Het Luchtvaart Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 130 Laatste
Acties:
  • 491.423 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wildhagen schreef op donderdag 30 april 2009 @ 10:33:
[...]

Luchtvaartnieuws.nl

Lekker dom...

Plaatje van de schade:
[afbeelding]
idd dom menselijk foutje.. ook beetje jammer dat er daardoor nodeloos kerosine gedumpt werd...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:45
ToolkiT schreef op donderdag 30 april 2009 @ 11:36:
[...]

idd dom menselijk foutje.. ook beetje jammer dat er daardoor nodeloos kerosine gedumpt werd...
Die kerosine is nog tot daar aan toe 8)7

Vliegtuig schijnt afgeschreven te zijn en dit incident had veel erger kunnen aflopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Floppie schreef op donderdag 30 april 2009 @ 17:40:
[...]

Die kerosine is nog tot daar aan toe 8)7

Vliegtuig schijnt afgeschreven te zijn en dit incident had veel erger kunnen aflopen...
Port Phillip Bay is al vrij vervuild, dus dit is niet echt bevorldelijk natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

KLM heeft bevestigd dat een toestel wegens rookontwikkeling een voorzorgslanding heeft gemaakt op Curaçao.

Het toestel was onderweg van Curaçao naar Amsterdam maar is teruggekeerd en vervolgens veilig aan de grond gezet op het eiland.

Het gaat om het toestel met vluchtnummer 785 dat vanochtend even voor elven had moeten landen op Schiphol. De nieuwe verwachte aankomsttijd is nu rond half acht zaterdagochtend.

Een woordvoerster spreekt van een “normale veiligheidsmaatregel om het zekere voor het onzekere te nemen als de bemanning het vermoeden heeft dat er iets aan boord niet klopt.”

Ze meldt dat de passagiers zijn omgeboekt naar andere KLM-vluchten.
nu.nl

KLM 785 is meestal een 747-400 volgens mij?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:11
wildhagen schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:32:
[...]

nu.nl

KLM 785 is meestal een 747-400 volgens mij?
Het schijnt te gaan om PH-BFL. Inderdaad een 747-400 dus.

Scramble:
Het betreft het ''zorgenkind'' PH-BFL

[ Voor 13% gewijzigd door Wouter! op 01-05-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zorgenkind? Wat word ermee bedoeld? Heeft dit toestel vaker dan gemiddeld problemen ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
wildhagen schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:10:
Zorgenkind? Wat word ermee bedoeld? Heeft dit toestel vaker dan gemiddeld problemen ofzo?
Geen idee, daarom quote ik 't ook maar ...
Misschien wordt hier straks nog wat meer duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ToolkiT schreef op donderdag 30 april 2009 @ 18:15:
[...]

Port Phillip Bay is al vrij vervuild, dus dit is niet echt bevorldelijk natuurlijk...
Het gros verdampt in de atmosfeer voordat het de grond raakt.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Bolk schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:22:
[...]

Al die kerosinedampen!

:P

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bolk schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:22:
[...]

ah ok, dat wist ik niet, weer wat nieuws geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
wildhagen schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:10:
Populair gepraat op niks gebaseerd waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Floppie schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:17:
[...]

Populair gepraat op niks gebaseerd waarschijnlijk
Nouja...Vliegtuig heeft een spannender verleden gehad dan de meeste andere toestellen, zo is een keertje een vlucht afgebroken met een motorprobleem, deden de toiletten het niet waardoor een extra stop nodig was, dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Duitse piloot Uli Dembinski heeft zaterdag een nieuw looping-wereldrecord gevestigd. Boven het vliegveld van het Zuid-Duitse Walldorf vloog hij achter elkaar maar liefst 333 vertikale lussen in de lucht.

Het oude record, 222, stond ook op zijn naam.

Dembinski vloog zijn record in een toestel van Sovjet-makelij.

De temperatuur in de cockpit liep tijdens de recordpoging op tot 80 graden omdat tijdens loopings de luchtkoeling van de motor niet goed werkt.

De 50-jarige Dembinski had veel te drinken bij zich, een paar müslireepjes en een stoffen tijger als mascotte.
nu.nl

Damn, 333 loopings, dan weet je het verschil tussen onder en boven ook niet meer...

Hier een filmpje van hem in actie (bij een eerdere gelegenheid):

Het toestel wat hij gebruikt is een Yakovlev Yak-55.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 21:52
Misschien offtopic maar goed. Ik heb vandaag eindelijk iets kunnen afmaken wat ik al een tijd lang wilde doen; een eigen compilatie maken op basis van de film Skyfighters en dan wel in HD.

hier te vinden

Ik ben best tevreden maar met deze filmbeelden en muziek is het ook niet erg lastig :9

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Eerste chevalier du ciel filmpje in HD. Staat in mn favorites en 5* :D

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Dani86 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:00:
Eerste chevalier du ciel filmpje in HD. Staat in mn favorites en 5* :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Thirteen Senses! Altijd goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
@ 2:36 is hij daar een deel van canopy verloren ???? :D

[ Voor 3% gewijzigd door dragon9114 op 05-05-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
dragon9114 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:26:
@ 2:36 is hij daar een deel van canopy verloren ???? :D
Nou ja deel :P ? Zeg maar gerust de hele stoel... Nee de achterste stoel was ejected, toen de 'bad guy' daar zat. Vervolgens heeft de andere 'good guy' daar plaats genomen en in deze shot vluchten ze dus terug naar Frankrijk. Voor het verhaal hoef je die film niet te kijken maar er zitten echt adembenemende beelden in :)

[ Voor 3% gewijzigd door Banjy op 05-05-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De lowbudgetvliegmaatschappij Ryanair ziet af van een extra heffing voor zware passagiers.

