Het Luchtvaart Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 130 Laatste
Acties:
  • 491.448 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ze gaan ook echt naar FL410. Ze gaan een 737 riskeren? Dure gok maar in vergelijking met de kosten nu te verwaarlozen denk ik :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:58:
[...]

Euh... vliegt KLM Asia dan ook niet meer? In Azië etc is toch niks aan de hand?
Alle vluchten van en naar Azië zullen afgerond zijn, en nieuwe vluchten aanvangen kan niet omdat men niet mag opstijgen/landen in Amsterdam. Of zijn er ook KLM-vluchten die volledig buiten Europa plaatsvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nederlandse vliegverbod is weer verlengd, van 20:00 vanavond tot morgenochtend 08:00:
Het Nederlandse luchtruim blijft gesloten tot zeker 08.00 uur zondagochtend.

Dat heeft de Inspectie Verkeer en Waterstaat gemeld.

Ondanks het vliegverbod wordt het op luchthaven Schiphol zaterdag steeds drukker, reizigers stromen er binnen in de hoop dat ze toch weer kunnen vliegen.

Het vliegverkeer in heel Europa blijft nog zeker 24 uur ontregeld door de schadelijke aswolk na een vulkaanuitbarsting in IJsland. Dat heeft de Europese luchtverkeersleiding Eurocontrol in Brussel zaterdag laten weten.

KLM voerde zaterdag boven Nederland een testvlucht uit met een lege Boeing 737. Het is nog niet duidelijk of de resultaten van deze vlucht invloed hebben gehad op de beslissing het luchtruim te sluiten tot zondagochtend.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze gaan een rondje boven NL doen.
Nu eerst naar FL60, dan FL410.
Daarna terug naar AMS voor een engine check.
Kijken hoeveel troep erin zit en of er wel/niet gevlogen kan worden.

@wildhagen, geen idee? Zag een foto van een KLM Asia 747 op DUS aan de grond.

Wel apart dan met een redelijk nieuwe 737, je zou verwachten dat ze dan eigenlijk een van de oudere zouden pakken die ze nog hebben.

Kist is hier te volgen overigens: http://www.radarvirtuel.com
(nu op zo'n 22000ft richting Bergen, mocht ie naar beneden komen, dan brand het daar toch al. :P)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 20:14

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ben benieuwd of ik die nog zie terug komen straks hier in haarlem (flat 7 hoog) :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Camera klaar liggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

haha ze gaan hier meestal een aardig stuk verderop langs,denk niet dat ik het op camera krijg,maar kan het allicht proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:21
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:06:
Kist is hier te volgen overigens: http://www.radarvirtuel.com
(nu op zo'n 22000ft richting Bergen, mocht ie naar beneden komen, dan brand het daar toch al. :P)
Radarvirtuel krijg ik er al een paar dagen niet voor. Of er gebeurt niets of hij laadt ontzettend langzaam. Vanaf nu is hij ook te volgen op de gratis versie van http://casper.frontier.nl :)

En ook live via http://radar.vlieghinder.nl (Google Earth)

Hij zit nu toch echt op FL410 boven Terschelling/Ameland.

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter! op 17-04-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op NOS Teletekst 106 staat dat de directeur van KLM (Peter Hartman) aanboord van het toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet kunnen we over enkele weken de naam van de vulkaan allemaal vlot uitspreken, als de problemen blijven aanhouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kist komt nu terug, via Lopik naar de kaagbaan (06).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

zo maar eens op het balkon gaan staan :P kijken of ik em zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de kist staat weer op de grond, nu aan het taxien naar "Tango"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:58:
En de kist staat weer op de grond, nu aan het taxien naar "Tango"
Tango? ligt dat op oost?

[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 17-04-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, daar kwam de kist ook vandaan.

Zie ook de kaarten van Schiphol:
http://www.ais-netherland...M-en-GB.html#eham-ad-2.24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:22:
Yep, daar kwam de kist ook vandaan.

Zie ook de kaarten van Schiphol:
http://www.ais-netherland...M-en-GB.html#eham-ad-2.24
95% van Schiphol ken ik wel maar op oost kom ik zelden of nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 17:45

MBV

Wouter! schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:15:
[...]

Radarvirtuel krijg ik er al een paar dagen niet voor. Of er gebeurt niets of hij laadt ontzettend langzaam. Vanaf nu is hij ook te volgen op de gratis versie van http://casper.frontier.nl :)
Radarvirtuel doet bij mij in FF3.6 ook vervelend. De oplossing is mijn cache leeg gooien (webdev toolbar of ctrl+shift+del en dan alleen cache aangevinkt laten).

offtopic:
wat hetzelfde zou moeten zijn als ctrl+F5

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 17-04-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

wildhagen schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:58:
[...]

