En een motorkap die elk moment omhoog kan komen als je harder dan 30 rijdt?
Misschien zit die niet helemaal dicht? Anders hebben ze wel erg veel schadeauto's (misschien is dat ook wel zo, het zijn toch de wat ruigere medemensen waarvan die auto's geweest zijn).SuBBaSS schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 13:00:
En een motorkap die elk moment omhoog kan komen als je harder dan 30 rijdt?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

En dat in het centrum van een stad met 4 miljoen inwoners
[ Voor 32% gewijzigd door Erasmo op 01-01-2008 20:22 ]
Hah, die tiewraps om de bumper vast te houden bij die calibra.marccom schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 11:56:
[afbeelding]
[afbeelding]
Staat bij de domeinen, voor de liefhebber

Ik zou dr nog niet dood in gevonden willen worden.Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 12:12:
Nou als ik ze voor een habbekrats kan kopen, dan heel misschien die Renault Megane, maar de Opel Calibra daar wil ik nog geen eens in gezien worden

[ Voor 24% gewijzigd door mace op 01-01-2008 19:43 ]
Verwijderd
Valt me nog mee dat die Calibra nog een 16v is
. Maar wat een hok inderdaad, standaard zijn ze wel mooi imo
Verwijderd
Als je een keuze moest maken.MBV schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 12:55:
die megane? Met koplampen die nog lelijker zijn dan van Saab?
Maar tuurlijk niet, ik ben een VW/Audi fan en ik hou zoiezo niet van Franse auto's
Wat is/was dat? de auto van Cruella DeVille?Erasmo schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:26:
[afbeelding]
Verwijderd
Auto's die standaard zo zijn zijn niet fout getuned.
Waarschijnlijk op een C3 Corvette gebaseerd.
Waarschijnlijk op een C3 Corvette gebaseerd.
Dat was nog mijn vorige Sebring XT1 einddemper en volgens mij was 'ie toen ook harstikke lekJellabie schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:30:
[...]
Laatste keer dat ik je swiftje zag, kon er toch makkelijk een kat in je uitlaat slapen hoor
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Dunno hij was al weg voor ik dichterbij kon komen
Hoe die ook uitparkeerde, hij duwde gewoon de auto achter hem weg
Doen ze in Parijs ook zoErasmo schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:38:
[...]
Dunno hij was al weg voor ik dichterbij kon komenMaar dat was dus in hartje Rome
Hoe die ook uitparkeerde, hij duwde gewoon de auto achter hem weg
/▌
bumper of niet, de eerste die ik zo mijn auto zie 'verplaatsen' trek ik wel achter het stuur vandaan

Geqxon, als jij over een paar jaar ook auto mag rijden wil je toch ook een mooie auto? en niet 1 met saaie grijze bumpers?Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:26:
Moet je maar niet je bumper in de chassiskleur van je auto laten spuiten.
* Luuk aait Geqxon
Succes dan in bijna alle landen, blijf je iedereen uit auto's trekken: waarom denk je dat je alleen in Nederland op normale auto's meegespoten bumpers zietG-PHREAK schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:24:
bumper of niet, de eerste die ik zo mijn auto zie 'verplaatsen' trek ik wel achter het stuur vandaan

Meegespoten bumpers zijn mooi, maar raar. En er is niks mis als je in een superkrap plekje moet om de bumpers aan te raken van de auto's voor en achter je. Een hagelbui (of vuurwerk

Voorbeeld: gisteren heb ik mijn auto geparkeerd op een plekje zo groot als mijn auto + 2 blikjes cola: ik kon niet tussen de auto's lopen, want ik kreeg mijn benen niet tussen de bumpers. Maar ik moest wel telkens voelen waar de auto achter me was. Voor is makkelijk met mijn auto: lage neus + specifiek schijnsel van de lampen. Maar achter: hoge kont, dus dan maar voelen.
Enniewee: mensen die hun deur opengooien of winkelwagentjes, da's pas erg.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
ik weet niet waar jij je rijbewijs hebt gehaald maar met de bumper 'voelen' naar andere auto's tijdens parkeren is niet normaalTwhomp schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:32:
[...]
Succes dan in bijna alle landen, blijf je iedereen uit auto's trekken: waarom denk je dat je alleen in Nederland op normale auto's meegespoten bumpers ziet
Meegespoten bumpers zijn mooi, maar raar. En er is niks mis als je in een superkrap plekje moet om de bumpers aan te raken van de auto's voor en achter je. Een hagelbui (of vuurwerk) doen meer schade.
Voorbeeld: gisteren heb ik mijn auto geparkeerd op een plekje zo groot als mijn auto + 2 blikjes cola: ik kon niet tussen de auto's lopen, want ik kreeg mijn benen niet tussen de bumpers. Maar ik moest wel telkens voelen waar de auto achter me was. Voor is makkelijk met mijn auto: lage neus + specifiek schijnsel van de lampen. Maar achter: hoge kont, dus dan maar voelen.
Enniewee: mensen die hun deur opengooien of winkelwagentjes, da's pas erg.

ik zie trouwens in de hele EU moderne auto's rijden met meegespoten bumpers, dat is zeker niet iets 'nederlands'
dat ze in Azie oid zo rijden tja.. maar ik kom dat gelukkig in europa weinig tegen (parijs als uitzondering)
Tuurlijk, persoonlijk worden en flamen. Waarom ook nietG-PHREAK schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:37:
[...]
ik weet niet waar jij je rijbewijs hebt gehaald maar ...
Enniewee, mijn punt, nog een keer proberen:
Als iemand mijn auto aanraakt vanwege een constructieve, nuttige reden en hij doet geen schade: boeien. Ik ga ook niet een parkeerwachter op zijn bek slaan omdat hij mijn ruitenwisser aanraakt om een bon te plaatsen.
Ik vind juist dom, onnadenkend gedrag erger (bijvoorbeeld deur opengooien).
En schade? Als iemand tegen je bumper rolt, heb je minder schade dan door steenslag, pekel, muggen, kinderen met voetballen en zure forumleden (see what I did there?)
Verwijderd
Jij moet niet alle bumpers over 1 kam scheren. Er zijn ook wagens die hebben überhaupt geen bumpers. Iig niet zichzelf terugvormende bumpers voor lage snelheden. Enkel een onderhuidse kreukelzone voor in het geval van een crash. Die zijn bij een beetje leuke auto ook nog meegespoten .. of zoals bv. in mijn geval integraal onderdeel van de carrosserie en helemaal niet als losse bumper bedoeld. Raak je die licht .. dan vervormt dat, en springt de lak er vanaf. Dat is een spuitklus. En uitdeuken is er bij fiberglass niet bij. En bij lang niet alle kunststofsoorten is er wat terug te buigen. Dan heb je dus zelf met een superlicht kusje met inparkeren van een ander al schade.
LOLTwhomp schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:43:
[...]
Tuurlijk, persoonlijk worden en flamen. Waarom ook niet
je zegt zelf dat je wel eens opzettelijk tegen andere auto's rolt (omdat je blijkbaar een tekort aan ruimtelijk inzicht hebt
ik moet er niet aan denken dat mijn auto voor of achter jouw auto staat bij het parkeren

