Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Uhm... je kunt al een aardige tijd naar vaste lijnen en mobieltjes bellen met skype hoor... Zoals ik hierboven al zei, vaste lijnen €2,- onbeperkt. En ik ben juist skype gaan gebruiken i.v.m. zakelijke contacten die dat juist willen. (o.a. reiswereld)CLB schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:34:
Of ik bel mensen op hun mobieltje en jij moet maar geluk hebben dat je 'vriendjes' achter de pc zitten
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb op AllAboutPhones daar een bestandje voor gevonden. Dat heet SmileySMS, en dan krijg je 't.Kristof schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:19:
Bij mijn oude gsm werden tijdens het opstellen of lezen van een SMS de textuele smilies omgezet naar iconen. dus m.a.w. een dubbele punt gevolg door haakje werden![]()
Hier met de TouchCruise vind ik het niet terug. Iemand een idee?
Alleen hoop ik dat er ergens ook een versie is met wat mooiere emoticons, zoals degene op een standaard forum.
Ik heb net trouwens gelezen dat je de camera sneller kan laten gaan als je het foto-geluidje uitzet. Ik heb 't alleen nog maar gelezen, heb nog geen TC om 't uit te proberen
[ Voor 12% gewijzigd door brrrt op 06-01-2008 17:35 ]
Verwijderd
Jip dit klopt. Heb de link al in een vorige post geplaatst. Staat op XDA forum.brrrt schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:05:
[...]
Ik heb net trouwens gelezen dat je de camera sneller kan laten gaan als je het foto-geluidje uitzet. Ik heb 't alleen nog maar gelezen, heb nog geen TC om 't uit te proberen
Kan je die uitzetten dan? Ik dacht dat die geluidjes verplicht waren ofzo? Ik heb hiervoor een K750i gehad, en bij sommige toestellen kon je dat geluidje uitzetten maar dat mocht niet volgens de wet ofzo... Zal eens kijken of dat uit kan, heb er nog niet naar gekeken... Die camera boeit me eigenlijk nietbrrrt schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:05:
[...]
Ik heb op AllAboutPhones daar een bestandje voor gevonden. Dat heet SmileySMS, en dan krijg je 't.
Alleen hoop ik dat er ergens ook een versie is met wat mooiere emoticons, zoals degene op een standaard forum.
Die van de Artemis (P3300) in ieder geval niet.hefi schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:10:
Misschien een domme vraag maar passen de batterijen van andere HTC toestellen in deze Touch Cruise?
Anyway, heb voorheen altijd Symbian toestellen gehad dus dit is een hele vreemde stap voor mijn persoontje. Ik moet wel zeggen dat dit BY FAR het meest gelikte toestel is wat ik heb kunnen vinden (qua design en specs). Mijn N80 was tot nu toe de beste keus i.v.m. WiFi en UMTS, daarbij had ik TomTom en een aparte GPS antenne.
Nu heb ik WiFi, HSDPA, GPS in één en beter nog: niet dat brakke Symbian waarbij je voor alles wat je wilt installeren een certificaat nodig hebt, wat 9 van de 10 keer ook nog eens verlopen blijkt te zijn...
Ik ga maar vast handige tooltjes enzo uit dit topic plukken, heb ik wat te doen.
Can't wait, can't wait...
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Moet u wachten tot de 12de op de NL of de UK. Want ik kan niet wachten op de NLCSB schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:14:
Zo, heb de mijne besteld. Moet wel wachten tot de 12e... En ik ben al zo'n ongeduldig type.
Anyway, heb voorheen altijd Symbian toestellen gehad dus dit is een hele vreemde stap voor mijn persoontje. Ik moet wel zeggen dat dit BY FAR het meest gelikte toestel is wat ik heb kunnen vinden (qua design en specs). Mijn N80 was tot nu toe de beste keus i.v.m. WiFi en UMTS, daarbij had ik TomTom en een aparte GPS antenne.
Nu heb ik WiFi, HSDPA, GPS in één en beter nog: niet dat brakke Symbian waarbij je voor alles wat je wilt installeren een certificaat nodig hebt, wat 9 van de 10 keer ook nog eens verlopen blijkt te zijn...
Ik ga maar vast handige tooltjes enzo uit dit topic plukken, heb ik wat te doen.
Can't wait, can't wait...
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Er is inderdaad wetgeving in bepaalde landen om upskirt shots e.d. te voorkomen. Ik heb het wel een keer vervloekt dat ik staand met een meid stond te praten die voor m'n neus zat met d'r blouse wijd open zodat ik vol naar binnen kon kijken, en ik ook nog telefoon kreeg. Helaas wist ik dat het geluidje aan stond en het zou opvallen als ik die setting ergens zou gaan zoeken
Het werkt voor het invoeren van de key wel goed, dus ik zou het graag meer gebruiken (ivm snelheid enzo
"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone
Ik wacht als het goed is op de NL versie, i.v.m. een nieuwe batch die geleverd moest worden. En mocht het UK zijn, nog geen nood aan de man, flashen...Livia schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:02:
[...]
Moet u wachten tot de 12de op de NL of de UK. Want ik kan niet wachten op de NL. Maar weet niet hoelang het nog gaat duren. Das nog erger!!
Dit is helaas niet een 'touch' keyboard, maar het 'oude vertrouwde' WM keyboard met te kleine toetsjes om in te drukken met mn duimen... Het keyboard waar ik het over heb is groot genoeg om met je duimen op te drukken, doch niet voorzien van een 'twee keer drukken voor een letter'...Kristof schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:30:
Als je het venster hebt, waar je je SMS wil typen (en je dus een ander keyboard in beeld hebt), klik je in de balk onderaan, in het midden en kies je een ander toetsenbord (in geval van dat querty, klik je op "keyboard")
Verwijderd
Nog even geduld dus...
