Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Het afspelen van video gaat schokkerig waardoor het bijna onmogelijk is om zonder je er aan te storen een film te bekijken. Bovendien werkt de camera daardoor traag.rusteloos schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:21:
Nog even iets belangrijks.
Her en der lees ik iets over divx/xvid afspeel problemen? Het is me alleen niet helemaal duidelijk wat er precies fout gaat
HTC heeft de rechten voor de videodrivers niet gekocht van de chipfabrikant Qualcom. Dit gold eerst voor de HTC TyTN II, maar bleek dus ook voor de HTC Touch Cruise te gelden., oorzaak
De gebruikers cmonex en olipro op het xda-developersforum zijn bezig met het ontwikkelen van een eigen driver. Je kan hen daarbij financieel steunen. HTC heeft overigens te kennen gegeven zelf niet bezig te zijn met het ontwikkelen van drivers.en hoe het er nu voor staat?
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Met die goedkope grote SD-kaartjes is 'n filmpje kijken op je PDA wel erg leuk maar nu..
Our Kaisers currently lack proper D3D (direct 3d) drivers and are therefore performing at a fraction of their actual capabilities. This results in poor video playback, poor camera/image performance, and bad performance in video games and other video-intensive software.
Zelfs niet eens een spelletje wat normaal draait..
[ Voor 56% gewijzigd door CLB op 03-01-2008 15:21 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het is nog veel grappiger dan ook schilt ofzo fout is, moet scheelt zijn neem ik aanmaxjuh schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:14:
[...]
Iemand die het leuk vind om spellingsfouten gaan te verbeteren
Verder, denk dat je sowieso moet wachten tot ie overal goed verkrijgbaar is en overal gelokaliseerd. Dan moet je er sowieso nog wel een maandje bij optellen. Dus, half februari? Al is dat ook niks meer dan een gok van me hoor.
Verder zal het een 100 euro maximaal schelen? Kijk maar even het verschil tussen de TyTn II en de Vario of de Touch Dual en de uh.. MDA Touch nog-iets.
/EDIT: het gaat even heel snel hier. Maar over die drivers wil ik nog het volgende kwijt. De XDA community is er wel heel druk mee bezig. Zowel met het druk uitoefenen op HTC als zelf proberen drivers te ontwikkelen. Beide zijn volgens mij weer nu in een kleine stroom versnelling gekomen omdat er idd 2 mensen zijn die aangekondigd hebben drivers te willen ontwikkelen als de community hun een HTC TyTn II uitleent of genoeg geld doneert. Daarnaast heeft HTC aangegeven dat er nu in januari/februari drivers uitkomen. Maar of dat waar is blijft de vraag? Gewoon ook goed XDA volgen als je echt helemaal constant op de hoogte wilt blijven
[ Voor 34% gewijzigd door FabianNL op 03-01-2008 15:29 ]
Was wat miscommunicatie. Scheelt moet het idd wezen.FabianNL schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:25:
[...]
Het is nog veel grappiger dan ook schilt ofzo fout is, moet scheelt zijn neem ik aan![]()
Verder, denk dat je sowieso moet wachten tot ie overal goed verkrijgbaar is en overal gelokaliseerd. Dan moet je er sowieso nog wel een maandje bij optellen. Dus, half februari? Al is dat ook niks meer dan een gok van me hoor.
Verder zal het een 100 euro maximaal schelen? Kijk maar even het verschil tussen de TyTn II en de Vario of de Touch Dual en de uh.. MDA Touch nog-iets.
100 euro is toch wel aardig wat. Wacht dus nog maar even rustig af.
Verwijderd
Tevens valt er te lezen op xda dat zoveel mogelijk mensen de helpdesk moeten bellen en moeten aangeven dat er problemen zijn. Alleen dan kan er binnen het bedrijf kennelijk meer prioriteit aan worden gegeven. Ik stel dan ook alvast voor dat iedereen met een Tytn II, Touch Dual, Touch Cruise of S730 even gaat bellen en gaat lopen rellen over betere 3d en video support!
Ik zal morgen even bellen, kijken wat ze zeggen. Je mag toch wel verwachten van een toestel zoals de Cruise dat die gewoon zonder problemen video en 3d spul kan afspelen. Nu gebruik ik dat bijna nooit, maar voor die 500 euro die ik heb betaald moet het het wel doen als ik het eens gebruik
Ik kan niet wachten tot ik de NL versie kan kopen. Maar is het echt zo dat je spellen als Azgard Defence niet meer gewoon kan spelen. Is er iemand die een review kan maken over het grafische deel van de Touch Cruise.CLB schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:20:
Dat is wel een dikke *bummer* zeg...
Met die goedkope grote SD-kaartjes is 'n filmpje kijken op je PDA wel erg leuk maar nu..
Our Kaisers currently lack proper D3D (direct 3d) drivers and are therefore performing at a fraction of their actual capabilities. This results in poor video playback, poor camera/image performance, and bad performance in video games and other video-intensive software.
Zelfs niet eens een spelletje wat normaal draait..
Als ik vTap en filmpjes niet normaal kan kijken neemt mijn drang dit toestel te kopen enorm af. Dus als het niet te veel gevraagd is, wil iemand dit uitproberen?
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
En welk telefoon nummer gebruik je daarvoor.RaptorRVL schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:51:
Over die drivers, de chipset wordt nu gebruikt in Tytn II, Touch Dual, Touch Cruise, S730 en misschien nog wat andere toestellen (alhoewel de uitspraak in de VS daar invloed op kan hebben daarop). Het zou toch wel een beetje raar zijn als ze geen support gaan leveren.
Tevens valt er te lezen op xda dat zoveel mogelijk mensen de helpdesk moeten bellen en moeten aangeven dat er problemen zijn. Alleen dan kan er binnen het bedrijf kennelijk meer prioriteit aan worden gegeven. Ik stel dan ook alvast voor dat iedereen met een Tytn II, Touch Dual, Touch Cruise of S730 even gaat bellen en gaat lopen rellen over betere 3d en video support!
Ik zal morgen even bellen, kijken wat ze zeggen. Je mag toch wel verwachten van een toestel zoals de Cruise dat die gewoon zonder problemen video en 3d spul kan afspelen. Nu gebruik ik dat bijna nooit, maar voor die 500 euro die ik heb betaald moet het het wel doen als ik het eens gebruik
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
* Local call: +31 207965399 (if not available please dial the international number below)
* Languages: Dutch
* Opening hours: 08:00 AM to 05:30 PM GMT
Orange verdwijnt wel, maar opzich regelen ze 't best goed (T-mobile zeg maar)Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:49:
Dat is flink nutteloos aangezien Orange gaat verdwijnen. Ze krijgen de hele Cruise naar alle waarschijnlijkheid niet meer (gaat op in T-Mobile).
Lees ook eens: Orange NL overgenomen door Deutsche Telekom (T-Mobile) vanaf pagina 12 ofzo!
En dan ook: CLB in "Orange NL overgenomen door Deutsche Telekom (T-Mobile)" Qua prijzen is T-mobile best chill:
Je kan nog ergens je Orange abbo verlengen met de HTC Touch Cruise met 'n 1 jarig 30,- abbo
Daar gaat 5,50 af voor 60 smsjes en nog eens 6,00 euro voor internet = 18,50 over voor bellen/ xtra sms
30,- Orange:
- 155 minuten bellen / 108 smsjes
- 60 smsjes voordeelbundel
- Onbeperkt internet
- Onbeperkt tegoed meenemen
- Kosten 30,- / maand
Of je gaat voor T-mobile Flex 20,- + PIT + SMS-verdubbelaar:
Dat maakt dan 25,- + 9,50 + 2,50 / maand = 37,- / maand
20,- T-mobile:
- 100 minuten bellen / 200 smsjes
- Onbeperkt internet
- Kosten 32,00 / maand
Of je gaat voor T-mobile Flex 25,- + PIT + SMS-verdubbelaar:
Dat maakt dan 25,- + 9,50 + 2,50 / maand = 37,- / maand
- 138 minuten / 277 smsjes
- Onbeperkt internet
- Kosten 37,00 / maand
Totaalkosten worden bij T-mobile dan ietsjes goedkoper:
379,- + (12x30) = 739,- (Verlenging 12 maanden Orange 30,-) = 155 min of 108 smsjes (+60sms voordeelbundel)
379,- + (12x32) = 763,- (Verlenging 12 maanden T-mobile 20,-) = 100 min of 200 smsjes
289,- + (12x37) = 733,- (Verlenging 12 maanden T-mobile 25,-) = 138 min of 277 smsjes
Je kan dan wel minder bellen, maar wel meer smsen dus ja.. (prijzen van smartphonestunts.nl)
EDIT: Waarom deze berekening...?
Om maxjuh op de prijzen te wijzen van de concurrentie (ten opzichte van Orange)
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 03-01-2008 19:02 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
thx
Vind dat nog alles meevallen die prijzen. Als ik een verlenging doe met 2 jaar flex 20 + pocket internet totaal kom ik op 229 euro voor het toestel. Maar zit er aan te denken om dit keer voor een 1 jarig abonnement te gaan. Dan kom ik op 319, hoe kom jij op die 379 euro??
(bij smartphonestunts.nl dus)
Er is een probleem met de Qualcomm chips waardoor videoplayback niet zo gaat als het zou moeten gaan, daar is een 3rd-party programma voor om ze alsnog af te spelen op normale snelheid en prachtige kwaliteit alleen moet je er wel voor betalen, ik ben helaas de naam vergeten van het programmatje zodra ik erop kom zal ik het posten. Als ik het goed heb zijn ze op xda-developers.com wel bezig met een 3rd-party driver daarvoor maar dat gaat nog een tijdje duren aangezien de hackers/programmeurs de telefoons nog binnen moeten krijgen.rusteloos schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:21:
Nog even iets belangrijks.
Her en der lees ik iets over divx/xvid afspeel problemen? Het is me alleen niet helemaal duidelijk wat er precies fout gaat, oorzaak en hoe het er nu voor staat?
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
in the upcoming version of CorePlayer Mobile v1.2 we have resolved the POOR video playback issues that the AT&T TILT users have experienced and I can say from first hand experience that the playback is pretty close to flawless ;-)
We are making an announcement at CES on Jan 7th on the released date of CorePlayer Mobile v1.2 that also includes advanced RTP/RTSP streaming and the much anticipated support for YouTube Mobile.
The issue was that they used something called QTV for overlay (undocumented qualcomm driver).
Yes the driver is there and it IS being used. Not sure why they would say its not because this is the cause of the overlay slowdown as it relates to video playback.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Kan hem nu wel bij een andere shop bestellen, maar ben bang dat dit dan duurder wordt...wel vreemd is dat bij de meeste shops je meer moet betalen als je verlengt in vergelijking met een nieuw abo...dit was vorig jaar nog precies andersom.
Interessante links, dit ga ik maar eens verwerken tot een nieuwsberichtPinobigbird schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:17:
[...]
Het afspelen van video gaat schokkerig waardoor het bijna onmogelijk is om zonder je er aan te storen een film te bekijken. Bovendien werkt de camera daardoor traag.
[...]
HTC heeft de rechten voor de videodrivers niet gekocht van de chipfabrikant Qualcom. Dit gold eerst voor de HTC TyTN II, maar bleek dus ook voor de HTC Touch Cruise te gelden.
[...]
De gebruikers cmonex en olipro op het xda-developersforum zijn bezig met het ontwikkelen van een eigen driver. Je kan hen daarbij financieel steunen. HTC heeft overigens te kennen gegeven zelf niet bezig te zijn met het ontwikkelen van drivers.
Lijkt me een leuk telefoontje dus ben benieuwd
Het is even wat gedoe in Total Commander, maar dit werkt echt perfect!Pinobigbird schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 10:05:
[...]
Edit:
Hier staat dat het aanpassen van enkele registry waarden al voldoende is voor Nederlandse auto-aanvullen te gebruiken, omdat de Nederlandse taal-bestanden al aanwezig zijn op de telefoon:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Tegic\eT9] "AvailableLanguages"="0113,0109,010C,0107,0110,010A" [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Tegic\eT9\Sip\KdbFiles] "0B13"="spd.5x4.Dutch.kdb" "0A13"="12.nlhpd.kdb" [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Tegic\eT9\Sip\LanguageKeyboardIDMapping] "0113"="0913" [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Tegic\eT9\LdbFiles] "0113"="NLlsUN_xt9.ldb" [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Tegic\eT9\IME\KDbFiles] "0613"="hpd.5x4.Dutch.kdb" [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\ezsip] "Library5"=dword:00000008 "LibraryCount"=dword:00000006
Over de waarde van Library5 is het (mij) nog onduidelijk of dit 7 of 8 moet zijn. 8 was dus goed
Ik doe dit veel liever dan dat ik overbodige CABjes ga zitten installeren terwijl ik ook gebruik kan maken van de originele files. Fantastisch dat dat op die manier te activeren is via de registry! ik ben weer helemaal blij
Je kan ook het volgende (met de bovenste regel toegevoegd dus) opslaan in een .reg bestand, dit bestand overzetten naar je telefoon, en met Total Commander gewoon dit bestand kopiëren naar \\\registry\ zoals in dit screenshotjwbagger schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 23:38:
[...]
Het is even wat gedoe in Total Commander, maar dit werkt echt perfect!
Ik doe dit veel liever dan dat ik overbodige CABjes ga zitten installeren terwijl ik ook gebruik kan maken van de originele files. Fantastisch dat dat op die manier te activeren is via de registry! ik ben weer helemaal blij

Dit scheelt weer typen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Tegic\eT9] "AvailableLanguages"="0113,0109,010C,0107,0110,010A" [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Tegic\eT9\Sip\KdbFiles] "0B13"="spd.5x4.Dutch.kdb" "0A13"="12.nlhpd.kdb" [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Tegic\eT9\Sip\LanguageKeyboardIDMapping] "0113"="0913" [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Tegic\eT9\LdbFiles] "0113"="NLlsUN_xt9.ldb" [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Tegic\eT9\IME\KDbFiles] "0613"="hpd.5x4.Dutch.kdb" [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\ezsip] "Library5"=dword:00000008 "LibraryCount"=dword:00000006 |
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Via: http://www.smartphonestun...ruise_uk/tid11/index.htmlmaxjuh schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:35:
@CLB
thx
Vind dat nog alles meevallen die prijzen. Als ik een verlenging doe met 2 jaar flex 20 + pocket internet totaal kom ik op 229 euro voor het toestel. Maar zit er aan te denken om dit keer voor een 1 jarig abonnement te gaan. Dan kom ik op 319, hoe kom jij op die 379 euro??
