Ik heb net een mail gekregen van smartphonestunts dat ze het toestel vandaag hebben aangeboden aan TPG-post.(20 december besteld)Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:44:
[...]
Wanneer heb je 'm besteld bij smartphonestunts? "heel lang geleden" is een beetje vaag. Zit ook te wachten op de NL-versie bij hun en heb 20 december besteld.
Verder ben ik ook benieuwd wat alle verschillende ROM-versies van Windows betekend. Ik lees nl dat Windows Mobile 6.1 in februari ten tonele komt.
Verwijderd
Hoi,
Heb mijn TC nu een paar dagen in bezit en ik ben er zeer tevreden mee. Een paar opmerkingen:
Over de traagheid van TOMTOM
Ik gebruik TomTom als sinds versie 1.0 en de traagheid wordt veroorzaakt door het aantal POI's dat je aan hebt staan. Als je bijvoorbeeld alle flitskasten voor heel europa aan hebt staan, dan is TomTom niet vooruit te branden. Zet voor de lol maar eens al je POI's uit en dan zul je zien dat hij draait als een zonnetje. Ligt m.i. helemaal niet aan de hardware!
Over de Camera:
Inderdaad dramatisch! Responsetijd is om te janken. Maakt verder wel oké foto's, maar ik heb onze kat er nog geen één keer fatsoenlijk mee kunnen fotograferen.
Over GPRS:
Op de één of andere manier maakt het ding steeds een GPRS verbinding. Het is niet duidelijk wanneer en waarom. Ik heb alle apps uitstaan die dit automatisch zouden moeten doen, maar blijkbaar ben ik er één vergeten. Iemand een tip?
Over BlueTooth:
Werkt zo goed als perfect met mijn autoradio JVC KD-BT1E. Zelfs beter dan mijn oude MIO A701. SMS berichten zijn niet uit te lezen via de autoradio, maar batterij status en signaalstatus wel. Ook Bluetooth audio werkt via mijn radio. Kan TomTom stem nu over de radio laten horen. Helaas kan je dan niet gelijktijdig muziek draaien en de stem kickt later in op de radio zodat je het begin van de instructie mist, dus je hebt er niet zoveel aan.
Over WiFi
Geweldig! Lekker thuis in mijn bed nog wat RSS feeds lezen, mail ophalen en wat browsen. Ik heb nog geen streaming video's af kunnen spelen.
Al met al vind ik het een schitterend toestel!
Heb mijn TC nu een paar dagen in bezit en ik ben er zeer tevreden mee. Een paar opmerkingen:
Over de traagheid van TOMTOM
Ik gebruik TomTom als sinds versie 1.0 en de traagheid wordt veroorzaakt door het aantal POI's dat je aan hebt staan. Als je bijvoorbeeld alle flitskasten voor heel europa aan hebt staan, dan is TomTom niet vooruit te branden. Zet voor de lol maar eens al je POI's uit en dan zul je zien dat hij draait als een zonnetje. Ligt m.i. helemaal niet aan de hardware!
Over de Camera:
Inderdaad dramatisch! Responsetijd is om te janken. Maakt verder wel oké foto's, maar ik heb onze kat er nog geen één keer fatsoenlijk mee kunnen fotograferen.
Over GPRS:
Op de één of andere manier maakt het ding steeds een GPRS verbinding. Het is niet duidelijk wanneer en waarom. Ik heb alle apps uitstaan die dit automatisch zouden moeten doen, maar blijkbaar ben ik er één vergeten. Iemand een tip?
Over BlueTooth:
Werkt zo goed als perfect met mijn autoradio JVC KD-BT1E. Zelfs beter dan mijn oude MIO A701. SMS berichten zijn niet uit te lezen via de autoradio, maar batterij status en signaalstatus wel. Ook Bluetooth audio werkt via mijn radio. Kan TomTom stem nu over de radio laten horen. Helaas kan je dan niet gelijktijdig muziek draaien en de stem kickt later in op de radio zodat je het begin van de instructie mist, dus je hebt er niet zoveel aan.
Over WiFi
Geweldig! Lekker thuis in mijn bed nog wat RSS feeds lezen, mail ophalen en wat browsen. Ik heb nog geen streaming video's af kunnen spelen.
Al met al vind ik het een schitterend toestel!
Verwijderd
@Eagle99
M.b.t. de vraag over GPRS: Heb je misschien de HTC Today Plugin geactiveerd? Kan zijn dat de weer plugin probeert om data binnen te halen. Dit kun je uiteraard uitzetten.
M.b.t. de vraag over GPRS: Heb je misschien de HTC Today Plugin geactiveerd? Kan zijn dat de weer plugin probeert om data binnen te halen. Dit kun je uiteraard uitzetten.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 12:57 ]
Je hebt 600 (ofzo) euro betaald voor een aparaat, met daarin een dure chipset (die een groot deel van die prijs bepaalt!) die in staat is om TomTom nog veel sneller dan de magician te draaien. Daarnaast is die chipset in staat om door websites te scrollen zonder haperen (ongeacht het aantal plaatjes), elke beschikbare game met 30+ fps af te spelen en video op elk formaat vloeiend weer te geven.Martijn80 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:20:
Ik zou niet weten waarom ik me een beetje genaait zou moeten voelen. Omdat een ouder model met mindere specs het beter kan? Ik vind de snelheid van TomTom op mijn cruise helemaal niet te langzaam. Het misschien niet zo soepel als bij de Magician, maar doet zijn werk goed. De instructies die TomTom geeft komen optijd, en begeleidt mij goed naar mijn eindbestemming. Ja, soms is loopt het pijltje een beetje achter op waar je bent (je bent de bocht al om, maar het pijltje is nog bezig met draaien). Het doel van TomTom is (volgens mij) je begeleiden naar je eindbestemming en dat gaat uitstekend.
In plaats daarvan loopt je TomTom pijltje achter op je daadwerkelijke plek (iets dat geen enkel navigatiesysteem doet, zelfs die van 80 euro bij kruidvat niet), spelen video's schokkerig af, scrollen websites haperig en zijn de meeste grafische spelletjes niet te spelen.
Eeen apparaat dat 400 euro minder kost kan dat allemaal wél.
Je hebt een chipset in je telefoon die hem zo duur maakt, maar die maar voor een kwart wordt benut, omdat HTC geen drivers meelevert.
Stel je koopt een auto en je kiest voor een model met een 2.5 liter V6 Turbo met 380 PK en een topsnelheid van 250 Kmh. Je krijgt je auto, en hij blijkt maar 120 Pk te hebben en een max snelheid van 140. Blijtk te komen omdat de fabrikant geen geld wilde uitgeven aan software voor het motormanagement systeem, waardoor de turbo niet gebruikt wordt.
Zeg je dan ook:
"Het doel van mijn auto is (volgens mij) je begeleiden naar je eindbestemming en dat gaat uitstekend.?"
Of zou je het nogal vervelend vinden dat je serieus veel geld hebt neergelegd voor een auto die nioet doet wat de folder beloofde?
Bekijk de video eens die ik een paar posts terug plaatste. Zelfde instellingen, zelfde aantal POI's. De telefoon met de helft van de Mhz-en draait twee keer (of meer) zo snel...Over de traagheid van TOMTOM
En het ligt ook niet aan de hardware (hoe vaak moeten we dat nog uitleggen?) het ligt aan de drivers die HTC er niet in heeft gestopt. Heeft niets met TomTom te maken, maar met slechte ondersteuning van de )goede) hardware.
[ Voor 15% gewijzigd door Whuzz op 31-01-2008 13:06 ]
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Je hebt je punt gemaakt. Het blijkt dat iedereen andere waarde hecht aan het toestel, waardoor voor velen het toestel gewoon goed presteert. Dat het pijltje iets achterloopt t.o.v. de positie waar je je op dat moment bevindt zal ik ook niet als heel storend ervaren.Whuzz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:03:
[...]
Je hebt 600 (ofzo) euro betaald voor een aparaat, met daarin een dure chipset (die een groot deel van die prijs bepaalt!) die in staat is om TomTom nog veel sneller dan de magician te draaien. Daarnaast is die chipset in staat om door websites te scrollen zonder haperen (ongeacht het aantal plaatjes), elke beschikbare game met 30+ fps af te spelen en video op elk formaat vloeiend weer te geven.
In plaats daarvan loopt je TomTom pijltje achter op je daadwerkelijke plek (iets dat geen enkel navigatiesysteem doet, zelfs die van 80 euro bij kruidvat niet), spelen video's schokkerig af, scrollen websites haperig en zijn de meeste grafische spelletjes niet te spelen.
Eeen apparaat dat 400 euro minder kost kan dat allemaal wél.
Je hebt een chipset in je telefoon die hem zo duur maakt, maar die maar voor een kwart wordt benut, omdat HTC geen drivers meelevert.
Stel je koopt een auto en je kiest voor een model met een 2.5 liter V6 Turbo met 380 PK en een topsnelheid van 250 Kmh. Je krijgt je auto, en hij blijkt maar 120 Pk te hebben en een max snelheid van 140. Blijtk te komen omdat de fabrikant geen geld wilde uitgeven aan software voor het motormanagement systeem, waardoor de turbo niet gebruikt wordt.
Zeg je dan ook:
"Het doel van mijn auto is (volgens mij) je begeleiden naar je eindbestemming en dat gaat uitstekend.?"
Of zou je het nogal vervelend vinden dat je serieus veel geld hebt neergelegd voor een auto die nioet doet wat de folder beloofde?
Dat je 500 euro neerlegt voor een apparaat waarbij de helft van het vermogen maar benut wordt is enigzins teleurstellend. Maar zolang de meesten tevreden zijn (en ik maak uit de reacties op dat dit het geval is) kan het niet zo zijn dat het toestel zeer teleurstellend presteert.
Verwijderd
Ehhh, ik wil niet heel moeilijk doen, maar het aantal POI's heeft wel degelijk een enorme impact op de snelheid van TomTom. Dit geldt ook voor de TOMTOM GO 910 (het alweer oude vlaggeschip van TomTom) van mijn vriendin.Whuzz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:03:
[...]
Bekijk de video eens die ik een paar posts terug plaatste. Zelfde instellingen, zelfde aantal POI's. De telefoon met de helft van de Mhz-en draait twee keer (of meer) zo snel...
En het ligt ook niet aan de hardware (hoe vaak moeten we dat nog uitleggen?) het ligt aan de drivers die HTC er niet in heeft gestopt. Heeft niets met TomTom te maken, maar met slechte ondersteuning van de )goede) hardware.
Ik snap je frustratie, maar toch ook weer niet helemaal. Op al mijn PocketPC's die ik gehad heb: (Palm, IPAQ,) MIO A701 en nu dus de TC heeft de camera/video nooit lekker gelopen. Ik kan me zo voorstellen dat het GEWELDIGE *NOT* besturingssysteem Windows Mobile hier ook nogal wat invloed op heeft gehad.
Verder heeft TomTom al vanaf de eerste versie moeite met een grote hoeveelheid POI's...
Maarre, je HOEFT de TC natuurlijk helemaal niet te kopen als je hem niet goed genoeg vindt...
Dus.
Verwijderd
Yep, had ik al uitgezet.Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:57:
@Eagle99
Toch bedankt
Voor mij is één ding nog niet helemaal duidelijk. De één geeft aan dat een volledige versie van TomTom voorgeïnstalleerd is en de andere zegt dat de kaarten niet bijgeleverd worden.
Kan iemand precies uitleggen wat je precies voorgeïnstalleerd krijgt? En moet je kaarten bijkopen van bijv. de Benelux of zijn deze kaarten wel geïnstalleerd?
Bedankt alvast!
Kan iemand precies uitleggen wat je precies voorgeïnstalleerd krijgt? En moet je kaarten bijkopen van bijv. de Benelux of zijn deze kaarten wel geïnstalleerd?
Bedankt alvast!
Te laatVerwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:13:
Maarre, je HOEFT de TC natuurlijk helemaal niet tekopen als je hem niet goed genoeg vindt...
Dus.
Punt is, het gaat me niet alleen om TomTom. Dat het aantal POI's invloed heeft op de snelheid is bekend, maar ook dat is niet het punt. Zelfs zónder die POI's is de snelheid merkbaar trager dan op andere, oudere en goedkopere PDA's/Smartphones.
Als dat dan het énige was, dan hoorde je mij ook niet klagen. De camera is verschrikkelijk traag, ook weer veel trager dan op oudere toestellen met tragere CPU's. Zelfs als het daar bij bleef hoor je me niet klagen. Maar haperig scrollen op websites met een paar plaatjes? Dat vind ik echt te gek voor woorden voor een apparaat met deze specs. Dat is gewoon *niet* dat je kunt verwachten.
Zelfs mijn oude P900 had daar geen moeite mee.
Maar goed, kennelijk zijn de meesten al snel tevreden en hebben die meer geld over dan ik. Voor mij was 600 euro een boel geld en daar wil ik graag waar voor.
Je krijgt de volledige versie (het programma) van TomTom, met de mogelijkheid één kaart van één stad gratis te downloaden. De rest van de kaarten zul je voor moeten betalen.radem205 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:19:
Voor mij is één ding nog niet helemaal duidelijk. De één geeft aan dat een volledige versie van TomTom voorgeïnstalleerd is en de andere zegt dat de kaarten niet bijgeleverd worden.
Bedankt alvast!
Trouwens, hebben jullie voor de grap wel eens een PDF documentje geopend? Iets dat een PDA/Smartphone toch redelijk zou moeten kunnen. Open eens een redelijk PDF bestand en zeg me nog eens dat jouw TC niet (veel) trager is dan je zou mogen verwachten.
[ Voor 16% gewijzigd door Whuzz op 31-01-2008 13:29 ]
Verwijderd
Dan heb je hem òf te impulsief gekocht, òf je brengt hem terug omdat hij niet voldoet aan je eisen.Whuzz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:19:
[...]
Maar goed, kennelijk zijn de meesten al snel tevreden en hebben die meer geld over dan ik. Voor mij was 600 euro een boel geld en daar wil ik graag waar voor.
Maar ga niet zitten zeuren over dingen die je verwacht had en het (nog) niet goed doen. In NL kan je je spullen altijd terugbrengen als het niet doet wat JIJ wilt.
Blijkbaar zijn een heleboel mensen tevreden met de TC inclusief ikzelf. Ik geef je gelijk over de traagheid hier en daar en ik hoop ook dat ze dat oplossen, maar ik vind hem nu al het geld waard. Dus ik houd hem
Wat een onzin.Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:28:
Dan heb je hem òf te impulsief gekocht, òf je brengt hem terug omdat hij niet voldoet aan je eisen.
Ik heb in mijn handen gehad en er even mee gespeeld. Ik heb diverse PDA's en smartphones gehad (de eerste was mijn P900 en daarna heb ik er diverse gehad, dus we praten over meer dan een jaartje ervaring) en toen ik de specs zag wist ik wat ik zou moeten *kunnen* verwachten.
Dat er hier mensen zitten die er tevreden mee zijn wil niet zeggen dat dat alles ok maakt.
Kijk eens op XDA-Devellopers (mensen die verstand hebben van wat zo'n chip kan) en op de HTC wiki...
Ik ben zelf embedded programmeur en maak software voor dit soort chips. (toevallig niet voor dit platform, maar ik durf te zeggen dat ik aardig kennis van zaken heb)
Als HTC wél de drivers zou meeleveren, dan zou je versteld staan van het verschil.
Psst, een Magician heeft een 416Mhz Intel Bulverde Processor...Whuzz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:03:
[...]
Bekijk de video eens die ik een paar posts terug plaatste. Zelfde instellingen, zelfde aantal POI's. De telefoon met de helft van de Mhz-en draait twee keer (of meer) zo snel...
Ach ik bedenk 't zo, alleen de tweakers merken deze problemen. Ik ken zat mensen die huh kaiser nog steeds aanprijzen als beste telefoon ooit gemaakt, die geen tweaker zijn. Wat je hieruit kan concluderen is dat tweakers overal wel een probleem in kunnen zien (en willen oplossen), terwijl de gemiddelde consument deze problemen niet zo ervaart.
Kijk, het is mooi dat HTC waarschijnlijk drivers aan gaat maken, en 't is mooi dat er al een advocaat voor de rechtzaak is aangesteld... Het is mooi dat de telefoon wat sneller kan worden, maar bedenk wel dat 't nog steeds een telefoon is!
Op mijn huidige k800i is de videokwaliteit van zowel 't afspelen als het opnemen ook ronduit bagger te noemen, en is de camera ook niet wat je verwacht bij "het beste camera-toestel van dat moment", maar daar hoorde je ook niemand echt klagen erover. Als je er niet op let, is 't probleem er ook niet echt.
Al met al kijk ik nog steeds uit naar mijn toestel die ik begin deze week bij smartphonestunts heb besteld. En het enige waar ik op het moment van baal omtrend deze telefoon is hoe laks internetwinkels omgaan met hun klanten, vooral de klanten die al € 530,- betaald hebben... Het is momenteel zeker vreemd dat als je € 530,- betaald voor een toestel, dat je gewoon snel emails terug ontvangt en dat de bedrijven zo snel mogelijk je aanvraag willen behandelen... Of als je een aanvraag annuleerd, dat je gelijk je geld terug krijgt in plaats van 3 weken te wachten zoals ik nu bij bol.com moet doen...
Dat noem ik ergernissen. Een telefoon die het voor de standaard consument niet slecht doet die waarschijnlijk verbeteringen krijgt om iedereen tevreden te stellen, noem ik mooi meegenomen.
Kijk, het is mooi dat HTC waarschijnlijk drivers aan gaat maken, en 't is mooi dat er al een advocaat voor de rechtzaak is aangesteld... Het is mooi dat de telefoon wat sneller kan worden, maar bedenk wel dat 't nog steeds een telefoon is!
Op mijn huidige k800i is de videokwaliteit van zowel 't afspelen als het opnemen ook ronduit bagger te noemen, en is de camera ook niet wat je verwacht bij "het beste camera-toestel van dat moment", maar daar hoorde je ook niemand echt klagen erover. Als je er niet op let, is 't probleem er ook niet echt.
Al met al kijk ik nog steeds uit naar mijn toestel die ik begin deze week bij smartphonestunts heb besteld. En het enige waar ik op het moment van baal omtrend deze telefoon is hoe laks internetwinkels omgaan met hun klanten, vooral de klanten die al € 530,- betaald hebben... Het is momenteel zeker vreemd dat als je € 530,- betaald voor een toestel, dat je gewoon snel emails terug ontvangt en dat de bedrijven zo snel mogelijk je aanvraag willen behandelen... Of als je een aanvraag annuleerd, dat je gelijk je geld terug krijgt in plaats van 3 weken te wachten zoals ik nu bij bol.com moet doen...
Dat noem ik ergernissen. Een telefoon die het voor de standaard consument niet slecht doet die waarschijnlijk verbeteringen krijgt om iedereen tevreden te stellen, noem ik mooi meegenomen.
Er zijn ook filmpjes die hem vergelijken met veel oudere toestellen, zelfde resultaat.J0YR1D3R schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:38:
[...]
Psst, een Magician heeft een 416Mhz Intel Bulverde Processor...Die ook nog eens behoorlijk goed staat aangeschreven.
Feit blijft dat twee even snelle processoren bij de één 3 fps oplevert en bij de ander het 5-10 voudige.
HTC heeft al toegegeven dat de drivers simpelweg ontbreken, dus het is niet echt een punt van discussie. Het toestel IS langzamer dan zijn niet-HTC concurrenten en het komt door de software.
De vraag is of dat acceptable is. Ik vind van niet.
Nogmaals.. open eens een PDFje en aanschouw het effect van het ontbreken van de drivers.
Het is OOK een telefoon. En dus kan hij bellen, en dat doet ie prima. Hoor je ook niemand over klagen. Meer naast dat het een telefoon is, is het ook een navigatie systeem en prijst HTC hem aan als "de volldige multimedia experience"... daar stel ik zo mijn vragen bij als ik het door een PDF document scrollen langer duurt dan hem uit te printen en op papier te lezenmaar bedenk wel dat 't nog steeds een telefoon is!
[ Voor 22% gewijzigd door Whuzz op 31-01-2008 13:48 ]
Same here!Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:21:
[...]
Ik heb net een mail gekregen van smartphonestunts dat ze het toestel vandaag hebben aangeboden aan TPG-post.(20 december besteld)
Jammer dat ik vandaag thuis ben en morgen niet. Het is een rembours pakket, dus die komen zaterdags niet, dus pas maandag weer. Dan ben ik er ook niet, dus pas dinsdag ophalen op het postkantoor...ah well...
HET IS GEEN TELEFOON!brrrt schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:44:
Ach ik bedenk 't zo, alleen de tweakers merken deze problemen. Ik ken zat mensen die huh kaiser nog steeds aanprijzen als beste telefoon ooit gemaakt, die geen tweaker zijn. Wat je hieruit kan concluderen is dat tweakers overal wel een probleem in kunnen zien (en willen oplossen), terwijl de gemiddelde consument deze problemen niet zo ervaart.
*knip*
Hoevaak moet dat nog gezegd worden
Je kan het eerder zien als een PDA met telefoon functies... En desnoods wás het wel gewoon puur en alleen een telefoon, wat dan nog?! Mag je bij een 'telefoon' van 600 opeens slechte support verwachten en gebrek aan ondersteuning? Want, ach, het is een telefoon, en een telefoon hoeft alleen te kunnen bellen... Wat een onzin!
(sorry, zit me weer eens op te winden achter de PC door al die reacties die HTC zitten te verdedigen terwijl ze eigenlijk gewoon slecht werk afgeleverd hebben. En ja, het zou kunnen zijn dat JIJ hem goed genoeg vind, maar dat betekend niet dat niemand moet zeuren en dan maar geen TC moet kopen.)
Verwijderd
Ik snap je punt wel hoor en ik geef je ook gelijk.Whuzz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:45:
[...]
De vraag is of dat acceptable is. Ik vind van niet.
Maar ik snap niet dat als je je hier zo enorm druk om maakt je hem niet gewoon terugbrengt naar de winkel en zegt dat hij niet voldoet aan je verwachtingen. Blijkbaar wil je hem toch houden ondanks al die onoverkomelijke problemen.
DAT snap ik dus niet.
Het is een Pocket PCFabianNL schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:55:
HET IS GEEN TELEFOON!
Hoevaak moet dat nog gezegd worden
Ik heb issues met mijn wifi verbinding. Ik zet Wlan aan in mijn comm manager.
Ga vervolgens naar instellingen --> Verbindingen --> Wifi.
Dan zie ik mijn SIDN en hier staat "beschkbaar" bij. Vervolgens druk ik op "verbinden".
Dan staat er verb. maken voor 3 seconden en vervolgens staat er weer: "beschikbaar".
Ik neem aan dat er normaal "verbonden" komt te staan?
Kom er maar niet achter wat ik fout doe. Iemand een idee?
Hoi!
Heb je wel voldoende rechten om verbinding te maken? Met andere woorden: heb je de verbinding beveiligd? Heb je dan alle instellingen goed op je telefoon pocketpc? Staat misschien het mac-adresfilter aan op je router?EWK schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:11:
[...]
Het is een Pocket PC.
Ik heb issues met mijn wifi verbinding. Ik zet Wlan aan in mijn comm manager.
Ga vervolgens naar instellingen --> Verbindingen --> Wifi.
Dan zie ik mijn SIDN en hier staat "beschkbaar" bij. Vervolgens druk ik op "verbinden".
Dan staat er verb. maken voor 3 seconden en vervolgens staat er weer: "beschikbaar".
Ik neem aan dat er normaal "verbonden" komt te staan?
Kom er maar niet achter wat ik fout doe. Iemand een idee?
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Er is voor mij niet echt een ander alternatief. Dit toestel bied kwa functionaliteit precies wat ik zoek. Alleen niet op de manier die zou moeten, en daar ben ik 'boos' over, voornamelijk omdat het veel beter zou kunnen (en moeten imho).
Het is een mooi toestel, en de functionaliteit is fantastisch, wat dat betreft met ik het met veel anderen eens. Alleen werken een aantal dingen niet zoals ze zouden moeten. Werkbaar? Tuurlijk. Irritant? Behoorlijk.
Ik moet nogal wat PFD's openen, tijdens vergaderingen of in de auto. Specs van klanten zijn vaak in PDF en het is gewoon vervelend dat scrollen in zo'n document aanvoelt alsof ik XP op een 286 aan het draaien ben.
Het is een mooi toestel, en de functionaliteit is fantastisch, wat dat betreft met ik het met veel anderen eens. Alleen werken een aantal dingen niet zoals ze zouden moeten. Werkbaar? Tuurlijk. Irritant? Behoorlijk.
Ik moet nogal wat PFD's openen, tijdens vergaderingen of in de auto. Specs van klanten zijn vaak in PDF en het is gewoon vervelend dat scrollen in zo'n document aanvoelt alsof ik XP op een 286 aan het draaien ben.
Zolang er nog geen serieuze concurrent is die vergelijkbare functionaliteiten in een vergelijkbaar formaat kan bieden ben ik blij met mijn HTC Touch Cruise.
Maar misschien ben ik naief en heb ik te weinig ervaring met smartphones en zou ik me zwaar moeten opwinden over het feit dat het apparaat zoveel meer kan dan het nu al laat zien ...
Gelukkig heeft HTC geen monopolie en kan je vrij kiezen.
Ik heb mijn keuze gemaakt.
Is het niet jouw keus, dan blijf je hier natuurlijk iedereen aanpraten hoe teleurgesteld ze zouden moeten zijn met hun HTC Touch Cruise ...
(good luck
)
Maar misschien ben ik naief en heb ik te weinig ervaring met smartphones en zou ik me zwaar moeten opwinden over het feit dat het apparaat zoveel meer kan dan het nu al laat zien ...
Gelukkig heeft HTC geen monopolie en kan je vrij kiezen.
Ik heb mijn keuze gemaakt.
Is het niet jouw keus, dan blijf je hier natuurlijk iedereen aanpraten hoe teleurgesteld ze zouden moeten zijn met hun HTC Touch Cruise ...
(good luck
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
En daarom ga ik waarschijnlijk toch maar gewoon een Touch Cruise halen, ook al weet ik van alle 'horror' verhalen...Mr_Blobby schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:15:
Zolang er nog geen serieuze concurrent is die vergelijkbare functionaliteiten in een vergelijkbaar formaat kan bieden ben ik blij met mijn HTC Touch Cruise.
En daarom hoop ik, dat ik er ook weinig last van hebMaar misschien ben ik naief en heb ik te weinig ervaring met smartphones en zou ik me zwaar moeten opwinden over het feit dat het apparaat zoveel meer kan dan het nu al laat zien ...
Heb nu een N73 en nog nooit een PDA/PPC gehad, dus ik hoop dat het in mijn ogen allemaal wel mee valt en het wel goed komt...
Anders hoop ik maar dat HTC toch écht iets aan het doen is. Heb ze nu ook eens zelf gemaild, ben benieuwd wat ze mij te melden hebben.
Ik praat niemand iets aan. Dit is een topic om ervaringen en meningen te delen en dat doe ik dan ook.
Verwijderd
enig idee waarop dat forum het "dutch dict." te vinden is ?Bogey Dope schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:10:
[...]
Ikzelf heb een NL TC, en ook het PCMkeyboard geïnstalleerd en dit werkt echt geweldig, ik typ nu even snel als op een normale T9 telefoon al dan niet sneller.
Je moet wel even op het forum op die site een dutch.dict downloaden anders heb je er uiteindelijk nog niks aan![]()
[...]
http://pocketcm.com/phorum/read.php?14,1204,7006Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:39:
[...]
enig idee waarop dat forum het "dutch dict." te vinden is ?
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Verwijderd
Ik heb het net uit zitten proberen, maar het er weer afgegooid. Blijf toch maar bij SPB Full Screen Keyboard.Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:39:
[...]
enig idee waarop dat forum het "dutch dict." te vinden is ?
http://www.spbsoftwarehouse.com/products/fsk/?nl
Verwijderd
Heb je daarvoor een Nederlandstalig woordenboek/woordenlijst?Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:54:
[...]
Ik heb het net uit zitten proberen, maar het er weer afgegooid. Blijf toch maar bij SPB Full Screen Keyboard.
http://www.spbsoftwarehouse.com/products/fsk/?nl
Het gaat niet om het maken van een punt, het gaat om het principe en de arrogantie van HTCradem205 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:07:
[...]
Je hebt je punt gemaakt. Het blijkt dat iedereen andere waarde hecht aan het toestel, waardoor voor velen het toestel gewoon goed presteert. Dat het pijltje iets achterloopt t.o.v. de positie waar je je op dat moment bevindt zal ik ook niet als heel storend ervaren.
Dat je 500 euro neerlegt voor een apparaat waarbij de helft van het vermogen maar benut wordt is enigzins teleurstellend. Maar zolang de meesten tevreden zijn (en ik maak uit de reacties op dat dit het geval is) kan het niet zo zijn dat het toestel zeer teleurstellend presteert.
Tuurliijk presteer de Cruise goed, maar het kan beter door iet simpels als een driver..
Precies. En mensen die hier komen kijken naar ervaringen van anderen mogen naast de berichten dat het een onwijs mooi toestel met veel features is, ook lezen dat HTC er geen drivers voor video-acceleratie bij levert, en dat dat het toestel op bijna alle fronten beinvloed.kibber schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:20:
Het gaat niet om het maken van een punt, het gaat om het principe en de arrogantie van HTC
Tuurliijk presteer de Cruise goed, maar het kan beter door iet simpels als een driver..
Niemand beweert dat het een onwerkbaar toestel is (alhoewel ik het scrollen van PDF's en sommige websites daar wel dicht bij in de buurt vind komen), maar voor die prijs kan het enorm veel beter.
ik ben het totaal met je eens. Maar ik heb eigenlijk geen zin om telkens weer 2 pagina's te moeten lezen met deze discussie. Deze discussie is al te vaak gevoerd in dit topic. Laten we maar gewoon wachten totdat HTC met een update uitkomt, en kijken of er iets veranderd is.Whuzz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:59:
[...]
Precies. En mensen die hier komen kijken naar ervaringen van anderen mogen naast de berichten dat het een onwijs mooi toestel met veel features is, ook lezen dat HTC er geen drivers voor video-acceleratie bij levert, en dat dat het toestel op bijna alle fronten beinvloed.
Niemand beweert dat het een onwerkbaar toestel is (alhoewel ik het scrollen van PDF's en sommige websites daar wel dicht bij in de buurt vind komen), maar voor die prijs kan het enorm veel beter.
Tja, maar je moet toch ergens over zeuren als de pda nog niet 100% leverbaar is 
Net trouwens met Smartphonestunts gebeld, en ze hebben me verteld dat ze 't momenteel zo druk hebben met de telefoon te leveren aan de preorders (nu zitten ze nog steeds in december) dat ze niet eens kunnen garanderen dat ze genoeg hebben voor de huidige orders... Dat zou waarschijnlijk volgende week komen...
Ik snap dat eigenlijk niet. Als je zo veel preorders hebt, dan bestel je toch gelijk genoeg om al die preorders te kunnen verwerken? En dat hoeft toch geen week te duren om die allemaal te verzenden? Toen ik voor m'n stage orders moest handlen, had je soms ook 300 op een dag, en dat was gewoon haalbaar. Ik ga er niet vanuit dat er duizenden orders binnenkomen bij smartphonestunts... Zeker niet als 't alleen over de Touch Cruise zal gaan...
Maar dat ben ik blijkbaar
Net trouwens met Smartphonestunts gebeld, en ze hebben me verteld dat ze 't momenteel zo druk hebben met de telefoon te leveren aan de preorders (nu zitten ze nog steeds in december) dat ze niet eens kunnen garanderen dat ze genoeg hebben voor de huidige orders... Dat zou waarschijnlijk volgende week komen...
Ik snap dat eigenlijk niet. Als je zo veel preorders hebt, dan bestel je toch gelijk genoeg om al die preorders te kunnen verwerken? En dat hoeft toch geen week te duren om die allemaal te verzenden? Toen ik voor m'n stage orders moest handlen, had je soms ook 300 op een dag, en dat was gewoon haalbaar. Ik ga er niet vanuit dat er duizenden orders binnenkomen bij smartphonestunts... Zeker niet als 't alleen over de Touch Cruise zal gaan...
Maar dat ben ik blijkbaar
Ik ga niet in op de hele discussie over HTC en de drivers/chipset. Ik ben blij met mijn nieuwe gadget, en het is een waardige opvolger van mijn N80.
Inmiddels is het gelukt met wifi, heb de exacte instellingen eens opgezocht in de router.
Afgelopen uur heb ik de gebruiksaanwijzing eens doorgespit, wat een boekwerk!
Iets is me trouwens opgevallen terwijl ik de gebruiksaanwijzing door nam.
Hij heeft het wel gedaan, dat weet ik zeker. Tenminste, ik heb hem nu drie dagen en de eerste dag deed ie het wel.
Wat ik geinstalleerd heb:
Inmiddels is het gelukt met wifi, heb de exacte instellingen eens opgezocht in de router.
Alleen bij mij doet de Touch Cube het helemaal niet. Hoe ik ook over het scherm ga. Had er eerst een paar plugins staan (agenda, tomtom en pTravel Alarm). Dacht dat het misschien daar aan kon liggen. Dus die bij "vandaag" uitgevinkt. Maar helaas, ik kan van beneden naar boven gaan wat ik wil, maar ik krijg geen cube te zien. Ook in de handleiding kan ik hier verder niets over vinden."Touch Cube wordt alleen in staande stand weergegeven. Zorg dat het beeld is ingesteld op staand als u de Touch Cube wilt gebruiken" pagina 39.
Hij heeft het wel gedaan, dat weet ik zeker. Tenminste, ik heb hem nu drie dagen en de eerste dag deed ie het wel.
Niets vreemds dus. Wie kan mij hier mee helpen?9292 pocketwijzer
Tomtom Navigator
pTravelAlarm
SecureW2
Sprite backup
Hoi!
Misschien dat ze maar een maximaal aantal mochten bestellen, omdat HTC er nog niet meer beschikbaar heeft om te verkopen.brrrt schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:27:
Ik snap dat eigenlijk niet. Als je zo veel preorders hebt, dan bestel je toch gelijk genoeg om al die preorders te kunnen verwerken? En dat hoeft toch geen week te duren om die allemaal te verzenden?
Verwijderd
Hier is een pdf te vinden met de specs van de MSM7200 (3 MB):
http://brew.qualcomm.com/...w_2007/Tech-303_Ligon.pdf
Zeer volledig en sja.....
stof voor meer discussie.
MSM7500, MSM7200, and MSM7600 Feature Benefits
• Highly efficient “fixed function” pipeline
• Multitexture per-pixel lighting
• Up to 12x more efficient than PSP
[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 17:11 ]
Bedankt maar kan je er wat meer over vertellen, want ik snap niet helemaal waar de pdf overgaat. Zit die chip in de HTC ofzo?Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:48:
Hier is een pdf te vinden met de specs van de MSM7200 (3 MB):
Ik lees hier dat er meerdere PCM keyboard geinstalleerd hebben. Alleen krijg ik het niet geinstalleerd, ik kan de cab wel installeren maar het keyboard niet selecteren? Heb een Nederlandse Touch Cruise iemand een idee?
Dat lijkt me wel.radem205 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:52:
[...]
Bedankt maar kan je er wat meer over vertellen, want ik snap niet helemaal waar de pdf overgaat. Zit die chip in de HTC ofzo?
Hoi!
Verwijderd
Ja, dat is de chipset waar het allemaal om gaat.radem205 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:52:
[...]
Bedankt maar kan je er wat meer over vertellen, want ik snap niet helemaal waar de pdf overgaat. Zit die chip in de HTC ofzo?
In de PDF worden beloften over chipsets (o.a. MSM7200) gedaan. Deze beloften zijn niet in overeenstemming met de prestaties van de huidige uitgave van de Touch Cruise.
Da's apart. Ik heb ze begin deze week nog gemailed met exact die vraag.brrrt schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:27:
Tja, maar je moet toch ergens over zeuren als de pda nog niet 100% leverbaar is
"Krijgen jullie genoeg TC's binnen om alle openstaande orders te dekken, of is er kans dat er mensen buiten de boot vallen?"
Het antwoord was dat ze er genoeg zouden krijgen om *alle* openstaande orders te dekken.
Die chip zit in de HTC TC ja, en die PDF geeft aan wat die chip (chipset eigenlijk, het is meer dan 1 chip) allemaal kan. Er worden ook drivers bij geleverd. HTC gebruikt (in tegenstelling tot concurrenten met toestellen met ook die chip) een driver zonder ATI Imageon-support, wat het gedeelte is dat de grafische accelleratie verzorgt. Oftewel, dat deel van de chipset die WEL in het toestel zit wordt NIET gebruikt. In plaats daarvan moet al het grafische gebeuren door de hoofd-processor afgehandeld worden, wat behoorlijk ten koste gaat van de snelheid.radem205 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:52:
Verwijderd
Topicstarter:
Hier is een presentatie te vinden met de specs van de MSM7200 (3 MB):
En hier nog eentje (0,5 MB):
http://web20.telecomtv.co...SM7200_Chipset.pdf&id=395
Misschien kun je deze toevoegen?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
!! QUALCOMM provides wide range of best-in-class integrated
graphics solutions with the MSM7200 comparable to the DS
or PSP
Hier is een presentatie te vinden met de specs van de MSM7200 (3 MB):
En hier nog eentje (0,5 MB):
http://web20.telecomtv.co...SM7200_Chipset.pdf&id=395
Misschien kun je deze toevoegen?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
!! QUALCOMM provides wide range of best-in-class integrated
graphics solutions with the MSM7200 comparable to the DS
or PSP
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 17:15 ]
Verwijderd
HTC gaat het hier volgens mij behoorlijk lastig mee krijgen.Whuzz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:03:
[...]
Die chip zit in de HTC TC ja, en die PDF geeft aan wat die chip (chipset eigenlijk, het is meer dan 1 chip) allemaal kan. Er worden ook drivers bij geleverd. -------- , wat behoorlijk ten koste gaat van de snelheid.
Als je HTC aan een chipset, mag je er als gebruiker wel van uitgaan dat de drivers
aanwezig zijn. De specs tonen gewoon keihard het ATI gedeelte waarmee de MSM7200 utgerust is.
Daar kunnen ze niet onderuit.
http://img502.imageshack.us/img502/9347/qualey8.jpg
Dat is de inhoud van de Kaiser. Met de MS7200 chip... die dus de ATI Graphics bevat. De Kaiser heeft precies hetzelfde probleem als de TC en mist ook de drivers. (zie dit topic)
Dat is de inhoud van de Kaiser. Met de MS7200 chip... die dus de ATI Graphics bevat. De Kaiser heeft precies hetzelfde probleem als de TC en mist ook de drivers. (zie dit topic)
Zouden externe developers niet al bezig zijn met het bouwen van de benodigde drivers, of is het ontwikkelen van de drivers alleen bij HTC mogelijk?
