Die kleppen worden niet bediend adhv hoeveel rpm je motor draait maar hoever je het gas in trapt. Dat moet wel een redelijk eindje om bij de 4800rpm te komen en als het gaat om een Ferrari dan zal het eerder 5300 zijn ofzo. Maar daarnaast, wat denk je dat het aan vermogen kost, als je eop 4800rpm ofzo amper uitlaatgassen kwijt kan? Het hele technische aspect kan me echter aan m'n reet roesten. Het idee is dat je geen overlast mag veroorzaken door een te luidruchtige uitlaat. Ik weet zeker als een Ferrari om 2:00 's nachts ff volgas langs je huis trekt, of half gas voor mijn part, dat je er wakker van wordt.4x2 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 20:28:
[...]
Als je zorgt dat die klep dicht zit op het toerental waar ze het geluid meten is dr niks aan de hand (dat meten ze dus niet volgas, zijn voorschriften voor en die verschillen per auto/motor).
Vind uitlaat mooier maar het gaat ook in mijn geval nu om het vermogen (toen nog niet). Dat bereik je niet met een filtertje. Wel met inlaat lengte, maar als dan een lange intake voor je auto het beste is, dan hoor je veel minder. Helemaal als je er een airbox op zet.Als je 'veilig' herrie wil maken moet je gewoon zorgen dat ie dat via de luchtinlaat doet (klinkt vaak ook een stuk mooier imho), dat is bijna niet te meten omdat je dat alleen maar hoort als je volgas geeft.
Hier hoor je in de 1e instantie alleen maar het aanzuigen vd lucht
[ Voor 3% gewijzigd door JT op 27-11-2007 21:16 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning