Het Luchtvaart Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 130 Laatste
Acties:
  • 491.435 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
SkyEurope heeft alle vluchten (tijdelijk, zeggen ze..) verplaatst van Wenen naar Bratislava. Weer een stapje dichterbij het einde ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, dan hadden ze hun rekeningen maar moeten betalen:
Vliegtuigen van SkyEurope zijn sinds vrijdagnacht niet meer welkom op de luchthaven van Wenen. Dat meldt Luchtvaartnieuws.nl.

Het Oostenrijkse vliegveld bepaalde vorige week dinsdag dat SkyEurope uiterlijk vrijdag om drie uur alle uitstaande rekeningen zou hebben betaald. Maar de deadline is verstreken zonder dat aan de gestelde voorwaarden is voldaan, liet de luchthaven van Wenen vrijdag weten.

De ban houdt in dat SkyEurope met ingang van zaterdagmorgen geen vluchten meer kan uitvoeren vanaf de belangrijke basis in Wenen. Binnenkomende vluchten worden niet geweerd. SkyEurope vliegt onder andere vanuit Wenen naar Amsterdam en Brussel.
Luchtvaartnieuws.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 23:52
Ik geloof niet dat SkyEurope nog erg lang in de huidige vorm zal blijven bestaan. Betalingsachterstanden en steeds weer nieuwe investeringen zonder dat het iets oplevert :N.

... iets met bodemloze put ofzo ...

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter! op 17-08-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Onderzoeksrapport van de Spanair crash van 20 augustus vorig jaar op Barajas is vandaag uitgekomen. Conclusie: grove pilot error i.c.m. technische problemen:
Een fout van de piloten en technische defecten aan het vliegtuig hebben vorig jaar geleid tot de crash van een toestel bij Madrid. Dat blijkt uit een maandag gepubliceerd rapport van de Spaanse onderzoeksraad voor de luchtvaart.

Volgens de onderzoekers waren de zogeheten flaps, de vleugelkleppen die het toestel moeten laten landen en opstijgen, niet goed ingesteld. Daardoor kon het ramptoestel niet genoeg snelheid maken om op te stijgen.

Bij de inspectie van het vliegtuig voor vertrek had dat aan het licht moeten komen, maar de piloten hebben de kleppen nooit gecontroleerd, blijkt uit het rapport.

Het vliegtuig van de Spaanse maatschappij Spanair was op 20 augustus vorig jaar onderweg van Barcelona naar de Canarische eilanden en maakte een tussenstop in Madrid.

Bij het vertrek uit de Spaanse hoofdstad stortte het toestel neer. Meer dan 150 inzittenden kwamen om het leven.
nu.nl

Dat betrof dus deze vliegramp: Wikipedia: Spanair Flight 5022

Het (Engelstalige) rapport is op deze plek na te lezen (PDF).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen klei meer te zien vanmiddag:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2671/3845518683_6947d81e88.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik ben vandaag ook belaserd (niet te verwarren met belazerd). Niet eens in Nederland, dus het begint ook op andere plekken populair te worden.
Was overigens niets aan de hand, we vlogen nog behoorlijk hoog en zagen alleen een fel groen licht vanaf de grond, maar toch een erg slechte nieuwe rage.

[ Voor 5% gewijzigd door Devil op 22-08-2009 23:51 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me trouwens af hoe je met een laser op een bewegend vliegtuig kan mikken, of schijnen ze gewoon heen en weer op goed geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het is erg eenvoudig. Om posities aan te duiden gebruikte ik regelmatig een Izlid1000:

Afbeeldingslocatie: http://www.ownthenight.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/webassets/IZLID_1000.JPG

Daarmee wijs je letterlijk een A/C aan op 16k voet. Punt is dat zelfs bij zo een sterke pointer de energie van de straal te laag is om schade aan je ogen aan te richten. De veilige afstand van zo'n apparaat is ongeveer 250 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 21:00

r0b

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 01:03:
Ik vraag me trouwens af hoe je met een laser op een bewegend vliegtuig kan mikken, of schijnen ze gewoon heen en weer op goed geluk?
Opzich vond ik dit wel een goede illustratie - als hij klopt. Devil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

r0b schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 01:27:
[...]

