HTC Touch Cruise - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste
Acties:
  • 221.334 views sinds 30-01-2008

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 10:15

Kristof

is een Belgisch product

Voor de geïntereseerden:

Ik heb dus mijn SMS probleem kunnen oplossen...
Ik heb SmileySMS geinstalleerd om visuele smileys te hebben. Blijkbaar doet dat prog meer dan enkel smilies aanpassen, maar nam het ook de notificatie over. Hier zat dus de oplossing. 8)7

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

Even over de hoesjes: ik heb een veripart van mijn oude P3300 en daar past de Cruise mooi in! Zo'n echte leren.. i love leather :9

Verwijderd

Heb de Cruise nu ruim een week in mijn bezit en nog steeds zeer tevreden. Deze week laat ik ook nog een Parrot carkit inbouwen waardoor ik ook de bluetooth verbinding goed kan uitproberen (dit was een drama met mijn vorige toestel, MioA701)

Vraag me wel nog steeds af wat de ervaringen zijn van andere TC gebruikers met:

1) Skype (ik heb het nu draaien, maar met veel gekraak; dat moet toch beter kunnen?)
2) WIFI verbinding: verbinding is snel gelegd, maar bereik lijkt niet heel erg groot; twee deuren dicht en signaal valt regelmatig weg (maak gebruik van Belkin MiMO)
3) Ik heb nu (vanwege mijn oude versie 5 kaarten) TomTom 5 geinstalleerd en prima werkend; wel start deze aanzienlijk trager op dan versie 6; klopt dit of moet ik misschien zaken anders instellen

plus een extra vraag:
3) Het lukt mij prima om bv youtube filmpjes af te spelen, maar uitzendinggemist of journaal lukt niet (java niet geschikt); moet ik hiervoor iets anders installeren?

Verwijderd

Bluetooth met nokia CK-7W carkit: prima verbinding, brodit houder is onderweg via carkitstunter.nl

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-11 22:12
en weet iemand al of deze phone ook als t-mobile branded geleverd gaat worden, en evt een termijn waarop dit zal gaan gebeuren? en misschien een tip om via een webshop met verlenging van t-mobile flex 25 dit toetsel voor een mooi prijsje te kunnen bemachtigen als dit toestel niet als t-mobile gesimlocked geleverd gaat worden?

is hettrouwens mogelijk op dit soort phones een externe antenne aan te sluiten via een de daarvoor gebruikte antenne aansluiting die ook op nacvigatie systemen van bijvoorbeeld navman gebruikt owrdt? of is een externe gps alleen ogelijk in de vorm van een bluetooth gps muis?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

CLB schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 15:10:
offtopic:
Dit komt misschien over als spam of reclame maar dat is 't zeker niet!
Ook is 't lichtelijk OT maar toch wilde ik het melden:

www.2call.nl

HTC Touch Cruise UK/ NL
1 jaar T-mobile Flex 25,-*
+ SMS-verdubbelaar + PIT
Toestelkosten: 143,-

Per maand betaal je dan: 25,- + 2,50 + 9,50 = 37,- / maand
Je betaald 1x 143,- en je hebt 'n HTC Cruise + abbo voor maar: 587,-

Losse toestelprijs is bij 2call.nl al 490,- dus dit slaat nergens op zeg 8)7

Okee okee het is best pittig qua maandkosten, maar je kan dat ook in 1x aflossen!
Heb je 'm altijd nog goedkoper dan alleen 'n losse HTC Touch Cruise bij de Belcompany :9

* 140 minuten bellen of 280 smsjes versturen

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• J-P
  • Laatst online: 01-11 20:57

J-P

Syntax erro....

engelbertus schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 01:03:
en weet iemand al of deze phone ook als t-mobile branded geleverd gaat worden, en evt een termijn waarop dit zal gaan gebeuren? en misschien een tip om via een webshop met verlenging van t-mobile flex 25 dit toetsel voor een mooi prijsje te kunnen bemachtigen als dit toestel niet als t-mobile gesimlocked geleverd gaat worden?

is hettrouwens mogelijk op dit soort phones een externe antenne aan te sluiten via een de daarvoor gebruikte antenne aansluiting die ook op nacvigatie systemen van bijvoorbeeld navman gebruikt owrdt? of is een externe gps alleen ogelijk in de vorm van een bluetooth gps muis?
Lees eerst eens het topic door of gebruik de search functie want beide vragen zijn of al ERG vaak gesteld of makkelijk te vinden.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Verwijderd

Hey mensen

Zou iemand het leuk vinden om een nederlands filmpje online te zetten !
Een leuke klein review zeg maar ...
En dan allemaal leuke snufjes laten zien zoals de navigatie ...
En mss een aantal leuke progs die je kan instaleren,
Deze natuurlijk ook even showen !

Wat ik allemaal heel graag zou willen zien is de fm radio en de foto gallerij en video's die gemaakt zijn met het toestel !
Dit natuurlijk ook allemaal laten zien op het toestel zelf !

Ik heb namelijk nog niet veel ECHT interesante filmpjes gevonden op youtube enz enz

Zo dat was het wel weer. haha
Mss dat dat mijn lust naar de Touch Cruise kan verminderen.
Ik moet namelijk nog tot week 10 voordat ik het toestel kan aanraken !

Groetjes Marc

• engelbertus
ja leuk ik voreg bijvoorbeeld eerder of er op de p3300 ook tomtom 6 zat
nee is het antwoord op het forum terwijl er op de site van hts staat dat het er wel op zit.

op de site van tmobile wordt je niks wijs over dezelfde phone, maar dan met de naam mda compact, waarop volgens t-mobile helpdesk geen tomtom 6 zit, maar in de winkel wordt mij verteld dat het daar wel op zit.

verder wordt hier gezegd dat op de htc 3300 nooit tomtom 6 zit omdat dat nooit op een pda wordt meegeleverd en je dit altijd zelf moet kopen. daarom alsnog die vraag. ik heb dus nu een aantal oficiele en onofficiele bronnen om het zo maar te zeggen die elkaar stuk voor stuk tegenspreken.

velen met mij vrgaen zich af of de cruise door tmobile gebranded gaat worden, en daarver vind ik geen info van t-mobile( begrijpelijk) en hier wordt dezelfde vraag op deze pagna al 2 keer gesteld.

het doorlezen van een topic waar verder ALLE zaken van de cruise besproken worden met zon beetje 4500 reacties, diie waarschijnlijk in totaal over 50 verschillende zaken gaan vind ik ook niet echt een manier van "zoeken" die aangeprezen moet wrden als de manier om aan informatie te komen en bijdragen als dat je er maar naar moet gaan zoeken maken het voor volgende mensen met vragen alleen maar minder aanlokkelijk om wel even een paar bladzijden van de inmiddels 45 paginas ongestructureerde informatie door te gaan lezen, en van die bezoekers ben ik er een. ik heb geen belang bij ellenlangediscussies van hoe moi het allemaal werkt, maar wil gewoon een paar feitjes te weten komen die het gros van de hier regelmatig aanwezige bezoekers wel als parate kennis in hunhoofd heeft zitten. het antwoord op mijn vraag zou vele mensen helpen. mensen met dezelfde vraag, maar ook de mensen die het antwoord wel weten, omdat er vermeden wordt dat er alsmaar naar een niet nader genoemde pagina wordt verwezen, verstopt tussen 45 paginas onzin.

hetkunnen aansluiten van een gps antenneheb ik in iedergeval nog niet kunnen vinden met de zoekfunctie, maar dat ligt natuurlijk aan mij. so fuck me, en ik ben nog steeds nis wijzer geworden.
zoeken is iets anders dan als een gek heel got te gaan lezen, en de zoekfunctielevert verder meestal alleen dezelfde vraag op. met als antwoord dat de vragenstellermaar moet gaan zoeken. is het nut of de effectievetiet van de zoekfunctie dan daarmee niet verworden tot een niet geldige instructie om een fatsoenlijk antwoord te kunnen vinden?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

engelbertus: feitelijk heeft iedereen gelijk die zegt dat TomTom 6 niet op de P3300 staat, er staat namelijk enkel een taster op waarin je 1 stad kunt downloaden. En vervolgens krijg je met de code in de doos korting op de full version die je eroverheen kunt installeren.

Dus nee, op de P3300 staat geen TomTom 6, want dat is een volledig functioneel produkt waarin je losse maps kunt toevoegen en laden, en dat kan de tasterversie niet.

Professionele website nodig?

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-10 21:58
@Engelbertus:
Grappig, ik dacht dat ik wel een reactie had gegeven... Maar dat had je blijkbaar niet gelezen. Op de p3300 zit ook een GPS antenne ingebouwd, net als op de HTC Touch Cruise, alleen van een ander merk. Deze schijnt ook gewoon goed te zijn, maar mensen die beide pda's gehad hebben zeggen dat ze bij de Cruise sneller een fix krijgen.

Als mensen zeggen dat ze gewoon tomtom erop gekregen hebben, kan het zijn dat ze een "stadskaart" (zie de post van curry684 hierboven) bedoelen, of dat ze een tomtom pakket bij hun pda gekregen hebben. Dat kan namelijk ook, maar je betaald dan veel meer. Je kan dan bij je abbo kiezen voor de kaarten van BeNeLux of West-Europa, en daar betaal je dan gewoon het geld voor dat de kaarten in de winkel kosten (zo'n 100 euro voor BeNeLux ofzo).

Feitelijk zit het er dus niet op, maar je kan 't wel los kopen. Je hoeft geen GPS antenne erop aan te sluiten omdat dat wel op beide telefoons ingebouwd zit. :)

Over de T-Mobile branded versie:
Niemand kan hier nog zekerheid over geven. Op 't XDA forum heb ik gelezen dat een t-mobile verkoper uit de UK 't erover had dat er wel een MDA Touch Cruise op de markt zou komen, maar er nog niks officieels naar buiten was gekomen. Zij had geschat dat in de laatste week van februari er meer over deze telefoon naar buiten zou komen. Het is dus allemaal nog geschat, maar het geeft wel hoop.

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Wie gaat er eigenlijk deel 2 opzetten?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Verwijderd

waarom deel 2.... dan vervalt de zoekmachine binnen het topic..

hou het gewoon in 1 deel gaat prima..

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik wil best deel 2 gaan opzetten hoor, gewoon een vervolg van deel 1. Maar tegenwoordig hoeft het geloof ik ook niet meer zo, al die delen :) Zoals je ziet gaat het gewoon goed en blijft de discussie levendig. Het N95 topic is 6x zo groot en wordt ook niet afgesloten. Lijkt mij prima zo..

Verwijderd

En buiten dat jongens na week 9 vloeit het hier weer met overvloed aan posts.
Aangezien de meetsen van ons het toestel dan zelf ook hebben.

• brrrt
:'(
En dan te bedenken dat we anders vandaag al van onze cruise konden genieten...

• engelbertus
hmm..daar heb ik dan ook over heen gelezen, de reactie was ook niet op jou bedoeld of zo.

de reden dat ik een externe antenne wil aansluiten is dat mijn voorruit in de auto warmtewerende coating heeft, dat bestaat ui metaaldeeltjes of zo, waardoor ontvangst door de ruit zeer moeizaam is.
met de navman die ik heb heb ik er dus een losse antenne aan en het zou mooi zijn dat je die kunt aansluiten, het is tenslotte een miniscuul stekkertje.
dan is het me verder ook duidelijk hoe dat werkt met de tomtom software, het is dus een soort proefpakketje dat als je het wilt hebben even goed nog geld kost, maar dan met een korting.

maar dan is er misschien op de alternatieve manier ook wel aan te komen..

de reden dat ik het graag wilde weten is dat wanneer het nog extra kost om gps en tomtom te krijgen op die dingen, ik misschien liever ga voor een verlenging met 1 jaar flex 15 en een nokia 6300 en over een jaartje wel weer ga kijken. dat is ook een goedkope oplossing, want tot 31 januarie krijg ik een jaar lang 50 korting op de baonementskosten. of misschien gebruik ik nog een jaar de nokia 6230i mete en sim only aonement. ik heb nl nog 240 euro tegoed op mijn flex abonement.

de reden dat ik graag wil weten of er een branded versie komt is omdat het volgens mij zo is dat wanneer ik bij de t-mobile shop een branded versie haal, dit een stuk goedkoper is dan bij een niet t-mobile winkel, en dat de htc variant dan meestal wel goedkoper is dan de branded software, maar duurder dan een branded telefoon rechtsreeks via de t-mobile shop. maar dat kan ik ook mis hebben. het hangt dus een beetje van de prijs af van het totaalplaatje voor een htc/mda +gps+tomtom 6

het wm6 idee spreekt me erg aan, en de touch interface ook. itt de n95 8gb die een veredelde normale telefoon is mete en browser en gps wat andere verbindingsmogelijkheden waar even goed nog weer extra tomtom6 bij moet.en daarnaast ook duurder is. ook een touch screen lijkt mij fijn werken als je er bijvoorbeeld in de auto mee wilt navigeren of wanneer je een bluetooth carkit hebt.

ik heb laatst in de winkel een touch schermpje van een ericson geprobeerd en dat werkte zo intuirtief dat ik bij de nokia n95 steeds op het schermpje zat te tikken terwijl dat daar geen effect heeft :)

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:05
Ikzelf heb een Ford Focus met voorruit verwarming en altijd heb ik goeie ontvangst met mijn MDA compact 3 en MDA Vario 3...dus een externe antenne is niet nodig.

• brrrt
Ik vroeg me af of mensen hier ervaring hebben met expansys.
Deze hebben nog TC's op voorraad voor €550,- inclusief bezorgingskosten:
Beschikbaarheid: Op voorraad bij onze leverancier - 6 Dagen

Als u dit product vandaag voor 16h00 CET uur bestelt, kunt u met 8 dagen geleverd worden. Vul je email adres in voor voorraad
Maar ik ben bang dat het weer langer duurt dan die 6 dagen, en kan nergens iets vinden over de garantie (ook hoe ze dat allemaal regelen etc.). En ook heb ik m'n vraagtekens bij DHL, aangezien ik hier lees dat ze maar 1 keer langskomen, en als je er niet bent, je maar pech hebt en nog een keer verzendkosten moet betalen...

En ik vroeg me af waarom zij nou juist wel toestellen op voorraad hebben, terwijl andere bedrijven dit niet lukt... dubieus allemaal...

kortom: Wat zijn jullie ervaringen met expansys?

[ Voor 8% gewijzigd door brrrt op 15-01-2008 17:39 ]

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10 13:20
Michel242186 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:32:
Ikzelf heb een Ford Focus met voorruit verwarming en altijd heb ik goeie ontvangst met mijn MDA compact 3 en MDA Vario 3...dus een externe antenne is niet nodig.
dat is anders dan die warmte werende coating! sommige franse modellen hebben die coating maar er is ook een kleine ruimte op de voorruit die dat niet heeft (volgens mij niet alle modellen hoor). miss dat hij daar naar kan zoeken ipv meteen met een externe antenne aan de slag te gaan :)

Verwijderd

Kristof schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:29:
Voor de geïntereseerden:

Ik heb dus mijn SMS probleem kunnen oplossen...
Ik heb SmileySMS geinstalleerd om visuele smileys te hebben. Blijkbaar doet dat prog meer dan enkel smilies aanpassen, maar nam het ook de notificatie over. Hier zat dus de oplossing. 8)7
Dit staat op de site van netintro

Service

Service staat bij ons hoog in het vaandel. Daarom verkopen wij alleen officieel voor de Belgische markt geimporteerde apparatuur. Hierdoor bent U gewaarborgd van de garantie en de service door de officiele importeur voor Belgie en Luxemburg.

GSM vervangservice
Uw GSM is defect, gestolen of verloren. Indien U uw toestel bij ons besteld heeft, krijgt U tijdens de raparatieperiode van ons een gratis vervangtoestel tot uw beschikking. En is het toestel van uw keuze niet op voorraad, dan mag U na bestelling van uw toestel tot de levering van een vervangtoestel gebruik maken. Zo blijft U bereikbaar!

ik weet niet of je er iets aan hebt

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

falcotje ???
Mijn toestel is niet defect. Ik had enkel een programma geïnstalleerd (SmileySMS), die de notificatie bij het ontvangen van een SMS overnam van de sta,daard notificatie die WindowsMobile geeft. Na het weghalen van een vinkje in de opties van dat programma werkt alles zoals het moet.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

brrrt schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:34:

[...]

