Hoe zorg ik ervoor dat ik niet steeds meer mijn wireless key moet invullen als ik via wifi connect. Ik wil dat het een voorkeursnetwerk is. Dus als ik opera gebruikt dat ik niet moet zoeken naar me wifi en weer me code moet invullen!!!!!!! Dus hoe onthoud de n82 mijn wireless netwerk key, zodat ik hem niet meer moet intikken (me code is erg lang).
Verwijderd
Bij agenda staat mn telefoon vandaag op dinsdag 9 januari terwijl het woensdag 9 januari is. Iemand enig idee hoe dit is aan te passen? Niet erg fijn als er items in de agenda worden gezet..
Misschien controleren of 2008 staat ingesteld?Vögel schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:58:
Bij agenda staat mn telefoon vandaag op dinsdag 9 januari terwijl het woensdag 9 januari is. Iemand enig idee hoe dit is aan te passen? Niet erg fijn als er items in de agenda worden gezet..
Verwijderd
Heb even een vraag of het bij de N82 (of Nokia in het algemeen) een code op bijvoorbeeld je berichten kunt zetten, die je dan eerst moet invoeren alvorens je naar je inbox kunt?
Dit was ik gewend van mijn Samsung..
Heb al gezocht maar nog niets kunnen vinden..
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met kopen bij 2CALL? Ik wil hem daar halen maar ken deze webwinkel niet.
http://www.2call.nl/telefoons_detail.php?ID=638
Dat is zeker een vertrouwde winkel hoor!Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:28:
Heeft iemand ervaring met kopen bij 2CALL? Ik wil hem daar halen maar ken deze webwinkel niet.
Heb er ook wel eens een toestel (los) gekocht, en alles ging perfect.
Ze hebben de N82 op dit moment trouwens niet op voorraad zie ik...
Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me
Verwijderd
Hij stond idd nog op 2007...:)PacinoAllstars schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:07:
[...]
Misschien controleren of 2008 staat ingesteld?
Lol ja nadat ik het gepost had kwam ik er achter dat dit wel eens de stomste van het hele topic kon zijn
Ik heb een toestel nu een dag. Alles werkt prima en nog geen vastloper gehad. De multimediaknop is wel een paar keer per ongeluk ingedrukt. Hij lijkt op een erg onhandige plek te zitten idd maar ik ga er van uit dat dat een kwestie van gewenning is.
Om de halve Topic start van de N95 te kopiëren vind ook niet echt kunnen om zo de OP van dit topic aan te vullen, ik zal dit weekend wel nog de OP nog wat uitbreiden.
Vandaag heb ik eindelijk de N82 in het echt gezien en effe kort in handen gehad, ze hadden in de Media markt in Utrecht net vandaag de 2 eerste N82 binnen gekregen en lagen nog achter de balie.
Ik vind de kleur niet echt super, maar wit lijkt me ook niet alles dus denk dat toch dan maar zilver word. Voor dat naar MM was geweest was nog effe bij Phonehouse geweest en Vodafone shop daar hadden ze hem nog niet en wisten niet wanneer ze hem konden verwachten. Bij Vodafone zeiden ze zelfs dat geen eens wisten of ze de N82 wel gingen verkopen
Vanmiddag effe naar Vodafone gebeld omdat wel in de online shop stond maar niet bij verlengen gedeelte en ook wanneer ze hem verwachten. Ze zeiden dat nog geen datum wisten wanneer ze hem zouden krijgen van de leverancier, dus dat word toch nog effe wachten denk ik. Of toch misschien bij andere online shop bestellen maar dat is wat ingewikkelder en ik wil toch nog 2 weken wachten met aanschaf.
Vandaag heb ik eindelijk de N82 in het echt gezien en effe kort in handen gehad, ze hadden in de Media markt in Utrecht net vandaag de 2 eerste N82 binnen gekregen en lagen nog achter de balie.
Ik vind de kleur niet echt super, maar wit lijkt me ook niet alles dus denk dat toch dan maar zilver word. Voor dat naar MM was geweest was nog effe bij Phonehouse geweest en Vodafone shop daar hadden ze hem nog niet en wisten niet wanneer ze hem konden verwachten. Bij Vodafone zeiden ze zelfs dat geen eens wisten of ze de N82 wel gingen verkopen
Vanmiddag effe naar Vodafone gebeld omdat wel in de online shop stond maar niet bij verlengen gedeelte en ook wanneer ze hem verwachten. Ze zeiden dat nog geen datum wisten wanneer ze hem zouden krijgen van de leverancier, dus dat word toch nog effe wachten denk ik. Of toch misschien bij andere online shop bestellen maar dat is wat ingewikkelder en ik wil toch nog 2 weken wachten met aanschaf.
............................
Verwijderd
Herkenbaar Sander. Die knuppels bij Vodafone weten nooit van iets. Ook ik had kunnen verlengen bij Vodafone maar ik ben toch maar overgestapt naar Hi. Bij de belcompany heb ik m gekocht vandaag..Ergens anders ligt ie ook nog helemaal niet in de winkels..
