Het Luchtvaart Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 130 Laatste
Acties:
  • 491.430 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 22:10

MBV

Bolk schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:27:
Hij wilt 300 vliegtuigen tegen maximaal de helft van de catalogusprijs. Welk merk er dan op zit zal hem een rotzorg zijn. Die omscholing haal je er toch wel uit :P
FTFY ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 28 juni 2009 @ 10:41:
Vervanging zou kunnen, maar als ik op het Wiki-artikel lees dat de gemiddelde leeftijd van hun huidige vloot slechts 3.1 jaar is, en die toestellen ook van een vrij modern type (737-800) zijn lijkt me dat toch vrij stug.

Dat ze ook naar Airbus kijken zal wel met hun onderhandelingspositie te maken hebben, om misschien een grotere korting of andere voordelen te kunnen bedingen, bij wijze van stok achter de deur.
Ze hebben een vrij korte doorlooptijd van hun toestellen. Een redelijk nieuw vliegtuig is makkelijker voor een hoge prijs te verkopen. Vandaar de jonge vloot en grote orders, waarmee de 'oude' toestellen dan weer snel vervangen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hop, weer een vliegramp met een Airbus, dit keer een A310:
Een Airbus A-310 van de Jemenitische vliegmaatmaatschappij Yemenia met ongeveer 150 mensen aan boord is dinsdagochtend vroeg gecrasht bij de eilandengroep Comoren voor de Afrikaanse oostkust.

Dat meldden Comorese autoriteiten. Het is onduidelijk of er overlevenden zijn.

Het ongeval zou vijftien minuten voor de landing op het vliegveld van de luchthaven van de hoofdstad Moroni hebben plaatsgevonden, aldus een woordvoerder van de nationale luchtvaartmaatschappij uit Sanaa in Jemen.

Het vliegtuig kwam uit Parijs en vloog via Marseille en Sanaa in Jemen naar Moroni. Aan boord bevonden zich Fransen en veel in Frankrijk wonende Comorezen,aldus de functionaris.

De exacte locatie van de crash is onduidelijk, maar volgens een Comorese politiebron is het toestel in zee terecht gekomen in de buurt van het hoofdeiland Grande Comore. De reddingsdiensten zouden volgens de bron niet toegerust zijn voor een reddingsoperatie op zee.

In 1996 stortte een gekaapt vliegtuig van Ethiopian Airlines bij de Comoren in zee. Van de 175 inzittenden kwamen 125 mensen om het leven.

De Comoren liggen ten noordwesten van Madagaskar in de Indische Oceaan. De eilandengroep bestaat uit drie vulkanische eilanden en een aantal zeer kleine eilanden. De totale oppervlakte van de Comoren is ongeveer 1900 vierkante kilometer, dat is ongeveer de helft van het Spaanse eiland Mallorca.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

note to self: boeing boeing boeing en GEEN Airbus!!
/chargeren

benieuwd of dit wederom computerfalen is of iets anders...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alsof Boeing nou zoveel veiliger zou zijn? Komen ook geregeld neer hoor, denk aan die Turkish Airlines crash van een tijd geleden, was een Boeing...

Denk dat qua veiligheid Boeing en Airbus elkaar niet zoveel of helemaal niets ontlopen verder...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@kamstra: deze heeft geen fly-by-wire, en voor zover ik weet is bij die A330 nog geen enkel bewijs dat computerfalen de oorzaak (en niet het gevolg) van de problemen is.

Wil je daarnaast nog even de statistieken van de B737 en de A320 naast elkaar leggen? ;)

[ Voor 21% gewijzigd door MBV op 30-06-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

kamstra schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 06:47:
note to self: boeing boeing boeing en GEEN Airbus!!
/chargeren

benieuwd of dit wederom computerfalen is of iets anders...
Ga vooral je gang, des te meer plek voor mij :)

Ik denk dat dit ongeluk met een Boeing ook gebeurd zou zijn... we hebben het hier tenslotte over Yemenia Airlines.

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo onveilig is Yemenia Airlines nu ook weer niet... volgens Aviation safety is dit pas het eerste ongeluk van ze sinds 1980 met doden, en het vierde ongeval in totaal, waarbij eerder dus geen doden gevallen zijn, en één van die vier was dan ook nog een kaping. Zie http://aviation-safety.ne...ator/airline.php?var=4562

En die drie andere ongevallen waren geen Airbussen, maar allemaal Boeings (2x 727 en 1x 737)...

In de jaren 50-70 zijn met de voorloper (Yemen Airlines) wel ongevallen gebeurd, maar om gebeurtenissen vam 40-50 jaar terug nu nog erbij te pakken....

Het gaat trouwens om dit toestel dat nu is verongelukt: http://www.airliners.net/...irbus-A310-324/0232125/L/

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 30-06-2009 11:45 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:52
wildhagen schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:07:
Zo onveilig is Yemenia Airlines nu ook weer niet... volgens Aviation safety is dit pas het eerste ongeluk van ze sinds 1980 met doden, en het vierde ongeval in totaal, waarbij eerder dus geen doden gevallen zijn, en één van die vier was dan ook nog een kaping. Zie http://aviation-safety.ne...ator/airline.php?var=4562

En die drie andere ongevallen waren geen Airbussen, maar allemaal Boeings (2x 727 en 1x 737)...

In de jaren 50-70 zijn met de voorloper (Yemen Airlines) wel ongevallen gebeurd, maar om gebeurtenissen vam 40-50 jaar terug nu nog erbij te pakken....

Het gaat trouwens om dit toestel dat nu is verongelukt: http://www.airliners.net/...irbus-A310-324/0232125/L/
Kan wel zijn, maar dat zegt nog niet meteen iets over de manier waarop ze onderhoud (laten) uitvoeren. Co Adriaanse zou spreken van "scorebordjournalistiek" ;).
De Europese Unie dreigde Yemenia een jaar geleden op de zwarte lijst te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Over aviation safety... Hoe accuraat is die DB eigenlijk? http://aviation-safety.ne...ator/airline.php?var=7933

Das óf een hele veilige maatschappij, óf bepaalde incidenten staan er niet. Maar die in AMS is de enige die ik me kan herinneren.

