STG UM430 RETEN 4400N 02000W 4400N 03000W 4300N 04000W 4300N 05000W JEBBY CARAC N38E WHALE PLYMM PARCH1
(bron: http://flightaware.com/live/flight/KLM643)
Is er ergens een mooi online tooltje om dat vluchtplan op een kaart te plotten?
Gulfstream G650
Hier staan een hoop erg mooie IJsland-foto's, ook met ontladingen in de aswolk:Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:47:
@salimrmaf Dat lijkt mij geen foto van ijsland, gezien de vegetatie op de voorgrond.
http://www.flightglobal.c...lights-to-assess-ash.htmlWouter! schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:49:
En er hangt ook een A340-600 van Airbus zelf in de lucht ... iemand enig idee waarom
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Vlieg 1 mei met Jet Airways van Brussel naar JFK.. Brussel is normaal gesproken een tussenstop, nu is dat tijdelijk Athene geworden.. Hopelijk gaat die vlucht snel weer via BRU lopen!Tourniquet schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:48:
Vlucht naar New York is vertrokken met nogal afwijkende Lekko departure. Moet natuurlijk om Engeland heen.
LEKKO UN872 MEDIL UN872 PON UT300 EVX UT176 KURIS UN872 GASNO UN741 LOTEE UN741 STG UM430 RETEN 4400N 02000W 4400N 03000W 4300N 04000W 4300N 05000W JEBBY CARAC N38E WHALE PLYMM PARCH1
(bron: http://flightaware.com/live/flight/KLM643)
Is er ergens een mooi online tooltje om dat vluchtplan op een kaart te plotten?
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
Kia Niro-EV 2024
Er wordt al de hele dag weer IFR gevlogen?Freak187 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:03:
Wanneer gaan we weer IFR vliegen?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
No Shame, only Fame!
Verwijderd
Verwijderd
Dan is Brussel idd een goede, want dan kan je daar mensen op de eurotunnel zetten.Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:27:
Kan, of ze besloten toch naar Europa te vliegen, zo dicht mogelijk bij de UK.
En dan PAX op de trein/boot/bus te laten overstappen naar de UK.
[ Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 20-04-2010 20:42 ]
Er is er ook een naar Brussel gegaan en de BAW102 uit Calgary gaat bijna landen op Charles de Gaulle. Bij Ierland zitten er nu nog steeds twee in een holding.Thetallguy schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 20:42:
Er zijn ook al 2 BA's op weg naar Amsterdam. Wellicht waren ze ietwat optimistisch over de opening, maar zo hebben ze wel al kisten dichtbij LHR staan als ze morgen weer kunnen beginnen
Verwijderd
http://www.spitsnieuws.nl...staat_eerste_nachtvl.htmlBolk schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 21:07:
Hm, lekker, daylight ops only. Zit liever thuis vast dan in het buitenland
Maar volgens mij mogen we 's nachts nu ook weer vliegen.. Oh well..
De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) heeft toestemming gegeven voor nachtvluchten. Na de heropening van het luchtruim gaf de IVW in eerste instantie alleen toestemming om te vliegen bij daglicht, zodat piloten de eventuele aswolk konden zien. De inspectie heeft de mogelijkheid om vluchten uit te voeren nu dus verruimd naar de avond en de nacht.
De toestemming geldt voor vluchten waarbij op een normale manier met instrumenten kan worden gevlogen, de zogeheten IMC-vluchten, aldus de inspectie. Volgens het IVW vindt in verband met de aswolk afkomstig uit IJsland ieder etmaal een evaluatie plaats van het luchtruim door meerdere instanties, waaronder het KNMI, de luchtverkeersleiding Nederland en de IVW. Ook wordt per vlucht een afweging gemaakt of deze kan worden uitgevoerd, aldus de inspectie.
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
<- ook. Maar ik hoor ze al de hele dag weerVerwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:10:
Ben blij de vetrouwde geluiden van overvliegende kisten weer te horen.
(Waarschijnlijk als een van de weinigen rondom EHAM)
[ Voor 8% gewijzigd door Tourniquet op 20-04-2010 22:58 ]
Hoe lang houden ze dat vol?Tourniquet schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:55:
Alle 8 wachtende BA vluchten komen nu binnen op Heathrow (en 1 op Gatwick). Sommigen hingen al 2 uur in de holding!