Verwijderd
Hmm toch redelijk wat problemen al gehad met N82:
-Overzetten van gegevens uit Nokia 6230i lukt niet via Menu -> Tools -> Utilities -> Phone Switch. Loopt namelijk keer op keer vast op zgn. problemen met Bluetooth verbinding.
-Overzetten via Content Copier zorgt voor dubbele enties van contacten en andere problemen met data in de agenda. Overige gegevens als SMS kan ik niet eens overzetten
-Verschillende vastlopers gerelateerd aan geheugenkaart. Die blijkt echt bagger te zijn in mijn toestel. Heb 'em uiteindelijk zelfs extern geformateerd en originele content er terug op geplaatst. Nu doet 'ie het goed. Was al wel van plan een 8Gb kaart erin te gaan stoppen. Maar toch zonde en vooral irritant van zo'n duur toestel.
Positief verder over:
-Wifi (zou alleen willen kunnen instellen dat hij automatisch moet terugvallen op GPRS als voorkeurs WLAN's niet beschikbaar is/zijn.
-Camera + flits zijn gewoon èrg goed voor GSM
-De GPS van N82 heeft véél snellere fix dan mijn Garmin Nuvi 350 met Sirf III (zelfs rijdend èn achter warmtewerend glas)
-Snelheid van menu en software (zitten veel leuke slimmigheidjes in vind ik)
-Zoekfunctie dwars door alle SMSen, contacten, content, etc. heen
Jammer dat die NGage-funtie nog niet beschikbaar is. Ook slechte zaak dat ze wel goed integreren met WMP maar helemaal niet met iTunes. Waarom eigenlijk de rechterbovenknop gehotlinkt maar Nokia Maps? Kan dat ergens aangepast worden?
Google mail met IMAP werkt trouwens super en Google Mobile Maps icm met GPS ook.
Iemand een idee hoe ik mijn contacten kan editten in een externe tool (bij voorkeur geen Outlook)?
-Overzetten van gegevens uit Nokia 6230i lukt niet via Menu -> Tools -> Utilities -> Phone Switch. Loopt namelijk keer op keer vast op zgn. problemen met Bluetooth verbinding.
-Overzetten via Content Copier zorgt voor dubbele enties van contacten en andere problemen met data in de agenda. Overige gegevens als SMS kan ik niet eens overzetten
-Verschillende vastlopers gerelateerd aan geheugenkaart. Die blijkt echt bagger te zijn in mijn toestel. Heb 'em uiteindelijk zelfs extern geformateerd en originele content er terug op geplaatst. Nu doet 'ie het goed. Was al wel van plan een 8Gb kaart erin te gaan stoppen. Maar toch zonde en vooral irritant van zo'n duur toestel.
Positief verder over:
-Wifi (zou alleen willen kunnen instellen dat hij automatisch moet terugvallen op GPRS als voorkeurs WLAN's niet beschikbaar is/zijn.
-Camera + flits zijn gewoon èrg goed voor GSM
-De GPS van N82 heeft véél snellere fix dan mijn Garmin Nuvi 350 met Sirf III (zelfs rijdend èn achter warmtewerend glas)
-Snelheid van menu en software (zitten veel leuke slimmigheidjes in vind ik)
-Zoekfunctie dwars door alle SMSen, contacten, content, etc. heen
Jammer dat die NGage-funtie nog niet beschikbaar is. Ook slechte zaak dat ze wel goed integreren met WMP maar helemaal niet met iTunes. Waarom eigenlijk de rechterbovenknop gehotlinkt maar Nokia Maps? Kan dat ergens aangepast worden?
Google mail met IMAP werkt trouwens super en Google Mobile Maps icm met GPS ook.
Iemand een idee hoe ik mijn contacten kan editten in een externe tool (bij voorkeur geen Outlook)?
Ik was maandag bij de Vodafone winkel, de verkoper zei dat als ie op de site stond dat het dan nog 1 tot 2 weken kon duren voordat ie in de winkel ligt. Maar aangezien ik het ook allemaal wat duur vind ga ik denk ik voor de bestelmaar.nl T-Mobile actie (hier ook al eerder gepost): http://www.bestelmaar.nl/...tml?M5ABRelArt=tmobr200a4 + een SMS bundel, want smsen is niet goedkoop bij T-Mobile zag ik. Ik heb alleen totaal geen ervaring met T-Mobile, kwaliteit van netwerk e.d.
BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L
Goede zaak, nu 2x mijn abbo verlengd (met toestel) en 1x een toestel los besteld, nooit problemen gehad. Heb ik trouwens mijn N82 vandaanVerwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:28:
- Instellingen kun je zeker veranderen, Camera aanzetten --> Opties --> Afbeeldingskwaliteit instellendafz0r schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:13:
Khad wel enkele vraagjes:
- Valt er wat met de instellingen van de camera te prutsen? Nu zijn de foto's wat aan de korrelige kant, terwijl de sample fotos van anderen er beter uitzien imo
- Waar zit de gewone fm radio? Als ik radio pak witl hij blijkbaar wlan gebruiken
- Waarom heeft hij altijd wlan nodig als je de gps toepassing wilt starten?
Ik heb ook wel de SDkaart doet toestel crashen als je te lang fotos zit te browsen.
Gebruik wel de flits bij donkere omstandigheden, zonder flits worden foto's ook korreliger.
- Dat is de gewone radio, bij de eerste keer wil hij een verbinding met het internet maken om de radio zenders in te stellen (erg handig!), gewoon doorheen lopen, daarna krijg je die melding niet meer.
- Hij heeft een internet verbinding nodig voor A-GPS, waarschijnlijk heb je geen instellingen voor GPRS/UMTS in het toestel staan, daarom gebruikt het toestel de enige ingestelde verbinding, de WLAN.
[ Voor 58% gewijzigd door The Wizard op 09-01-2008 20:30 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
menu --> Connectiviteit --> Verb.beh. --> Beschk. WLAN --> Netwerk selecteren, linkerknop en op Toeg.pt definiëren.PacinoAllstars schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:30:
Hoe zorg ik ervoor dat ik niet steeds meer mijn wireless key moet invullen als ik via wifi connect. Ik wil dat het een voorkeursnetwerk is. Dus als ik opera gebruikt dat ik niet moet zoeken naar me wifi en weer me code moet invullen!!!!!!! Dus hoe onthoud de n82 mijn wireless netwerk key, zodat ik hem niet meer moet intikken (me code is erg lang).
Met Nokia PC Suite, zo heb ik mijn contacten ook ge-edit.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:20:
[ Voor 19% gewijzigd door The Wizard op 09-01-2008 20:25 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
jaja nokia heeft de downloadfunctie vandaag ook wat bijgewerkt.
een paar vage dingetjes maar het is toch iets.
nu nog wachten op de messenger
Ik heb er nu een 2-tal uurtjes meegespeeld, en toch al 2 vastlopers gehad. Beiden waren gerelateerd aan de SD kaart. Zo had ik even een mp3tje als beltoon genomen dat op SD kaart stond. Wanneer ik toen als test mezelf even opbelde (wauw ben ik populair
) bleef hij spontaan hangen.
Nu lees ik hierboven nog over problemen met de bijgeleverde SD kaart. Vind ik eerlijk gezegd toch onaanvaardbaar van Nokia...
Gelukkig is die 2GB toch te weinig en wilde ik er zowiezo een 8GB kaartje instoppen.
Nu lees ik hierboven nog over problemen met de bijgeleverde SD kaart. Vind ik eerlijk gezegd toch onaanvaardbaar van Nokia...
Gelukkig is die 2GB toch te weinig en wilde ik er zowiezo een 8GB kaartje instoppen.
De scherm draai functie doet het opeens niet meer. Staat wel op automatisch in de instellingen.....

Dit wil ik ook wel weten en of je ook een wachtwoord/pincode op Galerij kan zetten...Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:21:
Heb even een vraag of het bij de N82 (of Nokia in het algemeen) een code op bijvoorbeeld je berichten kunt zetten, die je dan eerst moet invoeren alvorens je naar je inbox kunt?
Verwijderd
TERUG BRENGEN: na 5 dagen in het bezit van de n82, ga ik hem toch terugbrengen naar Belcompany. Ondanks dat ik met concentratie redelijk uit de voeten kon met het toetsenbord, krijg ik echt een rsi hand van het drukken van de toetsen. Soms met me nagel, dan weer met mijn duim, vooral bij een normaal sms-je en na een drukke werkdag, wordt ik hier priegel van.
Vind het nummer 1 om een telefoon met 1 hand goed te kunnen sturen. En dat lukt mij niet met een te laag en te iel toestenbord.
Zelfde voor de D-pad. Bij spelletjes als Tetris wordt ik kriel van de D-pad, waar de rand te laag is, en je deze te moeilijk kan indrukken. Bij Asphalt 3 heb ik daar geen last van omdat je de D-pad éénzijdig en niet intensief gebruikt. De D-pad van mijn oude 6233 is wat dat betreft top.
Voor de rest zal ik het gebruiksgemak van de S60 missen evenals de geweldige camara en de fotoshower. Ook top vond ik de internet browser.
Sorry nokia, next time less styling en more user friendlyness.
Vind het nummer 1 om een telefoon met 1 hand goed te kunnen sturen. En dat lukt mij niet met een te laag en te iel toestenbord.
Zelfde voor de D-pad. Bij spelletjes als Tetris wordt ik kriel van de D-pad, waar de rand te laag is, en je deze te moeilijk kan indrukken. Bij Asphalt 3 heb ik daar geen last van omdat je de D-pad éénzijdig en niet intensief gebruikt. De D-pad van mijn oude 6233 is wat dat betreft top.
