HTC Touch Cruise - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 28 Laatste
Acties:
  • 221.339 views sinds 30-01-2008

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-11 21:10
J0YR1D3R schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:03:
Zullen we het hele "ik heb hem daar en daar besteld" festijn even voor ons houden? Het topic wordt zo erg onoverzichtelijk en op een gegeven moment is het niet meer makkelijk terugzoeken naar écht nuttige dingen.

Ik zie veel liever tips met betrekking tot het toestel, hands-on ervaringen van gebruikers en eventueel het een en ander over de "problemen" met betrekking tot het afspelen van video. Als ik, zoals ik al eerder zei, de filmpjes zie bij Mobile-review lijkt het allemaal best mee te vallen?
Modbreak:Reageer eens even normaal ...

Als dit topic weer zo ontspoort, dan gaat het op slot.

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 24-01-2008 21:05 ]

Verwijderd

Er moet alleen niet steeds gezegd worden dat er niet over beschikbaarheid gepraat mag worden. Als dat namelijk niet meer gebeurt kan het topic op dit moment zowieso gesloten worden.

De meest actuele informatie momenteel rondom dit toestel is hoe mensen er a.s.a.p. één kunnen bemachtigen. Ik denk dat er beter over echt irrelevante informatie gezwegen moet worden aangezien ik de meeste technishe aspecten al tien keer voorbij heb zien komen.

Nieuws rondom dit toestel is momenteel de beschikbaarheid ervan!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:03:
Zullen we het hele "ik heb hem daar en daar besteld" festijn even voor ons houden? Het topic wordt zo erg onoverzichtelijk en op een gegeven moment is het niet meer makkelijk terugzoeken naar écht nuttige dingen.

Ik zie veel liever tips met betrekking tot het toestel, hands-on ervaringen van gebruikers en eventueel het een en ander over de "problemen" met betrekking tot het afspelen van video. Als ik, zoals ik al eerder zei, de filmpjes zie bij Mobile-review lijkt het allemaal best mee te vallen?
Lekker makkelijk praten, jij bent een van de weinigen die het apperaat tot eigendom hebben kunnen maken. Het grootste deel van de forum gebruikers is nog in afwachting. Dus is het redelijkerwijs aannemelijk dat het een vele male heter onderwerp is dan de overige onderwerpen.

Verwijderd

kinders.... doe allemaal gewoon een beetje relax. Niet zon kort lontje allemaal. Tis een vrij topic en iedereen mag dan ook posten wattie wil m.i.
Wanneer er inderdaad meerdere mensen een app hebben, komt dit vanzelf goed.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:We zijn in beraad wat we met de levertijd-vragen doen. Heb geduld, we komen er zo snel mogelijk op terug (waarschijnlijk vandaag of morgen). :)

En nu lief zijn voor elkaar! :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

pven schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:24:
[mbr]We zijn in beraad wat we met de levertijd-vragen doen. Heb geduld, we komen er zo snel mogelijk op terug (waarschijnlijk vandaag of morgen). :)

En nu lief zijn voor elkaar! :Y)[/mbr]
N.a.v. van de vorige post...Jongens/heren/mods, 'k ben zelf een dame (maar al wel in afwachting vanaf 27 november :X ) 't is zo simpel...........laat iedereen de vragen omtrent de levering (wanneer/wie/prijs etc.) hier posten. 'k weet uit ervaring dat dat soort vragen heel irritant worden als je het toestel zelf al lang en breed in huis hebt, maar probeer je nu dan nog even in de "wachtenden" te verplaatsen. Als wij hem ook in huis hebben (en zo te zien is dat toch overal binnen nu en 2 weken) is iedereen van het gezeur af en kunnen wij de huidige bezitters hopelijk als wederdienst heel goed van dienst zijn .Maar ik kijk stiekem ook wel tig keer per dag alleen op dit forum om te zien of in mijn geval, Smartphonestunts toch al niet aan het versturen is... O-) .

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Even een overzichtje van de status momenteel:
Smartphonestunts: leverbaar begin februari a 529
pdashop en aanverwanten: binnenkort leverbaar a 569
gsmshop: uit voorraad leverbaar a 519 + 10 verzendkosten

t-for-telecom Utrecht: op voorraad, 550 euro
phonehouse Utrecht: voorlopig nog niet leverbaar
belcompany Utrecht: volgende week leverbaar voor 599 euro

t-for-telecom adviseerde mij als ik via internet bestelde er zeker van te zijn dat het IMEI-nummer op de bon vermeld stond om problemen met garantie te voorkomen. Hoe is jullie ervaring hiermee?

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-11 21:19

CSB

:D

Ik heb em bij Centralpoint.nl besteld voor maar €509. Vind ik een weekje langer wachten wel waard hoor. :)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11 20:52
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:57:
[...]
N.a.v. van de vorige post...Jongens/heren/mods, 'k ben zelf een dame (maar al wel in afwachting vanaf 27 november :X ) </knip> of in mijn geval, Smartphonestunts toch al niet aan het versturen is... O-) .
Bizar...ik bestelde 23 dec bij Smartphonestunts en had 'm 28 december in huis :S Je hoort me niet klagen, maar een beetje vreemd lijkt 't me wel. Ik hoop dat iedereen snel z'n TC krijgt, zodat we meer over de TC zelf lezen.

Mij bevalt de TC overigens uitstekend: zo is het display erg helder, de GPS fix uitstekend en performance is goed, afgezien van graphics. Over het laatste is veel te doen. Om eerlijk te zijn heb ik er niet echt last van, maar het afspelen van films is inderdaad wat schokkerig en ook scrollen in bv een browser zou sneller kunnen. Ik hoop dat er op de een of andere manier een betere driver komt.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

• Da BJ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07-2024

Da BJ

huh?

O-) O-)
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:08:
En welk programma zet je eronder dan als GPS opener...?
mGPSCmd.exe
NoniGPSPlt.exe
QuickGPS
?

thx
je hoeft inderdaad geen aparte software voor de gps te draaien, tomtom start dit zelf op.

Ff nog een vraagje tussendoor, ik typ dit bericht vanaf mijn TC O-), ik check deze draad altijd nog ff voor ik mijn kussen weer een nachtje belast, maar dat scrollen gaat toch echt niet relaxt. Is dat gebruikelijk voor een ppc op wm6? Ik ben me natuurlijk bewust van de niet-eens-brakke-door-afwezigheid video drivers, maar heb geen vergelijkingsmateriaal aangezien dit mijn eerste tel is die meer kan dan hoofdzakelijk bellen. Kan iemand verklaren dat die freezes en schokkerigheid door de afwezige drivers komt, of is dit redelijk gebruikelijk voor een mda?

Verwijderd

Muyz schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:33:
[...]

Bizar...ik bestelde 23 dec bij Smartphonestunts en had 'm 28 december in huis :S Je hoort me niet klagen, maar een beetje vreemd lijkt 't me wel. Ik hoop dat iedereen snel z'n TC krijgt, zodat we meer over de TC zelf lezen.

Mij bevalt de TC overigens uitstekend: zo is het display erg helder, de GPS fix uitstekend en performance is goed, afgezien van graphics. Over het laatste is veel te doen. Om eerlijk te zijn heb ik er niet echt last van, maar het afspelen van films is inderdaad wat schokkerig en ook scrollen in bv een browser zou sneller kunnen. Ik hoop dat er op de een of andere manier een betere driver komt.
De UK versie was eind december misschien leverbaar, de NL versie was dat toen nog niet!

Verwijderd

Da BJ schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 02:15:
O-) O-)
[...]

je hoeft inderdaad geen aparte software voor de gps te draaien, tomtom start dit zelf op.

Ff nog een vraagje tussendoor, ik typ dit bericht vanaf mijn TC O-), ik check deze draad altijd nog ff voor ik mijn kussen weer een nachtje belast, maar dat scrollen gaat toch echt niet relaxt. Is dat gebruikelijk voor een ppc op wm6? Ik ben me natuurlijk bewust van de niet-eens-brakke-door-afwezigheid video drivers, maar heb geen vergelijkingsmateriaal aangezien dit mijn eerste tel is die meer kan dan hoofdzakelijk bellen. Kan iemand verklaren dat die freezes en schokkerigheid door de afwezige drivers komt, of is dit redelijk gebruikelijk voor een mda?
Als je er echt niet goed van wordt ..... Check Opera mini dit is een gratis web browser !
Alleen even een flash plug-in opzoeken !

Scrollen gaat fijn en je kan in/uit zoemen op een pagina !
Erg handig en overigens gaat het laden van een pagina ook een keer sneller !

Kus

Verwijderd

Da BJ schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 02:15:
O-) O-)
[...]

Dat schokkerige gescrol word inderdaad veroorzaakt door het ontrbreken van de "video" drivers. De freezes durf ik niet met zekerheid te zeggen, aangezien dit ook te maken kan hebben met het laden van de pagina.

