Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Luchtvaart Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 130 Laatste
Acties:
  • 492.067 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

NeutraleTeun schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:55:
Wat ik mij al een flinke tijd afvraag, aangezien er hier nogal wat piloten zitten:

Hoe zit dat met 'jullie' als je eens een 'bad day' hebben?

Je begint de dag met ruzie met de vrouw, stapt verkeerde been uit bed, ruzie met de baas... of wat dan ook.
Iemand die op kantoor werkt kan zeggen 'ah f*** it, ik ga 3 uur pauze houden', of doe gaat die dag niks doen.
Of gaat onsecuur te werk omdat zijn gedachten ergens anders liggen. Een maandagochtend gevalletje bv.

Bij jullie ligt er toch een bepaalde druk en zorg over andere mensen op jullie schouder.
Hoe gaat dit in zijn werk?

Krijgen jullie daar trainingen/tests voor?
Is dat o.a. een functie voor de co-piloot?
Wij hebben daar een heel erg waardevol middel voor, namelijk de 'not fit to fly' melding. Als wij om wat voor reden dan ook niet in staat zijn om veilig een vlucht uit te voeren dan kunnen wij ons 'not fit to fly' melden, waarna we in principe zonder discussie van de vlucht gehaald worden.

Maar dat is wel een uiterste redmiddel, meestal als je echt een rotdag hebt is het voldoende om even wat stoom af te blazen bij een paar collega's.

Ruzie met 'de baas' komt bij ons gelukkig amper voor en als het zou gebeuren dan ruil je gewoon met een andere co piloot en vlieg je met een andere baas ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Devil op 26-06-2013 00:49 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

British Airways to relax rules on electronic devices

BA staat toe wat iedereen al doet, je mag je telefoon aanzetten zodra het toestel van de landingsbaan af is :p

Dat was ook zo idioot: ik vloog LHR-Denver met BA, en bij landing etc mocht men wel de koptelefoons van BA ophouden, maar niet eigen koptelefoons.

[ Voor 69% gewijzigd door gambieter op 26-06-2013 15:37 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:35:

BA staat toe wat iedereen al doet, je mag je telefoon aanzetten zodra het toestel van de landingsbaan af is :p

Dat was ook zo idioot: ik vloog LHR-Denver met BA, en bij landing etc mocht men wel de koptelefoons van BA ophouden, maar niet eigen koptelefoons.
Het mag volgens mij volgens de regels van de maatschappijen niet, dat iedereen het doet is wat anders. Bij BA mag je inderdaad, en ze claimen daarmee ook de eerste maatschappij in Europa te zijn, van gate tot gate het entertainment systeem gebruiken. Het enige is dat je niet je eigen headset mag gebruiken zolang men niet op kruishoogte is.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

De vraag over prestatie bij een slechte dag van een piloot vind ik ook interessant. Tijdens een vlucht kunnen er veel zeer korte momenten zijn waarop er bijzonder veel van een mens verwacht wordt. Een mens kan door erg veel gebeurtenissen niet altijd continu aan de verwachtingen voldoen. Alleen dat is al een factor wat het werk van een piloot erg knap en bijzonder maakt.
gambieter schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:35:

Op zich zegt dat niet zoveel. Het zou zomaar kunnen zijn dat de BA koptelefoons aan eisen voldoen zodat ze niet (onbedoeld) kunnen functioneren als antenne. Dat is dan onafhankelijk van de apparatuur die eraan hangt. Iets dat je met andere koptelefoons maar slecht kan garanderen. In de westerse maatschappij hebben wij het betreft dat soort eisen goed voor elkaar. Maar dat geldt niet voor alle producten gefabriceerd over de hele wereld.

[Anekdote]
Ik heb weleens 900 (hier afgekeurde) apparaten in mijn handen gehad die op 4MHz met aardig vermogen een stoorzender vormden. Dat bleek een ontwerpfout en die heb ik aangepast. Maar je weet nooit waar de rest van het spul eindigt. En dat lijkt mij dan ook een grote reden voor zorgvuldigheid, je weet het gewoon niet.

Electronics interference scanner na de bodyscanner, anyone? :Y)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hm, vreemd. Ik moet in Oktober van NWI naar CDG, en kijk op KLM.com en Airfrance.com. Zelfde maatschappij, zelfde vluchten, maar £378 bij KLM, en £275 bij AF?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Airfrance.ie al geprobeerd? De laatste keer dat ik met KLM vloog kon je die site gebruiken om de extra creditcard kosten te ontwijken die KLM normaal rekent. Delta.com kan ook weer anders zijn, al weet ik niet of dat werkt met vluchten binnen Europa.

Vliegtickets zijn een markt apart met prijzen, voor tickets naar HKG die ik laatst geboekt heb was de ene dag Lufthansa meer dan €200 goedkoper dan iedereen om daarna een week lang juist tot de duurste te behoren.

[ Voor 21% gewijzigd door Dipsausje op 26-06-2013 19:46 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Airfrance.ie is duurder :D . Echt zot.

Nu moet ik waarschijnlijk toch een dag eerder vliegen, dus nog even verder kijken ;)

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-11 23:17
gambieter schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 17:36:
Hm, vreemd. Ik moet in Oktober van NWI naar CDG, en kijk op KLM.com en Airfrance.com. Zelfde maatschappij, zelfde vluchten, maar £378 bij KLM, en £275 bij AF?
Klein nuance verschil; 2 verschillende maatschappijen met hetzelfde moederbedrijf. Ik gok een vlucht van Airfrance. Luchtvaartmaatschappijen brengen graag passagiers naar hun thuisbasis. Gebruik je voor klm.com de engelse of de nederlandse variant?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

pacificocean schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:05:
Klein nuance verschil; 2 verschillende maatschappijen met hetzelfde moederbedrijf. Ik gok een vlucht van Airfrance. Luchtvaartmaatschappijen brengen graag passagiers naar hun thuisbasis. Gebruik je voor klm.com de engelse of de nederlandse variant?
Nee, het ging om KLM-vluchten, zowel NWI>AMS als AMS>CDG. Ik gebruik de Engelse variant anders kan je geen NWI als startpunt nemen ;)

