R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
www.casarodriguillo.com
Nogmaals, geniet lekker van die heerlijke motorgeluiden van MD-11's en 747's. Het zal nog maar een paar jaar zijn dat je ze hoort.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Of het aan klm ligt of de piloten weet ik niet, maar waarom zijn het echt alleen maar klm toestellen die dat doen. En juist die zware bakken laten de ramen zo lekker trillen en ik schrik me de tering als ik diep in coma lig na nachtdienst.
[ Voor 4% gewijzigd door Pinin op 17-06-2013 20:32 ]
www.casarodriguillo.com
Jij hebt werkelijk geen flauw idee waar je het over hebt hè?Pinin schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:12:
Ik hou erg van vliegtuigen en KLM is natuurlijk onze nationale trots. Maar waar ik wel een beetje van kots is dat ze gewoon schijt hebben aan regels en aanvliegroutes. Het zullen wel bepaalde oude garde pilotenzijn die boven de wet staan ( ff generaileseren) want het zijn bijna altijd de 747's en af en toe een md11. Ze vliegen vaak veel te laag over de woonwijk nieuw vennep. Misschien ff gedag zeggen tegen moeders en kind..... Zucht. Echt nog nooit een andere maatschappij zo verrot assaosiaal zien vliegen.
Er zijn minimale vlieghoogtes beschreven voor zowel de vertrek- als naderingsroutes en zodra een vliegtuig (flink) onder die hoogte komt, mag de gezagvoerder zich verantwoorden op kantoor. En dat gebeurt zeker bij KLM (kan niet voor andere airlines spreken).
De enige reden om onder die hoogte te komen is omdat ze al op het laatste stuk van de nadering zitten (je moet immers een keer naar beneden om te landen) of in het geval van toestemming van de luchtverkeersleiding. Deze zal echter niet op grote afstand al die toestemming geven.
Ja, het zal vast een keer gebeuren/gebeurd zijn dat er een vliegtuig (veel) te laag over je huisje vloog, maar dat zal 100% zeker niet structureel zijn, noch vaker dan eens in het jaar (of aantal jaar) voorkomen. 99,999% van de vliegtuigen houdt zich gewoon aan de voorgeschreven hoogtes en is zeker niet "assaosiaal" bezig.
Hoogst waarschijnlijk is de grootte van het vliegtuig dat de illusie van laag vliegen veroorzaakt. Mocht je eens tijd hebben, je kan tegenwoordig mooi online zien hoe hoog het vliegtuig boven je vliegt. Kun je het goed controleren en eventueel een melding maken als het toch voorkomt.
De meeste 747/MD11 vliegers gaan trouwens echt niet in Nieuw Vennep wonen, dus even de vrouw gedag zeggen kun je uitsluiten..... (alhoewel, het aantal vliegers met drie alimentaties zal wel groter zijn op die types dan op andere types, dus dan hou je weinig geld over voor een villa in Garderen..)
[ Voor 5% gewijzigd door Fly-guy op 17-06-2013 20:54 ]
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Misschien had ik het anders moeten verwoorden en er een gewone vraag van moeten maken.
Waarom enkel KLM?
www.casarodriguillo.com
Misschien omdat KLM 70% van de vliegbewegingen op Schiphol uitvoert. En daarnaast omdat KLM vliegers heel erg bekend zijn op Schiphol en de verkeersleiding daarom sneller aan hun zal vragen om naderingen te doen die iets anders zijn dan normaal (zodat er meer capaciteit is).Pinin schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:55:
Hmm, ik heb duidelijk wat mensen op hun pik getrapt... Oops
Misschien had ik het anders moeten verwoorden en er een gewone vraag van moeten maken.
Waarom enkel KLM?
EDIT: beeld vanuit een Qantas A380 die naar de gate taxiet, en binnenkomende vliegtuigen kan ik live volgen op planefinder, lol.

[ Voor 65% gewijzigd door Piet91 op 17-06-2013 21:50 ]
Heeft niets met op de pik getrapt worden te maken, het heeft met onzin te maken. Geen één vliegtuig zal onder de minimale hoogte over je huis komen, KLM of anders. Punt.Pinin schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:55:
Hmm, ik heb duidelijk wat mensen op hun pik getrapt... Oops
Waarom enkel KLM?
Wat wel kan verschillen is de hoogte boven het minimum. Je kan ofwel zakken naar de minimale hoogte (en dus niet lager) en vanaf die hoogte de laatste nadering uitvoeren of proberen die nadering te beginnen vanaf een hogere hoogte om zo niet horizontaal te hoeven vliegen. Dat laatste heeft de voorkeur (minder lawaai en minder brandstof verbruik) maar is (nog niet overdag) verplicht.
Maar ik weet 99,99999% zeker dat er geen (KLM) vliegtuigen regelmatig te laag over je huis vliegen. Ze staan zeker niet boven de wet...
Zeker geinig. Komt schijnbaar tot en met donderdag nog, steeds om 9 uur (nld).Piet91 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:03:
Wel geinig misschien; nu op BBC2 een live-uitzending vanaf/over Heathrow.
EDIT: beeld vanuit een Qantas A380 die naar de gate taxiet, en binnenkomende vliegtuigen kan ik live volgen op planefinder, lol.
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 17-06-2013 22:03 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Oh, ik dacht alleen morgen. Gaaf; desnoods opnemen want dit was toch wel veel interessanter/mooier om te zien dan andere dergelijke docu's.CyBeR schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:02:
Zeker geinig. Komt schijnbaar tot en met donderdag nog, steeds om 9 uur (nld).