Ik heb het idee dat BA die toestellen toch een beetje 'op de gok' heeft laten vertrekken, met veel brandstof aan boord.mcDavid schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:03:
[...]
Hoe lang houden ze dat vol?
Dr is toch zo'n regel voor, minimaal genoeg peut mee voor geplande route + doorvliegen naar uitwijkveld + half uur ofzo?
Ze zullen ook echt niet zoveel fuel burnen dat ze niet meer kunnen uitwijkenmcDavid schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:03:
[...]
Hoe lang houden ze dat vol?
Dr is toch zo'n regel voor, minimaal genoeg peut mee voor geplande route + doorvliegen naar uitwijkveld + half uur ofzo?
Ja vandaar dat het me verbaast dat ze nog 2 uur kunnen holden. Ik dacht dat ze normaal een half uur "reserve" hebben...Floppie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:41:
[...]
Ze zullen ook echt niet zoveel fuel burnen dat ze niet meer kunnen uitwijken
Dit was inderdaad de Chaiten vulkaan in Chili. Scheelt een paar kilometersVerwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:47:
@salimrmaf Dat lijkt mij geen foto van ijsland, gezien de vegetatie op de voorgrond.
[ Voor 5% gewijzigd door tuinïnen op 21-04-2010 09:18 ]
Kia Niro-EV 2024
ik moet zeggen dat ik de laatste dagen heerlijk heb genoten van de rust overdag,maar in bed was ik toch wat onrustig en kon ik slecht in slaap komen,ben mijn hele leven al gewend aan geluid in bed(vliegtuigen/bussen/trams/snelweg) dus de stilte van geen vliegtuigen was wat wennen zeg maarCyBeR schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:50:
[...]
<- ook. Maar ik hoor ze al de hele dag weerOverigens zijn 't alleen de import-plattelanders die lopen te zeuren hoor. Mensen die hier al langer wonen horen 't niet eens meer echt.
[ Voor 3% gewijzigd door mrsar op 21-04-2010 10:01 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
5% contigency, of 5 minuten (de grootste hoeveelheid van de twee) + 15 minuten company.Propane schreef op woensdag 21 april 2010 @ 01:08:
Nog een vraagje voor de piloten; wordt die 5% contignency JAR/ICAO waarde bij airlines aangehouden of is er nog een company policy om toch wat extra mee te nemen?
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Doen wij iets anders. 5% CONT fuel, of 3% indien er een enroute alternate is met een minimum van 5 minuten. Company fuel is niet verplicht, soms wel toegevoegd in bepaalde situaties.Devil schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:22:
[...]
5% contigency, of 5 minuten (de grootste hoeveelheid van de twee) + 15 minuten company.
Maar als je een vlucht gaat doen naar een gesloten vliegveld, dan tank je net zo lang totdat de kerosine uit de vleugeltips begint te stromen
Wij doen het ook anders.Fly-guy schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:54:
[...]
Doen wij iets anders. 5% CONT fuel, of 3% indien er een enroute alternate is met een minimum van 5 minuten. Company fuel is niet verplicht, soms wel toegevoegd in bepaalde situaties.
Nu met deze vulkaanmeuk nemen we 45 minuten extra mee. En daarbovenop wat je als gezagvoerder extra wil, om welke reden dan ook.
Ik zag idd al weer een hoop vliegtuigen in de buurt van Heathrow vanmorgen..Tourniquet schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 22:55:
Alle 8 wachtende BA vluchten komen nu binnen op Heathrow (en 1 op Gatwick). Sommigen hingen al 2 uur in de holding!
Sterker nog, dit is allemaal binnen 1 airlinePropane schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:38:
Ok, cont. fuel verschilt dus wel wat tussen verschillende airlines. Bedankt!
Mijn ervaring met namen in een startpost zetten, is dat dat gigantische incrowd-topics oplevert. Liever niet dusMBV schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:30:
waarom zetten jullie dan niet gewoon in de start-post wat jullie vliegen...Bolk in een A320 voor Amsterdam Airlines, de rest weet ik echt niet meer. Iemand op een 737, iemand op een F70/100, McDavid was wat zweverig, maar verder?