Maar ik ben bang dat het weer langer duurt dan die 6 dagen, en kan nergens iets vinden over de garantie (ook hoe ze dat allemaal regelen etc.). En ook heb ik m'n vraagtekens bij DHL, aangezien ik hier lees dat ze maar 1 keer langskomen, en als je er niet bent, je maar pech hebt en nog een keer verzendkosten moet betalen...

En ik vroeg me af waarom zij nou juist wel toestellen op voorraad hebben, terwijl andere bedrijven dit niet lukt... dubieus allemaal...

Ik heb gehoord dat Expanys geen super service heeft. Ik zelf heb er geen ervaring mee, maar ik weet wel dat je absoluut niet uit kan gaan van hun levertijden. Hiervoor zouden ze ook week 52 leveren. Op het laatste moment ging dit niet door. Toen zeiden ze dat ze gingen leveren in week 2...elke dag telde ze netjes af en op het laatste moment werd het 21 januari. Ik zie het weer gebeuren dat ze dan ook netjes blijven aftellen en dat op 21 januari de levertijd weer met een paar weken verlengd wordt. Het zou wel gek zijn als zij wel kunnen leveren want voor zover ik kan zien houden bijna alle sites het nog steeds op week 9 helaas (behalve Dynabite).
Wat me btw wel opviel is dat Bol.com het houdt op een levertijd van 3-5 werkdagen voor de UK versie terwijl dit eerst ook stond op 2-3 weken. Ben dus erg benieuwd of dit klopt. Helaas kan ik niet meer switchen van bedrijf aangezien gsmbestellen.nl al mijn abbo heeft verlengd. Ik moet dus helaas blijven wachten aangezien ze 0,0 respons geven op mijn vragen.

• engelbertus
ik heb dus climate control en dan heb je dus een warmtewerende voorruit. en die heeft dat probleem. er is wel een plek war die coating niet zit, maar dat is zeg maar boven je spiegel, tussen de zonnekleppen in.
maar dan zou ik daar mijn telefoon moeten ophangen, dus dat gaat niet werken. lijkt er onpractisch.
datis dus nu precies de plek waar mijn externe antenne hangt :Pkabeltje langs dak en A-stijl naar dashboard.. wel zo netjes, maar idd niet erg ideel. maar is me geen 70 euro ward voor een bleutooth dingetje te kopen, als het met een antenne zou kunnen.

Verwijderd

Voor de Tomtom discussie: momenteel in de aanbieding bij Tomtom (via tomtom home):
Kaart van West-Europa (losse kaart, downloadversie, werkt goed)
prijs: € 49.95 bestandsgrootte: 944.5 MB

Verwijderd

engelbertus schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:25:
hmm..daar heb ik dan ook over heen gelezen, de reactie was ook niet op jou bedoeld of zo.

de reden dat ik een externe antenne wil aansluiten is dat mijn voorruit in de auto warmtewerende coating heeft, dat bestaat ui metaaldeeltjes of zo, waardoor ontvangst door de ruit zeer moeizaam is.
met de navman die ik heb heb ik er dus een losse antenne aan en het zou mooi zijn dat je die kunt aansluiten, het is tenslotte een miniscuul stekkertje.
dan is het me verder ook duidelijk hoe dat werkt met de tomtom software, het is dus een soort proefpakketje dat als je het wilt hebben even goed nog geld kost, maar dan met een korting.

maar dan is er misschien op de alternatieve manier ook wel aan te komen..

de reden dat ik het graag wilde weten is dat wanneer het nog extra kost om gps en tomtom te krijgen op die dingen, ik misschien liever ga voor een verlenging met 1 jaar flex 15 en een nokia 6300 en over een jaartje wel weer ga kijken. dat is ook een goedkope oplossing, want tot 31 januarie krijg ik een jaar lang 50 korting op de baonementskosten. of misschien gebruik ik nog een jaar de nokia 6230i mete en sim only aonement. ik heb nl nog 240 euro tegoed op mijn flex abonement.

de reden dat ik graag wil weten of er een branded versie komt is omdat het volgens mij zo is dat wanneer ik bij de t-mobile shop een branded versie haal, dit een stuk goedkoper is dan bij een niet t-mobile winkel, en dat de htc variant dan meestal wel goedkoper is dan de branded software, maar duurder dan een branded telefoon rechtsreeks via de t-mobile shop. maar dat kan ik ook mis hebben. het hangt dus een beetje van de prijs af van het totaalplaatje voor een htc/mda +gps+tomtom 6

het wm6 idee spreekt me erg aan, en de touch interface ook. itt de n95 8gb die een veredelde normale telefoon is mete en browser en gps wat andere verbindingsmogelijkheden waar even goed nog weer extra tomtom6 bij moet.en daarnaast ook duurder is. ook een touch screen lijkt mij fijn werken als je er bijvoorbeeld in de auto mee wilt navigeren of wanneer je een bluetooth carkit hebt.

ik heb laatst in de winkel een touch schermpje van een ericson geprobeerd en dat werkte zo intuirtief dat ik bij de nokia n95 steeds op het schermpje zat te tikken terwijl dat daar geen effect heeft :)
Wat een verhaal zeg :X

• brrrt
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:10:
[...]Wat me btw wel opviel is dat Bol.com het houdt op een levertijd van 3-5 werkdagen voor de UK versie terwijl dit eerst ook stond op 2-3 weken. Ben dus erg benieuwd of dit klopt.
Ik heb net een mailtje gestuurd naar de klantenservice van Bol.com. Ik ben ook benieuwd! :)
Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte.
Dat zijn nou echt informatieve posts, of niet soms ;)

[ Voor 3% gewijzigd door brrrt op 15-01-2008 19:54 ]

Verwijderd

Voor de ongeduldigen onder ons:

Hier staat er eentje (ee week oud) op Marktplaats te koop.

http://www.marktplaats.nl...-htc-touch-cruise-uk.html

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:35:
Voor de ongeduldigen onder ons:

Hier staat er eentje (ee week oud) op Marktplaats te koop.

http://www.marktplaats.nl...-htc-touch-cruise-uk.html
En hij is alweer weg ook :)

• Da BJ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07-2024

Da BJ

huh?

Waarde Engelbert.
Ik weet niet helemaal zeker of je nou al antwoord hebt gehad op je vraag of je een externe gps antenne kunt aansluiten, ik kan het gemist hebben, er worden flinke lappen tekst gepost. Ik kan je melden dat een externe antenne geen probleem is, vlak boven de lens van de camera zit een aansluiting. Mocht dit nou al eerder gemeld zijn, nou ja, dan staat het 2x vermeld ;-)

Verwijderd

Ik overweeg sterk om deze HTC aan te kopen, maar eerst wil ik nog het volgende verduidelijkt zien: wanneer kan je het toetsenbord op het scherm gebruiken en wanneer niet?

bijvb. bij het browsen, bij het invullen van een nieuw agenda-item,...

Op Mobile-review stond dit:
However the strange thing is that for the HTC Touch Dual and HTC Touch Cruise it is available only in the menu, and there is no way you can call it up to type something elsewhere. That’s why we will wait for commercial units to come to share our impressions on it with you.

Vandaar mijn vraag...

Alvast bedankt!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-10 20:14
Euh, tot nu toe kan ik overal het toetsenboard gebruiken. Overal waar ik tekst in kan vullen komt het HTC toetsenboard tevoorschijn (of een andere als ik die heb geselecteerd).
Kan het morgen nog wel even voor de zekerheid testen, maar tot nu toe is het me in het geheel niet opgevallen dus zal het wel gewoon werken zoals het hoort.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:00
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:42:
Ik overweeg sterk om deze HTC aan te kopen, maar eerst wil ik nog het volgende verduidelijkt zien: wanneer kan je het toetsenbord op het scherm gebruiken en wanneer niet?

bijvb. bij het browsen, bij het invullen van een nieuw agenda-item,...

