[WM5/WM6] PointUI een nieuwe GUI (freeware)

Pagina: 1
Acties:
  • 13.922 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
D'r is een nieuwe GUI voor WM5/WM6
De naam is: PointUI

Enkele screenshots van de beta, de downloadbare is een hogere versie!
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2010/2112594204_c1826ba33e_m.jpgAfbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2204/2112594278_9da4beea1f_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2012/2111815849_3fe158718d_m.jpgAfbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2267/2111815809_1aabeafa18_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2273/2112594170_f497d32651_m.jpgAfbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2011/2111816079_d48c9d7c73_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2220/2112594470_79ba2454c5_m.jpgAfbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2380/2111816037_c09ddc544e_m.jpg

utube link:
http://www.youtube.com/watch?v=5pUBWYErW3s

V1.0 is gratis te downloaden op:
http://www.pointui.com/Home.aspx

Ik draai 'm nu een paar uur, en op wat kleine bugs na draait ie prima op mijn HTC wizard.

Op mijn HTC universal kreeg ik veel artifacten op het scherm, maar dat kan ook aan de ROM hebben gelegen die er op dit moment op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 14:58
Het verbaasde me dat er nog geen topic over was, wel dus. :P

Maar hij is inderdaad geweldig! Heb hem op mijn TYTN draaien, ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 11:11
Las er net ook over op een blog, ziet er zeker goed uit. Jammer dat ik geen phone heb die wm draait, maar dat is natuurlijk bijzaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm net geïnstalleerd,,,, op mijn HTC P3300. Ziet er geweldig uit (op een paar schoonheidsfoutjes na).
Er doet zich bij mij wel lastig euveltje voor: Ik kan op echt alles klikken behalve ... running programs,,, dan loopt mijn HTC vast... Nog iemand problemen mee ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook net geïnstalled, maar dan op mn HTC P3600. Het ziet er idd leuk uit. Toch wil ikzelf nog het e.e.a. aanpassen.

Hoe kan ik in het Home-scherm een andere applicatie achter de "muzieknoot-knop" zetten? Want ik gebruik een andere mp3-player en die wil ik achter eerdergenoemde optie zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Tis echt een super proggeltje, zitten wel nog links en rechts wat bugs in maar het werkt een heel stuk fijner dan wat ik tot nu toe geprobeerd heb al

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er mooi uit en wordt waarschijnlijk geweldig als ze doorgaan met ontwikkelen maar nu vind ik het nog niet echt super. Ik kan er niet eens mee bellen. Probeer maar eens een nummer uit je contactenlijst te halen... Alleen de laatste oproepen kan ik maar zien.

Hopelijk gaan ze dus door want het ziet er geweldig uit!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even verder mee gespeeld en er zijn een paar dingen in te stellen door wat aan te passen in de registry. Daardoor wordt het al beter bruikbaar moet ik zeggen.

En bellen moet je starten door op je groene knupske te drukken. Kan dus niet via een menu. Moet je even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 21:31
Ook al sinds 1 januari draaiend op mn wizard. Echt fijn en snel! Wellicht nog niet compleet, maar ik haal het er niet meer af denk ik.

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
Het is nog maar een versie 1 hè mensen, dus nog niet gelijk boe gaan roepen. Skins e.d. kan nog niet. Bellen kan wel gewoon hoor, gewoon op je hoorntje drukken en dan bellen zoals je normaal doet.

Dit vind ik een iets beter filmpje:

[ Voor 20% gewijzigd door Dolan op 04-01-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen dit al gezien?! Echt de moeite even te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
WAARSCHUWING: Dit programma is moeilijk te deinstaleren op de meeste devices! Zie het forum van de maker voor de klachtenregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is slechts een Beta ook de huidige versie die te downloaden is... Men is zwaar in ontwikkeling hiermee. Ook is er een smartphone versie onderweg. Eventjes de site in de gaten houden dus, en geduld hebben. Echt een pracht applicatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:34:
Nog meer mensen dit al gezien?! Echt de moeite even te bekijken.
*meld*
Werkt met een aantal kleine bugs op de HTC P4350.

Bugjes die ik ontdekt heb na 1 dag gebruik:
- Het instellen van een wekker zou moeten kunnen door het tikken op de klok, dat werkt niet
- Af en toe nog vastlopers.
- Instellingen telefoon en instellingen wlan in de commanager doen niets.

Verder is het Today scherm nog niet aan te passen en de emailbutton gaat standaard naar de Outlook mailbox.

