Het Luchtvaart Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 130 Laatste
Acties:
  • 491.264 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Devil schreef op maandag 25 februari 2008 @ 00:36:
Het is een testvlucht. Dus je kunt wel op 3000 voet met 100% biobrandstof van LHR naar AMS vliegen, maar daar heb je natuurlijk in het echt helemaal niets aan. Vandaar dat ze een test in een realistische setting uitvoeren en dan kun je blijkbaar maar op max 20% biobrandstof vliegen.
Volgens schiet je daar niets mee op, aangezien die 20% palmolie eerst vanuit de andere kant van de wereld met een tanker hierheen moet, dus ik vraag me af wat uiteindelijk meer energie kost.
Ik denk dat hier wel rekening meegehouden wordt, kerosine moet ook van ver komen met waarschijnlijk een tanker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ging deze testvlucht er nou juist niet om dat ze gingen bewijzen dat de bio fuel op 10km niet bevriest?

Dus een paar rondjes boven de noordzee om te klimmen en te dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:27

Freak187

geen

Twhomp schreef op zondag 24 februari 2008 @ 07:12:
[...]

Nu weet ik stiekem uit ervaring te vertellen dat een vaak gehoorde klacht onder het onderhoudspersoneel bij Martinair is dat de vloot 'oude troep' is. Dit zorgt voor steeds exotischere problemen, steeds meer AOG's en heel veel (en duur) extra onderhoud.

Tsja, het is een keuze. En ze hebben de poen niet voor nieuw spul ;)
Die 767-en van Martinair zitten aan het einde van hun leven. Ze zijn bijna niet luchtwaardig meer en Boeing wil geloof ik alleen maar een verlenging geven als Martinair een paar zware checks gaat uitvoeren. Ze willen die 767 nog zolang mogelijk laten vliegen, omdat er nog geen duidelijkheid is over KLM en wat die willen met Martinair.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Bartjeee schreef op maandag 25 februari 2008 @ 00:41:
[...]

Ik denk dat hier wel rekening meegehouden wordt, kerosine moet ook van ver komen met waarschijnlijk een tanker.
Wat denk je dat ze in Pernis maken dan? Ligt gewoon een pijpleiding naar Schiphol.
En de olie komt niet uit landen als Indonesie of Maleisie.
Het is naif om te denken dat er met dat soort dingen rekening gehouden wordt, het hele 'bio' gebeuren is voor het merendeel van de bedrijven niet meer dan een marketing verhaal.
Voor die prachtige CO2 neutrale palmolie worden namelijk in tropische landen dagelijks duizenden hectaren oerbos simpelweg platgebrand. Na een paar jaar zijn de oliepalmen 'op' en ook die worden dan weer platgebrand om een nieuwe plantage te beginnen.
Er moeten wel heel wat vruchtjes aan groeien om het platbranden van het regenwoud en het transport naar Europa weer te compenseren.

[ Voor 15% gewijzigd door Devil op 25-02-2008 11:55 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 17:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Devil schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:54:
[...]
Wat denk je dat ze in Pernis maken dan? Ligt gewoon een pijpleiding naar Schiphol.
Waar.
En de olie komt niet uit landen als Indonesie of Maleisie.
Ook waar.
Het is naif om te denken dat er met dat soort dingen rekening gehouden wordt, het hele 'bio' gebeuren is voor het merendeel van de bedrijven niet meer dan een marketing verhaal.
Voor die prachtige CO2 neutrale palmolie worden namelijk in tropische landen dagelijks duizenden hectaren oerbos simpelweg platgebrand. Na een paar jaar zijn de oliepalmen 'op' en ook die worden dan weer platgebrand om een nieuwe plantage te beginnen.
Er moeten wel heel wat vruchtjes aan groeien om het platbranden van het regenwoud en het transport naar Europa weer te compenseren.
En tot overmaat van ramp wordt voor de productie van biobrandstof ook vaak van alles gebruikt dat ook als voedsel kan dienen (alcohol uit mais is een bekend voorbeeld :( ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

is het een milieu-discussietopic geworden?

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Millieu is best luchtvaart gerelateerd, vooral omdat de luchtvaart altijd (ten onrechte) de schuld krijgt van millieu problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Devil schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:44:
Millieu is best luchtvaart gerelateerd, vooral omdat de luchtvaart altijd (ten onrechte) de schuld krijgt van millieu problemen.
Nou, ten onrechte zou ik nu ook weer niet willen zeggen, ze leveren namelijk wel degelijk een aandeel in de luchtvervuiling. Net als elke verbrandingsmotor dat doet, dus ook die van een vliegtuig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

wildhagen schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:47:
[...]

Nou, ten onrechte zou ik nu ook weer niet willen zeggen, ze leveren namelijk wel degelijk een aandeel in de luchtvervuiling. Net als elke verbrandingsmotor dat doet, dus ook die van een vliegtuig.
Nog geen 2% van het totaal. En dat vind ik best meevallen als je nagaat hoeveel vliegtuigen er nu in de lucht zijn.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 13:58

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Bolk schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:53:
[...]

Nog geen 2% van het totaal. En dat vind ik best meevallen als je nagaat hoeveel vliegtuigen er nu in de lucht zijn.
Het kan dan nog steeds maar 2 procent van het totaal zijn maar die 2% groeit bijna exponentieel.
Als je kijkt naar de landen waar de economie flink aan het groeien is zoals china zien we nu al dat het niet lang meer kan duren voordat dit verkeerd gaat.

Een ander voorbeeld is dat in engeland gemiddeld 603KG aan air emissions per inwoner wordt uitgestoten. Hiermee hebben ze zelfs het dubbele dan de United states.

Kijk ik denk dat als we in de toekomst gaan kijken we naar 2 dingen moeten kijken 1 de auto's, en 2 vliegtuigen en voor vliegtuigen is er gewoon veel winst te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 11:00

Spotter

Lichtnicht

knutsel smurf schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:08:
[...]

Het kan dan nog steeds maar 2 procent van het totaal zijn maar die 2% groeit bijna exponentieel.
Bron?
Kijk ik denk dat als we in de toekomst gaan kijken we naar 2 dingen moeten kijken 1 de auto's, en 2 vliegtuigen en voor vliegtuigen is er gewoon veel winst te behalen.
En scheepvaart? Recent is bekend geworden dat deze 2x zoveel uitstoot als de luchtvaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op zondag 24 februari 2008 @ 08:08:
[...]

