[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 74 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 8.567 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237666

ik bedoelde dit ermee dat je voor 200 euro de beste kaart in huis hebt:
vroeger kostte de meest high end kaart zeker 1000 gulden of nog wel meer. 400 euro voor een 9700 was ook niet ongewoon. nu, 2007, heb je voor de helft al het topmodel. pc gaming wordt op die manier weer een stuk aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Yep; zowel de 8800GT als de HD3870 zijn een droom voor veel gamers. High end gaming voor een heel vriendelijke prijs.

:)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:32

Grozno

acts without consequence!

Welk tòpmodel hebben we het over als ik vragen mag?
De 3870 is namelijk door ATi in de markt gezet als topmodel, maar als mid-range kaart. Dat deze heel goede prestaties neer zet betekent niet dat het gelijk het topmodel is.
Dat is maar goed ook, als je ziet hoe groot het gat met de 8800 GTX & Ultra is.

@hieronder: Ik beweer ook helemaal niet dat ATI verkeerd bezig is, eerder andersom! Goed lezen ;)
Als ATI in de mid-range al zulke prestaties weet te leveren, wat gaan ze dan doen in de high-end?

[ Voor 25% gewijzigd door Grozno op 18-11-2007 11:09 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Anoniem: 237666 schreef op zondag 18 november 2007 @ 10:44:
ik bedoelde dit ermee dat je voor 200 euro de beste kaart in huis hebt:
vroeger kostte de meest high end kaart zeker 1000 gulden of nog wel meer. 400 euro voor een 9700 was ook niet ongewoon. nu, 2007, heb je voor de helft al het topmodel. pc gaming wordt op die manier weer een stuk aantrekkelijker.
Concurrentie met consoles speelt natuurlijk ook mee.

@Hierboven:
Mid-High is de grootste markt. Er is maar een heel klein percentage mensen dat echt voor de High end gaat. Het meeste geld valt te verdienen op mid en mid-high. Op zich een logische stap dat ATi zich hierop concentreert.

[ Voor 20% gewijzigd door Phyxion op 18-11-2007 11:01 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Grozno schreef op zondag 18 november 2007 @ 10:59:

Als ATI in de mid-range al zulke prestaties weet te leveren, wat gaan ze dan doen in de high-end?
Niks, ze hebben al bijna een jaar geen high end kaart meer. Aangezien de R600 ook ineens als upper mid end werd neergezet. Mja, er komt een R680. Alleen zal die wel zo duur zijn dat het misschien interessanter is om 2 HD3870's in CF te zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 18-11-2007 11:09 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 09:02
Zo heb net 4x HD3870 512 MB van club 3d besteld. 2 voor klanten twee voor mij :)

De 26e zouden ze binnen moeten komen. Ik hoop eerder :D. Dan lekker in cf gooien :P.

@ Frank heb jij die CF overclock optie al getest ? of zit die nog niet in cat 7.10 ? Want ze zouden nu een CF overclock in overdrive bakken waar je dus de 2e kaart kan kiezen en daar ook clocks aan toe kan kennen. Kan ook zijn dat dit pas in Cat 7.11 of zelfs later zit. Ik hoop wel dat het er snel is :)

Owh en trouwens leuk van die HD3870 @ 860 MHz maar een 8800 GT clockt ook vaak naar 700 MHz en dan wordt dat wel een hele linke kaart qua snelheid. Dan is de HD3870 no match mja ik had mijn HD3870 kaartjes voor 190 euro tov 240-260 voor de GT.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220263

Grozno schreef op zondag 18 november 2007 @ 10:59:

Niks. Als ze beter konden leveren dan de 3870, hadden ze het allang geintroduceerd. ATI mikt nu op de mid-end omdat ze nog steeds de 8800gtx/ultra niet kunnen verslaan, die al meer dan een jaar uit zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja, met de R680 misschien wel, echter zal nVidia dan wel met een GX2 komen.

Sterker nog; ik denk dat nV nog net vóór de R680 met een GX2 komt. Zoals ze tot nu toe al een jaar alle ATi launches "verzieken" met kaarten die net iets sneller zijn. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 18-11-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:40
CJ schreef op zondag 18 november 2007 @ 03:37:
Waarschijnlijk gewoon TDP redenen, iets waar OEMs veel belang aan hechten. De echte tweaker overklokt z'n videokaart toch wel... en AMD maakt het alleen maar gemakkelijker met Overdrive en Autotune. Daarnaast zijn er meerdere AIBs die met OC versies komen die standaard al rond de 825Mhz+ lopen.

@ Peakaboo: Hardware Canucks gebruikte de 8.44 RC driver en overklokte de kaart naar 860Mhz core (ook hier weer die limiet) en 2748Mhz mem. Ze kregen ongeveer deze resultaten die hier onder staan. Daar komt dus nog een beetje bij als de 860Mhz limiet weg is:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
en dan zeggen ze dat je met een deftige koeler met de 3850 ook zo'n resultaten kunt hebben :9~ :9~ :9~ :9~ dat zijn toch TOPprestaties voor een budgetgamer die iets afweet van overclocken!

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:36

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hacku schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:17:
Heeft iemand al 2400 of 2600 kaartjes met een HDMI uitgang gezien? GeForce 8600 kaartjes met HDMI zijn er genoeg te vinden, maar ik wil liever een 2400 in de media center.

[afbeelding]
Bij de ATi/AMD HD2xxx serie is het toch zo dat je met een DVI > HDMI converter één van de DVI poorten direct om kunt zetten naar HDMI incl. Audio? De DVI > HDMI converters van ATi zouden hier nu juist uniek in zijn. Ik durf niet te zeggen of elke fabrikant zich hier aan heeft gehouden, maar het stond wel altijd in de specificaties van ATi/AMD.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58898

Hee mensen,

Even snel een vraagje tussendoor. Ik zit er nu al bijna de halve dag mee te klooien. Ik heb gister een mediacenter in elkaar gezet met daarin een hd2600pro (agp) als grafische kaart. Alles ging goed totdat ik merkte dat er in mediacenter grafische glitches optreden (zie screenshot). Ik heb al verschillende drivers geprobeerd 7.8 , 7.9 en 7.10 maar ze lijken allemaal hetzelfde probleem te hebben. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/1212/foutbp3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 220263 schreef op zondag 18 november 2007 @ 11:15:
[...]

Niks. Als ze beter konden leveren dan de 3870, hadden ze het allang geintroduceerd. ATI mikt nu op de mid-end omdat ze nog steeds de 8800gtx/ultra niet kunnen verslaan, die al meer dan een jaar uit zijn...
Dat is niet de reden waarom AMD op de mid-end mikt... Als AMD had gewild dan hadden ze gemakkelijk af kunnen wijken van het transistorbudget en met een core kunnen komen die alles had wat je hartje begeerde. Zo had AMD (toendertijd nog ATI) aangegeven dat ze ook een snelle SM3.0 versie van de R420 op de markt hadden kunnen zetten en ook dat ze een unified R5x0 hadden kunnen lanceren. Dat deden ze echter niet omdat het transistorbudget dan werd overschreden en de die-size dan veel groter zou zijn zodat de marges wel heel erg laag zouden zijn.

AMD mikt op de midend, omdat ze door hebben dat daar is waar NV zo veel omzet mee heeft gecreeerd met SLI. SLI is heel populair... Dat kwam door goedkope midrange kaartjes als de GF6600GT, 6800, 6800GS en upper midrange kaarten als de 6800GT die allemaal in SLI te zetten zijn. SLI betekent => 2x zoveel GPUs verkopen.