Oh, en over die A310 crash:
Volgens de Comorese autoriteiten zijn inmiddels zeven lichamen uit het water gehaald. De zoektocht wordt bemoeilijkt door een ruwe zee en harde wind.
Kan wel een gokje wagen wat een toevoegende factor was...

[ Voor 37% gewijzigd door Bolk op 30-06-2009 12:02 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:28

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Bolk schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:59:
Over aviation safety... Hoe accuraat is die DB eigenlijk? http://aviation-safety.ne...ator/airline.php?var=7933

Das óf een hele veilige maatschappij, óf bepaalde incidenten staan er niet. Maar die in AMS is de enige die ik me kan herinneren.

Oh, en over die A310 crash:

[...]

Kan wel een gokje wagen wat een toevoegende factor was...
De ruwe zee?

Niet echt speciale omstandigheden qua wind op het moment daar. Het waait in die regio weliswaar wat harder dan elders, maar dit is vrij normaal in de winter. Afgaande op de weerkaarten van een etmaal geleden schat ik ongeveer een windkracht <7 (op zee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hoeveel overlevenden zijn er nou bij de Comoren so far gevonden?
Ben benieuwd wat ze te vertellen hebben.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

tuinïnen schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:23:
[...]

De ruwe zee?

Niet echt speciale omstandigheden qua wind op het moment daar. Het waait in die regio weliswaar wat harder dan elders, maar dit is vrij normaal in de winter. Afgaande op de weerkaarten van een etmaal geleden schat ik ongeveer een windkracht <7 (op zee)
Nee, de harde wind. Waar vind je die weerkaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Bolk schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:26:
[...]

Nee, de harde wind. Waar vind je die weerkaarten?
www.wetterzentrale.de

En ik keek in dit geval even bij http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavnafr.html

Voor Afrika is het allemaal niet heel gedetailleerd maar geeft in ieder geval een indicatie.

Overigens één overlevende gevonden, het zou gaan om een kind

[ Voor 7% gewijzigd door tuinïnen op 30-06-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is een 5-jarig jongetje idd, schijnt ook meteen de enige overlevende te zijn, volgens http://www.nu.nl/algemeen...ft-vliegramp-comoren.html

Ging ook een gerucht dat de piloot het overleefd zou hebben, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Tot nu toe 7 lijken geborgen.

Volgens een ooggetuige stortte de A310 al brandend naar beneden:
De verongelukte Airbus A-310 van de Jemenitische vliegmaatschappij Yemenia Air stond in brand toen hij bij de eilandengroep Comoren in de Indische Oceaan stortte.

Een ooggetuige zag vlammen uit het toestel komen.

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 30-06-2009 16:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
En ik hoor net op het nieuws dat het niet om een 5 jarig jongentje gaat maar om een 14 jarig meisje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Mja, brandend toestel: ik gok dat de motoren beschadigd zijn geraakt en daar wat steekvlammen uit zijn gekomen bij herstartpogingen. Ziet er heel spectaculair uit, maar niet direct de oorzaak van een crash. Vlammen uit het passagierscompartiment zijn een stuk zeldzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:15

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Uhu, Okay ten eerste vind ik het vrijwel merkwaardig dat dit nieuwsbericht een stuk minder media aandacht krijgt dan de AirFrance-toestel.

Ten tweede zijn de Comoren een 2e Bermuda-driehoek. Hier storten ook veel vliegtuigen neer.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, geen westers land, geen westerse maatschappij, minder onbekend heden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

salimrmaf schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:54:
Uhu, Okay ten eerste vind ik het vrijwel merkwaardig dat dit nieuwsbericht een stuk minder media aandacht krijgt dan de AirFrance-toestel.

Ten tweede zijn de Comoren een 2e Bermuda-driehoek. Hier storten ook veel vliegtuigen neer.

[video]
Dit was gewoon een kaping met behoorlijk slechte gevolgen. Heeft natuurlijk vrij weinig ermee te maken. Dan is Amsterdam ook de Bermuda driehoek ?

Verder qua media aandacht natuurlijk omdat dit geen westerse maatschappij was en misschien ook omdat er wat minder rijken inzaten etc. Maar absoluut opmerkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Die Air France-vlucht is een groter mysterie: een vliegtuig dat zonder signalen midden op zee in het water duikt komt niet vaak voor. Ook kan het publiek niet meer dan een paar rampen tegelijk boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 14:38

Spotter

Lichtnicht

MBV schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 18:14:
Mja, brandend toestel: ik gok dat de motoren beschadigd zijn geraakt en daar wat steekvlammen uit zijn gekomen bij herstartpogingen. Ziet er heel spectaculair uit, maar niet direct de oorzaak van een crash. Vlammen uit het passagierscompartiment zijn een stuk zeldzamer.
Mijn gok? Geen vlammen maar incorrecte getuigenwaarnemingen, zal niet de eerste keer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat zou zomaar kunnen ja, maar als er daadwerkelijk vlammen waren is de kans het grootste dat er een duif in de motor zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

MBV schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 00:01:
Dat zou zomaar kunnen ja, maar als er daadwerkelijk vlammen waren is de kans het grootste dat er een duif in de motor zat.
Nou ben ik niet zo van de gewone vogels, maar een duif midden op zee lijkt me lichtelijk sterk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De zwarte dozen van de Yemenia-kist zijn gevonden:
De zwarte doos van de dinsdag verongelukte Jemenitische Airbus A310-300 is in de Indische Oceaan gelokaliseerd. Dit heeft de Franse staatssecretaris van Ontwikkelingssamenwerking Alain Joyandet woensdag bekendgemaakt.

Joyandet is in de nacht van dinsdag op woensdag naar de Comoren gevlogen om hulp te bieden bij de berging van slachtoffers en wrakstukken.