[ Voor 5% gewijzigd door Muyz op 07-01-2008 12:58 ]
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Inderdaad, ik ook. Dit is niet doordat SmartPhoneStunts zelf niet geleverd krijgt, maar iedereen. Zij hebben een officieel bericht van HTC ontvangen dat er pas vanaf week 9 weer geleverd gaat worden. (eind februari / begin maart).Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:33:
Net gebelt door smartphonestunts met de mededeling dat zowel de NL als de UK versie overal vanaf week 9(zie ook hun site) pas weer leverbaar zijn.
Nog even geduld dus...
Blijkbaar is er iets mis met de huidige versie (hardwarematig) of met de huidige setup van WM6 op de Cruise; dit wordt een nieuwe batch.
Hmm, nog 8 weken wachten dus...
Heg, vervelend... Netjes uitgedrukt.Soeski schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:56:
[...]
Inderdaad, ik ook. Dit is niet doordat SmartPhoneStunts zelf niet geleverd krijgt, maar iedereen. Zij hebben een officieel bericht van HTC ontvangen dat er pas vanaf week 9 weer geleverd gaat worden. (eind februari / begin maart).
Blijkbaar is er iets mis met de huidige versie (hardwarematig) of met de huidige setup van WM6 op de Cruise; dit wordt een nieuwe batch.
Hmm, nog 8 weken wachten dus...
Wilde hem begin februari halen (mocht ik al zo lang kunnen wachten) alleen nu zit er dus weinig op om verplicht tot begin maart te wachten!
Nou ga ik me alleen wel afvragen wat die hardware/software problemen precies zijn. Misschien dan toch die drivers? Dan vind ik het geen probleem om te wachten namelijk
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ja, inderdaad. Daarom denk ik ook niet dat het zozeer een firmware probleem is. Mogelijk zijn er chips niet leverbaar (al zou dat niet 8 weken mogen duren), of de wijziging in de firmware is zo ingrijpend dat ze een leverstop hebben gedaan om zo teveel RMA's te voorkomen.BeQuietAndDrive schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:00:
Wel balen voor degenen die er haast bij hebben, maar als het betekent dat ze wellicht de videoproblemen aan het oplossen zijn dan zou het alleen maar mooi zijn denk ik. Hoewel ze dat ook middels een firmware update kunnen doen natuurlijk.
Het videoprobleem lijkt me met een update verholpen te kunnen worden, dit zal het niet zijn denk ik.
Het is gissen wat de reden is, maar HTC beslist dit niet zomaar dus als het goed is worden degenen die 'm nog moeten krijgen er alleen maar beter van. Waaronder ik... snif...
Pervertcurry684 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 01:22:
[...]
Er is inderdaad wetgeving in bepaalde landen om upskirt shots e.d. te voorkomen. Ik heb het wel een keer vervloekt dat ik staand met een meid stond te praten die voor m'n neus zat met d'r blouse wijd open zodat ik vol naar binnen kon kijken, en ik ook nog telefoon kreeg. Helaas wist ik dat het geluidje aan stond en het zou opvallen als ik die setting ergens zou gaan zoeken
Op al m'n PDA's kon ik gewoon het sluitergeluidje uitzetten..
Op m'n huidige SE W880i staat het sluitergeluid gewoon aan, maar als profiel dan op 'stil' staat hoor ik niks
Wachten wachten komt goed uit... Los alles maar op.. 26 april verlengen
bastichelaar schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:12:
En o ja, onderteken allemaal even deze petitie: http://www.petitiononline.com/tytn2vid/
[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 07-01-2008 13:56 ]
Ik kreeg de keus voor nu activeren, of uitgestelde activatie. Dat laatste kon dan alsnog met de netwerkactie van december. Ik begin dus pas in maart met betalen maar heb wel nog de deal van december. Aangezien ik dat abo niet eens ga gebruiken als hoofdnummer maakte mij het niet uit.ehuurman schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:17:
Dit is slecht nieuws, ik heb 'm namelijk al besteld icm een Vodafone abo bij telecomadvies. Weet iemand hoe dit werkt? Ze zeiden daar dat het abo pas inging als de telefoon er was, maar toen was deze week de verwachte afleverdatum. Kan een winkel dit zo lang rekken, of zit ik straks in de situatie dat ik of al moet gaan betalen voor mijn Vodafone abo zonder telefoon óf ik ben het voordeel van de netwerkactie kwijt?
Maar heeft het zin om een telefoon groots te lanceren als je binnen een maand al met een update moet komen? Kan je dan niet beter wachten en de telefoon in 1 keer helemaal goed te lanceren. Dit om een hoop gezeik, klachten, negatieve publiciteit te voorkomen?Soeski schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:11:
[...]
Ja, inderdaad. Daarom denk ik ook niet dat het zozeer een firmware probleem is. Mogelijk zijn er chips niet leverbaar (al zou dat niet 8 weken mogen duren), of de wijziging in de firmware is zo ingrijpend dat ze een leverstop hebben gedaan om zo teveel RMA's te voorkomen.
Het videoprobleem lijkt me met een update verholpen te kunnen worden, dit zal het niet zijn denk ik.
Het is gissen wat de reden is, maar HTC beslist dit niet zomaar dus als het goed is worden degenen die 'm nog moeten krijgen er alleen maar beter van. Waaronder ik... snif...
