HTC Touch Cruise - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 28 Laatste
Acties:
  • 221.623 views sinds 30-01-2008

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:56
Klopt inderdaad, koppelverkoop is verboden, zie ook dit bericht op t.net:

Ik heb de Cruise nu 'n dag of 5 en moet zelf heel erg wennen aan 't typen. Ik had hiervoor een w800, en sms'en met deze telefoon is toch een groot verschil. Nu sms ik niet zoveel, maar mensen die dit wel doen zou ik toch een telefoon aanraden met een toetsenbord. Het toetsenblok dat meegeleverd wordt van HTC is wel ok, maar ik ben nog op zoek naar een echt goed toetsenbord (pcm vind ik niks) waarbij ik niet zo snel fouten maak (grote toetsen dus).
Ook vind ik de camera wat tegenvallen. Zonder daglicht lijkt de camerasoftware een constante 'nachtmodus' te draaien, waarbij het beeld heel erg schokkend wordt, en je nauwelijks een normale foto kunt maken. Ik denk dat dit wel softwarematig op te lossen valt, maar ben nog opzoek naar alternatieve camerasoftware. De Cruise heeft gigantisch veel mogelijkheden, maar dat is niet altijd een voordeel, om de software geheel naar jouw wensen in te richten kost behoorlijk wat tijd en geduld.

Vanmiddag ook even PointUI geinstalleerd als skin, en die heeft echt potentie naar mijn mening. De zwakte van Windows Mobile is de bediening, die is eigenlijk niet geschikt voor een touchscreen of knoppen, maar meer voor een stylus. Heel veel iconen, afvinkhokjes, indicators ect zijn te klein om goed met je vinger aan te raken. Met de knoppen kom je er ook niet altijd even gemakkelijk. Stylus is dan het snelste.
Er zit een spanningsveld tussen veel opties <> simpele bediening. Maar door de uitgebreide mogelijkheden komt de simpele bediening ook binnen handbereik met plugins zoals de PointUI.
Een voorbeeld van een programma met veel opties maar toch erg goede bediening is TomTom. Dat programma heeft uitsluitend grote, goed aanraakbare toetsen, maar toch een heel scala aan mogelijkheden. De userinterface is duidelijk veel werk van gemaakt, wat natuurlijk ook cruciaal is bij navigatiesoftware. In de auto kun je moeilijk een stylus gaan trekken niet waar :+

Ook HTC heeft dit erkend met zijn Touchflo plugin. Die heel aardig werkt, alleen maar een beperkt aantal opties heeft. Als ik de Cruise wat langer in gebruik heb zal ik een wat uitgebreidere review schrijven.

Ontspan.

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Even een vraag over deze op het oog meesterlijke telefoon: Hoe zit het met de GPS ontvanger? Ik was niet zo weg van de interne GPS van mijn oude P3300, waardoor ik nu een Touch heb met een externe SIRFstar III ontvanger.

Hoe zit dat met dit toestel? Alvast bedankt voor jullie hulp.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dedominee schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 10:09:
Even een vraag over deze op het oog meesterlijke telefoon: Hoe zit het met de GPS ontvanger? Ik was niet zo weg van de interne GPS van mijn oude P3300, waardoor ik nu een Touch heb met een externe SIRFstar III ontvanger.

Hoe zit dat met dit toestel? Alvast bedankt voor jullie hulp.
In het topic staan diverse ervaringen (van mensen die ook een P3300 hadden zelfs) dat de Touch Cruise ook binnen zelfs een fix krijgt. Wat dat betreft zit het dus wel ok :)
Magnolia schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 02:14:

Ik heb de Cruise nu 'n dag of 5 en moet zelf heel erg wennen aan 't typen. Ik had hiervoor een w800, en sms'en met deze telefoon is toch een groot verschil. Nu sms ik niet zoveel, maar mensen die dit wel doen zou ik toch een telefoon aanraden met een toetsenbord. Het toetsenblok dat meegeleverd wordt van HTC is wel ok, maar ik ben nog op zoek naar een echt goed toetsenbord (pcm vind ik niks) waarbij ik niet zo snel fouten maak (grote toetsen dus).
Ik begrijp eigenlijk nooit zo goed waarom mensen een stylus als must zien bij een WM5/WM6 device. Ik werk nu 2 jaar met mijn S200 en ik gebruik denk bij 95/100 gevallen voor input op het device geen stylus. Ik ben een vrij fanatieke sms-er en regelmatig slinger ik ook msn messenger aan, maar dat gaat prima zonder. Ik gebruik daarbij Phonepad. Een volledig aanraaktoetsenbord moet je gewoon niet willen, daarmee ben je een te groot deel van je scherm kwijt. Phonepad is er ook voor HTC devices.

Verwijderd

radem205 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:47:
[...]

Ik snap niet helemaal waarom iedereen het toestel los koopt (ook al heb je nog een contract lopen). Je kan toch gewoon deze telefoon inclusief abonnement kopen, dan ben je goedkoper klaar.
Dat is NIET waar! Je betallt de telefoon altijd en het is maar de vraag of je hem voor minder krijgt. Ik heb hem gekocht en heb een sim-only abbo van €5,- voor 200 belminuten. Je denkt toch niet echt dat een telefoon gratis wordt weggegeven hè?

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-01 10:37
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:09:
[...]

Dat is NIET waar! Je betallt de telefoon altijd en het is maar de vraag of je hem voor minder krijgt. Ik heb hem gekocht en heb een sim-only abbo van €5,- voor 200 belminuten. Je denkt toch niet echt dat een telefoon gratis wordt weggegeven hè?
Ze geven hem inderdaad niet gratis weg. Maar winst op de telefoon maken ze ook niet of in ieder geval niet veel. Je krijgt je 'gratis' mobiel omdat ze zo hopen dat je een vaste klant wordt. Als er van de 100 mensen 10 a 20 blijven dan betaald dat zich vanzelf terug.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-01 16:59

fulgore

goud

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:09:
[...]

Alleen ben jij nu duurder uit dan wanneer je hem MET abbo had aangeschaft.

Stel jij hebt €500,- betaald voor dat toestel.
Je betaald 5*24=120 voor je abbo
Je wilt er misschien internet bij.
24*9,50=228
500+120+228= €848,-

Wanneer je het toestel icm een abbo neemt scheelt deze combi al snel ruim €150,-

Abbo vodafone:
22,50*24 (1e 8 maanden 9,95) = 439,6
24*9.50=228
bijbetalen 71 (in mijn geval, inmidels is ie nl. bij sitel "gratis" te krijgen met dezelfde combi)
439.6+228+71= €738,6

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52

Pinobigbird

doesn't share food!

Ok, dit gaat way offtopic. Maar ik moet zeggen dat een toestel los kopen echt het laatste is wat ik zal doen. Neem er een abbonnement bij, ook al bel er er 0 minuten mee, dan nóg ben je goedkoper!
Voorbeeld:

T-Mobile Flex150 2jr heeft € 3,- korting per maand, dus € 16,50 p/m. Je betaalt in 2 jaar dus € 396,-
Toestel is dan € 88.
Totaal € 484,-

Nuff said. En nu weer ontopic!

[ Voor 9% gewijzigd door Pinobigbird op 02-02-2008 11:39 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• fulgore

fulgore

goud

Pinobigbird schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:35:
Totaal € 484,-[/url][/b]

Nuff said. En nu weer ontopic!
WOW, komt dat net mooi uit, lees net mijn mail van gisteren, blijkt Telecomadvies mijn order te hebben geannuleerd van vorig jaar. :'(

Nu idd weer ONTOPIC :P

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik heb alleen een los telefoontje gekocht omdat ik dan de komende 2 jaar minder vaste lasten heb, en ik nu al 't geld op heb kunnen sparen (600 euro verdiend in 2 weken met bijbaantje). In de zomer ga ik op kamers, dus heb ik dan 't geld harder nodig. Het "scheelt" me 24 euro per maand :)

Oh, maar omdat iedereen ontopic gaat roepen: waarschijnlijk krijg ik 'm vandaag van smartphonestunts! Ik heb 'm dinsdag besteld/betaald, beetje de moeilijke klant uitgehangen, en kreeg gisteren 't berichtje dat m'n toestel naar me is verzonden!
Dus voor degene die 't afgelopen week hebben besteld, er is nog hoop :)

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
fulgore schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:30:
[...]

Alleen ben jij nu duurder uit dan wanneer je hem MET abbo had aangeschaft.

Stel jij hebt €500,- betaald voor dat toestel.
Je betaald 5*24=120 voor je abbo
Je wilt er misschien internet bij.
24*9,50=228
500+120+228= €848,-

Wanneer je het toestel icm een abbo neemt scheelt deze combi al snel ruim €150,-

Abbo vodafone:
22,50*24 (1e 8 maanden 9,95) = 439,6
24*9.50=228
bijbetalen 71 (in mijn geval, inmidels is ie nl. bij sitel "gratis" te krijgen met dezelfde combi)
439.6+228+71= €738,6
Heb jij 'm ook via Sitel aangeschaft? Heb je 'm al binnen of heb jij enig idee hoe lang het gaat duren?

Sorry voor het nogmaals offtopic gaan :(

Heeft iemand onderstaand al geprobeerd:
http://forum.xda-develope...p?p=1879253&postcount=717

[ Voor 6% gewijzigd door radem205 op 02-02-2008 12:32 ]

• fulgore

fulgore

goud

radem205 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:15:
[...]

Heb jij 'm ook via Sitel aangeschaft? Heb je 'm al binnen of heb jij enig idee hoe lang het gaat duren?

