HTC Touch Cruise - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 28 Laatste
Acties:
  • 221.284 views sinds 30-01-2008

• Mr. Jibe
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:56:

1)Ik heb TomTom geinstalleerd vanaf bijgeleverde cd; so far geen probleem. De volgende dingen lukken mij echter niet; Nederlandse stem geinstalleerd krijgen en extra kaarten toevoegen (naast de gratis map die je kan downloaden).
Ik heb hier een officiele TomTom liggen met West Europa kaarten, maar na installatie op mijn geheugen kaartje wordt deze niet herkend als ik "wissel kaart" onder Tomtom voorkeuren aanklik.
iemand een oplossing?
Ik heb gewoon tomtom geïnstalleerd van de cd die bij mijn A701 zat. Tomtom Home opgestart en dan alle nieuwe kaarten gedownload en geïnstalleerd. Dit kan uiteraard enkel als je een legale versie hebt uiteraard ;)

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:03

mno

Maurii schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:59:
Er komt wss wel een MDA Touch Cruise uit van T-mobile.
Ik heb T-Mobile een week of 2 geleden gebeld met de vraag of zij de Cruise gaan leveren. Het antwoord was 'nee', ook niet als T-Mobile branded MDA. Geen idee waarom ze hier zo stellig in waren.

Gewoon rösti

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-10 21:58
@ Dave0701:
waar heb je jouw Cruise vandaan? Handig voor al jouw zenuwachtige metgezellen die hopen nog een website te vinden waar ze er nog eentje hebben :P

• henv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09-2021
ik heb van de week alle belcompanys in de buurt afgebeld. En in Ede hadden ze er een liggen. Deze gelijk gehaald, samen met een 8 gb kaartje. Dus misschien is dat een tip voor iemand. Gewoon rondbellen

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-10 20:14
brrrt schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:31:
Ik wacht nog even (on)geduldig... Ik heb net een telefoontje gekregen dat m'n huidige mobiel terug is van de reparateur, dus ik kan gelukkig nog even verder. Wel weet ik dat zo gauw de telefoon beschikbaar is, ik 'm gelijk ga kopen. Ik hoef niet meer te wachten op de NL versie (al moet 'ie wel betaalbaar blijven :P).

Wat me net opviel, PDAshop heeft ineens weer een ander plaatje van de TC upgeload!
Hij ziet er nu nog strakker uit, waarschijnlijk door de vraag van of 't nou een zwarte of zilveren is ofzo:

[afbeelding]
Dit is de kleur zoals hij mij geleverd is. En ik denk dat dit het enige plaatje is wat ik tot nu toe gezien heb wat 'echt' is qua kleur.

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:03
Nog een beetje nieuws, quote van XDA:
This means HTC can continue using this chipset for product intended for sale outside the US.

By the looks of it, 450,000 HTC Touch Cruise initially intended for the US distributors and resellers will now be, either held in abeyance or shipped to other countries, most probably Europe, Central America and Rest of the World. Thats good news my friend. You see, higher inventory results in price reduction.

A huge number of them are coming into the UK market as of this writing causing the release to be a week earlier than slated on major distributor sites. It has been confirmed over the phone 0845 2222 786.

Stocks will be released tomorrow from Customs and pre-order dispatch will commence on Friday, 11th of January 2008. Cheers guys! The wait is now over.
bron: http://forum.xda-develope...hp?p=1803114&postcount=30

Maar of dit dan ook voor NL geldt? Ga morgen sowieso wel ff langs de BC denk ik, kijken of hun nog iets weten of dat ze miss zelfs nog op voorraad hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door FabianNL op 10-01-2008 00:58 ]

• brrrt
Laten we 't hopen! Misschien dat 'ie dan toch op de 15e al leverbaar is! :D
Of op de 21ste, zoals al eerder gezegd is door wat bedrijven... (heb ik ergens gelezen iig)

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11 20:57

J-P

Syntax erro....

FabianNL schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:57:
HTC Touch Cruise initially intended for the US distributors and resellers will now be, either held in abeyance or shipped to other countries, most probably Europe, Central America and Rest of the World.
Goh dus ze komen naar europa, centraal amerika of de rest van de wereld, hij is gelukkig wel specifiek :P

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 10:15

Kristof

is een Belgisch product

Tot hiertoe heb ik TomTom nog niet geprobeerd. Voor ik dit doe, had ik graag ff wat info van mensen die die gratis kaart al gedownload hebben:
Is dit een gratis kaart van 1 stad naar keuze? En wat moet ik me daarbij voorstellen? (Is het de stad met omliggende gebeieden, of echt letterlijk slechts 1 gemeente?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 17:01
Het is in mijn geval (Amersfoort) de stad met omliggend gebied. Maar niet echt veel (ik schat zo'n 10 a 15 km in de omtrek). Ik heb er hoe dan ook niet al te veel naar gekeken, het is namelijk niet alsof je bijzonder veel hebt aan een kaart van jouw eigen stad.

Verder nog; een aantal pagina's terug heb ik een vraag gesteld over het 'touch-QWERTY-toetsenbord' dat men bij het invoeren van WPA/WEP keys te zien krijgt... Is er al iemand die hier meer duidelijkheid over kan verschaffen? Let wel; dit toetsenbord wijkt duidelijk af van het standaard WM qwerty toetsenbord! Het is namelijk met de duimen te bedienen!

• cloink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-03-2024
Kristof schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:57:
Is dit een gratis kaart van 1 stad naar keuze? En wat moet ik me daarbij voorstellen? (Is het de stad met omliggende gebeieden, of echt letterlijk slechts 1 gemeente?
Het is een vrij groot gebied rondom. Ik heb Antwerpen gedownload en het lijkt er sterk op (heb nog niet álle plaatsen getest natuurlijk) dat dit de provincie Antwerpen betreft ! Nuja, zoals hierboven al gemeld wordt: veel heb je er uiteindelijk niet aan. Het navigeren gaat trouwens perfect, nu nog een actieve carholder (hoop dat Brodit snel over de brug komt).

• brrrt
garagaholic schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:07:
Het is in mijn geval (Amersfoort) de stad met omliggend gebied. Maar niet echt veel (ik schat zo'n 10 a 15 km in de omtrek). Ik heb er hoe dan ook niet al te veel naar gekeken, het is namelijk niet alsof je bijzonder veel hebt aan een kaart van jouw eigen stad.

Verder nog; een aantal pagina's terug heb ik een vraag gesteld over het 'touch-QWERTY-toetsenbord' dat men bij het invoeren van WPA/WEP keys te zien krijgt... Is er al iemand die hier meer duidelijkheid over kan verschaffen? Let wel; dit toetsenbord wijkt duidelijk af van het standaard WM qwerty toetsenbord! Het is namelijk met de duimen te bedienen!
Dus JIJ bent diegene die de enige HTC Touch Cruise bij de Belcompany Amersfoort meegenomen hebt... Damn, ik was zo dichtbij...

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-11 18:01
Ik heb net Belcompany gebeld maar die kerel zei dat ze over alle 160 filialen (maar) 75 exemplaren moesten verdelen. Dit was eind december, inmiddels waren ze allemaal weg, op Helmond en Alkmaar na, alleen enkele filialen stonden op -1, wat zou betekenen dat ze ze onderling verstuurd hebben. Conclusie nog even wachten tot (iig) week 4.

Ontspan.