Wie weet...
Edit: CLB, heb ik al láng gedaan hoor
[ Voor 4% gewijzigd door FabianNL op 07-01-2008 13:52 ]
Verwijderd
Eerst week 52, toen week 1/2 en nu week 9. Met een beetje mazzel heb ik eind dit jaar de telefoon.
Ik heb al contact opgenomen met gsmbestellen.nl. Zij hadden ook contact opgenomen met HTC aangezien het hun nog steeds niet duidelijk is wanneer de telefoon uit komt. Lekkere communicatie vanuit HTC.
Als ook zij mij gaan vertellen dat de telefoon pas week 9 komt dan ga ik voor een andere. Elke keer dat wachten komt mij de neus uit. Zometeen wacht je braaf tot week 9 en dan is de telefoon zo vaak gepre-ordered dat ze niet genoeg kunnen leveren (aangezien de meeste dan weer gaan naar pdashop en belcompany). Dan wordt de levertijd weke 12.
Tis ook elke keer wat bij mij. Vorig wachte ik met smart op de n95 en ook die werd telkens uitgesteld
Iemand een suggestie voor een vergelijkbare telefoon?
Edit: Heb net een mailtje gehad van Dangaard (distributeur van HTC) en ook zij noemen nu week 9 voor de eerste levering en week 10 voordat de telefoon daadwerkelijk uitgeleverd kan worden
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 14:48 ]
De HTC P3300 heeft eigenlijk dezelfde features aan boord (GPS, wifi etc). Heeft alleen een iets tragere processor en Windows Mobile 5. Dat laatste is goed te flashen (er is zelfs een officiele HTC WM6 rom uitgegeven), ook naar Touch achtige roms. Zie HTC P3300 deel 9 (Artemis, MDA Compact III, Orange SPV M650)Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:46:
Iemand een suggestie voor een vergelijkbare telefoon?
Hij is ook een stukje goedkoper, zo'n 380 euro als ik me niet vergis.
En dan de Tytn II, maar die is duurder. HTC TyTN 2 (Kaiser) deel 6
[ Voor 19% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 07-01-2008 15:12 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Hebben ze ook een reden gegeven??Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:46:Edit: Heb net een mailtje gehad van Dangaard (distributeur van HTC) en ook zij noemen nu week 9 voor de eerste levering en week 10 voordat de telefoon daadwerkelijk uitgeleverd kan worden
Ik snap er niks van namelijk, zeker ook niet omdat het én al de zoveelste keer is dat 't uitgesteld wordt, én omdat lang niet alle bedrijven het op de website hebben staan.
Het is serieus om gek van te worden...
Verwijderd
Ik heb meteen een mail terug gestuurd naar Dangaard om naar een reden te vragen. Als ik hem heb dan zal ik het meteen posten!brrrt schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:09:
[...]
Hebben ze ook een reden gegeven??
Ik snap er niks van namelijk, zeker ook niet omdat het én al de zoveelste keer is dat 't uitgesteld wordt, én omdat lang niet alle bedrijven het op de website hebben staan.
Het is serieus om gek van te worden...
Edit: Heb net al een reactie gehad (ze kennen zelf de reden ook niet) bij deze de correspondentie:
IK;
Geachte mijnheer/mevrouw,
via dit mailtje wilde ik u om informatie vragen betreffende de levering van de HTC Touch Cruise.
Er is mij namelijk ter ore gekomen dat de levering van de HTC Touch Cruise is uitgesteld tot week 9. Klopt dit?
Ik hoop dat u mij verder kan helpen met mijn vraag.
Dangaard
Geachte heer van Maurik,
De eerste levering van de HTC Touch Cruise word inderdaad week 9 verwacht waardoor er week 10 uitgeleverd kan worden.
Met vriendelijke groet, Best regards,
Brightpoint Netherlands
IK
Geachte mijnheer/mevrouw,
heeft u ook enig idee waarom de HTC Touch Cruise zo lang is uitgesteld? De eerste leveringen hebben al plaats gevonden bij onder andere PDAshop en Belcompany. Zit er een fout in de telefoon zelf of kunnen onderdelen niet geleverd worden?
Alvast erg bedankt voor uw antwoord!
Met vriendelijke groet,
Mike van Maurik
Dangaard
Geachte heer van Maurik,
Wij kunnen u hier geen antwoord opgeven aangezien wij deze info niet vanuit HTC hebben gekregen.
Met vriendelijke groet, Best regards,
Brightpoint Netherlands
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 15:16 ]
Jezus, HTC is flink bezig zeg, moet zeggen dat ik een beetje mijn vertrouwen begin te verliezen.Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:12:
[...]
Edit: Heb net al een reactie gehad (ze kennen zelf de reden ook niet) bij deze de correspondentie:
[een hoop tekst]
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Ik heb hiervoor altijd Nederlandse telefoons gehad, maar ik moet zeggen dat engels mij stukken beter bevalt... Het enige wat ontbreekt is een Nederlands woordenboek, maar dat gebruik ik toch al niet...
Week 9 werd er gezegd? Sjezus dat is eind februari! Pfff ben ik ff blij dat ik mijn huidige toestel nog niet op marktplaats heb gezet!
idd, ik heb mijn toestel net van markplaats afgehaald.. Er is op dit moment geen goede vervanger, de polaris en de kaiser hebben het videoprobleem of zijn gewoon niet beschikbaar, de eten x/m800 hebbeen te weinig geheugen, een crappy joystikje en een flimsy build en de Imate 9502 komt voorlopig ook nog niet uit... Ik zit er bijna aan te denken om maar weer een MDA Pro te kopen...CSB schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:22:
Hmm. Staat opeens de status van mijn levering op "onbekend"...![]()
Week 9 werd er gezegd? Sjezus dat is eind februari! Pfff ben ik ff blij dat ik mijn huidige toestel nog niet op marktplaats heb gezet!
