HTC Touch Cruise - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 28 Laatste
Acties:
  • 221.341 views sinds 30-01-2008

• pumbarulez
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 15:40
Ik heb hem nu enkele dagen in bezit, ben zeer tevreden over het apparaat. Alles doet het perfect, alleen GPRS samen met ORANGE krijg ik niet werkende. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar ga krijgen? En nog een klein vraagje over de contactlijst. Alle nummers staan er dubbel in, eenmaal SIM en eenmaal gewoon op telefoongeheugen. Ik kan alleen nergens vinden hoe ik voor een van beide kan kiezen. Weet iemand hoe je dit op het apparaat kan wijzigen?

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-10 21:58
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:53:
en hoe kan ik zien of het een usim-kaart is.

De voordelen van alles in 1 apparaat is juist de bedoeling.
Dat weet ik zelf ook niet. Maar ik had een simkaart van 3 jaar oud, en vond dat ik wel een nieuwe mocht krijgen. Dat was nu dus dan een USIM. Ik denk dat als je simkaart meer dan 1,5 - 2 jaar oud is, dat 't al geen simkaart meer is. Dan kan je dus maar beter een nieuwe vragen :)

• PiNo.nl
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-10 09:08
Ik heb hetzelfde probleem met mijn contact personen, sim en telefoongeheugen door elkaar heen, spelen met de filter heeft geen zin, je blijft ze dubbel houden. Kon voorheen in WM 5 wel apart. Misschien dat er iemand is die er een oplossing voor heeft? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:53:
en hoe kan ik zien of het een usim-kaart is.

De voordelen van alles in 1 apparaat is juist de bedoeling.
Op m'n nieuwe USIM kaart van KPN staat USIM.
Op m'n oude SIM kaart van KPN (die in m'n mobieltje van de zaak zit) staat geen USIM (en ook geen SIM), terwijl m'n Nokia mobieltje van de zaak wel e-mail en internet functies heeft, echter, deze functies worden niet ondersteund door de SIM kaart.

Heb m'n SIM kaart (van de zaak) in m'n HTC Cruise gezet en e-mail en internet werkt, echter, tijdens up- en downloaden schakelt deze kaart niet over op HSDPA, wat m'n USIM kaart wel doet.
Dus m'n SIM van de zaak ondersteunt GPRS, geen idee wat de kosten zijn als je geen specifiek data abo hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 00:35 ]

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:16
robinVerdegaal schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:51:

rltoday skin
[afbeelding]

Omdat de Polaris een makkelijke aan/uit knop heeft heb ik op dit apparaat het S2U2 slot niet geinstalleerd, maar ik mis de elegante klok. De HTC Home plugin vind ik te groot en grof voor wat 'ie aan functionaliteit biedt. Vandaar dat ik met de gratis rltoday plugin een poging heb gedaan de klok na te maken.

[afbeelding]

Download rbnS2U2.zip: http://www.mediafire.com/?cgh5yyh9lgm
- Klok en datum (link naar kalender)
- SMS teller (link naar SMS inbox)
- E-mail teller (link naar e-mail inbox)
heb jij (of iemand anders) het plaatje met die planken (parket?) als wallpaper? ik heb de theme geinstalleerd maar alleen het linker plaatje zat erbij :)

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 15:29

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 02:16:
[...]

hmm dit is een raar maar toch positief punt ;)

sonyericsson heeft dikke draadjes deze braken om de haverklap omdat het isolatie teveel twiste om het koper heen *schuurd over mekaar heen*

philips headsetje die ik heb heeft hele dunne draadjes maar veel soepeler.

SE setje levensduur 3 - 4 maanden
Philips inmiddels 1 jaar en 2 maanden.

doet mij maar dunne draadjs ;)
Goh, zo had ik er nog niet over nagedacht, toch ben ik benieuwd wat de levensduur is van deze dingen (ik vrees negatief)
kibber schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:57:
Wat ik mij eigenlijk afvroeg, zou de consumentenbond niks met onze klachten kunnen? Het was eigenlijk maar een wilde gedachte van me, maar misschien is het iets... Het is duidelijk dat HTC een toestel heeft geleverd wat niet kan wat het beloofd, een rijke multimedia ervaring is voor mij ook het afspelen van filmpjes...
Wat ik mij afvroeg, hoe groot zouden die filmpjes dan moeten kunnen zijn, ik heb nu net even een filmpje van 320*240 afgespeeld, en ik was positief verbaast dat het allemaal toch soepel liep.

Al bij al, begin ik steeds positiever te worden over dit toestel :)

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
low_n_slow schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:59:
[...]
heb jij (of iemand anders) het plaatje met die planken (parket?) als wallpaper? ik heb de theme geinstalleerd maar alleen het linker plaatje zat erbij :)
Da's de vloer van een museum vlak bij de Nyhavn in Kopenhagen :)
Ik heb dat theme (portrait + landscape background) gezipt in het hele setje dat ik geknutseld heb. Staat voorlopig ter download op http://robinverdegaal.xs4all.nl/temp/qvgathemes.zip

• robinVerdegaal
Bogey Dope schreef op maandag 28 januari 2008 @ 01:21:
[...]

Wat ik mij afvroeg, hoe groot zouden die filmpjes dan moeten kunnen zijn, ik heb nu net even een filmpje van 320*240 afgespeeld, en ik was positief verbaast dat het allemaal toch soepel liep.
Precies, don't believe the hype :D

Al die mensen die per sé full HD filmpjes willen kunnen afspelen hebben ook nooit problemen gehad met schijfruimte op hun device zeker ;)

Verwijderd

robinVerdegaal schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:36:
[...]

Al die mensen die per sé full HD filmpjes willen kunnen afspelen hebben ook nooit problemen gehad met schijfruimte op hun device zeker ;)
maarja....stel je voor dat je alle seizoenen van 24 op je mobieltje wilt bekijken.... >:)

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:40
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:03:
[...]

maarja....stel je voor dat je alle seizoenen van 24 op je mobieltje wilt bekijken.... >:)
Het gaat er ook vooral om dat mensen tientalle 640*480 filmpjes op hun PC hebben staan. Die hebben geen zin om alles om te moeten gaan zetten. Wat ik opzich ook niet heel gek vind, als dit nooit nodig is geweest! Als je op je Tytn I al zonder problemen die filmpjes kon kijken, waarom op je opvolger opeens niet meer?!

Tevens blijft het probleem niet alleen bij video-playback hè. Je merkt het eigenlijk in het complete OS (van browsen tot scrollen in je mapjes) maar vooral natuurlijk ook in games.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 14:56

Pinobigbird

doesn't share food!

Het is inderdaad verstandig je films eerst om te zetten naar 320×240. Voor tips zie Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:04
precies, het is toch schandalig voor woorden dat je niet de volle potentie van het apparaat kan gebruiken!
Zie je het al voor je; je koopt een laptopje met een dikke videokaart erin.. en dan blijkt dat deze helemaal niet gebruikt (kan) worden! :X

Nog een andere vraag: Wanneer ik een video heb van bijvoorbeeld 672 x 272 en ik deze op wil zetten naar 320x240, dan betekend dit neem ik aan automatisch dat je zwarte balken krijgt?
  • Is het mogelijk slechts een deel van de video te verkleinen (dus bijvoorbeeld de zijkanten "wegsnijden") zodat je wel de volledige 320x240 kan vullen met beeld (ipv zwarte balken)
  • Is het mogelijk om originele DVD's om te zetten naar 320x240 formaat? (dvdshrink?) (ik neem aan dat dit legaal is?)