Opzich vond ik dit wel een goede illustratie - als hij klopt. Devil?

[...]
Ja die klopt wel aardig, wij zagen ongeveer die 0.5uW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:01:
[...]

Geen klei meer te zien vanmiddag:
[afbeelding]
Hey dat ben ik! Mag ik die in hi-res? :D

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Wouter! schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:56:
En de 4e Boeing 777-300ER voor KLM, de PH-BVD (Nationaal Park Amboseli), wanneer komt die? Ik had begrepen dat hij in augustus zou komen. Als ik me niet vergis wordt het bovendien een SkyTeam logojet.

Er is al wel een duidelijke foto van in elk geval.

edit: Ik lees net dat de eerste vlucht afgelopen maandag als het goed is heeft plaatsgevonden, en dat de geplande overhandiging aan KLM op 24 augustus zou moeten gaan plaatsvinden.

edit2: Nog een foto :). Hij heeft dus eergisteren (dinsdag) voor het eerst gevlogen.

edit3: En een filmpje :)

[video]
Ik heb begrepen dat PH-BVD morgenochtend om 9:00u wordt verwacht als KL7461 :).

edit: Volgens Flightaware dus al onderweg en voor 5:30u morgenochtend verwacht. Ligt het aan mij of is dat wel een erg lange vlucht?

edit2: Hmm, het is nog helemaal geen 24-08-2009 11:40AM geweest in Everett :?

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter! op 24-08-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
11:40 is de geplande vertrektijd :) Waar die 5:30 vandaan komt, geen idee.

Morgenochtend 9u zit ik net in een meeting ;( Hopen dat ie nog net iets eerder komt, met een mooie lowpass ofzo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Thetallguy schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:16:
11:40 is de geplande vertrektijd :) Waar die 5:30 vandaan komt, geen idee.

Morgenochtend 9u zit ik net in een meeting ;( Hopen dat ie nog net iets eerder komt, met een mooie lowpass ofzo 8)
Ja, ik had niet in de gaten dat snelheid en hoogte die daar op dit moment worden vermeld ook onder "estimated" horen ;). Daarom dacht ik dat ie al onderweg was ...

edit: Foutje :X. Dit was de delivery flight van PH-BVC op 28 mei. Als het goed is wordt ie in de loop van vandaag ergens wel geüpdate.

[ Voor 17% gewijzigd door Wouter! op 24-08-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
07:56AM staat er nu als ETA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Local Time?
Op Scramble hebben ze het trouwens nog steeds over 09:00 LT.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Central European Standard Time, dus lt.

Niemand met CISS-toegang? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Devil schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 23:51:
Ik ben vandaag ook belaserd (niet te verwarren met belazerd). Niet eens in Nederland, dus het begint ook op andere plekken populair te worden.
Was overigens niets aan de hand, we vlogen nog behoorlijk hoog en zagen alleen een fel groen licht vanaf de grond, maar toch een erg slechte nieuwe rage.
Op het eiland ten westen van ons is het al een paar jaar een hobby. Zelf ooit in de buurt van Londen beschenen met een groene laser. We zaten (gelukkig) nog op 4000ft (1200meter), maar het zorgde voor een lichtstraal wat de gehele cockpit verlichtte en het was niet comfortabel om in het centrum van die bundel te kijken.
Op dat moment niet gevaarlijk en verder geen gevolgen gehad (qua vlekken voor de ogen of iets dergelijks), maar ik kan me voorstellen dat een 2000ft lager (of nog lager), het inderdaad een groot probleem kan worden.

Een collega is ooit beschenen bij een Engels veld en daar is de politie meteen achteraan gegaan. En de dader is ook gepakt, maar voornamelijk omdat deze knaap zo "slim" was om zijn laser ook even te testen op die mooie helikopter die zo laag over hem heen kwam.. Drie maal raden wie de eigenaar was van die helikopter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Hier dan wel de juiste vlucht :).