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tariefregels zijn iets anders tussen beide tickets als ik even een snelle search op NWI-CDG doe op http://matrix.itasoftware.com

Air France AF RSRGB NWI to PAR
KLM KL GSRGB NWI to PAR

Air France ticket wordt uitgegeven in de R-klasse, KLM in de G. Nu weet ik qua voorwaarden tussen de klasses (en waarom ze beiden in een andere klasse ticketen) het verschil niet, maar het KLM basistarief is 88 pond voor een oneway en AF 30. Daar zit dus al een flink verschilletje in B-)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ah, dat zal inderdaad het verschil zijn. Het kan dus lonen om zowel op de AF als KLM site te kijken.

Uiteindelijk ga ik waarschijnlijk met de Eurostar, omdat de AF vlucht pas om 13.45u aankomt en ik wil om 14.00u in de binnenstad zijn voor de eerste lezing. Dat wordt een dagje eerder en dan is Eurostar wel wat goedkoper ;)

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Als je de 1502 pakt dan is er toch wel een vroege vlucht naar CDG te nemen?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als anti-ochtendmens ga ik geen 06.15 vlucht pakken ;)

Ik heb recent een 05.50 trein genomen naar een congres in Schotland dat om 14.00 begon, en om dan een halve dag vol lezingen etc te doen na zo'n vroege start is niet verstandig...

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

gambieter schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:52:
[...]

Nee, het ging om KLM-vluchten, zowel NWI>AMS als AMS>CDG. Ik gebruik de Engelse variant anders kan je geen NWI als startpunt nemen ;)
Ik had hier hetzelfde, maar dan met upgrades naar economy comfort: PWM in "Het grote-boze-rant-maar-raak-topic deel 9" Gewoon ruim de helft, per stoel.

Ook vaker meegemaakt dat AF stukken goedkoper is dan KLM. Ik vlieg veel, dus dubbelcheck eigenlijk altijd.

[ Voor 55% gewijzigd door PWM op 27-06-2013 21:11 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:03:
Ik had hier hetzelfde, maar dan met upgrades naar economy comfort: PWM in "Het grote-boze-rant-maar-raak-topic deel 9" Gewoon ruim de helft, per stoel.

Ook vaker meegemaakt dat AF stukken goedkoper is dan KLM. Ik vlieg veel, dus dubbelcheck eigenlijk altijd.
Nu wil ik niet met Delta vliegen, maar inderdaad, zeker de moeite waard :)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:33

vhal

ಠ_ಠ

PWM schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:03:
[...]

Link werkt niet :+ ;)

Strava

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:19
Voor Gambieter wel :P

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:56

_/-\o_

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:50
Die baan kan je de rest van de week afsluiten vanwege de wake turbulence :+

Verder: _/-\o_ Wat een machtig apparaat. Jammer dat er maar één vliegt. Iemand nog wat nieuws over het tweede exemplaar? Was toen een prototype, maar is in de afgelopen jaren toch alsnog afgebouwd door Antonov. Schijnt nu op 90% te zitten, maar is ergens in '09 of '10 stilgezet vanwege geldgebrek. Hoor/lees er de laatste tijd niets meer over. :'(

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

gambieter schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:22:
Als anti-ochtendmens ga ik geen 06.15 vlucht pakken ;)

Ik heb recent een 05.50 trein genomen naar een congres in Schotland dat om 14.00 begon, en om dan een halve dag vol lezingen etc te doen na zo'n vroege start is niet verstandig...
Als anti ochtend mens wou ik dat alle passagiers zo denken :+
Dan hoef ik ook niet meer om half 5 in een vliegtuig te zitten

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:41

Onbekend

...

http://www.nu.nl/buitenla...ver-foutje-passagier.html
De bedoeling was dat aan dat gashendel werd getrokken, maar per abuis werd de pook van het landingsgestel gehanteerd. Dat meldt de politie vrijdag.

De 65-jarige passagier uit Loosdrecht en de 64-jarige piloot uit Hengelo wilden rond het middaguur na de landing direct gas geven en weer opstijgen, een zogeheten touch and go. De gashendel en de hendel van het landingsgestel zitten in het toestel, een klassieke Dutch Fouga, echter naast elkaar.
Worden met dit soort toestellen ook met enige regelmaat een noodzakelijke doorstart gemaakt?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:12
Die heeft z'n eigen "Smoke-pods" :D :+

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 22:35

MBV

Onbekend schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:19:
http://www.nu.nl/buitenland/3513202/vliegtuig-lelystad-maakte-buikschuiver-foutje-passagier.html

[...]

Worden met dit soort toestellen ook met enige regelmaat een noodzakelijke doorstart gemaakt?
Het artikel is verhuisd:
http://www.nu.nl/binnenla...ver-foutje-passagier.html
Ik gok dat dit een soort van vliegles was, vandaar dat de passagier aan de gashendel mocht zitten. Doorstart is denk ik een manier om landen en opstijgen te oefenen, zonder het saaie stuk van afremmen tot stilstand ertussen. En met elk toestel moet je weten hoe je een doorstart moet maken, zelfs met A380.

Verwijderd

het starten van een 737 APU maakt ook lekker veel lawaai :P

• Zak aarde
  • Laatst online: 27-03 13:01
Gister was er voor Veteranendag in Den Haag nog een leuke fly-past. Kwam achteraf nog mooie beelden tegen op youtube, de F16's missen er helaas wel op.

Wat je ziet (bron):
Fly past om 13.15 uur, in volgorde van opkomst:
7 heli's:
2x Apache (Q-13, Q-..)
R-03 AB412HP
PH-PXY AW139 Politie
N-195 NH90
Cougar
D-664 Chinook

PH-KHV Beech & PH-TBR Harvard

L-06, 09, 10, 13 PC-7

PH-XXV B25 & PH-OUQ Spitfire

PH-CGC Do.228 & T-235 KDC-10 & G-988 C130

G-KAXF & G-BWGL Hunter

J-513, 515, 644, 879 F-16

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11 22:33

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Zo. Ik heb al een fles champagne opengetrokken want ik heb een baan als offshore FO gekregen :D, eindelijk, na 29 jaar is het zover! Het was nog super spannend, want ze lieten het echt de laatste dag weten dat ze me wel/niet zouden mededelen of ik aangenomen zou zijn, maar vnd het telefoontje gehad. Ik had 2 sollicitaties; 1 sim (CRJ-200, joined the dark side voor 1 vlucht :p) met Compass test en daarna 1:1 interview, maar blijkbaar ging het goed, want ik begin in oktober!

Ik ga de EC225 vliegen, met als optie de AS332 voor SAR operaties; eindelijk! Zo veel zin om te beginnen en eindelijk niet meer hoeven betalen, maar betaald worden!

Jaar mee bezig geweest (althans al jaar aan het netwerken, bedrijven bezoeken) maar eindelijk aanhouder wint en goede job ook met waarschijnlijk in de toekomst mooie doorgroei mogelijkheden naar HEMS, Politie en allerleukste; testpiloot met mijn mechatronica diploma! :D.

[ Voor 3% gewijzigd door Seesar op 01-07-2013 21:38 ]

T60P Widescreen

• Yihaaa
  • Laatst online: 13:12
Seesar schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:36:
Zo. Ik heb al een fles champagne opengetrokken want ik heb een baan als offshore FO gekregen :D, eindelijk, na 29 jaar is het zover! Het was nog super spannend, want ze lieten het echt de laatste dag weten dat ze me wel/niet zouden mededelen of ik aangenomen zou zijn, maar vnd het telefoontje gehad. Ik had 2 sollicitaties; 1 sim (CRJ-200, joined the dark side voor 1 vlucht :p) met Compass test en daarna 1:1 interview, maar blijkbaar ging het goed, want ik begin in oktober!

Ik ga de EC225 vliegen, met als optie de AS332 voor SAR operaties; eindelijk! Zo veel zin om te beginnen en eindelijk niet meer hoeven betalen, maar betaald worden!

Jaar mee bezig geweest (althans al jaar aan het netwerken, bedrijven bezoeken) maar eindelijk aanhouder wint en goede job ook met waarschijnlijk in de toekomst mooie doorgroei mogelijkheden naar HEMS, Politie en allerleukste; testpiloot met mijn mechatronica diploma! :D.
Gefeliciteerd! Mooie job 8)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:59

franssie

Save the albatross

Zak aarde schreef op zondag 30 juni 2013 @ 10:05:
Gister was er voor Veteranendag in Den Haag nog een leuke fly-past. Kwam achteraf nog mooie beelden tegen op youtube, de F16's missen er helaas wel op.

[video]

Wat je ziet (bron):

[...]
Ah dat verklaart waarschijnlijk de 4 jagers die ik boven het IJsselmeer zag zaterdag ik was aan het zeilen daar en normaal vliegen ze niet in het weekeinde)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
franssie schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:21:
[...]

Ah dat verklaart waarschijnlijk de 4 jagers die ik boven het IJsselmeer zag zaterdag ik was aan het zeilen daar en normaal vliegen ze niet in het weekeinde)
Onderweg naar Assen denk ik. Ze zijn nog even over het TT-circuit gevlogen i.v.m. de TT

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11 19:24

superwashandje

grofheid alom

holy shit, dikke droombaan! gefeliciteerd! ik ben in ieder geval erg jaloers! :D

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Nice, welkom in de luchtvaart, hopelijk wordt het een mooie, leuke carrière...

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Gefeliciteerd echt goed werk om in deze moeilijke markt een baan te vinden!
Wanneer begin je?

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Tnx voor de felicitaties, mooie gelegenheid om ook weer de rotaries onder de aandacht te krijgen 8) .

in oktober begin ik met training op de sim voor de typerating. denk dat training zo'n 2 maanden duurt en dan mag ik op de lijn. Ik heb er echt veel zin in; "wij", de grasmaai piloten hebben wel beetje geluk dat de offshore markt nu booming is in de noordzee, nagenoeg overal (Noorwegen, Denemarken, Den Helder, Engeland) hebben ze mensen nodig. Meeste eisen wel minimaal 500 tot 1000 uur, maar een aantal mogen lowtimers aannemen omdat ze een goede trainingsprogramma hebben; en gelukkig mag ik daar deel van uit maken.

In Aberdeen weten ze de piloten niet aan te slepen en bedrijven zijn zelfs weer bereid om IR te betalen, maar dan wel met minder loon voor 5 jaar; maar verhoudingen verschuiven dus weer in die markt!

Aandelen kopen!

[ Voor 23% gewijzigd door Seesar op 02-07-2013 23:40 ]

T60P Widescreen

• BounceCloud
  • Laatst online: 16:50
Leuk filmpje over een piloot van American Airlines die de MD-80 gaat verlaten en nog even uitlegt waarom de MD-80 een gaaf toestel is en blijft:

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11 16:05

Vmu

Rotatate

Gefeliciteerd Seesar!

Vmu

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:56
http://www.nu.nl/economie...-luchthaven-lelystad.html

Hier nog wat positief nieuws over Lelystad Airport. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen de komende jaren!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Erg gaaf filmpje over de MD-80, mooie kist, nog het romantische vliegen, hoewel wel al met (semi) glass cockpit. Hij heeft sowieso wel leuke filmpjes gemaakt; hij weet het gevoel mooi over te brengen.