Oorzaak, gevolg ;)

KLM wil wel investeren, maar Maersk niet. En KLM investeert niet zonder Maersk. KLM wil 100% van de aandelen, maar dat is weer monopoly in dit land en dat mag niet.

Dat is hetgeen dat ik op maakte van het hele verhaal.
Mhzzz lijkt me beetje "overdreven"? Sinds dat KLM en Airfrance samen werken hoor ik alleen goeie dingen over (goeie vriend van mij is piloot op de vluchtlijnen NL-FR). Sinds de affaire met de concorde wil Airfrance geen slechte reputatie meer hebben. Vele mensen denken nog steeds dat de crash in Parijs de oorzaak van slecht onderhoudt was terwijl dit totaal niet aanbod was. Desondanks let Airfrance goed op zichzelf en zijne parteners.

Die Courchevel "airport" landingstrip heb ik zelf eens meegemaakt 2 jaar terug. opstijgen wel te verstaan (weet niet meer 123 het type vliegtuig, wel weet ik nog dat het een 2 propelor aangedreven was) Ik heb volgens mij nog wel ergens foto's van staan. Mijn vader heeft vanaf naast de strip foto's genomen.
Waar daar we op wintersport (La Plagne) samen met een andere familie die heel erg goed bevriend is met de onze en samen behoorlijke verwend offpiste ski'ers/snowboarders zijn en daar een huisje hebben. Helaas had de vader van mijn beste vriend hart klachten met zijn hart transplantatie (3.5 jaar voor dit geval) en werdt accuut per vliegtuig naar Milaan gevlogen naar het cardioloog centrum SPA bij porte lambro vlak naast het Milano Linate strip. Behoorlijk ervaring die ik nooit meer zal vergeten. De spanning was aan alle kanten te snijden. Tot de dag vandaag wist ik nooit dat dit 1 van de gevaarlijkste "airports" ooit was/is. Al moet ik je wel vertellen dat ik 7 kleuren bijna scheet toen we schans afgingen...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:34:
[...]

Mhzzz lijkt me beetje "overdreven"? Sinds dat KLM en Airfrance samen werken hoor ik alleen goeie dingen over (goeie vriend van mij is piloot op de vluchtlijnen NL-FR). Sinds de affaire met de concorde wil Airfrance geen slechte reputatie meer hebben. Vele mensen denken nog steeds dat de crash in Parijs de oorzaak van slecht onderhoudt was terwijl dit totaal niet aanbod was. Desondanks let Airfrance goed op zichzelf en zijne parteners.
Waarom overdreven? Martinair is een goede maatschappij, alleen het zwaar verouderde materiaal nekt ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 00:43:
[...]

Waarom overdreven? Martinair is een goede maatschappij, alleen het zwaar verouderde materiaal nekt ze.
Rofl ik doelde op KLM toestellen niet op de MartinAir toestellen... Foutje van mij kwa lezen. My bad kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

knutsel smurf schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:08:
[...]

Als je kijkt naar de landen waar de economie flink aan het groeien is zoals china zien we nu al dat het niet lang meer kan duren voordat dit verkeerd gaat.

Een ander voorbeeld is dat in engeland gemiddeld 603KG aan air emissions per inwoner wordt uitgestoten. Hiermee hebben ze zelfs het dubbele dan de United states.

De echt grote winst valt blijkbaar bij de scheepvaart te behalen. Een tijd terug bleek uit een onderzoek dat de scheepvaart ongeveer 2x zoveel uitstoot als de luchtvaart. Maar daar hoor je dan weer niemand over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Devil schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:36:
[...]
Maar daar hoor je dan weer niemand over.
Kijk eens naar mijn vorige post in dit topic, een paar boven de jouwe :*) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:09

rapture

Zelfs daar netwerken?

Devil schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:36:
De echt grote winst valt blijkbaar bij de scheepvaart te behalen. Een tijd terug bleek uit een onderzoek dat de scheepvaart ongeveer 2x zoveel uitstoot als de luchtvaart. Maar daar hoor je dan weer niemand over.
Scheepvaart vervoert ook minstens factor 100x meer goederen dan luchtvaart. Per kilo goed dat je transporteert, zijn vliegtuigen het meest vervuilend. Dan heb je het onnodig en ongestructureerd auto rijden, veel van deze wagens vervoeren bijna niks en dienen alleen om persoon van A naar B te brengen. We kunnen dat halveren door massaal te fietsen, brommers rijden, OV gebruiken,... of moeten we wachten op de tijd dat maandelijkse autokosten boven de gemiddelde maandloon ligt? Een diesellocomotief mag zelfs zwarte rook uitspugen, het blijft minder vervuilend dan duizend "schone uitlaten". Een schip mag ook zwarte rook uitspugen, het blijft minder vervuilend dan tienduizend "schone uitlaten" van vrachtwagens.

Niet raar dat je 10 à 20 jaar geleden in Vietnam hier en daar een eencilinder tractortje zwarte rook ziet spugen en de luchtkwaliteit is nog altijd merkbaar beter dan België, waar we honderdduizenden actieve uitlaten hebben.

Niet alleen de uitlaat/uitstoot is belangrijk, ook de aantallen en vervuilingsniveau tov andere vervoersmiddelen zijn belangrijk.