Op Mobile-review stond dit:
However the strange thing is that for the HTC Touch Dual and HTC Touch Cruise it is available only in the menu, and there is no way you can call it up to type something elsewhere. That’s why we will wait for commercial units to come to share our impressions on it with you.

Vandaar mijn vraag...

Alvast bedankt!
die review van Mobile-review was een pre-production model met beta software. Normaal kan je in windows gewoon overal je toetsenbord naar voren halen.

Verwijderd

brrrt schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:34:

[...]

Heeft Expansys geen contract met HTC !

Check ook onder aan de website van HTC

Linkje :
http://www.expansys.nl/htc/p_htc_item.aspx?i=159614

Verwijderd

Dank u voor de reacties :*) ... nu nog wat wachten tot de prijzen hier in België ook richting 500 euro gaan :/ en een Nederlands model kopen kan ik niet, want azerty <=> qwerty (domme Belgen ;) )

Oja, hoeveel zekerheid is er al dat er een oplossing komt voor het video-drivers-probleem?

Thx!

• Jelbo940
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:50
Ik vraag me nog wat dingen af:

- hoe gaat het locken en unlocken van het touchscreen in zijn werk? Werkt dat een beetje fijn in de praktijk?

- als je een abonnement met data-bundel hebt, en je gaat naar het buitenland, dan wil je (neem ik aan) de data via mobiel uitzetten en Wifi aan, voor bijvoorbeeld de weer-tab in het today screen. Is dit makkelijk in te stellen?

Vind het een mooie telefoon trouwens, zit nu erg te twijfelen tussen deze, de Samsung F700 en nog wat modellen.

• henv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09-2021
RaptorRVL schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 02:15:
Euh, tot nu toe kan ik overal het toetsenboard gebruiken. Overal waar ik tekst in kan vullen komt het HTC toetsenboard tevoorschijn (of een andere als ik die heb geselecteerd).
Kan het morgen nog wel even voor de zekerheid testen, maar tot nu toe is het me in het geheel niet opgevallen dus zal het wel gewoon werken zoals het hoort.
Ik kan inderdaad tot nu toe overal mijbn toetsenbord gebruiken. soms komt deze autom. naar voren en anders is hij door een druk op het scherm naar voren te halen

• henv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09-2021
Jelbo940 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:35:

- hoe gaat het locken en unlocken van het touchscreen in zijn werk? Werkt dat een beetje fijn in de praktijk?

- als je een abonnement met data-bundel hebt, en je gaat naar het buitenland, dan wil je (neem ik aan) de data via mobiel uitzetten en Wifi aan, voor bijvoorbeeld de weer-tab in het today screen. Is dit makkelijk in te stellen?

Vind het een mooie telefoon trouwens, zit nu erg te twijfelen tussen deze, de Samsung F700 en nog wat modellen.
Het locken en unlocken gaat makkelijk. Ik heb via settings aangepast dat als ik het rode telefoonknopje langer inhoud het toestel wordt gelocked. Anders via HTC home makkelijk te doen en unlocken gaat ook makkelijk (gewoon te doen zonder stylus pen (en heb geen dunne vingers)

Verder je vraag over de databundel. Dit heb ik nog niet geprobeerd, maar volgens mij is dit via settings makkelijk uit te zetten

Heb het wel even voor je nagekeken. Je kan een tool opstarten (standaard HTC) deze heet Comm Manager. En hier kan je heel makkelijk aangeven Wifi on-off en verder opstaat data connection on-off.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:40

Entity

9000rpm

Ik gebruik om mijn toestel te locken het tooltje Slide2Unlock2. Sinds de laatste versies (0.97) werkt het eindelijk perfect op de Cruise. Zodra ik de telefoon op standby zet met het knopje (of na 1 minuut timeout) wordt hij gelockt. Unlocken doe je, nadat je de telefoon uit standby hebt gehaald, door een schuifje opzij te schuiven op je scherm.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:09
Op de gewone Touch druk ik gewoon de powerknop kort in bovenop het toestel. Hup, scherm uit, toetsenblok!
Nog een keer drukken geeft kort het hoofdscherm weer met de tijd. Hierna binnen een bepaalde tijd nog een keer drukken en ik kan het toestel weer gebruiken. Ik neem aan dat het bij de Cruise net zo kan?

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:11
Ben erg geintresseerd in de HTC Touch Cruise. Het is alleen jammer dat mijn huidige abbo pas in juli dit jaar afloopt. Ik heb een hekel aan wachten. :( Dit topic hou ik in ieder geval goed in de gaten.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:40:
Dank u voor de reacties :*) ... nu nog wat wachten tot de prijzen hier in België ook richting 500 euro gaan :/ en een Nederlands model kopen kan ik niet, want azerty <=> qwerty (domme Belgen ;) )
Ik heb hem hier in Belgie gekocht, en zelfs de UK versie. Geen Nederlandstalig gedoe voor mij.
(De vertalingen van o.a. menu's zijn meestal zo bagger...)
En qwerty, tja... alsof dat zo erg is (vooral op een gsm)?
Jelbo940 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:35:
Je hebt verschillende mogelijkheden (apart in te stellen):
* Kort op de power button bovenaan drukken lock/unlockt het toestel. Lang ingedrukt houden doet een power off
* Na x tijd lockt hij automatisch
* de END_CALL (rode tel) ingedrukt houden
* via 3th party programma's die je kan installeren
Je hebt een schermpje waar je voor elk onderdeel (telefoon (voor in een vliegtuig), bluetooth, wifi, andere data connectie,...) kan aangeven of het enabled of disabled moet zijn.
Je kan trouwens ook steeds (gratis dan) via ActiveSync met je pc synchroniseren en die dingen als e-mail, weather etc binnenhalen.
Tja daar kunnen we uiteraard niet bij helpen. Dit is een keuze die je zelf moet maken. Het feit dat wij een Touch Cruise hebben, wil zeggen dat we deze verkozen boven een ander model ;)

Verwijderd

WorkForce schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:52:
Ben erg geintresseerd in de HTC Touch Cruise. Het is alleen jammer dat mijn huidige abbo pas in juli dit jaar afloopt. Ik heb een hekel aan wachten. :( Dit topic hou ik in ieder geval goed in de gaten.
Wees maar blij...tegen de tijd dat jouw abbo afloopt dan ben je zo goed als verzekerd dat je direct een toestel krijgt...hier is nog 3/4 aan het wachten.

Zag btw dat gsmbestellen.nl de TC weer op de site heeft gezet met een verwachte leverdatum van 15 februari...nog een maand wachten dus :(

• hefi
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-10 08:14
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:40:

Oja, hoeveel zekerheid is er al dat er een oplossing komt voor het video-drivers-probleem?

Thx!
Normaal gaan de toestellen die in belgie geleverd worden ook gewoon Qwerty hebben, enkel de Franse uitvoering zal Azerty zijn.

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:10:
[...]
Ik moet dus helaas blijven wachten aangezien ze 0,0 respons geven op mijn vragen.
Dat heb ik met telecomadvies, geen respons terwijl ze me op de hoogte zouden houden over de levering. Nog niets mogen vernemen.

Iemand anders wel toevallig ?

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• brrrt
ik heb 'm net besteld bij bol.com, omdat ze me ervan overtuigden dat het binnen 3-5 werkdagen geleverd kon worden:
mijn email
Geachte heer, mevrouw,

Zover ik weet, is de levering van de HTC Touch Cruise UK versie momenteel uitgesteld tot week 4 of week 10 (er zijn verschillende berichten hierover). Echter staat op uw website dat de Engelstalige versie van de HTC Touch Cruise binnen 3-5 werkdagen leverbaar is, voor de prijs van € 519,00.
Klopt het dat u deze telefoon ook werkelijk kan leveren, of staat er een foutje op de site?
Ik ben namelijk zeer geïntresseerd in dit product.

Ik hoop spoedig wat van u te horen.