Euh... vliegt KLM Asia dan ook niet meer? In Azië etc is toch niks aan de hand?
KLM Asia is zover mij bekend sowieso niet meer iets dat echt bestaat. Hun vliegtuigen vliegen gewoon mee in de reguliere KLM-dienst en die ligt compleet plat want gaat 100% via AMS.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CyBeR schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:45:
[...]
KLM Asia is zover mij bekend sowieso niet meer iets dat echt bestaat. Hun vliegtuigen vliegen gewoon mee in de reguliere KLM-dienst en die ligt compleet plat want gaat 100% via AMS.
Klopt, zie Wikipedia: KLM Asia

En uit de Engelstalige wikipedia (geen aparte entry):
Former subsidiaries:

* KLM Helicopters
* KLM UK was a KLM subsidiary until merged with KLM Cityhopper.
* Buzz, the low-cost airline of KLM UK
* KLM exel, a commuter airline.
* KLM Asia, a Taiwanese-registered subsidiary

KLM Asia
KLM Asia Boeing 747-400 Combi registration PH-BFC "City of Calgary"

KLM Asia (荷蘭亞洲航空公司 Hanyu Pinyin: Hélán Yàzhōu Hángkōng Gōngsī) was a wholly KLM owned subsidiary, registered in Taiwan, Republic of China. The airline was established in 1995 in order to operate flights to Taipei, without compromising the traffic rights held by KLM for destinations in the People's Republic of China. KLM Asia is no longer in operation but its aircraft still fly in the KLM Asia livery.

The livery of KLM Asia does not feature Dutch national symbols, such as the Flag of the Netherlands, nor does it use KLM's stylised Dutch Crown logo, instead featuring a special KLM Asia logo. KLM Asia has 6 Boeing 747-400 Combi aircraft (included in the KLM fleet as 747-400M).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 21:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

_/-\o_ Toen ik in 1999 op Schiphol was, en de PH-BFC zag (KL744 ASIA) vond ik dat de 747 er zo vreemd uitzag. (Buiten de letters "Asia") Nu weet ik dat het de kroon was die miste. ;) 11 jaar...

Afbeeldingslocatie: http://www.asahi-net.or.jp/~UX4T-IKB/boeing/klmab744.jpg

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.... nu je het zegt... :D
Is me echt nooit opgevallen... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Gek genoeg is dat de oude livery en vliegen ze nu in de nieuwe rond. Maar nog steeds met KLM Asia en zonder kroontje. Je zou toch zeggen dat dat dan inmiddels niet meer nodig is..

Mischien voor 't geval China weer gaat zeuren en de KLM Asia-constructie weer nodig is..

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 18-04-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
MBV schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:45:
Ik hoorde een suggestie dat zweefvliegtuigen etc weer mogen vliegen, weet iemand dat al? (Als het zo is zal McDavid waarschijnlijk niks van zich laten horen ;) ) Ergens lijkt het wel logisch, zolang je onder de 3km blijft heb je voor VFR-verkeer toch geen probleem :?

[edit]
google to the rescue: http://www.standaard.be/a...l.aspx?artikelid=0F2P140S
Waarschijnlijk dus een verwarring met belgië.
Correct, was wel stoer om even ECHT de enige in de lucht te zijn, misschien wel van heel Nederland! :D
En het "luchtruim vrij" schreeuwen voor de start ging ook wat nonchalanter dan normaal :7

Zie ook:
http://www.ivw.nl/onderwe...oriseerdvliegverkeer.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door mcDavid op 18-04-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb die KLM-kist nog op de foto kunnen zetten, wel apart om 'm zo langs te zien vliegen. :P

Afbeeldingslocatie: http://grab.by/3Pjl

Als dit alles echt heel lang gaat duren zouden ze dan (om de gestrande mensen thuis te brengen) niet aan het einde van de week een paar hubs kunnen opzetten in Zuid-Europa of Noord-Afrika (afhankelijk van de condities, bijv. op Gran Canaria of Marokko), daar de Intercontinentale vluchten naartoe laten gaan en vanuit daar verder Europa in op lage hoogte?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yup, en Groot-Brittanië heeft het ook verlengd, van 08:00 vanochtend tot 20:00 vanavond.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Helaas is mijn vlucht naar Atlanta ook al gecancelled. Nu kan ik niet naar een training toe. Helaas pindakaas. Dat is dan weer beter dan in een vliegtuig zitten met uitgevallen motoren nietwaar? Hoewel het volgens mij niet zo een vaart zal lopen, maar ze vermijden natuurlijk het risico, logisch.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
c70070540 schreef op zondag 18 april 2010 @ 08:13:
Helaas is mijn vlucht naar Atlanta ook al gecancelled. Nu kan ik niet naar een training toe. Helaas pindakaas. Dat is dan weer beter dan in een vliegtuig zitten met uitgevallen motoren nietwaar? Hoewel het volgens mij niet zo een vaart zal lopen, maar ze vermijden natuurlijk het risico, logisch.
Zo logisch vind ik het niet (meer). Elke keer als je met een vliegtuig de lucht in gaat loop je het risico dat de motoren uitvallen, alleen wordt er veel aan gedaan om dat risico te verkleinen. Om nu te zeggen dat er uit principe niet meer gevlogen mag worden omdat er een (nu toch al best verdunde) aswolk boven ons hangt, lijkt mij overdreven.
Ik hoop dat de testvlucht(en) van gisteren het besluit om toch weer te gaan vliegen (onderbouwd) versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLM heeft vanmorgen de PH-BTE laten vliegen.
Is me alleen niet duidelijk of dat weer van en naar AMS was of dat deze richting DUS is gegaan.