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter! op 24-08-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Fly-guy schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:05:
[...]

Op het eiland ten westen van ons is het al een paar jaar een hobby. Zelf ooit in de buurt van Londen beschenen met een groene laser. We zaten (gelukkig) nog op 4000ft (1200meter), maar het zorgde voor een lichtstraal wat de gehele cockpit verlichtte en het was niet comfortabel om in het centrum van die bundel te kijken.
Op dat moment niet gevaarlijk en verder geen gevolgen gehad (qua vlekken voor de ogen of iets dergelijks), maar ik kan me voorstellen dat een 2000ft lager (of nog lager), het inderdaad een groot probleem kan worden.

Een collega is ooit beschenen bij een Engels veld en daar is de politie meteen achteraan gegaan. En de dader is ook gepakt, maar voornamelijk omdat deze knaap zo "slim" was om zijn laser ook even te testen op die mooie helikopter die zo laag over hem heen kwam.. Drie maal raden wie de eigenaar was van die helikopter :D
Ja dat verhaal heb ik inderdaad wel eens gehoord van de bewuste collega. Wel een erg strakke actie van de politie in de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand dit al wel eens gezien?
Een of andere gek die 30 dagen in 't vliegtuig doorbrengt.
http://www.markonairtran.com/Public/Main.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Geen verrassing denk ik:

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=31887

Helaas ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Mja, zonde. Ken een paar mensen die daar werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Slecht management, slechte beslissingen, slechte marktomstandigheden, te snel willen uitbreiden. Ben benieuwd of er nog iemand in durft te springen, Wizzair wellicht?

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Wizzair niet. Dat is Sky-Europe's directe concurrent en doet het sowieso beter. Plus dat Wizzair een all Airbus fleet heeft, en Sky all-Boeing is. Lijkt me niet handig met TR's en MX etc.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Er valt natuurlijk wel een enorm gat nu in die markt plus de reizigers die nog in het buitenland zitten. Iemand moet de komende periode dit oplossen.

Wizzair springt wel bij op dit moment...

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Mooie job voor AA ;)

• Thetallguy
  • Niet online
Ik bedoel niet overnemen, ik bedoel een basis openen in VIE en/of BTS :) Moeten toch een wel een aantal routes inzitten waar geld mee verdiend kan worden, Wenen is een aantrekkelijke stad.

Wizz heeft in PRG al direct het aantal vluchten uitgebreid en vanaf januari een extra toestel gestationeerd.

Of misschien FlyNiki wel, als Oostenrijkers :)

Oh er was al een pagina bij :)

[ Voor 4% gewijzigd door Thetallguy op 03-09-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Europese vliegtuigbouwer Airbus werkt aan vervanging van de zwarte dozen voor de registratie van vluchtgegevens. In de toekomst zou het mogelijk moeten zijn de belangrijkste informatie via een satellietverbinding door te geven.

Dat zegt Airbus-topman Thomas Enders in een interview met de Franse krant Le Parisien, dat vrijdag is gepubliceerd. ''Wij bestuderen mogelijkheden om het huidige systeem te verbeteren door op andere manieren de data te verzamelen.''

Vliegtuigen geven nu al informatie per satelliet door voor onderhoudswerkzaamheden. Andere gegevens worden echter nog steeds bewaard via twee recorders, een voor vluchtinformatie en een voor de gesprekken in de cockpit. Deze recorders moeten worden gevonden als er een vliegramp plaatsvindt.

Na de ramp boven de Atlantische oceaan met een Airbus-toestel in juni dit jaar, waarbij 228 mensen het leven verloren, zijn de recorders niet teruggevonden. Daardoor is nog steeds niet helemaal duidelijk hoe het toestel heeft kunnen neerstorten.

