Don3k schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:24:
[...]
Yay, uitslag... trip groningen- rotterdam, 500km totaal
bespaar ik 10 liter met stock filter. Met de K&N mag ik op te terugweg alweer tanken, maar nu kan ik nog paar dagen erna doorrijden

Met standaard papieren filter en standaard airboxen die een langer vast traject hebben, koele lucht komt van onder de bumper.
Snelweg, constante 100 km/u, computer geeft verbruik aan van zo'n 8 tot 8,5 liter/100 km
Snelweg, constante 120 km/u, computer geeft verbruik aan van zo'n 8,5 tot 9 liter/100 km
Met K/N open lucht filter en een buisje om koele rijwind van onder de bumper naar de ruimte te sturen waar het filter zit:
Snelweg, constante 100 km/u, computer geeft verbruik aan van zo'n 7 tot 7,5 liter/100 km
Snelweg, constante 120 km/u, computer geeft verbruik aan van zo'n 8 tot 8,5 liter/100 km
En dat zal op jaarbasis aardig wat schelen ja.
Echt, sinds dat K/N open lucht filter erop zit was dat verbruik het eerste dat me opviel. Eerst dacht ik dat ik droomde maar het is echt zo, en nou aantal jaar later nog steeds. Grote kans dat dat komt omdatie nu makkelijker kan ademen, heet niet voor niks een open luchtfitler. Hoef gemiddeld dus iets minder gas te geven voor hetzelfde vermogen.
[
Voor 22% gewijzigd door
Knightwolf op 17-02-2008 22:47
]