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-11 21:19

CSB

:D

FabianNL schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:57:
Nog een beetje nieuws, quote van XDA:

[...]

bron: http://forum.xda-develope...hp?p=1803114&postcount=30

Maar of dit dan ook voor NL geldt? Ga morgen sowieso wel ff langs de BC denk ik, kijken of hun nog iets weten of dat ze miss zelfs nog op voorraad hebben?
Mijnheer, u heeft zojuist mijn dag goed gemaakt. Hoewel... Ik hoop maar dat het waar is.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• cloink
Hmm, heeft trouwens al iemand last gehad van het volgende:

Op het welcome scherm draait gedurende een halve minuut (ofzo) het Windows "busy" icoontje (met de 4 kleuren), het verdwijnt dan weer een halve minuut en begint opnieuw... En zo oneindig tot ik de telefoon echt reboot. Vervelend, want tijdens dat busy gedoe is de telefoon zo goed als unresponsive. Ik vermoed dat er een programmaatje op hol slaat, maar toch geen zichtbare, want ik heb al eens geprobeerd alle programmas te sluiten: geen soelaas. :s

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-10 15:27

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

cloink schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:08:

Op het welcome scherm draait gedurende een halve minuut (ofzo) het Windows "busy" icoontje (met de 4 kleuren), het verdwijnt dan weer een halve minuut en begint opnieuw... En zo oneindig tot ik de telefoon echt reboot. Vervelend, want tijdens dat busy gedoe is de telefoon zo goed als unresponsive. Ik vermoed dat er een programmaatje op hol slaat, maar toch geen zichtbare, want ik heb al eens geprobeerd alle programmas te sluiten: geen soelaas. :s
Check even of op je geheugenkaart geen programma staat met een autorun functie die misschien blijft hangen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Verwijderd

Bij deze wil ik mijn eerdere bericht wijzigen.
Gsmbestellen.nl heeft wel mijn abonnement verlengt zoals de afspraak was! Helaas is de communicatie van het bedrijf omtrend de levering wel erg onduidelijk.
We wachten dus maar netjes af.
Het bedrijf komt iig netjes zijn afspraken op dat gebied na!

Groetjes Mike

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 19:21 ]

• brrrt
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:48:Daarnaast heeft iedere site al de data aangepast en zijn zij volgens mij de enigste die niks van HTC zouden hebben gehoord. Lijkt me erg sterk!
Zo...ik ben mijn ei kwijt en ga vanaf nu weer ontopic!
Nou eh... volgens de Dynabite site komt de HTC Touch Cruise ook nog as. dinsdag aan hoor, dus ze zijn zeker niet de enige. Wel vind ik 't slecht dat er zo slecht gecommuniceerd wordt, zeker over zo iets als een telefoon waar een hoop op zitten te wachten, en daar lekker niks over te vertellen. :/
CSB schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:49:
[...]

Mijnheer, u heeft zojuist mijn dag goed gemaakt. Hoewel... Ik hoop maar dat het waar is.
vooral het gedeelte dat 't misschien goedkoper kan worden spreekt me heel erg aan :P

Verwijderd

Zien jullie wel kinders... waarom nu al die drukte? Gewoon lekker relex blijven doen :-)

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:03
Vandaag langs 3 telefoon winkels geweest in Den Bosh, volgens 2 kwam ie week 4 uit en een andere vent had nog nooit van de Cruise gehoord ;(
Was voor de duidelijkheid bij de Hi winkel, wat een slimpie was dat zeg... Hij ging uiteindelijk maar gewoon even Googlen om te kijken welke telefoon het nou was, maar hij kende hem dus niet en vond de Samsung i620 er wel veel op lijken! Uh... ja, ik zeg niks...
Hij stond ook helemaal niet in het systeem van KPN, aangezien ie daar ook nog in had gezocht.

/edit: week 4 is trouwens de Nederlandse versie. De Engelse versie had de BC al binnen gekregen (de andere winkel niet, T for Telecom?) maar die kregen ze niet meer. Alleen nog de NL versie, als ik een Engelse wilde moest ie die apart gaan bestellen dan.

[ Voor 20% gewijzigd door FabianNL op 10-01-2008 17:59 ]

• cloink
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:29:
[...]

Check even of op je geheugenkaart geen programma staat met een autorun functie die misschien blijft hangen.
Hmm, ik zie zo op het eerste ogenblik niets? Hoe herken ik zoiets? :?

• brrrt
FabianNL schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:57:edit: week 4 is trouwens de Nederlandse versie. De Engelse versie had de BC al binnen gekregen (de andere winkel niet, T for Telecom?) maar die kregen ze niet meer. Alleen nog de NL versie, als ik een Engelse wilde moest ie die apart gaan bestellen dan.
Ik ben ook langs meerdere telecomwinkels gegaan, alleen is 't probleem dat veel bedrijven er nog niet van gehoord hebben. Ze zullen 't uiteindelijk wel gaan leveren, maar niet gelijk. Belcompany had maar een lichting gehad van 75 toestellen (over 160 filialen) en daar heb ik 'm toen gezien. Ik vond alleen de 600 euro een beetje prijzig (en dat was dus de reden voor mij om te wachten tot de NL versie uitkwam).

het is alleen nog de vraag wanneer welke versie uitkomt. Jij geeft op dat 't week 4 is, sommige bedrijven zeggen nog dat 't dinsdag de 15e uitkomt, en sommige stellen 't op week 9/10.
Al blijf ik 't vreemd vinden, aangezien de TC wel gewoon nu geïntroduceerd wordt in België, Frankrijk, Hongarije en Engeland. Het lijkt me dus vooral een logistiek probleem, die helemaal niet tot week 9 hoeft te duren :/

Geduld is een schone zaak, zullen we maar zeggen...

• garagaholic
brrrt schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:25:
[...]

Dus JIJ bent diegene die de enige HTC Touch Cruise bij de Belcompany Amersfoort meegenomen hebt... Damn, ik was zo dichtbij...
Was jij dan ook diegeen die de dag of wat ervoor ('s ochtends de 28e gekocht :+ ) er naar gekeken heeft? Maar het was inderdaad de enige die aanwezig was ja :D.

Verwijderd

mijne komt bij belcompany amstelveen vandaan dus daar is die ook niet meer.

dat laad icoontje heb ik 1x gehad kwam doordat vnc niet wou werken.. er meteen af gegooid dus ergens zit een tooltje dwars bij je.

• Verkenner
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-01-2023
Ik heb het volgende probleem met mijn Touch Cruise UK.
Als ik met mijn mobile een gesprek voer, dan gaat na 10 seconden de backlight uit en na 15 seconden vanaf het begin van het gesprek is het scherm zwart.
Dan kan ik alleen het scherm weer oproepen door even op de aan/uit knop te drukken.
Maar dan na 15 seconden krijg ik weer een zwart scherm.
Allerlei instellingen veranderen onder Power helpt niet.
HTC NL zegt dat dit niet te veranderen is. Zou gedaan zijn om energie te sparen.
Toch behoorlijk irritant als je, tijdens een gesprek, iets wilt opzoeken in je mobile.
Ik heb begrepen dat dit niet optreed bij de HTC TYTN 2.
Hebben anderen ook dit probleem ?
Weet iemand een oplossing ?

Verwijderd

Hoi Forum,

Was ff uit de lucht maar dank voor de antwoorden op mijn eerdere vraag rondom installatie TomTom op mijn Cruise (ik heb deze overigens afgelopen zaterdag gekocht bij BelCompany Alkmaar voor Euro 550,-;was daar dus ook het enige exemplaar...)
Ff terug naar TomTom installatie; ondanks de antwoorden ben ik hier nog verder mee gekomen.
Ik heb bij mijn A701 indertijd gelijk TomTom aangeschaf op cd met West Europe. Dit is versie 5.

Omdat bij mijn nieuwe Cruise TomTom versie 6 zit, wil ik bij voorkeur deze geb vruiken en daarbij de kaarten van mijn 5 versie installeren. Je zou denken dat het voor de kaartem niet uit zou moeten maken. Wat ik nu gedaan heb is de kaarten via mijn laptop op de geheugenkaart van mijn TC te zetten (die dus via USB kable is aangesloten). Kaarten worden prima overgezet, maar zoals gezegd worden deze niet herkend als ik "wissel kaart" knop gebruik.
Ik heb ook geprobeerd ze in dezelfde map te plaatsen als mijn gratis download kaart (in dit geval Amsterdam), maar ook dat geeft geen ander resultaat.
Wie o wie...voordat ik terugga naar versie 5 (voor de duidelijkheid; legale versie:-)) en deze ga proberen te upgraden.

Gelijk nog maar een extra vraag aan de gelukkige bezitters van een TC; wat zijn jullie Skype ervaringen tot nu toe?
Ik heb Skype geinstalleerd (Windows Mobile download, de Smartphone download werkt niet), maar het via WiFi krijg ik een erg onstabiele verbinding, krakerig en nauwelijks verstaanbaar aaan beide zijden. Via GPRS geeft -logischerwijs?- al helemaal een slechte verbinding.

Thanks for the help!

• brrrt
garagaholic schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:37:
[...]

Was jij dan ook diegeen die de dag of wat ervoor ('s ochtends de 28e gekocht :+ ) er naar gekeken heeft? Maar het was inderdaad de enige die aanwezig was ja :D.
haha, dat was ik ja!
Ze hadden 'm toen net uit de doos gehaald en nog niet in de vitrine gelegd :+)
Dus dat ene hoekje rechtsboven, wat al een beetje losgehaald was om te kijken naar de originele kleur van 't scherm, dat is mijn schuld :P
Toch jammer dat je me voor was, heb je er nog geld vanaf kunnen praten? Dat was mijn plan namelijk :P
Dat schijnt te kunnen bij Belcompany, dat je ineens 50 euro eraf kan dingen...

• Pinobigbird
  • Laatst online: 01-11 19:19

Pinobigbird

doesn't share food!

Verkenner schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:15:
Ik heb het volgende probleem met mijn Touch Cruise UK.
Als ik met mijn mobile een gesprek voer, dan gaat na 10 seconden de backlight uit en na 15 seconden vanaf het begin van het gesprek is het scherm zwart.
Dan kan ik alleen het scherm weer oproepen door even op de aan/uit knop te drukken.
Maar dan na 15 seconden krijg ik weer een zwart scherm.
Allerlei instellingen veranderen onder Power helpt niet.
HTC NL zegt dat dit niet te veranderen is. Zou gedaan zijn om energie te sparen.
Toch behoorlijk irritant als je, tijdens een gesprek, iets wilt opzoeken in je mobile.
Ik heb begrepen dat dit niet optreed bij de HTC TYTN 2.
Hebben anderen ook dit probleem ?
Weet iemand een oplossing ?
Bij de Kaiser komt dit ook voor als ik het goed begrepen heb. Met de volgende registry 'tweaks' kan je het instellen: (bron: KaiserTweak XML van BoomSmurf)
Snel slapen
code:
1
HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastDormantDisplayDuringCall

Schakel dit in ("1") of uit ("0") om het apparaat snel in slaapmodus te krijgen wanneer een telefoongesprek binnenkomt. Wanneer dit uitgeschakeld staat zijn je energie en licht instellingen nog steeds van toepassing!

Slaapmodus
code:
1
HKCU\ControlPanel\Phone\Sleep

Sta toe ("1") of verbied ("0") dat het apparaat in een slaapmodus gaat tijdens een telefoongesprek. Bij de optie verbieden zal automatisch "snel slapen" ook niet ingeschakeld worden.

Of deze tweaks ook op de Polaris werken weet ik niet, omdat ik er helaas (NOG) geen heb :| .

[ Voor 1% gewijzigd door Pinobigbird op 10-01-2008 22:32 . Reden: 2 -> 0 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Verwijderd

Harde reset

wil iemand mij vertellen hoe ik een harde reset kan uitvoeren ?? ik krijg wel het juiste waarschuwingsscherm te zien als ik hem probeer te resetten. Daarna moet ik volgens de handleiding op "send" drukken om de reset echt uit te voeren. Maar welke toets is de "send" knop ?? Ik heb volgens mij alle knoppen wel geprobeerd |:( |:(

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:16:
Harde reset

wil iemand mij vertellen hoe ik een harde reset kan uitvoeren ?? ik krijg wel het juiste waarschuwingsscherm te zien als ik hem probeer te resetten. Daarna moet ik volgens de handleiding op "send" drukken om de reset echt uit te voeren. Maar welke toets is de "send" knop ?? Ik heb volgens mij alle knoppen wel geprobeerd |:( |:(
De "send" knop is het groene telefoontje. Laat eerst alle andere knoppen los zodra je die melding krijgt, en druk dan op groen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Verwijderd

Pinobigbird schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:29:
[...]

De "send" knop is het groene telefoontje. Laat eerst alle andere knoppen los zodra je die melding krijgt, en druk dan op groen.
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik had per abuis mijn HTC today scherm verwijderd, maar nu is ie gelukkig weer terug :)

• garagaholic
brrrt schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:48:
[...]

haha, dat was ik ja!
Ze hadden 'm toen net uit de doos gehaald en nog niet in de vitrine gelegd :+)
Dus dat ene hoekje rechtsboven, wat al een beetje losgehaald was om te kijken naar de originele kleur van 't scherm, dat is mijn schuld :P
Toch jammer dat je me voor was, heb je er nog geld vanaf kunnen praten? Dat was mijn plan namelijk :P
Dat schijnt te kunnen bij Belcompany, dat je ineens 50 euro eraf kan dingen...
Ik heb mijn abbo met een jaartje verlengd, dus voor 340meegenomen :) Over dat hoekje; dat was wellicht de reden waarom de verkoper het gehele ding er ineens aftrok alvorens ik zelf er echt aan had gezeten :P. Het toestel lag inderdaad niet in de vitrine, maar ik heb 'm dus maar meteen meegenomen. Wist toen niet dat ie zo schaars zou zijn, maar blijkbaar is dat dus t voordeel van de snelle beslisser :).

• hefi
  • Laatst online: 31-10 08:14
Voor degene die hem in het engels (of frans) willen bestellen, ik heb een site gevonden waar hij blijkbaar nog leverbaar zou zijn.

Dit is wel een Belgische site, doch bij de engelse en de franse staat dat hij leverbaar is, enkel de nederlandse is nog niet leverbaar.
De prijs is 538,45 Euro

Zelf wacht ik liever op de NL uitvoering.

Iemand enig idee of de batterij van de TyTN II batterij pas in deze van de Touch Cruise?

• hefi
  • Laatst online: 31-10 08:14
vergeet ik natuurlijk de site te vermelden : netintro.be

• janegsm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-10 15:48
Pinobigbird schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:59:
[...]

Bij de Kaiser komt dit ook voor als ik het goed begrepen heb. Met de volgende registry 'tweaks' kan je het instellen: (bron: KaiserTweak XML van BoomSmurf)
Snel slapen
code:
1

Schakel dit in ("1") of uit ("2") om het apparaat snel in slaapmodus te krijgen wanneer een telefoongesprek binnenkomt. Wanneer dit uitgeschakeld staat zijn je energie en licht instellingen nog steeds van toepassing!
Voor: HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastDormantDisplayDuringCall
'1' = Aan en '0'=Uit. (ipv '2'=uit)
Bedankt voor de info, ik ergerde me steeds aan dat scherm zo snel uitgaat tijdens bellen.
Deze opties werken.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

FabianNL schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:57:
Was voor de duidelijkheid bij de Hi winkel, wat een slimpie was dat zeg... Hij ging uiteindelijk maar gewoon even Googlen om te kijken welke telefoon het nou was, maar hij kende hem dus niet en vond de Samsung i620 er wel veel op lijken! Uh... ja, ik zeg niks...
Hij stond ook helemaal niet in het systeem van KPN, aangezien ie daar ook nog in had gezocht.
Tip voor KPN abonnementen i.c.m. je HTC toestel: KPN business center kan je beter te woord staan, is mijn recente ervaring.

Verwijderd

Is er ook een SSH client voor deze telefoon?
Of anders voor de Touch Dual?

alvast bedankt!

• CLB
  • Niet online

CLB

FabianNL schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:57:
Dat kan misschien wel zijn, maar ze hebben wel zeer mooie HTC prijzen!
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de HTC TyTN II... Toestelprijs is gauw 75,- goedkoper dan bij de Belcompany ofzo... Ga je daarna naar de Belcompany met je bonnetje en krijg je nog is extra korting op je toestel! 1 jaar Flexibel 27,50 met toestelprijs 485,- versus 550,- bij de Belcompany!
Bij HI slaat 't helemaal nergens op: versus 1 jaar HI 25,- met toestelprijs 445,- versus 590,- bij de BC!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• jeroen_76
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 14:02
Gister even bij de BC geweest. Daar hebben ze in elk geval nog genoeg van de UK versie. Ze kunnen hem gewoon vanuit andere lokaties laten komen, dus die van mij is er maandag! Is inderdaad wel prijzig daar, maar ik begreep dat er ook nog op af te dingen was?