Met vriendelijke groet,

Bart van den Hengel

reactie

Geachte heer Van den Hengel,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 15 januari 2008.
De levertijden die op onze website staan krijgen wij door van onze leverancier. U mag er vanuit gaan dat u dit artikel ook inderdaad binnen de vermelde indicatieve levertijd geleverd wordt.
Mocht onze leverancier dit artikel niet binnen deze periode kunnen leveren, dan krijgt u spoedig na het plaatsen van de bestelling een bericht dat deze levertijd niet gehaald kan worden. Wij kunnen dan voor u navragen wanneer u dit artikel wel geleverd krijgt. Het is ook altijd mogelijk om uw bestelling te annuleren indien u vindt dat de levering van uw artikel te lang duurt.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Esmee Drijver

bol.com Klantenservice
www.bol.com
Ik kan 't dus nog altijd opzeggen wanneer 't toch langer duurt. Ik ben tevreden :)
Ik had gisteravond een mailtje gestuurd, en vandaag begin van de middag al gelijk een reactie in m'n mailbox. Zeer goede service, die van Bol.com!

Alleen jammer dat de HTC Touch Cruise vandaag ineens € 10,- duurder is geworden. Ik moest € 530,95 betalen, inclusief verzendkosten...

Maar ik kan niet wachten! Ik hoop dat ik 'm eind deze week, begin volgende week heb! :D

[ Voor 3% gewijzigd door brrrt op 16-01-2008 15:15 ]

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-10 17:18
Xanion schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:44:
Wie gaat er eigenlijk deel 2 opzetten?
J0YR1D3R schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:22:
Ik wil best deel 2 gaan opzetten hoor, gewoon een vervolg van deel 1. Maar tegenwoordig hoeft het geloof ik ook niet meer zo, al die delen :) Zoals je ziet gaat het gewoon goed en blijft de discussie levendig. Het N95 topic is 6x zo groot en wordt ook niet afgesloten. Lijkt mij prima zo..
Idd, al die delen, dan maakt het toch 0,0 onoverzichtelijk!
Hierboven staat een hele mooie knop QUICKSEARCH dat in 1 keer het hele topic doorzoekt!

w00t

• brrrt
Het volgende las ik net in het HTC TyTN II topic:
xplorer schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 02:12:
I spoke to HTC support in Australia last week and sent them 4 example movie files. The technician, Alper, called me yesterday after I sent a chaser email.

Here is a summary of what was discussed:

He was able to replicate the bad performance with the files sent. He escalated the issue to the HTC engineers who have also replicated the issue.

There is a ROM update coming for the phone, due around February. He thinks that this update will include video drivers but cannot 100% confirm that yet. He will keep me posted.

I suggested that he request HTC to update their website with information about the ROM upgrade and if it will include video drivers.

I think everyone will calm down a bit if HTC show that they will fix it.

David
Ik ga ervan uit dat deze ROM ook voor de TC beschikbaar komt? Allemaal goed nieuws hiero!

[ Voor 4% gewijzigd door brrrt op 16-01-2008 17:56 ]

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-11 01:17
Onderstaande artikel stond op de homepage van tweakers, lees een huiver........

Een aantal boze bezitters van HTC-smartphones eist via de website htcclassaction.org betere video- en touchscreendrivers van de fabrikant. De initiatiefnemers dreigen met gerechtelijke stappen als de drivers uitblijven.

HTC logoVolgens de klagers presteren diverse HTC-toestellen op basis van Qualcomms MSM7200- en MSM7500-chipsets zwaar onder de maat. In de MSM7200-chipset is onder andere de Imageon-gpu van ATI geïntegreerd, maar geoptimaliseerde drivers voor de beeldaansturing en het touchscreen zouden ontbreken.

De Windows-smartphones zouden daardoor soms aanvoelen alsof het OS gecrasht is. Bij het aanraken van het touchscreen, bijvoorbeeld om het volume van een draaiend videofilmpje aan te passen, bevriest het toestel kortstondig, zo ondervonden de klagende HTC-bezitters. Concurrerende toestellen met dezelfde Qualcomm-chipsets zouden de problemen niet kennen, zodat de drivers voor de tegenvallende prestaties verantwoordelijk moeten zijn.

HTC zou op de hoogte zijn van de trage smartphones, maar het bedrijf zou tot op heden nog geen concrete actie hebben ondernomen om de problemen op te lossen. Op GoT is inmiddels echter te lezen dat de technische afdeling van HTC de problemen met de videodriver heeft kunnen reproduceren en dat het bedrijf mogelijk in februari met een rom-update komt. Met het publiekelijk aankaarten van de trage HTC-toestellen hopen de klagers een stok achter de deur te hebben. Als de Taiwanese fabrikant niet met een oplossing op de proppen komt, zijn juridische stappen volgens hen onvermijdelijk.

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:31
Gaat idd nu allemaal weer even snel qua ontwikkelingen. Raad jullie ook allemaal aan XDA te volgen, echt heel "leuk" allemaal!

Maar ben benieuwd... als het echt februari gaat worden zal je mij nooit horen klagen... hoop alleen niet later want wil hem in februari toch wel echt gaan halen ;) (als dat sowieso mogelijk is dan natuurlijk)

• brrrt
maar wát willen ze ermee bereiken? Een stel amerikaanse tweakers die een groot taiwanees bedrijf aanklagen, omdat hun telefoon het niet super doet? Een bedrijf met dure advocaten etc.? Ik vraag me af of ze dag aan winnen, en het lijkt me beter om dat geld voor de rechtzaak in een nieuwe driver te stoppen ofzo...

Ik snap echt niet waarom er niks met dit probleem gedaan wordt eigenlijk... HTC weet ervan!

• FabianNL
brrrt schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:27:
maar wát willen ze ermee bereiken? Een stel amerikaanse tweakers die een groot taiwanees bedrijf aanklagen, omdat hun telefoon het niet super doet? Een bedrijf met dure advocaten etc.? Ik vraag me af of ze dag aan winnen, en het lijkt me beter om dat geld voor de rechtzaak in een nieuwe driver te stoppen ofzo...

Ik snap echt niet waarom er niks met dit probleem gedaan wordt eigenlijk... HTC weet ervan!
Kleine quote van de site (die je zelf ook heel makkelijk had kunnen vinden natuurlijk ;))
What about this lawsuit?

This site has been created because HTC so far has done nothing. We hope this site will get some publicity and more people will be aware of these issues. The more people who know, the more people who can contact to HTC and their mobile service providers. The more people who contact HTC, the higher priority these issues will get. The more people who contact their mobile service providers, the more chance there is the providers themselves will complain to HTC. If that happens, you can be almost sure HTC will correct this issue.

However, there must always be a backup plan. For if the above doesn't work, we are still stuck with underperforming devices. This is why we are investigating a possible class action lawsuit against HTC. This will again raise public awareness, and maybe, just maybe, we can force HTC to take action this way. See the lawsuit page for more information on this. Note that if you are a lawyer we can most certainly use your help on this as well!

Ultimately though, this site is about getting the issues resolved, and publicity is the best way to do that right now. If a class action suit is required to get that far, then that is exactly what we plan to do.
/Edit: mensen, Slashdot/Digg die site allemaal even aub! Heeft iedereen voordeel aan, incl jullie zelf dus...

[ Voor 3% gewijzigd door FabianNL op 16-01-2008 20:32 ]

• brrrt
FabianNL schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:30:
Kleine quote van de site (die je zelf ook heel makkelijk had kunnen vinden natuurlijk ;))
Dat had ik gelezen ja, alleen betwijfel ik of het ook werkelijk zin zal hebben... Aangezien wij als afnemers maar relatief "klein" zijn (ookal zijn er ruim 4200 petities ondertekend) in vergelijking met een groot bedrijf als HTC.

Het schijnt trouwens dat er al meerdere HTC insiders hebben gezegd dat ze in februari een nieuwe rom gaan publiceren, dus ik houd m'n hart vast...

Verwijderd

Oja, over het scherm...ik had voor mijn huidige gsm (niet echt kwalitatief) een Samsung D600 met QVGA-scherm, waarover ook de Cruise beschikt. Nu, op mijn samsung was dat wow, maar wat op een scherm van 2,8"? Is VGA iets wat je écht mist, of is de beeldkwaliteit meer dan gemiddeld?

