Hoi!
het is vooral nuttige informatie omdat HTC zelf niks loslaat. De bedrijven weten er ook niks van, dus is het handig om hier de ervaringen te lezen. De enkele die er al een heeft kan ook de vragen stellen, maar op 't moment is dit topic vooral handig om te lezen waar de telefoon beschikbaar is, en hoe duur 't daar is.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:26:
[...]
Ik ben het eens met Mike, zolang het over de HTC Touch Cruise gaat en geen herhaalde nuttelose informatie, zie ik geen reden waarom het hier niet mag gepost worden. Maarja, wie ben ik tussen alle tweakers..
Dat vinkje slaat volgens mij nergens op. Op de website van typhone is 't niet duidelijk, en wordt er maar een vinkje bij gezet (net zoals bij Hifidump).Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:34:
[...]
http://www.kieskeurig.nl/...0&gq=htc%20touch%20cruise
Er staat toch echt een groen vinkje. ;-)
Ik vermoed dat het een kwestie van gewenning is, maar mij lukt het nog niet zo aardig. Ik gebruik momenteel PCM Keyboard en dat is ideaal voor als je rustig neerzit: prima met 1 hand te doen, maar je moet wél een beetje opletten waar je met je vinger "typt".KrL schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:46:
Een vraagje voor de Touch Cruise bezitters die zijn overgestapt van een normale numerieke telefoon: hoe gaat jullie het sms'en af met het onscreen toetsenbord ? Ik heb ooit een QTEK S100 gehad (Windows Mobile met stylus) en ben vrij vlot weer teruggegaan naar een 'echte telefoon' omdat ik moeite had met SMS'jes versturen, zeker op bijvoorbeeld de fiets of met iets in m'n handen: altijd 2 handen nodig (vasthouden + stylus). Ik ben bang dat ik hier met de Cruise weer last van ga krijgen of werkt het onscreen toetsenbord zo goed dat je net zo makkelijk (T9) sms't met je vingers als met een 'normale' telefoon ?
De HTC keyboards doen hun ding, maar nooit zoals een echt keypad (geen feedback). Dus met 1 hand op de fiets een SMS'je versturen behoort momenteel nog niet tot mijn/de mogelijkheden.
Misschien verander ik na een paar maand wel van gedacht...
Verwijderd
@KrL: Ik gebruik al langere tijd een T9 PhonePad op een Qtek S200 en dit gaat vrijwel net zo snel als met "echte" toetsjes. Het enige nadeel is dat je geen knopjes voelt, waardoor het lastig is om "blind" te smsen.
Edit: de Qtek is wel geupgrade naar WM6
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 11:06 ]
ik heb een imap account opgeslagen en die werkt prima zolang ik een wifi connectie heb. maar zodra ik die niet heb zegt die (als ik wil verzenden en ontvangen) dat die niet de juiste verbinding kan gebruiken, terwijl ik gewoon wil dat hij in zo`n geval gprs gebruikt. ik kan daar wel voor zorgen door de Netwerkverbinding van de imap account naar gprs t zetten maar dan gebruikt die geen wifi als dat kan.
Is er een manier om in een netwerkprofiel te zetten dat die eerstwifi gebruikt als het aanstaat en pas daarna gprs?
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Doet hij dat niet automatisch? Ik heb sowieso nooit een GPRS verbinding als er WIFI is.Bogey Dope schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:53:
vraagje, weet niet of het meer wm6 gerelateerd maar toch.
ik heb een imap account opgeslagen en die werkt prima zolang ik een wifi connectie heb. maar zodra ik die niet heb zegt die (als ik wil verzenden en ontvangen) dat die niet de juiste verbinding kan gebruiken, terwijl ik gewoon wil dat hij in zo`n geval gprs gebruikt. ik kan daar wel voor zorgen door de Netwerkverbinding van de imap account naar gprs t zetten maar dan gebruikt die geen wifi als dat kan.
Is er een manier om in een netwerkprofiel te zetten dat die eerstwifi gebruikt als het aanstaat en pas daarna gprs?
Nee dat is het nou juist het is of wifi of gprs, met internet bijv heb ik dit probleem niet, die pakt gwoon de eerste beste verbindingDRAFTER86 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:57:
[...]
Doet hij dat niet automatisch? Ik heb sowieso nooit een GPRS verbinding als er WIFI is.
Ik heb dit probleem ook, met de gewone Touch. Via Wifi werkt alles perfect, maar als ik via GPRS mail wil zenden dan kan dit niet, ik krijg een netwerkfout dat ik niet mag verzenden (alle adressen waarnaar ik wil mailen worden gewijgerd; recipient not allowed).Bogey Dope schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:18:
[...]
Nee dat is het nou juist het is of wifi of gprs, met internet bijv heb ik dit probleem niet, die pakt gwoon de eerste beste verbinding
Erg irritant, want 9 van de 10 keer als ik wil mailen is het juist omdat ik niet thuis op Wifi zit maar ergens met GPRS...
zoals ik al zei is het probleem tijdelijk op te lossen door het netwerk profiel van de desbetreffende mail account te veranderen naar een gprs verbinding. ik zit er alleen mee dat je dan heel de tijd die instellingen moet verandern zodra ik thuiskom.Soeski schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:53:
[...]
Ik heb dit probleem ook, met de gewone Touch. Via Wifi werkt alles perfect, maar als ik via GPRS mail wil zenden dan kan dit niet, ik krijg een netwerkfout dat ik niet mag verzenden (alle adressen waarnaar ik wil mailen worden gewijgerd; recipient not allowed).
Erg irritant, want 9 van de 10 keer als ik wil mailen is het juist omdat ik niet thuis op Wifi zit maar ergens met GPRS...
In Setting --> Today --> Items kun je het HTC Home uitzetten. En er voor kiezen om andere dingen op je home screen te zetten (taken, agenda, messaging, enz). Je hebt dan de standaard WM6 home screen.Jeroennl schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:32:
Nog een ander vraagje tussen door is het eigenlijk mogelijk om de HTC schil volledig te verwijderen/uitschakelen?
Zodat je de standaard WM6 krijgt?
Daarnaast hoef je de cube niet te gebruiken, Menu Start is standaard te gebruiken vanuit je home screen en bij applicaties waarbij de statusbalk boven aan het beeld zichtbaar is (dus niet helemaal beeldvullende applicaties: Windows Mediaplayer, Mine sweeper, enz).
Voor de screenprotector jaVerwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:34:
[...]
http://www.kieskeurig.nl/...0&gq=htc%20touch%20cruise
Er staat toch echt een groen vinkje. ;-)
Deze is volledig werkend als je er zelf nieuwe kaarten bij koopt toch?
Dan is deze aanbieding van tomtom dus wel interessant:
http://www.tomtom.com/pro...php?D=23&Language=5&P=327
50% korting op de kaart aanschaf prijs. Dan heb je voor onder de 50 euro tomtom met west-europa helemaal werkend...
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Niet duur overigens!Built-in turn-by-turn GPS navigation with TomTom® software offers you a full navigation experience
[ Voor 10% gewijzigd door EWK op 23-01-2008 14:05 ]
Hoi!
T9 gebruik ik niet, maar ik vind het onscreen keyboard van HTC zelf heerlijk werken! Het is even wennen, maar als je eenmaal een beetje doorhebt waar de letters die je zoekt zitten vlieg je over het scherm heenKrL schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:46:
Een vraagje voor de Touch Cruise bezitters die zijn overgestapt van een normale numerieke telefoon: hoe gaat jullie het sms'en af met het onscreen toetsenbord ? Ik heb ooit een QTEK S100 gehad (Windows Mobile met stylus) en ben vrij vlot weer teruggegaan naar een 'echte telefoon' omdat ik moeite had met SMS'jes versturen, zeker op bijvoorbeeld de fiets of met iets in m'n handen: altijd 2 handen nodig (vasthouden + stylus). Ik ben bang dat ik hier met de Cruise weer last van ga krijgen of werkt het onscreen toetsenbord zo goed dat je net zo makkelijk (T9) sms't met je vingers als met een 'normale' telefoon ?
Zit er in de doos van de TC niet e.o.a. voucher met een interessante TomTom 6 upgrade aanbieding dan?KnoppenSpook schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:41:
Op de HTC zit TomTom Navigator 6 toch?
Deze is volledig werkend als je er zelf nieuwe kaarten bij koopt toch?
Dan is deze aanbieding van tomtom dus wel interessant:
http://www.tomtom.com/pro...php?D=23&Language=5&P=327
50% korting op de kaart aanschaf prijs. Dan heb je voor onder de 50 euro tomtom met west-europa helemaal werkend...
Nou volgens mij en de persoon boven je, zit tomtom 6 al geinstalleerd op de TC. Maar heb je nog geen kaarten (los van de ene stad die je kan downloaden).Shiverzz schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:14:
[...]
Zit er in de doos van de TC niet e.o.a. voucher met een interessante TomTom 6 upgrade aanbieding dan?
Of er een voucher voor de kaarten in de doos zit weet ik niet, misschien kan iemand dat beantwoorden die de TC al wel heeft.
Los daarvan heeft TomTom nu een mooie aanbieding: 50% op de kaarten.
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
TomTom is niet standaard geinstalleerd, er zit een cd-rom in de doos met TomTom er op.KnoppenSpook schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:56:
[...]
Nou volgens mij en de persoon boven je, zit tomtom 6 al geinstalleerd op de TC. Maar heb je nog geen kaarten (los van de ene stad die je kan downloaden).
Of er een voucher voor de kaarten in de doos zit weet ik niet, misschien kan iemand dat beantwoorden die de TC al wel heeft.
Los daarvan heeft TomTom nu een mooie aanbieding: 50% op de kaarten.
Wanneer je die geinstalleerd hebt en de eerste keer opstart, dan krijg je een code te zien met een web-adres (weet zo niet meer welke), waar je kaarten met korting kan kopen.
Verwijderd
ik ben ook van plan mij een htc touch cruise aanteschaffen ...
1) de UK-versie kan ik die ook in het nederlands zetten?
2) waar kan ikde htc touch cruise al kopen ? en voor hoeveel euro ?
3) is dit toestel beter dan een iphone ?
greets oli4ken-skb
hopelijk krijg ik snel reactie !
Hierbij een snel antwoord: lees het topic eens doorVerwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:13:
ik heb een paar vraagjes ... hopelijk krijg ik snel antwoord !
greets oli4ken-skb
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Jeetje...Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:13:
greets oli4ken-skb
Anyway:
1) Gewoon de NL versie kopen
2) pricewatch: HTC Touch Cruise (lees dit topic eens door over de levertijden)
3) Ligt eraan wat jouw persoonlijke eisen zijn aan een toestel he.........
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:13:
greets oli4ken-skb
- De UK versie blijft in het Engels, als je NL software erop wilt, moet je de NL versie kopen (komen alletwee ongeveer rond dezelfde tijd weer op de markt). Het enige wat je er wel op kan zetten is de Nederlandse T9, het woordenboek. Dit kan in een los .cab bestandje.
- Deze is in Nederland momenteel niet meer te koop. De prijs zal variëren van 500 tot 600 euro.
- Al zijn de meningen hierover verschillend, maar ja. Dit toestel is op vele vlakken beter dan de iphone. De iphone is een hype, omdat er de naam apple op zit, en omdat 't fijn zou werken. Verder kan je deze telefoon helemaal naar jouw wens inrichten met programmaatjes, zit hier GPS op, is/wordt 'ie véél goedkoper etc. Echter zijn er een hele hoop apple aanhangers die niet verder kijken dan hun neus lang is, en alleen maar IPHONE IPHONE!!! kunnen roepen. En verder alles afkraken wat er op de markt is... Je weet wel, zoals er ook Nokia gebruikers zijn die niet kunnen geloven dat een niet-nokia ook goed kan zijn...
3. 'Ellukh voordehl heb zuh nadehl'
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Maar ben je dan voordeliger uit als wanneer je nu al gebruik maakt van de -50% aanbieding op de West Europa map (die actie is niet zo heel lang meer geldig volgens mij, kan ik vanaf m'n werkplek niet checken nl).Martijn80 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:10:
TomTom is niet standaard geinstalleerd, er zit een cd-rom in de doos met TomTom er op.
Wanneer je die geinstalleerd hebt en de eerste keer opstart, dan krijg je een code te zien met een web-adres (weet zo niet meer welke), waar je kaarten met korting kan kopen.
[ Voor 3% gewijzigd door Shiverzz op 23-01-2008 15:33 ]
Verwijderd
ik woon zelf wel in belgie ... zou hy hier al ergens te koop zijn ?
greets
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dan toch maar even een vraag, in het Tyn2 topic staan veel tweaks, iemand die al met de crouse geprobeerd? Moet ook gewoon werken toch ?
[ Voor 80% gewijzigd door jeroen210 op 23-01-2008 15:46 ]
Verwijderd
Zoals er al gezecht is ...Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:37:
vriendelijk bedankt al voor jullie antwoorden ...
ik woon zelf wel in belgie ... zou hy hier al ergens te koop zijn ?
greets
check een paar berichten terug en je weet dan dat ze al in belgie geleverd worden !
Je houd niet van lezen ... beperk het lezen door de zoekfunctie te gebruiken !
Gr
Verwijderd
Ja hoor dit moet prima samen gaan !jeroen210 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:44:
edit: ik post oud nieuws zo te zien![]()
Dan toch maar even een vraag, in het Tyn2 topic staan veel tweaks, iemand die al met de crouse geprobeerd? Moet ook gewoon werken toch ?
Dit omdat ze samen op windows mobile 6 lopen !
Je kan wel in de knoop komen met hardware gerichte programma's
Zoals LET'jes aanpassen met een prog.
Maar dat begrijp je natuurlijk zelf ook wel !
( Week 7 Whaaa kan niet wachten )
Verwijderd
Helaas, vol verwachting als ik was heb ik typhone gecontacteerd, maar volgens een medewerkster duurt het nog even voor hij op voorraad is. Zou overigens raar zijn als zij em wel zouden hebben en alle andere shops niet.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:11:
Volgens deze website is hij hier leverbaar:
http://www.typhone.nl/gsm...ce=kies&utm_campaign=kies
Staat pas sinds vandaag in de lijst van leveranciers op kieskeurig.
Voor de belangstellenden. Grijp je kans.
Vraag:
Hebben eigenaars van de cruise iets gemerkt van de te kort schietende speakerfunctie? Ik kan me namelijk herinneren dat de tytn 2 met het probleem kampte dat de speaker slechts half-duplex zou zijn.
Ja, waarschijnlijk wel. Ik zit er zelf ook aan te denken. Die actie duurt overigens tot 31 januari.Shiverzz schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:32:
[...]
Maar ben je dan voordeliger uit als wanneer je nu al gebruik maakt van de -50% aanbieding op de West Europa map (die actie is niet zo heel lang meer geldig volgens mij, kan ik vanaf m'n werkplek niet checken nl).