De zogenoemde 'vetbelasting' kan om praktische redenen niet worden ingevoerd. Dat deelde de Ierse luchtvaartmaatschappij vrijdag mee.

''In de toekomst gebruiken wij alleen nog het online inchecken en zal het vliegtuig niet langer dan 25 minuten op de grond staan. Daardoor is de verandering onmogelijk'', aldus een woordvoerder.

De luchtvaartmaatschappij speelde met het idee van de extra heffing naar aanleiding van een groot internationaal onderzoek.

Daaruit bleek dat een groot deel van de passagiers voorstander was van de belasting voor zwaarlijvige passagiers.
nu.nl

Goed plan lijkt me, leek me toch al een behoorlijk discriminerend plan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

discriminerend? Je vreet toch zelf zoveel, sorry hoor.

Ik zat een keer naast een vrouw op een EZ vlucht AMS - LGW en die was minstens 150kilo. Pastte niet eens in dr stoel. Ik werd zowat doodgedrukt daar :P. Dat was btw nog voor de H-pier en dat je zelf mocht weten waar je ging zitten.

Ik vlieg regelmatig tussen londen en schiphol omdat ik familie in de UK heb. En de laatste 2x respectievelijk BMI en BA gebruikt omdat die het voordeligst waren (!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Er zit natuurlijk een verschil tussen discriminatie en discriminatie. Over leeftijdsdiscriminatie hoor je bijna niemand (UM of kind betaalt minder dan volwassenen).

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mwah, vetheidsbelasting vin'k niet echt nuttig, ook. Wel opties:
• Mensen van substantieel meer dan, zeg, 100 kilo mogen minder bagage meenemen. Nuttig voor het gewicht van het vliegtuig. Uiteraard mogen ze dan weer de normale hoeveelheid meenemen als ze ook
• Twee stoelen kopen. Uiteraard wel naast elkaar en van 't type waar de leuning omhoog kan, anders is 't kansloos. Dit is dan weer nuttiger voor de passagier die er naast moet zitten. De tweede stoel kan, omdat 't op zich natuurlijk nog steeds maar een passagier is, goedkoper aangeboden worden.

Maar puur en alleen extra betalen omdat je dik bent zie ik niet echt zitten. Dat is gewoon extra geld voor Ryanair terwijl niemand daar vervolgens baat bij heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeR op 09-05-2009 02:34 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Gewicht is echt niet het enige punt. Een dik persoon van 1.60 M en 150 KG is over het algemeen een stukje breder dan een zwaar gespierd persoon van 2.10 M en 150 KG. De eerste zal echt niet in één vliegtuigstoel passen, de tweede maakt een heel redelijke kans. Toch zijn ze allebei 150 KG zwaar.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je hebt gelijk, het tweede is daarom beter toepasbaar op breedheid dan gewicht. Neemt niet weg dat gewicht juist weer een grotere rol speelt in de techniek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zweefvliegtuig stort neer op Belgische snelweg
BRUSSEL - In de buurt van het Belgische Namen is zaterdag een zweefvliegtuig neergestort op de autosnelweg E42 richting Luik. De piloot is daarbij om het leven gekomen.

Dat meldt de Vlaamse omroep VRT.

Er waren geen andere voertuigen bij het ongeluk betrokken. De autoriteiten stellen een onderzoek in naar de toedracht.

Mogelijk heeft de piloot geprobeerd een noodlanding te maken.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen...op-belgische-snelweg.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Hij had die 2 gasten in florida gezien met hun ultralight, en hij dacht "allee dah kank ook eh" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Volgens ooggetuigen kwam het toestel "tollend naar beneden"... zal dus een vrille of ongecontroleerde spiraalduik geweest zijn... Het betrof een ervaren piloot van een jaar of 65.

Mij ging het gelukkig beter af zaterdag. Heb even de logfile uitgelezen van een lokale vlucht

[ Voor 7% gewijzigd door mcDavid op 12-05-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 22:10

MBV

in het grasveld geland? :P

En ehm, vinden ze het leuk als je dat soort stunts doet boven harderwijk? :S

Oh wacht, bij het vliegveld zie je dat hij naar het noordoosten verschoven is, dus die 2 kleine bochtjes waren boven de haven?

[ Voor 38% gewijzigd door MBV op 12-05-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

mcDavid schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:00:
[...]

Volgens ooggetuigen kwam het toestel "tollend naar beneden"... zal dus een vrille of ongecontroleerde spiraalduik geweest zijn... Het betrof een ervaren piloot van een jaar of 65.

Mij ging het gelukkig beter af zaterdag. Heb even de logfile uitgelezen van een lokale vlucht
Hmm je komt dus niet echt ver met zo'n zweefvliegtuig. Komt dat door de restricties van de Schiphol TMA of was er gewoon weinig thermiek?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik weet er niet veel van, wat ik ken is van het 'overhoren' van mijn huisgenoot z'n deltavlieg-theorie. Maar zaterdag waaide het toch vrij hard? Dan krijg je toch nooit mooie thermiekbubbels enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik heb daar helemaal geen verstand van :P Ik ken alleen turbulentie en dat heb je natuurlijk juist als het hard waait ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Devil schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:48:
[...]

Hmm je komt dus niet echt ver met zo'n zweefvliegtuig. Komt dat door de restricties van de Schiphol TMA of was er gewoon weinig thermiek?
Je komt wel verder, maar het was een lokale vlucht. Dan blijf je binnen glijbereik. Een km of 15 max dus, afhankelijk van het weer ( je ziet mij max op iets van 8km uit zitten).