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Als je reageert op de levering die uitgesteld is, die week 9 geld voor zowel de UK als NL versie..kibber schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:52:
Waarom zit iedereen te wachten op een Nederlandse versie?
Ik heb hiervoor altijd Nederlandse telefoons gehad, maar ik moet zeggen dat engels mij stukken beter bevalt... Het enige wat ontbreekt is een Nederlands woordenboek, maar dat gebruik ik toch al niet...
Ik heb 'n UK versie en m'n pa een NL versie besteld, maar die zijn alle 2 uitgesteld naar week 9.
Verwijderd
door de lancering van de iphone moest HTC geforceerd de cruise lanceren met alle problemen die daar uit voorkomen.
hetzelfde geval heb ik gehad met mijn motor Yamaha lanceerde de FJR1300, en Honda bracht toen de ST1300 op de markt en die had ook wat opstart problemen, maar ja als de cruise straks weinig kinderziektes heeft door deze uitstelling dan moet het maar, maar enige shit!! is wel öp zijn plaats dacht ik
Ik zou alleen echt de reden willen weten waarom de telefoon alweer uitgesteld is. Zal het echt aan 't videoprobleem liggen? Is dat niet met een simpele firmwareupdate recht te zetten?
Is er iemand die al wat gehoord heeft van HTC (europe misschien) zelf?
Hmmm is dat zo?Tantuss schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:44:
[...]
Als je reageert op de levering die uitgesteld is, die week 9 geld voor zowel de UK als NL versie..
Ik heb 'n UK versie en m'n pa een NL versie besteld, maar die zijn alle 2 uitgesteld naar week 9.
Maar oe komt het dan dat ik al een Cruise UK heb?
Ik bedoel, ik neem toch aan dat als hij verkocht word, dat hij ook verkocht blijft worden?
Ik ben nog geen kinderziektes tegengekomen, ja, de video playback.. Al is dat geen kinderziekte natuurlijk....
Jij hebt er inderdaad 1 van de eerste batch, net zoals sommige anderen hier. Mondjesmaat was de UK versie al te krijgen. Er is blijkbaar geen nieuwe batch aan de winkels geleverd en nu is de voorraad op. Ik kan me alleen maar indenken dat HTC serieuze problemen op een bepaald vlak heeft met de Cruise, dat ze dit beslissen. Zal geen productieprobleem zijn lijkt me, eerder inhoudelijk. Anders zouden andere modellen ook niet of minder leverbaar zijn. (Al zou dit kunnen maar is daar nog genoeg voorraad van).kibber schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:04:
[...]
Hmmm is dat zo?
Maar oe komt het dan dat ik al een Cruise UK heb?
Ik bedoel, ik neem toch aan dat als hij verkocht word, dat hij ook verkocht blijft worden?
Ik ben nog geen kinderziektes tegengekomen, ja, de video playback.. Al is dat geen kinderziekte natuurlijk....
Dear sir/madam,
Today I have received the message that you have postponed the HTC Touch Cruise (the NL and UK version) to week 9.
I wonder if this message is true and what the reason was for this drastic method. I call it drastic, since I have been waiting for this phone since half November (from the press release) and the fact that you already have postponed it before, in the beginning of December.
So could you tell me what the major issues where, and why you need to postpone it? The only complaints I have heard was that the video playback was shocking and that the camera was slow, but that this was a problem with the Qualcomm chip. Will that be fixed with the new generation of HTC Touch Cruises? Or shall I try to buy one of the UK models which are on the market right now? What's your advice on this point, is it worth waiting for?
Thanks in advance, I'm looking forward to your reply.
Regards,
Bart van den Hengel
Verwijderd
Verwijderd
Ik hoop dat je een reactie krijgt. Heb al eens eerder geprobeerd om te corresponderen met HTC alleen het lijkt net of ze consequent enige vorm van communicatie vermijden. Dit blijkt ook al uit het feit dat gsmbestellen.nl ook geen idee heeft wanneer zij geleverd worden. Ook zij hadden er een mail aan gewaagd en ze zouden de mensen met een pre-order gelijk op de hoogte stellen als er meer bekend was. Dit is tot op heden niet gebeurd dus ook zij hebben nog geen bericht gehad van HTC. Zou wel erg slecht zijn van HTC als ze de verkopers van hun product niet van antwoord voorzien. Waarschijnlijk worden ze overladen met mailtjes van verkopers op het moment. Ik zeg...persbericht forwarden en iedereen weet gelijk waar hij/zij aan toe is!brrrt schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:51:
Ik heb maar even via HTC.com een mailtje gestuurd met de vraag waarom het alweer uitgesteld is. Ik begin dat wachten namelijk wel zat te worden:
[...]
Edit: Ik heb ook een mailtje van MCC Nederland gekregen (de andere distributeur van oa HTC):
Mike,
De Cruise is inderdaad uitgesteld tot, naar het nu uitziet,
februari/week 9.
Jasper Posthumus - Web Content Manager
MCC Nederland - Rijksweg 79, 1411 GE Naarden
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 20:48 ]
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 21:02 ]
iPhone is gewoon een hele andere device, meer gebaseerd op muziek/ films en niet op de PDA functionaliteiten... Tevens bevat de iPhone geen GPS-module wat 'n grote pro is voor deze Cruise!