T60P Widescreen

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:50

Freak187

geen

DennisM6 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 18:03:
http://www.nu.nl/economie...-luchthaven-lelystad.html

Hier nog wat positief nieuws over Lelystad Airport. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen de komende jaren!
KLM vindt waarschijnlijk dat al haar concurrentie naar Lelystad mag verhuizen.

Stond afgelopen zaterdag een goed artikel in de Volkskrant over de macht van KLM op Schiphol en hoe ze die misbruikt.

Kia Niro-EV 2024

• Vmu

Vmu

Rotatate

Vergeet niet de derde uit dat trio; de VNV die wordt geleid door een KLM-er. Best prima dat ze zo opkomen voor de KLM en Schiphol daar niet van, maar ik vind het wel eens wat eenzijdig allemaal. Zelfde dat de VNV nu opeens op lijkt te komen voor leeringvliegers die geen werk kunnen vinden. In werkelijkheid hebben ze zich nooit een seconde iets gelegen laten liggen aan low timers maar nu wel omdat ze geen belang hebben bij een grote instroom van wanhopige overgretige werkloze "collega's".
Nog even en iedereen die niet KLM is kan met zijn jet en turboprop noodgedwongen naar Lelystad. Daar overal duur parkeren en hoog landingsgeld. General Aviation blijft uiteraard welkom maar wordt door hoge kosten naar Hilversum en Teuge gedwongen, precies zoals het in het verleden met Schiphol-Oost is gebeurd.
Niets mis met belangenverengingen en lobbygroepen zolang je de werkelijke belangen maar blijft zien. Kan nooit kwaad.

Vmu

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

KLM geniet op Schiphol een voorkeursbehandeling. Maar dit is nog niets in vergelijking met BA (Eigen terminal), Emirates (idem). De KLM zit in een lastige markt want de KLM heeft een kleine thuismarkt en moet het vooral hebben van internationale passagiers

• Fly-guy
  • Niet online
Vmu schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:36:
Vergeet niet de derde uit dat trio; de VNV die wordt geleid door een KLM-er. Best prima dat ze zo opkomen voor de KLM en Schiphol daar niet van, maar ik vind het wel eens wat eenzijdig allemaal. Zelfde dat de VNV nu opeens op lijkt te komen voor leeringvliegers die geen werk kunnen vinden. In werkelijkheid hebben ze zich nooit een seconde iets gelegen laten liggen aan low timers maar nu wel omdat ze geen belang hebben bij een grote instroom van wanhopige overgretige werkloze "collega's".
Nog even en iedereen die niet KLM is kan met zijn jet en turboprop noodgedwongen naar Lelystad. Daar overal duur parkeren en hoog landingsgeld. General Aviation blijft uiteraard welkom maar wordt door hoge kosten naar Hilversum en Teuge gedwongen, precies zoals het in het verleden met Schiphol-Oost is gebeurd.
Niets mis met belangenverengingen en lobbygroepen zolang je de werkelijke belangen maar blijft zien. Kan nooit kwaad.
De VNV is al jarenlang bezig met junioren (om ze zo maar even te noemen), door middel van een commisi, schoolbezoeken, websites, individueel contact. Echter het is een vereniging van verkeersvliegers, niet vereniging van studenten.
Als student metaalbewerking krijg ik ook weinig ondersteuning van het FNV.

Daarnaast krijgen buitenlandse maatschappijen op "hun" thuishavens ook een voorkeursbehandeling. Alleen Nederland is weer het braafste jongentje van de klas en werkt liever een van de grootste Nederlandse werkgevers de deur uit. Schiphol kan niet leven op Emirates en easyjet. Nederland is te klein om alleen passagiers aan te voeren in plaats van door te voeren..

• Vmu

Vmu

Rotatate

Die schoolbezoeken van VNV heb ik ook op de school waar ik werk gezien. Inhoud: Wij zijn de VNV, kom bij ons. Hulp aan de werkzoekende studenten: Nul. Maar wel zorgen dat de pensioenleeftijd omhoog kan om de Captains nog een paar jaar extra te kunnen laten doordraaien ten koste van die zelfde studenten.

En wat betreft het braafste jongetje: Als het aan Schiphol/KLM/VNV ligt staat Arke straks op Lelystad en ik straks ook met mijn niet-KLM vliegtuig. Wie wil er nou vanaf dat gat 45 minuten verderop in de polder vliegen waar geeneens een trein stopt als je ook vanaf Amsterdam zou kunnen vliegen?

Vmu

• Klassenoudste
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:08
Vmu schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 22:42:
Die schoolbezoeken van VNV heb ik ook op de school waar ik werk gezien. Inhoud: Wij zijn de VNV, kom bij ons. Hulp aan de werkzoekende studenten: Nul. Maar wel zorgen dat de pensioenleeftijd omhoog kan om de Captains nog een paar jaar extra te kunnen laten doordraaien ten koste van die zelfde studenten.
Voor de goede orde, de VNV is momenteel niet voor een verhoging van de pensioenleeftijd (bij KLM) en de rechtzaak die tot de hoge raad is gekomen was dan ook buiten de VNV om aangespannen, zeker niet met hun goedkeuren.

Persoonlijk denk ik dat de pensioenleeftijd wel een keer omhoog zal moeten. Maar dat dit geleidelijk moet gebeuren en op een moment dat er schaarste is aan vliegers. Niet als er zo veel staan te wachten aan de poort.

