Ja daar zat ik dagen geleden ook vast, ben maar gestopt met spelen omdat ik er geen zak van snapte.
Euh... als er van tevoren verkondigd wordt dat de engine geschreven is voor hardware van de toekomst.., ik bedoel het is geen geheim dat Crysis vooral grafische showcase is, dan moet je natuurlijk niet mekkeren dat het brak op hoogste settings loopt.Angeloonie schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:06:
[...]
Niks next-gen, gewoon een brakke engine. Ik heb het gevoel dat het allemaal veel soepeler kan lopen, net als idd met Oblivion die met de kaarten van nu toch echt 100% soepel speelbaar zou moeten zijn, maar het toch niet is..
Helemaal als je 'maar' een 8800GTS hebt.
Daarbij Oblivion kut engine? Nou goed, de max wordt er idd niet uitgehald maar ik heb toch echt heel lang Oblivion gespeeld op een X1900XT 512MB, en dat ging perfect.
Alle settings hoogst @ 1280x1024.
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Als je geluisterd had naar wat ie zei, dan zat je daar niet vast.diabyte schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:21:
Ja daar zat ik dagen geleden ook vast, ben maar gestopt met spelen omdat ik er geen zak van snapte.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
kan iemand mij vertellen waar de savegames op worden geslagen?
heb in program files en mijn documenten gekeken, maar vind het nergens eecht duidelijk.
heb in program files en mijn documenten gekeken, maar vind het nergens eecht duidelijk.
Boudewijn schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:58:
kan iemand mij vertellen waar de savegames op worden geslagen?
If anyone else wondering:
D:\Documents and Settings\Adam\My Documents\My Games\Crysis\SaveGames
ofc your username instead of mine =].
C:\Users\Adam\Documents\My Games\Crysis\SaveGames
In Vista, again diff user and appropriate drive, obviously! .
* TheZeroorez eensch is... Waarom? Geen idee.spel is best aardig, ik ben alleen minder gecharmeerd van aliens knallen dan van mensen knallen
[ Voor 20% gewijzigd door TheZeroorez op 21-11-2007 22:29 ]
Ga straks toch ff die begraafplaats opzoeken.
En ben blij met die 8800gtx SLI review want ik ga toch echt geen 320-350 uitgeven aan een 2de hans gtx voor een paar schamele fps meer misschien dat na die patch van crytek er wat verbetering in komt.
ps nu 2 keer crysis uitgespeelt en heb echt teveel games om uit te kiezen om nu te spelen.
En ben blij met die 8800gtx SLI review want ik ga toch echt geen 320-350 uitgeven aan een 2de hans gtx voor een paar schamele fps meer misschien dat na die patch van crytek er wat verbetering in komt.
ps nu 2 keer crysis uitgespeelt en heb echt teveel games om uit te kiezen om nu te spelen.
[ Voor 15% gewijzigd door darkphoenix op 21-11-2007 21:06 ]
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
dank je wel schat.
spel is best aardig, ik ben alleen minder gecharmeerd van aliens knallen dan van mensen knallen
Het moeras gedeelte, ik kende hem al. Hier de uitleg, met screens.
Spoiler screens!!!
Screen 1
http://img57.imageshack.us/img57/4450/moerasol6.jpg
Screen 2
Zie cirkeltje, voor locatie:
http://img90.imageshack.us/img90/7703/naamlooszj6.jpg
spoiler:
Je kunt hem op twee manieren bereiken. Wanneer je het level voor het eerst speelt, in daglicht, dan kun je er helemaal naar toe lopen (gewoon de rivier volgen, zie screenshots). Of wanneer je nog een keer het level speelt, maar dan in nacht. Op een gegeven moment, moet je helemaal naar het einde van het level, want daar zit je objective. Daar zitten ook gasten, met nano-suits. Dan kom je ook op een begraafplaats terecht. Loop gewoon door en over de heuvel. Je komt dan nog meer moeras tegen, gewoon door lopen, en je komt bij de begraafplaats
Je komt ook heel veel kikkers tegen, onderweg
.
Je komt ook heel veel kikkers tegen, onderweg
Spoiler screens!!!
Screen 1
http://img57.imageshack.us/img57/4450/moerasol6.jpg
Screen 2
Zie cirkeltje, voor locatie:
http://img90.imageshack.us/img90/7703/naamlooszj6.jpg
Best wel wazig zeg.
De laaste level die ik nu voor de 2de keer heb gespeelt was voor een gedeelte totaal ander door een bug.
ik was eerst door het dek gevallen en ben doorgespeelt waardoor ik een aantal opdrachten niet had gedaan en gelijk met die groote op het dek moest vechten.
apart.
De laaste level die ik nu voor de 2de keer heb gespeelt was voor een gedeelte totaal ander door een bug.
ik was eerst door het dek gevallen en ben doorgespeelt waardoor ik een aantal opdrachten niet had gedaan en gelijk met die groote op het dek moest vechten.
apart.
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
imho is Crysis wel degelijk revolutionair op het gebied van graphics.
Ik ken geen spel dat zoveel nieuwe technieken tegelijkertijd toepast. Daarnaast ken ik weinig tot geen spellen waar de omgeving je zo'n vrij en immersive gevoel geeft. Als je in een bos loopt dan ben je ook echt in een bos. Als je duikt dan ben je ook echt in het water.
Er zitten zoveel vette details in het spel.
Wel moet je het spel enigzins tweaken. Met mijn set is de getweakte High/very High versie op 1680*1050 incl edgedetect AA onder XP met een beetje goede wil speelbaar.
Wat me wel tegenvalt is dat de grondtextures pas mooi worden zodra je Parallax Oclusion Mapping gebruikt. Ook is er veel Aliasing in beeld, wat pas beter wordt zodra je Edgedetect AA gebruikt. Jammer is ook dat AA en Edgedetect AA niet samen gebruikt kunnen worden.
Ik ken geen spel dat zoveel nieuwe technieken tegelijkertijd toepast. Daarnaast ken ik weinig tot geen spellen waar de omgeving je zo'n vrij en immersive gevoel geeft. Als je in een bos loopt dan ben je ook echt in een bos. Als je duikt dan ben je ook echt in het water.
Er zitten zoveel vette details in het spel.
Wel moet je het spel enigzins tweaken. Met mijn set is de getweakte High/very High versie op 1680*1050 incl edgedetect AA onder XP met een beetje goede wil speelbaar.
Wat me wel tegenvalt is dat de grondtextures pas mooi worden zodra je Parallax Oclusion Mapping gebruikt. Ook is er veel Aliasing in beeld, wat pas beter wordt zodra je Edgedetect AA gebruikt. Jammer is ook dat AA en Edgedetect AA niet samen gebruikt kunnen worden.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Jammer dat de discussie hier op een flame war begint te lijken. Ben beter gewend van dit forum.
Persoonlijk vind ik dat Crysis wel degelijk Next Gen is en dat het een nieuwe ijkpunt is voor pc-games. Dit is grafisch nog nooit vertoond in een game en daarvoor hulde. Ook is de gameplay redelijk uniek te noemen voor een shooter en dat komt mede door de omgeving en de physics en de AI.
Ik heb alle andere genoemde spellen ook gespeeld en Crysis steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit. Als we het toch over standaard shooters hebben dan noem ik bijvoorbeeld Bioshock of Episode 2. Dat vind ik pas echt standaard shooters, dat er dan een ander smaakje overheen zit verandert daar niks aan. Crysis is meer dan alleen een shooter. Het is de volgende stap in de evolutie en je kunt het altijd nog zien als een soort van vakantie in je eigen pc. Lekker ontspannend rondlopen en genieten van de omgeving.
Wat mij betreft ligt het probleem met de performance aan de fill rate van hedendaagse videokaarten. Als je displayinfo aanzet dan zie je hoeveel polygonen er op een bepaald moment op het beeld te zien zijn en dat zijn er heel veel, vooral als er mannetjes in beeld zijn. Dit is op dit moment nog niet aan te slepen door de videokaarten en dat ligt dus niet aan de CPU in dit geval.
Als je een Core 2 Duo of meer hebt dan merk je ook echt dat de bottleneck niet meer je CPU is zoals in veel andere games maar dat het dus ergens anders aan ligt. Eindelijk heb je dan eens iets aan die extra rekenkracht, en daar ben ik best blij om, waarvoor ook hulde. Zit die extra rekenkracht tenminste niet 99% van de tijd uit zijn neus te vreten.
@ravw
Het blijft toch appelen met peren vergelijken. Blacksite Area 51 loopt wat betreft textures imo toch een stukje achter op Crysis en ook zijn de scenes vele malen minder complex. Ook zijn er meer mogelijkheden om een game er gelikt uit te laten zien. Voeg er gewoon een simpel filtertje aan toe zoals bij Gears of War. En ook daar zijn de scenes veel minder complex dan bij Crysis. Sowieso kun je de relatief oude hardware van de Xbox360 niet vergelijken met hedendaagse pc's aangezien die veel meer mogelijkheden hebben en een Xbox niet meer is dan een veredelde pc (no flame intended). Ik snap dan alleen niet waarom jij een HD resolutie als bijzonder aanmerkt terwijl het op een pc een kwestie van een setting is.
Maar ik houd maar gauw mijn mond voordat ik op een Crysis fanboy begin te lijken.
Persoonlijk vind ik dat Crysis wel degelijk Next Gen is en dat het een nieuwe ijkpunt is voor pc-games. Dit is grafisch nog nooit vertoond in een game en daarvoor hulde. Ook is de gameplay redelijk uniek te noemen voor een shooter en dat komt mede door de omgeving en de physics en de AI.
Ik heb alle andere genoemde spellen ook gespeeld en Crysis steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit. Als we het toch over standaard shooters hebben dan noem ik bijvoorbeeld Bioshock of Episode 2. Dat vind ik pas echt standaard shooters, dat er dan een ander smaakje overheen zit verandert daar niks aan. Crysis is meer dan alleen een shooter. Het is de volgende stap in de evolutie en je kunt het altijd nog zien als een soort van vakantie in je eigen pc. Lekker ontspannend rondlopen en genieten van de omgeving.
Wat mij betreft ligt het probleem met de performance aan de fill rate van hedendaagse videokaarten. Als je displayinfo aanzet dan zie je hoeveel polygonen er op een bepaald moment op het beeld te zien zijn en dat zijn er heel veel, vooral als er mannetjes in beeld zijn. Dit is op dit moment nog niet aan te slepen door de videokaarten en dat ligt dus niet aan de CPU in dit geval.
Als je een Core 2 Duo of meer hebt dan merk je ook echt dat de bottleneck niet meer je CPU is zoals in veel andere games maar dat het dus ergens anders aan ligt. Eindelijk heb je dan eens iets aan die extra rekenkracht, en daar ben ik best blij om, waarvoor ook hulde. Zit die extra rekenkracht tenminste niet 99% van de tijd uit zijn neus te vreten.
@ravw
Het blijft toch appelen met peren vergelijken. Blacksite Area 51 loopt wat betreft textures imo toch een stukje achter op Crysis en ook zijn de scenes vele malen minder complex. Ook zijn er meer mogelijkheden om een game er gelikt uit te laten zien. Voeg er gewoon een simpel filtertje aan toe zoals bij Gears of War. En ook daar zijn de scenes veel minder complex dan bij Crysis. Sowieso kun je de relatief oude hardware van de Xbox360 niet vergelijken met hedendaagse pc's aangezien die veel meer mogelijkheden hebben en een Xbox niet meer is dan een veredelde pc (no flame intended). Ik snap dan alleen niet waarom jij een HD resolutie als bijzonder aanmerkt terwijl het op een pc een kwestie van een setting is.
Maar ik houd maar gauw mijn mond voordat ik op een Crysis fanboy begin te lijken.
[ Voor 19% gewijzigd door REDFISH op 21-11-2007 22:46 ]
Zeker nog geen games gespeeld met HD kwaliteit?Help!!!! schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:30:
imho is Crysis wel degelijk revolutionair op het gebied van graphics.
Ik ken geen spel dat zoveel nieuwe technieken tegelijkertijd toepast.
ach dan valt Crysis wel even vet tegen als je na 3 dagen aleen maar HD heb zitten spelen
Ja ook op de PC hebben HD games.
BlackSite Area 51
Gears of War
En nog wat games die het al hebben.
Dus zo Revo is Crysis ook niet.
Wil niet zeggen dat het er niet mooi uit ziet.
Maar het kan beter.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik heb Crysis ondertussen uitgespeeld. Wel een gig extra ram gehaald (totaal 3gig) omdat volgens de het mem-metertje 98% ingebruik was en dan was mijn hd aan de beurt. Daarna was het probleem weg.
Ben een echte FPS-fan en ik vind het een geweldige game. De details van waterspetters e.d. zijn echt een genot om te zien. En zoals eerder gezegd heb je echt het gevoel dat je in een bos loopt zonder "muren". Ze zijn er wel maar niet merkbaar.
Ook het speciale pak met de "special powers" zijn echt geweldig, hadden iets meer puzzels a'la Hald Life 2 met die suit mogen zitten, ik hou daar wel van.
Zeer gevarieerd ook, lopend, in een tank, een vtol dat maakt het er niet saaier op iig.
Ik vind het een zeer geslaagde game!
Ben een echte FPS-fan en ik vind het een geweldige game. De details van waterspetters e.d. zijn echt een genot om te zien. En zoals eerder gezegd heb je echt het gevoel dat je in een bos loopt zonder "muren". Ze zijn er wel maar niet merkbaar.
Ook het speciale pak met de "special powers" zijn echt geweldig, hadden iets meer puzzels a'la Hald Life 2 met die suit mogen zitten, ik hou daar wel van.
Zeer gevarieerd ook, lopend, in een tank, een vtol dat maakt het er niet saaier op iig.
Ik vind het een zeer geslaagde game!
Waar vui zit, zit geen glans!
Het gaat hier even niet om resoluties en HD, maar meer om effecten, zoals Soft Particles, POM, HDR, SSS, noem maar op... Hij heeft wel gelijk dat Crysis de meeste effecten combineert, hoewel de meeste effecten al vrij 'oud' zijn. Mooie physics kennen we uit GRAW, Parallax Maps kennen we ook al langer, zo is er ook een texture mod voor Oblivion die Parallax Maps toevoegt, HDR kennen we ook al langer, en Soft Particles en Soft Shadows ook, die zaten bijvoorbeeld ook in World in Conflict. Crysis combineert deze effecten welliswaar, maar of dat het spel revolutionair maakt...?ravw schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:39:
[...]
Zeker nog geen games gespeeld met HD kwaliteit?
Revolutionair vind ik het niet aangezien het niet echt nieuwe effecten/technieken introduceert, alhoewel het qua toegepaste effecten zeker een stap in de goede richting is en de lat weer hoger legt voor toekomstige games.
Overigens vind ik de grootste ergernis qua graphics toch wel het gebrek aan voldoende anti-alliasing (of het in overvloed aanwezig zijn van alliasing), en de vrij lelijke textures, met name grondtextures, en het gemis van Anisotrophic Filtering. Inderdaad zoals hierboven gezegd worden textures op de grond pas realistisch door er een Parallax laagje overheen te leggen is, wat opzich wel jammer is. Tevens een ergernis vind ik dat de verte (view range) meestal lelijk is en uit lage resolutie textures/sprites bestaat zoals in FarCry.
Al met al durf ik het geen revolutionair spel te noemen, enkelt evolutionair, omdat het qua gameplay wel wat veranderd is sinds FarCry, maar niet echt een ingrijpende metamorfose heeft ondergaan, net zoals het speelbare gebied (free roaming is anno 2007 toch wel bijna een 'must') wat bijna gelijk is gebleven, en de graphics die zijn opgepoetst met wat nieuwe effecten.
spoiler:
Ik ben nu ook met Crysis bezig, maar ik zit ernstig vast in het level Core. Wat een baggerlevel is dat zeg. Je hebt geen wapens, je kunt niet normaal lopen, je komt niemand tegen, je ziet niets van de mooie HDR effecten van de zon, het level is veel te groot....
Anyways, ik ben nu net voorbij dat stuk waarin je door die poorten heen moet die om de beurt opengaan. Daarna kwam ik via een soort sluis in een andere ruimte terecht, waar ik die grote beesten voorbij zag komen (die beesten die twee van mijn crewleden hebben meegenomen gedurende het spel). Maargoed, ik zit nu in ene hele grote ruimte, waar van boven vier grote gaten zitten die naar beneden stralen. In de ruimte zwemmen ook een paar van die vage monsters rond, maar nergens kan ik een uitgang vinden. Kan iemand me hiermee helpen? Als het nodig is plaats ik wel een linkje naar screenshot.
Ik zou graag verder willen spelen, want dit level is echt een verpesting van het spel. Ik heb nog veel te weinig van de bomen, het water en de huisjes gezien.
Anyways, ik ben nu net voorbij dat stuk waarin je door die poorten heen moet die om de beurt opengaan. Daarna kwam ik via een soort sluis in een andere ruimte terecht, waar ik die grote beesten voorbij zag komen (die beesten die twee van mijn crewleden hebben meegenomen gedurende het spel). Maargoed, ik zit nu in ene hele grote ruimte, waar van boven vier grote gaten zitten die naar beneden stralen. In de ruimte zwemmen ook een paar van die vage monsters rond, maar nergens kan ik een uitgang vinden. Kan iemand me hiermee helpen? Als het nodig is plaats ik wel een linkje naar screenshot.
Ik zou graag verder willen spelen, want dit level is echt een verpesting van het spel. Ik heb nog veel te weinig van de bomen, het water en de huisjes gezien.
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens. Crysis heeft inderdaad een unieke engine, met realtime effecten die in andere games nog niet zijn getoond. Het physics model is zeer uitgebreid en werkt best mooi, net als de intense HDR belichting in sommige scenes. Toch heb ik bijna geen moment gehad in Crysis waarin ik lekker relax aan het rondlopen was. Je krijgt maar heel weinig de gelegenheid om eens rustig naar het zonnetje en het water te kijken.REDFISH schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:38:
Ik speel op Normal difficulty, en dat vind ik al best wel pittig. Bijna voortdurend zitten er Koreanen op m'n nek, waardoor ik soms minutenlang bezig ben met het leegpompen van mijn shotgun en FYI/Submarine Gun..
Ik krijg meer het Rambo gevoel tijdens het spelen, zo van 'alles moet kapot'. Ook maakt Crysis imho veel te weinig gebruik van de interactieve omgevingen en de mogelijkheid om je eigen route uit te stippelen. In de meeste maps is van tevoren al duidelijk welke route er gevolgd zou worden. De gameplay is anders dan Farcry, maar zeker niet beter. De levels in de Single Player halen gewoon niet alles uit de mogelijkheden van de engine. Sommige stukken lijken heel erg op elkaar, terwijl er bijvoorbeeld met het water erg weinig wordt gedaan. Wat dat betreft was Farcry stukken beter en oogde dat spel ook veel meer 'af'.
[ Voor 48% gewijzigd door frankknopers op 21-11-2007 23:15 ]
Goud is geen geld
spoiler:
Je moet een aantal van die energie stromen kapot schieten, dan gaat er een gat in de vloer open als ik het me goed herinner.
Ik heb Gears of Wars voor de PC. Maar wat bedoel je met HD dan?ravw schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:39:
[...]
ach dan valt Crysis wel even vet tegen als je na 3 dagen aleen maar HD heb zitten spelen
HD zegt alleen iets over het aantal beeldlijnen dus een PS3 game in 1080p is dan toch hooguit 1920*1080 lijnen
Wel is een game op een grote LCD TV een andere beleving dan op een kleiner computerscherm.
Volgensmij zegt "HD game" helemaal niets over de gebruikte effecten ingame.
Ja GoW ziet er vet uit en is vet spel maar bij mijn weten worden daar lang niet zoveel effecten tegelijktijd en subtiel gebruikt als in Crysis.
Ik kan het mis hebben hoor.
Idd dat is precies wat ik bedoel.leonpwner1 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:51:
[...]
Het gaat hier even niet om resoluties en HD, maar meer om effecten, zoals Soft Particles, POM, HDR, SSS, noem maar op...
Misschien is revolutionair iets te sterk maar toch blijft het imo een belangrijke doorbraak dat al die dingen nu in overvloed tegelijk gebruikt worden in een redelijk speelbare game. Het geheel is meer dan de som der delen.Hij heeft wel gelijk dat Crysis de meeste effecten combineert, hoewel de meeste effecten al vrij 'oud' zijn. Mooie physics kennen we uit GRAW, Parallax Maps kennen we ook al langer, zo is er ook een texture mod voor Oblivion die Parallax Maps toevoegt, HDR kennen we ook al langer, en Soft Particles en Soft Shadows ook, die zaten bijvoorbeeld ook in World in Conflict. Crysis combineert deze effecten welliswaar, maar of dat het spel revolutionair maakt...?
Revolutionair vind ik het niet aangezien het niet echt nieuwe effecten/technieken introduceert, alhoewel het qua toegepaste effecten zeker een stap in de goede richting is en de lat weer hoger legt voor toekomstige games.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik ben al helemaal door mijn kogels heen. Is een vuist in 'strength mode' ook voldoende?Acid_Burn schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:05:
spoiler:Je moet een aantal van die energie stromen kapot schieten, dan gaat er een gat in de vloer open als ik het me goed herinner.
Goud is geen geld
Ja gaat ook goed, gewoon meppen en na 1x zijn die dingen stukfrankknopers schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:13:
[...]
Ik ben al helemaal door mijn kogels heen. Is een vuist in 'strength mode' ook voldoende?
En je weet inmiddels niet dat je dit kan aanpassen met 1 regel? Crysis heeft enorme omgevingen, en een enorme hoeveelheid bomen (1200+) in 1 map. Dat deze na enkele honderden meters in 2d sprites worden weergeven is ook wel nodig. Aangezien dit een van de grootste framerate killer is.leonpwner1 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:51:
Tevens een ergernis vind ik dat de verte (view range) meestal lelijk is en uit lage resolutie textures/sprites bestaat zoals in FarCry.
Een boom van 100 polygon's, maal 1200. Dan zitten we toch op een aardig groot getal nietwaar?
Waarom Crysis zo een goed spel is??
Omdat het verslavend is.
De enige andere games die me zo konden bekoren waren Diablo2 en Warcraft3/Frozen Throne.
De graphics vallen idd tegen, omdat ik met een 7600GT speel, dus zo'n beetje alles op low en dan lijkt het op een 4jaar oud spel. En toch is het verslavend. Cloak engaged, heerlijk. Het verhaal is goed. De missies zijn duidelijk, je wordt niet lastig gevallen met duizend alternatieve opdrachten. Je hoeft niet steeds op zoek te gaan naar health packs.
De omgeving is groot, zonder dat het oneindig groot (en dus saai) lijkt te zijn zoals Oblivion. Tis ook niet zo claustrofobisch zoals Bioshock.
Omdat het verslavend is.
De enige andere games die me zo konden bekoren waren Diablo2 en Warcraft3/Frozen Throne.
De graphics vallen idd tegen, omdat ik met een 7600GT speel, dus zo'n beetje alles op low en dan lijkt het op een 4jaar oud spel. En toch is het verslavend. Cloak engaged, heerlijk. Het verhaal is goed. De missies zijn duidelijk, je wordt niet lastig gevallen met duizend alternatieve opdrachten. Je hoeft niet steeds op zoek te gaan naar health packs.
De omgeving is groot, zonder dat het oneindig groot (en dus saai) lijkt te zijn zoals Oblivion. Tis ook niet zo claustrofobisch zoals Bioshock.
Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802
spoiler:
hoe krijg je in gods naam dat grote beest op die carrier kapoet
?
[ Voor 11% gewijzigd door UgotHeinzzd op 21-11-2007 23:52 ]
Bomen zijn veel meer triangles. In een gemiddelde scene zitten er al 1 miljoen triangles in 1 frame. Als een boom 100 is dan zouden dat wel heel veel bomen zijn.
Heb net de DX10 effect mod voor Xp uitgevoerd en moet zeggen dat het er inderdaad iets realistischer uitziet wat betreft belichting en effecten, maar het kost mij teveel kostbare fps. Ik ga van 27fps gemiddeld naar 20 en dan is het gewoon niet meer speelbaar. Dit komt niet door de extra effecten maar vooral doordat er nu nog veel meer triangles in beeld zijn. Het loopt nu zelfs op naar 2.1M triangles per frame. Dat is echt teveel gevraagd op hardware die al moeite heeft met 1M triangles. Wat dat betreft zou er misschien ook wat geoptimaliseerd kunnen worden, want je zult ze toch niet allemaal kunnen waarnemen.
Als we het toch over efficiëncy hebben moeten we misschien maar eens wat engines onderling vergelijken(als dat al kan). Hoeveel FPS toont de Crysis engine bij zoveel polygonen/triangles en hoeveel toont een andere engine bij die hoeveelheid poly's en triangles? Ik denk dat ze wel degelijk de nodige optimalisaties hebben uitgevoerd bij de Crysis engine, want ze beseften denk ik zeer goed dat als ze dat niet deden, de game op geen enkele pc zou lopen. Op zich is het alleen al knap dat de fps vrij constant blijven in Crysis. Er zijn genoeg spellen die alles er maar uitknallen als je naar de lucht kijkt, maar zodra er actie is is het spel niet meer speelbaar. Wat dat betreft ook petje af, want deze game is rondom de 30FPS gewoon prima te spelen.
Veel spellen hebben de effecten van Crysis ook in huis dat is zeker waar. Dat is helemaal logisch omdat deze effecten nu eenmaal in DirectX zitten en in de hardware. Het zou dan ook erg gek zijn om van een revolutionair spel te verwachten dat dit effecten van buiten de SDK van DirectX op het scherm zou vertonen.
Die effecten zeggen dan ook niks over of iets revolutionair is. In principe is de term evolutionair dan ook niet correct omdat er niks nieuws is toegevoegd. De effecten liggen van te voren vast en daar kun je als spelmaker niks aan veranderen. Misschien was WIC ook wel revolutionair. Dit ziet er grafisch zeer mooi uit, maar ik vond dit een rukgame, dus ik kan er niet goed over oordelen.
Om Crysis nu maar revolutionair te noemen omdat er de meeste effecten in zitten is ook totale onzin. Het gaat nu eenmaal om hoe het overkomt als je je in dit spel begeeft, en dat is nu eenmaal makkelijker in een FPS. Als je rondloopt dan zou je misschien voor de gek kunnen worden gehouden dat je ergens echt bent. Je merkt dat je avatar daadwerkelijk interacteert met de omgeving (klim eens een trapje op, of ga gewoon eens dood). De camera gaat dan heen en weer en dat is niet omdat de camera geprogrammeerd is dat te doen maar omdat de camera vast zit aan het 'lichaam' van je soldaat. (dat hij een vaste klimbeweging heeft snap ik dan wel). Een beetje het effect van de nieuwe BIA. Dat is next gen en dat vind ik revolutionair aan Crysis. Je beleeft een game en omgeving door je karakter. Het is geen zwevende gun met een hand meer zoals om twee uitersten te noemen Doom 1 of Bioshock.
Dat er dan altijd nog dingetjes aan te merken zijn is natuurlijk logisch omdat het nu eenmaal een simulatie blijft. Er lopen geen echte mensen virtueel rond in je pc. Het zijn gewoon modellen met textures en als die iets doen wordt er een vooraf opgenomen geluidje afgespeeld. Het inzoomen op blaadjes op de grond of boomstammen vind ik daarom ook geen goede indicatie, want dan zie je altijd wel wat. Totdat we zulke krachtige pc's hebben dat een spelwereld tot op moleculair niveau gesimuleerd kan worden en de eigenschappen van die moleculen bepalen hoe iets klinkt, aanvoelt, reageert en uitziet blijf je altijd met een benadering van de werkelijkheid zitten. Met belichting zijn we al een heel eind met HDR en soft shadows, de rest blijft nog een beetje achter.
Heb net de DX10 effect mod voor Xp uitgevoerd en moet zeggen dat het er inderdaad iets realistischer uitziet wat betreft belichting en effecten, maar het kost mij teveel kostbare fps. Ik ga van 27fps gemiddeld naar 20 en dan is het gewoon niet meer speelbaar. Dit komt niet door de extra effecten maar vooral doordat er nu nog veel meer triangles in beeld zijn. Het loopt nu zelfs op naar 2.1M triangles per frame. Dat is echt teveel gevraagd op hardware die al moeite heeft met 1M triangles. Wat dat betreft zou er misschien ook wat geoptimaliseerd kunnen worden, want je zult ze toch niet allemaal kunnen waarnemen.