Voor de rest zal ik het gebruiksgemak van de S60 missen evenals de geweldige camara en de fotoshower. Ook top vond ik de internet browser.
Sorry nokia, next time less styling en more user friendlyness.
Zow daar heb ik volgens mij overheen gekeken. Die toestel prijs is echt laag! Die 19.95 per maand is dat nu de normale maandelijkse prijs of is daar die 5 euro korting al vanaf? Wel nadelig dat bij Relax niet sms en internet in je bundel zit zoals bij Flex.DeepShadow schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:55:
Ik was maandag bij de Vodafone winkel, de verkoper zei dat als ie op de site stond dat het dan nog 1 tot 2 weken kon duren voordat ie in de winkel ligt. Maar aangezien ik het ook allemaal wat duur vind ga ik denk ik voor de bestelmaar.nl T-Mobile actie (hier ook al eerder gepost): http://www.bestelmaar.nl/...tml?M5ABRelArt=tmobr200a4 + een SMS bundel, want smsen is niet goedkoop bij T-Mobile zag ik. Ik heb alleen totaal geen ervaring met T-Mobile, kwaliteit van netwerk e.d.
Ik zie het al normaal is het 25 euro per maand, zou ik persoonlijk toch naar een Flex abonnment gaan kijken.
[ Voor 14% gewijzigd door Xander84 op 09-01-2008 22:26 ]
Verwijderd
Even drukken op de link en je weet het.Xander84 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:10:
Die 19.95 per maand is dat nu de normale maandelijkse prijs of is daar die 5 euro korting al vanaf?
Belkosten p/mnd. 19,50
Beltegoed p/mnd 24,50
Ga 'm toch halen bij Belcompany icm Orange music 35.
Graties tv en 80 Eu bijleggen. Wel best zo.
Weet iemand of het nog een verschil maakt of je een 4, 6 of 8Gb kaart gebruikt?
Ik ervaar nu ook problemen met die meegeleverde SD kaart 
Als ik op die gallerij knop druk dan zie ik mijn laatst geschoten foto niet en dan staat er datum 30-08-07.....
Ook menu gaan erg langzaam en loopt steeds vast.
Ik had de N82 met die usb kabel gekoppeld maar toen ik klaar was heb ik die kabel uit me pc getrokken. Heb ik misschien verkeerd afgesloten?
Ik heb mijn N82 aan uit gezet maar geen succes. Als ik die kaart eruit haal dan werkt alles perfect maar dat is niet handig.
Iemand een oplossing?
Als ik op die gallerij knop druk dan zie ik mijn laatst geschoten foto niet en dan staat er datum 30-08-07.....
Ook menu gaan erg langzaam en loopt steeds vast.
Ik had de N82 met die usb kabel gekoppeld maar toen ik klaar was heb ik die kabel uit me pc getrokken. Heb ik misschien verkeerd afgesloten?
Ik heb mijn N82 aan uit gezet maar geen succes. Als ik die kaart eruit haal dan werkt alles perfect maar dat is niet handig.
Iemand een oplossing?
When the pink is snookered, Go for the brown
Verwijderd
In ieder geval een handige contact editor voor de N82 gevonden via de Nokia Beta Labs.
Na formateren van card via PC vanmiddag overigens geen vastlopers meer gehad terwijl ik nog net zo intensief met apparaat omga.
Aanpassen van o.a. frontpage-menu en rechtertoets blijkt wel te kunnen: >Instumenten >Instellingen >Algemeen >Persoonlijk >Stanndby modus > de 2e en 3e optie
Na formateren van card via PC vanmiddag overigens geen vastlopers meer gehad terwijl ik nog net zo intensief met apparaat omga.
Aanpassen van o.a. frontpage-menu en rechtertoets blijkt wel te kunnen: >Instumenten >Instellingen >Algemeen >Persoonlijk >Stanndby modus > de 2e en 3e optie
waarschijnlijk een domme vraag, maar ik vind het zo niet direct op het net... ik heb een loop als ringtone en deze is seamless op repeat, maar als ringtone zit er altijd zo een gap tussen.
Op men broer zen oudere symbian kon hij dat aanvinken bij de settings, maar hier dus niet.
Op men broer zen oudere symbian kon hij dat aanvinken bij de settings, maar hier dus niet.
Dat Relax abonnement + SMS 25 bundel is nagenoeg hetzelfde als een Vodafone 27,50 abonnement, en t kost evenveel per maand.Xander84 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:10:
[...]
Zow daar heb ik volgens mij overheen gekeken. Die toestel prijs is echt laag! Die 19.95 per maand is dat nu de normale maandelijkse prijs of is daar die 5 euro korting al vanaf? Wel nadelig dat bij Relax niet sms en internet in je bundel zit zoals bij Flex.