[ Voor 4% gewijzigd door Felke op 28-01-2008 11:22 ]

Verwijderd

Je koopt geen laptop, maar een telefoon! Een telefoon met iets meet functionaliteit dan een doorsnee telefoon. Je koopt dus geen videocamera, geen fotocamera, geen pda, en ook geen Full HD speler! Als het bellen nou ontzettend slecht zou zijn geweest dan kan ik me dat goed voorstellen dat je daarvan baalt maar dat het afspelen van een videotje nou wat schokkerig gaat..... |:(

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-10 10:54
Met de nieuwste versie van coreplayer die speciaal gereleased is voor de HTC telefoons met dit beruchte chipset is het afspelen van divx formaat van rond de 700mb geen probleem meer hoor. Coreplayer speelde bij mij 98% van de frames af, terwijl dit met één versie terug maar 30% was ofzo.

• brrrt
frennek schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:43:
Met de nieuwste versie van coreplayer die speciaal gereleased is voor de HTC telefoons met dit beruchte chipset is het afspelen van divx formaat van rond de 700mb geen probleem meer hoor. Coreplayer speelde bij mij 98% van de frames af, terwijl dit met één versie terug maar 30% was ofzo.
Speelt deze dan ook alle soorten bestanden af, die de huidige chipset ook afspeelde?
Ik had iets gehoord dat .avi bestanden niet meer afgespeeld konden worden ofzo...

• frennek
  • Laatst online: 14-10 10:54
brrrt schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:56:
[...]

Speelt deze dan ook alle soorten bestanden af, die de huidige chipset ook afspeelde?
Ik had iets gehoord dat .avi bestanden niet meer afgespeeld konden worden ofzo...
avi wordt ook zeker ondersteund, anders kan je natuurlijk geen standaard divx formaat van 700mb afspelen. Ik kan verder niet in details treden waarom .avi bij sommigen niet afgespeeld kan worden, want dat valt buiten de policy.

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:42:
Je koopt geen laptop, maar een telefoon! Een telefoon met iets meet functionaliteit dan een doorsnee telefoon. Je koopt dus geen videocamera, geen fotocamera, geen pda, en ook geen Full HD speler! Als het bellen nou ontzettend slecht zou zijn geweest dan kan ik me dat goed voorstellen dat je daarvan baalt maar dat het afspelen van een videotje nou wat schokkerig gaat..... |:(
Video op een dergelijk apparaat is toch wel in een bepaalde mate ingeburgerd. Gezien de capaciteiten van dit soort smartphones zou het afspelen van een video geen probleem mogen zijn. Met andere woorden, een video'tje van 320x240 zou gewoon zonder schokken afgespeeld moeten worden. Full HD afspelen is uiteraard teveel gevraagd, maar daar is hier ook absoluut geen sprake van. Schokkende video is behoorlijk irritant, dus ik kan me de frustratie erg goed voorstellen. Als de functionaliteit er is, wil je daar ook gewoon normaal gebruik van kunnen maken.
Felke schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:20:
precies, het is toch schandalig voor woorden dat je niet de volle potentie van het apparaat kan gebruiken!
Zie je het al voor je; je koopt een laptopje met een dikke videokaart erin.. en dan blijkt dat deze helemaal niet gebruikt (kan) worden! :X

Nog een andere vraag: Wanneer ik een video heb van bijvoorbeeld 672 x 272 en ik deze op wil zetten naar 320x240, dan betekend dit neem ik aan automatisch dat je zwarte balken krijgt?
Dat kan als het goed is wel, maar ik geloof dat de meeste converters simpelweg de aspect ratio veranderen, en je dus zo een beeldvullend geheel krijgt. Of dit wenselijk is moet je zelf bepalen. Persoonlijk heb ik liever zwarte balken dan een uitgerekte video.
[quote]
• Is het mogelijk slechts een deel van de video te verkleinen (dus bijvoorbeeld de zijkanten "wegsnijden") zodat je wel de volledige 320x240 kan vullen met beeld (ipv zwarte balken)
Dat is vast wel mogelijk. Ik weet zo geen tooltjes, maar wellicht dat Google het een en ander oplevert :)
• Is het mogelijk om originele DVD's om te zetten naar 320x240 formaat? (dvdshrink?) (ik neem aan dat dit legaal is?)
Dat is uiteraard mogelijk, en daar zijn ook verschillende tooltjes voor. Er zijn een hoop verschillende dvd-rippers die je dvd om kunnen zetten naar een videobestand met 320x240 formaat.

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier ben ik het zeker niet mee eens. Men koopt een PDA met telefoonfunctionaliteit voor ruim 500 euro. Dan hoort dat gewoon soepel te werken. Menu's moeten vlot verschijnen enz. Dat is nu gewoon niet het geval en dat komt door de gierigheid van HTC.

• Felke
frennek schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:43:
over welke versie heb jij het hier? (is dit 1.1?)

Doe maar via het forum.

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 28-01-2008 12:21 ]

• brrrt
Felke schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:18:
[...]

over welke versie heb jij het hier? (is dit 1.1?)
Volgens mij hebben ze 't over de coreplayer v1.1.3

[edit]
Even een linkje van het XDA forum

[ Voor 25% gewijzigd door brrrt op 28-01-2008 13:32 ]

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 09:01
Dit klopt niet, je koopt een PDA met telefoon functies, die ook nog eens toegespits op multimediafuncties (1 van de 3 cube "bladen" is speciaal voor multimedia)

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11 17:45
SkyFlyer schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:46:
[...]

Dit klopt niet, je koopt een PDA met telefoon functies, die ook nog eens toegespits op multimediafuncties (1 van de 3 cube "bladen" is speciaal voor multimedia)
ze adverteren zelfs met de "multi-media experience" Maar als videos gewoon op 240x320 goed draaien hoor je mij niet klagen, ik ben al gewend om videos om te moeten zetten voordat ik ze op mn pda zet.

• robinVerdegaal
Ik zou het fijn vinden als degenen die het apparaat nog niet hebben eens zouden ophouden met schande! roepen over de 'enorme video problemen'. Dat soort ongeinformeerde opgewondenheid draagt niets bij aan de discussie. Ook de meningsverschillen over de precieze aard van het device lopen niet over van de informatiedichtheid. Een aantal eigenaren heeft hier een vrij concreet verslag gegeven van de performance, en of ze daar wel of geen problemen mee hebben. Die zijn nu bijna niet meer terug te vinden tussen de pamflettisten, en daar heeft volgens mij niemand baat bij.