Wat mij eigenlijk tegenhoudt om deze kaarten te kopen is dat ze alweer een tijdje op de markt zijn en in het voorjaar de nieuwe kaarten verwacht worden. Aangezien TT geen upgrade prijs aanbiedt, betekend dat dus dat ik dan wel de volle pond moet betalen voor de nieuwste kaarten. Zoals ik er nu over denk, denk ik dat ik gewoon maar even wacht tot de nieuwste kaarten er zijn en die koop.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Dat nieuws wou ik dus posten (besteld bij algebeld), kan ook niet wachten. Bedankt voor je antwoord als hij binnen is ga ik er eens mee spellen
Ken wel iemand met een touch 3300 en die zegt dat je wel kan merken dat hij niet gemaakt is om mee te bellenVraag:
Hebben eigenaars van de cruise iets gemerkt van de te kort schietende speakerfunctie? Ik kan me namelijk herinneren dat de tytn 2 met het probleem kampte dat de speaker slechts half-duplex zou zijn.
Ook Belg. Gekocht bij deze geweldige man: http://www.sergevandermaesen.be/Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:37:ik woon zelf wel in belgie ... zou hy hier al ergens te koop zijn ?
Zeg maar dat ik je stuur. ;-)
Same here, volgens mij willen ze snel-snel wat mensen over de streep trekken en komen er zeer binnenkort nieuwe versies uit.Xanion schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:04:
[...]
Zoals ik er nu over denk, denk ik dat ik gewoon maar even wacht tot de nieuwste kaarten er zijn en die koop.
Waar staat dat? Heb je gebeld?Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:54:
hij is leverbaar bij www.simshop.nl
ik ga hem nu bestellen daar
Hoi!
Verwijderd
ik kijk er al naar uit tot de examens voorbij zijn en de Cruise ook hier op voorraad is, met Azerty-klavier...ga ik mij er zo ééntje halen. Wel jammer dat je in België gemiddeld 50-70 euro meer betaald, maar 'k wil echt wel een azerty-toetsenbord ipv qwerty
Ehm, is dat niet gewoon softwarematig aan te passen?Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:15:
Man man man,
ik kijk er al naar uit tot de examens voorbij zijn en de Cruise ook hier op voorraad is, met Azerty-klavier...ga ik mij er zo ééntje halen. Wel jammer dat je in België gemiddeld 50-70 euro meer betaald, maar 'k wil echt wel een azerty-toetsenbord ipv qwerty
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Verwijderd
Zou wel ideaal zijn dan, kan ik serieus voordeel doen door er eentje in Nederland te kopen qua prijs.
Ze gaan dus niks aan de videodrivers doen... Best dus met HTC
Jammer van ze. Een producent werft juist meer kopers / gebruikers door de goede ondersteuning van het device. Dan had je net zo goed een habbiebabbie merk uit China kunnen kopen met dezelfde specs en de zelfde ondersteuning...CLB schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:34:
[...]
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Verwijderd
Kom .... we gaan zelf drivers programeren ....CLB schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:34:
[...]
Iemand ervaring hiermee ?
Ha ha
Groetjes
Wat ik dan niet snap is 't volgende stukje:CLB schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:34:
[...]
Ze beloven dat in de toekomst er iets komt waardoor 't afspelen van video's vloeiender gaat? Alleen 't hardwarematig gedeelte snap ik niet. Moet je dan een speciaal kastje aan je device koppelen om 't wel vloeiend te laten verlopen? Of bedoelen ze hiermee dat in de volgende reeks toestellen er een hardwarematige aanpassing komt?Tenslotte laat HTC ook nog weten dat ze de actieve online-community van mobiele devices erg waarderen, én ze beloven dat ze wel van plan zijn om in de toekomst hardware acceleratie aan hun devices toe te voegen, waardoor het afspelen van video's vloeieder gaat verlopen.
Ik vind 't wel heel zwak van HTC. Al heb ik van de mobiele-leken (alleen nog maar van de tweakers)nog niks gehoord over de videoproblemen, verwacht ik wel dat iedereen tevreden gehouden wordt. Zeker als ze met een petitie aankomen met 6579 (!! Wat nou, ruim 4000) ondertekeningen.
Ik snap niet dat ze verwachten dat al hun huidige klanten later weer terug komen voor een nieuwe HTC pda...
Daar zijn ze al mee bezig:Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:51:
[...]
Kom .... we gaan zelf drivers programeren ....
Iemand ervaring hiermee ?
Ha ha
Groetjes
doneer voor 't project of probeer mee te helpen!
[ Voor 14% gewijzigd door brrrt op 23-01-2008 17:57 ]
Verwijderd
denk niet dat htc hiermee wegkomt er hangt ze een rechtzaak boven het hoofd.
Verwijderd
hier staat dat hy op voorraad is ...
al iemand op deze site besteld ?
Verwijderd
530 euro
In Nederland vind je ze nog goedkoper
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 18:32 ]
Verwijderd
Hhhmm ja maar ik lees hier en daar weer wat verontrustends !CLB schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:53:
Zijn ze al volop mee bezig hoor, maarja 3rd party...
Wat ik lees is dat het probleem niet alleen bij de software ligt,
Maar dat er ook bij de hardware het één en ander ontbreekt !
De chip's blijken het helamaal niet aan te kunnen ?!?!?!
Erg raar allemaal.
Iemand hier al meer informatie over ?
Gr
Heb zelf de UK versie. Gewéldig toestel
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
De chips zijn prima, de hardware is ronduit top.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:50:
[...]
Hhhmm ja maar ik lees hier en daar weer wat verontrustends !
Wat ik lees is dat het probleem niet alleen bij de software ligt,
Maar dat er ook bij de hardware het één en ander ontbreekt !