• Fly-guy
  • Niet online
Grappig, ik zou toch echt zweren dat ik en mijn collega's meer op papier gezet hebben. Ben dan ook niet bij de uitvoering geweest, maar er is meer opgeschreven dan kom bij ons.
Echter het blijft een vakvereniging, geen studentenvereniging. Sterker nog, het VNV is al jaren mensen af te houden van een opleiding vanwege de lage baankansen..
En wat betreft het braafste jongetje: Als het aan Schiphol/KLM/VNV ligt staat Arke straks op Lelystad en ik straks ook met mijn niet-KLM vliegtuig. Wie wil er nou vanaf dat gat 45 minuten verderop in de polder vliegen waar geeneens een trein stopt als je ook vanaf Amsterdam zou kunnen vliegen?
Schiphol wordt te groot voor de locatie, er willen teveel partijen op Schiphol vliegen. Politiek zit men dwars en Schiphol kan en mag niet echt meer groeien. Tenminste niet in de hoeveelheid nodig om alles te behouden.
Heb je twee keuzes, ga je voor een point to point luchthaven met charters en low cost of ga je voor knooppunt met veel transfer passagiers?
De Nederlandse markt is te klein om bij optie 1 voldoende passagiers te leveren om Schiphol de banenmotor te laten blijven die het nu is. Kiest men voor optie een, zal Schiphol verwelken tot een bijna regionale luchthaven met een fractie van het aantal vluchten van nu. KLM zal verdwijnen (al dan niet naar het buitenland) en het aantal arbeidsplaatsen zal extreem afnemen.
Als we dat niet willen, zal er dus voor optie twee gekozen moeten worden, of ervoor zorgen dat Schiphol kan blijven groeien, maar dat laatste is praktisch onmogelijk.
Hoe goed arke ook aan de weg timmert, arke zal nooit Schiphol kunnen dragen zoals het nu is. Schiphol draait voor 80%+ op transfer passagiers en de klanten die die passagiers halen en brengen..

Verwijderd

op dit moment zit ik in het land Luxemburg, en gisteren was ik aan het eten in een restaurant. en ineens hoorde ik een enorm kabaal, ik stond op en liep naar buiten, en toen vloog er een Boeing 747-400F van Cargolux over op ongeveer 800/1000 meter hoogte. dat is weer eens wat anders dan 8/10 KM hoogte bij mij thuis :P

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik zie niet voor me dat Lelystad op deze manier ingezet wordt voor dat er fatsoenlijk OV naartoe is. Dat hoeft geen trein te zijn maar een wat serieuzere busverbinding dan er nu is lijkt me nuttig. (Zie TXL met een eigen buslijn naar de rest van berlijn, dat gaat best prima.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 09:43:
op dit moment zit ik in het land Luxemburg, en gisteren was ik aan het eten in een restaurant. en ineens hoorde ik een enorm kabaal, ik stond op en liep naar buiten, en toen vloog er een Boeing 747-400F van Cargolux over op ongeveer 800/1000 meter hoogte. dat is weer eens wat anders dan 8/10 KM hoogte bij mij thuis :P
Dan moet je maar eens naar St Maarten gaan, bij het strand bij Juliana Airport:
Afbeeldingslocatie: http://www.paradise-islands.org/st-maarten/images/st-maarten-maho-beach.jpg

Ik ben hier in 1992 geweest, inclusief het strand ;)

• Fly-guy
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:37:
[...]

Dan moet je maar eens naar St Maarten gaan, bij het strand bij Juliana Airport:
[afbeelding]

Ik ben hier in 1992 geweest, inclusief het strand ;)
Tijdje geleden (april 2012 ong) nog een spotter bijna overleden toen ze door de jetblast van een opstijgend vliegtuig head first tegen een betonnen rand klapte...
http://www.ibtimes.com/pl...ane%E2%80%99-video-436082

[ Voor 23% gewijzigd door Fly-guy op 06-07-2013 15:18 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fly-guy schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:12:
Tijdje geleden (april 2012 ong) nog een spotter overleden toen ze door de jetblast van een opstijgend vliegtuig head first tegen een betonnen rand klapte...
http://www.ibtimes.com/pl...ane%E2%80%99-video-436082
Ja, maar dat komt door de idioten die "Surfing the Fence" doen, dwz vasthouden aan het hek in de jet blast. Het verbaast me meer dat er niet meer slachtoffers zijn gevallen :D

Edit: ik zie dat je "bijna" hebt tegevoegd, ik kon me inderdaad geen sterfgeval herinneren. Ik heb trouwens die rodeo niet gereden toen ik daar was, ik ben geen idioot:p

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 06-07-2013 15:18 ]

• Fly-guy
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:16:
[...]

Ja, maar dat komt door de idioten die "Surfing the Fence" doen, dwz vasthouden aan het hek in de jet blast. Het verbaast me meer dat er niet meer slachtoffers zijn gevallen :D
Bijna overleden gelukkig, gebarsten schedel en botbreuken.. (even ge-edit, was "bijna" bijna vergeten).

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

St Maarten en het nabij gelegen St Barthelemy zitten ook in de top 10 of top 20 van de meest "extreme airports" voor opstijgen/landen ;)

(het zijn de enige twee waar ik geweest ben in die top 10, en dat vind ik meer dan genoeg ;) )

[ Voor 38% gewijzigd door gambieter op 06-07-2013 15:21 ]

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Over Sint Maarten gesproken, hier nog een mooi muurplaatje :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sqKBDKlD7ZBqYAVb3wi4DbHw/full.jpg

KLM 747

• Fly-guy
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:19:
St Maarten en het nabij gelegen St Barthelemy zitten ook in de top 10 of top 20 van de meest "extreme airports" voor opstijgen/landen ;)

(het zijn de enige twee waar ik geweest ben in die top 10, en dat vind ik meer dan genoeg ;) )
St Maarten valt wel mee hoor hoe extreem het is. Baan is 2300 meter lang, niet extreem lang, maar ook niet billenknijpend kort... Zeker niet als je je bedenkt dat alle 747's die daar aankomen (van KLM) weinig brandstof meer hebben en dus licht zijn.
Mijn collega's die daarop gevlogen hebben vonden het absoluut een mooie nadering zo over zee, maar verre van bijzonder moeilijk of extreem.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fly-guy schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:42:
St Maarten valt wel mee hoor hoe extreem het is. Baan is 2300 meter lang, niet extreem lang, maar ook niet billenknijpend kort... Zeker niet als je je bedenkt dat alle 747's die daar aankomen (van KLM) weinig brandstof meer hebben en dus licht zijn.
Mijn collega's die daarop gevlogen hebben vonden het absoluut een mooie nadering zo over zee, maar verre van bijzonder moeilijk of extreem.
Volgens het TV programma was de landing inderdaad niet de moeilijkste (maar ook niet de makkelijkste), maar is het opstijgen moeilijker door de kortere baan en door de berg die in het verlengde staat ;)

• Fly-guy
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:44:
[...]