Oh, en de beelden uit de Singapore A380 waren niet live
Een paar minuten na een BA 747 naar Singapore en een Singapore 747 op Amsterdam, allemaal tegelijk die(zelfde) kant op.
Moet wel zeggen dat Heathrow een stuk interessanter lijkt om te kijken dan Schiphol. Op AMS houdt het na 's morgens vroeg alweer op eigenlijk. Hier gaan ze nu nog lekker door met de grote kisten.
[ Voor 27% gewijzigd door Piet91 op 17-06-2013 22:16 ]
In principe moet je er geen last van hebben.BeefHazard schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:10:
Vind die sim een beetje leeg en lelijk. Alle wanden zijn zo spierwit. Vind die van www.simflying.nl mooier!
[afbeelding]
Tijdens het vliegen is het donker, en ben je toch gefocust op iets anders.

SimCenter Lelystad Boeing 737 by Ren0W, on Flickr
Maar het is heel zeker leuk speelgoed

Verwijderd
vannochtend vlogen er nog wel 2 (dacht ik) AH-64 Apache helikopters over, ik heb het pech dat de meeste vliegtuigen hier boven de 7 Km zitten
en een paar maanden terug hielden ze hier in Twente ook allemaal oefeningen met de land- en luchtmacht, dus je zag bijna iedere dag toen wel allemaal Heli's overkomen, zowel de kleinere en de grotere.
Zie je nou wel, die KLM oude garde cowboys vliegen opzettelijk laagVerwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:40:
ik heb het pech dat de meeste vliegtuigen hier boven de 7 Km zitten, (gisteren wel een KLM 747-400F op de 6Km
Verwijderd
Dus zijn het nog steeds de KLM cowboys?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2013 23:02 ]
Hoe gaan ze dat straks doen als de 747's eruit gaan (de combi's dus)?Devil schreef op maandag 17 juni 2013 @ 23:21:
Dat is min of meer gebeurt, Martinair vliegt met de cargo 747's van KLM. KLM opereert zelf nu geen cargo vliegtuigen meer. Ze proberen wel nog zoveel mogelijk vracht mee te nemen tijdens de normale passagiersvluchten, want dat is natuurlijk erg efficiënt.
Verwijderd
Ik kwam er laatst ook eentje boven Groningen tegen. Ik dacht dat het weer zo'n verlepte politiehelikopter was - die veroorzaken nogal wat overlast boven Utrecht - maar het bleek toch speelgoed voor grote jongens te zijn.Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:40:
hoe lager een vliegtuig over vliegt hoe beter, (zonder dat je doof word
)
vannochtend vlogen er nog wel 2 (dacht ik) AH-64 Apache helikopters over, ik heb het pech dat de meeste vliegtuigen hier boven de 7 Km zitten, (gisteren wel een KLM 747-400F op de 6Km
) maar in dit gebied zie je wel af en toe militaire toestellen laag overkomen, 1 keer schrok ik me rot toen er ineens een C-130 over kwam, op misschien 100, 200 meter hoogte!
Maar verdient KLM niet juist lekker met die combi omdat er ook meer vracht ingaat?CyBeR schreef op maandag 17 juni 2013 @ 23:37:
D'r gaat ook cargo onderin mee. Ietsje minder alleen per vlucht dan er in een combi past.
Of zullen ze straks een paar 747's ombouwen naar volledig cargo?...
Zal wel niet omdat ze nu al met oude 747's vliegen en nu ook nocht complete overhaul doen (nieuwe interieurs) terwijl veel maatschappijen de 747's eruit doen.
Weet wel; ik hoop dat ze nog heeeeel lang 747's blijven vliegen. Vind 2 motoren enorm saai
[ Voor 27% gewijzigd door Piet91 op 18-06-2013 00:27 ]
Lijkt me onwaarschijnlijk. Ik neem aan dat ze combi's inzetten op routes waar niet voldoende behoefte aan capaciteit is om een 747 helemaal met vracht te vullen.Piet91 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 00:25:
Of zullen ze straks een paar 747's ombouwen naar volledig cargo?...
Wat is dat nou voor ongefundeerde onzin?Ik hou erg van vliegtuigen en KLM is natuurlijk onze nationale trots. Maar waar ik wel een beetje van kots is dat ze gewoon schijt hebben aan regels en aanvliegroutes. Het zullen wel bepaalde oude garde pilotenzijn die boven de wet staan ( ff generaileseren) want het zijn bijna altijd de 747's en af en toe een md11. Ze vliegen vaak veel te laag over de woonwijk nieuw vennep. Misschien ff gedag zeggen tegen moeders en kind..... Zucht. Echt nog nooit een andere maatschappij zo verrot assaosiaal zien vliegen.
Geen enkele beroepsvlieger gaat express lager vliegen dan dat zijn opdracht is en al helemaal niet om 'gedag te zeggen'.
Tja, ik hoorde laatst een 777 opstijgen en een 320... die 777 hoorde je amper vergeleken met die 320!Nogmaals, geniet lekker van die heerlijke motorgeluiden van MD-11's en 747's. Het zal nog maar een paar jaar zijn dat je ze hoort.