(bij smartphonestunts.nl dus)
1 jaar T-mobile Flex 20,- = Toestelprijs = 325,-
2 jaar T-mobile Flex 20,- = Toestelprijs = 235,-
1 jaar T-mobile Flex 20,- verlenging = Toestelprijs = 379,-
2 jaar T-mobile Flex 20,- verlenging = Toestelprijs = 315,-
Via: http://www.smartphonestunts.nl/index.php?tid=113
1 jaar T-mobile Flex 20,- = Toestelprijs = 265,-
2 jaar T-mobile Flex 20,- = Toestelprijs = 155,-
1 jaar T-mobile Flex 20,- verlenging = Toestelprijs = 319,-
2 jaar T-mobile Flex 20,- verlenging = Toestelprijs = 229,-
Beetje apart, maar via die laatste link heb je er al gelijk PIT bij ofzo, weet ik veel
(en die prijzen bij 1 jarige abbo's/ verlengingen zijn altijd nog tig x beter dan bij Orange
Daar zou ik 379,- voor 't toestel moeten betalen voor 'n 1 jarige 30,- / maand verlenging)
[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 04-01-2008 02:59 ]
[ Voor 4% gewijzigd door J0YR1D3R op 04-01-2008 09:11 ]
Ik heb de 3300 actieve autohouder aangepast met een aansteker - even verwarmen en verbuigen - want de aansluiting van de 3300 ligt een mm lager dan die van de touch cruise! en een heel klein beetje naar links - maar dat kan wel gewrikt worden.Ganymedus schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:16:
heeft iemand al gekeken of hij past in de auto houder van de p3300?
De maten verschillen natuurlijk wel een klein beetje, maar met een beetje mazzel zou hij wel kunnen passen, of pasklaar te maken zijn.
ik zou wachten op de echte autohouder als je nog de keuze hebt!
Wat een f*ckn bummerPinobigbird schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:17:
[...]
Het afspelen van video gaat schokkerig waardoor het bijna onmogelijk is om zonder je er aan te storen een film te bekijken. Bovendien werkt de camera daardoor traag.
[...]
HTC heeft de rechten voor de videodrivers niet gekocht van de chipfabrikant Qualcom. Dit gold eerst voor de HTC TyTN II, maar bleek dus ook voor de HTC Touch Cruise te gelden.
[...]
De gebruikers cmonex en olipro op het xda-developersforum zijn bezig met het ontwikkelen van een eigen driver. Je kan hen daarbij financieel steunen. HTC heeft overigens te kennen gegeven zelf niet bezig te zijn met het ontwikkelen van drivers.
Ik ga niet de risico wagen en wachten tot een 3rd party iets oplost.
Eens kijken wat HTC doet. In de tussentijd stuur ik gewoon e-mailtjes naar HTC. (alle kleine beetje druk helpen misschien wel)
Anyway bedankt voor de info. Naast de Agenda functionaliteit, telefoneren & gps was het de bedoeling zo nu en dan filmps te kijken (dat deed ik ook met met Qtek S200)
Ik kijk hoe het een maandje vergaat en anders word het simpelweg bij de concurrenten aankloppen.
ps. Waarom staat zoiets belangrijks niet in de startpost van de cruise en kaiser.
[ Voor 40% gewijzigd door rusteloos op 04-01-2008 11:32 ]
SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3
Ik heb als consument recht op een goed werkend product, en het mag duidelijk zijn dat de Cruise en de Tytn nog geen goed werkende producten zijn... Ik heb nog niet veel aan te merken op de cruise, maar dit is wel kwalijk... Maar is het ook zeker dat de camera beter word als de drivers geïnstalleerd worden?
Yes that's fine, it were just answers, maar je hebt gelijkJ0YR1D3R schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:11:
CLB, zullen we de toestel/abonnement discussie buiten dit topic houden?
@ Hierboven: Beter niet, mogelijk wel sneller
[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 04-01-2008 11:56 ]
Verwijderd
Directe link: http://www.interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=3458
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 12:31 ]
Ik zou zelf de twee dingen los van elkaar zien.kibber schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:20:
Ik vind het niet netjes van HTC dat ze eigenlijk zeggen, zoek het maar lekker uit met je drivers...
Ik heb als consument recht op een goed werkend product, en het mag duidelijk zijn dat de Cruise en de Tytn nog geen goed werkende producten zijn... Ik heb nog niet veel aan te merken op de cruise, maar dit is wel kwalijk... Maar is het ook zeker dat de camera beter word als de drivers geïnstalleerd worden?
Dat de dixv/xvid video playback niet goed werkt, doordat er geen drivers ondersteunt worden is een keuze die HTC kan en mag maken. Mijn persoonlijke mening is dat een film kijken op een 2,8 inch 230*320 pixels scherm toch niet te doen is.
Dat de camera niet goed werkt. Dat kun je HTC wel kwalijk nemen en daar zouden ze wat aan moeten doen. Ik kan overigens op de xda-developers.com forum niet opmaken dat de camera niet goed werkt door hetzelfde driver probleem. Ik weet alleen niet in welk bestands formaat de camera opneemt.
Alleen als de camera in divx/xvid opneemt kun je HTC wel kwalijk nemen dat ze niets doen aan het driver probleem.
Ik zie nu pas dat je de twee dingen ook los van elkaar ziet
[ Voor 3% gewijzigd door Martijn80 op 04-01-2008 12:38 . Reden: Heb het bericht van kibber niet goed gelezen. ]
"Problem: Our Kaisers currently lack proper D3D (direct 3d) drivers and are therefore performing at a fraction of their actual capabilities. This results in poor video playback, poor camera/image performance, and bad performance in video games and other video-intensive software."Martijn80 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:34:
[...]
....Ik kan overigens op de xda-developers.com forum niet opmaken dat de camera niet ....
geldt ook helaas voor de touch cruise
SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3
Misschien die reeds in het bezit is van het toestel kan melden hoe erg het nu in werkelijkheid is?
[ Voor 31% gewijzigd door jos707 op 04-01-2008 13:07 ]
Ja dat wil ik ook wel weten. Wat ik lees is natuurlijk allemaal erg subjectief en het is natuurlijk allemaal makkelijk napraten. Ikzelf heb (helaas nog) geen Touch Cruise, dus ik kan het zelf niet beoordelen.jos707 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:06:
[...]
Misschien die reeds in het bezit is van het toestel kan melden hoe erg het nu in werkelijkheid is?
Dus ik ben benieuwd naar de meningen van de huidige bezitters van dit toestel. Valt het wel mee, is er mee te leven, of is het echt beneden je verwachting?
Als ik mijn micro SD kaart al had om een film op te zetten, maakte ik een filmpje voor je, maar helaas...8GB via geheugen-online.com besteld, op 27 dec. verstuurd, maar nog niet ontvangenPinobigbird schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:21:
[...]
Ja dat wil ik ook wel weten. Wat ik lees is natuurlijk allemaal erg subjectief en het is natuurlijk allemaal makkelijk napraten. Ikzelf heb (helaas nog) geen Touch Cruise, dus ik kan het zelf niet beoordelen.
Dus ik ben benieuwd naar de meningen van de huidige bezitters van dit toestel. Valt het wel mee, is er mee te leven, of is het echt beneden je verwachting?
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Verwijderd
De "lack of drivers" is toch een software fout, hardware is er niets mis mee lijkt mij, dus gewoon een kwestie van tijd tot dat er een oplossing is?!,
Nog een vraagje, ik heb zitten kijken voor een mini-usb adapter voor een 3,5 mm mini-jack kabel: http://www.atsmobil.fr/images/jack3p5_miniusb.jpg
Nou heb ik erg vaak geluiden vernomen over mp3'spelers met goed/slecht geluid.. wat voor kwaliteit geluid kan ik verwachten van een htc-t-cruise? met redelijk goede oordopjes?
Is dit te vergelijken met een relatief dure mp3'speler, of juist helemaal niet?