En bij ons is het 5% contingency, of 5 min @ holding speed op 1500 ft AAL. Company fuel not required.Devil schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:22:
[...]
5% contigency, of 5 minuten (de grootste hoeveelheid van de twee) + 15 minuten company.
Maar als je een vlucht gaat doen naar een gesloten vliegveld, dan tank je net zo lang totdat de kerosine uit de vleugeltips begint te stromen
Dat is bij ons de bedoeling, maar op het nieuwe type zijn de statistieken er nog niet, en dus nemen we de "oude" methode..Floppie schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:19:
[...]
Wij doen het ook anders.
Wij nemen een zodanige hoeveelheid CONT fuel mee dat we in 99% van de gevallen landen op bestemming met meer dan alternate+final reserve fuel met een minimale cont fuel van 5 minuten.
Als het zicht op bestemming beter is dan 3km, er meer dan 1 runway beschikbaar is én we een enroute alternate hebben, dan hoeven we slechts een zodanige hoeveelheid brandstof mee te nemen dat we in 90% van de gevallen landen met meer dan alternate+final reserve.
Nu nemen we ook 45 minuten additional fuel mee ivm de vulkaan, extra fuel SCD.
Ik ben een vliegtuigliefhebber van wikipedia/discovery channel niveau zeg maar, maar de term Company fuel ken ik niet, en krijg ik ook met Google niet boven water... Wat is dat?Fly-guy schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:54:
Company fuel
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Wat de naam al zegt, een hoeveelheid brandstof die de company (luchtvaartmaatschappij) in het leven heeft geroepen. Het is dus geen wettelijke eis (wat bijvoorbeeld die 30 min die je moet hebben na het landen op eventueel je uitwijkhaven wel is).JeroenH schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:37:
[...]
Ik ben een vliegtuigliefhebber van wikipedia/discovery channel niveau zeg maar, maar de term Company fuel ken ik niet, en krijg ik ook met Google niet boven water... Wat is dat?
Op http://flightlevel390.blogspot.com/ kwam ik het wel vaak tegen. Net als captain's fuel. Ook wel "uh-oh fuel" genoemdJeroenH schreef op woensdag 21 april 2010 @ 19:37:
[...]
Ik ben een vliegtuigliefhebber van wikipedia/discovery channel niveau zeg maar, maar de term Company fuel ken ik niet, en krijg ik ook met Google niet boven water... Wat is dat?
Boston weather is marginal, but we have alternate airport fuel and 20 minutes of uh-oh fuel.
[ Voor 12% gewijzigd door r0b op 21-04-2010 20:40 ]
Luchtvaartnieuws.nlDe Amerikaanse luchtmacht heeft donderdagavond (22 april) een onbemand ruimtevliegtuig gelanceerd met behulp van een raket. Over de functie van het honderden miljoenen dollars kostende toestel wordt druk gespeculeerd, meldden Amerikaanse media.
Er is weinig bekend over de X-37B, die oogt als het kleine broertje van de spaceshuttle. Het vliegtuig is gebouwd door Boeing Integrated Defense Systems in opdracht van de Amerikaanse luchtmacht.
Fotografen die niet voor de luchtmacht werken, worden uit de buurt van het toestel gehouden en medewerkers van het Pentagon houden de kaken stijf op elkaar. Een vorig ruimtevliegtuig dat bij het Pentagon in ontwikkeling was, diende onder meer om vijandige satellieten uit te schakelen en doelwitten te bombarderen. Dit project werd na talloze mislukkingen in 1963 opgedoekt.
De X-37B wordt aangedreven door zonne-energie en kan zo tot 270 dagen in de ruimte blijven. Ook zou het op eigen kracht moeten kunnen terugkeren naar de aarde. Wanneer dit moet gebeuren, is nog onbekend.
Virussen? Scan ze hier!
Virussen? Scan ze hier!
Gulfstream G650
Gulfstream G650
Recentere berichten spreken van 'slechts' 200 ft (61 meter dus).salimrmaf schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:32:
Hmm, een Emirates 777 heeft een duikvlucht genomen van 4600 METER na turbulentie. 17 gewonden.