[ Voor 11% gewijzigd door rapture op 27-02-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Dat eerste ben ik zeker niet met je eens. De gegevens die ik heb geven het volgende aan voor een Fokker 100. We nemen een vlucht van Amsterdam naar Toulouse (600NM) de fuel burn per passagier is dan 31.5kg/pax. Dit komt overeen met 39 liter.
600NM is 1080KM dat komt dus neer op een 'verbruik' van 1:28 aan kerosine, een relatief schone branstof. En dan hebben we het over een relatief oud vliegtuig. Een nieuwe 737 doet 22,5 kg/p
Oftwel 1:38.5 of zoals de overheid het doet 67 gram CO2 per kilometer. Energie label A, bijna de helft van de uitstoot van een toyota prius. Met andere woorden hetzelfde verbruik als een prius met 2 mensen erin (meer mensen kunnen daar uberhaupt niet in ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Je bevestigt waarom ik auto's en vliegtuigen bijeen plaats. Interessant om te weten: vliegtuigen zijn een vorm van OV zodat je de vervuiling door het aantal passagiers kan delen en met de kwartgevulde auto's kan laten concurreren. Dan blijft scheepvaart met 2x vervuiling een veel grotere factor aan goederen verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Tja allemaal mooi, maar omdat de scheepvaart veel goederen vervoert mogen die lekker op technologie uit 1900 met vaten vol stroperige stookolie rondpruttelen?
Waarom moet de luchtvaart die zich al tientallen jaren zonder enige vorm van subsidie steeds verder ontwikkeld telkens weer gestraft worden met heffingen en 'millieu tax', terwijl we de scheepvaart volledig met rust laten.
Het lijkt mij dat dat juist het front is waar nu de meeste winst behaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als een schip vergelijkbaar is met 100 vliegtuigen, dan mag zo'n schip veel uitstoten voordat ze in de buurt van de uitstoot van 100 vliegtuigen komen. Als de olie 10x duurder in koopkracht wordt, dan komen de zeilschepen terug, die maar wat auxiliary power nodig hebben om de gemechaniseerde zeilen aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
rapture schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:40:
Als een schip vergelijkbaar is met 100 vliegtuigen, dan mag zo'n schip veel uitstoten voordat ze in de buurt van de uitstoot van 100 vliegtuigen komen. Als de olie 10x duurder in koopkracht wordt, dan komen de zeilschepen terug, die maar wat auxiliary power nodig hebben om de gemechaniseerde zeilen aan te sturen.
Het zou op jouw manier misschien eerlijker zijn, maar puur absoluut gezien kun je dus een boel winst maken door de scheepvaart aan te pakken op hun uitstoot. Deels omdat ze erg vervuilend zijn (absoluut gezien) en deels omdat er nog niet veel aan gedaan wordt op dit moment. En juist omdat een schip zoveel spul versleept, is de impact van de kosten op een deel van de lading dus ook minder..

(heb geen flauw idee van de huidige stand van de nautische techniek en ga er dus vanuit dat er nog veel te verbeteren valt, iets wat met auto's en vliegtuigen niet echt meer mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En economisch: Als een zakenman 3 weken zou doen om naar Singapore te gaan (per schip) ipv 12 uur, zou dat een heleboel meer kosten. Anderzijds: Waarom doen ze niet gewoon allemaal aan videoconferencing ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

rapture schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:13:
[...]
Scheepvaart vervoert ook minstens factor 100x meer goederen dan luchtvaart.
Appels en peren. Met een schip vervoer je kolen, met een vliegtuig vervoer je de onderdelen van de computers die de fabriek aansturen waar ze diezelfde kolen in de fik steken :P

Bovendien weet ik nog zo net niet of het verschil zo groot is... heb je daar een bron van? Tuurlijk, een schip met Nissans van 600.000 ton vervoert in 1 keer een vracht waar je 500 vliegtuigen voor nodig zou hebben, maar die doet er wel een paar weken over om van Japan naar Europa te varen. Er zijn ontieglijk veel vliegtuigen op de wereld, en een enkele 747 met een laadvermogen van 100 ton is in die paar weken tijd al een keer of 50 heen en weer gevlogen naar Hong Kong. Bovendien ondervindt een vliegtuig in de lucht veel minder weerstand en is het gewicht van de constructie veel lager vergeleken met de nuttige payload dan dat van een gemiddelde tanker, autoboot of bulkcarrier. :)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 13:58

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:05:
En economisch: Als een zakenman 3 weken zou doen om naar Singapore te gaan (per schip) ipv 12 uur, zou dat een heleboel meer kosten. Anderzijds: Waarom doen ze niet gewoon allemaal aan videoconferencing ed?
Video conferencing is een product dat ik verkoop :) en om dat te verkopen en vooral aan telecom providers vlieg ik heel de wereld over.
Maandag naar Dubai en dan Oman om een presentatie te geven.

Voor de gene die het willen weten de 14:10 vlucht vanaf schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knutsel smurf schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:29:
[...]

Video conferencing is een product dat ik verkoop :) en om dat te verkopen en vooral aan telecom providers vlieg ik heel de wereld over.
Maandag naar Dubai en dan Oman om een presentatie te geven.

Voor de gene die het willen weten de 14:10 vlucht vanaf schiphol.
Maak gewoon een pps en mail het door? Is toch veel goedkoper? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 21:41
En dit ging BIJNA mis....tsjonge jonge wat komen ze daar goed weg: http://www.nieuwnieuws.nl.../a320_bijna_gecrasht.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:05
Afbeeldingslocatie: http://www.airliners.net/uf/536882887/phpOltUWB.jpg

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wow, dat scheelt wel heel weinig ja. Raakt-ie nou met de vleugeltip de baan of zit-ie er nog net boven? Beetje lastig te zien met die spray...

Maar waarom word er nog geland met zo'n zware storm? Is dat niet vragen om problemen? Worden er dan geen landingsbanen gesloten ofzo? Op Schiphol gebeurde dat gisteren en eergisteren iig wel...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Zie je wel, ik dacht al in het filmpje te zien dat die tip de grond raakte.

Nieuwe onderbroeken voor iedereen in dat vliegtuig. Meer 'near miss' bestaat haast niet :/

edit: ik weet nu het verschil tussen een 'near miss' en een 'near hit' :+

[ Voor 18% gewijzigd door Twhomp op 02-03-2008 11:30 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn! Dat wil je echt niet mee maken!
In mijn optiek heeft de wingtip ook de baan geraakt.
Wellcht ook zelfs de vleugel beetje door gebogen, trek in Photoshop maar eens een lijn over de rand van de vleugel, 't einde komt niet netjes uit. Lichte curve in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Oef wat een ongelukkige gust was dat zeg. De crosswindlanding was op zich volgens het boekje.

De go-around was uiteraard de juiste keuze.

/edit: even de boeken open gehad over de Airbus en "ground-law":

Direct proportional relationship between the sidestick deflection and deflection of the flight controls.

Oftewel, met full sidestick is full aileron. Of dat de wind kan ovewinnen is de vraag. In zo'n situatie geef je wel full stick denk ik (menselijke reactie).