Ik zie het al normaal is het 25 euro per maand, zou ik persoonlijk toch naar een Flex abonnment gaan kijken.
Maar als ik de reacties zo lees ga ik de telefoon toch nog even goed bekijken in de winkel. Overigens heeft mijn Qtek 8310 ook een heel laag toetsenbord, in het begin dacht ik dat ik er nooit aan kon wennen, inmiddels kan ik me geen betere voorstellen
Verwijderd
Die schermdraaifunctie is alleen bij bepaalde toepassingen, of heb je daar ook op gelet.Achmedd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:42:
De scherm draai functie doet het opeens niet meer. Staat wel op automatisch in de instellingen.....![]()
![]()
[...]
Dit wil ik ook wel weten en of je ook een wachtwoord/pincode op Galerij kan zetten...
En iemand een idee mbt een code op berichten of galerij zetten?
weet iemand al of messenger beschikbaar wordt voor de n82??firefighter2 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:26:
jaja nokia heeft de downloadfunctie vandaag ook wat bijgewerkt.
Ik ben zelf ook overgestapt van de Qtek 8310 naar de N82( 3 dagen in bezit)..DeepShadow schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:10:
[...]
Dat Relax abonnement + SMS 25 bundel is nagenoeg hetzelfde als een Vodafone 27,50 abonnement, en t kost evenveel per maand.
Maar als ik de reacties zo lees ga ik de telefoon toch nog even goed bekijken in de winkel. Overigens heeft mijn Qtek 8310 ook een heel laag toetsenbord, in het begin dacht ik dat ik er nooit aan kon wennen, inmiddels kan ik me geen betere voorstellen
Wat een vooruitgang is de nokia zeg.. supersnel vergelegen met de Qtek( die was ik na 2 maand al spuugzat)
Mijn ervaring tot nog toe is dat symbian veel gerbuiksvriendelijk en makkelijker is om mee te werken dan windows mobile.
Voor mij geen Windowsmobile-gsm meer!!
En ik kan er ook BT-audio mee streamen naar mijn JVC-KD-BT1 autoradio.. Super!!!
♦
Gewoon in het Menu, dan moet ie het toch doen?Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:21:
[...]
Die schermdraaifunctie is alleen bij bepaalde toepassingen, of heb je daar ook op gelet.
En iemand een idee mbt een code op berichten of galerij zetten?
Ja bedankt het heeft bij geholpen idd de nokia kaart heb ik geformateerd in FAT32 in mijn pc en nu werkt mijn N82 weer perfect! Wel moet je een backup maken van je kaartje voordat je die kaart gaat formateren. Vergeet niet dat je ook ook verborgen bestanden meekopieert/back-up van maakt.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:58:
In ieder geval een handige contact editor voor de N82 gevonden via de Nokia Beta Labs.
Ik hoop nu wel dat dit nu is opgelost als ik weer mijn N82 aansluit via de USB kabel. Wat me opviel toen ik het kaartje in mijn pc deed gaf mijn PC gelijk al aan dat deze kaart nog niet geformateerd was.
In de N82 kan je de kaart ook formateren wat is daarmee het verschil nu ik heb via mij PC heb gedaan??
Ik ben sinds lange tijd nu overgestapt van SE naar Nokia, en ik moet zeggen, de N82? Superding!!
Alleen ik heb nog wat vragen over sommige dingen:
1 - Is er een mogelijkheid dat ik automatische toetsvergrendeling uit kan zetten? Zo ja, hoe?
2 - Mijn tel loopt soms ook wat te hakkelen, en zoals ik hierboven las is dat waarschijnlijk te verhelpen door het SDkaartje even te formateren. Maar hoe krijg ik m weer precies zoals bij aankoop? (dus incl. Nokiamaps erop)
3 - Op het today-screen staan snelkoppelingen en nog een klein lijstje met apps. In mijn geval (waarschijnlijk is het normaal) staat er een zoekfunctie, kalenderfunctie en WLANfunctie. Is er een mogelijkheid dat ik opties er bij zet / weghaal?
Verder ben ik gister erg lang bezig geweest met het overzetten van mijn contactpersonen van mijn SE naar mijn Nokia, maar het is gelukt!! Als er anderen zijn die hier ook problemen mee hebben roep het maar, dan leg ik het later in dit topic nog even uit.
Alleen ik heb nog wat vragen over sommige dingen:
1 - Is er een mogelijkheid dat ik automatische toetsvergrendeling uit kan zetten? Zo ja, hoe?
2 - Mijn tel loopt soms ook wat te hakkelen, en zoals ik hierboven las is dat waarschijnlijk te verhelpen door het SDkaartje even te formateren. Maar hoe krijg ik m weer precies zoals bij aankoop? (dus incl. Nokiamaps erop)
3 - Op het today-screen staan snelkoppelingen en nog een klein lijstje met apps. In mijn geval (waarschijnlijk is het normaal) staat er een zoekfunctie, kalenderfunctie en WLANfunctie. Is er een mogelijkheid dat ik opties er bij zet / weghaal?