Boven harderwijk zat ik op iets van 700 meter. In de VFR-zone rond lelystad (onder EHAM TMA1) kunnen we tot max 1050 meter (3500ft), en die wordt zuidwestelijk begrensd door de knardijk.

En dat grasveld is gewoon ons vliegveld ja.

-edit-
Ohja het was wel reteturbulent idd. Je ziet ook wel aan de "spiraaltjes" dat de thermiekbellen behoorlijk wegwaaien. Maar toch steeg het wel behoorlijk.

-edit2-
wie KML's van wat spannendere vluchten wil bekijken moet maar eens hier kijken

[ Voor 21% gewijzigd door mcDavid op 12-05-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Google maps API vind jullie website niet lief: Key is voor een andere website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Is niet mijn website ;) Is een internationale website waar zweefvliegers over de hele wereld hun vluchten kunnen opgeven. Als je bij een vlucht op de i klikt, kun je rechtsbovenin een KML bestand downloaden. Die kun je dan weer uploaden naar google maps, of nog mooier in google earth in 3D bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dan moet je niet naar www3 maar naar www linken, dan doet google maps het rechtstreeks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hier nog mensen die naar Le Bourget (FR) airshow gaan dit jaar? Ben in 2007 al een keer geweest met de bus en 2004 naar Farnborough (UK) geweest. Maar ik wil dit keer niet met de bus, duurt namelijk erg lang. AMS-CDG is een kleine 500 euro met KLM, de TGV is op dit moment nog het voordeligste alleen dan kom ik aan op Gare du Nord terwijl ik buiten de stad moet zijn. DUS-CDG is te overwegen (net zo ver als AMS voor mij) maar dan vlieg ik met Lufthansa en las op de site dat Skyteam de partner van het evenement is. Ben bang als ik buiten Skyteam vlieg ik niet met de bus naar Le Bourget kan. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de TGV naar CDG en van daar met de shuttle naar Le Bourget lijkt me het best, houd wel rekening met een uurtje shuttle (files).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjeee schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:49:
Hier nog mensen die naar Le Bourget (FR) airshow gaan dit jaar? Ben in 2007 al een keer geweest met de bus en 2004 naar Farnborough (UK) geweest. Maar ik wil dit keer niet met de bus, duurt namelijk erg lang. AMS-CDG is een kleine 500 euro met KLM, de TGV is op dit moment nog het voordeligste alleen dan kom ik aan op Gare du Nord terwijl ik buiten de stad moet zijn. DUS-CDG is te overwegen (net zo ver als AMS voor mij) maar dan vlieg ik met Lufthansa en las op de site dat Skyteam de partner van het evenement is. Ben bang als ik buiten Skyteam vlieg ik niet met de bus naar Le Bourget kan. Iemand tips?
Vanaf Gare du Nord met RER B naar station Le Bourget (10 minuten). Vanaf daar shuttle bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Wat een onzin om met het vliegtuig naar Le Bourget te gaan. Ga dan met de trein... De disneyland TGV vanuit Brussel-Midi stopt op terminal 2 van CDG. Daarvandaan is het een klein stukje naar Le Bourget.

Maar wat is er op tegen om op Gare-du-Nord uit te stappen? Er zijn ergere plekken dan Parijs... Er gaan vanaf dat station 83 metro's en 55 bussen of iets dergelijks naar de Salon. :) (2005-ganger hier)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:54:
Met de TGV naar CDG en van daar met de shuttle naar Le Bourget lijkt me het best, houd wel rekening met een uurtje shuttle (files).
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:58:
[...]

Vanaf Gare du Nord met RER B naar station Le Bourget. Vanaf daar shuttle bus.
Tsuru schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:00:
Wat een onzin om met het vliegtuig naar Le Bourget te gaan. Ga dan met de trein... De disneyland TGV vanuit Brussel-Midi stopt op terminal 2 van CDG. Daarvandaan is het een klein stukje naar Le Bourget.

Maar wat is er op tegen om op Gare-du-Nord uit te stappen? Er zijn ergere plekken dan Parijs... Er gaan vanaf dat station 83 metro's en 55 bussen of iets dergelijks naar de Salon. :) (2005-ganger hier)
Altijd opzoek naar een excuus om te vliegen O-). Maar het gaat de TGV worden waarschijnlijk. Als ik op CDG uit wil komen moet ik via Brussel (5:34 uur) naar Gare-du-Nord kan rechtstreeks vanaf Rotterdam en kost (4:33 uur). Ik ga met de trein of met de auto, met z'n tweeen kost de trein 200 euro daar kan ik in principe ook voor rijden. Verder niemand die gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Bartjeee schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:49:
Ik ben alweer twee jaar geleden wel naar de open dag van de luchtmacht in Volkel geweest. Wil dit jaar weer. Hoe verhoud dit zich tot Le Bourget of Farnborough? Kan mij voorstellen dat die veel spectaculairder en interessanter zijn om te bezoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Banjy schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:03:
[...]

Ik ben alweer twee jaar geleden wel naar de open dag van de luchtmacht in Volkel geweest. Wil dit jaar weer. Hoe verhoud dit zich tot Le Bourget of Farnborough? Kan mij voorstellen dat die veel spectaculairder en interessanter zijn om te bezoeken?
Ben nooit naar de opedag van de luchtmacht geweest maar de lucht show is altijd goed, bij Le Bourget en Farnborough zit er ook een hele beurs bij. Die beurs is niet altijd even intressant maar dat is persoonlijk. Als je op de dagen gaat voor het publiek doen de standhouders natuurlijk ook minder want het is niet echt de doelgroep op die dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Lekker nieuwtje: http://frontpage.fok.nl/n...zaak-dodelijke-crash.html

Even de niet crappy vertaalde versie gepakt:
The inexperienced captain of Flight 3407, which crashed into a Buffalo home, killing 50 people in February, flirted and discussed relationships with his much younger female co-pilot moments before the fatal plunge, sources close to the investigation said.