[ Voor 54% gewijzigd door Bolk op 02-03-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Niet de eerste keer dat het op deze manier misgaat met een A320... heeft iemand die foto's van een paar weken terug uit Spanje (Bilbao dacht ik) al gepost?

edit: hier dan-

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tsuru/mainphpg2viewcoredi6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tsuru/mainphpg2viewcorecj6.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Tsuru op 02-03-2008 13:39 ]

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Lees net dat de Amerikaanse luchtmacht 179 toestellen bij EADS gekocht heeft. Dit lijkt me toch wel een klap voor Boeing, vraag me wel af wat voor toestellen dit zijn A340?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stond gisteren ook op nu.nl (hier). Daar werd gezegd dat het toestel gebaseerd is op de A330.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Bolk schreef op zondag 02 maart 2008 @ 11:45:
Oef wat een ongelukkige gust was dat zeg. De crosswindlanding was op zich volgens het boekje.

De go-around was uiteraard de juiste keuze.

/edit: even de boeken open gehad over de Airbus en "ground-law":

Direct proportional relationship between the sidestick deflection and deflection of the flight controls.

Oftewel, met full sidestick is full aileron. Of dat de wind kan ovewinnen is de vraag. In zo'n situatie geef je wel full stick denk ik (menselijke reactie).
Het ziet er toch uit alsof hij bij het decrabben te weinig aileron geeft, waardoor de wind onder de vleugel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Mja, misschien te weinig ervaring. Zou kunnen :)

http://www.sonnyradio.com/F15.wmv

Deze is trouwens bizar. Ik zie 'm trouwens net voor het eerst, dus excuses als tie al voorbij gekomen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

OMG, vliegen met maar één vleugel... dat dat ding nog uit die rol kwam zeg :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heftig! :D
Had ie nog mazzel dat z'n fuel niet op was voordat ie bij de baan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tsuru/kc30_header.jpg

A330 wordt de nieuwe tanker van de USAF

[ Voor 15% gewijzigd door Tsuru op 03-03-2008 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 11:33:
In mijn optiek heeft de wingtip ook de baan geraakt.
Wellcht ook zelfs de vleugel beetje door gebogen, trek in Photoshop maar eens een lijn over de rand van de vleugel, 't einde komt niet netjes uit. Lichte curve in.
Hij heeft inderdaad de baan geraakt:
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/7726/undhp144mx3.jpg
http://www.hamburg-airpor...?tid=763&pid=2607#pid2607

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

niet helemaal hoe wij het doen, maar lache gedicht:
THE COPILOT

I am the copilot. I sit on the right.
It's up to me to be quick and bright;
I never talk back for I have regrets,
But I have to remember what the Captain forgets.

I make out the Flight Plan and study the weather,
Pull up the gear, stand by to feather;
Make out the mail forms and do the reporting,
And fly the old crate while the Captain is courting.

I take the readings, adjust the power,
Put on the heaters when we're in a shower;
Tell him where we are on the darkest night,
And do all the bookwork without any light.

I call for my Captain and buy him cokes;
I always laugh at his corny jokes,
And once in awhile when his landings are rusty
I always come through with, "By gosh it's gusty!"

All in all I'm a general stooge,
As I sit on the right of the man I call "Scrooge";
I guess you think that is past understanding,
But maybe some day he will give me a landing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Heeft er iemand een fatsoenlijk alternatief voor Luchtvaartnieuws? Dat die gasten geld willen verdienen is prima, maar ze knippen op de content en je moet tegenwoordig voor elk artikel "member" zijn :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik ook al naar opzoek, ik struin nu maar wat fora af, airliners, scramble af en toe een berichtje op nu.nl. Maar een verzamelplek heb ik nog niet kunnen vinden.

Denk niet dat ze een handige weg zijn ingeslagen met dat members gedoe.
Dat nieuws halen ze ook ergens vandaan dus dat kunnen anderen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Vandaag eens naar de Polderbaan spottersplek geweest met mijn nieuwe camera. Gewoon om eens te kijken hoe mijn camera het er vanaf zou brengen. Het is namelijk geen super deluxe dslr, maar een Panasonic DMC-FZ18 :+

Drie (van een stuk of 20 definitieve) foto'tjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.dragtsma.tweakdsl.nl/Web%20afbeeldingen/v1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dragtsma.tweakdsl.nl/Web%20afbeeldingen/v2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dragtsma.tweakdsl.nl/Web%20afbeeldingen/v3.jpg

Aangezien ik een leek qua vliegtuigfotografie ben zijn het geen hoogstandjes geworden maar voor een eerste keer ben ik niet ontevreden :) Mijn kennis is verder ook niet geweldig wat betreft, met name, de burger luchtvaart. Maar volgens mij zijn bovenstaande vliegtuigen: een Airbus A320 en 2x een Boeing 737, maar welke versie nummers weet ik helaas niet.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Airbus A330, Airbus A321, Boeing 737 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 04-09 12:08
Bolk schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 19:43:
Airbus A330, Airbus A321, Boeing 737 :)
Hehe ok, jemig zit ik er toch goed naast :P Bedankt :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kan je na gratis registratie onder andere vliegtuigen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Lekkere schade weken voor DLH. Ook al een catering truckje tegen een A346 aan :X

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer problemen met een Lufthansa: http://www.deredactie.be/...312_charleroi_noodlanding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

En ze rekenen op winstgroei :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Bolk schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:39:
Heeft er iemand een fatsoenlijk alternatief voor Luchtvaartnieuws? Dat die gasten geld willen verdienen is prima, maar ze knippen op de content en je moet tegenwoordig voor elk artikel "member" zijn :{
Daarnaast vind ik het nieuws daar echt karig. Ze posten nieuws waarvan ik denk... is daar toevallig voor betaald :/ Zo was er enkele maanden terug elke dag wel een 'nieuwtje' over VLM airlines. Of dit item van gisteren:
'Piloot worden is niet alleen weggelegd voor de elite'

11-03-2008

GRONINGEN - Het eindeloze luchtruim altijd als jongensdroom gehad? De cockpit altijd als mooiste kantoor gezien? Maar piloot worden kan niet, want, tja, beetje duur hè? Verkeerde gedachte, vindt Hans Edens, hoofd van ABN AMRO’s Pilotendesk. “Papa en mama hoeven helemaal niet garant te staan, die dekking is niet nodig. Piloot worden is absoluut niet alleen weggelegd voor de elite.
Ze hebben ook zo vaak van die onzinberichten als 'Bezettingsgraad bij maatschappij X is in januari gedaald', wtf heb je daaraan. Het is geen goede site maar zoals al eerder gezegd is er niet een goed alternatief, dus kijk ik stiekem toch iedere dag even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-09 15:11
Goh, een paar weken terug heb ik ook in een CRJ200 van Lufthansa gezeten en die kon aanvankelijk niet vertrekken vanwege een waarschuwingslampje (was vals alarm) in de cockpit. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Volgens mij doen ze het expres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artcore schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:17:
[...]