Verder ben ik gister erg lang bezig geweest met het overzetten van mijn contactpersonen van mijn SE naar mijn Nokia, maar het is gelukt!! Als er anderen zijn die hier ook problemen mee hebben roep het maar, dan leg ik het later in dit topic nog even uit.
op dit moment nog geen screen protectors specifiek voor de n82 op voorraad. Ik heb wel nog eentje liggen van de htc touch, hieruit een rechthoekje snijden van 5.1 op 3.9, is dat een goed idee of kan ik men scherm ermee beschadigen?
Verwijderd
Ja klopt, in het menu kan ook, bij mij werkt dat iig goed..Achmedd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:39:
[...]
Gewoon in het Menu, dan moet ie het toch doen?
Ik heb een 8 gig kaartje bestelt, maar ik vraag me af als ik hem binnen heb hoe ik het beste alles op die nieuwe kaart kan overzetten?
Ik heb bijvoorbeeld diverse applicaties geïnstalleerd. Kan ik klakkeloos alles kopieren van mijn standaard kaart naar mijn computer en het vervolgens terug kopiëren naar die 8 gig kaart d.m.v. de card reader?
Ik heb bijvoorbeeld diverse applicaties geïnstalleerd. Kan ik klakkeloos alles kopieren van mijn standaard kaart naar mijn computer en het vervolgens terug kopiëren naar die 8 gig kaart d.m.v. de card reader?
Nokia PC suite bevat ook een hele goede contact editor, deze is naar mijn idee uitgebreider en gebruiksvriendelijker dan pcphone (je kunt de contacten ook op de pc opslaan, kwestie van alle contacten selecteren en naar een mapje op de computer slepen). Verder heeft het heel uitgebreide backup mogelijkheden en synchronisatie mogelijkheden (zo kun je naast je agenda/taken/noties synchroniseren ook automatisch je foto's en video's van je telefoon afhalen en op een map op je computer laten zetten elke keer als je je telefoon met de pc verbindt.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:58:
Die van mij is ondertussen een dag of 3 in bezit. Kon een klein verrukt "och" niet onderdrukken bij het openen van de doos. Mooi toestel was mijn eerste reactie. Goed, ik had zo'n superdunne i-mate SPL WM5 toestel, dus deze N82 lijkt dan al gauw een stuk groter. Hoe dan ook, op mij komt ie niet goedkoop over. Een stukje lichter dan ik had verwacht (qua gewicht dus). Bediening is prima en sneller dan mijn SPL.
Ik maak dus de grote oversteek van Windows naar Symbian en heb de afgelopen avonden de nodige uren gestoken in het vinden van de tools die ik wil gebruiken. Grotendeels is hierin voorzien. Symbian heeft een paar tekortkomingen t.o.v. Windows, zoals het niet door Nokia beschikbaar stellen van API's waardoor een vervangende agenda (Papyrus) altijd als apart programma moet worden geopend. In WM kan deze worden ingesteld als default agenda. Ook profielen is in Symbian zeer beperkt. Hiervoor heb ik nog niet helemaal de goede tool gevonden. Voor de rest is het denk ik voornamelijk wennen, het werkt net ff anders allemaal.
Standaard is de N82 volgeladen met tools en software. Bijna alles is wel in te stellen of aan te passen (denk aan het automatisch versturen van een SMS bij wegdrukken van een gesprek... schitterend). Bluetooth verbinding met Nokia PC Suite en synchroniseren van mijn agenda (vanaf
2002) en ca. 300 contacten gaat vlekkeloos en razendsnel. Hier kan MS met Windows Mobile Device Center nog een puntje aan zuigen.
Gespeeld met Nokia Maps en niet (he-le-maal niet) van onder de indruk. Google Maps werkt supersnel met de interne GPS. Deze heeft idd razendsnel een fix, ook binnenshuis of in de auto met warmtewerende voorruit. Heb de nauwkeurigheid nog niet goed getest overigens.
TomTom Nav6 erop gezet, ik heb toch nog een externe muis in het dak van mijn auto zitten en daarin navigeer ik het meeste. Vandaag alleen gedraaid en lijkt goed te werken, maar ik moet er nog een beetje meer mee testen.
Gesprekskwaliteit is uitstekend (in ieder geval tov van mijn i-mate). Volume ruim voldoende en kon in de gesprekken die ik heb gevoerd erg hard). Speakers zijn wel aardig. Leuk hoor stereo, maar voor mij (nog) geen toegevoegde waarde.
Nu nog op zoek naar een profielenprogramma dat er o.a. ook voor kan zorgen dat de screensaver niet actief wordt bij laden, of bij specifieke profielen.
