Over die snelheidsindex van banden: ik heb snelheidsindex W (tot 270 km/h) onder m'n wagen.
Het is een getunede (niet alleen software) One uit 2005 (flink sneller en vlotter dan 'n standaard Cooper, maar mag de lol niet drukken

) en heb dus op banden nog ruim over. Ik vind dit toch erg belangrijk en ierop ga ik niet besparen. Niet alleen met oog op veiligheid, maar ook grip.
Snap dus echt niet dat mensen hierop besparen met van die goedkope banden en dan vaak ook nog een lage snelheidsindex nemen omdat deze dan iets goedkoper zijn (valt vaak ook nog mee).
Heel gaaf dat Corsa projectje van je. Ik hou hier wel van. Ik zelf ben ook meer van wolf in schaapskleren ipv andersom zoals de meesten.
Tsuru schreef op zondag 16 december 2007 @ 07:49:
Serieus: ook al is het een Corsa, mooi dat je toch weet waar je mee bezig bent. Iemand die in ieder geval weet hoe het blok van zijn Corsa in elkaar steekt staat wat mij betreft al 10:0 voor op alle sjonnies met een Halfords-gepimpte Golf/Astra/Civic+brulpijp bij elkaar.
Copy that!
M'n MINI (kleintje BMW) heeft ook de aerodynamica van een aardappel, maar hij loopt dus harder dan jouw BMW en we hebben allebei een 1.6 blok.
Ja ja, ik geef gewoon toe dat een MINI een aerodynamica van een aardappel heeft, maar aan de wegligging kunnen (vele) andere auto's niet aan tippen. Daarom ben ik geen snelwegvreter