What transpired between Capt. Marvin Renslow, 47, and his co-pilot, Rebecca Shaw, 24, in the minutes before the disaster will be topic No. 1 at a public hearing by the National Transportation Safety Board today in Washington, DC.

The two chatted back and forth during the final approach into Buffalo Niagara International Airport despite FAA rules that forbid non-flight-related talk below 10,000 feet, sources said.

Their banter was captured on the flight recorder, one source close to the investigation told The Post. Transcripts of their conversation may be released over the three-day hearing.

Shaw may have further been too fatigued to aid Renslow, sources said.

She had just taken a red-eye flight to Newark after spending a week skiing and visiting her parents in Seattle, complained about a head cold and said she should have taken a sick day.

Renslow, 47, was never properly trained on the Dash 8-Q400 Bombardier's anti-stall stick-pusher, sources said.

The safety feature automatically points the plane's nose into a dive to allow it to gain speed to prevent a stall if the plane slows down.

Pilots should push the stick forward to gain speed if this happens, but Renslow apparently yanked back, causing the crash.

Colgan, the Manassas, Va.-based airline that contracts with Continental, never provided proper training on the stick-pusher or de-icing system, sources said.

Renslow had also failed numerous competency exams, called check rides, throughout his short career as a pilot. He graduated from pilot school in 2005 and had already failed three proficiency tests on general aviation aircraft administered by the FAA.

At Colgan, he failed two more accreditation exams on turboprop planes. He bombed in his first bid to qualify as a co-pilot on the Beech 1900 aircraft. Then he failed in his first try for Saab 340 pilot certification.

At the time of the crash, Renslow had been captaining a Q400 for just two months, logging only 109 hours -- a minuscule amount of time by industry standards.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

:X Wat een bullshitverhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Vet gezicht net op weg naar mijn werk: drie Hercules C130's kwamen laag, in een driehoek dicht bij elkaar, aanvliegen vanuit het zuid-oosten in de richting van Schagen, draaiden een tijdje wat rondjes boven Schagen (niet meer strak in het gelid) en vertrokken vervolgens weer (denk ik) in de richting van Den Helder. Mooie zwarte wolk kerosine er achter, wat nou global warming ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Elwood Blues op 13-05-2009 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik hoop het. Maar je verzint toch ook niet dat 3 turken in de cockpit het niet doorhebben dat de autopilot het allemaal niet meer snapt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Er schijnt op de A4 bij Nieuw-Vennep een crashtender van de KLu op zijn kant te liggen:

http://www.nu.nl/algemeen...telde-brandweerwagen.html

Ik wist niet dat die dingen gewoon de weg op mochten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Waarom niet? Ik zie gewoon een kenteken:
http://www.brandweergoes.nl/images/special/defensie18.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af wat dat ding daar uberhaupt moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Na 109uur captain, yeah right....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Dani86 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:34:
[...]

Na 109uur captain, yeah right....
Hij had 109 uur als captain, niet als co :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

109 uur als captain op dat type. En hij was al 2x gezakt voor een examen, 1x voor een ander type, en 1x voor co op dit type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Lijkt me stug dat een airline zo iemand dan aanstelt als capt...

ander nieuws: http://www.nu.nl/economie...me-austrian-airlines.html
Lufthansa dicht bij overname Austrian Airlines
Uitgegeven: 13 mei 2009 13:21
Laatst gewijzigd: 13 mei 2009 13:21

KEULEN - De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa neemt zo goed als zeker de Oostenrijkse branchegenoot Austrian Airlines Group over.

Het bod van 4,49 euro per aandeel is door 85 procent van de aandeelhouders van Austrian geaccepteerd. Lufthansa wilde minimaal driekwart van de aandelen in handen krijgen.

Bestuurslid Peter Malanik van Austrian verwacht dat het overnameproces deze zomer voortgezet kan worden.

Voor afronding van de transactie is goedkeuring nodig van de Europese Commissie op het gebied van staatssteun en het concurrentiebeding.
Zullen er daar dan geen banen verdwijnen? MUC is een redelijk grote LH basis en dan hebben ze ook VIE, wat best dichtbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Dani86 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:47:
If you pay peanuts, you get monkeys.
Een budget maatschappij heeft nou eenmaal minder geld om uit te geven aan het personeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Dani86 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:47:

ander nieuws: http://www.nu.nl/economie...me-austrian-airlines.html

[...]

Zullen er daar dan geen banen verdwijnen? MUC is een redelijk grote LH basis en dan hebben ze ook VIE, wat best dichtbij is.
Volgens routeplanner:
MUC - VIE: 466km, 4:12u (Lufthansa/Austrian)
AMS - CDG: 485km, 4:32u (KLM/AirFrance)

Dat ontloopt mekaar niet veel. Had de fusie tussen KLM en AF voor AMS als hub grote concequenties?

Zurich en München liggen nog dichter bij mekaar zijn zijn ook hubs binnen hetzelfde bedrijf (Lufthansa/Swiss).

