[Auto] Foute Tuning - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 26.343 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 19:35

Wom

Mocht ik willen. Enkel de R32 is 4WD (*), en dan ook nog geen echt 4WD (als in Quatro of de oude Syncro auto's van VW) maar een Haldex aandrijving. De aandrijving wordt dan electronisch geregeld. Enkel op het moment dat het nodig is zal hij meer vermogen naar de achterwielen sturen.

* los van de golf modellen die je als 4 motion kunt krijgen natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Wom op 17-02-2008 22:12 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:10:
Vind je? Amerikanen hebben nog altijd wel gigantische turbo's en enorme cilinderinhouden nodig om PK's te verkrijgen, als ik het vergelijk met Duitse automobielen.
Appels en peren. Amerikanen worden voor koppel gebouwd. En voor lagere octaan benzine.
En nogmaals .. voor een prijs. Allemaal factoren die belangrijk zijn.

Zo wordt de 335i op de US markt met minder vermogen geleverd omdat de benzine (en ik men ook de luchtdruk) het daar erg moeilijk maakt om het optimale uit de turbosetup te halen. Ze zouden ook daar zuiniger en met meer vermogen kunnen rijden maar daar zijn randvoorwaarden aan verbonden en die zijn daar momenteel niet haalbaar.

Verder moet je echt een gaan kijken naar de exacte getallen en dan zie je dat er helemaal niet zo'n groot verschil is in vermogens. Helemaal niet als je naar bruikbare vermogens gaan kijken. En je mag ook eens gaan becijferen voor jezelf hoeveel kilometers je moet maken om de meerprijs in productiekosten er uit te krijgen.

Vergis je niet. Wij gooien hier net zo goed grof geweld aan turbo's op auto's om boven de 400 pk uit te komen. Veel amerikaanse wagens zijn vooral normaal beademd.

Kijk bovendien eens naar een autoprogramma van vandaag de dag. Gek op wielen of zo. Lekker burgerlijk dieseltjes in de Punto en zo testen. Ook daar wordt de nadruk steeds meer op koppel gelegd ipv pk's. Omdat dat veel meer van belang is in de rijbaarheid van een auto.

Volgens mij heb jij geen goed beeld van de motorinhouden. Mercedes legt ook vrolijk een liter of 6 V8 met 2 turbo's in hun AMG lijn om er 612 pk uit te halen. Zet daar een ZR1 tegenover met een eveneens liter of 6 en supercharger en 620 pk. Wijs mij de verschillen eens aan dan die zo schokkend zijn? Hint: aanschafprijs ;) En dat is net zo goed een hoogtoerig blok van aluminium en hoogwaardige, lichte, en gebalanceerde componenten.
Wom schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:11:
Enkel de R32 is 4WD (*), en dan ook nog geen echt 4WD (als in Quatro of de oude Syncro auto's van VW) maar een Haldex aandrijving. De aandrijving wordt dan electronisch geregeld. Enkel op het moment dat het nodig is zal hij meer vermogen naar de achterwielen sturen.
Dat is wel jammer. En dan ook nog defaulten naar fwd. Als je dan toch een 4WD-systeem hebt, doe het dan in hemelsnaam vooral naar achteren gooien. Zoals in de R8.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:53
Don3k schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:24:
[...]

Yay, uitslag... trip groningen- rotterdam, 500km totaal bespaar ik 10 liter met stock filter. Met de K&N mag ik op te terugweg alweer tanken, maar nu kan ik nog paar dagen erna doorrijden :)
Met standaard papieren filter en standaard airboxen die een langer vast traject hebben, koele lucht komt van onder de bumper.
Snelweg, constante 100 km/u, computer geeft verbruik aan van zo'n 8 tot 8,5 liter/100 km
Snelweg, constante 120 km/u, computer geeft verbruik aan van zo'n 8,5 tot 9 liter/100 km

Met K/N open lucht filter en een buisje om koele rijwind van onder de bumper naar de ruimte te sturen waar het filter zit:
Snelweg, constante 100 km/u, computer geeft verbruik aan van zo'n 7 tot 7,5 liter/100 km
Snelweg, constante 120 km/u, computer geeft verbruik aan van zo'n 8 tot 8,5 liter/100 km

En dat zal op jaarbasis aardig wat schelen ja.

Echt, sinds dat K/N open lucht filter erop zit was dat verbruik het eerste dat me opviel. Eerst dacht ik dat ik droomde maar het is echt zo, en nou aantal jaar later nog steeds. Grote kans dat dat komt omdatie nu makkelijker kan ademen, heet niet voor niks een open luchtfitler. Hoef gemiddeld dus iets minder gas te geven voor hetzelfde vermogen.