Sorry voor het nogmaals offtopic gaan :(
Ik had hem vorig jaar december via Telecomadvies besteld maar ik las net dus dat de bestelling is geannuleerd omdat de nummerporteringsdatum van 4-2-2008 niet mogelijk was (dat heb ik dan weer van de T-Mobile site) :? Mijn contract loopt de 23e af.
Dacht dat je dan toch wel een paar dagen eerder kon porteren maar dat is dus blijkbaar niet zo ?!?!

Ik heb hem zojuist bij Sitel besteld, scheelt me toch weer een paar tientjes :*)

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
fulgore schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:49:
[...]

Ik had hem vorig jaar december via Telecomadvies besteld maar ik las net dus dat de bestelling is geannuleerd omdat de nummerporteringsdatum van 4-2-2008 niet mogelijk was (dat heb ik dan weer van de T-Mobile site) :? Mijn contract loopt de 23e af.
Dacht dat je dan toch wel een paar dagen eerder kon porteren maar dat is dus blijkbaar niet zo ?!?!

Ik heb hem zojuist bij Sitel besteld, scheelt me toch weer een paar tientjes :*)
Bij Sitel is de telefoon helaas nog niet beschikbaar (ik heb 'm afgelopen dinsdag besteld i.c.m. abonnement) dus je moet nog even geduld hebben (en ik trouwens ook:()

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:28
Nee, maar ik zie ook geen aanleiding want de verschillen zijn te verwaarlozen.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Verwijderd

kan mij iemand vertellen hoe je slide2unlock instaleert op je TC...
ik snap het niet zo goed

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 02-02-2008 13:45 . Reden: groeten is niet nodig ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:24:
kan mij iemand vertellen hoe je slide2unlock instaleert op je TC...
ik snap het niet zo goed
De cab file kopieren op je SD card en daarna die cab file opstarten vanaf je pda.

• TweakMarkster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
Bij Sitel is de telefoon helaas nog niet beschikbaar (ik heb 'm afgelopen dinsdag besteld i.c.m. abonnement) dus je moet nog even geduld hebben (en ik trouwens ook:()
Me three... :(
Maandag bestelt en heb nog niets gehoord.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:20:
[...]

De cab file kopieren op je SD card en daarna die cab file opstarten vanaf je pda.
ik heb nog geen SD card , wat dan ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:05:
[...]

ik heb nog geen SD card , wat dan ...
Het mag ook op het toestel zelf staan.
Zolang je het bestand maar op je toestel oppent.
Als je hem bijvoorbeel al via je toestel download dan kan je hem gelijk oppenen !

De rest van de instalatie wijst zichzelf !

Succes

Verwijderd

mmmh ik kan er echt niet met overweg e ...
waar moet ik dat bestandje plaatsen , en waar kan ik het dan openen ...

sorry hoor maar is eerste keer dat ik zo iets heb

Lees mijn mail van deze middag eens door en toon eens wat eigen initiatief.

[ Voor 21% gewijzigd door pven op 02-02-2008 19:35 ]

• Mr_Blobby
Ik heb een irritant probleem met mijn HTC Touch Cruise.
Regelmatig verliest het toestel vanuit stand-by de verbinding met mijn provider.
Er verschijnt dan "No Service" waar normaal de naam de provider staat en een uitroepteken bij het icoontje van de signaal sterkte.
Als ik op zo'n moment via de communicatie manager de telefoon functie uit en weer aan zet, vindt het toestel wel weer de verbinding.
Als het toestel regelmatig opnieuw zou proberen de verbinding te vinden, zou dat niet zo'n probleem zijn.
Maar het toestel doet dat niet en daardoor ben ik vaak onterecht onbereikbaar.

Bestaat er misschien een programma of registry tweak om het toestel automatisch de verbinding met de telefoon provider te blijven zoeken, ook als deze even is weggevallen?

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:25
Mr_Blobby schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:58:
...
Bestaat er misschien een programma of registry tweak om het toestel automatisch de verbinding met de telefoon provider te blijven zoeken, ook als deze even is weggevallen?
Wat je misschien beter zou kunnen doen is hem even hem uit en dan weer aan te zetten.

Tevens: welk netwerk heb je? Misschien slechte dekking in dat gebied?

Doe maar een onsje meer...

• Mr_Blobby
Intheweb schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:19:
[...]

Wat je misschien beter zou kunnen doen is hem even hem uit en dan weer aan te zetten.

Tevens: welk netwerk heb je? Misschien slechte dekking in dat gebied?
Het uit een weer aan zetten heeft hetzelfde effect, namelijk dat de telefoon het netwerk weer kan vinden. Ik heb Vodafone en ook als mijn mobiel de hele avond op dezelfde plek op de tafel ligt, merk ik soms dat het toestel niet meer knippert met het groene ledje. Als ik dan kijk op het toestel, zie ik weer "No Service". Dus zonder iets gedaan te hebben, raakt het toestel zomaar de verbinding kwijt. Terwijl ik hier thuis toch minstens 2 streepjes signaalsterkte heb.

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-01 14:46

J-P

Syntax erro....

Mr_Blobby schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:13:
[...]
Het uit een weer aan zetten heeft hetzelfde effect, namelijk dat de telefoon het netwerk weer kan vinden. Ik heb Vodafone en ook als mijn mobiel de hele avond op dezelfde plek op de tafel ligt, merk ik soms dat het toestel niet meer knippert met het groene ledje. Als ik dan kijk op het toestel, zie ik weer "No Service". Dus zonder iets gedaan te hebben, raakt het toestel zomaar de verbinding kwijt. Terwijl ik hier thuis toch minstens 2 streepjes signaalsterkte heb.
Heel vreemd, heb je toevallig een heel oude SIM kaart erin zitten, dan zou je een nieuwe UMTS SIM kaart kunnen aanvragen, misschien dat het daaraan ligt.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Verwijderd

hmm, 2 streepjes continue of varieert het veel? mogelijk een stoorzender in de buurt kan ook nog.

• W1NGM4N
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-04-2024
Hallo,

ik heb vandaag ook deze top telefoon gekocht. Echt een mega fijn apparaat. maar ik heb 1 probleem, ik kan niet synchroniseren met Mac OS. heeft iemand hier een andere oplossing voor dan betaalde programma's?

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01 13:33
Hmmm ik word niet echt vrolijk van de prijzen als ik deze telefoon probeer te kopen / verlengen met abonnement. 400+ euro kan je hem net zo goed los kopen in de winkel :(

• TweakMarkster
MSoft06 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 00:03:
Hmmm ik word niet echt vrolijk van de prijzen als ik deze telefoon probeer te kopen / verlengen met abonnement. 400+ euro kan je hem net zo goed los kopen in de winkel :(
Verder kijken! Ik had hem bijna besteld voor 240+ euro, toen ik toch nog even langs Sitel.nl ging en de prijs halveerde plus extra korting op abbo kosten...
Dus, zoek en gij zult vinden!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-01 20:50
MSoft06 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 00:03:
Bij gsmweb.nl heb ik 'm vorige week besteld met een nieuwe abbo van 35 euro per maand (1 jarig contract) en zorgeloos I.net 9,50 + 107 euro bijleggen.

Binnen 1 week geleverd.

Misschien is dat iets voor jou?

En wat ik trouwens cru vind is dat mensen die half november bij smartphonestunt hebben besteld soms nog steeds wachten op hun toestel.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 19:24:
mmmh ik kan er echt niet met overweg e ...
waar moet ik dat bestandje plaatsen , en waar kan ik het dan openen ...

sorry hoor maar is eerste keer dat ik zo iets heb

[mbr]Lees mijn mail van deze middag eens door en toon eens wat eigen initiatief.[/mbr]
ik heb nu die 3 bestandjes gedownload van XDA ...
waar moet ik nu die bestandjes plaatsen ( het zijn zip files ) zodat ik deze kan openen op mn TC...
ik vind echt nergens op internet een handleiding voor dit ...

aub iemand dat me kan helpen

Verwijderd

toxict schreef op zondag 03 februari 2008 @ 02:04:
[...]

Bij gsmweb.nl heb ik 'm vorige week besteld met een nieuwe abbo van 35 euro per maand (1 jarig contract) en zorgeloos I.net 9,50 + 107 euro bijleggen.

Binnen 1 week geleverd.

Misschien is dat iets voor jou?

En wat ik trouwens cru vind is dat mensen die half november bij smartphonestunt hebben besteld soms nog steeds wachten op hun toestel.
Dat vind ik anders best duur. Ik heb hem bij smartphonestunts besteld in combinatie met een t-mobile abbonement van 25 euro per maand en internet voor 9,95. Daar komt nog eens bij dat je 24 maanden lang 5 euro korting krijgt op je abbonement en dus maar 19,95 hoeft te betalen per maand en de eerste 6 maanden is het internet 5 euro goedkoper. Voor het toestel hoefde ik niks te betalen.

Die van jou is daar in tegen wel binnen een week geleverd, dat kunnen de meeste klanten van smartphone stunts niet zeggen :/ Ik heb hem vorige week maandag bestelt en enkel bericht gekregen dat mijn contract is ontvangen.

Ik heb wel nog een vraag met betrekking tot het abbonement. Mijn Hi abbonement loopt pas eind maart af. Kan ik zolang nog gebruik maken van dat abonnement of gaat het t-mobile abonnement direct in? (of gaat het abonnement pas in na activering)?

Laat die laatste vraag over het abonnement in het vervolg aub achterwege, dat heeft namelijk niets met dit topic te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 03-02-2008 11:32 ]

• toxict
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:18:
[...]