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-11 21:19

CSB

:D

robinVerdegaal schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:05:
Ik zou het fijn vinden als degenen die het apparaat nog niet hebben eens zouden ophouden met schande! roepen over de 'enorme video problemen'. Dat soort ongeinformeerde opgewondenheid draagt niets bij aan de discussie. Ook de meningsverschillen over de precieze aard van het device lopen niet over van de informatiedichtheid. Een aantal eigenaren heeft hier een vrij concreet verslag gegeven van de performance, en of ze daar wel of geen problemen mee hebben. Die zijn nu bijna niet meer terug te vinden tussen de pamflettisten, en daar heeft volgens mij niemand baat bij.
Eensch. Toch mogen zij er wel schande over spreken, aangezien het ook een schande is dat er niets aan gedaan wordt. Althans, door HTC tot nog toe.
Mijn ervaring met de Cruise is dat hij qua graphics niet echt snel is (scrollen bijv.) en de fotocamera is dramatisch. Daarentegen is het werken met het apparaat zeker niet 'sloom'. Het is "werkbaar" en dus imo een verbetering t.o.v. mijn Nokia N80. Het is nu gewoon afwachten wanneer de fix voor de GPU wordt vrijgegeven. :)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 11:23

Whuzz

Dodgeball!

robinVerdegaal schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:36:

Het issue is niet het afspelen van films. Dat dat schokkerig gaat is vervelend, maar daar kun je het argument tegenaan gooien dat dit nu eenmaal niet de corefunctie van het apparaat is.

Het probleem is dat je het óók merkt in de opbouw van menu's, het scrollen in een browser, het maken van foto's en het gebruik van navigatie. Allemaal dingen (zéker de menu's en scrollen) die toch echt tot de core-features van het apparaat behoren.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• robinVerdegaal
Whuzz schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:32:
[...]
Het issue is niet het afspelen van films. Dat dat schokkerig gaat is vervelend, maar daar kun je het argument tegenaan gooien dat dit nu eenmaal niet de corefunctie van het apparaat is.

Het probleem is dat je het óók merkt in de opbouw van menu's, het scrollen in een browser, het maken van foto's en het gebruik van navigatie. Allemaal dingen (zéker de menu's en scrollen) die toch echt tot de core-features van het apparaat behoren.
Ik weet niet of jij het apparaat ook hebt, ik wel, en ik kan me absoluut niet vinden in de indianenverhalen die hier het topic vervuilen. Mijn ervaring is dat de Touch Cruise in alles sneller is dan de MDA Compact III die ik hiervoor had. Niet honderd procent vrij van haperingen maar mijn vorige toestel had daar veel meer last van. De Touch Cruise kan (nog) beter tegen het open houden van meerdere applicaties tegelijk: ik luister vaak muziek via A2DP terwijl ik websurf en/of spelletjes speel, toch de momenten waarop veel andere mobiele devices afhaken. De verschillende video's die ik tot nog toe geconverteerd heb spelen ook vrij netjes af, in ieder geval zodanig goed dat ik het plan heb opgevat om half TED.com te gaan converteren zodat ik fijne filmpjes heb om onderweg te bekijken. De mensen die LOTR mobiel willen kijken verwijs ik graag naar David Lynch: http://www.youtube.com/watch?v=ISAjvVIyzB4 ;)

• McRubz
  • Niet online
CSB schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:22:
[...]

Eensch. Toch mogen zij er wel schande over spreken, aangezien het ook een schande is dat er niets aan gedaan wordt. Althans, door HTC tot nog toe.
Mijn ervaring met de Cruise is dat hij qua graphics niet echt snel is (scrollen bijv.) en de fotocamera is dramatisch. Daarentegen is het werken met het apparaat zeker niet 'sloom'. Het is "werkbaar" en dus imo een verbetering t.o.v. mijn Nokia N80. Het is nu gewoon afwachten wanneer de fix voor de GPU wordt vrijgegeven. :)
Een apparaat van ruim 500 euro mag toch wel zeker beter presteren dan 'werkbaar'?? Dit is ronduit belachelijk! Vrijwel alles wat met beeldopbouw te maken heeft gaat traag. En nee, ik ben niet een van de zeurende mensen die de telefoon nog níet heeft. Ik heb hem gisteren aangeschaft bij T-for-Telecom.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

robinVerdegaal schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:55:
Mijn ervaring is dat de Touch Cruise in alles sneller is dan de MDA Compact III die ik hiervoor had. Niet honderd procent vrij van haperingen maar mijn vorige toestel had daar veel meer last van.
De MDA Compact3 was hinderlijk traag. Dat de cruise beter is wil niet zeggen dat dat dan per definitie normaal/acceptable/goed genoeg is. Hij is sneller (duh, mag ook wel hè, met zo'n CPU), maar nog steeds hapert het ding. En toestellen van andere merken met dezelfde chip doen dat dus *niet*, omdat die wél fatsoenlijke drivers hebben.

Met de CPU power die de cruise heeft hoort scrollen 100% vloeiend te gaan en hoort er niets te haperen.

• Felke
wat is nou daadwerkelijk het voordeel van wm6 tegenover symbian? (uiq3).
Beide spelen muziek, films etc af.
Beide kunnen overweg met office documenten
Voor beide zijn genoeg spellen en extra sofware beschikbaar.

Ik twijfel namelijk nog steeds tussen de w960i en de touch cruise.
beide zijn in staat 320x240 films af te spelen (ze hebben dezelfde resolutie). Alleen de w960i heeft geen GPS.

Verwijderd

Ik stel voor dat alle mensen die de TC nog niet hebben en heel veel moeite hebben met de video performance de telefoon gewoon niet aanschaffen en stoppen met het spuwen van het inmiddels reeds bekende probleem over de video prestaties...

Wellicht dat de posts dan weer iets zinniger gaan worden.

• McRubz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:02:
Ik stel voor dat alle mensen die de TC nog niet hebben en heel veel moeite hebben met de video performance de telefoon gewoon niet aanschaffen en stoppen met het spuwen van het inmiddels reeds bekende probleem over de video prestaties...

Die opmerking is hierboven nu al een aantal maal gemaakt, maar ik zie vooral mensen reageren die hem dus wél hebben. Het mag nu toch wel duidelijk zijn dat het niet alleen videoproblemen betreft?

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:02:

Ik heb liever dat die mensen wél hun ongenoegen uiten (en dan hoop ik dat ze tevens een email naar HTC en hun provider (als ze een branded phone hebben) sturen. Wanneer we het met zijn allen gaan stilzwijgen gaat HTC er zéker niets aan doen.

Hoe meer mensen klagen (of die de Cruise nu wel of niet zelf hebben), hoe sterker ook degenen die hem wél hebben staan.
Tenzij het je echt niet boeit dat de performance ondermaats is. Negeer de klachten dan gewoon en wees tevreden met je telefoon :)

[ Voor 16% gewijzigd door Whuzz op 28-01-2008 15:15 ]

• brrrt
Whuzz schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:13:
Ik heb liever dat die mensen wél hun ongenoegen uiten (en dan hoop ik dat ze tevens een email naar HTC en hun provider (als ze een branded phone hebben) sturen. Wanneer we het met zijn allen gaan stilzwijgen gaat HTC er zéker niets aan doen.
Het is alleen zo jammer dat constant hetzelfde gezegd (en gevraagd) wordt, zonder dat er eigenlijk wat nieuwe informatie binnenkomt. Het lijkt een beetje alsof iedereen hetzelfde gaat zeggen, zodat ze ook maar zich hebben laten horen... Dat is hetgeen wat hierboven verteld wordt, het is info waar we eigenlijk niks aan hebben. Tenzij ze een oplossing weten :)

Aan echte informatie heb je in zo'n topic toch wat meer, vragen en oplossingen over de telefoon, en wanneer hij goed leverbaar is (al ergeren sommigen zich hier ook al aan, maar dit blijft ook een probleem waar we anderen mee kunnen helpen).