Je hebt dus in de praktijk geen bumpers (om mee te bumpen). HandigVerwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:47:
Jij moet niet alle bumpers over 1 kam scheren. Er zijn ook wagens die hebben überhaupt geen bumpers. Iig niet zichzelf terugvormende bumpers voor lage snelheden. Enkel een onderhuidse kreukelzone voor in het geval van een crash. Die zijn bij een beetje leuke auto ook nog meegespoten .. of zoals bv. in mijn geval integraal onderdeel van de carrosserie en helemaal niet als losse bumper bedoeld. Raak je die licht .. dan vervormt dat, en springt de lak er vanaf. Dat is een spuitklus. En uitdeuken is er bij fiberglass niet bij. En bij lang niet alle kunststofsoorten is er wat terug te buigen. Dan heb je dus zelf met een superlicht kusje met inparkeren van een ander al schade.
Zo blijven we persoonlijk bezig. Beetje Israël-Palestina zo. Enniewee, laat ik dan maar er niet meer op ingaan.G-PHREAK schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:47:
[...]
LOL![]()
![]()
je zegt zelf dat je wel eens opzettelijk tegen andere auto's rolt (omdat je blijkbaar een tekort aan ruimtelijk inzicht hebt). en dan denk je ook nog dat dat normaal is. tja dan kan je een persoonlijke reactie verwachten
![]()
ik moet er niet aan denken dat mijn auto voor of achter jouw auto staat bij het parkeren
a) Ik parkeer niet altijd door dingen aan te raken.
b) Je kan niet verwachten (helaas!) dat mensen auto kunnen rijden, ook al hebben ze een rijbewijs.
c) Wat ik bedoel (poging 3): je kan je beter NIET drukmaken over dat mensen bumpers gebruiken, want dat doen ze. Misschien dat jij en HlpDsk en een miljard mensen nooit iets aanraken ooit, maar de rest doet het wel. En geen enkele agent, verzekering of rechtbank gaat naar je luisteren als je er iets aan probeert te doen. Ze zien je al aankomen.
En bovenstaande is geen multiplechoicevraag met maar 1 goed antwoord.
Schrijf dan gewoon oetlul.Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:49:
[...]
Gaat prima. Tot een of andere oetl*l besluit dat het normaal is om andere auto's te raken.
En bedankt, mod.
Lees het allemaal nog een keer, hier ga ik niet eens op reageren. (jaja, wat doe ik nu dan?)Sick Nick schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:53:
Dan rol je zeker ook met je bumper (in jouw ogen zachtjes) tegen stootstrips aan de zijkanten van auto's? Daar krijg je ook flauwe deukjes van, gewoon schade dus!
Dat kan je wel vinden en natuurlijk heb je gelijk, maar dit is precies het punt wat ik probeer te maken: dit doen mensen niet.dreeke schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:52:
Als je niet kan parkeren zoek dan maar een plek op waar het je wel lukt ipv iemand anders z'n spullen te beschadigen.
[ Voor 57% gewijzigd door Twhomp op 01-01-2008 22:57 ]
Verwijderd
Gaat prima. Tot een of andere oetl*l besluit dat het normaal is om andere auto's te raken.Twhomp schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:48:
Je hebt dus in de praktijk geen bumpers (om mee te bumpen). HandigSucces daarmee.
Dankzij mensen die even "voelen" met parkeren heb ik op de achterkant 2 stukken lak eraf en aan de voorkant 2x m'n kentekenplaat rechtgeslagen, 1 doormidden gebroken kentekenplaathouder, 1 scheur in de voorbumper.
Wie dit "normaal" vindt tijdens het parkeren vindt het meestal niet "normaal" om dit ook even te betalen, dus je laat andere mensen mooi met schade aan hun auto zitten.
Als je niet kan parkeren zoek dan maar een plek op waar het je wel lukt ipv iemand anders z'n spullen te beschadigen.
Wie dit "normaal" vindt tijdens het parkeren vindt het meestal niet "normaal" om dit ook even te betalen, dus je laat andere mensen mooi met schade aan hun auto zitten.
[ Voor 13% gewijzigd door dreeke op 01-01-2008 22:53 ]
Dan rol je zeker ook met je bumper (in jouw ogen zachtjes) tegen stootstrips aan de zijkanten van auto's? Daar krijg je ook flauwe deukjes van, gewoon schade dus!
Zo, iedereen zijn post gereplied in bovenstaande post. Als iedereen even van zijn high horse kan komen en leest, dan kan het nog wat worden met deze discussie.
Ik denk dat je hier in de minderheid bent rinaldo, er zitten hier nogal wat autoliefhebbers die het niet relaxed vinden om bumpers te gebruiken zoals jij dat doet.
onbegonnen discussie imo
onbegonnen discussie imo
Correct. Maar dat is een andere discussie (die we hier niet voeren). Scroll even omhoog, lees en probeer het nog een keer. Djeez,.. gekmakend dit.Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:58:
Er is geen discussie. Een ander raken is fout. Punt.
Puur een offtopic punt willen doordouwen om het puntje scoren. Tegen wie heb je het? In ieder geval niet tegen mij. Ik reageer nu namens de muur waartegen je aan praat.
Wederom, net als tegen HlpDsk: je moet van elkaars spullen afblijven, logisch. Dat betwist ik ook niet. Maar de realiteit is anders, dat probeer ik duidelijk te maken. En aangezien je dat niet verandert, is het slimmer om geen maagzweer te kweken erover.G-PHREAK schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:58:
Ik denk dat je hier in de minderheid bent Rinaldo, er zitten hier nogal wat autoliefhebbers die het niet relaxed vinden om bumpers te gebruiken zoals jij dat doet.
onbegonnen discussie imo
En ik ben een beetje teleurgesteld in het soort reactie wat zulke ervaren en gewaarderde forumleden/moderators hier plaatsen. Ik relativeer het maar met dat de auto een heilige koe is en dat het emoties losmaakt.
[ Voor 9% gewijzigd door Twhomp op 01-01-2008 23:04 ]
Verwijderd
Als jij niet begrijpend wilt lezen wat ik en andere tegen jou zeggen, moet je vooral doorgaan met ons verwijten dat we je niet snappen. Want dat is bullshit. En je kunt beter je toon matigen.
Ik scheld niet. Dus kijk naar je zelf. En dreigen, heel sjiek.Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:04:
Als jij niet begrijpend wilt lezen wat ik en andere tegen jou zeggen, moet je vooral doorgaan met ons verwijten dat we je niet snappen. Want dat is bullshit. En je kunt beter je toon matigen.
Ik maak een bepaald punt, waar totaal niet op ingegaan wordt. Niet. En dan wordt mij verweten dat ik niet begrijpend lees.
Ik ben nu boos, ga niet meer GoT-en, anders zeg ik iets waar ik spijt van krijg. Ik ben ERG teleurgesteld in je. Ik denk dat het voor iedereen in deze "discussie" beter is dat je alles trashed.
Pik ik nog even mee...
[ Voor 12% gewijzigd door Twhomp op 01-01-2008 23:10 ]
Dat maakt het nog niet goed.Twhomp schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:48:
Dat kan je wel vinden en natuurlijk heb je gelijk, maar dit is precies het punt wat ik probeer te maken: dit doen mensen niet.
Dat mensen dit niet doen weet ik zelf ook wel.
Vind je dat jij het daarom ook wel een keertje mag doen?
Het is er hier in de straat eentje, en die heeft zelf ook een auto die er niet uitziet. Als ik nog eens een auto met trekhaak rijd zal ik eens voelen hoe goed zijn auto bumpt. Het is tenslotte normaal.
de realiteit is anders? ja en? elke mogelijke 'overtreding' word wel eens begaan dus dan mag je dat ook doen?Twhomp schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:02:
[...]
[...]
Wederom, net als tegen HlpDsk: je moet van elkaars spullen afblijven, logisch. Dat betwist ik ook niet. Maar de realiteit is anders, dat probeer ik duidelijk te maken. En aangezien je dat niet verandert, is het slimmer om geen maagzweer te kweken erover.
als ik later een wagentje heb en al is het maar een salto van 100 euro van de oprit van de sloop zou ik toch kwaad worden als ik iemand 'op z'n frans' zie parkeren tegen m'n auto aan (overigens iemand al opgevallen dat franse auto's vaak de grootste zwarte bumpers hebben relatief
Je deur open slaan en 'ff voelen' waar de deur van de auto naast je staat is een kut streek maar het gebeurd in de realiteit wel maar dat ga ik toch ook niet goed praten met ja ik doe het ook wel eens maar zorg dat er geen schade ontstaat...
Verwijderd
Je doet net alsof mensen je niet begrijpen omdat ze het niet met je eens zijn. Dat is denigererend. En dat hoef je dus ook niet te doen want je schiet er niks mee op behalve dat niemand meer met je wil praten. En wbt dreigen: kerel laat mij je 1 ding duidelijk maken: je kunt kiezen of delen. Of je houdt je mond, of je stopt met je voorbarige aannames. Net zoals je me hierboven 'bedankt' omdat je je persoonlijk aantrekt wat ik over mensen in z'n algemeenheid zeg. Niet alles gaat over jou.Twhomp schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:07:
Ik scheld niet. Dus kijk naar je zelf. En dreigen, heel sjiek.
Omdat je niet door hebt, of wilt hebben, dat mensen je wel degelijk snappen, en slechts je redenatie niet accepteren. Wellicht omdat je ook gewoon geen gelijk hebt. Dan is het ook te verwachten dat je het ook niet gaat krijgen. Ja het is de realiteit. Daarmee is het nog niet acceptabel. Die 2 zaken zijn niet per definitie uitwisselbaar.Ik maak een bepaald punt, waar totaal niet op ingegaan wordt. Niet. En dan wordt mij verweten dat ik niet begrijpend lees.
ByeIk ben nu boos, ga niet meer GoT-en, anders zeg ik iets waar ik spijt van krijg. Ik ben ERG teleurgesteld in je. Ik denk dat het voor iedereen in deze "discussie" beter is dat je alles trashed.