Voor de landing in Moroni, de hoofdstad van de Comoren, stortte het vliegtuig van de maatschappij Yemenia Air met 153 mensen aan boord neer. Slechts een meisje van veertien jaar oud overleefde de ramp.

Over de oorzaak kan de zwarte doos belangrijke informatie geven. Het was erg slecht weer toen het vliegtuig in zee stortte. Volgens de Jemenitische minister van Transport Khaled Ibrahim al-Wazeer was het toestel in mei nog grondig onderzocht.

Het vliegtuig kwam uit Parijs en vloog via Marseille, Jemen en Djibouti naar Moroni, de hoofdstad van de Comoren. Deze eilandengroep bestaat uit drie vulkanische eilanden en een aantal zeer kleine eilanden.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 20:19
Eh wacht 's even, het vliegtuig kwam niet uit parijs, het vloog naar Jemen alwaar mensen op een ander vliegtuig overstapten, aldus trouw.

bron: http://www.trouw.nl/nieuw...iet_naar_Frankrijk__.html

[ Voor 28% gewijzigd door simon op 01-07-2009 10:27 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 20:19
nouja, gaat door, het moet eerst door de besluitvorming heen komen, het plan ligt er.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Wel 'n mooi plan :). De variant met (compacte) luchthaven scoort gewoon op alle punten behalve milieu véél beter dan de variant zonder luchthaven.

Persbericht:
http://www.vliegwieltwent...ht_luchthaven_twente.doc/

Uitgebreidere presentatie van plan B:
http://demo.tollium.com/v...overzichtskaart/#/plan-b/

[ Voor 20% gewijzigd door Wouter! op 01-07-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 21:52
Wouter! schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:55:
Wel 'n mooi plan :). De variant met (compacte) luchthaven scoort gewoon op alle punten behalve milieu véél beter dan de variant zonder luchthaven.

Persbericht:
http://www.vliegwieltwent...ht_luchthaven_twente.doc/

Uitgebreidere presentatie van plan B:
http://demo.tollium.com/v...overzichtskaart/#/plan-b/
Inderdaad, lijkt mij een prima plan. Gewoon een deel van het terrein omvormen naar iets anders (natuur?) en de langste baan (of 2) laten liggen zou ik zeggen :) Mooi/efficiënt inrichten en je hebt een mooie stimulans voor de regio denk ik. Ik neem aan dat de banen lang genoeg zijn voor 737's en A310/320's ?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Banjy schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:44:
[...]

Inderdaad, lijkt mij een prima plan. Gewoon een deel van het terrein omvormen naar iets anders (natuur?) en de langste baan (of 2) laten liggen zou ik zeggen :) Mooi/efficiënt inrichten en je hebt een mooie stimulans voor de regio denk ik. Ik neem aan dat de banen lang genoeg zijn voor 737's en A310/320's ?
Die baan is lang genoeg voor zo'n beetje ieder verkeersvliegtuig dacht ik. Hij is ruim bijna 3km (2987m) en nog niet zo lang geleden vernieuwd geloof ik. In het verleden kwam de KDC10 er ook wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter! op 01-07-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zwarte doos van de Yemenia-A310 is dus nog niet gevonden:
De zwarte doos van het vliegtuig dat dinsdag bij de Comoren neerstortte, is niet gelokaliseerd. De signalen die een verkenningsvliegtuig had opgepikt, kwamen van de noodbakens van het toestel. Dat zei de Franse minister van Ontwikkelingssamenwerking Alain Joyandet woensdag.

Eerder hadden Joyandet en een topman van de getroffen luchtvaartmaatschappij Yemenia gezegd dat de datarecorders met vluchtgegevens waren gelokaliseerd.

De Airbus van Yemenia crashte kort voor de landing in Moroni, de hoofdstad van de Comoren. Van de 153 mensen aan boord overleefde voor zover bekend alleen een Franse tiener de ramp. Het meisje klampte zich vast aan een wrakstuk en werd uit zee gered.
Bron: http://www.brabantsdagbla...toestel-niet-gevonden.ece

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een Boeing 747-400 van de KLM heeft zondagmorgen een voorzorgslanding gemaakt op Porto Rico. Het toestel, dat onderweg was van Curaçao naar Schiphol, had te kampen met een mogelijke storing in een hulpmotor.

Dat meldde een woordvoerster van KLM.

Aan boord waren ruim 400 mensen. De passagiers zijn overgebracht naar het luchthavengebouw van het vliegveld op het Caribische eiland.

''Een hulpmotor doet normaal gesproken niks, maar het toestel moet 200 procent in orde zijn, vandaar de voorzorgslanding'', aldus de woordvoerster.

Het is nog niet bekend wanneer het vliegtuig weer kan vertrekken.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

wat is dat toch met die bakken richting Curacao...volgens mij is er echt significant vaker wat met toestellen die op Hato vliegen dan naar bestemming X.

Hoewel t allang goed is dat ze eindelijk die MD-11 niet meer die kant op sturen..wat een rammelbak was dat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
kamstra schreef op zondag 05 juli 2009 @ 09:46:
wat is dat toch met die bakken richting Curacao...volgens mij is er echt significant vaker wat met toestellen die op Hato vliegen dan naar bestemming X.

Hoewel t allang goed is dat ze eindelijk die MD-11 niet meer die kant op sturen..wat een rammelbak was dat :X
Ik heb vorige zomer bijna 14 uur in zo'n MD11 (PH-KCI) gezeten van GYE via UIO en BON naar AMS, maar vond 't eigenlijk wel meevallen. Alleen het In Flight Entertainment is erg beperkt ...