• brrrt
jeroen_76 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 07:10:
Gister even bij de BC geweest. Daar hebben ze in elk geval nog genoeg van de UK versie. Ze kunnen hem gewoon vanuit andere lokaties laten komen, dus die van mij is er maandag! Is inderdaad wel prijzig daar, maar ik begreep dat er ook nog op af te dingen was?
officieel moet dat kunnen ja. Alleen weet ik niet hoe 't zit als je 'm ook speciaal laat bestellen. Het zal vreemd zijn dat als ze 'm speciaal voor jou binnenhalen, dat je dan gaat zeggen dat je 't toch te duur vind :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:33:
Hoi Forum,

Was ff uit de lucht maar dank voor de antwoorden op mijn eerdere vraag rondom installatie TomTom op mijn Cruise (ik heb deze overigens afgelopen zaterdag gekocht bij BelCompany Alkmaar voor Euro 550,-;was daar dus ook het enige exemplaar...)
Ff terug naar TomTom installatie; ondanks de antwoorden ben ik hier nog verder mee gekomen.
Ik heb bij mijn A701 indertijd gelijk TomTom aangeschaf op cd met West Europe. Dit is versie 5.

Omdat bij mijn nieuwe Cruise TomTom versie 6 zit, wil ik bij voorkeur deze geb vruiken en daarbij de kaarten van mijn 5 versie installeren. Je zou denken dat het voor de kaartem niet uit zou moeten maken. Wat ik nu gedaan heb is de kaarten via mijn laptop op de geheugenkaart van mijn TC te zetten (die dus via USB kable is aangesloten). Kaarten worden prima overgezet, maar zoals gezegd worden deze niet herkend als ik "wissel kaart" knop gebruik.
Ik heb ook geprobeerd ze in dezelfde map te plaatsen als mijn gratis download kaart (in dit geval Amsterdam), maar ook dat geeft geen ander resultaat.
Wie o wie...voordat ik terugga naar versie 5 (voor de duidelijkheid; legale versie:-)) en deze ga proberen te upgraden.

Gelijk nog maar een extra vraag aan de gelukkige bezitters van een TC; wat zijn jullie Skype ervaringen tot nu toe?
Ik heb Skype geinstalleerd (Windows Mobile download, de Smartphone download werkt niet), maar het via WiFi krijg ik een erg onstabiele verbinding, krakerig en nauwelijks verstaanbaar aaan beide zijden. Via GPRS geeft -logischerwijs?- al helemaal een slechte verbinding.

Thanks for the help!
Je moet niet de bijgeleverde Tomtom software gebruiken maar de versie die je ook op je vorige apparaat had.
Ik ben ook van WM5 naar WM6 gegaan en m'n mappen via een PC van de SD geheugen kaart naar de MicroSD geheugen kaart over gezet. Werkt perfect.

• jeroen_76
  • Laatst online: 10-06 14:02
brrrt schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 07:53:
[...]

officieel moet dat kunnen ja. Alleen weet ik niet hoe 't zit als je 'm ook speciaal laat bestellen. Het zal vreemd zijn dat als ze 'm speciaal voor jou binnenhalen, dat je dan gaat zeggen dat je 't toch te duur vind :P
Ja das ook wel weer zo ;) . Misschien kan ik er een Micro SD kaartje bij fixen. Eens kijken hoe ver we kunnen gaan! :*)

• cloink
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:56:
Is er ook een SSH client voor deze telefoon?
Ik gebruik PuTTY, werkt prima! :)

http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/links.html

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:37:
[...]

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik had per abuis mijn HTC today scherm verwijderd, maar nu is ie gelukkig weer terug :)
Je kunt onder instellingen/vandaag/items alle scherm-plugins (dus ook HTC today) aan en uit zetten. Hoef je volgende keer geen hard reset meer te doen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:10:
[...]

Je moet niet de bijgeleverde Tomtom software gebruiken maar de versie die je ook op je vorige apparaat had.
Ik ben ook van WM5 naar WM6 gegaan en m'n mappen via een PC van de SD geheugen kaart naar de MicroSD geheugen kaart over gezet. Werkt perfect.
Dank voor deze suggestie; dat werkt in ieder geval, alleen zit ik dan nog op TomTom 5.2.x i.p.v de meegeleverde versie 6. Is daar geen andere -legale- oplossing voor?

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tomtom 6 wordt standaard meegeleverd toch, als ik me niet vergis. Als je daar dan nieuwe kaarten voor koopt dan zou het moeten werken lijkt me.

Verwijderd

@BeQuietAndDrive

Helemaal gelijk, maar het zou toch ook moeten kunnen met om mijn officiele TT West Europa kaarten v 5 werkend te krijgen onder TT 6? Om nou weer nieuwe kaarten aan te schaffen, vindt ik een beetje zonde na de grote uitgave voor mijn nieuwe cruise. Suggesties dus welkom en anders wordt het dus nieuwe kaarten aanschaffen...:-(

PS: zijn er nog TC gebruikers die ervaringen willen delen met Skype (zie mijn eerdere post)?. Ben daar erg benieuwd naar.

• Mr. Jibe
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:33:
@BeQuietAndDrive

Helemaal gelijk, maar het zou toch ook moeten kunnen met om mijn officiele TT West Europa kaarten v 5 werkend te krijgen onder TT 6? Om nou weer nieuwe kaarten aan te schaffen, vindt ik een beetje zonde na de grote uitgave voor mijn nieuwe cruise. Suggesties dus welkom en anders wordt het dus nieuwe kaarten aanschaffen...:-(

PS: zijn er nog TC gebruikers die ervaringen willen delen met Skype (zie mijn eerdere post)?. Ben daar erg benieuwd naar.
Gewoon navigator 5 installeren of kaarten kopen van navigator 6.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mr. Jibe schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:13:
[...]

Gewoon navigator 5 installeren of kaarten kopen van navigator 6.
Offtopic, maar ok: dat lijkt me ook, ik heb weinig verstand van Tomtom maar ik denk dat als ze apart kaarten uitgeven voor Tomtom 6, dat ze niet compatibel zullen zijn met een andere versie van Tomtom.

Ik zou gewoon de goedkoopste oplossing zoeken, volgens mij is het verschil tussen Tomtom 5 en Tomtom 6 niet al te groot. Ik gebruik zelf ook nog Tomtom 5 en dat werkt allemaal prima.

[ Voor 21% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 11-01-2008 13:36 ]

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
cloink schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:08:

Ik heb sinds een week ook problemen met m'n Touch Cruise. Ik heb de laatste tijd regelmatig het probleem dat het toestel (bijna) hangt, nergens meer op reageert en dat gebeurt telkens wanneer ik de telefoon van een USB connectie loskoppel, sync kabel of oplaad adapter. Het touchscreen is dan sowieso dood, alleen de hard-buttons leveren nog wel resultaat. Eigenaardig genoeg vaak wel direct, wat doet vermoeden dat het toestel niet te druk is, maar dat iets de touchscreen input in de weg zit. Af en toe, niet consequent, verschijnt een popup met de mededeling dat een script de oorzaak is dat het apparaat slecht reageert, het probleem is dat ik niet weet welk script, het gebeurt ook wanneer de taskmanager leeg is.

Misschien hebben we ergens overeenkomstige aanpassingen gedaan, dit is mijn lijstje

- 8Gb SanDisk MicroSD
Het begon pas nadat ik mijn 8Gb memorycards in gebruik nam. Weet niet meer of het direct was of pas later.