En ik trash niks. Iedereen mag zien hoe jij alles op jezelf betrekt en net doet alsof je onbegrepen bent omdat je je gelijk niet krijgt.
FYI even een leuke deductie: Jij zegt dat mensen van elkaars auto af moeten blijven. Maar je zegt letterlijk dat je wel degelijk 'voelt' met het inparkeren. Jij hebt, imo, kortzichtig het idee dat als jouw auto het kan hebben, alle auto's dat kunnen hebben en/of zouden moeten kunnen hebben. Omdat het nou eenmaal voorkomt. Wij zeggen: Het doet het er niet toe of dat de realiteit is. Het hoort niet. En dat het gebeurt wil niet zeggen dat je het moet accepteren. En verzekeringen maken er zeker WEL werk van. Nog zo'n ongefundeerde opmerking van je die binnen 2 tellen te ontkrachten is door praktijkervaring van mensen hier.
Ergo .. jij doet dingen waarvan je zelf aangeeft dat ze niet acceptabel zijn. En tegelijk zeg je dat het nou eenmaal zo is. En daar doe je dus zelf vrolijk aan mee. Dus je bent hypocriet én je kunt niet parkeren. Dat maak ik er uit op.
"Nee nee het is niet goed. Maar iedereen doet het *, dus ik doe het ook maar. Want sja je doet er toch niks aan"
* ongefundeerd, onwaar, en onacceptabel.
En ja .. nu is het voor jou persoonlijk. Omdat die algemene afkeer tegen mensen die 'voelen' zich op jou betrekt omdat jij ook een van die mensen bent. Dus ja .. ik vind jou in dat geval een oetl*l. Wat hetzelfde is als een oetlul, met dat verschil dat ik in 1e instantie de discussie die geveinste fatsoensnorm nog wil meegeven. Maar klaarblijkelijk heb jij daar geen behoefte aan. Dus dan is het makkelijk. Ik kan de mensen die een ander raken en dat normaal / acceptabel vinden oetlullen noemen. En daaruit voortvloeiend jou ook.
Net zolang tot je niet alleen zegt dat het niet OK is om een ander te raken, maar er ook zo naar handeld. Je kunt ook wel zeggen dat het niet OK is om iemand z'n tuinkabouter te stelen. Als je tegelijkertijd iemand z'n kabouter toch maar jat .. dan ben je een oetlul. Simpel.
Bij mij lag mijn kentekenplaat en houder een paar maanden geleden ook los van de auto op straat omdat iemand moest voelen met zijn trekhaak (en dan veert mijn bumper wel iets in, maar mijn kenteken niet dus dat breekt dan af). Weer vastgelijmd, ook niet te moeilijk over doen (en ik weet toch niet bij wie), maar ik kan me wel voorstellen dat mensen als HlpDsK met een wat exotischere auto zonder bumpers dat erger vinden.
Het zijn in Parijs trouwens ook gewoon splinternieuwe auto's met meegespoten bumpers die daar zo parkeren. Dat is gewoon hun manier van parkeren, doorrijden tot je de auto voor je of achter je ziet bewegen.
Het zijn in Parijs trouwens ook gewoon splinternieuwe auto's met meegespoten bumpers die daar zo parkeren. Dat is gewoon hun manier van parkeren, doorrijden tot je de auto voor je of achter je ziet bewegen.
/▌
Ik was niet van plan op jouw zieke reacties te reageren, maar toch doe ik het. Ik ga moeite doen het hier een beetje netjes te houden.Twhomp schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:48:
[...]
Zo blijven we persoonlijk bezig. Beetje Israël-Palestina zo. Enniewee, laat ik dan maar er niet meer op ingaan.
Je moet nooit wat aanraken met parkeren. Dat je je eigen auto beschadigd moet je zelf weten, zal mij een rotzorg zijn, maar je hebt andermans spullen niet aan te raken want lak is bij het minste zachtste kusje al beschadigd.a) Ik parkeer niet altijd door dingen aan te raken.
Dat is geen reden om dit zieke gedrag, vooral als je het bewust en expres doet, te tolereren. Dat doen we namelijk niet, wel of geen rijbewijs. En ja van mensen die een rijbewijs hebben mag je wel degelijk verwachten dat ze kunnen rijden, maar da's een heel andere discussie.b) Je kan niet verwachten (helaas!) dat mensen auto kunnen rijden, ook al hebben ze een rijbewijs.
Nou, waarom dit mij even zo gevoelig ligt, ik heb ook zo'n auto, jeweetwel m'n TransAm, die geen bumpers maar een gestroomlijnde sportieve carosserievorm heeft. En ik heb heel toevallig een hele fijne buurman die net als jij ook niet kan parkeren, al is het plekje 2x zo groot als zijn auto (Peug 306), en met zelfs zijn trekhaak keer op keer op keer tegen mijn en andere auto's aan zit. Ik heb hem er 2 weken terug op aangesproken en hij reageerde net als jij, datie het normaal vindt. Nou, dan heb je aan mij een slechte.c) Wat ik bedoel (poging 3): je kan je beter NIET drukmaken over dat mensen bumpers gebruiken, want dat doen ze. Misschien dat jij en HlpDsk en een miljard mensen nooit iets aanraken ooit, maar de rest doet het wel. En geen enkele agent, verzekering of rechtbank gaat naar je luisteren als je er iets aan probeert te doen. Ze zien je al aankomen.
En ik zeg je, hou rekening met gerechtelijke stappen, want daar doen ze wel degelijk wat aan! Ik heb mijn verzekering gebeld, en die heeft het meteen naar de rechtsbijstand doorgestuurd, want ook mijn verzekering vindt het te belachelijk voor woorden dat iemand expres 'voelt' (hoe zacht ook) tot hoe ver je kan gaan.
Dit is nog in behandeling, cash of verzekering maakt me niet uit, maar hier gaat hij zeker voor betalen!
Wordt hoog tijd dat je dat dan eens gaat aanleren. Mensen zoals jij zijn gelukkig in de minderheid, maar elke oetl*l die niet WIL kunnen parkeren (zoals jij) horen simpelweg niet in een auto te rijden.Dat kan je wel vinden en natuurlijk heb je gelijk, maar dit is precies het punt wat ik probeer te maken: dit doen mensen niet.
Er is idd maar 1 goed antwoord: RAAK NEVER NOOIT andermans auto aan met parkeren, onder geen enkele te bedenken omstandigheden!Twhomp schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:48:
En bovenstaande is geen multiplechoicevraag met maar 1 goed antwoord.
[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 02-01-2008 00:01 ]
Verwijderd
Ik vind het vooral triest dat er een nonchelance ten toon wordt gespreidt. Alsof het de norm is (wat anders dan of iets normaal is) dat je auto deuken heeft. Het is wat anders dan een eikel die op je dak valt. Of die steenslag in je grille. Dat is het gevolg van normaal gebruik. Een aanrijding is dat niet. En dat is het 'voelen'. Dat is bovendien iets wat voorkomen kan worden. Ongelukjes blijf je houden, maar dat is wezenlijk wat anders dan opzettelijk die manier van parkeren er op na houden. En dat je dan je eigen auto beschadigd .. soit. Maar het is een tweezijdig verhaal. Of 3-zijdig bij echt inparkeren.
Je kunt wel stellen dat je je auto niet perfect kunt houden. Evenmin kun je stellen dat iedereen er schijt aan moet hebben. Beide werelden bestaan niet en beiden zijn een rampscenario danwel een utopie die niet realistisch is.
Als iedereen het niet kon boeien dan reed iedereen in een ongewassen wagen met grote bullbar. Want vies wordt ie toch wel, en mensen rijden er toch wel tegenaan. Dat is 'de norm'. Maar het kan mensen wel boeien. Al geef je er zelf niks om .. je leasemij kan er mee zitten. Of je portomonnee wanneer het op restwaarde aankomt. En mensen zijn vaak trots op hun auto. Dat kun je belachelijk vinden, maar dat maakt nog niet dat je daarom JOUW normen en waarden mbt de omgang met auto's domweg aan iedereen kunt opdringen.
Een deuk van een eikel accepteer ik. Een deuk van de buurman niet. Ik schaar dat niet onder een en dezelfde noemer. Die buurman maakt een bewuste keuze. Die eikel niet. Dát is het verschil. Als hij er voor kiest om mij niet te raken, en het gebeurt onverhoopt toch .. sja kan gebeuren. Als de schade dan netjes wordt afgehandeld dan is de kous er wat mij betreft daarmee ook af. Als de buurman doelbewust een zacht tikje geeft omdat ie dat nou eenmaal makkelijker vindt dan fatsoenlijk leren rijden, dan is het een compleet ander verhaal. Moedwillige roekeloosheid. En als zo'n kerel dan ook nog niet met je in discussie wil over een schadeafhandeling, dan laat je het er toch ook niet bij zitten zeker? Ik niet iig.
Misschien is het tijd dat we allemaal een Sherman tank gaan rijden. Die kunnen tenminste tegen een stootje.
Je kunt wel stellen dat je je auto niet perfect kunt houden. Evenmin kun je stellen dat iedereen er schijt aan moet hebben. Beide werelden bestaan niet en beiden zijn een rampscenario danwel een utopie die niet realistisch is.
Als iedereen het niet kon boeien dan reed iedereen in een ongewassen wagen met grote bullbar. Want vies wordt ie toch wel, en mensen rijden er toch wel tegenaan. Dat is 'de norm'. Maar het kan mensen wel boeien. Al geef je er zelf niks om .. je leasemij kan er mee zitten. Of je portomonnee wanneer het op restwaarde aankomt. En mensen zijn vaak trots op hun auto. Dat kun je belachelijk vinden, maar dat maakt nog niet dat je daarom JOUW normen en waarden mbt de omgang met auto's domweg aan iedereen kunt opdringen.
Een deuk van een eikel accepteer ik. Een deuk van de buurman niet. Ik schaar dat niet onder een en dezelfde noemer. Die buurman maakt een bewuste keuze. Die eikel niet. Dát is het verschil. Als hij er voor kiest om mij niet te raken, en het gebeurt onverhoopt toch .. sja kan gebeuren. Als de schade dan netjes wordt afgehandeld dan is de kous er wat mij betreft daarmee ook af. Als de buurman doelbewust een zacht tikje geeft omdat ie dat nou eenmaal makkelijker vindt dan fatsoenlijk leren rijden, dan is het een compleet ander verhaal. Moedwillige roekeloosheid. En als zo'n kerel dan ook nog niet met je in discussie wil over een schadeafhandeling, dan laat je het er toch ook niet bij zitten zeker? Ik niet iig.
Ik wil dat aanvullen met: en gebeurt het toch, per ongeluk, doe dan niet net alsof het normaal is en geef je fout toe en werk mee aan de schadeafhandeling. En bovenal: pas je gedrag aan. Shit will happen, maar dat wil niet zeggen dat je het op moet zoeken.Knightwolf schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:48:
Er is idd maar 1 goed antwoord: RAAK NEVER NOOIT andermans auto aan met parkeren, onder geen enkele te bedenken omstandigheden!
Misschien is het tijd dat we allemaal een Sherman tank gaan rijden. Die kunnen tenminste tegen een stootje.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 00:06 ]
Ik zal ook eens even mijn mening toevoegen aan deze discussie:
Fransen.....
Tot zover mijn bijdrage.
Fransen.....