Dat vind ik anders best duur. Ik heb hem bij smartphonestunts besteld in combinatie met een t-mobile abbonement van 25 euro per maand en internet voor 9,95. Daar komt nog eens bij dat je 24 maanden lang 5 euro korting krijgt op je abbonement en dus maar 19,95 hoeft te betalen per maand en de eerste 6 maanden is het internet 5 euro goedkoper. Voor het toestel hoefde ik niks te betalen.

Die van jou is daar in tegen wel binnen een week geleverd, dat kunnen de meeste klanten van smartphone stunts niet zeggen :/ Ik heb hem vorige week maandag bestelt en enkel bericht gekregen dat mijn contract is ontvangen.

Ik heb wel nog een vraag met betrekking tot het abbonement. Mijn Hi abbonement loopt pas eind maart af. Kan ik zolang nog gebruik maken van dat abonnement of gaat het t-mobile abonnement direct in? (of gaat het abonnement pas in na activering)?
Ik heb ook een HI abbo die 15 februari 2008 verloopt.
Ben dus overgestapt naar Vodafone en die zeggen mijn HI contract op per 28 april 2008, omdat ik op 28 januari een nieuw contract met hun aanging en dat iets v an 3 maanden opzeg termijn is voor HI.
Zit namelijk 3 mnd opzeg bij....bij HI.

En trouwens....toestel had ik ook gratis kunnen krijgen bij een 2 jarige abbo, maar heb bewust voor een 1 jarige gekozen en daarom 107 euro bijgelegd, zodat ik volgend jaar weer een nieuw toestel kan kopen en deze voor minstens 100 euro weg kan doen.

Zo heb ik mijn N73 + TomTom GPS muis voor 150+ euro weggedaan en daarmij mijn HTC Touc Cruise voor 107 euro gefinanciert.
Hou dus geld over en heb een betere telefoon...

Ben dus van plan dat iedere jaar te doen zo.

Over jouw vraag:

Als je nummer portering doet sluiten je abbo's op elkaar aan.
Dus je T-Mobile contract gaat in op de datum dat je Hi abbo verloopt.

[ Voor 4% gewijzigd door toxict op 03-02-2008 11:23 ]

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:30

SilencerNL

No remorse

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:18:
[...]
Heb hem afgelopen dinsdag besteld bij Smartphonestunts, en ze hebben hem vrijdag verstuurd. Zaterdag is de telefoon al aangeboden, maar toen was ik er niet, maandag kan ik hem dus in ontvangst nemen. Vreemd dat jij dan 2 weken moet wachten, wellicht met het abbo te maken?

Don't dream your life, live your dreams!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 21:53
De 28e was mijn contract ontvangen bij smartphonestunts en afgelopen vrijdag hebben ze de
touch cruise naar mij verstuurd, zal hem maandag wel ontvangen :) Zijn er nog mensen die
hun order nog steeds niet hebben dan?

[ Voor 16% gewijzigd door woutertje op 03-02-2008 12:34 ]

Verwijderd

Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar smartphonestunts. Beetje raar inderdaad dat ik nog niks heb ontvangen... Afwachten wat hun reactie is.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:39
Mr_Blobby schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:13:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem, het ligt bij mij echter zeker wel aan het bereik of slechte antenne (ik heb t-mobile, en heb zojuist een klacht die richting op gestuurd vanwege het slechte bereik).

Het vreemde is dat mijn oude Qtek 8310 geen problemen heeft met het bereik. Dus dacht ik het ligt aan de telefoon... Dus heb ik vodafone erin gedaan en die heeft wel direct goed bereik en blijft dat houden.

Het lijkt erop alsof de telefoon een zwakker signaal stuurt als hij in stand-by gaat waardoor hij de verbinding verliest. Als je vol bereik hebt dan verlies je de verbinding niet. Iemand die dit kan bevestigen? En beter nog een oplossing ervoor heeft?

Edit: net had ik al direct no service toen ik de gsm aanzette, dus het is niet alleen als de telefoon in standby gaat. Een slechte batch telefoons?

Voor mijn gevoel is het toestel net zo snel of misschien wel iets trager dan mijn qtek 8310 en dat terwijl de specificaties toch wel een stuk hoger zijn, dubbel zoveel geheugen, dubbel zo snelle cpu. Alleen geen geoptimaliseerde videodrivers. Ik wist niet dat het zoveel scheelde. Mensen die zeggen dat ze nergens last van hebben die hebben vast geen ouder toestel in de hand gehad van HTC. Als ik nog nooit een windows mobile toestel heb gehad dan had ik het vast niet gemerkt. Internetten gaat niets sneller dan mijn qtek 8310 (beide getest via wifi). De pagina opbouw is traag en die had ik toch wel wat sneller verwacht omdat bij de 8310 de cpu de bottleneck is (200MHz). De camera reageert net zo traag en schokkerig als de 8310, dit komt door de beeldverwerking met de profielen. Als je geen profiel kiest is die wel vloeiend, dat is op de 8310 ook zo.

Voordeel is wel dat het toestel meer mogelijkheden heeft. Windows live messenger, door het geheugen (128mb tegenover 48mb) word het toestel ook minder snel traag als je meerdere applicaties tegelijk open hebt. Ook de cpu speelt hierin mee.

Edit2: Intussen begin ik de denken dat de antenne in de gsm niet goed is of helemaal niet is aangesloten. Dit zou wel verklaren waarom Vodafone wel werkt (die antenne staat namelijk 100 meter van het huis af)

[ Voor 7% gewijzigd door DutchKel op 03-02-2008 14:56 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Verwijderd

ik heb S2U2 geinstaleerd op mn TC, eindelijk ...
maar nu kan ik het nog niet gebruiken ...
iemand een idee wat ik nog moet doen, het staat in een mapje bij programmas
en daar staat dit in : ilock2 , s2u2 settings & s2u2 , in dit laatste mapje kan je het testen ...
maar ik krijg het dus niet op mn homepagina van mn tc :(

iemand die kan helpen

aub

• cloink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-01 16:28
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:05:maar nu kan ik het nog niet gebruiken ...
Iets zegt me dat jij de verkeerde telefoon hebt gekocht. :')

RTFM.

Verwijderd

hmmm,.. ben net klaar met installeren van de 'gratis-tomtom' map

wil ik mijn oude kaart instellen,.... geen productcode.
Blijkt dat je naast apparaat code ook activeringscodes nodig hebt. Deze worden standaard met je navigator meegeleverd natuurlijk,... maar ik kan er geeneen vinden. (dom? }:O )

wat nu

• J-P

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:05:
ik heb S2U2 geinstaleerd op mn TC, eindelijk ...
maar nu kan ik het nog niet gebruiken ...
iemand een idee wat ik nog moet doen, het staat in een mapje bij programmas
en daar staat dit in : ilock2 , s2u2 settings & s2u2 , in dit laatste mapje kan je het testen ...
maar ik krijg het dus niet op mn homepagina van mn tc :(

iemand die kan helpen

aub
misschien was dit toestel idd niet zo'n goede keuze voor jou.
maar vooruit: bij instellingen kan je naar vandaag/today gaan en daar kan je zeggen welke programmas op je todayscherm komen. maar het kan ook zo zijn dat je in de instellingen vsn s2u2 moet kijken.

iets anders is het iemand opgevallen dat PCMkeyboard het woordenboek niet raadpleegd in opera?

Verwijderd

ja het is al opgelost , het is gewoon een kwestie van wennen en het begint allemaal te lukken nu...
sorry voor de last mensen

• DutchKel
kfaessen schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:59:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem, het ligt bij mij echter zeker wel aan het bereik of slechte antenne (ik heb t-mobile, en heb zojuist een klacht die richting op gestuurd vanwege het slechte bereik).

Het vreemde is dat mijn oude Qtek 8310 geen problemen heeft met het bereik. Dus dacht ik het ligt aan de telefoon... Dus heb ik vodafone erin gedaan en die heeft wel direct goed bereik en blijft dat houden.

Het lijkt erop alsof de telefoon een zwakker signaal stuurt als hij in stand-by gaat waardoor hij de verbinding verliest. Als je vol bereik hebt dan verlies je de verbinding niet. Iemand die dit kan bevestigen? En beter nog een oplossing ervoor heeft?

Edit: net had ik al direct no service toen ik de gsm aanzette, dus het is niet alleen als de telefoon in standby gaat. Een slechte batch telefoons?

Voor mijn gevoel is het toestel net zo snel of misschien wel iets trager dan mijn qtek 8310 en dat terwijl de specificaties toch wel een stuk hoger zijn, dubbel zoveel geheugen, dubbel zo snelle cpu. Alleen geen geoptimaliseerde videodrivers. Ik wist niet dat het zoveel scheelde. Mensen die zeggen dat ze nergens last van hebben die hebben vast geen ouder toestel in de hand gehad van HTC. Als ik nog nooit een windows mobile toestel heb gehad dan had ik het vast niet gemerkt. Internetten gaat niets sneller dan mijn qtek 8310 (beide getest via wifi). De pagina opbouw is traag en die had ik toch wel wat sneller verwacht omdat bij de 8310 de cpu de bottleneck is (200MHz). De camera reageert net zo traag en schokkerig als de 8310, dit komt door de beeldverwerking met de profielen. Als je geen profiel kiest is die wel vloeiend, dat is op de 8310 ook zo.

Voordeel is wel dat het toestel meer mogelijkheden heeft. Windows live messenger, door het geheugen (128mb tegenover 48mb) word het toestel ook minder snel traag als je meerdere applicaties tegelijk open hebt. Ook de cpu speelt hierin mee.