Schrik jij jezelf een hele nare ziekte door het geluid? Goh, wat vervelend. Ook asociaal dat de KLM geen rekening houdt met nachtdiensten van anderen, ik zou daar ook even over schrijven als je toch bezig bent...Of het aan klm ligt of de piloten weet ik niet, maar waarom zijn het echt alleen maar klm toestellen die dat doen. En juist die zware bakken laten de ramen zo lekker trillen en ik schrik me de tering als ik diep in coma lig na nachtdienst.
Piemels staan hier niet ter sprake, het gaat om dat wat je zegt niet mag, niet mogelijk is en ongefundeerd is. Beetje stemmingmakerij zelfs...Hmm, ik heb duidelijk wat mensen op hun pik getrapt... Oops
Vorig jaar vloog er een Apache langs (lees: onder) de toren over Schiphol. Vast een flyby verzoek van ATC en super gaaf om dat te zien vanuit je eigen cockpit. Zo begrijp ik die Yanks wel met hun hele Hoorah! militairisme.vannochtend vlogen er nog wel 2 (dacht ik) AH-64 Apache helikopters over
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik bedoel op de langere termijn.downtime schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 00:39:
[...]
Lijkt me onwaarschijnlijk. Ik neem aan dat ze combi's inzetten op routes waar niet voldoende behoefte aan capaciteit is om een 747 helemaal met vracht te vullen.
De PH-BFA (hoewel dit geen combi is) is onlangs 28 jaar geworden. De jongste 747 (en tevens combi) is van 2002; die is nog niet oud nee.
Maar het is vooral uit de jaren '90 en dus al wel zo'n 23 jaar oud.
Verder gaan bij heel veel maatschappijen de 747-400's eruit.
Vooral de oudste 747's van KLM zijn van een leeftijd dat ze vervangen kunnen worden. Stel KLM die écht kwijt wil/moet; dan kan KLM niet met een klein aantal 747's (de nieuwere die nog niet te oud zijn) overblijven; dat gaat niet goed werken qua onderhoud e.d.
Dus ik bedoel op de lange termijn vanaf dat de eerste 747's (beginnend met de PH-BFA) toch echt weg moeten. Dan zie ik wel gebeuren dat ze alles 'tegelijk' weg doen (zoals met de MD-11) of de oudsten van de hand doen en de nieuwere houden. (zoals ze zijn in combi of volledig vracht en pax vervoeren met de 777 e.d.).
Maar dan verliezen ze wel cargo capaciteit van de 747 combi's welke ze moeten opvangen.
Of de 747's en A340's vs. de A380. Dan is die A380 fluisterstil (maar thrust reverse dondert wel lekker door; ik kon 'm letterlijk voelen in m'n lichaam aan het begin van de kaagbaan toen die landde)Tijgert schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 00:47:
Tja, ik hoorde laatst een 777 opstijgen en een 320... die 777 hoorde je amper vergeleken met die 320!
[ Voor 13% gewijzigd door Piet91 op 18-06-2013 00:50 ]
Je hebt gelijk, het is ongefundeerd. Maar laten we de ff vergeten wat ik allemaal geschreven heb.Tijgert schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 00:47:
[...]
Wat is dat nou voor ongefundeerde onzin?
Geen enkele beroepsvlieger gaat express lager vliegen dan dat zijn opdracht is en al helemaal niet om 'gedag te zeggen'.
Waarom vliegt alleen KLM zo laag over, en volgens een andere route dan de rest?
Ja het zijn de uitzonderingen, en dus verre van elk KLM toestel, maar ik werkelijk nooit nooit een ander maatschappij zo laag over zien vliegen, andere aanvliegroutes gebruiken en "vreemde" bochten zien maken.
Ik ben echt niet de enige hoor die dat opvalt, vrienden en kennissen zegen ook vaak "zal wel een KLM zijn"
Helaas wordt ik nu door een soort vliegtuighater en grijze wollen sok afgeschilderd, maar ik hou geweldig veel van de vliegtuigen. Maar een kritische vraag over onze NL trots kan toch geen kwaad. (o.k. ik had me zelf misschien niet moeten laten gaan, en al helemaal niet ongegronde meningen moeten spuien)
www.casarodriguillo.com
Nu komen we ergens..Pinin schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:04:
[...]
Je hebt gelijk, het is ongefundeerd. Maar laten we de ff vergeten wat ik allemaal geschreven heb.
Waarom vliegt alleen KLM zo laag over, en volgens een andere route dan de rest?
Ja het zijn de uitzonderingen, en dus verre van elk KLM toestel, maar ik werkelijk nooit nooit een ander maatschappij zo laag over zien vliegen, andere aanvliegroutes gebruiken en "vreemde" bochten zien maken.
Ik ben echt niet de enige hoor die dat opvalt, vrienden en kennissen zegen ook vaak "zal wel een KLM zijn"
Helaas wordt ik nu door een soort vliegtuighater en grijze wollen sok afgeschilderd, maar ik hou geweldig veel van de vliegtuigen. Maar een kritische vraag over onze NL trots kan toch geen kwaad. (o.k. ik had me zelf misschien niet moeten laten gaan, en al helemaal niet ongegronde meningen moeten spuien)
Naar de standaard aanvliegroutes kan er, alleen na toestemming van de luchtverkeersleiding, een kortere route gevlogen worden. Dit scheelt de luchthaven tijd, er kunnen dan immers meer vliegtuigen landen per uur, maar vooral de maatschappij omdat het minder vliegtijd betekent (passagiers die een doorverbinding hebben hebben meer tijd) en het scheelt brandstof. Plus het is gewoon leuk om te doen.