Een iPhone kost bij 2call los € 762,-; een HTC Touch Cruise € 490,-. Dus waar je dat dure vandaan haalt? Zelfs de TyTN II is met € 632,- nog goedkoper.Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:02:
Waarom is dit ding trouwens zo godsgruwelijk duur? Nog duurder dan de iPhone als ik het zo bekijkZal wel aan de functies liggen?
Verwijderd
Slecht nieuws dus voor degenen die hem ergens anders willen halen
Ja, en de iPhone kan je niet naar jouw eigen wensen aanpassen, geen applicaties opzetten, de batterij is geïntegreerd en is alleen zo duur omdat "apple dit kan maken". De iPhone is vooral zo prijzig omdat het op het moment gewoon een hype is om alleen een draagbaar systeem bij je te hebben met de naam "apple" erop, en omdat hij mooi afgewerkt is...Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:02:
Waarom is dit ding trouwens zo godsgruwelijk duur? Nog duurder dan de iPhone als ik het zo bekijkZal wel aan de functies liggen?
Als je kijkt naar de specificaties, zal je veel eerder op HTC uitkomen
[ Voor 22% gewijzigd door brrrt op 07-01-2008 21:15 ]
Misschien heeft de uitspraak tegen Qualcomm er wat mee te maken, en Qualcomm heeft al aangegeven vervangende chipsets klaar te hebben. Toch lijkt mij dat ook een beetje vaag aangezien HTC kennelijk al begonnen is met het produceren van de Cruise.
Als er écht problemen waren met de Cruise dan hadden we daar vast al wel veel meer mensen over gehoord, maar daar lees ik hier en op xda devs helemaal niks over.
Het enige wat ik mij kan voorstellen is óf firmware óf de problemen met Qualcomm. Misschien dat ze een kleine hoeveelheid 'oude' chips hadden om de eerste batch Cruises te maken. En nu de uitspraak negatief uitviel voor Qualcomm dat ze overstappen naar de chipset met de 'workaround' die niet inbreuk maakt op bepaalde patenten.
Ik heb het toestel nu zo'n 2 weken en ben erg tevreden, heb nog geen problemen gehad eigenlijk.
Nu moet ik daar bij zeggen dat ik de telefoon wel redelijk 'basic' gebruik, agenda, tasks, navigatie (Tomtom + Benelux past precies op het interne geheugen), email/sms en google earth
Wifi bereik is prima, wpa2 werkt perfect.
Vandaag even Tomtom gebruikt bij het fietsen, had erg snel een fix en was niet meer of minder nauwkeurig dan ik van een Sirf3 gewend ben. Bellen werkt prima, hoewel het wel even wennen is.
Verder vind ik de fotoapplicatie niet storend traag, natuurlijk het is geen vergelijk met de Nikon D50 die er naast ligt
Of het is om een security issue die ineens de kop opstak na de 1e batch oid. Daar merk je als gebruiker miss niks van, maar kan potentieel probs opleveren en dat willen ze natuurlijk voorkomen.
Zelf denk ik dat het puur logistiek is. Dat de aanlevering / verspreiding van de apparaten nog niet goed en snel genoeg gaat en ze wachten tot ze een voorraadje hebben opgebouwd om de vraag beter aan te kunnen. Zal niet de 1e keer zijn dat zulke situaties optreden, en ook zeker niet de laatste
Wel ga je dan nadenken waarom ze een 1e batch verkopen en/of ze zich dus vergissen in de planning. Is dus een teken van wanbeleid als je het mij vraagt. Niet voorruit werken met ontwikkelingen, maar zo snel mogelijk lanceren wat je hebt om de concurrent bij/voor te blijven en daardoor dus zowel in communicatie als logistiek of bij intreding van bugs of problemen dus in de knoei komt. Slechte zaak en slecht voor het vertrouwen. Innovatie is belangrijk, maar ook kwaliteit, betrouwbaarheid en duidelijkheid zijn zaken die minstens zo belangrijk zijn en het is jammer dat HTC op elk van deze onderdelen tekort schiet.
Zelf zit ik nu al sinds oktober te wachten op dit klere ding. Toen kwam de UK, besloot ik nog even te wachten op de NL versie, totdat m'n telefoon per ongeluk mee ging met de was (ook een stukje wanbeleid
Ergens ben ik altijd zo dat ik het bedrijf dan "straf" door een ander merk te kopen, alleen haalt het zo weinig uit aangezien ik op ga in het geheel. En ik zal ook vast niemand zo ver krijgen om ook op deze manier te protesteren. Op papier is het natuurlijk een geweldig apparaat ... geen enkele andere past zo goed bij wat ik zoek.
We wachten het maar even af ... en we zullen zien of ik het vol ga houden
Verwijderd
Tsja, en die apple.... is gewoon een hype. Bagger apparaat. Inderdaad een strak design, maar verder gewoon speelgoed.
Kunnen we altijd proberen toch?
Het is gewoon balen dat HTC altijd zoveel onduidelijkheid heeft over z'n uitstel, eerst was 't een "softwarefout" en nu is 't gewoon compleet onbekend...
kun je gewoon uitzetten...valeer schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:48:
Ben ook van plan om de Touch Cruise aan te gaan schaffen, maar dan zonder mobiel internet abonnement. Mijn vraag is alleen; word ik dan niet op kosten gejaagd doordat leuke gagje "weatherforecast". Gaat hij de hele dag daar updates voor downloaden of kan je het ook uitzetten?
