Defensie stopt met opendagen, zo ook dus de luchtmachtdagen. 
http://www.telegraaf.nl/b...pt_open_dag__.html?p=29,2
http://www.telegraaf.nl/b...pt_open_dag__.html?p=29,2
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door wildhagen op 15-12-2009 18:57 ]
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 55% gewijzigd door jelle. op 15-12-2009 19:09 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Tsuru op 15-12-2009 19:14 ]
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Virussen? Scan ze hier!
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ja, wachtend op de chase planes dus.anandus schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:22:
Ze zijn wel trots op hun helicoptertje
Maar hij is bijna op de startbaan zo te zien?
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Yihaaa op 15-12-2009 19:33 ]
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Word aan gewerkt, de Tupolev-244, gebaseerd op de Tupolev Tu-144 Concordski. Zou moeten vliegen in 2015, hoewel de financien nogal tegenzitten geloof ik.Ook een nieuwe concorde zou ik zeer kunnen waarderen, ondanks het broeikasprobleem
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 16-12-2009 13:37 ]
Virussen? Scan ze hier!
Prachtig! Helaas is het natuurlijk maar de vraag of die ook echt ooit zullen rondvliegen. Ik hoop toch ook nog eens dat boeing verder gaat met de Boeing Sonic Cruiser. Het design spreekt mij wel aan, maar goed hij is helaas gecancelled en misschien eigenlijk ook meer een evolutie dan een revolutiewildhagen schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:16:
[...]
Word aan gewerkt, de Tupolev-244, gebaseerd op de Tupolev Tu-144 Concordski. Zou moeten vliegen in 2015, hoewel de financien nogal tegenzitten geloof ik.
Plaatjes en mock-up:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verder word er nog wel gewerkt aan andere supersonische modellen, maar dat zijn vooral zakenjets:
- Tupolev Tu-444
- Aerion SBJ
- Sukhoi S-21
- SAI Quiet Supersonic Transport
Nou ja, de bleedless engines zijn zeker een revolutie. Geen pneumatiek meer, maar alles elektrisch.Banjy schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:46:
Zeker mooie beelden, maar toch heb ik er wel een beetje een gevoel bij van; eigenlijk allemaal wat overdreven. In hoeverre is de 787 nou echt zo bijzonder? Tuurlijk hij gebruikt ontzettend veel andere materialen en zuinigere motoren. Zeer breed en toch maar twee motororen, maar goed dat heeft de 777 ook al. Het is echter slechts een evolutie en wat mij betreft verre van een revolutie. Kan mij goed voorstellen dat als je daar werkt dat je daar heel anders over denkt, het ontwikkelen, testen en produceren van vliegtuigen blijft natuurlijk een zeer complex en tijdsintensief proces. Ook vanuit piloten perspectief en andere mensen die er concreet mee moeten werken kan ik mij dat wel voorstellen, maar even puur gekeken vanuit passagiersperspectief? Goedkopere tickets, iets stillere cabine misschien? Maar dan heb je het wel gehad.
Ik zou wel weer eens willen dat Airbus, Boeing of van mij part een compleet andere fabrikant echt iets revolutionairs bedenkt. Hiermee heb ik nog steeds zoiets van; ja leuk, weer wat efficiënter/goedkoper maar om nou te zeggen dat dit echt enorme verschillen gaat maken. De A380 heeft dat al meer, niet zozeer door de grote en capaciteit, maar ik vind juist de mogelijke, zeer verfrissende, indelings mogelijkheden onwijs prikkelen. Laat luxe maar weer eens terugkomen! Ook een nieuwe concorde zou ik zeer kunnen waarderen, ondanks het broeikasprobleem
Kia Niro-EV 2024
[ Voor 20% gewijzigd door r0b op 17-12-2009 11:36 ]
Dat geld eigenlijk voor de bijna alle recent uitgekomen vliegtuigtypes, behalve de 787.Banjy schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:46:
Zeker mooie beelden, maar toch heb ik er wel een beetje een gevoel bij van; eigenlijk allemaal wat overdreven. In hoeverre is de 787 nou echt zo bijzonder? Tuurlijk hij gebruikt ontzettend veel andere materialen en zuinigere motoren. Zeer breed en toch maar twee motororen, maar goed dat heeft de 777 ook al. Het is echter slechts een evolutie en wat mij betreft verre van een revolutie. Kan mij goed voorstellen dat als je daar werkt dat je daar heel anders over denkt, het ontwikkelen, testen en produceren van vliegtuigen blijft natuurlijk een zeer complex en tijdsintensief proces. Ook vanuit piloten perspectief en andere mensen die er concreet mee moeten werken kan ik mij dat wel voorstellen, maar even puur gekeken vanuit passagiersperspectief? Goedkopere tickets, iets stillere cabine misschien? Maar dan heb je het wel gehad.
Ik zou wel weer eens willen dat Airbus, Boeing of van mij part een compleet andere fabrikant echt iets revolutionairs bedenkt. Hiermee heb ik nog steeds zoiets van; ja leuk, weer wat efficiënter/goedkoper maar om nou te zeggen dat dit echt enorme verschillen gaat maken. De A380 heeft dat al meer, niet zozeer door de grote en capaciteit, maar ik vind juist de mogelijke, zeer verfrissende, indelings mogelijkheden onwijs prikkelen. Laat luxe maar weer eens terugkomen! Ook een nieuwe concorde zou ik zeer kunnen waarderen, ondanks het broeikasprobleem
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Akkoord, en het is natuurlijk ook wel logisch. Waarom bewezen techniek vervangen voor iets waarbij je weer opnieuw kunt beginnen? Toch vind ik het jammer dat niemand het gehele concept vliegtuig eens echt herziet. Een andere vorm/design etc. De 787 is ondanks de materialen voor mij nog steeds niet echt heel erg revolutionair, wel een mooie kist en ontwikkeling daar niet van, maar tochDevil schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:50:
[...]
Dat geld eigenlijk voor de bijna alle recent uitgekomen vliegtuigtypes, behalve de 787.
Overal zit oude bewezen (goedkope) techniek in. De dreamliner is wat dat betreft revolutionair. Bijvoorbeeld de al eerder gemelde motoren zonder bleed systeem, elektrische remmen etc.
Mja, alleen de linkse heeft de sharktail nog. Echt jammer dat ze die er niet op hebben zitten...Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 01:06:
Boeing maakt best goeie renderings!
[afbeelding]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 24% gewijzigd door Banjy op 20-12-2009 15:08 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Inderdaad. En de sharktail op die 'artist impression' was al een slap aftreksel van het oorspronkelijke plan:Bolk schreef op zondag 20 december 2009 @ 11:07:
Mja, alleen de linkse heeft de sharktail nog. Echt jammer dat ze die er niet op hebben zitten...
Verwijderd
Luchtvaartregel #1: Efficiëntie (en kosten/baten)Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 01:21:
[...]
Inderdaad. En de sharktail op die 'artist impression' was al een slap aftreksel van het oorspronkelijke plan:
[afbeelding]
Wat er is overgebleven van die oorspronkelijke Dreamliner is eigenlijk maar een saai vliegtuig.
En daarom kiezen airliners voor een tikkeltje trager vliegen voor de merkbare procenten brandstofbesparing. En alle plannen om vliegtuigen sneller te laten vliegen zijn niet rendabel.Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 08:26:
Luchtvaartregel #1: Efficiëntie (en kosten/baten)
Momenteel is de Tu-160 de enige grote vliegtuig dat Mach 2,05 kan halen, maar cruisen doet die op Mach 0,77. Er wordt 40,6 ton per uur aan brandstof verstookt als je de motoren maximaal (dry) laat draaien en afterburners volledig open verslindert 170 ton per uur. Er is 130 ton brandstof aan boord.wildhagen schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:16:
Word aan gewerkt, de Tupolev-244, gebaseerd op de Tupolev Tu-144 Concordski. Zou moeten vliegen in 2015, hoewel de financien nogal tegenzitten geloof ik.
[ Voor 32% gewijzigd door Wouter! op 22-12-2009 21:33 ]
Het geluidje dat de vrouw maakt toen ie opsteeg...Wouter! schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:32:
De tweede 787 (met ANA livery) heeft inmiddels ook gevlogen.