- ActiveSync mediasync
Wanneer ik mijn toestel los haal van de USB kabel kan het gebeuren dat het toestel weer zodanig in de war raakt dat alleen een soft-reset uitkomst biedt. In andere gevallen is 'ie na een paar minuten pas weer aanspreekbaar. Het valt in ieder geval op dat Activesync vaak niet reageert op de WM6 taskmanager.
Dit zou te maken kunnen hebben met de Windows Media Player synchronisatie functie. Wanneer die player een mobiel device detecteert biedt het aan om mediabestanden te synchroniseren. Volgens mij heb ik die functie gecancelled maar heel zeker weet ik dat niet meer. Er staat bij mij zo'n 7,5Gb aan muziek op dus dat kan een probleem opleveren wanneer 'ie telkens wil synchroniseren. Is er iemand anders met veel audio op zijn memorycard en een WMplayer sync relationship zonder problemen met de Polaris?

- ActiveSync email sync
Omdat ik het probleem met loshalen van USB sync alleen op m'n thuisPC heb zou het nog te maken kunnen hebben met het enige verschil tussen m'n thuisprofiel en m'n werkprofiel: email synchronisatie. Dat heb ik nu ook op m'n thuisprofiel uitgevinkt om te zien of dat verschil maakt.

- Camera registry aanpassing
Door een camera registry edit worden opnames niet meer naar de DCIM folder maar naar 'my pictures' weggeschreven. Veel meer naar mijn zin omdat het TouchFlo foto-album nu ook m'n andere afbeeldingen laat zien. Het video-album heeft alleen nog een probleem om de video's die door de camera naar My Videos worden weggeschreven terug te vinden.
Heeft iemand anders deze edit uitgevoerd en geen problemen met een hangend toestel?

- Geinstalleerde applicaties
Ik heb natuurlijk allerlei tooltjes geinstalleerd in de eerste week dat ik het apparaat heb, dus het is moeilijk achterhale welke daarvan eventueel de oorzaak zou kunnen zijn. Daarom maar even een opsomming, zodat anderen die het probleem herkennen dit lijstje kunnen vergelijken met hun eigen installatiegeschiedenis:
- PocketCM Contacts
- PocketCM Keyboard
- PocketAlarm
- QuickMenu (top!)
- Resco Explorer
- Shozu
- WMWiFiRouter (nog niet gebruikt want laptop werkt via gedeelde internetverbinding over BT)
- zsIRC
- Touch calculator (volgens mij alleen skinfiles)

Ik heb gemerkt dat de 'reboot' functie in QuickMenu het probleem niet oplost. Wanneer ik de soft-reset button aan de onderkant van het apparaat indruk wordt het toestel wel fris wakker. Wanneer ik het toestel een tijd met rust laat komt ook alles goed, maar dat kan wel een kwartier duren. Ik hoop dat niemand anders er last van heeft, maar als dat wel zo is kunnen we misschien samen een oplossing vinden.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bij het loskoppelen, is dat bij jou gewoon de kabel eruit trekken of schakel je hem eerst netjes uit via het USB-icoontje in je taskbar?

• cloink
robinVerdegaal schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:02:
[...]

Ik heb sinds een week ook problemen met m'n Touch Cruise. Ik heb de laatste tijd regelmatig het probleem dat het toestel (bijna) hangt, nergens meer op reageert en dat gebeurt telkens wanneer ik de telefoon van een USB connectie loskoppel, sync kabel of oplaad adapter. Het touchscreen is dan sowieso dood, alleen de hard-buttons leveren nog wel resultaat.
Heb ik vandaag ook gehad, nadat ik de PocketCM soft had geïnstalleerd. Denk dat het aan de Contacts ligt. :s

EDIT: yup, contacts verwijderd en opgelost... :(

[ Voor 4% gewijzigd door cloink op 11-01-2008 15:18 ]

• ruud1234
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2022
Heeft iemand de cruise al getest met een BT carkit zoals van parrot ? Ik las op een parrot forum dat er nogal wat problemen waren met de HTC's; TyTn II etc.

• robinVerdegaal
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:59:
Bij het loskoppelen, is dat bij jou gewoon de kabel eruit trekken of schakel je hem eerst netjes uit via het USB-icoontje in je taskbar?
Ik trek gewoon de USB er uit, zoals ik altijd op m'n Artemis deed. Het is geen Apple! ;)
cloink schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:14:
[...]

Heb ik vandaag ook gehad, nadat ik de PocketCM soft had geïnstalleerd. Denk dat het aan de Contacts ligt. :s
Nee toch... dat zou jammer zijn. Ik vind de threaded SMS functie te gek.

Ben op het moment bezig m'n ActiveSync te verwijderen, inclusief alle profielen, en opnieuw te installeren. Vanochtend bleef het toestel een paar uur hangen op ActiveSync (1% en verder niets meer). Eenmaal losgehaald kon ActiveSync mobiel weer niet worden afgesloten met de taskmanager. Eens kijken of herinstalleren helpt.

• robinVerdegaal
Wist iemand trouwens al dat je in de messaging overzichten van inbox kunt wisselen door je vinger links of rechts over het scherm te schuiven? Dat had ik nog niet gezien, ik gebruikte altijd de pulldown. Sterker nog: je kan zo binnen 1 inbox ook van bericht naar bericht schuiven. Handig!

Verwijderd

Voor de liefhebber...had een Cruise besteld bij BelC in Beverwijk...maar heb hem inmiddels uit Amsterdam...
Ik wil hem dus gaan afzeggen daar maar kan hem ook aan iemand van hier overdragen.
Geef me even een berichtje en ik zeg op welke naam ik gereserveerd heb.

Voor de twijfelaar:

Superfijn toestel, alles wat je wilt in 1 apparaat!! Mijn eerste touchscreen, dus even wennen natuurlijk....zal nog wel wat dagen duren en af en toe wat gevloek. Maar de mogelijkheden halen veel kleine ergenissen weg. Tomtom erop gezet...goeie fix op GPS, google maps ook erg leuk. Internet is supersnel.

Kortom, echt een gadget waar je wat mee kunt! En ziet er echt super uit! Al dat geouwehoer over die kleur! Het spiegelt, dus hou je van rose behang in je kamer dan zal je cruise waarschijnlijk ook wat rose overkomen....voor iedereen wat wils dus! :-)

Wel heb ik een vraag aan een ervaren gebruiker...
Als ik bel naar bijvoorbeeld mij Tmobile voicemail..dan wil ik natuurlijk een bericht kunnen verwijderen of opslaan. Toets 2.
Alleen gaat mijn beeldscherm tijdens het bellen in een savemode, zodat ik via de 'harde' knoppen uiteindelijk wel het scherm weer aan krijg.. maarja, wat omslachtig dus.

Wat ik zou willen weten:
Bestaat er een goeie instelling om dit te vermijden tijdens het bellen...
Wel fijn om scherm te blokkeren, nog fijner om hem makkelijk te kunnen déblokkeren tijdens het bellen.

Verwijderd

janegsm schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:21:
[...]

Voor: HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastDormantDisplayDuringCall
'1' = Aan en '0'=Uit. (ipv '2'=uit)
Bedankt voor de info, ik ergerde me steeds aan dat scherm zo snel uitgaat tijdens bellen.
Deze opties werken.
Ah, ik zie wat oplossingen hier...
Kan iemand aangeven waar ik deze instellingen wijzig?
thanks

Verwijderd

Pinobigbird schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:59:
[...]

Snel slapen
code:
1

Schakel dit in ("1") of uit ("0") om het apparaat snel in slaapmodus te krijgen wanneer een telefoongesprek binnenkomt. Wanneer dit uitgeschakeld staat zijn je energie en licht instellingen nog steeds van toepassing!

Slaapmodus
code:
1
HKCU\ControlPanel\Phone\Sleep

Sta toe ("1") of verbied ("0") dat het apparaat in een slaapmodus gaat tijdens een telefoongesprek. Bij de optie verbieden zal automatisch "snel slapen" ook niet ingeschakeld worden.

Of deze tweaks ook op de Polaris werken weet ik niet, omdat ik er helaas (NOG) geen heb :| .
Het gaat om dit btw

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

robinVerdegaal schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:19:
[...]

Ik trek gewoon de USB er uit, zoals ik altijd op m'n Artemis deed. Het is geen Apple! ;)
Die functie zit er niet voor niets in toch? Ik gebruik hem in elk geval altijd. Misschien lost het jouw probleem op, poging waarde denk ik? :)

Apple heb ik geen ervaring mee, geen idee of het daarmee wel kan/wat je ermee wil zeggen eigenlijk.

