Het is ook niet voor de demo bedoeltTed56 schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:23:
[...]
Ok geprobeerd bij de demo maar ging denk niet helemaal goed, nu heb ik een heel onscherp beeld. Raar.
2 seconden googlemelly schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:12:
Doe mij eens een linkje naar een plasma van deze omvang die fullhd is?
Nog nimmer gezien (serieus)..zover ik weet zijn alleen LCD schermen FullHD.
Je hebt idd. wel gelijk dat bij de 1024x768 reso. schermen om HDready schermen gaat..
Inderdaad zijn er ook plasma's die niet HDready zijn.
Maar een plamsa in FullHD???....ben benieuwd
[...]
http://hear.nl/news/3566-...-HD-VIERA-Plasma-tvs.html
geinig spel. Alleen dat einde
blup
Ik heb wat tweakfiles gevonden, ook voor low en medium settings:
http://www.9lives.be/forum/showthread.php?p=9355455
Schijnt performance te verbeteren en sommige dingen mooier te maken.
Ik ga de medium settings zo even proberen in ieder geval.
http://www.9lives.be/forum/showthread.php?p=9355455
Schijnt performance te verbeteren en sommige dingen mooier te maken.
Ik ga de medium settings zo even proberen in ieder geval.

Shadowmaps kleiner, texture compressie uit (vereist min 2gb ram), meer opdrachten doorsluiten naar core 2 en 4, bepaalde shaders aangepast, HDR aangepast, drawdistance voor planten/bomen uit het zicht aangepast, particles aangepast (onzichtbare particles).
En nog veel meer, alleen is het veel klooien met instellingen en kijken of ze geen enorme drops veroorzaken.
Boosdoenners tot nu toe:
Drawdistance (Object detail)
HDR (Shader detail)
Shadowmaps (Shadow detail)
Anti-Aliasing
Deze zijn op dit moment één van de zwaarste dingen voor het spel, shadowmaps staan op 2048 op Very High, en dit killed de performance met 4FPS. Uit tests gebleken kan het tot 8096 en gaat er dan doodleuk 12fps vanaf, alleen zie je nauwelijks verschil.
Heb alles zelf getest met de ingame benchmark, en meer dan 25 loops gedaan om alles te checken. Hopelijk kan ik later de config plaatsen, alleen zijn er nog wat kleine dingen die anders moeten.
melly schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:20:
[...]
spoiler:Als ik denk waar je zit moet je naar zo'n deur toe zweven.
Er zijn er 3 in totaal..aan 1 kant zijn er 2 boven elkaar en je moet naar de bovenste toe.
Zat hier ook even vast omdat ik de bovenste deur niet zag.
spoiler:
Ik loop tegen het zelfde probleem aan. En ging door jou uitleg naar de bovenste deur toe. (boven de deur waar jezelf uit kwam) Maar die deur gaat mooi niet open! Moet ik eerst iets doen in die ruimte ofzo?
Level "Core" is het trouwens.
Level "Core" is het trouwens.
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
De draw distance vergroten is gelukt... maar dan alleen in de SP modus. MP heeft vaststaande waarden , lijkt het wel en ik krijg het niet voor elkaar om het te veranderen (als het al mogelijk is)Flipjack schreef op zondag 18 november 2007 @ 01:40:
Kun je view/draw distance in de multiplayer ook veranderen? Want met e_view_dist_ratio=[getal] (en soortgelijke commando's) gebeurt er niks. De view distance ratio blijft stokstijf op 60 staan. Een grotere viewdistance is in mappen als Mesa erg handig als je in een heli of Vtol zit, daarom zou ik m graag vergroten. Met google kom ik niet erg ver, maar misschien dat 1 van jullie er iets op heeft gevonden?
Edit:
Het gaat me dus om de pop-ups van de struiken en schaduw weg te halen, of iig te verleggen
offtopic:
ja, ik quote mezelf
, maar de stroom aan posts gaat zo snel dat je er nauwelijks tussenkomt 
ja, ik quote mezelf

Verwijderd
Ja ik gebruik 32bit weet jij wat ik meschien kan doen om het beter te laten lopen?Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 23:35:
[...]
Draai je in 64bit? 32bit is niet goed supported. Kreeg daar ook vaak errors waardoor ik moest saven en de editor restarten. In 64bit nog niet tegengekomen.
ik heb al 2gb ram en een 8800GTX dus ik heb al bijna 3gb in totaal.
Systeemgeheugen met Videogeheugen bij elkaar optellen is als appels en perenVerwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:30:
[...]
Ja ik gebruik 32bit weet jij wat ik meschien kan doen om het beter te laten lopen?

Videogeheugen word gebruikt voor texture's etc op je scherm, en systeemgeheugen vooral objecten.
Irritant zeg, gisteravond zonder problemen crysis retail zitten spelen onder XP met de nieuwste drivers 169.09, eerste level.
Wil ik vandaag verder gaan en laatste save laden dan krijg ik een Crash to Desktop.....
Hij laadt m tot 100%, vraagt om willekeurige knop in te drukken. Als ik dat doe wordt het scherm zwart en dan CTD.......
Gaar hoor.
Behalve dat je met de gekochte retail je DVD steeds erin moet stoppen krijg ik ook steeds zo'n securom error.
Heb nu de gecrackte exe genomen en dan werkt het wel. Echt belachelijk dit.
Wil ik vandaag verder gaan en laatste save laden dan krijg ik een Crash to Desktop.....
Hij laadt m tot 100%, vraagt om willekeurige knop in te drukken. Als ik dat doe wordt het scherm zwart en dan CTD.......
Gaar hoor.
Behalve dat je met de gekochte retail je DVD steeds erin moet stoppen krijg ik ook steeds zo'n securom error.
Heb nu de gecrackte exe genomen en dan werkt het wel. Echt belachelijk dit.

[ Voor 24% gewijzigd door Help!!!! op 18-11-2007 16:01 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Niets. 32bit heeft slechtere geheugen management. Je stelt het crashen alleen maar uit.Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:30:
[...]
Ja ik gebruik 32bit weet jij wat ik meschien kan doen om het beter te laten lopen?
Ik citeer
REQUIRED SYSTEM SPECIFICATIONS:
* Windows XP 64 Bit Version SP 2 or Vista 64 Bit (ultimate suggested)
* RAM: 2 GB
* CPU: Intel Core 2.0 GHz or higher
* GPU: NVIDIA 7600 GT 256 MB / AMD X1600 PRO 256 MB or better
* Hard Drive: 12 GB or more of free space
* .Net Framework 2.0
* DirectX 9.0c
Running the Sandbox Editor under a 32bit OS can lead to
instabilities with production size levels due to the low amount of
virtual memory available. Though the Sandbox Editor can be used in
this configuration to learn the feature set its use on a 32bit OS
is not supported.
Probleem met beestje op het schip:
spoiler:
Ik zit nu op het vliegdekschip en ben net buiten gekomen met mijn nieuw gun
. Nu moet ik dat grote monster uitschakelen. Ik heb al mijn munitie enzo erop geschoten maar hij gaat maar niet dood. Zijn hier nog speciale dingen waar je op moet schieten ofzo?
Dat van je moet/mag WinVistaUltimate hebben lijkt me toch een beetje onzin of heb ik dat mis.REQUIRED SYSTEM SPECIFICATIONS:
* Windows XP 64 Bit Version SP 2 or Vista 64 Bit (ultimate suggested)
* RAM: 2 GB
* CPU: Intel Core 2.0 GHz or higher
* GPU: NVIDIA 7600 GT 256 MB / AMD X1600 PRO 256 MB or better
* Hard Drive: 12 GB or more of free space
* .Net Framework 2.0
* DirectX 9.0c
Running the Sandbox Editor under a 32bit OS can lead to
instabilities with production size levels due to the low amount of
virtual memory available. Though the Sandbox Editor can be used in
this configuration to learn the feature set its use on a 32bit OS
is not supported.

