HTC Touch Cruise - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste
Acties:
  • 221.195 views sinds 30-01-2008

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:44
heb sinds gister mjin touch cruise binnen..met een 8 gb microSD .. 8) dat ruleerd man!

Dus gister meteen coreplayer 1.1.3 geinstalleerd, en met pocketdivxencoder 0.3.96 filmpies omgezet..en alles op de microSD kaartje gezet. Ik was harstikke blij totdat ik een wou gaan bekijken :9

Krijg ik een foutmelding van coreplayer.. MPEG-4 niet ondersteund? 8)7 .. met TCMP gaat het wel goed.. whatthe. Iemand enig idee,..op de coreplayer website wordt aangegeven dat ze mpeg-4 ondersteunen?...

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

• Beckero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-05-2023
Ik heb sinds zaterdag mijn Touch Cruise en ben er heel tevreden over. Ik wil wel nog iets navragen aan jullie want er is toch iets dat mij bezorgd maakt.
Ik schets even de situatie.
Het gaat over het totale scherm(dus beeld inclusief de rand waar onderaan het htc logo staat en met de secundaire camera in enzo). Volgens mij is het de bedoeling dat dit scherm zo goed als naadloos overgaat in de 'plastieken' behuizing.
Nu de rechterkant zit het scherm iets lager (als je met het pennetje van links naar recht gaat zl je merken dat het even blijft haperen aan de rand, of voel even met je vinger). Dit is volgens mij normaal (het is echt miniem).
Nu onderaan links komt het scherm bij mij iets boven de rand uit. Als ik in het midden links met het pennetje druk, dan beweegt het scherm ook wat mee. Je ziet het erg moeilijk, maar als het stil is hoor je dat er een minimale speling opzit. Nu wou ik aan jullie vragen (wie er ook zo een toestelletje in zijn bezit heeft) of het mogelijk is om dit bij jullie even te controleren.
Aangezien het een niet erg duidelijk 'mankement' is, weet ik niet of er effectief iets mis mee is. Aan de andere kant denk ik, wat het dan zou zijn na een paar maand.

Je zal wel goed moeten kijken want op het eerste zicht is er niet echt iets mis.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

• Kievit1964
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-03 17:47
Youtube: Heb beide programmaatjes geinstalleerd en ingsteld.

In ytpocket gaat het nu goed.

Wanneer ik echter op een filmpje klik bij m.nl.youtube.com opent hij de standaard streamer ipv TCPMP en krijg ik de foutmelding: 'verbinding mislukt'.
Moet ik de standaard player eruit gooien? en zoja hoe?

Ik kom niet in youtube.com omdat hij automatisch doorgestuurd wordt naar m.youtube.com. Is dit te veranderen?

[ Voor 4% gewijzigd door Kievit1964 op 14-02-2008 11:19 ]

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:42
Ik mis in deze hele thread info over de accesoires die toch regelmatig hier besproken worden.

Bij deze een overzicht en wellicht dat de TS deze in openingspost wilt opnemen.

HTC Audio Adapter - 3.5mm - with stereo headset
Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=57440&dimensionid=1&shopid=2
Met de HTC Audio Adapter kunt u ieder hoofdtelefoon met een 3,5 mm op uw HTC aansluiten. Steek de adapter in de ExtUSB-aansluiting van uw HTC en plug uw hoofdtelefoon in het verloopstukje.

HTC Bluetooth A2DP Headset
Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=45567&dimensionid=1&shopid=2
Met deze originele HTC Bluetooth A2DP Headset luistert u draadloos naar al uw favoriete muziek in hi-fi stereo kwaliteit, terwijl u op hetzelfde moment handsfree bereikbaar blijft. Zodra er een gesprek binnenkomt wordt de muziek gepauzeerd, zodat u zelf kunt beslissen of u het gesprek aanneemt of met de muziek verder gaat.

De headset is geschikt voor de HTC TyTN, HTC MTeoR, HTC S620, HTC S310, HTC P3300, HTC P3600, HTC P4350, Qtek 8310, Qtek 8500, Qtek 9000, Qtek 9100 en elk ander toestel welke voorzien is van Bluetooth A2DP. Dankzij de standaard 3,5 mm stereo jackplug kunt u uw favoriete koptelefoon gebruiken.
De HTC Bluetooth A2DP Headset staat garant voor 6 uur muziek (ook 6 uur spreektijd) en staat 150 uur standby.

De headset ondersteunt de volgende functies:
  • gesprek aannemen/beëindigen/weigeren
  • nummerherhaling
  • geluid dempen
  • wachtgesprek
  • volumeregeling
  • wisselen tussen toestel-/handsfree-modus
  • A2DP- en AVRCP-profielen voor draadloos stereogeluid en bediening
HTC Car Charger
Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=57422&dimensionid=1&shopid=2
Houdt uw PDA ook onderweg op spanning met deze originele HTC autolader. Deze autolader past op een standaard 12V-sigarettenaansteker.

HTC Wired Remote Control (black)
Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=48209&dimensionid=1&shopid=2
Met de HTC Wired Remote Control heeft u al uw belangrijke functies binnen handbereik, zelfs met de telefoon in uw broekzak. Deze remote control heeft volumeknoppen, toetsen voor het afspelen van uw multimedia en knoppen voor het aannemen en weigeren van gesprekken. Met de stevige clip hangt u hem stijlvol weg aan uw kleding.

De ingebouwde microfoon zorgt ervoor dat u ook handsfree kunt bellen. Geen HTC headsets meer verplicht, u heeft nu alle keus. Steek uw favoriete headset met standaard 3,5 mm jack aansluiting in deze afstandbediening. Deze remote control versterkt ook uw FM-radiosignaal.

[ Voor 87% gewijzigd door toxict op 14-02-2008 10:29 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zit in die dan nog wel de radio/FM antenne verwerkt eigenlijk?

[ Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 14-02-2008 10:24 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• MarlonX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 13:32
Ik heb de TC nu een week, en ik hij doet alles eigenlijk fantastisch. _/-\o_
Alleen als ik TomTom gebruik in de auto, gaat de batterij wel erg hard leeg. Nu zag ik bij Halfords een auto-oplader liggen van Globo'comm voor de TomTomONE/Navman/MIO voor 15 euro met gewoon een usb stekker eraan.
Ik kan deze toch ook gebruiken voor mijn TC? USB opladen is toch voor alle apparaten hetzelfde? Of niet? Iemand ervaring met deze oplader?

• toxict
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:24:
Zit in die dan nog wel de radio/FM antenne verwerkt eigenlijk?
Die FM Antenne is je koptelefoon.
Is niet een aparte kabel in je koptelefoon...maar de snoeren die naar je oordopjes gaan.
Die heeft dus een dubbele functie zeg maar.
Werkt gewoon.

• toxict
MarlonX schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:29:
Ik heb de TC nu een week, en ik hij doet alles eigenlijk fantastisch. _/-\o_
Alleen als ik TomTom gebruik in de auto, gaat de batterij wel erg hard leeg. Nu zag ik bij Halfords een auto-oplader liggen van Globo'comm voor de TomTomONE/Navman/MIO voor 15 euro met gewoon een usb stekker eraan.
Ik kan deze toch ook gebruiken voor mijn TC? USB opladen is toch voor alle apparaten hetzelfde? Of niet? Iemand ervaring met deze oplader?
Ik moet het nog proberen, maar zelf heb ik een iPod charger voor in de auto.
Is een sigarettenaanstekerding met een USB aansluiting.
Daar zou ik dus gewoon die TC Mini-USB kabel in kunnen prikken en zo de boel opladen.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 00:37
Ik heb het filmpje bekeken en zie dat hij tijdens het afspelen van muziek door zijn mail etc gaat. Bij mij werkt dat dus niet! Ik start muziek op en ga met de FLO weer naar het snel menu. Ik zie dan dat mij nummer word afgespeeld en hoor het nummer. Ik kan dan nog wel tussen die menuutjes switchen. Maar zodra ik mijn foto's open en ze vergroot stopt de muziek, wanneer ik sms of email open stopt de muziek direct! Hebben anderen hier ook last van of blijft de muziek constant afspelen, wat je ook doet?