PH-BVB (777-300) is nu onderweg naar Amsterdam (vanuit DUS)
PH-BFC (747-400) is de volgende die deze trip zal maken (en daarna volgt waarschijnlijk de rest van het KLM spul wat daar nog staat).

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
PH-BFC is volgens Radarvirtuel (doet 't inmiddels wel bij mij) inmiddels ook onderweg van DUS naar AMS. PH-BFC is toevallig ook het toestel dat al eens eerder door vulkanische as is getroffen ;).

In het forum op Airliners.net is trouwens (ongeveer) te lezen welke maatschappijen overal hun toestellen hebben staan. Ik las in elk geval dat KLM nog wat in Houston (747 en ik dacht ook de PrivatAir 737) en Nairobi (747, 747F) heeft staan.

[ Voor 41% gewijzigd door Wouter! op 18-04-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Wouter! schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:01:
PH-BFC is toevallig ook het toestel dat al eens eerder door vulkanische as is getroffen ;).
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst :+

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

En gegeven dat ze rond middernacht opstijgen noch landen normaalgesproken, dus gewoon tot maandagochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Freee!! schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:53:
[...]

En gegeven dat ze rond middernacht opstijgen noch landen normaalgesproken, dus gewoon tot maandagochtend.
Normaal gesproken ja. Maar ik kan me voorstellen dat, mocht het vliegverbod worden opgeheven om middernacht, ze toch meteen gaan vliegen om de achterstanden weg te werken en het zaakje zsm weer op schema te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

BamSlam_ schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:00:
[...]

Normaal gesproken ja. Maar ik kan me voorstellen dat, mocht het vliegverbod worden opgeheven om middernacht, ze toch meteen gaan vliegen om de achterstanden weg te werken en het zaakje zsm weer op schema te krijgen.
Ehm, dat lijkt me niet, je hebt nog altijd zoiets als een wet over geluidshinder op bepaalde tijden etc etc ;)

Een vulkaanuitbarsting betekent niet automatisch dat alle wetten in één klap buitenspel gegooid worden ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
En er is weer een 737 onderweg van DUS naar AMS. Deze lijkt vrij ver naar het noorden door te vliegen, langs Enschede en nu tussen Almelo en Hardenberg. Ik heb nog even uit het raam gekeken maar kon 'm niet zien ;) (Enschede). Ze maken er meteen maar weer een testvlucht van? Hij vliegt constant op FL190 (edit: inmiddels boven Groningen).

Ik zie trouwens ook een 777 van Continental tussen Barcelona en Rome, die onderweg is van Los Angeles naar Tel Aviv. Die moet aardig omvliegen. Wat laten ze eigenlijk nog wel doorgaan? Ze vliegen zo'n 1500km meer als ze midden over de Atlantische Oceaan vliegen. Mja, beter dan helemaal niet vliegen waarschijnlijk.

[ Voor 52% gewijzigd door Wouter! op 18-04-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boven DE hangen nu ook 2 toestellen.

Flight Number : CFG880
Company : Condor Flugdienst
ICAO Hex Code : 3C4AA9
Reg Code : D-ABUI
Model : Boeing - B767-330 (ER)

Flight Number : DEDRP
ICAO Hex Code : 3D0E5D
Reg Code : D-EDRP
Model : Reims-Cessna - C172

Overigens vliegt er nog wel meer vanuit de USA boven de middellandse zee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Fly-guy schreef op zondag 18 april 2010 @ 09:02:
[...]

Zo logisch vind ik het niet (meer). Elke keer als je met een vliegtuig de lucht in gaat loop je het risico dat de motoren uitvallen, alleen wordt er veel aan gedaan om dat risico te verkleinen. Om nu te zeggen dat er uit principe niet meer gevlogen mag worden omdat er een (nu toch al best verdunde) aswolk boven ons hangt, lijkt mij overdreven.
Ik hoop dat de testvlucht(en) van gisteren het besluit om toch weer te gaan vliegen (onderbouwd) versnellen.
Het risico is nu alleen vrij groot dat je al je motoren kan afschrijven, wat nogal een economisch risico is. En boven de EU lijkt het risico mij niet zo groot, maar halverwege de atlantic kan je maar beter niet neergaan ;)

Vergeet de plaatjes van dit artikel niet:
Dat was voordat een officiele waarschuwing was afgegeven...
mcDavid schreef op zondag 18 april 2010 @ 00:46:
[...]

Correct, was wel stoer om even ECHT de enige in de lucht te zijn, misschien wel van heel Nederland! :D
En het "luchtruim vrij" schreeuwen voor de start ging ook wat nonchalanter dan normaal :7

Zie ook:
http://www.ivw.nl/onderwe...oriseerdvliegverkeer.aspx
De enige was je niet, vrijdag was er al een motorzwever illegaal bezig ;) En ze konden hem niet achterhalen: nogal logisch, ze mochten zelf de lucht niet in :+

[edit]
KLM vliegt nog steeds rondjes op 6km hoogte, boven duitsland nog wat spul op 1,5 km hoogte, maar wat mij het meest verbaasde: een vliegtuig van Royal Air Maroc die boven de Pyreneeën op 10km hoogte naar het noorden vliegt. Waar wil die heen? UK zit toch nog dicht :?