Kortom: het ziet er erg mooi uit, maar wil het echt wat worden moet er echt meer ingesteld kunnen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-mail button is wel aan te passen. Moet je in de registry toevoegen waar je hem naartoe wilt laten gaan. Maar voor de rest moet er nog veel gedaan worden om het echt functioneel te laten zijn in het dagelijks gebruik. Neemt niet weg dat dit een geweldig initiatief is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:45
heb m sinds vandaag ook op mn MDA varia (htc wizard).. echt super.. het is ff wennen hoe alles te vinden maar door bijv. contacts aan een hardware knop te zetten kom je daar tenminste wat sneller dan dit via de applicaties te openen.

verder jammer dat dr geen dialer ingebakken zit :)

[ Voor 4% gewijzigd door Morphine op 09-01-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54

ThunderNet

Flits!

Ik heb het net geinstalleerd, en het werkt wel erg fijn :)
Hopenlijk komen er binnenkort geintergreerde applicaties, zodat je dingen als messaging en media player met dezelfde besturing hebt :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m ook geprobeerd, en het is wachten op dingen als:
-contactenlijst
-sms/email
-mp3-speler
-foto/video-viewer
-telefoon

allen in dezelfde lijn.

en hoe sluit ik een programma af?

verder de vormgeving: qua interactie zeker wel ok, maar visueel heel erg afgelopen dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:21
Bij het tandwiel zit de optie tot afsluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54

ThunderNet

Flits!

jjbstolk schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:41:
Afsluiten van PointUI is dat.. Niet het afsluiten van applicaties.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:21
Lees foutje. Een programma afsluiten heb ik ook nog neit gevonden. Ik heb de "Ok"knop op mijn TyTN de functie "Sluiten" gegeven. Daarmee sluit hij elke programma na gebruik en heb ik ook geen last van programma's die in de achtergrond blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb hem ook draaiende gehad op mijn E-ten X500. Leuk programma, maar het mist nog wel een hoop.

Zoals al gezegd, skinning. Maar ook de mogelijkheid om de items op het Home-screen aan te passen bijvoorbeeld. Het takenlijstje is leuk, maar aan afgeronde taken heb je natuurlijk geen donder meer. En ik hoef ook niet alle afspraken te zien die ik in de toekomst nog heb staan, de komende week is voor mij voldoende. Ook een heikel puntje vind ik het scrollen, ik zou een scrollmethode zoals bij de iPhone (vinger van onder naar boven schuiven om omlaag te scrollen) meer waarderen dan nu (van boven naar onder).

Het is een app met potentie, dat zeker, maar het heeft nog wel een hoop werk nodig. Maar ik denk dat some day het een killer-app zal zijn die de iPhone in het stof zal laten bijten :Y) (Voor zover WM dat niet al doet)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeT_At_Touch
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-08 13:42
jjbstolk schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:41:
Ik heb me ook rotgezocht naar een manier om af te sluiten.
Maar inderdaad, tandwieltje drukken en dan in het volgende scherm naar beneden scrollen.
Daar kom je bij: X Close Home
Verder je geheugen een beetje in de gaten houden, want ik lees veel over vol lopend geheugen in diverse fora.
Heb mijn Touch na de eerste keer installeren hard moeten resetten omdat er van alles naar de gallemiezen was. (maar lag meer aan mijn Touch dan aan PointUI denk ik)
En ook ik had ineens nog maar 0.2MB geheugenopslag over.
Maar na de harde reset nog een poging gedaan en nu lijkt alles tamelijk stabiel.
Draai nu versie 1b.
En ik moet zeggen... Wat een gave UI, snel, soepel en zelfs mijn oma snapt hoe het werkt. :)

Tuurlijk zijn er nog wel wat opmerkingen te maken en verbeteringen aan te brengen.
Maar dit is dan ook pas het begin van iets héél moois. :9~ :9~ :9~

Gr. Theo

[ Voor 4% gewijzigd door TeeT_At_Touch op 11-01-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeT_At_Touch
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-08 13:42
robert-630 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:55:
WAARSCHUWING: Dit programma is moeilijk te deinstaleren op de meeste devices! Zie het forum van de maker voor de klachtenregen.
Die WAARSCHUWING mag je gerust weg halen.
Want sinds versie 1b zit er een un-installer en auto-updater bij.
Kijk maar onder 'applications' na de installatie.

Gr. Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou...ik heb m er weer afgegooid, kon in het officiele homescherm (wat zoiezo toch veel mooier en minder onhandig is) niet eens meer het weer zien.

Nu gelukkig weer wel.