De chip's blijken het helamaal niet aan te kunnen ?!?!?!
Erg raar allemaal.
Iemand hier al meer informatie over ?
Gr
Dit probleem is te vergelijken met een computer die je hebt geformatteerd en je hebt nog geen videokaartdrivers geïnstalleerd, het beeld schokt aan alle kanten (sleep bijvoorbeeld eens heen en weer met een venstertje). Installeer vervolgens de drivers en alles loopt soepel. De drivers zorgen er dus voor dat de hardware (die daar voor bedoelt is) gebruikt wordt voor het maken van de plaatjes op je scherm (de zogenaamde hardware-acceleratie). HTC moet gewoon niet bitchen en die verdraaide drivers programmeren.
Persoonlijk had ik een heel ander persbericht verwacht. Ééntje waarin excuus aangeboden wordt en waarin wordt toegezegd dat er geprogammeerd zal worden aan de drivers. Ik weet niet of ik nog een HTC ga kopen (ik gun het die $&%^#$@ eigenlijk niet). Maar het toestel ziet er wel zo strak uit.
EDIT:
Oh, ik lees inderdaad wat anders in dit bericht:
http://www.boygeniusrepor...e-to-drivergate-buzz-off/
Maar als ze ATI's hardware niet gebruiken, wie heeft dit gerucht dan de wereld in gebracht? Als dat HTC zelf was hebben ze een groot probleem neem ik aan?
EDIT2:
Die bovenste link leek verkeerde informatie te bevatten:
The hardware is there. There are much more statements (from them) that says that. Just take a look at www.htcclassaction.org . Also there are even press releases in their own site which makes the 3d support propaganda (see here http://www.htc.com/press_room/03-press-070905.htm). I'd say that if the hardware wasn't there they would big in a bigger trouble.
Also, take a look at http://www.engadget.com/2...video-driver-controversy/ and start voting. Engadget is listening to us.
[ Voor 26% gewijzigd door XhaiKhaL op 23-01-2008 20:12 ]
http://www.pdashop.nl/pro...ouch-cruise-p3650-nl.html
http://www.smartphoneshop...ouch-cruise-p3650-nl.html
Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.
Lijkt me dat je dat gewoon instelt in Windows Mobile? Zo nodig met een of andere hack, maar dat lijkt me niet nodig, ik bedoel; je hebt gewoon een on-screen toetsenbordje, hoe moeilijk kan het zijn deze anders in te stellen.hefi schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:42:
Kan iemand met een Belgisch TC bevestigen of deze AZERTY heeft of is dit ook QUERTY
Verwijderd
Verwijderd
dus morgen eindelijk ff testen.
Uw bestelling bij Algebeld.nl met ordernummer ............... wordt vandaag verzonden naar het volgende adres:
dus bij de meeste leveranciers kwamen ze dus ook heel onverwacht binnen rollen
greetz Theo
NL versie
Ik vind dat veel te duur. Kijk maar eens in de pricewatch.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:28:
580 euro is de toch de normale prijs denk ik ?
Edit:
Jammer dat ze dan nog niet de website hebben aangepast, hier staat dat ie inderdaad pas in week 7 komt.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:27:
vanmorgen een mailtje van algebeld week 7 binnen, om 19:00 uur een mailtje met hij is verzonden!!
Uw bestelling bij Algebeld.nl met ordernummer ............... wordt vandaag verzonden naar het volgende adres:
greetz Theo
NL versie
[ Voor 56% gewijzigd door EWK op 23-01-2008 20:59 ]
Hoi!
Verwijderd
Voor 500 euro mag je toch wel verwachten dat je een filmpje kan kijken en een game kan spelen op je telefoon.
Mijn alternatief is de Meizu M8 die in Maart op de Cbit geintroduceerd gaat worden.
Mogelijk dat ik met deze informatie ook anderen een teleurstelling kan besparen.
Ik had het zelfde mailtje over week 7, maar ik heb nog geen mail ontvangen dat hij verzonden wordtVerwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:27:
vanmorgen een mailtje van algebeld week 7 binnen, om 19:00 uur een mailtje met hij is verzonden!!
greetz Theo
NL versie
Ook NL versie, hoop voor je dat je hem dan binnenkort binnenkrijgt
Edit: en met die video drivers moeten ze toch wel kunnen oplossen hoop ik voor ze, anders gaat hij weer regelrecht terug naar HTC
[ Voor 9% gewijzigd door jeroen210 op 23-01-2008 21:04 ]
lezen/search/google?Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:07:
kan je dan geen filmpjes bekijken of spelletjes spelen op de HTC touch cruise ?
Pinobigbird in "HTC Touch Cruise - Deel 1"
DaannO in "HTC Touch Cruise - Deel 1"
Edit:
De telegraaf: wo 23 jan 2008, 13:23
http://www.telegraaf.nl/d...rechtszaak__.html?cid=rssAMSTERDAM - Een aantal gebruikers van HTC smartphones in de Verenigde Staten overweegt een groepsrechtszaak tegen de Taiwanese fabrikant HTC aan te spannen.