[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 18-04-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLM is ondertussen aan het zakken. Zal zo wel gaan landen.
Nu boven Velsen/Beverwijk

Draait nu (12:48) in voor de Kaagbaan (06).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

en is geland, zag em net voorbij komen via de webcam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Mooi rondje gemaakt over de waddeneilanden. Beetje vergelijkbaar met de testvlucht gisteren, maar dan in omgekeerde richting.

En er is zojuist weer een nieuwe KLM 737 (-800) vertrokken uit DUS.
MBV schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:31:

[edit]
KLM vliegt nog steeds rondjes op 6km hoogte, boven duitsland nog wat spul op 1,5 km hoogte, maar wat mij het meest verbaasde: een vliegtuig van Royal Air Maroc die boven de Pyreneeën op 10km hoogte naar het noorden vliegt. Waar wil die heen? UK zit toch nog dicht :?
Gaat naar Toulouse zo te zien.

[ Voor 51% gewijzigd door Wouter! op 18-04-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

en er vliegt een andere weg bij Düsseldorf. Die van RAM is ook gezakt, gaat kennelijk naar toulouse? Mooie timing, tijdens mijn vorige post zat die nog onder de as-overlay van RadarVirtuel.

Wel mooi dat je in de posts nu elke beweging van elk vliegtuig boven west-europa bij kan houden :+ * MBV gaat eens een hobby zoeken ;)

[ Voor 28% gewijzigd door MBV op 18-04-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

heli van de VU vloog net ook

[ Voor 14% gewijzigd door MarElo op 18-04-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, je hebt lui die slowchatten over wat er in een tv serie gebeurd. En je hebt dit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Flight Number : KLM7456
Company : KLM Royal Dutch Airlines
ICAO Hex Code : 484162
Reg Code : PH-BXI
Model : Boeing - B737-8K2/WL

Gaat zo landen op de kaagbaan?
Enniewee hij is geland

[ Voor 7% gewijzigd door MarElo op 18-04-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zo vlieg je dus van DUS naar AMS:

Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/8918/dusams.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:20

TF

bla bla

Wat is eigenlijk het mooiste radarprogramma? Ik kijk nu vaak op casper van frontier.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

TF schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:16:
Wat is eigenlijk het mooiste radarprogramma? Ik kijk nu vaak op casper van frontier.nl
Deze kan je ook gebruiken: http://www.radarvirtuel.com

Casper heeft 15 minuten delay

[ Voor 6% gewijzigd door MarElo op 18-04-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van die laatste is bovenstaand screenshot.

Casper vind ik persoonlijk mooier, maar die heeft een 15 minuten vertraging.
Nu was echt goed te merken hoe lang dat eigenlijk is voor een goed overzicht in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:14:
En zo vlieg je dus van DUS naar AMS:

[afbeelding]
Als het niet druk is wel ja ;) Dat is het mooie van vliegen op dit soort dagen (dit zijn unieke dagen, maar het geldt ook voor oud&nieuw, kerst, etc). Dan kan het ineens wel een lekker efficiënte vlucht zijn, maar op spitstijden zie je een boel van het Ruhrgebied..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Grootste nadeel van Capser is dat hij maar naar 1 ontvanger tegelijk kijkt, en maar naar 3 verschillende kan 'luisteren'. Op Casper zie je dus ook niks boven de middellandse zee. Wel leuk is de replay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

VFR mag weer, met verplichte rapportage aan het KNMI. :)
REF: A0463/10
From: 2010-Apr-18 Sun 13:24 To: 2010-Apr-18 Sun 23:59 EST
ICAO: EHAA

DUE TO VOLCANIC ACTIVITY IN ICELAND AND THE RESULTING ASHCLOUDS IN THE AMSTERDAM FIR, ALL CIVIL IFR OPERATIONS ARE PROHIBITED. VFR FLIGHTS ARE ALLOWED AT OWN DISCRETION. AFTER COMPLETING EACH VFR FLIGHT A PILOT REPORT SHOULD BE FILED IMMEDIATLY TO VULKAAN(AT)KNMI.NL CONTAINING FOLLOWING INFORMATION: ROUTE, ALTITUDE, DATE AND TIME OF FLIGHT IN LOCAL TIME, OBSERVATIONS REGARDING (ASH)CLOUDS. EVEN WHEN NO OBSERVATIONS HAVE BEEN MADE A PILOT REPORT IS MANDATORY. WHEN EMAIL IS NOT AVBL A PILOT REPORT CAN BE MADE TO LOCAL ATC BY RADIO OR AIRPORT AUTHORITY. ALSO, CAA-NL STATES THE PITOT TUBE SHOULD BE CHECKED CAREFULLY BEFORE AND AFTER EACH FLIGHT AND ALSO INCREASED MONITORING OF FLIGHT SPEED AND HEIGHT INDICATION AND WINDSCREEN TRANSPARENCY DURING FLIGHT IN THE RISK AREA. POLICE, SAR AND HEMS FLIGHTS ARE EXEMPTED. SFC/FL245.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Voorlopig zie ik alleen Transavia vliegen, met 550km/u in een 737 op FL180. Wat is het nut van zo langzaam vliegen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als KLM zijn dit "ferry/test" vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:21

rapture

Zelfs daar netwerken?