''Om de veiligheid van de luchtvaart verder te verbeteren, moeten we er zeker van zijn dat we de mogelijkheid hebben alle vluchtinformatie terug te krijgen'', aldus Enders in Le Parisien.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik stap vanmiddag in zo'n Airbus van Air France :X.
Knikkende knieën ;), ik hoop dat ze de pitotbuizen hebben vervangen ...

Verkapte "ik ga op vakantie"-reply :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Wouter! schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:13:

Ga dan fietsen ofzo, of bel fred flinstone voor een stenenauto met trapaandrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je durft.. Airbus én ook nog eens Air France, twee partijen die de laatste tijd niet erg betrouwbaar en veilig zijn, durf je het wel aan? :P

Prettige vakantie iig, mocht je niet neerstorten of anderszins getroffen worden door een ongeval ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Testament geregeld? :+

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 22:10

MBV

Wouter! schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:13:

Je bedoelt de software? Als er een pitot-tube kapot gaat, zou dat in theorie niet ervoor moeten zorgen dat het ding neerstort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

SCHIPHOL - Piloten op Schiphol verwijten twee vliegers van een Apache-helikopter 'onprofessioneel en potentieel gevaarlijk gedrag'. De militairen van vliegbasis Gilze-Rijen vlogen volgens hen zonder noodzaak stuntend en laag rond de verkeerstoren, zo meldt de Telegraaf.

De Apache vloog donderdagmiddag rond drie uur laag over het terrein van de luchthaven. Volgens verkeersvliegers, die getuige waren, was uit het radioverkeer op te maken dat er mogelijk een bekende van de militairen in de verkeertoren zat.
Stelletje kleuters, wacht maar lekker tot de wereldhavendagen en vlieg dan maar rondjes om de euromast heen ofzo :/

Da's trouwens vaste prik: met die wereldhavendagen worden ze weer even losgelaten, en dan vliegen ze (behalve tijdens de demo's) geen seconde straight&level :P Van wing-over boven de maas naar 30 rondjes om de euromast en weer terug...

[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 04-09-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Neem aan dat die heli's niet zomaar de SPL CTR binnen vliegen zonder toestemming. Leuk Telegraaf berichtje die gesproken heeft met een jaloerse piloot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Het leek mij al een sterk verhaal, maar aangezien hier toch zeker 3 piloten op SPL vliegen was ik benieuwd of iemand weet waar het nu echt over gaat.

Oh ja, het is niet de Televaag maar Omroep Brabant...

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 04-09-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Mwoh, ik heb het vaker gezien... ik vind het wel een gaaf gezicht :)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat soort flyby's kunnen ze in de VS beter, getuige deze F-18 Hornet:

Afbeeldingslocatie: http://thewere42.files.wordpress.com/2009/07/f-18-flyby.jpg

Of deze F-14 Tomcat:

Afbeeldingslocatie: http://mahboubian.googlepages.com/F14-Flyby.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 13:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

wildhagen schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:02:
Je durft.. Airbus én ook nog eens Air France, twee partijen die de laatste tijd niet erg betrouwbaar en veilig zijn, durf je het wel aan? :P
Airbus lijkt me niet zo'n probleem, maar Air Chance en Paris CdG vermijd ik als het even kan, zelfs als ikmeer moet betalen.
Prettige vakantie iig
Daar sluit ik me bij aan.

[ Voor 0% gewijzigd door Freee!! op 05-09-2009 14:18 . Reden: Typo ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

wildhagen schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:36:

[afbeelding]

Of deze F-14 Tomcat:

[afbeelding]
Iedereen vindt dit geweldig, maar als een portugees een A310 op 5 meter boven een hekje laat vliegen roept iedereen dat dat dom is en onverantwoord :?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 13:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

MBV schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:16:
[...]
Iedereen vindt dit geweldig, maar als een portugees een A310 op 5 meter boven een hekje laat vliegen roept iedereen dat dat dom is en onverantwoord :?