Is het dan zoveel beter tegenover Home Premium?
[ Voor 3% gewijzigd door movo. op 18-11-2007 16:32 ]
Bart1983 schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:12:
Probleem met beestje op het schip:
spoiler:Ik zit nu op het vliegdekschip en ben net buiten gekomen met mijn nieuw gun. Nu moet ik dat grote monster uitschakelen. Ik heb al mijn munitie enzo erop geschoten maar hij gaat maar niet dood. Zijn hier nog speciale dingen waar je op moet schieten ofzo?
spoiler:
Met de minigun 2x 500 kogels op zijn hoofd mikken en daarna 3 rakketen snel achter elkaar haalde hem echt neer, met wat Gauss Rifle schoten tussendoor.
Net even zitten testen, bewegende wolken krijg je door:
r_CloudsUpdateAlways=0
op
r_CloudsUpdateAlways=1
te zetten, alleen snoept dit 3-10FPS op! Dan maar af laten.
Nu even XF-I tweaks erin doen.
Verwijderd
nou ben nou bij het ijs gedeelte , moet hem op low zetten anders draaiet ie voor geen meter dat is toch redelijk zuur met 2x 8800gts sli x3210 3gb ram
Iemand Crysis kopen?
30 euro! (zonder verzendkosten)
Is nog in perfecte staat en nee ik hoef de cd-key niet want ik heb Cod4 al gekocht nu
30 euro! (zonder verzendkosten)
Is nog in perfecte staat en nee ik hoef de cd-key niet want ik heb Cod4 al gekocht nu

Wat valt er nog te zeggen? Beste engine ooit imo.
[ Voor 3% gewijzigd door Knaak op 18-11-2007 16:42 ]
@MOAW
Heb je dat met de eerder door jouw geposte link zo voor elkaar gekregen?
Bij mij ziet het er bij langerna niet zo uit.
@ MAOW, dat ziet er bijzonder mooi uit
Maar welke settings is dat? Volgens mij geen setting dat íemand hier soepel zou kunnen spelen 
Is dat met die tweaks die een paar pagina's terug stonden, zonder veranderingen verder?
Is dat met die tweaks die een paar pagina's terug stonden, zonder veranderingen verder?
HDR, Time of Day, collorcorrection, contrast, brightness, SSOA_darkening en eyeadoption aanpassen. Ik heb de screenshots zelf niet gemaakt, maar wat ik op mijn scherm heb komt aardig in de buurt. Alleen is het in sommige levels wél mooi, en in sommige totaal niet.Knetic schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:51:
@MOAW
Monster op schip.
spoiler:
Ik heb net het grote monster op het schip verslagen. Daarna verscheen er nog zijn super groot alien voertuig en die heb ik neergehaald. Vervolgens bij het mensje in ons schip gestapt om terug te vliegen naar het eiland. Toen begon hij te laden... Ik dacht mooi nu kunnen we even gaan huishouden op dat eiland met mijn tacgun (ik dacht trouwens dat deze mini atoombommen kon gooien? Het lijkt meer op een gewone raketlauncer?). Krijg ik in eens het aftiteling scherm te zien. Ik denk WTF is dit! Is dit echt het einde of is dit een foutje bij mij? 
Bart1983 schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:02:
Monster op schip.
spoiler:Ik heb net het grote monster op het schip verslagen. Daarna verscheen er nog zijn super groot alien voertuig en die heb ik neergehaald. Vervolgens bij het mensje in ons schip gestapt om terug te vliegen naar het eiland. Toen begon hij te laden... Ik dacht mooi nu kunnen we even gaan huishouden op dat eiland met mijn tacgun (ik dacht trouwens dat deze mini atoombommen kon gooien? Het lijkt meer op een gewone raketlauncer?). Krijg ik in eens het aftiteling scherm te zien. Ik denk WTF is dit! Is dit echt het einde of is dit een foutje bij mij?
spoiler:
Het einde. Je zou moeten wachten op Crysis 2
Wat een grap zegSplinter Cell schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:06:
[...]
spoiler:Het einde. Je zou moeten wachten op Crysis 2
http://forums.overclocker...p=10488222&postcount=2957
Ik vind dit de beste tweaks tot nu toe (thx to MOAW die de link stuurde)
Het is nog mooier dan very high en geeft een behoorlijke preformance boost, (op makkelijke stukken zelfs 20!! En op moeilijke stukken 2/7) En het is gewoon mooier, het draaid echt rete goed op een 8800GTS 320 mb op 1024x768 met avg zo'n 35, en op hele moeilijke stukken 20/25
Maar mee dan speelbaar imo
@hierboven
Ik vind het einde juist Masterlijk
Het is nog mooier dan very high en geeft een behoorlijke preformance boost, (op makkelijke stukken zelfs 20!! En op moeilijke stukken 2/7) En het is gewoon mooier, het draaid echt rete goed op een 8800GTS 320 mb op 1024x768 met avg zo'n 35, en op hele moeilijke stukken 20/25
@hierboven
Ik vind het einde juist Masterlijk
spoiler:
Lock up his position, we're (Foutje
) going back.... Wat wil je nog meer als laatste zin 
[ Voor 16% gewijzigd door rickyy op 18-11-2007 18:04 ]
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Die is toch wel zeeer netjes.MOAW schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:42:
[afbeelding]
Lees gewoon eventjes in plaats van een vraag te stellen die 1 post voor je is beantwoord...PainkillA schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:39:
[...]
Die is toch wel zeeer netjes.![]()
Heb je hier ook een config van
http://forums.overclocker...p=10488222&postcount=2957 dus.
1 Zonder taalfout (where -> we're)
Trouwens, die 2e screenshot is zo associaal mooi dat ik hem als wallpaper heb
[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 18-11-2007 17:45 ]
1600x1200 downsized, 16xAA met custom dx10 very high.PainkillA schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:39:
[...]
Die is toch wel zeeer netjes.![]()
Heb je hier ook een config van
Brightness hoger, eyeadaption hoger, shutterspeed hoger (blur), HDR map feller, en je hebt die kwaliteit. Alleen houd je dan een leuke 3fps over.
Dan zet je de AA tcoh uit? Ik zie nouwlijks verschil tussen 2x en 16x AAMOAW schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:55:
[...]
1600x1200 downsized, 16xAA met custom dx10 very high.
Brightness hoger, eyeadaption hoger, shutterspeed hoger (blur), HDR map feller, en je hebt die kwaliteit. Alleen houd je dan een leuke 3fps over.
Maar kan je svp een linkje sturen naar de wako doe dat heeft gemaakt?
Ik wil het ook zo
[ Voor 10% gewijzigd door rickyy op 18-11-2007 18:06 ]
http://www.nvnews.net/vbu...?p=1449127&postcount=2016
en
http://www.nvnews.net/vbu...?p=1452967&postcount=2024
Word alleen niet vermeld van die de screenshots zijn uit de 2e post, de eerste post is gemaakt met de config die ik al eerder poste.
Maar als je een beetje met de engine hebt geknoeid ben je er zo achter hoe anderen dat effect bereikt hebben
en
http://www.nvnews.net/vbu...?p=1452967&postcount=2024
Word alleen niet vermeld van die de screenshots zijn uit de 2e post, de eerste post is gemaakt met de config die ik al eerder poste.
Maar als je een beetje met de engine hebt geknoeid ben je er zo achter hoe anderen dat effect bereikt hebben
Edit...Laat maar..ik moet eerst leren lezenMOAW schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:42:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vreemd...ik heb ook die config file gebruikt maar bij mij zag het er toch niet zo uit.
[ Voor 15% gewijzigd door melly op 18-11-2007 19:00 ]
Lezen is imo ook een vak geworden tegenwoordig:melly schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:58:
[...]
Edit...Laat maar..ik moet eerst leren lezen
Vreemd...ik heb ook die config file gebruikt maar bij mij zag het er toch niet zo uit.
offtopic:
Dammit, snel editten he als ik wat post !!!!
Dammit, snel editten he als ik wat post !!!!
rickyy schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:33:
@hierboven
Ik vind het einde juist Masterlijk![]()
spoiler:Lock up his position, we're (Foutje) going back.... Wat wil je nog meer als laatste zin
MOAW schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:56:
[...]
HDR, Time of Day, collorcorrection, contrast, brightness, SSOA_darkening en eyeadoption aanpassen. Ik heb de screenshots zelf niet gemaakt, maar wat ik op mijn scherm heb komt aardig in de buurt. Alleen is het in sommige levels wél mooi, en in sommige totaal niet.
@MOAW:
Als je die config file gebruikt,moet je dan je settings op very high zetten en diegene die op custom staan op custom laten?
(snap niet dat het de eerste keer bij mij het er bepaald niet fraai uitzag)
Als je die config file gebruikt,moet je dan je settings op very high zetten en diegene die op custom staan op custom laten?
Ik heb hem net uitgespeeld. maar wil hem helemaal niet uitgespeeld hebben! Wanneer komt de opvolger? 
Het is zeker weten de beste singleplayer die ik ooit gespeeld heb. Echt heel gaaf!