Tot zover mijn bijdrage.
Ongelukje kan gebeuren ja, heb vaak zat buurmans parkeerkunsten geaccepteerd, maar nu is de schade aan m'n TransAm dermate groot dat ik dat niet meer door de vingers kan zien. En nou is hij echt de l*l want maak hier nu wel werk van.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 00:00:
Ik wil dat aanvullen met: en gebeurt het toch, per ongeluk, doe dan niet net alsof het normaal is en geef je fout toe en werk mee aan de schadeafhandeling. En bovenal: pas je gedrag aan. Shit will happen, maar dat wil niet zeggen dat je het op moet zoeken.
Maarruh, volgens mij is dit een topic voor Foute tuning
Zelfs met het openen van je deur kun je altijd nog schade voorkomen door de deur zodanig vast te houden dat je hand tussen jouw deur en de andere auto komt. Dat doe ik altijd als ik aan de ruimte twijfel. En niet de deur openslaan, maar langzaam opendoen. Beetje respect voor andermans spullen is niks mis mee. Ikzelf rijdt met een oud hok, waar ik bij wijze van zelf een deuk in trap als ik mn veters moet strikken, maar die ander is misschien wel heel erg zuinig op zn auto.
Verder is het een topic voor foute tuning, zoals Knightwolf hierboven al aangeeft. maar ik moest toch even reageren
Verder is het een topic voor foute tuning, zoals Knightwolf hierboven al aangeeft. maar ik moest toch even reageren
[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 02-01-2008 00:22 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Om nog even olie op het vuur te gooien....wordt het je zo geleerd tijdens rijlessen?
Je kan er verantwoordelijk voor worden gehouden en dan mag jij een schadeformuliertje invullen. Je eigen verzekering zal het niet met je eens zijn dat je schade -in welke vorm dan ook- mag toe brengen aan andermans eigendommen. En je zal zakken in je no-claimkorting!
Imho al een groot argument die jouw statement doet ontkrachtigen.
Back ontopic:
Misschien wel een excalibur kitcar gebaseerd op een amerikaanse slee.
Je kan er verantwoordelijk voor worden gehouden en dan mag jij een schadeformuliertje invullen. Je eigen verzekering zal het niet met je eens zijn dat je schade -in welke vorm dan ook- mag toe brengen aan andermans eigendommen. En je zal zakken in je no-claimkorting!
Imho al een groot argument die jouw statement doet ontkrachtigen.
Back ontopic:
Het lijkt wel een Excalibur look-a-like.Erasmo schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:26:
[afbeelding]
Misschien wel een excalibur kitcar gebaseerd op een amerikaanse slee.
Verwijderd
Een Excalibur is, zoals al gezegd, gebaseerd op een C3. Er zijn vergelijkbare wagens op basis van andere merken en typen, maar de C3 is erg geliefd geweest bij verschillende carrosseriebouwers als basis. Niet alleen de Excalibur maar ook tal van anderen.
Aangezien de meesten daarvan daarna echt onder een andere naam door het leven gaan, is dat geen tuning. Hence .. het kan geen foute tuning zijn. Het kan nog steeds fout zijn natuurlijk als het gewoon lelijk is
Aangezien de meesten daarvan daarna echt onder een andere naam door het leven gaan, is dat geen tuning. Hence .. het kan geen foute tuning zijn. Het kan nog steeds fout zijn natuurlijk als het gewoon lelijk is
Zoooow
Wat lees ik hier: er zijn mensen die niet goed kunnen inparkeren, is geen schand. Maar als je je best niet eens det en maar gaat "voelen" dan ben je idd een oetl*l. Een ongelukje kan iedereen maken en gebeuren, we zullen dit dan samen netjes afhandelen. Maar zie ik je expres "voelen" dan sleur ik je echt letterlijk uit de auto (o nee, ik wacht eerst dat je je auto geparkeerd hebt en dat je uitgestapt ben) en ik verlies al mijn aangeleerde fatsoensnormen: ik stamp je voorhoofd in de motorkap van JOUW auto!
Als een plaatsje te klein is rijd je door tot je grotere plek gevonden hebt. Ik kan mijn MINI ook op plekken parkeren waar onze E-klasse niet in/tussen past: ff doorrijden.
Daarbij heb ik in de weekenden geregeld een aanhangwagen achter de auto hangen die het formaat heeft waarin je een Ford Transit kunt parkeren. Deze combinatie kan ik (mits de ruimte er is) file-parkeren. Dan moet jij als oetl*l je autootje ook kunnen parkeren!
Mini Poeper is boos op wezens als jij!