;)
Hangt ervan af. Op het moment dat het een militair toestel is en er militaire toepassingen zijn is het heel redelijk, voor een civiel toestel lijkt het me over het algemeen inderdaad onverantwoord (en daarmee dom).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Binnenkort vliegen van HEL naar AMS. Jammer dat Finnair alleen een A320-200 op die route inzet, maar begrijpelijk.

* r0b vliegt voornamelijk korte routes; HEL - AMS, HEL - GLA, etc.
Oh well; een vlucht is een vlucht. :)

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_XymV-urtJRw/RmXVvP1XIeI/AAAAAAAAAdQ/Xg-ILKbq3WY/s400/Finnair+A320-200.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door r0b op 05-09-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Freee!! schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:19:
[...]

Hangt ervan af. Op het moment dat het een militair toestel is en er militaire toepassingen zijn is het heel redelijk, voor een civiel toestel lijkt het me over het algemeen inderdaad onverantwoord (en daarmee dom).
Een demo is een militaire toepassing? Even de bink uithangen en je ex-collega een fly-by geven is een militaire toepassing? En met 90 graden roll onder het vliegdek langs? :P

Verder ben ik het helemaal met je eens, het was sarcastisch bedoeld. Zie ook de knipoog onderaan mijn bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Grappig, ik had verwacht dat de B747 de porsche zou inhalen, maar die moest natuurlijk de lucht in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 09:14

Altaphista

1. check manual, 2. ask

ze vergelijken bananen met peren, een Porsj kan toch niet vliegen?

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

laagvliegen ;) En het is zo'n soort top-gear-race: nergens goed voor, maar best lachen :P Wat voor nut heeft het bijvoorbeeld om voor 500 pond een auto te verbouwen tot boot? Toch kijken er veel mensen naar...

[ Voor 41% gewijzigd door MBV op 06-09-2009 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
r0b schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 14:33:
Binnenkort vliegen van HEL naar AMS. Jammer dat Finnair alleen een A320-200 op die route inzet, maar begrijpelijk.

* Thetallguy vliegt voornamelijk korte routes; HEL - AMS, HEL - GLA, etc.
Oh well; een vlucht is een vlucht. :)

[afbeelding]
Ochtendvlucht is meestal een A319 ;)

Niet dat dat nou zoveel spannender is dan een A320, maargoed. Tot een tijdje terug vlogen de EMB's ook nog weleens naar AMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Waarom staat er een AA met overgespoten logo op de staart op Schiphol?
Normaal wordt dat alleen gedaan bij een serieus incident of een faillissement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke registratie was het?
Kan zijn dat daar het nieuwe kleurenschema nog op moet worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Dacht dat de titels er ook afwaren toen ik hem gisteren langs zag rijden.

Maar er is een insider toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Lang verhaal, maar we vliegen gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Lange verhalen zijn prima. :)

Aankomende lease? Vluchten naar Afghanistan/Irak waar geen titels gevoerd mogen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Gokje: het lange verhaal dat niet op het internet mag komen? ;) Normaal doet Bolk daar niet zo moeilijk over, waarom nu wel? :P

[ Voor 33% gewijzigd door MBV op 08-09-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Het hele verhaal hoeft ook niet :P

Alleen of ik in de goede richting zit, of wat meer steekwoorden/hints

Wij hebben er sinds kort ook een zonder titels, daar doe ik ook niet moeilijk over hoor ;) link

[ Voor 46% gewijzigd door Thetallguy op 08-09-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

MBV schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:14:
Gokje: het lange verhaal dat niet op het internet mag komen? ;) Normaal doet Bolk daar niet zo moeilijk over, waarom nu wel? :P
Alles wat ik hier gezegd heb is terug te vinden via de reguliere kanalen (media m.n. luchtvaartnieuws, website, etc.). Alles wat daarbuiten valt hoor je mij niet over.

Thetallguy: ben jij vlieger?