Hopen dat de status "vanaf januari leverbaar" SNEL omslaat in leverbaar!!
http://www.jays.se/products.aspx?sub=mjays
Een verloopje van HTC ExtUSB naar 3.5mm jack + microfoontje en clipje:

Misschien voor jou ook een idee?
sowieso heb ik liever een haakse connector onderaan m'n HTC dan een rechte.
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Ik hoop het, echter is de TYTN II al een tijdje beschikbaar (oktober 2007 dacht ik zo toch?). Ondervind dezelfde problemen.Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:59:
De "lack of drivers" is toch een software fout, hardware is er niets mis mee lijkt mij, dus gewoon een kwestie van tijd tot dat er een oplossing is?!,
Er schijnt een oplossing aan te komen:
Coreplayer 1.2 bringt Unterstützung für die Videoprobleme bei Kaiser/Polaris etc.!:
"All.... in the upcoming version of CorePlayer Mobile v1.2 we have resolved the POOR video playback issues that the AT&T TILT (HTC Kaiser) users have experienced and I can say from first hand experience that the playback is pretty close to flawless
We are making an announcement at CES on Jan 7th on the released date of CorePlayer Mobile v1.2 that also includes advanced RTP/RTSP streaming and the much anticipated support for YouTube Mobile. "
Dit is een quote van het originele bericht van het forum van CoreCodec.Ancket schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:18:
In Duitsland woedt dezelfde discussie over dit onderwerp bij de Orbit2 = Touch Cruise. Zie o.a. forumsite: http://www.ppc-welt.info/community/showthread.php?t=123300
Er schijnt een oplossing aan te komen:
Coreplayer 1.2 bringt Unterstützung für die Videoprobleme bei Kaiser/Polaris etc.!:
"All.... in the upcoming version of CorePlayer Mobile v1.2 we have resolved the POOR video playback issues that the AT&T TILT (HTC Kaiser) users have experienced and I can say from first hand experience that the playback is pretty close to flawless
We are making an announcement at CES on Jan 7th on the released date of CorePlayer Mobile v1.2 that also includes advanced RTP/RTSP streaming and the much anticipated support for YouTube Mobile. "
Maar voordat iedereen té enthousiast wordt, dit betekent niet dat er een driver ontwikkeld is:
CorePlayer uses a HTC specific driver for video playback. This is not the same as the video drivers we are trying to fix here. What needs to be accomplished is better termed 'display driver'.
Nevertheless, what the CorePlayer guys will publish about the QTV driver will still be interesting
Verwijderd
Zijn er mensen die dit product kennen?, wie gebruikt zijn Touch-cruise ook als mp3 speler met eigen oorpopjes, dmv. een adapter? Wat zijn de reacties hierop? goed geluid? slecht?Ik zit te denken aan dit productje:
http://www.jays.se/products.aspx?sub=mjays
Een verloopje van HTC ExtUSB naar 3.5mm jack + microfoontje en clipje:
[afbeelding]
Misschien voor jou ook een idee?
sowieso heb ik liever een haakse connector onderaan m'n HTC dan een rechte.
verder, mooi product, zo'n 25 euro, geen id wat voor verzendkosten erbij zullen komen, zal wel niet goedkoop zijn, uit zweden laten komen? Maar met wat leuke sennheiser ear-in oordopjes ben ik benieuwd naar de geluidskwaliteit, een beetje duur grapje om te kopen en dan erachter te komen dat het geluid zuigt
- de korte demo filmpjes die op de Cruise staan, worden inderdaad wat schokkerig afgespeeld. Maar dat kan ook veroorzaakt worden door het feit dat het animatiefilmpjes zijn.
- heb zelf een kort filmpje van mijn studeerkameromgeving gemaakt en dat wordt redelijk goed weergegeven. Geen schokkend of springerig gedrag van de beelden. Maar blijft natuurlijk een klein scherm.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Ik snap niet hoe dit wel acceptabel mag zijn maar de slechte camera niet. Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Omdat jouw persoonlijke mening is dat een filmpje kijken op zo'n groot scherm niet te doen is, betekend niet dat een ander dat ook zal vinden.Martijn80 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:34:Dat de dixv/xvid video playback niet goed werkt, doordat er geen drivers ondersteunt worden is een keuze die HTC kan en mag maken. Mijn persoonlijke mening is dat een film kijken op een 2,8 inch 230*320 pixels scherm toch niet te doen is.
Feit is dat het beiden het falen van het systeem is, zowel video als foto's (twee redelijk gewone functies op de hedendaagse telefoon/pda) moeten gewoon goed zijn, zeker als je de hoofdprijs betaald zoals voor deze pda.
Maar ik heb 'm in de reservering laten zetten, en krijg gelijk een belletje wanneer de Touch Cruise NL bij Dynabite aankomt! Ze zeggen dat 't rond 15 januari binnen komt, laten we hopen op een aantal daagjes eerder!
Van XDA-Dev heb ik een registry tweak gevist om foto's en video's door de camera gewoon naar /storage/my documents/... te laten wegschrijven. Ik snap sowieso het nut van de DCIM oplossing niet (auto-import door foto-dbase applicaties?) en omdat ik in de touchflo viewer behalve de camera-videos ook m'n andere video's wil zien heb ik deze tweak eens uitgeprobeerd. Het wegschrijven gaat prima, en de fotoviewer haalt de foto's ook uit de /my documents/pictures map, maar de videoviewer vindt de filmpjes niet meer terug.RaptorRVL schreef op zondag 30 december 2007 @ 01:31:
[...]
Als je dan kijkt op je storage card can zie je daar een map genaamd 'DCIM' en daar weer in een map '100MEDIA'. Dat is de plaats waar je je foto's en/of video's moet zetten (standaard dan zonder reg aanpassingen etc). Hier vind je als het goed is je test foto ook weer terug.
Als het in die map staat dan komen de foto's en video's ook voor in de album app voor video of foto's.
Jammer want daar was 't me net om begonnen. Ik wou het deze keer namelijk op video vlak eens met alleen de Windows Media Player proberen. Heeft iemand al tips gevonden over het aanpassen van de target dir van de TouchFlo videos viewer?
hier heb ik het hele verhaal gepost, met ook wat andere tweaks die ik toegepast heb (o.a. GPS camera tweak).
http://www.htctouch.com/
Als je de cruise selecteerd, kan je allemaal foto's zien, een reclame, informatie en zelfs een 360 graden view!
Een film kijken is inderdaad ook niet mijn ding op zo'n scherm, maar als ik het zou willen dan mag ik verwachten dat het werkt met zo'n toestel. De camera loopt inderdaad ook totaal niet lekker, en dat is toch wel een minpunt wat HTC zichzelf mag aanrekenen... Ze hebben er ook bewust voor gekozen geen drivers aan te schaffen lijkt mij...Martijn80 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:34:
[...]
Ik zou zelf de twee dingen los van elkaar zien.
Dat de dixv/xvid video playback niet goed werkt, doordat er geen drivers ondersteunt worden is een keuze die HTC kan en mag maken. Mijn persoonlijke mening is dat een film kijken op een 2,8 inch 230*320 pixels scherm toch niet te doen is.
Dat de camera niet goed werkt. Dat kun je HTC wel kwalijk nemen en daar zouden ze wat aan moeten doen. Ik kan overigens op de xda-developers.com forum niet opmaken dat de camera niet goed werkt door hetzelfde driver probleem. Ik weet alleen niet in welk bestands formaat de camera opneemt.