De groep gebruikers die inmiddels een website met de naam HTCClassAction.org heeft opgezet klaagt dat HTC weliswaar mooie moderne smartphones produceert, maar dat een deel van de functionaliteit niet is ingeschakeld. Zij claimen dat daardoor bepaalde activiteiten met de smartphone zoals het bekijken van video’s niet sneller of beter dan met mobieltjes van pak hem beet twee drie jaar oud verlopen. De gebruikers vinden het een geval van verkeerde zuinigheid van HTC om niet de passende en actuele drivers te leveren die de smartphones wel supersnel zouden kunnen maken.
De klacht komt op het volgende neer: de smartphones van een flinke groep gebruikers lijkt niet uit de voeten te kunnen met ATI Imageon hardware. Sommige eigenaren die een videoclip bekijken zien de beelden plotseling vertragen of bevriezen zonder enige aanleiding. Een aantal andere gebruikers krijgt een zwart scherm te zien indien getracht wordt een video in grootbeeld af te spelen.
Op de website staat te lezen dat de problemen zich voordoen met de HTC TyTn II , HTC Touch Dual, HTC Touch Cruise, HTC Wings, HTC Titan, HTC Voque, HTC Libra en HTC Iris en meer toestellen van de Taiwanese bouwer van smartphones. *knip*
[ Voor 80% gewijzigd door EWK op 23-01-2008 21:17 ]
Hoi!
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:11:
heb geen tijd voor te lezen , sorry mensen
Lekker makkelijk!
Je kunt ze wel afspelen, maar het werkt dus allemaal niet erg flexibel. Er worden dus door een 3rd party drivers gemaakt/ontworpen.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:12:
maar uit je links versta ik dat je er wel kan afspelen ?
en dat er drivers voor worden gemaakt zodat we dat later zelf kunnen fixen ...
Als HTC/3rd party de drivers gaat maken dan is het probleem verholpen inderdaad.
Hoi!
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
En op http://www.smartphonestun...ruise_uk/tid11/index.html staat nu:Livia schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:00:
Zie ik daar,zie ik echt
. OP VOORRAAD!!!!
![]()
http://www.pdashop.nl/pro...ouch-cruise-p3650-nl.html
http://www.smartphoneshop...ouch-cruise-p3650-nl.html
1e week februari verwacht
Alvast weer beter dan week 9 of 7.
Gewoon rösti
Verwijderd
Vraagje, ik krijg de TC thuisgestuurd, maar moet aan de deur 160 eu lappen! kan ik dit met een PinPas betalen of moet dit Cash?
Is het nou een Soft- of Hardware probleem met videoshit... de ene keer lees ik dat de chip géén ATI ondersteuning ingebouwd heeft, de andere keer dat het alleen Software is?
Verwijderd
Verwijderd
Bekijk deze link maar eens.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:26:
Als ik dit zie dan speelt het wel goed af toch? http://www.youtube.com/watch?v=2qhx1Ln0Z8Q heeft iemand voorbeelden zoals dit van filmpjes niet niet goed afspelen?
http://www.youtube.com/watch?v=yHOS7tE3AZM
Verwijderd
Maakt mij niet uit of er een HTC driver of een andere 3rd Driver, al horen ze van HTC dat te doen natuurlijk!
Zijn er al vergelijkbare drivers voor bijv de MDa vario?
Zie deze linkBeQuietAndDrive schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:26:
Als ik dit zie dan speelt het wel goed af toch? http://www.youtube.com/watch?v=2qhx1Ln0Z8Q heeft iemand voorbeelden zoals dit van filmpjes niet niet goed afspelen?
Het schijnt dat je gewoon de video's kleiner kan maken (naar 320x240 ofzo), zodat het wel normaal afspeelt, maar dit ziet er niet uit natuurlijk. Het is alleen niet netjes dat wij moeite moeten doen om een video kleiner te maken, terwijl het toestel officieel alle groottes normaal af zou moeten kunnen spelen.
Vergeet niet dat Belcompany € 600,- vraagt voor 't toestel, terwijl 't elders voor < € 500,- te krijgen is.WoBaDijk schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:53:
Bij BelCompany wordt de Touch Cruise weer vanaf week 5 verwacht. Ik zal morgen even kijken of dit om de NL ef de UK versie gaat.
Heb zelf de UK versie. Gewéldig toestel
Ik heb vandaag trouwens een mailtje gekregen van bol.com dat de leverdatum voor mijn toestel uitgesteld is, en dat de telefoon nu al in bestelling staat bij de leverancier. Lekker dan, die levertijd van 3-5 werkdagen... Krijg je na 5 werkdagen pas enige feedback over hoe ze 't daar regelen. Hiervoor heeft 't telkens op "wordt verwerkt" gestaan... Ik vraag me af hoe lang dit gaat duren, als 't nog veel langer duurt ga ik toch maar even verder kijken...
Bij de TNT kan je niet pinnen, cash betalen dus.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:59:
Ik wilde het net posten, site is net geupdate, site is een uurtje offline geweest!
Vraagje, ik krijg de TC thuisgestuurd, maar moet aan de deur 160 eu lappen! kan ik dit met een PinPas betalen of moet dit Cash?
Is het nou een Soft- of Hardware probleem met videoshit... de ene keer lees ik dat de chip géén ATI ondersteuning ingebouwd heeft, de andere keer dat het alleen Software is?
Resolutie van dat ding is 320x240, trek zelf je conclusies.brrrt schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:18:
[...]