Daarnaast vind ik het nieuws daar echt karig. Ze posten nieuws waarvan ik denk... is daar toevallig voor betaald :/ Zo was er enkele maanden terug elke dag wel een 'nieuwtje' over VLM airlines. Of dit item van gisteren:

[...]

Ze hebben ook zo vaak van die onzinberichten als 'Bezettingsgraad bij maatschappij X is in januari gedaald', wtf heb je daaraan. Het is geen goede site maar zoals al eerder gezegd is er niet een goed alternatief, dus kijk ik stiekem toch iedere dag even.
Soms toch interessant om dingen te weten te komen, zo is de F-117 gisteren op pensioen gegaan: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=25017

Take-off van 50° met een Concorde:
http://www.airliners.net/...space-Concorde/1334711/L/
Ziet er eigenlijk eerder een Tu-144 uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, even een wellicht rare vraag. Ik reed net (zo rond 16:30 was het) naar huis, en volgens mij steeg er vanaf vliegbasis Woensdrecht een vliegtuig op, of zo zag het er althans toch uit, hij vloog erg laag (hooguit paar honderd meter), maar steeg behoorlijk stijl.

Helaas kon ik niet zien wat voor kist het was (aandacht op de weg houden etc), maar volgens mij was het een militaire kist (donkergroen van kleur), en het was een propellerbak. Ik kon helaas niet zien of het twee of vier motoren had. Het was iig zeker geen Pilatus PC-7.

Aangezien Woensdrecht bij mijn weten alleen nog door Pilatus PC-7's word gebruikt, kan iemand vertellen wat dit voor kist geweest moet zijn?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Er komen veel meer kisten op Woensdrecht dan alleen PC7's... Fokker Services zit er onder andere ook nog. Militaire Fokker 50/60 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, dat wist ik niet, dacht dat dat al verdwenen was bij het faillisement van Fokker destijds....

Fokker 50/60 zou qua formaat volgens mij wel eens kunnen kloppen ja...

Kan het misschien ook iets te maken hebben met die F-16's die deze week op Woensdrecht actief waren? Materiaal vervoeren ofzo.

Overigens vloog het toestel toen ik hem zag richting Zeeland.

Niet dat het nou zo belangrijk is ofzo, vroeg het me gewoon af. Kisten van dit formaat heb ik de laatste 15 jaar ofzo niet of nauwelijks op Woensdrecht meer gezien.

Trouwens, als we het toch over Woensdrecht hebben: dit weekend (zaterdag, 13:00) word een tweede poging gedaan om een oude vliegtuig-hangar uit 1948 op de basis op te blazen, de eerste poging was mislukt, de hangar bleef overeind. Zie dit nieuwsbericht.

[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 14-03-2008 18:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Blijft me verbazen, maar ze zien er blijkbaar meer in dan ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

wildhagen schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:57:

Trouwens, als we het toch over Woensdrecht hebben: dit weekend (zaterdag, 13:00) word een tweede poging gedaan om een oude vliegtuig-hangar uit 1948 op de basis op te blazen, de eerste poging was mislukt, de hangar bleef overeind. Zie dit nieuwsbericht.
Sterk spul. :D

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand trouwens nog eens een serie over 't vlieg gebeuren wil kijken waar een lekkere dosis britse humor in verwerkt zit, zoek dan eens naar Mile High.
En ja, die naam wordt eer aan gedaan en alles ligt er dubbel dik bovenop.
Is al wel een oudere serie (2003), zijn twee seizoenen van.

Overigens, voor real-life vlieg gebeuren moet je maar niet kijken.
"Gear down, cabin crew landing in 20 minutes". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Grrr @ luchtvaartnieuws :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:42

aerofreak

Steve Jobs

what's wrong :?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
405 Teletekst ma 17 mrt
***************************KLADBLOK ***
***Slapende piloten missen vliegveld

` Veertig nietsvermoedende passagiers
van een vlucht tussen twee eilanden in
Hawaï kregen achteraf de schrik van hun
leven.De piloten van hun vliegtuig
bleken diep in slaap te zijn geweest.

Ze sliepen zo vast,dat ze het vliegveld
misten.Op de luchthaven van Hilo werden
ze erg ongerust toen het vliegtuig van
de radar verdween.Ze probeerden de twee
piloten te bereiken,maar die sliepen
door elf oproepen heen.Uiteindelijk
werd een van de piloten toch wakker van
een oproep van de luchtverkeersleiding.

Enkele minuten later zetten de piloten
het vliegtuig veilig aan de grond.De
schone slapers zijn direct ontslagen.
****Tips,reacties? Mail 401@nos.nl ****
volgende headlines nieuws sport

Daar gaat je mooie baan. :o Vraag me af welke hutjemutje-maatschappij dat was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 18:22
Waarschijnlijk bedoelt hij die 10 seconden reclame-melding :|
Sjah schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:36:
405 Teletekst ma 17 mrt
***************************KLADBLOK ***
***Slapende piloten missen vliegveld

` Veertig nietsvermoedende passagiers
van een vlucht tussen twee eilanden in
Hawaï kregen achteraf de schrik van hun
leven.De piloten van hun vliegtuig
bleken diep in slaap te zijn geweest.

Ze sliepen zo vast,dat ze het vliegveld
misten.Op de luchthaven van Hilo werden
ze erg ongerust toen het vliegtuig van
de radar verdween.Ze probeerden de twee
piloten te bereiken,maar die sliepen
door elf oproepen heen.Uiteindelijk
werd een van de piloten toch wakker van
een oproep van de luchtverkeersleiding.

Enkele minuten later zetten de piloten
het vliegtuig veilig aan de grond.De
schone slapers zijn direct ontslagen.
****Tips,reacties? Mail 401@nos.nl ****
volgende headlines nieuws sport

Daar gaat je mooie baan. :o Vraag me af welke hutjemutje-maatschappij dat was....
Dit heb ik enige tijd geleden al gelezen, vrij oud nieuws dus. Ik kan het alleen niet meer terugvinden ...