Luchtweerstand stijgt kwadratisch met de snelheid mee. Als je 550*1,5=825 km/h doet, dan stijgt de energievraag met 1,5² = 2,25x = +125 %.

Maar de luchtdruk en dichtheid van lucht daalt naarmate je hoger vliegt. Op 18000 ft is de luchtdruk 1/2 atm en op 36000 ft is het 1/4 atm. Je hebt op normale hoogte meer snelheid nodig zodat de vleugels in "dunne lucht" nog liftkracht kan genereren. Halvering van de dichtheid van lucht en de luchtweerstand compenseert de +125 % grotendeels.

Kort door de bocht gezegd: Op normale hoogte vlieg je +50 % sneller (en je vliegt verder) met hetzelfde brandstofgebruik als op halve hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik ben zojuist nog maar even op Schiphol gaan kijken. Stiekem verwachtte ik een beetje onrust en drukte, maar eigenlijk hing er een hele relaxte ala 'terrasmiddag in de zon' sfeer. Verder was het er erg rustig. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-10 21:26

aerofreak

Steve Jobs

Goed nieuws :)
'Europees luchtruim veilig'
Uitgegeven: 18 april 2010 18:29
Laatst gewijzigd: 18 april 2010 18:54
BRUSSEL - President-directeur Peter Hartman van luchtvaartmaatschappij KLM zegt dat het Europese luchtruim veilig is. ''Met uitzondering van een band in het noorden tussen IJsland en Rusland.''

KLM voert zondagavond dan ook drie commerciële vluchten uit, met vracht en bemanning aan boord; Als het lukt voordat het donker wordt.
KLM heeft daar toestemming voor gekregen, zei Hartman zondag. De KLM-topman hoopt dat de autoriteiten net als de verschillende Europese luchtvaartmaatschappijen, snel oordelen dat vliegen weer kan.

Testvluchten
Uit alle testvluchten die KLM en andere maatschappijen zoals Lufthansa en Air France hebben gedaan is niets naar voren gekomen waaruit zou blijken dat het vliegen onveilig is, aldus Hartman.
Zondagavond is op hoog niveau overleg in Brussel. ''Wij hopen dat ze onze feitelijke informatie overnemen.''

Gestrande passagiers
Zodra het sein op groen staat, wil KLM de operatie zo snel mogelijk opstarten. In eerste instantie zullen alle maatschappijen proberen gestrande passagiers op hun bestemming te krijgen.
''Iedereen zal elkaar daarbij helpen'', zegt Hartman. ''Daar gaan we niet ingewikkeld over doen.''
KLM wil daartoe zo snel mogelijk vliegtuigen naar de Verenigde Staten en het Verre Oosten hebben, naar de zogenoemde hubs. De partners brengen de passagiers dan verder, KLM zal hetzelfde in Amsterdam doen. ''Als het netwerk op orde is.''

Naweeën
De naweeën van het vliegverbod zullen volgens Hartman zeker een week duren. ''Binnen 48 uur kun je de zaken al behoorlijk oppikken.''
Passagiers in het buitenland horen het vier uur van tevoren als hun vlucht gaat, passagiers in Nederland zes uur.

Eis
Ook de Europese brancheorganisaties van luchtvaartmaatschappijen en vliegvelden maakten zondagavond bekend te eisen dat het vliegverbod direct worden herbekeken. Ze vragen zich af of de maatregel nog passend is.
''De uitbarsting van de IJslandse vulkaan is geen unieke gebeurtenis en de maatregelen die in andere delen van de wereld worden toegepast voor vulkaanuitbarstngen zijn niet van dezelfde schaal als nu in Europa'', aldus de Europese vereniging van luchtvaartbedrijven AEA en de organisatie van vliegvelden ACI Europe zondag.
De ACI stelt dat het verbod nu 313 vliegvelden heeft lamgelegd en dat meer dan 6,8 miljoen passagiers getroffen zijn.

Ryanair
De Ierse prijsvechter Ryanair maakte zondagavond juist bekend al zijn vluchten van en naar het noorden van Europa tot woensdag te schrappen.
''We hebben deze middag besloten om alle vluchten in Noord-Europa zeker tot het middaguur van woensdag te annuleren'', zei topman Michael O'Leary tegen Sky News.
''Er is geen aanwijzing dat de vulkanische as onder de huidige weersomstandigheden zal verdwijnen uit Ierland, Scandinavië of Noord-Europa'', voegde hij eraan toe.

Vulkaan
De Eyjafjallajökull-vulkaan op IJsland blijft ook nog altijd voor vliegtuigmotoren schadelijke as naar Europa sturen. Waar in een aantal landen de situatie lijkt te verbeteren, verslechtert die juist in andere landen.
De Europese luchtverkeersleiding Eurocontrol in Brussel meldde zondag dat sinds donderdag 63.000 vluchten zijn geannuleerd. Dat heeft tot miljardenverliezen geleid. Vooral de vliegmaatschappijen zijn hard getroffen.