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:12:[..]
[verhaal]
[...]
Wat ik zou willen weten:
Bestaat er een goeie instelling om dit te vermijden tijdens het bellen...
Wel fijn om scherm te blokkeren, nog fijner om hem makkelijk te kunnen déblokkeren tijdens het bellen.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:18:
[...]

Ah, ik zie wat oplossingen hier...
Kan iemand aangeven waar ik deze instellingen wijzig?
thanks
Ooit de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop gezien?

Ik gebruik zelf Total Commander (exe of cab download).
Navigeer naar \\\registry\ om in het register te komen.

Je kan ook het freeware programma PHM gebruiken.

• robinVerdegaal
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 16:26:
[...]
Die functie zit er niet voor niets in toch? Ik gebruik hem in elk geval altijd. Misschien lost het jouw probleem op, poging waarde denk ik? :)

Apple heb ik geen ervaring mee, geen idee of het daarmee wel kan/wat je ermee wil zeggen eigenlijk.
Op Apple moet je altijd netjes een verzoek in tweevoud indienen als je een apparaat wilt loskoppelen. Mijn Artemis heb ik ruim een jaar lang zonder problemen gebruikt zonder ooit om de USB disconnect te vragen, ik kan die functie overigens niet eens vinden.

• robinVerdegaal
cloink schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:14:
[...]

EDIT: yup, contacts verwijderd en opgelost... :(
Bij mij maakte het un-installen van PocketCM geen verschil. Ook ActiveSync verwijderen en opnieuw installeren hielp niet: synchronisatie wilde wel starten maar verder dan één pixel wilde het synchronizing progress balkje niet gaan.

Ontwikkeling!
Op dit moment is ActiveSync halverwege het synchronisatieproces. Het verschil met vorige pogingen is dat ik nu de 8Gb memorycard uit het toestel heb gehaald voordat ik het aansloot op de USB kabel. Synchronisatie sluit ook netjes af, en het apparaat reageert gewoon vlot nadat ik het van de USB kabel los koppel. Ik ga er van uit dat dat al die tijd het probleem is geweest. Volgende stap is het formatteren van de memorycard, wat ik nog niet gedaan heb.

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54
Zou iemand zjn rekenmachine file (calc) even willen uploaden? Ik heb mijn rekenmachine gesloopt op
één of andere manier :D
Ik vermoed dat hij in de windows map staat, maar ik weet het niet zeker...
EDIT: ergens anders zegt iemand dat hij wel eens MobileCalculator.exe kan heten...

[ Voor 17% gewijzigd door kibber op 11-01-2008 19:31 ]

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-11 20:12
kibber schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:25:
Zou iemand zjn rekenmachine file (calc) even willen uploaden? Ik heb mijn rekenmachine gesloopt op
één of andere manier :D
Ik vermoed dat hij in de windows map staat, maar ik weet het niet zeker...
EDIT: ergens anders zegt iemand dat hij wel eens MobileCalculator.exe kan heten...
of even een back up van je belangrijke gegevens, en een hard reset uitvoeren?

Verwijderd

Dynabite heeft voor de NL versie de datum opgeschoven naar 30-01-2008 :'( . Maar goed in ieder geval niet tot week negen. Zijn er al gebruikers die wat meer tips kunnen geven voor handige/gave apps voor het toestel _/-\o_ Anders dan diegene die al in dit forum zijn gepost.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 20:54 ]

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54
hellboy123 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:39:
[...]

of even een back up van je belangrijke gegevens, en een hard reset uitvoeren?
Kan inderdaad, maar dat vind ik zo'n gedoe... Dat is het mij niet waard voor iets als een rekenmachine :)
Als iemand hem even snel ergens kan uploaden ben ik alweer geholpen, als het dan nog niet werkt kan ik altijd nog een hard reset overwegen

Verwijderd

robinVerdegaal schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:44:
[...]

< nog meer tekst >
Het verschil met vorige pogingen is dat ik nu de 8Gb memorycard uit het toestel heb gehaald voordat ik het aansloot op de USB kabel. Synchronisatie sluit ook netjes af, en het apparaat reageert gewoon vlot nadat ik het van de USB kabel los koppel. Ik ga er van uit dat dat al die tijd het probleem is geweest. Volgende stap is het formatteren van de memorycard, wat ik nog niet gedaan heb.
Laat het ons even weten als het formateren de oplossing is.
Ikzelf heb het toestel nog niet maar heb al wel een 8 GB kaartje opgehaald !
Dus ik hoop eingelijk niet dat dit formaat een probleem is voor het toestel !
Bij de nokia N70 was de snelheid ook niet super nadat je er een grootere/te groote kaart in het toestel plaatst

Ik neem aan dat dat normaal geen probleem zou mogen op leveren !
Maar bij deze dus als je een fix hebt even een keer schreeuwen ;)
Ik luister ! O-)

Gr

Verwijderd

Ik heb oon 8Gb kaartje erin met alles van PocketCM erop. Geen probleem, dus ik denk dat je het ergens anders moet zoeken. Heb wel nog een leuk progje wanneer je tel gestolen wordt je een sms stuurt naar je nummer en dan krijg je een sms terug met de GPS positie waar de tel is... weet niet of het werkt, maar ga het testen. Horen jullie nog wat van.

• robinVerdegaal
robinVerdegaal schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:44:
[...]
Ontwikkeling!
Op dit moment is ActiveSync halverwege het synchronisatieproces. Het verschil met vorige pogingen is dat ik nu de 8Gb memorycard uit het toestel heb gehaald voordat ik het aansloot op de USB kabel. Synchronisatie sluit ook netjes af, en het apparaat reageert gewoon vlot nadat ik het van de USB kabel los koppel. Ik ga er van uit dat dat al die tijd het probleem is geweest. Volgende stap is het formatteren van de memorycard, wat ik nog niet gedaan heb.
OK dat was het dus inderdaad niet.
In alle mogelijke volgordes en combinaties het kaartje geformatteerd, uiteindelijk ook Resco Explorer uninstalled vanwege een vage melding over 'desktop services' bij synchronisatie, eem term die ik ook bij de R.E. installatie langs heb zien komen.

Op dit moment kan ik telkens één keer normaal synchroniseren als ik eerst de mobiele contacts weggooi en het apparaatprofiel verwijder uit ActiveSync. Bij de tweede keer blijft ActiveSync consequent hangen nog voordat contacts aan de beurt zijn om te synchroniseren.

Running out of ideas, tijd voor een hard reset vrees ik.

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:42:
Ik heb oon 8Gb kaartje erin met alles van PocketCM erop. Geen probleem, dus ik denk dat je het ergens anders moet zoeken. Heb wel nog een leuk progje wanneer je tel gestolen wordt je een sms stuurt naar je nummer en dan krijg je een sms terug met de GPS positie waar de tel is... weet niet of het werkt, maar ga het testen. Horen jullie nog wat van.
Eerste wat 'n dief doet is 'm van de simkaart ontdoen :+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-10 21:59
CLB schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 01:42:
[...]

Eerste wat 'n dief doet is 'm van de simkaart ontdoen :+
Laat dat nou net voorzien zijn door de makers van dit programma... :+ Zodra de dief een nieuwe SIM plaatst, krijg je alsnog een SMS. Zoek maar eens op Ultimate Theft Alert. Alleen een harde reset voor plaatsen van nieuwe SIM is nog een workaround, maar er zijn mogelijkheden om de tool in ROM te bakken, zodat ook dit geen soelaas meer biedt...

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

• CLB
  • Niet online

CLB

Ajaaa das wel leuk dan :)

• henv
Muyz schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 01:48:
[...]