AMD doet nu hetzelfde. Ze zetten goede GPUs op de markt die snel zijn, maar goedkoop te produceren (dus hoge marges). Door de focus op CrossFireX te leggen, proberen ze mensen er toe te halen om hier gebruik van te maken. Daarom is AMD de laatste tijd zo enorm bezig met CrossFire zoals je ook in de komende paar maanden zal zien. Ze zijn hard aan het werk om de drivers helemaal in orde te krijgen. Als CrossFireX populairder wordt, dan lukt het AMD om 2x, 3x of 4x zo veel GPUs te verkopen.

Deze GPUs komen dan wel uit de midrange, maar als ze de techniek goed voor elkaar hebben zullen ze veel sneller zijn dan een enkele GF8800U die veel meer kost. En eigenlijk is dit een voorbode op wat komen gaat als je de geruchten hoort over R700 die een multicore GPU zou zijn. Hier zou de lowend 1 core, de midrange er 4-5 en de highend er maximaal 8 hebben. Dus eigenlijk maximaal 8-way CrossFire binnen 1 enkele chip.

De definitie van highend zijn ze dus aan het veranderen. Door meerdere snelle goedkope mainstreamchips te koppelen kom je ook aan highend performance. En daar gaat het om... marktaandeel vergroten door CrossFireX te promoten.. nV had het al snel door... Waarom 1 GPU verkopen als je er ook 2 kan verkopen door er simpelweg twee aan elkaar te koppelen? En tegelijkertijd pakken ze de highend dus op een andere manier aan.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 14:26
CJ schreef op zondag 18 november 2007 @ 03:37:
Waarschijnlijk gewoon TDP redenen, iets waar OEMs veel belang aan hechten.
Helaas er is maar 1 ding waar een OEM belang aan hecht en TDP is het absoluut niet. De vorige generatie kaarten die zoveel hitte en stroom verbruikte zijn ook gewoon in de OEM PC's gebouwd. En zie je de OEM's nu ineens adverteren met "verbruikt minder stroom" of "wordt minder warm" boeit ze totaal niet. Waarom niet? De powerusers en de nerds kopen normaal gezien niets bij een OEM klant. Oh en dat ene ding waar de OEM wel belang aan hecht is natuurlijk de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 15:33

Pubbert

random gestoord

Anoniem: 58898 schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:42:
Hee mensen,

Even snel een vraagje tussendoor. Ik zit er nu al bijna de halve dag mee te klooien. Ik heb gister een mediacenter in elkaar gezet met daarin een hd2600pro (agp) als grafische kaart. Alles ging goed totdat ik merkte dat er in mediacenter grafische glitches optreden (zie screenshot). Ik heb al verschillende drivers geprobeerd 7.8 , 7.9 en 7.10 maar ze lijken allemaal hetzelfde probleem te hebben. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

[afbeelding]
Nee, zoek er even op, of open even een eigen topic aub :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heeft AMD iets speciaals gedaan met de HQAF ? want de HD2xxx en HD3xxx kakken 40-50% in als HQAF ingeschakeld wordt :'( De 8800 kaartjes zakken maar 10-25% in wat een verschil zeg....

Dus het niet alleen slechte AA performance maar ook super slechte AF performance. Dat bij elkaar is een ramp. CJ weet jij waarom die AF hit zo groot is ? de AA performance is te verklaren door de shader AA maar de AF niet echt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 19:41

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Astennu schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:55:
Heeft AMD iets speciaals gedaan met de HQAF ? want de HD2xxx en HD3xxx kakken 40-50% in als HQAF ingeschakeld wordt :'( De 8800 kaartjes zakken maar 10-25% in wat een verschil zeg....

Dus het niet alleen slechte AA performance maar ook super slechte AF performance. Dat bij elkaar is een ramp. CJ weet jij waarom die AF hit zo groot is ? de AA performance is te verklaren door de shader AA maar de AF niet echt.
HQAF inschakelen? HQAF zit er al standaard ingebakken. Die kun je niet in of uitschakelen. Dit meende ik ook, in de begin post ergens te lezen hebben, een tijdje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Astennu schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:55:

Drama queen....

Heb je de review wel goed gelezen? Dan had je kunnen zien dat AA performance percentueel gezien minder inzakt dan bij de NV kaarten en dat de RV670 beter presteert met AA dan de R600.

HiQ AF staat standaard aan. Ik heb geen idee wat ze daar gedaan hebben om de performance zo te laten inkakken bij hun versie van "Hi Q AF". Uit de tekst lijkt het alsof ze Catalyst AI uit hebben gezet waardoor alle optimalisaties verloren gaan. Alhoewel je eerder zou zeggen dat ze Catalyst AI op advanced zouden zetten omdat de IQ dan iets beter is door aggressievere optimalisaties, terwijl de performancen dan iets omlaag zakt. Maar standaard staat High Quality AF bi de HD serie aan, dus dit zijn de default waarden.

Maar goed, het is inderdaad een grote ramp. Ik zou de kaarten dan ook zo veel mogelijk vermijden. Daarom komen ze ook zo superslecht uit de reviews.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Kan je bij de HD2xxx/3xxx series de HQAF niet gewoon ablen/disablen mbv ATI Tray Tools?

[ Voor 9% gewijzigd door Indy91 op 18-11-2007 14:43 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
The Source schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:49:
[...]

Helaas er is maar 1 ding waar een OEM belang aan hecht en TDP is het absoluut niet. De vorige generatie kaarten die zoveel hitte en stroom verbruikte zijn ook gewoon in de OEM PC's gebouwd. En zie je de OEM's nu ineens adverteren met "verbruikt minder stroom" of "wordt minder warm" boeit ze totaal niet. Waarom niet? De powerusers en de nerds kopen normaal gezien niets bij een OEM klant. Oh en dat ene ding waar de OEM wel belang aan hecht is natuurlijk de prijs.
Tijden veranderen. Segmenten veranderen. Eisen veranderen. Kijk naar de nieuwe all-in-one pc's van DELL en Gateway. In de all-in-one XPS PC van DELL zit een Mobility Radeon HD2400... dat is heus niet gedaan omdat die zo snel is of goedkoper dan een desktop HD2400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Niet zo sarcastisch CJ :)

Wat me wel opviel in de review van ComputerBase is dat de performance van de 8800GT(X)/Ultra hélemaal instort op extreme resoluties met extreme AA (2560x1600 + 8xAA). Geregeld rent de HD3870 de Ultra voorbij. Iets met driverproblemen denk ik, zo zakt de 8800GT ook enkele keren vér weg.

Voor de rest, leistungsaufnähme... leuk, maar hier blijkt dat de 8800GT zelfs onder belasting MINDER verbruikt. Dit begrijp ik dan weer niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219166

hmm heeft die 3870 een grote bus ofzo? de nvidia's kakken in elkaar omdat ze een 384-bit bus hadden maar de 2900xt had een 512bit bus. nja ik weet het niet precies maar ik denk dat het ongeveer hier iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 12:36
1k vram wordt wel langzaam zinvol bij dx10...
waarom heeft ati de kans laten liggen, ermee te scoren?
je ziet toch bij de g92 de limiet... en niet voor niks (ver)wachten de kenners 1k asap... vermoedelijk al met de g92-gtx...
echt jammer voor ati, maar misschien komt er nog een verassing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-04 18:43
Ik zie bij de 3870 crossfire tests geen resultaten bij de crysis bench... komt dit omdat er nog geen crossfire profiel is voor Crysis ofzo? :s
Ik heb namelijk pas een Gigabyte P35 DQ6 aangeschaft en overweeg om de 3870 in crossfire te plaatsen...