Alleen als de camera in divx/xvid opneemt kun je HTC wel kwalijk nemen dat ze niets doen aan het driver probleem.
edit:
Ik zie nu pas dat je de twee dingen ook los van elkaar ziet
Als ik vergelijk hoe mijn Touch en hoe mijn Cruise video afspelen dan kan ik niet zeggen dat ik onder de indruk ben van de Cruise. Verder werkt het ding echt prachtig en lekker snel etc. Maar zodra er iets met beeld en multimedia moet gebeuren dan is het gewoon minder. Niet de 'Full multimedia experience' die HTC ons beloofd. Of de 'Entertainment features including an FM radio, MP3 player, and video playback':
Schrap de video playback nog maar even. Beetje wmv's draaien voor geen meter. En gezien de specs zou het eigelijk niet nodig hoeven zijn om alles naar 320x240 divx/xvid te converteren, maar dat moet wel anders draait het gewoon niet lekker.
Zelfs de bijgeleverde demo film draait niet helemaal soepel. Ja, die mp4 van 176x144 op 15fps dié doet het wel hoor
Apparaten zoals de Cruise moeten gewoon al deze dingen goed ondersteunen. Video hoort daar net zo goed bij als de camera of games.
Verwijderd
Enige probleem dat ik heb is dat ik streaming video niet kan afspelen via vodafone internet. Wanneer ik via wifi via mijn thuisnetwerk inlog lukt het wel. Echter wanneer ik inlog via vodafone start wel mediaplayer maar vervolgens blijft deze staan op paused. Wie weet wat ik moet instelen? Ik kom er niet uit.
Verder absoluut een aanrader.
Wil hem graag hebben... maar niemand schijnt ze nog te hebben...
Maar 2 weken wachten op de NL versie
Mag niet heh.. Je moet minstens een 20,- Flex abbo hebben om te mogen PITtenbatumulia schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:57:
Wees blij, ik moet nog tot september wachten, dan loopt mijn abbo af bij KPN. Ik koop de HTC gewoon los en laat mijn abbo verlagen naar het allerlaagste en dan voor 9.50 onbeperkt internet erbij
.
Wat denk je zelfFazer013 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:53:
Lijkt me een leuk apparaat. Na wat zoekwerk heb ik gevonden dat de HTC Touch Dual wel door Tmobile (branded) geleverd gaat worden vanaf januari 2008. Heeft iemand een idee of er een Cruise door Tmobile (branded) geleverd gaat worden?
Eerste indruk was: wauw
Daarna de ontnuchtering dat er een manual van 260 blz bijzit
Je hebt dus wel even het plezier van het ontdekken van de verschillende functies (ondanks dat ik WinMobile al kende).
Moesten er mensen zijn die iets speciaals willen weten over dit toestel, zal ik uiteraard ook mee (proberen) te helpen... Dus als je iets van gegevens nodig hebt, shoot!
Zelf zit ik ook nog met enkele kleine dingen, die ik niet kan terugvinden in de manual en een search leverde ook niet veel op, dus moest er iemand zijn die hierover iets weet?
- Je kan uiteraard opgeven welke ringtone je wil hebben bij een inkomend gesprek. Ik kan echter nergens vinden wat hij doet als je een SMS ontvangt. Waar kan ik dit instellen? Ik heb alle menus overlopen, maar het lijkt me onvindbaar???
- Het updaten van de weather module: Om de hoeveer minuten gaat hij proberen te updaten?
- Voor het Today scherm, kan je standaard kiezen voor 4 themes (zwart, blauw, groen, rood). Kan je hiervoor andere themes downloaden, of ... (Zijn dat gewoon losse files, of moet je hiervoor de ROM flashen?)
"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone
Moet gewoon bij settings-sounds zitten..Kristof schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:09:
- Je kan uiteraard opgeven welke ringtone je wil hebben bij een inkomend gesprek. Ik kan echter nergens vinden wat hij doet als je een SMS ontvangt. Waar kan ik dit instellen? Ik heb alle menus overlopen, maar het lijkt me onvindbaar???
Je kunt gewoon losse thema's downloaden hoor! Zijn .tsk files, dus Googlen maar- Voor het Today scherm, kan je standaard kiezen voor 4 themes (zwart, blauw, groen, rood). Kan je hiervoor andere themes downloaden, of ... (Zijn dat gewoon losse files, of moet je hiervoor de ROM flashen?)
Ook merci voor de tip van de tsk files.
"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone
mijn hi abbo is net afgelopen, en heb dit ook verlengd naar een sim-only. Als de TC NL uitkomt, koop ik deze ook gewoon los, met een sim-only erbij. Dan heb je de kosten van een nieuwe telefoon gewoon in 1 klap, en zit je niet met dure telefoon-rekeningen elke maand. Ik betaal nu voor 300 minuten 16 euro (heb nu ook een studentenabbo erop zitten), in plaats van 40 euro voor 325 minuten.batumulia schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:57:
Wees blij, ik moet nog tot september wachten, dan loopt mijn abbo af bij KPN. Ik koop de HTC gewoon los en laat mijn abbo verlagen naar het allerlaagste en dan voor 9.50 onbeperkt internet erbij
.
Je moet dan even wat meer werken en geld bij elkaar sparen, maar uiteindelijk zit je minder lang met de kosten
Een tip voor jou misschien?
T-mobile Flex (25,-) + PIT (9,50) + SMS-verdubbelaar (2,50) = 37,- / maand
Toestel kost bij een 1 jarig 25,- T-mobile abbo nog is 235,-
235,- + (12x37) = 679,-
T-mobile Flex 25,- sim only (12,50) + PIT (9,50) + SMS-verdubbelaar (2,50) = 24,50 / maand
Toestel kost om los te kopen maar liefst 509,-
509,- + (12x24,50) = 803,-
Je betaald per maand dus niet in 1x en je bespaart maar liefst 124,-
Bij T-mobile Flex 20,- liggen de prijzen weer een stuk dichter bij elkaar
T-mobile Flex (20,-) + PIT (9,50) + SMS-verdubbelaar (2,50) = 32,- / maand
Toestel kost bij een 1 jarig 25,- T-mobile abbo nog is 325,-
325,- + (12x32) = 709,-
T-mobile Flex 20,- sim only (10,-) + PIT (9,50) + SMS-verdubbelaar (2,50) = 22,- / maand
Toestel kost om los te kopen maar liefst 509,-
509,- + (12x22) = 773,-
Hierbij ben je nog steeds goedkoper uit, maar 'bespaar' je maar 64,-
EDIT: Een normaal T-mobile Flex 25,- abbo is de goedkoopste optie die ik gegeven heb..
Zelfs ten opzichte van een abbo met een lager maandbedrag (T-mobile Flex 20,-)
[ Voor 170% gewijzigd door CLB op 05-01-2008 14:08 ]
Over die sms-sounds, ik zie alleen maar events voor mms? Ik neem aan dat die ook voor sms gebruikt worden?Kristof schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:29:
Thanks CLB. Ik had er inderdaad overgekeken. Bij die notifications heb je een hele lijst, waar die SMS bijstaat. Ik had er niet volledig ingekeken, daar ik dacht dat het voor andere dingen (zoals begin ActiveSync, LowBattery, etc) was. Staat er m.i. niet erg handig...
Ook merci voor de tip van de tsk files.
In die lijst staat er onder die MS messages ook "Messaging: New text message". Ik neem aan dat dit de gewone SMS is...DRAFTER86 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:41:
Over die sms-sounds, ik zie alleen maar events voor mms? Ik neem aan dat die ook voor sms gebruikt worden?