Kan me niet voorstellen dat het aan het geheugen ligt...

Geheugen gebruik gemiddeld 43%

- Opslag totaal: 111.05 vrij: 81.41
- Programma totaal: 100.77 vrij: 58.01

EDIT: Heel vreemd, ik heb Oxios Hibernate 1.4 en pmCleaner verwijdert en nu kan ik wel muziek afspelen en andere functies tegelijk... :? Zal wel een 1 of ander conflict geven ofzo...

[ Voor 12% gewijzigd door Monda op 14-02-2008 11:07 ]

PSN: Mondaatje

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Sinds gisteren ben ik in het bezit van de TC :)
Nu heb ik 2 vraagjes, hoe maak ik van de agenda knop linksonderin een knop naar de berichten?
En op de een of andere manier doet tomtom moeilijk met het geluid, hij schakelt dit telkens uit.
Is op zich niet erg maar hoord niet zo.
wie helpt mij?

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Fonta schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:08:
Nu heb ik 2 vraagjes, hoe maak ik van de agenda knop linksonderin een knop naar de berichten?
En op de een of andere manier doet tomtom moeilijk met het geluid, hij schakelt dit telkens uit.
Is op zich niet erg maar hoord niet zo.
wie helpt mij?
Ik heb inderdaad ook last van dat TomTom niet automatisch de stem laat horen. Pas naar het drukken op de meterstand hoor je de stem :s. Hoort dit zo of is dit ergens in te stellen?

Bij mij geeft ie ook eerst een paar seconde aan dat ie geen GPS apparaat kan vinden. Is dit bij iedereen zo of staat bij mij een instelling verkeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door radem205 op 14-02-2008 11:14 ]

• TweakMarkster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
Het zou kunnen via een register tweak. Denk dat je dit op xda-developers.com kunt vinden.
Maar waarom gebruik je niet de zilverknop linksonder? Die gaat ook naar berichten.

• TweakMarkster
radem205 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:13:
[...]
Bij mij geeft ie ook eerst een paar seconde aan dat ie geen GPS apparaat kan vinden. Is dit bij iedereen zo of staat bij mij een instelling verkeerd?
Klopt. De GPS moet eerst nog opgestart worden en daarna kan TomTom met hem de connectie aangaan. En dat duurt eventjes.

• TweakMarkster
Beckero schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:24:
Ik heb sinds zaterdag mijn Touch Cruise en ben er heel tevreden over. Ik wil wel nog iets navragen aan jullie want er is toch iets dat mij bezorgd maakt.
Ik schets even de situatie.
Het gaat over het totale scherm(dus beeld inclusief de rand waar onderaan het htc logo staat en met de secundaire camera in enzo). Volgens mij is het de bedoeling dat dit scherm zo goed als naadloos overgaat in de 'plastieken' behuizing.
Nu de rechterkant zit het scherm iets lager (als je met het pennetje van links naar recht gaat zl je merken dat het even blijft haperen aan de rand, of voel even met je vinger). Dit is volgens mij normaal (het is echt miniem).
Nu onderaan links komt het scherm bij mij iets boven de rand uit. Als ik in het midden links met het pennetje druk, dan beweegt het scherm ook wat mee. Je ziet het erg moeilijk, maar als het stil is hoor je dat er een minimale speling opzit. Nu wou ik aan jullie vragen (wie er ook zo een toestelletje in zijn bezit heeft) of het mogelijk is om dit bij jullie even te controleren.
Aangezien het een niet erg duidelijk 'mankement' is, weet ik niet of er effectief iets mis mee is. Aan de andere kant denk ik, wat het dan zou zijn na een paar maand.

Je zal wel goed moeten kijken want op het eerste zicht is er niet echt iets mis.

Alvast bedankt voor jullie moeite.
Rondom ligt het aanraakscherm ietsje lager (miniscuul verschil) dan de rand er omheen. Dit klopt ook en is verder dus niet verwonderlijk.
Alleen lees ik dat bij jou je schermpje linkonderaan hoger ligt dan de zilveren opneem button? Dat is bij mij niet het geval en hoort ook niet zo te zijn. Ik heb namelijk ook nergens speling.
Wellicht dat TNT het doosje heeft laten vallen ofzo?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
shaowoo schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:21:
heb sinds gister mjin touch cruise binnen..met een 8 gb microSD .. 8) dat ruleerd man!

Dus gister meteen coreplayer 1.1.3 geinstalleerd, en met pocketdivxencoder 0.3.96 filmpies omgezet..en alles op de microSD kaartje gezet. Ik was harstikke blij totdat ik een wou gaan bekijken :9

Krijg ik een foutmelding van coreplayer.. MPEG-4 niet ondersteund? 8)7 .. met TCMP gaat het wel goed.. whatthe. Iemand enig idee,..op de coreplayer website wordt aangegeven dat ze mpeg-4 ondersteunen?...
Mpeg4 is een behoorlijk breed begrip. Het zegt zo behoorlijk weinig over wat je nu precies probeert af te spelen. Ik weet niet precies wat Coreplayer nou wel en niet ondersteund qua Mpeg4-bestanden, maar je geeft te weinig informatie om precies te kunnen zeggen waarom het niet werkt.
Beetje informatie kun je vinden in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

• Beckero
TweakMarkster schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:19:
[...]

Rondom ligt het aanraakscherm ietsje lager (miniscuul verschil) dan de rand er omheen. Dit klopt ook en is verder dus niet verwonderlijk.
Alleen lees ik dat bij jou je schermpje linkonderaan hoger ligt dan de zilveren opneem button? Dat is bij mij niet het geval en hoort ook niet zo te zijn. Ik heb namelijk ook nergens speling.
Wellicht dat TNT het doosje heeft laten vallen ofzo?
Het shermpje links onderaan ligt niet echt boven die butten (komt ongeveer gelijk), maar ligt daar wel hoger dan de zwarte rand.
Maw, linksonderaan ligt het schermpje iets hoger dan rechtsonderaan.
Dus bij jou is er geen verschil te merken?

• Kievit1964
Beckero schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:27:
[...]

Het shermpje links onderaan ligt niet echt boven die butten (komt ongeveer gelijk), maar ligt daar wel hoger dan de zwarte rand.
Bij ligt het scherm (met beschermer erop) net iets boven de zwarte rand en duidelijk lager dan de zilveren knoppen. Wel overal gelijk.

• TweakMarkster
Beckero schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:27:
[...]
Ik heb geen merkbaar verschil. Het schermpje is compleet vlak en egaal en geen verschillen met de randen er omheen.

• Fonta
TweakMarkster schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:15:
[...]

Het zou kunnen via een register tweak. Denk dat je dit op xda-developers.com kunt vinden.
Maar waarom gebruik je niet de zilverknop linksonder? Die gaat ook naar berichten.
Die heb ik ingesteld om tomtom op te starten :p

• Beckero
Kievit1964 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:39:
[...]

Bij ligt het scherm (met beschermer erop) net iets boven de zwarte rand en duidelijk lager dan de zilveren knoppen. Wel overal gelijk.
Bij mij is er wel een heel klein verschil, daarom dat ik niet weet of ik ermee zou terug gaan of niet...

• Kievit1964
Beckero schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:00:
[...]

Bij mij is er wel een heel klein verschil, daarom dat ik niet weet of ik ermee zou terug gaan of niet...
Als er zoals je zij een speling in het scherm zit dan lijkt me dit niet goed en de kans is aanwezig dat het verder los gaat zitten omdat je wsch. veel te Touch functie gebruikt.
Ik weet natuurlijk niet wat jij veel of weinig vindt dus een absoluut antwoord kun je niet verwachten.