Volgens het TV programma was de landing inderdaad niet de moeilijkste (maar ook niet de makkelijkste), maar is het opstijgen moeilijker door de kortere baan en door de berg die in het verlengde staat ;)
Opstijgen valt ook wel mee, als je richting de berg start is de procedure zo snel mogelijk rechtsaf (volgens de procedure op 400 voet/120 meter hoogte). Dat is niet anders dan op Nice bijvoorbeeld, waar je op 130 meter ook 90 graden de flank uit gaat, ook vanwege een berg.

De uitdaging is er wel (een beetje) als je tijdens de start een motorstoring krijgt. Dan mag je op 100 voet/30 meter al naar rechts met uitkijken voor allerlei obstakels (niet de berg, die boeit niet echt). Met een redelijk zwaar vliegtuig (al zal dat bij KLM niet gebeuren vanwege de routes) is dat wel even werken...

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Boeing 777 operated by Asiana Airlines crashed while landing at San Francisco International Airport, FAA spokesman says.
CNN Breaking News email..

https://twitter.com/Adity...53589742417346562/photo/1

[ Voor 36% gewijzigd door Bolk op 06-07-2013 21:16 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Tom Paris
  • Laatst online: 25-11 23:58
Staartvlak lijkt afgebroken tijdens de landing

Afbeeldingslocatie: http://oi39.tinypic.com/104kshs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/BOg7KARCIAALbJS.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/BOg7At9CcAAEre1.png:large

Afbeeldingslocatie: http://i955.photobucket.com/albums/ae40/PhilipOA260/photo-15_zps29db2697.jpg

Edit, short landing?

Afbeeldingslocatie: http://i955.photobucket.com/albums/ae40/PhilipOA260/oz10_zps05947503.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/BOg9DoXCMAAOk3j.png:large

[ Voor 78% gewijzigd door Tom Paris op 06-07-2013 22:01 ]

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Vreemd, lijkt gewoon voor het begin van de baan geland te zijn.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 23:43

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Kijk Fox news, wat een domme mensen, zeg! "de staart vloog eraf voordat de vliegtuig landde", sure. Dan zou ie nu 6 feet under zijn.

Het meest logische is gewoon dat de 777 te snel daalde aan het begin van de startbaan, waarna de piloot de neus optrok, waarna de staart de startbaan raakte en dus afbraken, en het vliegtuig daarna hard terug de startbaan op ging, met als resultaat dat de neuswiel als eerste erafbrak, en de andere gestellen daarna. Boem dus.

Gulfstream G650

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens Elsevier gebeurde de crash tijdens een noodlanding. Dat zou de shorty kunnen verklaren.

• Tom Paris
Niet volgens AV Herald:
ATC recordings show, the aircraft was on a normal approach and was cleared to land on runway 28L, no emergency services were lined up, all traffic was running normally.

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:20
Waar is de linker motor gebleven?

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-11 17:00
Remco Tr schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 22:50:
Het lijkt erop dat die het water heeft geraakt en daar is los geraakt van de vleugel

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-11 17:00
gambieter schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:19:

Skiathos is ook een leuke, komen alleen wat kleinere toestellen (wel widebodies).

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• anandus
  • Niet online
Volgens de ooggetuige in het filmpje in dit nieuwsbericht (~0:40) kwam het vliegtuig al een beetje 'wobbly' aan.
Maarja, je weet hoe ooggetuigen zijn, dus of dat zo is, is een tweede ;)

Zo te zien is de rechtermotor in brand gevlogen en heeft die de cabine geraakt en is (later) de cabine daarna gaan fikken?
(als je kijkt naar deze foto en dan naar deze foto)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Remco Tr schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 22:50:
Als de flightcrew volgas gegeven heeft heb je best kans dat die motor is "weggevlogen" op het moment dat ie afbrak. Als zo'n ding volgas loeit en dan opeens los is dan is-ie pleite. Dat is ook gebeurd bij de Turkish op Amsterdam en de El-Al boven het Gooimeer.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:28
Hier de gesprekken tussen ATC en vliegtuig. Ben zelf geen expert, dus ik laat de analyse over aan de vliegers in dit topic.

Waar is overigens de staart gebleven?

[ Voor 10% gewijzigd door oohh op 06-07-2013 23:55 ]

• anandus
  • Niet online
Kijk eens naar de laatste foto's hier:
Tom Paris in "Het Luchtvaart Topic - Deel 2"
(Althans, dat is de staart, toch? :P )

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 06-07-2013 23:57 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
anandus schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 23:36:
[...]

Volgens de ooggetuige in het filmpje in dit nieuwsbericht (~0:40) kwam het vliegtuig al een beetje 'wobbly' aan.
Maarja, je weet hoe ooggetuigen zijn, dus of dat zo is, is een tweede ;)

Zo te zien is de rechtermotor in brand gevlogen en heeft die de cabine geraakt en is (later) de cabine daarna gaan fikken?
(als je kijkt naar deze foto en dan naar deze foto)
Ja de cabin is bijna helemaal uitgebrand. De mensen waren op tijd uit het vliegtuig.

March of the Eagles

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

YouTube: Asiana 777 San Francisco Crash SIMULATION \[2013]

[ Voor 145% gewijzigd door SalimRMAF op 07-07-2013 00:15 ]

Gulfstream G650

• oohh
Knap dat de makers van het filmpje zo snel weten wat er aan de hand is, lijkt mij dat het een en ander nog uitgezocht moet worden.