[video]
[ Voor 36% gewijzigd door SalimRMAF op 22-12-2009 21:51 ]
Gulfstream G650
Boek zelf eens een keer bij RyanAir, dan kom je er wel achter.salimrmaf schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:49:
Met Ryanair gignen voglens mij 2 weken geleden 2 vriendinnen naar Milaan.. 15 Euro. Een ander keer naar London; zelfde prijs. Wie kan me dit verklaren?
1
2
3
4
5
6
7
| PAYMENT DETAILS ********44.97 EUR Total Fare *******118.50 EUR Taxes, Fees & Charges ********30.00 EUR Passenger Fee: BAG ********15.00 EUR Passenger Fee: Airport Check in ********15.00 EUR Passenger Fee: CC *******223.47 EUR Total Paid |
[ Voor 58% gewijzigd door Wouter! op 23-12-2009 00:12 ]
Ryanair CC kosten zijn €5 per persoon/per oneway. Met Visa Electron kan je hier inderdaad onderuit komen. Dit wordt de 31e afgschaft en vanaf dan is de Prepaid Mastercard gratisWouter! schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:10:
Het kan wel, maar je moet dan de acties in de gaten houden, alleen met handbagage vliegen, thuis inchecken en je ticket betalen met Visa Electron (al gaat RyanAir daar geloof ik weer afscheid van nemen). Bij Visa Electron betaal je 4,85% (of zoiets) van het totale bedrag aan kosten, en bij een goedkoop ticket is dat dus weinig. Op die manier kun je via een actie waarbij je dan ook niet hoeft te betalen voor het inchecken (en die acties hebben ze regelmatig) ècht voor 10 of 20 Euro retour vliegen. Als je met een andere (lees: gebruikelijke) creditcard betaalt dan komt er per persoon, ook op één boeking, 15 Euro toeslag bij op. EasyJet doet dat wel netter en rekent 12,50 per boeking, zo uit m'n hoofd.
KloptIk begrijp overigens nog steeds niet helemaal hoe dat kan. Volgens mij moeten de maatschappijen dan toeleggen op de belastingen en toeslagen want ik neem aan dat die door de maatschappijen toch wel gewoon afgedragen moeten worden aan luchthavens en overheden?
Dat van KLM gaat denk ik over de IPB (Indien Plaats Beschikbaar) tarieven. Medewerkers hoefden daar vroeger geen belasting over te betalen, sinds enige tijd moet dit wel.Ik dacht echter dat dat niet mocht? Ik dacht dat de reiziger sowieso de belastingen en toeslagen zelf moet betalen (ooit 'ns gehoord van een KLM-medewerker die uitlegde dat ze vroeger per jaar voor een bepaalde waarde gratis konden reizen met KLM maar nu volgens de wet in elk geval wel de belastingen moeten betalen ... of zoiets, iets met klok en klepel). Het is natuurlijk maar een klein deel van het aantal passagiers per toestel wat die lage prijzen betaalt.
Ik vlieg zelf nooit met Ryanair voor meer dan €15/oneway , daarna vind ik het te erg veevervoer worden voor die prijsAls je 't gunstig kunt plannen dan zijn o.a. RyanAir en EasyJet altijd nog een stuk goedkoper dan de andere maatschappijen die zich als goedkoop voordoen, zoals Germanwings, TuiFly, Air Berlin en Transavia. Zo lang al die maatschappijen blijven vasthouden aan hun brandstoftoeslag komen ze volgens mij nooit op het prijsniveau van bijvoorbeeld RyanAir, EasyJet, WizzAir en AirAsia (als ze dat zouden willen tenminste).
Vliegen vanuit Duitsland scheelt ook nog steeds enkele 10'tjes per vlucht overigens. Binnen +/- 2 uur rijden vanaf de grens liggen sowieso 7 Duitse luchthavens (Bremen, Münster/Osnabrück, Dortmund, Düsseldorf, Weeze, Köln/Bonn, Paderborn ... en desnoods ook nog Hannover of zelfs Hamburg of Frankfurt voor hele verre bestemmingen). De keuze is dus reuze.
Verwijderd
Nou gelukkig niet op het touchdown moment, maar daarna pas. Nadat het toestel van de baan schoof.
Verwijderd
Zelf vind ik zo'n 747-400, met een -200 "bubble" erg lelijk.Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:40:
In other news:
Boeing Delivers Last B747-400:
http://www.flightglobal.c...ast-of-original-747s.html
![]()
Nu is het wachten op de 747-800!