Groot-Brittannië
Het Britse luchtruim blijft in ieder geval tot maandagmorgen dicht. Ook andere landen hebben het vliegverbod zondag verlengd.
Oostenrijk houdt het luchtruim tot maandagmorgen gesloten evenals België en Ierland tot maandagmiddag, net als in Zwitserland.

Duitsland
De Duitse luchtvaartautoriteit DFL heeft de beperkingen voor het luchtverkeer voor zes luchthavens versoepeld. In Berlijn-Schönefeld, Berlijn-Tegel, Erfurt, Leipzig en Hannover mag zondag tot 20.00 uur beperkt worden gevlogen. Dat geldt ook voor de grootste luchthaven van het land, die van Frankfurt am Main.
Vanaf deze luchthavens mag alleen naar het oosten worden gevlogen. Hoe het na 20.00 uur verder gaat, is nog niet bekend.
In eerste instantie werd ook gemeld dat vanaf Hamburg weer gevlogen zou kunnen worden, maar daar blijft het vliegverbod toch van kracht. Tot dat besluit kwam de DFL op basis van de laatste meteorologische gegevens.

Frankrijk
De luchthaven van Parijs en de meeste andere vliegvelden in Frankrijk zullen tot dinsdag gesloten blijven.
In het zuiden van Frankrijk bleef een aantal vliegvelden die op het punt stonden om te worden gesloten, toch open. Het gaat onder meer om de luchthaven van Toulouse. De vliegvelden van Marseille en Bordeaux gaan weer open.

Spanje
In Spanje gingen zondag alle zeventien vliegvelden in het noorden en oosten van het land weer open die eerder op de dag waren gesloten. Het gaat onder meer om de luchthaven van Barcelona.
Oost-Europa krijgt steeds meer last van de aswolk, die uit Zuid-Europa komt waaien. Het luchtruim van Bulgarije is vanaf zondagochtend negen uur plaatselijke tijd gesloten. Na enkele uren werd het verbod versoepeld. In Tsjechië mag tot zeker maandag 12.00 uur niet worden gevlogen.

Scandinavische landen
Ook de Scandinavische landen houden hun luchtruim voorlopig gesloten. Finland in ieder geval tot maandag aan het einde van de middag. Het Deense luchtruim blijft tot maandagochtend gesloten.
In Noorwegen ging het luchtruim daarentegen zondag weer deels open. De Scandinavische luchtvaartmaatschappij SAS schrapt maandag vrijwel alle vluchten.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Omroep Flevoland heeft gefilmt bij ons vandaag, dus misschien komen we op TV :D

Ik sta er zelf niet op dus daar hoef je niet op te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D'r wordt al weer wat meer gevolgen boven de 'gesloten zones':

Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/5917/23170076.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Zojuist ook een KLM B747-406F (met Martinair callsign) vertrokken richting Bangkok.

[ Voor 25% gewijzigd door Tourniquet op 18-04-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

vanaf LUX zojuist ook weer een vliegtuig opgestegen, cargo zo te zien want t was een 747, en die vliegen niet met passagiers vanaf hier :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@rapture: ik had even niet door dat FL180 zo laag was. 6km is in mijn begrippen nogal hoog ;)
@aerofreak: goh, het verstand is doorgebroken.

Weet iemand of er onderzoek is gedaan naar luchtvervuiling etc nu er 4 dagen geen luchtverkeer is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ergens gelezen dat de PH-LAB ook een rondje heeft gevlogen. Mag aannemen dat die metingen heeft verricht.

En het onderzoek/testen van de KLM zal natuurlijk ook wel wat hebben opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 14:56
Denderde hier net voor 8en een 747 over Soest en als ik op de radar kijk zie ik een colonne van 5 condor/thomas cook toestellen boven Luxemburg, een aeroflot boven Duitsland en een stapel toestellen boven frankrijk... Goed nieuws dus :)

Casper is helaas down, dus maar even via ATCbox gecheckt..

(klik = groot)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v97/jappie87/as1kl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v97/jappie87/as2kl.jpg

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 21:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

MBV schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:30:
@rapture: ik had even niet door dat FL180 zo laag was. 6km is in mijn begrippen nogal hoog ;)
@aerofreak: goh, het verstand is doorgebroken.

Weet iemand of er onderzoek is gedaan naar luchtvervuiling etc nu er 4 dagen geen luchtverkeer is geweest?
Ik heb het gevoel alsof de lucht die ik nu inadem (vooral tijdens het voetbal) extra helder is, maar ja het zou ook tussen de oren kunnen liggen...
Ikzelf denk eerlijk gezegd niet dat vliegtuigen de lucht veel schoner hebben gemaakt. Vergeet niet dat fabrieken en, vooral auto's deze dagen gewoon actief zijn. ;) Ik denk dat de "stank" met 10% is verminderd sinds de eruptie.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Klopt, die Thomas Cook toestellen komen allemaal uit Frankfurt en gaan naar Mallorca, Dominicaanse Republiek en Cuba. Zijn inmiddels inderdaad 2 KLM toestellen vertrokken naar Bangkok en Taipei. Die zitten inmiddels boven Polen.