Het is zeker weten de beste singleplayer die ik ooit gespeeld heb. Echt heel gaaf!
[ Voor 32% gewijzigd door ikbengoofy op 18-11-2007 19:18 ]
Weet iemand hoe je toch een crosshair kunt hebben als je delta speelt?
In diff_bauer.cfg is er niks van te vinden.
hud_crosshair_enable 1
en hud_crosshair doen niks
In diff_bauer.cfg is er niks van te vinden.
hud_crosshair_enable 1
en hud_crosshair doen niks
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Ik zit vast..
spoiler:
Als je op het vliegdekschip bent en je hebt net dat beest met 4 voeten dood, dan komt er naast het schip een nog groter ding uit het water. Hier moet je een paar kanonnetjes vanaf knallen en daarna komt hij boven het vliegdekschip zweven en stuurt constant 3 van die irritante beestjes naar je toe. Op een gegeven moment roept dat meisje "Nomad, blast open the hatch on the other side!" WAT bedoelt ze hiermee? Ik zit nou al 15 minuten op dat beest te knallen en probeer te vinden wat ze bedoelt maar kom niet verder...
57696520646974206c65657374206973206e657264
Even een printscreentje gemaakt. Wel JPG kwaliteit:

Sluuut schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:26:
Ik zit vast..spoiler:Als je op het vliegdekschip bent en je hebt net dat beest met 4 voeten dood, dan komt er naast het schip een nog groter ding uit het water. Hier moet je een paar kanonnetjes vanaf knallen en daarna komt hij boven het vliegdekschip zweven en stuurt constant 3 van die irritante beestjes naar je toe. Op een gegeven moment roept dat meisje "Nomad, blast open the hatch on the other side!" WAT bedoelt ze hiermee? Ik zit nou al 15 minuten op dat beest te knallen en probeer te vinden wat ze bedoelt maar kom niet verder...
spoiler:
Had ik ook, maar je moet netzolang schieten op waar die beestjes uitkomen tot het explodeerd, en dan blijft het gat open en kan je er een nuke op af vuren
(Waarom worden Emotiecons niet mee gespoilerd
rickyy schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:30:
[...]
spoiler:Had ik ook, maar je moet netzolang schieten op waar die beestjes uitkomen tot het explodeerd, en dan blijft het gat open en kan je er een nuke op af vuren
(Waarom worden Emotiecons niet mee gespoilerd)
spoiler:
Je kan ook gewoon een nuke gebruiken dat gat open te knallen. Wel ff goed richten zodat die gaat laden!
Hij heeft alle Cvars van Very high neergezet op High, en deze worden aangepast door system.cfgmelly schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:16:
@MOAW:
Dus je zet hem op High (xp/vista/32bit/64bit/dx9/dx10, altijd op high zetten) en spelen maar.
Very High en High doen hetzelfde, dus het maakt vrij weinig uit. Zolang je maar die system.cfg niet aanpast, want deze zet enkele instellingen lager waardoor je toch Very High graphics draait. Je bent vrijwel alleen Softshadows en Shadowblur kwijt, en voor de rest is er niet bepaald een merkbaar verschil (alleen als je weet waar je op moet letten
Net had ik het voor elkaar gekregen om de engine te overloaden. Echt lache als er 100x in console staat:
code:
1
| [Warning] 344: Engine overload |
Maarja wat wil je met 16xAA 16xAF en met alles tot het maximum (alle Cvar waardes op zijn Max). En dan ook nog eens tweaked HDR. Toen zat die echt aan zijn limiet.
Hmm, ik zit best wel vast..
spoiler:
bij de gedeelte ondergronds ofzo, in die mijn, waar je zwaartekrachtloosheid hebt.
Op een gegeven moment kom je bij poorten, die soms open gaan, en soms dicht. Je hoort Nomad nog zeggen ''It seems like there's a time sequence.'' Welke kant moet ik dan op? En dan? Ik snap er geen ruk van
ik heb tot nu toe alleen maar rondjes ''gevlogen''
Op een gegeven moment kom je bij poorten, die soms open gaan, en soms dicht. Je hoort Nomad nog zeggen ''It seems like there's a time sequence.'' Welke kant moet ik dan op? En dan? Ik snap er geen ruk van
PolluxDKB schreef op zondag 18 november 2007 @ 19:46:
Hmm, ik zit best wel vast..
spoiler:bij de gedeelte ondergronds ofzo, in die mijn, waar je zwaartekrachtloosheid hebt.
Op een gegeven moment kom je bij poorten, die soms open gaan, en soms dicht. Je hoort Nomad nog zeggen ''It seems like there's a time sequence.'' Welke kant moet ik dan op? En dan? Ik snap er geen ruk vanik heb tot nu toe alleen maar rondjes ''gevlogen''
spoiler:
Je moet naar de overkant zien te komen. De poorten hebben een timer in zich. Op een gegeven moment gaat de ene poort open, en de andere weer dicht. Gewoon net zolang wachten, tot dat je door heen kunt. Als je dat eenmaal hebt gedaan, dan moet je omhoog, naar het plafond. Je komt dan, twee gaten tegen, die zeg maar bubbeltjes achter laten. Het rechter gat, duwt je weer terug. En het linker gat, daar kun je wel door heen. En dan kom je weer in de volgende situatie. Ook geen gemakkelijke
.
Let op spoilers!
Uitgespeeld en wel... Ik vond het begin uiteraard heel tof, demo 3x gespeeld en de full het begin ff snel gedaan.Op zich vond ik het ijs gedeelte niet eens zo slecht, alleen het zwaartekracht gedeelte was echt veels te lang. Wat mij betreft hadden ze op het eiland wat meer missies moeten doen. Nog beter, gewoon het complete spel op het eiland laten afspelen. Verder vond ik de tank missies en vlieg missies wel oke, maar liever eigelijk gewoon op de grond sneaken zoals in het begin...
Gewoon weer helaas hetzelfde als met Farcry, overgaan op irritante monsters of aliens vind ik niet tof...
Uitgespeeld en wel... Ik vond het begin uiteraard heel tof, demo 3x gespeeld en de full het begin ff snel gedaan.Op zich vond ik het ijs gedeelte niet eens zo slecht, alleen het zwaartekracht gedeelte was echt veels te lang. Wat mij betreft hadden ze op het eiland wat meer missies moeten doen. Nog beter, gewoon het complete spel op het eiland laten afspelen. Verder vond ik de tank missies en vlieg missies wel oke, maar liever eigelijk gewoon op de grond sneaken zoals in het begin...
Gewoon weer helaas hetzelfde als met Farcry, overgaan op irritante monsters of aliens vind ik niet tof...
57696520646974206c65657374206973206e657264
Verwijderd
15 euro verzendkosten! Zo kan ik ook 'goedkoop' leveren!p.habo schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:03:
Hallo luitjes,
Bij deze heb ik een linkje, waarlangs je voor een relatief normale prijs de collector's edition kunt bestellen... http://www.boekensoft.com
Mezelf vanmorgen al compleet gaar gezocht naar deze versie... het valt niet mee om hem bij de Nederlandse doorsnee-winkel gevonden te krijgen.
Verwijderd
Stél... stel je komt op een gegeven moment op een bepaald level niet verder omdat je niet meer weet wat je moet doen.
Stél... stel daarbij geen vragen die spoilers bevatten (want daar erger ik mezelf ook aan kapot)
Hoe kom ik dan te weten hoe ik verder kan? Is er ergens een vraagbaak oid?
edit: ik kan natuurlijk ook de vraag stellen met spoilertags... hopen dat iemand me helpen kan
de vraag:
ik heb de smaak te pakken; een tweede vraag over de 'nuke'
Hoe en waar kan ik die te pakken krijgen... ben nu een paar uurtjes ver in de game, maar ik zie geen nuke (ik ga ervanuit dat dit een kernbom is???)
Stél... stel daarbij geen vragen die spoilers bevatten (want daar erger ik mezelf ook aan kapot)
Hoe kom ik dan te weten hoe ik verder kan? Is er ergens een vraagbaak oid?
edit: ik kan natuurlijk ook de vraag stellen met spoilertags... hopen dat iemand me helpen kan

de vraag:
spoiler:
ik zit vast in het 'ijs-gedeelte': ik moet prophet in veiligheid brengen. Er zijn van die blauwe monsters die ons aanvallen. de suit van prophet raakt beschadigd en hij dreigt te bevriezen ... wat dus ook gebeurd. Hij roept nog dat hij opgewarmd moet worden.... Maar hoe doe ik dat? Waarmee en waarheen
ik heb de smaak te pakken; een tweede vraag over de 'nuke'
Hoe en waar kan ik die te pakken krijgen... ben nu een paar uurtjes ver in de game, maar ik zie geen nuke (ik ga ervanuit dat dit een kernbom is???)
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 21:45 ]
@MOAW
- Prachtige screens!
- Je moet volgens mij wel op DX10 runnen wil je een paar effecten eruit halen zoals de zonsopgang? Ik heb dat namelijk niet echt zo'n oranje zonsopgang.
- Prachtige screens!
- Je moet volgens mij wel op DX10 runnen wil je een paar effecten eruit halen zoals de zonsopgang? Ik heb dat namelijk niet echt zo'n oranje zonsopgang.
Verwijderd
Heeft iemand enig idee hoe ik in de missie bij de haven op die grote radarboot kom? Ik zie wel allerlei containers liggen maar zie nergens een loopplank en krijg de springfunctie van me pak niet aan de gang.
Time of Day, check maar eens de horizon rond 9-10 uur in de zomer op het strand, dan krijg je soortgelijk effect.Ted56 schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:31:
@MOAW
- Prachtige screens!![]()
Hmz, een of andere lame-ass heeft dus gewoon wat zooi lopen renamen, en vier dagen later ergens anders online gezet

[ Voor 71% gewijzigd door TheZeroorez op 18-11-2007 22:07 ]
Mensen doe eens allemaal snel deze tweaks toepassen !!!!!
Ik ben ook uren bezig geweest met het tweaken en fine tunen van Crysis om optimale framerate te vinden met zo hoog mogelijk detail. Maar deze tweaks hebben me verstomd met verbazing!!!
Het ziet er veel beter uit als mijn eigen tweaks en ik heb ongeveer 25 a 35 % meer frames ! Dat is bijna 10 frames meer!
Ik speel op 1680 x 1050 AA uit AF 16x.
AA aanzetten heeft geen zin, het is een framerate killer en struiken en gras worden niet antialiased.
Gebruik liever r_UseEdgeAA=2 zodat planten en bomen en struiken er een stuk beter uit zien.
Ik heb een E6600 @ 3.15 Ghz. En een 8800 GTX op 641/950.
4 GB ram, maar 2 GB is ook meer als genoeg. Crysis gebruikt nooit meer als 1500 MB wat ik ook instel.
Voor het toepassen van de tweaks draaide ik rond de 20 fps. Bij het inzomen van mijn scoop drops naar 15 fps. Na het toepassen heb ik nu rond de 30 fps en maar drops van 4 a 5 fps na het inzomen.
Deze tweaks zijn echt monster tweaks. Het ziet er super mooi uit, beter nog als met Direct X 10 op Very High.

Het lijkt ook allemaal iets vlotter te reageren. 20 fps is op het randje en af en toe irriteert het. Maar 30 - 35 frames speelt zeer vloeiend !
Nog een ding.... ik zoek nog steeds een manier om in mijn al gestarte spel op delta niveau de crosshair terug aan te zetten. Weet iemand hoe je een crosshair kunt forceren als je op delta niveau speelt ?
Ik ben ook uren bezig geweest met het tweaken en fine tunen van Crysis om optimale framerate te vinden met zo hoog mogelijk detail. Maar deze tweaks hebben me verstomd met verbazing!!!
Het ziet er veel beter uit als mijn eigen tweaks en ik heb ongeveer 25 a 35 % meer frames ! Dat is bijna 10 frames meer!
Ik speel op 1680 x 1050 AA uit AF 16x.
AA aanzetten heeft geen zin, het is een framerate killer en struiken en gras worden niet antialiased.
Gebruik liever r_UseEdgeAA=2 zodat planten en bomen en struiken er een stuk beter uit zien.
Ik heb een E6600 @ 3.15 Ghz. En een 8800 GTX op 641/950.
4 GB ram, maar 2 GB is ook meer als genoeg. Crysis gebruikt nooit meer als 1500 MB wat ik ook instel.
Voor het toepassen van de tweaks draaide ik rond de 20 fps. Bij het inzomen van mijn scoop drops naar 15 fps. Na het toepassen heb ik nu rond de 30 fps en maar drops van 4 a 5 fps na het inzomen.
Deze tweaks zijn echt monster tweaks. Het ziet er super mooi uit, beter nog als met Direct X 10 op Very High.
Het lijkt ook allemaal iets vlotter te reageren. 20 fps is op het randje en af en toe irriteert het. Maar 30 - 35 frames speelt zeer vloeiend !
Nog een ding.... ik zoek nog steeds een manier om in mijn al gestarte spel op delta niveau de crosshair terug aan te zetten. Weet iemand hoe je een crosshair kunt forceren als je op delta niveau speelt ?
[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 18-11-2007 22:14 ]
Verwijderd
je moet aan de zijkant erop springen , met de fuctie maximaal strengt ,Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:42:
Heeft iemand enig idee hoe ik in de missie bij de haven op die grote radarboot kom? Ik zie wel allerlei containers liggen maar zie nergens een loopplank en krijg de springfunctie van me pak niet aan de gang.
Vraagje mbt die tweaks:
Bijna iedereen hier gebruikt een 8800GTS of 8800GTX (of zelfs SLI / G80Ultra), maar ik heb hier een 7950GT OC met 512MB geheugen, zou ik die tweaks ook lekker kunnen draaien? Aangezien die tweaks alles op very high zetten volgens mij...
Bijna iedereen hier gebruikt een 8800GTS of 8800GTX (of zelfs SLI / G80Ultra), maar ik heb hier een 7950GT OC met 512MB geheugen, zou ik die tweaks ook lekker kunnen draaien? Aangezien die tweaks alles op very high zetten volgens mij...
Nee die tweaks zetten niet alles op very high.
Quote van kentsangkh de maker van deze tweaks.
Ik heb wel al verschillende reacties gelezen op de originele thread van kentsangkh.
Bij vista met direct x 10 werken deze tweaks averechts en hebben sommige een performance drops.
Bij sommige met Direct X 9 en oudere kaarten hebben ze ook een performance drop.
Maar de tweak is vooral bedoelt voor 8800 GT/GTX/GTS owners. En daar werkt het super op !
Dit is mijn system.cfg
con_restricted=0
e_particles_thread=1
es_OnDemandPhysics=1
r_GeomInstancing=1
r_TexturesStreaming=0
r_ssao_quality=1
r_ssao_amount=1
r_SSAO_darkening=0.7
r_TerrainAO_FadeDist=1
r_HDRlevel=0.75
r_TexturesStreaming=0
r_ColorGradingDOF=0
r_ShadowJittering=1
r_ShadowBlur=0
e_gsm_lods_num=4
e_shadows_from_terrain_in_all_lods=0
r_UseEdgeAA=2
e_shadows_max_texture_size=768
e_view_dist_ratio=45
e_particles_lod=0.7
e_vegetation_min_size=1.5
e_view_dist_ratio_vegetation=50
q_ShaderShadow=1
r_EyeAdaptationBase=0.2
Ik heb nog 4 extra commando's toegevoegd.
namelijk
e_particles_thread=1
es_OnDemandPhysics=1
r_GeomInstancing=1
r_TexturesStreaming=0
Zoals ook te vinden is op tweakguides.com.
q_ShaderShadow=1 moet je manueel in de concole ingeven anders werkt het niet.
Het geeft mij 1.5 extra fps en geen verschil in kwaliteit.
r_EyeAdaptationBase=0.2 moet je ook manueel in voeren en maakt het gewoon iets lichter.
Als je hele mooie screenshots wilt dan moet je maar eens r_EyeAdaptationBase=1.5 of onder de 1.0 uitproberen. Dat maakt het wel onrealistisch maar geeft hele sfeervolle beelden in het donker met mooie blauwe gloed op rotsen en zo.
Zo
en nu ga ik verder gamen !
@ leonpwner1
Maak backups van je config map en probeer de tweaks dan zelf. Open daarna gewoon een savegame en bekijk het verschil.
Ik heb verschillend save games geopend om het verschil te zien en vooral de belichting is gewoon een stuk mooier. Of het nu realistischer is dat weet ik niet maar de belichting en de schaduwen zijn een stuk mooier. Mijn ram gebruik is nog hetzelfde. Wat vram betreft dat weet ik niet, ik zou het eens moeten meten met de grafiek van ntune.since i am running on xp, i cant set 'very high' in game, so i have to modify the files in CVars to get 'hacked' very high in dx9, which is almost the same as very high dx10, so i m not sure if my CVars files work in vista, you can check yours to see is there any differences to mine. i reckon for vista you should your original CVar files since there should be very high options there.
if i use the original files in CVar in xp, then i m doing high+my lighting tweak, of cos my very high features are missed out.
my System.cfg includes improved lighting, turned down some vegetation, particles and shawdows for fps boost, for details in what each command do, refer to my previous post
Ik heb wel al verschillende reacties gelezen op de originele thread van kentsangkh.
Bij vista met direct x 10 werken deze tweaks averechts en hebben sommige een performance drops.
Bij sommige met Direct X 9 en oudere kaarten hebben ze ook een performance drop.
Maar de tweak is vooral bedoelt voor 8800 GT/GTX/GTS owners. En daar werkt het super op !
Dit is mijn system.cfg
con_restricted=0
e_particles_thread=1
es_OnDemandPhysics=1
r_GeomInstancing=1
r_TexturesStreaming=0
r_ssao_quality=1
r_ssao_amount=1
r_SSAO_darkening=0.7
r_TerrainAO_FadeDist=1
r_HDRlevel=0.75
r_TexturesStreaming=0
r_ColorGradingDOF=0
r_ShadowJittering=1
r_ShadowBlur=0
e_gsm_lods_num=4
r_UseEdgeAA=2
e_view_dist_ratio=45
e_particles_lod=0.7
q_ShaderShadow=1
r_EyeAdaptationBase=0.2
namelijk
e_particles_thread=1
es_OnDemandPhysics=1
r_GeomInstancing=1
r_TexturesStreaming=0
r_EyeAdaptationBase=0.2 moet je ook manueel in voeren en maakt het gewoon iets lichter.
Als je hele mooie screenshots wilt dan moet je maar eens r_EyeAdaptationBase=1.5 of onder de 1.0 uitproberen. Dat maakt het wel onrealistisch maar geeft hele sfeervolle beelden in het donker met mooie blauwe gloed op rotsen en zo.
Zo
@ leonpwner1
Maak backups van je config map en probeer de tweaks dan zelf. Open daarna gewoon een savegame en bekijk het verschil.
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:23:
spoiler:ik zit vast in het 'ijs-gedeelte': ik moet prophet in veiligheid brengen. Er zijn van die blauwe monsters die ons aanvallen. de suit van prophet raakt beschadigd en hij dreigt te bevriezen ... wat dus ook gebeurd. Hij roept nog dat hij opgewarmd moet worden.... Maar hoe doe ik dat? Waarmee en waarheen
spoiler:
breng em naar een vuurtje 
hij zegt toch dat ie opgewarmd moet worden

kaasz | specs | i kick ass for the lord
Verwijderd
duh...PringleMaster schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:11:
[...]
spoiler:breng em naar een vuurtje
spoiler:
dat vuurtje had ik al bedacht... maar waar? en hoe verplaats ik prophet naar dat vuurtje (kan ik hem optillen?)
hij zit toch niet in een rolstoel? lekker zelf laten lopen.Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:17:
[...]
duh...
spoiler:dat vuurtje had ik al bedacht... maar waar? en hoe verplaats ik prophet naar dat vuurtje (kan ik hem optillen?)
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Oohhwww...vandaar...ik heb dus Vista en ik was idd. niet echt te spreken over deze tweakKain_niaK schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:09:
Nee die tweaks zetten niet alles op very high.
[...]
Ik heb verschillend save games geopend om het verschil te zien en vooral de belichting is gewoon een stuk mooier. Of het nu realistischer is dat weet ik niet maar de belichting en de schaduwen zijn een stuk mooier. Mijn ram gebruik is nog hetzelfde. Wat vram betreft dat weet ik niet, ik zou het eens moeten meten met de grafiek van ntune.
Dit is mijn system.cfg
con_restricted=0
e_particles_thread=1
es_OnDemandPhysics=1
r_GeomInstancing=1
r_TexturesStreaming=0
r_ssao_quality=1
r_ssao_amount=1
r_SSAO_darkening=0.7
r_TerrainAO_FadeDist=1
r_HDRlevel=0.75
r_TexturesStreaming=0
r_ColorGradingDOF=0
r_ShadowJittering=1
r_ShadowBlur=0
e_gsm_lods_num=4
r_UseEdgeAA=2
e_view_dist_ratio=45
e_particles_lod=0.7
q_ShaderShadow=1
r_EyeAdaptationBase=0.2
namelijk
e_particles_thread=1
es_OnDemandPhysics=1
r_GeomInstancing=1
r_TexturesStreaming=0
Zoen nu ga ik verder gamen !
@ leonpwner1
Nu te laat maar morgen eens in XP booten en kijken hoe het er dan uit ziet.
(snapte er al de ballen van dat iedereen er zo lyrisch over was
Verwijderd
Zelfde link als MOAWKain_niaK schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:55:
Mensen doe eens allemaal snel deze tweaks toepassen !!!!!
EDIT:
O, dit beantwoord mijn vraag denk ik al...:
Da's nou jammer...melly schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:42:
[...]
Oohhwww...vandaar...ik heb dus Vista en ik was idd. niet echt te spreken over deze tweak
Nu te laat maar morgen eens in XP booten en kijken hoe het er dan uit ziet.
(snapte er al de ballen van dat iedereen er zo lyrisch over was)
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 22:46 ]
daar is mijn probleem dus.. ik kan op geen enkele manier in vista de console ingame openen..Kain_niaK schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:09:
Zoen nu ga ik verder gamen !
@ leonpwner1
niet in de beta , niet in de demo, en ook niet in de retail.. taalinstellingen op het keyboard helpte ook niet..
Ok ik zal even kort duidelijkheid scheppen over die tweaks.
kentsangkh, de persoon die een korte en simpele tweak heeft gepost op EO.net, kon zelf niet Very High instellen omdat dit niet onder dx9 in xp kan via het menu.
Daarom is hij aan het tweaken gegaan, en heeft hij niets meer dan Very High Cvar's op de plek van de High Cvar's neergezet.
Dit resulteerd dan ook dat je nu door de Graphics op High te zetten, vrijwel alles krijgt wat je met Dx10 Very High ook kan krijgen in Vista (op enkele dingen na).
Alleen was meneer niet tevreden met de performance, en is hij gaan kijken wat nu het zwaarste is en waar je toch geen verschil in merkt zonder goed op te letten.
Toen kwam hij erop dat Softshadow, Shadowblur en de manier waarop dit word gerenderd erg zwaar is op Very High. Vandaar dat hij dit omlaag heeft gebracht zodat je meer FPS krijgt.
Ook is hij erachter gekomen dat veel dingen maar een minimaal verschil in kwaliteit bezorgen, dus ook hier heeft hij enkele FPS winst kunnen behalen.
Nu is de vraag, waarom krijgen mensen soms betere FPS en soms slechtere?
Nou, dat is heel erg simpel, sommige mensen passen de tweak niet toe hoe hij het uitlegd. Dus werkt de tweak maar half en krijg je dus de volle laag, waardoor je FPS lager uitvalt.
Het enigste verschil als je deze tweak toepast onder XP is dat Dx9 in XP tot nu toe sneller draait dan Dx9 in Vista. Maar dit wil niet zeggen dat de tweak niet onder Vista werkt natuurlijk. In combinatie met Dx10 kan de FPS ook 1 of 2 lager uitvallen. Waarom? Omdat Geometry shading alleen in Dx10 toepast kan worden. Hier zul je weinig van merken op gebied van Graphics, maar aan je FPS valt het wel te merken.
Dit moet een hoop dingen duidelijk maken, natuurlijk krijgt niet iedereen gegarandeerd veel FPS erbij. Maar in iedergeval zal je meer FPS hebben dan Full of Extended Very High
kentsangkh, de persoon die een korte en simpele tweak heeft gepost op EO.net, kon zelf niet Very High instellen omdat dit niet onder dx9 in xp kan via het menu.
Daarom is hij aan het tweaken gegaan, en heeft hij niets meer dan Very High Cvar's op de plek van de High Cvar's neergezet.
Dit resulteerd dan ook dat je nu door de Graphics op High te zetten, vrijwel alles krijgt wat je met Dx10 Very High ook kan krijgen in Vista (op enkele dingen na).
Alleen was meneer niet tevreden met de performance, en is hij gaan kijken wat nu het zwaarste is en waar je toch geen verschil in merkt zonder goed op te letten.
Toen kwam hij erop dat Softshadow, Shadowblur en de manier waarop dit word gerenderd erg zwaar is op Very High. Vandaar dat hij dit omlaag heeft gebracht zodat je meer FPS krijgt.
Ook is hij erachter gekomen dat veel dingen maar een minimaal verschil in kwaliteit bezorgen, dus ook hier heeft hij enkele FPS winst kunnen behalen.
Nu is de vraag, waarom krijgen mensen soms betere FPS en soms slechtere?
Nou, dat is heel erg simpel, sommige mensen passen de tweak niet toe hoe hij het uitlegd. Dus werkt de tweak maar half en krijg je dus de volle laag, waardoor je FPS lager uitvalt.
Het enigste verschil als je deze tweak toepast onder XP is dat Dx9 in XP tot nu toe sneller draait dan Dx9 in Vista. Maar dit wil niet zeggen dat de tweak niet onder Vista werkt natuurlijk. In combinatie met Dx10 kan de FPS ook 1 of 2 lager uitvallen. Waarom? Omdat Geometry shading alleen in Dx10 toepast kan worden. Hier zul je weinig van merken op gebied van Graphics, maar aan je FPS valt het wel te merken.
Dit moet een hoop dingen duidelijk maken, natuurlijk krijgt niet iedereen gegarandeerd veel FPS erbij. Maar in iedergeval zal je meer FPS hebben dan Full of Extended Very High
Verwijderd
Ooit gehoord van autoexec?murky123 schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:47:
[...]
daar is mijn probleem dus.. ik kan op geen enkele manier in vista de console ingame openen..
niet in de beta , niet in de demo, en ook niet in de retail.. taalinstellingen op het keyboard helpte ook niet..
Aanpassingen aan de shaders kan je alleen via Console werkend krijgen. Erg vaag, lijkt me een bugje.

Alleen over het water ben ik niet zo te spreken met zijn tweaks. Van dichtbij is het water perfect.
Alleen als je bij de oever staat en over het water kijkt dan is het water heel erg lelijk gealiased.
Maar misschien ben ik aan het muggen ziften.
Hier nog een mooi screenshotje terwijl ik in het water schoot.
Gewoon met printscreen gemaakt.
Alleen als je bij de oever staat en over het water kijkt dan is het water heel erg lelijk gealiased.
Maar misschien ben ik aan het muggen ziften.
Hier nog een mooi screenshotje terwijl ik in het water schoot.
Gewoon met printscreen gemaakt.
gewoon very high blijft ook mooi!

had nog vele mooiere maar op een of andere manier gaan ze corrupt als ik ze via de game engine maak maar via de editor niet!

had nog vele mooiere maar op een of andere manier gaan ze corrupt als ik ze via de game engine maak maar via de editor niet!

[ Voor 67% gewijzigd door darkphoenix op 19-11-2007 00:17 ]
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Verwijderd
Huh, een autoexec exect ze gewoon zodra de game opstart. Zelfde effect als jij ze zelf in de console inragt.MOAW schreef op zondag 18 november 2007 @ 23:28:
[...]
Aanpassingen aan de shaders kan je alleen via Console werkend krijgen. Erg vaag, lijkt me een bugje.
q_renderer 3
q_shaderfx 1
q_shadergeneral 1
q_shaderglass 1
q_shaderHDR 1
q_shaderIce 1
q_shaderMetal 1
q_shaderpostprocess 1
q_shadershadow 1
q_shadersky 1
q_shaderterrain 1
q_shadervegetation 1
q_shaderwater 1
Geeft iig erg lage shaders
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 00:30 ]
Nog een vraagje die volumetric clouds die je in de techdemo zag? Zijn die alleen op direct x 10 te zien ?
Verwijderd
Ik heb amd64 3800 met zalman cooler 9500,
2 GB Ram 500 mhz, 550 Watt Asus PSU en XFX 7900 GT.
Op Vista hapert hij aan het begin met alles op low en daarna crasht de pc en komt er een blauwe scherm tevoorschijn. Dit heb ik nooit gehad met andere veel eisende spellen. COD4 loopt bijv. soepel.
2 GB Ram 500 mhz, 550 Watt Asus PSU en XFX 7900 GT.
Op Vista hapert hij aan het begin met alles op low en daarna crasht de pc en komt er een blauwe scherm tevoorschijn. Dit heb ik nooit gehad met andere veel eisende spellen. COD4 loopt bijv. soepel.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 00:55 ]
Ik zie nog eens physics bugs, vooral als er een dooie naast een object ligt.
Deze bijvoorbeeld. Volgens mij hoort dat ding toch echt op de vrachtwagen, maar een mannetje dat ik er naast had neergeschoten gaf elke keer een duwtje tegen dat ding (ja de hele vrachtwagen verschoof).
of deze. Resten van een tank die magisch boven een boom ging hangen nadat er een mannetje vlakbij doodviel. Dat wrak bleef daar dus gewoon hangen.
Deze bijvoorbeeld. Volgens mij hoort dat ding toch echt op de vrachtwagen, maar een mannetje dat ik er naast had neergeschoten gaf elke keer een duwtje tegen dat ding (ja de hele vrachtwagen verschoof).
of deze. Resten van een tank die magisch boven een boom ging hangen nadat er een mannetje vlakbij doodviel. Dat wrak bleef daar dus gewoon hangen.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Verwijderd
Meningen verschillen, gelukkig, maar om dit nu de beste engine ooit te noemen ? Wat mij al opviel in de demo en nu ook weer in de screenshots is dat hoe verder je weg kijkt alles steeds meer blur geeft en vaag word qua contouren. Persoonlijk denk ik dat de game nog lang niet af is, dit in samenhang met de Graka drivers.
Ik vind het een vergelijk van DVD converten naar DivX, waar de winst gehalad word door informatie weg te laten, net zoals met mp3 etc. Feitelijk gebeurt hier een beetje hetzelfde en dan nog blijft engine zwaar draaien, gezien de lage fps. Als je het mij vraagt hebben ze dus weer een game gemaakt die veel te zwaar is voor de huidige hardware, iets wat je al jaren ziet gebeuren en zal je dit spel pas in glorie kunnen spelen als we 2 generatie's verder zijn met hardware.
Ze hadden beter de FarCry engine wat verder kunnen verbeteren en beter afstemmen op de dual core systemen, uitgaande van een gemiddelde kaart, zoals de 8800GTS 320 of een 8800GT. Het grote gros gamers heeft geen 8800GTX/ultra met een quad core, laat staan een SLi of Crossfire setup. En dan nog wel te bedenken dat de game ruim voor de Vista release was aangekondigd
Moet zeggen, het oogt allemaal mooi, het water, die zonnestralen, de bomen, maar een spel spelen gaat om het geheel met als doel dat je met een mid end systeem het behoorlijk moet kunnen spelen.
en jij baseert dit zonder het spel ooit gespeelt te hebben?Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 04:59:
[...]
Meningen verschillen, gelukkig, maar om dit nu de beste engine ooit te noemen ? Wat mij al opviel in de demo en nu ook weer in de screenshots is dat hoe verder je weg kijkt alles steeds meer blur geeft en vaag word qua contouren. Persoonlijk denk ik dat de game nog lang niet af is, dit in samenhang met de Graka drivers.
Ik vind het een vergelijk van DVD converten naar DivX, waar de winst gehalad word door informatie weg te laten, net zoals met mp3 etc. Feitelijk gebeurt hier een beetje hetzelfde en dan nog blijft engine zwaar draaien, gezien de lage fps. Als je het mij vraagt hebben ze dus weer een game gemaakt die veel te zwaar is voor de huidige hardware, iets wat je al jaren ziet gebeuren en zal je dit spel pas in glorie kunnen spelen als we 2 generatie's verder zijn met hardware.
Ze hadden beter de FarCry engine wat verder kunnen verbeteren en beter afstemmen op de dual core systemen, uitgaande van een gemiddelde kaart, zoals de 8800GTS 320 of een 8800GT. Het grote gros gamers heeft geen 8800GTX/ultra met een quad core, laat staan een SLi of Crossfire setup. En dan nog wel te bedenken dat de game ruim voor de Vista release was aangekondigdMaar goed, geen haar die op mijn hooft pijnst om een nieuw systeem neer te zetten voor dit spel, laat staan het spel kopen. Vind het net zo tegenvallen qua engine als Doom3, waar John Carmack precies dezelfde fout maakte, denken dat physics het belangrijkste is.
Moet zeggen, het oogt allemaal mooi, het water, die zonnestralen, de bomen, maar een spel spelen gaat om het geheel met als doel dat je met een mid end systeem het behoorlijk moet kunnen spelen.
Ja het is een zware game, ik baalde ook dat ik niet gelijk very high kon draaien. en dat het niet helemaal af is... heb je misschien wel gelijk in maar je moet toch een release datum stellen en verdienen en later sommige dingen weer patchen.
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:17:
[...]
duh...
spoiler:dat vuurtje had ik al bedacht... maar waar? en hoe verplaats ik prophet naar dat vuurtje (kan ik hem optillen?)
spoiler:
dus eerst alle mennekes afschieten met je nieuwe alien "ubergun", dan doet d'r ene heel hard boem op de rotsen ver van prophet vandaan, dan moet je gewoon lopen met die gast naar de groene stip (een brandende gastank oid).
vervolgens is het een kwestie van hoppen van vuurtje naar vuurtje tot je op een gegeven moment buiten de -200 degrees zone komt. Het is dan een kwestie van overleven met de mariniers (die overigens allemaal sterven...
, hoe hard je je best ook doet
)
succes
vervolgens is het een kwestie van hoppen van vuurtje naar vuurtje tot je op een gegeven moment buiten de -200 degrees zone komt. Het is dan een kwestie van overleven met de mariniers (die overigens allemaal sterven...

succes
ehh ik heb er wel eens van gehoord geloof ik.....
wil je het mij nog eens uitleggen??
http://hear.nl/news/3566-...-HD-VIERA-Plasma-tvs.htmlmelly schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:12:
Doe mij eens een linkje naar een plasma van deze omvang die fullhd is?
Nog nimmer gezien (serieus)..zover ik weet zijn alleen LCD schermen FullHD.
Je hebt idd. wel gelijk dat bij de 1024x768 reso. schermen om HDready schermen gaat..
Inderdaad zijn er ook plasma's die niet HDready zijn.
Maar een plamsa in FullHD???....ben benieuwd
[...]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
was het niet ook zo met quake 3 van vroeger? toen kon toch ook bijna niemand dat met full eye candy draaien? of zit ik er nu heel erg naast...
ik vind iig dat ze puik werk afgeleverd hebben, die gassies van crytek.
En voor de mensen die zeggen dat het vechten tegen aliens tegenvalt, ik vind het iig een welkome afwisseling en absoluut niet gemakkelijk. Laatst nog zon vliegend beest kapot geschoten terwijl hij op me af kwam, hij dood, en ik ook...

ok, ik zit muurvast
ik ga zo nog een poging wagen via die rots zonder rocketlauncher, maar denk niet dat ik het lang uithoudt daar.
kan iemand me helpen?
--- laat maar
is al gelukt ---

spoiler:
in het level relic (level 3 geloof ik), moet je naar de excavation site, en die zie ik op m'n map staan ook.... maar hoe de f*ck kom je daar?
ik heb wel een savegame (van mezelf) dat ik bijna bovenaan een rots sta (en door kan klimmen), en dat er een tank aan komt die je moet slopen... alleen had ik toen geen rocketlauncher.
ben dus terug gegaan om die rocket launcher te halen, kom alleen niet meer op die rots (ergens in vakje C-4 op de map).
volgens mij moet je via de waterval omhoog ofzo?
ik heb wel een savegame (van mezelf) dat ik bijna bovenaan een rots sta (en door kan klimmen), en dat er een tank aan komt die je moet slopen... alleen had ik toen geen rocketlauncher.
ben dus terug gegaan om die rocket launcher te halen, kom alleen niet meer op die rots (ergens in vakje C-4 op de map).
volgens mij moet je via de waterval omhoog ofzo?
ik ga zo nog een poging wagen via die rots zonder rocketlauncher, maar denk niet dat ik het lang uithoudt daar.
kan iemand me helpen?
--- laat maar
spoiler:
je moet helemaal niet via die waterval, je moet via de andere kant lopen... me = n00b 
[ Voor 10% gewijzigd door nick_haak op 19-11-2007 10:08 ]
Verwijderd
Ja ik vind die aliens ook wel tof hoorM2M schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:07:
[...]
was het niet ook zo met quake 3 van vroeger? toen kon toch ook bijna niemand dat met full eye candy draaien? of zit ik er nu heel erg naast...
ik vind iig dat ze puik werk afgeleverd hebben, die gassies van crytek.
En voor de mensen die zeggen dat het vechten tegen aliens tegenvalt, ik vind het iig een welkome afwisseling en absoluut niet gemakkelijk. Laatst nog zon vliegend beest kapot geschoten terwijl hij op me af kwam, hij dood, en ik ook...
ik houdt van lage fps!
Ik speel de game gewoon in DX9 met alles op high (specs in sig); loopt het tenminste soepel in SP en fijn speelbaar in MP. Ik vind gewoon deathmatchen in MP trouwens echt heerlijk : het loopt gewoon goed kwa hoe je in de wereld beweegd en het schiet gewoon goed (de feeling). Op het vliegdekschip-lvl hoef je de helft van de tijd niet aan te leggen en kan je gewoon alla CounterStrike knallen met je standaard crosshair; pas op afstand krijg je een soort BF2 gevoel : gewoon weg lekker. Ik hoop wel dat ze nog een team deathmatch mode erbij maken; want dat mis ik nu best wel : lekker in groepjes lopen en knallen op alles wat beweegd zonder irri flag capture/vehicles.
offtopic:
houden
ik hou/houd ik hield
jij/hij/zij houdt jij hield
wij houden wij hielden
wij hebben gehouden
houden
ik hou/houd ik hield
wij houden wij hielden
wij hebben gehouden
Verwijderd
mijn excuses ik typte ff snel tussen het werk door. ik heb overigens geen moeite met nederlandse gramatica normaliter, alleen ben aan het werk dus vlugvlug heGurneyhck schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:41:
[...]
offtopic:
houden
ik hou/houd ik hield
wij houden wij hielden
wij hebben gehouden
[spoiler]Wat een ongelofelijk kutlevel is dat level op de carrier zeg..
1) onwijze framerate drops
2) onwijs slecht leveldesign, ik ben al 15 keer door het dek of door een muur heen gevallen in het water
3) chaotisch, en je kan nergens dekking zoeken
Bah, vond het hele spel leuk, alleen dit level slaat nergens op..
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Goed, voor de mensen die nog connectie problemen hebben, probeer dit eens: http://www.crysis.eu/index.php?id=159
oa een veel voorkomende fout:
oa een veel voorkomende fout:
Do not use Crysis Beta Keys
Do not use the Crysis Beta Keys since they have been disabled. You still can login with this Key, but once you try to join a server the “Server Authentication Failed” error message pops up.
framedrops? waar....Angeloonie schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:45:
![]()
ik ben wel 20 keer doodgegaan daar ja, maar nog niet door het dek of een muur heengevallen. Wel ben ik een keer door de lift gevallen in het level waar die troela in de vtol springt, vlak voordat je naar binnen gaat. kutlift....2) onwijs slecht leveldesign, ik ben al 15 keer door het dek of door een muur heen gevallen in het water
niet voor niets het laatste level... heerlijk COD2 stijl proberen te overleven in die chaos3) chaotisch, en je kan nergens dekking zoeken
Verwijderd
indd, ik heb nog helemaal geen last gehad van ergens door vallen of iets anders , het enige wat ik wel heb gehad , dat de vijanden niet doodgaan, ze staan stil, je schiet een heel magazijn leeg, en ze blijven doodeuk gewoon staan, maar verder nog weinig tot geen bugs tegengekomen
dacht je bij mij! bij mij savede hij toen ik door het dek viel! nah echt minder.Angeloonie schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:45:
![]()
2) onwijs slecht leveldesign, ik ben al 15 keer door het dek of door een muur heen gevallen in het water
3) chaotisch, en je kan nergens dekking zoeken
Bah, vond het hele spel leuk, alleen dit level slaat nergens op..
Verwijderd
Weet iemand hoe het komt dat als ik op een Vista Home Premium 64 bit OS probeer crysis64 probeer te openenen hij vastloopt met opstarten (zwart scherm) en het wel doet als ik de 32 bit applicatie van Crysis open ?
Verwijderd
vaag, ik draai 64 bit ultimate en de crysis64 werkt prima.Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:00:
Weet iemand hoe het komt dat als ik op een Vista Home Premium 64 bit OS probeer crysis64 probeer te openenen hij vastloopt met opstarten (zwart scherm) en het wel doet als ik de 32 bit applicatie van Crysis open ?
welke drivers gebruik je voor je vidkaart?
Verwijderd
Nederlandse grammatica bedoel je?Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:14:
[...]
mijn excuses ik typte ff snel tussen het werk door. ik heb overigens geen moeite met nederlandse gramatica normaliter, alleen ben aan het werk dus vlugvlug he
Need help!
spoiler:
Na dat tank level, waarbij die berg instort ga je nog een keer een spoorbaan over, waarna hij iets zegt van blabla spoorbaan geblokkeerd en het volgende level word geladen, zodra dit geladen is glij je blijkbaar ergens vanaf, dit is ook meteen het probleem want hoevaak ik dit ook doe ik blijf altijd in de grond steken waarna ik natuurlijk niet verder kan
. Iemand een oplossing?
Verwijderd
Wat je moet doen is in het Nvidia configuratiescherm, bij Manage 3D settings, onder Global settings Multi-display/mixed-GPU acceleration op Single display performance mode zetten, en Vertical sync op Force on of Force off zetten.Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:00:
@ Rev!
Lijkt meer op een bug zoals je te omschrijft.
Misschien een iets eerdere safe file gebruiken en het anders benaderen?
Of kan dit niet?
Lijkt meer op een bug zoals je te omschrijft.
Misschien een iets eerdere safe file gebruiken en het anders benaderen?
Of kan dit niet?
offtopic:
Mensen kunnen we ieder in zijn of haar waarde laten en ontopic blijven?
Als het corrigeren van een ander een bepaalde extase geeft moet je maar leerraar Nederlands worden.
Mensen kunnen we ieder in zijn of haar waarde laten en ontopic blijven?
Als het corrigeren van een ander een bepaalde extase geeft moet je maar leerraar Nederlands worden.
Wat een ongelooflijk spel, het was even uitpuzzelen hoe ik aan meer Ammo kon komen maar ik ben eruit.. ( ben normaal niet zo een shooter, dus het was voor mij even wennen )..
Maar Sluipen, cloak, door het hoofdje schieten en ammo meenemen is het goed te doen..
Nu sta ik op het punt om de game te kopen, maar vind het toch nog tikje aan de prijs ~45-50Eur, iemand ze ergens al voor <40E gezien?
Maar Sluipen, cloak, door het hoofdje schieten en ammo meenemen is het goed te doen..
Nu sta ik op het punt om de game te kopen, maar vind het toch nog tikje aan de prijs ~45-50Eur, iemand ze ergens al voor <40E gezien?
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Hij heeft gewoon gelijk, punt. Ik heb Crysis in de winkel gekocht (na inderdaad tevergeefs geprobeerd te hebben hem uit de US store te downloadenHelp!!!! schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:43:
Sander Sassen laat ook weer van zich horen: How EA games pushed me to pirate Crysis
Ergens heeft ie wel een punt en is het ook wel eerlijk van m dat ie dit zegt maar als website owner is het mss niet zo verstandig.....
Maar goed ik dwaal off-topic. Ik ben verrast door de enorm lange single player van dit spel. Ik ben al een week in de weer met dit spel en ik heb het idee dat ik nog ver van het einde verwijderd ben. Top spel!
Ik heb crysis ook eindelijk! wat een spel
echt mooi en verslavend!! echter wel een klein probleempje in een level (voor zover ik heb gelezen ook bijna aan het einde)
spoiler:
als ik uit de berg komt van alien spul etc. en prophet heb geescorteerd, kom ik in de auto en dan gaan we de berg af.
zodra de auto dan stopt, en we te voet verder moeten, blijf ik op hoogte van de auto in de lucht zweven waar ik ook heenga...auto besturen om over het gat te springen wil niet.
De 1e keer dat ik hier was echter viel ik naar beneden en kwam de auto bovenop mij en was ik RIP.
iemand een id waar dit aan kan liggen? al aantal keer een oude savegame gebruikt en hele stukken opnieuw gedaan (toch mooi en leuk genoeg
) maar wel jammer want kom nu niet verder naar de VTOL
zodra de auto dan stopt, en we te voet verder moeten, blijf ik op hoogte van de auto in de lucht zweven waar ik ook heenga...auto besturen om over het gat te springen wil niet.
De 1e keer dat ik hier was echter viel ik naar beneden en kwam de auto bovenop mij en was ik RIP.
iemand een id waar dit aan kan liggen? al aantal keer een oude savegame gebruikt en hele stukken opnieuw gedaan (toch mooi en leuk genoeg
ga je nou serieus menen dat dit het laatste level is ? dus ik heb dan crysis in ongeveer (roughly) 4 uur uitgespeeld ? wtf ? is het echt maar zo kort ?M2M schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:50:
niet voor niets het laatste level... heerlijk COD2 stijl proberen te overleven in die chaos
(ik heb het dan over de carrier waar je tegen zon bigass alien moet(en op een of andere manier krijg ik um niet kapoet
KPN - Vodafone Ziggo Partner
EA stijl, dan koopt straks iedereen die Crysis heeft gekocht ook het Crysis Extention pack (1 en 2 en 3 en .....) op de groep Crysis kopers na die er helemaal niets aan vindenCrankyGamerOG schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:16:
[...]
ga je nou serieus menen dat dit het laatste level is ? dus ik heb dan crysis in ongeveer (roughly) 4 uur uitgespeeld ? wtf ? is het echt maar zo kort ?
(ik heb het dan over de carrier waar je tegen zon bigass alien moet(en op een of andere manier krijg ik um niet kapoet)
Vanavond kwam ik toch wat raars tegen in de Crysis pre-release demo.
Ik had de demo al uitgespeeld maar liep nog even over het strand te beunhazen. En zo kwam ik een toeristisch bootje tegen ( geen militair iig ) die op 2 halve stijgers stond. Nadat ik hier te vergeeft tegen aan had geslagen had ik plots 4 armen toen ik weer mijn rifle pakte..
Ik kon dus 4 pistols vast houden en 2 rifles, die beide aan de rechterkant waren.
Plus dat de textures niet helemaal lekker waren toen ik naar het strand keek, kent iemand anders dit ook?
Plaatje vanaf men webserver: http://86.80.234.151/wtf.JPG
Ik had de demo al uitgespeeld maar liep nog even over het strand te beunhazen. En zo kwam ik een toeristisch bootje tegen ( geen militair iig ) die op 2 halve stijgers stond. Nadat ik hier te vergeeft tegen aan had geslagen had ik plots 4 armen toen ik weer mijn rifle pakte..
Ik kon dus 4 pistols vast houden en 2 rifles, die beide aan de rechterkant waren.
Plus dat de textures niet helemaal lekker waren toen ik naar het strand keek, kent iemand anders dit ook?
Plaatje vanaf men webserver: http://86.80.234.151/wtf.JPG
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
oeee dat belooft wat, maar any tips on how to get rid of the pesky alien ?Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:24:
sterker nog daarnaa komt een nog grotere alien
nu pakt hij me steeds op en smakt me op de carrier
btw kom ik nog van de carrier af ? ik mis de groene jungle
vond dat gedeelte wel erg kort
[ Voor 14% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-11-2007 19:33 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner
CrankyGamerOG schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:30:
[...]
oeee dat belooft wat, maar any tips on how to get rid of the pesky alien ?
nu pakt hij me steeds op en smakt me op de carrier
btw kom ik nog van de carrier af ? ik mis de groene jungle
vond dat gedeelte wel erg kort
spoiler:
de eerste alien (je komt uit het schip nadat je de nukelauncher opgehaald hebt) haal je neer door ongeveer 12 raketten (op medium teminste) en 6 magazijnen railgun, de 2e alien is dan echt "ubermagahuge", je schiet zijn guns naar de knoppen (met 2 raketten per gun, 4 guns totaal), vervolgens komen er van die vliegbeesten, die haal je uit de lucht (2 x met railgun en ze zijn neer), dan je nukelauncher op de linker arm van het beest richten, zelfde truukje herhalen voor de rechterarm, dan komt die gast over je heen hangen, 4 raketten in het luik (midden achteraan, je nuke d'r op en rennen voor je leven
)
valt reuze mee dus, en tip: blijf bij je raketmunitie zitten, achter de verschranzing. Als je gaat lopen ben je de sjaak
valt reuze mee dus, en tip: blijf bij je raketmunitie zitten, achter de verschranzing. Als je gaat lopen ben je de sjaak
Dit topic is gesloten.
Let op:
Slow-chat, offtopic replies, technische vragen, en vragen over performance horen _niet_ in dit topic thuis!
Slow-chat, offtopic replies, technische vragen, en vragen over performance horen _niet_ in dit topic thuis!