@McRubz: voor op je lijstje ;) : Algebeld.nl: leverbaar week 7 a €497

• PiNo.nl
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-10 09:08
Woensdagavond zag ik tot mijn verbazing de status "op voorraad" staan bij PDA Shop. Ik direct ze gebeld en gevraagd of het echt klopt en niet inmiddels de voorraad op is door alle reserveringen. De man vertelde mij netjes dat er nog genoeg op voorraad waren maar ik wel snel moest zijn, want ze gingen hard. Ik direct geld over gemaakt en gister zou hij dan eindelijk geleverd worden. Helaas zat ik tot half 4 op school dus had mijn broertje ingeschakeld om bij de brievenbus te gaan zitten. En 3 maal raden hij is 5 minuten met de hond gaan lopen en in die tijd is TNT langs geweest 8)7 :@ Vandaag word de 2de poging gedaan en ben ik wel thuis. Ik ga dan direct met de NL versie aan de gang en laat meteen weten hoe het me bevalt en hoe de video playback is. Jullie horen van me! :D

Verwijderd

PiNo.nl schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:07:
Woensdagavond zag ik tot mijn verbazing de status "op voorraad" staan bij PDA Shop. Ik direct ze gebeld en gevraagd of het echt klopt en niet inmiddels de voorraad op is door alle reserveringen. De man vertelde mij netjes dat er nog genoeg op voorraad waren maar ik wel snel moest zijn, want ze gingen hard. Ik direct geld over gemaakt en gister zou hij dan eindelijk geleverd worden. Helaas zat ik tot half 4 op school dus had mijn broertje ingeschakeld om bij de brievenbus te gaan zitten. En 3 maal raden hij is 5 minuten met de hond gaan lopen en in die tijd is TNT langs geweest 8)7 :@ Vandaag word de 2de poging gedaan en ben ik wel thuis. Ik ga dan direct met de NL versie aan de gang en laat meteen weten hoe het me bevalt en hoe de video playback is. Jullie horen van me! :D
Snel ben benieuwd !
Als je tijd en of zin hebt .. klein filmpje maken ...
Met alle zwake en goede sterke punten van het toestel !
Met uiterraad een goeie feedback / commentaar

Dankje ! Gr

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11 20:52
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 07:19:
[...]

De UK versie was eind december misschien leverbaar, de NL versie was dat toen nog niet!
Ahum...that explains it... |:(

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

• Patrick_v_B
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-03-2022
Ik heb de TC nu een klein weekje (vanaf 21-01-'08) in huis. NL versie en tot op heden alleen maar positief.
Soms reageert ie wat aan de trage kant en de bediening van het touch screen is wat minder gevoelig dan mijn MioA701. Hierdoor moet je met wat meer kracht op het scherm drukken waardoor je vaak het verkeerde intoetst. Ook dit is een kwestie van gevoel en tijd om er aan te wennen.
TomTom werkt super en zelf de eerste fix was zeer snel (nog geen minuut!!). Nu duurt het gemiddeld tussen de 5 en 30 seconden nadat het programma is opgestart. Stemmen werkten bij mij niet automatisch waardoor ik deze even handmatig moest installeren op de PPC zelf i.p.v. de opslagkaart.
Het is mijn derde PPC en tot nu toe iedere keer een verbetering.
Weet iemand trouwens hoe je kunt instellen dat het apparaat nooit verbinding maakt via het mobiele netwerk (gprs, umts of hsdpa). Ik heb er een zakelijke sim kaart inzitten en waarschijnlijk staan ze er bij ons bedrijf niet om te springen dat ik ga surfen via dit kanaal!!

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 25-01-2008 12:58 . Reden: Aanhef en groeten niet nodig ]

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:54

mno

De issues met de videoplayback zouden toch niet meer moeten voorkomen bij het gebruik van de laatste versie (1.1.3) van Coreplayer? Het is weliswaar slechts een workaround die ook nog eens $25 kost, maar ik ben benieuwd of er al tweakers zijn die het hebben uitgeprobeerd. Je tomtom of browser-scroll zal er natuurlijk niet sneller van worden.

Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=362305

Gewoon rösti

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

mno schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:31:
De issues met de videoplayback zouden toch niet meer moeten voorkomen bij het gebruik van de laatste versie (1.1.3) van Coreplayer? Het is weliswaar slechts een workaround die ook nog eens $25 kost, maar ik ben benieuwd of er al tweakers zijn die het hebben uitgeprobeerd. Je tomtom of browser-scroll zal er natuurlijk niet sneller van worden.

Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=362305
Ben ik ook wel benieuwd naar. 25 dollar is momenteel 15 euro of zo :D Er is daar op xda zo te zien 1 gast die hem heeft, en in plaats van even te melden hoe verschillende filmpjes daadwerkelijk afspelen, gaat 'ie het benchmarken. Lekker interessant die getalletjes :P

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Verwijderd

$25 dollar betalen om mijn telefoon te updaten??? is 600 euro! nog niet genoeg ofzo ????

wordt het de nieuwe trend zo? ja je koopt een telefoon van 550 euro.. en dan moet je iedere maand een update kopen a 25 euro... uiteindelijk is je toestel dus 550 + 24*25 1150 euro geworden...

ik koop een telefoon geen tomtom...

• cloink
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-03-2024
mno schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:31:
Je tomtom of browser-scroll zal er natuurlijk niet sneller van worden.
Da's net het probleem. Ikzelf kijk geen videos op m'n TC, maar ik word wél helemaal knetter van de haperingen tijdens het scrollen. Gisteren eens getracht "normaal" te surfen en dat gaat dus gewoonweg niet. Het ganse ding (zowel Opera als IE) reageert POKKETRAAG op scrollen en helaas is scrollen nou net zowat het belangrijkste op een resolutie als die van de TC. Nee, HTC moet gewoonweg de juiste drivers uitbrengen, en snel ook. :(

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 14:56

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:45:
$25 dollar betalen om mijn telefoon te updaten??? is 600 euro! nog niet genoeg ofzo ????
Het is geen update, het is 3rd party software om video's af te spelen. Deze mediaspeler gebruikt hierbij een workaround om de video soepel af te laten spelen. Dat je voor software moet betalen is niet ongewoon, ook al zijn we gewend aan veel freeware programma's voor Windows Mobile.
wordt het de nieuwe trend zo? ja je koopt een telefoon van 550 euro.. en dan moet je iedere maand een update kopen a 25 euro... uiteindelijk is je toestel dus 550 + 24*25 1150 euro geworden...
Iedere maand? Beetje overdreven / flamerig.
De HTC Touch Cruise is natuurlijk méér dan een telefoon ;)

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het ook belachelijk dat er geen goede 3D ondersteuning in zit en vind dan ook dat HTC hier iets aan moet doen door middel van een update (mocht dat mogelijk zijn).

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het betreft hier afspeelsoftware voor video bestanden, ontwikkeld door van HTC losstaande software onwikkelaar. Het is niet gratis omdat ze niet via het leger de heils werken...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is jammer dat HTC hier niks aan doet, inderdaad. Echter, dan is een 3rd party video-fix voor 17 euro (want dat is 25 dollar op het moment) helemaal niet zo'n groot offer om te brengen, imo. Tuurlijk wordt het een beetje gek als je voor ieder klein ding een zak geld neer moet leggen, maar dat lijkt me hier niet het geval. Persoonlijk doe ik hier niet zo moeilijk over. Ik hecht zelf zeker waarde aan het goed afspelen van video dus ik zou die 17 euro wel neer willen leggen :)

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 20:19
cloink schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:01:
[...]

Da's net het probleem. Ikzelf kijk geen videos op m'n TC, maar ik word wél helemaal knetter van de haperingen tijdens het scrollen. Gisteren eens getracht "normaal" te surfen en dat gaat dus gewoonweg niet. Het ganse ding (zowel Opera als IE) reageert POKKETRAAG op scrollen en helaas is scrollen nou net zowat het belangrijkste op een resolutie als die van de TC. Nee, HTC moet gewoonweg de juiste drivers uitbrengen, en snel ook. :(
Ik weet genoeg, voor mij voorlopig (helaas!) geen TC totdat deze problemen zijn opgelost, hetzij via HTC hetzij via een andere work-around.

Ik werk nu nog op een +/- 5 jaar oude X30 van Dell en scrollen + video's gaat probleemloos (XScale processor van dat ding loop trouwens op max 624MhZ), dan nog maar even Windows Mobile 2003 :X en bellen via m'n samsungetje.

• CSB

CSB

Sweet lees net dit: Verwachte voorraad datum: woensdag 30 januari 2008! Dan kan die donderdag 31 Januari al op de mat liggen, op z'n laatst vrijdag 1 februari. :)
Hoef ik meteen niet meer zo te stressen.

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 15:29

J-P

Syntax erro....