• low_n_slow
Ok dan maar weer een klein probleempje er tegen aan gooien. :)

Zowel in IE als in Opera kan ik geen java (filmpjes appl) afspelen. Er staat dat mijn java niet aanstaat.

Nu zit er een soort van java programma op maar die moet eerst geinstalleerd worden? :?
En sun ontwikkeld de mobile versie van java niet verder door.. dus ik kan die download niet meer vinden..

iemand een leuk ideetje hierover?

• brrrt
low_n_slow schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:39:
Ok dan maar weer een klein probleempje er tegen aan gooien. :)

Zowel in IE als in Opera kan ik geen java (filmpjes appl) afspelen. Er staat dat mijn java niet aanstaat.

Nu zit er een soort van java programma op maar die moet eerst geinstalleerd worden? :?
En sun ontwikkeld de mobile versie van java niet verder door.. dus ik kan die download niet meer vinden..

iemand een leuk ideetje hierover?
Even wezen googlen, en vroeg me af of dit niet voldoende kan zijn? Gewoon nieuwe java op je pda zetten? Het is alleen uit 2005 (vaag)...

• low_n_slow
brrrt schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:53:
[...]

Even wezen googlen, en vroeg me af of dit niet voldoende kan zijn? Gewoon nieuwe java op je pda zetten? Het is alleen uit 2005 (vaag)...
een wireless toolkit? nee lijkt me niet... ik wil gewoon java apps op mn browsers kunnen draaien.. meer niet :) en je moet je registreren wil je iets kunnen downloaden van die kits

Verwijderd

Kan iemand de volgende 3 punten beantwoorden of testen:

1. Kan je met TomTom in landscape mode werken?
2. Standaard bij TomTom kan je een kaart downloaden van je stad. Als ik een gekochte kaart (die ik al bezit) op het geheugenkaart plaats, werkt deze dan gelijk of moet het nog geregistreerd worden?
3. Kan je tijdens een gespek makkelijk in het menu komen zonder het gesprek te verliezen om iets op te zoeken? bijvoorbeeld contactpersoon of agenda

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 28-01-2008 19:11 . Reden: groeten is niet nodig ]

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-03 17:12

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Heb net de Cruise binnen!
Gaat allemaal best lekker vlot, nog weinig reden tot klagen.

Kan iemand me helpen:
Ik heb een probleem met Tom Tom. Net de navigator geinstalleerd EN de kaart van West Europa (1GB) op de opslagkaart.
Als ik nu Tom tom opstrat, zegt ie: geen kaarten gevonden.

Iemand een idee??

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 28-01-2008 19:12 . Reden: bedanken is niet nodig ]

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Verwijderd

iemand ervaring met het bestellen van een smartphone op smartphones.be of pdashop.be ... ?

Dit is niet de bedoeling. We hebben het in dit topic over een HTC Touch Cruise, niet over ervaringen met de shops die hem verkopen.

[ Voor 49% gewijzigd door pven op 28-01-2008 19:11 ]

Verwijderd

Buiten het langzame scrollen, dat trouwens beter is zonder poiwarner voor Tomtom, is hij ook niet goed te koppelen met mijn Pioneer BT autoradio. Dit ligt niet aan de HTC maar aan de radio.

Navraag bij Pioneer, geeft het volgende antwoord:

Als antwoord kan ik stellen dat u niets verkeerd doet. Het is immers zo dat onze Pioneer toestellen niet compatibel zijn met Windows gestuurde toestellen. Hierdoor kunnen wij dus ook geen garantie geven voor de werking er van. Via onderstaande link kunt u al de compatibele toestellen gaan terug vinden. http://www.pioneer.nl/nl/...bilityPage&taxonomy_id=25

Verwijderd

In NL bijna niet te krijgen maar in belgie is de cruise NL gewoon op voorraad, beetje vreemd. http://www.pdashop.be/zoe...HTC+Touch+Cruise&x=15&y=9

Laat maar, In NL ook op voorraad nu bij PDASHOP

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 18:28 ]

Verwijderd

hij is toch ook op voorraad in NL de NL versie ...

Verwijderd

Ik kom er nog even tussendoor klagen over het toestel !
En ja hoor ik heb hem zelf nog niet !

De tytn 2 heb ik al wel grootschalig gebruikt !
En als ik dan bijvoorbeeld de Camera functie gebruik ga ik bijna huilen !
Als ik bijvoorbeeld de N95 gebruik en een filmpje maak ziet dit er strak uit en het levert een mooi resultaadt op !

Kijk nu kan je zeggen je koopt een telefoon geen cammera !
Maar waar in *&#$% naam stoppen ze er dan een camera in ?

Dus ik snap best dat mensen beginnen te klagen !
En ik en vele andere zijn de posetiefe kanten van het apperaad nog lang niet vergeten !

Bovendien zitten ze bij XDA nu ook vast kwa contact met HTC.

We blijfen geduldig afwachten ....

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 28-01-2008 19:09 . Reden: aanhef en groeten is niet nodig ]

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-11 23:10
Reageer normaal of reageer niet.

Ontopic: De NL versie begint binnen te druppen; is er iets te zien over firmware versies, of software versies van de apps? Verschil tussen de NL <--> NL versies of UK <--> NL versies?

[ Voor 25% gewijzigd door pven op 28-01-2008 19:18 ]

Verwijderd

Heeft iemand de TC al gekoppeld met een Parrot carkit?
Ik heb begrepen dat hier problemen mee zijn, hoe zijn jullie ervaringen?
Werkt alles (contact synchronisatie, geluidskwaliteit, etc) naar behoren?

Verwijderd

weekend gespeeld met de cruise en zeer tevreden, alleen de screen protector weer verwijdert omdat scrollen met de stylus niet lekker ging nu zonder reageert hij prima.
tomtom doet ´t ook goed alleen de 1e keer fix duurde wat langen nu binnen 10sec een fix.
vraagje toen ik begon stond er bovenin 3G nu na een paar dagen klooien alleen nog een G, misschien ergens een instelling per ongeluk verandert iemand een idee?

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 28-01-2008 20:37 . Reden: groeten is niet nodig ]

• CSB

CSB

@ Soeski: Geen idee. Ik heb de NL versie en dit is wat er bij Apparaat informatie staat:

Rom Versie: 1.25.404.1 NLD
ROM Datum: 01/08/08
Radioversie: 1.58.21.23
Protocolversie: 25.65.30.04H

• Soeski
CSB schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:35:
@ Soeski: Geen idee. Ik heb de NL versie en dit is wat er bij Apparaat informatie staat:

Rom Versie: 1.25.404.1 NLD
ROM Datum: 01/08/08
Dat is wel heel recent dus, een ROM datum van 8 januari 2008. De UK modellen zullen dus een oudere (of andere) versie ROM hebben. Ben benieuwd naar de verschillen in versies. Ook tussen de diverse UK modellen die nu uitkomen en er rond kerst waren?

• CSB

CSB

Soeski schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:48:
[...]

Dat is wel heel recent dus, een ROM datum van 8 januari 2008. De UK modellen zullen dus een oudere (of andere) versie ROM hebben. Ben benieuwd naar de verschillen in versies. Ook tussen de diverse UK modellen die nu uitkomen en er rond kerst waren?
Vond net deze op XDA:

HTC P3650 ROM 1.25.163.3
date 12/18/07
radio 1.58.21.23
proto 25.65.30.04H

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:45

Entity

9000rpm

Mijn UK versie van eind december heeft de volgende gegevens:

Rom Versie: 1.25.405.1 WWE
ROM Datum: 12/11/07

• Uiligheid

Uiligheid

Weet iemand hoe je programma's echt kan stoppen met het kruisje rechtsboven?
En hoe je daarmee uitzonderingen kan maken?
Deed ik met mijn P3300 met SPB volgens mij, maar die wil ik niet meer installeren.

Alvast bedankt!

Verwijderd

In de hoop de Mods niet tot razernij te brengen ;). Kreeg vanavond een mail van Smartphonestunts dat het toestel (NL versie) + abo opgestuurd is. Vreemd, had ze vanmorgen nog gemaild en toen wisten ze nog van niks en de status staat ook nog steeds op 1e week febr. maar goed ik heb em al heel lang geleden besteld en ze zouden versturen op volgorde van binnenkomst order :). Hoop dat er nog meer gelukkigen zijn........

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Ik heb nog nagevraagd vandaag en Smartphonestunts zei dat ze er genoeg zouden binnenkrijgen om alle bestellingen af te handelen. Collega heeft zijn TC NL al een poos, ik heb zelf de UK besteld, maar nog geen mail van smartphonestunts

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:08:
In de hoop de Mods niet tot razernij te brengen ;). Kreeg vanavond een mail van Smartphonestunts dat het toestel (NL versie) + abo opgestuurd is. Vreemd, had ze vanmorgen nog gemaild en toen wisten ze nog van niks en de status staat ook nog steeds op 1e week febr. maar goed ik heb em al heel lang geleden besteld en ze zouden versturen op volgorde van binnenkomst order :). Hoop dat er nog meer gelukkigen zijn........
Wanneer heb je 'm besteld bij smartphonestunts? "heel lang geleden" is een beetje vaag. Zit ook te wachten op de NL-versie bij hun en heb 20 december besteld.

Verder ben ik ook benieuwd wat alle verschillende ROM-versies van Windows betekend. Ik lees nl dat Windows Mobile 6.1 in februari ten tonele komt.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

^^ @hierboven.
Dan wordt ie officieel aangekondigd. Dan zal het nog wel even duren voordat ie er is.
En er is nieuws: volgens msmobiles gaat Microsoft namelijk op 11 februari 2008 om 15:00 uur de nieuwe versie van Windows Mobile aankondigen.
Iemand die een anti-virus gebruikt op zijn HTC touch cruise, dan wel op een vorige/andere pda?
Of is dat echt onnodig?

[ Voor 53% gewijzigd door EWK op 28-01-2008 21:50 ]

Hoi!

Verwijderd

Uiligheid schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:57:
Weet iemand hoe je programma's echt kan stoppen met het kruisje rechtsboven?
En hoe je daarmee uitzonderingen kan maken?
Deed ik met mijn P3300 met SPB volgens mij, maar die wil ik niet meer installeren.

Alvast bedankt!
het kruisje ingedrukt houden en het stopt echt. of je settings gaan wijzingen ergens in opties

Verwijderd

Om precies te zijn heb ik 'm besteld op 27 november j.l. en dat is imho al "heel lang geleden". Dat ze op volgorde van binnenkomst gingen versturen hadden ze een aantal weken al eens telefonisch aan mij gemeld. Vanmorgen melden ze n.a.v. een mail van mij dat ze nog niet wisten wanneer ze volgende week binnen zouden komen.......Vandaag dus, misschien hebben ze logistieke problemen vanwege de enorme vraag en ben je morgen aan de beurt..........

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 21:53 ]

• Soeski
Ik zit ook met de bestelling van 20 december ongeveer; het zal dus niet zo lang meer duren en het lijkt erop dat die man van HTC gelijk krijgt dat er eind januari weer exemplaren zijn. Ik ben dan toch benieuwd wat de "holdup" was.
Jij bent dus de eerste persoon die van SmartPhoneStunts de TC heeft mogen krijgen! Kudos! :)

Ik zet mijn 2 weken oude HTC Touch alvast in de verkoop! Ik ben echt benieuwd of de TC sneller is. De Touch presteert best goed hoor, maar probeer niet een sms of email te schrijven als de synchronisatie loopt (via Bluetooth) want dan is het toestel nagenoeg unresponsive.
Verder wel te spreken over de Touch, dus dat wordt met de Cruise alleen maar beter lijkt me.

• EWK
  • Niet online

EWK

Soeski schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:04:
Ik zit ook met de bestelling van 20 december ongeveer; het zal dus niet zo lang meer duren en het lijkt erop dat die man van HTC gelijk krijgt dat er eind januari weer exemplaren zijn. Ik ben dan toch benieuwd wat de "holdup" was.
Jij bent dus de eerste persoon die van SmartPhoneStunts de TC heeft mogen krijgen! Kudos! :)

Ik zet mijn 2 weken oude HTC Touch alvast in de verkoop! Ik ben echt benieuwd of de TC sneller is. De Touch presteert best goed hoor, maar probeer niet een sms of email te schrijven als de synchronisatie loopt (via Bluetooth) want dan is het toestel nagenoeg unresponsive.
Verder wel te spreken over de Touch, dus dat wordt met de Cruise alleen maar beter lijkt me.
Laat het ons weten zou ik zeggen!

Hoi!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-11 21:08
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:24:
Buiten het langzame scrollen, dat trouwens beter is zonder poiwarner voor Tomtom, is hij ook niet goed te koppelen met mijn Pioneer BT autoradio. Dit ligt niet aan de HTC maar aan de radio.
Aangezien ik ook een pioneer autoradio heb (de 55BT) en zojuist een TC heb gekocht 8) -die ik helaas pas volgende week krijg :P - schrok ik toch wel even.

Na even zoeken op internet kwam ik het volgende tegen:

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn toestel, via bluetooth, gezien wordt als
telefoon ipv pda (sommige autoradio's bijv zoeken naar een telefoon en daarom
lukt het connecten niet altijd)? Ga naar de volgende registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Bluetooth\SYS

en verander de waarde van de COD-key van 120114 (hexadecimaal) in 52020C
(hexadecimaal). COD staat voor "Class Of Device". Hiermee zal de telefoon zich
in het Bluetooth-profiel voordoen als smartphone in plaats van PDA.

Hopelijk werkt dit ook onder mobile 6?
Ik heb in mijn oude qtek 9100 in ieder geval geen COD code van 120114, maar 100114 (HEX) :? Geen idee of het werkt. Schrijf wel je oude waarde op, zodat het het later kan terugveranderen als dat nodig is.

ps: met totalcommander kan je de registry editen, dubbelklikken op de //

[ Voor 11% gewijzigd door oltk op 28-01-2008 23:22 ]

Verwijderd

De eerste harde reset meegemaakt.
TC wilde na syncronisatie met PC niet mer voor of achteruit.
Aantal softresets en batterij verwijdering gaven geen soelaas.
Enfin, we zijn weer in de lucht.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Eindelijk de TC in de folder van de BelCompany gezien. Ziet er toch erg strak uit. Hoewel de Nokia N82 er ook goed uitziet. Wil de TC toch eerst nog ff in het echt bewondere. Vodafone zou mij bellen wanneer ze hem binnen hebben voor een aanbieding icm verlening. M'n abo is pas eind maart afgelopen dus mag hopen dat ze tegen die tijd een goede aanbieding kunnen doen. :)

Verwijderd

Heb hem maandag bij de Belcompany opgehaald! Tot nu toe erg tevreden.
Van SPV C500 > P3300 > TOUCH CRUISE.... What's next!

Verwijderd

Ik ben vandaag ook met mijn zwager een TC bij Belcompany in Veenendaal wezen halen. Echt een strak ding zeg!!! Ze hadden er helaas maar 1 gekregen en ik was zo vriendelijk dat mijn zwager die mee mocht nemen. Hij wacht namelijk helemaal lang. Die van mij laten ze nu uit Ede komen (daar hadden ze er 2) en komt dus ietsjes later (NL versie). Ik ben mooi van gsmbestellen.nl afgestapt! Die communiceren niks en hebben nog steeds niks op voorraad! Dan maar iets meer betalen!
Ik snap echter niet het opgeblazen probleem van de videoperformance. Ja, het heeft effect op het afspelen van eigen videos maar bij het scrollen en dergelijken heb ik nergens last van gehad. De camera was niet top maar ook niet dramatisch. Misschien ben ik iemand die niet zoveel waarde hecht aan dat soort dingen. Mijn nuchtere ik zegt dan het werkt, maar als ik de echte shit wil dan koop ik een digitale camera en als ik spelletjes wil spelen dan koop ik een console. Het werkt voor de rest prima dus ik kan niet wachten op mijn eigen TC! Mocht er een oplossing komen dan zal je mij zeker niet horen klagen! Ik weet nu first hand hoe het apparaat werkt en dat is verre van slecht! Ik zou de TC voor die (in mijn ogen) kleine beperkingen zeker niet laten liggen!

• Da BJ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07-2024

Da BJ

huh?

Naar mijn idee is niet de irritatie dat dit een slechte telefoon is, maar dat hij Beter had kunnen zijn mits de hardware waarvan we vermoeden dat het aanwezig is, volledig benut word. Afgezien van de statements van htc dat dit een multimedia alleskunner moet zijn, is het gewoon jammer dat de prestaties niet geoptimaliseerd zijn. Als mezelf respecterende tweaker kan ik niet anders dan gefrustreerd raken en zoeken naar Optimalisatie! (met hoofdletter ja!)

• Gaiter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 15:45
Iemand al een hoes voor de cruise gekocht? Ik draag nu mijn huidige spv c500 aan de broekriem met een hoes, maar vraag me af wat jullie zoal hebben aangeschaft/zijn tegengekomen

Gaiter

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-11 19:25
Weet iemand hoe je de micro-sdhc kaart die in je cruise zit 'direct' kunt aanspreken? Via Activesync gaat het via een fictieve netwerkverbinding met nog geen 1mbps, dat schiet niet echt op bij transfer van grote bestanden. Ik heb twee programma's geprobeer die claimen dat je daarmee een 'usb mass storage' disk creeert waardoor je directe toegang hebt tot de micro-sdhc kaart.

WM5torage en Softick Card Export II maar beide werken niet. Er komt wel een schijfstation bij, en Activesync gaat verloren. Maar ik kan de disk niet benaderen. Iemand suggesties?

Ontspan.

Verwijderd

Magnolia schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 03:23:
Weet iemand hoe je de micro-sdhc kaart die in je cruise zit 'direct' kunt aanspreken? Via Activesync gaat het via een fictieve netwerkverbinding met nog geen 1mbps, dat schiet niet echt op bij transfer van grote bestanden. Ik heb twee programma's geprobeer die claimen dat je daarmee een 'usb mass storage' disk creeert waardoor je directe toegang hebt tot de micro-sdhc kaart.

WM5torage en Softick Card Export II maar beide werken niet. Er komt wel een schijfstation bij, en Activesync gaat verloren. Maar ik kan de disk niet benaderen. Iemand suggesties?
Cardreader ?
Soms wel lastig om steeds het kaartje eruit te halen,
Maar dat doe je dan natuurlijk ook alleen met de grote bestanden !

Gr

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:13:
Kan iemand de volgende 3 punten beantwoorden of testen:

1. Kan je met TomTom in landscape mode werken?
2. Standaard bij TomTom kan je een kaart downloaden van je stad. Als ik een gekochte kaart (die ik al bezit) op het geheugenkaart plaats, werkt deze dan gelijk of moet het nog geregistreerd worden?
3. Kan je tijdens een gespek makkelijk in het menu komen zonder het gesprek te verliezen om iets op te zoeken? bijvoorbeeld contactpersoon of agenda
1 Ja.
2 Nee, werkt alleen met de kaart van de stad.
3 Ja.

Verwijderd

Uiligheid schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:50:
Heb net de Cruise binnen!
Gaat allemaal best lekker vlot, nog weinig reden tot klagen.

Kan iemand me helpen:
Ik heb een probleem met Tom Tom. Net de navigator geinstalleerd EN de kaart van West Europa (1GB) op de opslagkaart.

Iemand een idee??
De mee geleverde Tomtom werkt alleen met een kaart van een stad of regio. Het is een beperkte versie.

• KnoppenSpook
  • Laatst online: 04-09-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 08:16:
[...]

De mee geleverde Tomtom werkt alleen met een kaart van een stad of regio. Het is een beperkte versie.
Eerder in dit topic staat genoemd dat het wel een echte versie, die je kunt upgraden door zelf kaarten te kopen bij tomtom.
Hoe zit het nu? Of heb je een voucher in de doos zitten om tomtom goedkoop te kunnen aanschaffen?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Verwijderd

Da BJ schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 00:17:
Naar mijn idee is niet de irritatie dat dit een slechte telefoon is, maar dat hij Beter had kunnen zijn mits de hardware waarvan we vermoeden dat het aanwezig is, volledig benut word. Afgezien van de statements van htc dat dit een multimedia alleskunner moet zijn, is het gewoon jammer dat de prestaties niet geoptimaliseerd zijn. Als mezelf respecterende tweaker kan ik niet anders dan gefrustreerd raken en zoeken naar Optimalisatie! (met hoofdletter ja!)
Inderdaad. Ik vind t een prima toestel en iedereen loopt elkaar maar een beetje op te naaien over de slechte eigenschappen. Bullox!

Verwijderd

Uiligheid schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:50:
Kan iemand me helpen:

Iemand een idee??
Probeer eens eerst TomTom te installeren op de TC, en daarna pas de kaarten te installeren.

• robinVerdegaal
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:52:
[...]

Probeer eens eerst TomTom te installeren op de TC, en daarna pas de kaarten te installeren.
Zo heb ik het ook gedaan, en via de PC applicatie m'n oude Europa kaart (nog van m'n MDA Compact III) gewoon op de Touch Cruise geinstalleerd.

• jeroen_76
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 14:02
robinVerdegaal schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:07:
[...]

Zo heb ik het ook gedaan, en via de PC applicatie m'n oude Europa kaart (nog van m'n MDA Compact III) gewoon op de Touch Cruise geinstalleerd.
Waar heb je de kaart geplaatst? Ik heb hem op mijn storage op 'my documents/mapje kaart' en dan ziet TomTom hem meteen, ook met de meegeleverde TomTom.

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:08:
Ik ook!

Ben heel erg benieuwd!

Verwijderd

robinVerdegaal schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:07:
[...]
Precies Robin, als ik TT op m'n WM6 telefoon installeer, terwijl ik de kaarten al op m'n memorycard heb staan herkent hij ze ook niet. Bij mij werkt het dus alleen als ik TomTom installeer en daarna pas de kaarten (opnieuw) installeer.

Denk dat hetzelfde nu gebeurd bij Uiligheid :p

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 10:56 ]

• Uiligheid

Uiligheid

Was inderdaad het geval! Na opnieuw installeren vond Tom Tom ze meteen.
Ben al weer heel wat uren verder met de 3650 en dit zijn mijn bevindingen tot nu toe:

Toch Flo werkt beroerd in combinatie met Pocket Informant. Maar Pocket Informant is mooi en die wil ik er perse op. Gebruik dus nu het hele Toch Flo niet, want dan loopt ie vast.
Tip is om na Pocket Informant gelijk maar Pocket CM te installeren, anders krijg je steeds de zeer beroerde contacten lijst van Pocket Informant als je op contacten drukt.
En die contactenlijst van Pocket Cm is erg mooi en perfect te bedienen.
Video's heb ik er nog niet op afgespeeld, doe ik eigenlijk nooit.
Wel vind ik dat de TC wel vaak hapert, iets wat ik niet had verwacht. Hij is amper sneller dan mijn P3300 op 260 Mhz.
Maar on the bright side: het is een mooi toestel en de zwart/grijze interface is echt perfect!

Wat betreft de TomTom: je hebt gewoon de volledige versie Tom Tom 6.0.
Je kan als je wilt 1 gratis kaart van een regio downloaden, maar die regio ken je meestal zelf ook wel :)
Dus gewoon lekker heel Europa erop zetten!

Verder misschien nog nuttig om te vermelden dat Bel Company het apparaat gewoon op voorraad heeft, ik had m gereserveerd en kon m twee dagen later al ophalen (de NL versie).

• precious1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
/offtopic
zit er gelijk scientology software op deze tom cruise-telefoon?

• Uiligheid

Uiligheid

Nog 1 aanvulling:

Bellen met de TC op de fiets geeft amper windgeruis, dat in tegenstelling tot de P3300.
Dus absoluut een verbetering, het apparaat belt nu even goed als een "normaal" mobieltje.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Zie hier de specs van de chip in TC...

Met die specs zou niets mogen haperen en/of traag gaan!

• brrrt
En de TC is officieel weer weinig leverbaar. Zover ik weet alleen nog maar in een enkele BelCompany voor € 600,- of via een TforTelecom voor € 590,- (in Amersfoort dan, ik snap niet dat het, volgens McRubz in Utrecht maar € 550,- kan kosten)

Bij PDAshop is hij namelijk weer uitverkocht... Precies op 't moment toen ik mezelf overhaalde om 'm daar te bestellen, en die € 40,- meer te besteden dan ik officieel van plan was...

[ Voor 22% gewijzigd door brrrt op 29-01-2008 13:48 ]

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Dit gaat wel heel snel met dit toestel. Worden er zo weinig ingekocht of is het zo'n gewild product? Of allebei :)?
Ik heb 'm besteld op Sitel.nl i.c.m. een vodafone 22,50 euro abonnement. Dan kost het toestel 60 euro :).

• EWK
  • Niet online

EWK

Ik zal straks mijn eerste bevindingen van het toetsel plaatsen, mits mijn dinnetje niet te veel aandacht vraagt...

Natuurlijk niet het juiste topic en ik ben nu dan ook schaamteloos aan het crossposten, maar ik ben op zoek naar een tool of manier om mijn smsjes van mijn N80 over te zetten naar mijn HTC Touch Cruise.

Weet iemand hier toevallig iets voor?

Hoi!

Verwijderd

EWK schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:04:
Weet niet of zoiets bestaat... ik ken wel PimBackup V2.5 waarmee je o.a. je SMSjes kunt backuppen vanuit een WM telefoon. Maar ik denk niet dat hij ze uit je Nokia kan plukken ;)

• McRubz
  • Niet online
brrrt schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:47:
En de TC is officieel weer weinig leverbaar. Zover ik weet alleen nog maar in een enkele BelCompany voor € 600,- of via een TforTelecom voor € 590,- (in Amersfoort dan, ik snap niet dat het, volgens McRubz in Utrecht maar € 550,- kan kosten)

Bij PDAshop is hij namelijk weer uitverkocht... Precies op 't moment toen ik mezelf overhaalde om 'm daar te bestellen, en die € 40,- meer te besteden dan ik officieel van plan was...
T for Telecom in Utrecht had hem die bewuste donderdag voor 550 euro liggen. Ik heb hem toen niet meegenomen omdat ik twijfelde. Vrijdag nogmaals langsgegaan; was ie weg :'( .

Afgelopen zondag in Amsterdam had T for Telecom hem inderdaad voor 589. Toen ik vertelde dat die donderdag er voor 550 koste in Utrecht zei de bedrijfsleider aldaar dat dat wel zou kunnen kloppen. Heb hem toen voor 549 meegekregen :)

Verwijderd

Was gisteren bij Media Markt in Rijswijk. Daar hadden ze zowaar een Nederlandse TC liggen. Verkoper wist er niks over te vertellen behalve dan dat het een P3300 was maar dan de nieuwe versie. Op mijn vraag wat hij moest kosten kwam na lang zoeken het antwoord 449 euro. Dacht al dat dit wat aan de goedkope kant was.........hij zal wel niet goed gekeken hebben. Ik heb 'm in elk geval niet gekocht!!

• radem205
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:53:
Was gisteren bij Media Markt in Rijswijk. Daar hadden ze zowaar een Nederlandse TC liggen. Verkoper wist er niks over te vertellen behalve dan dat het een P3300 was maar dan de nieuwe versie. Op mijn vraag wat hij moest kosten kwam na lang zoeken het antwoord 449 euro. Dacht al dat dit wat aan de goedkope kant was.........hij zal wel niet goed gekeken hebben. Ik heb 'm in elk geval niet gekocht!!
P3300 is naar mijn weten niet de Touch Cruise. De P3650 is de Touch Cruise, dus het kan zijn dat het bedrag wel klopt.

Verwijderd

Vandaag binnen gekregen de NL versie via Smartphonestunts. Volgens de site is de NL versie nu op voorraad. De UK versie vanaf 1e wk februari. Prijs los toestel 529 euro.