LINK
4600 meter....
Ik had vanmiddag ook al zoiets gelezen op een ander forum.jelle. schreef op zondag 25 april 2010 @ 22:38:
[...]
Recentere berichten spreken van 'slechts' 200 ft (61 meter dus).
http://www.ndtv.com/news/...re-lands-safely-20890.php
http://avherald.com/h?article=42a9c683&opt=0
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Gulfstream G650
sterwardesssalimrmaf schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:54:
Was net naar Schiphol gegaan, een oude vriendin van me ophalen die momenteel vliegt bij Corendon Airlines. (sterwardess)
Ik zat samen met de piloot en co-piloot in de bus, en ik moet eerlijk zeggen dat ze niet serieus overkwamen. Ze konden geen Nederlands, deden niet veel anders dan grapjes maken etc en volgens mij nemen ze het niet zo nauw met de regels.Hoe zit dat eigenlijk, de controle op de professionaliteit van vliegpersoneel?
Hoewel je inderdaad gelijk kan hebben wil ik toch even een nuance aanbrengen. Ik heb met redelijk wat piloten een fantastische tijd gehad TIJDENS de vlucht, en als je alleen naar die momenten zou kijken waren ze totaal niet professioneel. Wat deze piloten in mijn ogen juist professioneel maakten was het moment waarop ze zo waren. Was de aandacht ergens voor nodig, dan was die er, 100%, maar als deze niet nodig was dan was er tijd voor een grap.salimrmaf schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:54:
Was net naar Schiphol gegaan, een oude vriendin van me ophalen die momenteel vliegt bij Corendon Airlines. (sterwardess)
Ik zat samen met de piloot en co-piloot in de bus, en ik moet eerlijk zeggen dat ze niet serieus overkwamen. Ze konden geen Nederlands, deden niet veel anders dan grapjes maken etc en volgens mij nemen ze het niet zo nauw met de regels.Hoe zit dat eigenlijk, de controle op de professionaliteit van vliegpersoneel?
Verwijderd
Ik snap je post niet echt...salimrmaf schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:54:
Echte goede piloten dat zijn uitdrukkingsloze robots die alleen maar aan het vliegen zijn, ze spreken uiteraard Nederlands, Frans, Duits, Italiaans, Noors, Zweeds, Turks, Arabisch etc. etc. Na het vliegen worden ze simpelweg uitgezet en in een schuur gestopt totdat de maatschappij ze weer nodig heeft. Je zult dus eigenlijk nooit een echte goede piloot op straat tegen komen. En mocht dat wel gebeuren, dan zullen ze zeker geen grapjes maken!! Niet meer vliegen met Corendon dus!salimrmaf schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:54:
Met hem ^^. En die piloot zonder brevet was gewoon een zwak punt in het systeem..Devil schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:34:
[...]
Echte goede piloten dat zijn uitdrukkingsloze robots die alleen maar aan het vliegen zijn, ze spreken uiteraard Nederlands, Frans, Duits, Italiaans, Noors, Zweeds, Turks, Arabisch etc. etc. Na het vliegen worden ze simpelweg uitgezet en in een schuur gestopt totdat de maatschappij ze weer nodig heeft. Je zult dus eigenlijk nooit een echte goede piloot op straat tegen komen. En mocht dat wel gebeuren, dan zullen ze zeker geen grapjes maken!! Niet meer vliegen met Corendon dus!
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Als ze zo'n ruitje hebben, kan dat wel in een middagje gefixt zijn. Mits de engineer de juiste schroeven gebruikt, anders krijg je zo'n gevalletje: http://www.youtube.com/watch?v=RCCRoQ6r_5sReinier schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:19:
Mijn vader hangt al een halve dag op Schiphol rond omdat zijn vliegtuig niet kan vertrekken vanwege een kapot ruitje van de cockpit. Iemand enig idee wat in zo'n geval de procedure is? Kan zoiets makkelijk veravngen worden en kan zo'n toestel direct na reparatie de lucht in?
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
www.casarodriguillo.com
[ Voor 43% gewijzigd door rapture op 27-04-2010 16:29 ]
www.casarodriguillo.com
nu.nlVliegen wordt de komende tijd flink duurder. Tickets kosten in 2012 mogelijk ruim 11 procent meer, zo waarschuwen deskundigen van het Britse Centre for Economics and Business Research.