Heb de Cruise nu 3 dagen, en ik heb een beetje gemengde gevoelens. Hier mijn ervaringen:

Negatief
  1. Om één of andere reden syncroniseerd hij bij mij niet goed, sommige afspraken neemt hij niet over uit outlook 2007, heel vreemd.
    Ook duurt het syncroniseren een eeuwigheid, hiervoor had ik een iPAQ met activesync 4.0 en dan was die binnen 30 seconden klaar, bij de Cruise duurd het makkelijk 2 tot 5! minuten
    Ik heb een paar theorieen waarom en ik denk dat het het makkelijkste als ik alles even goed overnieuw ga doen, dus hard reset en mijn PC terug naar oude situatie.
  2. Wat mij verder opviel was dat de eerste keer dat iemand mij opbelde ik niet kreeg te zien wie of welk nummer mij belde. Na een paar instellingen veranderd te hebben werkte dit wel opeens (vraag me alleen af of het door mij kwam of gewoon een soft reset.
  3. Ik krijg het maar niet voor elkaar om als ik mijn mail check (IMAP4) eerst mijn wifi te gebruiken en als die niet aanstaat/beschikbaar is dat die dan pas GPRS gebruikt. Het is het één of het ander dus of WIFI of GPRS
  4. De wekker functie kan alleen maar WAV's gebruiken (geen groot probleem maar toch)
  5. Af en toe is de bediening wat langzaam
  6. Ow ja, en uiteraard de videoplayback, heb geprobeerd een DivX op originele groote af te spelen en dit was niet te doen. Nog geen tijd gehad om een verkleinde versie af te spelen.
Positief
  1. Hoe origineel: Hij ziet er prachtig uit en hij is lekker klein
  2. Het belangrijkste in een telefoon: Hij belt goed en het geluid is duidelijk en helder.
  3. GPS werkt fantastisch, en niet alleen met TOMTOM
  4. Batterij doet het naar mijn mening erg goed. Ik gebruik m nu drie dagen intensief en heb hem pas 1 keer opgeladen (let wel, in het begin was hij al opgeladen) En de batterij duur is aan het verbeteren, volgens mij altijd bij iedere telefoon na de eerste paar dagen.
  5. WIFI werkt erg goed, heb een sterke stabiele verbinding thuis, kan goed met remote desktop de server bedienen boven.
  6. Audio is ook goed, paar MP3tjes erop en luisteren maar, zoek echter nog wel een wat fijner audio programma dan windows mediaplayer waarbij je met een mediabibliotheek moet werken |:(
  7. Touchscreen werkt perfect, erg duidelijk, ik heb PCMkeyboard geinstalleerd en dit werkt feilloos
Conclusie:
Toch blij dat ik het toestel gekocht heb en ik meen dat alle problemen die ik met het toestel heb met software updates of het gebruik van andere programma's op te lossen zijn. Zoals ik al zei ga ik eerst eens een hard reset uitvoeren om te kijken of dit mijn syncronisatie probleem oplost (Heb dit probleem namelijk ook bij niemand anders gehoord)

Ow nog een tip: (als je de agenda functie veel gebruikt) Zorg dat je de agenda op een hardware knop programmeerd, als je namelijk aan het bellen bent en je wilt je agenda erbij halen dan is de softbutton die normaal voor de agenda gebruikt wordt vervangen door iets anders.

Tja dat was het wel zo'n beetje, als er nog vragen zijn stel ze gerust en ik zal ze proberen te beantwoorden.
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:15:
Ik zag dat HTC met een usb-connector werkt voor de headphone. Is dat een beetje degelijk. Het alternatief is natuurlijk een bluetooth headset. Weet iemand of dat ook werkt met de radio. Meestal wordt de kabel als antenne gebruikt. Maar werkt ie ook met bluetooth?
De headset is opzich wel goed, alleen vind ik de draadjes van de afzonderlijke oortjes niet echt stevig (dun dus)

[ Voor 6% gewijzigd door J-P op 25-01-2008 15:27 . Reden: Kleine aanpassingen ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 10:54
Dit zijn de betere berichten! Tnx voor deze uitgebreide uiteenzetting! :)

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 13:53
priens schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:32:
Dit zijn de betere berichten! Tnx voor deze uitgebreide uiteenzetting! :)
He Priens

Zou je er ook WGC op kunnen draaien :9 :9

BurnHard.nl ICT Solutions

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bogey Dope schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:19:

Negatief
• Ow ja, en uiteraard de videoplayback, heb geprobeerd een DivX op originele groote af te spelen en dit was niet te doen. Nog geen tijd gehad om een verkleinde versie af te spelen.

Positief
• Touchscreen werkt perfect, erg duidelijk[/list]
Ik begin nu ook wel wat te twijfelen. Op diverse fora (ook hier) lees je dat de slechte drivers ook een gevolg hebben voor het scrollen en de bediening van het touchscreen. Uit jouw woorden maak ik op dat dit niet zo is? Kun je hier een antwoord op geven?

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 15:29

J-P

Syntax erro....

J0YR1D3R schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:48:
[...]

Ik begin nu ook wel wat te twijfelen. Op diverse fora (ook hier) lees je dat de slechte drivers ook een gevolg hebben voor het scrollen en de bediening van het touchscreen. Uit jouw woorden maak ik op dat dit niet zo is? Kun je hier een antwoord op geven?
Ja, hiervoor had ik zoals ik al zei een iPAQ, en ik vind dat dit touchscreen een duidelijke verbetering is, daarmee doel ik voornamelijk dat die nauwkeuriger lijkt te zijn. Ik kan makkelijk met mijn vingers het apparaat bedienen.
Ook het scrollen vind ik goed gaan, ik gebruik vaak de methode druk met je vinger op de tekst en ga dan met je vinger naar boven of beneden om die tekst dan te verschuiven.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Verwijderd

Hallo,

Allereerst mijn excuses dat ik hier nooit iets post of wat dan ook. Ik ben alleen niet thuis genoeg in het aanpassen en modificeren van producten, om eens een nuttige post te plaatsen :)

Na anderhalf jaar een HTC Tornado te hebben gehad (i-mate SP5), heeft mijn joystickje het begeven. Ik was dus op zoek naar een nieuwe phone met weer meer functies. Qua specs (GPS, WM6, FM-radio, touchscreen) en uiterlijk etc kwam ik vrij snel bij de Cruise uit. Heb geprobeerd allerlei info erover te vinden (hier). Hoop dan ook dat ik het wel in de goede sectie plaats, maar denk wel dat het genoeg aan dit product gerelateerd is.

Nu had ik alleen 2 vragen:
1: Heb nog nooit met mobiel internet gewerkt en vraag me dus af hoe noodzakelijk dit is. Bedoel: hoeveel sites zijn er daadwerkelijk goed toegankelijk? Bijvoorbeeld, msn, hotmail, youtube, nieuws, sportuitslagen moeten persee goed werken, Maar werken sites zoals saxion (school) enzo ook?? Mss dat een ervaren gebruiker hier meer over kan vertellen. Want een gadget als het weerbericht is leuk, maar als dat het enige is bespaar ik liever die 168 euro!

2: Door alle commotie rondom dit apparaat, ben ik verder gaan zoeken naar een alternatief. Nu heeft Glofiish pas geleden de x650 uitgebracht (die in tegenstelling tot de x800 er wél goed uitziet) en lijkt op papier aardig dezelfde specs te hebben als de cruise. Maar dit merk ken ik eigenlijk totaal niet, en ben dus erg benieuwd of dit nog wat voorsteld, of dat het een b-merk oid is?! Heeft iemand er ervaring mee? vergelijkbaar met HTC? Heb helaas ook nog geen enkele review oid dergelijks van dit apparaat kunnen vinden. Mss dat iemand me kan helpen, om dit apparaat uit te sluiten of aan te raden?!

Ohja, toch nog iets kleins: Meer een bevestiging dan vraag; als ik de UK versie haal, dan is dus een nederlandse taalinvoer voor sms ed, er gemakkelijk op te zetten? of moet ik daarvoor helemaal 'in' de firmware van het toestel duiken. Geld voor mij ook voor de eventuele update van de video-drivers! Aangezien ik dus niet thuis ben in het aanpassen van een product :)

Alvast bedankt!

Verwijderd

Voor mij zijn zeker de office zaken AGENDA van belang.

Ben dus erg benieuwd naar andere ervaringen.

Verder heb ik op dit moment een telefoon van de zaak en wil de simkaart dus straks overzetten in de TC. Kan ik er vanuit gaan dat ik kan mailen en internetten of ligt dit aan het abb.

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 10:54
BurnHard schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:49:
[...]

He Priens

Zou je er ook WGC op kunnen draaien :9 :9
Zou mooi zijn, alleen die gaat me niet aan de 100k helpen ben ik bang! :P Moet dan alleen zo'n lang verlengsnoer meenemen hè... ;)

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:21:
Hallo,

Allereerst mijn excuses dat ik hier nooit iets post of wat dan ook. Ik ben alleen niet thuis genoeg in het aanpassen en modificeren van producten, om eens een nuttige post te plaatsen :)

Na anderhalf jaar een HTC Tornado te hebben gehad (i-mate SP5), heeft mijn joystickje het begeven. Ik was dus op zoek naar een nieuwe phone met weer meer functies. Qua specs (GPS, WM6, FM-radio, touchscreen) en uiterlijk etc kwam ik vrij snel bij de Cruise uit. Heb geprobeerd allerlei info erover te vinden (hier). Hoop dan ook dat ik het wel in de goede sectie plaats, maar denk wel dat het genoeg aan dit product gerelateerd is.