Verwijderd
Misschien is het handig ontopic te blijven. Die lijsten van abonnementen zijn dat niet namelijk.-- knip onzin --
Volgens mij heeft de TS je dit al eens gezegd.
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 20:44 ]
Maar meneer koopt de Touch Cruise los en hij had KPNCLB schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:03:
[...]
Mag niet heh.. Je moet minstens een 20,- Flex abbo hebben om te mogen PITten
[...]
Nou, zeg eens wat jij denkt? Voorlopig heeft T-Mobile namelijk nog helemaal niks aangekondigd over een MDA Touch Cruise of iets dergelijks. Dus als je de search gewoon netjes gebruikt, kom je ook alleen reacties tegen als 'geen idee' of 'denk het van wel'. En hij zal ongetwijfeld ook wel snappen dat je ook altijd een unbranded kan kopen hèWat denk je zelfSearch gebruikt? T-mobile 'brand' hun PDA's altijd
Koop 'm gewoon bij de Phonehouse, Belcompany of via 'n webshopje ofzo, dan krijg je gewoon de unbranded HTC Touch Cruise!
Hij heeft het over internet a 9,50 en dat kan alleen bij T-mobileFabianNL schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:12:
Maar meneer koopt de Touch Cruise los en hij had KPN
Dat hij heus wel uitkomt als de MDA Touch Cruise ofzo... Net als de MDA III (de HTC TyTN II/ Kaiser)Nou, zeg eens wat jij denkt?
Is inderdaad wel handig ja, ik wist niet eens dat er studenten abbo's waren?brrrt schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:31:
[...]
mijn hi abbo is net afgelopen, en heb dit ook verlengd naar een sim-only. Als de TC NL uitkomt, koop ik deze ook gewoon los, met een sim-only erbij. Dan heb je de kosten van een nieuwe telefoon gewoon in 1 klap, en zit je niet met dure telefoon-rekeningen elke maand. Ik betaal nu voor 300 minuten 16 euro (heb nu ook een studentenabbo erop zitten), in plaats van 40 euro voor 325 minuten.
Je moet dan even wat meer werken en geld bij elkaar sparen, maar uiteindelijk zit je minder lang met de kosten![]()
Een tip voor jou misschien?
Wat betreft kosten voor de telefoon, dat heb ik met 1 maandje verholpen, heb niet echt veel kosten verzekering en school worden door ouders betaald
Ik zag je post iets te laat, onbeperkt internet kan ook bij KPN voor 9.95 de maand (had de prijs verkeerd gelezen, heb te lang op de T-mobile site rondgehangen)CLB schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:15:
[...]
Hij heeft het over internet a 9,50 en dat kan alleen bij T-mobile
[...]
Dat hij heus wel uitkomt als de MDA Touch Cruise ofzo... Net als de MDA III (de HTC TyTN II/ Kaiser)
[ Voor 36% gewijzigd door batumulia op 05-01-2008 18:04 ]
Verwijderd
Merk is Sandisk. Wel bagger readertje wat erbij zit, maarja, de cruise is toch USB 2.0.
Kaartje werkt erg rap in TT met de west-europa kaart erop.
Aanrader!
Hier besteld en geleverd binnen 1 werkdag!
http://www.interngeheugen.com/prodmem.odb?artcod=3458
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 18:23 ]
Ook kon ik mijn abo verlengen en ik ben gezwicht voor de MDA Vario 3...Kheb nog wel even gevraagd of er al iets bekend is over de HTC Cruise...of de MDA Compact 4???...meisje achter de balie belde gelijk met iemand van de afdeling nieuwe mobieltjes en die kende alleen een soapacteur met de naam Cruise
Nu nog goede filmondersteuning en dan vind ik het nog leuker wordenVerwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:22:
Zojuist mijn 8GB micro SD erin gezet en ik moet zeggen dat dat alleraardigst loopt. Sneller dan mijn "oude" 2GB micro SD. Maar mensen, wat is dat geil... 8GB op zo'n klein plaatje.
'Vroegah' had ik wel 2GB in m'n Qtek S200... Paar muziekalbums en paar filmpjes en dat was 't...
Verwijderd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=355277 <------- voor in de begin post?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 19:03 ]
Media: AVI
Compressor: DIVX 5.0
Beeld Bitrate tussen 320 - 400kbps
Audio Bitrate 128kbps
Framerate 24FPS
Player TCMP
En z'n conclusies & bevindingen noteren?
(performance, choppyness..etc)
Ik kan me best voorstellen dat je niet 1.2.3. de juiste formats heb, in dat geval upload ik een half uur durend filmpje.
Alvast harstikke bedankt.
(want als dit formaat gewoon vlekkeloos afspeelt, wil ik me er als nog aan wagen, games speel ik niet/nauwelijks en foto's maken doe ik toch nooit)
------------------------
Testfilmpje:
ftp://test.rusteloos.nl
login: touchcruise
passw: cruise
url: http://test.rusteloos.nl/p3650/320.avi
dlsize: +/- 100MB
[ Voor 11% gewijzigd door rusteloos op 05-01-2008 20:17 ]
-----------------Michel242186 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:44:
Ik was vandaag in de T-Mobile Shop in Sneek om mijn MDA Compact 3 ter reparatie aan te bieden...hij trilde niet meer..
Ook kon ik mijn abo verlengen en ik ben gezwicht voor de MDA Vario 3...Kheb nog wel even gevraagd of er al iets bekend is over de HTC Cruise...of de MDA Compact 4???...meisje achter de balie belde gelijk met iemand van de afdeling nieuwe mobieltjes en die kende alleen een soapacteur met de naam Cruise...dus men is goed op de hoogte van de ontwikkelingen..
Vario 3 is ook mooi spul, maar iets groter. De HTC Touch Dual zie ik al in onderstaande webshop staan:
http://www.smartphonestun...uch_plus/tid78/index.html
nu de Tmobile MDA Touch Cruise nog .............. MDA Compact III mag er ondertussen wel uit, omdat deze geen UMTS heeft en de basis snelheid van PIT wordt verhoogd vanaf volgende week.
Upload maar, ik test het eens!!rusteloos schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:47:
Wie kan er voor mij een stukje film op z'n Tom Cruise afspelen op het volgende formaat en bitrate:
Media: AVI
Compressor: DIVX 5.0
Beeld Bitrate tussen 320 - 400kbps
Audio Bitrate 128kbps
Framerate 24FPS
Player TCMP
En z'n conclusies & bevindingen noteren?
(performance, choppyness..etc)
Ik kan me best voorstellen dat je niet 1.2.3. de juiste formats heb, in dat geval upload ik een half uur durend filmpje.
Alvast harstikke bedankt.
(want als dit formaat gewoon vlekkeloos afspeelt, wil ik me er als nog aan wagen, games speel ik niet/nauwelijks en foto's maken doe ik toch nooit)
Die 300 minuten had je ook voor 7,95 kunnen doen bij Telfort/KPN. Functioneert prima bij mij, en ze hebben volgens mij ook SMS bundels.brrrt schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:31:
[...]
mijn hi abbo is net afgelopen, en heb dit ook verlengd naar een sim-only. Als de TC NL uitkomt, koop ik deze ook gewoon los, met een sim-only erbij. Dan heb je de kosten van een nieuwe telefoon gewoon in 1 klap, en zit je niet met dure telefoon-rekeningen elke maand. Ik betaal nu voor 300 minuten 16 euro (heb nu ook een studentenabbo erop zitten), in plaats van 40 euro voor 325 minuten.
Maar goed, dit topic ging volgens mij over de Cruise. Als er branded toestellen komen, is dat dan erg? Ik heb nu een Orange SPV M500, en behalve het oranje logootje wat erop staat merk je er niets van.
