Iemand hier ervaring met TACA en LACSA in Zuid/Midden-Amerika? Ik ben momenteel een trip aan het plannen die kant op. Het lijkt er op zich op dat ze een moderne vloot hebben met allemaal modellen uit de A320-serie.
Zoals we 't nu in ons hoofd hebben:
| 5 juni: | Schiphol AMS | - | New York EWR/JFK | (KLM/NWA) |
| 8 juni: | New York JFK | - | San Salvador SAL | (TACA) |
| 15 juni: | San Salvador SAL | - | San Jose Costa Rica SJO | (TACA) |
| 22 juni: | San Jose Costa Rica SJO | - | Quito UIO | (LACSA) |
| 8 juli: | Lima LIM | - | Schiphol AMS | (KLM) |
Liefst zou ik wat langer gaan, maar dat zit er niet in. We willen sowieso ongeveer 2 weken naar Ecuador en Peru, en dus ook 2 weken naar 2 of 3 landen in Midden-Amerika. We hebben voorlopig even de genoemde landen gekozen, ook vanwege de hubs die TACA in El Salvador en Costa Rica heeft met rechtstreekse aansluitingen naar alle genoemde steden. Zo kost het reizen dus zo min mogelijk tijd.
Bij mekaar ruim 1200 Euro, waarvan bijna 850 Euro voor KLM en de rest voor TACA/LACSA. Dat viel me eigenlijk best mee

. Liefst vliegen we in één keer (met tussenstops) naar El Salvador (of een ander land eventueel), maar dan zijn bijvoorbeeld gebonden aan Delta of Continental i.c.m. TACA/LACSA of nog een paar maatschappijen ... en da's behoorlijk veel duurder dan deze combinatie met KLM/NWA. Bijkomend voordeeltje is wel dat we een paar daagjes New York kunnen meepakken

. Bovendien zijn het allemaal rechtstreekse vluchten op deze manier. Met een andere maatschappij moeten we sowieso meerdere malen overstappen. Of weet iemand een maatschappij die vanaf Schiphol (of Düsseldorf, of desnoods Brussel) rechtstreeks naar Guatemala, El Salvador, Nigaragua of Costa Rica vliegt? Want ik kan ze niet vinden.
En heeft iemand ervaring met die landen? Uiteraard hebben we al een hele berg informatie vergaard, maar alle tips zijn welkom!
edit: Ik zie ineens dat Martinair ook naar Costa Rica vliegt, maar enkel retour ... en nogal prijzig t.o.v. andere opties. Iberia heeft misschien ook nog wat handige opties omdat ze veel (evt. met overstap) bestemmingen in Midden- en Zuid-Amerika aanbieden.
[
Voor 43% gewijzigd door
Wouter! op 29-01-2008 23:46
]