Nu had ik alleen 2 vragen:
1: Heb nog nooit met mobiel internet gewerkt en vraag me dus af hoe noodzakelijk dit is. Bedoel: hoeveel sites zijn er daadwerkelijk goed toegankelijk? Bijvoorbeeld, msn, hotmail, youtube, nieuws, sportuitslagen moeten persee goed werken, Maar werken sites zoals saxion (school) enzo ook?? Mss dat een ervaren gebruiker hier meer over kan vertellen. Want een gadget als het weerbericht is leuk, maar als dat het enige is bespaar ik liever die 168 euro!

2: Door alle commotie rondom dit apparaat, ben ik verder gaan zoeken naar een alternatief. Nu heeft Glofiish pas geleden de x650 uitgebracht (die in tegenstelling tot de x800 er wél goed uitziet) en lijkt op papier aardig dezelfde specs te hebben als de cruise. Maar dit merk ken ik eigenlijk totaal niet, en ben dus erg benieuwd of dit nog wat voorsteld, of dat het een b-merk oid is?! Heeft iemand er ervaring mee? vergelijkbaar met HTC? Heb helaas ook nog geen enkele review oid dergelijks van dit apparaat kunnen vinden. Mss dat iemand me kan helpen, om dit apparaat uit te sluiten of aan te raden?!

Ohja, toch nog iets kleins: Meer een bevestiging dan vraag; als ik de UK versie haal, dan is dus een nederlandse taalinvoer voor sms ed, er gemakkelijk op te zetten? of moet ik daarvoor helemaal 'in' de firmware van het toestel duiken. Geld voor mij ook voor de eventuele update van de video-drivers! Aangezien ik dus niet thuis ben in het aanpassen van een product :)

Alvast bedankt!
Vraag 1
http://www.startpagina.nl/pda/

vraag 2
op de x650 zit geen hsdpa of umts. Op de Cruise wel. Dit betekend dat als je vraag 1 genoeg vind je beter voor de Cruise kunt gaan. Die kan sneller internetten!

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
Het vermoeden bekruipt me dat sommige TC bezitters het af en toe onregelmatig scrollen in internetpagina's ten onrechte aan de videodrivers wijten. In de vier weken dat ik het apparaat heb kan ik niet zeggen dat ik erg veel scrollproblemen gehad heb. En áls een scroll al eens hapert dan is dat vaak omdat de rest van de internetpagina gewoonweg nog niet geladen is. En ja, dan valt er niet veel verder te scrollen.

• Da BJ

Da BJ

huh?

nou, ik was laatst aan het internetten met een muziekje op de achtergrond. Op het moment dat de webpagina niet wilde scrollen, bevroor zeg maar, stokte ook de muziek. Ik was verbonden via wifi, en draaide naast de audiospeler niets. Naar mijn bescheiden mening lag de 'lag' dus niet aan het gebrek aan geladen pagina. Ik signaleer dat een wanneer een pagina enigzins veel informatie bevat, zoals een got pagina over de cruise en er komt een grote user pic van spyker langs, dan stokt het scrollen. Zoals eerder gezegd, ik heb geen idee of dit abnormaal is, dit is m'n eerste ppc. Dus ik wil dit niet direct aan de videodrivers wijten, ik heb immers geen vergelijkingsmateriaal.

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 18:40
Hm, hij staat al lang op m'n verlanglijstje. Enerzijds als gadget, maar primair om z'n zakelijke functionaliteiten.

Wat ik uit alles lees is dat:
- GPS geweldig werkt. Das mooi.
- Ook zijn alle nieuwe verbindings mogelijkheden aan boord, ook mooi.
- Touchscreen werkt prettig.
- Geluid is goed van de telefoon.
- Je kunt er mp3's mee luisteren

En daar houdt het eigenlijk wel weer bij op en begin ik, na bijna een half jaar wachten op dit ding, toch te twijfelen.

Ik bedoel als je zo'n PDA phone koopt en de video drivers zijn er niet, scrollen loopt niet soepel (of dat nou inet pagina inladen is of iets anders, je hebt niet voor niks HSDPA), de agenda functie is traag en de connectiviteit (switchen van WiFi naar GPRS bijv) loopt ook nog niet vlekkeloos.

Dat lijken me nou net alle essentiele functionaliteiten die je, zeker als zakelijk gebruiker, nodig hebt. Ze gaan hun doel wel een beetje voorbij zo heb ik het idee.

Dus je geeft 500+ euro uit voor een telefoon die dus nog niet compleet werkt en daarnaast veel effort vereist om met 3rd party spul het te fixen of er wat interessants van te maken.

Zijn er nou zaken die ik over het hoofd zie of is dit eigenlijk (vooralsnog) een onding om mee te werken en is het met name de gimmick factor de rede dat iedereen (ondanks alle mindere punten en verloop van deze phone) toch dit ding wil hebben?

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
xs4me schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:39:
(..)
Zijn er nou zaken die ik over het hoofd zie of is dit eigenlijk (vooralsnog) een onding om mee te werken en is het met name de gimmick factor de rede dat iedereen (ondanks alle mindere punten en verloop van deze phone) toch dit ding wil hebben?
Of het nou mee- of tegenvalt, wat is eigenlijk het alternatief als je een kleine krachtige PocketPC met GPS wilt hebben?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Da BJ schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:31:
Ik signaleer dat een wanneer een pagina enigzins veel informatie bevat, zoals een got pagina over de cruise en er komt een grote user pic van spyker langs, dan stokt het scrollen.
* EWK kijkt naar zijn avatar, heroverweegt deze, en besluit deze voorlopig nog maar te houden

Hoi!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-11 15:28
robinVerdegaal schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 21:13:
[...]

Of het nou mee- of tegenvalt, wat is eigenlijk het alternatief als je een kleine krachtige PocketPC met GPS wilt hebben?
Ik sluit me hierbij aan.
Even mijn ervaringen op de genoemde punten van xs4me (na 2 weken intensief gebruik):
  • niets gemerkt van een trage agenda
  • scrollen van volledig geladen webpagina's gaat gewoon soepel (als iemand een voorbeeld heeft van een pagina die wel problemen geeft, hoor ik dat graag)
  • geen connectiviteitsproblemen ontdekt: als er bijvoorbeeld geen wifi verbinding is, wordt automatisch een gprs vebinding opgebouwd
  • afspelen van video's die ik voor mijn Cowon D2 heb geconverteerd, gaat schokkerig (te lage framerate)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Update van de BelCompany:

Hij komt weer binnen in week 5 (meestal komen ze rond donderdag binnen). Dit wordt de NL versie.
Prijs: €599,-

Maar... BelCompany heeft een laagste prijs garantie (onder 'fisieke' winkels). Dus als de T for Telecom goedkoper is moet je gewoon even het foldertje/prijsmatrice oid meenemen ;)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54

Dude, het is 3rd party...
Niks van HTC zelf.. Als dit echt een oplossing is, dan komt er vast wel een gek die de oplossing openbaar maakt, gratis...
RoD schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:15:
Het is jammer dat HTC hier niks aan doet, inderdaad. Echter, dan is een 3rd party video-fix voor 17 euro (want dat is 25 dollar op het moment) helemaal niet zo'n groot offer om te brengen, imo. Tuurlijk wordt het een beetje gek als je voor ieder klein ding een zak geld neer moet leggen, maar dat lijkt me hier niet het geval. Persoonlijk doe ik hier niet zo moeilijk over. Ik hecht zelf zeker waarde aan het goed afspelen van video dus ik zou die 17 euro wel neer willen leggen :)
Ik zou het wel willen, maar kom op zeg... uit principe doe ik het niet..
Dit is een fout van HTC, niet van mij als koper... HTC zijn probleem HTC moet het oplossen. Gratis.
Ik kijk geen filmpjes, dus het boeit me niet veel. Maar inderdaad, het scrollen kan sneller...

