Telfort Internet ervaringen topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 71.396 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:06
job schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:34:
[...]
De router heeft inderdaad een firewall, maar die is alleen voor inkomende connecties.
[...]
Je kunt ook LAN-to-WAN rules definiëren hoor. Niet dat je daarmee alle ellende kunt afvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
RichieB schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:54:
[...]
Ik heb dat opgelost door mijn "hoofd PC" in de NAT instellingen als "Default Server" in te stellen. Dus alleen de poorten bestemd voor andere PCs moet je dan 1 voor 1 in de Port Forwarding tabel zetten. Als je niet meer dan 11 uitzonderingen hebt, werkt dat prima.
Dan is je "hoofd PC" wel volledig afhankelijk van de firewall op de pc... Ik vind die 11 regels max. ook een nadeel, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:49
Hakkie schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:01:
[...]
Dan is je "hoofd PC" wel volledig afhankelijk van de firewall op de pc... Ik vind die 11 regels max. ook een nadeel, helaas.
Nee hoor, de NAT regels zijn afhankelijk van de firewall regels. Je kan dus gewoon alle poorten forwarden naar 1 PC en dan in de ZyXEL firewall er maar een aantal open zetten.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 14:28
laat ik nog maar even reageren...had eea blijkbaar niet goed toegelicht!

Tuurlijk heb ik dat ding (zypruts) niet weggemietert maar gaat om het idee...weet vanzelfsprekend prima hoe het werkt. Mijn ervaring is alleen dat met de goede poorten open en juiste instellingen vd firewall het andere modem (speedtouch) zowel een hogere upload als download snelheid weet te behalen. Upload scheelt zon 15k en download een 40k (1/8 verbinding)

Verschillende testen gedaan en alleen met private sites (altijd max snelheid)

Verder ziet die Zyxel er natuurlijk niet uit, is hij groot, moet je er apart een steun voor timmeren en vreet hij stroom en blijft het leuker om van de standaard af te wijken. Dmt is bij mij ook zeker een groot voordeel wat wellicht het snelheidsverschil grotendeels bepaalt, aangezien de verbinding bij de zyxel niet te tweaken is.

Maar het gaat hier over Telfort en daar ben ik vooralsnog prima tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:08
bjck schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:44:
[...]
Dat is normaal omdat er zo'n 10 a 12% overhead zit op ADSL.
Ik kom altijd op 16%, dat is delen door 10 en dan 5% erbij.

Met een connectie van 4000 haal je max. 420 kByte/s
Met een connectie van 6000 haal je max. 630 kByte/s
Met een connectie van 8000 haal je max. 840 kByte/s

Je voorbeeld klopt overigens wel aardig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

okio schreef op maandag 03 december 2007 @ 01:26:
Verder ziet die Zyxel er natuurlijk niet uit, is hij groot, moet je er apart een steun voor timmeren en vreet hij stroom en blijft het leuker om van de standaard af te wijken. Dmt is bij mij ook zeker een groot voordeel wat wellicht het snelheidsverschil grotendeels bepaalt, aangezien de verbinding bij de zyxel niet te tweaken is.
Nou, vind dit anders best even intressant.
Hoezo vreet stroom? Hoeveel verbruikt de Zyxel dan en hoeveel meer is dat dan als een ander draadloos modem (welke modem is het zuinigst?) Het is toch een ding dat 24/7 aan staat dus als je daar 10-20 watt mee kan besparen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54709

Afgelopen vrijdag, 1 december, mijn nieuwe Telfort abbo opgeleverd gekregen.
Alle stappen voorraf zijn perfect en zonder onderbreking o.i.d. uitgevoerd.

Alleen..... volgens de Telfort test zou ik 15Mb kunnen krijgen en meen ik mij te herinneren dat ik ben aangesloten op een ADSL2+ centrale. Dus niet...... :(

Ik heb slechts een 8Mb lijn opgeleverd gekregen en het is maar de vraag wanneer dit wordt 'ge-updated'. Tot die tijd..... naja, ik zeg maar niets meer.

Ben wel erg benieuwd naar ervaringen van anderen en/of Iemand meer gegevens heeft dan ik w.b. een upgrade naar ADSL2+?

Centrale: Gv-Sv, lokatie: Den Haag-Scheveningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:11
En wie zegt dat het geen ADSL2+ centrale is?

Het kan ook dat je gewoon ver van de wijkcentrale woont/kwaliteit van het koper niet al te best is/het niet optimaal aangesloten is in huis?

Waar traint je modem op in?

[ Voor 7% gewijzigd door Superseb op 03-12-2007 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:07
Krijg zelf waarschijnlijk vrijdag mijn lijn opgeleverd. Nu woon ik wel 2456 meter van de centrale volgens http://pcdb.bbned.nl

Centrale: Niwg-N

Ben heel benieuwd wat Telfort gaat scoren met meer dan 2km. Iemand praktijkervaringen?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:56
Anoniem: 54709 schreef op maandag 03 december 2007 @ 09:21:
Afgelopen vrijdag, 1 december, mijn nieuwe Telfort abbo opgeleverd gekregen.
Alle stappen voorraf zijn perfect en zonder onderbreking o.i.d. uitgevoerd.

Alleen..... volgens de Telfort test zou ik 15Mb kunnen krijgen en meen ik mij te herinneren dat ik ben aangesloten op een ADSL2+ centrale. Dus niet...... :(

Ik heb slechts een 8Mb lijn opgeleverd gekregen en het is maar de vraag wanneer dit wordt 'ge-updated'. Tot die tijd..... naja, ik zeg maar niets meer.

Ben wel erg benieuwd naar ervaringen van anderen en/of Iemand meer gegevens heeft dan ik w.b. een upgrade naar ADSL2+?

Centrale: Gv-Sv, lokatie: Den Haag-Scheveningen
Gv-Sv is een centrale waar je op het Tiscali netwerk bent aangesloten, die is geheel ADSL2+ geschikt dat netwerk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Iets wat ik niet in het topic kon vinden:

Huidige situatie: XS4ALL met analoge inbel lijn.
Gewenste situatie: Telfort ZONDER telefonie (geen KPN, geen VOIP)

Hoe regel ik zoiets? ZIjn daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
RichieB schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:42:
[...]
Nee hoor, de NAT regels zijn afhankelijk van de firewall regels. Je kan dus gewoon alle poorten forwarden naar 1 PC en dan in de ZyXEL firewall er maar een aantal open zetten.
Oh, dat wist ik niet (ook niet getest). Ik dacht namelijk dat je met die Default Server ook de firewall omzeilt en gewoon keihard alles doorzet wat niet in de overige forwards staat. Niet dus, thanks. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Hakkie op 03-12-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:14:
[...]

Gv-Sv is een centrale waar je op het Tiscali netwerk bent aangesloten, die is geheel ADSL2+ geschikt dat netwerk.
Dat dacht ik dus ook, en hierom verbaasd het mij dan ook dat ik 'slechts' 8Mb krijg opgelevert.

Ik heb mail verstuurd aan Telfort, en verwacht antwoord.
Update volgt zodra antwoord is ontvangen.

Quote:
Afgelopen vrijdag 1/12 j.l., is mijn nieuw Internet verbinding door Telfort aan mij opgelevert. Het valt mij op er slechts een 8Mb lijn is opgeleverd, i.p.v. de beloofde 20Mb. Mijn centrale is: Gv-Sv, lokatie: Den Haag-Scheveningen. Volgens mijn gegevens is deze centrale ADSL2+ geschikt en zou een snellere vebinding mogelijk moeten zijn. De afstand bedraagt 1951 meter en is volgens mij geen belemmering. Vanaf 1400 uur ben ik weer thuis en bereikbaar voor uw reactie.

_______________ :( _______________

update (1):
Antwoord Telfort:

Hartelijk dank voor uw webformulier van 03-12-2007 met ticketnummer *******. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Telfort internet 20 Mb heeft een downloadsnelheid tot 20 Mb/s en een uploadsnelheid tot 1 Mb/s. Deze snelheden liggen in de praktijk wel eens lager. Externe factoren als 'drukte' op het internet, de kwaliteit van het modem en de afstand tus¬sen huis en wijkcentrale kunnen voor vertraging zorgen. Mocht dit het geval zijn, dan is dat dus niet te wijten aan de snelheid van het abonnement. Genoemde snelheden zijn een indicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden.

Ook bekabeling kan van invloed zijn op de snelheid van de verbinding. De plaats waar de telefoonlijn uw huis binnenkomt, heet het IS/RA punt. Uw modem dient direct aangesloten te worden op het IS/RA punt met een telefoonkabel van maximaal 1 meter voor een z'n hoog mogelijke snelheid.

Mijn antwoord:

Reply ticketnummer: ****** van Dhr. ~censored~, d.d. Dec 3, 2007 10:58 AM

Dank voor uw antwoord, echter ik kan hiermee niet akkoord gaan om reden dat mijn Zyxel modem is afgesteld op maximaal 8Mb. Het is dus niet de lijn die de beperkende factor is.

(N.B. Ik ben bekend met de de stelling "Genoemde snelheden zijn een indicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden". Maar.... dan zal de hardware wel de mogelijkheid moeten bieden voor de aangeboden (én afgenomen) diensten)

Ben benieuwd.

Ik wil met deze verslaglegging bereiken dat je als klant krijgt wat je besteld en voor betaald. Zoals de kaarten nu liggen heb ik TECHNISCH gezien niet het juiste product ontvangen

Update (2)
Antwoord Telfort:

Hartelijk dank voor uw webformulier van 03-12-2007 met ticketnummer ******. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Uw Zyxel is niet afgesteld op 8Mbit. Wij bieden u 20Mbit aan en het modem accpeteerd/traint maar in op 7.7 mbit. In de onderstaande log kunt u dit zien.

Aansluiting = ~censored~
Tijdstip meting = ma 03 dec 2007 11:51

Lijn standaard = Adsl2+ Mode
Laatste statuswijziging = 1 days 13:13:52

CPE IP = ~censored~ (ZyGate Communications, Inc.)

Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 20480/1024M7
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 7711/1070

Heeft u het modem direct met een korte kabel aangesloten op de binnenkomende lijn van KPN? Indien dit niet het geval is, dan willen wij u vragen deze kabel in te korten. Indien dit wel het geval is, dan zouden wij moeten gaan nakijken waarom u de 15mbit niet haald.

Voorlopige stand van zaken

Ik vermoed dat de lijn afstand er wel degelijk toe doet. Hoe & wat ben ik nog niet achter.
Wat ik hier wel (en met Telfort nog niet) moet opmerken is dat ik bij mijn IS/RA punt de DSL lijn direct splits en via een +/- 10 meter lange telefoonkabel naar mijn Zyxel modem voer. Vanaf de modem is het 1 meter UTP naar mijn PC.