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter! op 13-05-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Nog even nagezocht, in de bronnen die op wikipedia staan:
Preliminary airplane performance modeling and simulation efforts indicate that icing had a minimal impact on the stall speed of the airplane. The FDR data indicates that the stick shaker activated at 130 knots, which is consistent with the de-ice system being engaged. FDR data further indicate that when the stick shaker activated, there was a 25-pound pull force on the control column, followed by an up elevator deflection and increase in pitch, angle of attack, and Gs. The data indicate a likely separation of the airflow over the wing and ensuing roll two seconds after the stick shaker activated while the aircraft was slowing through 125 knots and while at a flight load of 1.42 Gs. The predicted stall speed at a load factor of 1 G would be about 105 knots. Airplane performance work is continuing.
10. How many hours did Captain Renslow have in revenue service in the Q400?
a. Captain Renslow had 3,379 total hours of flight experience and was Airline Transport Pilot rated, which is the highest level of certification available.
b.
In the Q400, he had 109 hours flying the aircraft as pilot in command, in addition to 172 hours of formal training (includes classroom, full motion simulator and time in the seat with an instructor on the flight deck and passengers in the cabin) for a total of 261 hours. This qualified him fully in accordance with all applicable Federal Aviation Regulations.
11. Captain Renslow’s hours on this aircraft seems low. Can you provide context on that?
a. As is the same with major carriers, even experienced captains that upgrade to a new aircraft must receive extensive training on that new aircraft type prior to taking flight. Captain Renslow received formal training specifically for the Q400 and was qualified to fly this aircraft.
The captain of a commuter plane that crashed Feb. 12 near Buffalo, N.Y., had flunked numerous flight tests during his career and was never adequately taught how to respond to the emergency that led to the airplane's fatal descent, according to people close to the investigation.
[...]
Capt. Marvin Renslow had never been properly trained by the company to respond to a warning system designed to prevent the plane from going into a stall, according to people familiar with the investigation. As the speed slowed to a dangerous level, setting off the stall-prevention system, he did the opposite of the proper procedure, which led to the crash, these people said.
Additionally, his 24-year-old co-pilot, Rebecca Shaw, had complained before takeoff about being congested and said she probably should have called in sick, according to people who have listened to the cockpit voice recording.
[...]
On Sunday, spokesman Joe Williams confirmed in an email that Capt. Renslow had five "unsatisfactory" training check rides in his career -- including two at Colgan -- but passed a subsequent series of training tests and was "fully qualified in the Q400" aircraft.

[...]
Capt. Renslow, 47, joined Colgan in September 2005 after graduating from a pilot-training academy, employment records show. He had a history of flunking check rides -- periodic tests of competency that are also required anytime a pilot begins flying a new type of aircraft. Before joining Colgan, he failed three proficiency checks on general aviation aircraft administered by the FAA, according to investigators and the airline. Colgan's spokesman said the company now believes Capt. Renslow failed to fully disclose that poor performance when applying for a job.

Once at Colgan, he failed in his initial attempt to qualify as a co-pilot on the Beech 1900 aircraft, and also had to redo his check ride to upgrade to captain on the Saab 340 turboprop, according to investigators. Repeated check-ride failures raise red flags, and large carriers rarely keep pilots who require such extensive remedial training, according to numerous industry officials. Colgan's Mr. Williams said Capt. Renslow's last unsatisfactory check ride occurred 16 months before the accident, and he subsequently passed six consecutive competency tests and completed three regular training sessions.
[...]
Both pilots were returning to work after a day off. Capt. Renslow was coming off weeks of late-evening and early-morning flying schedules, often sandwiched around only a few hours of rest. Ms. Shaw had spent the day before the accident skiing. She then took a red-eye flight from Seattle to report for work in Newark.
[...]
As the plane made its approach toward Buffalo with the autopilot engaged, the crew exchanged idle banter, according to people who have read transcripts of the conversation recovered from the cockpit voice recorder.
[...]
The crew initially didn't notice the plane's speed had dropped dangerously low, sliding under 115 miles an hour, and risked going into a stall. The slowing speed set off an emergency system called a "stick-pusher," which pushes the control column down in order to send the aircraft into a temporary dive so it can regain speed and recover from a stall.

However, Capt. Renslow tried to force the plane to do the opposite. He yanked back on the controls while adding thrust. His effort was strong enough to manually override the stick-pusher. Within seconds, the plane lost lift, bucked violently and started to roll. It slammed into a house five miles from the runway.
Colgan's standard training program stops short of demonstrating the operation of the stick-pusher in flight simulators. Without such hands-on experience, safety investigators argue, pilots could be surprised and not react properly when the stick-pusher activates during an emergency. The FAA is required to sign off on all airline training manuals.
Helaas geen bullshit-verhaal. Sensatie-praat over relaties en flirten daargelaten. Vond het al vreemd: flirten met een half-zieke meid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Met bullshitverhaal bedoelde ik overigens dat er een hoop sensatie in staat. Sommige dingen zijn eenvoudig te verklaren, maar worden door de media helemaal opgeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=30625

Dit is toch gewoon weer een verkapte brandstoftoeslag? Ze schreeuwen om het hardst dat ze die niet berekenen, maar ondertussen komt er voor een retourtje per persoon al minimaal 20 Euro aan kosten bij, ongeacht de hoeveelheid bagage. 5 Euro per enkele reis p.p. creditcardtoeslag en 5 Euro per enkele reis p.p. voor het online inchecken :/.

Ik vlieg 5 en 7 juni met RyanAir. Eens even zien of ik deze kosten voor de 20e kan ontlopen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wouter! schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:04:

Dit is toch gewoon weer een verkapte brandstoftoeslag? Ze schreeuwen om het hardst dat ze die niet berekenen, maar ondertussen komt er voor een retourtje per persoon al minimaal 20 Euro aan kosten bij, ongeacht de hoeveelheid bagage. 5 Euro per enkele reis p.p. creditcardtoeslag en 5 Euro per enkele reis p.p. voor het online inchecken :/.