Edit2: Intussen begin ik de denken dat de antenne in de gsm niet goed is of helemaal niet is aangesloten. Dit zou wel verklaren waarom Vodafone wel werkt (die antenne staat namelijk 100 meter van het huis af)
Dit probleem lijkt te zijn opgelost door het netwerk handmatig op alleen gsm te zetten. Met dank aan google voor het antwoord: http://www.expansys.be/ft.aspx?k=105035.

Dus mensen die slecht signaal hebben en waarvan de telefoon het signaal telkens verliest, de instellingen dus handmatig op GSM zetten ipv automatisch detecteren. Daarmee is het signaal een stuk beter. Ik heb nu constant 4 streepjes weer :)

• Yzord
  • Laatst online: 01:24

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

kfaessen schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:20:
[...]

Dit probleem lijkt te zijn opgelost door het netwerk handmatig op alleen gsm te zetten. Met dank aan google voor het antwoord: http://www.expansys.be/ft.aspx?k=105035.

Dus mensen die slecht signaal hebben en waarvan de telefoon het signaal telkens verliest, de instellingen dus handmatig op GSM zetten ipv automatisch detecteren. Daarmee is het signaal een stuk beter. Ik heb nu constant 4 streepjes weer :)
Let er wel op dat je internet verbinding die je eventueel hebt ook alleen via gsm gaat.

• DutchKel
Yzord schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:26:
[...]

Let er wel op dat je internet verbinding die je eventueel hebt ook alleen via gsm gaat.
Ja dat klopt wel... Maar ik heb dan wel iets, in plaats van niets... Ik zoek nog even de instellingen op/probeer ze uit. Het gaat er volgens mij meer om het WCDMA wat hij wil gebruiken. Maar dat is alleen in amerika voor zover ik weet.

Edit: Ik heb nu wel GPRS, maar geen UMTS, misschien is UMTS hier slecht bereikbaar, dat weet ik niet. Maar dit is beter dan niets.

[ Voor 13% gewijzigd door DutchKel op 03-02-2008 16:36 ]

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik heb gisteren de TC gekocht bij BelCompany, en ben er de rest van het weekend mee aan het spelen geweest. Wat me alleen niet lukt is om TomTom te installeren. De TC blijft hangen op het installatiescherm (met tekst 'TomTom Navigator.CAB installeren'), waarbij de progressbar helemaal vol is, maar het cirkeltje blijft draaien. Heb het even de tijd gegeven, maar wacht nu toch zeker al 10 minuten.
TomTom staat wel in mijn programma-lijst, kan hem ook aanklikken, maar dan kan hij de kaart die ik heb gedownload niet vinden. Kan dat dan te maken hebben met het feit dat de installatie niet afgerond wordt? Na een soft-reset krijg ik hetzelfde installatiescherm voor mijn neus, met de volle progressbar en het draaiende cirkeltje.
TIA voor suggesties...

• Zer0cool12342
  • Laatst online: 11-01 16:07
woutertje schreef op zondag 03 februari 2008 @ 12:33:
De 28e was mijn contract ontvangen bij smartphonestunts en afgelopen vrijdag hebben ze de
touch cruise naar mij verstuurd, zal hem maandag wel ontvangen :) Zijn er nog mensen die
hun order nog steeds niet hebben dan?
Jep hier, ik heb woensdag nacht de htc touch cruise besteld bij Smartphonestunts en meteen het geld overgemaakt. Ik heb abn amro bank dus geld staat meteen op hun rekening..

Vrijdag ochtend mailtje gestuurd maar niets terug ontvangen en nu ist zondag en heb ik nog niets....

Hoop dat hij nog op vooraad is want dat ik em bestelde was hij op vooraad!

Verwijderd

Als ik alle berichten die ik tegenkom over de touch HTC's bij elkaar neem, dan valt het me op dat een groep gebruikers zich enorm opwind over de slechte video prestaties door de ontbrekende drivers.
Terwijl andere gebruikers juist super enthousiast zijn. (hebben die dan geen last van de slechte video ondersteuning, trage scroll funktie, slechte camera prestaties of wordt dit onderdeel enorm opgeblazen?)

Heeft iemand ervaringen met route 66 op de TC?

Ik stel de bovenstaande vragen omdat ik het aanvraag formulier voor de TC klaar heb liggen, maar intussen op dit forum ben terecht gekomen waar ik tegen de video driver kwestie aanliep.

Kan er iemand een oprecht advies geven, dat als hij weer voor de keuze zou staan, hij weer voor de Touch Cruise zou gaan?

• DutchKel
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:25:
Als ik alle berichten die ik tegenkom over de touch HTC's bij elkaar neem, dan valt het me op dat een groep gebruikers zich enorm opwind over de slechte video prestaties door de ontbrekende drivers.
Terwijl andere gebruikers juist super enthousiast zijn. (hebben die dan geen last van de slechte video ondersteuning, trage scroll funktie, slechte camera prestaties of wordt dit onderdeel enorm opgeblazen?)

Heeft iemand ervaringen met route 66 op de TC?

Ik stel de bovenstaande vragen omdat ik het aanvraag formulier voor de TC klaar heb liggen, maar intussen op dit forum ben terecht gekomen waar ik tegen de video driver kwestie aanliep.

Kan er iemand een oprecht advies geven, dat als hij weer voor de keuze zou staan, hij weer voor de Touch Cruise zou gaan?
Als je ooit een windows mobile telefoon hebt gehad dan zul je merken dat de telefoon niet sneller is dan een ouder toestel en soms zelfs wat trager reageert. Echter is het voor veel gebruikers niet direct merkbaar of hinderlijk. Scrollen gaat inderdaad voor veel normale sites niet vloeiend, pda geoptimaliseerde sites hebben hier vrijwel geen last van. Vooral plaatjes maakt het langzaam met scrollen.

Als ik weer zou moeten kiezen dan nog zou ik deze kiezen ook al is mijn vorige Qtek 8310 iets sneller qua gevoel. De functionaliteit is veel beter en uitgebreider.

Ik heb geen ervaring met route 66, waarom zou ik als ome tom erbij word geleverd.

Verwijderd

Ik heb begrepen dat "Ome Tom" kaal werd geleverd met als lokkertje een stadskaart en ik kan route 66 erbij kopen voor weinig. Bovendien ben ik benieuwd naar de TMC functie, iets wat TT niet heeft.

Valt jouw de camera niet tegen? Is het de moeite waard om op WM 6.1 te wachten (11 febr.) Heeft iemand hier meer info over?

• DutchKel
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:48:
Ik heb begrepen dat "Ome Tom" kaal werd geleverd met als lokkertje een stadskaart en ik kan route 66 erbij kopen voor weinig. Bovendien ben ik benieuwd naar de TMC functie, iets wat TT niet heeft.

Valt jouw de camera niet tegen? Is het de moeite waard om op WM 6.1 te wachten (11 febr.) Heeft iemand hier meer info over?
Sja ik gebruik de telefoon niet primair om foto's mee te maken. De camera werkt prima alleen als je bepaalde beeldprofielen neemt (zoals nachtstand) dan reageert de camera traag en lomp. Als je met daglicht foto's maakt is hij alleen in het begin even langzaam maar loopt erna vloeiend. Voor een enkele keer een foto in noodgevallen kan ik hier prima mee leven. Ik heb immers niet voor niets een duur fototoestel welke ongeveer net zoveel kost als de gsm.

En tomtom is inderdaad een lokkertje, maar die werkt er dus wel prima op. Sja die vraag moet ik je dus helaas schuldig blijven. Het enigste probleem wat ik heb is dat UMTS hier slecht ontvangst heeft en dat daardoor de telefoon bijna geen verbinding kan maken met het gsm netwerk, zet ik hem handmatig op gsm (welke volgens mij alleen gprs heeft) dan krijg ik 4?! streepjes. Maar dat is wel ontzettend traag.

Edit: Ik heb net een hoge kwaliteit WMV geprobeerd af te spelen, dit is onbegonnen werk... Dit kon overigens ook niet op mijn vorige telefoon dus het is geen ramp voor mij.

Resolutie: 672x384
Gegevenssnelheid video: 3797
Framesnelheid: 23
Gegevenssnelheid audio: 192kbps

resulteert in een slideshow van ongeveer 1 frame per 3 seconde

[ Voor 11% gewijzigd door DutchKel op 03-02-2008 18:10 ]

Verwijderd

Dus als ik je goed begrijp, moet je het bij de TC niet hebben van hoge kwaliteit toepassingen, maar van veel mogelijkheden in een gedeeltelijk ontwikkelde GUI? Want ik heb begrepen dat de Touchflo beperkt is en niet de mogelijkheid heeft diep in de menu structuur van WM door te gaan?

Kortom, de filmpjes die van de Cruise worden getoond zien er gelikt uit, maar naast het gebruik als een wat uitgebreide telefoon met een prachtige "cube " interface is er een matige camera, schokkerig internet , matige video, en kan ik gewoon aan de slag met een stylus om de rest van WM 6 applicaties te gebruiken.

Ik vind de Cruise er strak uitzien en de homepage op het toestel is ook gelikt, het is op dit moment voor mij de mooiste Smart telefoon, maar ik moet dus buiten het gebruik van de primaire functies, geen super prestaties verwachten?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 19:36 ]

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-01 08:39
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:21:
Dus als ik je goed begrijp, moet je het bij de TC niet hebben van hoge kwaliteit toepassingen, maar van veel mogelijkheden in een gedeeltelijk ontwikkelde GUI? Want ik heb begrepen dat de Flotouch beperkt is en niet de mogelijkheid heeft diep in de menu structuur van WM door te gaan?
Verkeerde vraag.