Laat dat nou net voorzien zijn door de makers van dit programma... :+ Zodra de dief een nieuwe SIM plaatst, krijg je alsnog een SMS. Zoek maar eens op Ultimate Theft Alert. Alleen een harde reset voor plaatsen van nieuwe SIM is nog een workaround, maar er zijn mogelijkheden om de tool in ROM te bakken, zodat ook dit geen soelaas meer biedt...
Ja ik heb dit ook gelezen. Het heet W.I.M.P (Where is my phone) en info is te vinden op http://www.wimp-software.co.uk/

Verwijderd

Nou zoals ik al zei, ik heb het geinstalleerd en getest en het werkt inderdaad! Heb alleen geen sim wissel enzo gedaan, maar ik denk dat dat ook wel werkt dan. Ik vind het een super oplossing!
Het is te vinden op FTD580964 en anders even je meel achterlaten.

Verwijderd

Volgende is soortgelijk programma Roblock. Deze stelt je in staat om ook alle pers info te deleten op afstand mocht er gevoelige info op je tel staan wanneer deze "kwijt" is :'( . Wanneer een andere SIM wordt geplaatst stuurt programma een stealth sms met nieuwe telefoon nummer. Geen GPS positie, maar met W.I.M.P. samen toch een goede beveiliging lijkt mij. Info op FTD 581924 of hier http://www.dexmobile.com/roblock_wm.aspx _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 13:05 ]

• henv
DAt Roblock kende ik nog niet. Maar is inderdaad super omdat icm WIMP te draaien./

• CLB
  • Niet online

CLB

offtopic:
Dit komt misschien over als spam of reclame maar dat is 't zeker niet!
Ook is 't lichtelijk OT maar toch wilde ik het melden:

www.2call.nl

HTC Touch Cruise UK/ NL
1 jaar T-mobile Flex 25,-*
+ SMS-verdubbelaar + PIT
Toestelkosten: 143,-

Per maand betaal je dan: 25,- + 2,50 + 9,50 = 37,- / maand
Je betaald 1x 143,- en je hebt 'n HTC Cruise + abbo voor maar: 587,-

Losse toestelprijs is bij 2call.nl al 490,- dus dit slaat nergens op zeg 8)7

Okee okee het is best pittig qua maandkosten, maar je kan dat ook in 1x aflossen!
Heb je 'm altijd nog goedkoper dan alleen 'n losse HTC Touch Cruise bij de Belcompany :9

* 140 minuten bellen of 280 smsjes versturen

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Kristof schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:53:
In die lijst staat er onder die MS messages ook "Messaging: New text message". Ik neem aan dat dit de gewone SMS is...
Het gaat nog steeds om een geluid bij het ontvangen van een SMS.
Het lukt me nog steeds niet om een geluid/trillen te verkrijgen bij het ontvangen van een SMS.
Hetgeen hier ingesteld staat is:

Bij Start > Settings > Sounds & Notifications > tabblad Sound:
=> Events staat aangevinkt
=> Programs staat aangevinkt én Notifications daaron,der staat ook aangevinkt
=> Screentabs en Hardware buttons staan uit

Bij Start > Settings > Sounds & Notifications > tabblad Notifications:
=> Event "Messaging: New Text message" staat aangevinkt:
===> Play Sound
===> Display message on screen
===> Vibrate
Als ik op die play button druk, dan speelt het desbetreffende geluid af.

Als ik echter een SMS krijg, dan gebeurt dit in stilte :'(

Iemand een idee of ervaring?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Muyz schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 01:48:
[...]

En dan, ga je je telefoon ophalen of zo?

• brrrt
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:02:
[...]

En dan, ga je je telefoon ophalen of zo?
Dan heeft de politie iets meer aan jouw aangifte lijkt me? Als je al een precieze locatie weet, zal het voor hun een niet al te grote moeite zijn om 'm terug te krijgen lijkt me...

• CLB
  • Niet online

CLB

Doen ze toch niet maar dat terzijde :)
Wordt Sjonnie opgepakt omdat hij voor 'n leuk bedrag 'n Cruise kon overkopen ;)

Verwijderd

Kristof schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 15:50:
[...]

Het lukt me nog steeds niet om een geluid/trillen te verkrijgen bij het ontvangen van een SMS.

===> Play Sound
===> Vibrate

Kan het zijn dat je de Outlook agenda gebruikt en synct met Outlook op de PC? Wanneer je een agenda-item hebt geplaatst waarbij je aangeeft dat je "bezet" bent dan heb ik wel eens van iemand gehoord dat je PDA automatisch je profiel op "stil" zet zodat je toestel de "vergadering" niet verstoort met geluiden. Dus wat je eens moet checken is of je tijdens het testen van dat SMS-geluid bij een SMS-bericht je geen items in je agenda hebt staan.

• Muyz
Ik had begin deze week het probleem dat om onverklaarbare reden de batterij van mijn TC enorm snel leeg raakte (ong. een uurtje of vier...). Omdat ik er meer grip op wil hebben (of op z'n minst wil kunnen zien wat de batterij doet), heb ik een tooltje gemaakt. Het heet PowerGuard en op de PowerGuard website heb ik wat screens gepost en is de .cab installer te downloaden.

Misschien heb je er wat aan :)

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:22:
Kan het zijn dat je de Outlook agenda gebruikt en synct met Outlook op de PC? Wanneer je een agenda-item hebt geplaatst waarbij je aangeeft dat je "bezet" bent dan heb ik wel eens van iemand gehoord dat je PDA automatisch je profiel op "stil" zet zodat je toestel de "vergadering" niet verstoort met geluiden. Dus wat je eens moet checken is of je tijdens het testen van dat SMS-geluid bij een SMS-bericht je geen items in je agenda hebt staan.
Ik sync inderdaad met Outlook, maar op het moment van het ontvangen van een SMS was er geen agenda-item. (zelf niet de gehele dag).
En als er iemand me opbelt, doet hij het wel gewoon, dus...

• robinVerdegaal
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:59:
[...]

Laat het ons even weten als het formateren de oplossing is.
Ikzelf heb het toestel nog niet maar heb al wel een 8 GB kaartje opgehaald !
Dus ik hoop eingelijk niet dat dit formaat een probleem is voor het toestel !
Bij de nokia N70 was de snelheid ook niet super nadat je er een grootere/te groote kaart in het toestel plaatst

Ik neem aan dat dat normaal geen probleem zou mogen op leveren !
Maar bij deze dus als je een fix hebt even een keer schreeuwen ;)
Ik luister ! O-)

Gr
Ik heb zojuist een hard reset uitgevoerd, voor het eerst in 4 jaar windows mobile gebruik :(

Stap voor stap onderdelen uninstallen, na elke stap ActiveSync profiel weggooien en apparaat herstarten, heeft niet geholpen. ActiveSync blijft hangen op 'synchronizing folders'. Geen idee welke folders want files en mail laat ik niet synchroniseren.

Het is in ieder geval een bug geweest in combinatie met de 8Gb kaartjes, want zonder kaartjes wilde synchronisatie wel lukken. Formatteren maakte niets uit, en alle tooltjes op het interne geheugen die iets met de memorycard deden heb ik er af gehaald of anders geconfigureerd. Maakte ook geen verschil.

Nouja, nieuwe ronde, nieuwe kansen!

• J-P
  • Laatst online: 01-11 20:57

J-P

Syntax erro....

Muyz schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:59:
Ik had begin deze week het probleem dat om onverklaarbare reden de batterij van mijn TC enorm snel leeg raakte (ong. een uurtje of vier...). Omdat ik er meer grip op wil hebben (of op z'n minst wil kunnen zien wat de batterij doet), heb ik een tooltje gemaakt. Het heet PowerGuard en op de PowerGuard website heb ik wat screens gepost en is de .cab installer te downloaden.

Misschien heb je er wat aan :)
Ben je er ook achter gekomen waarom hij zo snel leeg was?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• henv
De htc home applicatie toont een aantal profielen die gebruikt kunnen worden, kunnen deze aangepast worden?? Op mijn Mio had ik een applicatie voor profielen waar ik per profiel heel wat dingen kon instellen: geluid device, geluid telefoon, gprs, phone, bluetooth,... Nu is dit niet meer mogelijk. Bijvoorbeeld 's nachts heb ik graag het geluid van de telefoon af zodat ik niet gestoord kan worden en toch het geluid van mijn device aan zodat ik mijn wekker hoor. Dit krijg ik dus niet gedaan met HTC home.
Hier had ik ook last van maar dit kan je als volgt oplossen. Zet je telefoon op stil. Daarna druk op je op het knopje aan de zijkant van je toestel om geluid harder en zachter te kunnen zetten. Hier zet je dan de volume voor het device (linkerschuifbalk) helemaal hoog ofzo en die van de telefoon (rechter) laat je naar beneden staan. Als er dan gebeld wordt, gaat er geen melodie af, maar je wekker wel.