[ Voor 15% gewijzigd door SalimRMAF op 23-12-2009 13:16 ]
Gulfstream G650
Verwijderd
Because Tupolev built a flying laboratory 144LL based on Tu-144 for NASA/Boeing for research related to High Speed Commercial program.
Virussen? Scan ze hier!
Volgens mij krijgt de 747-8F ook die -200 "bubble" ...salimrmaf schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:13:
[...]
Zelf vind ik zo'n 747-400, met een -200 "bubble" erg lelijk.Wel jammer dat de oude 747's niet meer worden gemaakt, helaas. De 747-800i zal ik erg verwelkomen.
[ Voor 10% gewijzigd door Wouter! op 23-12-2009 13:58 ]
Wat vrij logisch is, want wat moet je met die ruimte anders? Daar staan een paar crew-stoelen en benodigdheden en daar is echt geen -400 deck voor nodig.Wouter! schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:58:
[...]
Volgens mij krijgt de 747-8F ook die -200 "bubble" ...
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Kia Niro-EV 2024
Precies, bovendien scheelt het ook aardig wat gewicht.CyBeR schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:11:
[...]
Wat vrij logisch is, want wat moet je met die ruimte anders? Daar staan een paar crew-stoelen en benodigdheden en daar is echt geen -400 deck voor nodig.
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Jullie begrijpen het verkeerd;Wouter! schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:58:
[...]
Volgens mij krijgt de 747-8F ook die -200 "bubble" ...
Gulfstream G650
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Volgens mij begrijp ik nu waarom de Tu-144 eigenlijk nooit passagiers gevlogen heeft... dat ding is levensgevaarlijk!salimrmaf schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:13:
[...]
Zelf vind ik zo'n 747-400, met een -200 "bubble" erg lelijk.Wel jammer dat de oude 747's niet meer worden gemaakt, helaas. De 747-800i zal ik erg verwelkomen. [afbeelding]
Dit vind ik maar een vreemde vogel: De Tu144. Erg slechte landing, staat er ook nog eens Boeing op de romp?! Ik dacht dat de Tu-144 allang grounded was...
[video]
Laatste keer dat ik RyanAir vloog was 2007. Toen waren het nog mooie tijdenvanaalten schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:04:
[...]
Boek zelf eens een keer bij RyanAir, dan kom je er wel achter.
Apart betalen voor koffers; even niet opletten en je hebt er een reisverzekering bij in zitten; je wordt doodgegooid met reclame in het vliegtuig. Oh ja, en het leukste: je moet betalen als je wilt betalen. Enkel met een speciale RyanAir card is het betalen van je ticket gratis, bij een credit card betaling komt er voor het betalen zo vijtien euro bij.
Mijn rekening van augustus 2008, bij het boeken van een reis Eindhoven-Milaan, Rome-Eindhoven voor drie personen:
code:
1 2 3 4 5 6 7 PAYMENT DETAILS ********44.97 EUR Total Fare *******118.50 EUR Taxes, Fees & Charges ********30.00 EUR Passenger Fee: BAG ********15.00 EUR Passenger Fee: Airport Check in ********15.00 EUR Passenger Fee: CC *******223.47 EUR Total Paid
45 euro voor het kaartje, daarna komt er nog iets bij...
2 personen, retour*********0.04 EUR Adult
********0.00 EUR Taxes, Fees & Charges
*********0.00 EUR Aviation / WCHR Levy
*********0.00 EUR Car Rental
*********0.00 EUR Insurance
********0.04 EUR Total Paid
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Die afstand is wel redelijk groot hoor, er zit een taxibaan en misschien zelfs nog een runway tussen, kwestie van perspectief.wildhagen schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:10:
Aardige near-miss, veel meer dan enkele tientallen meters zit daar niet tussen zo te zien?
Inderdaad...Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:07:
Parende 747's: http://www.airliners.net/...Boeing-747-409/1627919/L/
Grappige reacties ook
Naughty jumbos, get a hangar...:)
747s are the result of good breeding.
Love is in the air!
Air New Zealand : "G'Day Mate!"
China Airlines: "Mate!"
Awesome photo! At least we know how 747's do it - from behind! (~LAUGHING~)
I expect a "New Zealand Airlines" 747SP in about 9 months...