• Beckero
Kievit1964 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:01:
[...]

Als er zoals je zij een speling in het scherm zit dan lijkt me dit niet goed en de kans is aanwezig dat het verder los gaat zitten omdat je wsch. veel te Touch functie gebruikt.
Inderdaad,
ik denk dat ik maar eens terugga en daar ff raad ga vragen.
Bedanktç

Verwijderd

Bij mij duurt het ongeveer 5 minuten voordat mijn tom tom een GPS fix heeft gevonden. Dit is best lastig als je niet weet waar je bent en je rijdt maar een kant op. De gps instellingen staan gewoon op 'ingebouwde GPS ontvanger'. Iemand suggesties...?

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
brrrt schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:45:
Doet bij jullie de standaard muziekspeler 't ook zo slecht? Bij mij gaat 't schokken (telkens een seconde pauze) als 't scherm uitgaat, en dit blijft het ook doen als 't scherm uitstaat. Dan gaat 't weer 20 sec. goed, en dan weer even schokken en dan weer 20 sec. goed... totdat hij ineens uitgaat, omdat 't scherm langer dan een minuut uitstaat...
wel héél irritant :(
Het probleem was bij mij Slide2unlock. Als het scherm uitging, en de telefoon overschakelde naar slide2unlock, begon m'n muziekspeler te haperen... Ik had 't als test eraf gegooid, en nu doet m'n muziekspeler 't gewoon.

Maar ben ik dan de enige die dit programmaatje erop had staan? Omdat ik niks eerder erover gehoord heb?

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

QuickGPS al gebruikt? Deze logt de coordinaten van de satellieten.

• Fonta
Jeej voorelkaar
Om de onderste 2 knoppen in het today scherm aan te passen doe je het volgende:
met eenregistry editor ga je naar:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Today\Keys\112 of 113 voor de rechterknop.
Bij Default vul je de naam in wat er moet komen te staan en in het veld open de link naar het programma wat je wilt openen bijv. \Windows\tmail.exe
success
Nu nog antwoord op mijn vraag over tomtom met zijn geluid....

• skiwi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:36
Gisteren ook mijn TC ontvangen. Schitterend apparaat! Wat ik mij afvraag: support de TC ook meerdere exchange servers (bv prive en zakelijk in gescheiden accounts)? Of moet ik voor een van beide servers dan maar gebruik gaan maken van een pop3 verbinding?

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Volgens mij kun je in Windows Mobile meerdere e-mail accounts sperataat beheren (dit kan althans in WM2003).

• TweakMarkster
skiwi schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:59:
Gisteren ook mijn TC ontvangen. Schitterend apparaat! Wat ik mij afvraag: support de TC ook meerdere exchange servers (bv prive en zakelijk in gescheiden accounts)? Of moet ik voor een van beide servers dan maar gebruik gaan maken van een pop3 verbinding?
Voor zover ik weet kun je enkel 1 Exchange server invoeren en vervolgens meerdere POP3 of IMAP4 accounts aanmaken.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 15:19
Ik sta op het punt om een smartphone aan te schaffen, en heb mijn keuzelijst beperkt tot de Touch Cruise en TyTN II.

Voor zover ik kan beoordelen zijn de verschillen:
TC: Radio, kleiner
TyTN II: toetsenbord

De twee apparaten hebben natuurlijk een ander uiterlijk, waarbij ik geen echte voorkeur heb. Aan de FM radio van de TC heb ik geen behoefte, en ik heb niet eerder een smartphone gehad, dus of ik het toetsenbord nodig heb/ ga missen, kan ik niet beoordelen.

Bij het abbo wat ik heb uitgekozen is de TyTN 70 euro duurder dan de TC. Dit is het enige duidelijke voordeel in de keuze t.o.v. de TC

Conclusie: ik kan geen keuze maken.
Kan iemand mij overtuigen waarom ik voor de TC danwel de TyTN II moet kiezen??

Daarnaast heb ik nog een tweetal vragen:
1. ik heb een Ford Focus II met een voorruitverwarming. (een heel fijnmazig netwerk van draadjes in de voorruit). Is dit nadelig voor de GPS-ontvangst?

2. De provider die ik uitgezocht heb is T-Mobile + PIT. Ik ben woonachtig in Twente. Zijn er mede-Tukkers met ervaringen over T-Mobile in deze contreien???

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

107mb schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:17:
1. ik heb een Ford Focus II met een voorruitverwarming. (een heel fijnmazig netwerk van draadjes in de voorruit). Is dit nadelig voor de GPS-ontvangst?

2. De provider die ik uitgezocht heb is T-Mobile + PIT. Ik ben woonachtig in Twente. Zijn er mede-Tukkers met ervaringen over T-Mobile in deze contreien???
1: Vooralsnog is een warmtewerende ruit nadelig voor een GPS unit. Vooruitverwarming zou dus geen verschil moeten maken.

2. T-Mobile heeft een behoorlijke dekking in NL. En ik kan me niet voorstellen dat ze Twente zijn vergeten ;)

Verwijderd

I

Dat heeft mijn auto ook, Ford Mondeo GIA, en de normale tomtom heeft er geen last van. En nagezien ik hoor dat de gps ontvangst zelfs binnen goed neem ik aan dat dit geen probleem zal zijn

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:00
Hoe maak ik van de agenda knop linksonderin een knop naar de berichten?
Hier doen ze dat, het kan zowel dmv een regedit als een applicatie. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
brrrt schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:39:
Maar ben ik dan de enige die dit programmaatje erop had staan? Omdat ik niks eerder erover gehoord heb?
Ik wou S2U2 er in eerste instantie opzetten. Maar er blijken toch wel wat probleempjes en memory leaks in te zitten, dus toch maar niet gedaan.

Ik ben momenteel m'n kubus aan het aanpassen met eigen links erin en een tweede 2x3 'kant'. Vanavond maar eens aan de slag om wat pictogrammen te maken.
Het kost best veel tijd, maar het loont zeker de moeite om dit apparaatje te tweaken :)

• Kievit1964
[quote]Yzord schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:24:
[...]

1: Vooralsnog is een warmtewerende ruit nadelig voor een GPS unit. Vooruitverwarming zou dus geen verschil moeten maken.

Heb ook een warmtewerende voorruit (Peugeot) en de fix en aantal satelieten is en blijft goed.

• Fonta
Thy... schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:27:
[...]

Hier doen ze dat, het kan zowel dmv een regedit als een applicatie. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

[...]

Ik wou S2U2 er in eerste instantie opzetten. Maar er blijken toch wel wat probleempjes en memory leaks in te zitten, dus toch maar niet gedaan.

Ik ben momenteel m'n kubus aan het aanpassen met eigen links erin en een tweede 2x3 'kant'. Vanavond maar eens aan de slag om wat pictogrammen te maken.
Het kost best veel tijd, maar het loont zeker de moeite om dit apparaatje te tweaken :)
Ik had het ondertussen ook gevonden ;)
alsnog bedankt voor je hulp!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Er is een kleine update over het driverprobleem. Blijkbaar heeft Peter Chou (HTC CEO) een mailtje de deur uitgedaan waarin staat dat er hopelijk eind maart een of andere update beschikbaar komt.

Link.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik sta op het punt om een smartphone aan te schaffen, en heb mijn keuzelijst beperkt tot de Touch Cruise en TyTN II.
Conclusie: ik kan geen keuze maken.
Kan iemand mij overtuigen waarom ik voor de TC danwel de TyTN II moet kiezen??
Het toetsenbord is wel handig, maar alleen als je veel gaat e-mailen of SMS-en. Ik typ zelf zo'n 20 smsjes per maand en dat gaat prima op een touchscreen (mits je niet in een hobbelende trein zit, dan tik je nog wel eens naast de juiste letter) maar ik kan me voorstellen dat je bij bijv. 100 smsjes daar gek van wordt. Bedenk wel dat de Tytn II flink wat dikker en zwaarder is dan de TC. Misschien dat dat nog je voorkeur kan beinvloeden.