• CLB
  • Niet online

CLB

Ligt inderdaad aan de grootte en 't aantal pixels...
Net 'n iPod Touch gezien met 480x320 pixels en dat is alweer stuk beter...
PDA's achja live with it, of ga op zoek naar moeilijk verkrijgbare VGA-scherm PDA's

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:11
Dit lijk me echt een geweldige telefoon, ik twijfel nog tussen de LG Viewty, Nokia N95 en de HTC Touch Cruise, toen ik de Touch Cruise nog niet gezien had twijfelde ik enkel tussen de Viewty en de N95 over de volgende punten:
- GPS
- Wifi
- Touch screen
Toen ik de Touch Cruise tegen kwam leek ik bijna direct mijn keuze gemaakt te hebben maar toen kwam ik er achter dat er geen enkel lampje op zit ter verlichting van de camera. Hierdoor twijfel ik weer, hadden ze er niet gewoon een simpel lampje in kunnen drukken |:( (zoals in die oude Sony Ericsson walkman phones), zou de keuze een stuk makkelijker maken.

Verwijderd

De enige die dan in mij opkomt (met VGA) is de X800 (E-Ten), maar die is trager en kan geen HCSD kaartjes aan...hmm twijfels tussen wachten op een mogelijke VGA-opvolger bij HTC of de Cruise.

• Jan Jaap
  • Laatst online: 20:45
XhaiKhaL schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:42:
Dit lijk me echt een geweldige telefoon, ik twijfel nog tussen de LG Viewty, Nokia N95 en de HTC Touch Cruise, toen ik de Touch Cruise nog niet gezien had twijfelde ik enkel tussen de Viewty en de N95 over de volgende punten:
- GPS
- Wifi
- Touch screen
Toen ik de Touch Cruise tegen kwam leek ik bijna direct mijn keuze gemaakt te hebben maar toen kwam ik er achter dat er geen enkel lampje op zit ter verlichting van de camera. Hierdoor twijfel ik weer, hadden ze er niet gewoon een simpel lampje in kunnen drukken |:( (zoals in die oude Sony Ericsson walkman phones), zou de keuze een stuk makkelijker maken.
Hmm, als je echt fatsoenlijke foto's wilt maken is de Touch Cruise sowieso geen aanrader. Camera reageert vooral bij minder licht echt heel traag, en de kwaliteit van de foto's is ook niet echt geweldig.

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:57:
De enige die dan in mij opkomt (met VGA) is de X800 (E-Ten), maar die is trager en kan geen HCSD kaartjes aan...hmm twijfels tussen wachten op een mogelijke VGA-opvolger bij HTC of de Cruise.
Je hebt ook nog de Toshiba G900 - Pocket PC Phone
Met 'n 800x480 schermpje best chill, maar niet verkrijgbaar en zo groot als je onderarm :9

• XhaiKhaL
Jan Jaap schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:58:
[...]

Hmm, als je echt fatsoenlijke foto's wilt maken is de Touch Cruise sowieso geen aanrader. Camera reageert vooral bij minder licht echt heel traag, en de kwaliteit van de foto's is ook niet echt geweldig.
De foto's hoeven voor mij niet van geweldige kwaliteit te zijn, maar met de Touch Cruise kan je gewoon geen foto's maken tijdens een avondje uit ofzo. Ook is een lichtje erg handig als je 's avonds thuis komt en je bent op zoek naar de juiste sleutel :P.

• CLB
  • Niet online

CLB

Draai je je telefoon toch om en schijn je op je sleutelbos :?

• XhaiKhaL
CLB schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:19:
Draai je je telefoon toch om en schijn je op je sleutelbos :?
Maar toch..

Ook eens kijken naar de E-Ten X600 en X800 (even snel gekeken en hebben touch screen, gps en wifi).
Edit: of misschien zelfs de E-Ten X500+

[ Voor 6% gewijzigd door XhaiKhaL op 17-01-2008 00:02 ]

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10 13:20
XhaiKhaL schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:29:
[...]

Maar toch..

Ook eens kijken naar de E-Ten X600 en X800 (even snel gekeken en hebben touch screen, gps en wifi).
Edit: of misschien zelfs de E-Ten X500+
Die zijn wel heel lelijk en... zij hebben zo hun eigen problemen ;)

Verwijderd

Zo ik heb weer een nieuw leuk filmpje gevonden op jouwntube !
Is leuk gedaan zeker omdat ze hem uit de doos halen enz enz !

( uiterraad hebben ze hem al wel gebruikt )

Geniet, maar doe dat zeker niet met mate.
En Klik Hier

• brrrt
XhaiKhaL schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:42:
- GPS
- Wifi
- Touch screen
Als je goede GPS wilt, is de N95 sowieso geen aanrader. 't Schijnt dat de GPSantenne in de N95 ronduit bagger is.
En dat van het lampje bij de camera: De TC moet je niet kopen vanwege de geweldige foto's. Daarvoor vind ik dat je een camera moet kopen (heb nu een SE k800i, en zelfs die vind ik niet geweldige foto's maken, en deze is erop gespecialiseerd!). Dat er geen lampje op zit voor het zoeken naar je sleutels, kan je ook makkelijk het scherm gebruiken, deze geeft ook zat licht.
Ik denk dat je al die telefoons gewoon vastgehouden moet hebben, na de specificaties te hebben vergelijkt, en zo op je keuze uit moet komen. Ik ben voor 100% voor de cruise gevallen :)

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-11 11:52
Amen :)

Als je goede foto's wilt maken koop je toch gewoon een Digitale SLR? Ben je in een keer klaar. Als je een PDA met telefoon wilt koop je de HTC Touch Cruise, simple as that.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Verwijderd

Vandaag is er op de site van het Algemeen Dagblad al een item verschenen over de TC. Apparaat komt dus ook al onder de aandacht bij het grotere publiek. Er is tevens een filmpje te zien waarin de Nederlandse vertegenwoordiger zich verontschuldigd voor de uitstel van de levering EN aangeeft wanneer het toestel op de Nederlandse markt verschijnt. Verder laat hij een korte demo zien met de mogelijkheden van het toestel. Ik wil dat ding hebben 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 04:35:
Zo ik heb weer een nieuw leuk filmpje gevonden op jouwntube !
Is leuk gedaan zeker omdat ze hem uit de doos halen enz enz !

( uiterraad hebben ze hem al wel gebruikt )

Geniet maar doe dat zeker niet met mate.
En Klik Hier
Waar is het hoesje? :9

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:49:
Vandaag is er op de site van het Algemeen Dagblad al een item verschenen over de TC. Apparaat komt dus ook al onder de aandacht bij het grotere publiek. Er is tevens een filmpje te zien waarin de Nederlandse vertegenwoordiger zich verontschuldigd voor de uitstel van de levering EN aangeeft wanneer het toestel op de Nederlandse markt verschijnt. Verder laat hij een korte demo zien met de mogelijkheden van het toestel. Ik wil dat ding hebben 8)7
Leuk stukje! Mis alleen het deel over de slechte afspeelkwaliteiten van video. Gemiste kans. Eind januari is de Cruise dus weer leverbaar? Anders bellen we met z'n allen Mark Moons bellen? ;)

• Pinobigbird
  • Laatst online: 18:01

Pinobigbird

doesn't share food!

Lol, er wordt naar dit topic gelinkt:
Er gaat een hardnekkig gerucht dat de Qualcomm processor in het mobieltje door een ander bedrijf (Broadcom) gepatenteerd is.
Bíjna goed...* Pinobigbird mompelt iest over klok en klepel

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• FabianNL
Wat mij wel even opvalt in het filmpje:

"De Opera browser, die ook meekomt..."

Ha! Toch een gratis Opera Mobile meegeleverd?! :D

/edit: en "We zijn ze nu aan het produceren en worden zeer binnenkort uitgeleverd". Dus gewoon week 9 of toch eerder?

[ Voor 30% gewijzigd door FabianNL op 17-01-2008 10:43 ]

• brrrt
ER IS EEN ANTWOORD VAN HTC OVER DE QUALCOMM CHIP!

linkje
linkje 2
It seems that HTC may finally be addressing our pleas for real video drivers (as seen in this http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=359967 glorious post). However, it seems HTC needs our feedback. Each and every one of you should log on to http://member.htc.com/CustomerService/CS_Mail.aspx and submit a complaint about your video performance on your device. Here is what Shadow7789 sent them:
Hello,

Thank you for your inquiry

We here at HTC definitely understand your concern about being able to use your device to its full potential. In this case regarding the video rendering capabilities of your AT&T Tilt.