[ Voor 8% gewijzigd door Tourniquet op 18-04-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 14:56
salimrmaf schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:54:
[...]

Ik heb het gevoel alsof de lucht die ik nu inadem (vooral tijdens het voetbal) extra helder is, maar ja het zou ook tussen de oren kunnen liggen...
Ikzelf denk eerlijk gezegd niet dat vliegtuigen de lucht veel schoner hebben gemaakt. Vergeet niet dat fabrieken en, vooral auto's deze dagen gewoon actief zijn. ;) Ik denk dat de "stank" met 10% is verminderd sinds de eruptie.
Toch missen we een hoop CO2 dezer dagen dankzij de vliegtuigen ;)

Afbeeldingslocatie: http://cache.gawkerassets.com/assets/images/4/2010/04/planes_volcanos.jpg
http://gizmodo.com/551980...modo%2Ffull+%28Gizmodo%29

[ Voor 13% gewijzigd door SmithNL op 18-04-2010 20:58 . Reden: verkeerde bron ]

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 22:12

Freak187

geen

Mooi... m'n vlucht naar Toronto van donderdag lijkt door te gaan.

Hupakkee... vliegen met die hap.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

salimrmaf schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:54:
[...]

Er is een effect dat zeker is aangetoond: er ontstaan minder wolken. Voor smog etc op de grond zou het weinig uit moeten maken bij mijn weten. We hebben wat dat betreft nu ook wel een gunstig weertype: rustige wind vanaf zee, geen wolken, droge lucht door de nachtvorst etc. [/not-an-expert].
Freak187 schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:03:
Mooi... m'n vlucht naar Toronto van donderdag lijkt door te gaan.

Hupakkee... vliegen met die hap.
Mijn ouders zouden morgen naar Athene vliegen, en hebben gisteren het hotel etc geannuleerd. Ach, morgenochtend wil je echt niet op schiphol zijn :X 't begint te vliegen, dus iedereen gaat vragen of ze alsjeblieft weg mogen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18

Spotter

Lichtnicht

MBV schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:14:
[...]

Er is een effect dat zeker is aangetoond: er ontstaan minder wolken. Voor smog etc op de grond zou het weinig uit moeten maken bij mijn weten. We hebben wat dat betreft nu ook wel een gunstig weertype: rustige wind vanaf zee, geen wolken, droge lucht door de nachtvorst etc. [/not-an-expert].
En ik maar denken dat we net toevallig dit weekend gewoon een keertje geluk hadden met het weer.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sta geboekt voor de vlucht naar curacao van 9:35 deze morgen. Staat als een v/d weinige vluchten niet cancelled op schiphol.nl. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
r0el schreef op maandag 19 april 2010 @ 05:13:
Sta geboekt voor de vlucht naar curacao van 9:35 deze morgen. Staat als een v/d weinige vluchten niet cancelled op schiphol.nl. Ben benieuwd!
Met een gesloten luchtruim ga jij echt niet, sorry. Er is een uitzondering gemaakt voor wat vrachtvluchten, maar passagiers worden echt nog niet vervoerd. Maar rond deze tijd ben jij daar ook wel achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Fly-guy schreef op maandag 19 april 2010 @ 07:27:
[...]

Met een gesloten luchtruim ga jij echt niet, sorry. Er is een uitzondering gemaakt voor wat vrachtvluchten, maar passagiers worden echt nog niet vervoerd. Maar rond deze tijd ben jij daar ook wel achter :)
haha bedankt! Je had nog gelijk ook (typ ik vanacf schiphol)
het vreemde is wel dat de vluchten compleet uit de systemen zijn maar wel op schiphol.nl genoemd worden..... T schijnt dat de antilliaanse regering ook terug wil nml... Smells fishy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 22:17

Dani86

AeroGeek

Dat plaatje van smithNL stinkt naar Groenlinks. Dit geintje kost miljarden...

Ik denk ook dat het zwaar wordt overdreven. Maargoed: Better safe than sorry.

Er zou nu juist gevlogen moeten worden door technici en wetenschappers om te onderzoeken wat de as nou echt doet, en in welke concentraties het schadelijk is. Daar kan je nu mooi onderzoek naar doen. Zo kan er beter geanticipeerd en gepland worden bij een vulkaanuitbarsting in de toekomst.

Echt een gemiste kans dit weekend: Severe clear en geen traffic...

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Dani86 schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:23:
Dat plaatje van smithNL stinkt naar Groenlinks. Dit geintje kost miljarden...

Ik denk ook dat het zwaar wordt overdreven. Maargoed: Better safe than sorry.

Er zou nu juist gevlogen moeten worden door technici en wetenschappers om te onderzoeken wat de as nou echt doet, en in welke concentraties het schadelijk is. Daar kan je nu mooi onderzoek naar doen. Zo kan er beter geanticipeerd en gepland worden bij een vulkaanuitbarsting in de toekomst.