TouchFlo is niet het unique selling point van de Touch Cruise. Als je lekker over je scherm wilt vegen voor leuke visuele effecten kun je beter een iPhone kopen en er een organiser en een SatNav bij kopen. Als je veelzijdigheid wilt in een klein apparaat kun je beter de Touch Cruise kopen. De vraag is dus: wat wil je dat het toestel kan?

TouchFlo is geen 'hoge kwaliteit toepassing', het is alleen een operating system addon. De toepassingen zelf zijn er in overvloed, en kun je via TouchFlo, het startmenu, een today launcher, een hardbutton of een voice command lanceren. Wat jij wilt. Overigens kun je als je wilt TouchFlo volledig customizen en zelfs met een vierde deel uitbreiden. Kijk maar eens rond op XDA-developers.com. Je kunt je ook verdiepen in PointUI, een windows mobile addon die veel meer functionaliteit aanbiedt in een fingerfriendly interface.

Het nadeel van *alle* vingervriendelijke toepassingen is trouwens dat je voor het zelfde aantal opties veel vaker moet klikken, omdat er nu eenmaal minder grote knoppen op één scherm passen.

• DutchKel
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:21:
Dus als ik je goed begrijp, moet je het bij de TC niet hebben van hoge kwaliteit toepassingen, maar van veel mogelijkheden in een gedeeltelijk ontwikkelde GUI? Want ik heb begrepen dat de Flotouch beperkt is en niet de mogelijkheid heeft diep in de menu structuur van WM door te gaan?
Dat is inderdaad een goeie omschrijving ervan. Maar ik denk dat als ze de videodrivers erin zetten dat een hele hoop "problemen" en irritaties zijn opgelost. Sja Flotouch is ontwikkeld om de basisfuncties van de telefoon mee te gebruiken, niet om dagelijks 100 verschillende dingen uit te voeren. Denk aan multimedia, bellen en een paar andere basisfuncties.

Overigens kun je wachten op WM6.1, echter denk ik niet dat deze binnen 6 maanden op de markt komt. Dit is omdat het een behoorlijk lang proces moet doorgaan:

-Microsoft brengt WM6.1 uit en stuurt een sample van de final naar de telefoonontwikkelaars.
-Deze proberen hem uit op de hardware.
-Indien niet helemaal compatible moeten ze de hardware aanpassen.
-Indien wel compatible kunnen ze de hardware ontwikkelen maar dan zijn ze wel al een aantal maanden verder.

Het is dus niet zo dat microsoft iets uitbrengt en het staat 1 week later op de toestellen.

[ Voor 27% gewijzigd door DutchKel op 03-02-2008 18:54 ]

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-01 11:04
De presentatie van 11feb is volgens mij puur een press release, de grote bedrijven(zoals HTC) zullen de eerste samples vast wel al binnen hebben. Zo ver ik gelezen heb is 6.1 meer een update dan dat er veel veranderd is, dus ik verwacht dat het niet al te lang hoeft te duren voordat deze uitkomt.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:04
Ik heb heftige twijfels tussen de Cruise en de S730....

Ik heb nu een Nokia E70, en een toetsenbord is wel heel erg fijn...
Maar omdat we ook wel een beetje techniek-geil zijn, de Cruise heeft betere specs... Ik sms vrij veel, hoe snel gaat dat op het touchpad? Zijn er mensen die deze 2 toestellen vergeleken hebben?

https://wren.co/join/Devian

• J0YR1D3R
  • Niet online
Devian, ik quote mezelf even:
J0YR1D3R schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 10:27:
Ik begrijp eigenlijk nooit zo goed waarom mensen een stylus als must zien bij een WM5/WM6 device. Ik werk nu 2 jaar met mijn S200 en ik gebruik denk bij 95/100 gevallen voor input op het device geen stylus. Ik ben een vrij fanatieke sms-er en regelmatig slinger ik ook msn messenger aan, maar dat gaat prima zonder. Ik gebruik daarbij Phonepad. Een volledig aanraaktoetsenbord moet je gewoon niet willen, daarmee ben je een te groot deel van je scherm kwijt. Phonepad is er ook voor HTC devices.
Ik heb bij de keuze voor mijn S200 getwijfeld tussen de Qtek 9100 en de S200. De 9100 was behoorlijk wat dikker en zwaarder. Daarnaast vond ik het uitschuifmechaniek erg gammel. Ik was bang dat een device zonder toetsenbord enorm lastig zou zijn, maar momenteel kan ik niet anders zeggen dat ik er nog steeds erg blij mee ben. Ik zie persoonlijk geen reden om een toetsenbord te willen in je device.

Verwijderd

[quote]robinVerdegaal schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:42:
[...]

Verkeerde vraag.

TouchFlo is niet het unique selling point van de Touch Cruise. Als je lekker over je scherm wilt vegen voor leuke visuele effecten kun je beter een iPhone kopen en er een organiser en een SatNav bij kopen. Als je veelzijdigheid wilt in een klein apparaat kun je beter de Touch Cruise kopen. De vraag is dus: wat wil je dat het toestel kan?

TouchFlo is geen 'hoge kwaliteit toepassing', het is alleen een operating system addon.

Toch wel een goede vraag,

TouchFlo werd door mij ook niet beschreven als hoge kwaliteits toepassing, maar is door het ontbreken van een keyboard een belangrijk item voor gemakkelijke input. Dus in dat opzicht wel degelijk een "unique selling point" en op dit moment worden er naast Apple en HTC door verscheidene fabrikanten naarstig soortgelijke interfaces ontwikkeld.
Het punt wat ik eigenlijk niet begrijp is: zoals jullie zelf aangeven dat er het een en ander schort aan de kwaliteit van sommige toepassingen, omdat de video prestaties door de niet bijgeleverde grafische driver, nogal te lijden hebben, toch kiezen jullie voor de TC dus er moet een meer waarde aanwezig .
Kan je aangeven waarom je desondanks toch voor een TC kiest?

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:56
kfaessen schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:59:
[...]
De camera reageert net zo traag en schokkerig als de 8310, dit komt door de beeldverwerking met de profielen. Als je geen profiel kiest is die wel vloeiend, dat is op de 8310 ook zo.
Waar zet je die profielen uit? ik kan alleen kiezen tussen bepaalde balansstanden.

Ontspan.

• robinVerdegaal
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:21:
Kan je aangeven waarom je desondanks toch voor een TC kiest?
De krachtigste 'applicatie' is voor mij WM6 zelf. Ook zonder TouchFlo, met vinger of met stylus. Zolang er nog geen ander mobiel OS is waarmee je zonder problemen je zakelijke zowel als recreatieve ding kunt doen heeft het geen zin om twee apparaten te kopen. Kost je twee keer zo veel geld en die paar FPS extra bij video is op een klein formaat 320x240 ook nogal een marginale kwestie. :p Wil ik echt high-end video kijken dan ga ik vanzelfsprekend geen apparaat op zakformaat kopen.
Ik heb een paar Apple devices in m'n handen gehad en het ziet er fantastisch uit, Windows Mobile voelt van de weeromstuit nog trager dan het al is. Wat het doet, doet het geweldig, maar op dit moment doet het niet alles wat ik wil. De Touch Cruise is sneller - of minder langzaam zo je wilt - dan welk ander Windows Mobile device wat ik in m'n handen gehad heb (en dan heb ik het dus niet alleen over video). De keuze tussen langzaam en helemaal niet is dan toch een no-brainer.

Dus om je vraag met een wedervraag te beantwoorden: welke concurrentie is er als je zo veel mogelijk functionaliteit in één toestel wilt?

• DutchKel
Magnolia schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:25:
[...]

Waar zet je die profielen uit? ik kan alleen kiezen tussen bepaalde balansstanden.
Zover had ik me nog niet erin verdiept, volgens mij gebeurd dit automatisch, bij donker krijg je de nachtstand en bij dag krijg je de standaard stand zonder bewerking, ik heb namelijk overdag heel wat minder problemen met de cam.

Wel kom ik er net achter dat de foto's allemaal mislukken. Ze worden "scrambled" opgeslagen. Zie enkele pagina's terug, daar had iemand een voorbeeld ervan gepost. Als fototoestel is het apparaat in de huidige toestand dus ongeschikt (hier komt vast wel een fix voor aangezien dit erg ernstig is)

[ Voor 9% gewijzigd door DutchKel op 03-02-2008 23:05 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik heb een foutje gemaakt. Per ongeluk heb ik met Total commander op een map geklikt in het register, dan wordt de naam automatisch blauw, zodat deze veranderd kan worden.
Met mijn vingers drukte ik mis en raakte ik de "p".

Kan iemand mij nu vertellen wat er staat tussen "Notifications en Phone" in HKCU\Controlpanel, zodat ik deze weer kan herstellen? Thanks!

Hoi!

Verwijderd

Beste Robinverdegaal, ik speel natuurlijk advocaat van de duivel en schiet graag op dingen zodat de zwakke plekken bloot komen te liggen. Ondanks je uitleg vind ik dat er nogal wat punten zijn waarom ik me afvraag wat de CT voor meerwaarde ondanks zijn driver probleem heeft t.o.v. bijvoorbeeld een E-ten, die bij mijn weten geen driver problemen heeft (maar er btw ook niet erg aantrekkelijk uitziet) en volgens mij vergelijkbaar is qua mogelijkheden?