Daarnaast nog een vraagje over de Touch Cruise: is de geheugenkaart goed toegankelijk? Ik gebruik altijd een cardreader voor data overdracht en dat heeft me ervan weehouden de P3300 te kopen omdat je dan meerdere keren per dag (in mijn geval) het hele toestel uit elkaar moet halen om bij je geheugenkaart te komen. Bij de cruise zit 'ie aan de zijkant als ik me niet vergis, maar kan iemand bevestigen dat dit makkelijk is?
Nu nog afwachten tot hij in de winkels ligt, dan kan ik hem eens bekijken. Helaas is dat in Arnhem nog nergens het geval
Simkaart is makkelijk te bereiken, is vaker in dit topic besproken namelijk, was 'n pluspunt!
[ Voor 38% gewijzigd door Ginz op 06-01-2008 13:10 ]
Bestandje gecopieerd naar mijn geheugenkaartje en dit is de melding die ik krijg in windows media player: "Cannot play the file."
Qua multimedia heb ik nog niets gewijzigd aan mijn toestel. Ik veronderstel dat ik niet de goeie codec heb? Iemand die mij op weg helpt? Anders zoek ik het morgen eens op mijn gemak uit.
[ Voor 13% gewijzigd door Ginz op 06-01-2008 13:11 ]
Het speelt redelijk af. Af en toe een hapering maar verder is het beeld wel soepel. Alleen bij mij loopt de audio af en toe niet gelijk. Als ik het op mn pc afspeel dan is dat niet het geval. Ook lijkt het beeld soepeler te lopen op m'n pc in vergeljiking tot de Cruise, maar dat is opzich niet zo vreemd gezien het verschil.
Maar het is goed te bekijken hoor. Speelt net zo goed af als op m'n jaren oude qtek s100
edit: Ik speel het op mn PC af met VLC media player, en op m'n Cruise en s100 met coreplayer 1.1.1
edit2: Oh, nog wat verder gekeken. Rond 16:40 schokt het beeld wel aardig. Daar kan ie niet zo goed het beeld bijhouden.
Ook nog even gekeken op een Touch, en die speelt dit ook zonder problemen af. Nog beter, de Touch lijkt het veel beter af te spelen dan de Cruise. Geen audio die out of sync gaat en haperingen zoals bij 16:40.
Conclusie van mij: Toch matige prestaties van de Cruise in vergelijking tot s100, s200 en Touch. Het speelt het af maar bv al niet zo goed als zn kleine broertje de Touch (200mhz in tegenstelling tot de 400mhz van de Cruise).
[ Voor 38% gewijzigd door Ginz op 06-01-2008 13:11 ]
Hij speelt wel af op de PC als je de DivX-codec hebt geinstalleerd. Blijkbaar ondersteund de Windows Media Player op de HTC geen DivX.
[ Voor 10% gewijzigd door sander85 op 05-01-2008 21:55 ]
Verwijderd
Ik heb even een vraagje over Windows Mobile 6 (ik hoop dat de vraag in dit topic op z'n plaats is).
Kan iemand mij vertellen of het net zoals in XP en Vista mogelijk is om verschillende profielen te creëren om aan te geven welke verbindingen je in een bepaalde situatie wilt gebruiken?
Ik wil mijn telefoon zo configureren dat hij voor internettoegang (thuis) altijd mijn WiFi netwerk gebruikt wanneer deze in range is en pas overstapt op mijn UMTS (GPRS?) KPN Eindeloos Online verbinding wanneer ik op pad (mobiel) ben.
Het zou mooi zijn wanneer dit automatisch zou kunnen maar via een paar klikken is ook niet zo'n probleem.
@hierboven: geen idee of het mogelijk is, maar je moet je afvragen of je wifi altijd aan wil hebben wanneer je thuis bent aangezien het nogal wat van je batterij vraagt... Je kan het dan beter aanzetten als je het nodig hebt.. zoals je wellicht gemerkt hebt krijg je heel snel een verbinding...
Je zegt simkaart, je bedoelt geheugenkaart denk ik?CLB schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:59:
Branded toestellen van T-mobile zijn echt heel erg 'verfuckt' met de roze menu's!
Simkaart is makkelijk te bereiken, is vaker in dit topic besproken namelijk, was 'n pluspunt!
Thanks
Ik gok dat hij dat bedoeld...BeQuietAndDrive schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:28:
[...]
Je zegt simkaart, je bedoelt geheugenkaart denk ik?
Thanks
Maar inderdaad, de geheugenkaart is zowel via de telefoon als via een PC makkelijk bereikbaar.
Op je telefoon toont de geheugenkaart zich in de root, onder Vista zie ik op mijn laptop mijn telefoon, die open ik en daaronder zit een koppeling naar mijn telefoon en een koppeling naar mijn geheugenkaart
Mijn vraag ging over het fysiek uit het toestel halen van de geheugenkaart om hem in een cardreader te gebruiken. Bij de P3300 moet je dan de accu verwijderen, bij de Cruise gelukkig niet. Dat het via de verkenner bereikbaar is begrijp ikkibber schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:31:
[...]
Ik gok dat hij dat bedoeld...
Maar inderdaad, de geheugenkaart is zowel via de telefoon als via een PC makkelijk bereikbaar.
Op je telefoon toont de geheugenkaart zich in de root, onder Vista zie ik op mijn laptop mijn telefoon, die open ik en daaronder zit een koppeling naar mijn telefoon en een koppeling naar mijn geheugenkaart
Verwijderd
???Mag niet heh.. Je moet minstens een 20,- Flex abbo hebben om te mogen PITtenCLB schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:03:
[...]
Mag niet heh.. Je moet minstens een 20,- Flex abbo hebben om te mogen PITten![]()
[...]
Wat denk je zelfSearch gebruikt? T-mobile 'brand' hun PDA's altijd
Koop 'm gewoon bij de Phonehouse, Belcompany of via 'n webshopje ofzo, dan krijg je gewoon de unbranded HTC Touch Cruise!
KPN Flexibel Tarief €12,50
Heeft u een wisselend belgedrag, dan is een Flexibel Tarief-abonnement de juiste keuze voor u. Met Flexibel Tarief betaalt u €12,50 per maand voor uw abonnementskosten. Daarnaast betaalt u voor de minuten die u belt. Hoe meer u belt, des te groter de korting op de gesprekskosten via het Automatische Belvoordeel. Bij dit abonnement kunt u ook een data-abonnement afsluiten!
Daar hoef je niets voor te configureren, Wifi krijgt in WM6 prioriteit boven de mobiele data verbinding. Maar zoals eerder vermeld, dan moet je Wifi altijd aan hebben staan en dat kost nogal wat stroom, reken er niet op dat je dan een dag met je batterij doet...Ovideo schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:49:
Ben sinds kort een tevreden bezitter van de Cruise maar wel al een paar vastlopers gehad en voicetags die zonder verklaarbare reden opeens verdwenen waren. Dat de videoperformance beneden de maat is kan ik onderschrijven en ik hoop zoals velen toch echt dat HTC binnenkort met passende videodrivers over de brug komt......
Ik heb even een vraagje over Windows Mobile 6 (ik hoop dat de vraag in dit topic op z'n plaats is).
Kan iemand mij vertellen of het net zoals in XP en Vista mogelijk is om verschillende profielen te creëren om aan te geven welke verbindingen je in een bepaalde situatie wilt gebruiken?