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Crysis is amper geoptimaliseerd voor multi-GPU. Zelfs SLI krijgt op dit moment maar zo'n 20-25% boost. CryTek heeft aangegeven dat ze zich eerst zullen richten op SLI en daarn op 'andere' multi GPU varianten (dus CF). De laatste Crysis hotfix maakt echter wel melding van CrossFire support. Maar daar heeft geen enkele reviewsite mee getest omdat-ie net uit is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:25
Anoniem: 219166 schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:28:
hmm heeft die 3870 een grote bus ofzo? de nvidia's kakken in elkaar omdat ze een 384-bit bus hadden maar de 2900xt had een 512bit bus. nja ik weet het niet precies maar ik denk dat het ongeveer hier iets mee te maken heeft.
Je haalt een aantal dingen door elkaar. De 8800GTX (en dus ook Ultra) hebben een 384-bit bus, de 8800GTS heeft een 320-bit bus en de 8800GT heeft een 256-bit bus, net zoals de HD3850 en HD3870 een 256-bit bus hebben.

Dat ze inkakken met AA hoeft niet persee met de geheugenbandbreedte te maken hebben, maar kan ook te maken hebben met de totale hoeveelheid VRAM die beschikbaar is, het aantal AA samples en de kwaliteit ervan (neem Edge Detect, dat is veel zwaarder), shaderresolved AA of hardware AA, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
CJ schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:31:
Crysis is amper geoptimaliseerd voor multi-GPU. Zelfs SLI krijgt op dit moment maar zo'n 20-25% boost. CryTek heeft aangegeven dat ze zich eerst zullen richten op SLI en daarn op 'andere' multi GPU varianten (dus CF). De laatste Crysis hotfix maakt echter wel melding van CrossFire support. Maar daar heeft geen enkele reviewsite mee getest omdat-ie net uit is gekomen.
Hmmm das wel jammer. De 3870 doet het in crossfire behoorlijk goed volgens mij. Ik hoopte dat de 3870 in crossfire goede resultaten zou boeken in Crysis maar dat is dus afwachten op de eerste reviews....

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:52:
[...]

Drama queen....

Heb je de review wel goed gelezen? Dan had je kunnen zien dat AA performance percentueel gezien minder inzakt dan bij de NV kaarten en dat de RV670 beter presteert met AA dan de R600.

HiQ AF staat standaard aan. Ik heb geen idee wat ze daar gedaan hebben om de performance zo te laten inkakken bij hun versie van "Hi Q AF". Uit de tekst lijkt het alsof ze Catalyst AI uit hebben gezet waardoor alle optimalisaties verloren gaan. Alhoewel je eerder zou zeggen dat ze Catalyst AI op advanced zouden zetten omdat de IQ dan iets beter is door aggressievere optimalisaties, terwijl de performancen dan iets omlaag zakt. Maar standaard staat High Quality AF bi de HD serie aan, dus dit zijn de default waarden.

Maar goed, het is inderdaad een grote ramp. Ik zou de kaarten dan ook zo veel mogelijk vermijden. Daarom komen ze ook zo superslecht uit de reviews.
Ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel :) Die performance hit is gewoon erg groot. De AA performance viel me in sommige gevallen nog wel mee. Het viel me ook op dat de ATi kaarten in de alle hoogste reso's met AA en AF de 8800 kaartjes er totaal uit trokken. En de GT ging dan soms helemaal plat ik gok door mem bandbreedte.

Ik dacht ook dat die HQ AF stock aan stond maar 50% hit is wel erg extreem. Cat AI uit zou kunnen kloppen... Ik zal het over twee weken wel ff gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
The Inq heeft een artikel online gezet over de HD3870 X2:
AMD shows off Radeon HD 3870 X2

Working pairs: clockspeeds and pricing revealed

By Theo Valich: Sunday, 18 November 2007, 3:20 PM

AMD'S ATI Radeon HD 3870 X2 marks first real dual-GPU supported and manufactured by AMD.

Previous attempts were mostly made by third party manufacturers such as ASUS, Sapphire and MSI, but this time AMD is coming into the frame.

With R700 looking quite interesting, it is clear that AMD wants to get as much experience with multi-chippery on a single PCB as possible.

Afbeeldingslocatie: http://images.vnu.net/gb/inquirer/news/2007/11/17/amd-showcases-radeon-hd-3870-x2/r680-working-together.jpg
Two Radeon 3870 X2s working in pair. Note the longer Crossfire connector

As you can see in a picture above, the boards are connected via single bridge. The reason for first single-bridge appearance in ATI cards (HD2600 X2X has two bridges, just like regular parts) is the fact that one bridge is wired through the PCB and links the two GPUs locally, so "black magic" was not used in order to connect two the GPUs. Just logic and available resources.

This arrangement of four memory chips on back, four memory chips on top brings back memories of the Radeon 9700. Of course, the 9700 relied on old, DDR1 style memory working at 310MHz, while the 3870 X2 comes with memory almost three times as fast (GDDR3).

Afbeeldingslocatie: http://images.vnu.net/gb/inquirer/news/2007/11/17/amd-showcases-radeon-hd-3870-x2/r680-cooling-01.jpg
A look at cooler reveals that there are no visible heat-pipes

Beneath the cooler there are two chips. Each has its own 512MB of memory. But even with this board producing a decent amount of heat, this cooler does not use any visible heatpipes. It is just a longer version of the concept we saw with the 2900XT from the outside, but from the inside, there is nothing but copper fins.

This board will consume give or take equal power as a single 2900XT, and ATI opted to use one six-pin and one eight-pin PEG connector. With the 8-pin connector being specc'ed as a PCIe Gen2 requirement, it'so wonder that both AMD and Nvidia will use this connector in the future.

Afbeeldingslocatie: http://images.vnu.net/gb/inquirer/news/2007/11/17/amd-showcases-radeon-hd-3870-x2/r680-catalyst-01.jpg
Catalyst 7.11 shows that Radeon HD 3870 X2 is already supported in the driver

Software support is already there. While drivers have to be significantly optimised for different applications, there are still around three Catalyst releases to go before the product is ready to hit the market.

Afbeeldingslocatie: http://images.vnu.net/gb/inquirer/news/2007/11/17/amd-showcases-radeon-hd-3870-x2/r680-catalyst-02.jpg
Overclock two GPUs on a same PCB

ATI OverDrive is supported, and you can see that two GPUs work at 777MHz each, while 1GB of on-board memory is working at 901MHz, yielding a combined total of 115.32 GB/s.

The temperature tool will probably have to be tweaked to recognise the number of GPU cores on the board itself, but the interesting part will be just how much power savings RV670 can achieve.

It turns out that AMD is dead-serious about taking the RV670 to new heights. The firm is promising a whole lot, and seeing a system with two prototype boards running Call of Duty 4 with all bells'n'whistles in a Quadfire combination only leaves you thinking how great 2008 will be. It all started with three great products, Geforce 8800GT, Radeon HD 3850 and 3870, and as soon as Geforce 8850GX2 (or whatever Nvidia decides to call its dual-G92 series) and Radeon HD 3870 X2 make an appearance, we'll be ushered in a new era of affordable high-end computing.

According to AMD, the time of big and expensive high-end cards is over, everything is now about scalability. Nvidia is starting to sing the same tune.

It seems that both Nvidia and AMD finally learned that it is far better to create a monster of a mainstream chip that can be scaled with as many GPUs as you want. An eight to-16GPU setup is a possibility for both ATI and Nvidia, but don't think about games here. Think about medical imaging, videowalls and so on).

When the board debuts (current target is February) with higher clocked Phenoms (B3 rev), getting two of these cards will set you back anywhere between 800 and 1000 US Dollars or Euro, meaning buyers of four Radeon HD 3850s today will not lose their value when these two pop along. µ
Bron: http://www.theinquirer.ne...owcases-radeon-hd-3870-x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 14:34

edward2

Schieten op de beesten

De 3870 gaat dus niet draaien op een P5W-DH mobo?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 22:44
ik kan niet terug vinden of multi-screen nu al ondersteund wordt in crossfire setup of dat dat later wordt geïmplementeerd in de catalysts. en zijn het dan 1 of 2 monitoren per kaart?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

jeehaa schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:53:
ik kan niet terug vinden of multi-screen nu al ondersteund wordt in crossfire setup of dat dat later wordt geïmplementeerd in de catalysts. en zijn het dan 1 of 2 monitoren per kaart?
Dit is inderdaad een hele goeie, ik kan dit ook niet echt terug vinden. IVM dat ik 3schermen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
2xRV670 vs D9E gaat leuk worden!
In ieder geval heeft de 2xRV670 power, rond de 1TFlop.
Wel raar dat mem op 1800Mhz DDR3 loopt had 1GB Samsung 0.9NS ram op 2400Mhz verwacht, ipv dat maffe Hynix ram(wat waarschijnlijk weer zo zal zijn)!

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-04 19:46
Is er al iemand die enig zicht heeft op wanneer ze fatsoenlijk beschikbaar zullen zijn?
Ik wil graag upgraden naar een of twee 3870's maar heb geen zin om net als met de 2900xt weer weken met een pci kaartje te zitten :-P

Lekker een ander koelertje er op en oc'en die handel _/-\o_

Edit:
theroman schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:52:
[...]
Dit topic is voor dit soort vragen niet bedoeld, maar je kunt gewoon eens wat winkels mailen om te vragen.
Lijkt me handiger dat iemand die dit al gedaan heeft dit even post ipv dat we allemaal die winkels lastig gaan vallen? En misschien zit er hier ook wel iemand die weet wanneer een/de importeur ze binnen heeft, de winkels weten nl vaak zelf niet eens wanneer ze ze krijgen ("als het goed is zijn ze er volgende week", "ze hadden er al lang moetten zijn", "de zending is vertraagd", enz)

En of en wanneer ze in de winkel liggen lijkt me toch wel nieuws? imho meer nieuws zelfs dan dat er reviews zijn want iedereen kan een leuk kaartje maken maar daar heeft niemand iets aan als ze niet in de winkel liggen.

[ Voor 65% gewijzigd door martijnve op 18-11-2007 20:40 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-03 09:09
martijnve schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:33:
Is er al iemand die enig zicht heeft op wanneer ze fatsoenlijk beschikbaar zullen zijn?
Ik wil graag upgraden naar een of twee 3870's maar heb geen zin om net als met de 2900xt weer weken met een pci kaartje te zitten :-P

Dit topic is voor dit soort vragen niet bedoeld, maar je kunt gewoon eens wat winkels mailen om te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Dat weet niemand denk ik. Gewoon de websites in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 16:35
N0taFAma schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:14:
2xRV670 vs D9E gaat leuk worden!
In ieder geval heeft de 2xRV670 power, rond de 1TFlop.
Wel raar dat mem op 1800Mhz DDR3 loopt had 1GB Samsung 0.9NS ram op 2400Mhz verwacht, ipv dat maffe Hynix ram(wat waarschijnlijk weer zo zal zijn)!
Als deze informatie correct is http://www.dailytech.com/...+Revealed/article9506.htm
dan denk ik dat D9E nog veraf is, de g92 is de D8P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
Met D9E werd dacht ik de G92 Dual aangeduid, of is dit ook al niet meer zo :S?
Single G92 is inderdaad D8P.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donski
  • Laatst online: 28-08-2023
edward2 schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:43:
De 3870 gaat dus niet draaien op een P5W-DH mobo?
Ik heb nog geen idee. Ik hoop het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 16:35
De D9 series gaan tegenover de R7xx staan, en die komen in Q2 2008, althans dit is wat ik uit deze informatie afleid, ik kan er helemaal naast zitten. Ik denk niet dat nvidia al in Q1 de D9 series kan lanceren, uitgaande van een 18m cyclus.
Ik heb wel geen idee welke dx versie deze kaarten gaan ondersteunen, dx10.2 of gewoon dx10.1. Dx11 is nog erg veraf, niemand lijkt er iets (concreet) over te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donski

Edit:

[...]
Lijkt me handiger dat iemand die dit al gedaan heeft dit even post ipv dat we allemaal die winkels lastig gaan vallen? En misschien zit er hier ook wel iemand die weet wanneer een/de importeur ze binnen heeft, de winkels weten nl vaak zelf niet eens wanneer ze ze krijgen ("als het goed is zijn ze er volgende week", "ze hadden er al lang moetten zijn", "de zending is vertraagd", enz)

En of en wanneer ze in de winkel liggen lijkt me toch wel nieuws? imho meer nieuws zelfs dan dat er reviews zijn want iedereen kan een leuk kaartje maken maar daar heeft niemand iets aan als ze niet in de winkel liggen.
Mycom krijgt sapphire 3850's en 3870's binnen op de 23ste, en Alternate krijgt de 23ste club3d's binnen! Mits er natuurlijk niks tussenkomt ofzo.. want op datums afgaan doe ik echt niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Donski op 18-11-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

leonpwner1 schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:41:
[...]

Je haalt een aantal dingen door elkaar. De 8800GTX (en dus ook Ultra) hebben een 384-bit bus, de 8800GTS heeft een 320-bit bus en de 8800GT heeft een 256-bit bus, net zoals de HD3850 en HD3870 een 256-bit bus hebben.

Dat ze inkakken met AA hoeft niet persee met de geheugenbandbreedte te maken hebben, maar kan ook te maken hebben met de totale hoeveelheid VRAM die beschikbaar is, het aantal AA samples en de kwaliteit ervan (neem Edge Detect, dat is veel zwaarder), shaderresolved AA of hardware AA, etc.
Vergeet alleen niet te vermelden dat de ATi's nog een interne ringbus hebben van 512-bit voor de HD38xx, en een 1024-bit voor de HD29xx. Dat zal ook een handje helpen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-04 09:12
Sinds drie dagen ben ik in het bezit van een Sapphire HD2900Pro 512MB. Leuke videokaart voor weinig geld.
Op de website van ATI viel het mij op dat de HD2000 serie andere drivers gebruiken dan de X1000 serie. Hiervoor had ik namelijk een X1900XTX 512MB.

Naar mijn mening zijn de drivers van de HD2000 serie niet helemaal foutloos. Een paar voorbeelden:
- "ATI Tool 0.27 b2" kan de snelheden van de graka niet verhogen/verlagen. Echter wel detecteren.
- Everest v4.0 kan geen GPU details weergeven, of temperaturen uitlezen van de graka
- Windows systeemprestatie-index geeft een grafische score van 1.0

Dan na te gaan dat ik windows één uur geleden fresh geinstalleerd heb met de nieuwste drivers. Zijn er meerdere mensen die dit hebben?

EDIT: Gamen gaat wel prima. Net Crysis getest wat wel aardig lukt (hier en daar wat artifacts, met details @ high)

[ Voor 7% gewijzigd door Me_Again op 18-11-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ehhh maar dat is toch een probleem van ati tool en niet van de CCC drivers? Is trouwens bekend hoor, ik heb nog geen atitool gezien waarmee je de 2900 serie kunt ocen dmv die sliders of de max core/mem opzoeken, zoals dat bij de 19xx serie wel kon. Je kunt wel AMD GPU clock tool gebruiken om de core en mem te verhogen (let wel op dat je dat in 3d mode doet en niet 2d), en atitool gebruiken om de fan speed me op te schroefen naar wens, zo doe ik het ook...

Ik heb everest en die leest de temps wel goed af? Zelfs bijna gelijk aan die van atitool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Donski schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:07:
[...]

Mycom krijgt sapphire 3850's en 3870's binnen op de 23ste, en Alternate krijgt de 23ste club3d's binnen! Mits er natuurlijk niks tussenkomt ofzo.. want op datums afgaan doe ik echt niet meer.
Mycom? BAS dus? krijgen die nog iets dan? ... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
BAS doet Sapphire ja, waarom zouden die niks krijgen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb wellichteen goed idee:
in sommige benchmarks is ati krachtiger, in andere is nvidia de betere, dus:
een soort van cf/sli combi! je hebt dan gewoon beiden merken in je "rig", en de voor dat spel beste kaart is de 'main kaart'. de andere doet 12 keer AA en physics bijvoorbeeld. klinkt dat goed of niet? op die manier zijn de fans aan beiden kanten ook weer een stuk dichter bij elkaar. vrede op aarde dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:14
Is deze al langsgekomen?

http://www.theinquirer.ne...07/11/16/why-dx10-matters

Ik ga dus ook voor de HD3870/3870 X2... :)

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Anoniem: 237666 schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:35:
een soort van cf/sli combi! je hebt dan gewoon beiden merken in je "rig", en de voor dat spel beste kaart is de 'main kaart'. de andere doet 12 keer AA en physics bijvoorbeeld. klinkt dat goed of niet? op die manier zijn de fans aan beiden kanten ook weer een stuk dichter bij elkaar. vrede op aarde dus
Helaas maar zo werkt het totaal niet. Utopische gedachten.

[ Voor 81% gewijzigd door Phuncz op 18-11-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 237666 schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:35:
Kap nou eens met dit soort posts, een dergelijke opstelling met ATi kaarten en NVIDIA kaarten naast elkaar is technisch onmogelijk op heel veel vlakken, en dat kun je zelf ook wel bedenken. Bovendien: hoe moet de software weten welke kaarten er beter presteren in welke game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonpwner1 schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:55:
[...]

Kap nou eens met dit soort posts, een dergelijke opstelling met ATi kaarten en NVIDIA kaarten naast elkaar is technisch onmogelijk op heel veel vlakken, en dat kun je zelf ook wel bedenken. Bovendien: hoe moet de software weten welke kaarten er beter presteren in welke game?
ehm, je kan toch 2 verschillende ati kaarten nemen, dus niet perse 2* een x800. dat was laatst in het nieuws (op slashdot). als je al 2 verschillende ati's kan, waarom niet 2 verschillende merken?
mits ze allebei dezelfde directx ondersteunen natuurlijk.
het is een idee voor discussie overigens, het is geen bewering ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 237666 schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:59:
[...]

ehm, je kan toch 2 verschillende ati kaarten nemen, dus niet perse 2* een x800. dat was laatst in het nieuws (op slashdot). als je al 2 verschillende ati's kan, waarom niet 2 verschillende merken?
mits ze allebei dezelfde directx ondersteunen natuurlijk.
het is een idee voor discussie overigens, het is geen bewering ofzo!
:?

Niet alle kaarten kunnen zomaar samenwerken in Crossfire, ze moeten min of meer identiek zijn. En NVIDIA kaarten met ATi kaarten samen gaat gewoon niet. Naast het feit dat de architectuur totáál anders is krijg je driverconflicten, en heeft het gewoon totaal geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke sorry voor mijn domheid, ik ben weer weg.
ga maar weer verder met "nvidia/ati is in dit spel 2.34 frames per seconde sneller" posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Hacku schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:28:
BAS doet Sapphire ja, waarom zouden die niks krijgen?
BAS mycom/vobis heeft ook asus en bfg, maar nooit meer 'primeurs' of veel te laat en te duur... :X
ok OT, maar goed: ik hoop het beste vooor ze!
als er maar vlot 3850/70 op de schappen liggen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat is bij Bas Belgium toch anders ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
frankknopers schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:23:
Het duurde even, maar ik heb eindelijk een complete testrun om te kijken wat die Crysis Hotfix te bieden heeft. Ik heb getest met de volledige versie van het spel, en van elke benchmarkscore (getest met meegeleverde GPU benchmark) de tweede meting genomen. De eerste run is altijd lager dan de daarop volgende, vandaar.

Hardware: P5W64 WS Professional / E6600 @ 3.00GHz / 2x1GB PC6400 CL4 / 2x HD2900XT default clock

Resultaten:
[afbeelding]

Opmerkingen:
- De hotfix heeft inderdaad alle texture corrupties aangepakt die ik voorheen zag tijdens het spelen van Crysis.
- De hotfix brengt geen performancewinst is single GPU opstelling (no AA/AF).
- Eindelijk werkt crossfire, ipv lagere framerates geeft het nu hogere framerates tov single HD2900XT.
- De intro filmpjes en het menu zijn nu in CF gewoon normaal, het dampatroon probleem is opgelost.
nogmaals bedankt Frank!
Heb je nog met de div. AA's en AF gespeeld?
Hacku schreef op maandag 19 november 2007 @ 00:40:
Dat is bij Bas Belgium toch anders ;)
een ding: mycom heeft de x1950 agp tenminste liggen! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Joepi op 19-11-2007 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 09:45

Edmin

Crew Council

get on my horse!

:'( Gisteren met bloedend hart afscheid genomen van mijn X1900 crossfire setup. Beide kaartjes zijn over naar een nieuwe eigenaar. Wel even wennen, dat nVidia logo op het scherm, want ik heb tijdelijk mijn passief gekoelde 7600GS teruggeplaatst.

Voor de 2 X1900's gaat er toch een 3870 komen, maar ik lees op sommige plekken dat de stock koeler niet geweldig is. Volgens mij zijn alle modellen die nu te koop zijn 1 op 1 kopietjes van de referentieplank. Welke fabrikanten komen op korte termijn met ofwel af-fabriek OC bordjes, ofwel verbeterde koeling?

Overigens lijkt de passief gekoelde Sapphire HD3850 me echt de ideale kaart voor mensen die en lekker willen gamen en een stille pc willen. Ik denk er sterk aan om die binnenkort in mijn fileservertje te zetten ipv de 7600GS. Ideaal voor een Vista met Aero interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Denk je niet dat een HD3850 een beetje overkill is om alleen de Aero interface te regelen als je er niet eens op game't? :P Overigens zie ik niet helemaal wat je moet met Vista op een fileserver :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ach, het is primair een file-/printerserver, maar het kan geen kwaad om er ook eens een spelletje op te draaien. Het is nu nog een Athlon3500+ met 1GB, maar in januari wordt het een X2 4400+ met 2GB. Bovendien zal ik ergens na SP1 toch wel over gaan op Vista en ik wil ten eerste af van de problemen van 2 OS'en in 1 netwerk en ten tweede mijn vriendin niet confronteren met 2 OS'en, want 1 is al lastig genoeg. Maar dat is geheel offtopic natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:56

Apoca

Array Technology Industry

3870X2 and quad Crossfire driver comes in January

http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=4275&Itemid=1

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De 3870X2 is natuurlijk crossfire op 1 plank. Daar heb je toch geen quad driver voor nodig? Het zou voor Ati echt goed zijn als ze, gesteund door het succes in het productieproces, de launch nog voor kerst weten te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

ATi lijkt dus echt de multi-GPU kant op te gaan. De R680 is zo goed als af. Ongeveer net zo lang als de 7900GX2 serie, lijkt t. Nu hopen dat we nog een beetje fatsoenlijke drivers krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik neem aan dat de 3870x2 iets goedkoper zal zijn dan 2x 3870?

Dus zeg maar 360-400 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 107626 schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:37:
[...]

ATi lijkt dus echt de multi-GPU kant op te gaan. De R680 is zo goed als af. Ongeveer net zo lang als de 7900GX2 serie, lijkt t. Nu hopen dat we nog een beetje fatsoenlijke drivers krijgen.
Tja ze moeten wel het is de toekomst Zie de quad cores en de ideeën die ze hebben voor de R700. Het is makkelijker 16 langzamere cores op een kaart te plakken dan een super grote snelle chip.

Palti heeft de fout trouwens recht gezet :P:

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2007/November/General%20News/xpertvision_hd3870_-.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 19-11-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Crossfire vraagje:
Bij de benchmarks van de 3870 in CF worden er 20.000 3dmarks gehaald op een X38 mobo. Nou heeft een X38 mobo zover ik weet in CF 2 16x lanes voor iedere videokaart en bij CF op een P35 DQ6 word dat 1x 16 en 1x 4 lanes... Zal dit veel uitmaken? Zou je dan bijvoorbeeld op een DQ6 maar 17.000 halen ipv 20.000 wat dus ook resulteert in minder performance ingame??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 13:20

Krizzie

Progressive Music \o/

Merendeel van de data gaat via de CF Bridge dus denk niet dat je erg veel punten verliest vanwege de PCI-E bandbreedte. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

In de tijd van de X1900 scheelde het een procent of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
In principe interesseren mij de 3dmarks ook weinig maar de ingame performance des te meer :) Ik heb ook nog nooit SLi of CF gedraaid maar met de 3870 en mn nieuwe mobo vind ik het toch wel erg interessant dus vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ja je verliest iets van 10-20% performance afhankelijk van de games en resoluties.

Zelf heb ik maar een X38 mobo besteld. Ik ga die HD3870 kaartjes even goed op hun staart trappen. Nu alleen nog wachten tot ze binnen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Blijft mijn vraag van hierboven nog staan:
Welke fabrikanten komen op korte termijn met ofwel af-fabriek OC bordjes, ofwel verbeterde koeling?
evt. releasedata en prijzen zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

RV635 kaartjes:
Not everything can be high-end in the graphics department so AMD will have a few low-costing treats for everyone wanting cards cheaper than the newly-released 3850 and 3870s. As soon as the New Year parties end and everyone is busy not spending much after the Christmas shopping nightmare, AMD will release the Radeon HD 3870 X2 boasting two RV670 chips and following it, the 55nm-built RV635 chips will get their launch.

The new low-mid range chips will power cards with 128-bit memory interfaces that will arrive in two waves - the 'XT' version in January and the 'Pro' in February. These new cards which are likely to be called Radeon HD 3600 series will have less SPs than the 3800s and will come equipped with 256 and 512MB of memory. The XT version is set to have 256MB GDDR3 memory and a core clock of 800 MHz while the Pro will have 512MB GDDR2 memory and a core clocked at 600 MHz. There are no price tags yet for the RV635 cards but we can expect them to be sub-$129. They wouldn't want to be killed off from the start by the 256 MB Radeon HD 3850.
http://www.tcmagazine.com/comments.php?id=16904&catid=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Edmin schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:01:
Voor de 2 X1900's gaat er toch een 3870 komen, maar ik lees op sommige plekken dat de stock koeler niet geweldig is. Volgens mij zijn alle modellen die nu te koop zijn 1 op 1 kopietjes van de referentieplank. Welke fabrikanten komen op korte termijn met ofwel af-fabriek OC bordjes, ofwel verbeterde koeling?
De stock cooler op de HD3870 is een stuk beter dan de cooler op de HD2900XT en ook een stuk stiller. Het is vergelijkbaar met de cooler op de X1950XTX. Als de fancontrol goed werkt in de drivers, dan is het een van de beste reference coolers die we tot nu toe gezien hebben.

Powercolor komt direct met een custom cooler. Deze draait echter wel continue op 100% en is dus wat luider, maar koelt wel enorm goed. Ook GeCube komt met een Custom cooler. Je kan ze in december verwachten.
Edmin schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:25:
De 3870X2 is natuurlijk crossfire op 1 plank. Daar heb je toch geen quad driver voor nodig? Het zou voor Ati AMD echt goed zijn als ze, gesteund door het succes in het productieproces, de launch nog voor kerst weten te realiseren.
De HD3870 X2 is niet simpelweg "CrossFire op 1 plank". Er komt toch wel iets meer bij kijken dan dat. ;)

En de CrossFire X4 driver is natuurlijk nodig omdat er ongetwijfeld mensen zijn die straks 2x een HD3870 X2 willen gaan aanschaffen...
tomcatha schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:59:
Ik neem aan dat de 3870x2 iets goedkoper zal zijn dan 2x 3870?

Dus zeg maar 360-400 euro?
De laatste richtprijs was $399-$499. Maar dit zal ongetwijfeld aangepast worden aan de situatie bij launch. Wat gelukkig wel het geval is is dat met de launch van de HD3K serie 1 dollar niet per se 1 euro is. Zelf ga ik uit van €399 of misschien zelfs nog iets lager.
Jaapoes schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:05:
Crossfire vraagje:
Bij de benchmarks van de 3870 in CF worden er 20.000 3dmarks gehaald op een X38 mobo. Nou heeft een X38 mobo zover ik weet in CF 2 16x lanes voor iedere videokaart en bij CF op een P35 DQ6 word dat 1x 16 en 1x 4 lanes... Zal dit veel uitmaken? Zou je dan bijvoorbeeld op een DQ6 maar 17.000 halen ipv 20.000 wat dus ook resulteert in minder performance ingame??
Ja, het kan veel uitmaken. Zie ook deze recensie van Bit Tech van 3 moederborden. 1 gebruikt de X38 met 2x 16x PCIe, 1 P35 moederbord werkt volgens 1x 16x PCIe + 1x 4x PCIe en de laatste P35 mobo werkt met een splitter die het verdeelt in 2x 8x PCIe:

http://www.bit-tech.net/h...on_intel_x38_versus_p35/3

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 19-11-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CJ schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:30:

De HD3870 X2 is niet simpelweg "CrossFire op 1 plank". Er komt toch wel iets meer bij kijken dan dat. ;)
Verklaar je nader, zou ik zeggen...

Het heeft er immers alle schijn van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

In ander AMD nieuws... helaas gaat ook het CPU/chipset departement niet zo lekker:
http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=3153&p=1

Phenom Quadcore en 790FX launches vielen tegen volgens Anand's tests :/
Wat zijn ze toch daar allemaal aan het doen bij AMD & ATi... na zolang over (vaak) superieure architecturen qua prijs en vaak ook prestatie beschikt te hebben, heel 2007 teleurstellende releases... ook op prijs/prestatie gebied.
Dit is gewoon slecht voor concurrentie. Zowel Intel als nV krijgen in de wat hogere segmenten vrij spel qua pricing hiermee... Anand vat 't mooi samen:
Here's what really frightens us: the way AMD has priced Phenom leaves Intel with a great opportunity to increase prices with Penryn without losing the leadership position. Intel could very well introduce the Core 2 Quad Q9300 (2.33GHz) at $269 and still remain quite competitive with Phenom, moving the Q9450 into more expensive waters. Intel has't announced what it's doing with Penryn pricing in Q1, but our fear is that a weak showing from Phenom could result in an upward trend in processor prices. And this is exactly why we needed AMD to be more competitive with Phenom.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ja erg jammer. Een slechte Phenom zorgt er voor dat Intel ook minder moeite hoeft te doen of zelfs prijzen gaat verhogen. Concurrentie is belangrijk. Dankzij concurrentie hebben wij nu de 8800 GT en de HD3870. Super snel en goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cheetah schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:03:
In ander AMD nieuws... helaas gaat ook het CPU/chipset departement niet zo lekker:

Ik zie anders niet zo veel staan over de 790FX in hun review :? Dat schijnt een mooi chippie te zijn waar Intel en nV nog wat van kunnen leren.
Als ze de Phenom idd voor die prijs willen verkopen als in t artikel staat dan wordt 2008 een duur CPU jaar :(
Wat zijn ze toch daar allemaal aan het doen bij AMD & ATi... na zolang over (vaak) superieure architecturen qua prijs en vaak ook prestatie beschikt te hebben, heel 2007 teleurstellende releases... ook op prijs/prestatie gebied.
Dit is gewoon slecht voor concurrentie. Zowel Intel als nV krijgen in de wat hogere segmenten vrij spel qua pricing hiermee... Anand vat 't mooi samen:
Wat de GPU divisie heeft gedaan lijkt eerder de concurrentie ten goede te komen. De G92 en RV670 zijn echt abnormaal goedkoop :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

@ Astennu

En kerel wat las ik een stukje terug, weer aan de CF met de 3870 :P

Ik blijf voorlopig nog ff lekker aanrotzooien met mijn HD2900XT CF setup tot de R700 der is. Om nu weer over te gaan daar is het toch net iets te duur speelgoed voor geweest :D

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Crossfire kruipt waar het niet gaan kan? Maar serieus, als je met een HD2xxx kaart zit, kan ik me voorstellen dat je hem nu weg doet om er nog iets van je geld voor terug te zien. Zowel AMD als nVidia hebben bezitters van current/last generation topkaarten behoorlijk laten zweten. In een klap verdwijnt je tweede hands waarde als sneeuw voor de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:32

Grozno

acts without consequence!

Dat kan natuurlijk ook een reden zijn om er zo lang mogelijk mee door te kachelen, totdat ze sowieso niets meer waard zijn :P

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Apoca schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:51:
@ Astennu

En kerel wat las ik een stukje terug, weer aan de CF met de 3870 :P

Ik blijf voorlopig nog ff lekker aanrotzooien met mijn HD2900XT CF setup tot de R700 der is. Om nu weer over te gaan daar is het toch net iets te duur speelgoed voor geweest :D
Ja :) lekker goedkoop. Met de HD2900XT wou ik het ook wel. Maar vond het verbruik te hoog. En kon een mooie prijs voor mijn HD2900 XT kaartje krijgen waar ik nu dus makkelijk een HD3870 voor terug koop. Dus ook nog een tweede er bij en dan heb je een lekkere performance. Ook omdat AMD nu hard aan multi gpu drivers aan het werken is leek me het wel weer een goed moment om in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Zekers geef ik je groot gelijk in, had ik zelf ook gedaan als iemand ze wilde hebben :Y)

Is ook goed dat ATi eens eindelijk fatsoenlijk aan de multi-GPU drivers gaat werken. En met de R680 op komst moeten ze wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Apoca op 19-11-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jep en niet te vergeten de R700. Maar vind het ook wel weer eens leuk. + Voor Crysis en dat soort games heb je het wel nodig als je op 1920-1200 met max detail wilt spelen en dan hebben we het nog niet over AA en AF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Cheetah schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:03:

Wat zijn ze toch daar allemaal aan het doen bij AMD & ATi...
Wat ze aan het doen zijn..., ze laten te lang die Hector Ruiz en consorten
aan het bewind. In ieder ander bedrijf waren die er al lang uitgetrapt geweest, met zúlke slechte
(financiëele) reeksen achter elkaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 19-11-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ja dat heb je met een 30" scherm he, ik hoef gelukkig maar tot 1680x1050 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-04 00:07
Daarom is een HD-ready TV ook perfect met 1366x768. Ik game op een 40inch met een native resolutie van 1366x768. Echt ideaal, superscherp beeld, kan niet beter, en door zo'n lage resolutie gaat een videokaart langer mee :P, dan heb ik wel kunnen merken met mn x1900gt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donski
Ik krijg net een mailtje van Alternate.. voorraad is laag, levering december(sapphire 3870).. en ik dacht nog dat ze er zoveel zouden hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Owee, als Sinterklaas 'm straks niet in z'n zak heeft meegenomen he!! Dan ga ik die pepernoten eens gemikt terug gooien! :( :( :+

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donski
Xadeon schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:21:
Owee, als Sinterklaas 'm straks niet in z'n zak heeft meegenomen he!! Dan ga ik die pepernoten eens gemikt terug gooien! :( :( :+
Met volle kracht werpen he! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-04 09:58
ownage maxim schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:32:
Daarom is een HD-ready TV ook perfect met 1366x768. Ik game op een 40inch met een native resolutie van 1366x768. Echt ideaal, superscherp beeld, kan niet beter, en door zo'n lage resolutie gaat een videokaart langer mee :P, dan heb ik wel kunnen merken met mn x1900gt.
Geef ik je 100% gelijk in. Game inmiddels zelf op een 40" Bravia (1366x766), lekker groot beeld en m'n X1900XTX poept er nog behoorlijk wat fps uit in Jericho, Lost Planet, Bioshock ed. :)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Jaapoes schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:05:
Crossfire vraagje:
Daar zijn genoeg benchmarks van. Volgens mij ga je er echt hard op achteruit als je CF op een P35 bord doet met een snelle RV670 kaart. Van die ongeveer 1.8x performance op 8/8 en 16/16 configuraties blijft bij een 16/4 opstelling (P35 en 965) nog maar 1.5 tot 1.6 over volgens mij. In elk geval kun je beter je moederbord upgraden dan de helft van de performance van je tweede kaart weggooien.

Ik zal nog even een review erbij zoeken....
ownage maxim schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:32:
Demon_Eyez schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:30:
[...]

Geef ik je 100% gelijk in. Game inmiddels zelf op een 40" Bravia (1366x766), lekker groot beeld en m'n X1900XTX poept er nog behoorlijk wat fps uit in Jericho, Lost Planet, Bioshock ed. :)
Zeker weten? Ik vind de 1920x1080 op mijn 42 inch TV anders nog steeds vrij lomp. De pixels zijn echt wel 4x zo groot als bij een 22 inch 1680x1050 schermpje. Met 1366x768 op die beeldformaten is scherpte imho helemaal ver te zoeken.

Soms overweeg ik echt om een 'standaard' 24 inch Dell scherm met 1920x1200 te kopen, dan heb je pas echt lekker scherp beeld. ;)

Maargoed, ik zit dan ook vrij dicht op het scherm, dus dan is Full-HD eigenlijk wel een vereiste. als je een meter of twee van het scherm af zit dan kan HD ready inderdaad ook nog wel als redelijk scherp worden beschouwd.

[ Voor 41% gewijzigd door frankknopers op 19-11-2007 17:42 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Heeft der iemand enig idee wanneer we de final van de 7.11 gaan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Edmin schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:56:
Zowel AMD als nVidia hebben bezitters van current/last generation topkaarten behoorlijk laten zweten. In een klap verdwijnt je tweede hands waarde als sneeuw voor de zon.
Ik heb de 8800gtx nu een jaar en vind het wel meevallen de 2ehands waarde is nu ongeveer gelijk aan een 8800gt schat ik. De 8800gt is overigens amper leverbaar.

De oplossingen waar nvidia en ati op korte termijn komen 3870X2 en 8800 x2 zetten imho ook niet echt veel zoden aan de dijk. Pas bij de G100 en R700 gaat het ws weer opschieten...:)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
frankknopers schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:35:
Daar zijn genoeg benchmarks van. Volgens mij ga je er echt hard op achteruit als je CF op een P35 bord doet met een snelle RV670 kaart. Van die ongeveer 1.8x performance op 8/8 en 16/16 configuraties blijft bij een 16/4 opstelling (P35 en 965) nog maar 1.5 tot 1.6 over volgens mij. In elk geval kun je beter je moederbord upgraden dan de helft van de performance van je tweede kaart weggooien.
Wat ik me dan afvraag, zijn er al reviewers tegen de beperking van het tweede pci-express slot gelopen op een P35 bord met 2x 8x pci sloten ? Het tweede slot zou namelijk niet compatible zijn met de PCI express 2.0 interface.

[ Voor 5% gewijzigd door PassieWassie op 19-11-2007 17:45 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Apoca schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:42:
Heeft der iemand enig idee wanneer we de final van de 7.11 gaan zien?
Ik denk deze week, anders de week erop. In elk geval deze maand. Maar waarom de haast, heb je problemen met je VGA? :)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Problemen niet, haast wel :)

Nee ben weer toe aan een nieuwe Windows, en doe altijd bij de release van de nieuwe Catalyst drivers Windows opnieuw op de pc zetten.

Kweet de helft zal nu wel van zijn stoel vallen, maar het is werk van 20 min en het is mijn manier van het systeem up to date / schoon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:14
Help!!!! schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:44:
[...]

Ik heb de 8800gtx nu een jaar en vind het wel meevallen de 2ehands waarde is nu ongeveer gelijk aan een 8800gt schat ik. De 8800gt is overigens amper leverbaar.

De oplossingen waar nvidia en ati op korte termijn komen 3870X2 en 8800 x2 zetten imho ook niet echt veel zoden aan de dijk. Pas bij de G100 en R700 gaat het ws weer opschieten...:)
Moest ik een 8800gtx vinden voor 250euro, zou ik die toch direct kopen...

Maak er een ultra van en je hebt pas bang for (second-hand) bucks ;)

De GTX'en kosten nog altijd 350euro minstens 2dehands.

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Help!!!! schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:44:
Gisteren nog mijn 8800GTX verkocht voor 370,- hoor. Was binnen 4 uur opgehaald door 'n half gefrustreerde GTS 320 bezitter die grijze haren kreeg van Crysis qua performance :)

offtopic:
Heb uiteindelijk maar 30,- hoeven bijleggen voor m'n huidige Ultra XXX :P
Mijn ervaringen met 7950GX2 waren goed. FEAR kon toen in 1x op 1920x1200 4xAA/16xAF vloeiend. Ik denk dat die X2 kaartjes best wel zoden aan de dijk gaan zetten, zeker met Crysis straks.
Enige is dat de drivers wel goed in orde moeten zijn. Denk dat de boel daarom pas in Q1 '08 is gepland.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
frankknopers schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:35:
[...]

[...]

[...]

Zeker weten? Ik vind de 1920x1080 op mijn 42 inch TV anders nog steeds vrij lomp. De pixels zijn echt wel 4x zo groot als bij een 22 inch 1680x1050 schermpje. Met 1366x768 op die beeldformaten is scherpte imho helemaal ver te zoeken.

Soms overweeg ik echt om een 'standaard' 24 inch Dell scherm met 1920x1200 te kopen, dan heb je pas echt lekker scherp beeld. ;)

Maargoed, ik zit dan ook vrij dicht op het scherm, dus dan is Full-HD eigenlijk wel een vereiste. als je een meter of twee van het scherm af zit dan kan HD ready inderdaad ook nog wel als redelijk scherp worden beschouwd.
Haha je moet er ook geen meter van af gaan zitten :P maar eerder 2-3 meter. Maar dat is het ook. Bij een pc scherm zit je er een halve meter van af bij een tv 3 meter dus effect is dan hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Xadeon schreef op maandag 19 november 2007 @ 17:51:
[...]

Ik denk deze week, anders de week erop. In elk geval deze maand. Maar waarom de haast, heb je problemen met je VGA? :)
Nieuwe drivers, zijn meestal wel mooi. En zeker nu, dat ze de performance gaan aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 14:34

edward2

Schieten op de beesten

De voorraden voor de 3870 zijn dus gewoon wéér ruk (in retail kanaal iig).
Nou ja, hoewel het verleidelijk is om eens te rotzooien met een X38 en 2 3780's wacht ik maar op de R680. Ik neem aan dat je daarmee Quad X-fire kan draaien op een X38 mobo? Misschien dat ik daarmee Crysis eens op een acceptabel niveau in DX10 kan draaien, al vrees ik het ergste.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215511

edward2 schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:53:
Ik neem aan dat je daarmee Quad X-fire kan draaien op een X38 mobo? Misschien dat ik daarmee Crysis eens op een acceptabel niveau in DX10 kan draaien, al vrees ik het ergste.
Als ik mij niet vergis kan er op intel moederborden alleen Dual CF gedraaid worden en blijf 3-4x CF voorbehouden aan de 790FX
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is GoT en geen kleuterschool... dus:

- geen basic vraagjes die makkelijk via (in-topic) search te vinden zijn
- geen gezever over winkels of levertijden
- post on-topic, onderbouwd en vriendelijk of post niet
- vergelijkingen met non-ATi kaarten mag altijd, maar ga daarbij ongeacht resultaten niet trollen
- als je een ander uitmaakt voor fanboy kun je direct een Officiele Waarschuwing verwachten