[ Voor 3% gewijzigd door Bolk op 08-09-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thetallguy schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:52:
Het hele verhaal hoeft ook niet :P

Alleen of ik in de goede richting zit, of wat meer steekwoorden/hints

Wij hebben er sinds kort ook een zonder titels, daar doe ik ook niet moeilijk over hoor ;) link
Tja... mooi roze is niet lelijk? :r
Die T-mobile vond ik al niet mooi, de Delfzijl heeft het ook net niet.
Die supermarkt vond ik nog wel grappig (met al die tasjes onder de ramen).
Hoe lang heeft die kist eigenlijk met al die vakantie foto's gevlogen? Was toch vorig jaar ofzo een wedstrijd?
Nog meer stickers geweest?

Maar toch... de vorige livery vond ik mooier. Vooral het interieur.
Ken ook een paar HV (ex) medewerkers die daar nog steeds naar terug verlangen (vooral de uniformen).

Wordt tijd voor een Transavia RetroJet! (In navolging van MP/KLM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Fotovliegtuig was in november 2006 :) Zie hier nog een filmpje.

In het echt valt die van Cosmo nog wel mee vind ik hoor, het zal de lichtinval wel zijn :P

@Bolk: zit op kantoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kist naast de baan @ EHGG
"Cessna met een Duitse registratie"
http://www.nu.nl/algemeen...-eelde-naast-de-baan.html

Iemand de reg van deze kist?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

D-IIYY, een Cessna 421:

Afbeeldingslocatie: http://www.rtvdrenthe.nl/customercontrols/Omroep/CacheImage.aspx?img=7748FB2B3CAC66C2C125762C0034F9AC_WPicture2_1.jpg&p=/SiteFiles/Pictures/news/&w=640&h=640

Afbeeldingslocatie: http://www.rtvdrenthe.nl/customercontrols/Omroep/CacheImage.aspx?img=7748FB2B3CAC66C2C125762C0034F9AC_WPicture1_1.jpg&p=/SiteFiles/Pictures/news/&w=640&h=640

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 09-09-2009 13:52 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Lijkt op een gear-collapse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 14-06 16:12
Zonde! Zo'n 421 zie je niet vaak

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 11:42
Date: 09-SEP-2009
Time: morning
Type: Cessna 421C (RAM conv.)
Operator:
Registration: D-IIYY
C/n / msn: 421C0621
Fatalities: Fatalities: 0 / Occupants: 2
Airplane damage: Minor
Phase: Landing
Nature:
Departure airport:
Destination airport: Groningen Eelde Airport - EHGG
Narrative:
Left maingear collapsed during landing.

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Apart, je zou verwachten dat de propeller dat niet overleeft. Hij ziet er nog goed uit op de foto, nieuw likje verf en gaan met die banaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Die motor is zo goed als stuk door de shock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hoorde vanochtend al dat EHGG dicht was toen ik opsteeg vanaf Lelystad. Gelukkig vloog ik lokaal een les, maar ik hoorde een aantal flightplans die geannuleerd werden hierdoor ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MBV schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:52:
Apart, je zou verwachten dat de propeller dat niet overleeft. Hij ziet er nog goed uit op de foto, nieuw likje verf en gaan met die banaan ;)
Ik kan me vergissen, de foto is niet zo scherp, maar volgens mij is er toch echt een propellerblad afgebroken van de linkermotor. Ik zie namelijk geen blad naar beneden, alleen naar boven steken.

En de motor zelf zal door de klap ook wel een opdonder van jewelste gehad hebben.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

wildhagen schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:36:

[afbeelding]

Of deze F-14 Tomcat:

[afbeelding]
En je hebt de Fransen die te weinig budget voor CGI hebben, dus airshow/luchtgevecht boven Parijs doen. Tijdens een feestdag viel dat niet eens op en je hebt een film met de vliegkunsten van de Franse luchtmacht.
Les Chevaliers du Ciel was filmed in co-operation with the French Air Force. Initially the standard safety rules applied, but eventually the minimum allowed altitude was reduced to 3 m (10 ft) and the minimum distance between aircraft was reduced to 1 m (3 ft).[citation needed] The filming of these flight sequences seen in the movie were mainly done from the air, as opposed to Top Gun where most of the filming was done from the ground.