Afwachten op de volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jjbstolk schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:07:
Lees foutje. Een programma afsluiten heb ik ook nog neit gevonden. Ik heb de "Ok"knop op mijn TyTN de functie "Sluiten" gegeven. Daarmee sluit hij elke programma na gebruik en heb ik ook geen last van programma's die in de achtergrond blijven draaien.
Als je een programma open hebt staan moet je gewoon linksboven klikken, waar de naam van het programma ook staat. Dan krijg je de keuze om de applicatie echt af te sluiten.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
met de laatste test versie (http://forums.pointui.com/viewtopic.php?f=12&t=437) zijn een aantal dingen verholpen: tijd wordt weergeven in 24H formaat + nederlandse weergave. Tevens is de algemene visuele weergave nu zwart ipv blauw.

Helaasch wel een bug hier.. ben de blauw balk kwijt bij standaard apps :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:37

AirX

Tweak Guru

Wow, dit ziet er erg goed uit! Kan iemand mij ook vertellen of dit pakket het mogelijk maakt om met je duim door de contactlist te scrollen en bij Inet Explorer met je duim te scrollen? (dus midden in het beeld ipv met de scrollbar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat kan niet, maar andere software kan dat wel. Er is een cabje, het heet FTouchFlo. Is geript uit de HTC Touch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het deïnstalleren werkte echt geen enkele hard- of softbutton meer bij mijn Qtek S200, behalve de Standby- button. Ik gebruikte de recentste versie van zo'n drie dagen geleden of zo.
In het register merkte ik dat er zo maar eventjes vijf hard-button entries waren bijgekomen terwijl ik enkel C1 tot en met C5 heb. Gelukkig had ik hier net mijn broer zijn S200 bij de hand om het register te vergelijken en te herstellen. Jammer, want het is inderdaad eyecandy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:37

AirX

Tweak Guru

Alex) schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:18:
Dat kan niet, maar andere software kan dat wel. Er is een cabje, het heet FTouchFlo. Is geript uit de HTC Touch :+
Weet je ook of het goed samengaat met PointUI of dat ze elkaar in de weg zitten? ;)

(de reden dat ik nu niet druk aan het testen ben is dat ik mijn telefoon op het moment werkend nodig heb :+)

[ Voor 16% gewijzigd door AirX op 16-01-2008 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
AirX schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:56:
[...]

Weet je ook of het goed samengaat met PointUI of dat ze elkaar in de weg zitten? ;)

(de reden dat ik nu niet druk aan het testen ben is dat ik mijn telefoon op het moment werkend nodig heb :+)
Geen idee, heb PointUI allang niet meer geïnstalleerd staan, en heb FTouchflo ook al verwijderd. Je kunt in FTouchFlo wel exceptions opgeven trouwens, zal dus wel werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 20:06
AirX schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:00:
Wow, dit ziet er erg goed uit! Kan iemand mij ook vertellen of dit pakket het mogelijk maakt om met je duim door de contactlist te scrollen en bij Inet Explorer met je duim te scrollen? (dus midden in het beeld ipv met de scrollbar?)
Dit zou je ook kunnen doen met bijv SPB pocket Plus, daar zit tegenwoordig deze functie ook in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
dat touchflo blijf ik bagger vinden.. zit vaker te selecteren dan dat ik echt aan het scrollen ben.
Voor contactlijst raad ik dan ook PocketCM aan (zit ook ingebakken SMS lezer in per contactpersoon + sms versturen).

Of eventueel iContact (versie 0.4 op het moment). Die is zeer basis maar werkt uitstekend (is een kopie van de iPhone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robert-630 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:55:
Ik heb het programmatje op m'n 8GB microsd geinstalleerd. Zou het dan makkelijker zijn om te de-installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-09 20:05
Het ziet allemaal slick uit, maar voor mij werkt het allemaal nog net niet lekker. De methode om je toestel van z'n lock af te krijgen vind ik nog wel het meest irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb PointUi nu een week draaien, en ondanks een keertje of 8 soft-resetten, blijf ik het gebruiken omdat het precies in mijn behoefte voorziet en ik vind het een echt gave GUI.
Het is een simpele maar efficiënte interface die het "gepiel met de stylus" in mijn geval voor 90 % wegneemt.
Met het toepassen van wat tweaks van de officiele site, loopt de boel nu stabiel op een uitzondering na: wanneer ik de Touchflo van mijn HTC Touch Cruise gebruik, en ik sluit hem weer af, eindig ik in het Today scherm, wat ik niet wil. Ondanks de tweak (het gebruik van MortScript met een snelkoppeling van een NoToday script naar de opstartpagina) lukt het niet. Volgens mij heb ik exact gedaan wat er beschreven staat, maar elke keer eindig ik in het Today scherm, met bovendien een tweede icoon van het home scherm van PointUi in mijn laatst gebruikte applicatiebalk. Kies ik het verkeerde icoon, loopt de boel vast (PointUI start dan voor een tweede keer en moet ik resetten (dit zou door het Mortscript juist voorkomen moeten worden)
Er staat ook een tweak beschreven om in het register een verwijzing naar een alternatieve mail-box te plaatsen, zodat de mail knop naar jouw voorkeur mailbox gaat.
Ook dit wilde ik graag aanpassen maar ook dat lukt niet (zal wel aan mij liggen, heb niet veel ervaring in het aanpassen van't register)
Zijn er mensen die dit wel is gelukt, of die weten hoe het zou moeten? 8)7

Hier de koppeling naar de NoToday Tweak
Hier de aanpassing van de mail knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docterc
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-09 08:54
Om het topic maar weer wat nieuw leven in te blazen:
Er is een nieuwe versie verschenen, te downloaden vanaf oa handango en clickapps. Hoewel dit mijn eerste contact met het programma is moet ik zeggen dat het allemaal erg goed werkt en eruit ziet. Ziet er imho veel strakker uit dan de windows interface of home app van htc. En allemaal gratis. Zeker de moeite waard een keer te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik draai het nu al weer lange tijd, maar sinds de laatste update is het eigelijk een flinke tegenvaller geworden. Via auto-update kon hij niets meer vinden, maar ik zat nog steeds met de 'oudere' versie.

Netjes gedeinstalleerd en een softreboot, nieuwe versie geinstalleerd en het ging fout. De home knop (ik heb een Qtek) geeft de melding dat het programma niet gevonden kan worden, geen startmenu entries zijn toegevoegd. Het wordt dus nu elke keer handmatig (via verkenner) het programma opstarten.

Verder hadden ze al op de site melding gegeven weinig meer te doen aan Home.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Ik snap niet dat dit zo'n dood topic is.. Dit is toch de oplossing om met de nieuwere generaties WMphones de iphone te beaten? GUI ziet er echt goed uit, grote knoppen (makkelijk met vingers te bedienen dus) snel en overzichtelijk.

Ik zie het eigenlijk als een virtualisatie van WM.. klopt dat? kan je tijden gebruik ook nog switchen om evt aanpassingen te doen in WM die misschien niet met PointUI kunnen?

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
The FLow schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:45:
Ik zie het eigenlijk als een virtualisatie van WM.. klopt dat? kan je tijden gebruik ook nog switchen om evt aanpassingen te doen in WM die misschien niet met PointUI kunnen?
Het is gewoon een applicatie die op WM draait, meer niet. Je kan ten alle tijden terug naar WM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:24
En op zich vind ik SPB Mobile Shell een betere oplossing.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Devian schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:08:
En op zich vind ik SPB Mobile Shell een betere oplossing.
Jup, ben ik nu ook op overgestapt en het werkt erg lekker.
Wel wat meer kleine irritante bugs (vaak verdwijnen 1 van de 2 unlock knoppen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:23:
Verder hadden ze al op de site melding gegeven weinig meer te doen aan Home.
Waar maak je dat uit op? Van de site:
We'll have some bug fixes for Home towards the end of Q3 this year along with some announcements for the future versions.
Ik heb het een tijdje gebruikt op mijn S200 en waar ik me vooral over verbaasde was de snelheid. Echt alles vloog over het scherm heen ondanks de redelijk intensieve graphics. Ik heb nu een Touch Diamond dus niet echt meer de noodzaak tot het gebruik van PointUI, maar het geeft je telefoon toch wel een mooie én handige look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

versie 2 komt eraan en ziet er mooi uit

http://www.4winmobile.com...ion-2-gets-previewed.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheltenhove
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-08 20:21
Ah, om dit topic weer even leven in proberen te blazen. Versie 2 is inmiddels vrijgegeven en is fantastisch! Erg customizable door de zelfgemaakte applets die te vinden zijn in de community!

ga naar www.pointui.com om de laatste versie binnen te slepen.

Heb hem hier op een HTC Touch Diamond, Dual en P4350 gedraaid en het gaat stuk voor stuk super! :)

Ook getest op een Omnia en ook hierop draait ie erg lekker! Oftewel! even downloaden, checken en laten weten wat je van deze app vindt.
Pagina: 1