[ Voor 76% gewijzigd door Wouter! op 17-03-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Heeft iemand misschien enig idee (inside information ofzo) waarom van gisteren op vandaag ineens alle vluchten van Lima naar Amsterdam van 4 t/m 9 augustus 2008 niet meer te boeken zijn. Zowel Economy als Business class is volgens het boekingssysteem vol, maar dat lijkt me eerlijk gezegd een beetje sterk. Gisteren waren de laagste prijzen voor alle dagen nog beschikbaar en nu ineens niets meer (6 dagen maal een Boeing 777 = wel heel veel stoelen die in 1 dag zijn volgeboekt) :? . Dit geldt alleen voor de terugweg, heen is nog wel ruimte ... er gaat dus in elk geval wel een toestel die kant op :).

Morgen 'ns even met het reserveringscentrum bellen want ik had 'n vlucht op 6 augustus op het oog.

En dan nog een klein onbelangrijk vraagje: Is er "iets" van inflight entertainment op de 757's van NWA (van AMS naar EWR in dit geval)? En dezelfde vraag m.b.t. de 757's van Delta Airlines, en de 747's en MD11's van KLM :). Ik weet dat één en ander is omgebouwd maar kan niet precies achterhalen wat precies, en op welke manier. 't Is niet heel belangrijk, maar ik ben wel benieuwd welk vermaak ik kan verwachten omdat ik absoluut niet kan slapen in een vliegtuig (of boot/auto/bus/(slaap)trein/o.i.d.). In de KLM A330's is het prima voor mekaar :P (en in de NWA A330's ook ... als het werkt :/) . Hier, hier en hier staat wel iets, maar ik dacht dat die ombouw (KLM 747 en MD11) inmiddels al bezig was :?. Ook gaat de informatie met name over het aanbod, niet over de wijze waarop het in welk vliegtuig wordt aangeboden.

[ Voor 41% gewijzigd door Wouter! op 18-03-2008 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Wouter! schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:08:
Heeft iemand misschien enig idee (inside information ofzo) waarom van gisteren op vandaag ineens alle vluchten van Lima naar Amsterdam van 4 t/m 9 augustus 2008 niet meer te boeken zijn. Zowel Economy als Business class is volgens het boekingssysteem vol, maar dat lijkt me eerlijk gezegd een beetje sterk. Gisteren waren de laagste prijzen voor alle dagen nog beschikbaar en nu ineens niets meer (6 dagen maal een Boeing 777 = wel heel veel stoelen die in 1 dag zijn volgeboekt) :? . Dit geldt alleen voor de terugweg, heen is nog wel ruimte ... er gaat dus in elk geval wel een toestel die kant op :).

Morgen 'ns even met het reserveringscentrum bellen want ik had 'n vlucht op 6 augustus op het oog.
Het kan zijn dat zo'n vakantiewinkel het eea heeft gekocht, of misschien is er wel een of andere delegatie die met z'n allen naar/via ons landje reist :P (denk het eerste)
En dan nog een klein onbelangrijk vraagje: Is er "iets" van inflight entertainment op de 757's van NWA (van AMS naar EWR in dit geval)? En dezelfde vraag m.b.t. de 757's van Delta Airlines, en de 747's en MD11's van KLM :). Ik weet dat één en ander is omgebouwd maar kan niet precies achterhalen wat precies, en op welke manier. 't Is niet heel belangrijk, maar ik ben wel benieuwd welk vermaak ik kan verwachten omdat ik absoluut niet kan slapen in een vliegtuig (of boot/auto/bus/(slaap)trein/o.i.d.). In de KLM A330's is het prima voor mekaar :P (en in de NWA A330's ook ... als het werkt :/) . Hier, hier en hier staat wel iets, maar ik dacht dat die ombouw (KLM 747 en MD11) inmiddels al bezig was :?. Ook gaat de informatie met name over het aanbod, niet over de wijze waarop het in welk vliegtuig wordt aangeboden.
vanaf november 2006 was Engineering en Maintenance al bezig om tijdens de grote checks de 747's te voorzien van de Infl. Ent. System, dus als je geluk hebt heb je een van de omgebouwde units. Kzal eens wat kennissen vragen.
De MD11 heeft ook grotendeels al entertainment btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Altaphista schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:12:
[...]

Het kan zijn dat zo'n vakantiewinkel het eea heeft gekocht, of misschien is er wel een of andere delegatie die met z'n allen naar/via ons landje reist :P (denk het eerste)
Inmiddels is het wel weer gewoon te boeken :) ... vreemd.
vanaf november 2006 was Engineering en Maintenance al bezig om tijdens de grote checks de 747's te voorzien van de Infl. Ent. System, dus als je geluk hebt heb je een van de omgebouwde units. Kzal eens wat kennissen vragen.
Okey, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Altaphista schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:12:

Volgens mij alleen de PH-KCG, de rest komt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Spotter schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:42:
[...]

Enig idee op welk traject die voornamelijk wordt ingezet? In fotodatabases zie ik 'm naast Amsterdam alleen een enkele keer in Montreal verschijnen ...

[ Voor 17% gewijzigd door Wouter! op 18-03-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Laatst online: 08:47
Juich, m'n broer heeft zijn medische test klasse 1 behaald (onder voorbehoud van lenzen en altijd een reservebril meedragen). Hij is nu wel al 29, maar als het zijn droom is, waarom niet :) Theoretisch gedeelte zou geen enkel probleem mogen zijn omdat hij al jaren in de luchtvaart zit (nu nog als analyst van flight safety van een Belgisch luchtvaartbedrijf). Ik ben benieuwd hoe ver hij zal doorzetten, ik hoop tot piloot natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Spotter schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:42:
[...]

mijn fout, ja klopt alleen KCG... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Congratz! :)

Als ik die site zo lees, lijkt het erop dat ze de gaten van Martinair gaan vullen die zijn achter gebleven nadat ze gestopt zijn met de EU vluchten?
Met een paar uitschieters naar 't midden oosten/Noord Afrika?
Full charter services, e.g. on behalf of tour operators to the Mediterranean and for the Hadjj and Umara in the Middle -East
ACMI (wet-lease) services to airlines
All business class services on selected routes, e.g. on behalf of the oil industry in Northern Africa
Business class services in the ad hoc market, e.g. for incentives and group travel
Management services for other airlines
Ben benieuwd met wat voor prijzen ze gaan komen, concurrentie naar 't middelandse zee gebied is wel moorden met EasyJet, Transavia, Ryanair & Tui + weet ik veel wat nog meer. :)

Krijgen Amsterdammers korting vanwege de naam? 8-)
Ben benieuwd naar de livery van zo'n kist, met de bekende 3 kruisjes van Amsterdam wellicht? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Wouter! schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:09:
[...]