Echt een gemiste kans dit weekend: Severe clear en geen traffic...
Eens, in plaats van theoretische modellen moeten ze met een aantal kisten gaan rondboren met meetapparatuur. Meten = weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

KLM heeft zojuist met toestemming de PH-BGI van A'dam naar Parijs gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tourniquet schreef op maandag 19 april 2010 @ 11:31:
KLM heeft zojuist met toestemming de PH-BGI van A'dam naar Parijs gevlogen.
We stonden hier op kantoor met z'n allen te juichen voor het raam toen ie opsteeg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was dat met of zonder PAX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik zie ook in Scandinavië wat vliegbewegingen. Volgens de animatie van de aswolk op www.radarvirtuel.com ligt Scandinavië ook nog maar nauwelijks onder de aswolk. Mag daar alweer gevlogen worden of zijn dat ook nog steeds testvluchten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Zo te zien zullen de eerste vluchten nogal doods aandoen:
Wanneer het luchtverkeer wordt hervat, krijgen de stoffelijke overschotten die in het mortuarium van Schiphol liggen ''absolute prioriteit''. Het mortuarium heeft hierover afspraken gemaakt met de luchtvaartmaatschappijen, zo stelde een zegsman maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:57:
Zo te zien zullen de eerste vluchten nogal doods aandoen:

[...]
Na de cargovluchten gaat men dus vluchten maken met dode passagiers, kwestie van het risico op slachtoffers te minimaliseren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

"In Belgie is een Chessna neergestort achter een klooster. Er zijn momenteel 300 doden gevonden, de graafwerkzaamheden gaan de hele dag nog door."

:+
edit:
Ik zal het wel nooit leren :F

[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 19-04-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dan moet je de grap wel goed vertellen hé ;)
Het zwaarste vliegtuigongeluk in België ooit.
Van één onzer correspondenten.'

Brussel - Vandaag is een Cessna, een twee-motorig vliegtuig met plaats voor twee personen, neergestort op een begraafplaats even buiten Hasselt.
Het ongeluk gebeurde om ongeveer één uur hedenmiddag.
Getuigen verklaren een rookwolk te hebben gezien.
Belgische reddingswerkers hebben tot nu toe 826 lijken geborgen en verwachten er nog meer te vinden zolang het graven doorgaat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En het is nog steeds Cessna ipv Chessna :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Laatst online: 30-09 21:00

r0b

Wouter! schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:33:
Ik zie ook in Scandinavië wat vliegbewegingen.
Noord- Zweden en Noordwegen is alweer vrijgegeven; de rest nog niet.

Ah! Finnair gaat vliegen vanaf Helsinki naar NY en een vlucht naar Madrid

[ Voor 16% gewijzigd door r0b op 19-04-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLM gaat vanuit Curaçao en Suriname terug vliegen met een 747 & MD-11.
http://www.nu.nl/binnenla...-terugvliegen-europa.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Net ook een Air France airbus vertrokken van Schiphol, die was eerder op de dag aangekomen vanuit Parijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
En er hangt ook een A340-600 van Airbus zelf in de lucht ... iemand enig idee waarom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Overbrenging? Of mischien bedoel je de F-GSTD? Da's een Airbus Super Transporter (ook wel bekend als Beluga).

Ah, of de F-WWCA, in welk geval dat een testvliegtuig is van Airbus. Die zal aan 't testen zijn..

[ Voor 117% gewijzigd door CyBeR op 19-04-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

radarvirtuel doet het niet, de mirror radar-virtuel.com die ik op internet tegen kom krijgt een DNS-fout. Iemand betere suggesties? * MBV wilde al een hack maken om de statische dingen als html-docs op zijn homepage te zetten. Gaat google maps zeuren over de key :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
A340-600s gebruiken ze als stofzuigervluchten. Die grote motoren die die dingen hebben zuigen alle as wel op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Thetallguy schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:20:
A340-600s gebruiken ze als stofzuigervluchten. Die grote motoren die die dingen hebben zuigen alle as wel op :P
Daar moet je iets met een GE90 of GEnx voor hebben lijkt me? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wou net zeggen, als je een vliegtuig met enorme motoren wil hebben kan je beter een 777 met zijn GE90-115B motoren inzetten dan een A340-600 :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:33:
[...]

Daar moet je iets met een GE90 of GEnx voor hebben lijkt me? :P
Is 2.5m vs. 2.7m in diameter in het voordeel van de GE's inderdaad, maar daarvan hangen er maar 2 onder een 777 terwijl de 340 met 4 motoren de as opslurpt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Thetallguy schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:36:
[...]

Is 2.5m vs. 2.7m in diameter in het voordeel van de GE's inderdaad, maar daarvan hangen er maar 2 onder een 777 terwijl de 340 met 4 motoren de as opslurpt ;)
2.7? 3.21 bedoel je. En de GEnx is nog groter :P En die dingen hebben fan blades die nog net iets efficienter zijn in 't opscoopen van lucht dan andere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk nog berichten over bolletjes slikkers voorbijgekomen?
Lui die door de mand zijn gevallen door de as?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hekla gaat nu ook :(

http://www.spitsnieuws.nl...n_hekla_uitgebarsten.html

/edit: disregard, wordt alweer tegengesproken...

[ Voor 29% gewijzigd door Bolk op 19-04-2010 19:20 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 130 Laatste

Dit topic is gesloten.