HTC has received similar feedback from other users and we are currently collecting examples to assist us in developing a fix. We request that you provide us with the following information about your device so that we can further investigate it. Please include:

• Your full name:
• Mobile number:
• IMEI:
• P/N:
• S/N:
• ROM Version:
• Details of issue:

Please provide a detailed account of the issue that you have experienced, which includes:

• Program used
• File size
• File format/encoding
• Resolution
• Video scaling (50%, 100%, full screen, etc.)
• Any other details that you believe to be relevant

We apologize if this issue has caused you any consternation. Please provide us with the above information at your earliest convenience.

HTC Technical Support
http://www.america.htc.com
http://www.htcwiki.com
http://www.cingular.com/support/
Eindelijk! :D
Dus nu allemaal even een mailtje sturen naar HTC met de problemen. Er zijn al meerdere mensen die dit mailtje terug hebben gehad, dus ze zijn er dus ECHT mee bezig! :D

• batumulia
Mooi, eindelijk komt er schot in de zaak :). Nou hopen dat ze een beetje snel programmeren en de fix snel op de markt brengen.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Heel erg goed nieuws. Ik was al aan het zoeken naar een andere telefoon om eventueel aan te schaffen, kwam daarbij niks tegen wat te vergelijken valt met de Cruise. Dus als had al bijna de keuz gemaakt om maar weer een telefoon te kopen in plaats van een smartphone. Nu nog hopen dat ze in februarie weer leverbaar zijn, abbo verlengen + PIT (snelheids verhoging van T-Mobile komt voor mij ook goed optijd) en ben ik helemaal gellukig. Als ben ik ook erg benieuwd naar de eerste Android phones, en Windows Mobile 7 maargoed zo blijf je natuurlijk bezig met wachten.

• brrrt
Als we 't AD berichtje mogen geloven... Mark Moons heeft ons zekerheid gegeven dat eind deze maand de PDA op de markt is. Ze zijn nu bezig met de productie, dus het kan makkelijk dat ze over een aantal weekjes al in de schappen liggen :)

Verwijderd

Wel grappig dat ze in het stuk van AD refereren naar smartphonestunts.nl. Volgens de hyperlink is het eind januari, maar je wordt vervolgens doorgelinkt naar smatphonestunts.nl en daar staat week 9 :S
Klein foutje dus :P

Verwijderd

Vraagje...
Heb per ongeluk het HTC today verwijderd...
Dus die met die klok enzo.

Maar ik krijg hem niet terug...heb wel die hele handel van DaanO gedownload...maar welke moet ik nu installeren om die klok terug te krijgen...?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:17:
Vraagje...
Heb per ongeluk het HTC today verwijderd...
Dus die met die klok enzo.

Maar ik krijg hem niet terug...heb wel die hele handel van DaanO gedownload...maar welke moet ik nu installeren om die klok terug te krijgen...?
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:38:
Je kunt onder instellingen/vandaag/items alle scherm-plugins (dus ook HTC today) aan en uit zetten. Hoef je volgende keer geen hard reset meer te doen :)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Thanks...
Maar het gebeurde via m'n pc. Ik klikte waarschijnlijk op uninstall ofzo, waarna hij de Home plugin begon te deinstalleren...
Nu heb ik dus op de plaats van de Home plugin (klok, weer, links etc) een grijs leeg vlak.

Verwijderd

ah, heb hem...:
http://www.allaboutphones.../viewtopic.php?f=48&t=343

even opnieuw geinstalleerd.

Verwijderd

"Onmisbare software"

Ik heb sinds 1 week mijn eerste windows mobile telefoon, de HTC Cruise. Ik ben op zoek naar allerlei programma's die HTC today kunnen aanvullen

Kunnen jullie als meer ervaren windows mobile gebruikers vertellen welke programma's handig zijn om erop te zetten ?? / welke programma's jullie erop hebben gezet ?? :)

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-11 21:19

CSB

:D

EINDELIJK Uitsluitsel van HTC zelf. De big cheese van HTC BeNeLux himself zegt eind Januari. Kan ik nog mee leven. Alles beter dan week 9.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• FabianNL
brrrt schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:53:
ER IS EEN ANTWOORD VAN HTC OVER DE QUALCOMM CHIP!

linkje
linkje 2

[...]

[...]

Eindelijk! :D
Dus nu allemaal even een mailtje sturen naar HTC met de problemen. Er zijn al meerdere mensen die dit mailtje terug hebben gehad, dus ze zijn er dus ECHT mee bezig! :D
Ok, waar zie jij staan dat ze er al ECHT mee bezig zijn? Tot nu toe is het gewoon een uitgebreidere mail dan anders die ze standaard terug sturen. Je kan vinden (vooral hopen eigenlijk) dat dit te maken heeft met het toegeven aan het gebrek aan drivers, je kan het ook zien als gewoon een nieuwe mail and that's it.

Ik hoop ook met je mee hoor dat HTC nu eindelijk eens iets gaan doen, denk persoonlijk ook dat dat nooit heel lang meer kan duren (staat nu weer op een redelijk grote site: http://www.reghardware.co.uk/2008/01/17/htc_chipset_anger/ ) alleen ik zie hier nog geen officiële aankondiging in.

• brrrt
FabianNL schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:32:

Ok, waar zie jij staan dat ze er al ECHT mee bezig zijn? Tot nu toe is het gewoon een uitgebreidere mail dan anders die ze standaard terug sturen. Je kan vinden (vooral hopen eigenlijk) dat dit te maken heeft met het toegeven aan het gebrek aan drivers, je kan het ook zien als gewoon een nieuwe mail and that's it.

Ik hoop ook met je mee hoor dat HTC nu eindelijk eens iets gaan doen, denk persoonlijk ook dat dat nooit heel lang meer kan duren (staat nu weer op een redelijk grote site: http://www.reghardware.co.uk/2008/01/17/htc_chipset_anger/ ) alleen ik zie hier nog geen officiële aankondiging in.
Ik zie 't niet zo super zwart in. HTC stuurt nu naar meerdere mensen een mailtje met excuses voor de problemen, en dat ze er wat mee gaan doen. Ze willen nu weten waar de problemen zich voordoen, zodat ze kunnen gaan kijken of dit na de nieuwe rom nog steeds fout gaat. Waarom zou HTC mensen valse hoop gaan geven? Dat is al helemaal een slechte verkooptechniek (nog slechter dan hun klachten negeren wat ze eerst deden). Als ze willen dat ze uiteindelijk failliet gaan, moeten ze hier niks mee doen nee... Het lijkt me dus zwaar belachelijk als dit allemaal maar "een simpele email is waar HTC toch niks mee doet".
Ze weten dat er duizenden mensen klagen over de slechte drivers, en dat er betere drivers ge-eist worden en dat er anders een rechtzaak komt... Waarom zouden ze er dan niks mee doen?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heeft er iemand een foto waarbij je een rdp sessie naar je windows bak hebt gestart. Wil wel eens weten of het te doen is met zo'n relatief lage resolutie.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• XhaiKhaL
Zouden ze niet eind februari bedoelen? Aangezien er gelinkt wordt naar de site van smartphonestunts waar dat ding vanaf week 9 per weer leverbaar is.

• brrrt
XhaiKhaL schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:31:
Zouden ze niet eind februari bedoelen? Aangezien er gelinkt wordt naar de site van smartphonestunts waar dat ding vanaf week 9 per weer leverbaar is.
maar die gast van HTC Nederland had 't in 't filmpje zelf over eind januari, en dat 't niet nog 10 weken zou duren... Dus ben aardig zeker dat ze eind januari bedoelen :)

Verwijderd

Verdorie het hoesje !
Ik wist dat er iets niet klopte ! :P

Maar over die uitstel ....
Ik denk dat de meeste toestellen wel geleverd worden rond week 9.
Aangezien de trassport enz enz
Ik zal eens een mailtje sturen naar Smartphonestunts.nl
Kijken wat die mensen er van zeggen !

Gr

• FabianNL
brrrt schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:42:
[...]