Ik vlieg 5 en 7 juni met RyanAir. Eens even zien of ik deze kosten voor de 20e kan ontlopen ...
Ja RA noemt het gewoon anders om hun claim dat ze geen brandstoftoeslag vragen maar ondertussen brengen ze voor de meest domme dingen een toeslag :X nog even en je moet voor het trapje om in vliegtuig te komen extra betalen 8)7

Ik heb veel met RA gevlogen want ze zijn vaak toch nog goedkoper dan anderen maar elke keer voel ik me meer genaaid door dit soort dingen...

UK-NL vlieg ik nu ook met BMI... scheelt niet veel en ik hoef dan niet naar Stansted wat me een kapitaal aan treinkosten kost...

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 14-05-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De extra inkomsten die Ryanair opstrijkt door de toeslag op het online inchecken, worden gebruikt om in het winterseizoen de ticketprijzen te verlagen, belooft het bedrijf.
Daar heb je toch als reiziger geen boodschap aan? Net of iemand zowel in het zomer seizoen vliegt, als in het winter seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Tsuru schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:08:
Er schijnt op de A4 bij Nieuw-Vennep een crashtender van de KLu op zijn kant te liggen:

http://www.nu.nl/algemeen...telde-brandweerwagen.html

Ik wist niet dat die dingen gewoon de weg op mochten?
Sja vliegtuigen vallen nu eenmaal niet altijd netjes precies boven het luchthaventerrein uit de lucht. Zie turkish airlines-crash...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wouter! schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:04:

Als je al geboekt hebt maakt het niks meer uit hoor :) en de 'check in kosten' :') zeggen ze niet te berekenen bij de promofares, dus zegmaar de €3 tarieven die ze nu hebben. En met een virtuele Entropay CC kan je ook onder de CC-kosten uitkomen, omdat die als een VISA Electron gezien wordt.

Al met al is het nog best mogelijk om voor €2 een retourtje ergens heen te boeken, al maken ze het je steeds lastiger.
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:14:
[...]

Daar heb je toch als reiziger geen boodschap aan? Net of iemand zowel in het zomer seizoen vliegt, als in het winter seizoen.
Nee, meestal pak ik ook de lente en de herfst er nog bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

360 graden view van de A380 cockpit: http://www.gillesvidal.com/blogpano/cockpit1.htm (Full Screen Browser gebruiken voor 't beste effect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Wat doet die hendel die aan het raam vast zit? En zie ik op de linkerstoel een HUD zitten? Ook valt het mij op dat de derde stoel niet een jumpseat is. Hebben ze de aparte navigator weer ingevoerd? :+

Voor een ding van miljoenen euro's vind ik trouwens die stoelen wel erg slecht eruit zien: helemaal gerimpelde stof aan de zijkant, dat ziet er bij een Polo van €15k nog beter uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 21:07:
360 graden view van de A380 cockpit: http://www.gillesvidal.com/blogpano/cockpit1.htm (Full Screen Browser gebruiken voor 't beste effect).
Gaaf om te zien! Wel erg veel displays :P Naast de twee piloten is er inderdaad ook nog ruimte voor 3 andere personen, volle cockpit :+ Die navigator heeft wel een vaag apparaat; soort van ultiem lelijke laptop lijkt het wel :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
MBV schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 12:17:
Wat doet die hendel die aan het raam vast zit? En zie ik op de linkerstoel een HUD zitten? Ook valt het mij op dat de derde stoel niet een jumpseat is. Hebben ze de aparte navigator weer ingevoerd? :+

Voor een ding van miljoenen euro's vind ik trouwens die stoelen wel erg slecht eruit zien: helemaal gerimpelde stof aan de zijkant, dat ziet er bij een Polo van €15k nog beter uit :P
Hendel onder het raam lijkt me nooduitgang, bord voor het voorraam links is gewoon een zonneklep. 747 vliegt met een co-co, misschien doen ze dat op de 380 ook? Weet ik niet.

En ja... dat stofje... dan vraag je je af of ze nou écht niet ergens een paar euro marge hadden om daar even een sjiek patroontje op te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik dacht niet zozeer aan het stofje, maar aan de manier waarbij het bij allebei de stoelen aan elkaar is genaaid. Zowel de hoofdsteun, de rugleuning als de zitting is helemaal gerimpeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 17:31

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik gok erop dat daar ruimschoots over nagedacht is. Misschien dat dat is om de stoel comfortabeler te maken? Als je met je kont op die zitting gaat zitten dat je niet een strakke stoflaag nog mee moet trekken maar dat het lekker soepel gaat ofzo.
Dat het er niet zo sjiek uitziet ben ik het mee eens.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
bartvl schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 14:06:
Ik gok erop dat daar ruimschoots over nagedacht is. Misschien dat dat is om de stoel comfortabeler te maken? Als je met je kont op die zitting gaat zitten dat je niet een strakke stoflaag nog mee moet trekken maar dat het lekker soepel gaat ofzo.
Dat het er niet zo sjiek uitziet ben ik het mee eens.
Vanuit dat oogpunt denk ik dat het dan zo gemaakt is dat het makkelijk te verwijderen is om uit te wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

even voor de luchtvaartkenners hier...heb zelf al een en ander opgezocht, maar kan t nergens vinden (dus denk dat het er idd gewoon niet meer is...):

Bestaat er nog een directe vliegverbinding tussen amsterdam, eindhoven of maastricht naar eelde/groningen?