[ Voor 42% gewijzigd door kibber op 25-01-2008 22:45 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
kibber schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 22:41:
Ik zou het wel willen, maar kom op zeg... uit principe doe ik het niet..
Dit is een fout van HTC, niet van mij als koper... HTC zijn probleem HTC moet het oplossen. Gratis.
Ik kijk geen filmpjes, dus het boeit me niet veel. Maar inderdaad, het scrollen kan sneller...
Ja, ik ben het met je eens. Echter, de realiteit ligt anders. HTC heeft aangegeven er niks tegen te gaan doen, dus zit je als consument met de gebakken peren. Dan kun je je er of aan blijven ergeren, of laten fixen voor een niet al te hoog bedrag (althans, in het geval van het afspelen van filmpjes). Dan kies ik eieren goed werkende video voor mijn geld. :) Ondanks het feit dat het gewoonweg niet netjes is van HTC.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11 17:45
Da BJ schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:31:
nok signaleer dat een wanneer een pagina enigzins veel informatie bevat, zoals een got pagina over de cruise en er komt een grote user pic van spyker langs, dan stokt het scrollen. Zoals eerder gezegd, ik heb geen idee of dit abnormaal is, dit is m'n eerste ppc. Dus ik wil dit niet direct aan de videodrivers wijten, ik heb immers geen vergelijkingsmateriaal.
ik heb deze pagina even geladen op mijn Acer N50p(3 jaar oud, wm2003se, intel pxa272 530mhz) en het scrollen gaat gewoon zonder haperingen. Zelfs tijdens het laden nog. Het gene wat geladen is wordt weergegeven en het scrollen door dat gedeelte gaat uitstekend.

• PiNo.nl
Eindelijk heb ik dan de TC NL binnen :D ben er meteen mee aan de gang gegaan. Het opstarten van het toestel gaat echt snel. Alle functies werken goed. Ook is het een stevig apparaat dat goed in de hand ligt. Het is zeer netjes afgewerkt. Het scroll wieltje werkt ook prima en zit niet gammel. Wat wel een beetje losjes zit is het schuifje aan de zijkant om het geluid harder en zachter te zetten.

De touch-flow werkt ook prima al reageert hij soms wat traag/te laat.

Over wifi of gprs internetten gaat ook prima heb het getest in internet explorer en operah en het gaat allemaal vrij soepel, ook bij het scrollen is het missen van de video driver minimaal. Ik heb www.mycom.nl erop bezocht en de site deed het prima! (ook het scrollen ging goed, maar mag wel wat sneller)

De standaard filmpjes die erop staan (2 stuks) spelen vloeiend af. Maar zodra ik zelf ga filmen dan merk je dat de driver mist, erg schokkerig en bij het afspelen precies hetzelfde resultaat. Ach daar koop ik de telefoon niet voor maar zo af en toe ga je het toch gebruiken en dan zou een vloeiende werking hiervan wel heel fijn zijn.

Het installeren van TomTom ging ook erg snel! En start ook snel op. Of de gps goed werkt en hoe de videoplayback hierbij is laat ik morgen weten, dit ga ik naar en van me werk testen.

Smsen is ook niet al te moeilijk, je kan uit 3 toetsenborden kiezen, het standaard vertrouwde qwerty toetsenbord, het touch-toetsenblok (zelfde als de toetsen op een mobiel) en een touch-toetsenbord. Het standaard qwerty toetsenbord is voor de stylus pen. De andere 2 zegt eigenlijk al genoeg, voor je vingertjes ;) ook dit werkt vrij simpel.

Morgen dus weer een update van mijn bevindingen, heb je vragen of wil je wat weten/laten testen laat het me maar weten ;)

• Da BJ

Da BJ

huh?

;)
hellboy123 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:25:
[...]

ik heb deze pagina even geladen op mijn Acer N50p(3 jaar oud, wm2003se, intel pxa272 530mhz) en het scrollen gaat gewoon zonder haperingen. Zelfs tijdens het laden nog. Het gene wat geladen is wordt weergegeven en het scrollen door dat gedeelte gaat uitstekend.
Ik wil graag even benadrukken dat het wel w rkbaar is, al mijn posts hier komen van een TC tot nog toe. Ik had gehoopt dat 't iets lekkerder zou draaien, verder heb ik geen echte klachten. Natuurlijk vind elke rechtgeaarde tweaker het vervelend om te moeten wachten wanneer hij een app start, maar afgezien van de soms wat unresponsive scroll en niet vloeiende filmpjes ben ik erg enthousiast over dit beestje, en heb ik zeker geen spijt van de aanschaf! en ach, wie weet krijgen we wel betere resultaten met de nieuwe rom straks!
zo, klein stukje relativering ;)

• Felke
  • Laatst online: 23:04
op welke resolutie kan je hiermee video's afspelen? (en is dit volledig fullscreen?)

Verloopt het afspelen van video soepel? (wat ik hier in dit topic lees: brakke drivers, en dmv van 3th party software zou het wel mogelijk zijn vloeiend video af te spelen? (welk programma is dit? en waar kan ik het krijgen?)
Lost dit ook problemen op met het langzaam scrollen bij internet sites etc? En is er al meer bekend over wanneer HTC zelf met een update hiervoor komt?

En is er een aansluiting voor een hoofdtelefoon?

[ Voor 49% gewijzigd door Felke op 26-01-2008 01:24 ]

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Vind het echt heel erg jammer dat er problemen zijn met de gpu drivers van de Cruise. Over iets langer dan 1 maand kan ik een nieuwe telefoon gaan uitzoeken en hoop dan echt dat de problemen met de Cruise zijn verholpen. Ben nu alvast wat verder aan het kijken maar de N82 ziet er ook erg goed uit. Erg groot nadeel daarbij vind ik dat die weer geen touchscreen heeft.

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-10 21:58
Felke schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 01:11:
op welke resolutie kan je hiermee video's afspelen? (en is dit volledig fullscreen?)

Verloopt het afspelen van video soepel? (wat ik hier in dit topic lees: brakke drivers, en dmv van 3th party software zou het wel mogelijk zijn vloeiend video af te spelen? (welk programma is dit? en waar kan ik het krijgen?)
Lost dit ook problemen op met het langzaam scrollen bij internet sites etc? En is er al meer bekend over wanneer HTC zelf met een update hiervoor komt?

En is er een aansluiting voor een hoofdtelefoon?
Je moet de video's wel verkleinen naar 320x240 (divx en xvid, lijkt me dat 3gp ook wel werkt) wil je zekerheid van vloeiende beelden hebben. Veel vinden dit te veel moeite en gaan klagen, maar eigenlijk ben ik 't al wel gewend (wordt m'n eerste pda).

Er is een usb aansluiting voor een hoofdtelefoon. Wil je een standaard hoofdtelefoon aansluiting gebruiken, moet je een verlengstukje kopen. Deze zijn voor nog geen 10 euro op marktplaats te vinden.

Wat ik me eigenlijk afvraag, is wat ik net gelezen heb.
Hoe worden pagina's als het intranet van je school weergeven? Is dit een beetje duidelijk en makkelijk? Momenteel zit ik namelijk met een k800i, en daar zijn alle sites met enige tables al onhaalbaar. Ik vraag me af hoe 't zit met een pda. Zijn de tables goed te laden? Gaat de pda goed om met "beveiligde websites"?

Verwijderd

Bogey Dope schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:19:

De headset is opzich wel goed, alleen vind ik de draadjes van de afzonderlijke oortjes niet echt stevig (dun dus)
hmm dit is een raar maar toch positief punt ;)

sonyericsson heeft dikke draadjes deze braken om de haverklap omdat het isolatie teveel twiste om het koper heen *schuurd over mekaar heen*

philips headsetje die ik heb heeft hele dunne draadjes maar veel soepeler.

SE setje levensduur 3 - 4 maanden
Philips inmiddels 1 jaar en 2 maanden.

doet mij maar dunne draadjs ;)

Verwijderd

brrrt schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 01:29:
[...]

Je moet de video's wel verkleinen naar 320x240 (divx en xvid, lijkt me dat 3gp ook wel werkt) wil je zekerheid van vloeiende beelden hebben. Veel vinden dit te veel moeite en gaan klagen, maar eigenlijk ben ik 't al wel gewend (wordt m'n eerste pda).

Er is een usb aansluiting voor een hoofdtelefoon. Wil je een standaard hoofdtelefoon aansluiting gebruiken, moet je een verlengstukje kopen. Deze zijn voor nog geen 10 euro op marktplaats te vinden.

Wat ik me eigenlijk afvraag, is wat ik net gelezen heb.
Hoe worden pagina's als het intranet van je school weergeven? Is dit een beetje duidelijk en makkelijk? Momenteel zit ik namelijk met een k800i, en daar zijn alle sites met enige tables al onhaalbaar. Ik vraag me af hoe 't zit met een pda. Zijn de tables goed te laden? Gaat de pda goed om met "beveiligde websites"?
Allemaal geen probleem ik heb een tijd met de Tytn II gewerkt en ik ga er van uit dat de Cruise daar alleen maar beter in presteerd !

Verder zijn somige layouts een beetje verneukt omdat je maar een lage resolutie hebt !
Maar het functineerd allemaal wel !

( berichtje via de Tytn II gemaakt )
Kan niet wachten op mijn T Cruise ....
Nog 1.5 week wachten voor de mensen die hem bij Smartphonestunts.nl hebben besteld !

Verwijderd

ik heb nog een vraagje wat ik niet gevonden heb op dit forum ...

als je het toestel hebt kan je het dan direct gebruiken of moet het toestel eerst 24 uur opladen ?
greets

Verwijderd

Iemand al audio en telefoon voorelkaar op een BT autoradio?
Ik moet steeds van wireless stereo naar handsfree omschakelen op de TC.
Zou toch moeten kunnen op de Pioneer 75BT.

Ik wil graag audio als standaard ingesteld en als ik gebeld wordt of wil bellen moet ie omschakelen naar handsfree telefonie.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hoe zit het eigenlijk met het vergrendelen van de toetsen?
Bij de ASUS P535 zit er een hold-key aan de zijkant, maar hoe zit dat bij de cruise?

Hoi!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:24

Entity

9000rpm

De TC heeft geen (hardware) hold toets. Je kunt hem vergrendelen via een optie in het HTC home scherm, maar ik gebruik zelf Slide2Unlock2. Als je het toestel op standby zet en weer aan zet, lockt hij. Door een schuifje op het scherm naar rechts te schuiven, unlockt hij. Werkt erg fijn moet ik zeggen!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
EWK schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 09:49:
Hoe zit het eigenlijk met het vergrendelen van de toetsen?
Bij de ASUS P535 zit er een hold-key aan de zijkant, maar hoe zit dat bij de cruise?
Waarom zou je een hold toets willen? Ik zette mijn S200 ook altijd braaf op hold aan het begin, maar op den duur had ik zoiets van, waarom eigenlijk? Ik zet hem altijd op standby en stop hem dan in mijn broekzak (zonder hoesje of iets). Ik heb in 2 jaar nog nooit een broekzak-gespek gevoerd of andere dingen gedaan. Als je hem op standby zet staan alle toetsen al uit...

• Felke
een aantal vragen zijn nog blijven staan:

Ik lees in dit topic veel over 3th party software (die van 25 dollar, zie aantal pagina's terug), die het afspelen van video soepeler zou moeten laten verlopen.
Ik neem echter aan dat de problemen met langzame tomtom en langzaam scrollen? (correct me if i am wrong!)

Verder:
Weet iemand of het in de lijn der verwachtingen ligt dat HTC zelf met een driver uitkomt voor het brakke video probleem?

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:24

Entity

9000rpm

Voor de geïnteresseerden, ik heb een review geschreven van de TC: http://tweakers.net/productreview/6157/htc-touch-cruise.html

Verwijderd

Met betrekking tot de driver diskussie even het volgende.

Zoals ik het op http://www.phonenews.com/ en http://htcclassaction.org/ gelezen heb is het GEEN driver probleem. Dit zou ook makkelijk door HTC zijn op te lossen zodat al die negatieve publiciteit voorkomen had kunnen worden.
HTC heeft de Qualcomm 7200 besteld ZONDER geactiveerde grafische cooprocessor van ATI.
Dit om een paar tientjes licentiekosten te besparen.
Een driver update voor iets wat bewust buiten werking is gesteld biedt dus geen oplossing.
Ik heb HTC hier een week geleden; en recentelijk nog enkele malen, over gemaild maar ze reageren gewoon niet.
Dat vindt ik erg onbehoorlijk en heb daar ook de pest over in.
De discussie is nu in hoeverre HTC het publiek bewust misleid heeft door de functionaliteit van de Qualcomm 7200 te roemen zonder aan te geven dat de grafische cooprocessor niet werkt.
Vergelijk het met het kopen van een auto met V8 motor, maar wanneer je hem uit de showroom rijdt blijken maar 4 cilinders te werken.
Een vorm van bedonderen waar naar mijn idee met succes gerechtelijke stappen tegen genomen kunnen worden.

Verwijderd

Dan had ik nog een andere vraag.

Ik vroeg mij of of iemand ervaring heeft met een gameboy emulator op de touch.
Er zijn verschillende emulatoren in omloop maar PocketGBA is wel de beste.
http://www.sunbug.net/products/emul/PocketGBA.html
http://www.freewarepocketpc.net/ppc-tag-emulator.html
Qualcomm processor wordt niet gemoemd, maar je weet maar nooit.
Gewoon even kijken of de toch cruise dit grafisch aan zou kunnen.
Per slot van rekening is het Weekend.
Zelf heb ik de touch cruise in bestelling maar ben erg huiverig voor de slechte grafische prestaties.
Eerlijk gezegd het enige minpunt wat ik heb kunnen ontdekken.

• CSB

CSB

haha, ik wordt wakker na een nachtje stevig doorzuipen met een kater van hier tot Jericho... *ding-Dong*. TNT met een pakketje. Nooit bij stilgestaan dat het me Cruise was. Tekenen, deur dicht. Ik denk, wat had ik ook al weer besteld...?
OJA! :D

Hijs dus binnen (via centralpoint.nl) en ik moet zeggen, het is ff wennen als je nooit iets anders had dan Nokia, maar mooi is tie wel. Ik ga er vandaag eens lekker mee klooien. _/-\o_

Ff dit topic doorzoeken voor Slide2unlock en dergelijke handige tooltjes. En misschien een ander toetsenbordje want ik vind deze niet echt lekker werken.

Verwijderd

PPFffffff

Heb net met de Dual touch zittten spelen en moet zeggenn WOW man mooi echt kan niet wachten dat mijn CRUISE ariveerd echt wel
We wennen alles met je duim te doen , ben al jaren fan van nokia , maar t went al na een half uurtje

Weet iemand of er op de cruise handschrift herkenning zit , op de dual zag ik t niet maar kan me vergissen , anders maar eens zoeken en t erop zetten

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:16:
PPFffffff

Heb net met de Dual touch zittten spelen en moet zeggenn WOW man mooi echt kan niet wachten dat mijn CRUISE ariveerd echt wel
We wennen alles met je duim te doen , ben al jaren fan van nokia , maar t went al na een half uurtje

Weet iemand of er op de cruise handschrift herkenning zit , op de dual zag ik t niet maar kan me vergissen , anders maar eens zoeken en t erop zetten
Dit zit standaar in WM6, voor zover ik weet. Op mijn TC zit het in ieder geval wel :)

Verwijderd

Oke dan

heej nog een vraagje over handschrift herkennen
kan je dan ook je smsjes schrijven of gaat dat niet

thanks

• brrrt
CSB schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:55:Hijs dus binnen (via centralpoint.nl) en ik moet zeggen, het is ff wennen als je nooit iets anders had dan Nokia, maar mooi is tie wel. Ik ga er vandaag eens lekker mee klooien. _/-\o_
Op de website van centralpoint staat dat 'ie niet leverbaar is. Hoe kan je dit al ontvangen hebben? Is deze speciaal voor jou besteld (zo ja, hoe lang moest je hierop wachten)? Ik ga 'm woensdag denk ik gewoon bij Dynabyte kopen voor € 530,-. Ik heb m'n bol.com bestelling toch maar geannuleerd, omdat ze zich niet aan de afspraken hielden (na 5 werkdagen 'm pas in behandeling nemen noem ik geen service).
Dus maar hopen dat ze 'm dan hebben :)

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 13:38:
Met betrekking tot de driver diskussie even het volgende.

Zoals ik het op http://www.phonenews.com/ en http://htcclassaction.org/ gelezen heb is het GEEN driver probleem. Dit zou ook makkelijk door HTC zijn op te lossen zodat al die negatieve publiciteit voorkomen had kunnen worden.
HTC heeft de Qualcomm 7200 besteld ZONDER geactiveerde grafische cooprocessor van ATI.
Dit om een paar tientjes licentiekosten te besparen.
Een driver update voor iets wat bewust buiten werking is gesteld biedt dus geen oplossing.
Ik heb HTC hier een week geleden; en recentelijk nog enkele malen, over gemaild maar ze reageren gewoon niet.
Dat vindt ik erg onbehoorlijk en heb daar ook de pest over in.
De discussie is nu in hoeverre HTC het publiek bewust misleid heeft door de functionaliteit van de Qualcomm 7200 te roemen zonder aan te geven dat de grafische cooprocessor niet werkt.
Vergelijk het met het kopen van een auto met V8 motor, maar wanneer je hem uit de showroom rijdt blijken maar 4 cilinders te werken.
Een vorm van bedonderen waar naar mijn idee met succes gerechtelijke stappen tegen genomen kunnen worden.
Duidelijk verhaal op die websites... Dan is het exit voor de Cruise bij mij, of ze gaan natuurlijk opeens toch die licentie kosten betalen en de GPU activeren. Maar of dat via een firmware update kan betwijfel ik. Erg jammer.

• PiNo.nl
misschien een domme vraag maar ik krijg het niet voor elkaar |:(

Ik heb via QuickGPS alles gedownload maar als ik TomTom Navigator opstart krijg ik geen GPS signaal. Niet buiten, en ook niet in de auto. Wie weet wat ik fout doe? Moet ik nog ergens een extra instelling maken? Ik hoor het graag 8)7

Tis al gelukt :P compoortje toegewezen en kheb gps! Sorry voor de vervuiling en het te vroeg jammeren :P 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door PiNo.nl op 26-01-2008 19:29 ]

• kibber
RoD schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 22:58:
[...]

