[PC] Crysis deel #6: Crysis ligt in de winkels! Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 22.165 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
MP is echt wennen, iig die free for all optie...
alles gaat veel te snel, die gasten rennen als gekken. Ik kon me score nog redelijk gelijk houden 50/50 maar toch...en tja als je AA al op 2/4 zet gaat de fps als een bom omlaag.
HOE doe je in godsnaam je nickname changen ingame???:S

[ Voor 10% gewijzigd door SuX DeLuXe op 17-11-2007 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Owja en die kut Xfire ziet gewoon Crysis totaal niet :S
ik zit gewoon dik Crysis te spelen en hij ziet het spel niet eens...beetje nep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te lezen her en der mag ik hopen dat sommige mensen minimaal een mobiele telefoon met internet hebben mochten ze ergens ooit in een onbekende omgeving gedropt worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 18:46
Misanthrope schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 00:20:
Owja en die kut Xfire ziet gewoon Crysis totaal niet :S
ik zit gewoon dik Crysis te spelen en hij ziet het spel niet eens...beetje nep?
Xfire update installeren. Bij mij pakt hij hem wel.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 08:35
Misanthrope schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 00:16:
MP is echt wennen, iig die free for all optie...
alles gaat veel te snel, die gasten rennen als gekken. Ik kon me score nog redelijk gelijk houden 50/50 maar toch...en tja als je AA al op 2/4 zet gaat de fps als een bom omlaag.
HOE doe je in godsnaam je nickname changen ingame???:S
Stond in mijn vorige quote op jou,onderaan het bericht:

Voor je naam moet je bij het tabje "profile" even een nieuwe aanmaken. Als je dat profiel dan laad voordat je online gaat heb je die naam ingame,anders heet je Default en word je MP-naam Nomad(1/2/3...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 00:15
Ik heb de demo net er even op gezet om deze pracht en glorie te bekijken. Uiteraard wil ik alles eens GOED bekijken dus dat betekend dat ik dan alles op high had gezet met een resolutie van 1360x768 (HD scherm). Het was werkelijk erg mooi om te zien ondanks dat het 1 grote dia show was met mijn verouderde pc (P4 2.8, 2GB, 7600GS). Over een poosje ga ik toch een nieuwe pc kopen dan ga ik uiteraard meteen deze demo nog is opnieuw uitproberen. Want een heerlijke engine is dit toch *kwijl* !!

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

mijn benchmark:

Running GPU benchmark 1
Results will depend on current system settings
Press any key to continue . . .
Running...
==============================================================
TimeDemo Play Started , (Total Frames: 2000, Recorded Time: 111.86s)
!TimeDemo Run 0 Finished.
Play Time: 140.04s, Average FPS: 14.28
Min FPS: 1.99 at frame 1950, Max FPS: 18.01 at frame 994
Average Tri/Sec: -5551926, Tri/Frame: -388735
Recorded/Played Tris ratio: -2.36
!TimeDemo Run 1 Finished.
Play Time: 128.74s, Average FPS: 15.54
Average Tri/Sec: -5867343, Tri/Frame: -377672
Recorded/Played Tris ratio: -2.43
!TimeDemo Run 2 Finished.
Play Time: 127.28s, Average FPS: 15.71
Average Tri/Sec: -5920688, Tri/Frame: -376805
Recorded/Played Tris ratio: -2.43
Press any key to continue . . .

met alles high (uiteraard, AA volledig aan) reso: 3200*1200 (2 IIama Vision Master Pro 510) op

C2D E6600 @ 3.0 ghz, Asus P5N-E Sli, 2 gb Kingston valueram PC6400, Asus 8800 GTX (1'tje maar), creative xfi geval. Met winxp pro.

als ik morgen vista aan de praat krijg ga ik kijken hoe die het daar doet. Tevens zal ik als ik tijd heb de settings nog wat verder omhoog schroeven in de ini files voor deze dx9.0 meting

edit: maar O wat ziet dit er lekker uit! om van op je toetsenbord te kwijlen :D

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Knetic schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 00:40:
[...]

Stond in mijn vorige quote op jou,onderaan het bericht:

Voor je naam moet je bij het tabje "profile" even een nieuwe aanmaken. Als je dat profiel dan laad voordat je online gaat heb je die naam ingame,anders heet je Default en word je MP-naam Nomad(1/2/3...)
Heb het al gevonden jah...beetje onduidelijk maar oke..
Wat ik ook niet zo geweldig vind is de manier om je sens in te stellen. Je moet dat met zo'n heel klein balkje doen. Niet echt duidelijk. Heb liever een getal tussen 0 en 10. Zoals bij BF2 bijvoorbeeld.
Die Free Action mode is me wel wat erg druk allemaal, gewoon rondspawnen en schieten wat er te schieten valt. Zodra er even wat mannetjes/kogels/rook opduikt raak je niks meer door de fps drops. Ik zag een rookbom liggen ergens en iedereen die er liep zat wat in de rondte te knallen maar ze raakten niks :+ logisch ook met zo'n systeemeisen. Je moet haast wel medium of low draaien om een beetje fatsoenlijk te spelen. Ik vind het ook een beetje tegenvallen dat er maar een skin is bij elk leger. Het is juist leuk als er veel verschillende pakken etc. zijn, die zijn er dus niet. Maakt het een beetje saai ogend. Maarja het water, de berg omgevingen, lucht/zon etc. zijn allemaal duidelijk verschillend van dx9 games. Maar objecten zelf en gebouwen vind ik niet echt veel verschillen van dx9. Met AA uit ziet het er nog steeds wel slecht uit. Te veel kartels etc. Zet je AA op 2 of 4 heb je meteen 10/15 fps minder. Ik ga de multiplayer dit weekend nog ff verder ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:17:
Wat een onzin in dat interview, of het is pure PR, of ze weten gewoon niet waar ze het over hebben :')

[...]

Dit bijvoorbeeld :') Dus het feit dat je maar 50% load krijgt op een dual-core en 25% load op een quadcore komt omdat onze videokaarten niet snel genoeg zijn :z

[...]

1. Dus DX10 is ontwikkeld voor GeForce kaarten? Ja, whatever...

2. DX10 effecten draaien beter op GeForce kaarten? Wat een PR :'(

3. SLI werkt out-of-the-box? Vreemd dat het bij een hoop users hier niet werkt dan :')

4. NVIDIA moederborden zijn het snelste voor het spel. Wat een ontieglijke bullshit zeg, niet normaal meer :')

5. Stabiel? Ik heb anders gelezen dat het spel regelmatig artifacts vertoont of crasht op NVIDIA kaarten?

Damn, je wordt keihard voorgelogen of ze weten toaal niet waar ze het over hebben. Zeg dan gewoon niets :/

[...]

Dooh, ik zei toch dat het fake was en dat je voorgelogen wordt met fake renders ;)
Het spel op zich zal best een hoop kunnen maar een hoop gebruikers zijn niet op de hoogte van Vista stabiliteits fouten, de Intel dual/quad core fouten en dat Nvidia het moeilijk heeft om goeie DX10 drivers uit te brengen.