Het is echter geen normale procedure (niet moeilijk, maar ook niet standaard) en zal dan ook niet vaak aangeboden worden aan maatschappijen die niet vaak op Schiphol komen. Combineer dat met het feit dat KLM de meeste vluchten uitvoert en je hebt al snel dat als er een vliegtuig een afwijkende route vliegt, het een KLM vliegtuig is.
Maar nogmaals, ze komen niet onder de minimale hoogtes en doen de bovenstaande procedure nooit zonder toestemming. Daar staan zware sancties op en dit worden zeker wel uitgedeeld indien nodig. Elke vlucht wordt immers geanalyseerd na en tijdje en bij afwijkingen kan de gezagvoerder een belletje verwachten..
Ik kan me goed voorstellen dat het leuk is, en ook voor de passagiers. Zelf spot ik ook altijd even mijn huis o.id. indien mogelijk. Het vreemde is ook dat ik de vlucht niet kan terugvinden op flightradar, er komt wel een KLM rond de 340mtr. hoogte voorbij, maar die vliegt de normale route
www.casarodriguillo.com
Niet alle vliegtuigen zie je terug op de radar. Bijvoorbeeld alle embraer190's van KLM niet, deze "missen" een feature waarvan gebruik gemaakt wordt om die flightradar op te bouwen.Pinin schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:29:
o.k. dan zal het wel binnen de normen vallen. case closed![]()
Ik kan me goed voorstellen dat het leuk is, en ook voor de passagiers. Zelf spot ik ook altijd even mijn huis o.id. indien mogelijk. Het vreemde is ook dat ik de vlucht niet kan terugvinden op flightradar, er komt wel een KLM rond de 340mtr. hoogte voorbij, maar die vliegt de normale route
http://casperflights.com/unified/?location=eham
Wat wel leuk was dat deze ook de maatschappij kleuren laat zien op de kaart
Verwijderd
er is ook een app voor de I pad die door de camera een vliegtuig aantoond, je ziet dan het regestratienummer, vluchtnummer en hoever die van je af is
ik ga trouwens deze zomer misschien nog vliegtuigspotten bij Barcelona El Prat (en heeeeel misschien nog op Blagnac/Toulouse Airport), ik hoop dat ik op El Prat nog mooie grote toestellen krijg te zien. want op Flightradar24 zie ik (bijna) alleen maar Narrow-Body's
Komt niet heel erg veel groot spul op BCN geloof ik. In de zomer wellicht nog wat Russen (Transaero 777/747 bijv.) en Singapore vliegt SIN-MXP-BCN met de 777.Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:19:
ik gebruik Flightradar24 om te kijken wat er hier in de buurt vliegt, en ik gebruik Casper meestal om terug te kijken
er is ook een app voor de I pad die door de camera een vliegtuig aantoond, je ziet dan het regestratienummer, vluchtnummer en hoever die van je af is![]()
ik ga trouwens deze zomer misschien nog vliegtuigspotten bij Barcelona El Prat (en heeeeel misschien nog op Blagnac/Toulouse Airport), ik hoop dat ik op El Prat nog mooie grote toestellen krijg te zien. want op Flightradar24 zie ik (bijna) alleen maar Narrow-Body's
Verwijderd
maar ik heb al meteen een pluspunt ontdekt voor mensen die daar vliegtuigspotten
BCN heeft 3 Banen, daarvan worden meestal de 2 banen gebruikt die Paralel liggen voor zowel starten als landen of gecombineerd, dus het pluspunt: als je ergens tussenin de aanvliegroutes gaat staan zie je alles landend of stijgend vanaf 1 plek
wat vinden jullie eigenlijk het paradijs (zogezegt) voor de vliegtuigliefhebber/spotter?
zover ik weet lijkt mij SCM/TNCM HET paradijs voor de vliegtuigliefhebber/spotter
Verwijderd
De Russen vliegen niet "ons" luchtruim binnen. Het is alleen het stukje Noordzee wat onze luchtmacht in de gaten houdt maar wat gewoon boven internationale wateren is. Het zou nogal een rel geven als "onze" luchtmacht zomaar andermans vliegtuigen boven internationale wateren neer zou halen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:10:
het verbaasd me dat de russen er meestal makkelijk vanaf komen als ze zonder toestemming ons luchtruim binnen vliegen, ik had ze allang neergehaald
Valt wel mee toch, de russen doen het ook wel eensMBV schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:25:
Nou, ook als 'we' dat boven het IJsselmeer doen zal dat geheid een diplomatieke rel opleveren
Wikipedia: Korean Air-vlucht 007
[ Voor 4% gewijzigd door pacificocean op 18-06-2013 17:29 ]
Verwijderd
het hoeft niet gehaaid/geheid een rel op te leveren, als ze boven het IJsselmeer vliegen haal je ze neer met een luchtafweersysteem, en dan moet je zeggen: we waren het luchtafweersysteem aan het testen dus het was niet expres, en als je nou zei dat je hier over kwam vliegen.......dan hadden we wel opgepast, dus eigen schuld dikke buld
Gelukkig gaf dat ook absoluut geen diplomatieke relpacificocean schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:28:
[...]
Valt wel mee toch, de russen doen het ook wel eens![]()
Wikipedia: Korean Air-vlucht 007
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:31:
maar als je boven de Noordzee wilt komen moet je over veel andere landen, kunnen die dat wel zo waarderen?