Ik ga mijn Zyxel modem eens bij het IS/RA punt zetten en dan UTP trekken naar mijn PC>
Mogelijk dat ik hiermee de 'train' snelheid kan opvoeren.

Update volgt uiteraard.

Update (3)

Ik heb mijn Zyxel modem nu naar mijn IS/RA punt verplaats en verbonden met de bijgeleverde kabeltjes. Afstand IS/RA punt <> Zyxel: 1 meter.
Vanaf de modem een UTP naar mijn PC, Afstand: +/- 8 meter.

Huidige configuratie (ofwel; WAT zegt mijn Zyxel): 8387 kbps / 1077 kbps
Dit is dus bijna 1Mb erbij!

OK, next? tja, ik zou het niet weten eigenlijk.....
Ik herinner mij dat bij de oplevering ik onmiddelijk naar deze ("DSL")cijfertjes heb gekeken en deze zijn nu (iirc) identiek aan de waarden van afgelopen vrijdag.

Kortom; De snelheden fluctueren en ik heb geen idee waaraan het ligt.
Kan iemand mij verder helpen en waar-o-waar kan ik in het Zyxel meny terugvinden wat Meneer Telfort mij zegt, dat de Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 20480/1024M7 is????

update (4)

Mijn antwoord:

Reply op ticket: ******* van Dhr. ~censored~ d.d. Dec 3, 2007 12:08 PM

Voorlopig is uw antwoord helder en duidelijk, helaas ben ik nog niet tevreden. Het volgende; Ik heb de Zyxel modem nu met de bijgeleverde kabel verbonden van het IS/RA punt met de splitter (= 1 meter). Vanaf de Zyxel modem is nu een 8m lange UTP kabel getrokken naar mijn PC.
De 'getrainde' snelheid is na reboot verhoogd naar 8387 kbps / 1077 kbps.
Als ik het mij goed herinner is deze snelheid exact gelijk aan de waarde na oplevering d.d. 1/12 j.l..
Zoals u (Telfort) mij meedeelt is de getrainde snelheid afhankelijk van de afstand tussen het modem en de centrale, al dan niet onder invloed van capaciteit. m.a.w. De 'getrainde' waardes zijn A) een moment opname en B) variabel. Indien dit 'waar' zou zijn, stel ik het op prijs wanneer Telfort mijn Zyxel modem 'trained' op het moment dat het Internet (cq. lijnbelasting) het minst groot is.
Naar alle waarschijnlijkheid snijdt mijn verzoek geen hout en ligt er een andere oorzaak aan ten grondslag. Welke? is de vraag.
Mogelijk dat ik van u instructies kan verkrijgen hoe ik in het Statusscherm van mijn Zyxel modem (http://192.168.1.254) de waarden van het ingestelde en(!) de 'gemeten'/werkelijke snelheid kan inzien.

Ik wacht op antwoord.....

Update (5)
Antwoord Telfort:

Hartelijk dank voor uw webformulier van 03-12-2007 met ticketnummer ******. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Indien u uw modem op dit moment direct heeft aangesloten op het IS/RA punt met een korte kabel (1 meter) en u behaalt helaas nog steeds niet de juiste snelheid, dan zal er een storingsonderzoek aangemaakt moeten worden om na te gaan waarom u de snelheid van 15mbit (welke aangegeven is bij de indicator op de Telfort website) niet haalt.

Zoals u zelf aangeeft zijn de 'getrainde' waardes van het modem variabel. Helaas kan Telfort uw modem niet laten intrainen op het moment dat de “lijnbelasting” het minst groot is aangezien Telfort geen invloed heeft op het modem en hoe deze intraint.

Helaas is het niet mogelijk om in het modem na te gaan wat de ingestelde waardes zijn welke u krijgt toegewezen. Iedere Telfort Internetabonnee krijgt standaard een 20Mbit profiel toegewezen.

Mijn reactie:

Reply ticketnummer: ****** van Dhr. ~censored~, d.d. Dec 3, 2007 4:43 PM

Zeer bedankt voor uw snelle reacties en uw antwoord is helder.
Aangezien ik de Zyxel modem heb aangesloten volgens de instructies van Telfort stel ik het zeer op prijs indien op korte termijn een storingsonderzoek wordt uitgevoerd.

Kunt u mij laten weten wanneer dit plaats vindt?

Antwoord Telfort:

Toen ik het vorige e-mail bericht aan u verzond heb ik meteen een storingsonderzoek aangemaakt voor de netwerkleverancier van Telfort. De netwerkleverancier zal uw lijn gaan onderzoeken en kijken wat de hoogst haalbare snelheid is op uw verbinding.

Nu is het afwachten wanneer het onderzoek van de Netwerkleverancier is afgerond en ik de reultaten heb ontvangen. Update volgt zodra er weer nieuws is te melden

Dit bericht wordt wellicht wat lang en groot. Hierom herhaal ik mijn eerdere opmerking:
Ik wil met deze verslaglegging bereiken dat je als klant krijgt wat je besteld en voor betaald. Zoals de kaarten nu liggen heb ik TECHNISCH gezien niet het juiste product ontvangen
@Moderators; correct me if im wrong

Verder: Ondanks dit 'probleem', mijn complimenten aan TELFORT!
Alles is zonder enig probleem verlopen, ontvangen en de verbinding is prima.
Extra pluim voor de Klantenservice omdat de vraag snel is beantwoord en door mij per mail is ontvangen.

[ Voor 109% gewijzigd door Anoniem: 54709 op 04-12-2007 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-05 17:27
Ik heb een soortgelijke ervaring als al eerder in dit forum vermeld:

Vorige week donderdag 29 november een brief van de KPN op de mat met daarin de mededeling, dat op 29 november KPN telefonie is overgedaan naar de nieuwe provider...

En inderdaad de telefoon was dood.
Tot op heden echter nog geen bericht van telfort gehad.

Ik heb wel direct na het lezen van de KPN brief de telfort helpdesk gebeld. Een vriendelijke, kundige medewerker heeft toen direct (op afstand) de gegevens in mijn modem gezet en ik kon bellen met Telfort.

Ik ben natuurlijk heel tevreden over de adequate hulp van de Telfort helpdesk, zodat ik toch kon bellen. Maar ik vind het wel vreemd, dat ik nog geen brief/e-mail van telfort heb gehad over de overgang en (natuurlijk) de login gegevens.

Verder verloopt/verliep alles vlekkeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binky_nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik heb vandaag mijn lijn geactiveerd ; interface status geeft dsl rate 19471 down en 1173 up

het volgende geeft het modem weer ;

noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 5 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd de ee ff ef ff ff ff fe ee cb 96
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 16 db
tone 32- 63: 02 46 78 99 9a ab cc dd ee ee ee ee ee ee ee ee
tone 64- 95: ee ee ee ed ee ed de dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 96-127: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 128-159: dc cd cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 160-191: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 192-223: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 224-255: cc cb bb bc bc bc bb bb bb bb bb bb bb 2b bb bc
tone 256-287: 9c cc bc bc bc cc cc cb cc bb bb bb bb bb bb bb
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: bb bc bb bb bb cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 352-383: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 384-415: bb bb aa bb bb ba bb bb bb ba ba aa ba aa aa aa
tone 416-447: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 448-479: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 88 88 88 88 88
tone 480-511: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 77 77

Wat zeggen de kenners ervan . Moet ik nog iets veranderen of klopt het zo ? (ik zelf heb geen flauw idee )

Ik heb alleen nog een probleem om mijn telefonie aan de gang te krijgen , kom van tele2 en had daar ook voip ????

probeer het later nog eens of heeft iemand van jullie nog suggesties waarom ik de lijn niet geactiveerd krijg (telefonie)

Apple , Apple , DS1512+, DSM 4.2, LG 760S, Playon HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-06 11:42
Nou in de laatste paar dagen ben ik flink wat stappen vooruit gegaan, en ik vind het allemaal super snel gaan!

Log;
20 Nov - S'avond aangemeld
21 Nov - Bevestegings E-Mail / Stap 1
22 Nov - Bevestegings Brief
01 Dec - Stap 2
01 Dec - Stap 3
03 Dec - Stap 4, + Opleverdatum/week bekend
Week van 13 Dec - Oplevering :D

Iemand enig idee wanneer ik het modem kan vewachten nadat je bevesteging hebt? Is dat al meteen volgende dag of wat langer? (Moet natuurlijk dan iemand thuis zijn.. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-06 21:15
binky_nl schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:59:
Ik heb vandaag mijn lijn geactiveerd ; interface status geeft dsl rate 19471 down en 1173 up

het volgende geeft het modem weer ;

noise margin upstream: 9 db
attenuation upstream: 5 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cd de ee ff ef ff ff ff fe ee cb 96
attenuation downstream: 16 db
tone 32- 63: 02 46 78 99 9a ab cc dd ee ee ee ee ee ee ee ee
tone 64- 95: ee ee ee ed ee ed de dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 96-127: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 128-159: dc cd cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 160-191: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 192-223: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 224-255: cc cb bb bc bc bc bb bb bb bb bb bb bb 2b bb bc
tone 256-287: 9c cc bc bc bc cc cc cb cc bb bb bb bb bb bb bb
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 320-351: bb bc bb bb bb cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 352-383: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 384-415: bb bb aa bb bb ba bb bb bb ba ba aa ba aa aa aa
tone 416-447: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 448-479: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 88 88 88 88 88
tone 480-511: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 77 77

Wat zeggen de kenners ervan . Moet ik nog iets veranderen of klopt het zo ? (ik zelf heb geen flauw idee )

Ik heb alleen nog een probleem om mijn telefonie aan de gang te krijgen , kom van tele2 en had daar ook voip ????

probeer het later nog eens of heeft iemand van jullie nog suggesties waarom ik de lijn niet geactiveerd krijg (telefonie)
toon volledige bericht
ziet er prima uit, niks meer aan doen

je telefonie kan een aantal dagen duren, gewoon geduld hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

KennieNL schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:02:
Iemand enig idee wanneer ik het modem kan vewachten nadat je bevesteging hebt? Is dat al meteen volgende dag of wat langer? (Moet natuurlijk dan iemand thuis zijn.. ;))
De modem zal vandaag of morgen wel bij je binnenkomen.
Ik was ook niet thuis, maar ze hadden de modem bij de buren geleverd.
Dat heb ik hier al vaker gelezen, dus er hoeft niemand thuis te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 12-06 00:33
The - DDD schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:39:
Iets wat ik niet in het topic kon vinden:

Huidige situatie: XS4ALL met analoge inbel lijn.
Gewenste situatie: Telfort ZONDER telefonie (geen KPN, geen VOIP)

Hoe regel ik zoiets? ZIjn daar ervaringen mee?
Heb het al gevonden, toch in dit topic.

18 november 2007 22:25 & 19 nov 2007 12:27

Daar staat dat je prima zonder KPN abbo kan komen door over te gaan naar Telfort, als dat voltooid is, dan pas KPN bel budget opzeggen.

20 euro voor 20MB/s internet is niet mis. Stuk minder dan de 49 euro die ik nu per maand betaal (adsl + belbudget voor het koper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:01
Gisteren ge-experimenteerd met een copperjet qua intrainen, maar dat bleek geen succes.
Na het opnieuw aansluiten van de telefoonkabel op de ZyXel kreeg ik zowaar een hogere intrainwaarde wat tot nu toe stabiel blijkt te zijn; 20154 kbps / 1117 kbps.
De waardes hieraan;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 17 db 
attenuation upstream: 1 db
tone   0- 31: 00 00 00 0a bc de ed ff ff ff ff fe ee dc b9 75 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
output power upstream: 2 db 
attenuation downstream: 10 db

Volgens mij zijn de waardes niet je-van-het, maar zolang 't ingetraind blijft, zal ik niet klagen :P

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-06 18:41

Hachy

Laadpas Nerd

Op je noise margins na zijn het volgens mij wel nette waardes. En nu maar hopen dat de stroom niet uitvalt ;)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Laatst online: 02-06 09:10
Anoniem: 54709 schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:46:

Mijn antwoord:

Dank voor uw antwoord, echter ik kan hiermee niet akkoord gaan om reden dat mijn Zyxel modem is afgesteld op maximaal 8Mb. Het is dus niet de lijn die de beperkende factor is.

(N.B. Ik ben bekend met de de stelling "Genoemde snelheden zijn een indicatie waaraan geen rechten ontleend kunnen worden". Maar.... dan zal de hardware wel de mogelijkheid moeten bieden voor de aangeboden (én afgenomen) diensten)

Ben benieuwd.

toon volledige bericht
Mijn antwoord:

Ben benieuwd.

Eindelijk iemand die hetzelfde probleem heeft als ik...
Ook ik heb een snelheid van 8 Mb/s op een lijn die in principe geschikt zou moeten zijn voor het halen van hogere snelheden. Ik zit overigens via het KPN netwerk aangesloten, maar ook op een ADSL2+ geschikte centrale, op 1952 meter afstand. Als ik zo'n beetje een gemiddelde neem van de verschillende logs die ik hier op alle delen heb gezien, zou tussen de 10-16 Mb mogelijk moeten kunnen zijn.

Ik heb meerdere malen met de helpdesk gebeld en gemaild, maar daar krijg je de meest uiteenlopende antwoorden op. Uiteindelijk een brief gestuurd naar Telfort, met de vraag of iemand met technische kennis eens naar mijn lijn wilt kijken. Als ik de helpdesk mag geloven, is het nl. zo dat ze mijn lijn hebben 'vastgezet' op een plafond van 8000 Kb/s, in verband met stabiliteit. Anders zou ik een zg. klapperende lijn gaan krijgen. Kijk, als dat inderdaad zo is, heb ik daar geen problemen mee verder. Ik vind het alleen raar dat ze dit niet aan het modem over laten.
Maar goed, ik ben vanmorgen op mijn werk gebeld door iemand van Telfort, alleen zat ik toen telefonisch al in gesprek :(
Nu heb ik geen naam of telefoonnummer, diegene heeft gezegd dat hij nog terug zou bellen.
Ummm.... dat hopen we dan maar, ik ben al een tijdje uit gesprek hoor :+

Mocht hier nog iets uit komen, dan zet ik het hier nog wel ff neer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183355

Volkert schreef op maandag 03 december 2007 @ 07:53:
[...]

Ik kom altijd op 16%, dat is delen door 10 en dan 5% erbij.

Met een connectie van 4000 haal je max. 420 kByte/s
Met een connectie van 6000 haal je max. 630 kByte/s
Met een connectie van 8000 haal je max. 840 kByte/s

Je voorbeeld klopt overigens wel aardig!
Dit klopt, ben zelf aangesloten op een ADS1 centrale en zit er ongeveer 2km vanaf Geesteren gld (7274DJ 9)

Ik haal ongeveer 835 kByte/s gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:06
Rolfy schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:29:
Als ik de helpdesk mag geloven, is het nl. zo dat ze mijn lijn hebben 'vastgezet' op een plafond van 8000 Kb/s, in verband met stabiliteit. Anders zou ik een zg. klapperende lijn gaan krijgen. Kijk, als dat inderdaad zo is, heb ik daar geen problemen mee verder. Ik vind het alleen raar dat ze dit niet aan het modem over laten.
Juist omdat de modem(s) deze lijn niet goed beoordelen (bijvoorbeeld doordat de verstoringen op je lijn alleen af en toe optreden en tijdens het intrainen toevallig niet) en te hoog intrainen krijg je een 'klapperende' lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Heel vreemd. Als het goed is komt er 13-12-2007 een kpn monteur. Waarom weet ik niet precies. Ik heb namelijk mijn modem al ontvangen en verwacht binnenkort mij inloggegevens. Dan kan ik toch al internetten????

Voorheen had ik Tele2 op mijn lijn. Ik snap niet waarom er dus een monteur moet komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192551

Diamond AT schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:00:
Heel vreemd. Als het goed is komt er 13-12-2007 een kpn monteur. Waarom weet ik niet precies. Ik heb namelijk mijn modem al ontvangen en verwacht binnenkort mij inloggegevens. Dan kan ik toch al internetten????

Voorheen had ik Tele2 op mijn lijn. Ik snap niet waarom er dus een monteur moet komen
Ik zit ook bij tele2 en will naar telfort overstappen. Ging dat vlekkeloos in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:21
Hoi,
ik heb sinds 30 nov. internet.
Ik wacht nu op de telefoon inschakeling. Dit duurt 4 extra werkdagen heb ik begrepen.
Maar ik heb nog geen brief van de kpn gehad dat het abonnement bij hun is opgezegd door Telfort.
Hebben andere die ervaring ook? Ik hoef toch niet zelf de kpn voor telefonie op te zeggen he?

Verder merk ik dat er regelmatig hikups op de internet lijn zitten. Dan valt het helemaal stil.
Soms paar achter elkaar en dan weer minuten oke. En dat (nog) zonder voip en bij alleen surfen.
Dus geen downloaden of zo. Weet iemand waar dat aan kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:25
Vandaag feilloos over gegaan van IPB naar Telfort met Telfonie.

Ik had de modem van te voren al ingesteld. Nadat ik de lijn geactiveerd had, deed de telefoon het ook

Ik kan alleen nog niet inloggen op de site van Telfort. Ik sta ook nog steeds op status 4

Voor de mensen die het interressant vinden.

DSL 16170/1140

attenuation upstream: 9 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c dc de ee ff fe fe ef fe fe ec ba 85
attenuation downstream: 26 db
tone 32- 63: 22 57 89 ab bb cc cc dc cd dc dd dc cd dd dd dc
tone 64- 95: cc cc cc cc bb cc bb bc cc bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb aa ab ba ba aa aa bb ba bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb aa bb aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a2 aa aa
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa 9a aa aa 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 aa a9 99 99 99 a9
tone 256-287: 4a a9 9a aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 288-319: aa aa aa aa a9 99 aa 99 99 99 9a 99 99 99 99 99
tone 320-351: 99 99 99 99 99 99 99 99 9a aa aa a9 99 99 99 aa
tone 352-383: 99 99 9a 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 88
tone 384-415: 79 99 99 99 99 98 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 416-447: 99 99 99 99 98 88 88 88 78 88 88 88 88 88 88 78
tone 448-479: 78 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 480-511: 77 77 77 77 77 77 66 77 56 66 66 66 55 64 54 42

Nu heb ik nog een vraag.

Bij KPN had een gecapte 3 mbit lijn met een attenuation downstream van 20 db
Hier is deze 26 db, Hoe kan dit. Ik ben tevreden met wat ik heb. De postcodecheck gaf 11 mbit aan en heb 16 mbit.

Ik moet zeggen dat de waarde bij IPB echt anders waren alle db waardes waren 2-cijferig. De up- en downstream attenuation waren beide 20 db.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
trolleystad schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:40:
[...]

Juist omdat de modem(s) deze lijn niet goed beoordelen (bijvoorbeeld doordat de verstoringen op je lijn alleen af en toe optreden en tijdens het intrainen toevallig niet) en te hoog intrainen krijg je een 'klapperende' lijn.
Ok, dit is mij duidelijk. Wat mij niet duidelijk is, is hoe Telfort dit vantevoren al kan weten, voordat de lijn wordt opgeleverd? Ik ben de enige in de straat met Telfort, en mijn Zyxel heeft vanaf moment 1 met 7996/1023 ingetraint, ADSL2. Elke keer opnieuw dezelfde waarde bij het intrainen, nooit 1 bit verschil.

Ik ben net gebeld door Telfort, en die meneer gaat voor mij uitzoeken waarom mijn lijn zo ingesteld staat. Volgens hem is dit door KPN gedaan: Telfort vraagt aan KPN de maximale verbindingssnelheid in te stellen, KPN stelt hierna de verbindingssnelheid in, en hier zou Telfort niets aan kunnen veranderen. ADSL2+ zou niet leverbaar zijn in mijn telefooncentrale volgens Telfort.
Mijn telefooncentrale zou wel omgebouwd zijn naar ADSL2, maar niet naar ADSL2+.

Het vreemde is, dat ik via KPN, en via bcjk van dit forum, al te horen heb gekregen dat mijn telefooncentrale Roermond-centrum wel degelijk ADSL2+ geschikt is.

Verder is het voor bijvoorbeeld XS4All mogelijk om op mijn adres het snelste abonnement te leveren volgens hun postcodecheck, via het KPN Netwerk. Dus ook 20 Mb/s, en dus ook ADSL2+.

Het is dan ook vreemd dat KPN de kaart in de centrale blijkbaar heeft ingesteld op maximaal 8 Mb/s.
Dit vond de meneer van Telfort ook vreemd, en helemaal omdat de postcodecheck van Telfort een paar huizen terug in de straat, een maximaal haalbare snelheid geeft van 16 Mb/s.

Ik heb verder nog geopperd dat het misschien mogelijk is dat er nu geen ADSL2+ profiel in de DSLAM geladen is, maar een ADSL2 profiel, en dat dit de beperkende factor is. Ook dit zou Telfort na gaan kijken.

Want aan de afstand tot de centrale hoeft het niet te liggen, aan de telefooncentrale zou het dus niet hoeven te liggen, aan Telfort zou het niet liggen.... dus waarschijnlijk toch een foutje bij KPN ofzo...

Ik ben niet helemaal op de hoogte van de instellingen in de centrale, en wie die instellingen regelt, hoe het zit met ADSL profielen laden en wie er grenzen kan aanbrengen aan de maximale snelheden of de ADSL1, 2, of 2+ instellingen, maar blijkbaar zit daar ergens iets niet helemaal goed.

Maar wie weet heb je gewoon gelijk, en is de koperkabel dusdanig slecht van kwaliteit dat er uit voorzorg is ingesteld dat er niet meer dan 8 Mb/s gehaald kan worden.

Als het goed is wordt het nu uitgezocht, omdat ook voor de meneer van Telfort niet duidelijk is waarom de ingestelde snelheid niet overeenkomt met wat er daadwerkelijk geleverd zou moeten kunnen worden op mijn huisadres. Dat de postcodecheck aangeeft dat 8 Mb/s het maximaal haalbare is, wil niet zeggen dat het modem of de DSLAM dan ook gecapt wordt op deze snelheid.
Dat was hij met mij eens. Iets klopt er gewoon niet volgens mij.

Het lijkt er een beetje op dat op dit moment de instelling in de centrale/DSLAM de beperkende factor is, en niet de lijnlengte naar de centrale.

Wordt vervolgd... ik krijg nog een update van Telfort.

Overigens niets dan lof voor het feit dat mijn vraag/bericht zo serieus wordt opgepakt (heb ik hem ook verteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertStorm
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08-2017
Napsju schreef op maandag 03 december 2007 @ 09:33:
Krijg zelf waarschijnlijk vrijdag mijn lijn opgeleverd. Nu woon ik wel 2456 meter van de centrale volgens http://pcdb.bbned.nl

Centrale: Niwg-N

Ben heel benieuwd wat Telfort gaat scoren met meer dan 2km. Iemand praktijkervaringen?
Ik woon in Utrecht en volgens de centrale check hierboven op slechts 1288 meter, maar de Telfort Zyxel modem geeft 29 db aan. Omgerekend dus 2100 meter. Wel grote verschil met die van 1288 meter.
De sneldheid is tot nu toe (heb nog maar paar dagen) 1600kpbs welke overeenkomt met die van 2100 meter. Daarom ben ik benieuwd als je via de centrale check al op 2456 meter zit, wat je werkelijk afstand is en welke sneldheid je dan haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
DesertStorm schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:13:
[...]

Ik woon in Utrecht en volgens de centrale check hierboven op slechts 1288 meter, maar de Telfort Zyxel modem geeft 29 db aan. Omgerekend dus 2100 meter. Wel grote verschil met die van 1288 meter.
De sneldheid is tot nu toe (heb nog maar paar dagen) 1600kpbs welke overeenkomt met die van 2100 meter. Daarom ben ik benieuwd als je via de centrale check al op 2456 meter zit, wat je werkelijk afstand is en welke sneldheid je dan haalt?
Ik heb hier eerder al over gepost, de kans is aanwezig dat er bij jou thuis is fout zit.
De makkelijkste oplossing is om even alles na te lopen thuis, kijken of alle kabels goed vast zitten e.d. .

De snelheid/afstand zoals voorspeld zou grofweg wel moeten overeenkomen (afgezien van mogelijke verschillen doordat je bij BBNed kijkt) met de daadwerkelijk te behalen snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Speed24 schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:24:

De snelheid/afstand zoals voorspeld zou grofweg wel moeten overeenkomen (ondanks mogelijke verschillen doordat je bij BBNed kijkt) met de daadwerkelijk te behalen snelheid.
Neem ik aan gewoon kwestie van modem prikken op je ISRA punt? (waar je telefoon binnenkomt toch?)
Er is neem ik aan geen splitter meer benodigd?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Anoniem: 192551 schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:13:
[...]

Ik zit ook bij tele2 en will naar telfort overstappen. Ging dat vlekkeloos in jouw geval.
Tele2 en vlekkeloos? 8)7 8)7 8)7
Ik moest wachten totdat de boel helemaal was afgesloten door Tele2. Terwijl ik nog met nadruk bij hun had gemeld dat ik ging overstappen naar Telfort en zij de lijn dus niet moesten afbreken maar overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 14:36
Ik wil overstappen van TweakDSL (prutsers, heb nu al 5 dagen geen internet) naar Telfort. Bij TweakDSL heb ik een adsl abbo + ik betaal voor de line sharing (heb geen vaste telefoon). Ik zie dat ik bij Telfort niet hoef te betalen voor de line sharing (hoe regelen ze dat?). Als ik nu een Telfort abbo neem, en vervolgens mij TweakDSL abbo opzeg: gaat dan alles goed qua line sharing? Ik zit er uiteraard niet op te wachten dat daar iets verkeerd gaat en ik het vervolgens zonder internet moet doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Diamond AT schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:52:
[...]

Tele2 en vlekkeloos? 8)7 8)7 8)7
Ik moest wachten totdat de boel helemaal was afgesloten door Tele2. Terwijl ik nog met nadruk bij hun had gemeld dat ik ging overstappen naar Telfort en zij de lijn dus niet moesten afbreken maar overzetten.
Ik wil ook overstappen, lijkt me dus belangrijk pas op te zeggen bij tele2 als je bij Stap 4 bent van het telfort gebeuren (zie openingspost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Om nog eens even in te haken bij de opzegperikelen van XS4all.

Ik neem aan dat het volgende geen probleem gaat geven. Je vraagt Telfort internet aan met een gewenste aansluitdatum over 2 weken. Na ongeveer een week krijg je een brief in huis met een aansluitdatum welke waarschijnlijk de snelst mogelijke aansluitdatum van Telfort zal zijn. Nu je deze brief hebt zal waarschijnlijk ook snel in status 4 komen. Wanneer in status 4 zit, stuur je de opzegbrief naar XS4all met als opzegdatum de aansluitdatum van Telfort. Aangezien XS4All van mening is dat je opzegtermijn ingaat op moment dat je overstapt maak je op deze manier toch gebruik van de situatie en hou je je aan de regels. Of zie ik het helemaal verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:02

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Zo sta ondertussen op stap 4, heb mijn modem ook al thuis. Nu wachten tot 28 december, dan gaat het Telfort abo in.

Heb nu DirectADSL van KPN, en ga vandaag dus maar de brief de deur uit doen, waarmee ik mn abo opzeg. Heb al eerder gelezen dat iemand van KPN had gehoord dat dit niet hoefde, maar doe het voor de zekerheid toch maar. Heb iig gewacht tot stap 4, zoals in de startpost ook vermeld wordt, zodat mn lijn er niet zomaar uit zou moeten gaan...

Kan er iemand die ook deze overstap gemaakt heeft aangeven hoe het bij hun verlopen is, want kan niet echt goede reacties hierover vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Hielko schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:54:
Ik zie dat ik bij Telfort niet hoef te betalen voor de line sharing (hoe regelen ze dat?).
Telfort is een dochteronderneming van KPN, dit verklaard het feit dat je geen +/- 10 euro extra hoeft neer te leggen voor de koperlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Mmm ik heb het bij @home lang volgehouden, maar gezien de prijzen ga ik toch de overstap maken. Gisteren daarom maar online bij Telfort besteld. Voor @home betaal ik nu bijna 50 euro voor een 8MBit lijn, da's toch wel heel duur vergeleken bij 20Mbit voor 20 euro. Ik zit op slechts 58 meter van de centrale (die is aan de overkant van de straat :P) dus dat moet wel lukken.

Even een vraagje, in welke stap wordt het modem gestuurd?

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01-2022
Brainstorm schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:28:
Ik zit op slechts 58 meter van de centrale (die is aan de overkant van de straat :P) dus dat moet wel lukken.
Da's wel lekker als je bijna in de centrale woont. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-06 11:42
Mmm ik heb het bij @home lang volgehouden, maar gezien de prijzen ga ik toch de overstap maken. Gisteren daarom maar online bij Telfort besteld. Voor @home betaal ik nu bijna 50 euro voor een 8MBit lijn, da's toch wel heel duur vergeleken bij 20Mbit voor 20 euro. Ik zit op slechts 58 meter van de centrale (die is aan de overkant van de straat :P) dus dat moet wel lukken.

Even een vraagje, in welke stap wordt het modem gestuurd?
stap 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 22:29
Checkeys schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:28:
[...]

Telfort is een dochteronderneming van KPN, dit verklaard het feit dat je geen +/- 10 euro extra hoeft neer te leggen voor de koperlijn.
Alice is geen dochteronderneming van KPN, maar van BBNed. Ook daar hoef je geen 10 euro te betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
consono_md110 schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:01:
[...]

Alice is geen dochteronderneming van KPN, maar van BBNed. Ook daar hoef je geen 10 euro te betalen...
M.a.w. het zit in de abonnementsprijs verwerkt. Elke provider moet dat afstaan. Is bij de OPTA geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Hoe gaat telfort eigenlijk om met nummers waarvan het 0900 een lokaal tarief kent, valt dat binnen het vast bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Laatst online: 12:19
Mmm ik heb het bij @home lang volgehouden, maar gezien de prijzen ga ik toch de overstap maken.
ik ook ,na 9 jaar is het genoeg geweest.
mijn 7 werkdagen zitten er net op.zal deze maand wel rondkomen allemaal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968

Anoniem: 207968 schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:51:
[...]

Oké, port forwarding en dan protocol TCP, public en local port hetzelfde neem ik aan, en dan local IP adress daar vul ik gewoon het ip adres in van deze pc waarop ik wil dat ie die poort opent?
Bij andere pcs blijft deze poort vd firewall vd router :P gewoon dicht?
En predefined applications is niet per se nodig om in te vullen, gewoon op FTP laten staan?
Kan iemand dit bevestigen/uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:49
Athome schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:10:
[...]
Ik neem aan dat het volgende geen probleem gaat geven. Je vraagt Telfort internet aan met een gewenste aansluitdatum over 2 weken. Na ongeveer een week krijg je een brief in huis met een aansluitdatum welke waarschijnlijk de snelst mogelijke aansluitdatum van Telfort zal zijn. Nu je deze brief hebt zal waarschijnlijk ook snel in status 4 komen. Wanneer in status 4 zit, stuur je de opzegbrief naar XS4all met als opzegdatum de aansluitdatum van Telfort. Aangezien XS4All van mening is dat je opzegtermijn ingaat op moment dat je overstapt maak je op deze manier toch gebruik van de situatie en hou je je aan de regels. Of zie ik het helemaal verkeerd.
Je ziet het verkeerd. Volgens xs4all gaat je opzegtermijn in als de nieuwe provider de lijn heeft overgenomen. Volgens xs4all moet je dus altijd 1 maand (hun opzegtermijn) dubbel betalen. Ze weigeren om vantevoren een overstap op de juiste datum in te plannen. Dus je moet gewoon het zo doen als jij hier boven zegt (per fax of aangetekende brief opzeggen) en na de overzettingsdatum het abonnementsgeld van xs4all storneren. Dan moet je het verder met de incasso afdeling uitvechten. Als je kan aantonen dat je gewoon 1 maand voor de overstap hebt opgezegd zal die het verder laten zitten.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Slasher schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:10:
Hoe gaat telfort eigenlijk om met nummers waarvan het 0900 een lokaal tarief kent, valt dat binnen het vast bellen?
0900 is 0900 ongeacht het tarief. Dus nee, die vallen niet onder het vast bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 23:14
Yohost! schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:48:
Fijn,

Weekje van telfort internet kunnen genieten.
Eerst zo'n 17mbit/s, na aantal dagen 8mbit/s

En sinds woensdagochtend linesync dood :(

's avonds gemeld bij Telfort, zou doorgezet worden naar andere afdeling en zou teruggebeld worden.
Volgende dag 's avonds wederom gebeld omdat ik niet terug gebeld werd. ticket was door hun vergeten door te zetten naar andere afdeling :(

Zojuist maar weer es gebeld, konden geen status geven want lag bij andere afdeling.
Zou binnen 10 dagen reacite moeten komen :/
Ik heb misschien hetzelfde probleem. Ook net een weekje Telfort en sinds vrijdag middag 30 november is de verbinding verbroken (geen vermindering in snelheid gemerkt). DSL-lampje brand niet meer. Contact gehad met de klantenservice en uitgesloten dat het aan de aansluiting bij ons thuis ligt. Ze zijn een onderzoek gestart, maar ik heb nog geen bericht gehad.

Heb jij al weer iets gehoord? Geen internet hebben is best naar. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 20:55
Ik heb hier misschien een dom vraagje en weet niet of het mogelijk is.

Kan je met Telfort Vast Bellen SIP account ook gebruiken icm een niet-Telfort internet lijn (dus geen Telfort IP-adres)?

Want ik zit te denken dat ik op mijn vakantielokatie in Azië gewoon met me SIP account in te loggen.

Als dat kan (dan komt de domme vraag nu), dan is het ook gewoon zoals het in NL is toch? Dus ook onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in NL, maar dan vanuit Azië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
consono_md110 schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:40:
Vanmiddag bleek om de twee minuten het signaal weg te zijn en trainde het modem opnieuw in. Het lijkt nu minder te zijn, maar één keer in het kwartier ben ik m'n signaal kwijt.
M'n oude modem lijkt daar (vooralsnog) geen last van te hebben, helaas traint de CJ1616-2P 'maar' op 12Mbit i.p.v. de 14 van de Zyxel.
Ik heb het idee dat het modem de griep heeft en ik wil eigelijk wel laten loggen wanneer en hoe vaak het ding onderuit gaat, maar ik kan ff niet vinden waar je dat in kunt stellen.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn en wat de instelling is om de training te loggen?
Niemand? 't Is weer zwaar knudde nu, om de haverklap is de verbinding pleite :(

Edit: ff gebeld met de helpdesk, raadde me aan het modem een harde reset te geven. Dat dus maar gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door consono_md110 op 03-12-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 12:44
hier nog een happy ex ipb en nieuwe Telfort klant, vrijdag ging mijn internet probleemloos over en vandaag de telefonie. veel, veel sneller internet tegen een flink lagere prijs. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:35
Ik geloof niet dat je speedtest.net altijd moet vertrouwen :P

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/208430016.png

Kan me vergissen, maar dit lijkt me niet te kloppen 8)7
Zeker niet op een 11mbit wireless a.t.m.

edit:
Voor de rest, eens met m'n buurman boven me. Geen problemen bij de overstap, binnen 5 min aangesloten en online! :)

En wat ik zo lees moet ik ook blij zijn met m'n bijna 100% max van de lijn, namelijk 8mbit ADSL1 met een dl. van 840 KB per sec.

[ Voor 33% gewijzigd door born2tweak op 03-12-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Problemen met de mail.

Ik draai thuis zelf een mail server en met de uitgaande mail heb ik problemen. Rechtstreeks versturen gaat wel (wordt niet geblokkeerd door Telfort) maar zal zo hier en daar problemen geven met zwarte lijsten. Nu probeer ik dus mijn mail via smtp.telfort.nl te versturen. Dat gaat dus niet.

In je mail client is er een account ingesteld. Normaal gesproken staat hierin ook je e-mail adres vermeld.
Nu kom ik er achter dat bij dit email adres het telfort email-adres moet staan (acount@telfort.nl). Staat hier wat anders zoals naam@domein.nl dan kan ik geen mail versturen via smtp.telfort.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.veenmos.nl/telfort.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Athome op 03-12-2007 19:58 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGirl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-01-2022
Athome schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:51:
Problemen met de mail.

Ik draai thuis zelf een mail server en met de uitgaande mail heb ik problemen. Rechtstreeks versturen gaat wel (wordt niet geblokkeerd door Telfort) maar zal zo hier en daar problemen geven met zwarte lijsten. Nu probeer ik dus mijn mail via smtp.telfort.nl te versturen. Dat gaat dus niet.

In je mail client is er een account ingesteld. Normaal gesproken staat hierin ook je e-mail adres vermeld.
Nu kom ik er achter dat bij dit email adres het telfort email-adres moet staan (acount@telfort.nl). Staat hier wat anders zoals naam@domein.nl dan kan ik geen mail versturen via smtp.telfort.nl

[afbeelding]
Hier werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Wat doe ik niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Als ik mijn eigen mail adres invul in de accountinstellingen, krijg ik bij het versturen van een mail via smtp.telfort.nl de volgende foutmelding.

Afbeeldingslocatie: http://www.veenmos.nl/telfort-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 12:52
Athome schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:54:
Als ik mijn eigen mail adres invul in de accountinstellingen, krijg ik bij het versturen van een mail via smtp.telfort.nl de volgende foutmelding.

[afbeelding]
Houd ons niet langer in spanning! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Iemand die hier misschien ervaring mee heeft?

Wij gaan binnenkort verhuizen, maar wel binnen dezelfde wijk. (Eindhoven - Gestel) En we blijven ook gewoon aan dezelfde centrale zitten, namelijk Eindhoven - Strijp. (Helaas, want zit dadelijk 2.5 - 3 km ver weg :( )

Maar nu willen we dus overstappen van de combo KPN telefonie + SpeedXS ADSL. Nu is het ADSL-abo gewoon opgezegd, maar willen we het nummer van ons huidige adres met KPN abbo wel houden.
Weet iemand of dit mogelijk is bij Telfort? Dus je nummer van KPN meenemen met een verhuizing om dan te gebruiken icm Telfort op het nieuwe adres?

Daarnaast kon ik ook nergens bij de bestelling vinden waar je kunt aangeven voor wanneer het abo in moet gaan. Morgen sowieso maar even bellen dus.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

--MeAngry-- schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:05:

Daarnaast kon ik ook nergens bij de bestelling vinden waar je kunt aangeven voor wanneer het abo in moet gaan. Morgen sowieso maar even bellen dus.
Ergens in het bestelproces kan je een wensdatum opgeven, waarschijnlijk op het einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doerak553
  • Laatst online: 09-09-2024
Kun je ergens in het bestelproces nog losse tekst kwijt? (bijv dat je 1 jaar opzegtermijn hebt ipv 1 maand en of ze daar dus rekening mee kunnen houden). enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968 schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:51:
[...]

Oké, port forwarding en dan protocol TCP, public en local port hetzelfde neem ik aan, en dan local IP adress daar vul ik gewoon het ip adres in van deze pc waarop ik wil dat ie die poort opent?
Bij andere pcs blijft deze poort vd firewall vd router :P gewoon dicht?
En predefined applications is niet per se nodig om in te vullen, gewoon op FTP laten staan?
Job misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Geurt-kun schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:01:
Er wordt hier gesuggereerd dat er weinig gecommuniceert wordt tussen de telecombedrijven. Wat ik zeker weet is dat er niets naar de klant gecommuniseert wordt.
Ik heb op advies van deze site een Telfort zonder bellen aangevraagd op een nieuwe lijn. Gedaan alsof ik nog niets heb, want dan kan ik de bestaande ISDN lijn in de toekomst makkelijk veranderen in een normale lijn.
Helaas moest ik op 16 november mijn Planet abo opzeggen, anders zou ik er weer een jaar aan vast zitten. Dus opgezegd per 17 december.
Helaas denken sommige van dit feit gebruik te kunnen maken en KPN en Planet hebben alles zo snel mogelijk opgezegd.
Ik heb me suf gebeld om alles weer recht te breien KPN beloofd aan de telefoon om mijn nummers niet op te heffen. Planet heeft mij abo weer geactiveerd.
Tot ik donderdagavond achter m'n pc zat en plotseling geen verbinding meer had.
Volgens de dame aan de telefoon stond mijn lijn op de nominatie om gesloopt te worden. Het zou meer dan een maand duren om de boel weer terug te draaien.
Ik heb meer dan 3/4 uur moeten vechten om iemand een webticket te laten sturen naar degene die mijn lijn weer actief moet maken.
Vrijdagavond kom ik thuis en lijkt alles het weer te doen, althans volgens het bericht wat Planet op mijn scherm achter laat. Helaas is het niet waar, mijn lijn moet administratief nog geactiveerd worden.
Ik heb sterk het vermoeden dat men op de bestaande lijn het nieuwe Telfort abo wil aansluiten.
Als het allemaal maar goed komt.

De dame van Planet vroeg of ik het 5 euro per maand contract had voor pc en intenet problemen. Alsof mijn probleem dan sneller opgelost zou zijn. Wat denken ze wel?
Ook al heb ik al jaren 50 Euro per maand betaald, ze weten nog steeds niet hoe ze dat in service moeten omzetten.
Had Tiscali mijn abo maar niet over gedaan aan Planet, dan had ik nu zonder probs over gekunt naar Telfort.
toon volledige bericht
Vandaag weer contact gehad met Planet. De 2 dagen die ze beloofden om mijn abo administratief weer te activeren, hebben ze niet waar gemaakt.
Planet heeft weer een webformulier aangemaakt en het is nu afwachten of het goed gaat komen.

Voor alle zekerheid ook maar even gebeld met Telfort. Wat blijkt? De aanvraag is geweigerd, om technische redenen.
Zit er nu over te denken om toch maar een Telfort + bellen aan te vragen, maar zit nu wel met een dilemma.
Ik wilde KPN aan blijven houden, omdat wij veel met Azie bellen. Als dat bellen over IP straks tegen valt, kunnen we dan weer makkelijk terug naar KPN?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

Anoniem: 207968 schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:17:
[...]

Job misschien?
Zo zou het moeten werken.
wil je het testen dan zou ik een scan doen op grc.com (shields up).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239873

Iemand al ervaring dat de experiabox (IPB Planet) werkelijk terug gehaald gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 54709 schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:46:

[...lang verhaal...]

Ik wacht op antwoord.....

[b][red]Dit bericht wordt wellicht wat lang en groot. Hierom herhaal ik mijn eerdere opmerking:
@Moderators; correct me if im wrong
Lees je even iets verder in over ADSL techniek. Zoals de Telfort helpdesk laat zien is het gewoon beperkt door lijnlengte dat je modem niet hoger kan verbinden op de lijn dan de huidige snelheid. Je ziet het iets omhoog gaan zelfs als je het iets anders aansluit met een kortere kabel.

Misschien zit er in of bij je ISRA punt nog een verbinding die niet helemaal lekker contact maakt zodat je nog iets meer snelheid kunt halen.

Als dat niet het geval is zal de lijn blijkbaar gewoon (veel) langer zijn naar je huis dan je denkt en dan kan de inschatting van Telfort er ook bestwel naast zitten als zij dat ook dachten natuurlijk.
Rolfy schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:29:

[...]

Eindelijk iemand die hetzelfde probleem heeft als ik...
Iets anders, gezien het verschil in ADSL netwerk dat jullie hebben. Zie onder wat ik vermoed.
Rolfy schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:01:
[...]

Het vreemde is, dat ik via KPN, en via bcjk van dit forum, al te horen heb gekregen dat mijn telefooncentrale Roermond-centrum wel degelijk ADSL2+ geschikt is.

[...Lang verhaal...]

Wordt vervolgd... ik krijg nog een update van Telfort.

Overigens niets dan lof voor het feit dat mijn vraag/bericht zo serieus wordt opgepakt (heb ik hem ook verteld).
En op verbindingen via het KPN ADSL netwerk wordt 8Mb op ADSL2 gezet en niet op ADSL2+ door KPN. Als de afstand tot de centrale door KPN nu eens lang wordt geschat en daarom maximaal 8Mb op je adres wil leveren is dit het resultaat. Zou dat niet gewoon het geval kunnen zijn?

Kijk eens hoe lang het is over de web met routenet.nl bijvoorbeeld tussen de centrale en je huis. Kabels lopen meestal gewoon langs de hoofdwegen en nooit rechtstreeks/hemelsbreed naar je huis dus als er niet rare omwegen zijn met de auto door bijv eenrichtings verkeer is het een goede indicatie.

Roermond-Centrum (Rm-C) Kloosterwandstraat 10, 6041 HJ, Roermond

[ Voor 84% gewijzigd door bjck op 03-12-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 16-05 08:14
Hmmm aanstaande donderdag komt het mannetje van KPN langs om de lijn door te meten.
Volgens de brief wordt ik in de loop van volgende week aangesloten en kan ik weer lekker gaan internetten en nu via Telfort! *O*

Maar hoe kan ik dit berichtje dan nu al typen :? :P

Het loopt hier dus al...... en snel!!!!!!! tering zeg. 19 Mbit vrijwel constant *O*

Is het dan verstandig om het mannetje van KPN af te zeggen?
Kost me anders wel 500 euro :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Rekkie schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:38:
Hmmm aanstaande donderdag komt het mannetje van KPN langs om de lijn door te meten.
Volgens de brief wordt ik in de loop van volgende week aangesloten en kan ik weer lekker gaan internetten en nu via Telfort! *O*

Maar hoe kan ik dit berichtje dan nu al typen :? :P

Het loopt hier dus al...... en snel!!!!!!! tering zeg. 19 Mbit vrijwel constant *O*

Is het dan verstandig om het mannetje van KPN af te zeggen?
Kost me anders wel 500 euro :Y
Als het werkt hoeft hij niet te komen, maar afzeggen is meer werk en kost je enorm veel tijd als het al lukt. Hoe kom je bij die €500? Of verlies je dat door een vrije dag die je moet nemen?

Die monteur zal wel vast moeten stellen dat hij of zijn collega's het juist hebben opgeleverd natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 03-12-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 16-05 08:14
bjck schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:42:
[...]

Als het werkt hoeft hij niet te komen, maar afzeggen is meer werk en kost je enorm veel tijd als het al lukt. Hoe kom je bij die €500? Of verlies je dat door een vrije dag die je moet nemen?

Die monteur zal wel vast moeten stellen dat hij of zijn collega's het juist hebben opgeleverd natuurlijk.
500 euro is inderdaad het verlies voor een halve vrije dag :Y
Ach ik laat het wel langskomen..... schoonmoeders past toch op :P

(overigens krijg ik zelf helaas geen 500 euro in een halve dag hoor..... wishfull thinking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Zoals eerder gepost heb ik last van een redelijk vaak intrainend modem.

De waardes van de lijn:

output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 16 db
noise margin downstream: 6 db
attenuation downstream: 35 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: bc cb cc bc cb bb bb bb bb ba aa 98 76 50 00 00
tone 64- 95: 67 89 9a aa bb bb bc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb ab ab bb aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 224-255: aa aa aa aa aa 9a aa aa aa aa aa a9 92 99 98 86
tone 256-287: 07 9a ba ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa 7a aa aa
tone 288-319: aa aa aa aa 9a a9 88 99 9a aa 9a a9 99 99 99 99
tone 320-351: 99 98 89 99 98 68 89 69 98 89 78 88 88 88 88 76
tone 352-383: 77 87 73 77 77 77 75 77 76 67 76 76 77 77 77 66
tone 384-415: 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 26 55 55
tone 416-447: 55 56 65 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 54 44
tone 448-479: 44 44 44 44 44 44 33 33 33 32 22 22 22 22 22 22
tone 480-511: 22 22 22 22 22 22 22 22 21 22 21 12 11 11 11 00

Modem traint in op 13,3 - 13,5 MBit, is aangesloten met de bijgeleverde kabeltjes (30cm; heb ook andere geprobeerd) via splitter. Ook zonder splitter vaak intrainen.
M'n oude CopperJet 1616-2P traint lager in, rond 12 Mbit, maar is wel stabiel.
Wat kan hier aan de hand zijn en belangrijker, wat kan ik eraan doen om een stabiele lijn met de Zyxel te krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door consono_md110 op 04-12-2007 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

job schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:29:
[...]
Zo zou het moeten werken.
wil je het testen dan zou ik een scan doen op grc.com (shields up).
Bedankt het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
consono_md110 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 06:52:
Zoals eerder gepost heb ik last van een redelijk vaak intrainend modem.

De waardes van de lijn:

output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 16 db
noise margin downstream: 6 db
attenuation downstream: 35 db

Modem traint in op 13,3 - 13,5 MBit, is aangesloten met de bijgeleverde kabeltjes (30cm; heb ook andere geprobeerd) via splitter. Ook zonder splitter vaak intrainen.
M'n oude CopperJet 1616-2P traint lager in, rond 12 Mbit, maar is wel stabiel.
Wat kan hier aan de hand zijn en belangrijker, wat kan ik eraan doen om een stabiele lijn met de Zyxel te krijgen?
toon volledige bericht
Als het niet lukt zelf door de bekabeling en de contacten te controleren/verbeteren zou ik de helpdesk bellen en vragen of ze hem een tandje lager kunnen instellen de verbinding. Dan blijft hij wel stabiel.

Blijkbaar gaat de verbinding met je ZyXEL modem net iets te hoog verbinden wat niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
bjck schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 07:30:
[...]

Als het niet lukt zelf door de bekabeling en de contacten te controleren/verbeteren zou ik de helpdesk bellen en vragen of ze hem een tandje lager kunnen instellen de verbinding. Dan blijft hij wel stabiel.

Blijkbaar gaat de verbinding met je ZyXEL modem net iets te hoog verbinden wat niet goed gaat.
Kun je wat zeggen over de waardes van de lijn, kloppen die een beetje?
Op wat voor waarde zouden ze 'm dan bijvoorbeeld in kunnen stellen (wat voor mogelijkheden hebben ze)? Ik heb nl. niet echt zin om terug te gaan naar bijv. 8Mbit eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-06 15:45
Ik heb momenteel ook IPB van kpn. Zeer tevreden over alleen de prijs niet. Daarom ben ik ook zo vrij geweest om de overstap te wagen.

Ik heb op 22 november via internet het Telfort 20 + vast bellen aangevraagd. 2 dagen later al de bevestiging thuis.
3 december zat ik in stap 2.
4 december in stap 3.

Weet iemand wat ze in stap 3 moeten doen?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

anconakip schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 07:57:

Weet iemand wat ze in stap 3 moeten doen?
Wachten totdat je in stap 4 komt. Je kunt pas IPB opzeggen als je in stap 4 bent dan staat er een order van Telfort op je lijn en kan er niets meer gesloopt worden.

Hou met opzeggen wel de opzegtermijn in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Slasher schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 08:12:
[...]

Wachten totdat je in stap 4 komt. Je kunt pas IPB opzeggen als je in stap 4 bent dan staat er een order van Telfort op je lijn en kan er niets meer gesloopt worden.

Hou met opzeggen wel de opzegtermijn in de gaten.
Ik heb al contact met KPN gehad en zij zeggen dat je vanzelf opgezegd wordt zodra telfort het heeft overgneomen. Dus ik wacht wel af. En anders heb ik 1 maand dubbel. Jammer maar helaas..

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Wat is wijsheid qua termijn als het om overstappen van KPN IPB naar Telfort gaat? Je moet minstens een maand voor contractdatum overgestapt zijn. Daar tel je het aantal werkdagen dat Telfort bezig is om van stap 1 t/m stap 4 te gaan bij op. Grosso modo, is het wijs om 60 dagen voor IPB contractdatum de aanvraag te starten? Of kan het later, zeg ca. 40 dagen? Met de feestdagen in aantocht, lijkt het me zo dat Telfort ook wat langer nodig heeft. Dus 50 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:21
Dorus12 schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:18:
Hoi,
Ik wacht nu op de telefoon inschakeling. Dit duurt 4 extra werkdagen heb ik begrepen.
Maar ik heb nog geen brief van de kpn gehad dat het abonnement bij hun is opgezegd door Telfort.
Hebben andere die ervaring ook? Ik hoef toch niet zelf de kpn voor telefonie op te zeggen he?

Verder merk ik dat er regelmatig hikups op de internet lijn zitten. Dan valt het helemaal stil.
Soms paar achter elkaar en dan weer minuten oke. En dat (nog) zonder voip en bij alleen surfen.
Niemand die antwoorden voor me heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Hoi,
Telfort zegt niet je abonnement op. Ze dienen alleen een verzoek tot portering in en KPN sluit dan zelf het abonnement. Als het goed is moet je een brief hebben gehad met de datum van portering. Heb je die niet gehad, dan kun je het beste maar even de Telfort helpdesk bellen.
Dat kan wel duizend oorzaken hebben. Hier hebben we meer informatie voor nodig. Begin maar eens met het posten van je DSL waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:03

R2L

BadVibes schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:42:
Wat is wijsheid qua termijn als het om overstappen van KPN IPB naar Telfort gaat? Je moet minstens een maand voor contractdatum overgestapt zijn. Daar tel je het aantal werkdagen dat Telfort bezig is om van stap 1 t/m stap 4 te gaan bij op. Grosso modo, is het wijs om 60 dagen voor IPB contractdatum de aanvraag te starten? Of kan het later, zeg ca. 40 dagen? Met de feestdagen in aantocht, lijkt het me zo dat Telfort ook wat langer nodig heeft. Dus 50 dagen?
Heb nu IPB van KPN die ik iedere maand op de 23e kan opzeggen
12 november Telfort aangevraagd met als wensdatum 19 december.
Op 24 november zat ik al op stap 4... :*)
Modem is ook al binnen, dus ik zit nu ongeduldig te wachten tot het de 19e wordt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
bjck schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:52:
[...]

Iets anders, gezien het verschil in ADSL netwerk dat jullie hebben. Zie onder wat ik vermoed.

[...]

En op verbindingen via het KPN ADSL netwerk wordt 8Mb op ADSL2 gezet en niet op ADSL2+ door KPN. Als de afstand tot de centrale door KPN nu eens lang wordt geschat en daarom maximaal 8Mb op je adres wil leveren is dit het resultaat. Zou dat niet gewoon het geval kunnen zijn?

Kijk eens hoe lang het is over de web met routenet.nl bijvoorbeeld tussen de centrale en je huis. Kabels lopen meestal gewoon langs de hoofdwegen en nooit rechtstreeks/hemelsbreed naar je huis dus als er niet rare omwegen zijn met de auto door bijv eenrichtings verkeer is het een goede indicatie.

Roermond-Centrum (Rm-C) Kloosterwandstraat 10, 6041 HJ, Roermond
toon volledige bericht
Hoezo, 8 Mb wordt op ADSL2 gezet en niet op ADSL2+?
Dat snap ik niet... ik heb geen 8 Mb abonnement, maar een max. 20 Mb abonnement, en waarom zouden ze mij niet willen/kunnen aansluiten op ADSL2+? Met ADSL2+ zouden er vele hogere snelheden mogelijk moeten zijn op 2000 meter afstand. Hier zit toch geen logica achter dan?

Via Routenet is de afstand 3,5 km.

Maar... mijn attenuation downstream is 28 dB. Gedeeld door 13,8 komt dit aardig overeen met de afstand zoals ie door de verschillende postcodechecks wordt ingeschat: tussen de 1995 en 2005 meter.

En KPN kan wel maar 8 Mb willen leveren op mijn adres, maar het is toch te onzinnig voor woorden dat anderen in dit forum met dezelfde intrainwaarden tussen de 12 en 16 Mb/s halen via Tiscali én via KPN?

Met andere woorden: technisch is het waarschijnlijk wel mogelijk om veel hogere snelheden door mijn koperkabeltje te pompen, maar omdat een of andere malloot bij KPN wellicht het Telfort 20 Mb abo niet kent, en KPN zelf toch geen internetabonnementen levert hoger dan 6 Mb/s, hebben ze mijn verbinding dan maar gecapt op 8 Mb/s? Ik wil geen gecapte verbinding, niet als er door Telfort een Wide-Open verbinding geleverd zou moeten worden.

En dat is dus precies waarom ik er steeds maar weer op blijf hameren: als ik een gecapte verbinding had willen hebben, had ik ergens een abonnement met max. 8 Mb/s kunnen nemen. Maar ik wil juist een verbinding met de maximaal mogelijke snelheid. Dat het abonnement maar € 19,95 per maand kost, is dan mooi meegenomen. Maar de prijs heeft er niks mee te maken, Wide Open is Wide Open, en hoort niet gecapt te zijn.

Maar goed, laat ik eerst het technisch onderzoek van Telfort afwachten.
Wie weet zijn er nog mogelijkheden...

Mijn intrainwaarden:

Verbinding: ADSL2 7996/1023

noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 99 bb cc dd cc dc cc cc cc bb aa 98
noise margin downstream: 11 db
attenuation downstream: 28 db
tone 32- 63: 0b bb bc cc cc cc cc cb cb bb cc cc cc cc cc cc
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 128-159: 2a aa aa aa aa aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 89 99 99 99 88 88 88
tone 192-223: 88 88 88 88 88 88 88 88 89 88 88 88 88 88 88 88
tone 224-255: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 98 88 88 88 87 87 75
Rest zijn allemaal nullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Als het DSL lampje niet brand, betekend het dat de kabel fout is?
Want ik zie hier allemaal mensen met een rode status (geen dsl) of een groen/geel (wel dsl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
is er al een forum geheel gewijd aan telfort internet? zo nee dan heb ik er wel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

anconakip schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:29:
is er al een forum geheel gewijd aan telfort internet? zo nee dan heb ik er wel 1.
En dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Ik zie nu trouwens dat ik na postcodecheck op mijn adres bij KPN wel het ADSL Extra abonnement zou kunnen nemen, met snelheid tot 12 Mb/s. En XS4All levert op mijn adres zonder problemen ADSL Fast met snelheid tot 20 Mb/s....Het moet niet gekker worden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Mag ik dat hier zeggen? Hij is helemaal nieuw hoor. Maar voor alles moet een keer iets opgestart worden. Toch?

Zie mijn profiel voor het forum adres.

[ Voor 7% gewijzigd door anconakip op 04-12-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rolfy schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:09:
[...]

Dat snap ik niet... ik heb geen 8 Mb abonnement, maar een max. 20 Mb abonnement, en waarom zouden ze mij niet willen/kunnen aansluiten op ADSL2+? Met ADSL2+ zouden er vele hogere snelheden mogelijk moeten zijn op 2000 meter afstand. Hier zit toch geen logica achter dan?

Maar... mijn attenuation downstream is 28 dB. Gedeeld door 13,8 komt dit aardig overeen met de afstand zoals ie door de verschillende postcodechecks wordt ingeschat: tussen de 1995 en 2005 meter.

En KPN kan wel maar 8 Mb willen leveren op mijn adres, maar het is toch te onzinnig voor woorden dat anderen in dit forum met dezelfde intrainwaarden tussen de 12 en 16 Mb/s halen via Tiscali én via KPN?

Met andere woorden: technisch is het waarschijnlijk wel mogelijk om veel hogere snelheden door mijn koperkabeltje te pompen, maar omdat een of andere malloot bij KPN wellicht het Telfort 20 Mb abo niet kent, en KPN zelf toch geen internetabonnementen levert hoger dan 6 Mb/s, hebben ze mijn verbinding dan maar gecapt op 8 Mb/s? Ik wil geen gecapte verbinding, niet als er door Telfort een Wide-Open verbinding geleverd zou moeten worden.

En dat is dus precies waarom ik er steeds maar weer op blijf hameren: als ik een gecapte verbinding had willen hebben, had ik ergens een abonnement met max. 8 Mb/s kunnen nemen. Maar ik wil juist een verbinding met de maximaal mogelijke snelheid. Dat het abonnement maar € 19,95 per maand kost, is dan mooi meegenomen. Maar de prijs heeft er niks mee te maken, Wide Open is Wide Open, en hoort niet gecapt te zijn.

Mijn intrainwaarden:

toon volledige bericht
Helemaal mee eens!
gelukkig ben ik dus niet de enige.... (Zie mijn post boven)

Samen sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike4y
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-06 10:34
anconakip schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:08:
[...]

Mag ik dat hier zeggen? Hij is helemaal nieuw hoor. Maar voor alles moet een keer iets opgestart worden. Toch?

Zie mijn profiel voor het forum adres.
http://telfort.gebruikers.eu/news.php

is er toch al??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Ok, mooi. Die kende ik nog niet. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Geurt-kun schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:22:
[...]

Zit er nu over te denken om toch maar een Telfort + bellen aan te vragen, maar zit nu wel met een dilemma.
Ik wilde KPN aan blijven houden, omdat wij veel met Azie bellen. Als dat bellen over IP straks tegen valt, kunnen we dan weer makkelijk terug naar KPN?
Als je echt vaak met Azie aan de telefoon hangt, kun je dan niet beter Alice nemen? Deze hebben een onbeperkt bellen naar het buitenland abbo van 19,95. Dit is naast de abbokosten voor Alice Comfort. De prijzen om te bellen naar azie via telfort liggen tussen de €0,30 en €1,00 per minuut dus misschien heb je het met 20 minuten bellen al weer terugverdient...

[ Voor 19% gewijzigd door N0stradamus op 04-12-2007 11:51 ]

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
N0stradamus schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:51:
[...]

Als je echt vaak met Azie aan de telefoon hangt, kun je dan niet beter Alice nemen? Deze hebben een onbeperkt bellen naar het buitenland abbo van 19,95. Dit is naast de abbokosten voor Alice Comfort. De prijzen om te bellen naar azie via telfort liggen tussen de €0,30 en €1,00 per minuut dus misschien heb je het met 20 minuten bellen al weer terugverdient...
Dan zou ik nog eerder voor een betamax kloon gaan zoals Voipbuster. Nog goedkoper. :)
[...]

Als je op een ADSL2+ kaart aangesloten kon worden, dan hadden ze dat wel gedaan. Als je op een ADSL2 kaart zit, dan is op het KPN netwerk de maximumsnelheid 8 mbit (ofwel, eigenlijk ADSL1, maar minder snelheidsverlies). Let dus op het verschil tussen ADSL2 en ADSL2+.

Die mensen zijn dan ook aangesloten op een ADSL2+ kaart.
Nee zo zit het dus niet. Je bent waarschijnlijk aangesloten op een ADSL2 kaart i.p.v. ADSL2+. Andere abbo's van KPN dochters hebben hier niets mee te maken trouwens.
Zoals vermeld zijn de ADSL2+ kaarten wide-open en ADSL2 kaarten doen dienst als ADSL1. Dus 8 mbit is daarbij het maximum.

Mijn intrainwaarden:

toon volledige bericht
Zoals je ziet, ADSL2 ipv ADSL2PLUS. De enige mogelijkheid om meer snelheid te halen is aangesloten worden op een ADSL2+ kaart.

[ Voor 77% gewijzigd door Dolan op 04-12-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-06 21:34
Yohost! schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:48:
Fijn,

Weekje van telfort internet kunnen genieten.
Eerst zo'n 17mbit/s, na aantal dagen 8mbit/s

En sinds woensdagochtend linesync dood :(

's avonds gemeld bij Telfort, zou doorgezet worden naar andere afdeling en zou teruggebeld worden.
Volgende dag 's avonds wederom gebeld omdat ik niet terug gebeld werd. ticket was door hun vergeten door te zetten naar andere afdeling :(

Zojuist maar weer es gebeld, konden geen status geven want lag bij andere afdeling.
Zou binnen 10 dagen reacite moeten komen :/
Mooi, KPN monteur geweest vanochtend
Doorgemeten en alles was ok volgens hem.
Modem zou dan defect moeten zijn.

Ik had zelf alleen al 2 andere modems geprobeerd waaronder een speedtouch 510 en een zyxel 2602 echter krijg ik daar het niet voor elkaar om zonder username in te kunnen loggen.
Telfort gebruikt toch geen username/password voor authenticatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Laatst online: 11-06 17:40
Yohost! schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:59:
[...]

Mooi, KPN monteur geweest vanochtend
Doorgemeten en alles was ok volgens hem.
Modem zou dan defect moeten zijn.

Ik had zelf alleen al 2 andere modems geprobeerd waaronder een speedtouch 510 en een zyxel 2602 echter krijg ik daar het niet voor elkaar om zonder username in te kunnen loggen.
Telfort gebruikt toch geen username/password voor authenticatie?
Telfort gebruikt inderdaad geen username/password voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Vreemd dat die modems dat wel verplicht stellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
bjck schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:22:
Of ze het leveren weet je niet, tonen het als bestelbaar op de site. Dat kan een enorm verschil zijn.
Ok, dat ben ik natuurlijk met je eens. Maar je bent denk ik wel met me eens, dat als je dit vergelijk zou maken voor wat betreft de huidige situatie:

Je koopt een nieuwe auto met een in de specificaties opgegeven topsnelheid van 200 km/h.
De auto wordt aan je geleverd, maar je merkt dat je niet harder kunt rijden dan 120 km/h.
Je gaat verhaal halen bij de leverancier, en die zegt doodleuk tegen je: tja, sorry, maar volgens de wegbeheerder mag je toch niet harder rijden dan 120 km/h binnen Nederland, dus heb ik de topsnelheid gecapt op 120 km/h.

Ik denk niet dat je daarmee akkoord zou gaan, toch? Zelfs niet als je verteld wordt dat de topsnelheid gecapt is, omdat de wegen in Nederland niet goed genoeg zijn om harder dan 120 km/h te rijden.... dat beslis je dan altijd zelf nog wel, hoe hard jij denkt over de weg te kunnen rijden.
Maar je zult wel willen dat de auto in staat is om de topsnelheid te halen, in ieder geval de hoogst haalbare snelheid die de motor kan halen.

Beetje onzinnige vergelijking, weet ik wel, maar ik denk dat iedereen het punt van die vergelijking wel zal kunnen volgen.... Wide Open is Wide Open, en niet Narrow Open zoals mijn verbinding nu is.
Want dat mijn verbinding gecapt is, dat is mij wel duidelijk. Anders zou mijn intrainsnelheid wel verschillen van tijd tot tijd, en niet bij elke herstart van het modem opnieuw 7996/1023 zijn....

Maar ik ben erg benieuwd of Telfort hier iets aan kan doen, in overleg met KPN waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Yohost! schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:07:
Vreemd dat die modems dat wel verplicht stellen!
Dan heb je gewoon het verkeerde protocol ingesteld. RFC1483 moet je hebben. Geeft de modem dat niet weer, dan moet je even de firmware updaten en in het geval van Speedtouch de laatste configurator downloaden.
Rolfy schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:11:
[...]
Beetje onzinnige vergelijking,
Inderdaad.
weet ik wel, maar ik denk dat iedereen het punt van die vergelijking wel zal kunnen volgen.... Wide Open is Wide Open, en niet Narrow Open zoals mijn verbinding nu is.
Waar staat dat de aansluitingen Wide-Open zijn? Je krijgt de maximale snelheid die mogelijk is op jouw locatie. Door de ADSL2 kaart is dat 8 mbit.
Want dat mijn verbinding gecapt is, dat is mij wel duidelijk. Anders zou mijn intrainsnelheid wel verschillen van tijd tot tijd, en niet bij elke herstart van het modem opnieuw 7996/1023 zijn....
Het risico dat er is is dat de lijn instabiel wordt bij hogere snelheden. Om je auto verhaal er bij te halen, de maximum snelheid is 200 km/h, maar op jouw weg valt ie helemaal uit elkaar als je sneller dan 80 gaat ;)
Maar ik ben erg benieuwd of Telfort hier iets aan kan doen, in overleg met KPN waarschijnlijk.
Waarschijnlijk helemaal niets.

[ Voor 64% gewijzigd door Dolan op 04-12-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
trolleystad schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:59:
[...]
Als je op een ADSL2+ kaart aangesloten kon worden, dan hadden ze dat wel gedaan. Als je op een ADSL2 kaart zit, dan is op het KPN netwerk de maximumsnelheid 8 mbit (ofwel, eigenlijk ADSL1, maar minder snelheidsverlies). Let dus op het verschil tussen ADSL2 en ADSL2+.
[...]
Nee zo zit het dus niet. Je bent waarschijnlijk aangesloten op een ADSL2 kaart i.p.v. ADSL2+. Andere abbo's van KPN dochters hebben hier niets mee te maken trouwens.
[...]
Zoals vermeld zijn de ADSL2+ kaarten wide-open en ADSL2 kaarten doen dienst als ADSL1. Dus 8 mbit is daarbij het maximum.
[...]
Zoals je ziet, ADSL2 ipv ADSL2PLUS. De enige mogelijkheid om meer snelheid te halen is aangesloten worden op een ADSL2+ kaart.
Ummm.... ik heb van bjck de melding gezien dat er geen ADSL2 kaarten zijn, maar alleen ADSL1 of ADSL2+ kaarten.

Verder is mijn centrale ADSL2+ geschikt, er zouden geen centrales zijn die wel ADSL2, maar niet ADSL2+ geschikt zouden zijn. Het is of ADSL1, of ADSL2+.

En dat is dus nou net het hele probleem: ik ben aangesloten op een ADSL2+ centrale, maak verbinding via een ADSL2+ kaart, maar verbind op ADSL2 met de maximale snelheid van ADSL1.

En ik heb dus inderdaad het vermoeden dat bjck gelijk heeft, KPN heeft mijn lijn ingesteld op een maximale snelheid van 8 Mb/s, op ADSL2.

Kwestie dus van een ADSL2+ profiel in de DSLAM laden, en klaar!!!

Ik heb trouwens wel eens ergens anders gelezen dat er 2 profielen per aansluiting zijn in een telefooncentrale, en dat als KPN wel het eerste profiel goed heeft ingesteld, maar vergeten is om het tweede profiel ook goed in te stellen, je dan precies hetzelfde euvel krijgt wat ik nu heb.

Maar misschien dat iemand die hier meeleest hier meer over kan vertellen?

En sorry trolleystad, het kan zijn dat ik nu de verkeerde inschatting maak, en de kennis van bjck hoger inschat dan de jouwe, mijn excuses daar dan voor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Rolfy schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:40:
[...]
Ummm.... ik heb van bjck de melding gezien dat er geen ADSL2 kaarten zijn, maar alleen ADSL1 of ADSL2+ kaarten.

Verder is mijn centrale ADSL2+ geschikt, er zouden geen centrales zijn die wel ADSL2, maar niet ADSL2+ geschikt zouden zijn. Het is of ADSL1, of ADSL2+.
Klopt, er zijn geen ADSL2 kaarten, maar die draaien inderdaad op een ander profiel om de centrale zeg maar als "ADSL1" te houden. Dus je hebt ADSL1 en ADSL2+ centrales. In ADSL1 centrales zijn meestal nog wat ADSL1 kaarten en de reeds geplaatste ADSL2+ kaarten draaien maximaal 8 mbit om alles 'gelijk' te houden. Dat klopt inderdaad. My mistake.
En dat is dus nou net het hele probleem: ik ben aangesloten op een ADSL2+ centrale, maak verbinding via een ADSL2+ kaart, maar verbind op ADSL2 met de maximale snelheid van ADSL1.
Waar zie je dat het een ADSL2+ centrale is?
En ik heb dus inderdaad het vermoeden dat bjck gelijk heeft, KPN heeft mijn lijn ingesteld op een maximale snelheid van 8 Mb/s, op ADSL2.

Kwestie dus van een ADSL2+ profiel in de DSLAM laden, en klaar!!!
Zal vast wel iets meer bij komen kijken ;)
En sorry trolleystad, het kan zijn dat ik nu de verkeerde inschatting maak, en de kennis van bjck hoger inschat dan de jouwe, mijn excuses daar dan voor _/-\o_
No offense taken. Ik weet aardig wat, maar BjcK weet nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
trolleystad schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:36:
[...]

Dan heb je gewoon het verkeerde protocol ingesteld. RFC1483 moet je hebben. Geeft de modem dat niet weer, dan moet je even de firmware updaten en in het geval van Speedtouch de laatste configurator downloaden.
Denk dat hij inderdaad alleen op PPP staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doerak553
  • Laatst online: 09-09-2024
Doerak553 schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:16:
Kun je ergens in het bestelproces nog losse tekst kwijt? (bijv dat je 1 jaar opzegtermijn hebt ipv 1 maand en of ze daar dus rekening mee kunnen houden). enz enz
Kan/wil iemand hier nog antwoord op geven? _/-\o_
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de startpost goed door, vele vragen zijn daarin beantwoord of al eerder langs gekomen in de diverse topics.

Vragen omtrent omzetting van Tiscali naar Telfort naar aanleiding van een brief die je hebt ontvangen horen thuis in het Tiscali topic.