Ik wil mijn telefoon zo configureren dat hij voor internettoegang (thuis) altijd mijn WiFi netwerk gebruikt wanneer deze in range is en pas overstapt op mijn UMTS (GPRS?) KPN Eindeloos Online verbinding wanneer ik op pad (mobiel) ben.
Het zou mooi zijn wanneer dit automatisch zou kunnen maar via een paar klikken is ook niet zo'n probleem.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Bedankt voor het proberen. Toch wel jammer voor zo'n toestel. Het blijft dus wachten op een oplossing, want die is blijkbaar zeker nodig.RaptorRVL schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:51:
[...]
Het speelt redelijk af. Af en toe een hapering maar verder is het beeld wel soepel. Alleen bij mij loopt de audio af en toe niet gelijk. Als ik het op mn pc afspeel dan is dat niet het geval. Ook lijkt het beeld soepeler te lopen op m'n pc in vergeljiking tot de Cruise, maar dat is opzich niet zo vreemd gezien het verschil.
Maar het is goed te bekijken hoor. Speelt net zo goed af als op m'n jaren oude qtek s100.
edit: Ik speel het op mn PC af met VLC media player, en op m'n Cruise en s100 met coreplayer 1.1.1
edit2: Oh, nog wat verder gekeken. Rond 16:40 schokt het beeld wel aardig. Daar kan ie niet zo goed het beeld bijhouden.
Ook nog even gekeken op een Touch, en die speelt dit ook zonder problemen af. Nog beter, de Touch lijkt het veel beter af te spelen dan de Cruise. Geen audio die out of sync gaat en haperingen zoals bij 16:40.
Conclusie van mij: Toch matige prestaties van de Cruise in vergelijking tot s100, s200 en Touch. Het speelt het af maar bv al niet zo goed als zn kleine broertje de Touch (200mhz in tegenstelling tot de 400mhz van de Cruise).
Yes foutjeBeQuietAndDrive schreef op zondag 06 januari 2008 @ 02:28:
Je zegt simkaart, je bedoelt geheugenkaart denk ik?
Thanks

Je moet wel even goed alles nakijken voordat je blaat:Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 03:12:
KPN Flexibel Tarief €12,50
Heeft u een wisselend belgedrag, dan is een Flexibel Tarief-abonnement de juiste keuze voor u. Met Flexibel Tarief betaalt u €12,50 per maand voor uw abonnementskosten. Daarnaast betaalt u voor de minuten die u belt. Hoe meer u belt, des te groter de korting op de gesprekskosten via het Automatische Belvoordeel. Bij dit abonnement kunt u ook een data-abonnement afsluiten!
En alleen bij T-mobile kun je voor 9,50 onbeperkt internetten, wat pas vanaf Flex 20,- magbatumulia schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:57:
.
Wat dus ook voor jou geldCLB schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:38:
Je moet wel even goed alles nakijken voordat je blaat:
Ik had namelijk een aantal posts later neergezet dat het geen 9.50 was maar 9.95.
Anders ga ik voor de HTC Touch Dual.
batumulia schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:40:
[...]
Wat dus ook voor jou geld
Ik had namelijk een aantal posts later neergezet dat het geen 9.50 was maar 9.95.![]()
Ik interpreteerde dat kan ook.. van ander alternatief en niet voor jouzelf bestemd...batumulia schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:54:
Ik zag je post iets te laat, onbeperkt internet kan ook bij KPN voor 9.95 de maand
(had de prijs verkeerd gelezen, heb te lang op de T-mobile site rondgehangen)
Wel relaxed dat linkje van je trouwens, want zodoende kijk ik nu ook naar KPN/ HI!
Dacht dat mobiel internet bij hun echt te duur was, maar nu weer 'n goed alternatief erbij!
Je kan toch gewoon SPB Full Keyboard installeren ofzo, dan is je gehele beeldscherm een toboSoesje schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:42:
Kun je met dit toestel zonder pennetje sms-jes maken? Oftewel is het toetsenbord groot genoeg voor je vingers? Op mijn huidige Mio A701 kan dit niet zonder pennetje en met pennetje is het zelfs nog goed mikken![]()

@ Hieronder: Ik vind HI wel erg relaxed klinken...
Je hebt niet eens hoge maandkosten voor wat je krijgt qua belminuten/ smsjes...
Internet is onbeperkt en (op papier) iets sneller dan de al geupgrade PIT van T-mobile...
Bereik van KPN is een van de beste van Nederland, wat altijd mooi meegenomen is natuurlijk...
Bij 1 jarige abbo's krijg je 3 maanden korting op je bundel en ook 3 maanden korting op je Internet...
Aangezien ik student ben krijg ik elke maand 20% korting op m'n bundel wat ook weer erg leukjes is...
En ik heb connecties bij een lokale KPN-winkel dus misschien kan ik nog wat extra toestelkorting bietsen...
[ Voor 17% gewijzigd door CLB op 06-01-2008 14:00 ]
Ik zit nu te neigen naar de Cruise bij 2call , 2 jaar, toestel gratis, relax 200 + PIT+; totaal € 10,- korting per maand op abbo, dus € 34,- p/m (totaal 816).
O.a. door PIT+, hoop ik te besparen op belminuten, door skype te proberen. Weet iemand of dit lekker loopt op de nieuwe snelheid (256/32) en de cruise? (kan ook nergens vinden, of het geluid van skype door de "muziek" speaker gaat of door de "hoorn" speaker en hoe skype zou werken met mijn carkit (JVC BT1 (headset bluetooth).
Zodoende bespaar je een 10tje per maand en 't ligt aan mij hoor.. maar Skypen ipv bellen
Skype gaat vrij goed, wat inderdaad wel het probleem is dat hij de speakers aan de achterkant gebruikt, bij de instellingen heb ik niets gevonden om dit te configureren. Een bluetooth headset kan misschien wel een oplossing zijn.SkyFlyer schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:02:
Heeft iemand al skype geprobeerd?
Ik zit nu te neigen naar de Cruise bij 2call , 2 jaar, toestel gratis, relax 200 + PIT+; totaal € 10,- korting per maand op abbo, dus € 34,- p/m (totaal 816).
O.a. door PIT+, hoop ik te besparen op belminuten, door skype te proberen. Weet iemand of dit lekker loopt op de nieuwe snelheid (256/32) en de cruise? (kan ook nergens vinden, of het geluid van skype door de "muziek" speaker gaat of door de "hoorn" speaker en hoe skype zou werken met mijn carkit (JVC BT1 (headset bluetooth).
Met het HTC toetsenbord wat erbij zit kan je prima met je vingers typen, ik wel teminsteSoesje schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:42:
Kun je met dit toestel zonder pennetje sms-jes maken? Oftewel is het toetsenbord groot genoeg voor je vingers? Op mijn huidige Mio A701 kan dit niet zonder pennetje en met pennetje is het zelfs nog goed mikken![]()
Ik zou maar € 5,- p/m besparen, want als je 2 jaar PIT+ neemt krijg je € 5,- korting p/m. (dus PIT i.p.v. PIT+ is maar € 5,- p/m )[b][message=29374972,noline]Zodoende bespaar je een 10tje per maand en 't ligt aan mij hoor.. maar Skypen ipv bellen
En wat is er mis met skypen ipv van bellen? Is veel goedkoper, als mensen PC aanhebben (en dat hebben er toch veel tegenwoordig, gratis, naar vaste lijnen voor € 2,- p/m gratis met alleen startkosten. en voor mobiel je belminuten gebruiken).
Hier met de TouchCruise vind ik het niet terug. Iemand een idee?
[ Voor 23% gewijzigd door Kristof op 06-01-2008 15:22 ]
Dit topic is gesloten.
![]()