And what comes out of this little get-together is now called "Jumbolino", more often reffered to as Avro RJ.
Thats how you find a 747... look for the HUMPage
Well, the 747 has nice "headlights"!
This photo should be rated R.
wildhagen schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:10:
Aardige near-miss, veel meer dan enkele tientallen meters zit daar niet tussen zo te zien?
InderdaadVerwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:15:
[...]
Die afstand is wel redelijk groot hoor, er zit een taxibaan en misschien zelfs nog een runway tussen, kwestie van perspectief.
[ Voor 25% gewijzigd door Wouter! op 24-12-2009 15:17 ]
Haha ^^Naughty jumbos, get a hangar...:)
De normale (luchthaven) taxes moesten altijd al betaald worden bij IPB-en, inclusief eventuele brandstoftoeslag ed. Tegenwoordig moet er echter ook inkomstenbelasting afgedragen worden over een standby ticket.Thetallguy schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:22:
[...]
Dat van KLM gaat denk ik over de IPB (Indien Plaats Beschikbaar) tarieven. Medewerkers hoefden daar vroeger geen belasting over te betalen, sinds enige tijd moet dit wel.
Zo bedoelde ik hem inderdaadDevil schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:40:
[...]
De normale (luchthaven) taxes moesten altijd al betaald worden bij IPB-en, inclusief eventuele brandstoftoeslag ed. Tegenwoordig moet er echter ook inkomstenbelasting afgedragen worden over een standby ticket.
En dat zorgt ervoor dat je, zeker nu met de crisis, beter een geheel pakket bij d D-reizen kan boeken dan te IPB'en en zelf een hotel mag regelen. IPB'en is vaak, zeker binnen Europa, maar nu vaak ook daarbuiten, even duur en soms duurder dan een geboekte reis. Al is de kans op een upgrade bij een geboekte reis kleiner, mara ga je wel gegarandeerd mee (of wordt je gecompenseerd).Devil schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:40:
[...]
De normale (luchthaven) taxes moesten altijd al betaald worden bij IPB-en, inclusief eventuele brandstoftoeslag ed. Tegenwoordig moet er echter ook inkomstenbelasting afgedragen worden over een standby ticket.
Soms kan een totaal pakket (vlucht plus hotel) wel degelijk goedkoper zijn dan IPB'en en zelf hetzelfde hotel regelen... Niet altijd natuurlijk, heb zelf ook geregeld ge-IPBed richting andere werelddelen..Thetallguy schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:43:
Binnen Europa zijn de tickets nog vrij prijzig ja. Ga je verder weg wil ik nog wel eens zien of je die prijs kan matchen. Natuurlijk is een gegarandeerde plek ook wel wat waard maar goed
Tja jij vind 't zielig echter is 't wel erg logisch, het blijft gewoon inkomen..Bartjeee schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:59:
Beetje zielig dat de fiscus daar weer IB over wil belasten, geef die mensen een voordeeltje.
Het is een moeilijke discussie. In principe verkrijg je tegen kostprijs een stoel die economisch gezien niets meer waard is (hij is namelijk niet verkocht, of onverkoopbaar (klapstoel)).GoldenSample schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:17:
[...]
Tja jij vind 't zielig echter is 't wel erg logisch, het blijft gewoon inkomen..
[ Voor 21% gewijzigd door Devil op 28-12-2009 15:47 ]
Maar hoe kun je een stoel waarvan je niet weet of je die mag bezetten, zodat je geplande vakantie mogelijk ene stuk korter wordt omdat je niet meemag, mogelijk (letterlijk) een klapstoel is, zonder enige vorm van comfort, waarbij je misschien geen eten krijgt gelijk aan waarde stellen aan een betaalde geboekte stoel? Want dat is wat de fiscus doet.GoldenSample schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:17:
[...]
Tja jij vind 't zielig echter is 't wel erg logisch, het blijft gewoon inkomen..
Ja, dit was eigenlijk ook het eerste wat ik me hierbij af vroeg. Vergelijk het bijvoorbeeld met Connexxion-medewerkers die 'gratis' bij hun collega's in de bus stappen. Het gaat natuurlijk om heel andere bedragen maar dat is in feite toch hetzelfde?Fly-guy schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:01:
[...]