Enig idee op welk traject die voornamelijk wordt ingezet? In fotodatabases zie ik 'm naast Amsterdam alleen een enkele keer in Montreal verschijnen ...
In principe gaat ie het hele systeem door (op MD-11 routes uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Spotter schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:20:
[...]

In principe gaat ie het hele systeem door (op MD-11 routes uiteraard).
Iemand met inside information (moet vast al wel ergens bekend zijn in de planning) die weet waar ie op 10 juli vliegt :P O-) ??

Volgens mij kom ik trouwens op 3 juni in de nieuwe 777-300 terecht richting JFK 8) (nog niet geboekt, maar wel zo gepland ... eind deze week boeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:05
Haha vroeger toen ik klein was hoopte ik altijd dat ik met een md11 zou vliegen want die ging extra hard dacht ik , want die had zo'n vette motor op zn staart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:09:
Congratz! :)

Als ik die site zo lees, lijkt het erop dat ze de gaten van Martinair gaan vullen die zijn achter gebleven nadat ze gestopt zijn met de EU vluchten?
Met een paar uitschieters naar 't midden oosten/Noord Afrika?

[...]

Ben benieuwd met wat voor prijzen ze gaan komen, concurrentie naar 't middelandse zee gebied is wel moorden met EasyJet, Transavia, Ryanair & Tui + weet ik veel wat nog meer. :)

Krijgen Amsterdammers korting vanwege de naam? 8-)
Ben benieuwd naar de livery van zo'n kist, met de bekende 3 kruisjes van Amsterdam wellicht? :)
Ik weet dat er grijze/rode uniformen komen (lekker alternatief :9) en dat de eerste operaties vooral naar Turkije gaan. Meer weet ik ook niet. Wat op de website stond is eigenlijk hetgeen ik ook weet :)

Ik denk dat de kleur van de website ongeveer de livery aangeeft. Dus grijze kisten met AA op de staart, maar pin me hier niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
Wouter! schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:58:
[...]

Iemand met inside information (moet vast al wel ergens bekend zijn in de planning) die weet waar ie op 10 juli vliegt :P O-) ??

Volgens mij kom ik trouwens op 3 juni in de nieuwe 777-300 terecht richting JFK 8) (nog niet geboekt, maar wel zo gepland ... eind deze week boeken).
planning 10 juli? ze weten vaak niet eens welke kist, ze waar inzetten voor volgende week. Een aircraft change is vrij normaal namelijk.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 02:22:
[...]
Dus grijze kisten met AA op de staart, maar pin me hier niet op vast.
Grijze kist met AA erop?

Afbeeldingslocatie: http://smartbusinesstravel.com/wp-content/uploads/american-airlines-1.jpg
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Karlok[JY-616] schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:25:
[...]

planning 10 juli? ze weten vaak niet eens welke kist, ze waar inzetten voor volgende week. Een aircraft change is vrij normaal namelijk.
Dat weet ik wel, maar is toch wel een planning waar ze vanuit gaan? Dat er (vaak) wat verandert staat daar los van. Ze hebben momenteel één 777-300, maar die staat op 3 juni toch al wel gepland richting JFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Dat idee krijg ik ook continu, maar we wachten het wel af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Wouter! schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:34:
[...]

Dat weet ik wel, maar is toch wel een planning waar ze vanuit gaan? Dat er (vaak) wat verandert staat daar los van. Ze hebben momenteel één 777-300, maar die staat op 3 juni toch al wel gepland richting JFK.
Dat komt omdat ze maar 1 300 hebben. Die plannen ze dus op specifieke routes. Voor de andere kisten is het meer toeval dan planning. Op Europa werken ze met een dagplanning, die meerde keren per dag veranderd, door onder anderen vertragingen, technische problemen etc. Aan het einde van de dag word dan de planning voor de volgende dag gemaakt. Het enige wat ze nu al weten over juni is welke vliegtuigen in onderhoud staan en op welke stations welk type vliegtuigen horen te staan.

Dat is natuurlijk ook logisch, want een dagplanning maken is al behoorlijk veel werk, laat staan een planning voor een paar maanden. Als dan vandaag een van de geplande vliegtuigen door een technisch probleem 3 dagen aan de grond staat, kun je je planning voor de komende maanden weer helemaal overnieuw gaan doen, omdat er dan flink geschoven moet worden.
Vervolgens wijkt er een vliegtuig uit naar Brussel wegens slecht weer in Amsterdam, waardoor die vlucht uiteindelijk met een paar uur vertraging zal binnenkomen op Schiphol. Om te voorkomen dat hierdoor een andere vlucht ook een vertraging van een paar uur oploopt wordt het reserve vliegtuig ingezet, waardoor ze weer helemaal opnieuw kunnen gaan plannen.
Dit soort verstoringen komen gewoon meerdere keren per dag voor, dus een maandplanning bijhouden is gewoonweg niet te doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Devil op 19-03-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Devil schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:28:
[...]

Dit soort verstoringen komen gewoon meerdere keren per dag voor, dus een maandplanning bijhouden is gewoonweg niet te doen.
Zeker met de MD-11 waar ze toch redelijk wat verstoringen mee hebben. De minste kans om de KCG aan te treffen is in ieder geval Montreal (ondanks de foto's) aangezien dit het allergaartje is van de MD-11 routes. Alle verstoringen worden doorgeschoven op deze vlucht (volgens mij omdat dit de laatst vertrekkende is) waardoor deze route eigenlijk alles ziet. Een paar maanden terug was minder dan de helft MD-11 terwijl deze er toch 'vast' op staat. Het schijnt inmiddels an wat beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Spotter schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 13:38:
[...]

Zeker met de MD-11 waar ze toch redelijk wat verstoringen mee hebben. De minste kans om de KCG aan te treffen is in ieder geval Montreal (ondanks de foto's) aangezien dit het allergaartje is van de MD-11 routes. Alle verstoringen worden doorgeschoven op deze vlucht (volgens mij omdat dit de laatst vertrekkende is) waardoor deze route eigenlijk alles ziet. Een paar maanden terug was minder dan de helft MD-11 terwijl deze er toch 'vast' op staat. Het schijnt inmiddels an wat beter te zijn.
Dan denk ik dat ik ook erg weinig kans heb om 'm aan te treffen. De vlucht waar ik mee zou terugkomen vertrekt 9 juli om 23:35 uur vanaf Schiphol (erg laat dus) en is dan via Bonaire en Quito om 6:10 in Guayaquil, waar ik dan om 7:10 uur vertrek. 11 juli om 5:00 uur 's ochtends ben ik dan weer op Schiphol :) (ik voel de jetlag nu al aankomen B) ;) ).