• robinVerdegaal
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 23:33:
Beste Robinverdegaal, ik speel natuurlijk advocaat van de duivel en schiet graag op dingen zodat de zwakke plekken bloot komen te liggen. Ondanks je uitleg vind ik dat er nogal wat punten zijn waarom ik me afvraag wat de CT voor meerwaarde ondanks zijn driver probleem heeft t.o.v. bijvoorbeeld een E-ten, die bij mijn weten geen driver problemen heeft (maar er btw ook niet erg aantrekkelijk uitziet) en volgens mij vergelijkbaar is qua mogelijkheden?
yup, de ene heeft alleen de helft minder geheugen en lijkt dus een minder verstandige keuze voor WM6, en de ander heeft weliswaar VGA, maar is weer te groot voor in m'n broekzak. Hoe formuleerde ik de vraag ook weer? :)

• TweakMarkster
Ik begrijp de vertwijfeling niet helemaal. We hebben het over een alles-in-1 smartphone, die alle functies waar men op wachtte, touchflo, gps, camera, betere processor, meer geheugen, etc., behuist, maar verwachten dit voor een spotprijsje te kunnen verkrijgen en zich moet kunnen meten met een Canon EOS qua foto's, Touch technologie á la Apple (deze technieken zijn gepatenteerd, dus kan men moeilijk overnemen), video playback als een Philips Portable DVD systeem...
Wat hebben we nu in de TC?
- Een betere camera dan verwacht (3mp) en deze gebruiken we eigenlijk alleen in "noodgevallen"
- Een snellere processor en meer geheugen waardoor deze minder langzaam/sneller is
- Een goede tot zeer goede GPS chipset
- TouchFlo dat grappig is en aardig werkt, maar WM6 is uiteraard verder te "customizen".

Dan kijken we ook naar de prijs. Deze is in vergelijking met andere smartphones niet slecht. Ik noem een Samsung Armani die voor 510 euro over de toonbank moet. Een N95 die 689 moet opbrengen. Een E90 die 779 euro moet kosten. En deze toestellen zijn absoluut geen alleskunners, komen niet in buurt qua specs en hebben geen naar eigen smaak aanpasbaar/uitbreidbaar besturingssysteem.
De vergelijking kan wel getrokken worden met de E-ten X800 of de M800. Deze hebben geen TouchFlo, maar qua specs komen ze aardig overeen (hogere processorsnelheid, lager RAM geheugen). Deze prijzen komen bij elkaar in de buurt. 10 à 20 euri maakt het verschil niet en de prijs van de TC ligt uiteraard hoger, door grote vraag/bekendheid naar/van het product.

Ik snap dat het niet echt netjes is dat er geen video drivers bijgeleverd worden. Ze gaan eraan werken, dus ik heb vertrouwen dat het goed komt. Maar het stoort uiteidnelijk niet echt. Wil je prachtige beelden, moet je een FullHD Philips TV met PixelPlus3 en Blu-Ray DVDspeler kopen.
Als de foto's een beetje goed uitzien (was prima op mobile-review.com), ben ik allang blij. Voor de echte foto momenten heb ik een goeie Sony gekocht. Voor goeie portable video playback koop ik wel een gespecialiseerd systeem.

Overall is de TC een goed product, dat het niet verdiend om vergeleken te worden met High End camera's (kunnen die mp3 afspelen of kun je ermee bellen?), camcorders (kun je daarmee navigeren?), portable DVD systemen (zit daar UMTS, MSN, Outlook of Push-Mail functionaliteit op?) enzovoorts. Het doet zijn ding en voor de prijs plus dimensies (afmetingen & gewicht) doet het zijn ding ERG goed.

• J-P

J-P

Syntax erro....

TweakMarkster schreef op maandag 04 februari 2008 @ 01:02:
Ik begrijp de vertwijfeling niet helemaal. We hebben het over een alles-in-1 smartphone, die alle functies waar men op wachtte, touchflo, gps, camera, betere processor, meer geheugen, etc., behuist, maar verwachten dit voor een spotprijsje te kunnen verkrijgen en zich moet kunnen meten met een Canon EOS qua foto's, Touch technologie á la Apple (deze technieken zijn gepatenteerd, dus kan men moeilijk overnemen), video playback als een Philips Portable DVD systeem...
Wat hebben we nu in de TC?
- Een betere camera dan verwacht (3mp) en deze gebruiken we eigenlijk alleen in "noodgevallen"
- Een snellere processor en meer geheugen waardoor deze minder langzaam/sneller is
- Een goede tot zeer goede GPS chipset
- TouchFlo dat grappig is en aardig werkt, maar WM6 is uiteraard verder te "customizen".

Dan kijken we ook naar de prijs. Deze is in vergelijking met andere smartphones niet slecht. Ik noem een Samsung Armani die voor 510 euro over de toonbank moet. Een N95 die 689 moet opbrengen. Een E90 die 779 euro moet kosten. En deze toestellen zijn absoluut geen alleskunners, komen niet in buurt qua specs en hebben geen naar eigen smaak aanpasbaar/uitbreidbaar besturingssysteem.
De vergelijking kan wel getrokken worden met de E-ten X800 of de M800. Deze hebben geen TouchFlo, maar qua specs komen ze aardig overeen (hogere processorsnelheid, lager RAM geheugen). Deze prijzen komen bij elkaar in de buurt. 10 à 20 euri maakt het verschil niet en de prijs van de TC ligt uiteraard hoger, door grote vraag/bekendheid naar/van het product.

Ik snap dat het niet echt netjes is dat er geen video drivers bijgeleverd worden. Ze gaan eraan werken, dus ik heb vertrouwen dat het goed komt. Maar het stoort uiteidnelijk niet echt. Wil je prachtige beelden, moet je een FullHD Philips TV met PixelPlus3 en Blu-Ray DVDspeler kopen.
Als de foto's een beetje goed uitzien (was prima op mobile-review.com), ben ik allang blij. Voor de echte foto momenten heb ik een goeie Sony gekocht. Voor goeie portable video playback koop ik wel een gespecialiseerd systeem.

Overall is de TC een goed product, dat het niet verdiend om vergeleken te worden met High End camera's (kunnen die mp3 afspelen of kun je ermee bellen?), camcorders (kun je daarmee navigeren?), portable DVD systemen (zit daar UMTS, MSN, Outlook of Push-Mail functionaliteit op?) enzovoorts. Het doet zijn ding en voor de prijs plus dimensies (afmetingen & gewicht) doet het zijn ding ERG goed.
Amen _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

kfaessen schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:34:
[...]

Ja dat klopt wel... Maar ik heb dan wel iets, in plaats van niets... Ik zoek nog even de instellingen op/probeer ze uit. Het gaat er volgens mij meer om het WCDMA wat hij wil gebruiken. Maar dat is alleen in amerika voor zover ik weet.

Edit: Ik heb nu wel GPRS, maar geen UMTS, misschien is UMTS hier slecht bereikbaar, dat weet ik niet. Maar dit is beter dan niets.
Ik heb T-mobile als provider en in stedelijk gebied pakt hij dan automatisch het 3G netwerk op. Als ik de band instel op GSM pakt hij weer het GPRS-netwerk.

Ik maak gebruik van pocket i-net totaal (10e/mnd) en nu is mijn vraag: lever ik snelheid in als ik GRPS gebruik ipv 3G (met dit abonnement)??

edit: nog een vraag: zit er ook nog verschil in stroomverbruik?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 09:45 ]

• J-P

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:43:
[...]

Ik heb T-mobile als provider en in stedelijk gebied pakt hij dan automatisch het 3G netwerk op. Als ik de band instel op GSM pakt hij weer het GPRS-netwerk.

Ik maak gebruik van pocket i-net totaal (10e/mnd) en nu is mijn vraag: lever ik snelheid in als ik GRPS gebruik ipv 3G (met dit abonnement)??
Ja en veel, weet de exacte nummers niet, google maar even, maar 3G (lees UMTS) is echt veel sneller

Verwijderd

Bogey Dope schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:44:
[...]

Ja en veel, weet de exacte nummers niet, google maar even, maar 3G (lees UMTS) is echt veel sneller
Ja dat 3G sneller kàn zijn weet ik, maar is dat ook het geval met i-net pocket totaal vT-mob denk je? Die indruk krijg ik namelijk niet.

• toxict
Bogey Dope schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:44:
[...]

T-Mobile zal de snelheid van zijn Pocket Internet Totaal-abonnement op 8 januari verhogen van 64kbps naar 128kbps. De uploadsnelheid wordt ook verdubbeld: van 32kbps naar 64kbps.

Om van de snelheidsverdubbeling te profiteren heeft een abonnee wel een umts-toestel nodig; een gebruiker van een mobieltje met uitsluitend gprs-functionaliteit zal in de praktijk niets merken van de verhoogde bandbreedte.

Bron

Echt snel is dit niet te noemen.
Ik heb zelf express geen T-mobile gekozen als provider, want ik wist dat ze niet snel waren.
KPN en Vodafone hebben wel snel mobiel internet.

HSDPA over UMTS met een max snelheid van 3,6Mbps down

Dit heeft niets met dit topic te maken. Indien discussie gewenst is, dan graag in T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten

[ Voor 21% gewijzigd door pven op 04-02-2008 11:12 ]

• hellboy123
volgens mij zit je met standaard pit( 9.50p/m) altijd op gprs snelheid. Je maakt wel gebruik van het 3g netwerk,maar je wordt gecapped. Gewoon uitzetten dus dat 3g en langer met een batterijlading meegaan

laat maar....