[ Voor 37% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 14-02-2008 15:30 ]

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Jeuuj, ik heb de mijne ook binnen.

Is het nog raadzaam de batterij eerst leeg te laten lopen en daarna helemaal op te raden etc. etc. of maakt dat tegenwoordig niet echt uit?

Oost west, 127.0.0.1 best!

• RoD
  • Niet online

RoD

geerttttt schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:36:
Jeuuj, ik heb de mijne ook binnen.

Is het nog raadzaam de batterij eerst leeg te laten lopen en daarna helemaal op te raden etc. etc. of maakt dat tegenwoordig niet echt uit?
Nee :)

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 00:37
Ik heb toch weer een negatief puntje bij mijn Cruise... Die flo functie met de beweging naar boven pakt ie vaak niet goed... Ik moet soms echt 4 keer met mn duim over het scherm omhoog glijden voor hij m pakt. Naar beneden en links rechts pakt ie wel in 1 keer....

PSN: Mondaatje

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Monda schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:54:
Ik heb toch weer een negatief puntje bij mijn Cruise... Die flo functie met de beweging naar boven pakt ie vaak niet goed... Ik moet soms echt 4 keer met mn duim over het scherm omhoog glijden voor hij m pakt. Naar beneden en links rechts pakt ie wel in 1 keer....
Zoals wel vaker hier gevraagd, zorg je hierbij wel dat je echt op het HTC logo onder het scherm begint? Alleen dan werkt de TouchFLO

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Hey jongens...

Hoe staat het er nu met direct3d driver perikelen voor? Het is mij niet helemaal duidelijk meer.
Eind december had ik mijn eigen touch cruise bestelt. Nadat ik er achter kwam dat het niet helemaal snor zit met al het direct3d gerelateerde stuff besloot ik het maar te cancelen (heb immers nog een werkende S200 en even af te wachten) .. tijdje gevolgd. Eindelijk wat erkenning van HTC.. maar destijds (paar weken geleden) waren ze niet duidelijk.

Is er nog enigszins verandering? duidelijkheid omtrent driver support? gaat het uberhaupt nog wel over de drivers.. kortom what's up een.. een Summarize op de main page zou wel handig zijn.

ps.

Er staat nog niks nada op de main page. Dat vind ik toch wel apart.
Een waarschuwing zou wel handig zijn.

-----------

heb zelf nog wat lopen zoeken...
New responses from February 14, 2008
Breaking News!

"New driver end of March"
A response from Peter Chou himself (CEO of HTC) has surfaced saying they hope to release a driver at the end of March. Examination of the e-mail and its SMTP headers verifies with very high certainty that this e-mail indeed originated at HTC Taiwan. Ofcourse we have also written our own e-mail to Peter Chou to ask for confirmation.

So, this certainly seems to be legit. Ofcoure the question remains wether it's ultimately true - we certainly hope so!.

If you look at this together with the WMExperts Insider Q+A article, this could even mean that HTC is doing completely the opposite of what most people think: instead of leaving us hanging they are actually going the extra mile!

This may be what we've all been hoping for!
bron = htcclassaction.org

[ Voor 45% gewijzigd door rusteloos op 14-02-2008 20:09 ]

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

rusteloos schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 20:05:
Hey jongens...

Hoe staat het er nu met direct3d driver perikelen voor? Het is mij niet helemaal duidelijk meer.
Eind december had ik mijn eigen touch cruise bestelt. Nadat ik er achter kwam dat het niet helemaal snor zit met al het direct3d gerelateerde stuff besloot ik het maar te cancelen (heb immers nog een werkende S200 en even af te wachten) .. tijdje gevolgd. Eindelijk wat erkenning van HTC.. maar destijds (paar weken geleden) waren ze niet duidelijk.

Is er nog enigszins verandering? duidelijkheid omtrent driver support? gaat het uberhaupt nog wel over de drivers.. kortom what's up een.. een Summarize op de main page zou wel handig zijn.

ps.

Er staat nog niks nada op de main page. Dat vind ik toch wel apart.
Een waarschuwing zou wel handig zijn.

-----------

heb zelf nog wat lopen zoeken...

[...]

bron = htcclassaction.org
Wat betekent dit voor de eindgebruiker naast dat er waarschijnlijk niet veel games lekker op zullen lopen? Ook geen vlotte videoweergave dus? (divx op tcmp of hoe dat ook heette)

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
hier staat ook nog een interessant stukje tekst
And now for that million-dollar question: Who’s at fault in the HTC-Qualcomm debacle? Turns out it’s a lengthy answer and despite was some may want to believe, there really was no malicious intent from either side but the answer might point to a complicated system of pricing tiers, varying functions, promised performance gains not met and overall grayness where the only losers are the consumers…more on this issue after the Q/A.

Quick technical note: the ARM9 processors are found on the MSM-62/6500 chipsets (PDF!) like in the PPC-6700 and Treo 7xx series; the ARM11 processors are found on the MSM-72/7500 chipsets like the Sprint Mogul, HTC Touch, etc. where it handles the OS, graphics and programs. Also on that chipset, a secondary ARM9 processor handles the phone-radio aspect—many thought this dual-processor system would result in superior performance, but instead we have the HTC class-action suit. Interestingly, Qualcomm has recently pulled all of their data sheets for some reason. Hmm.

Q: HTC, Qualcomm and the missing drivers—where do we send the angry mob with torches?

A: Qualcomm has a tiered software pricing policy as pointed out on the HTC class action page, even though you have bought the entire silicon unless you pay additional fees per phone you do not get access to all of the cool features.
HTC, having made WM devices with an MSM and an apps processor before, did not feel that they needed to pay for special Qualcomm software when their current solutions running on ARM9 processors were adequate and Qualcomm advertised an ARM11 in their new chips it should not be a problem to match performance.
But Qualcomm's ARM11 performance is less than advertised and the only way to get the performance back was to have an insider's knowledge of what is wrong with the system so that special software can be written to deal with it, which is what you get when you pay for the drivers that Qualcomm has written. This puts HTC is a rough spot, they have already sold a lot of these devices and can't stop but they also don't want to pay any more to Qualcomm than they have to.
Q: So Qualcomm sort of pulled a shell-game here, much like the recent CES + “Snapdragon” controversy?

A: I think shell game comment is a little unfair to Qualcomm but I can understand how people could get that impression. The marketing information always precedes the chip by a lot so I think Qualcomm had every intention of meeting the claims they just missed the mark, and because the development cycle of chips is so fast by the time they realized they were going to be in some trouble it was too late to fix several other chips already in the pipeline.
Of course Qualcomm is probably just like everyone else and the people responsible for the problems don't want to admit it so that delays getting the fixes done even further and then as a company they don't want to admit any mistakes to the public so in the end you get a string of devices that might have the same problems.
HTC is in the worst place, they made promises based on marketing info and now they are trying to make good but Qualcomm isn't being completely honest with them as to where the performance problems are coming from so they are desperately trying to fix their software when the problem isn't really their fault. I think if HTC knew everything they would just come up with the extra money because that is their best chance of sucess, but all the butt covering at all levels is preventing the engineers from getting the job done.
So there you go folks—judge accordingly I suppose. In hindsight, I have to revise my “HTC was cheap” line and instead sort of paint them as an unwitting victim who has been put in a tough situation by Qualcomm. Along the same line, Qualcomm didn’t exactly out right deceive anyone, but they seemed to have slipped up a bit on the MSM-72/7500 platform quite a bit.