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter! op 05-07-2009 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten het zomerseizoen vliegen ze, voor zover mij bekend is, gewoon nog met de MD-11 richting de antillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Wat een raar bericht van die KLM. Weet iemand wat er gebeurd is of staat de media weer op scherp? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bolk schreef op zondag 05 juli 2009 @ 10:37:
Wat een raar bericht van die KLM. Weet iemand wat er gebeurd is of staat de media weer op scherp? :P
Nieuws.nl heeft iets meer info:
De piloot kreeg in de cockpit een melding dat een hulpmotor een storing had. Het gaat volgens een woordvoerder om een reservemotor die het over moet nemen als een andere motor uitvalt.
Daar maak ik uit op dat men op 3 motoren vloog, en dat de 4e in reserve werd gehouden ofzo? :?

Vaag verhaal allemaal idd...

Zie http://binnenland.nieuws....rgslanding_op_puerto_rico

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Storing in de APU? Niet echt wereldschokkend nieuws iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Thetallguy schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:16:
Storing in de APU? Niet echt wereldschokkend nieuws iig :)
Ligt eraan wat voor storing. Een firewarning of overheat is toch wel wat anders dan een niet startende APU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 10:34:
[...]

Buiten het zomerseizoen vliegen ze, voor zover mij bekend is, gewoon nog met de MD-11 richting de antillen.
Klopt, maatje van mij dit voorjaar nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Gaat het wel over de APU? Deze kan ik ook niet plaatsen: "een reservemotor die het over moet nemen als een andere motor uitvalt." :?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tourniquet schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:41:
Gaat het wel over de APU? Deze kan ik ook niet plaatsen: "een reservemotor die het over moet nemen als een andere motor uitvalt." :?
APU is het enige wat ik me kan bedenken. 747 heeft genoeg gewone motoren om met eentje minder te kunnen..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In other news:
'EU heft vliegverbod Indonesische maatschappijen op'
Uitgegeven: 5 juli 2009 14:14
Laatst gewijzigd: 5 juli 2009 14:20

JAKARTA - De Europese Unie gaat naar verwachting het vliegverbod in het Europese luchtruim voor vier Indonesische luchtvaartmaatschappijen opheffen. Dat zei een ambtenaar van het Indonesische ministerie van Transport zondag.

Het verbod zou wel blijven gelden voor andere vliegmaatschappijen uit het land.
Vanaf 2007 weert de EU alle Indonesische luchtvaartmaatschappijen in het Europese luchtruim wegens veiligheidsredenen. Een reeks dodelijke vliegtuigongelukken was hiervoor de reden, hoewel geen enkele Indonesische maatschappij op een Europese bestemming vloog.

Het verbod weerhoudt Europese toeristen er echter ook van inlandse vluchten te nemen.
Volgens Herry Bakti, directeur generaal voor luchtvaart, is de commissie van de 27 Europese landen voor veiligheid in de luchtvaart positief over de aanpassingen die verschillende maatschappijen hebben gemaakt.

De opheffing van het verbod zou gelden voor de nationale luchtvaartmaatschappij Garuda Indonesia, Mandala Air, Airfast en Premiair, aldus Bakti. Hij verwacht dat de politieke beslissing over twee weken officieel zal zijn.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

CyBeR schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:45:
[...]

APU is het enige wat ik me kan bedenken. 747 heeft genoeg gewone motoren om met eentje minder te kunnen..
"Hulpmotor" als lekenomschrijving voor de APU kan ik me nog wel voorstellen, dat van "reserve als er een andere uitvalt" zullen ze dan zelf wel erbij hebben verzonnen. :') ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Tourniquet schreef op zondag 05 juli 2009 @ 16:24:
[...]

"Hulpmotor" als lekenomschrijving voor de APU kan ik me nog wel voorstellen, dat van "reserve als er een andere uitvalt" zullen ze dan zelf wel erbij hebben verzonnen. :') ;(
Hahah ja ik dacht ongeveer hetzelfde; wat moet een noob wel niet denken, wanneer ze het over een Hulpmotor hebben?

Normale mensen zouden dan gelijk denken dat 1 van de 4 motoren (wat sowieso niet kan i.v.m de luchtweerstand, en de stuwkracht aan elke zijde) als reservemotor functioneerde. Tsja de APU blijft er dan als enige over. Ik heb nog op Google gezocht wat ze precies bedoelde met "Hulpmotor". Alle resultaten verwezen naar tal van nieuwsberichten, tsja daar staat het niet verklaard.

Maar ik vind het maar overdreven hoor, ene stop maken omdat je APU ermee is gestopt. Hij heeft je wel de lucht ingekregen, dat is waarvoor ie dient. Vlieg dan door. Goedkoper en sneller. :| :O

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

salimrmaf schreef op zondag 05 juli 2009 @ 16:33:
[...]

Maar ik vind het maar overdreven hoor, ene stop maken omdat je APU ermee is gestopt. Hij heeft je wel de lucht ingekregen, dat is waarvoor ie dient. Vlieg dan door. Goedkoper en sneller. :| :O
Dat is dus de afweging die je maakt. Het probleem is dat wij niet weten wat er nog meer aan de hand is, een kapotte APU daar kun je nog gewoon mee weg, laat staan dat je ervoor gaat uitwijken. Maar als er bv 1 generator kapot is dan wordt het een ander verhaal, want je hebt dan de APU nodig als backup voor het geval er nog een generator uitvalt. In zo'n situatie is het heel verstandig om een tussenlanding te maken. Daarnaast maakt het ook nogal een verschil waar je vliegt. Op je vluchtje AMS-FRA kom je onderweg overal vliegvelden tegen waar je in geval van nood naar toe kunt en is doorvliegen met een klein probleem dus vaak wel mogelijk. Boven de oceaan wordt het opeens een hele andere afweging.
Je kunt er van uitgaan dat elke piloot heel goed weet wat een ongeplande tussenlanding kost en hoeveel problemen het oplevert voor de passagiers er zal altijd een weloverwogen afweging gemaakt worden. Maar als het om de veiligheid gaat dan zijn kosten en ongemak van een ondergeschikt belang.