Verwijderd

Betekent dit ook dat alle toestellen die nog in de molen zaten dus nu uitgelevert gaan worden? Of willen ze gewoon nog meer toestellen gaan verkopen die ze nu nog niet kunnen leveren?

Ik hoop toch wel op het eerste...

• radem205
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:12:
Betekent dit ook dat alle toestellen die nog in de molen zaten dus nu uitgelevert gaan worden? Of willen ze gewoon nog meer toestellen gaan verkopen die ze nu nog niet kunnen leveren?

Het lijkt mij dat de gedane bestellingen eerst worden afgehandeld alvorens nieuwe bestellingen worden verwerkt. En aangezien "Direct uit voorraad leverbaar" wordt weergegeven op smartphonestunts.nl zullen ze nog een reserve voorraad hebben om nieuwe bestellingen ook snel af te kunnen handelen.

• paulcito
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:12:

Ik heb net ook even gebeld naar Smartphonestunts met deze vraag. Ze zijn momenteel bezig alle bestaande orders uit te leveren. (volgens de persoon aan de telefoon hebben ze een hele hoop orders staan)

Ze hebben voor alle bestaande orders toestellen gereserveerd, en deze orders worden op oudheid van bestelling uitgeleverd.
Ook konden ze mij bevestigen dat ze nog voldoende toestellen op voorraad hebben voor nieuwe orders.

• brrrt
ik heb net even met smartphonestunts gebeld, en het klopt wat jullie zeggen. De telefoon is uit voorraad leverbaar, en momenteel worden alle backorders ook verzonden. Die worden vandaag en morgen verzonden. De backorders zijn al gereserveerd en daarnaast is er nog een aantal telefoons die nu besteld kunnen worden. Deze worden een dezer dagen verzonden, en als je nu besteld kan je 'm vrijdag in huis verwachten :)

• CSB

CSB

Is er een manier om de kwaliteit van de thumbs in de touchflo cube voor contacts te verbeteren? De foto's die ik gebruik zijn van origine van veel hogere kwaliteit, maar de foto'tjes die ik krijg te zien lijken wel 0.3mp.

Verwijderd

CSB schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:55:
Is er een manier om de kwaliteit van de thumbs in de touchflo cube voor contacts te verbeteren? De foto's die ik gebruik zijn van origine van veel hogere kwaliteit, maar de foto'tjes die ik krijg te zien lijken wel 0.3mp.
Klopt. Ik vermoed dat ze van zo'n lagere kwaliteit zijn zodat de foto's snel geladen kunnen worden wanneer je de cube opent. Bij hogere kwaliteit foto duurt het laden uiteraard langer.

• J-P

J-P

Syntax erro....

Uiligheid schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:48:

[...]

Toch Flo werkt beroerd in combinatie met Pocket Informant. Maar Pocket Informant is mooi en die wil ik er perse op. Gebruik dus nu het hele Toch Flo niet, want dan loopt ie vast.
Tip is om na Pocket Informant gelijk maar Pocket CM te installeren, anders krijg je steeds de zeer beroerde contacten lijst van Pocket Informant als je op contacten drukt.
En die contactenlijst van Pocket Cm is erg mooi en perfect te bedienen.
Video's heb ik er nog niet op afgespeeld, doe ik eigenlijk nooit.
Wel vind ik dat de TC wel vaak hapert, iets wat ik niet had verwacht. Hij is amper sneller dan mijn P3300 op 260 Mhz.
Maar on the bright side: het is een mooi toestel en de zwart/grijze interface is echt perfect!

[...]
Je kan in Pocket Informant (versie 8 in ieder geval) gewoon zeggen dat je niet de contactlijst van PI wilt gebruiken, dan blijf je gewoon de originele gebruiken.

Hoe gebruikte jij de TouchFlo dan i.c.m. PI??
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:53:
Damn, die had ik meteen mee genomen voor die prijs!!! Wel typisch Mediamarkt, ze hebben van alles maar hoe het werkt???........

• J-P

J-P

Syntax erro....

Foutje

[ Voor 95% gewijzigd door J-P op 29-01-2008 16:37 ]

• FabianNL
  • Laatst online: 08:40
Vandaag weer eens langs alle telefoon winkels geweest en alleen de Belcompany had hem ook daadwerkelijk. Even na de prijs gevraagd (weet alleen nog maar 260 icm verlenging Flex 30 + PIT, sorry) en zelfs even mogen vasthouden ;)

Neeja, mooi en leuk ding! Moet nog 2 weekjes wachten alleen...
Ben wel benieuwd naar alle reacties! Al zal er weinig schokkends meer tussen zitten.

Hopelijk is ie dan algemeen beschikbaar en dan ook voor nét iets lagere prijzen? Op Smartphonestunt kost ie (in mijn geval) namelijk 35 euro minder, maarja... toch een webshop... En nee, ik houd van internet winkelen, maar met zulk soort aankopen.

[ Voor 7% gewijzigd door FabianNL op 29-01-2008 17:07 ]

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-11 19:25
Ik heb een probleem met de camera van m'n Touch Cruise. Ik krijg niet of nauwelijks normale foto's gemaakt. Ze zijn allemaal 'scrambled'.

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/6820/image012xd5.jpg

Dit is nog een 'goed gelukte'

Terwijl de meeste foto's er zo uit zien
Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/9048/image013lb5.jpg

Filmpjes maken lukt daar en tegen wel weer. Ook lijkt het alsof de cruise constante nachtmodus aanheeft staan, want elke beweging wordt een grote 'smeer' (dat had mn oude w800 alleen in nachtmodus).

Ik heb zowel opslag op de geheugenkaart als het interne geheugen geprobeerd, beide geven het zelfde resultaat. Ook foto's maken met de frontcamera lukt niet of nauwelijks. Filmpjes wel.

Lijkt me stug dat beide camera's fotofunctie stuk is, lijkt me meer een software probleem. Is het iemand gelukt goede foto's te nemen met hun Cruise (NL versie)?

Iemand die een alternatief voor de HTC camerasoftware kent?

[ Voor 12% gewijzigd door Magnolia op 29-01-2008 17:25 ]

Ontspan.

• Tank80
  • Laatst online: 07:03

Tank80

Cyanide&&Happiness

EWK schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:04:
Ik zal straks mijn eerste bevindingen van het toetsel plaatsen, mits mijn dinnetje niet te veel aandacht vraagt...

Natuurlijk niet het juiste topic en ik ben nu dan ook schaamteloos aan het crossposten, maar ik ben op zoek naar een tool of manier om mijn smsjes van mijn N80 over te zetten naar mijn HTC Touch Cruise.

sms backuppen op memorycard en die in je comp/touch duwen? N80 is ook mini sd toch?

Heb zelf mijn touch(NL) bij de BC gehaald in Dordt, hadden er zat liggen zeiden ze. BTW voda 27,50 + Inet blox, 2j: 160 euri's. kreeg er ook nog een 2gb kaartje bij daar.

Heb trouwens ook nog een vraag, zowel met de ingebouwde IE en Opera, als met Opera mini kan ik geen filmpjes bekijken op youtube, iets met flash ofzo. Flash geupdate naar de nieuwste versie, maar nog steeds geen filmpjes :? Iemand de oplossing ?

Je imiteert me mateloos.

Pagina: 1 ... 16 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.