Wat lees ik hier: er zijn mensen die niet goed kunnen inparkeren, is geen schand. Maar als je je best niet eens det en maar gaat "voelen" dan ben je idd een oetl*l. Een ongelukje kan iedereen maken en gebeuren, we zullen dit dan samen netjes afhandelen. Maar zie ik je expres "voelen" dan sleur ik je echt letterlijk uit de auto (o nee, ik wacht eerst dat je je auto geparkeerd hebt en dat je uitgestapt ben) en ik verlies al mijn aangeleerde fatsoensnormen: ik stamp je voorhoofd in de motorkap van JOUW auto!
Als een plaatsje te klein is rijd je door tot je grotere plek gevonden hebt. Ik kan mijn MINI ook op plekken parkeren waar onze E-klasse niet in/tussen past: ff doorrijden.
Daarbij heb ik in de weekenden geregeld een aanhangwagen achter de auto hangen die het formaat heeft waarin je een Ford Transit kunt parkeren. Deze combinatie kan ik (mits de ruimte er is) file-parkeren. Dan moet jij als oetl*l je autootje ook kunnen parkeren!
Tjees, merk het.Mini Poeper schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 01:09:
Zoooow![]()
Buurman hier vlakbij is net zo erg als jij, sloeg laatst een vent met zijn harses tegen de vooruit van de auto op.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dergelijk 'voelende' inparkeerders neem ik graag op de trekhaak mee voor een ritje
[ Voor 11% gewijzigd door Cyclonist op 02-01-2008 01:21 ]
Voor zulke mensen is er maar één oplossing: Drie maal daags een nekschot.
Of mijn buurman zit ook op dit forum... of we wonen allemaal in dezelfde straat.. 
Idd misselijkmakend: 'ff voelen'... bij mijn auto ook al regelmatig gebeurd. Dezelfde discussie gevoerd en dan krijg je dat non-argument 'het was maar een klein tikje..' . Een tik = een tik = fout
Heel toevallig doen ze het niet zodra mijn zus haar voiture met '80`s harde bumper' neerzet... grrmbl.
@ Knightwolf/HlpDsk; Toevallig geen alarm in die mooie bolides zitten? Die van mij gaat tegenwoordig al af zodra de buurman zijn achterklep te hard dicht gooit
Idd misselijkmakend: 'ff voelen'... bij mijn auto ook al regelmatig gebeurd. Dezelfde discussie gevoerd en dan krijg je dat non-argument 'het was maar een klein tikje..' . Een tik = een tik = fout
Heel toevallig doen ze het niet zodra mijn zus haar voiture met '80`s harde bumper' neerzet... grrmbl.
@ Knightwolf/HlpDsk; Toevallig geen alarm in die mooie bolides zitten? Die van mij gaat tegenwoordig al af zodra de buurman zijn achterklep te hard dicht gooit
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Verwijderd
Da's niet handig als er vrachtwagens en bussen door je straat rijden.
En dan nog .. als je niet heterdaad iemand betrapt ga dan maar eens bewijzen als ie niet toegeeft.
En dan nog .. als je niet heterdaad iemand betrapt ga dan maar eens bewijzen als ie niet toegeeft.
Verwijderd
Ik kreeg al pijn in mijn ogen bij het zien van die 'kruiwagen' velgen, en toen pas zag ik de uitlaat ...MadMarky schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 02:21:
Amen
mijn auto heeft vroeger in Delft en Den Haag rondgereden, tot zover de status van de deuren...
Maarre, pics?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat was een Saxo ja...