Laat even weten of dat een succes wordt. Denk dat ik dat namelijk ook maar ga doen (wilde eigenlijk nog even wachten, maar ook weer geen zin om te wachten tot maart). Alleen ben ik bang dat dat ondertussen geen succes meer gaat worden... maar wie weet.brrrt schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 07:17:
ach, ik ga vandaag of morgen gewoon even in de Belcompany kijken, of ze 'm daar nog hebben, en er proberen geld vanaf te lullen
Kunnen we altijd proberen toch?
Het is gewoon balen dat HTC altijd zoveel onduidelijkheid heeft over z'n uitstel, eerst was 't een "softwarefout" en nu is 't gewoon compleet onbekend...
bron: nieuws: Qualcomm moet verkoop 3g-chips met Broadcom-patenten staken
die ingebouwde processor (Qualcomm MSM 7200, 400MHz ) mag niet meer verkocht worden!
wellicht dat hij met een ander processor uitkomt, maar dat zal langer duren dan week 9 lijkt mij...
Goedemiddag,
Bedankt voor uw mail.
We verwachten dit toestel halverwege januari te kunnen leveren.
Hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Niet alle winkels hebben dus problemen met leveren?
Gold dat niet alleen voor de USA?danda schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:08:
Lees eens de nieuwsberichten jongens, hij komt nooit meer!
bron: nieuws: Qualcomm moet verkoop 3g-chips met Broadcom-patenten staken
die ingebouwde processor (Qualcomm MSM 7200, 400MHz ) mag niet meer verkocht worden!
wellicht dat hij met een ander processor uitkomt, maar dat zal langer duren dan week 9 lijkt mij...
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Verwijderd
Waarschijnlijk zijn deze winkels gewoon nog niet op de hoogte van de ontwikkelingen. Zoals ik al eerder had gepost wist gsmbestellen.nl ook al niet wanneer ze geleverd gaan worden. Deze bedrijven gaan puur af op wat er naar hun toe wordt gecommuniceerd en als HTC zelf niks laat weten dan hebben zij zelf ook geen idee en gaan ze dus af op eerdere berichten. De mensen die zich op dit forum bevinden hebben veel meer verstand van zaken dan de verkopers zelf. Je denk toch niet dat die muts van de klantenservice zich gaat verdiepen in patenten op chips en dergelijkenvaleer schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:10:
Heb gister nog even een mailtje gestuurd aan 2call.nl wanneer zij verwachten de Cruise NL te kunnen gaan leveren en kreeg daar het volgende antwoord op:
Goedemiddag,
Bedankt voor uw mail.
We verwachten dit toestel halverwege januari te kunnen leveren.
Hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Niet alle winkels hebben dus problemen met leveren?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 11:40 ]
Dat hangt geheel van je patent af ..
Verwijderd
ze hebben het over eind januari, maar dit zal zijn voor de htc cruise UK version, ik liet het feit over de chips aan bod komen, hier deed de engelse medewerker heel raar over, mag hij niets over zeggen,
Omdat ze niets direct verkopen, hebben ze geen specifieke datum..
Heel raar allemaal, ik heb de NL version besteld bij smartphonestunts, abbo loop af op 3 maart, dus ik ga nog even wachten, hopen op een andere, misschiem betere! chip!,
na dit korte gesprek met HTC, ben ik ervan overtuigt dat het gaat over de chip, die waarschijnlijk nu vervangen zou moeten worden....
Bij expansysnl staat de leverdatum nu op 21 januari en bij pdashop.nl konden ze mij geen leverdatum geven.
Verwijderd
Dat klopt helemaal. Ik had nl ergens gelezen dat Broadcom een dergelijk patent had aangevraagd vandaar dat ik in deze verkorte vorm heb gereageerd.
Het is ook logischerwijs af te leiden dat ze een dergelijk patent hebben aangevraagd anders hadden ze in andere landen gewoon door kunnen leveren en de levering in de VS stop gezet.
Erg jammer aangezien ook ik verwacht dat ze week 9 in dit geval nooit gaan redden met een compleet nieuwe chip...
Verwijderd
Beste xxx,pumbarulez schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:10:
Heb net van Belzaak.nl te horen gekregen, dat zij hem in week 4 verwachten van hun leveranciers! Hopen maar dat dat klopt!
Week 9 is inderdaad het nieuws van vandaag. Ontzettend vervelend allemaal. Een reden is ons op dit moment ook niet bekend. De groothandels krijgen gewoon een nieuwe datum door en daar moeten we het mee doen. Zodra er nieuws is laten we het u weten.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben gëinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Jorg Groenendijk
Algebeld - Klantenservice
Verwijderd
Als HTC al op 29 mei die chips afnam, mogen ze dus nog wel degelijk aan HTC geleverd worden. En ik denk dat dat inderdaad al wel het geval is geweest aangezien zo'n sjipje wel goed getest moet worden etc.
EN hierbij komt nog dat de TytnII toendertijd waarschijnlijk allang in het productieprocess zat. Dus ik denk dat het wel allemaal zal meevallen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 15:12 ]
uhm, ik snap je punt en hoop dat je gelijk hebt, maar dit is het Touch Cruise topic, niet de TytnII.Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:09:
Als HTC al op 29 mei die chips afnam, mogen ze dus nog wel degelijk aan HTC geleverd worden. En ik denk dat dat inderdaad al wel het geval is geweest aangezien zo'n sjipje wel goed getest moet worden etc.
EN hierbij komt nog dat de TytnII toendertijd waarschijnlijk allang in het productieprocess zat. Dus ik denk dat het wel allemaal zal meevallen.