Je vliegt helemaal nergens over. Die Russen vliegen waarschijnlijk gewoon rond het noorden van Noorwegen en voor de lange afstandsbommenwerpers die ze ervoor gebruiken is dat maar een klein stukje om.Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:31:
maar als je boven de Noordzee wilt komen moet je over veel andere landen, kunnen die dat wel zo waarderen?
Verwijderd
Beetje jennen en kijken hoe snel er gereageerd wordt.. (de laatste tijd niet al te snel door bepaalde landen...)Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:43:
en dan? rondjes vliegen over de Noordzee en weer terug? wat heeft dat in vredesnaam voor nut?
Virussen? Scan ze hier!
Het zijn trainings- en spionagevluchten. Ze komen voornamelijk om onze luchtmacht en marine en allerlei andere interessante zaken in de gaten te houden. Kijken hoe (snel) we op hun vluchten reageren is daar een onderdeel van.Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:43:
en dan? rondjes vliegen over de Noordzee en weer terug? wat heeft dat in vredesnaam voor nut?
Kai Tak leek me ook wel gaaf. En er zijn nog wel een paar, maar goed; dan moet ik eerst voor 't eerst een vliegtuig in stappenVerwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:54:
wat vinden jullie eigenlijk het paradijs (zogezegt) voor de vliegtuigliefhebber/spotter?
zover ik weet lijkt mij SCM/TNCM HET paradijs voor de vliegtuigliefhebber/spotter
Over 7 minuten weer Heathrow op BBC2.
Verwijderd
tja, Kai Tak is helaas verleden tijd maar op internet vind je er nog wel leuke filmpjes over
mijn tante (stewardess bij de KLM) is wel een paar keer bij Kai Tak geweest toen het vliegveld nog open was, en ze zei dat ze met de andere steward(dessen) ging loten, en de gene die won mocht bij de piloten in de cockpit zitten tijdens het laatste stukje
Ha, klopt. Dat was gaaf. Reed 's middags van m'n werk naar huis, was net onderweg. Draaide de provinciale weg op, kwam er uit tegenovergestelde richting, bijna recht over de weg, een C130 op me af vliegen, op laat het eens 300 meter hoogte geweest zijnVerwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:40:
en een paar maanden terug hielden ze hier in Twente ook allemaal oefeningen met de land- en luchtmacht, dus je zag bijna iedere dag toen wel allemaal Heli's overkomen, zowel de kleinere en de grotere.
En inderdaad, de hele dag week op kantoor ook, allerlei vliegtuigen en heli's etc. die over kwamen vliegen
Van het weekend waren we aan het kamperen en we zagen een jet overkomen met 4 jetfighters erom heen, het geheel vloog een paar rondjes en was weer weg.. helaas geen goede foto van kunnen maken maar je kan nog net de straaljagers zien;

Volgens mij was er een militair vliegveld in de buurt en was het een oefening want ik heb op het nieuws niks gehoord over een mogelijke highjacking..
[ Voor 69% gewijzigd door ToolkiT op 19-06-2013 01:00 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Gokje: Tanker misschien? KC135 of KC10/KDC10 ofzo.ToolkiT schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:57:
voor de liefhebbers, op de BBC is er een nieuw programma met achter de schermen verhalen over heathrow airport.
Van het weekend waren we aan het kamperen en we zagen een jet overkomen met 4 jetfighters erom heen, het geheel vloog een paar rondjes en was weer weg.. helaas geen goede foto van kunnen maken maar je kan nog net de straaljagers zien;
[afbeelding]
Volgens mij was er een militair vliegveld in de buurt en was het een oefening want ik heb op het nieuws niks gehoord over een mogelijke highjacking..
Je wilt je vloot zo optimaal mogelijk inzetten, en dus zoveel mogelijk in de lucht zijn (kisten die op de grond staan kosten alleen maar geld). Om zo effectief mogelijk alles in de lucht te houden zijn de schema's dus zodanig opgesteld dat alles -volgens schematijd- net voor 23:00 uur binnenkomt. Dat is de officiele sluitingstijd van Rotterdam Airport dus dan moet alles geland zijn, evt. uitloop voor vertragingen uitgezonderdYihaaa schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:39:
Zojuist (22:33) kwamen er 4 Transavia kisten bij mij over (van verschillende europese bestemmingen).... het is duidelijk weer vakantietijd. Maar wat ik me afvraag waarom komen zo dicht achter elkaar binnen op RTM (Rotterdam)? Is het goedkoper om 4 kisten kort achter elkaar te landen?
Je zou eens goed op de foto moeten kijken naar de staart (of in je geheugen graven), als het een KDC10 is (motor op de staart) zal het een tanker-oefening zijn geweest.ToolkiT schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:57:
voor de liefhebbers, op de BBC is er een nieuw programma met achter de schermen verhalen over heathrow airport.
[afbeelding]
Wel weinig F16's trouwens: http://www.apparata.nl/ni...7-vol-zieke-kinderen-1723
Ik wist niet dat er nog 10 F16's tegelijk vliegbaar waren, hoeveel ducktape hebben ze nodig gehad voor deze stunt?

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 19-06-2013 11:44 ]
(En los daarvan zouden ze speedtape gebruiken
Dit was in de UK, dus waarschijnlijk geen KDC10 als ik wiki moet geloven, maar het zou idd wel heel goed een tanker kunnen zijn, als ik de foto's zie leek het er wel op...MBV schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:43:
[...]