Er zit zowaar een thema in
en dat gaas voor die achterbumper... en bumpers uit baby blauw plastic, lijkt eerder speelgoed voor een dolfinarium of zo.
Niet te geloven dat er een volledige aftermarket handel is die dus kan leven van dergelijke johnny's
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 03:01 ]
Meh, mijn buurman is wat dat betreft een sukkel. Toen ik bij hem aanbelde gaf hij al toe datie zo 'normaal' parkeert, zelfs nadat ik zei dat ik niet gezien heb dat hij tegen m'n auto aan gezeten heeftVerwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 02:44:
In welk land woon jij? Ik woon in Nederland, en als je dan niet tussen je auto en die naast je door kan lopen is het plekje te klein. Dan ga je het ergens anders proberen. Ik weet dat het in Parijs e.d. iets anders werkt. Dat noemen ze andere normen en waarden.Twhomp schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:56:
Zo, iedereen zijn post gereplied in bovenstaande post. Als iedereen even van zijn high horse kan komen en leest, dan kan het nog wat worden met deze discussie.
Heb jij je rijbewijs bij een pakje boter gekregen? Ik heb in elk geval tijdens mij rijles geleerd dat boem == geen rijbewijs.
Dit stuk ben ik met je eens. Ik zou alleen een schadeformulier pakken enzo, anders zou ik zelf in de bak komen ipv de anderMini Poeper schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 01:09:
Zoooow![]()
[knip]

Mijn opmerking heeft nogal wat losgemaakt. Ik heb er niet bij stilgestaan dat dit zo diep zit bij sommige mensen. Goed om het eens van een ander perspectief te zien.
Ik ga niet verder advocaat van de duivel spelen, daar is het een te gevoelig onderwerp voor getuige de reacties. Het hele topic raakt ontregeld. Misschien is het een goed idee (aangezien de discussie wel interessant is) om in een ander/nieuw topic verder te gaan (eventueel mergen/splitsen/hoe werkt het?).
Verder, voor de goede orde: het aantal keer dat ik in mijn leven een andere auto heb aangeraakt (ongeluk, deur openen, parkeren, aanrijden, wat-dan-ook) is letterlijk op 1 hand te tellen en ik heb al 11 jaar mijn rijbewijs. Voordat iemand denkt dat ik echt een aso ben. Ik heb het over incidenten.
Maar over het specifieke inparkeren-verhaal: ik was al 2 keer uitgestapt om de situatie in te schatten en uit praktische overwegingen gebruikte ik daarna de achterbumper in de (blijkbaar onterechte) veronderstelling dat het niet uitmaakte. Het is wel zo dat de auto in kwestie een afgebladderd, gedeukt barrel was, maar dat zou niet moeten uitmaken in dit verhaal. Deze uitleg niet om het goed te praten, maar om een duidelijker plaatje te schetsen.
Nu ik merk hoe de gemiddelde opvatting is, zal ik nooit meer mijn bumpers gebruiken. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ik iemand boos maak of zijn/haar auto (blijkbaar) wel beschadig. Wederom: mij maakt het niet uit, ik vind het "normaal", maar uit respect voor de ander zijn spullen en mening zal ik het niet meer als optie beschouwen.
En nu nog alle parkeerpiraten die niet op GoT komen overtuigen...
Ik ga niet verder advocaat van de duivel spelen, daar is het een te gevoelig onderwerp voor getuige de reacties. Het hele topic raakt ontregeld. Misschien is het een goed idee (aangezien de discussie wel interessant is) om in een ander/nieuw topic verder te gaan (eventueel mergen/splitsen/hoe werkt het?).
Verder, voor de goede orde: het aantal keer dat ik in mijn leven een andere auto heb aangeraakt (ongeluk, deur openen, parkeren, aanrijden, wat-dan-ook) is letterlijk op 1 hand te tellen en ik heb al 11 jaar mijn rijbewijs. Voordat iemand denkt dat ik echt een aso ben. Ik heb het over incidenten.
Maar over het specifieke inparkeren-verhaal: ik was al 2 keer uitgestapt om de situatie in te schatten en uit praktische overwegingen gebruikte ik daarna de achterbumper in de (blijkbaar onterechte) veronderstelling dat het niet uitmaakte. Het is wel zo dat de auto in kwestie een afgebladderd, gedeukt barrel was, maar dat zou niet moeten uitmaken in dit verhaal. Deze uitleg niet om het goed te praten, maar om een duidelijker plaatje te schetsen.
Nu ik merk hoe de gemiddelde opvatting is, zal ik nooit meer mijn bumpers gebruiken. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ik iemand boos maak of zijn/haar auto (blijkbaar) wel beschadig. Wederom: mij maakt het niet uit, ik vind het "normaal", maar uit respect voor de ander zijn spullen en mening zal ik het niet meer als optie beschouwen.
En nu nog alle parkeerpiraten die niet op GoT komen overtuigen...

Verwijderd
Inderdaad amenMadMarky schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 02:21:
Amen
mijn auto heeft vroeger in Delft en Den Haag rondgereden, tot zover de status van de deuren...
Maarre, pics?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat was een Saxo ja...
Ik weet niet wat die gozer in gedachten had, maar die dacht zeker dat ie kon opstijgen naar de sterren

Dat het soms op een dyno test ook fout gaat zie maar weer:
http://www.youtube.com/watch?v=ovGuKwNFvN4
Toch zonde van je Z06 blok

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 11:33 ]
Ooooh nastyVerwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:23:
[...]
Dat het soms op een dyno test ook fout gaat zie maar weer:
http://www.youtube.com/watch?v=ovGuKwNFvN4
Toch zonde van je Z06 blok
Pijnlijk geintje. Maar ja, wel de beste plek waar het kan gebeuren, maar damn. Dan pink je wel een traantje weg als het je gebeurt.
Dé plek waar het kan gebeuren: een dyno geeft meestal veel te weinig koeling voor je motor, dus het ding wordt veel te heet.
Tot nog toe stoorde ik me nog niet erg aan het verhaal wat je neerzette over inparkeren maar nu ga je écht ver.Twhomp schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 10:51:Het is wel zo dat de auto in kwestie een afgebladderd, gedeukt barrel was, maar dat zou niet moeten uitmaken in dit verhaal. Deze uitleg niet om het goed te praten, maar om een duidelijker plaatje te schetsen.
Dat "afgebladderd, gedeukt barrel" kost voor een ander misschien wel verhoudingsgewijs een fortuin om in te rijden. Kan me nog een kennis van me herinneren welke op de motorkap van mijn auto ging zitte omdat ik toch maar een auto had van meer dan 15 jaar oud. Zijn auto was nog geen 5 jaar oud en veel meer waard en dat soort gein. Dat ik het ding maar net kan betalen van mijn bijbaantje en dat hij na zijn HBO opleiding fulltime aan het werk was deden er volgens hem niet toe.
De keer daarna dat ik hem zag ben ik dus mooi op zijn motorkap gaan zitten. Kennis werd helemaal gek.
Dit soort dingen doe je gewoon niet, maakt niet uit hoe een andere auto eruitziet, hoeveel JIJ denkt dat de auto waard is etc.
Volgens mij probeerde Rinaldo nu juist aan te geven, dat het niet uit maakte dat de auto oud/gedeukt/whatever was... hij had de auto niet moeten bumpen.GH45T schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:21:
[...]
Tot nog toe stoorde ik me nog niet erg aan het verhaal wat je neerzette over inparkeren maar nu ga je écht ver.
Dat "afgebladderd, gedeukt barrel" kost voor een ander misschien wel verhoudingsgewijs een fortuin om in te rijden. Kan me nog een kennis van me herinneren welke op de motorkap van mijn auto ging zitte omdat ik toch maar een auto had van meer dan 15 jaar oud. Zijn auto was nog geen 5 jaar oud en veel meer waard en dat soort gein. Dat ik het ding maar net kan betalen van mijn bijbaantje en dat hij na zijn HBO opleiding fulltime aan het werk was deden er volgens hem niet toe.
De keer daarna dat ik hem zag ben ik dus mooi op zijn motorkap gaan zitten. Kennis werd helemaal gek.
Dit soort dingen doe je gewoon niet, maakt niet uit hoe een andere auto eruitziet, hoeveel JIJ denkt dat de auto waard is etc.
offtopic:
Wat mij betreft mag je de GoT knokploeg inschakelen zodra er iemand op 'een' motorkap zit.
Dankje, dat is wat ik wel bedoelde inderdaadMichael Knight schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:43:
[...]
Volgens mij probeerde Rinaldo nu juist aan te geven, dat het niet uit maakte dat de auto oud/gedeukt/whatever was... hij had de auto niet moeten bumpen.
Maar ik zal het even nog iets duidelijker verwoorden, want mijn woorden worden bij twijfel per definitie negatief uitgelegd, wat niet verwonderlijk is als mensen zo boos zijn: het gaat tenslotte om auto's en die zijn nog heiliger dan ik al dacht.
- Het spijt me dat ik 1x in mijn leven tegen een bumper aangereden heb. Ik zal het nooit meer doen. Ook niet bij een oud, gebladderd en gedeukt barrel. Dit omdat je niet weet hij zot iemand op zijn bezit is, dus je kan nergens vanuit gaan.
- Het spijt me ook dat ik de andere kant koos in de discussie (advocaat van de duivel) en op die manier mensen boos heb gemaakt, omdat ik begrip en tolerantie probeerde te kweken voor de andere kant van het verhaal.
- Ik bied mijn nederige excuses aan voor het feit dat van mij af heb gebeten in reactie op aanvallen op dat verhaal: ik had beter moeten weten. Het is gewoon niet netjes gegaan, ik had beter moeten weten.
Ik hoop dat dit nu duidelijk is.
Graag continueer ik de huidige discussie, maar ben wel bewust van het feit dat het in dit topic niet op zijn plaats is (hijack). Ik had dit al aangegeven, dus wie weet komt alles nog goed.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 14:02 ]
Haal die eens snel weg, die hoort hier niet
OMFG 
Two tone
Gewoon niet kunnen spuiten heet dat.

Two tone
[ Voor 3% gewijzigd door Bierkameel op 02-01-2008 14:59 ]
Hey hey, pas op, straks gaan mensen nog denken dat BMW's per definitie nog fout zijn... dat kan natuurlijk niet... De enige BMW die er misschien nog voor in aanmerking komt voor een plaatsing hier, is mijn Compact, maar eigenlijk ook weer niet, want het is allemaal origineel BMW.
@MaCe1337
Weet jij zo welke dit is? De sneeuwsmurrie suggereerd namelijk dat ook z'n voorwielen zijn aangedreven, en dat het dus een ix uitvoering is... Maar ik ken eigenlijk geen 3-series in ix uitvoering...
[edit]
Wikipedia biedt uitkomst. De E30 325 is er inderdaad in ix uitvoering geweest. Die is sowieso sweet.
@MaCe1337
Weet jij zo welke dit is? De sneeuwsmurrie suggereerd namelijk dat ook z'n voorwielen zijn aangedreven, en dat het dus een ix uitvoering is... Maar ik ken eigenlijk geen 3-series in ix uitvoering...
[edit]
Wikipedia biedt uitkomst. De E30 325 is er inderdaad in ix uitvoering geweest. Die is sowieso sweet.
[ Voor 10% gewijzigd door deepbass909 op 02-01-2008 15:03 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik ben niet zo'n liefhebber van BMW's, maar dit vind ik dus ook wel één van de mooiere BMW's en inderdaad vooral de 325iX uitvoering (waarvan ik er wel aan aantal van in het wild heb gezienMaCe1337 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:54:
Ik vond deze altijd wel erg mooi:
[afbeelding]
The ramblings of an idiot
LooolBierkameel schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:58:
OMFG
Two tone![]()
Valt ook niet op dat net alle aangepaste panelen een andere kleur blauw hebben. Het ziet er niet uit
Verwijderd
Dat is hetzelfde als zeggen:deepbass909 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:01:
Hey hey, pas op, straks gaan mensen nog denken dat BMW's per definitie nog fout zijn... dat kan natuurlijk niet... De enige BMW die er misschien nog voor in aanmerking komt voor een plaatsing hier, is mijn Compact, maar eigenlijk ook weer niet, want het is allemaal origineel BMW.
@MaCe1337
[edit]

Allemaal orgineel Fiat, en daarom niet lelijk.
Dit hok is van zichzelf al lelijk

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Haha, wat een schijthokBierkameel schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:58:
OMFG
Two tone![]()
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Eens. Mij heeft het ook al de nodige krasjes, deukjes, verfrommelde kentekenplaten en schades gekost omdat men zo nodig in een plekje wil parkeren waar de auto niet in pastdreeke schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:52:
Dankzij mensen die even "voelen" met parkeren heb ik op de achterkant 2 stukken lak eraf en aan de voorkant 2x m'n kentekenplaat rechtgeslagen, 1 doormidden gebroken kentekenplaathouder, 1 scheur in de voorbumper.
dreeke schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:11:
[...]
Dat maakt het nog niet goed.
Dat mensen dit niet doen weet ik zelf ook wel.
Vind je dat jij het daarom ook wel een keertje mag doen?
Het is er hier in de straat eentje, en die heeft zelf ook een auto die er niet uitziet. Als ik nog eens een auto met trekhaak rijd zal ik eens voelen hoe goed zijn auto bumpt. Het is tenslotte normaal.