• Muyz
Bogey Dope schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:02:
[...]
Ben je er ook achter gekomen waarom hij zo snel leeg was?
Nee, helaas niet. Ik houd (sinds ik PowerGuard gebruik) het stroomverbruik heel goed in de gaten, maar ik heb niets raars meer gezien. Desondanks zal ik het goed in de gaten blijven houden. De volgende versie van de tool waarschuwt ook boven een door de gebruiker in te stellen stroomgebruik.

[ Voor 17% gewijzigd door Muyz op 13-01-2008 18:42 ]

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:12
hallo, ik kwam dez telefoon ook tegen in een winkel en wil hem graag hebben. weet iemand ook of tmobile deze ook gaat leveren gesimlocked en met eigen naam, zoals ze met de mda compact III en vario III ook doen?
want dan kan ik misschien beter even daar op wachten.

anders ben ik van plan de compact III te nemen, maar bij tmobile zeggen ze dat daar geen tomtom software op meegelegverd wordt. ik vraag mij af of dit klopt. en wat het kost het er dan eventueel toch op te krijgen. de normale p3300 heeft wel gewoon tomtom 6 erop meende ik.. weet iemand die hier komt daar een antwoord op? andersheeft het ook geen zin die compact III te nemen en dan maar wat bij te betalen voor de p3300 of de touch cruise.

als dat ook nks wordt neem ik gewoon een nokia 6300, met het goedkoopste abonement waarbij die gratis is.

bij voorbaat dank iig!

• brrrt
Op 't XDA forum heeft iemand ernaar gevraagd, en er wordt geschat dat in Engeland de T-Mobile versie eind februari eraan komt. Maar niks is zeker dus...

de p3300 heeft niet standaard TomTom6 erop, maar dat moet je er zelf op zetten, zoals bij elke pda waar tomtom op zit. Een tomtom pakket kan je gewoon los kopen, en de gps module zit in zowel de p3300 als in de cruise. Als ik jou was zal ik wel voor de cruise gaan, omdat deze telefoon toch wat nieuwer is, wm6 en een mooier scherm heeft :)

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-10 14:09
engelbertus schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:21:
hallo, ik kwam dez telefoon ook tegen in een winkel en wil hem graag hebben. weet iemand ook of tmobile deze ook gaat leveren gesimlocked en met eigen naam, zoals ze met de mda compact III en vario III ook doen?
want dan kan ik misschien beter even daar op wachten.

anders ben ik van plan de compact III te nemen, maar bij tmobile zeggen ze dat daar geen tomtom software op meegelegverd wordt. ik vraag mij af of dit klopt. en wat het kost het er dan eventueel toch op te krijgen. de normale p3300 heeft wel gewoon tomtom 6 erop meende ik.. weet iemand die hier komt daar een antwoord op? andersheeft het ook geen zin die compact III te nemen en dan maar wat bij te betalen voor de p3300 of de touch cruise.

als dat ook nks wordt neem ik gewoon een nokia 6300, met het goedkoopste abonement waarbij die gratis is.

bij voorbaat dank iig!
Was ook benieuwd of Tmobile in NL de HTC Cruise gaat leveren (ter vervanging) van de MDA compact III. Helaas heb ik hiervoor nog geen bevestiging gevonden. Ze leveren al wel de HTC touch dual (zonder GPS), zie hun website. Als iemand meer info heeft...........

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:12
naja een gps muis is niet zo duur toch?

wat ik mij nou afvraag is of er op de compact 3 nu wel of geen tomtom is geinstalleerd.

Verwijderd

Muyz schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:41:
[...]

Nee, helaas niet. Ik houd (sinds ik PowerGuard gebruik) het stroomverbruik heel goed in de gaten, maar ik heb niets raars meer gezien. Desondanks zal ik het goed in de gaten blijven houden. De volgende versie van de tool waarschuwt ook boven een door de gebruiker in te stellen stroomgebruik.
Bedankt nog voor de tool! Was er al een tijdje naar op zoek en had een andere geprobeerd (acbPowerMeter-1.1) maar die werkte niet. Deze werkt prima! Kijk ook uit naar de volgende versie.

Hier wat diverse onderwerpen:

Bugs: Ik heb de foon sinds wk 51 (jaja vroeg derbi :D ) Heb tot nu toe twee problemen gehad:
  1. De foon schakelde het beeldscherm niet meer vanzelf uit. (dat kost natuurlijk veel stroom) Een hardreset loste het iig op.
  2. Een tweede probleem wat ik nog ben tegengekomen is het niet meer reageren van de 'messaging' functie. Als ik de 8g geheugenkaart eruit haalde werkte het wel weer... Wat het nou precies veroorzaakte blijft mij een raadsel. De hardreset loste dit ook op gelukkig.
Zijn er nog mensen die de bijgeleverde gprs-monitor gebruiken? ik kwam op een verbruik van zo'n 3-6 mb per dag uit ongeveer.

Nog iets anders, heb nu sinds een tijdje de NLse xT9, maar ik vind het pocketCM nog wel minstens zo handig. (als je tenminste met twee vingers typt)

Heb ook de TCPMP gebruikt om op vakantie enkele films te kijken. Beetje klein, maar toch best prima. (Als het tenminste een rustige omgeving is)

Verwijderd

Ik zit eigenlijk met smart te wachten op 2 dingen :

- een goede case ter bescherming, het bijgeleverde hoesje vind ik onvoldoende.
- een bureau standaard /cradle

Heeft iemand al iets kunnen vinden ??? :)

Verwijderd

ik denk dat de cruise nog beschikbaar is op netintro.be ;)

• Ale-Gu
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Gebruikt iedereen de TC eigenlijk met hoesje?
Ik heb jarenlang gebruikt gemaakt van zowel een MDA vario als een Qtek S200, altijd zonder hoesje (anders past 'ie niet in mijn broekzak) of screenprotector. Maar alles boven het touchpad is zeker krasbaar spul?

Hier zou uw advertentie kunnen staan

• Jan Jaap
  • Laatst online: 01-11 14:08
Ik gebruik hem zonder hoesje, maar wel met een screenprotector. Behalve het scherm is de Cruise niet echt van materiaal gemaakt dat heel snel krast. En natuurlijk komt er wel een keer een krasje op, maar het blijft een gebruiksvoorwerp.

Uiteraard zorg ik er dan wel voor dat mijn sleutels niet in dezelfde broekzak zitten enzo.

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-10 20:14
Ik gebruik hem zeker met hoesje. Maar ik gebruikte al mijn vorige telefoons dan ook met hoesje.
Wat ik zelf 'handig' vind aan de dit hoesje is dat het lekker klein is. Dus wat dat betreft makkelijk in de zak te doen is.

Maar ik denk dat als je alleen de Cruise in je zak doet (en geen sleutels of andere zaken) dat een screenprotector ook wel voldoende kan zijn.
Ligt ook een beetje aan wat je voor ogen hebt zegmaar, ik verkoop mijn telefoons altijd weer graag na verloop van tijd. Dus ben ik er altijd zeer zuinig op en dan kan ik ze krasloos aanbieden. Dan zit je al snel vast aan een hoesje :D

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Kristof schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 15:50:
[...]

===> Play Sound
===> Vibrate

Niemand die een idee heeft? :'(
Werkt het bij iedereen wel op deze manier?

• Martijn80
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-11 18:19
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:31:
ik denk dat de cruise nog beschikbaar is op netintro.be ;)
Weet iemand hoe het met de garantie zit als je de Cruise uit Belgie haalt?
En of er een gsm verzekering mogelijk is op gsm's die je in Belgie koopt?
Pagina: 1 ... 11 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.