Ja, ik ben het met je eens. Echter, de realiteit ligt anders. HTC heeft aangegeven er niks tegen te gaan doen, dus zit je als consument met de gebakken peren. Dan kun je je er of aan blijven ergeren, of laten fixen voor een niet al te hoog bedrag (althans, in het geval van het afspelen van filmpjes). Dan kies ik eieren goed werkende video voor mijn geld. :) Ondanks het feit dat het gewoonweg niet netjes is van HTC.
Ach, ik klaag niet. Ik vind het nog steeds een heerlijk apparaat, dit is de eerste telefoon die ik als een blijvertje zie. Ik wacht gewoon af wat de mensen van XDA weten te bereiken, en of er nog stappen ondernomen worden tegen HTC

• Da BJ

Da BJ

huh?

EWK schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 22:12:
[...]

* EWK kijkt naar zijn avatar, heroverweegt deze, en besluit deze voorlopig nog maar te houden
Ik vind hem ook mooi hoor :D

Verwijderd

ik ken er niet veel van
er is een driver te kort in de cruise dacht ik ?
maar de dual heeft dezelfde hardware toch en heeft daar geen last van ?
kun je gwn de driver de sofware kopieren beetje aan passen zodat ie op de cruise werkt zeg wel ken er niet veel van maar moet toch kunnen toch ?

greetz arne

• CSB

CSB

brrrt schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:44:
[...]

Op de website van centralpoint staat dat 'ie niet leverbaar is. Hoe kan je dit al ontvangen hebben? Is deze speciaal voor jou besteld (zo ja, hoe lang moest je hierop wachten)? Ik ga 'm woensdag denk ik gewoon bij Dynabyte kopen voor € 530,-. Ik heb m'n bol.com bestelling toch maar geannuleerd, omdat ze zich niet aan de afspraken hielden (na 5 werkdagen 'm pas in behandeling nemen noem ik geen service).
Dus maar hopen dat ze 'm dan hebben :)
Ik heb em in week 2 al besteld. Levertijd staat trouwens nog steeds Onbekend. Ben wel blij, ik verwachtte hem pas eind februari. :*)
Toch is het eigenlijk triest dat je:
a) dik 3 weken (of zelfs meer) moet wachten op ZO'N duur product, wat al eind november in de verkoop is.
b) De videoprestaties van het apparaat onder de maat is door een driver die niet geinstalleerd blijkt te zijn i.v.m. licenties. Dit mag je wel verwachten als je die 500+ euro over de balk smijt. :|

[ Voor 19% gewijzigd door CSB op 27-01-2008 00:32 ]

Verwijderd

Ik werd gisteren gebeld door de BC dat er 1 binnen was gekomen en die was voor moi :)
Vanmiddag opgehaald en hele dag mee lopen spelen, ik mis alleen een handige wekker met snooze functie :P en vind het irritant dat ik telkens op de knop bovenop moet drukken om het ligt aan te krijgen als hij vergrendeld is, ik begreep dat het progje van hierboven dit kan verhelpen? Verder ziet hij er heel gelikt uit met een scala aan mogelijkheden.

Verwijderd

linkje die gaat over de ontbrekende video driver, misschien handig om te weten, mocht je nog je bedenkingen hebben ;)

http://www.htcclassaction.org/

Verwijderd

Als dit waar is kunnen we allemaal weer rustig slapen en verdient Laurentius de hoofdprijs.
http://forum.xda-developers.com/search.php?searchid=10148090

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11 07:00

Remi

Moo!

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 02:30:
Als dit waar is kunnen we allemaal weer rustig slapen en verdient Laurentius de hoofdprijs.
http://forum.xda-developers.com/search.php?searchid=10148090
Ben wel benieuwd naar de link maar volgens mij is ie niet goed.

Verwijderd

Was ook al ff kijken naar de link, maar die doet het inderdaat niet.
En zoeken op Laurentius leverde niet veel nieuws op waar ik beter van zal slapen :D

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-11 13:16
Zoeken heeft mij wel wat opgeleverd, ik hoop dat het allemaal werkt (Laurentius is een NL'er btw :P):

http://forum.xda-develope...&highlight=driver&page=53

[EDIT]
Ik ben eens gaan lezen vanaf die pagina (53) en het lijkt al eens eerder getest te zijn (en toen niet werkend bevonden). Ook lijken de meningen of dit werkelijk wat bijdraagt aan de snelheid van het toestel verdeeld (dit kan ook komen doordat sommigen het te vervangen bestand niet lijken te kunnen vinden omdat het verborgen is of zo).

[ Voor 48% gewijzigd door XhaiKhaL op 27-01-2008 06:05 ]

Verwijderd

XhaiKhaL schreef op zondag 27 januari 2008 @ 05:46:
Zoeken heeft mij wel wat opgeleverd, ik hoop dat het allemaal werkt (Laurentius is een NL'er btw :P):

http://forum.xda-develope...&highlight=driver&page=53

[EDIT]
Ik ben eens gaan lezen vanaf die pagina (53) en het lijkt al eens eerder getest te zijn (en toen niet werkend bevonden). Ook lijken de meningen of dit werkelijk wat bijdraagt aan de snelheid van het toestel verdeeld (dit kan ook komen doordat sommigen het te vervangen bestand niet lijken te kunnen vinden omdat het verborgen is of zo).
Ik heb nog geen goeie recties hierop gelezen !
Volgens mij worden we blij gemaakt met een dood vogeltje ( driver ) !

[EDIT]
De dll's vervangen met de nieuwe die op dat forum staan,
Heeft dat ook effect op de Touch Cruise ?
Of is het alleen nog op de Tytn 2 geprobeerd ?

Zodra ik mijn Cruise heb zal ik het uiteraad zelf proberen !
En kijken wat ik kan betekenen op dat forum !

Jullie horen het nog !
Gr

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 11:26 ]

Verwijderd

Dat kan best de oplossing zijn. De chip zit erin en zal dus inderdaad alleen een aansturing nodig hebben. Gewoon even geduld hebben en die crea bea's laten klooien. Komt vanzelf wel een goede ROM uit dadelijk.

• faethon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-08 17:25
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 08:35:
[...]

Ik heb nog geen goeie recties hierop gelezen !
Volgens mij worden we blij gemaakt met een dood vogeltje ( driver ) !

[EDIT]
De dll's vervangen met de nieuwe die op dat forum staan,
Heeft dat ook effect op de Touch Cruise ?
Of is het alleen nog op de Tytn 2 geprobeerd ?

Zodra ik mijn Cruise heb zal ik het uiteraad zelf proberen !
En kijken wat ik kan betekenen op dat forum !

Jullie horen het nog !
Gr
Het lijkt erop dat het vervangen van de d3d library niet echt een effect heeft, naast het te verwachten placebo effect. Ik heb ook nog nergens bevestigd gezien dat Qualcomm uberhaupt een library heeft voor ondersteuning van de 3d acceleratie in de MSM7200 chipset. Misschien dat met toekomstige telefoons ook de drivers door Qualcomm zullen worden gemaakt, maar op dit moment zijn ze er volgens mij gewoon niet. En dan zullen ze ook wel voor de HTC telefoons komen. Ik verwacht niet dat HTC zelf al eerder de drivers gaat schrijven namelijk.

Volgens mij is het grote probleem dat er op dit moment gewoon geen (goede) drivers bestaan voor de 3d features in de MSM7200 chipset. Het is jammer, ik was van plan deze telefoon aan te schaffen, maar ik denk dat ik toch nog even wacht of eens verder ga kijken.

• CSB

CSB

Ik loop een beetje te kl*ten met mijn contactpersonen. Op de één of andere manier krijg ik mijn sim-contacten, msn-contacten en gewone contacten allemaal door elkaar. Ik zou ze graag gescheiden hebben, of mooier nog, d.m.v. een filter uitschakelen. Is dat mogelijk? Ik heb al lopen zoeken maar tot op heden niets gevonden.

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:16
iemand het toestel icm HI?

ik krijg het dus niet voor elkaar om te internetten via hi :? (GPRS)
miss heb ik wat instellingen verkeerd maar ik volgens de hi site staat alles goed. (kreeg de instellingen automatisch binnen...)

harde reset maakte ook niks uit.. hij zoekt en wil niet verbinden :(

oh en ik kom er net achter dat mn GPS ding niet te vinden is door tomtom :?

kan het waziger? ;( :P

[ Voor 15% gewijzigd door low_n_slow op 27-01-2008 14:21 ]

Verwijderd

Just the dll mate, what you need to do is use Resco explorer, rename the original dll to htc_d3d.bak, then copy the new htc_d3d.dll, open properties of the file, set it to hidden and system, reboot and viola, you got d3d testing working.

als je het op deze manier doet lijkt het toch wel positief effect te hebben :) gwn ver genoeg lezen
ik heb het over die driver vervangen wat gezegd wordt op xda

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 13:58 ]

• faethon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-08 17:25
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:56:
Just the dll mate, what you need to do is use Resco explorer, rename the original dll to htc_d3d.bak, then copy the new htc_d3d.dll, open properties of the file, set it to hidden and system, reboot and viola, you got d3d testing working.

als je het op deze manier doet lijkt het toch wel positief effect te hebben :) gwn ver genoeg lezen
Het lijkt er toch sterk op dat dan nog steeds the D3D samples (lights) enkel op software rendering werken, dus geen ondersteuning van hardware acceleratie.