Er zijn een paar mensen bezig met het kijken naar de mogelijkheden. Probleem is alleen dat de benodigde informatie over de hardware (dus hoe die precies moet worden aangestuurd) niet vrij wordt gegeven door ATI / Quallcom. En zonder die info is het *erg* lastig.
Er *zijn* gewoon drivers. Quallcom kan deze drivers zo aan HTC leveren, maar HTC heeft er voor gekozen om een goedkoper driverpakket te nemen, zonder de hardware-acceleratie drivers. Oftewel, minder kosten = meer winst op hun telefoontjes. Terwijl concurrerende telefoons van andere merken in dezelfde prijsklasse de drivers wél hebben.
Er *zijn* gewoon drivers. Quallcom kan deze drivers zo aan HTC leveren, maar HTC heeft er voor gekozen om een goedkoper driverpakket te nemen, zonder de hardware-acceleratie drivers. Oftewel, minder kosten = meer winst op hun telefoontjes. Terwijl concurrerende telefoons van andere merken in dezelfde prijsklasse de drivers wél hebben.
Misschien een beetje simpel gedacht, maar is het dan niet mogelijk om de drivers over te nemen van andere telefoons die deze drivers wel hebben?Whuzz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:27:
Er zijn een paar mensen bezig met het kijken naar de mogelijkheden. Probleem is alleen dat de benodigde informatie over de hardware (dus hoe die precies moet worden aangestuurd) niet vrij wordt gegeven door ATI / Quallcom. En zonder die info is het *erg* lastig.
Ik ben het wel eens dat dit een zeer slordige fout is van HTC!!
Nee, helaas. De driver moet netjes samenwerken met de rest van de aansturing van de hardware.radem205 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:41:
Misschien een beetje simpel gedacht, maar is het dan niet mogelijk om de drivers over te nemen van andere telefoons die deze drivers wel hebben?
Ik ben het wel eens dat dit een zeer slordige fout is van HTC!!
Theoretisch zijn er gevallen waarin het mogelijk is, maar de praktijk wijst uit dat het in 95% van de gevallen niet werkt.
Er is een (niet gratis) videoplayer beschikbaar die voor een deel een D3D-driver gebruikt. Met die player kun je ineens wél alle films super vloeiend afspelen, wat nog maar eens bewijst dat de hardware het wel degelijk allemaal kan.
Helaas lost dat alle andere problemen niet op, aangezien *alle* toepassingen gebruik zouden moeten maken van de drivers, en deze werkt alleen voor die player. Dus TomTom gaat er niet ineens 30 fps van draaien en scrollen in documenten en websites gaat ook niet ineens sneller.
Met de juiste driver zou het hele toestel ineens zo'n 2x zo snel 'aanvoelen'.
Ik verwacht dat er binnenkort wel een oplossing komt. De Cruise/Tytn II is vrij populair en heel wat mensen zijn er mee bezig. Dat maakt 't slechts 'n kwestie van tijd is voordat er een fix komt. Misschien van HTC zelf, anders misschien via reverse enginering van een telefoon met de driver. Tot die tijd gewoon even afwachten.
Discussie voeren hierover is imo dan ook vrij zinloos. Ook vind ik het persoonlijk nog wel meevallen met de 'performance loss'. TomTom 6.032 draait goed, Opera Mini 4.0 kan ik prima mee surfen, en met Coreplayer 1.13 kan ik gewoon 350mb tv-rips vrijwel schokloos kijken. Natuurlijk zie ik ook graag een driver zodat de gpu wordt gebruikt, maar het is niet zo dat je zonder driver er totaal niks meer mee kunt.
Ik heb onlangs PocketToolman 2.26 (klik) geinstalleerd, vrij handig programma'tje om al je data connecties te disablen zodat geen enkel programma meer via GPRS/3G verbinding kan maken (Ook al zet je data connecties uit in de comm manager, zodra ik het 'weerbericht' tabje aandruk in 't Vandaag scherm gaat hij meteen connecten en dat wil ik niet, kost me onnodig geld). Alleen hij verschijnt nu rechtsonder in m'n taakbalk waarvoorheen 'Contacten' stond, staat nu 'Toolman'. Iemand een idee hoe ik dit weer kan terugdraaien (zonder Toolman te verwijderen)?

Verder nog een vraagje over TomTom. Ik heb nu 2 mappen in de root van m'n sd card staan. TT ziet ze nu ook beide (Australie en West-Europa), maar ik wil ze graag beide in een submap zetten. Vind ik een stuk overzichterlijk. Alleen dan ziet TT de kaarten niet meer. Iemand die weet hoe je zorgt dat TT ze ook in de submap kan vinden?
Discussie voeren hierover is imo dan ook vrij zinloos. Ook vind ik het persoonlijk nog wel meevallen met de 'performance loss'. TomTom 6.032 draait goed, Opera Mini 4.0 kan ik prima mee surfen, en met Coreplayer 1.13 kan ik gewoon 350mb tv-rips vrijwel schokloos kijken. Natuurlijk zie ik ook graag een driver zodat de gpu wordt gebruikt, maar het is niet zo dat je zonder driver er totaal niks meer mee kunt.
Ik heb onlangs PocketToolman 2.26 (klik) geinstalleerd, vrij handig programma'tje om al je data connecties te disablen zodat geen enkel programma meer via GPRS/3G verbinding kan maken (Ook al zet je data connecties uit in de comm manager, zodra ik het 'weerbericht' tabje aandruk in 't Vandaag scherm gaat hij meteen connecten en dat wil ik niet, kost me onnodig geld). Alleen hij verschijnt nu rechtsonder in m'n taakbalk waarvoorheen 'Contacten' stond, staat nu 'Toolman'. Iemand een idee hoe ik dit weer kan terugdraaien (zonder Toolman te verwijderen)?

Verder nog een vraagje over TomTom. Ik heb nu 2 mappen in de root van m'n sd card staan. TT ziet ze nu ook beide (Australie en West-Europa), maar ik wil ze graag beide in een submap zetten. Vind ik een stuk overzichterlijk. Alleen dan ziet TT de kaarten niet meer. Iemand die weet hoe je zorgt dat TT ze ook in de submap kan vinden?
[ Voor 6% gewijzigd door Magnolia op 31-01-2008 18:37 ]
Ontspan.
Precies, ik ben sinds ik meerdere keren met meerdere internetwinkels gestruikeld ben over de leverbaarheid van deze telefoon, best sceptisch geworden. Ik had dus ook voordat ik de telefoon bestelde bij smartphonestunts naar dit bedrijf gebeld, en die vertelde mij hetzelfde. Dit was afgelopen dinsdag.Whuzz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:03:
Da's apart. Ik heb ze begin deze week nog gemailed met exact die vraag.
"Krijgen jullie genoeg TC's binnen om alle openstaande orders te dekken, of is er kans dat er mensen buiten de boot vallen?"
Het antwoord was dat ze er genoeg zouden krijgen om *alle* openstaande orders te dekken.
Zij vertelden mij dat er genoeg TC's binngengekomen waren om alle preorders te verzenden, en dat ze nog een extra aantal hadden om nog even ermee verder te kunnen. Alleen toen ik vandaag belde of mijn bestelling (en betaling aangezien ik hier geen bericht over heb ontvangen) doorgekomen was, werd me dit dus verteld. Mijn betaling zouden ze waarschijnlijk vanavond pas nagaan, en dan kunnen ze pas kijken of er een toestel voor mij is, of dat ik moet wachten op de volgende batch. Ik kreeg (alweer) te horen dat ze het oh zo druk hebben om al die preorders van de TC te verzenden, en dat ze daar nu al een paar dagen mee bezig zijn (vind ik knap), en dat ze nu nog bezig zijn met de orders uit december te versturen. Ze kon nog geen telefoon reserveren voor mij omdat ze mijn betaling van afgelopen dinsdag nog niet nagechecked hadden, en als er geen toestel meer over was, moest ik geduld hebben tot volgende week, want dan verwachten ze een nieuwe lading.
Alleen balen dat ik volgende week niet meer overdag thuis ben omdat m'n eindstage dan begint, en ik mezelf nu wilde verwennen omdat ik deze studie afgerond heb. Zonde van de paar vrije dagen dus... balen...
Op de site valt ook niet meer te lezen "Direct uit voorraad leverbaar". Wat gisteren nog wel het geval was.brrrt schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:14:
[...]
Precies, ik ben sinds ik meerdere keren met meerdere internetwinkels gestruikeld ben over de leverbaarheid van deze telefoon, best sceptisch geworden. Ik had dus ook voordat ik de telefoon bestelde bij smartphonestunts naar dit bedrijf gebeld, en die vertelde mij hetzelfde. Dit was afgelopen dinsdag.
Zij vertelden mij dat er genoeg TC's binngengekomen waren om alle preorders te verzenden, en dat ze nog een extra aantal hadden om nog even ermee verder te kunnen. Alleen toen ik vandaag belde of mijn bestelling (en betaling aangezien ik hier geen bericht over heb ontvangen) doorgekomen was, werd me dit dus verteld. Mijn betaling zouden ze waarschijnlijk vanavond pas nagaan, en dan kunnen ze pas kijken of er een toestel voor mij is, of dat ik moet wachten op de volgende batch. Ik kreeg (alweer) te horen dat ze het oh zo druk hebben om al die preorders van de TC te verzenden, en dat ze daar nu al een paar dagen mee bezig zijn (vind ik knap), en dat ze nu nog bezig zijn met de orders uit december te versturen. Ze kon nog geen telefoon reserveren voor mij omdat ze mijn betaling van afgelopen dinsdag nog niet nagechecked hadden, en als er geen toestel meer over was, moest ik geduld hebben tot volgende week, want dan verwachten ze een nieuwe lading.
Alleen balen dat ik volgende week niet meer overdag thuis ben omdat m'n eindstage dan begint, en ik mezelf nu wilde verwennen omdat ik deze studie afgerond heb. Zonde van de paar vrije dagen dus... balen...
Verwijderd
Beste mensen,
ik heb een vraagje over e-mails ontvangen en met name het verwijderen hier van. Als ik namelijk een e-mail ontvang (bijv via hotmail) en ik besluit om dat mailtje te wissen (ivm geheugen en overzichtelijkheid) dan wordt bij de volgende synchronisatie ook het mailtje uit mijn postvak verwijderd. Is er een mogelijk dat ik wel mailtjes kan ontvangen en kan deleten, maar dat het origineel wel in mijn postvak blijft staan van bijv. hotmail.
Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen!
Met vriendelijke groet,
Mike
ik heb een vraagje over e-mails ontvangen en met name het verwijderen hier van. Als ik namelijk een e-mail ontvang (bijv via hotmail) en ik besluit om dat mailtje te wissen (ivm geheugen en overzichtelijkheid) dan wordt bij de volgende synchronisatie ook het mailtje uit mijn postvak verwijderd. Is er een mogelijk dat ik wel mailtjes kan ontvangen en kan deleten, maar dat het origineel wel in mijn postvak blijft staan van bijv. hotmail.
Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen!
Met vriendelijke groet,
Mike
Hallo,
ik heb de Touch Cruise nu ruim 3 weken in gebruik en persoonlijk vind ik de batterij levensduur erg tegenvallen. Bijvoorbeeld: 3 dagen standby (met Bluetooth, GPS en dataverbindingen uit) met een enkel SMS-je gedurende deze periode en niet bellen of gebeld worden. Dit staat wat mij betreft haaks op de 450 uur (18 dagen) standby volgens de specificaties.
Vandaag was helemaal de topper: net 1 dag op een acculading. Gedurende de dag heb ik ongeveer een half uur gebeld, 1 SMS gestuurd en regelmatig (ieder half uur?) mijn mail bekeken. Wel heb ik die dag een dataverbinding open waarbij ieder uur een mailbox wordt opgehaald en er voor mijn werk gebruik wordt gemaakt van pushmail met een Exchange-server.
Is mijn accu nu van slechte kwaliteit of hebben jullie vergelijkbare ervaringen?
Alvast bedankt,
John.
ik heb de Touch Cruise nu ruim 3 weken in gebruik en persoonlijk vind ik de batterij levensduur erg tegenvallen. Bijvoorbeeld: 3 dagen standby (met Bluetooth, GPS en dataverbindingen uit) met een enkel SMS-je gedurende deze periode en niet bellen of gebeld worden. Dit staat wat mij betreft haaks op de 450 uur (18 dagen) standby volgens de specificaties.
Vandaag was helemaal de topper: net 1 dag op een acculading. Gedurende de dag heb ik ongeveer een half uur gebeld, 1 SMS gestuurd en regelmatig (ieder half uur?) mijn mail bekeken. Wel heb ik die dag een dataverbinding open waarbij ieder uur een mailbox wordt opgehaald en er voor mijn werk gebruik wordt gemaakt van pushmail met een Exchange-server.
Is mijn accu nu van slechte kwaliteit of hebben jullie vergelijkbare ervaringen?
Alvast bedankt,
John.
Verwijderd
msn aan, beetje smsen en internetten af en toe bellen, haal ik 2 dagen mee met 20% over op de accu.
Hmm, ik heb afgelopen woensdag een mailtje gekregen dat ze (smartphonestunts) mijn TC deze week nog zouden verzenden. Ben benieuwd of dit nog doorgaat
[ Voor 6% gewijzigd door woutertje op 31-01-2008 22:39 ]
waarom kan ik bij een inkomende oproep geen tril aanzetten??? 
wat ik bedoel is dat ik een ringtone luider laat worden en ik dan geen tril mag gebruiken.. is daar al een tweak voor?
wat ik bedoel is dat ik een ringtone luider laat worden en ik dan geen tril mag gebruiken.. is daar al een tweak voor?
[ Voor 37% gewijzigd door low_n_slow op 31-01-2008 23:04 ]
Verwijderd
Dat mailtje kreeg ik ook !woutertje schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:07:
Hmm, ik heb afgelopen woensdag een mailtje gekregen dat ze (smartphonestunts) mijn TC deze week nog
zouden verzenden. Ben benieuwd of dit nog doorgaat
Massmail volgens mij ...
Maar laten we het hopen dat ie morgen in de bus ligt ..... ( najah afgegeven wordt )
En anders maandag of dinstdag kunnen we vanuit gaan !
Groetjes mij !
Misschien is het handig om in de StartPost een paar linkjes te zetten waar je het beste een autohouder/lader, screenprotectors en audioplugs kan halen.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Verwijderd
ik heb zelf de autohouder die op de site van htc zelf staat (herbert riechter) banana suction mount zit als een dijk vast aan me raam!, niks meer dan positief over.
pluspunten
+solide
+goed af te stellen
+zit ook echt vast! valt er absoluut niet vanaf of me ruit moet sneuvelen
minpunten
-zit zo strak vast dat het geluid van het trillen door de hele voorruit gaat, irritant geluid maar gelukkig alleen als ik gebeld wordt.
- om het scherm te draaien zodat tomtom als breedbeeld te gebruiken is, dan heb ik het gevoel dat die er met beetje kracht uit glijdt uit de houder. of dit ook zo is waarschijnlijk niet maar is er iig niet op ontworpen.
-prijzig 44 euro excl verzendkosten a 12,95. (universele rammelaar kost trouwens ook 35 excl verzending.

vergeet niet de adapter.

gelukkig kan ik de banana suction mount hergebruiken later zolang ze dit systeem ondersteunen met de 4 nokjes.
pluspunten
+solide
+goed af te stellen
+zit ook echt vast! valt er absoluut niet vanaf of me ruit moet sneuvelen
minpunten
-zit zo strak vast dat het geluid van het trillen door de hele voorruit gaat, irritant geluid maar gelukkig alleen als ik gebeld wordt.
- om het scherm te draaien zodat tomtom als breedbeeld te gebruiken is, dan heb ik het gevoel dat die er met beetje kracht uit glijdt uit de houder. of dit ook zo is waarschijnlijk niet maar is er iig niet op ontworpen.
-prijzig 44 euro excl verzendkosten a 12,95. (universele rammelaar kost trouwens ook 35 excl verzending.

vergeet niet de adapter.

gelukkig kan ik de banana suction mount hergebruiken later zolang ze dit systeem ondersteunen met de 4 nokjes.
zou je een pic kun posten van hoe het eruit ziet in je wagen? Ik heb het idee dat die poot die eraan zit zo lomp overkomt...
Ziet eruit als dezelfde 'suction mount' als veel TomToms hebben en die zitten ook enorm vast aan je raamVerwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:33:
ik heb zelf de autohouder die op de site van htc zelf staat (herbert riechter) banana suction mount zit als een dijk vast aan me raam!, niks meer dan positief over.
Hoe je in hemelsnaam je product een "zuigende banaan" kunt noemen snap ik niet helemaal: maak hem dan meteen geel
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Verwijderd
http://www.expansys.nl/htc/p_htc_item.aspx?i=142059
ik zal is kijken of ik een foto kan maken maar ik plaats hem altijd laag dus geen last van, foto zal op zijn vroegst vanavond komen waarschijnlijk.
ik zal is kijken of ik een foto kan maken maar ik plaats hem altijd laag dus geen last van, foto zal op zijn vroegst vanavond komen waarschijnlijk.
Sinds gisteren heb ik m`n TC, hierbij m`n eerste indrukken:
Batterij levensduur
Sinds ik hem gisteren uit de doos heb gehaald heb ik de TC nog niet opgeladen. De batterij stond gisteren op 94% en vandaag op 41%, en ik heb er natuurlijk al behoorlijk wat mee gespeeld en gebeld. Wat mij betreft ziet dit er positief uit. Battery-life is voor mij zeer belangrijk omdat ik nogal een luie lader ben :-) Ik heb ook wel wat lopen tweaken om m`n scherm snel uit te laten gaan. Na 1 minuut niet gebruiken gaat m`n TC uit, via de hardeknoppen kan ik hem weer tot leven wekken. Het default gedrag vind ik namelijk erg onhandig; dat je via de aan/uit knop je telefoon weer tot leven moet wekken.
Bediening telefoon
De TC is m`n eerste smartphone, ik moet eerlijk zeggen dat het behoorlijk wennen is. Ik ben eigenlijk al jaren een SonyEricsson gebruiker en moet erg wennen aan de bediening. Tijdens het autorijden is het opzoeken van een telefoonnummer via de contactenlijst gewoon ronduit onhandig. Ik heb een behoorlijke waslijst met contacten dus je zoekt je een ongeluk (bijna letterlijk). Hier mis ik de eenvoudige bediening van m`n SE telefoon wel. Wellicht een ander programma hiervoor zoeken?
Ook het SMS-en op dit toestel vind ik onhandiger, de software is lang niet zo eenvoudig te bedienen als bij een "echte" telefoon. Wellicht is dit een kwestie van wennen?
De menu`s navigeren lekker snel, in tegenstelling tot de P3300. De P3300 reageert soms echt wat traag in menu`s, dat is bij de TC absoluut niet het geval.
Menu
Scherm is overzichtelijk vind ik persoonlijk. Vooral het starter menu is erg handig om je eigen programma`s in te zetten. Persoonlijk zou ik liever het weer scherm eruit slopen, kansloos zo`n optie (als ik wil weten wat voor weer het is kijk ik wel naar buiten).
Muziek speler
Ik vind de kwaliteit van de audiospeler bovenverwachting goed!! De oordopjes geven best redelijk geluid maar ik vind ze niet prettig in m`n oor zitten. Ben gewend aan de SE dopjes die echt in je oorschelp zitten. Beetje jammer dat je geen 3.5 jack in de HTC oordopjes kunt pluggen, moet ik dus een nieuwe remote voor kopen.
Voor de mensen die slecht horen; het geluid van de mediaspeler kan echt GRUWELIJK hard...
Degelijkheid
Toen ik de eerste reviews zag dacht ik echt: "Wat een plastic ding is dat"! Die harde knoppen leken echt heel gammel. Niets is minder waar, die harde knoppen zijn van alumium ofzo? Echt super degelijk. Het hele apparaat voelt gewoon goed aan!
Overig
GPS heb ik nog niet gebruikt, daar kan ik nog niet over oordelen. Vanavond ga ik TT erop zetten dan weet ik meer.
Conclusie
Al met al erg tevreden, boven verwachting zelfs! Nog wel ff wennen en wellicht wat extra software erop zetten.
Batterij levensduur
Sinds ik hem gisteren uit de doos heb gehaald heb ik de TC nog niet opgeladen. De batterij stond gisteren op 94% en vandaag op 41%, en ik heb er natuurlijk al behoorlijk wat mee gespeeld en gebeld. Wat mij betreft ziet dit er positief uit. Battery-life is voor mij zeer belangrijk omdat ik nogal een luie lader ben :-) Ik heb ook wel wat lopen tweaken om m`n scherm snel uit te laten gaan. Na 1 minuut niet gebruiken gaat m`n TC uit, via de hardeknoppen kan ik hem weer tot leven wekken. Het default gedrag vind ik namelijk erg onhandig; dat je via de aan/uit knop je telefoon weer tot leven moet wekken.
Bediening telefoon
De TC is m`n eerste smartphone, ik moet eerlijk zeggen dat het behoorlijk wennen is. Ik ben eigenlijk al jaren een SonyEricsson gebruiker en moet erg wennen aan de bediening. Tijdens het autorijden is het opzoeken van een telefoonnummer via de contactenlijst gewoon ronduit onhandig. Ik heb een behoorlijke waslijst met contacten dus je zoekt je een ongeluk (bijna letterlijk). Hier mis ik de eenvoudige bediening van m`n SE telefoon wel. Wellicht een ander programma hiervoor zoeken?
Ook het SMS-en op dit toestel vind ik onhandiger, de software is lang niet zo eenvoudig te bedienen als bij een "echte" telefoon. Wellicht is dit een kwestie van wennen?
De menu`s navigeren lekker snel, in tegenstelling tot de P3300. De P3300 reageert soms echt wat traag in menu`s, dat is bij de TC absoluut niet het geval.
Menu
Scherm is overzichtelijk vind ik persoonlijk. Vooral het starter menu is erg handig om je eigen programma`s in te zetten. Persoonlijk zou ik liever het weer scherm eruit slopen, kansloos zo`n optie (als ik wil weten wat voor weer het is kijk ik wel naar buiten).
Muziek speler
Ik vind de kwaliteit van de audiospeler bovenverwachting goed!! De oordopjes geven best redelijk geluid maar ik vind ze niet prettig in m`n oor zitten. Ben gewend aan de SE dopjes die echt in je oorschelp zitten. Beetje jammer dat je geen 3.5 jack in de HTC oordopjes kunt pluggen, moet ik dus een nieuwe remote voor kopen.
Voor de mensen die slecht horen; het geluid van de mediaspeler kan echt GRUWELIJK hard...
Degelijkheid
Toen ik de eerste reviews zag dacht ik echt: "Wat een plastic ding is dat"! Die harde knoppen leken echt heel gammel. Niets is minder waar, die harde knoppen zijn van alumium ofzo? Echt super degelijk. Het hele apparaat voelt gewoon goed aan!
Overig
GPS heb ik nog niet gebruikt, daar kan ik nog niet over oordelen. Vanavond ga ik TT erop zetten dan weet ik meer.
Conclusie
Al met al erg tevreden, boven verwachting zelfs! Nog wel ff wennen en wellicht wat extra software erop zetten.
Wie kan mij helpen met het volgende:
Ik gebruik Outlook om mijn contacts te editen etc.
Maar.....voor mijn werk moet ik Lotus Notes 7 gebruiken en daarvan zou ik alleen de agenda items willen syncen met mijn Touch Cruise.
Dat Outlook gedeelte werkt.....daar hoeven we niet aan te komen, maar wie weet hoe je Lotus Notes agenda items kan syncen met je Touch Cruise?
Maar.....voor mijn werk moet ik Lotus Notes 7 gebruiken en daarvan zou ik alleen de agenda items willen syncen met mijn Touch Cruise.
Dat Outlook gedeelte werkt.....daar hoeven we niet aan te komen, maar wie weet hoe je Lotus Notes agenda items kan syncen met je Touch Cruise?
Ik denk dat Google je vriend is:toxict schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:56:
Can I sync my Pocket PC with Lotus Notes
Hoi!
Was wel een artikel van March 27, 2002.EWK schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:01:
[...]
Ik denk dat Google je vriend is:
Can I sync my Pocket PC with Lotus Notes
Maar zal ff kijken....ik was meer op zoek naar ervaringen van anderen op dit vlak....Google had ik al naar gezocht...maar ervaringen die anderen kunnen delen is vele malen meer waard
Verwijderd
Die heb ik ooit eens zelf samengesteld ja. Gewoon even zoeken op Dutch Dictionary of Nederlands Woordenboek. Via google vind je dan vanzelf wat. In tekstbestandje knallen en klaarVerwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:11:
[...]
Heb je daarvoor een Nederlandstalig woordenboek/woordenlijst?
En om het makkelijk te maken: http://www.opentaal.org/bestanden/bronbestanden-100G.zip
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 12:32 ]
even een (misschien simpel) vraagje;
Heb wat zitten klooien met wat custom progjes, maar nu heb ik nog
maar 1 toetsenbord, een 20 vakkig ding, wat ik nou niet perse super handig
vind werken. De standaard touch tobo's verschijnen niet meer in het scherm.
(staan nog wel in instellingen/persoonlijk/invoer) Hoe krijg ik de orginele weer
terug? (edit: btw; heb gezocht op de htc website + dit forum maar kan het niet vinden)
btw Stephan; nice review, ben zelf ook oud SE-fan/gebruiker en herken veel in je
bevindingen
Ook afgeknapt op de w960i zeker?
(staan nog wel in instellingen/persoonlijk/invoer) Hoe krijg ik de orginele weer
terug? (edit: btw; heb gezocht op de htc website + dit forum maar kan het niet vinden)
btw Stephan; nice review, ben zelf ook oud SE-fan/gebruiker en herken veel in je
bevindingen
[ Voor 7% gewijzigd door Tank80 op 01-02-2008 12:44 ]
Je imiteert me mateloos.
Ik ben een beetje teleurgesteld in de snelheid waarmee windows mobile werkt. Ik heb een zeer oude iPAQ H1900 met WM 2003 die insantaan het start menu opent en erg snel overal op reageert. De TC reageert erg traag als ik ergens op klik. Als ik opera open duurt het 6 seconden voor die open is, als ik daarna op de bel-knop druk op een nummer in te typen duurt het ook 2 seconden voordat die open is. Opera sluiten duurt ook zo 3 seconden. Is dit bij jullie hetzelfde?
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Interressant, ik heb het Toolman ook geinstalleerd, alleen bij mij wordt er een icoontje in een soort taakbalk onderin geplaatst, net boven die knop contacten. Als je met ActiveSync verbinding maakt krijg ik op diezelfde plaats een icoontje.Magnolia schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:30:
Misschien voor degene die er interesse in hebben (en indien niet gewenst, mijn excuses), ik heb mijn HTC NL afgelopen woensdag ontvangen via gsmweb. Afgelopen zaterdag had ik hem besteld.
Dit kan ik bevestigen.Solomon schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:46:
Ik ben een beetje teleurgesteld in de snelheid waarmee windows mobile werkt. Ik heb een zeer oude iPAQ H1900 met WM 2003 die insantaan het start menu opent en erg snel overal op reageert. De TC reageert erg traag als ik ergens op klik. Als ik opera open duurt het 6 seconden voor die open is, als ik daarna op de bel-knop druk op een nummer in te typen duurt het ook 2 seconden voordat die open is. Opera sluiten duurt ook zo 3 seconden. Is dit bij jullie hetzelfde?
[ Voor 20% gewijzigd door sander85 op 01-02-2008 12:56 ]
Kan iemand mij hier mee helpen?EWK schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:41:
Ik ga niet in op de hele discussie over HTC en de drivers/chipset. Ik ben blij met mijn nieuwe gadget, en het is een waardige opvolger van mijn N80.
[...]
Alleen bij mij doet de Touch Cube het helemaal niet. Hoe ik ook over het scherm ga. Had er eerst een paar plugins staan (agenda, tomtom en pTravel Alarm). Dacht dat het misschien daar aan kon liggen. Dus die bij "vandaag" uitgevinkt. Maar helaas, ik kan van beneden naar boven gaan wat ik wil, maar ik krijg geen cube te zien. Ook in de handleiding kan ik hier verder niets over vinden.
[...]
Niets vreemds dus. Wie kan mij hier mee helpen?
Hoi!
Zie het hele driver verhaal. De driver is *ook* verantwoordelijk voor de opbouw van de menu's. Zonder die drivers moet dat allemaal softwarematig gebeuren = traag.Solomon schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:46:
Verwijderd
@EWK
Je zou eens in het register kunnen kijken:
HKLM\Software\OEM\TFLOSettings\
EnableCube = 0 (original = 1)
Moet uiteraard wel op 1 staan
Misschien helpt het. De TC van mijn vriendin komt morgen eindelijk dus ik weet niet of er een simpel TouchFlo in het settings menu aanwezig is...
Misschien helpt het. De TC van mijn vriendin komt morgen eindelijk dus ik weet niet of er een simpel TouchFlo in het settings menu aanwezig is...
Plaats je vinger op het HTC logo ONDER het scherm, en veeg in een snelle beweging naar boven.
Wanneer je hoger begint, dus al onderin het scherm zelf, heb je kans dat je eerst op iets anders drukt wat daar clickable staat te wezen.