Als we het toch over efficiëncy hebben moeten we misschien maar eens wat engines onderling vergelijken(als dat al kan). Hoeveel FPS toont de Crysis engine bij zoveel polygonen/triangles en hoeveel toont een andere engine bij die hoeveelheid poly's en triangles? Ik denk dat ze wel degelijk de nodige optimalisaties hebben uitgevoerd bij de Crysis engine, want ze beseften denk ik zeer goed dat als ze dat niet deden, de game op geen enkele pc zou lopen. Op zich is het alleen al knap dat de fps vrij constant blijven in Crysis. Er zijn genoeg spellen die alles er maar uitknallen als je naar de lucht kijkt, maar zodra er actie is is het spel niet meer speelbaar. Wat dat betreft ook petje af, want deze game is rondom de 30FPS gewoon prima te spelen.
Veel spellen hebben de effecten van Crysis ook in huis dat is zeker waar. Dat is helemaal logisch omdat deze effecten nu eenmaal in DirectX zitten en in de hardware. Het zou dan ook erg gek zijn om van een revolutionair spel te verwachten dat dit effecten van buiten de SDK van DirectX op het scherm zou vertonen.
Die effecten zeggen dan ook niks over of iets revolutionair is. In principe is de term evolutionair dan ook niet correct omdat er niks nieuws is toegevoegd. De effecten liggen van te voren vast en daar kun je als spelmaker niks aan veranderen. Misschien was WIC ook wel revolutionair. Dit ziet er grafisch zeer mooi uit, maar ik vond dit een rukgame, dus ik kan er niet goed over oordelen.
Om Crysis nu maar revolutionair te noemen omdat er de meeste effecten in zitten is ook totale onzin. Het gaat nu eenmaal om hoe het overkomt als je je in dit spel begeeft, en dat is nu eenmaal makkelijker in een FPS. Als je rondloopt dan zou je misschien voor de gek kunnen worden gehouden dat je ergens echt bent. Je merkt dat je avatar daadwerkelijk interacteert met de omgeving (klim eens een trapje op, of ga gewoon eens dood). De camera gaat dan heen en weer en dat is niet omdat de camera geprogrammeerd is dat te doen maar omdat de camera vast zit aan het 'lichaam' van je soldaat. (dat hij een vaste klimbeweging heeft snap ik dan wel). Een beetje het effect van de nieuwe BIA. Dat is next gen en dat vind ik revolutionair aan Crysis. Je beleeft een game en omgeving door je karakter. Het is geen zwevende gun met een hand meer zoals om twee uitersten te noemen Doom 1 of Bioshock.
Dat er dan altijd nog dingetjes aan te merken zijn is natuurlijk logisch omdat het nu eenmaal een simulatie blijft. Er lopen geen echte mensen virtueel rond in je pc. Het zijn gewoon modellen met textures en als die iets doen wordt er een vooraf opgenomen geluidje afgespeeld. Het inzoomen op blaadjes op de grond of boomstammen vind ik daarom ook geen goede indicatie, want dan zie je altijd wel wat. Totdat we zulke krachtige pc's hebben dat een spelwereld tot op moleculair niveau gesimuleerd kan worden en de eigenschappen van die moleculen bepalen hoe iets klinkt, aanvoelt, reageert en uitziet blijf je altijd met een benadering van de werkelijkheid zitten. Met belichting zijn we al een heel eind met HDR en soft shadows, de rest blijft nog een beetje achter.
[ Voor 18% gewijzigd door REDFISH op 22-11-2007 00:13 ]
Verwijderd
HD games? Waar heb jij het over? We spelen hier op PC's en niet op consoles. Op de PC hadden we jaren geleden al "HD". Rond de tijd van Quake 3 kon je al "HD" spelen. Kwa grafische pracht komt op dit moment echt niets in de buurt van Crysis. GoW is enorm statisch en ziet er ook niet zo bijzonder uit. Geen SSAO, geen POM, geen fft water, geen softparticles etc. Sowieso is er weinig te zien daar behalve wat gebouwen. BSA51 niet gespeeld, maar lijkt mij sterk dat het in de buurt komt.ravw schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:39:
[...]
BlackSite Area 51
Gears of War
En nog wat games die het al hebben.
Dus zo Revo is Crysis ook niet.
Wil niet zeggen dat het er niet mooi uit ziet.
Maar het kan beter.
Het is geen brakke engine. Oblivion draait zelfs op mijn pc nog slecht terwijl het er niet bijzonder uitziet. Zelfs met een framerate boven de 30 draait Oblivion nog niet lekker. Crysis gooit er gewoon een heleboel tegelijk uit. Als jij een kleine map in de editor maakt met een paar boompjes en gebouwen haal je ook hoge framerates (zeker als je alles op medium zet, waardoor het eruit ziet zoals elke andere game die nu uit is. Maar zelfs op high haal je dan nog dikke framerates). Blijkbaar zien sommige mensen niet in dat Crysis gewoon een enorme berg aan models in je scherm smijt. De engine is echt wel goed.Angeloonie schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:06:
[...]
Niks next-gen, gewoon een brakke engine. Ik heb het gevoel dat het allemaal veel soepeler kan lopen, net als idd met Oblivion die met de kaarten van nu toch echt 100% soepel speelbaar zou moeten zijn, maar het toch niet is..
heb even een vraagje er schijnt een tweak te zijn voor Crysis dat je hem met XP (DrX 9) ook op Utra High kan spelen.
Weet iemand hier iets van ?
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ultra high bestaat niet.ravw schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:20:
heb even een vraagje er schijnt een tweak te zijn voor Crysis dat je hem met XP (DrX 9) ook op Utra High kan spelen.
Dus even een simpele query door de searchengine gooien en je hebt je antwoord..
UgotHeinzzd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:51:
spoiler:hoe krijg je in gods naam dat grote beest op die carrier kapoet?
spoiler:
schieten
totdat ie er bij neervalt?
kaasz | specs | i kick ass for the lord
PringleMaster schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:25:
[...]
spoiler:schietentotdat ie er bij neervalt?
spoiler:
Jah dat blijkt jah 
weer een nieuw beta driver van Nvidia.. 169.12 deze is voor vista 32 bit en lost wat hybernate problemen op met de 8800GT
en de 169.12 is the new "recommended driver for Crysis"
het is nog allemaal redelijk vers.. ben nog geen informatie tegen gekomen of het daadwerkelijk een boost geeft voor de fps
het is nog allemaal redelijk vers.. ben nog geen informatie tegen gekomen of het daadwerkelijk een boost geeft voor de fps
Verwijderd
64 bit http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_169.12.htmlmurky123 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:32:
weer een nieuw beta driver van Nvidia.. 169.12 deze is voor vista 32 bit en lost wat hybernate problemen op met de 8800GT
32 bit http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_169.12.html
Recommended driver for Crysis (no Crysis changes from Release 169.09).
Lijkt me duidelijk
Lijkt me duidelijk
Een new recommended driver voor Crysis, maar geen Crysis changes??
Schiet mij maar lek, maar dan heeft het toch geen enkele zin om die nieuwe te gebruiken?!
Schiet mij maar lek, maar dan heeft het toch geen enkele zin om die nieuwe te gebruiken?!

LOL, ga jij maar eerst eens lezen wat HD precies inhoud grapjas.ravw schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:39:
[...]
BlackSite Area 51
Gears of War
Verwijderd
Waarschijnlijk bedoeld hij Hard DiskTomSmit82 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:01:
[...]
LOL, ga jij maar eerst eens lezen wat HD precies inhoud grapjas.
Volgens mij is high definition gewoon een naam voor een aantal afmetingen video, en games (in pixels). Op de PC kun je al tijden in 1080, of zelfs groter spelenen op een goed scherm is een spel als Crysis dan prima 'high def' te spelen, zeker wanneer je systeem het aan kan en je een lading effecten erover kunt kiepen.TomSmit82 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:01:
[...]
LOL, ga jij maar eerst eens lezen wat HD precies inhoud grapjas.
voor de tja.... ehh diegene dan maar...
http://en.wikipedia.org/wiki/High-definition_video
en dit is het laatste wat er over HD hier gepost gaat worden..
graag ontopic blijven
http://en.wikipedia.org/wiki/High-definition_video
en dit is het laatste wat er over HD hier gepost gaat worden..
graag ontopic blijven
Verwijderd
heb net de singleplayer achter de rug en heb multiplayer gespeeld.
Singleplayer niets dan lof.
Multiplayer , mist toch wel wat , het is allemaal nogal simpel en vind het niet zo leuk als multiplayer call of duty 4 bijvoorbeeld.
Ook leek ik meteen te ownen in men allereerste game tegen andere spelers , maar had indruk dat het vooral lag aan het feit dat veel mensen te hoge settings hebben voor een te zwak systeem en in multiplayer teveel laggen om iemand te kunnen raken.
Singleplayer niets dan lof.
Multiplayer , mist toch wel wat , het is allemaal nogal simpel en vind het niet zo leuk als multiplayer call of duty 4 bijvoorbeeld.
Ook leek ik meteen te ownen in men allereerste game tegen andere spelers , maar had indruk dat het vooral lag aan het feit dat veel mensen te hoge settings hebben voor een te zwak systeem en in multiplayer teveel laggen om iemand te kunnen raken.
Verwijderd
Ik zit vast, ben ik het gat waar is nomad moet redden. Hoe kom ik hier in godsnaam uit dat gat, welke kant moet ik op, de tijd loopt.
help:)
spoiler:
Ik mag nu met mijn nuke gaan spelen^^ alleen kan ik nergens op locken, niet op de armen van dat beest niet in het midden en niet op de punten waarmee hij schiet. Moet ik onder een bepaalde hoek staan o.i.d.? want ik ren nu als een idioot over de carrier heen en weer:P
spoiler:
ik zit atm in dat 'beest' in die tunnel.
vervolgens praat het personage net door over de radio dat het hele eiland ontruimd moet worden en kom ik in een hal met een stuk of 6 van die grote vliegende zaadcellen.
vervolgens praat het personage net door over de radio dat het hele eiland ontruimd moet worden en kom ik in een hal met een stuk of 6 van die grote vliegende zaadcellen.
Hoe kom je hier uit? (beesten gemold, ammo op

Voor de grap ook even Crysis geprobeerd op mijn toch wel antieke PC
Pentium4 @ 3.15 en X800XTPE @ stock.
In game draait het allemaal prima op 1024*768 en alles op medium, veel beter dan verwacht. Crysis zelf adviseert 800*600 met alles op low, maar dat is wel erg pessimistisch.
Benchmark resultaten: (1024*768 32bit alles op medium)
GPU: AVG 22fps
CPU: AVG 16fps
Ben benieuwd wat andere mensen met hun antieke PC scoren
In game draait het allemaal prima op 1024*768 en alles op medium, veel beter dan verwacht. Crysis zelf adviseert 800*600 met alles op low, maar dat is wel erg pessimistisch.
[ Voor 11% gewijzigd door InfinityG35 op 22-11-2007 17:54 ]
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Knetic schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:00:
help:)
spoiler:Ik mag nu met mijn nuke gaan spelen^^ alleen kan ik nergens op locken, niet op de armen van dat beest niet in het midden en niet op de punten waarmee hij schiet. Moet ik onder een bepaalde hoek staan o.i.d.? want ik ren nu als een idioot over de carrier heen en weer:P
spoiler:
Je kan die nuke pas later op dat beest gebruiken,dat word ook aangegeven. Gebruik eerst zoveel mogelijk die stinger
Boudewijn schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:40:
spoiler:ik zit atm in dat 'beest' in die tunnel.
Hoe kom je hier uit? (beesten gemold, ammo op).
spoiler:
Als ik me niet vergis helemaal acherin in het midden zit een soort sluis/deur welke naar verloop van tijd open gaat...duurt wel even.
Tja, wat is antiekInfinityG35 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:53:
Voor de grap ook even Crysis geprobeerd op mijn toch wel antieke PCPentium4 @ 3.15 en X800XTPE @ stock.
![]()
4200+ X2 met een X1950Pro, alles stock. 1024x768 alles medium (alleen shaders op high), geen FSAA.
GPU: 35
CPU: 33
Met FSAA 2x zakt de GPU terug naar 20 fps
LOL.. 1600x1200 alles high, FSAA 6x... 0.4 fps
[ Voor 7% gewijzigd door Acid_Burn op 22-11-2007 20:06 ]
Ik heb nog een maat met een pentium4 2,8 Ghz 1Gb ram en een Geforce 7600GT Hij wil de demo wel ff dowloaden, ik gok op alles low 800x600
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
heb crysis ff op mijn plasma 42inch gezet. hij pakt automatisch 1024*768
had dx10 custom instellingen en SLI uit.. want SLI werkt niet met dual screen
zat rond de 15/25 fps...
ik denk dat ik als. ik alleen mijn plasma van 42inch aan mijn pc koppel en dan dx9 veryhigh tweak toepas en SLI aan dat ik dan nog lekker vet crysis kan gamen op een scherm van 107cm..
eat your heart out.... whoohoo

had dx10 custom instellingen en SLI uit.. want SLI werkt niet met dual screen
zat rond de 15/25 fps...
ik denk dat ik als. ik alleen mijn plasma van 42inch aan mijn pc koppel en dan dx9 veryhigh tweak toepas en SLI aan dat ik dan nog lekker vet crysis kan gamen op een scherm van 107cm..
eat your heart out.... whoohoo

Haha zo kan ik het ook. M'n vaders pc is aangesloten op een 50 inch Lg plasma scherm 
Helaas wordt zijn beeld gevoerd door een XFXgeforce 6200A 256 Mb
Crysis draaide met alles op low met de laagste resolutie op 5/15 frames met een celeron op 2,66 ghz en 1 gb ram
Helaas wordt zijn beeld gevoerd door een XFXgeforce 6200A 256 Mb
Crysis draaide met alles op low met de laagste resolutie op 5/15 frames met een celeron op 2,66 ghz en 1 gb ram
ik heb het ff snel getest.. maar moet wel een hogere reso pakken wat als in in het ingame menu iets wil aanpassen moet ik met de muis 2 cm naast het knopje zitten om het te kunnen uitvoeren als je begrijp wat ik bedoel..
maar het is in iedergeval goed te doen....
en ik woon gelukkig op mijn zelf dus het is allemaal mijn eigen hardware...
maar het is in iedergeval goed te doen....
en ik woon gelukkig op mijn zelf dus het is allemaal mijn eigen hardware...
[ Voor 12% gewijzigd door murky123 op 22-11-2007 19:55 ]
Wat moet er met dat plaatje zijn?
wat moet ik nou wer met losse plaatjes die hier gepost worden? (doe eens resizen btw mensen).
monitor-pimpen is niet zo lastig, maar het plaatje is te brak om wat zinnigs te kunnen zeggen over de beeldkwaliteit.
monitor-pimpen is niet zo lastig, maar het plaatje is te brak om wat zinnigs te kunnen zeggen over de beeldkwaliteit.
Gewoon een mooie screen, leuk toch?
lol net crysis vers geinstalleer met de ati hotfix driver (dus niet de 7.11 want die decreasen de performance) en ff gechecked:
1920x1200 met 4x AA en alles op very high resulteerde in maar liefst 5 tot misschien 7-8 FPS gemiddeld
Hoezo zwaar? Maargoed, er is geen enkele single card die dit soepel zou kunnen draaien op het moment...
1920x1200 met 4x AA en alles op very high resulteerde in maar liefst 5 tot misschien 7-8 FPS gemiddeld
Verwijderd
nou, niet om je af te zeiken... maar er zijn er inmiddels al honderden mooiere voorbij gekomen!
Okay, heb ik je toch een beetje af lopen te zeiken.
Kom maar op de MP... dan mag je me overhoop schieten
oke net ff wat COD4 gespeeld om nou te kijken wat nou de big deal was en snap niet dat er een vergelijking word gemaakt met crysis. is echt toch ff een ander spelletje en crysis echt stukken mooier. al heeft cod4 ook een paar goede momenten.
Verwijderd
LOLdarkphoenix schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:52:
oke net ff wat COD4 gespeeld om nou te kijken wat nou de big deal was en snap niet dat er een vergelijking word gemaakt met crysis. is echt toch ff een ander spelletje en crysis echt stukken mooier. al heeft cod4 ook een paar goede momenten.
ik zat ook zojuist COD4 te spelen ... en overweeg het maar over de (marktplaats)muur te flikkeren
En daarom was ik achteraf blij dat er zo'n lange delay was bij cd-wow, want ik had echt spijt gekregen dat ik zoveel had uitgegeven aan COD4... Als je idd ziet wat crysis biedVerwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:07:
[...]
LOL
ik zat ook zojuist COD4 te spelen ... en overweeg het maar over de (marktplaats)muur te flikkeren

zonet uitgespeeld einde was toch anders dan ik verwachte.. het laatste deel vond ik zelf dan ook een stuk minder !
Ben net begonnen (ergens in het 2e level) met Crysis en vraag me nu af of ik last heb van een bug, of dat het gewoon zo hoort.
Ik zet het maar even in een spoiler voor de zekerheid.
Maar wat dan? Hoor je dan niet van Prophet of Psycho te horen te krijgen wat je daarna moet doen?
Moet ik maar op goed geluk (heb wel een idee welke kant ik op moet natuurlijk) gaan zoeken? Op mijn map staat namelijk niets aangegeven van een nieuw checkpoint o.i.d.
Edit: Oh ja, ik heb al een paar keer een eerdere savegame geladen (niet te ver terug), maar dat mocht niet baten.
spoiler:
Ik ben in het 2e level bij het dorp aangekomen waar je een gijzelaar moet localiseren in een school. Zo gezegd zo gedaan, hele dorp uitgemoord en de gijzelaar gevonden. Daarna de tanks gesloopt met de missile launcher.
Maar wat dan? Hoor je dan niet van Prophet of Psycho te horen te krijgen wat je daarna moet doen?
spoiler:
Psycho staat daar maar in die kamer met de gijzelaar.
Bij objectives staat dat ik die researchers moet gaan zoeken bij een excavation site.
Bij objectives staat dat ik die researchers moet gaan zoeken bij een excavation site.
Moet ik maar op goed geluk (heb wel een idee welke kant ik op moet natuurlijk) gaan zoeken? Op mijn map staat namelijk niets aangegeven van een nieuw checkpoint o.i.d.
Edit: Oh ja, ik heb al een paar keer een eerdere savegame geladen (niet te ver terug), maar dat mocht niet baten.
[ Voor 9% gewijzigd door Zamorano op 22-11-2007 22:52 ]
als je alle tanks hebt gemolt moet er iets gebeuren hoor volgens mijZamorano schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:46:
Ben net begonnen met Crysis en vraag me nu af of ik last heb van een bug, of dat het gewoon zo hoort.
spoiler:Ik ben in het 2e level bij het dorp aangekomen waar je een gijzelaar moet localiseren in een school. Zo gezegd zo gedaan, hele dorp uitgemoord en de gijzelaar gevonden. Daarna de tanks gesloopt met de missile launcher.
Maar wat dan? Hoor je dan niet van Prophet of Psycho te horen te krijgen wat je daarna moet doen?spoiler:Psycho staat daar maar in die kamer met de gijzelaar.
Je moet idd ff kijken of die eerste tank wel helemaal opgeblazen is..
