brilsmurfffje schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:42:
Ik denk dat ik liever een Amerikaanse kist heb dan een kist die mede geproduceerd wordt in het altijd zo eigenwijze Frankrijk..
Ik denk dat de bottom line is dat ze beide mooie kisten maken. Enkel heeft boeing een rijkere geschiedenis en een paar zeer herkenbare modellen (747, 737)
Het is nogal onzinnig een ding als een vliegtuig af te rekenen op de plek waar hij gebouwd wordt. Ze industrie is
zwaar gereguleerd en derhalve zullen er relatief kleine verschillen te vinden zijn tussen Europa en Amerika. Alleen op economisch vlak maakt het misschien wat uit en dan zie ik het geld liever Europa in stromen, al is dat ook meer voor de vorm dan omdat het echt wat uitmaakt.
Volgens mij is het nogal een gevalletje lood om oud ijzer, of misschien meer carbon om oud aluminium

Verder wordt imho het beste vliegtuig door Boeing gemaakt: 777 (stil, ruim, modern en nog nooit een dodelijk ongeluk)
Tsja, dat is maar hoe je het bekijkt, het ding is wel al gecrasht waarbij wonder boven wonder geen doden zijn gevallen. Dat kwam door het ontwerp (dat later aangepast is) en niet door de piloot of een andere reden. Het idee dat het een wonderbaarlijk veilig toestel zou zijn gaat dus al niet meer op.
Overigens is er ook nog geen A380 gecrasht, die is dus minstens net zo veilig, als niet veiliger. Dat is ook een erg markant toestel. In beide gevallen is echter wat Piet91 zegt waarschijnlijk waar; een dodelijke crash op een zeker moment is vrijwel onvermijdelijk. Er zijn maar weinig wijdverbreid ingezette toestellen zonder dodelijke incidenten.
[
Voor 6% gewijzigd door
Anoniem: 172410 op 07-06-2013 21:54
]