Dit jaar zullen de prijzen al met 5,2 procent stijgen, verwacht het adviesbureau.
Luchtvaartmaatschappijen, die toch al te kampen hebben met oplopende kosten door hoge olieprijzen, willen op deze manier hun verliezen als gevolg van het dagenlange vliegverbod compenseren.
“De meeste luchtvaartconcerns hadden het voor de crisis al moeilijk, dit is een extra klap”, zegt topman Bruce Fair van prijsvergelijkingssite Kelkoo, de opdrachtgever voor het onderzoek.
Verschillende vliegmaatschappijen en cruiseaanbieders hebben deze week vanwege de hoge olieprijzen al een verhoging van de brandstoftoeslagen aangekondigd.
De uitbarsting van de IJslandse vulkaan legde de Europese luchtvaart een week lang grotendeels stil. Volgens de internationale brancheorganisatie IATA bedraagt de schade ongeveer 1,3 miljard euro.
Virussen? Scan ze hier!
Ze kunnen het wel, alleen hebben Japanse prestigeproducten zoals airliners en hogesnelheidstreinen een beetje een imagoprobleem in Azië vanwege de oorlog. In Azië zit men al een tijdje te springen om hogesnelheidsverbindingen, maar toch kopen de Chinezen en de Koreanen Europees spul. Hetzelfde geldt voor airliners. Ze hebben het al eens geprobeerd met de YS-11, wat een toestel is dat lijkt op de BAe-748, maar het ding is gigantisch geflopt.Pinin schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:59:
Ik kom net terug uit Japan (gevlogen met JALgeweldig personeel en service BTW)
Wat ik me afvraag: waarom maken de Japanners zelf geen passagiers toestellen. ala 777 en 737 enz.
Er is een grote markt en bij voorkeur zullen Japanners voor hun eigen merken kiezen
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Japanners waren de middeleeuwse versie van de Duitsers en dat maakt ze nog minder populair dan Duitsers. De Duitsers deden veel moeite om het clean te houden, anders rebelleerde zelfs het Duitse volk tegen Hitler. Hitler werd al teruggefloten ivm gehandicapten verwijderen, want elke Duitse familie ziet ergens wel een familielid verdwijnen. De treinen waren belangrijk om het ver van onze gevoelige ogen te houden. Er mocht geen enkel vermoeden zijn dat er iets mis is en dat ging zover dat de gaskamers niet verdacht eruit mochten zien.Tsuru schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:49:
Ze kunnen het wel, alleen hebben Japanse prestigeproducten zoals airliners en hogesnelheidstreinen een beetje een imagoprobleem in Azië vanwege de oorlog. In Azië zit men al een tijdje te springen om hogesnelheidsverbindingen, maar toch kopen de Chinezen en de Koreanen Europees spul. Hetzelfde geldt voor airliners. Ze hebben het al eens geprobeerd met de YS-11, wat een toestel is dat lijkt op de BAe-748, maar het ding is gigantisch geflopt.
www.casarodriguillo.com
Je hoeft mij echt niks over Japan in WWII uit te leggen.rapture schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:15:
[...]
Japanners waren de middeleeuwse versie van de Duitsers en dat maakt ze nog minder populair dan Duitsers. De Duitsers deden veel moeite om het clean te houden, anders rebelleerde zelfs het Duitse volk tegen Hitler. Hitler werd al teruggefloten ivm gehandicapten verwijderen, want elke Duitse familie ziet ergens wel een familielid verdwijnen. De treinen waren belangrijk om het ver van onze gevoelige ogen te houden. Er mocht geen enkel vermoeden zijn dat er iets mis is en dat ging zover dat de gaskamers niet verdacht eruit mochten zien.
De Japanners hielden hack and slash festijnen in Azië en de 100 kill score halen deden ze alsof een Counter-Strike speler in een avond 500 frags wilt halen. Uiteraard werden de topprestaties in de pers verheerlijkt. Mannen werden gewoon vermoord en vrouwen werden eerst verkracht voordat ze vermoord werden. Baby's/kinderen dienen om in de lucht te smijten en met je zwaard/bajonet goed mikken dat ze erop gespietst werden. Na de oorlog voeren de Japanners een ontkenningspolitiek, terwijl de Duitsers juist ervoor zorgen dat de misdaden niet vergeten wordt.