Kepi_nl
Het zijn 2 tanks toch, of zijn er nog meer die niet aangegeven staan op mijn map? Die zijn allebei zo opgeblazen als het maar zijn kan.
rofl kom er net achter dat ik 16x AF aan had staan + vscync override... dat trekt idd behoorlijk je FPS omlaag, nog maar eens testen danpeakaboo schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:40:
lol net crysis vers geinstalleer met de ati hotfix driver (dus niet de 7.11 want die decreasen de performance) en ff gechecked:
1920x1200 met 4x AA en alles op very high resulteerde in maar liefst 5 tot misschien 7-8 FPS gemiddeldHoezo zwaar? Maargoed, er is geen enkele single card die dit soepel zou kunnen draaien op het moment...
zijn er idd twee, daarna hoor je je teamgenoot en komt er een nieuw 'groen punt' op je map... loop anders eens richting een waterval welke aan de andere kant rechts van het dorp ligt van waar je vandaan kwam. succes!Zamorano schreef op donderdag 22 november 2007 @ 23:00:
Het zijn 2 tanks toch, of zijn er nog meer die niet aangegeven staan op mijn map? Die zijn allebei zo opgeblazen als het maar zijn kan.
Is een bug denk ik dat die punt niet verschijnt soms. Ik had het ook.
Dit had ik zelf ook. Is inderdaad een bug, ik heb gelezen dat meerdere mensen er last van hebben.Zamorano schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:46:
Ben net begonnen (ergens in het 2e level) met Crysis en vraag me nu af of ik last heb van een bug, of dat het gewoon zo hoort.
spoiler:Ik ben in het 2e level bij het dorp aangekomen waar je een gijzelaar moet localiseren in een school. Zo gezegd zo gedaan, hele dorp uitgemoord en de gijzelaar gevonden. Daarna de tanks gesloopt met de missile launcher.
Maar wat dan? Hoor je dan niet van Prophet of Psycho te horen te krijgen wat je daarna moet doen?spoiler:Psycho staat daar maar in die kamer met de gijzelaar.
spoiler:
Je moet tegenovergesteld van waar je de map inkwam er weer uit gaan. Als je dus als het ware terug zou lopen naar dat benzinestation en die brug, moet je linksaf gaan. Richting het noorden. Je kunt dan daar het bos in, over die rotsen superjumpen. Volg het water een heel stuk tot je uiteindelijk bij een grot komt. Daar ga je in en dan is het level over.
Ik heb hier zelf een behoorlijke tijd over gedaan. Vond ik erg frustrerend.
Overigens had ik later in het spel last van een soortgelijke bug, waar mijn objectives niet geupdate werden.
Mike,
Verwijderd
Heb het spel puur getest om de hardware te zien werken ermee. Dual core 6600 met een 8800gts320. Het spel set automatisch alles op medium.
Heb geprobeerd op een tank van de vijand te klimmen en daar een granaat in te gooien, dan loopt het spel vast. In het ice level moest ik alles op low setten omdat het niet meer te spelen was. Verder aan het eind bij een level, ga maar niets zeggen om de fun niet te spoilen, maar daar krijg je geen normaal beeld meer, alles word dan in direhoeken weergegeven.
Dit alles met Nvidia driver 7.15.11.6369. Moet wel zeggen dat het in de verte wegkijken een misser vind aangezien hoe lager je settings staan hoe meer blur je krijgt te zien.
Tevens loopt het geheugen af en toe vol tot 100%, heb er 2gigg in zitten en dan of je krijgt een lange pauze of het spel slaat vast. Voor het lang aangekondigde spel vind ik Crysis erg tegen vallen. De eyecandy is best redelijk, zei het niet dat ik het niet erg kleurrijk vind en alles een beetje in herhaling valt. Ook het richten op hoofden schiet niet op, soms heb je gewoon een hele klip nodig om 1 enemy uit te schakelen. Single shot, maar ook in burst fire kan het soms erg lang duren voor een vijand om gaat.
Speel ik daarna weer FarCry, ter vergelijk, dan is het toch wel een heel verschil qua gamelay maar zeker ook de kleuren zijn daar velen malen mooier. Ik weet, Noord Korea is niet zo een mooi land maar kies dan een ander land uit als thema of verzin een naam, om niet in de problemen te komen. Wel moet ik zeggen dat de engine grote landschappen kan weergeven, jammer dat ze er imo te weinig mee gedaan hebben
Heb geprobeerd op een tank van de vijand te klimmen en daar een granaat in te gooien, dan loopt het spel vast. In het ice level moest ik alles op low setten omdat het niet meer te spelen was. Verder aan het eind bij een level, ga maar niets zeggen om de fun niet te spoilen, maar daar krijg je geen normaal beeld meer, alles word dan in direhoeken weergegeven.
Dit alles met Nvidia driver 7.15.11.6369. Moet wel zeggen dat het in de verte wegkijken een misser vind aangezien hoe lager je settings staan hoe meer blur je krijgt te zien.
Tevens loopt het geheugen af en toe vol tot 100%, heb er 2gigg in zitten en dan of je krijgt een lange pauze of het spel slaat vast. Voor het lang aangekondigde spel vind ik Crysis erg tegen vallen. De eyecandy is best redelijk, zei het niet dat ik het niet erg kleurrijk vind en alles een beetje in herhaling valt. Ook het richten op hoofden schiet niet op, soms heb je gewoon een hele klip nodig om 1 enemy uit te schakelen. Single shot, maar ook in burst fire kan het soms erg lang duren voor een vijand om gaat.
Speel ik daarna weer FarCry, ter vergelijk, dan is het toch wel een heel verschil qua gamelay maar zeker ook de kleuren zijn daar velen malen mooier. Ik weet, Noord Korea is niet zo een mooi land maar kies dan een ander land uit als thema of verzin een naam, om niet in de problemen te komen. Wel moet ik zeggen dat de engine grote landschappen kan weergeven, jammer dat ze er imo te weinig mee gedaan hebben
Verwijderd
Need help, ik zit samen met prophet in een soort grote kuil waar we die blauwe monsters hebben afgemaakt. Zijn pak werkt niet meer en hij vriest dood. Ik kom maar niet uit die kuil, de rotsen zijn de glad en ik raak niet meer boven. Hoe kom je hieruit en waar? Na drie dagen geef ik het op. Help me out please.
Als het goed is kun je recht tegenover het monster uit de kuil en dan via dat stukje achter de dozen zo uit die research centre komen. Daar is het wel pikkedonker omdat het inmiddels nacht geworden is. Je moet dus even door een stukje zwart level.
Verwijderd
Ik snap niet waarom iedereen met een gts320 op medium speelt en zegt dat het niet draait
Ik speel ook met een c2d 4,0 ghz een gts320 680/1980 en 2 gig 900mhz. En ik speel het echt zonder problemen op high met 25-30 fps (wel shadows op medium).
En dan heb ik in de sneeuw maps en de laatste map (dek) wel minder, rond de 16-22 fps.
maar ik heb zeker nog 2 gig meer nodig dat merk je pas vanaf de sneeuw levels.
Ik speel ook met een c2d 4,0 ghz een gts320 680/1980 en 2 gig 900mhz. En ik speel het echt zonder problemen op high met 25-30 fps (wel shadows op medium).
En dan heb ik in de sneeuw maps en de laatste map (dek) wel minder, rond de 16-22 fps.
Verwijderd
Euh, ik denk dat je op een ander level zit. Ik ben op level 8 : Escort Prophet Out of the SphereMarkicks schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:01:
Als het goed is kun je recht tegenover het monster uit de kuil en dan via dat stukje achter de dozen zo uit die research centre komen. Daar is het wel pikkedonker omdat het inmiddels nacht geworden is. Je moet dus even door een stukje zwart level.
Ik raak hier maar niet uit.
Hier met een athlon 5000 black edition op 3.1, 3gb ram en een gts320 op 640/1500.950. Speelt het allemaal behoorlijk vlotjes op high, shadows op medium en water op very high. De fps zakken heel af en toe eens onder de 20 maar het grootste deel van t spel hangt deze rond de 25 en meer.Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:52:
Ik snap niet waarom iedereen met een gts320 op medium speelt en zegt dat het niet draait![]()
Resolutie is dan wel laag, 1024x768.
Zag je Prophet niet op de map? ( blauw vinnetje ), zoek hem op, hij loopt dan samen met je de grot in..mats schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:52:
[...]
als je alle tanks hebt gemolt moet er iets gebeuren hoor volgens mij
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 05:00:
Need help, ik zit samen met prophet in een soort grote kuil waar we die blauwe monsters hebben afgemaakt. Zijn pak werkt niet meer en hij vriest dood. Ik kom maar niet uit die kuil, de rotsen zijn de glad en ik raak niet meer boven. Hoe kom je hieruit en waar? Na drie dagen geef ik het op. Help me out please.
spoiler:
Zo snel als je kunt alle enemies doodschieten. Als er niets gebeurt heb je er één gemist die ergens in die kuil uit zijn spreekwoordelijke neus zit te vreten. In dat geval beetje rondlopen tot je hem tegenkomt. Als ze echt allemaal dood zijn ontploft er een stuk rotsmuur waar jij en Prophet vervolgens doorheen moeten. Daarachter bevindt zich een brandend wrak van een jeep alwaar Prophet zich weer kan opwarmen. Dit herhaalt zich een paar keer, dus Prophet beschermen tegen enemies, doorlopen, opwarmen, etc. Als laatste moet je een brug over die je uit de sphere leidt.
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Daar was ik al bang voor.mikeya schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 00:46:
[...]
Dit had ik zelf ook. Is inderdaad een bug, ik heb gelezen dat meerdere mensen er last van hebben.
spoiler:Je moet tegenovergesteld van waar je de map inkwam er weer uit gaan. Als je dus als het ware terug zou lopen naar dat benzinestation en die brug, moet je linksaf gaan. Richting het noorden. Je kunt dan daar het bos in, over die rotsen superjumpen. Volg het water een heel stuk tot je uiteindelijk bij een grot komt. Daar ga je in en dan is het level over.
Ik heb hier zelf een behoorlijke tijd over gedaan. Vond ik erg frustrerend.
Overigens had ik later in het spel last van een soortgelijke bug, waar mijn objectives niet geupdate werden.
Ik weet idd waar ik heen moet, maar ik wil toch nog even kijken of ik het werkend krijg.
Als je de school in gaat (niet bij de deur van die kamer, maar echt als je het gebouw inloopt), zegt Psycho normaal gesproken ook iets (dat had ik de 1e keer dat ik dit stukje speelde, ik ben daarna opnieuw begonnen) maar dat gebeurt niet.
Ook zag ik een error in een logbestandje waaruit blijkt dat een bepaalde event trigger niet werkt. Volgens mij heeft e.e.a. met elkaar te maken.
Verwijderd
mja ikke met 1280x1024, dan hoor jij eigenlijk nog een hogere fps te hebbenDeagle schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:19:
[...]
Hier met een athlon 5000 black edition op 3.1, 3gb ram en een gts320 op 640/1500.950. Speelt het allemaal behoorlijk vlotjes op high, shadows op medium en water op very high. De fps zakken heel af en toe eens onder de 20 maar het grootste deel van t spel hangt deze rond de 25 en meer.
Resolutie is dan wel laag, 1024x768.
Ik vind de fps zeker niet tegenvallen. Dit is dus echt een spel voor de echte hardware clockers...als ik met mijn hardware op stock speeds zou draaien krijg ik het niet eens opgestart waarschijnlijk
spellen waarbij je 80+ fps hebt zijn gewoon niet leuk meer. dan is het geen uitdaging en dan moet je het spel gaan spelen omdat het leuk is ofzo
In de review van gamekings werd crysis uitgetest op 2 pc's. Linksboven op het scherm zag je cijfers met het aantal framerates die werden weergeven p/s. Met welk programma is dit mogelijk? Er zijn een boel progs om je framerate te kunnen zien. Maar ik vond die van gamekings wel geinig met dat cijfer linksboven. Weet iemand welke dit is? Conclusie van hun review is dat het spel ook niet te spelen was op de beste gamepc van NL. Wel een vreemd verhaal vond ik.
[ Voor 7% gewijzigd door Tasminos op 23-11-2007 13:07 ]
Dit kan gewoon met frapsDiamond AT schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:02:
In de review van gamekings werd crysis uitgetest op 2 pc's. Linksboven op het scherm zag je cijfers met het aantal framerates die werden weergeven p/s. Met welk programma is dit mogelijk? Er zijn een boel progs om je framerate te kunnen zien. Maar ik vond die van gamekings wel geinig met dat cijfer linksboven. Weet iemand welke dit is? Conclusie van hun review is dat het spel ook niet te spelen was op de beste gamepc van NL. Wel een vreemd verhaal vond ik.
http://www.fraps.com/
Verwijderd
Fraps is dat programma.Diamond AT schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:02:
Weet iemand welke dit is?
Idd met Fraps of gewoon even in de console van Crysis zelf het volgende intype:Diamond AT schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 13:02:Linksboven op het scherm zag je cijfers met het aantal framerates die werden weergeven p/s. Met welk programma is dit mogelijk?
code:
1
| r_displayinfo 1 |
(gevolgd door een enter uiteraard)
[ Voor 33% gewijzigd door Gody op 23-11-2007 13:17 ]
Mja al die extra info is nogal storend vind ik. Fraps is onopvallend en toch handig
Verwijderd
ehuuu.... Ik ben er eerst in 'normaal' doorgegaan... Maar daar vloog ik letterlijk door... Nu speel ik op max difficulty, en zelfs dan nog vind ik het niet zo erg moeilijk...DeathLaws schreef op woensdag 14 november 2007 @ 19:30:
Damn echt moeilijk spelen ik speel nog op normaal niveau , kan me nie voorstellen als ik hard ofzo zou spelen
Respect voor Crytek ze hebben echt een heel mooi spel gemaakt !!
Qua realisme, zeer knap... grafisch, geluid, fysieke wereld, zeer mooi gedaan...
Qua maps... ik zou het mss beter gevonden hebben om nog 1 map meer te maken voor in de 'begin-fase'. (Meer uitleg)... En mss nog eentje meer voor de 'eind-fase' (dat het net dat ietsje langer duurt)... Maar kom, dat is maar mijn gedacht, en zelfs nu is dit zoals we onderhand gewoon zijn van crytek, een super-game... Wat mij wel opviel is dat, op mijn systeem, de latere, en vooral de laatste map blijkbaar veel meer belastend is dan de 'eerste' maps voor een systeem, waar de eerste en beginnende maps echt zonder schokken op 1680 x 1050 vloog, schokte mijn pc zich met dezelfde setting door de laatste maps... details, i know... maar toch...
Ik heb de mp al een paar uurtjes geprobeerd, en het ziet er wel veel belovend uit. Maar het schijnt niet echt 'mijn ding' te zijn... ik mis daarin een beetje echte vuurgevechten, meestal lig ik of mijn tegenstander neer met max 10 kogels, 5 als je zeer goed bent... wat de 'gevechten' niet echt lang laat duren... Ik voorzie ook nogal veel gesnipe en camping.... Maar kom, wederom, een persoonlijk gedacht... Sommigen houden ervan, anderen haten het...
Dit is althans voor mij een game waar ik makkelijk 5 x na elkaar kan doorspelen znder dat het begint te vervelen... Altijd andere situaties... Maar echt onmogenlijk is het zelfs niet op de moeilijkste setting, verre van.
in vista ben ik maar ongeveer 800mb kwijt in mijn ram en met xp ongeveer 1400mb
dit is een dx9 getweakte setting..
en ik heb het ook in dx10 op vista dan gebruikt crysis bij mij ook maar 800mb..
meer mensen dit?
en waar blijven die golven in de zee?????
en heeft iemand al een tornado meegemaakt op een dx10 server? ik alleen nog day/night cycle
dit is een dx9 getweakte setting..
en ik heb het ook in dx10 op vista dan gebruikt crysis bij mij ook maar 800mb..
meer mensen dit?
en waar blijven die golven in de zee?????
en heeft iemand al een tornado meegemaakt op een dx10 server? ik alleen nog day/night cycle
[ Voor 25% gewijzigd door murky123 op 23-11-2007 15:35 ]
Nah, ben nu bij dat level waarin je een stukje moet vliegen, performance kakt echt gigantisch in. Bij zo een lomp dropshipje zou je toch wel een aparte gunner positie verwachten ipv een combined pilot gunner gedeelte. Ik ben waarschijnlijk een slechte vlieger
Maar na 3x proberen heb ik er even genoeg van
Iemand nog tips?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Nou hendig...Crysis is nauwelijks mooier te noemen.darkphoenix schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:52:
Wat ken mij het nou verrotten dat er krabben en vissen in de zee "bewegen"
Ik vind CoD4 een veel mooiere sfeer hebben dan Crysis. Crysis SP is misschien leuk maar de MP zuigt aan alle kanten. Er zit 0,0 gameplay in. Dat is ook te zien aan de Xfire top10. Crysis is daar nog niet eens te vinden. De omgevingen zijn aardig mooi ja, het water is ok. De lucht/wolken zijn ook mooier dan bij CoD4. Maar de models zijn ook spuuglelijk. Zonder AA ziet dit spel er niet uit. En dan nog dat been als je naar de grond kijkt, zie je zo 1 been van jezelf. Nja sorry hoor maar lijkt wel of ik op een of ander paardje zit te rijden ipv dat het m'n eigen been is. (en waarom zie je maar 1 been???)
Nouja goed dit zijn maar de details. Maar voor mij wel belangrijk. Ik vind de models van CoD4 simpelweg veel mooier en ik heb niet eens maar naar Crysis omgekeken sinds ik CoD4 heb. Gewoon een gehyped spel, zoals verwacht (En ik heb het nog wel origineel gehaald)
Net als Farcry, multiplayer van niks. Daarnaast het spel loopt voor geen meter. Allemaal onderlinge afspraakjes tussen Nvidia en Crytek om weer aan de haal te gaan met een nieuwe serie dadelijk. Marketing bullshit. En fotorealistische graphics m'n kont. Zelfs op Very High geen fotorealisme, niet dat het dan lelijk is maar op 5 fps is het toch niet te spelen. CoD4 loopt tenminste heerlijk op een 8800. Dat ze die DX10 maar lekker in hun kont duwen
En ik weet waar ik over praat want ik heb beide spellen (origineel) gespeeld
Of is er hier misschien iemand die mij kan uitleggen wat er zo fantastisch is aan Crysis (Multiplayer dan he)? Ik zie het niet, je joined een server en je staat daar wat. Dan kun je vervolgens 10 km gaan lopen/rijden om ergens met een beetje geluk een vijand te zien lopen. Ik zie het hele doel van de multiplayer niet. En die vehicles wat zijn dat voor vliegende olifanten dan?
Jullie praten hier alleen over die verdomde singleplayer, waar je 2 daagjes zoet mee bent. Onderzoek eens de multiplayers en kom er dan vanzelf achter dat CoD4 geniaal is i.t.t. Crysis?
[ Voor 3% gewijzigd door SuX DeLuXe op 23-11-2007 16:45 ]
Verwijderd
nou cod4 is ook niet geniaal , je lijkt wel cod4 fanboy , sorry hoor maar hier kan ik nou dus niet tegen, merja het zal jou wat aan je kont roesten
trouwens , sommige hypen het spel te veel,maar jij kraakt het te veel af
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2007 16:59 ]
ja ik vind het gewoon tegenvallen.Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:54:
nou cod4 is ook niet geniaal , je lijkt wel cod4 fanboy , sorry hoor maar hier kan ik nou dus niet tegen, merja het zal jou wat aan je kont roesten
Ben ook zwaar teleurgesteld in het spel. Singleplayer is misschien lekker, en ja het is mooi. Maar het loopt zwaar klote en dan die multiplayer? Wat moet ik daarvan denken? Kan iemand mij dan uitleggen wat ik gemist heb aan die multiplayer? Ik vind er weinig aan....
OMG ik wil ook mp doen, maar ik zit hier nog met de gekraakte crysis op mn broers pc. Mijn mobo is kapot en kan pas volgende week mp doen.Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:30:
[...]
mja ikke met 1280x1024, dan hoor jij eigenlijk nog een hogere fps te hebben
Ik vind de fps zeker niet tegenvallen. Dit is dus echt een spel voor de echte hardware clockers...als ik met mijn hardware op stock speeds zou draaien krijg ik het niet eens opgestart waarschijnlijknu met 25-30 fps. en ik ben nu echt aan het clocken speciaal voor crysis heb ik het idee, want je geheugen van 800mhz naar 940 mhz scheelt toch echt wel i.c.m. een 6750 naar 4ghz en een vga op 680core
![]()
spellen waarbij je 80+ fps hebt zijn gewoon niet leuk meer. dan is het geen uitdaging en dan moet je het spel gaan spelen omdat het leuk is ofzoCrysis is leuk omdat het zo gruwelijk zwaar is
Mp rockt wel hard
Verwijderd
Nou ik vind het ook maar gehyped hoor, ik speel met een C2D E6850 op 3,6 GHz, 4 GB Geheugen op 800 MHz 4-4-4-12 en een 8800 GTS 640 MB op 705/2180/1620 en als het dan nog nie vloeiend loopt op 1360x768 weet ik genoeg, niet kopen, ik download hem wel, speel de single player ff en koop CoD 
Ik vind dat ik met deze settings elke game op High 4xaa/8xaf op zeker 45 fps moet kunnen spelen, ik zit nu op 39 frames, op zich ook niet zeer slecht maar wel voor een GraKa van 300 Euro die 37% is overgeklokt (maximaal)!
Oke het ziet er niet lelijk uit ofzow maar ook zeker niet super mooi, kijk eens naar een soort van platen langs de huizen, het lijkt wel of we op graphics van 5 jaar terug zitten...
En 1360x768 is erg licht (lichter dan 1280x1024) dus ik vind dit gewoon belachelijk, Gears of War, Unreal Tournament, TimeShift, Call of Duty 4, allemaal games die er prima/perfect uitzien, maar wel op altijd meer dan 60 fps draaien (overklok hoef ik niet eens te activeren bij deze games, eigenlijk alleen Crysis wil per see die overklok)!
Ik vind dat ik met deze settings elke game op High 4xaa/8xaf op zeker 45 fps moet kunnen spelen, ik zit nu op 39 frames, op zich ook niet zeer slecht maar wel voor een GraKa van 300 Euro die 37% is overgeklokt (maximaal)!
Oke het ziet er niet lelijk uit ofzow maar ook zeker niet super mooi, kijk eens naar een soort van platen langs de huizen, het lijkt wel of we op graphics van 5 jaar terug zitten...
En 1360x768 is erg licht (lichter dan 1280x1024) dus ik vind dit gewoon belachelijk, Gears of War, Unreal Tournament, TimeShift, Call of Duty 4, allemaal games die er prima/perfect uitzien, maar wel op altijd meer dan 60 fps draaien (overklok hoef ik niet eens te activeren bij deze games, eigenlijk alleen Crysis wil per see die overklok)!
Je kan overklokken wat je wilt maar crysis kan je niet fatsoenlijk draaien met een single vga kaart met acceptabele frames... helaas.
wat loop nje nou te blaten met 60 fps ???
das echt helemaal nergens voor nodig.
ik draai em op 25 fps ofzo en heb totaal heen last dat opeens de enemy een meter opzij staat ofzo?
das echt helemaal nergens voor nodig.
ik draai em op 25 fps ofzo en heb totaal heen last dat opeens de enemy een meter opzij staat ofzo?
Draait hier op mijn enkele x1950pro (AGP) op medium settings echt wel acceptabele frames hoor (>30).
Verwijderd
Tijdje gelden vroeg ik waarom ik COD4 niet over de (marktplaats) muur zou gooien nu ik Crysis heb.Misanthrope schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:44:
[...]
Nou hendig...Crysis is nauwelijks mooier te noemen.
Wat ken mij het nou verrotten dat er krabben en vissen in de zee "bewegen"
Ik vind CoD4 een veel mooiere sfeer hebben dan Crysis. Crysis SP is misschien leuk maar de MP zuigt aan alle kanten. Er zit 0,0 gameplay in. Dat is ook te zien aan de Xfire top10. Crysis is daar nog niet eens te vinden. De omgevingen zijn aardig mooi ja, het water is ok. De lucht/wolken zijn ook mooier dan bij CoD4. Maar de models zijn ook spuuglelijk. Zonder AA ziet dit spel er niet uit. En dan nog dat been als je naar de grond kijkt, zie je zo 1 been van jezelf. Nja sorry hoor maar lijkt wel of ik op een of ander paardje zit te rijden ipv dat het m'n eigen been is. (en waarom zie je maar 1 been???)
Nouja goed dit zijn maar de details. Maar voor mij wel belangrijk. Ik vind de models van CoD4 simpelweg veel mooier en ik heb niet eens maar naar Crysis omgekeken sinds ik CoD4 heb. Gewoon een gehyped spel, zoals verwacht (En ik heb het nog wel origineel gehaald)
Net als Farcry, multiplayer van niks. Daarnaast het spel loopt voor geen meter. Allemaal onderlinge afspraakjes tussen Nvidia en Crytek om weer aan de haal te gaan met een nieuwe serie dadelijk. Marketing bullshit. En fotorealistische graphics m'n kont. Zelfs op Very High geen fotorealisme, niet dat het dan lelijk is maar op 5 fps is het toch niet te spelen. CoD4 loopt tenminste heerlijk op een 8800. Dat ze die DX10 maar lekker in hun kont duwen![]()
En ik weet waar ik over praat want ik heb beide spellen (origineel) gespeeld
Of is er hier misschien iemand die mij kan uitleggen wat er zo fantastisch is aan Crysis (Multiplayer dan he)? Ik zie het niet, je joined een server en je staat daar wat. Dan kun je vervolgens 10 km gaan lopen/rijden om ergens met een beetje geluk een vijand te zien lopen. Ik zie het hele doel van de multiplayer niet. En die vehicles wat zijn dat voor vliegende olifanten dan?
Jullie praten hier alleen over die verdomde singleplayer, waar je 2 daagjes zoet mee bent. Onderzoek eens de multiplayers en kom er dan vanzelf achter dat CoD4 geniaal is i.t.t. Crysis?
Jouw 'recensie' doet mij nog eens goed nadenken.
Eindelijk eens een mening die onderbouwd is. Of ik er nou mee eens ben of niet!
Maar ik ga nu toch echt weer Crysissen
2 benen... Met 1 been sta je alleen iets meer naar voren, maar als je loopt zie je gewoon beide benen hoor.Misanthrope schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:44:
[...]
En dan nog dat been als je naar de grond kijkt, zie je zo 1 been van jezelf. Nja sorry hoor maar lijkt wel of ik op een of ander paardje zit te rijden ipv dat het m'n eigen been is. (en waarom zie je maar 1 been???)

Verwijderd
overigens...
wat een gemopper over de korte tijdsduur van de SP (ben al meer dan 15 uur bezig
)... maar ik heb zojuist al even naar maps/mods gegoogeld en daar zitten nu al wel geinige tussen (en dat een week na de release).. dus nog oneindig veel SP genot.
Of sla ik de plank helemaal mis?
wat een gemopper over de korte tijdsduur van de SP (ben al meer dan 15 uur bezig

Of sla ik de plank helemaal mis?
Ok, de multiplayer mag nu toch echt de kast in. Teveel bugs waar ik me mateloos aan erger terwijl deze allang in de beta zaten en zelfs nu nog niet gefixed zijn. De patch komt dus telaat.
Leuk als Vtol's en Heli's amper neergehaalt kunnen worden als er 2-3 rondvliegen, ook leuk dat de Anti-Air Vehicle besluit om zich op te blazen met mouse1. Ook leuk dat raketten door vliegtuigen heen gaan etc.
Geef mij maar Unreal Tournement 3, die game is 3 dagen uit en er is nu al een patch voor. Dat noem ik pas luisteren naar de community.
Leuk als Vtol's en Heli's amper neergehaalt kunnen worden als er 2-3 rondvliegen, ook leuk dat de Anti-Air Vehicle besluit om zich op te blazen met mouse1. Ook leuk dat raketten door vliegtuigen heen gaan etc.
Geef mij maar Unreal Tournement 3, die game is 3 dagen uit en er is nu al een patch voor. Dat noem ik pas luisteren naar de community.
Verwijderd
Goh... en jij was nog wel zo enthousiast over dit spelMOAW schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 18:30:
Ok, de multiplayer mag nu toch echt de kast in. Teveel bugs waar ik me mateloos aan erger terwijl deze allang in de beta zaten en zelfs nu nog niet gefixed zijn. De patch komt dus telaat.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Slow-chat, offtopic replies, technische vragen, en vragen over performance horen _niet_ in dit topic thuis!
Slow-chat, offtopic replies, technische vragen, en vragen over performance horen _niet_ in dit topic thuis!