Er zijn al wat bugfixes voor Vista die de stabiliteit verbeteren maar de vraag is, in hoeverre zijn deze bugs nu verholpen ? Voor gamen begin ik zolangzamerhand te denken dat zowel Intel als MS hun produkten te overhaast op de markt hebben gezet en mogelijk misschien op de hoogte waren van deze problemen. Maar hoe ga je je daar in verdiepen als je de daadwerkelijk code of chip layout niet kent ? Medewerkers van beide bedrijven zijn er niet bij gebaat dit soort info naar buiten te brengen, vaak contractueel een geheimhoudingsplicht of ze hebben aandelen in hun eigen bedrijf. Daarom lekt er vaak weinig info naar buiten ;)

Ik kan dus redelijk aannemen dat veel gamers niet op de hoogte zijn van deze hotfixes en daarom veel te lage resultaten halen. Ik kan me vinden dat je de renders ansich te mooi vind maar het kunnen wel degelijk screenshots zijn, vraag is alleen, op wat voor een rig ze gemaakt zijn ? Als het afkomstig is van hun ontwikkel server park dan laten ze een aardig steekje vallen.

Maar het spel op zich vind ik met name teleurstellend in de kleurenpallet die ze toegepast hebben. FarCry was daarintegen veel beter in uitgwerkt en het lijkt wel of Crytek teveel beinvloed is door EA, aangezien ik veel overeenkomsten zie daarin met Need for Speed Carbon, veel donkere en grauwe kleuren met af en toe wat neon lichten en bling bling.

Voor mij is het een no go dit spel om aan te schaffen en vind het meer een stap achterwaarts dan voorwaarts tov. FarCry. Jammer, want zoals de meeste keek ik al heel lang uit naar dit spel, de doorbraak voor DX10 maar ik vind het een behoorlijke afknapper, zeker gezien de framerates, of denken ze dat we nu ineens allemaal Alienware systemen gaan aanschaffen om het een beetje behoorlijk te kunnen gaan spelen voor een spel die maar een paar uurtjes plezier geeft ? 60 euro voor een game, maar je moet wel even een 5000+ euro systeem kopen wil je echt cinematic verwachten ? Games brengen niet meer het wow effect, of de verhaallijn is niks, of alles is te repeterend, of de engine is brak. Ik denk dat ze de lat te hoog leggen en daardoor alles de laatste tijd gaar presteerd. De Xbox360, de PS3, de Wii, allemaal problemen en de dure betaler zit zich maar rot te ergeren, dus de industrie is zichzelf langzaam ten gronde aan het maken.

Gaat een retro winter worden, Commander Keen, Duke Nukem, Eerste Wolfenstein etc. toen was gamen nog leuk, goed en goedkoop, waar je voor je geld althans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gekocht bij freerecordshop:
Collector's edition voor 60E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:54
ik hoor niemand over dat GAMESPY COMRAD
waarom word die meuk ongevraagd mee geinstalleerd???
wat moet ik er mee?
wat is het??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 15:36

Rudios

Lost in space?

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 04:39:
Het spel op zich..........................
.....
.....
.....
.....
......................toen was gamen nog leuk, goed en goedkoop, waar je voor je geld althans ;)
Helemaal met je eens, goed lapje tekst!!

* Rudios vind Crysis overigens tegenvallen en heeft spijt van de impulsieve aankoop

[ Voor 111% gewijzigd door Rudios op 17-11-2007 11:00 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murky123 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:54:
wat moet ik er mee?
wat is het??
Als je een beetje opgelet had bij de installatie, dan had je gezien dat je het gewoon af kon vinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50
wat moet ik er mee?
wat is het??
Dat progje krijg je als je fileplanet betalend member bent. ik krijg altijd een notificatie als er iets nieuws is via dat progje. en jij kan je games up to date houden en goede servers kiezen.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 12:40

Knaak

It's me, Mario!

wat moet ik er mee?
wat is het??
Eigen schuld, moet je maar custom of advanced installation kiezen. ;)

En waarom, gebruikt de helft van de mensen GEEN spoiler tags?

En waarom vragen mensen dingen telkens weer terwijl het antwoord vaak nog op dezelfde pagina staat?

Mensen, let aub eens op.. :(

spoiler:
Dat level "assault" is wel mega bruut :9~

Gisteren mooi elke keer weer nr1 gestaan in elke map, Mesa is tot nu toe favoriet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wtf? Ik krijg net van AVG de volgende melding:

Thread Detected

While opening file: E:\crysis\bin64\crysis.exe
Virus identified Obfustat.ZRT

Een virus in de .exe? Meer mensen dit meegemaakt?

Hij moest hem iig healen, dus nu is m'n crysis.exe weg :'( Kan iemand misschien de originele crysis.exe uit bin64 uploaden/emailen?

[ Voor 25% gewijzigd door Angeloonie op 17-11-2007 13:01 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

Waar ik trouwens mee zit te stoeien, is de hoeveelheid ammo, hoe kan je hier efficient mee omgaan of extra vergaren?

- Wapen van een koreaan zaten maar 16 rounds in,
- Je moet relatief dichtbij zijn om goed te kunnen schieten, hoofd heb je weinig kogels voor nodig ;).

K ben net begonnen met spelen, maar loop zo snel leeg :S

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

o.a. door de fire rate in de gaten te houden, dus of bursten of met single schieten .. Scheelt je al snel een hoop kogels. Met single mooie headshots maken ofzo, en de burts voor close combat gebruiken ...

wat me trouwens opvalt is dat de full game op zich best wel goed draait. Onder andere ook door de tweak guide. Die helpt echt enorm goed !! En het ziet er goed uit !!!

Maar kan to0ch niet wachten totdat ik over een jaar ofzo een megavet nieuw systeem ofzo heb en nog meer grafische pracht kan zien :9 . Want je ziet gewoon, dat als je een beest van een systeem zou hebben dat het er echt smerig mooi uit moet zien ... Jammer dat we dat nu dus nog niet kunnen.

Daarom koop ik het spel nog niet, zodra ik de hardware ervoor heb ga ik hem wel kopen. Want net zoals FARCRY toen, zijn de eisen echt enorm hoog, maar een tijd later kon ik die ook op hoge settings draaien :*)

[ Voor 62% gewijzigd door JediUberknaft op 17-11-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik zit nou al 2 dagen hierzo te martellen om verder te komen:

[img=http://img98.imageshack.us/img98/6515/crysis64200711171319520wq7.th.jpg]

kan iemand mij dit vertellen wat ik moet doen hierzo?

[ Voor 73% gewijzigd door edgarf28 op 17-11-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

edgarf28 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:23:
ik zit nou al 2 dagen hierzo te martellen om verder te komen:

[afbeelding]

kan iemand mij dit vertellen wat ik moet doen hierzo?
spoiler:
Haha .. moet je maar eens goed lezen wat er in het midden van je scherm staat ...

Kzou wel eerst van die boot afgaan .. en daarna op B drukken .. en klik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:13
antwoord op edgarf28
SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER

euhm ga van het schip af.... pak je verrekijker)biniocalrs(typo).... en dan druk fire
Je zult dan het schip targetten als target en komt een airstrike.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 22:12

_Apache_

For life.

Dus ook in het options scherm de 'Weapen Inertia' naar links houden? Want dan vuur je minder snel kogels achter elkaar af..

Plus de Cloak + speed gebruiken..

Er is dus geen manier om de ammo waar je mee begint te kunnen verzamelen, omdat de koreanen andere wapens gebruiken?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wat een spel!!
De full version loopt hier veel beter dan de demo. Mijn advies: laat AA met rust! Ik heb hier alles op high draaien, en zelfs 4 settings op very high (waaronder het water). Frame rate zit ergens tussen de 30 en 40. Speelt perfect, en ziet er super uit!
Het valt mij ook op dat je nu makkelijker head-shots kan maken. In de demo moest ik nog 3 kogels door iemands kop jassen voordat hij viel. Wel gaaf als je de helm van iemands kop schiet :D

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Nyarlathotep schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 14:09:
Wat een spel!!
De full version loopt hier veel beter dan de demo. Mijn advies: laat AA met rust! Ik heb hier alles op high draaien, en zelfs 4 settings op very high (waaronder het water). Frame rate zit ergens tussen de 30 en 40. Speelt perfect, en ziet er super uit!
Het valt mij ook op dat je nu makkelijker head-shots kan maken. In de demo moest ik nog 3 kogels door iemands kop jassen voordat hij viel. Wel gaaf als je de helm van iemands kop schiet :D
lol imo hoort AA minstens op 2/4 anders ziet het er al nep uit.
Ik ben niet echt onder de indruk van de multiplayer, en de graphics zijn ook helemaal niet fotorealistisch. Het water, de bomen, de omgeving, de lucht en de gebergtes zijn bijna fotorealistisch maar voor de rest vind ik er weinig revolutionair aan. Ik zat gister ff multiplayer te spelen. Hoor je de hele godvergeten tijd zo'n Koreaan schreeuwen Go here Go There blablabla
ik werd er gek van. Ook was er weinig actie te beleven, in een map met 30 players. Ik weet nie, heb niet echt lang getest maar van een geweldige gameplay heb ik nog weinig ontdekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Misanthrope schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 14:31:
[...]

lol imo hoort AA minstens op 2/4 anders ziet het er al nep uit.
Ik ben niet echt onder de indruk van de multiplayer, en de graphics zijn ook helemaal niet fotorealistisch. Het water, de bomen, de omgeving, de lucht en de gebergtes zijn bijna fotorealistisch maar voor de rest vind ik er weinig revolutionair aan. Ik zat gister ff multiplayer te spelen. Hoor je de hele godvergeten tijd zo'n Koreaan schreeuwen Go here Go There blablabla
ik werd er gek van. Ook was er weinig actie te beleven, in een map met 30 players. Ik weet nie, heb niet echt lang getest maar van een geweldige gameplay heb ik nog weinig ontdekt
Crysis gebruikt bepaalde rendermethodes waardoor met name de vegetatie hoe dan ook kartelig blijft, zelfs met AA. Ik heb dit zefls ook getest. Ik ben van mening dat je met AA uit, en de lichteffecten, textures en het water een mooier effect bereikt.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Angeloonie schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:58:
Wtf? Ik krijg net van AVG de volgende melding:

Thread Detected

While opening file: E:\crysis\bin64\crysis.exe
Virus identified Obfustat.ZRT

Een virus in de .exe? Meer mensen dit meegemaakt?

Hij moest hem iig healen, dus nu is m'n crysis.exe weg :'( Kan iemand misschien de originele crysis.exe uit bin64 uploaden/emailen?
Controleer je systeem 's op viri, adware en/of spyware...grote kans dat het elders ook zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 17-11-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexopheus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08-2024
Is bug van AVG. Heb het ook. hele 64 bit naar de knoppen. Draait nog wel via 32bit

Wat niet kan is nog nooit gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Persoonlijk vind ik de foliage en ook vaak sommige textures behoorlijk lelijk in dit spel (DX9 op High).

Je moet echt de gewone AA uitzetten en de edgedetect AA gebruiken evenals POM. Dan helpt t al een stuk.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yassine schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:37:
[...]

Serieus, hier heb ik niks aan... Ik zit als een debiel te springen maar zie nergens waar ik op kan naar de top.. Ga ik na rechts (van de waterval) en klim ik daar de berg op krijg ik die warning.... :(

ff voor de duidelijkheid, op deze waterval ben ik nu:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verkeerde waterval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:58

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Het spel speelt niet helemaal lekker maar dat is begrijpelijk voor mijn systeem:

AMD 4400+ X2 @ 2,4ghz
4 x 512MB dual channel PC 6400
XFX Nvidia 7900GT @ 520 core
WD 74GB

Krijg het volgende uit de GPU bench van crysis op
alles medium en AA uit op 1680 x 1050
met nvidia 163.71
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
    Play Time: 106.04s, Average FPS: 18.86
    Min FPS: 10.67 at frame 258, Max FPS: 29.44 at frame 1000
    Average Tri/Sec: 15862677, Tri/Frame: 841023
    Recorded/Played Tris ratio: 1.09
    Play Time: 99.95s, Average FPS: 20.01
    Min FPS: 10.67 at frame 258, Max FPS: 35.93 at frame 70
    Average Tri/Sec: 17019696, Tri/Frame: 850579
    Recorded/Played Tris ratio: 1.08
    Play Time: 99.91s, Average FPS: 20.02
    Average Tri/Sec: 17023108, Tri/Frame: 850380
!TimeDemo Run 3 Finished.
    Play Time: 99.93s, Average FPS: 20.01
    Average Tri/Sec: 17028522, Tri/Frame: 850815
TimeDemo Play Ended, (4 Runs Performed)

Met dezelfde settings met de 193.09 beta drivers:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
    Play Time: 105.16s, Average FPS: 19.02
    Min FPS: 9.97 at frame 266, Max FPS: 28.70 at frame 982
    Average Tri/Sec: 15990113, Tri/Frame: 840724
    Recorded/Played Tris ratio: 1.09
    Play Time: 99.84s, Average FPS: 20.03
    Min FPS: 9.97 at frame 266, Max FPS: 35.20 at frame 80
    Average Tri/Sec: 17030610, Tri/Frame: 850205
    Play Time: 99.82s, Average FPS: 20.04
    Min FPS: 9.97 at frame 266, Max FPS: 35.72 at frame 66
    Average Tri/Sec: 17032320, Tri/Frame: 850114
!TimeDemo Run 3 Finished.
    Play Time: 99.84s, Average FPS: 20.03
    Min FPS: 9.97 at frame 266, Max FPS: 35.72 at frame 66
    Average Tri/Sec: 17042310, Tri/Frame: 850782
TimeDemo Play Ended, (4 Runs Performed)

Wat ik hieruit opmaak is dat de FPS wel stabieler is (max wat lager maar average FPS iets hoger.
Nagenoeg eigenlijk geen verschil.

Ik wacht nog op mijn 8800GT en als die binnen is dan maak ik wel een nieuwe ..
die driver is niet heel veel verschillend op deze settings.. high settings zijn niet te doen met deze kaart dus daar wacht ik nog mee..

Ik vind de game nu al erg vet dus kan alleen maar beter.. ik ben gestopt met spelen na 1uur omdat ik toch alles wil mee maken met nieuwe kaart..
Ik hoop alleen niet dat me proc de bottleneck gaat worden en anders dan tohc maar een 6000+ aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
darkphoenix schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 11:32:
[...]

Dat progje krijg je als je fileplanet betalend member bent. ik krijg altijd een notificatie als er iets nieuws is via dat progje. en jij kan je games up to date houden en goede servers kiezen.
thanks.. aan jou opmerking heb ik tenminste iets.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bezig met de prophet te escorten naar warme gedeeltes, dat stuk vind ik echt erg saai...het vetste stuk uit de game is als je meegevoerd wordt door zo'n electrpulse buis binnen in de alien cave. dat was zooooooo gruwelijk vet he...Hoelang duurt de game nog als je bij de prophet escort bent? niet lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
@allesgut
Die escort duurt niet lang, alleen de eerste punt bereiken is wat lastig maar als je de eerste punt hebt bereikt dan gaat het daarna wat sneller (ik vond het ook een irritante sh*t gedeelte).

Maar het irritantste vond ik:
spoiler:
VTOL vlieg gedeelte, wat was dat irritant zeg...sjezus....

Maar voor de rest, wat een meesterlijke spel zeg...cloaken en slopen! :D ... ik voelde me net de predator! (een predator game in deze engine?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Sluuut schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 23:15:
spoiler:
Weet iemand hoe lang die kristallen zooi duurt en of de game daarna nog leuk/anders word, ik bedoel mag je daarna weer naar buiten ofzo? Ik vind het erg jammer dat je weer zoiets vaags krijgt..eventjes is oke maar om te moeten zoeken naar de uitweg vind ik echt niet leuk meer, zit al dik een half uur te kutten met die klote beeste zonder ammo en te zoeken naar de uitweg...Duurt de game nog lang hierna of is dit al het einde?
Dat gedeelte is inderdaad waardeloos.. :(

Daarvoor was het spel nog leuk, maar tijdens en na die zooi is het allemaal zo nep.. :'(
Ik heb hem gelukkig nu uitgespeeld en kan weer verder met COD4.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 17-11-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ik word doodziek van de AI. Ze zijn slim en dom tegelijk. Ik hoef maar een grandaat, net los te laten, of ze geven meteen al reactie. Ze weten precies, van af welke plaats de kogels kwamen. En ze gaan precies naar dat punt toe.

En hebben meer mensen hier ook last van, dat de drawdistance, gewoon matig is?

Je ziet alles verschijnen, alles moet nog opgebouwd worden zeg maar. Opeens, zie je bijvoorbeeld een steen liggen, die je op een afstandje niet zag. Half-Life 2 Episode Two, heeft dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:36
Als je inzoemt met een sniper scope blijft ie op en neer zwabberen

Is er een key (net zoals bij spinter cell) die er voor zorg dat ie even stabiel blijft zodat je toch goed kunt richten?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Henkus schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:41:
Als je inzoemt met een sniper scope blijft ie op en neer zwabberen

Is er een key (net zoals bij spinter cell) die er voor zorg dat ie even stabiel blijft zodat je toch goed kunt richten?
Er is geen key voor, helaas. Zo kun je nooit lekker snippen.

[ Voor 8% gewijzigd door Splinter Cell op 17-11-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Net uitgespeeld, en damn wat is het vet op high met 2xAA :)
Echt nice, de graphics komen super tot zijn recht als je high/very high aan hebt staan, geen woorden voor gewoon.

Kan niet wachten op deel 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
MOAW schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:08:
Echt nice, de graphics komen super tot zijn recht als je high/very high aan hebt staan, geen woorden voor gewoon.

Idd helemaal mee eens, ik vind de gameplay best meevallen hoor (niet zo negatief als wat sommige mensen meende). Vind het redelijk afwisselend.

De graphics zijn echt fenomenaal mooi, vooral het water en die kleine riviertjes/beekjes met daarom heen die planten en bossen, bijna levensecht en dat slechts op HIGH!!!

Dit wordt nog leuk wanneer er videokaarten zijn die dit op very high trekken op hoge resolutsies als 1920x1200... Ga je de SP nog wel een paar x uitspelen.

@ onderstaande: die missie met die vtol is ECHT ECHT lastig, die besturing om te huilen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
MOAW schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:08:

he he welk spel had je als eerste gespeelt: marie? of crysis?
peakaboo schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:11:
[...]

Dit wordt nog leuk wanneer er videokaarten zijn die dit op very high trekken op hoge resolutsies als 1920x1200... Ga je de SP nog wel een paar x uitspelen.
Ik speel op 1920x1200 veryhigh alleen geen motionblur! ubar! ga ff zo hele mooie screens posten die via de ingame engine gemaakt zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door darkphoenix op 17-11-2007 19:14 ]

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

darkphoenix schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:12:
[...]

[...]

Ik speel op 1920x1200 veryhigh alleen geen motionblur! ubar! ga ff zo hele mooie screens posten die via de ingame engine gemaakt zijn.
Mario zo'n 10% gespeeld en daarna Crysis. ;)

Binnenkort mag je waarschijnlijk wel een leuke map van mij verwachten (SP) als ik de sequences kan scripten. O-) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
zijn er toevallig nog meer mensen welke last hebben van crysis freezes?

ik heb een 8800 GT SSC van EVGA onder vista draaien maar kan crysis onmogelijk langer spelen dan 10 mins. soms crashed het spel al in het menu waarbij je rare verkleuringen ziet op het scherm.

Fan speed heb ik al verhoogd om de temperatuur laag te houden van het spel. En ik gebruik de laatste 169.09 drivers.

rest van het systeem

gigabyte X38-DQ6
Q6600 stock speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
darkphoenix schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:12:
[...]

[...]

op 1920x1200, alles very high met 1 GTX? En dat speelt vloeiend... Dat wil ik zien :) Toevallig ook nog AA en 16x AF erbij zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Voor de ongelovingen die zeiden dat trailers fake waren:

http://img.photobucket.co...ycar/Crysis/retail/2b.jpg
http://img.photobucket.co...ycar/Crysis/retail/2c.jpg
http://img.photobucket.co...ycar/Crysis/retail/2d.jpg

En zelfs 2 tot 8 fps meer met deze "tweak". >:)

Doe in het vervolg eens netjes resizen :>

[ Voor 11% gewijzigd door Crash op 17-11-2007 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
Een klein vraagje: kunnen andere bomen ook plat gegooit worden in de full? (dus niet alleen die palmbomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, wel heeel erg kort moet ik zeggen , ben nu al bij eenerlaatse level, ik heb um vrijdag gekocht, best ruk!, ben nu bij de core, level dus de aliens in de berg, ik moet zeggen laat me een beetje aan prey denken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
MOAW schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:45:
Voor de ongelovingen die zeiden dat trailers fake waren:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En zelfs 2 tot 8 fps meer met deze "tweak". >:)
hoe gaat die tweak dan??? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

LOL. Shooter games spelen met 25 FPS. :X

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

http://forums.overclocker...p=10488222&postcount=2957

zelf net getest:

Level: Assault
Dx9 high (custom) 64 bit .exe
1680x1050 2xAA

14-28fps average van 20-23fps

Erg nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:45
RappieRappie schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:17:
LOL. Shooter games spelen met 25 FPS. :X
Crysis speeld prima met 25FPS. Niet alle shooter hoeven 60FPS te hebben.
Jij hebt het spel dus nog niet gespeeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Wat trouwens wel jammer is, wanneer je een boom neerhaalt, en hij ligt op de grond, dat de bladeren niet meer waaien door de wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de editor ook in de volledige versie van crysis zit ik kan het namelijk niet vinden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Splinter Cell schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:24:
Wat trouwens wel jammer is, wanneer je een boom neerhaalt, en hij ligt op de grond, dat de bladeren niet meer waaien door de wind.
8)7 Zo kunnen we nog wel even doorgaan.. Crysis is zó realistisch dat mensen nóg meer willen. En natuurlijk zitten ze tegen een hardware grens aan, dus het lijkt me slim om hiermee nog 2-3 jaar te wachten. Anders spelen we met 2-5FPS op een 8800 Ultra. :P
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:38:
Weet iemand of de editor ook in de volledige versie van crysis zit ik kan het namelijk niet vinden? :?
Op je dvd ;)

Net even mijn config weer getweaked, haal nu 20-30fps met 2xAA aan.
Dx10 64Bit, alles op very high.

Damn, wat is deze game mooi als het speelbaar is. O+

[ Voor 28% gewijzigd door Knaak op 17-11-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Ga hem toch maar v/d week kopen ipv te wachten op een DX10 kaart en Vista.

Iemand een idee op wat voor res. ook deze game kan spelen op onderstaande specs? Ik wil zo'n 30-35FPS kunnen halen met details op High (niet Ultra High dus).

Intel E6850 @ 3,6GHz (9x 400)
GigaByte GA-P35-DQ6
2GB GSkill PC6400
256MB Radeon x1950xt @ 680/990
2x 320GB S-Ata disks @ RAID 0
32 bit XP Prof.
19" Samsung 940BF

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
MrJ schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:18:
Ga hem toch maar v/d week kopen ipv te wachten op een DX10 kaart en Vista.

Iemand een idee op wat voor res. ook deze game kan spelen op onderstaande specs? Ik wil zo'n 30-35FPS kunnen halen met details op High (niet Ultra High dus).

Intel E6850 @ 3,6GHz (9x 400)
GigaByte GA-P35-DQ6
2GB GSkill PC6400
256MB Radeon x1950xt @ 680/990
2x 320GB S-Ata disks @ RAID 0
32 bit XP Prof.
19" Samsung 940BF
Hehe je processor zit wel goed, maar je videokaart i dunno. Je draait wel xp dus dat scheelt weer en je reso zal lager liggen vanwege een 19'' monitor. Ik geef je wel wat kans om richting die 30-35 te gaan. Ik haal op 1920x1200 bijna alles high met een 2900xt iets van 25-35 frames en in dichte ruimtes in de 50...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Ok, maar ik speel sowieso nooit echt op bruut hoge resoluties. Ik dacht aan 1280x1024 op High settings. :)

En mijn vid. kaart vervang ik tzt wel, wacht op de 2nd gen DX10 kaarten waarbij ik hoop dat Ati nu weer eens de beste kaart neerzet. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

MrJ schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:30:
Ok, maar ik speel sowieso nooit echt op bruut hoge resoluties. Ik dacht aan 1280x1024 op High settings. :)

En mijn vid. kaart vervang ik tzt wel, wacht op de 2nd gen DX10 kaarten waarbij ik hoop dat Ati nu weer eens de beste kaart neerzet. :)
Als jij heel leuk zonder AA en motion blur speelt haal je dat wel hoor, en anders tweak je de shadow's. (weinig visueel verschil, maar scheelt wel fps..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexopheus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik snap iets niet, met de demo werkte mijn tweaks allemaal heel goed. Met de full versie lukt dat dus helemaal niet. Lijkt helemaal niets op te pakken. Ook niet vanuit de console. con_restricted 0 doet het wel, maar vervolgens kan ik niet lame gaan met godmode of unlimitted ammo. Heb van alles geprobeerd. system.cfg , autoexec.cfg, in alle spel type cfg.'s niets lijkt te werken.

Iemand hier een idee over?

Heb vista64, maar draai de crysis.exe uit de bin32 map vanwege de AVG ellende.

Wat niet kan is nog nooit gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
MrJ schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:30:

ga je wel redden met je setup.

Crysis is zeer speelbaar met 20-25 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

SileX schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:46:
[...]

ga je wel redden met je setup.

Crysis is zeer speelbaar met 20-25 fps
Tot je bij level xx en level xx komt en je FPS enorm naar beneden gaat. :'(

Hopelijk brengt de patch die binnen 5-12 dagen komt ook performance update's met zich mee, want Beach heeft echt last van enorme performance drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in de sandbox van crysis een aardig grote map gemaakt met veel planten en heuvels en nu krijg ik heel vaak deze error: ***memory allocation for 268435460 bytes failed*** komt door dat ik niet genoeg ram geheugen heb en moet ik dan gewoon meer ram geheugen kopen? heb nu 2gb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
MOAW schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:51:
[...]

Hopelijk brengt de patch die binnen 5-12 dagen komt ook performance update's met zich mee, want Beach heeft echt last van enorme performance drops.
klopt idd! moest dan af en toe mijn shaders naar high zetten en de rest very high laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
MOAW schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:51:
[...]

ben al redelijk ver in het spel, maar heb niet echt mega frame drops gezien. Meestal heb ik rond 30-35 met drops naar 20-25.
Alles op high, 1600x1200 met een paar cfg tweaks

De GTX heb ik wel van 575 naar 620mhz gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee waarom ik onder vista de sandbox niet kan installeren , hij zegt de hele tijd error 1304 verify you have acces to that dectory :? :X allen beveilingen van vista al uitgezet , ben admin dus , snap het weer even niet met die vista |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 16:28

Thermometer

Whoop Whoop!

MOAW schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:19:

zelf net getest:

1680x1050 2xAA

Erg nice.
Yow tnx voor de tip man, ehm, er staat in de readme: "3. enter the game and choose high setting" bedoeld hij daarmee dat ik naar options moet gaan en alles op high zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 23:49
Sander1991 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 22:05:
[...]

Yow tnx voor de tip man, ehm, er staat in de readme: "3. enter the game and choose high setting" bedoeld hij daarmee dat ik naar options moet gaan en alles op high zetten?
Ya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

Bedankt voor het korte maar duidelijk en zeer fijn antwoord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Laatst online: 10-02 11:10

zelf net getest:

1680x1050 2xAA

Erg nice.
W0000000000000000t

Moet je is kijken

http://img256.imageshack....sultrahigh22222222ln9.png

Mijn frames zijn zeker op sommige stukken met 20 omhoog heschoten :o
Op stukke zoals op de screen heb ik werkelijk meer dan 20 frames winst ineens!
En op drukke stukken zeker 3/10 frames, en het is nog mooier ook, wat een master tweaker zeg :D

Dit is dus op Ultra high op 1024x768 op een enkele 8800GTS 320 mb, ik kan er makkelijk 2x AA bij doen zelfs als ik wil. En ik heb het geprobeerd op 1280x1024 maar dat is echt teveel gevraagt aan mn 320 Mb versie :9 maar 1024x768 is zeker mooi op een 17 Inch :)
Ik kan het niet geloven, zoveel prestatie winst :o

Btw

Heb foto moeten verkleinen en imageshacks sucks dus kwaliteit is brak, (weet iemand een betere site? )

En het is ook gewoon op XP 32 bit.

[ Voor 7% gewijzigd door rickyy op 17-11-2007 22:47 ]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Dat is ook een van de redenen waarom ik het poste, de game word "donkerder" zoals je in oude trailers ook had + je krijgt een leuke boost aan fps.

Ultra high is het in mijn ogen niet, aangezien er juist dingen worden afgezet ipv alles open :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Gooi maar eens een granaat, hoog in de lucht. Ding ontploft,en allemaal kleine brok stukjes, komen naar beneden en raken het water. Leuk detail :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 21:54:
Ik heb in de sandbox van crysis een aardig grote map gemaakt met veel planten en heuvels en nu krijg ik heel vaak deze error: ***memory allocation for 268435460 bytes failed*** komt door dat ik niet genoeg ram geheugen heb en moet ik dan gewoon meer ram geheugen kopen? heb nu 2gb :?
Draai je in 64bit? 32bit is niet goed supported. Kreeg daar ook vaak errors waardoor ik moest saven en de editor restarten. In 64bit nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
rickyy schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 22:46:
Mijn frames zijn zeker op sommige stukken met 20 omhoog heschoten :o
Op stukke zoals op de screen heb ik werkelijk meer dan 20 frames winst ineens!
En op drukke stukken zeker 3/10 frames, en het is nog mooier ook, wat een master tweaker zeg :D

Dit is dus op Ultra high op 1024x768 op een enkele 8800GTS 320 mb, ik kan er makkelijk 2x AA bij doen zelfs als ik wil. En ik heb het geprobeerd op 1280x1024 maar dat is echt teveel gevraagt aan mn 320 Mb versie :9 maar 1024x768 is zeker mooi op een 17 Inch :)
Ik kan het niet geloven, zoveel prestatie winst :o
Wauw, geweldige tweak :) Ik draai er 25 - 30fps mee op 1440x900 met n 2900XT, 2GB RAM en Core2Duo@3GHz en daar ben ik best tevreden mee opzich. Draait vanaf n oude PATA schijf (ook mn windows) dus als ik em opnieuw install op SATA zal ie er misschien n paar fps meer uit krijgen nog. Trouwens...hecht Crysis n beetje waarde aan 4GB RAM? (effectief 3,5GB oid in XP dan, maar kan multibooten naar 64bit Vista).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik game op mijn plasma met een native reso. van 1024x768.
Sommige games hebben breedbeeld ondersteuning waardoor ik geen uitgerekt beeld heb.
Echter veel en ook Crysis hebben dit niet waardoor mijn beeld er uitgerekt/breed uit ziet.
Is er mischien een tool of tweak of what ever om dit soort problemen op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1024x768 is geen breedbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Voor de ATI HD2000 en HD3800 bezitters onder ons: Download de hotfix driver voor Crysis, performance voor crossfire is een stuk beter en de texture corruptie is ook opgelost.

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/benchmarks/crysishotfixbenchmark.PNG

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 12:37
Kun je view/draw distance in de multiplayer ook veranderen? Want met e_view_dist_ratio=[getal] (en soortgelijke commando's) gebeurt er niks. De view distance ratio blijft stokstijf op 60 staan. Een grotere viewdistance is in mappen als Mesa erg handig als je in een heli of Vtol zit, daarom zou ik m graag vergroten. Met google kom ik niet erg ver, maar misschien dat 1 van jullie er iets op heeft gevonden?

Edit:
Het gaat me dus om de pop-ups van de struiken en schaduw weg te halen, of iig te verleggen

[ Voor 11% gewijzigd door Flipjack op 18-11-2007 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens hoofdrekenen :P
melly schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:30:
Ik game op mijn plasma met een native reso. van 1024x768.
Sommige games hebben breedbeeld ondersteuning waardoor ik geen uitgerekt beeld heb.
Echter veel en ook Crysis hebben dit niet waardoor mijn beeld er uitgerekt/breed uit ziet.
Is er mischien een tool of tweak of what ever om dit soort problemen op te lossen?
Er zijn field of view commands (fov)

cl_fov (60 is default)

en nog een andere waarmee fov voor objects dichtbij veranderen, probeer cl_fov in console te typen en dan op TAB te drukken, misschien zie je hem dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

wishmasterUT2k4 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 20:23:
[...]

Crysis speeld prima met 25FPS. Niet alle shooter hoeven 60FPS te hebben.
Jij hebt het spel dus nog niet gespeeld ?
Jawel hoor... maar ik heb hem weer opgeborgen. Het is gewoon niet fatsoenlijk speelbaar op de resoluties waarop ik wil spelen. En 25FPS is voor mij in ELKE game te weinig. :/

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
RappieRappie schreef op zondag 18 november 2007 @ 02:54:
[...]

Jawel hoor... maar ik heb hem weer opgeborgen. Het is gewoon niet fatsoenlijk speelbaar op de resoluties waarop ik wil spelen. En 25FPS is voor mij in ELKE game te weinig. :/
Mja heb Crysis hier nou ook liggen...ik bedoel die multiplayer: wat is er goed aan? Ik zit wat in auto's rond te scheuren en af en toe knal ik eens een ventje neer (Power Struggle)
en de fps is rond de 20/30 op Medium (zakt soms in naar 15)
Bij Instant Action is het gewoon rondspawnen en raken wat je raken kan...nja ben niet echt onder de indruk ervan. Ik probeerde Crysis nog te ruilen bij de MM maar dat mag blijkbaar niet meer tegenwoordig. Ik ga dit spel over een half jaar/jaar wel spelen, als er weer nieuwe videokaarten zijn, voor de singleplayer dan. De multiplayer lijkt me niet echt een blijvertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Vanmiddag gehaald bij FRS.

Het veranderen van de modus van je drie-delig-pak is erg vernieuwend! Vooral het snel kunnen schakelen van modus is erg handig. Het aanpassen van je rifle is leuk, maar ik denk dat de meesten 'm gewoon full equipped laten? :)
FarCry heb ik ook redelijk veel gespeeld, maar ik heb maar af en toe een moment dat ik aan FarCry moet denken tijdens het spel...
Cijfer: 8,5 ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 02:20:
[...]

Doe eens hoofdrekenen :P

[...]

Er zijn field of view commands (fov)

cl_fov (60 is default)

en nog een andere waarmee fov voor objects dichtbij veranderen, probeer cl_fov in console te typen en dan op TAB te drukken, misschien zie je hem dan.
Tja, met een andere FOV wordt de pixel aspect natuurlijk nog niet anders. Het is logisch dat 1024x768 als 4:3 wordt gezien en het is onlogisch dat dit de native resolutie van een breedbeeld beeldscherm is. Om dit aan te passen zou je de camera scale moeten aanpassen, maar ik weet niet of crysis dit ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 12:37
Prutz0r schreef op zondag 18 november 2007 @ 03:36:
Vanmiddag gehaald bij FRS.

Het aanpassen van je rifle is leuk, maar ik denk dat de meesten 'm gewoon full equipped laten? :)
FarCry heb ik ook redelijk veel gespeeld, maar ik heb maar af en toe een moment dat ik aan FarCry moet denken tijdens het spel...
Cijfer: 8,5 ;)
Ik laat het wapen met een silencer en een reflex sight, die laatste wil ik op specfieke momenten nog wel eens vervangen door een sniperscope. Laserpointer en flashlight equip ik eigenlijk nooit, alleen bij de pistolen wel de laserpoints. Ik vind Crysis iig erg lekker schieten. Kritiek op de impact van de wapens heb ik niet, het is juist realistisch dat een lichaam niet heel heftig reageert op kogelinslag (met het item van Mythbusters is mn achterhoofd, waarin ze de impact van de inslag testten op een varkenskadaver: bleek zelfs bij de hoge kalibers recht naar beneden vallen, ipv naar achteren te vliegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
jvo schreef op zondag 18 november 2007 @ 03:50:
[...]

Tja, met een andere FOV wordt de pixel aspect natuurlijk nog niet anders. Het is logisch dat 1024x768 als 4:3 wordt gezien en het is onlogisch dat dit de native resolutie van een breedbeeld beeldscherm is. Om dit aan te passen zou je de camera scale moeten aanpassen, maar ik weet niet of crysis dit ondersteunt.
Bij mijn weten hebben alle plasma's van deze groote (1.07 m) dit als native reso.
Hoe dan ook..betwijfel of FOV uitkomst biedt maar het idee is wel orrigineel :)
Ga het zo eens proberen...
@ Koeitje: bedankt voor de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
melly schreef op zondag 18 november 2007 @ 09:07:
[...]

Bij mijn weten hebben alle plasma's van deze groote (1.07 m) dit als native reso.
Hoe dan ook..betwijfel of FOV uitkomst biedt maar het idee is wel orrigineel :)
Ga het zo eens proberen...
@ Koeitje: bedankt voor de tip ;)
hoe kom je erbij dat alle plasma's van 107cm een reso hebben van 1024*768 native??
ooit wel eens van HDready gehoord of fullHD ???
ik heb ook een plasma van 107cm al een paar jaartjes en die heeft gewoon een lage reso van 640*480 native wel te verstaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 18-09 16:12
RappieRappie schreef op zondag 18 november 2007 @ 02:54:
onzin, zit echt in je hoofd. als ik jouw was ik het FPS metertje gewoon uit zetten, want het is gewoon harstikke vloeiend met 20+ fps. mss dat je in mp iets meer fps kan gebruiken, maarja een beetje mp speler bouwt toch gelijk een config gericht op maximaal zicht en minimale grafische hoogstandjes, dan is op een beetje pc 80fps makkelijk te halen.

ik heb zelf het hierboven genoemde configfiletje nog iets aangepast, en draai op mn e6600@2,8 en licht overgeclockte 8800GTS640 zelfs op de drukke stukken nog bijna 30 fps. heerlijk gewoon, wat een game.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
ph4ge schreef op zondag 18 november 2007 @ 10:41:
[...]

onzin, zit echt in je hoofd. als ik jouw was ik het FPS metertje gewoon uit zetten, want het is gewoon harstikke vloeiend met 20+ fps. mss dat je in mp iets meer fps kan gebruiken, maarja een beetje mp speler bouwt toch gelijk een config gericht op maximaal zicht en minimale grafische hoogstandjes, dan is op een beetje pc 80fps makkelijk te halen.

ik heb zelf het hierboven genoemde configfiletje nog iets aangepast, en draai op mn e6600@2,8 en licht overgeclockte 8800GTS640 zelfs op de drukke stukken nog bijna 30 fps. heerlijk gewoon, wat een game.
Nou op 20 FPS is het niet echt soepel te noemen, maar het kan er mee door. Met 25 frames is het wel soepel maar toch niet 100%. Voel maar is het verschil tussen 30 en 50/60 frames, dat loopt toch een heel stuk soepeler. Maar ik gef toe, op 25 frames is het gewoon goed speelbaar.

(Spellen zoals F.E.A.R. / oblivion/ half life zijn dan onspeelbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door rickyy op 18-11-2007 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
er waren signalen dat de SP aan de korte kant is.. maar ik zal dat niet beweren.. ik speel het nu op delta.. en ben nu ruim 7 uur onderweg en ben net in de map "relic" aangekomen.....nog geen enkele alien gezien (ja in de verte z'n staart :P ) (ik denk dat ik de 20 uur wel gaat halen om de sp te volbrengen)
lekker rond sneaken. kampementen binnendringen rondkijken, stategie bepalen..aanvallen

hartstikke leuk spel..
best lastig als je gecloaked in de bosjes ligt met heel weinig energie en een squad koreanen in je nek..

toch vind ik de A.I. wat tegenvallen.. soms rare reacties van de koreanen.. en ook de wrakken van geexplodeerde auto's of heli's zien er niet uit..

op delta vind ik dat je nog te veel wapens vind, ook te veel ammo.. en launchers.... jammer dat je geen knife hebt..

[ met je koptelefoon op , lichten uit in je kamer, backlight aan op je keyboard, ingame muziek uit, gamesounds maximaal en met het zweet in je bilnaad gefocust op je 22ich..... lekkerrrrrrrrrr _/-\o_ ]

toch vraag ik me af of de A.I. je kan horen switchen van suitmode ?
dat laagstaande zonnetje in de jungle maakt wel een sfeertje hoor..... (vette sunshafts e.d.)

[ Voor 9% gewijzigd door murky123 op 18-11-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 18-09 16:12
rickyy schreef op zondag 18 november 2007 @ 10:48:
[...]

Nou op 20 FPS is het niet echt soepel te noemen, maar het kan er mee door. Met 25 frames is het wel soepel maar toch niet 100%. Voel maar is het verschil tussen 30 en 50/60 frames, dat loopt toch een heel stuk soepeler. Maar ik gef toe, op 25 frames is het gewoon goed speelbaar.

(Spellen zoals F.E.A.R. / oblivion/ half life zijn dan onspeelbaar.
ja dat bedoel ik. voor SP is het gewoon harstikke goed te spelen en als je MP wilt spelen kan je makkelijk een hogere fps halen. ik heb zelf lang W:ET clanned gespeeld, na lang tweaken haalde ik net stabiel 76 fps. als mn pc dan even haperde en de fps daalde iets dan was het gelijk amper speelbaar. toen ik later een pc had die makkelijk 125fps trok ging het allemaal toch weer net wat lekkerder. bij Crysis kan je de sp gewoon doorspelen, je merkt het amper dat je fps wat schommelt en boven de 20 is het gewoon harstikke speelbaar, absoluut geen reden om het spel af te kraken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Doe mij eens een linkje naar een plasma van deze omvang die fullhd is?
Nog nimmer gezien (serieus)..zover ik weet zijn alleen LCD schermen FullHD.
Je hebt idd. wel gelijk dat bij de 1024x768 reso. schermen om HDready schermen gaat..
Inderdaad zijn er ook plasma's die niet HDready zijn.
Maar een plamsa in FullHD???....ben benieuwd ;)
murky123 schreef op zondag 18 november 2007 @ 10:08:
[...]

hoe kom je erbij dat alle plasma's van 107cm een reso hebben van 1024*768 native??
ooit wel eens van HDready gehoord of fullHD ???
ik heb ook een plasma van 107cm al een paar jaartjes en die heeft gewoon een lage reso van 640*480 native wel te verstaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58

zelf net getest:

1680x1050 2xAA

Erg nice.
Ok geprobeerd bij de demo maar ging denk niet helemaal goed, nu heb ik een heel onscherp beeld. Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

melly schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:12:
Je hebt idd. wel gelijk dat bij de 1024x768 reso. schermen om HDready schermen gaat..

[...]
offtopic:
plamsa bestaat ook niet :P

maar o.a. panasonic heeft Full HD 1080p plasma's bijv. de 42py70 en 50py70 (42 en 50inch dus)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

frankknopers schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:44:
Voor de ATI HD2000 en HD3800 bezitters onder ons: Download de hotfix driver voor Crysis, performance voor crossfire is een stuk beter en de texture corruptie is ook opgelost.

[afbeelding]
Yep, erg nice, ik had echt ontiegelijk veel last van corruptie, wilde bijna men kaart laten nakijken. Wel jammer dat er niet meer performance is met single :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me helpen? Ik zit nu in de mijn, ik ben daar naar binnen gegaan en ik heb ook geen zwaartekracht meer. Na een aantal km/s af te hebben gelegd en door een tunnel te zijn ge-warped kom je iets verder bij een grote ronde deur die op een anus lijkt :9 achter je gaat een anusdeur dicht en de anusdeur voor je die gaat open.
Nu kom je in de 2e grote ruimte waar achterin ook een anusdeur is, daar waar de lichten uit gaan en ineens 10 a 20 van die beesten rond gaan zweven.
Daar weet ik eigenlijk niet meer wat ik moet doen. Ik heb te weinig kogels om ze allemaal af te schieten, en ik hoop eerlijk gezegd dat ik snel weg ben uit dat gebeuren, want ik vind er echt totaal niks aan. Die jungle met allemaal die soldaten is zo ontzettend leuk dat dit gedeelte zwaar tegen valt, de hele tijd dat rondzweven slaat nergens op.
Heeft iemand misschien een indicatie van hoe ver ik ben? Ik wil het liefste geen walkthrough lezen voordat ik m'n hele gameplay ga verpesten.

-Edit / Oplossing (Spoiler)-

spoiler:
Laat maar zitten, je moet erg lang wachten en dan word er vanzelf een warp-tunneel gecreerd ofzo :S

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy

[...]
Hmmz, onze 50 inch plasma scherm is toch echt 13**x nog wat, HD reday dus, en kan ook 1920x**** uitzenden via omwegen ofzo, de optie zit er wel op. En er zijn wel plasma's die Full HD zijn hoor... ik heb ze met m'n eigen ogen gezien bij de MM en bij nog wat andere zaken, ze kosten alleen wel een paar duiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
[quote]Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:46:
spoiler:
Kan iemand me helpen? Ik zit nu in de mijn, ik ben daar naar binnen gegaan en ik heb ook geen zwaartekracht meer. Na een aantal km/s af te hebben gelegd en door een tunnel te zijn ge-warped kom je iets verder bij een grote ronde deur die op een anus lijkt :9 achter je gaat een anusdeur dicht en de anusdeur voor je die gaat open.
Nu kom je in de 2e grote ruimte waar achterin ook een anusdeur is, daar waar de lichten uit gaan en ineens 10 a 20 van die beesten rond gaan zweven.
Daar weet ik eigenlijk niet meer wat ik moet doen. Ik heb te weinig kogels om ze allemaal af te schieten, en ik hoop eerlijk gezegd dat ik snel weg ben uit dat gebeuren, want ik vind er echt totaal niks aan. Die jungle met allemaal die soldaten is zo ontzettend leuk dat dit gedeelte zwaar tegen valt, de hele tijd dat rondzweven slaat nergens op.
Heeft iemand misschien een indicatie van hoe ver ik ben? Ik wil het liefste geen walkthrough lezen voordat ik m'n hele gameplay ga verpesten.
[/quote]

Spoiler het even wil je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik ben nu in de missie op het vliegdekschip.
spoiler:
Dan moet ik met de TAG-gun die 2 kanonnen uitschakelen. De eerste gaat prima maar de 2e krijg ik niet gelocked.
Is dit een bug ofzo? Of moet ik ergens op een bepaalde plek staan?

[ Voor 4% gewijzigd door madmaus op 18-11-2007 13:10 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
rickyy schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:47:
[...]

Hmmz, onze 50 inch plasma scherm is toch echt 13**x nog wat, HD reday dus, en kan ook 1920x**** uitzenden via omwegen ofzo, de optie zit er wel op. En er zijn wel plasma's die Full HD zijn hoor... ik heb ze met m'n eigen ogen gezien bij de MM en bij nog wat andere zaken, ze kosten alleen wel een paar duiten.
Het gaat dus om een 107 CM..
Grotere uitvoeringen hebben een iets hogere reso. (al bestaan er bij mij weten nog geen fullHD plasma's in de gangbare beeldgrote's..zoal de Pioneer van maar liefst 220 CM ;) )
Jullie 50 inch zal wel beeldmatriaal van FullHD kunnen weergeven maar zijn native reso. is dit echter niet.
Hij downscaled dit naar zijn native reso..zal ergens zijn in de 1366x768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07

[...]
Zijn er al genoeg, maar om op je vraag over je resolutie.

Zet de resolutie op 1280x768, dit is normaal breedbeeld en omdat TV zelf wel weet dat hij maar 1024 pixels heeft, scaled hij het gewoon en krijg je beeld wat je wilt hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
rickyy schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:48:
[quote]Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 12:46:
spoiler:
[/quote]

Spoiler het even wil je?
spoiler:
Als ik denk waar je zit moet je naar zo'n deur toe zweven.
Er zijn er 3 in totaal..aan 1 kant zijn er 2 boven elkaar en je moet naar de bovenste toe.
Zat hier ook even vast omdat ik de bovenste deur niet zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Albinoraptor schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:20:
[...]

Zijn er al genoeg, maar om op je vraag over je resolutie.

Zet de resolutie op 1280x768, dit is normaal breedbeeld en omdat TV zelf wel weet dat hij maar 1024 pixels heeft, scaled hij het gewoon en krijg je beeld wat je wilt hebben. :)
Dit is idd DE oplossing ware het niet dat ik deze resolutie keuze geheel niet heb.
De hoogste beschikbare resolutie is helaas de 1024x768.
Als er een mogenlijkheid is om dit toch te forceren hoor ik dit graag.

Edit:Er zijn idd al fullHD plasma's..wilde het zeker weten en ben ff gaan googlen ;)
Neem mijn woorden terug...mijn exuses..

[ Voor 10% gewijzigd door melly op 18-11-2007 13:29 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slow-chat, offtopic replies, technische vragen, en vragen over performance horen _niet_ in dit topic thuis!