[ Voor 12% gewijzigd door Devil op 05-07-2009 17:33 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Enig idee waar die aanvlieg route ongeveer zal komen te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 10:34:
[...]

hm goed om te weten, was net van plan om in oktober weer die kant op te gaan :P
maar ik weiger om nog een keer in die rammelbak te stappen, principekwestie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, de zwarte dozen van de gecrashede Yemenia-A310 zijn nu dus wel gelokaliseerd:
Vijf dagen na de crash van de Airbus bij de Comoren hebben onderzoekers signalen opgevangen van de zwarte dozen.

Dat zei de leider van het onderzoek bij het Franse onderzoeksbureau voor veiligheid in de luchtvaart (BEA). Waar de dozen precies lagen, werd niet vermeld.

Volgens een Franse marineofficier duurt het naar verwachting enkele dagen voordat de zwarte dozen kunnen worden geborgen.

Frankrijk stuurt een schip dat nu voor de kust van Somalië opereert, naar de Comoren om te helpen bij het zoeken.

Het vliegtuig van de Jemenitische luchtvaartmaatschappij Yemenia stortte dinsdag met 153 inzittenden tijdens zwaar weer in de Indische Oceaan. Alleen een 12-jarig meisje overleefde de rampvlucht.

De zwarte dozen, die belangrijke informatie bevatten over de laatste minuten van de vlucht, blijven tot dertig dagen na een crash signalen uitzenden. De oorzaak van de ramp is nog onbekend.

Bandopnames van de gesprekken tussen de ramppiloot en de Comorese luchtverkeersleiding geven geen indicatie van technische problemen of andere mogelijke oorzaken van de ramp. Dit hebben de Jemenitische autoriteiten zondag bekendgemaakt.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 07-10 16:45

Hoezo rammelbak? Beetje ongefundeerde uitspraak wat mij betreft.

En als passagier zou ik liever in een MD11 zitten dan in een 747 van de KLM vanwege de entertainment. Allemaal PTV's voor alle passagiers met Video on Demand.

[ Voor 21% gewijzigd door Floppie op 05-07-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

naja, rammelbak, hij is gewoon afgeleefd van binnen. Vond t nou niet echt dat je denkt van 21e eeuw van binnen, maar goed, misschien ben ik verwend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 07-10 16:45
kamstra schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:44:
[...]

naja, rammelbak, hij is gewoon afgeleefd van binnen. Vond t nou niet echt dat je denkt van 21e eeuw van binnen, maar goed, misschien ben ik verwend :P
Het is geen nieuwe 777 qua interieur inderdaad, maar afgelopen jaar hebben alle MD11's een cabin upgrade gehad (nieuwe stoelen met PTV) en moet zeggen dat het er best netjes uitziet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Floppie schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:47:
[...]

Het is geen nieuwe 777 qua interieur inderdaad, maar afgelopen jaar hebben alle MD11's een cabin upgrade gehad (nieuwe stoelen met PTV) en moet zeggen dat het er best netjes uitziet. :)
Verdorie, vorig jaar (5 juli) dus nog niet :/. Ik kan niet slapen in een vliegtuig en dan is zo'n PTV een welkome toevoeging.

Goed om te weten dat 't er nu dus wèl in zit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Ik zit eigenlijk al heel lang met een vraag. Namelijk wat zijn de kosten wel niet om een vliegtuig bijvoorbeeld 3000 km te laten vliegen?
De prijsvechters laten je voor een paar tientjes of minder al die afstand vliegen. Als er vervolgens ongeveer 100/150 mensen instappen lijken mij de inkomsten toch vrij beperkt.
Denk ook even aan de personeelskosten, kerosine, onderhoud, grondpersoneel?(weet niet of dit bij de luchthavenbelasting zit?)
Wordt er uberhaupt nog winst gemaakt op deze vluchten? En zo ja waarin zit de winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Low cost carriers laten de toestellen véél minder lang stil staan. Dat is één van de zaken om al veel rendement uit een dag heen en weer vliegen tussen allerlei locaties te halen. RyanAir laat de toestellen maar 25 minuten stil staan tussen twee vluchten. Daarnaast vliegen ze op kleine luchthavens die ze ook nog 'ns uitknijpen om zo laag mogelijke landingstarieven e.d. te betalen. Eten en drinken is nooit gratis, ze leggen veel nadruk op het verkopen van prullaria en loten. Ze hebben een 1-klasse systeem om zoveel mogelijk mensen in één toestel te stampen, je moet overal extra voor betalen als je niet met alleen handbagage vliegt. Slechts een percentage van de stoelen gaat voor die lage prijzen weg dus veel mensen betalen ook aanzienlijk voor hun ticket. Enz, enz.

Neemt niet weg dat ik ze erg kan waarderen :). Als je 't op tijd en gunstig plant dan betaal je een mooie prijs voor je tickets, en het ontbreken van enige vorm van luxe stoort me echt niet op een vlucht van 1 of 2 uur.

Over 4 weken ga ik voor 60 Euro naar Dublin en weer terug (en het kan nog veel goedkoper).

edit: Tijdens m'n edit had Devil deels dezelfde toevoeging al gedaan ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Wouter! op 06-07-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

tuinïnen schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:57:

Wordt er uberhaupt nog winst gemaakt op deze vluchten? En zo ja waarin zit de winst?
De winst zit in de mensen die voor de terugweg meer dan een paar tientjes betalen. In de drankjes van 5 euro, in de krasloten, in het uitbuiten van het personeel via de Ierse wetgeving en het slim in en verkopen van vliegtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
GoldenSample schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:32:
[...]

Enig idee waar die aanvlieg route ongeveer zal komen te liggen?
Heb je hier wat aan:
http://www.enschede-airport.nl/images/SRE06.pdf
http://www.enschede-airport.nl/images/SRE24.pdf
http://www.enschede-airport.nl/images/NDB06.pdf
http://www.enschede-airport.nl/images/NDB24.pdf

't Zal wel over Zuid-Berghuizen (Oldenzaal) zijn voor 24. of Onder Driene (Hengelo) voor 06. Maar goed, voordat er echt wat vliegt zijn we wel heel wat maandjes verder dus wellicht dat e.e.a. nog behoorlijk veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Wouter! schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:06:
Low cost carriers laten de toestellen véél minder lang stil staan. Dat is één van de zaken om al veel rendement uit een dag heen en weer vliegen tussen allerlei locaties te halen. RyanAir laat de toestellen maar 25 minuten stil staan tussen twee vluchten. Daarnaast vliegen ze op kleine luchthavens die ze ook nog 'ns uitknijpen om zo laag mogelijke landingstarieven e.d. te betalen. Eten en drinken is nooit gratis, ze leggen veel nadruk op het verkopen van prullaria en loten. Ze hebben een 1-klasse systeem om zoveel mogelijk mensen in één toestel te stampen, je moet overal extra voor betalen als je niet met alleen handbagage vliegt. Slechts een percentage van de stoelen gaat voor die lage prijzen weg dus veel mensen betalen ook aanzienlijk voor hun ticket. Enz, enz.

Neemt niet weg dat ik ze erg kan waarderen :). Als je 't op tijd en gunstig plant dan betaal je een mooie prijs voor je tickets, en het ontbreken van enige vorm van luxe stoort me echt niet op een vlucht van 1 of 2 uur.

Over 4 weken ga ik voor 60 Euro naar Dublin en weer terug (en het kan nog veel goedkoper).

edit: Tijdens m'n edit had Devil deels dezelfde toevoeging al gedaan ;)
Ok dus ze halen voldoende inkomsten uit de overige producten. Ik weet dat als je gewone bagage meeneemt dat er dan al extra kosten bijkomen etc.

Maar had echt het idee dat het vliegtuig zo enorm veel brandstof verbruikt dat het haast niet meer rendabel is om ze te laten vliegen voor zo'n prijs. Bedankt voor je uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het is nog altijd beter dan een staanplaats in een trein of een bus. Ook daar kan je 1 à 2 uur blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ideetje voor Ryan Air :P
The operation set a world record for single-flight passenger load on May 24, 1991 when an El Al 747 carried 1,122 passengers to Israel (1,087 passengers were registered, but dozens of children hid in their mothers' robes). "Planners expected to fill the aircraft with 760 passengers. Because the passengers were so slight, many more were squeezed in. Two babies were born during the flight.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5c/Operation_Solomon.jpg

Afbeeldingslocatie: http://news.bbc.co.uk/media/images/40647000/jpg/_40647677_ethiiopians238.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.knesset.gov.il/history/images/20.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
rapture schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:54:
Het is nog altijd beter dan een staanplaats in een trein of een bus. Ook daar kan je 1 à 2 uur blijven staan.
Roep niet te hard ;) want ik zag deze headlines op www.airliners.net staan. Na een korte zoektocht kwam ik hier uit:

O'Leary considering allowing passengers to stand
Ryanair considering standing areas in planes

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter! op 06-07-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
tuinïnen schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:31:
[...]

Ok dus ze halen voldoende inkomsten uit de overige producten. Ik weet dat als je gewone bagage meeneemt dat er dan al extra kosten bijkomen etc.

Maar had echt het idee dat het vliegtuig zo enorm veel brandstof verbruikt dat het haast niet meer rendabel is om ze te laten vliegen voor zo'n prijs. Bedankt voor je uitleg.
RYR verdient ook met het doorverkopen van hun vliegtuigen. Als het slecht gaat kopen ze vliegtuigen, als het beter gaat en iedereen dus vliegtuigen wil hebben, verkopen ze hun tweedehands voor de aanschafprijs van een paar jaar daarvoor. Zo hebben ze geen afschrijf- en weinig onderhoudskosten.
Ook draaien ze stevig op "subsidies" en "bijdragen" van de vliegvelden waarop ze vliegen (of in ieder geval grote kortingen) en mag je als beginnende co piloot even 35.000 euro betalen voor je mag beginnen. (afgezien van de 60 euro die je moet betalen om uberhaupt je solicitatiebrief te mogen laten lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wouter! schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:15:
[...]

Roep niet te hard ;) want ik zag deze headlines op www.airliners.net staan. Na een korte zoektocht kwam ik hier uit:

ik verwachte een rickroll of een 1 april grap, maar het bleek dus serieus te zijn??

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is een serieus plan ja, net zoals je bij Ryanair straks ook voor het toilet moet betalen.

Vanuit hun standpunt wel logisch natuurlijk: meer mensen tegelijjk vervoeren betekent winstmaximalisatie.

Staat nu ook nu.nl overigens: http://www.nu.nl/economie...ers-staand-vervoeren.html

Volgende stap is waarschijnlijk een vliegtuig met ALLEEN maar staanplaatsen. Dan kan je enorm veel mensen vervoeren -> meer winst :)

[ Voor 39% gewijzigd door wildhagen op 06-07-2009 18:33 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Fly-guy schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:21:
[...]

RYR verdient ook met het doorverkopen van hun vliegtuigen. Als het slecht gaat kopen ze vliegtuigen, als het beter gaat en iedereen dus vliegtuigen wil hebben, verkopen ze hun tweedehands voor de aanschafprijs van een paar jaar daarvoor. Zo hebben ze geen afschrijf- en weinig onderhoudskosten.
Ook draaien ze stevig op "subsidies" en "bijdragen" van de vliegvelden waarop ze vliegen (of in ieder geval grote kortingen) en mag je als beginnende co piloot even 35.000 euro betalen voor je mag beginnen. (afgezien van de 60 euro die je moet betalen om uberhaupt je solicitatiebrief te mogen laten lezen)
Precies en op het moment dat het wat minder gaat met het bedrijf dan zeggen ze gewoon tegen hun personeel: ik heb je de komende 4 maanden niet nodig. En dan krijgen ze geen cent betaald. Hoezo hypotheek? Dat is jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En de veiligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, staan bij turbulentie is best leuk.
Heb dat ooit eens gedaan in de rear galley van een 737.

Het is leuk op het moment dat de vloer onder je voeten in ene weg zakt. :D
De klap die je daarna maakt is wat minder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:55:
Ach, staan bij turbulentie is best leuk.
Heb dat ooit eens gedaan in de rear galley van een 737.

Het is leuk op het moment dat de vloer onder je voeten in ene weg zakt. :D
De klap die je daarna maakt is wat minder. ;)
Ja okay, maar voor hetzelfde geld dat je met je hoofd tegen een stoelleuning komt en nooit meer goed kan denken. :)

Ikzelf heb in mijn 6 vluchten, van in totaal 18.000KM nooit iets gemerkt van turbulentie.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Over turbulentie gesproken: Toen ik in een 737-800 zat vanuit Bulgarije zaten we in zwaar en heavy noodweer boven de Balkan.
Ondanks dat ik een beetje vliegangst had vond ik het niet zo erg, gewoon mijn MP3 op, lekkere muziek en denken aan een ruig busritje door de jungle in een tropisch land.

Ik zat achterin het toestel, en het toestel leek te torderen/twisten. Kan dat? is dat net als bij vleugels dat het gebouwd is om te buigen?

[ Voor 31% gewijzigd door Pinin op 06-07-2009 22:22 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Absoluut :)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Dus toch.

Zo leek het ook, maar ik was ook een beetje misselijk en slaperig van een pilletje. Dus ik weet niet of het ik wel goed beoordeelde.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achterin het vliegtuig zit de yaw damper (Wikipedia: Yaw damper), die corrigeerd de turbulentie en rukwinden, etc.
Moet je maar net tegen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Airbus heeft een jaar of 3 geleden al eens wat tekeningen gemaakt van 'stand-up seats'. Inderdaad leuk bij turbulentie. ;)
Afbeeldingslocatie: http://i.treehugger.com/files/th_images/airbus%202.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:13:
Achterin het vliegtuig zit de yaw damper (Wikipedia: Yaw damper), die corrigeerd de turbulentie en rukwinden, etc.
Moet je maar net tegen kunnen.
De 'yaw damper' is gewoon een computer en die zit niet perse achterin het vliegtuig. Je wordt ook niet misselijk van een yaw damper (je wordt juist misselijk als hij niet doet ;) ). Wat wel uitmaakt bij het achterin zitten is dat je verder van het zwaartepunt zit dus de bewegingen die je maakt zijn een stuk groter dan wanneer je op het zwaartepunt zou zitten. Net als bij een wipwap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je gelijk in, yaw damper stuurt o.a. het rudder aan.
Die zit wel achterin, daar was ik ff mee in de war. (Was nog vroeg :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 21:00

r0b

"This is your captain speaking. Is there a flight engineer on board?!" :+
Passagier repareert Boeing 757-200 Thomas Cook

LONDEN - Een passagier heeft een vliegtuig gerepareerd, waardoor hij een urenlange vertraging heeft voorkomen. De ingenieur voor vliegtuigbouw kon op het Spaanse eiland Menorca een technisch probleem bij een Boeing 757-200 van vakantiemaatschappij Thomas Cook oplossen.

Met slechts een half uur vertraging landde het vliegtuig van de luchtvaartmaatschappij Thomas Cook in het Schotse Glasgow, meldde de Britse omroep BBC maandag (6 juli). De passagiers voor de vlucht naar huis hadden al rekening gehouden met een vertraging van acht uur omdat een ingenieur uit Groot-Brittannië zou moeten worden ingevlogen.

Een woordvoerster van Thomas Cook benadrukte dat de identiteit van de ingenieur strikt was nagetrokken. De gekwalificeerde expert bleek te werken bij een luchtvaartmaatschappij die met Thomas Cook samenwerkt bij het onderhoud van vliegtuigen.

(c) ANP
Zou leuk zijn om te weten wat er mis was. Zal wel een klein defect zijn geweest. :)

[ Voor 3% gewijzigd door r0b op 07-07-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Veel vliegvelden in de UK hebben vanwege het wandelen van de magnetische polen hun zogenaamde runway designators aangepast (het getal dat aanduidt in welke richting de baan ligt)

Op het vliegveld van London City hebben ze dat vanwege de tijdsdruk wat anders gedaan dan anders:

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2ms35h0.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe distribueren ze dat naar alle FMC's in vliegtuigen over de hele wereld?
Lijkt me best vreemd als je als piloot ingevuld hebt te gaan landen op een bepaald baan nummer, en je toch een ander getal op de grond ziet.

En.. nu nog de update voor in Flightsimulator. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Fly-guy schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:55:
Veel vliegvelden in de UK hebben vanwege het wandelen van de magnetische polen hun zogenaamde runway designators aangepast (het getal dat aanduidt in welke richting de baan ligt)

Op het vliegveld van London City hebben ze dat vanwege de tijdsdruk wat anders gedaan dan anders:

[afbeelding]

;)
Geweldig zeg. :D

Al vraag ik me af of een likje verf niet makkelijk was geweest. 8)7

spoiler:
Jammer dat het Photoshop is haha!

Hi-Res foto: http://www.londoncityairp...gnation%20trial%20run.jpg

In het persbericht staat ook: "A team of staff and contractors worked throughout the night to change the airport’s signage and paint markings."

[ Voor 22% gewijzigd door Tourniquet op 08-07-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een website waar ik vluchtinformatie kan checken.. ik heb al wat aangegoogled maar vond geen site waar ik alle vluchten kan checken.. kan soms alleen per airport en je hebt flightstats.com die niet echt up-to-date is voor nederlandse vluchten.

Ik heb dit topic even doorgespit en heb niet heel veel meer gevonden..