Ik neem aan dat er in meer bedrijfstakken werknemers voordeel krijgen, kan me voorstellen dat bankiers een goedkopere hypotheek krijgen, shell medewerkers korting bij het tanken, hoe hebben zij dat met de belastingen geregeld?
Grootste voordeel tegenwoordig vind ik de flexibiliteit. Op het laatste moment besluiten om ergens wel of niet heen te gaan, als je op vakantie bent pas beslissen in welke volgorde je de steden aandoet, dat soort dingen. Ik heb wel 3 uur nadat ik de beslissing had genomen om op vakantie te gaan in de kist gezeten.Devil schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:53:
Inderdaad, IPB-en had zijn voordelen, namelijk de relatief lage prijs.
Overdrijven is ook een kunst. Cockpit jumpseats niet meegerekend (zelf voor gekozen) heb ik in 100+ IPB vluchten slechts 1x op de jumpseat gezeten, en dat was een bewuste keuze. Ik had de laatste stoel in economy, maar aangezien ik vrij lang ben geruild met de IPB'er op de jumpseat. Wat ik wist is dat de 2 echte klapstoelen op de MD-11 in de crewrest area zitten, en je daar tijdens de vlucht niet kan blijven zitten. MUV start en landing heb ik de hele tijd op een comfort seat gezeten (ook een jumpseat, maar meer padding en kan onderuit) en heb 5 uurtjes prima kunnen slapen.Daarnaast beland je vaak op een klapstoel, wat op een vlucht van 10 uur een verschrikking is.
Binnen Europa doe ik het ook alleen nog voor de flexibiliteit, voor prijs heeft het weinig zin meer. Buiten Europa, zeker de niet typische vakantiebestemmingen, zijn qua prijs vaak nog goed te doen. Moet dan wel zeggen dat ik niet een typische vakantieganger ben die 2 weken op 1 plek gaat liggen bakken, en reisbureau's zijn dan ook niet echt aan mij besteed.Tegenwoordig is het prijsverschil tussen IPB en geboekt zo klein geworden (IPB is zo duur geworden) dat ik graag extra betaal voor een geboekte plaats. In Europa is zelfs de situatie ontstaan dat een IPB ticket (door de inkomstenbelasting) soms duurder is dan een geboekte plaats
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Dat heet bijtelling, dat het niet eerlijk is om te vergelijken met een geboekte stoel qua prijs ben ik wel eens maar dat het belast moet worden is gewoon logisch, als een bouwvakker een zak cement van de baas mee krijgt heeft ie ook bijtelling, het blijft verkapt inkomen tenslotte.Wouter! schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:24:
[...]
Ja, dit was eigenlijk ook het eerste wat ik me hierbij af vroeg. Vergelijk het bijvoorbeeld met Connexxion-medewerkers die 'gratis' bij hun collega's in de bus stappen. Het gaat natuurlijk om heel andere bedragen maar dat is in feite toch hetzelfde?
Nu IPB ik niet bijzonder veel, maar de laatste 3 vluchten waarbij ik op een ICA vlucht heb ge-IPBed zat de gehele vlucht vol en mochten er mensen met een hoger nummer dan ik wel degelijk op de klapbank plaatsnemen.Spotter schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:59:
Overdrijven is ook een kunst.
Ik ben 't met je eens hoor, maar gebeurt dit in de praktijk ook? Betaalt een buschauffeur bijtelling, en hoe dan precies? Ik ken het principe bij leaseauto's maar daar geldt bijtelling alleen bij privégebruik. Hoe zit dat bij een buschauffeur dan? En om het maar even met de genoemde zak cement te vergelijken: als ik een pak A4-papier meeneem van de zaak, hoe zit dat dan? In de praktijk kraait niemand daar naar ...GoldenSample schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:09:
[...]
Dat heet bijtelling, dat het niet eerlijk is om te vergelijken met een geboekte stoel qua prijs ben ik wel eens maar dat het belast moet worden is gewoon logisch, als een bouwvakker een zak cement van de baas mee krijgt heeft ie ook bijtelling, het blijft verkapt inkomen tenslotte.
[ Voor 8% gewijzigd door Wouter! op 28-12-2009 23:25 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq