Snuffel schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:11:
[...]
Gedaan, niets gevonden
Overigens een tweede opmerkelijk ding:
Ik zit regelmatig op Thottbott, en ik krijg geregeld popups met antivurus troep, systeem is niet up to date bla bla verhalen.
Dat is van de een op de andere dag gebeurd. Verband met dubieuze software is snel gelegd, echter doet dit probleem zich uitsluitend voor bij de thottbott site. Alle andere sites hebben hier geen last van.
Raar?
Het 1e wat mij te binnenschiet: Check je hostfile eens om te kijken of die schoon is.
Aah zo te lezen "hoort" dit.
Doe het volgende:
Flikker IE eruit -> Firefox icm adblock en flashblock
Installeer spywareblaster; is een programma wat veel dingen, zoals tracking cookies, onveilige pagina's en je hostfile blokkeert
Laat Ad Aware "On Demand" scannen.
Eventueel een firewall, maar vaak heb je al een firewall in je router zitten. Dit is afdoende.
Ik gebruik deze setup, en ik heb NOOIT ellende (spyware, popups, toolbars) op mijn pc.
Ik scan 1x in de maand ongeveer, maar het enige wat hij altijd vind is een MRU list, mja daar doe je zo weinig tegen.
het voordeel van de plugins als Adblock en Flashblock zijn dat je met Adblock alle reclame uit pagina's kan slopen. Zelfs sites als simplemp3s.com (lekker oldskool, kent iedereen wel vast), kan je volledig reclamevrij maken. Flashblock doet precies hetzelfde, maar dan voor flash
Overigens kan ik voor het schoonhouden van je systeem (schoonhouden, geen spyware, virussen verwijderen) Crap Cleaner (CCleaner) en JV 16 Powertools aanraden.
Degene die zegt dat XP na verloop dichtslibt, kent mijn pc nog niet. Deze heb ik nu met een installatie van een half jaar draaien die nog supersnel is.
Vorige PC had ik een 3 jaar oude installatie.
Bijhouden is het sleutelwoord hier
[
Voor 52% gewijzigd door
Anoniem: 85443 op 21-11-2007 11:13
]