Moet onverwacht ws. komende woensdag op en neer vanuit Luxemburg naar Groningen, en heb eigenlijk niet heeel veel zin om dat met de auto te doen....
Prijs is overigens niet een enorm hangijzer, maar privejet gaat me toch net ff te veel kosten denk ik (kost van wat ik zo snel zeg al gauw ruim meer dan 1k voor zoiets...)

iemand een ideetje?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij zijn er al een tijdje geen binnenlandse vluchten meer, KLM Cityhopper is daar al een tijdje mee gestopt ivm niet winstgevend meer.

Kan je niet vanuit Luxemburg naar Schiphol en dan per trein naar Groningen? Kan zonder overstappen, dus zo lastig is het niet.

[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 16-05-2009 14:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 17:31

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik zie wel op de site van Eelde staan dat er een aantal lijndiensten naar exotische oorden tussenstops maken op eindhoven en maastricht. Maar of je daar wat aan hebt?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

bartvl schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 14:20:
Ik zie wel op de site van Eelde staan dat er een aantal lijndiensten naar exotische oorden tussenstops maken op eindhoven en maastricht. Maar of je daar wat aan hebt?
ah!

dat is misschien nog iets! thx, ga meteen ff informeren

edit:

ok gebeld, dat is dus ook kansloos, want die stoelen zijn dus niet te boeken voor vlucht tussen ehv/maastricht en groningen...grr

[ Voor 17% gewijzigd door kamstra op 16-05-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Regel een kennis die een Chessna heeft, en die nog uren moet maken om zijn brevet te houden :+ Vroeger was er op Zestienhoven een vliegschool die je tegen brandstofkosten als taxi kon gebruiken, volgens mijn vader. Nooit meer naar gezocht, maar het idee klinkt wel leuk.

Ander idee: de trein doet er 8 uur over, met 3x overstappen, waar google maps het met de auto over 4 uur heeft. Hmm, sorry, meer ideeën heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan je niet een helicopter huren (bijv via Heliflights) vanaf Maastricht? Luxemburg<>Maastricht is met de auto nog wel te doen lijkt me.

Geen idee wat het kost, maar allicht een stuk goedkoper dan het huren van een vliegtuig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

MBV schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 14:42:
[...]

Regel een kennis die een Chessna heeft, en die nog uren moet maken om zijn brevet te houden :+ Vroeger was er op Zestienhoven een vliegschool die je tegen brandstofkosten als taxi kon gebruiken, volgens mijn vader. Nooit meer naar gezocht, maar het idee klinkt wel leuk.

Ander idee: de trein doet er 8 uur over, met 3x overstappen, waar google maps het met de auto over 4 uur heeft. Hmm, sorry, meer ideeën heb ik niet.
hehe, die trein heb ik afgelopen jaren genoeg in gezeten...DRAMA
auto is idd 4 uur, maar dat is dan enorm doorrijden, t is 550 km deur tot deur...anyway dat is vooralsnog de beste optie toch.

kennis met een chessna is wel een idee, eens ff kijken, ik weet nl wel iemand :)
en anders misschien toch maar privecharter...afhankelijk van de prijs dan..

edit: thx wildhagen, zal dat ook ff bekijken :)
Lux - Maastricht is idd prima te doen, da's 200 km.

[ Voor 5% gewijzigd door kamstra op 16-05-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Oh ja, stating the obvious: hebben ze geen studentchauffeur-service in Luxemburg? Ik heb ooit voor http://www.easyway.nl/ gewerkt. Als je een auto in Nederland hebt staan kan je voor €20/uur een student huren, waar de student €6/uur voor krijgt :(

Chessna lijkt me qua kosten/tijd/gemak de beste optie: ik heb begrepen dat je voor €200 van Rotterdam naar Texel en terug kan vliegen.

[ Voor 52% gewijzigd door MBV op 16-05-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zo'n kist heet een Cessna ;)

/muggenzifterij

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

MBV schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 14:57:
Oh ja, stating the obvious: hebben ze geen studentchauffeur-service in Luxemburg? Ik heb ooit voor http://www.easyway.nl/ gewerkt. Als je een auto in Nederland hebt staan kan je voor €20/uur een student huren, waar de student €6/uur voor krijgt :(

Chessna lijkt me qua kosten/tijd/gemak de beste optie: ik heb begrepen dat je voor €200 van Rotterdam naar Texel en terug kan vliegen.
heb zelf wel een auto, dat is het probleem niet, maar wil gewoon in zo weinig mogelijk tijd heen en weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Studentchauffeur gaat niet harder (tenzij je zelf een voorwaardelijk aan je broek hebt en de student belooft de boetes te betalen, 30km/u doen de meesten niet moeilijk over :P), maar je hoeft niet zelf te rijden. Op de 4-5 uur reistijd ga je weinig goedmaken met het vliegtuig, dus ik ging er vanuit dat je het o.a. deed omdat je niet zo lang achter het stuur wilde zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 16-05-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

MBV schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 15:27:
Studentchauffeur gaat niet harder (tenzij je zelf een voorwaardelijk aan je broek hebt en de student belooft de boetes te betalen, 30km/u doen de meesten niet moeilijk over :P), maar je hoeft niet zelf te rijden. Op de 4-5 uur reistijd ga je weinig goedmaken met het vliegtuig, dus ik ging er vanuit dat je het o.a. deed omdat je niet zo lang achter het stuur wilde zitten.
nou, heb al ff gesproken met charterdienst, kan in 2 uur van lux. naar groningen vliegen, en qua boarden en die zut verspil je ook geen tijd hier, dus an sich wordt dat wel een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Hmm, waar werk jij dat je dat kan betalen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:58
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 21:07:
Zie ik het goed, is dat een terrein hoogte profiel onderin de ND?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
mekkieboek schreef op zondag 17 mei 2009 @ 11:39:
[...]