Ik zou verwachten dat het verschil enorm moet zijn tussen s/w rendering en h/w acceleratie. Aangezien de 'verbetering' toch steeds heel minimaal is, lijkt het dus meer op een placebo effect dan h/w acceleratie.

Verwijderd

Ben de ontwikkelingen ook een beetje aan het volgen, heb ook een TC in bestelling en (on)geduldig aan het wachten..

Zie net op htc homepage dat supportpagina van de TC verwijderd is, online manual etc allemaal verdwenen... Weet zeker dat het er gestaan heeft. Heb op de een of andere manier het gevoel dat dat bad news is...

• low_n_slow
behalve eerder genoemde problemen.. kan iemand wel wm6 updaten? ik krijg een -verschillende- code foutmeldingen...

na erg lang zoeken...

[ Voor 20% gewijzigd door low_n_slow op 27-01-2008 15:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:35:
Voor mij zijn zeker de office zaken AGENDA van belang.

Ben dus erg benieuwd naar andere ervaringen.

Verder heb ik op dit moment een telefoon van de zaak en wil de simkaart dus straks overzetten in de TC. Kan ik er vanuit gaan dat ik kan mailen en internetten of ligt dit aan het abb.
Ik heb ook een telefoon van de zaak, echter, dit is een SIM kaart en geen USIM.
Voor GPRS/UMTS heb je een apart (data) abo nodig, bv Surf & Mail Total van KPN voor 9,95 p/m.
Ik heb dus een nieuwe abo genomen via PDA shop met een 12,50 Flexibel en Surf & Mail Total van KPN, telefoneren zal ik dus voornamelijk doen met de telefoon van de zaak. Alle overige opties met de HTC Cruise.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 09:34:
ik heb nog een vraagje wat ik niet gevonden heb op dit forum ...

als je het toestel hebt kan je het dan direct gebruiken of moet het toestel eerst 24 uur opladen ?
greets
Het is gedeeltelijk geladen, dus je kunt hem direct gebruiken.
Opladen duurt max. 3 uur.

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
Iemand enig idee waar ik deze telefoon het beste kan nemen met een verlenging van een T-Mobile abbo? Ik zag hem begin Januari nog staan bij telecomadvies.nl (van belcompany) maar daar is hij al enige tijd van de site verdwenen. Ik weet dat het niet echt de bedoeling is om dat hier te vragen. Maar ik zit nu in Frankrijk voor een langere periode en kan zodoende niet echt de winkels afgaan in NL. En smartphoneshop etc zie ik geen t-mobile staan bij verlengingen.

Dit soort vragen zien we hier idd liever niet. Je kan dit best zelf uitzoeken via bv http://www.telecomvergelijker.nl

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 27-01-2008 16:17 ]

Verwijderd

low_n_slow schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:39:
iemand het toestel icm HI?

ik krijg het dus niet voor elkaar om te internetten via hi :? (GPRS)
miss heb ik wat instellingen verkeerd maar ik volgens de hi site staat alles goed. (kreeg de instellingen automatisch binnen...)

harde reset maakte ook niks uit.. hij zoekt en wil niet verbinden :(

oh en ik kom er net achter dat mn GPS ding niet te vinden is door tomtom :?

kan het waziger? ;( :P
Indien je dus data abo hebt met een USIM kaart, word je HTC Cruise automatisch geconfigureerd tijdens de eerste opstart fase.

GPS:
Zorg ervoor dat je Tomtom GPS setting als volgt is:
Ander NMEA
baudsnelheid 4800
Com4

QuickGPS uitvoeren.

Dan Tomtom aanzetten en zo'n 5 minuten wachten, alleen de eerste keer, om een fix te krijgen.

• low_n_slow
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:21:
[...]

Indien je dus data abo hebt met een USIM kaart, word je HTC Cruise automatisch geconfigureerd tijdens de eerste opstart fase.

GPS:
Zorg ervoor dat je Tomtom GPS setting als volgt is:
Ander NMEA
baudsnelheid 4800
Com4

QuickGPS uitvoeren.

Dan Tomtom aanzetten en zo'n 5 minuten wachten, alleen de eerste keer, om een fix te krijgen.
ik heb geen USIM (nouja niet dat ik weet iig)...is dat nodig voor GPRS dan? De instellingen heb ik idd automagisch gekregen van KPN.

Over dat GPS gebeuren kom ik nog op terug :) maar hij geeft wel meteen aan dat er geen GPS apparaat is gevonden om vervolgens over te springen naar -Geen bruikbaar GPSsignaal-... had jij dat ook?

[ Voor 12% gewijzigd door low_n_slow op 27-01-2008 16:46 ]

Verwijderd

low_n_slow schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:32:
[...]

ik heb geen USIM (nouja niet dat ik weet iig)...is dat nodig voor GPRS dan? De instellingen heb ik idd automagisch gekregen van KPN.

Over dat GPS gebeuren kom ik nog op terug :) maar hij geeft wel meteen aan dat er geen GPS apparaat is gevonden om vervolgens over te springen naar -Geen bruikbaar GPSsignaal-... had jij dat ook?
USIM is nodig voor het data verkeer, zoals e-mail en internet, tenzij je een inbel account wilt gebruiken.

Je status met betrekking tot GPS is dat hij nu GPS heeft herkent en nu bezig is een fix te vinden, dus dit is normaal.

• low_n_slow
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:57:
[...]

USIM is nodig voor het data verkeer, zoals e-mail en internet, tenzij je een inbel account wilt gebruiken.

Je status met betrekking tot GPS is dat hij nu GPS heeft herkent en nu bezig is een fix te vinden, dus dit is normaal.
na 15min zoeken heeft hij nog niks gevonden.. dat lijkt me niet normaal. zelfde geldt voor google maps.. die kan ook geen fix krijgen..

op mn oude mobiel kon ik wel internetten... (w810) dus dan lijkt het me dat ik zo'n USIM heb?

Verwijderd

low_n_slow schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:00:
[...]

na 15min zoeken heeft hij nog niks gevonden.. dat lijkt me niet normaal. zelfde geldt voor google maps.. die kan ook geen fix krijgen..

op mn oude mobiel kon ik wel internetten... (w810) dus dan lijkt het me dat ik zo'n USIM heb?
Je heb je apparaat toch wel dicht bij een raam of buiten?

• low_n_slow
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:10:
[...]

Je heb je apparaat toch wel dicht bij een raam of buiten?
yups staat tegen het raam aan... en ik las dat mensen binnen zelfs een goede fix kregen.. dus dat lijkt me het probleem dan ook niet.

update:

na een half uur (+- 5min) heeft hij een fix gevonden. het kan dus langer duren dan de meeste mensen hebben. Gelukkig is dit euvel de deur uit :*)

[ Voor 20% gewijzigd door low_n_slow op 27-01-2008 17:17 ]

• brrrt
Als je een USIM wilt, kan je simpelweg naar de hi shop gaan en vragen naar een nieuwe simkaart.

Dat heb ik ook gedaan toen ik een nieuw hi sim only abonnement afsloot. Dat is gewoon gratis en doen ze, zover ik weet, niet moeilijk over. :)

• Felke
faethon schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:00:
[...]

Het lijkt er toch sterk op dat dan nog steeds the D3D samples (lights) enkel op software rendering werken, dus geen ondersteuning van hardware acceleratie.

Ik zou verwachten dat het verschil enorm moet zijn tussen s/w rendering en h/w acceleratie. Aangezien de 'verbetering' toch steeds heel minimaal is, lijkt het dus meer op een placebo effect dan h/w acceleratie.
nadat ik dat forum doorgelezen heb denk ik idd hetzelfde als wat jij hier zegt. Niemand weet eigenlijk duidelijk te zeggen of het werkt (en sommige beweren dat de dll helemaal niet gebruikt wordt).
Hopelijk komt hier wat uit, want dit is op dit moment echt het enige dat mij tegenhoud deze telefoon te kopen!

Verwijderd

en hoe kan ik zien of het een usim-kaart is.

De voordelen van alles in 1 apparaat is juist de bedoeling.

• kibber
Wat ik mij eigenlijk afvroeg, zou de consumentenbond niks met onze klachten kunnen? Het was eigenlijk maar een wilde gedachte van me, maar misschien is het iets... Het is duidelijk dat HTC een toestel heeft geleverd wat niet kan wat het beloofd, een rijke multimedia ervaring is voor mij ook het afspelen van filmpjes...
Pagina: 1 ... 15 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.