Je zou eens goed op de foto moeten kijken naar de staart (of in je geheugen graven), als het een KDC10 is (motor op de staart) zal het een tanker-oefening zijn geweest.
Wel weinig F16's trouwens: http://www.apparata.nl/ni...7-vol-zieke-kinderen-1723
Ik wist niet dat er nog 10 F16's tegelijk vliegbaar waren, hoeveel ducktape hebben ze nodig gehad voor deze stunt?
waarschijnlijk een lockheed tristar:
http://www.raf.mod.uk/equipment/tristar.cfm
Wikipedia: Lockheed TriStar (RAF)
zeker gezien we dichtbij de Brize Norton basis waren..
[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 19-06-2013 12:27 ]
Afgelopen weekend (zaterdag) heeft er wel een Egyptair 777-300ER (van Cairo naar New York) een voorzorgslanding gemaakt op Glasgow Airport. Een van de passagier had een driegbrief op het toilet gevonden. Vervolgens is deze kist onder begeleiding van fighters geland.ToolkiT schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:57:
http://www.dailymail.co.u...Ill-set-plane-toilet.html
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
dat was 600KM verderop, gezien hoe laag ze vlogen zal dat het niet geweest zijn denk ik..Tyno schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:37:
[...]
Afgelopen weekend (zaterdag) heeft er wel een Egyptair 777-300ER (van Cairo naar New York) een voorzorgslanding gemaakt op Glasgow Airport. Een van de passagier had een driegbrief op het toilet gevonden. Vervolgens is deze kist onder begeleiding van fighters geland.
En ik ben gestopt met lezen na deTyno schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:37:
[...]
Afgelopen weekend (zaterdag) heeft er wel een Egyptair 777-300ER (van Cairo naar New York) een voorzorgslanding gemaakt op Glasgow Airport. Een van de passagier had een driegbrief op het toilet gevonden. Vervolgens is deze kist onder begeleiding van fighters geland.
Ik weet dat elke bedreiging serieus genomen moet worden, maar dat iemand van de media het ontdekt?On board: BBC New York producer Nada Tawfik found the note in the cabin toilets scribbled on a napkin

De Airbus A350, die vrijdag pas zijn eerste vlucht maakte, vliegt straks ook bij KLM. Het bedrijf bestelt samen met Air France 25 toestellen en neemt een optie op nog eens 25 vliegtuigen.
De order is volgens de prijslijst van Airbus bijna 5,4 miljard euro waard, hoewel er in de onderhandelingen flink wat van dat bedrag zal zijn afgepraat. Als alle opties worden verzilverd, komt daar nog eens eenzelfde bedrag bij.
De 25 toestellen worden, aan de hand van het verschil in omvang tussen Air France en KLM, verdeeld tussen beide maatschappijen.Het eerste toestel van de order zal in 2018 aan de Fransen worden geleverd.
Het gaat bij alle bestelde vliegtuigen om de A350-900 variant die circa 310 passagiers kan vervoeren. De A350 is in staat extreem lange afstanden te overbruggen, waardoor het voor KLM rendabel wordt om rechtstreeks vanaf Schiphol naar bestemmingen in Noord- en Zuid-Amerika en Azië te vliegen die nu alleen met een overstap kunnen worden bereikt. Het is veel stiller en zuiniger dan de toestellen waarmee KLM nu intercontinentaal vliegt.
De A350 maakte afgelopen vrijdag zijn eerste vlucht. Het eerste commerciële toestel wordt in het najaar van 2014 geleverd. Airbus heeft inmiddels 628 bestellingen voor het vliegtuig ontvangen.
Gezien de grote hoeveelheid mensen die in de media werken en het feit dat dat werk nogal wat reizen kan betekenen is het niet heel raar dat iemand van de media een keer zo'n briefje vindt. Het gebeurd wel vaker dat er briefjes gevonden worden... (gelukkig blijft het vrij zeldzaam)NeutraleTeun schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:58:
[...]
En ik ben gestopt met lezen na de
[...]
Ik weet dat elke bedreiging serieus genomen moet worden, maar dat iemand van de media het ontdekt?
Is denk ik de KLM 737 geweest die door KLu F-16's werd begeleid. In de 737 zaten 125 chronisch/terminaal zieke kinderen.ToolkiT schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:57:
[afbeelding]
Filmpje:
http://www.dumpert.nl/med...en_in_klm_boeing_737.html
Respect voor KLM, KLu en de Stichting.
KLM heeft het best vaak gedaan. Heb heel wat collega's vroeger op de F50 die zieke kindertjes nog zieker mochten maken (turbulentie op 2000ft)... Desondanks was het altijd wel een "feest".
Denk dat met het verdwijnen van de F50 en het verslechteren van de financiën, het minder vaak gebeurd nu, maar ben blij dat ze de traditie zo nu en dan wel in ere blijven houden....
Precies dit. Omdat Rusland niet in de NAVO zit, kunnen ze even de NAVO pesten en rondvliegen. Schijnt dat ze een schrijfblokje meenemen en een stopwatch om de tijd vanaf het betreden van het luchtruim tot een F-16 naast ze te klokken.Fly-guy schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:56:
[...]
Beetje jennen en kijken hoe snel er gereageerd wordt.. (de laatste tijd niet al te snel door bepaalde landen...)