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Verwijderd

Even een waarschuwing:

Zet bij pocket Toolman de menu-animation nooitt aan! Je start menu is dan naar de $#$%#$%

• Guustaaff
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb even een vraag. Ik heb in total commander per ongeluk de naam van een map veranderd in @. Ik heb alleen dus geen idee wat er stond. Kan iemand even voor mij wat het had moeten zijn?
Het betreft de map: registry\HKCU\Software\
Daarin heb ik 7 mappen: @, A_C, Ghistler, HTC, Ilium Software, Microsoft en TomTom.

De inhoud van de map @ (die ik dus weer moet hernoemen) is oa acticesync, bluethooth, CEMAPI etc etc

Dank alvast

Verwijderd

Sinds enige tijd heb ik pocketCM contacts (versie 0.19b) geinstalled. Op zich is het smsoverzicht prima, zo hoef je niet steeds te wisselen van inbox naar verzonden items om te kijken wat er ook alweer instond. Maar nu de volgende problemen:

- Bij deinstallatie doen de verwijzingen vanuit het startscherm en via programma's het niet langer. (melding dat PocketCM niet meer geinstalleerd is, duhh :) ) Lijkt dus gewoon op een foutieve verwijzing. Hoe kom ik daar vanaf?
- Bij het beginnen in PCM met een nieuwe sms (via het smsoverzicht) schiet hij naar het startscherm (alleen de onderste helft) Als ik vervolgens ergens een toetsenbord oproep is de onderste balk weg om bijvoorbeeld te wisselen van invoermethode (en dat kleine knopje is al zo irrri klein, hoe lang gaat dat nog duren, iemand een omweg???) Als PCM keyboard aanstaat werkt het ook al erg matig.
- het vinden van contacts gaat mij maar traag af als je geen tekst in kan voeren. (neem bijvoorbeeld een onzeldzame naam met de beginletter M, dat betekend in mijn geval dat ik een 40 contacts door zou moeten scrollen... en das niet handig! (niet dat het gewone contacts nou zo fijn is btw)
- Regelmatig vertraagd het programma het toestel enorm, pas als het is afgesloten komt de TC weer wat op gang.

Nu heb ik de volgende instellingen die het enigzins werkbaar houden:
bij mijn opties alleen de volgende opties aan:
- Use old app for sending SMS
- Include call log in SMS history (kan mis ook nog snelheid verhogen door dat ook uit te zetten.)
- Show message count (kan mis ook nog snelheid verhogen door dat ook uit te zetten.)

Zijn er meer ervaringen met dit progje en werkt het bij jullie een beetje naar behoren?

Het pocketCM keyboard werkt overigens wel prima! (alleen bij het typen van 1 hand is het HTC keyboard net wat handelbaarder. Het zijn uiteraard wel 0.x versies, dus tja dat zat er ook in

Verwijderd

heb een ck-7w carkit in mijn auto.

wat ik me afvroeg is of de kabel die nu de telefoon met de centrale kast verbindt, vervangen kan worden voor een HTC kabel verbinding ?

kan natuurlijk ook allemaal via BT maar dan hangt die boel er voor niks. Afknippen wil ik niet.

Verwijderd

Fonta schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:43:
Jeej voorelkaar
Om de onderste 2 knoppen in het today scherm aan te passen doe je het volgende:
met eenregistry editor ga je naar:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Today\Keys\112 of 113 voor de rechterknop.
Bij Default vul je de naam in wat er moet komen te staan en in het veld open de link naar het programma wat je wilt openen bijv. \Windows\tmail.exe
success
Nu nog antwoord op mijn vraag over tomtom met zijn geluid....
Kan iemand mij vertellen waar ik de `link` naar een nieuw bericht kan vinden om op knop 112 te plaatsen? Ik heb Total Commander.

Verwijderd

Guustaaff schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:52:
Ik heb even een vraag. Ik heb in total commander per ongeluk de naam van een map veranderd in @. Ik heb alleen dus geen idee wat er stond. Kan iemand even voor mij wat het had moeten zijn?
Daarin heb ik 7 mappen: @, A_C, Ghistler, HTC, Ilium Software, Microsoft en TomTom.

De inhoud van de map @ (die ik dus weer moet hernoemen) is oa acticesync, bluethooth, CEMAPI etc etc

Dank alvast
Wat jij omschrijft is volgens mij het mapje Microsoft. Ik mis bij jou wel de map IA Style. Als het goed is zit daar RSS Hub achter.

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:15:

wat ik me afvroeg is of de kabel die nu de telefoon met de centrale kast verbindt, vervangen kan worden voor een HTC kabel verbinding ?

kan natuurlijk ook allemaal via BT maar dan hangt die boel er voor niks. Afknippen wil ik niet.
Hmm, niet erg "lean"... kabel gebruiken omdat hij er is.. BT is toch altijd veel handiger, in alle opzichten.

Verwijderd

Heeft er nog iemand het probleem dat in de contactenlijst, nadat de letter Z is geweest, er nog een rijtje contacten komt op alfabetische volgorde.
Het is niet het verschil tussen een Outlookcontact of een SIMcontact.

Ik wordt er gek van dat ik een contact niet kan vinden en dat ik dan aan het eind van de lijst nog een staartje contacten vindt, waar die contact tussen staat. |:(

• Guustaaff
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:52:
[...]

Wat jij omschrijft is volgens mij het mapje Microsoft. Ik mis bij jou wel de map IA Style. Als het goed is zit daar RSS Hub achter.
Super! Dankje!

• Guustaaff
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:48:
[...]

Kan iemand mij vertellen waar ik de `link` naar een nieuw bericht kan vinden om op knop 112 te plaatsen? Ik heb Total Commander.
Dat is precies hetzelfde als wat ik wilde doen. Ik kon alleen niets vinden en heb het opgelost door het HTC Action Menu maar onder die knop te zetten. Als je geen oplossing weet kan je dat altijd nog proberen. Maar als iemand het weet hou ik me zeker aanbevolen!

• TweakMarkster
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:59:
Heeft er nog iemand het probleem dat in de contactenlijst, nadat de letter Z is geweest, er nog een rijtje contacten komt op alfabetische volgorde.
Het is niet het verschil tussen een Outlookcontact of een SIMcontact.

Ik wordt er gek van dat ik een contact niet kan vinden en dat ik dan aan het eind van de lijst nog een staartje contacten vindt, waar die contact tussen staat. |:(
Vreemd, ik heb er geen last van. Maar ik gebruik dan ook Pocket Informant 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mescaline
  • Laatst online: 10-09 23:38
Zojuist een mailtje binnengekregen met de tracking code van mijn TC. Jeuj!

Nu ben ik nog op zoek naar een car holder, die ik aan kan sluiten op 12V en waar ik een GPS antenne in kan klikken ... iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

Brodit schijnt wel aardige houders te hebben, maar waarom zou je een externe GPS antenne gebruiken? Die van de TC is hardstikke goed en doet het zelfs binnenshuis.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mescaline
Ik verwacht dat de TC wat problemen gaat hebben met mijn gecoate voorruit, dus wil ik een car holder kopen waar ik niet de drilboor in hoef te zetten om een GPS antenne op aan te kunnen sluiten ... net als er car holders zijn waar de power in geintegreerd is, is er ook vast wel eentje waar je simpelweg een GPS antenne in kunt schroeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Mescaline schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:26:
Ik verwacht dat de TC wat problemen gaat hebben met mijn gecoate voorruit, dus wil ik een car holder kopen waar ik niet de drilboor in hoef te zetten om een GPS antenne op aan te kunnen sluiten ... net als er car holders zijn waar de power in geintegreerd is, is er ook vast wel eentje waar je simpelweg een GPS antenne in kunt schroeven :)
Je bent tweaker of je bent het niet he... :9

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:15:

Ik zou maar uitkijken met jouw carkit. Deze is namelijk helemaal niet compatible met andere merken dan Nokia. Ben er zelf anderhalf jaar mee aan het stoeien geweest. Hij paired hem wel, koppelt hem ook goed, belt ook goed, en jij hoort alles fantastisch, behalve de andere kant...die horen hunzelf in een echo. internet staat er vol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mescaline
EWK schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:46:
[...]

Je bent tweaker of je bent het niet he... :9
Ik tweak zachte waren een stuk beter dan harde waren. :9

Zelfkennis FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kievit1964
Mescaline schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:26:
Misschien verstandig om eerst je TC te proberen icm je voorruit voordat je gaat knutselen.
Ik heb zelf ook een gecoate ruit en ervaar geen enkel probleem. Kan me helemaal aansluiten met wat 'CSB' zegt.
Mijn vorige PDA mio350 had er meer moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:55:
[...]

Ik zou maar uitkijken met jouw carkit. Deze is namelijk helemaal niet compatible met andere merken dan Nokia. Ben er zelf anderhalf jaar mee aan het stoeien geweest. Hij paired hem wel, koppelt hem ook goed, belt ook goed, en jij hoort alles fantastisch, behalve de andere kant...die horen hunzelf in een echo. internet staat er vol mee.
Gebruik al jaren een CK7W van Nokia met verschillende ook niet Nokia foons maar geen last hoor
Mn buurman heeft de Touch Dual op de CK7W en ook die geen probleem

Zal ook mijn TC op de nokia koppelen en hoop en weet t bijna zeker zonder problemen ( echo oid ) maar zal daarover wel een melding doen zodra dit is geregeld ( hoop voldende week om deze tijd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:08:
[...]

Gebruik al jaren een CK7W van Nokia met verschillende ook niet Nokia foons maar geen last hoor
Mn buurman heeft de Touch Dual op de CK7W en ook die geen probleem

Zal ook mijn TC op de nokia koppelen en hoop en weet t bijna zeker zonder problemen ( echo oid ) maar zal daarover wel een melding doen zodra dit is geregeld ( hoop voldende week om deze tijd )
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=echo+ck7w&meta=

Ik heb van ellende maar toen weer een nokia aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:00
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:48:
[...]
Maak een nieuwe shortcut met de naam newsms.lnk
Open deze met het Notepad icoontje in Total Commander en zet er de volgende tekst in:

49#"\Windows\tmail.exe" -service "SMS" -to ""-body""

Link nu je knop naar deze file en restart je telefoon. Wanneer je nu op de knop drukt krijg je een nieuw SMS scherm
Guustaaff schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:52:
Je hebt nog mazzel gehad. Ik heb precies hetzelfde gedaan maar dan met de map Software in registry\HKLM\ gevolg was dat m'n cruise vastliep. Na een reboot deed de hele cube interface, het today scherm en het toetsenbord het niet meer en de rest liep heel traag. Enige oplossing was een hard reset :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Eindelijk:
nieuws: 'HTC-directeur belooft drivers voor geplaagde toestellen'
In het voortdurende gevecht met ontevreden smartphonebezitters zou HTC een belangrijke concessie willen doen. De directeur van het bedrijf zou hebben beloofd dat zijn bedrijf de portemonnee trekt voor nieuwe drivers.

In het schier eindeloze kat-en-muisspel tussen de Taiwanese telefoonmaker en zijn klanten blijkt ook chipfabrikant Qualcomm een niet onbelangrijke rol te spelen. De leverancier van de MSM7200- en MSM7500-chipsets die door HTC in zijn smartphones gebruikt worden, blijkt mede debet aan het conflict. Qualcomm zou een ingewikkelde, gelaagde prijsstructuur voor zijn producten hanteren en de volledige features van zijn hardware alleen vrijgeven wanneer de afnemer, in dit geval HTC, extra betaalt voor de benodigde drivers.

HTC: drivers not includedHTC lijkt daarmee het slachtoffer van zijn eigen marketing te zijn geworden: de telefoonfabrikant heeft zijn telefoons op basis van de door Qualcomm opgegeven specificaties van de MSM7xxx-chipsets aangeprezen. Die specificaties, en daarmee de beloofde prestaties, zijn echter zonder de juiste drivers niet beschikbaar. HTC probeerde dit op te lossen door zelf de benodigde drivers te schijven. De telefoonmaker lijkt nu voor de makkelijkste weg te kiezen: het bedrijf zou bereid zijn om Qualcomm voor de benodigde drivers te betalen. Peter Chou, de algemeen directeur van HTC, zou hebben aangekondigd dat eind maart een nieuwe driver wordt gepubliceerd. Voor welke HTC-toestellen de driver geschikt is en welke problemen precies zullen worden opgelost, is nog niet bekend. Of de HTC-soap daarmee ten einde is, valt in elk geval te betwijfelen: ook de technici van Qualcomm zouden niet alle claims van hún marketingafdeling kunnen waarmaken.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Guustaaff schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:24:
[...]

Dat is precies hetzelfde als wat ik wilde doen. Ik kon alleen niets vinden en heb het opgelost door het HTC Action Menu maar onder die knop te zetten. Als je geen oplossing weet kan je dat altijd nog proberen. Maar als iemand het weet hou ik me zeker aanbevolen!
Firstly on your desktop you have to launch your NOTEPAD, then type in this (or you can copy and paste the line that i have stated):

20#"\Windows\tmail.exe" -service "SMS" -to "" -body ""

after so save it as an lnk (link) file and name as NewSMS.lnk then connect your device to your pc via Activesync and transfer the lnk file you have saved to your \My Device\Windows.

From there you try now to go to your Windows folder and check whether when you click on the NewSMS now does it execute a new sms for you.

You can assign using 2 methods : using a registry edit or the softketapplet.

1) Using a registry edit :

To change your left/right key to NewSMS you use a registry editor, PHM registry edit does a fine job which can be found HERE, just select Pocket PC 2003,2003 (ARM/PXA) and install via Activesync using the CAB file that you have downloaded, transfer the whole CAB file that you have downloaded to your device and launch to install to your main memory .After installation, navigate to HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Today\Keys\112\Windows\NewSMS and assign the left key and 113 if you want the right key, when you have assigned so click on OK instead of the X button and then exit by going to Tools and Exit. Now you have to power off your device by pressing on the power off button for 2,3 secs and let your device sleep for 20 secs and then press the power off button, next just soft reset, should work now.

Bron:
http://www.ppcsg.com/inde...03&view=findpost&p=692332

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YESSSS, ik zag het ook al. Nu maar hopen dat het wat gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:41:
[...]
Waarschijnlijk zullen de drivers, tesamen met de HTC release van WM6.1 voor de TC, gereleased worden.
Of het wat oplevert. Ik hoop dat de animaties binnen de TouchFlo sneller en soepeler zullen verlopen. Het zal in ieder geval voor zorgen dat games en videos beter afspelen, maar daar maak ik niet echt gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik blijf er een hard hoofd in houden totdat ik met mijn eigen ga zien dat het inderdaad een nieuwe driver bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Yzord schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:40:
Ik blijf er een hard hoofd in houden totdat ik met mijn eigen ga zien dat het inderdaad een nieuwe driver bevat.
Gezien de aandacht die hiervoor is geweest zal het voor het imago van HTC niet echt goed zijn als ze zich niet aan hun woord houden. Toen ze laatst zeiden dat ze er niks aan konden doen kregen ze al een golf van negatieve reacties over zich heen.. dat zal dan nu alleen maar erger worden, denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiwi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:36
Klopt het dat zowel de GPRS als HSDPA verbinding niet afzonderlijk in de communicatie manager te vinden zijn maar dat deze zijn samengevat onder 'Gegevensverbinding'?

Is het toch mogelijk om in de telefoon aan te geven dat hij alleen gebruik mag maken van het HSDPA netwerk en NIET het GPRS netwerk ongeacht of de verbinding met HSPDA opgezet kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:27

Tank80

Cyanide&&Happiness

#%*%#$¢£%## heb een kras op mn scherm *snik* Weet iemand een klazienuutzalk-manier om zon kras te verwijderen?

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Na het bericht van de drivers TC besteld op Typhone. was ook niet erg duur.

[ Voor 22% gewijzigd door Ginz op 15-02-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:41:
[...]

Nou, ik weet het wel zeker wan die Directeur wil er zelf ook een !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
Tank80 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:04:
#%*%#$¢£%## heb een kras op mn scherm *snik* Weet iemand een klazienuutzalk-manier om zon kras te verwijderen?
Bij de mediamarkt vekopen ze een tube-tje met doekje voor 5 euro... is bekend, maar ben even de naam kwijt. Ook geschikt voor diepe krassen trouwens!

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
skiwi schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:45:
Klopt het dat zowel de GPRS als HSDPA verbinding niet afzonderlijk in de communicatie manager te vinden zijn maar dat deze zijn samengevat onder 'Gegevensverbinding'?

Is het toch mogelijk om in de telefoon aan te geven dat hij alleen gebruik mag maken van het HSDPA netwerk en NIET het GPRS netwerk ongeacht of de verbinding met HSPDA opgezet kan worden?
Nee, alles valt onder gegevensverbinding. Maar ik heb met KPN overal 3G bereik, dus GPRS wordt dan niet gekozen. Komt ook doordat ik een UMTS SIMkaart erin heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

DaLuca schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:15:
Bij de mediamarkt vekopen ze een tube-tje met doekje voor 5 euro... is bekend,
maar ben even de naam kwijt. Ook geschikt voor diepe krassen trouwens!
Zal wel displex zijn?

Displex werkt trouwens niet op touchscreens..
Alhoewel dit touchscreen natuurlijk weer van de nieuwe generaties is met zo'n harde laag..

[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 15-02-2008 14:25 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DaLuca schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:15:
[...]

Bij de mediamarkt vekopen ze een tube-tje met doekje voor 5 euro... is bekend, maar ben even de naam kwijt. Ook geschikt voor diepe krassen trouwens!
Zou er toch maar even mee uitkijken. Die dingen zijn doorgaans bedoeld voor normale schermen en een touchscreen kan daar net even iets anders op reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Laatst online: 21:33

J-P

Syntax erro....

toxict schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:18:
Ik mis in deze hele thread info over de accesoires die toch regelmatig hier besproken worden.

Bij deze een overzicht en wellicht dat de TS deze in openingspost wilt opnemen.

[...]
Erg netjes, misschien zouden linkjes naar de verkooppunten handig zijn maar dat is mierenn**ken :D
Ik gebruik mijn Cruise nu al met veel plezier, en met dit nieuws kan het eigenlijk alleen nog beter worden!!!! >:)

Nu naar een weekje of 3 spelen met m'n Cruise heb ik alle min punten er wel uitgewerkt, ondertussen al aardig wat thirt party software op geknalt en natuurlijk wat register tweaks >:)

Nu nog een goede actieve auto houder..

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Bogey Dope schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:29:
Nu naar een weekje of 3 spelen met m'n Cruise heb ik alle min punten er wel uitgewerkt, ondertussen al aardig wat thirt party software op geknalt en natuurlijk wat register tweaks >:)
wat voor 3rd partie heb je geinstalleerd? wat voor tweaks?

Ik gebruik al 2 jaar een S200, heb er wel 1000 dingen mee uitgehaald, maar nooit een log bijgehouden, ik denk dat ik dat eens ga doen zodra die TC binnen is. Bijhouden hoevaak ik hem flash, en wat voor software ik installeer en welke versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tank80 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:04:
zou ff wachten voor je helemaal niks meer ziet zal best wel een of andere site komen met nieuwe covers
en dan toch de screenprotector gebruiken

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMarkster
Ik heb opeens een rare foutmelding. Als ik RSShub wil openen krijg ik een foutmelding in beeld De gegevens zijn ongeldig. Zomaar ineens. Maar het irritante is dat het programma gewoon niet meer opstart en elke keer deze melding geeft.
Dus hoe verwijder ik het progje of kan ik dit repareren. Het enige dat de afgelopen dagen veranderd is, is het vervangen van mijn GSM SIMkaart voor een UMTS SIMkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mijn Cruise nu al met veel plezier, en met dit nieuws kan het eigenlijk alleen nog beter worden!!!! >:)

Ik heb de TC nu bijna een weekje en moet zeggen dat die tweaks inderdaad ZEEEEEER interessant zijn. Met name om inderdaad een aantal negatieve puntjes op te lossen.

Gebruik zelf o.a. POINTUI (werkt lekker moet ik zeggen) en had even de iCube geinstalleerd (niet vooruit te branden en behoorlijk gescrabblede weergave van de cubes... Ook de POCKETCM ben ik niet helemaal tevreden over... Ik vind de contact klein weergegeven en verlang eigenlijk meer naar de weergave zoals bij POINTUI (laboratory.ui), maar die kan ik nog niet vinden in ZIP of CAB formaat (Snifffff).

Kortom nog steeds een heerlijke smartphone (kom van combi Nokia 6230 en HP Ipaq 4700). Overigens had ik van mijn ''oude" PDA nog een aantal screenprotectors liggen. Een beetje dun, maar dan maakt de TC wel sleak. Beetje bijsnijden met stanley mes en je hebt een bijna perfecte screenprotector. Ik zeg bijna omdat de grootte net niet de frontcamera en speaker overlappen (maar daar zit mijn vinger / nagel toch niet zovaak.

Een lijstje met tweaks zou overigens wel een aanwinst zijn voor de startpost (of nieuwe deel, maar door het in 1 deel te laten is zoeken natuurlijk wel een stukje gemakkelijker...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:27

Tank80

Cyanide&&Happiness

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:44:
[...]

zou ff wachten voor je helemaal niks meer ziet zal best wel een of andere site komen met nieuwe covers
en dan toch de screenprotector gebruiken
denk dat ik dat maar doe ja, zon touchscreen is toch een beetje tricky. de rest ook bedankt voor de snelle reacties!
Dit is ook gelijk een waarschuwing; ben iemand die best zuinig is op zn foontje, altijd in zak zonder andere zaken, maar moet zeggen dat de cruise erg snel beschadigd (alleen het schermgedeelte, voor de rest is de cruise erg degelijk). doe dus ook zeker die protector erop!

[ Voor 5% gewijzigd door Tank80 op 15-02-2008 15:10 ]

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Zerveza schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:43:
[...]

wat voor 3rd partie heb je geinstalleerd? wat voor tweaks?

Ik gebruik al 2 jaar een S200, heb er wel 1000 dingen mee uitgehaald, maar nooit een log bijgehouden, ik denk dat ik dat eens ga doen zodra die TC binnen is. Bijhouden hoevaak ik hem flash, en wat voor software ik installeer en welke versies.
Tweaks:
1. Ontvangstbevestiging voor SMSjes aangezet
code:
1
2
3
4
Gebruik een registry edit programma (phm editor bijvoorbeeld) en:
    * ga naar HKCU\Software\Microsoft\Inbox\Settings
    * maak een dword SMSDeliveryNotify met waarde 1
    * soft-reset en klaar!

2. Linker softkey aangepast (links onder op je today scherm)

3. 6 tabs tweak van xda

4. Alle hardware toetsen een 'lang ingedrukt' functie gegeven
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Maak van de applicatie die je hiervoor wilt gebruiken een snelkoppeling en hernoem deze naar één van de volgende namen afhankelijk voor welke knop je hem wilt gebruiken:

Long_PTT.lnk (push to talk button+long press)
Long_End.lnk (the read key+long press)
Long_Send.lnk (the green key+long press)
Short_PTT.lnk (push to talk button)
Long_Power.lnk (Power button +long press)
Short_Power.lnk (Power button)

Vervolgens zet je deze shortcut in de windows folder.