Ik zie 't niet zo super zwart in. HTC stuurt nu naar meerdere mensen een mailtje met excuses voor de problemen, en dat ze er wat mee gaan doen. Ze willen nu weten waar de problemen zich voordoen, zodat ze kunnen gaan kijken of dit na de nieuwe rom nog steeds fout gaat. Waarom zou HTC mensen valse hoop gaan geven? Dat is al helemaal een slechte verkooptechniek (nog slechter dan hun klachten negeren wat ze eerst deden). Als ze willen dat ze uiteindelijk failliet gaan, moeten ze hier niks mee doen nee... Het lijkt me dus zwaar belachelijk als dit allemaal maar "een simpele email is waar HTC toch niks mee doet".
Ze weten dat er duizenden mensen klagen over de slechte drivers, en dat er betere drivers ge-eist worden en dat er anders een rechtzaak komt... Waarom zouden ze er dan niks mee doen?
Ja, ok, geef ik je ergens wel gelijk in. Ik ben alleen zo bang dat er gewoon nog steeds niks gebeurd... Dit aangezien er al maanden lang klachten komen en HTC het tot nu toe simpelweg genegeerd heeft. Maar hopelijk heb je idd gelijk en is dit dan eindelijk het officiële bericht waar we op zaten te wachten, ik hoop het _/-\o_

/Edit: er komen wel steeds meer hoopvolle berichten binnen, vooral de volgende klinkt erg goed:
just called htc customersupport also(lol)

the guy was from the uk helpdesk (joe something)
and he told me he had an email from taiwan this week that said that htc was sorry for the problems and that there were so many phones sold that a recall wasn't possible anymore but they are going to fix this really fast there will be an update on the htc e club
i also asked him if he would forward the email but that he could not because it was for internal use only...
but all and all good news i geuss that they now know of the issue and are reconising us customers.
this joe dude also said that he heard of the bounty we all collected for the laggy driver and that he was noticed by another collegue about it so the word is spreading!!!
also he slipped out something about an update of windows mobile in februari wm 6.1???
that's also good news...
he also told me to make a video of the problems and put it out on youyube and give them the url so that they could watch it because he said all the people that are saying on a forum they are facing problems but there are not enough evidence videos of this...so start making video's and put them out
and give them a call with the url of it so they can see it's really a problem
well thats my experience whith htc customer support
bron: http://forum.xda-develope...p?p=1825370&postcount=172

[ Voor 37% gewijzigd door FabianNL op 17-01-2008 17:58 ]

Verwijderd

Ik snap niet waar iedereen zich druk om maakt. Alsof die videoplayback het einde van de wereld betekent.... maarja.. gun die beste mensen de tijd. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd...

• FabianNL
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:21:
Ik snap niet waar iedereen zich druk om maakt. Alsof die videoplayback het einde van de wereld betekent.... maarja.. gun die beste mensen de tijd. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd...
Ik ben wel van plan om regelmatig een videotje erop te bekijken, af en toe een game erop te spelen maar ook gewoon normaal te kunnen surfen op het web lijkt me toch wel handig.

Want je merkt het dus eigenlijk constant en overal hè!
Zie ook deze link voor meer info.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:00
je betaalt aardig wat geld voor een apparaat met een goede processor en een aardige 3d-chip. Het is dan gewoonweg treurig dat een filmpje niet goed loopt. Daar maken mensen zich druk om, en k geef ze gelijk. Ik koop het device pas wanneer deze problemen zijn opgelost :)

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Wat is er zo speciaal aan de Nederlandse versie van deze phone.
De engelse versie van wm6 draait toch ook beter?

Zou hem namelijk willen bestellen maar weet zo echt niet of er veel verschil in de uk en nl versie zit.
Op de Taal na.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

• brrrt
De taal zorgt voor gemak :)
Als men alleen maar NL gewend is, qua telefoon en computer thuis, gaan ze sneller voor de NL versie. Zeker ook als Engels niet hun specialiteit is.
De UK versie heeft sneller updates, komt overeen met de meeste programma's die je erop zet, heeft geen mislukte vertalingen etc. Alleen moet je dan wel een Nederlandse xt9 erop zetten, die al bestaat, dus makkelijk zat :)

• batumulia
En niet alleen dat, wat denk je van applicaties die 3d gebruiken, ook die lopen niet goed. Voor een apparaat van 600 euro mag er best wel wat tegenover staan en zeker als het apparaat ook nog als "Ultimate multimedia experience" word geadverteerd.

Verwijderd

batumulia schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 08:29:
[...]

En niet alleen dat, wat denk je van applicaties die 3d gebruiken, ook die lopen niet goed. Voor een apparaat van 600 euro mag er best wel wat tegenover staan en zeker als het apparaat ook nog als "Ultimate multimedia experience" word geadverteerd.
Prima, maar alles heeft zijn tijd nodig. Ik bedoel, kijk eens hoe lang ze er over gedaan hebben voordat de volle capaciteiten van de PS2/PS3 benut KONDEN worden... gun ze gewoon wat tijd. Dat komt allemaal goed.

Einde discussie, nu weer OT.

• CLB
  • Niet online

CLB

Vind ik niet 8)7 :X
Ik koop toch ook geen digitale fotocamera met een 20MP sensor, 'maarja de eerste drie jaar kun je er maar 10MP foto's mee maken... Die extra 10MP komen nog wel, ja zal in de toekomst ergens'

Als ik 'n HTC Touch Cruise koop wil ik gewoon filmpjes. 3D spellen en dergelijke goed af kunnen spelen!

Als ik zeker weet dat er binnen 2 maanden goede degelijke drivers uitkomen die deze problemen oplossen kan ik de aanschaf ook nog wel beargumenteren van 'over 2 maanden zal hij perfect werken'

Maar 'n toestel kopen van 600,- met 'ja in de toekomst wordt alles beter' komt/ gaat er bij mij niet in :N

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 11:15:
Vind ik niet 8)7 :X
Ik koop toch ook geen digitale fotocamera met een 20MP sensor, 'maarja de eerste drie jaar kun je er maar 10MP foto's mee maken... Die extra 10MP komen nog wel, ja zal in de toekomst ergens'

Als ik 'n HTC Touch Cruise koop wil ik gewoon filmpjes. 3D spellen en dergelijke goed af kunnen spelen!

Als ik zeker weet dat er binnen 2 maanden goede degelijke drivers uitkomen die deze problemen oplossen kan ik de aanschaf ook nog wel beargumenteren van 'over 2 maanden zal hij perfect werken'

Maar 'n toestel kopen van 600,- met 'ja in de toekomst wordt alles beter' komt/ gaat er bij mij niet in :N

offtopic maar wel vista op je pc draaien lol :P

• J-P
  • Laatst online: 01-11 20:57

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:25:
"Onmisbare software"

Ik heb sinds 1 week mijn eerste windows mobile telefoon, de HTC Cruise. Ik ben op zoek naar allerlei programma's die HTC today kunnen aanvullen

Kunnen jullie als meer ervaren windows mobile gebruikers vertellen welke programma's handig zijn om erop te zetten ?? / welke programma's jullie erop hebben gezet ?? :)
Kijk eens in dit topic [PocketPC] Onmisbare Freeware / Free-to-try / Trial software daar staat van alles en nog gratis ook.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 10:31:
[...]

Prima, maar alles heeft zijn tijd nodig. Ik bedoel, kijk eens hoe lang ze er over gedaan hebben voordat de volle capaciteiten van de PS2/PS3 benut KONDEN worden... gun ze gewoon wat tijd. Dat komt allemaal goed.

Einde discussie, nu weer OT.
Het nalaten van het installeren/aanschaffen van een driver is toch wel anders dan een geheel nieuw hardware platform opzetten en daar spelletjes omheen gaan programmeren. Als jij een nieuwe, dure videokaart koopt maar je kan er nog geen fatsoenlijke film op kijken en je moet werken in 800x600, vind je het dan nog acceptabel? Of zeg je dan ook, ach, gun die arme fabrikant toch wat tijd, die driver komt wel! Ik verwacht van een telefoon van 600 euro die inderdaad als multimedia apparaat verkocht word dat hij een film moet kunnen spelen zonder stotteren. Ik gebruik die functie niet, maar ik mag wel verwachten dat hij het kan
Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.