To achieve this, one of the Mirage's external fuel tanks was modified to fit a camera. A HD camera was considered for this purpose, but it did not fit in the fuel pod. Tracking shots were done from a hired Lear Jet.

Additionally, jet aircraft are not allowed to fly over Paris. As a result of this, all the Paris filming had to be done on the actual Bastille Day (14 July) for which the filming crew got special permission.
Wikipedia: Sky Fighters
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uVsONO81tu8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke film om te zien, toch jammer van het Frans. ;)

• Evilernie933
  • Laatst online: 14-06 16:12
Frans of niet; die shots boven de alpen met de alphajet zijn ongeevenaard. echt prachtig gefilmd

tampert, kriminalpolizei

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

;)
Helaas heeft YouTube het geluid gedisabled, daar moet ik nog wat op vinden.

[ Voor 39% gewijzigd door AtleX op 10-09-2009 08:23 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook een aardig filmpje trouwens, met een (imho) lekkere soundtrack:

(let ff niet op de tekst in het begin, skippen, het is het waard)

Of een bijna-onthoofding door een heli:

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:15

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Is hij niet bang dat zijn hoed of iets dergelijks word opgezogen door de Mirage F1? :>
Verder wel een errug coole video. :P

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Je bedoelt: is hij niet bang dat die mirage niet op 1.90 meter maar op 1.70 meter hoogte langsvliegt? :X

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vraag me af of dat filmpje wel echt is? Hoor je, als een Mirage zo hard en zo laag over je heen vliegt niet finaal omver te worden geblazen door de turbulentie? Of gefrituurd door de motor-uitlaat?

[ Voor 23% gewijzigd door wildhagen op 12-09-2009 10:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

• MBV

MBV

Het ziet er redelijk echt uit IMHO. Het is nog altijd een redelijk klein toestel, dus turbulentie zal best meevallen (door ground effect toch ook minder turbulentie eronder?), en zonder afterburner zal dat frituren ook best meevallen. Totdat het gemengd is met de koelere lucht zal het hem niet raken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Zie je wel dat het handig is om motoren aan de staart op te hangen :P Netjes uitgevoerd zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, die stond hierboven al gelinked: Dani86 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 2"

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oops :+
overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Weird, het duurde toch nog even voor de crashtenders er bij kwamen; was het niet vantevoren aangekondigd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij dat ze nog even wat afstand hielden, stel ze stonden er al naast en dat ding ontploft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Je weet ook niet waar dat ding precies tot stilstand komt, lijkt me. En zo'n vliegtuig gaat toch nog best hard met touchdown ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 21:52
r0b schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:00:
[...]

Weird, het duurde toch nog even voor de crashtenders er bij kwamen; was het niet vantevoren aangekondigd :?
Volgens mij is het standaard protocol om er achter aan te rijden. Ik zie ze eigenlijk altijd wel met wat vertraging rijden, zit ongetwijfeld een gedachte achter.. :) Mogelijk het ontploffingsgevaar en de onvoorspelbare stop plek. Ook kan schade tijdens de crash snel gezien worden, voor hetzelfde geld breekt hij al in twee stukken, door er achter aan te rijden zul je er niet snel eentje missen. Dit soort dingen zullen hierin meespelen...

Ik vond ze hier echter snel ter plaatsen. Het lijkt lang inderdaad, maar tel eens precies. Het gaat om maximaal 20-30 seconden. Ze stonden dus ook zeker al klaar, anders duurt het echt nog stukken langer. Vond het er allemaal erg professioneel uitzien op het filmpje trouwens :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

500D
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J74n14qKSSmendYO5HF6ZM36/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9ksTk40d9nmvUYVIjx3wxngC/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KDEFuy7VEnpFgo3T2L7USYCH/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O90facFKTHw79w8RcdX9FFhB/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1sg9E88kfbQ7Jn3DaqKkUja2/thumb.jpg

Paar clicks uit Kabul met oa m'n nieuwe camera. Niet fantastisch bewerkt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Vandaag bij de Sanicole airshow geweest in België. Erg gaaf! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:27
Bolk schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:17:
Paar clicks uit Kabul met oa m'n nieuwe camera. Niet fantastisch bewerkt overigens.
Hoe wijs is het anno 2009 om op een buitenlandse luchthaven (Kabul...) foto's van vliegtuigen te maken?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik vraag me altijd af... stel je zet als piloot een toestel met landingsmakementen goed aan de grond, wat zou je baas er dan van vinden? Dan ben je toch de pimp van het bedrijf geworden? Die promotie is dan wel terecht. Je wordt erop getraint, maar toch. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Een hint: hij mag voorin zitten ;) Ik weet dat je op Kreta geen foto's mag maken terwijl je los rondloopt, maar ik heb tijdens taxiën wel een straaljager op de foto gezet, en ik was niet de enige.

@Xander: totdat blijkt dat je je pre-flight-checks niet goed hebt gedaan... ;)

[ Voor 17% gewijzigd door MBV op 20-09-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander2000 schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:53:
Ik vraag me altijd af... stel je zet als piloot een toestel met landingsmakementen goed aan de grond, wat zou je baas er dan van vinden?
En wat als je niet mag landen met een toestel dat landingsmankementen heeft? :P Ok, neerkomen doe je sowieso. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

MBV schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:54:

@Xander: totdat blijkt dat je je pre-flight-checks niet goed hebt gedaan... ;)
Of je hebt het wel goed gedaan, het is geen piloten-fout en je heb alle secretaresses, stewardessen en vrouwelijke vliegers op je hand. 8) Dat met een f16 rating maakt je imho echt de pimp. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Oyster op 20-09-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

JeroenH schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:50:
[...]

Hoe wijs is het anno 2009 om op een buitenlandse luchthaven (Kabul...) foto's van vliegtuigen te maken?
Mwah, het is een civiele luchthaven met een militair gedeelte. Ik heb nergens over foto regels gelezen of gehoord. Staat ook niets over op de Afghaanse Transport and Civil Aviation website. Tevens publiceert de ISAF en de UK defense meer gedetailleerde foto's dan die paar die ik gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:37

Spotter

Lichtnicht

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 23:39:
[...]
En wat als je niet mag landen met een toestel dat landingsmankementen heeft? :P Ok, neerkomen doe je sowieso. :P
Taking-off is optional, landing is mandantory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Een weekje terug voor het eerst naar een gecontroleerd veld gevlogen als piloot in opleiding zijnde. Dus voor het eerst klaringen aanvragen en strak volgens arrival en departure routes vliegen. Tevens voor het eerst in de buurt van grotere kisten gekomen als newbie in een Socata TB-9. Heb er even snel een paar plaatjes geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/v6n98m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/b6shf4.jpg

Tijdens de engine run-up voor take-off zei de instructeur heel droogjes; "Ik wil je niet haasten, maar er komt zo een 737 op je af." Dan schiet je wel even op met zo'n checklist :P. Ook al is zo'n 737 nog niet eens zo belachelijk groot, je voelt je dan echt klein als hij in je nek staat te hijgen als het ware :). We moesten dan ook op 500ft het circuit maar verlaten, anders zaten we in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Xander2000 schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:53:
Ik vraag me altijd af... stel je zet als piloot een toestel met landingsmakementen goed aan de grond, wat zou je baas er dan van vinden? Dan ben je toch de pimp van het bedrijf geworden? Die promotie is dan wel terecht. Je wordt erop getraint, maar toch. :D
Je zal zeker een telefoontje van een hoge pief krijgen, misschien twee dagen vrij om bij te komen en eventuele nazorg als dat nodig is. Maar geen bonus of directe promotie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Pagina: 1 ... 35 ... 130 Laatste

Dit topic is gesloten.