Geen idee of je dit al deed, maar je geeft verder weinig aanwijzingen behalve de geinstalleerde software, die er niet veel mee te maken zou moeten hebben, en de kans is natuurlijk vrij klein dat iemand anders exact de zelfde tools geinstalleerd heeft.
toevallig pocketcm geinstalleerd? als ik die gebruik namelijk dan showt hij alleen een toetsenbord en is mn taakbalk (met menu,toetsenbord en een programma afhankelijk knop) verdwenen. Zonder pocketcm werkt dit vlekkeloos... jammer want pocketcm is wel een handig programma.. maar nog ff niet voor mij.Tank80 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:42:
even een (misschien simpel) vraagje;
bevindingenOok afgeknapt op de w960i zeker?
Klinkt logisch, andere dingen gaan bijv. wel erg snel, 5 opera tabs tegelijk open is bijv. geen probleem.Whuzz schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:24:
[...]
Zie het hele driver verhaal. De driver is *ook* verantwoordelijk voor de opbouw van de menu's. Zonder die drivers moet dat allemaal softwarematig gebeuren = traag.
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Een tap op de bovenste balk in een contact biedt in PocketCM een menu waarin onder andere 'show sip' en 'choose sip'. Verder kun je onder 'options' de fullscreen optie uit vinken. Jammer genoeg krijg je dan alleen de bovenste balk terug, maar da's wel weer handig om makkelijk bij je QM taskmanager en startmenu te komen.low_n_slow schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:47:
[...]
toevallig pocketcm geinstalleerd? als ik die gebruik namelijk dan showt hij alleen een toetsenbord en is mn taakbalk (met menu,toetsenbord en een programma afhankelijk knop) verdwenen. Zonder pocketcm werkt dit vlekkeloos... jammer want pocketcm is wel een handig programma.. maar nog ff niet voor mij.
Deze staat op: Value=1 Dus dat staat goed.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:27:
@EWK
Ik kan vegen wat ik wil, maar helaas geen cube.robinVerdegaal schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:28:
[...]
Plaats je vinger op het HTC logo ONDER het scherm, en veeg in een snelle beweging naar boven.
Wanneer je hoger begint, dus al onderin het scherm zelf, heb je kans dat je eerst op iets anders drukt wat daar clickable staat te wezen.
Welke aanwijzingen kan ik nog meer geven? In de gebruiksaanwijzing staat verder niets vermeld van Disable Cube oid.Geen idee of je dit al deed, maar je geeft verder weinig aanwijzingen behalve de geinstalleerde software, die er niet veel mee te maken zou moeten hebben, en de kans is natuurlijk vrij klein dat iemand anders exact de zelfde tools geinstalleerd heeft.
Laat me weten wat je wil weten, dan zal ik het posten.
Hoop de Cube toch wel weer (zonder hard reset) weer aan de praat te krijgen!
Hoi!
ThnxTank80 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:42:
bevindingenOok afgeknapt op de w960i zeker?
Ik ben benieuwd wat de impact op de werking van Windows Mobile... kan ik bijv. eenvoudig terug naar de HTC omgeving? (ben daar nog niet bekend mee...)low_n_slow schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:42:
http://www.gizmodo.com.au...ins_windows_mobile_m.html
iemand die dit al eens heeft uitgeprobeerd?
Daarnaast nu een aantal dagen mijn HTC aan het gebruiken en hij bevalt goed. Alleen zoals al eerder aangegeven is de batterij duur korter dan bij een telefoon...maar tja...dit is ook meer dan een telefoon
Doe maar een onsje meer...
Ik heb al bij smartphonestunts.nl gekeken voor de aanbiedingen, maar zijn er nog meer shops die bijv. lager geprijst zijn 
Ik kan mijn relax 200 bijv. verlengen.
Kom op zeg, doe eens even je best.
Ik kan mijn relax 200 bijv. verlengen.
Kom op zeg, doe eens even je best.
[ Voor 12% gewijzigd door pven op 01-02-2008 18:34 ]
Reageer dan niet of plaats een TR
[ Voor 89% gewijzigd door pven op 01-02-2008 18:34 ]
\[WM5/WM6] PointUI een nieuwe GUI (freeware)Intheweb schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:58:
[...]
Ik ben benieuwd wat de impact op de werking van Windows Mobile... kan ik bijv. eenvoudig terug naar de HTC omgeving? (ben daar nog niet bekend mee...)
Daarnaast nu een aantal dagen mijn HTC aan het gebruiken en hij bevalt goed. Alleen zoals al eerder aangegeven is de batterij duur korter dan bij een telefoon...maar tja...dit is ook meer dan een telefoon
Ik heb even een vraagje over de mini usb aansluiting. Kan ik met een mini usb -> usb verloopstukje bijvoorbeeld een toetsenbord aansluiten? Of andere apparatuur? Zo ja, hoeveel polig moet die mini usb aansluiting dan zijn?
Ik snap niet helemaal waarom iedereen het toestel los koopt (ook al heb je nog een contract lopen). Je kan toch gewoon deze telefoon inclusief abonnement kopen, dan ben je goedkoper klaar.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:40:
ik heb mn TC nu ook zi ...
voor 549 € in media markt antwerpen
prachtig toestel
Ja maar om nou vast te zitten aan een abbo waar je 30 of 40 euro per maand voor betaalt?
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
22,50 euro per maand - 1e 6 maanden 9,95 euro. Als je niet buiten je bundel komt dan heb je een abonnement en een toestel voor een lagere prijs.batumulia schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:50:
Ja maar om nou vast te zitten aan een abbo waar je 30 of 40 euro per maand voor betaalt?
Hij is allicht - zoals ik - Belg. In België is "koppelverkoop" (gsm+abo) bij wet verboden. Helaas...radem205 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:47:
[...]
Ik snap niet helemaal waarom iedereen het toestel los koopt (ook al heb je nog een contract lopen). Je kan toch gewoon deze telefoon inclusief abonnement kopen, dan ben je goedkoper klaar.
Ok, dan heb ik niks gezegdcloink schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:46:
[...]
Hij is allicht - zoals ik - Belg. In België is "koppelverkoop" (gsm+abo) bij wet verboden. Helaas...
www.commontime.com. Heb zelf al jaren MNotes (voorheen Cadenza) met WM5 werkt top. Ik kan op mijn werk alleen een lokale sync uitvoeren, da's dan wel weer jammer. Nieuwe versies van MNotes werken uitstekend met WM6 en HTC's. Ik heb zelf nog geen TC, maar dah duurt vast niet langtoxict schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:56:
Succes
Bedankt voor het meedenken!Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:36:
@EWK: je hebt al wel een soft-reset geprobeerd?
Helaas mocht dit ook niet baten...
Hoi!
Verwijderd
in nederland is koppelverkoop ook verboden vandaar dat we nog steeds geen iphone hebben hier. omdat er dan meerdere concurrenten moeten zijn die de iphone kunnen aanbieden dit wil apple niet want dan kunnen ze hun 200% marge niet meer behouden en ontstaat er een forse daling in de prijs.
Verwijderd
Najah niet dat wij op een iphone lopen te wachten ...Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:14:
in nederland is koppelverkoop ook verboden vandaar dat we nog steeds geen iphone hebben hier. omdat er dan meerdere concurrenten moeten zijn die de iphone kunnen aanbieden dit wil apple niet want dan kunnen ze hun 200% marge niet meer behouden en ontstaat er een forse daling in de prijs.
Touch Cruise to the top Ofzo ....
Koppelverkoop verboden? Serieus? Dan moeten Belcompany, Phone House etc. meteen dicht want dan zijn ze illegaal bezig.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:14:
Dat is natuurlijk een onzinverhaal, en offtopic.
[ Voor 4% gewijzigd door mrwolf op 01-02-2008 23:19 ]
Vanmiddag laat uiteindelijk mijn TC ontvangen van Smartphonestunts. Het is ook mijn eerste wm6 pda, dus heb ik een misschien domme vraag. Is er een programma waarrmee ik de TC via remote desktop kan besturen vanaf mijn pc. Het schiet gewoon niet op met dat pennnetje en mijn linkshandigheid, terwijl ik zo veel dingen wil doen.
Er is een pocketVNC-server, alleen die is niet gratis. Staat wel een demo op die site.MarlonX schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:00:
Vanmiddag laat uiteindelijk mijn TC ontvangen van Smartphonestunts. Het is ook mijn eerste wm6 pda, dus heb ik een misschien domme vraag. Is er een programma waarrmee ik de TC via remote desktop kan besturen vanaf mijn pc. Het schiet gewoon niet op met dat pennnetje en mijn linkshandigheid, terwijl ik zo veel dingen wil doen.
Bij die zaken heb je natuurlijk gewoon keus! Allereerst of je er wel een abbo bij wilt en ten tweede heb je keus uit een aantal providers. Dus geen onzinverhaal en gewoon eerst even nadenken voordat je wat typt.ehuurman schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:16:
[...]
Koppelverkoop verboden? Serieus? Dan moeten Belcompany, Phone House etc. meteen dicht want dan zijn ze illegaal bezig.
Dat is natuurlijk een onzinverhaal, en offtopic.
Het zijn toch wederverkopers die de korting die zij krijgen doorberekenen? Door de transperatie van het proces is er geen sprake van "koppelverkoop". Als het proces niet transperant is en er geen keuze is, is er pas sprake van koppelverkoop.
Ik ben nog steeds afwachtend tot mijn TC arriveerd. Helaas heb ik hem pas 5 dgn geleden besteld. Zal dus nog wel even duren. Maar ben wel blij dat ik maar 120 Euri betaald heb, inclusief 25% korting op alles in m'n abbo (ook internet). Eindelijk een telefoon die alles behuist waar ik naar zocht!
Ik ben nog steeds afwachtend tot mijn TC arriveerd. Helaas heb ik hem pas 5 dgn geleden besteld. Zal dus nog wel even duren. Maar ben wel blij dat ik maar 120 Euri betaald heb, inclusief 25% korting op alles in m'n abbo (ook internet). Eindelijk een telefoon die alles behuist waar ik naar zocht!
Dit topic is gesloten.
![]()