[ Voor 5% gewijzigd door hellboy123 op 04-02-2008 10:20 ]

Verwijderd

Uit jullie reacties blijkt duidelijk dat er naast ratio ook een emotionele waarde meetelt voor de keuze.
Ik heb nog geen CT en ik lees juist op deze site dat er (bij sommige eigenaren wel heel erg) een stuk frustratie zit v.w.b. de "missing drivers" omdat men het idee heeft dat er veel beter gepresteerd had kunnen worden.
Omdat ik nu nog niet kan ervaren hoe de CT presteert, lees ik dit soort forums. Als er dan mensen zijn die sommige prestaties kwalificeren als " liggend onder het niveau van toestellen van 2 jaar oud" dan is het logisch dat er bij mij "vertwijfeling" is.
Uit jullie eigen reacties blijkt dan duidelijk dat mijn opsomming:mooie Smartphone met dito interface, niet een uitblinker in alle toepassingen, wel van alle markten thuis (t/m navigatie) en Flotouch dat globaal zn werk doet, maar nog niet overweg kan met de WM specifieke toepassingen, nog niet zo gek geformuleerd was.
Vergelijkingen met EOS cameras en plasma schermen zijn natuurlijk onzinnig en een beetje flauw, maar op dit moment is de ontwikkeling op de mobiele markt in zo'n stroomversnelling terecht gekomen, dat je als consument nu uiteindelijk wel een toestel mag verwachten dat uitstekende prestaties levert op alle fronten en vooral lekker vlot en intuïtief te bedienen is. Ik heb al een paar smartphones gehad, en door tegenvallende prestaties nooit optimaal kunnen gebruiken en zit daarom te wachten op een toestel dat wel voldoet aan de bovengestelde eisen en wil ik niet rondlopen met allerlei losse toestellen!!!!!!!! Ik heb het niet over prijzen gehad, als het toestel voldoet aan de verwachtingen dan is de prijs van secundair belang.
Lees ik dan de ene keer dat de camera "bezopen presteert", zeg jij dat hij zn dingen ERG goed doet.
Ik had 5 jaar geleden een Olympus compactcamera met 2.1 megapixel, met fantastische foto's, dat kon toen dus ook al, ik wil daar mee aangeven dat je nu als aspirant koper wel top kwaliteit verwacht, de techniek is er de software ook, nu nog in 1 apparaat, wie dat voor elkaar krijgt is spekkoper. AMEN!

• robinVerdegaal
Ik heb de XDA-dev link met Polaris tweaks al een keer gepost, maar voor de Polaris bezitters die hun Flickr foto uploads (Shozu.com) direct ge-geotagged willen hebben wou ik deze handige tweak nog een keer expliciet vermelden:

GPS photo optie activeren:
HKLM\SOFTWARE\HTC\Camera
In directory P9 de waarde "enable" op 1 zetten

Hiervoor heb je een Registry Editor nodig, bijvoorbeeld het gratis PHM Regedit.
(Pas wel op met registry aanpassingen als je niet weet wat je doet)

Verwijderd

Volgende keer graag in het juiste topic: T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten

[ Voor 97% gewijzigd door pven op 04-02-2008 11:13 ]

• J-P

J-P

Syntax erro....

robinVerdegaal schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:40:
Ik heb de XDA-dev link met Polaris tweaks al een keer gepost, maar voor de Polaris bezitters die hun Flickr foto uploads (Shozu.com) direct ge-geotagged willen hebben wou ik deze handige tweak nog een keer expliciet vermelden:

GPS photo optie activeren:
HKLM\SOFTWARE\HTC\Camera
In directory P9 de waarde "enable" op 1 zetten

Hiervoor heb je een Registry Editor nodig, bijvoorbeeld het gratis PHM Regedit.
(Pas wel op met registry aanpassingen als je niet weet wat je doet)
Wat houd dat in dan, kan je dan via google earth kijken waar je foto's zijn gemaakt?

• robinVerdegaal
Bogey Dope schreef op maandag 04 februari 2008 @ 11:09:
[...]
Wat houd dat in dan, kan je dan via google earth kijken waar je foto's zijn gemaakt?
Flickr gebruikt Yahoo! maps om geotagged foto's te plaatsen. Je kan jouw foto's van een bepaalde vakantie dus via de kaart opzoeken, en zo gelijk laten zien waar je die foto genomen hebt. Mzaar je kan zo ook foto's van anderen op die plaats bekijken, als je wilt weten of een vakantiebestemming er wel uit ziet als in de folder :)

Op http://www.flickr.com/map/ kun je verschillende foto-selecties bekijken.

Nog leuker is http://flickrvision.com/ waar je kan zien welke geotagged foto's er op dit moment geupload worden.

Verwijderd

Probleempje met mijn TC waar ik nog niets over terug kan vinden. Ik krijg mijn Bluetooth niet meer aan! Ik klik op aan, hij is vervolgens even bezig, maar blijft op uit staan. Als ik een nieuw Bluetooth apparaat toe wil voegen dan gaat die eerst even zoeken, en vervolgens zegt die probleem met bluetooth apparaat. Iemand een idee hier?

• J-P

J-P

Syntax erro....

robinVerdegaal schreef op maandag 04 februari 2008 @ 11:17:
[...]

Flickr gebruikt Yahoo! maps om geotagged foto's te plaatsen. Je kan jouw foto's van een bepaalde vakantie dus via de kaart opzoeken, en zo gelijk laten zien waar je die foto genomen hebt. Mzaar je kan zo ook foto's van anderen op die plaats bekijken, als je wilt weten of een vakantiebestemming er wel uit ziet als in de folder :)

Op http://www.flickr.com/map/ kun je verschillende foto-selecties bekijken.

Nog leuker is http://flickrvision.com/ waar je kan zien welke geotagged foto's er op dit moment geupload worden.
Off topic:
Lachen, is zoiets ook te gebruiken in Googlemaps/earth?

On topic:
Een tijdje terug postte ik dat op een of andere manier niet al mijn afspraken werden over gezet vanuit Outlook 2007, na een hard reset is dit probleem niet verholpen, maar ik denk dat het door Outlook 2007 kwam, want iedere nieuwe afspraak die ik erin zet (via Outlook 2007, of via de TC) komt gewoon netjes in de agenda te staan.

Ook postte ik een probleem dat het ophalen van mail (anders dan de gesyncroniseerde outlook) alleen of via GPRS of via WIFI te ontvangen was en niet allebij. Helaas is dit probleem ook nog steeds niet verholpen, via XDA ben ik 1 iemand tegen gekomen die hier ook last van had, ik begin te vermoeden dat dit door de provider in combinatie met de bijgeleverde SIM kaart komt. Binnenkort gaat mijn nieuwe abb in en groote kans dat die het dan wel doet.

Ik hou jullie op de hoogte! :*)

• J-P

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 11:21:
Probleempje met mijn TC waar ik nog niets over terug kan vinden. Ik krijg mijn Bluetooth niet meer aan! Ik klik op aan, hij is vervolgens even bezig, maar blijft op uit staan. Als ik een nieuw Bluetooth apparaat toe wil voegen dan gaat die eerst even zoeken, en vervolgens zegt die probleem met bluetooth apparaat. Iemand een idee hier?
Soft reset al geprobeerd?

• TweakMarkster
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:20:
Vergelijkingen met EOS cameras en plasma schermen zijn natuurlijk onzinnig en een beetje flauw, maar op dit moment is de ontwikkeling op de mobiele markt in zo'n stroomversnelling terecht gekomen, dat je als consument nu uiteindelijk wel een toestel mag verwachten dat uitstekende prestaties levert op alle fronten en vooral lekker vlot en intuïtief te bedienen is. Ik heb al een paar smartphones gehad, en door tegenvallende prestaties nooit optimaal kunnen gebruiken en zit daarom te wachten op een toestel dat wel voldoet aan de bovengestelde eisen en wil ik niet rondlopen met allerlei losse toestellen!!!!!!!! Ik heb het niet over prijzen gehad, als het toestel voldoet aan de verwachtingen dan is de prijs van secundair belang.
Lees ik dan de ene keer dat de camera "bezopen presteert", zeg jij dat hij zn dingen ERG goed doet.
Ik had 5 jaar geleden een Olympus compactcamera met 2.1 megapixel, met fantastische foto's, dat kon toen dus ook al, ik wil daar mee aangeven dat je nu als aspirant koper wel top kwaliteit verwacht, de techniek is er de software ook, nu nog in 1 apparaat, wie dat voor elkaar krijgt is spekkoper.
Vergelijken met high end producten is uiteraard overdreven, maar de verwachtingen en eisen die gesteld worden zijn ook zeer overdreven. Wat men wil is op dit moment nagenoeg onmogelijk om allemaal in 1 klein apparaatje te steken.
Ook zijn de verwachtingen te hoog t.o.v. de specs. Je kunt een 2.1mp camera van Olympus niet vergelijken met een Cmos lensje in een (smart)phone. Mocht je willen bellen met een goede camera, dan moet je een cameraphone (SonyEriccson) kopen en geen smartphone.
Daarnaast kan een deel van "frustraties" toegeschreven worden aan WM6 en dus niet aan HTC. WM5 zal waarschijnlijk als een trein lopen, maar downgraden is een beetje moeilijk op deze toestellen :)
Ook ik heb menig toestel inmiddels versleten en werd daarin ook geremd in mijn gebruik. Deze TC is weer een stap in de goede richting. Het doet zijn ding niet perfect, maar wel erg goed.
- het neemt een redelijke foto
- je kunt er een filmpje mee opnemen en bekijken
- je toestel connecten met een MS Exchange server
- push mail gebruiken
- Navigeren
- Toegang tot meest gebruikte functies via TouchFlo technologie
- Afspraken regelen en synchroniseren
...