Zie ik het goed, is dat een terrein hoogte profiel onderin de ND?
Er hangt trouwens volgens mij ook een camera in de cockpit (boven de stoel van de derder persoon)? Extra flight recorder data :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Vanaf Groningen zit je zo in Duitsland op de 31 richting het zuiden en daar kun je best wel wat tijd winnen. Naar Maastricht of Eindhoven vliegen lijkt me sowieso geen optie, dan moet je alsnog (ruim) 2 uur rijden buiten het boarden en vliegen. Ook als je wel rechtstreeks naar Luxemburg vliegt met een privécharter dan kun je misschien iets winnen maar dat lijkt me niet echt spectaculair en ook echt het geld niet waard. We hebben het dan een keer over 1½ of 2 uurtjes winst ofzo.

Google Maps

[ Voor 29% gewijzigd door Wouter! op 17-05-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Wouter! schreef op zondag 17 mei 2009 @ 13:43:
Vanaf Groningen zit je zo in Duitsland op de 31 richting het zuiden en daar kun je best wel wat tijd winnen. Naar Maastricht of Eindhoven vliegen lijkt me sowieso geen optie, dan moet je alsnog (ruim) 2 uur rijden buiten het boarden en vliegen. Ook als je wel rechtstreeks naar Luxemburg vliegt met een privécharter dan kun je misschien iets winnen maar dat lijkt me niet echt spectaculair en ook echt het geld niet waard. We hebben het dan een keer over 1½ of 2 uurtjes winst ofzo.

Google Maps
heb als t goed is een cessna geregeld :)
en idd, dat wordt dan een uur of 2 vliegen, tegen een 5 uur in de auto...

al met al tijdwinst zat. Moet nl dinsdag en donderdag werken, dus moet echt op en neer op woensdag. Al met al is die tijdwinst dus echt wel welkom.

Overigens ken ik het traject Luxemburg - Groningen op mijn duimpje na 3 jaar pendelen, dus ik kan je ook vertellen dat je over Duitsland absoluut geen tijdwinst haalt uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

graag gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vluchtverslag (met pics) voor de moeite die men heeft gedaan is wellicht leuk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan men geen eenvoudig systeem inbouwen dat het verbruik in de gaten houdt en alarm slaat als het meer dan normaal is? Ik kan me voorstellen dat je als (co-)piloot geen tien uur naar een brandstofmetertje wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:37:
[...]
Kan men geen eenvoudig systeem inbouwen dat het verbruik in de gaten houdt en alarm slaat als het meer dan normaal is? Ik kan me voorstellen dat je als (co-)piloot geen tien uur naar een brandstofmetertje wil kijken.
Dat is er. De Fuel Flow en Fuel Quantity wordt gemeten. Als er een te grote discrepantie komt tussen de twee komt er een alert.
Maar dat 'brandstofmetertje' check je evengoed bij elk waypoint. Je houdt brandstofhoeveelheid bij op het vliegplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Pfft, dat was gewoon een chemtrail :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floppie schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:02:
[...]

Dat is er. De Fuel Flow en Fuel Quantity wordt gemeten. Als er een te grote discrepantie komt tussen de twee komt er een alert.
Maar dat 'brandstofmetertje' check je evengoed bij elk waypoint. Je houdt brandstofhoeveelheid bij op het vliegplan.
Maar hier lijkt het toch alsof een passagier het sneller doorhad dan de piloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Het duurt, zelfs met zo'n groot gat, even voordat het opvalt dat het brandstofpeil lager is. Daarnaast: bij grote vliegtuigen zit de brandstof toch verdeeld over 3 of 5 tanks: 1 of 2 per vleugel, 1 in het midden? Zolang ze de cross-feed-valve maar niet open zetten is er meestal geen groot probleem (wat uiteraard al wel een keer gebeurd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

MBV schreef op zondag 24 mei 2009 @ 19:50:
Het duurt, zelfs met zo'n groot gat, even voordat het opvalt dat het brandstofpeil lager is. Daarnaast: bij grote vliegtuigen zit de brandstof toch verdeeld over 3 of 5 tanks: 1 of 2 per vleugel, 1 in het midden? Zolang ze de cross-feed-valve maar niet open zetten is er meestal geen groot probleem (wat uiteraard al wel een keer gebeurd is).
Inderdaad, een brandstof lek valt het meest op doordat er een onbalans ontstaat tussen de verschillende tanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 01:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Devil schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:05:
[...]

Inderdaad, een brandstof lek valt het meest op doordat er een onbalans ontstaat tussen de verschillende tanks.
Stel, dat de 2 linkervleugel-tanks leeg zijn, en de 2 rechter nog vol, terwijl de Cross-Feed-klep dicht is..

Helt het vliegtuig dan niet over? want het gaat om tientallen tonnen. (747)

En hoe word dit gecompenseerd? Zitten er Trim-vlakken op de rolroeren/vertical roer?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Autopilot :P

Bij een 747 heb je per motor een tank in de vleugel, dacht ik. 1 lek zal dus niet zo desastreus zijn in dat opzicht. Als dat niet zo is, dan zal/zullen de motor(en) aan die kant uitvallen, waardoor die kant automatisch iets omlaag komt. Het vliegen lijkt me niet zo'n drama: ik denk dat de landing vervelender is :X
Pagina: 1 ... 29 ... 130 Laatste

Dit topic is gesloten.