Tot nu toe 2x een vastloper gehad. Ik moet zeggen dat ik het toestel wel zwaar aan het belasten was, maar ik hou het wel even in de gaten. Daarnaast 2x een verbroken verbinding door netwerkproblemen, althans dat was de melding van het toestel. Dat bevreemdt mij omdat dat in één dag net zo vaak was als ik in heel 2007 heb gehad.
Als laatste vraag ik mij af of de D-pad een zwakke schakel is. Dit onderdeel komt me niet als het meest solide deel van het toestel over.
Al met al zeker een toestel waar ik blij en tevreden mee ben. Hij moet nog even groeien zeg maar, maar aangenaam verrast door de kwaliteit, uiterlijk en mogelijkheden ben ik zeker.
To be continued....
Ik maak dus de grote oversteek van Windows naar Symbian en heb de afgelopen avonden de nodige uren gestoken in het vinden van de tools die ik wil gebruiken. Grotendeels is hierin voorzien. Symbian heeft een paar tekortkomingen t.o.v. Windows, zoals het niet door Nokia beschikbaar stellen van API's waardoor een vervangende agenda (Papyrus) altijd als apart programma moet worden geopend. In WM kan deze worden ingesteld als default agenda. Ook profielen is in Symbian zeer beperkt. Hiervoor heb ik nog niet helemaal de goede tool gevonden. Voor de rest is het denk ik voornamelijk wennen, het werkt net ff anders allemaal.
Standaard is de N82 volgeladen met tools en software. Bijna alles is wel in te stellen of aan te passen (denk aan het automatisch versturen van een SMS bij wegdrukken van een gesprek... schitterend). Bluetooth verbinding met Nokia PC Suite en synchroniseren van mijn agenda (vanaf
2002) en ca. 300 contacten gaat vlekkeloos en razendsnel. Hier kan MS met Windows Mobile Device Center nog een puntje aan zuigen.
Gespeeld met Nokia Maps en niet (he-le-maal niet) van onder de indruk. Google Maps werkt supersnel met de interne GPS. Deze heeft idd razendsnel een fix, ook binnenshuis of in de auto met warmtewerende voorruit. Heb de nauwkeurigheid nog niet goed getest overigens.
TomTom Nav6 erop gezet, ik heb toch nog een externe muis in het dak van mijn auto zitten en daarin navigeer ik het meeste. Vandaag alleen gedraaid en lijkt goed te werken, maar ik moet er nog een beetje meer mee testen.
Gesprekskwaliteit is uitstekend (in ieder geval tov van mijn i-mate). Volume ruim voldoende en kon in de gesprekken die ik heb gevoerd erg hard). Speakers zijn wel aardig. Leuk hoor stereo, maar voor mij (nog) geen toegevoegde waarde.
Nu nog op zoek naar een profielenprogramma dat er o.a. ook voor kan zorgen dat de screensaver niet actief wordt bij laden, of bij specifieke profielen.
Tot nu toe 2x een vastloper gehad. Ik moet zeggen dat ik het toestel wel zwaar aan het belasten was, maar ik hou het wel even in de gaten. Daarnaast 2x een verbroken verbinding door netwerkproblemen, althans dat was de melding van het toestel. Dat bevreemdt mij omdat dat in één dag net zo vaak was als ik in heel 2007 heb gehad.
Als laatste vraag ik mij af of de D-pad een zwakke schakel is. Dit onderdeel komt me niet als het meest solide deel van het toestel over.
Al met al zeker een toestel waar ik blij en tevreden mee ben. Hij moet nog even groeien zeg maar, maar aangenaam verrast door de kwaliteit, uiterlijk en mogelijkheden ben ik zeker.
To be continued....
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
iemand enig idee hoe ik de agenda kan synchroniseren.
ik heb geen outlook.
wel office 2007 en vista.
google agenda geprobeert icm goosynch maar dat werkt hier ook nog niet goed.
alleen de afspraken die ik maak op de telefoon worden toegevoegd aan de internet agenda.
andersom niet en daar wil ik het juist graag voor gebruiken.
alle instellingen al uitgeprobeerd maar geen oplossing voor dit euvel kunnen vinden.
iemand een idee???
ik heb geen outlook.
alleen de afspraken die ik maak op de telefoon worden toegevoegd aan de internet agenda.
alle instellingen al uitgeprobeerd maar geen oplossing voor dit euvel kunnen vinden.
iemand een idee???
Ik had last van mijn WLAN op mijn N82 telkens als ik thuis kwam of ik had de N82 aangezet en ik wou ff internetten op mijn N82 via WLAN dan kreeg ik de melding geen reactie van de Gateway.
Nu las ik in de startpost van de N95 dat je dit eenvoudig kan oplossen door de in je router de N82 een vast ip te geven dit moet je ook instellen in de N82. Lees meer in de startpost van de N95.
Ook las ik daar als je in het beginscherm 2 sec de # inhoudt dan wisselt de N82 van normaal naar stil
Krijg iemand Emtube aan de praat? Ik kan mijn niet mijn vaste toegangspunt selecteren? Bij andere programma zoals Nokia Maps , Nokia Sporttracker kan dit wel.