[ Voor 26% gewijzigd door Tsuru op 27-04-2010 23:20 ]
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
De Japanners hadden de andere volkeren op een grovere manier dan wat wij kunnen voorstellen gesloopt en daardoor weegt het zwaarder door dan hoe wij naar Duitsland kijken. Dat is een ding en na de oorlog kunnen de Japanners hun misdaden erkennen. De Japanse mentaliteit kiest echter om hun misdaden te ontkennen door het uit de geschiedenisboekjes te halen of sterk af te zwakken om de rest van Azië nog eens goed na te trappen. Duitsland besefte al te goed dat ze niet nog eens "koop geen Duitse producten" boycots uitlokken.Pinin schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:44:
Ik begrijp niet helemaal wat je verhaal ermee te maken heeft Rapture. Dat Japanners geen lieverdjes waren is bekend. Nederland is ook niet helemaal vrij van wandaden (understatement)
www.casarodriguillo.com
[ Voor 14% gewijzigd door SalimRMAF op 28-04-2010 13:57 ]
Gulfstream G650
Dus 2 toestellen.In ieder geval zal Amsterdam Airlines - als enige Nederlandse luchtvaartmaatschappij - met toestellen uit de A320-serie van Airbus blijven vliegen. Horsten: “De mogelijkheid bestaat dat we in plaats van een A320, die plaats biedt aan 180 passagiers, de grotere A321 met 220 stoelen aan de vloot toevoegen. Er moet dan wel een klant zijn die wil dat we gedurende langere tijd een vliegtuig met een dergelijke capaciteit gaan inzetten. Ook zouden we binnen relatief korte tijd een operatie met een widebodytoestel als de Airbus A340 kunnen opstarten, mocht daar behoefte voor zijn. Maar de meeste vraag is naar vliegtuigen met een capaciteit van rond de 180 stoelen, zodat de kans het grootst is dat we het bij de A320 houden.” De huidige twee A320's in de vloot zijn geleasd bij ILFC.
Virussen? Scan ze hier!
www.casarodriguillo.com
[ Voor 55% gewijzigd door mambo No5 op 28-04-2010 16:25 ]
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Virussen? Scan ze hier!
Daar is het ook van toepassing (en niet zo zuinig ook), waarom denk je dat Hyundai (Zuid Korea) zo groot isPinin schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:52:
o.k. duidelijk. Ik wist niet dat het (nog) zo erg is, maar waarom is dit niet van toepassing bij auto's of TV's?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Ik had het ook al gelezen. Bonuspunten voor originaliteitBamSlam_ schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 23:20:
Een Nederlander zou zelfmoord hebben gepleegd door de piloot van een vliegtuigje waarin hij zat te vermoorden.
[ Voor 28% gewijzigd door Yihaaa op 01-05-2010 10:23 ]
[ Voor 8% gewijzigd door SalimRMAF op 01-05-2010 12:37 ]
Gulfstream G650
Geldt dat alleen voor vliegtuigen order grootte A380? Want Boeing heeft nu de 787 en Airbus heeft de A350 als antwoord hierop in ontwikkeling.rapture schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:27:
Als 2 bedrijven een gelijkaardige vliegtuig bouwen, dan sneuvelen de marges zo snel dat er iemand failliet moet gaan. Vandaar is er afgesproken dat alleen Airbus met A380-size vliegtuigen begint en Boeing kiest wel voor iets anders.
200 bestellingen waarvan bijna 30 afgeleverd. Maak ik nu een denkfout of gaat het gewoon heel lang duren voor die 200 toestellen ook maar gebouwd zijn, laat staan 400? Alsin: tegen de tijd dat je winst gaat maken zijn er alweer nieuwe vliegtuigen, is de A380 achterhaald etc?Tot op heden (februari 2010) heeft Airbus 202 bestellingen ontvangen en 26 toestellen afgeleverd.
Om uit de kosten te komen moet Airbus 420 toestellen verkopen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq