Het Luchtvaart Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 130 Laatste
Acties:
  • 491.429 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste annulatie dreigt voor A380

De A380 heeft de crisis bijlange nog niet overleefd (break-even point is denk ik nog een heel eind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zucht, waarom kunnen die belgen normale woorden niet spellen? Zoiets heet een annulering.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

mekkieboek schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:38:
Er zijn hier vast lui dit het volgende weten:
Op de charts van schiphol staat bij alle SID's 'Initial climb clearance FL60, higher level only when cleared by ATC'. Hoe gaat dat in RL in zijn werk? Komt het wel eens voor dat je niet gecleared wordt om door te stijgen en dat je dus een hele tijd tegen het FL60 plafond zit? En hoe gaat het dan verder als je bij het eindpunt vd SID aankomt?
Op 2000ft neem je automatisch contact op met departure en die klaren je over het algemeen meteen door naar FL140, boven de FL100, of buiten de 30 mijl (of eerder als ze het druk hebben) wordt je over gezet op Amsterdam radar die je doorklaren naar FL240. Daarna is het Maastricht of Londen als je nog hoger wilt.
Soms kan het zijn dat er ander verkeer te dichtbij is en dan moet je soms een tijdje op FL60 blijven. Het komt eigenlijk nooit voor dat je op het einde van de SID nog op FL60 zit, maar als dat wel het geval is dan zul je daar gewoon moeten blijven totdat je alsnog een klaring krijgt om hoger te gaan.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

CyBeR schreef op maandag 08 juni 2009 @ 22:12:
Zucht, waarom kunnen die belgen normale woorden niet spellen? Zoiets heet een annulering.
Ze winnen wel altijd het grote dictee.... :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 16:45
Bolk schreef op maandag 08 juni 2009 @ 04:08:
[...]

http://www.nu.nl/economie...den-op-luchtvaarttop.html

Dit bedoelde ik met 'de grootste klap moet nog komen'. Oftewel: kans is aanwezig dat we er nog niet zijn.
Ja het blijft erg somber en hopen dat we allemaal onze baan kunnen houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 08 juni 2009 @ 22:12:
http://taal.vrt.be/taalda...sties/a-az/tk-a0129.shtml ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dani86 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:16:
[...]

Ze winnen wel altijd het grote dictee.... :)
Ja, daar krijgen ze de woorden voorgelezen en moeten ze ze alleen maar goed spellen, dat kunnen ze wel. Nu nog de goede woorden gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:47:
[...]

Ja, daar krijgen ze de woorden voorgelezen en moeten ze ze alleen maar goed spellen, dat kunnen ze wel. Nu nog de goede woorden gebruiken ;)
Nu nog leren om niet over mijn vorige post te lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

Dat kan de VRT wel vinden maar ik kan het zo 123 niet vinden in het groene boekje en Van Dalen? Of heeft België haar eigen woordenlijst (wat misschien wel zo logisch is ook).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als een kwart van de vaste arbeiderscontracten gemiddeld 6 dagen per maand met hun vingers aan het draaien zijn. En je hoort dat de algemene vraag -20% opdonder gekregen heeft. Dan weet je waarheen we aan het gaan zijn.

Er ligt een hoop schepen en vliegtuigen ergens aan de kant wegens te weinig vraag, zou je dan nog nieuwe vliegtuigen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 14:38

Spotter

Lichtnicht

rapture schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:58:
Er ligt een hoop schepen en vliegtuigen ergens aan de kant wegens te weinig vraag, zou je dan nog nieuwe vliegtuigen bestellen?
Ja, want nu is het goedkoop bestellen voor levering als het weer goed gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
rapture schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:58:
Hogere brandstofkosten, lagere ticketprijzen, milieubelastingen enz. maken het juist nu aantrekkelijk om een vloot te upgraden naar nieuwere, efficiëntere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

mekkieboek schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:38:
Er zijn hier vast lui dit het volgende weten:
Op de charts van schiphol staat bij alle SID's 'Initial climb clearance FL60, higher level only when cleared by ATC'. Hoe gaat dat in RL in zijn werk? Komt het wel eens voor dat je niet gecleared wordt om door te stijgen en dat je dus een hele tijd tegen het FL60 plafond zit? En hoe gaat het dan verder als je bij het eindpunt vd SID aankomt?
Ik vlieg niet zo heel veel vanaf Schiphol, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat we moesten levellen op FL60 ;)

Die FL60 is initieel, en bij arrival is het FL70 voor separatie

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 22:10

MBV

mcDavid schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:38:
[...]

Hogere brandstofkosten, lagere ticketprijzen, milieubelastingen enz. maken het juist nu aantrekkelijk om een vloot te upgraden naar nieuwere, efficiëntere modellen.
Vliegtuigen zullen toch vaak gefinancierd moeten worden? De geld-markt zit op slot, dus suc6 met een vliegtuig kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 20:41

djidee

Mr. Slungel

MBV schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:31:
[...]

Vliegtuigen zullen toch vaak gefinancierd moeten worden? De geld-markt zit op slot, dus suc6 met een vliegtuig kopen.
De fabrikanten zitten ook omhoog volgens mij, dus betalen bij aflevering of in termijn wordt graag geaccepteerd door Boeing en/of Airbus... Als het orderboek maar vol staat

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:52
Een collega van me kent een piloot van KLM en die zou hebben gezegd dat KLM nu al toestellen in de woestijn heeft gestald i.v.m. teruglopende vracht en passagiersaantallen. Het zou o.a. gaan om de nieuwste aanwinst: de 777-300 (PH-BVC). Ik had hier nog niets over gehoord en zei 'm dat het waarschijnlijk om een andere maatschappij ging, maar hij was er behoorlijk van overtuigd. Iemand die daar iets over weet?

En hoe zit dit precies: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=30931
Bedoelen ze in een 'rechte lijn' op een platte kaart? Want dat is dan toch juist niet in een rechte lijn en daardoor langer? Ze vliegen nu toch al min of meer in een rechte lijn (op een platte kaart lijkt dat een kromme lijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ze willen dan dus inderdaad een Great Circle lijn volgen. Wel vreemd overigens, ik zou verwachten dat gebruik maken van jetstreams veel voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

The Boneyard.

Militaire vliegtuigen worden hier afgedankt, uit elkaar gehaald of in mottenballen gezet. In mottenballen is een vliegtuig goed beschermen (een soort mummificatie voor vliegtuigen), elke 4 jaar controleren dat de motor nog kan starten en hermottenballen.

Aan het front kan een vliegtuig in panne vallen of er gaat iets kapot. Er zijn geen reserveonderdelen beschikbaar of het wordt niet meer gemaakt. Dan plunder je onderdelen van de oude vliegtuigen.

Oude vliegtuigen worden voor een fractie van hun prijs verkocht aan landen die zulke toestellen gebruiken en er liggen nog voldoende exemplaren om reserveonderdelen eruit te halen.

http://www.youtube.com/watch?v=vJ8dYpZFAqA
http://www.youtube.com/watch?v=lltxtDs8Pdk
http://www.youtube.com/watch?v=rox1mhSQ9v0
http://www.youtube.com/watch?v=W9PRIHsV0Go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Wouter! schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:21:
Een collega van me kent een piloot van KLM en die zou hebben gezegd dat KLM nu al toestellen in de woestijn heeft gestald i.v.m. teruglopende vracht en passagiersaantallen. Het zou o.a. gaan om de nieuwste aanwinst: de 777-300 (PH-BVC). Ik had hier nog niets over gehoord en zei 'm dat het waarschijnlijk om een andere maatschappij ging, maar hij was er behoorlijk van overtuigd. Iemand die daar iets over weet?

Bedoelen ze in een 'rechte lijn' op een platte kaart? Want dat is dan toch juist niet in een rechte lijn en daardoor langer? Ze vliegen nu toch al min of meer in een rechte lijn (op een platte kaart lijkt dat een kromme lijn)?
Martinair heeft toestellen (747) in de woestijn gezet en vervolgens heeft KLM zijn toestellen uitgeleend aan Martinair. Dit omdat er overcapaciteit is en de toestellen van KLM nieuwer en zuiniger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:48
Rapture, thx voor de links! Erg interessante documentaire! Ook leuk dat die gekke amerikanen dus F-4s? uit de woestijn halen, vliegklaar maken, ze vervolgens ergens anders op afstand bestuurbaar maken en ze vervolgens met hun moderne straaljager als oefening uit de lucht schieten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mja die Martinair 747's zijn toch die fosiele 747-200 vliegtuigen? Die staan toch al een hele tijd aan de kant?
* GoldenSample heeft daar een jaar of 7 terug nog mee gevlogen in een charter vlucht
Herrie bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Martinair heeft zijn classics verkocht en heeft tegenwoordig ex-Singapore Airlines 747-400BCF's, maar ik moet inderdaad zeggen dat ik die al een hele tijd niet meer op Schiphol gezien heb.

Ik heb geen idee of het verschil 747-400ERF(GE) / 747-400BCF(PW) erg groot is... de laatsten zullen wel een iets hoger leeggewicht hebben :)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Bedenk me net, die oude 200's hebben de laatste jaren dat ze bij Martinair vlogen voornamelijk vracht gevlogen en (bijna) geen passagiers.
Lees op wikipedia dat de laatste 200 in maart 2008 weg ging.
Wist niet dat ze die aribus 320's niet meer hadden, heb ik ook nog in gezeten, echter doet martinair blijkbaar geen charters meer.

[ Voor 41% gewijzigd door GoldenSample op 10-06-2009 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Het vertrek van de laatste -200 van Martinair luidde toch ook het vertrek van de laatste boordwerktuigkundige in Nederland in?

En de A320's zijn uitgefaseerd omdat ze alleen nog maar buiten Europa vliegen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Tsuru schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 01:43:
Martinair heeft zijn classics verkocht en heeft tegenwoordig ex-Singapore Airlines 747-400BCF's, maar ik moet inderdaad zeggen dat ik die al een hele tijd niet meer op Schiphol gezien heb.

Ik heb geen idee of het verschil 747-400ERF(GE) / 747-400BCF(PW) erg groot is... de laatsten zullen wel een iets hoger leeggewicht hebben :)
En ze kunnen niet via de neus beladen worden.

De BVC vliegt zelfs al rond en de BVD komt in augustus.

[ Voor 47% gewijzigd door Floppie op 10-06-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Floppie schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:58:
[...]

Zoals gezegd kon ik het me ook niet voorstellen en had ik er ook nog niets over gehoord ...

Vorig jaar heb ik in de BVA gevlogen en in september staat momenteel ook een 777-300 ingepland op m'n vlucht terug uit Singapore. De BVD komt toch in SkyTeam kleuren?

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter! op 10-06-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Wouter! schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:25:
[...]

Zoals gezegd kon ik het me ook niet voorstellen en had ik er ook nog niets over gehoord ...

Vorig jaar heb ik in de BVA gevlogen en in september staat momenteel ook een 777-300 ingepland op m'n vlucht terug uit Singapore. De BVD komt toch in SkyTeam kleuren?
Klopt ja :)
Gevalletje klok/klepel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

KLM recruits pilots for down-to-earth duties: http://www.ft.com/cms/s/0...de-b5d4-00144feabdc0.html

Wie vloog er hier voor de KLM? :+ Ik kan me trouwens best voorstellen dat die piloten dat willen doen: je ziet ook eens de andere kant van het werk, en je hoeft niet thuis op de bank te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
MBV schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:40:
KLM recruits pilots for down-to-earth duties: http://www.ft.com/cms/s/0...de-b5d4-00144feabdc0.html

Wie vloog er hier voor de KLM? :+ Ik kan me trouwens best voorstellen dat die piloten dat willen doen: je ziet ook eens de andere kant van het werk, en je hoeft niet thuis op de bank te zitten.
Tja met een 100% rooster is het al vervelen thuis :O
Maar de baantjes zijn niet heel spannend. Bruggen aansluiten, bagage laden, gastheer in de Lounge, wat simpel kantoorwerk, boeken amenderen enz. Heb me wel opgegeven in ieder geval :)

[ Voor 16% gewijzigd door Floppie op 10-06-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik neem aan dat je dat vervelen sarcastisch bedoelt? Anders ben ik wel benieuwd hoeveel je werkt bij 100% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

MBV schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:26:
Ik neem aan dat je dat vervelen sarcastisch bedoelt? Anders ben ik wel benieuwd hoeveel je werkt bij 100% :)
Bij mijn 'afdeling' aan werk geen gebrek. De afgelopen maand:
6 dagen werken, 3 dagen vrij.
5 dagen werken 2 dagen vrij
6 dagen werken 3 dagen vrij.
En bij 6 dagen werken ben je tussendoor 1 nacht thuis, bij 5 dagen werken 0.
Maar er zijn ook collega's die bizar weinig werken, het werk wordt niet gelijk verdeeld omdat er eigenlijk altijd een tekort aan vliegers was, dus men is niet gewend aan deze situatie.

[ Voor 17% gewijzigd door Devil op 10-06-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was China Southern en wellicht AirFrance, 777F direct vanuit Boeing naar de woestijn. Zie ook:
http://www.luchtvaartnieu...efault.asp?cat=2&id=30326

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
MBV schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:26:
Niet echt sarcastisch helaas. Bij een vol rooster gemiddeld 4 dagen op reis, 4 dagen thuis. Na 3 dagen thuiszitten vond ik het wel weer mooi geweest. Maar afgelopen maanden gemiddeld maar 2 trips per maand. Ik vlieg nog ICA, dus dan heb je sowieso al meer vrij dan op Europa. Maar dit is me nu te veel.

En wat Devil zegt, de arbeid wordt niet gelijk verdeeld. Zo kan een collega met dezelfde functie wel fulltime bezig zijn en de ander helft van de tijd thuis zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Floppie op 10-06-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ICA? Betekent dat intercontinentaal?
offtopic:
Mijn vader zit fulltime thuis (wordt betaald om niks te doen: ontslagen, en zit nu zijn opzegtermijn uit waarbij hij probeert iets te zoeken voor na zijn opzegtermijn) dus ik kan me er iets bij voorstellen. Inmiddels is het hele huis al geschilderd, dat is weer het voordeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
MBV schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:07:
ICA? Betekent dat intercontinentaal?
offtopic:
Mijn vader zit fulltime thuis (wordt betaald om niks te doen: ontslagen, en zit nu zijn opzegtermijn uit waarbij hij probeert iets te zoeken voor na zijn opzegtermijn) dus ik kan me er iets bij voorstellen. Inmiddels is het hele huis al geschilderd, dat is weer het voordeel ;)
Ja klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Is hier de video op deze pagina al langsgekomen?
Op sommige momenten vliegen ze echt akelig dicht bij elkaar! _/-\o_

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Doen ze wel vaker, op zich niet zo raar voor een stuntteam uiteraard ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.richard-seaman.com/Aircraft/AirShows/YankeeAirMuseum/2007/Highlights/AngelsDiamondTom07.jpg

Je kan zo over de vleugel van de ene naar de andere cockpit wandelen, bij wijze van spreken....

Kan dus ook wel eens verkeerd aflopen, zoals bijvoorbeeld bij de Ramstein airshow ramp waarbij 70 doden (3 piloten en 67 toeschouwers), en 350 zwaargewonden vielen...

Afbeeldingslocatie: http://www.crashdehabsheim.net/autre%20crash%20Ramstein/ramstein_001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.crashdehabsheim.net/autre%20crash%20Ramstein/ramstein_002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.crashdehabsheim.net/autre%20crash%20Ramstein/ramstein_0044.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.crashdehabsheim.net/autre%20crash%20Ramstein/ramstein_015.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.crashdehabsheim.net/autre%20crash%20Ramstein/ramstein_018.jpg

Meer pics op deze (franstalige) site.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

c0ne schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:21:
Is hier de video op deze pagina al langsgekomen?
Op sommige momenten vliegen ze echt akelig dicht bij elkaar! _/-\o_
Je moet de IMAX film 'The Magic of Flight' eens kijken... Dan zit ie met z'n canopy bijna tegen de vleugel van de andere aan, erg vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Havilland Beaver Plane Crash at Lake Hood
En gewoon lekker doorgaan met filmen terwijl die kist recht op je af komt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

BamSlam_ schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:33:
De Havilland Beaver Plane Crash at Lake Hood
En gewoon lekker doorgaan met filmen terwijl die kist recht op je af komt... 8)7
Holy Crap.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Tja, wat had je anders willen doen? Hij dook al op de grond vlak voor het toestel hem zou raken, en erg ver wegrennen kon hij ook niet. Wel fijn dat eindelijk eens de 'aftermath' ook op film staat, normaal houden dat soort filmpjes 5 sec te vroeg op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Wauw die gozer had mazzel. Piloot heeft denk ik niks, vliegtuig is wel total loss zo te zien :)

Deze piloten hebben minder geluk....

Dit incident was een lock van de yoke oid.

[ Voor 43% gewijzigd door Dani86 op 14-06-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 21:00

r0b

Goh, blauwe duct-tape :+
Dani86 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:32:
Wauw die gozer had mazzel. Piloot heeft denk ik niks, vliegtuig is wel total loss zo te zien :)

Deze piloten hebben minder geluk....

[video]

Dit incident was een lock van de yoke oid.
holy shit..
The aircraft involved was an experimental, modified version of the Caribou which had undergone conversion to turbine power, and was being tested to check fuel and hydraulic systems on the date of the crash, 27 August 1992.

Although the aircraft apparently rotates and climbs normally, photographic evidence indicates that control-surface movement was minimal, suggesting that the gust-locks were engaged.

While there was elevator movement upon rotation, the elevators returned to the neutral position and remained there. This is in line with the operation of the gust-lock – if the control surfaces are not in the neutral position when the lock is engaged, movement of the surfaces through neutral will engage it.

In addition to preventing control-surface movement, the gust-lock lever is supposed to inhibit the power levers to prevent the pilot from applying take-off power. It was found that the aircraft’s take-off distance was 20% longer than expected.

Wreckage analysis determined that the rudder lock was fully engaged and the aileron lock had only been disengaged at the moment of impact, supporting the conclusion that the gust-lock system had not been fully disengaged ahead of the flight, and that at least some of the locks had engaged after take-off.

Moral of the story: Check you have complete, free movement of all your control surfaces before you go anywhere.

[ Voor 57% gewijzigd door r0b op 14-06-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Floppie schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:58:
[...]

En ze kunnen niet via de neus beladen worden.

[...]

Bewijs, ~2,5 uur geleden geschoten :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tsuru/DSC_9144_3.jpg

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Tsuru schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:24:
[...]

Bewijs, ~2,5 uur geleden geschoten :P

[afbeelding]
Mooie pic :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Wow welke spot was dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Gokje: eentje die niet publiek toegankelijk is, zijn raam of zoiets? :P

Een paar aannames:
- het toestel vloog naar het zuid-westen: zon op de neus rond 18:00 (en het windvaantje staat naar links, in Nederland is de kans op zuid-west dan vrij groot :+)
- je kijkt naar het zuiden: schaduw aan de kant van de fotograaf
- je ziet 3 vrij kenmerkende gebouwen van KLM op de achtergrond, voor vaste schiphol-gasten zal dat niet moeilijk zijn te traceren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

McDonalds runway 27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

10 punten voor Bolk :P Het komt niet vaak voor dat de 27 zo druk is met zulk prachtig weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu wel, omdat de Aalsmeerbaan dicht is voor onderhoud.
De 27 wordt daarom nu meer ingezet.
Blijft nog zo t/m 19 juni.
Groot onderhoud Aalsmeerbaan van 8 tot en met 19 juni.

Van maandag 8 juni tot en met vrijdag 19 juni 2009 voert Amsterdam Airport Schiphol groot onderhoud uit aan de Aalsmeerbaan.
De baan zal in die periode gesloten zijn voor het vliegverkeer dat, afhankelijk van de weersomstandigheden, over andere banen wordt geleid.
Naar verwachting zal met name de Buitenveldertbaan meer worden ingezet voor het vliegverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Deze is van mij bij 36L (polderbaan).

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3335/3590344924_b1803ea802.jpg?v=0

van de week maar eens naar de Mac toe daar. Ik heb er een keer gestaan maar ik vond dat er teveel lantaarnpalen in de weg staan voor goede shots.

[ Voor 37% gewijzigd door Dani86 op 15-06-2009 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik zal binnenkort even wat foto's plaatsen, mogen jullie de locatie raden op SPL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Bolk schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:19:
Ik zal binnenkort even wat foto's plaatsen, mogen jullie de locatie raden op SPL :P
Leuk spelletje zo in de komkommertijd.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3358/3525813128_573b919217.jpg

Niet m'n allerbeste pic maar wel de lastigste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ik zie een vliegtuig staan op de achtergrond, een glazen gebouw van 10 verdiepingen, met daarnaast een wit gebouw van 5 verdiepingen met klm-blauwe zonwering. Zon rechts-achter je op het hoogste punt, dus richting het noord-oosten geschoten.

Hmm, ik kan niks passends vinden met google maps :/

offtopic:
Doe eens iets rustiger met dat contrast, het halve toestel is egaal wit :P

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 15-06-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Dani86 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:03:
[...]

[afbeelding]

Ik zou zeggen richting het oosten... 09?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VBx2j9TdpRnp9J0E4MKjdHKC/full.jpg

*klikbaar*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat zijn nog meer leuke spottersplekken behalve de McD bij Badhoevedorp en de polderbaan?

Dochtertje van m'n vriendin is helemaal gek van vliegtuigen en gaat al uit dr plaat als we over de a4 rijden en ze er eentje in de lucht spot. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Hmm, ik kan niks passends vinden met google maps.

Ik zou zeggen richting het oosten... 09?
Fout, fout.

Bolk zit wel in de buurt :)

Bolks foto daarintegen is ook lastig. Ik heb geen idee :D

offtopic: Ik hou van hoog contrast en verzadigde kleuren, gewoon mijn style :P

[ Voor 18% gewijzigd door Dani86 op 15-06-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

offtopic:
Mijn foto's wel eens gezien? Ik let altijd heel erg op die rode en blauwe vlakjes voor over/onderbelichte plekken, omdat ik anders te ver doorschiet ;)

Ik geef het spelletje op, ik ken de gebouwen van schiphol niet en met google maps kan je er geen bal van zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dani86 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:27:
[...]

Fout, fout.

Bolk zit wel in de buurt :)
De bomen die je op de achtergrond ziet, zijn waarschijnlijk richting A'damse bos, dus ik ga voor 04 of 06, maar gezien de afstand tussen vliegtuig en gebouw is mijn antwoord 06.

Volgens mij is de foto van Bolk een takeoff op de 18L

[ Voor 7% gewijzigd door Fly-guy op 15-06-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Fly-guy schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:46:
[...]

Volgens mij is de foto van Bolk een takeoff op de 18L
Neen ;)

Hier nog een hint:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aLwf8f0frHrleZFMKlR2wPuZ/full.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Bolk op 15-06-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Dan de 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Fly guy is ook fout, jullie zien een belangrijke rwy op dat stukje over het hoofd ;).

Bolks spot is 24 zo te zien. Vet effect met die motion blur, dat probeer ik ook voor elkaar te krijgen. Welke settings gebruik je daar? (shuttertime ed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Dani86 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:03:
[...]

[afbeelding]

Landing 36R?
Dani86 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:49:
Fly guy is ook fout, jullie zien een belangrijke rwy op dat stukje over het hoofd ;).

Bolks spot is 24 zo te zien. Vet effect met die motion blur, dat probeer ik ook voor elkaar te krijgen. Welke settings gebruik je daar? (shuttertime ed.)
Ik denk ook de 24 :) En Bolk moet gewoon eens netjes zijn EXIF data laten staan als hij zijn platen omzet naar JPG :P

[ Voor 42% gewijzigd door Tsuru op 15-06-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Het is inderdaad de 24 vanaf cargo geschoten door de achterdeur ;)

Die foto heb ik geschoten op Tv met een sluitertijd van 1/125. F/14 kwam daarbij kijken op dat moment. Maare, ging dit meer over luchtvaart of over foto's gokken eigenlijk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

d:)b

Goed geraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Nieuwsflits: Er is een Continental 777 onderweg van Newark naar BRU waarvan de captain onderweg is overleden. Naar verwachting landen ze over een half uurtje.

[ Voor 23% gewijzigd door Tsuru op 18-06-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

En hier het ANP stukje:
NEWARK, N.J. — A Federal Aviation Administration spokeswoman has confirmed that a Continental Airlines pilot has died in mid-flight.

Spokeswoman Arlene Salac says the airline alerted the FAA around 10:30 Thursday morning that Flight 61 from Brussels to Newark was being flown by two co-pilots.

Salac says the plane, a Boeing 777, will receive priority handling when it lands around noon.
Houston Chronicle heeft nog wat meer info:
The captain of a Continental Airlines trans-Atlantic flight has died en route.
The Houston-based carrier said the captain of Flight 61 apparently died of natural causes, but that the crew included a relief pilot who joined the co-pilot at the controls.
Continental has notified the family of the 61-year-old captain, who was based in Newark, N.J. The Boeing 777, which is carrying 247 passengers, is scheduled to land around 11 a.m. Houston time.

[ Voor 39% gewijzigd door r0b op 18-06-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

http://blogs.usatoday.com...pilot-dies-in-flight.html

Tja, 't kan gebeuren op een vlucht van 8 uur. Gelukkig hebben ze een co-piloot en 3e piloot: 'k moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als de piloot van een chessna overlijdt en ik op de passagiersstoel zit :X

Mag je dan trouwens gewoon doorvliegen naar je bestemming, of moet je op het dichtstbijzijnde vliegveld landen? Met 3 piloten lijkt doorvliegen mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
MBV schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:48:

Tja, 't kan gebeuren op een vlucht van 8 uur. Gelukkig hebben ze een co-piloot en 3e piloot: 'k moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als de piloot van een chessna overlijdt en ik op de passagiersstoel zit :X
1 zekerheid heb je, beneden kom je altijd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Chessna -> Cessna :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Floppie schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:50:
[...]

1 zekerheid heb je, beneden kom je altijd >:)
Ik had al gezien hoe hij de radio gebruikte, ik denk dat iemand me wel binnen had kunnen vliegen. Genoeg klein verkeer op die dag ;) Oftewel: ik was waarschijnlijk ergens vlak bij het vliegveld op de grond terecht gekomen :+

@Kenneth: Je zegt Tjsessna, klopt imho beter bij Ch dan bij C. Ik zal het proberen af te leren ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MBV op 18-06-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

MBV schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:00:
[...]
@Kenneth: Je zegt Tjsessna, klopt imho beter bij Ch dan bij C. Ik zal het proberen af te leren ;)
Uh, nee? Of ben ik dan raar. :+

Vliegtuig is overigens veilig aan de grond gekomen las ik net. Mja, had niet anders verwacht.
F/O had hem ook wel in z'n ééntje aan de grond kunnen zetten, als het moest, me dunkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

MBV schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:00:

Je zegt: Sessna ;)

[ Voor 34% gewijzigd door kenneth op 18-06-2009 18:11 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Nog wat info over de vlucht met overleden piloot: http://cityroom.blogs.nyt...ewark-with-dead-pilot/?hp

en BTW: http://www.forvo.com/word/cessna/ :P

[ Voor 15% gewijzigd door Tourniquet op 18-06-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Mag je dan trouwens gewoon doorvliegen naar je bestemming, of moet je op het dichtstbijzijnde vliegveld landen? Met 3 piloten lijkt doorvliegen mij geen probleem.
In dit geval kun je doorgaan. Als het je overkomt met een 2 koppige crew is het verstandig om direct uit te wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Site doet het hier niet :(
Bolk schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:38:
[...]

In dit geval kun je doorgaan. Als het je overkomt met een 2 koppige crew is het verstandig om direct uit te wijken.
Klinkt logisch :)
't lijkt me trouwens dat het (ongeveer) midden boven de Atlantische oceaan geen bal uitmaakt of je nu naar Parijs of naar Amsterdam gaat, maar dat zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid

Zo is een paar jaar terug een ongeluk met een zweefvliegtuig gebeurd... De instructeur bleek een hartaanval te hebben gehad, waarschijnlijk al vlak voor of tijdens de start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

mcDavid schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:54:
[...]

Zo is een paar jaar terug een ongeluk met een zweefvliegtuig gebeurd... De instructeur bleek een hartaanval te hebben gehad, waarschijnlijk al vlak voor of tijdens de start.
En de leerling had niet door dat hij moest loskoppelen? :X Ik heb niet de illusie dat ik een vliegtuig netjes aan de grond kan zetten, maar een survivable crash zou toch moeten lukken, zeker met wat hulp via de radio.
Geen idee of het aan firefox of aan flashblock ligt, maar geluid gaf die andere site niet.

Maar ik zal mijn leven beteren, en sessna zeggen. Geen idee hoe het komt, maar ik weet echt zeker dat 3/4 van mijn familie/vrienden tjessna zegt :S

[ Voor 8% gewijzigd door MBV op 18-06-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

MBV schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:18:
[...]

En de leerling had niet door dat hij moest loskoppelen? :X Ik heb niet de illusie dat ik een vliegtuig netjes aan de grond kan zetten, maar een survivable crash zou toch moeten lukken, zeker met wat hulp via de radio.
dat dacht ik ook: in FSX/FS2004 kan ik een Cessna zo op de grond zetten, een 737 lukt ook nog, maar in de simulator van de luchtmacht had ik het bar druk, en de eerste vlucht was zeker niet survivable. Nu na 6 uur instructie denk ik wel dat ik het kan, simpelweg omdat ik weet HOE het moet, niet hoe ik DACHT dat het moest (veel trimmen, weinig met gas spelen bijvoorbeeld). In principe is he took heel erg simpel, maar als je niets van vliegen weet en zeker niet de vermogens/snelheden kent dan zul je toch echt radio hulp nodig hebben........

[ Voor 13% gewijzigd door Seesar op 18-06-2009 20:34 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

MBV schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:42:
[...]

Site doet het hier niet :(
[...]

Klinkt logisch :)
't lijkt me trouwens dat het (ongeveer) midden boven de Atlantische oceaan geen bal uitmaakt of je nu naar Parijs of naar Amsterdam gaat, maar dat zal wel aan mij liggen.
Gander of Reykjavik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
[...]

Geen idee hoe ver die leerling was in zijn opleiding, maar het eindigde met een kabelbreuk op lage hoogte gevolgd door een vrille.

één ding kan ik je wel vertellen, een lierstart leer je niet even uit een boekje. Als je dat tijdens je eerste start alleen zou moeten doen, is je overlevingskans denk ik het grootst als je kans ziet om te ontkoppelen als het hele zaakje nog op de grond is...

[ Voor 24% gewijzigd door mcDavid op 18-06-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Seesar schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:33:
[...]

dat dacht ik ook: in FSX/FS2004 kan ik een Cessna zo op de grond zetten, een 737 lukt ook nog, maar in de simulator van de luchtmacht had ik het bar druk, en de eerste vlucht was zeker niet survivable.
Simulator van de luchtmacht, van wat voor toestel? Een F16 is iets moeilijker dan een 'levensechte' simulatie van een Cessna. Radiohulp zal ik zeker nodig hebben: al was het maar omdat ik geen idee had waar vliegveld midden-zeeland ligt t.o.v. de deltawerken :P
mcDavid schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:54:
Geen idee hoe ver die leerling was in zijn opleiding, maar het eindigde met een kabelbreuk op lage hoogte gevolgd door een vrille.

één ding kan ik je wel vertellen, een lierstart leer je niet even uit een boekje. Als je dat tijdens je eerste start alleen zou moeten doen, is je overlevingskans denk ik het grootst als je kans ziet om te ontkoppelen als het hele zaakje nog op de grond is...
Lieren is lastig, geloof ik direct. Bij deltavliegen is het pas een optie voor gevorderden, ik neem aan dat je bij zweefvliegen niet echt veel opties hebt zonder lieren?

Ik heb trouwens van mijn huisgenoot begrepen dat het nog moeilijker is om achter een ultralight opgesleept te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

MBV schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:57:
[...]

Simulator van de luchtmacht, van wat voor toestel? Een F16 is iets moeilijker dan een 'levensechte' simulatie van een Cessna. Radiohulp zal ik zeker nodig hebben: al was het maar omdat ik geen idee had waar vliegveld midden-zeeland ligt t.o.v. de deltawerken :P
dat was een Cessna like cockpit; 1 motorig, met basic functions. Mag dan nog wel een simpel vliegtuig zijn; als je simpelweg neit weet hoe je moet trimmen voor 85 kts, dat je je snelheid regelt met je neusstand en niet je throttle en welk vermogen bij welke neusstand hoort, dan heb je het buiten ook op koers liggen van e landingsbaan en aanvlieghelling echt heel erg druk.......dat lijkt nu zo simpel, maar als je echt voor de eerste keer vliegt, nee dan zeker niet.

Ik denk echter wel dat als je 6 tot 10 uurtjes gevlogen hebt/meegevlogen en wat uitleg hebt gekregen dat je dan wel in staat bent, maar echt als simulator leek, nee dat denk ik niet.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens van mijn huisgenoot begrepen dat het nog moeilijker is om achter een ultralight opgesleept te worden :P
Klopt, je bent namelijk véél sneller airborne dan het vliegtuig dat je sleept.
Je moet dus laag blijven, anders trek je z'n staart omhoog met alle gevolgen van dien.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

[...]

Als je genoeg met de PMDG's hebt gesimd kan je een autoland maken en ben je de held van de dag :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Dani: In een zweeftoestel? Of een Cessna? Of in een A330 met 'inconsistent air speed' indicatie? :P
Zonder gekheid: autoland doen met behulp van radio-instructies is voor mij de enige kans op een nette landing, elke andere optie komt toch neer op crashen zo dicht mogelijk bij de runway zodat de brandweer dichtbij is. Je moet gewoon teveel in de gaten houden, en als je niet weet waar je moet kijken houdt het al snel op. Elk klein detail (stand flaps, landing gear, snelheid, hoogte, luchtremmen en gewone remmen) zorgt voor een crash als je het even vergeet.

@Derice: probleem is ook dat je in de turbulentie van de ultralight zit, en dat bij een delta de maximale vliegsnelheid ongeveer gelijk is aan de stall-snelheid van een ultralight...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ziet er mooi uit :)
offtopic:
Ik heb gemerkt dat foto's air-to-ground een stuk mooier worden als je er een shitload contrast bij gooit en een beetje blauw weghaalt. Kennelijk verstrooit de atmosfeer licht waardoor schaduwen minder donker worden. In Rawshooter kinderlijk simpel: gewoon de zwartwaarde richting de 50-100 zetten. Met JPEG's zal het iets minder mooie resultaten geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Dit is gewoon geconverteerde RAW zonder nabewerking. Gewoon batch opslaan als JPG. Ben lui op dit moment en de mooiste converteer ik nog wel eens naar iets mooiers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Contrast toevoegen, copy/paste de wijzigingen naar alle foto's, en klaar. Da's toch ook best lui? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ryanair wil ff een klein beetje uitbreiden:
De Ierse prijsvechter Ryanair wil nog dit jaar zo'n driehonderd vliegtuigen bij Boeing of Airbus bestellen of daar in ieder geval opties op nemen.

Dat zegt topman Michael O'Leary in een interview met het Duitse weekblad Der Spiegel dat maandag wordt gepubliceerd.

Volgens O'Leary zijn het de prijsvechters die nu juist kunnen profiteren van de crisis en hij wil gebruik maken van de lagere prijzen die de vliegtuigbouwers nu vragen.

''Dat is waarom we voor het eind van het jaar orders of opties willen plaatsen bij Boeing of Airbus tot wel driehonderd toestellen'', aldus O'Leary.

Nu heeft Ryanair een vloot van 190 vliegtuigen, allemaal Boeing 737's.
nu.nl

Als ze er idd 300 bestellen zou dat in één klap een meer dan verdubbeling van hun vloot zijn (van 190 naar 490 toestellen).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen vervaning voor hun huidige spul?
Snap eigenlijk niet waarom ze ook naar Airbus kijken, als ze nu alleen maar 737's hebben, is dat toch veel makkelijker met spareparts & deals met onderhouds bedrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vervanging zou kunnen, maar als ik op het Wiki-artikel lees dat de gemiddelde leeftijd van hun huidige vloot slechts 3.1 jaar is, en die toestellen ook van een vrij modern type (737-800) zijn lijkt me dat toch vrij stug.

Dat ze ook naar Airbus kijken zal wel met hun onderhandelingspositie te maken hebben, om misschien een grotere korting of andere voordelen te kunnen bedingen, bij wijze van stok achter de deur.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Op die schaal maakt 't qua kosten volgens mij niet superveel uit of je nou hetzelfde koopt als je al had of niet. De kostenbesparing bij aanschaf van goedkopere vliegtuigen laat eventuele extra onderhoudskosten volgens mij al in het niet vallen.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 28-06-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:22
wildhagen schreef op zondag 28 juni 2009 @ 07:34:

[...]

nu.nl

Als ze er idd 300 bestellen zou dat in één klap een meer dan verdubbeling van hun vloot zijn (van 190 naar 490 toestellen).
Er staat "tot wel 300 toestellen". het zouden er natuurlijk way minder kunnen zijn. Laten zien dat je veel wilt kopen (en dan een mooie prijs krijgen) en dan er toch maar minder bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 28 juni 2009 @ 07:34:

[...]

nu.nl

Eerst zien dan geloven. O'Leary schreeuwt wel vaker domme dingen, alleen maar voor de aandacht die dat dan krijgt...

En de meeste nieuwe kisten zijn bedoeld als vervanging, geen toevoeging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hoe dom is het als hij er (wederom) veel press coverage mee krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hij wilt 300 vliegtuigen tegen minimaal de helft van de catalogusprijs. Welk merk er dan op zit zal hem een rotzorg zijn. Die omscholing haal je er toch wel uit :P

Pagina: 1 ... 31 ... 130 Laatste

Dit topic is gesloten.