Weet iemand een site waar ik vluchttijden kan checken? (dat is de concrete vraag :])

Ik wil namelijk weten of een vlucht naar kreta op dit moment al geland is.
Transavia heeft geen informatie online staan die up to date is en de website van het vliegveld aldaar is in het grieks en ik kan zo niet vinden waar ik de aankomsttijden kan bekijken.
b.v.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:12:
Hoe distribueren ze dat naar alle FMC's in vliegtuigen over de hele wereld?
Lijkt me best vreemd als je als piloot ingevuld hebt te gaan landen op een bepaald baan nummer, en je toch een ander getal op de grond ziet.

En.. nu nog de update voor in Flightsimulator. :P
Nou het is niet zo dat ze het niet al een tijdje van tevoren zagen aankomen ;) Zo'n update komt dus gewoon mee met de maandelijkse airac (Aeronautical Information Regulation And Control).
Dit is een systeem met een interval van 28 dagen waarbij telkens op een donderdag in de hele wereld op exact dezelfde dag alle wijzigingen ingaan.
In de praktijk komt het er op neer dat er op die dag nieuwe navigatietassen in de vliegtuigen worden gezet. Daarnaast zitten er in de FMS altijd 2 databases, waarvan er maar 1 gebruikt wordt. De niet gebruikte wordt door een engineer op tijd geupdate. Op de airac datum selecteert de piloot die toevallig als eerste die dag met het vliegtuig vliegt de nieuwe geupdate database als actieve.

Dankzij het airac systeem gebruikt iedereen (vliegers, planners, verkeersleiders, controleurs, overheid etc.) altijd exact dezelfde versie van alle informatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Devil op 09-07-2009 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En gedurende een vlucht? Wordt er dan omgeschakeld? Op dan pas bij de eerst volgende vlucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:15:
En gedurende een vlucht? Wordt er dan omgeschakeld? Op dan pas bij de eerst volgende vlucht?
Pas bij de eerst volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wat is er hier aan de hand? Zijn alle runwaynummers nou veranderd in de wereld? Of alleen die van London City. :/

Het blijft stil rond de Air France en Yemeniya-crashes...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, 1x in de zoveeltijd wordt er een AIRAC update gegeven over de gehele wereld.
Daarin staan bijv. ook zo'n wijziging van EGLC, maar ook bijv. als er een frequentie van een waypoint, toren veranderd of als er een route gewijzigd wordt.

Denk dat we na morgen wellicht een update over AF kunnen verwachten, ze zouden tot (en met?) 10 juli blijven zoeken naar de zwarte doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Ja geloof het wel. Al vind ik dat wel wat vroeg, de blackboxes van die SAA kist hebben ze ook na iets van een jaar goed zoeken gevonden.

Wikipedia: South African Airways Flight 295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

salimrmaf schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:20:
Wat is er hier aan de hand? Zijn alle runwaynummers nou veranderd in de wereld? Of alleen die van London City. :/

Het blijft stil rond de Air France en Yemeniya-crashes...
Af en toe veranderd er een runway nummer. Dit omdat de magnetische polen langzaam rond bewegen.
Het magnetische noorden ligt dus elke dag ergens anders. De banen zelf blijven natuurlijk wel precies in de zelfde richting liggen. Hierdoor veranderd dus hun richting te opzichte van het magnetische noorden. Als deze richting teveel is veranderd dan wordt het baannummer aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 15:11

Freak187

geen

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:15:
Gebeurd altijd op de grond. Je mag trouwens 10 dagen (Cat C) doorvliegen met de oude database. Ik bedoel, 99,9% van de oude data blijft gewoon hetzelfde.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Freak187 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:31:
[...]

Gebeurd altijd op de grond. Je mag trouwens 10 dagen (Cat C) doorvliegen met de oude database. Ik bedoel, 99,9% van de oude data blijft gewoon hetzelfde.
Mits je maar backupped :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

Freak187 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:31:
[...]

is de MEL niet aircraft (MMEL) en zelfs airline specific en zou het dus prima een Cat A of B kunnen zijn, of zelfs helemaal niet op de HIL gezet kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

@Bolk, ik zag vandaag twee wit met rode A320's staan :) Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Dani86 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 00:47:
@Bolk, ik zag vandaag twee wit met rode A320's staan :) Klopt dat?
Kan best wel, tis weer vrijdag ;) Als het goed is zijn ze morgen weer pleite voor een tijdje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Maw jullie hebben er nu 2 :) Goed om een 4e NL airline te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Yep, sinds 3 weken nu ofzo. Nummer 3 is onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een wenende A300: http://www.airliners.net/...bus-A300B4-603/1550753/L/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obama ontsnapt aan vliegtuigcrash

De Amerikaanse president Barack Obama is tijdens zijn campagne vorig jaar door het oog van de naald gekropen. Zijn vliegtuig kwam toen in volle vlucht in de problemen en moest een noodlanding maken.

'Niets aan de hand', reageerde Obama destijds. Maar uit onderzoek is nu gebleken dat er toch ernstige problemen waren en een drama nipt vermeden werd.

Kort na het opstijgen in Chicago werd om een onbekende reden een evacuatieglijbaan bij de staart opgeblazen. Daardoor konden de kleppen aan de staart niet meer naar behoren functioneren. De piloot verloor meteen de controle over het toestel en sloeg alarm.

Gelukkig kreeg de piloot tijdens de ingezette noodlanding weer controle over de flappen, zodat hij het vliegtuig veilig aan de grond kon zetten.
Toch handig voor de veiligheid he, zo'n evacuatieglijbaan. :p Als er echt iets gebeurd zou zijn zou het gewemeld hebben van de conspiracy-verhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het het wel een heel erg raar verhaal.
Bij de staart zitten geen 'flappen' (ik neem aan dat ze de flaps bedoelen).
Maar gezien de bron van het item... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik neem aan dat de het hoogteroer bedoelen, een evacuatieglijbaan kan best voor wat vervelende wervelingen zorgen wat dat betreft ;)

offtopic:
* MBV gaat over 2 weken op deltavliegcursus, kijken hoe lang ik doe over B1 :Y)

[ Voor 27% gewijzigd door MBV op 13-07-2009 13:26 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 130 Laatste

Dit topic is gesloten.