Daarnaast vraag ik me af of het maken leveren van chips voor de test modellen er wel onder vallen. Mischien maakt het niet uit. Ik vind het wel jammer dat de levering opgeschort is.
Verwijderd
Ja lieverd.... het gaat erom dat HTC die chips ook al in de TytnII gebruikte en dus al afnam. DUS...... deze fabrikant nam de chips al af en mag deze toch gebruiken t/m jan 2009.Martijn80 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:00:
[...]
uhm, ik snap je punt en hoop dat je gelijk hebt, maar dit is het Touch Cruise topic, niet de TytnII.
Daarnaast vraag ik me af of het maken leveren van chips voor de test modellen er wel onder vallen. Mischien maakt het niet uit. Ik vind het wel jammer dat de levering opgeschort is.
En goh.. is dit het cruise topic??? Je meent het.. ik dacht echt dat ik in t TytnII topic zat...
De Cruise gebruikt dezelfde hardware als de Tytn, daarom is het relevantMartijn80 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:00:
[...]
uhm, ik snap je punt en hoop dat je gelijk hebt, maar dit is het Touch Cruise topic, niet de TytnII.
Ik ben wel benieuwd wat dit nu gaat betekenen voor de Cruise en de Tytn, er moet toch een oplossing gevonden worden op korte termijn..
Het was niet mijn bedoeling om bot over te komen. Daarnaast wist ik niet dat in de TytnII en Cruise dezelfde chips zitten.Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:11:
[...]
Ja lieverd.... het gaat erom dat HTC die chips ook al in de TytnII gebruikte en dus al afnam. DUS...... deze fabrikant nam de chips al af en mag deze toch gebruiken t/m jan 2009.
En goh.. is dit het cruise topic??? Je meent het.. ik dacht echt dat ik in t TytnII topic zat...
Dit wist ik dus niet.kibber schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:16:
[...]
De Cruise gebruikt dezelfde hardware als de Tytn, daarom is het relevant
Ik vind het wel vreemd wat HTC allemaal doet. Op XDA-Dev kom je ook al verscheidene berichten tegen van mensen die niet happy zijn.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
No problemMartijn80 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:01:
[...]
Het was niet mijn bedoeling om bot over te komen. Daarnaast wist ik niet dat in de TytnII en Cruise dezelfde chips zitten.
[...]
Dit wist ik dus niet.
Ik moet vd week eens even mijn rekenmachine gaan fixen, sinds ik mijn geheugenkaartje heb was ineens de skin van de rekenmachine weg, en nu kan ik de rekenmachine niet meer opstarten... Ik moet even uit gaan zoeken waar die normaal staat (ik neem aan de windows folder) en even een rekenmachine van iemand anders terugzetten. Mocht iemand toevallig zijn rekenmachine ter beschikking willen stellen houd ik mij natuurlijk aanbevolen
Ik ga er vd week wel even op googelen, ik heb er nu geen zin in!
Tot nu toe eigenlijk niks te klagen over de telefoon, ik ben zeer tevreden! Tot nu toe heb ik alleen maar pech gehad met telefoons... Er was altijd wel iets mis mee... De Cruise lijkt een blijvertje! Ik ben vooral erg te spreken over de geluidskwaliteit tijdens het bellen, kraakhelder en een goed volume zodat je het gesprek ook kan volgen in een rumoerige omgeving!
Het enige nadeel is alle vettigheid die duidelijk zichtbaar is, maar dat overleef ik wel!
Niet bepaald een kleine issue...
Het kan natuurlijk dat de startpost niet meer up2date word gehouden.
SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3
Verwijderd
Verwijderd
Hier zou uw advertentie kunnen staan
Ik heb de Cruise nu ook reeds een kleine week, en ik heb dat scrollwiel nog niet gebruikt eigenlijk...Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 08:25:
Gisteren de Cruise binnen gekregen, ziet er zo op het eerste gezicht mooi uit. Hoewel ik nog niet echt tijd heb gehad om dingen uit te proberen, lijkt het scrollwieltje aan de voorkant niet echt handig. Hij lijkt me veel te gladDie van de Tynt II vind ik veel handiger.
(Net even mee gespeeld) en het lijkt me toch niet echt een probleem om ermee te draaien, dus...
De Nederlandse versie heb ik nog nergens leverbaar gezien. Momenteel lijkt de Engelse ook uitverkocht te zijn overal.BurnHard schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 08:43:
Sorry voor het niet doorlezen maar is nu alleen de Engelse versie beschikbaar en is het w88 op de nederlandse of is de engelse ook slecht tot niet leverbaar?
(/me is gelukkig bij de eersten geweest
"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone
Geen enkel probleem. Hiervoor had ik een Mio A701 met de sirfstar III chip. De fix heb ik nu veel sneller, binnen de 10 seconden weet ik waar ik ben. Wat ik precies wel opmerk is dat hij iets minder nauwkeurig is. Als ik een straat insla is hij soms een 2 tal seconden achter. Kan ook zijn dat ik er nu iets meer op let.BurnHard schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:02:
Werkt Tomtom bij deze wel met de ingebouwde GPS ontvanger??
Helemaal mee eens hieroMr. Jibe schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:07:
[...]
Geen enkel probleem. Hiervoor had ik een Mio A701 met de sirfstar III chip. De fix heb ik nu veel sneller, binnen de 10 seconden weet ik waar ik ben. Wat ik precies wel opmerk is dat hij iets minder nauwkeurig is. Als ik een straat insla is hij soms een 2 tal seconden achter. Kan ook zijn dat ik er nu iets meer op let.