Zie deze link
Het schijnt dat je gewoon de video's kleiner kan maken (naar 320x240 ofzo), zodat het wel normaal afspeelt, maar dit ziet er niet uit natuurlijk. Het is alleen niet netjes dat wij moeite moeten doen om een video kleiner te maken, terwijl het toestel officieel alle groottes normaal af zou moeten kunnen spelen.
Verwijderd
hier met tomtom vergelijking..
de oude tmobile vario loopt veel soepeler op beeld dan de tytn||
Zo iets dergelijks heb ik tenminste gelezen op 't xda forum, correct me if I'm wrong...
http://www.youtube.com/watch?v=2qhx1Ln0Z8Q
Edit:
De video verkleinen naar 640*480 vind ik nog niet zo erg, maar het feit dat het scrollen zo ral gaat zoals op de youtube filmpjes te zien is lijkt me er irritant.
Zie ook dit:
http://nl.youtube.com/watch?v=yHOS7tE3AZM
Kijk vooral naar de laatste 30 seconden.
* EWK raakt steeds meer in twijfel of dit wel de opvolger wordt van zijn bijna twee jaar oude N80IE
[ Voor 72% gewijzigd door EWK op 23-01-2008 23:06 ]
Hoi!
Lage resolutie = minder belasting voor dat ding, zal die dus ook minder schokkend afspelen, en aangezien dat ding een resolutie heeft van 320x240 (QVGA) zal een video van hogere resolutie (bijvoorbeeld 640x480) er hetzelfde uit zien als een filmpje van 320x240, er zijn simpelweg niet meer pixels om een scherper beeld te maken. Dus als filmpjes op een resolutie van 320x240 wel goed afspelen is alles wat jij moet doen die filmpjes converteren op je computer, wat ik persoonlijk vervelend werk vind.brrrt schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:30:
Ik bedoel dat hierbij het formaat van grote video's op een 320x240 scherm bagger is. Maar als je de video verkleind naar het formaat van 't scherm, dus van 800x600 (of meer) naar 320x240, dat het er wel normaal uitziet.
Zo iets dergelijks heb ik tenminste gelezen op 't xda forum, correct me if I'm wrong...
Het is niet altijd zo dramatisch toch? Volgens mij gebeurd dit soms en moet een softreset het verhelpen. Wel irritant natuurlijk.EWK schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:50:
Maar onderstaande loopt dat wel weer stabiel op 640x480
Edit:
De video verkleinen naar 640*480 vind ik nog niet zo erg, maar het feit dat het scrollen zo ral gaat zoals op de youtube filmpjes te zien is lijkt me er irritant.
Zie ook dit:
http://nl.youtube.com/watch?v=yHOS7tE3AZM
Kijk vooral naar de laatste 30 seconden.
Maar als hij dit al heeft met tekst, hoe zou dit dan gaan met een website die grafisch uitgebreider is.XhaiKhaL schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:11:
Het is niet altijd zo dramatisch toch? Volgens mij gebeurd dit soms en moet een softreset het verhelpen. Wel irritant natuurlijk.
Vooral die laatste 30/20 seconden uit het laatste filmpje. Erg jammer is het in ieder geval wel.
Hoi!
Verwijderd
is dit vergelijkbaar met de Cruise? weet iemand dit al?
Citaatje van HTC:
Ze zeggen dus niet dat de video-acceleratie niet aanwezig is in de chipset, ze zeggen allen dat ze'm niet gebruiken. Dit is mijns inziens hoe dan ook misleidend t.a.v. de consument die een beter product verwacht dan wat hij/zij krijgt.HTC is committed to delivering a portfolio of devices that offer a wide variety of communication, connectivity and entertainment functionality. HTC does not offer dedicated or optimized multimedia devices and can confirm that its Qualcomm MSM7xxx-based devices do not use ATI’s Imageon video acceleration hardware
Deze jongen wacht toch nog maar even voordat hij een touch cruise besteld.
Tot die tijd zou ik adviseren: veel vragen (klagen) bij HTC, commentaar geven in reviews her en der (bijvoorbeeld op CNET? de TYTN II schijnt hetzelfde probleem te hebben, staat vermeld als AT&T Tilt) zodat HTC wel met een fatsoenlijk antwoord moet komen.
BTW: wat zijn de exacte ervaringen van de huidige gebruikers?
Daar zeggen ze dat de hele hardware niet aanwezig is, wat volgens mij niet klopt. Enkel de drivers missen.Byzanthy schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:27:
Wat ik uit de verhalen online en youtube filmpjes haal is dat ALLES wat met video te maken heeft, dus ook scrollen / switchen van beeld etc. relatief (vergeleken met andere devices) trager zou gaan.
Citaatje van HTC:
[...]
Ze zeggen dus niet dat de video-acceleratie niet aanwezig is in de chipset, ze zeggen allen dat ze'm niet gebruiken. Dit is mijns inziens hoe dan ook misleidend t.a.v. de consument die een beter product verwacht dan wat hij/zij krijgt.
Deze jongen wacht toch nog maar even voordat hij een touch cruise besteld.
Tot die tijd zou ik adviseren: veel vragen (klagen) bij HTC, commentaar geven in reviews her en der (bijvoorbeeld op CNET? de TYTN II schijnt hetzelfde probleem te hebben, staat vermeld als AT&T Tilt) zodat HTC wel met een fatsoenlijk antwoord moet komen.
BTW: wat zijn de exacte ervaringen van de huidige gebruikers?
Reactie op dat filmpje op XDA:EWK schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:50:
Maar onderstaande loopt dat wel weer stabiel op 640x480
*knip*
he disabled the hardware deblocking, thats why it so smooth. Vids/movies that need deblocking will look ugly as hell.
Daar moest ik voor afspelen van video's in TCPMP ook wat instellingen doen om een film juist af te spelen. Na die instellingen ging het afspelen naar tevredenheid.
Als ik internet werkt het scrollen niet zo slecht als het voorbeeld hierboven met de Touch dual,
het werkt zeker beter met de TC.
Ik ben wel gewent dat video opname/afspelen met de camera slecht werkt.
Neem ik mijn fototoestel wel voor.
Als ik lees dat mbv de juiste drivers het veel soepeler zou moeten lopen voel je je wel bedonderd.
Maken ze een device met van alles erop en eraan en dan doen ze zoiets, zeer slecht.
Zeker in de tijd met zo'n iPhone, ze zouden veel meer klanten eraan over houden als bijv zo'n TC
perfect zou draaien.
Het is toch een multimedia apparaat, GSM, Internet, GPS, Music player, Video player, wat wil je nog meer alles erop en eraan. Ik hoop dat als HTC niet met update komt dat ze bij de XDA-developers er iets op vinden.
Wat ik wel doe is kijken wat er te tweaken valt, het systeem wordt er vlotter op door diverse standaard instellingen aan te passen. Via de XDA-site veel te vinden.
Ondanks die drivers zou ik toch de TC opnieuw kopen.
(Ik hoop wel dat er nog een keer drivers komen, zoniet jammer.)
[ Voor 11% gewijzigd door janegsm op 24-01-2008 09:11 ]
En mijn Cruise zit er tussenin. Zeker niet zo dramatisch als de TyTN II, maar ook weer niet zo soepel als de Vario... In elk geval: niet storend, het was me geenszins opgevallen.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:30:
http://www.youtube.com/watch?v=zIJWAu6IRe4
hier met tomtom vergelijking..
de oude tmobile vario loopt veel soepeler op beeld dan de tytn||
Wat betreft video-playback en andere 3D-toepassingen nog niet echt ervaring, daar ik m'n Cruise nog niet echt intensief gebruikt heb op dat vlak. Iemand ideetjes om dingen uit te testen?
Verwijderd
Er staan bij deze shop zoveel bestellingen dat de voorraad al op is, voor hij binnen is.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:54:
hij is leverbaar bij www.simshop.nl
ik ga hem nu bestellen daar
Deze bestellingen zorgen ervoor dat je pas in week 6 of 7 je toestel hebt.
Geduld dus.
Verwijderd
Iemand enig idee hoe ik dit kan instellen?
Probleemstelling is namelijk dat Tomtom een actieve GPS nodig heeft begrijp ik.
Nu probeer ik die GPS Viewer te installeren...maar dat is een HTML file:
HTC TyTN 2 (Kaiser) deel 5
Moet ik perse TomTom, Route 66, navigator 7 enz. gebruiken om mijn route naar huis te vinden?
Nee. Volg hieronder het stappenschema en je wordt (gratis) naar huis gebracht.
Download (Save as...) GPSViewer en installeer het
Graag reply, thanks!
Gewoon ingesteld onder Button 1 en no problemmo! draait gewoon
Verwijderd
mGPSCmd.exe
NoniGPSPlt.exe
QuickGPS
?
thx
Verwijderd
Hoe krijg ik de instellingen voor Orange voor elkaar, Internet etc, doen het niet via GPRS en zo?
Raar? Hoogstwaarschijnlijk zijn ze gewoon weer door de voorraad heen.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:43:
nu zijn ze plots niet meer in voorraad bij smartphones ...
raar !!!
Daar hadden ze er fysiek 18 op voorraad en gisteren en vandaag hebben ze weer een lading besteld.
Met een beetje geluk vrijdag/zaterdag al in huis. ;-)
Ik zie veel liever tips met betrekking tot het toestel, hands-on ervaringen van gebruikers en eventueel het een en ander over de "problemen" met betrekking tot het afspelen van video. Als ik, zoals ik al eerder zei, de filmpjes zie bij Mobile-review lijkt het allemaal best mee te vallen?
Excuus, ben alleen enthusiast en aangezien velen van ons dat ding ook snel willen hebben dacht ik hun zo te kunnen helpen.J0YR1D3R schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:03:
Zullen we het hele "ik heb hem daar en daar besteld" festijn even voor ons houden? Het topic wordt zo erg onoverzichtelijk en op een gegeven moment is het niet meer makkelijk terugzoeken naar écht nuttige dingen.
Ik zie veel liever tips met betrekking tot het toestel, hands-on ervaringen van gebruikers en eventueel het een en ander over de "problemen" met betrekking tot het afspelen van video. Als ik, zoals ik al eerder zei, de filmpjes zie bij Mobile-review lijkt het allemaal best mee te vallen?
Dit topic is gesloten.
![]()