Uiteindelijk wordt het een discussie zonder einde. Op een gegeven moment komt er een toestel dat wel aan alle eisen en verwachtingen voldoet, maar dan is de kritiek dat het toestel te groot, te zwaar, te duur, etc, is.

Verwijderd

Voor de mensen die hun TC mét nummerbehoud hebben besteld bij smartphonestunts: zaterdag 26 januari heb ik de bestelformulieren gepost, maandag 28 januari een bevestiging hiervan gekregen en zojuist bericht gekregen dat ik m'n TC vandaag of morgen krijg! Lijkt me dus logisch dat ook andere mensen die rond deze datum hebben besteld met nummerbehoud hun TC snel thuis kunnen verwachten!

Verwijderd

Graag wil ik de gprs-snelheid testen en heb hiervoor 2 links gevonden.

eerste
tweede

Beide werken ze niet. (zowel opera als IE)

Ook niet na de volgende flashupdate (cab)

Iemand een idee?

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Nog een leuke aanpassing voor je today menu:

Via onderstaande link kan je je batterijweergave aanpassen: er komt dan boven het icoontje je percentage te staan, erg handig!!

http://forum.xda-develope...php?p=1421241&postcount=1

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 11:21:
Een soft reset werkt helaas ook niet. Nog meer goede ideeen....? De melding "Probleem met bluetooth hardware" nog niet door iemand tegen gekomen...?

• PiNo.nl
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-10-2025
Vandaag eens gekeken naar de video playback. Ik heb een aflevering van Prison Break op mijn SD kaart gezet die van oorsprong HD is. Hij is naar het volgende omgezet:

Running Time: About 00:45:00
File Size: About 150 Mo for each episode
Resolution: 320*180 - 995 FR - bitrate 360 - Audio: 44100 Hz stereo 96 kbps MP3
Release Quality: Xvid

Werkt prima zonder haperingen!

Bij daglicht werkt de camera vloeiend, savonds is het bagger. Ik ben dus tot nu toe tevreden hiermee alleen in tomtom mag het wat sneller...

Verwijderd

Helaas, mijn touch cruie is kapot. ;(
Het glaasje voor de camera op de achterzijde is gebroken. Dit heb ik niet gemerkt.
Ik heb het toestel bij belcompany gekocht. Heeft htc een pick up and return garantie, of moet ik gewoon terug naar belcompany?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
@ dentluc: neem eerst eens contact op met de Belcompany ...

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• TweakMarkster
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:04:
Helaas, mijn touch cruie is kapot. ;(
Het glaasje voor de camera op de achterzijde is gebroken. Dit heb ik niet gemerkt.
Ik heb het toestel bij belcompany gekocht. Heeft htc een pick up and return garantie, of moet ik gewoon terug naar belcompany?
Je hebt een koopovereenkomst met BelCompany, zij moeten dus de garantie leveren.
Terug naar de winkel dus d:)b

• J0YR1D3R
  • Niet online
PiNo.nl schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:09:
Ik ben dus tot nu toe tevreden hiermee alleen in tomtom mag het wat sneller...
Wat geeft dat je voor voordelen als TomTom sneller gaat? Ik heb een S200 en daar loopt TomTom net zo snel, zoniet trager, dan op de eerder in dit topic getoonde filmpjes. Ik gebruik het al 2 jaar zonder problemen of ergenissen. Waar ik me wel aan stoor is het volgende: als ik TomTom gebruik en ik word gebeld op mijn Parrot carkit gaat TomTom op een gegeven moment een paar honderd meter achterlopen. Heeft de Touch Cruise dit ook? Dat is namelijk wél storend, dat ik een bocht op m'n device niet soepel neem boeit me eigenlijk weinig :)

Verwijderd

Ik had een Tom Tom One V2 en de TC is aanzienlijk sneller. Ik ken uiteraard niet andermans referentiepunt niet maar voor mij is het een vooruitgang. Bovendien is de fix nu helemaal supersnel!

• PiNo.nl
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-10-2025
J0YR1D3R schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:15:
[...]

Wat geeft dat je voor voordelen als TomTom sneller gaat? Ik heb een S200 en daar loopt TomTom net zo snel, zoniet trager, dan op de eerder in dit topic getoonde filmpjes. Ik gebruik het al 2 jaar zonder problemen of ergenissen. Waar ik me wel aan stoor is het volgende: als ik TomTom gebruik en ik word gebeld op mijn Parrot carkit gaat TomTom op een gegeven moment een paar honderd meter achterlopen. Heeft de Touch Cruise dit ook? Dat is namelijk wél storend, dat ik een bocht op m'n device niet soepel neem boeit me eigenlijk weinig :)
Hoe het zit met bellen durf ik je nog niet te vertellen, heb nog geen telefoontjes gehad tijdens het rijden.

Je hebt wel gelijk tis niet echt irriterend ofzo. 8)

• hellboy123
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 12:45:

eerste
tweede

Beide werken ze niet. (zowel opera als IE)

Ook niet na de volgende flashupdate (cab)

Iemand een idee?
http://speedtest.bbned.nl/ Als het via deze link niet lukt, even naar google en dan bbned speedtest uitvoeren(de gewone speedtest, de andere duren nog langer)

[ Voor 3% gewijzigd door hellboy123 op 04-02-2008 15:06 ]

• robinVerdegaal
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 12:45:

eerste
tweede
De tweede, dslreports, werkt bij mij wel op Opera. Gewoon op 'to HTML mode' klikken en de 100kb test kiezen. Heb je PIT+ of HSDPA dan krijg je een link 'choose a larger file'

• Yzord
  • Laatst online: 01:24

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:04:
[...]

Een soft reset werkt helaas ook niet. Nog meer goede ideeen....? De melding "Probleem met bluetooth hardware" nog niet door iemand tegen gekomen...?
Hard reset dan maar....er zal wel software zijn geinstalleerd die daarop stoort.

• Zer0cool12342
NU al niet meer leverbaar bij smartphonestuns nou hopen dat ze em over 1 week wel hebben...

Hier het mailtje..

Geachte Heer,

Bedankt voor uw email.
Wij hebben uw betaling op 1-2-08 mogen ontvangen.
Helaas is de HTC Touch Cruise momenteel niet meer op voorraad. Wij
verwachten het toestel eind deze week / begin volgende week weer te gaan
ontvangen.
Zodra wij het toestel weer hebben ontvangen, zullen wij order direct verder
afronden en deze aan u gaan versturen.
Wij hopen u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

• Brooky
  • Laatst online: 00:11
Zer0cool12342 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:45:
NU al niet meer leverbaar bij smartphonestuns nou hopen dat ze em over 1 week wel hebben...

Hier het mailtje..

Geachte Heer,

Bedankt voor uw email.
ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Bij Gsmweb.nl hebben ze de NL versie op voorraad, tegen een scherpere prijs. Helaas dat mijn abonnementsverlenging al is doorgevoerd door Smartphonestunts, anders had ik hem daar ook besteld vandaag.

Verwijderd

Zer0cool12342 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:45:

Hier het mailtje..

Geachte Heer,

Bedankt voor uw email.
ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Ik snap er niks van ...
Ik lees hier en daar dat mensen hun toestel al hebben ontvangen van smartphoneshop !
Maar ik heb het toestel al een tijd terug besteld,
Op 27-12-07 een bevestiging gekregen !

Maar nog steeds geen toestel :S ....
Ik heb ze vorige week al gemailt waarin stond dat ik het die week al zou ontvangen !
Maar nog steeds geen toestel !

Iemand met dezelfde ervaring ?

Ps: kan het zijn omdat ik mijn order heb veranderd in een UK versie ?

Groetsels !

• Brooky
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:05:
[...]

Ik snap er niks van ...
Ik lees hier en daar dat mensen hun toestel al hebben ontvangen van smartphoneshop !

Ik heb ze vorige week al gemailt waarin stond dat ik het die week al zou ontvangen !

Groetsels !
Klopt inderdaad. De NL versie hebben ze vorige week binnen gekregen, de UK versie pas deze week/volgende week.

Verwijderd

Ik heb inmiddels bericht gekregen dat mijn tc is verzonden door smartphonestunts. Ik had hem besteld op 28 januari. Heeft dus dik een week geduurd. Daar kan ik nog mee leven :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2008 17:17 ]

• Brooky
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:16:
Ik heb inmiddels bericht gekregen dat mijn tc is verzonden door smartphonestunts. Ik had hem besteld op 28 januari. Heeft dus dik een week geduurd. Daar kan ik nog mee leven :)
NL versie neem ik aan?

• Zer0cool12342
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:05:
[...]

Ik snap er niks van ...

Groetsels !
Als ik jou was zou ik ff contact via de telefoon opnemen mischien werkt dat wel want via de mail gaat et niet zo soepeltjes...

Verwijderd

Ik heb wel 1 groot nadeel gevonden van de TC en dat is het scherm! Ik heb hem nu sinds vorige week woensdag. Ik heb echter verkeerd de screenprotector opgeplakt waardoor op de plakkant veel vette vingers zaten en stof. Op een gegeven moment heb ik het ding er afgelopen vrijdag vanaf gehaald om beter zicht te hebben. Nu, nog geen 3 dagen later, heb ik mijn eerste twee krasjes er al op zitten! Heb vandaag m'n nieuwe screenprotector opgehaald, maar heb er wel de balen van na zo'n korte tijd! Ben er ook erg zuinig op geweest (niks in mijn zak waar de TC in zat etc.). Moet je nagaan als je 2 jaar zonder screenprotector loopt! Dan zie je er volgens mij geen bal meer doorheen!
Pagina: 1 ... 19 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.