Das toch logisch dat mensen dat denkendeepbass909 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:01:
Hey hey, pas op, straks gaan mensen nog denken dat BMW's per definitie nog fout zijn... dat kan natuurlijk niet...
OMFGVerwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:00:
Als de prestaties nou net zo flitsend waren als het uiterlijk, maar nee, maar liefst 15 pk getuned (het is overigens geen turbo zoals ze in het begin vermelden). In originele staat is de 850 Estate (vooral de T-5R) imo een van de mooiste estates ooit gemaakt.

Is die even lelijk. De enige bumpers/spoilers/lippen die je op een 850 Estate mag zetten zijn die van een R. En dan is het verplicht ook wat aan de prestaties te doen.

Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
't is toch 50 pk wat ze zeggen? fifty/fifteen lijkt wel wat op elkaar, maar hij klinkt toch wel zoveel anders dat het erg triest zou zijn als hij maar 15 erbij kreeg 
Maar Youtube weet precies wat voor auto dit is: http://nl.youtube.com/wat...4o8TERuoY&feature=related is de eerste gerealteerde
Maar Youtube weet precies wat voor auto dit is: http://nl.youtube.com/wat...4o8TERuoY&feature=related is de eerste gerealteerde
Is wel 15MBV schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 21:19:
't is toch 50 pk wat ze zeggen? fifty/fifteen lijkt wel wat op elkaar, maar hij klinkt toch wel zoveel anders dat het erg triest zou zijn als hij maar 15 erbij kreeg
Daarom ben je ook niet goed wijs als je een dyno doet zonder een enorme blaasinstallatie voor je auto, bij zulke toeren heb je gewoon rijwindkoeling nodig.MBV schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:54:
Dé plek waar het kan gebeuren: een dyno geeft meestal veel te weinig koeling voor je motor, dus het ding wordt veel te heet.
Maar een Z06 blok is niet zo duur, LS7 longblock is bij summit te koop voor $13899.
waar zie jij de blaasinstallatie in dat filmpje? 
@3p0x: kan wel. Dan is het extra triest
@3p0x: kan wel. Dan is het extra triest
Dat is het ook, ben wel blij dat het geen t5(r) is, dat was helemaal zonde. Ding ziet er echt niet uit, vanuit welke hoek dan ook
Op me werk staat ook zo'n 850, keal heeft er ongeveer dezelfde voorbumper op zitten
De lijnen van de auto kloppen totaal niet meer, echt zonde van je geld en van de volvo
Op me werk staat ook zo'n 850, keal heeft er ongeveer dezelfde voorbumper op zitten

De hoofdletters waren op en de spellingcontrole was teveel moeite.Bierkameel schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:58:
OMFG
Two tone![]()

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Ja, zo'n 850 is al vierkant, en dan maak je er met zo'n bumper al helemaal een rijdende grafkist van.3p0x schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:33:
Op me werk staat ook zo'n 850, keal heeft er ongeveer dezelfde voorbumper op zittenDe lijnen van de auto kloppen totaal niet meer, echt zonde van je geld en van de volvo

Er is maar één zeecontainer die te verafgoden is:
BRABUS G-klasse

Nee, da's waar!Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:17:
Die hoort niet in dit topic thuis

Bleh. Nascar theme noemen ze dat...
Oh, en hoewel het misschien anders doet lijken, het zijn geen photoshops..
[ Voor 8% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 03-01-2008 00:51 ]
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
Ik zou ze, als bedrijf zijnde, aanklagen. Blergh. Donks, boxes of bubbles, ik vind het alledrie lelijk.
Ik zag gister in Belgie een mooie 'M3' een 3 serie compact met een M badge en groot jap style M3 stickers op de zijkant...
dit type dus:
En dan denken dat daar mensen intrappen
Ergste was nog dat hij links aan het kleven was en ik hem met mijn diesel station wagen dus maar rechts inhaalde...prutser..
dit type dus:

En dan denken dat daar mensen intrappen

Ergste was nog dat hij links aan het kleven was en ik hem met mijn diesel station wagen dus maar rechts inhaalde...prutser..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dat begrijp ik dus echt niet, zo'n auto's moeten toch totaal geen wegligging meer hebben.Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:50:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bleh. Nascar theme noemen ze dat...
Oh, en hoewel het misschien anders doet lijken, het zijn geen photoshops..
Overal is duidelijk aan te zien dat deze dingen gebouwd worden om zo langzaam mogelijk te rijden.
Wel eens in de states gereden? Je hebt daar hele staten waar je geen bochten hebt, alleen maar haakse kruisingen en rechte wegen. En je mag er bijna nooit harder dan 80km/u...
zelf ook geen ervaring, maar een oom en vader
[ Voor 14% gewijzigd door MBV op 03-01-2008 14:32 ]
Maximaal 80KMU? Dat kan ik me echt niet voorstellen, ik vind het met 150kmpu al niet opschietenMBV schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:32:
Wel eens in de states gereden? Je hebt daar hele staten waar je geen bochten hebt, alleen maar haakse kruisingen en rechte wegen. En je mag er bijna nooit harder dan 80km/u...

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
55 mijl op de snelweg toch? Dat is 90 ofzo.
/▌
80 miles... mijlen
Verwijderd
Dat is 93 mph.Widow schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:11:
[...]
Maximaal 80KMU? Dat kan ik me echt niet voorstellen, ik vind het met 150kmpu al niet opschieten
Een interstate varieert van 60 tot 80 mph, waarbij 80 meer in het westen is en 60 in drukke gebieden.
Denk dat je wel een state trooper achter je aan krijgt als je dat doet
Verwijderd
Ben je wel eens bij een dyno geweest? De run op het filmpje had geen blower op de motor gericht - kansloos, dom en een slechte dyno dus.MBV schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:54:
De bank waar ik tot 2x toe ben geweest (www.rica.nl) zet er een enorme blower voor. Dus dan kan dit niet gebeuren.
Verwijderd
En deze dan, Mustang, zonder en daarna met NOS http://www.youtube.com/watch?v=0Ao8zqgweDoVerwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:36:
[...]
Ben je wel eens bij een dyno geweest? De run op het filmpje had geen blower op de motor gericht - kansloos, dom en een slechte dyno dus.
De bank waar ik tot 2x toe ben geweest (www.rica.nl) zet er een enorme blower voor. Dus dan kan dit niet gebeuren.
Kost zo'n testje?Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:36:
[...]
Ben je wel eens bij een dyno geweest? De run op het filmpje had geen blower op de motor gericht - kansloos, dom en een slechte dyno dus.
Verwijderd
@Buzzfuzz:
Ook hier zie ik geen blower.
@Stefijn:
Gaat bij ons altijd in combinatie met een meeting, degene die van de faciliteiten gebruikt maakt is binnen de club zo'n beetje de huis-tuner. Gaat voor ons dus voor een zacht prijsje van 35 eurie.
Ook hier zie ik geen blower.
@Stefijn:
Gaat bij ons altijd in combinatie met een meeting, degene die van de faciliteiten gebruikt maakt is binnen de club zo'n beetje de huis-tuner. Gaat voor ons dus voor een zacht prijsje van 35 eurie.
Dit topic is gesloten.