Overigens hebben ze het geluid van de Tweakers intro schaamteloos gejat... :'(

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Hier is een plaatje van iemand die net het toestel verlaten had:

Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/BOhZfiTCEAQilJV.jpg:large

http://twitter.com/tiffany_trump

March of the Eagles

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Er is één dode gemeld.

Gulfstream G650

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

oohh schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 23:54:
Hier de gesprekken tussen ATC en vliegtuig. Ben zelf geen expert, dus ik laat de analyse over aan de vliegers in dit topic.

Waar is overigens de staart gebleven?
Valt niet heel veel uit op te maken. Die kist krijgt een landingsklaring en even daarna verteld de toren dat de nooddiensten onderweg zijn en wordt al het andere verkeer op die baan opgedragen om een doorstart te maken.

Het is volkomen onduidelijk of er vooraf al sprake was van een noodsituatie of dat het een totale verrassing was.

[ Voor 9% gewijzigd door Devil op 07-07-2013 00:25 ]

• oohh
BBC meldt twee doden op dit moment.

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 23:33
En weer zie je passagiers die hun serieuze maat carry-on rustig meenemen bij de evacuatie.. dat zal toch voor je staan bij de slides :(

Vliegverbod voor het leven?

Het heeft trouwens nogal wat overeenkomsten met die 777 op Heathrow een paar jaar terug. Ook pas op het allerlaatste moment een probleem, heel hard neerkomen net voor de baan, etc.

[ Voor 35% gewijzigd door BartS12 op 07-07-2013 00:34 ]

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

BartS12 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:31:
En weer zie je passagiers die hun serieuze maat carry-on rustig meenemen bij de evacuatie.. dat zal toch voor je staan bij de slides :(

Het heeft trouwens nogal wat overeenkomsten met die 777 op Heathrow een paar jaar terug. Ook pas op het allerlaatste moment een probleem, heel hard neerkomen net voor de baan, etc.
Bedoel je dat mensen hun baggage meenemen? Tsja, moeilijk, maar ik zou het ook doen. Vooral mn laptop.

Gulfstream G650

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Tja dat doe je toch nooit iets tegen. Vliegverbod voor mensen die niet opletten bij de flight safety demo? Dan mag ik ook niet meer vliegen :P

• BartS12
/edit dubbelpost

[ Voor 95% gewijzigd door BartS12 op 07-07-2013 00:58 ]

• BartS12
Vliegverbod is misschien niet helemaal serieus, maar veel dommer dan een grote koffer mee sjouwen kan toch eigenlijk niet. En dit is misschien wel het beste voorbeeld ooit. Elke seconde telt echt. Hier lijken de meeste passagiers er veilig uitgekomen te zijn, maar twee minuten later staat wel de hele zaak in de hens. Als jij dan nog binnen zit omdat er iemand voor je loopt te sleuren aan een koffer (die net niet meer door het gangpad past omdat alles een tikje schreef is? ) dan is het mooi het verschil tussen geen doden en veel doden. ..

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja. Ik knikker koffers altijd lekker in het ruim en met me mee gaat een rugzak of iets van die strekking. Die koffer zitten dan kleren in en andere onbelangrijke zaken. Belangrijke zaken heb ik bij me en de kans dat ik die in een dergelijk geval meeneem is wel heel groot. (Typisch gezien heb ik die ook onder de stoel voor me liggen en niet in een overhead ofzo.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Tom Paris
Vergelijk tussen een normale approach en de crash van vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BOhIDCWCUAApHFV.jpg

De ILS voor de baan was buiten gebruik.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:23

Fiber

Beaches are for storming.

CyBeR schreef op zondag 07 juli 2013 @ 02:00:
Mja. Ik knikker koffers altijd lekker in het ruim...
Tja, dat ben jij. Genoeg mensen, vooral zakelijk, die zonder ruim-bagage vliegen om tijd te winnen en/of omdat ze gewoon niet veel spullen nodig hebben voor een kort tripje.

Gelukkig weinig doden. Wel erg veel gewonden, zo lijkt het.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Vreselijk dit ongeluk, tevens is dit dan het eerste ongeluk met een 777 waarbij iemand niet levend uit het vliegtuig gekomen is.
Als het vliegtuig inderdaad te vroeg neerkwam dan is het nog wonderbaarlijk hoe goed de romp intact is.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Tom Paris schreef op zondag 07 juli 2013 @ 02:42:
Vergelijk tussen een normale approach en de crash van vandaag:

[afbeelding]

De ILS voor de baan was buiten gebruik.
Heb je een bron voor die ILS? Zou wel triest zijn als dat een belangrijke/de doorslaggevende factor zou blijken te zijn. Alsof men niet meer tot een normale landing in staat zou zijn zonder die hulpmiddelen.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Devil schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:23:
[...]

Valt niet heel veel uit op te maken. Die kist krijgt een landingsklaring en even daarna verteld de toren dat de nooddiensten onderweg zijn en wordt al het andere verkeer op die baan opgedragen om een doorstart te maken.

Het is volkomen onduidelijk of er vooraf al sprake was van een noodsituatie of dat het een totale verrassing was.
Ik heb het idee dat die communicatie is op het moment na de crash.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CaptJackSparrow schreef op zondag 07 juli 2013 @ 10:47:
[...]