Programma's:
1. Tomtom 6
2. Remote Desktop WM6
3. PocketCM Keyboard met Nederlands woordenboek
4. TodayAgenda (vooral als je hem compact maakt kan je veel info krijgen op je today scherm (post vanaaf wel een screenshot van mn today scherm)
5. TCMP pocket media player
6. CoreCodec Coreplayer
7. enAlarmPPC alleen heeft deze wat kinderziektes (start af en toe de camera op als je wilt snoozen ????) dus ik houd me aanbevolen voor betere wekkers!
8. Google maps
9. Total Commander (windows verkenner vervanger)
10. Pocket Informant 8 Super vervanger voor de standaard agenda
11. SPB Clone om mijn hele PDA te backuppen (wel duur 299, via het werk 8) ), je kan ook spb backup kopen, een stuk goedkoper.
12. Resco Photo Viewer
13. Trackme (je Cruise onthoud de GPS gegevens zodat je later of anderen realtime kunnen zien waar je bent geweest hoe snel je reed/vloog etc en hoe hoog)
14. Nog wat spelletjes

Toch een hele lijst ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.picupload.nl/uploads/2igq7wymuskx4x4x6xun02wyrj7oxz4.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.picupload.nl/uploads/brhm3c3xwzfwcy6bznxln9e2nz1ryv2.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.picupload.nl/uploads/uq9onmv9p1gi1fz6trqkxerfanp8u67.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door J-P op 16-02-2008 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

Mijn bevindingen tot nu toe zijn vrij positief. Toch mis ik een aantal dingetjes die mijn o-zo-lompe Nokia N80 wel al had. Zoals bellersgroepen. Gewoon een groepje maken, contacts erin, beltoontje toewijzen, regeltjes maken als:mag mij wel/niet bellen na 12:00 uur, etc. Ontzettend handig, want ik hoorde altijd al aan de beltoon of het zakelijk was of privé. Zelfs vrienden of familie. Is er misschien een 3rd party app voor die dit wel kan?

Een tweede puntje is toch echt de camera. Wat een brakke implementatie van een camera zeg. Goed, als het waar is dat er een driver voor de graphics chip komt zal dit wel verbeteren, maar wat er nu inzit... pfff.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:04
Zijn er mensen die emulators op hun cruise draaien (lekker handig voor op de trein :) ). Kan iemand zeggen hoe een gameboy of snes emulator draait ? Is dit een beetje vooruit te branden of moet ik echt wachten tot er een nieuwe driver wordt uitgebracht ?

[ Voor 7% gewijzigd door jos707 op 15-02-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Ik heb vanmiddag ff gebeld naar telfort, ik had mijn internet lopen via gprs ipv 3g.
Nu heb ik (nadat ze het netjes binnen een paar uur gefixt hadden) 3g in beeld staan, maar wat is 3g, umts toch?

Hoe dan ook, zodra ik ga internetten springt het icoontje heel vaak naar de H (van hsdpa) waar hij dan lang op blijft staan en soms terugvalt naar 3g (terwijl ik niet ermee loop oid.

Ik haal volgens mijn meter ook snelheden van 370kbit (terwijl hij een cap zou moeten hebben van 128 kbit). Hoe zit dit, is hsdpa ook 3g en zal mijn provider er problemen mee hebben dat ik hsdpa gebruik (en blijkbaar meer snelheid haal)?

Daarnaast, skype schokt ook zoveel dat het niet bruikbaar is, maar of dat nu ligt aan dat hij van hsdpa telkens omswitcht naar 3g of door missende drivers van htc oid....

Iemand helderheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:09
Bogey Dope schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:15:
[...]

Tweaks:
1. Ontvangstbevestiging voor SMSjes aangezet
code:
1
2
3
4
Gebruik een registry edit programma (phm editor bijvoorbeeld) en:
    * ga naar HKCU\Software\Microsoft\Inbox\Settings
    * maak een dword SMSDeliveryNotify met waarde 1
    * soft-reset en klaar!
Euh, is dat een tweak? Dat is gewoon een standaard optie...nadeel is alleen dat het een fysiek berichtje is dat jouw sms is aangekomen, en die moet je dan zelf weer weggooien. Ik zou liever hebben dat het een melding is zoals bij b.v. Symbian of "gewone" Sony Ericsson toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ze koopt, dan zit er een handleiding bij of je vraagt support aan TomTom.

Daarbij toon je weer geen eigen initiatief.

[ Voor 83% gewijzigd door pven op 15-02-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Soeski schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:47:
[...]

Euh, is dat een tweak? Dat is gewoon een standaard optie...nadeel is alleen dat het een fysiek berichtje is dat jouw sms is aangekomen, en die moet je dan zelf weer weggooien. Ik zou liever hebben dat het een melding is zoals bij b.v. Symbian of "gewone" Sony Ericsson toestellen.
Nou ja een tweak, dit heb ik veranderd, en ja je krijgt een fysiek bericht binnen, maar er is wel 1 belangrijk ding anders. Bij dit berichtje veranderd je linker soft key in verwijder. dus je kan hem meteen ook weer weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

*weg*

[ Voor 97% gewijzigd door pven op 15-02-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Als je het wel legaal hebt gekregen dan kan je via "Voorkeursinstellingen" naar je kaartenbeheer waar je kan switchen tussen de kaarten.

[ Voor 22% gewijzigd door pven op 15-02-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3. PocketCM Keyboard met Nederlands woordenboek
keybord geinstalleerd maar ik zie nergens het woordenboek op die site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilencerNL schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:14:
Vandaag bij Expansys een houder gekocht voor de TC. Het gaat hier om de HR Banana Suction Mount + HTC Touch Cruise houder voor maar 18,95 (excl. verzendkosten).

Als je deze 2 houders los koopt, zit je algauw boven de 30 euro. Voor diegene die interesse hebben: http://www.expansys.nl/p.aspx?i=159675
Ik heb zitten kijken en kijken, maar kom er niet echt uit. Het lijkt erop dat zowel de houder als Mount voor deze prijs worden aangeboden. Maar gezien de prijs zou dat niet moeten kunnen. Heeft iemand deze bestelling al binnen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:11:
[...]

keybord geinstalleerd maar ik zie nergens het woordenboek op die site?
mmm, zie m ook niet meer, als iemand hem kan hosten wil ik hem wel sturen, het is in principe een txt bestand met een hoop Nederlandse woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:12:
[...]

Ik heb zitten kijken en kijken, maar kom er niet echt uit. Het lijkt erop dat zowel de houder als Mount voor deze prijs worden aangeboden. Maar gezien de prijs zou dat niet moeten kunnen. Heeft iemand deze bestelling al binnen ??
heb ook ff gekeken er staat echt inclusief hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geerttttt schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:43:
Hoe dan ook, zodra ik ga internetten springt het icoontje heel vaak naar de H (van hsdpa) waar hij dan lang op blijft staan en soms terugvalt naar 3g (terwijl ik niet ermee loop oid.
3G is UMTS.
Als HSDPA beschikbaar is, dan wordt er tijdens up- en downloaden van gegevens automatisch overgeschakeld om daarna weer in de UMTS (3G) mode te gaan. HSDPA belast het netwerk dus wat meer, reden waarom er weer naar UMTS mode wordt terug geschakeld.
Let maar eens op indien je een nieuwe pagina oproept.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:51:
[...]

3G is UMTS.
Als HSDPA beschikbaar is, dan wordt er tijdens up- en downloaden van gegevens automatisch overgeschakeld om daarna weer in de UMTS (3G) mode te gaan. HSDPA belast het netwerk dus wat meer, reden waarom er weer naar UMTS mode wordt terug geschakeld.
Let maar eens op indien je een nieuwe pagina oproept.
Heb er ook een combi besteld. Richter houder, kabeltjes, screenfolie etc. Was ook de helft van de prijs van de aparte delen opgeteld. Ze gingen het echter wel in delen vanaf de vooraad halen. Steeds was er wel wat niet op voorraad pff
Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.