Fix is altijd binnen 10 seconden inclusief het opstarten van tomtom. Het is ongelovelijk mike!
maar soms denkt hij dat ik aan een weg parallel aan de weg rij waar ik nu ben enzo. dat is
weer wat jammer. in een van de russische reviews is al te zien dat deze gps ontvanger iets minder nauwkeurig is. het werkt overigens nog steeds erg goed.
trouwens met pit van t-mobile op 128k is webradio op deze telefoon zelfs beter dan gewone. vooral in de tunnel als ik op de motor zit. heerlijk met 538 door de file heen !
Verwijderd
Ik ben ook benieuwd naar wat de prijs van het apparaat gaat doen...
Tot nog toe maar 1 keer gehad gelukkig en ik rij vaak met navigatie, dus zo'n ramp is het niet, maar wel vaag.
Verwijderd
2)Fix is erg snel en inderdaad BINNEN 10 seconden inclusief opstarten. Erg rap en ik moet zeggen dat de chip niet slechter is dan mijn sirfIII chip in mijn A636N. Er zit een beetje verschil in beide apparaten wanneer ik een stuk loop/rij met visualGPS. Maar geen meters...
3)Scrollwieletje... ik vraag me echt af waar je je druk om maakt. Dat gebruik je werkelijk nergens voor. Alles met de hand of pennetje. Dat is nu juist het fijne aan het app.
Soms is die vaak nog beter dan die van de fabrikant, maar lang niet altijd. Ik ga voor de nokia n82.
Ontspan.
Verwijderd
Is me nogal een verschil... een WM6 of zon bagger Symbian gebeuren.. dat wil ik NOOOOOOHOOOOOOIT meer....Magnolia schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:07:
Hoe mooi toestel dit me ook leek ben ik toch afgehaakt. Te meer omdat als het inderdaad een patentkwestie betreft verwacht ik dat alle support t.o.v. de Qualcomm 7200 verdwijnt, wat ons afhankelijk maakt van de iniatieven van particulieren.
Soms is die vaak nog beter dan die van de fabrikant, maar lang niet altijd. Ik ga voor de nokia n82.
Wat me net opviel, PDAshop heeft ineens weer een ander plaatje van de TC upgeload!
Hij ziet er nu nog strakker uit, waarschijnlijk door de vraag van of 't nou een zwarte of zilveren is ofzo:
[ Voor 3% gewijzigd door Muyz op 09-01-2008 16:53 ]
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Verwijderd
Nu wil ik hem helemaal hebben.brrrt schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:31:
Ik wacht nog even (on)geduldig... Ik heb net een telefoontje gekregen dat m'n huidige mobiel terug is van de reparateur, dus ik kan gelukkig nog even verder. Wel weet ik dat zo gauw de telefoon beschikbaar is, ik 'm gelijk ga kopen. Ik hoef niet meer te wachten op de NL versie (al moet 'ie wel betaalbaar blijven).
Wat me net opviel, PDAshop heeft ineens weer een ander plaatje van de TC upgeload!
Hij ziet er nu nog strakker uit, waarschijnlijk door de vraag van of 't nou een zwarte of zilveren is ofzo:
[afbeelding]
Wat een ellende dat wachten zeg!
Verwijderd
Erg tevreden tot nu toe over het apparaatje. (ik heb gelijk een 8GB kaartje erbij gekocht. Diverse dingen uitgeprobeerd waaronder TomTom, die absoluut sneller werkt dan op mijn Mio (was ook al snel). Toch even een vpaar vragen hier aan TC bezitters:
1)Ik heb TomTom geinstalleerd vanaf bijgeleverde cd; so far geen probleem. De volgende dingen lukken mij echter niet; Nederlandse stem geinstalleerd krijgen en extra kaarten toevoegen (naast de gratis map die je kan downloaden).
Ik heb hier een officiele TomTom liggen met West Europa kaarten, maar na installatie op mijn geheugen kaartje wordt deze niet herkend als ik "wissel kaart" onder Tomtom voorkeuren aanklik.
iemand een oplossing?
2) wat is de eenvoudigste manier om mijn gegevens van Mio A701 overgezet te krijgen naar mijn TC? bestanden eerst kopieren naar laptop en dan overzetten of is hier een makkelijker manier voor?
* Dingen aanbieden gaat via V&A op de frontpage
Eventjes ter reminder: Aanhef en groeten is ook niet nodig
[ Voor 8% gewijzigd door Ginz op 09-01-2008 20:04 ]
Er komt wss wel een MDA Touch Cruise uit van T-mobile.
Hoeveel prijsvoordeel moet ik me daarbij indenken tov een HTC Touch Cruise met T-mobile abonnement?
Hier zou uw advertentie kunnen staan
Zal dan denk ik een andere versie van tomTom zijn. heb dat ooj gehad op me Qtek 8020 en op de nokia n80iVerwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:56:
1)Ik heb TomTom geinstalleerd vanaf bijgeleverde cd; so far geen probleem. De volgende dingen lukken mij echter niet; Nederlandse stem geinstalleerd krijgen en extra kaarten toevoegen (naast de gratis map die je kan downloaden).
Ik heb hier een officiele TomTom liggen met West Europa kaarten, maar na installatie op mijn geheugen kaartje wordt deze niet herkend als ik "wissel kaart" onder Tomtom voorkeuren aanklik.
iemand een oplossing?
[ Voor 36% gewijzigd door BurnHard op 09-01-2008 18:10 ]
Dit topic is gesloten.
![]()