Heb je een bron voor die ILS? Zou wel triest zijn als dat een belangrijke/de doorslaggevende factor zou blijken te zijn. Alsof men niet meer tot een normale landing in staat zou zijn zonder die hulpmiddelen.
Op Wikipedia staat het volgende:
The Instrument Landing System (ILS) and consequently the navigational glidepath on Runway 28L were inoperative at the time of the crash.[12] Arrivals were standard visual arrivals, helped by the clear weather at the time
De bron is niet toegankelijk..
Wikipedia: Asiana Airlines Flight 214

Van de nos site:
Het vliegtuigongeluk in San Francisco is niet veroorzaakt door mankementen aan het toestel, denkt de Zuid-Koreaanse luchtvaartmaatschappij Asiana Airlines. Het bedrijf wil niet vooruitlopen op de vraag of de piloot een fout heeft gemaakt.
Opmerkelijk dat de maatschappij direct naar buiten komt met een verhaal dat het toestel niet de schuld heeft van het ongeval.
Heel anders dan toen ten tijde van de Turkish Airlines crash op Schiphol. Daar was het eerste wat de maatschappij zei dat de piloten helden waren omdat er maar zo weinig gewonde waren. Verder hoop ik dat de oorzaak snel naar boven komt want en dat het niet zo complex is als bij de BA vlucht

[ Voor 33% gewijzigd door Brilsmurfffje op 07-07-2013 11:00 ]

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

!SFO 07/046 (KSFO A1326/13) SFO RWY 28L PAPI OTS WEF 1307062219
!SFO 06/005 (KSFO A1056/13) SFO NAV ILS RWY 28L GP OTS WEF 1306011400-1308222359
Dit is van het report van vandaag. Glidepath was sowieso out of service.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-11 23:17
BartS12 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:31:

Mensen zijn in shock en kunnen niet meer helder denken in zo'n situatie. Ik kan mij een verhaal herinneren van een passagier van de Turkish airline die buiten stond terug naar binnen is gegaan om zijn bril te halen. Achteraf vond hij dat ook een belachelijke actie en hij begreep ook niet waarom hij dat had gedaan.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Bolk schreef op zondag 07 juli 2013 @ 10:56:
[...]

Ik heb het idee dat die communicatie is op het moment na de crash.
Het fragment begint met de landingsklaring van Asiana 214 lijkt me dat hij dan nog niet gecrashed is :P
Vervolgens gaat rond 0:50 een kist go around.
Op 0:55 hoor je de asiana "Tower asiana 214" waarop de toren reageert met "Asiana 214 heavy emergency vehicles are responding"

Het lijkt er dus op dat hij rond 0:45 "opeens" crashed, zonder waarschuwing.

[ Voor 30% gewijzigd door Devil op 07-07-2013 12:46 ]

Verwijderd

pacificocean schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:45:
[...]

Mensen zijn in shock en kunnen niet meer helder denken in zo'n situatie. ...
Precies, vanaf een computertje is het makkelijk praten, maar als jij net bent gecrashed, dan werken je hersenen denk ik toch echt heel anders. Net als bij al die filmpjes op dumpert bijv.; gebeurd iets ernstigs, en dan loopt iedereen in de comments te klagen dat mensen traag zijn met hulp verlenen. Shock lijkt bijna een 'safe mode' waarin het brein de mens niet aanstuurt om te snelle beslissingen te maken.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:15:
[...]

Precies, vanaf een computertje is het makkelijk praten, maar als jij net bent gecrashed, dan werken je hersenen denk ik toch echt heel anders. Net als bij al die filmpjes op dumpert bijv.; gebeurd iets ernstigs, en dan loopt iedereen in de comments te klagen dat mensen traag zijn met hulp verlenen. Shock lijkt bijna een 'safe mode' waarin het brein de mens niet aanstuurt om te snelle beslissingen te maken.
Ik heb de indruk dat een shocksituatie het diepste moraal van een persoon naar boven haalt. Doordat de hersenen in zo'n situatie zwaar worden overbelast degradeert de capaciteit en zet het enkel acties uit om de persoonlijke overtuigingen te behalen. Het lijkt een mooie test om een profiel van karakter te maken. Wat mij betreft het verschil tussen 'helden' en 'omdraaiers'.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 22:35

MBV

Je hebt denk ik 3 soorten reacties op zo'n overload: vechten, vluchten of bevriezen. En volgens mij kan je zelf nauwelijks een keuze maken tussen die drie. De vechters kunnen misschien wel kiezen waarvoor ze gaan vechten, maar dat zijn wel afwegingen in tienden van seconden.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

brilsmurfffje schreef op zondag 07 juli 2013 @ 10:56:
Van de nos site:

[...]

Opmerkelijk dat de maatschappij direct naar buiten komt met een verhaal dat het toestel niet de schuld heeft van het ongeval.
Vergeet het aspect "lost in translation" niet. Best mogelijk dat de maatschappij alleen maar heeft verteld dat de piloot vooraf geen technische problemen gemeld heeft en dat de journalist dat dan vertaalt naar "er waren geen technische problemen". Subtiel maar belangrijk verschil.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:17
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 09:43:
Ghehe, dagelijkse kost hier. Werk nu een paar dagen bij mijn vader in Haarlem en we rijden iedere dag over de A9 bijna parallel aan de glidepath. Heurlijk, zo'n qatar 777 op meters boven je :9

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Stall, dus...
The cockpit voice recorder of Asiana Flight 214 reveals the pilots called to initiate a "go-around" at another landing 1.5 seconds before impact, NTSB Chairman Deborah Hersman told reporters on Sunday.
Four seconds prior to impact, crew members were alerted to the fact that they were approaching a stall, Hersman said. She said a call from a crew member to increase speed was made approximately seven seconds before impact.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:17
En nu nog de tapes vrijgeven. Erg benieuwd hoe de piloten het geflikt hebben om een 777, met diens safety record, te crashen met doden tot gevolg.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:59

franssie

Save the albatross

Bolk wat is je bron?
Het zal wel iets stall-igs zijn geweest, maar waarom en hoe is interessanter.
Van wat ik met de beperkte info nu weet is dat ze wat hoog kwamen aanglijden en dat te laat zelf inzagen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Pagina: 1 ... 113 ... 130 Laatste

Dit topic is gesloten.