Voor de liefhebber die geld teveel heeft is er ook een USB ADS-B ontvanger. Je ziet dan alle (ADS-B capable) verkeer rondom de ontvanger tot pakweg 80 km.Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:19:
ik gebruik Flightradar24 om te kijken wat er hier in de buurt vliegt, en ik gebruik Casper meestal om terug te kijken
er is ook een app voor de I pad die door de camera een vliegtuig aantoond, je ziet dan het regestratienummer, vluchtnummer en hoever die van je af is
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Dat kan veel goedkoper, oke; misschien niet zo goed maar i.i.g. veel goedkoper.EXX schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:27:
[...]
Voor de liefhebber die geld teveel heeft is er ook een USB ADS-B ontvanger. Je ziet dan alle (ADS-B capable) verkeer rondom de ontvanger tot pakweg 80 km.
Maar wat is het nut als je al Flightradar24 die dezelfde informatie toont?
nope..BounceCloud schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:09:
[...]
Is denk ik de KLM 737 geweest die door KLu F-16's werd begeleid. In de 737 zaten 125 chronisch/terminaal zieke kinderen.
Filmpje:
http://www.dumpert.nl/med...en_in_klm_boeing_737.html
Respect voor KLM, KLu en de Stichting.![]()
![]()
a) het was geen KLM kist (niet blauw)
b) het waren maar 4 jagers
c) het was in de buurt van Oxford UK, denk niet dat de RAF het leuk had gevonden als die KLM kist met 10 F16's in hun luchtruim rondjes ging draaien
volgens mij heb ik thuis nog ergens zo'n stick liggen, hopelijk is die compatible met die software..EXX schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:27:
[...]
Voor de liefhebber die geld teveel heeft is er ook een USB ADS-B ontvanger. Je ziet dan alle (ADS-B capable) verkeer rondom de ontvanger tot pakweg 80 km.
[ Voor 26% gewijzigd door ToolkiT op 19-06-2013 16:37 ]
Ze doen echt wel meer dan dat. Afluisteren radiocommunicatie, analyseren hoe de communicatie tussen de diverse NATO-landen verloopt, monitoren of er nieuwe sensors/radars etc gebruikt worden. Al dat soort informatie wordt opgenomen en achteraf geanalyseerd. Zelfs als ze niks bijzonders vinden dan krijgen in elk geval de analisten thuis weer wat materiaal om mee te oefenen.BeefHazard schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:53:
Schijnt dat ze een schrijfblokje meenemen en een stopwatch om de tijd vanaf het betreden van het luchtruim tot een F-16 naast ze te klokken.
Dus als je weet dat het een Russisch vliegtuig is, gewoon niet op reageren. Ze kunnen toch gewoon het registratienummer uitlezen? Dan hebben die Russen minder om te analyseren. Of gewoon hetzelfde doen bij de Russen. Eens zien hoe lang ze dan blijven vliegendowntime schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:50:
[...]
Ze doen echt wel meer dan dat. Afluisteren radiocommunicatie, analyseren hoe de communicatie tussen de diverse NATO-landen verloopt, monitoren of er nieuwe sensors/radars etc gebruikt worden. Al dat soort informatie wordt opgenomen en achteraf geanalyseerd. Zelfs als ze niks bijzonders vinden dan krijgen in elk geval de analisten thuis weer wat materiaal om mee te oefenen.
Verwijderd
waarom meerdere landen? als je nou van (ik noem maar wat) Engeland, Noorwegen, Nederland, België, Duitsland en Denemarken een paar F-16's (weet niet of deze landen dit toestel allemaal hebben) op een Tu-95 afstuurd, je doet wat ik hierboven omschreef, dan krijg je waarschijnlijk ruzie met Rusland, maar je staat samen sterker dan alleen, dus ons landje moet dit niet alleen doen anders komt het niet goed, maar dit moet je dan gezamenlijk doen.
als dit nou echt zou gebeuren, dus de landen sluiten een akkoord om dit te gaan doen, dan kun je de Russen misschien wel afschrikken
mijn hersens draaien nu echt op volle toeren

Blijkbaar. Je vergeet twee zaken. Allereerst zijn die Russen verstandig genoeg om niet boven Nederlands grondgebied te komen. Als wij zo'n toestel zouden dwingen om te landen zou dat een grove provocatie zijn waarbij de Russen het recht aan hun kant zouden hebben omdat ze boven internationale wateren vliegen. Ten tweede: Wat doe je als die Russen niet braaf meevliegen? Neerschieten?
Feitelijk doen die Russen volgens internationaal recht niks verkeerd. Daarom hebben wij ook geen enkel recht om meer te doen dan wat F-16's laten meevliegen, ze in de gaten te houden, en ze vriendelijk uit te zwaaien als ze weer naar huis gaan.
Verwijderd
en als een NATO land nou een F-16 (of een ander toestel) richting Rusland stuurt, het toestel blijft boven de internationale wateren vliegen zo dicht mogelijk bij Rusland (dus wat hun bij ons doen doen wij bij hun), hoe zouden de russen dan reageren?
Die Russen doen dit al 50 jaar. Ze weten inmiddels de weg.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:42:
trucje, als ze niks doen gewoon wachten, want op een gegeven moment kom je boven een land
En je mag erop rekenen dat "wij" (lees: NATO-landen) de Russen even goed in de gaten houden.