[ Voor 22% gewijzigd door Knightwolf op 17-02-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak je 'm eigenlijk wel eens schoon? Ik heb hier zelfs een complete schoonmaakset staan. Van toen ik de Swift nog had. Daar zat ook een K&N conus op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Als het elektronisch is geregeld in zo'n Golf dan is daar ook wel software voor te schrijven, niet ? >:)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar of de componenten geschikt zijn voor langdurige belasting is maar de vraag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Componenten zijn er om te vervangen als ze stuk gaan. Maar idd, het zullen wel geen heavy duty aandrijfassen en tussenbak en/of cardan zijn.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:53
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:45:
Maak je 'm eigenlijk wel eens schoon? Ik heb hier zelfs een complete schoonmaakset staan. Van toen ik de Swift nog had. Daar zat ook een K&N conus op.
Heb hem wel es schoongemaakt ja, maar echt vuil issie nooit geweest. Wat stofjes, pluisjes en wat van die irritante boomzaadjes of zo. Meeste is er zo al af te kloppen, verder klein borsteltje en stofzuiger voor de rest. Heb hem verder nooit opnieuw geolied dus ziet meer grauw dan rood. Maar het verbruik is met de jaren niet weer meer geworden door een zogenaamd dichtslibbend filter of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:30:
[...]

Dat is wel jammer. En dan ook nog defaulten naar fwd. Als je dan toch een 4WD-systeem hebt, doe het dan in hemelsnaam vooral naar achteren gooien. Zoals in de R8.
Als de voorwielen minder grip hebben zal het merendeel van het vermogen ook naar de achterwielen gaan. Maar voor 0% en achter 100% zal bij Haldex nooit het geval zijn want volgens mij zijn de voorassen star met het kroonwiel verbonden. Maar ik ben geen techneut, dus daar kan Google je wel mee verder helpen denk ik.

Overigens, Volkswagen heeft wel een achterwielaangedreven platform in ontwikkeling, echter is dat voor de nieuwe auto die in de klasse van de Fox komt.

Afbeeldingslocatie: http://ebay.windingroad.com/newsuploads/2007/09/volkswagen-up-concept-600.jpg

Overigens ook met de motor vanachter! Dat is maar de halve waarheid, het is een hybride met het elektrische gedeelte boven de achteras.

Maargoed, genoeg offtopic maar weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn die velgen. Die hoort wel in dit topic thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Minimaal 17 inch anders konden ze de logo's niet kwijt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-08 14:20
Vind die grote VW logo's juist mooi eigenlijk :o

Staat toch best goed op een T5 (heeft de grootste atm volgens mij?)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:10:
[...]

Vind je? Amerikanen hebben nog altijd wel gigantische turbo's en enorme cilinderinhouden nodig om PK's te verkrijgen, als ik het vergelijk met Duitse automobielen.
Japanners bedoel je. Maar dan nog, dit is een eeuwig durende discussie die overal op het internet al eens langs geweest is. Elke motor heeft zijn voordelen en nadelen, en ook fans/tegenstanders wat leid tot een welles/nietes verhaal.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gisae schreef op maandag 18 februari 2008 @ 12:45:
[...]

Japanners bedoel je. Maar dan nog, dit is een eeuwig durende discussie die overal op het internet al eens langs geweest is. Elke motor heeft zijn voordelen en nadelen, en ook fans/tegenstanders wat leid tot een welles/nietes verhaal.
klopt, kleine motor met dikke turbo is meer efficient/goedkoper maar moet wel op toeren gehouden worden.
Dikke NA motor heeft meer koppel onderin en rijd soepeler, maar is duurder

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:57

Sick Nick

Drop the top!

Dus wat doe je dan? Je neemt een dikke motor met een of meerdere turbo's/superchargers en je hebt gewoon over je hele toerenbereik veel koppel zodat ie soepel te rijden is maar ook bloedsnel is omdat ie geblazen nog veel meer pk's levert bovenin de toeren.

Prima oplossing toch? Gezeik over klein blok met turbo of groot blok zonder. Alle fabrikanten prakken tegenwoordig wel een dik geblazen blok in een van hun topmodellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33
er zijn gewoon verschillende soorten motoren, het ligt er maar net aan wat je fijn vind.
doe mij maar gewoon lekker kleine, lichte motoren, bijvoorbeeld een 1100tje met rond de 120PK (zonder Turbo!) waar ze in de jaren 70 al mee reden in Dafjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op lange afstanden is een auto als een BMW 5-serie of een audi a6 wel lekker, maar puur voor het plezier is een klein autootje, of eventueel een oude cabrio veel leuker.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Tijd voor een nieuw deeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:34

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Topicstarter

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Gebruikeren ze in de USA wel zoveel turbo's...?

Over het algemeen is het idee daar "there's no substitute for cubic inches", geen turbo's dus... ;)

En als ze dan al geblazen motoren hebben dan zie ik vaak een supercharger op een Amerikaan, en geen turbo ;)

Zoals gezegd RON91 helpt ook niet echt mee.
In Duitsland hebben ze al V-Power 100 daar haal je flink mee vermogen uit.

Volgens mij is een USA HP ook niet hetzelfde als een EU PK ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33
gebruiken ze in de US nog SAE PK's dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-08 22:57
dude88 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:47:
Gebruikeren ze in de USA wel zoveel turbo's...?

[...]

Volgens mij is een USA HP ook niet hetzelfde als een EU PK ;)
:) Hier zijn ze al verder gegaan:

[ Voor 47% gewijzigd door winkelwagen op 19-02-2008 22:26 ]

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.