Ik waag het maar niet. Ik moet die ontluikende droom maar laten varen. Hard maar waar.
Ik weet niet de exacte situatie nu, maar als je nu nog begint sta je achter in een lange rij met afgestudeerde piloten die ook aan de slag moeten en hun kosten moeten betalen.
Bovendien is het een vrij korte opleiding, en ik zie die lage vraag niet zo maar in een jaar of 2-4 wegtrekken.
(heel erg) jammer, maar helaas.
On another note; wie heeft er zin om pak 'm beet 19 uur hier te zitten:
Turkish Airlines gaat rechtstreeks op Sydney vliegenTurkish Airlines plant non-stopvluchten van Istanboel naar Sydney. De Turkse maatschappij wil nog binnen de drie jaar als eerste commerciële vluchten naar Australië aanbieden zonder tussenstop in Azië.
De CEO van het bedrijf heeft de plannen voor de directe verbinding bekendgemaakt. Temel Kotil wil zo de loef afsteken van Qantas. De Australische maatschappij had de ambitie om als eerste commerciële vluchten zonder tussenstop aan te bieden, weet Air Transport World.
Turkish Airlines neemt vanaf volgend jaar de route in gebruik, met aanvankelijk nog een tussenstop in Azië. Ten laatste binnen drie jaar, vanaf 2016 wil het dan uitpakken met de non-stopverbinding naar Sydney. De maatschappij moet eerst beschikken over de Boeing 777-300ER en de Boeing 77-200LR. Die toestellen kunnen zo'n lange verbindingen zonder tussenstop aan.
Istanboel-Sydney moet dan met een afstand van 14.956 kilomter de langste commerciële vliegroute zonder stop worden. Vandaag biedt Singapore Airlines de langste vlucht aan zonder tussenstop. Die gaat van Singapore naar de luchthaven van Newark in New York over een afstand van 15.544 kilometer. De vlucht duurt iets minder dan 19 uur maar wordt dit jaar nog uit het aanbod van Singapore Airlines geschrapt.
Volgens Air Transport World is het plan van Turkish Airlines alvast een aanwinst en is het ook voordelig voor de passagiers. De luchthaven van Istanboel is een sterk groeiende luchthaven en een prima uitvalsbasis voor vluchten naar andere Europese steden.
Damn, 18 uur. Heb geen ervaring met vliegen (leuk gesprek zou dat worden bij KLS

) maar 18 uur in een aluminium buis zitten
(Huidige Singapore vlucht 21 duurt zo'n 18.5 uur dus ik maak van bovenstaande 18 uur)
En wie heeft gelijk. Nieuwsbericht heeft het over dat Turkish Airlines eerst over 777-300ER en 777-200LR moet beschikken, maar volgens wikipedia beschikken ze al over 12 300ER's.
EDIT: ik zie het al. De 777-300ER heeft max. vliegbereik van 14.690km en schiet dus tekort op de afstand Istanboel - Sydney van 14.956. (lullig die 300KM

, al zal dat onder bepaalde omstandigheden misschien nog wel lukken)
Dat lukt van de 777 serie alleen de 200LR met een max. vliegbereik van 17.370. Waarom ze dan nog de 300ER noemen...
Niet gek die 340-500 van Singapore van Newark <-> Singapore, mag ook wel voor $4000 enkele reis:
[
Voor 14% gewijzigd door
Piet91 op 11-06-2013 01:38
]