[ Voor 15% gewijzigd door downtime op 19-06-2013 20:54 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
ik bedoel als je omsingeld bent dan kun je geen kant op, dan kun je weinig dus heb je de keuze: doen wat ze willen dus begeleid worden naar een vliegveld of je blijft dom rechtdoor vliegen
of je moet tegen een straaljager aanknallen maar dat lijkt me niet erg prettig, en als ze dom doorvliegen dan kom je toch op een gegeven moment boven een land uit en dan.........
@franssie:
dat noem ik ouderwets
@piet91:
het is ooit gezegt maar kan het zo niet terug vinden en als ik dit typ kan ik het toch meteen vragen.......wat is er in vredesnaam op BBC2???
Verwijderd
euhhh.....op welke dagen is het er op?
Afgelopen maandag t/m morgen.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:04:
oehhhhhhh, dan ga ik zo even googelen hoe ik bij BBC2 kom en dan kijken of ik het de volgende keer kan kijken
euhhh.....op welke dagen is het er op?
Grote bommenwerper. Kleine jagers. De kans dat een F-16 neer gaat na een botsing met een Tupolev is een stuk groter dan de kans dat die Tupolev neer gaat. De slipstream van zo'n Tupolev is al genoeg om een F-16 in de problemen te brengen.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:02:
ik bedoel als je omsingeld bent dan kun je geen kant op, dan kun je weinig dus heb je de keuze: doen wat ze willen dus begeleid worden naar een vliegveld of je blijft dom rechtdoor vliegen
of je moet tegen een straaljager aanknallen maar dat lijkt me niet erg prettig, en als ze dom doorvliegen dan kom je toch op een gegeven moment boven een land uit en dan.........
Jah 't is echt live he. (plus filmpjes.)Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:10:
is dit alleen deze week dan?![]()
dan moet ik morgen wel kijken
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 19-06-2013 21:14 ]
Verwijderd
wat zal ik hier op zeggen...........downtime schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:10:
[...]
Grote bommenwerper. Kleine jagers. De kans dat een F-16 neer gaat na een botsing met een Tupolev is een stuk groter dan de kans dat die Tupolev neer gaat. De slipstream van zo'n Tupolev is al genoeg om een F-16 in de problemen te brengen.
dan klagen wij de Russen aan
maar iemand hier gaat vast zeggen: maar zij klagen ons aan omdat wij hun toestel boven de internationale wateren gingen begeleiden naar een vliegveld.
het spoor loopt dood voor mij

@CyBeR:
dubbele oehhhhhhhhhh, tis spijtig dat ik op dit moment geen flauw benul heb waar ik BBC2 kan vinden op mijn oude koelkast TV
maar zoals ik zei, straks ff googelen en dan kijken of ik een kanaal kan vinden, en dan maak ik morgen gebruik van de 10 keer dunnere tv
En dat is gaaf.
Die A380 van Qantas achter haar gaat nu naar Dubai (planefinder
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
[ Voor 90% gewijzigd door PWM op 22-06-2013 00:41 ]
Ik zou zeggen:
- Zoek een tv op waar je BBC2 op kunt ontvangen.
- Zoek over een tijdje naar torrents/usenet.
- Ga iets met VPN doen en kijk ze op BBC iPlayer.
- Vergeet het.
Een ding is wel vreemd trouwens; die A380 van Qantas die achter haar langs zat te taxiën (achter de presentatrice in de toren) was inderdaad live (te zien op planefinder, maar volgens Flightaware vertrekt die pas over anderhalf uur) maar die A340 van Virgin Atlantic was al lang vertrokken toen het op tv kwam.
[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 19-06-2013 22:06 ]
Verwijderd
ik vind het wel goed om te horen dat Korean Air een paar 747-8I's gaat aanschaffen, dan blijft de productie voor de passagiersvariant nog iets langer in leven, maar kwa orders voor de -8 intercontinental is Boeing gewoon slecht bezig

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ozYdENqyu-g]
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Verwijderd
En zaterdag De tijd vliegt kijken op National Geographic, dit keer gaat het over de luchtmacht in deze tijd
(zag in de reclame 2 F-16's en een KLM 747 in de oude kleuren

Het potlood-pen verhaal is fake. Zowel de Russen als de Amerikanen gebruikten in het begin potloden, echter de Amerikanen vonden dat een probleem omdat afbrekende puntjes niet gewenst waren, zeker niet na de Apollo 1 brand.franssie schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:56:
De russen zijn in dit soort dingen heerlijk eenvoudig (zie o.a. potlood versus druk-pen in de ruimtevaart). Wij gebruiken onderzeëers en ingewikkelder apparatuur om te kijken.
Uiteindelijk heeft een particulier een pen ontwikkeld en na testen heeft de NASA die in gebruik genomen.
De Russen hebben rond diezelfde tijd ook een pen in gebruik genomen.
Flights and Fights: Inside the Low Cost Airlines
Documentary telling the inside story of low-cost airlines - a tale of big characters and big money. Ryanair's Michael O'Leary and EasyJet's Sir Stelios Haji-Ioannou opened up new frontiers in the aviation industry as their airlines offered cheap flights to a vast range of popular and alternative destinations.
The programme follows O'Leary as he flies to Poland, takes an EasyJet flight to Moscow and a joins a group of lads travelling to Riga to sample the low-cost airline experience.
As the cost of flying keeps increasing, how much further can these companies grow? Stelios, EasyJet's biggest shareholder, is trying to halt its expansion, while O'Leary has just placed a massive order for new planes.
bbc
Dit topic is gesloten.