De vlucht naar Montréal vertrekt rond half vier 's middags volgens mij ... :?

Ach, we zullen wel zien ... erg belangrijk is het niet :P.

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter! op 19-03-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=25166

ik heb vandaag nog een Italiaan (in Italië) gesproken, die zei dat de Italianen te koppig en eigenwijs waren om wat dan ook in buitenlandse handen te laten komen... dan liever nog meer eigen geld verspillen en failliet gaan. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Altaphista schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:34:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=25166

ik heb vandaag nog een Italiaan (in Italië) gesproken, die zei dat de Italianen te koppig en eigenwijs waren om wat dan ook in buitenlandse handen te laten komen... dan liever nog meer eigen geld verspillen en failliet gaan. Jammer.
Zolang Silvio zelf niet investeert zie ik het geen enkele andere Italiaan doen. Berlusconi heeft misschien*) wel een grote bek, maar stelt niets voor zolang hij alleen maar blijft blaten en verder zelf geen daden/geld bij zijn woorden voegt.

*)Eigenlijk wel heel zeker ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zou de Cosa Nostra, of één van die andere gezelligheids-clubs, waarmee Berlusconi in het verleden (en wellicht nu nog steeds) banden had, geen bod kunnen uitbrengen?

Ik bedoel, die hebben geld zat, wat meteen wit word gemaakt bij een overname, en zo blijft het toch in Italiaanse handen. En als ze dan eigenaar zijn, maakt het hun eigen transporten (goederen en personen) waarschijnlijk ook meteen een stuk makkelijker en goedkoper te regelen.

Politiek moet het ook te regelen zijn, omdat een groot aantal politici toch al bij hun op de loonlijst staan.

[ Voor 59% gewijzigd door wildhagen op 21-03-2008 17:50 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:42:
Zou de Cosa Nostra, of één van die andere gezelligheids-clubs, waarmee Berlusconi in het verleden (en wellicht nu nog steeds) banden had, geen bod kunnen uitbrengen?

Ik bedoel, die hebben geld zat, wat meteen wit word gemaakt bij een overname, en zo blijft het toch in Italiaanse handen. En als ze dan eigenaar zijn, maakt het hun eigen transporten (goederen en personen) waarschijnlijk ook meteen een stuk makkelijker en goedkoper te regelen.

Politiek moet het ook te regelen zijn, omdat een groot aantal politici toch al bij hun op de loonlijst staan.
De vuilnisophaling in Napels is ook in handen van de maffia. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

wildhagen schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:42:

Ik denk dat het iets té opvallend zou zijn als dat zou gebeuren.

Die Italianen zijn nog erger dan Fransen als het aankomt om vaderlandsliefde. Alitalia is op sterven na dood en AF-KL kan die Italianen er bovenop helpen. Snap het probleem niet zo erg eigenlijk.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Freak187 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 13:00:
[...]
Snap het probleem niet zo erg eigenlijk.
Ik ook niet. Als Silvio niet heel erg op past met zijn grote bek, gaat de overname niet door en hangt AF/KLM in Brussel aan de lijn met een klacht over staatssteun. Dan kan Alitalia compleet opdoeken en is het verlies aan banen nog veel groter. De enige reden dat AF/KLM geïnteresseerd is in Alitalia is vanwege de landingsrechten, voornamelijk in Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
KLM-toestel 'mist' nieuw vliegveld Hyderabad

Enkele uren na de feestelijke opening van het nieuwe internationale vliegveld Shamshabad van de Indiase stad Hyderabad kon de luchthaven al een eerste misser noteren. Piloten van een KLM-toestel dat er zondag (23 maart) had moeten landen, waren klaarblijkelijk niet op de hoogte van het feit dat de nieuwe luchthaven open was en vlogen voor de zekerheid maar naar elders door, meldde de Indiase krant Times of India maandag.
..
Volgens bronnen wilden de vliegers niet op Shamshabad landen omdat het KLM-hoofdkwartier de Notam over de sluiting van Begumpet niet had gekregen.

Volledig artikel op http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=25184

Edit: uitgebreidere info op http://timesofindia.india...t/articleshow/2893063.cms

[ Voor 7% gewijzigd door BamSlam_ op 24-03-2008 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

But airport sources wondered how this was possible because the Notam was sent to all the airlines across the world and everybody else seems to have received it.
Maar KLM is toch een radiostation :? :+

Iets serieuzer: De Notam is natuurlijk verstuurd naar het hoofdkantoor in Parijs (Air France - KLM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Freee!! schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:12:
[...]
Ik ook niet. Als Silvio niet heel erg op past met zijn grote bek, gaat de overname niet door en hangt AF/KLM in Brussel aan de lijn met een klacht over staatssteun. Dan kan Alitalia compleet opdoeken en is het verlies aan banen nog veel groter. De enige reden dat AF/KLM geïnteresseerd is in Alitalia is vanwege de landingsrechten, voornamelijk in Italië.
En de komende jaren komt er een schreeuwend gebrek aan hangaars en techneuten. Ik weet niet hoeveel Alitalia er daarvan heeft, maar dat is echt een gouden business aangezien low cost carriers vaak hun onderhoud uitbesteden.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Freee!! schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:00:
[...]

Maar KLM is toch een radiostation :? :+

Iets serieuzer: De Notam is natuurlijk verstuurd naar het hoofdkantoor in Parijs (Air France - KLM).
van een zekere blauwe intranet site:
Slecht zicht belemmert landing Shamsabad

25 Mar 2008

Piloten van een KLM toestel konden afgelopen zondag vanwege slecht zicht niet landen op de nieuwe internationale luchthaven Shamsabad van de Indiase stad Hyderabad.

De nieuwe luchthaven was enkele uren ervoor net feestelijk geopend, maar omdat het zicht op Shamshabad beneden de gepubliceerde limieten was, besloot de crew uit te wijken naar Mumbai.

In de media werd ten onrechte gesuggereerd dat de piloten niet op de hoogte waren van het feit dat de nieuwe luchthaven open was.
Pagina: 1 ... 5 ... 130 Laatste

Dit topic is gesloten.