Nu las ik in de startpost van de N95 dat je dit eenvoudig kan oplossen door de in je router de N82 een vast ip te geven dit moet je ook instellen in de N82. Lees meer in de startpost van de N95.
Ook las ik daar als je in het beginscherm 2 sec de # inhoudt dan wisselt de N82 van normaal naar stil
Krijg iemand Emtube aan de praat? Ik kan mijn niet mijn vaste toegangspunt selecteren? Bij andere programma zoals Nokia Maps , Nokia Sporttracker kan dit wel.
weet iemand ook of je bij het switchen met # het profiel algemeen kunt vervangen door bijvoorbeeld vergadering??Cruzer schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:34:
Ik had last van mijn WLAN op mijn N82 telkens als ik thuis kwam of ik had de N82 aangezet en ik wou ff internetten op mijn N82 via WLAN dan kreeg ik de melding geen reactie van de Gateway.
Verwijderd
Ik krijg WLAN niet aan de praat, moeten hier nog dingen specifiek voor worden ingesteld. Heb nu het thuisnetwerk hier gekozen waarbij ik ook WEP in moet voeren. Dacht dat ik hier pas een stappenplan had gelezen om het goed in te stellen maar kan het niet meer vinden..
Ik heb office 2007 waar gewoon outlook bij / in zitfirefighter2 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:27:
iemand enig idee hoe ik de agenda kan synchroniseren.
ik heb geen outlook.
iemand een idee???

Ik gebruik daar ook nog mail2web bij.
Is een gratis exchange server waarbij je je agenda, mail en contacten kunt bij houden en online synchroniseren met je Nokia.
Ook kun je je mail laten doorsturen naar je mail2web account.
Je hebt dan wel het programma "mail for exchange" nodig die te downloaden is via je Nokia (menu - downloads)
Ook handig is een databundeltje, anders gaat vele euries kosten
Ik heb me voorgenomen om eeuwig te leven, tot nu toe gaat dat goed.
Ik heb vandaag mijn n82 geruild bij belcompany.Ik vond de krakende behuizing echt super storend en ben blij dat het zonder problemen mogelijk was.Nu ben ik ook erg tevreden over de kwaliteit en het toestel zelf.Het heeft zoveel functies die ik van mijn oude SE niet gewend was.En zelf dat was een super telefoon.
Nu nog een vraagje over de toetsenblokkering.Waar kan ik dat instellen.Ik vind dat die relatief snel aan gaat.
Nu nog een vraagje over de toetsenblokkering.Waar kan ik dat instellen.Ik vind dat die relatief snel aan gaat.
Menu - instellingen - beveiligingen - telefoon en sim-kaart.
Had je natuurlijk ook zelf kunnen vinden
.
Had je natuurlijk ook zelf kunnen vinden

Ik heb me voorgenomen om eeuwig te leven, tot nu toe gaat dat goed.
Dank je.Ik moet me eerst nog terchtvinden in symbian.Had al overal gekeken maar blijkbaar niet gevonden.Maar vind je je laatste reactie niet een beetje overdreven?Ghia schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 01:08:
Menu - instellingen - beveiligingen - telefoon en sim-kaart.
Had je natuurlijk ook zelf kunnen vinden.
mischien is deze vraag al vaker gesteld, maar heb weinig tijd om dit forum te lezen.
maar kan je hierop ook word, exel, powerpiont ook bewerken, want ik zie alleen maar
dat het een viewer is.
dit zou ik graag willen weten.
maar kan je hierop ook word, exel, powerpiont ook bewerken, want ik zie alleen maar
dat het een viewer is.
iets dat me net opviel....
wanneer ik bel met men vriendin op haar motoralla razr v3, dan versta ik haar zeer slecht. Heel veel lage tonen (meer een bas gezoem) en wienig stem.
Met men vorige telefoon was dat niet en ik heb het enkel bij men vriendin, nog iemand die dit gemerkt heeft?
wanneer ik bel met men vriendin op haar motoralla razr v3, dan versta ik haar zeer slecht. Heel veel lage tonen (meer een bas gezoem) en wienig stem.
Met men vorige telefoon was dat niet en ik heb het enkel bij men vriendin, nog iemand die dit gemerkt heeft?
Net even het volgende uitgerekend voor mensen die Vodafone hebben, waarschijnlijk is een Sim Only verlenging in combinatie met los toestel goedkoper dan een verlenging met toestel. Dit zou volgens bestelmaar.nl een 2-jarige verlenging van een 22,50 abonnement kosten:
370 (telefoon) + 439,60 (2 jarig abonnement, incl 8 maanden korting) = 809,60
Stel dat je voor Sim Only kiest, dan betaal je in 2 jaar 270 euro (11,25 per maand). Met een los toestel van bestelmaar.nl komt je totaaal op 726 euro.
Edit:
Overigens is een nieuw abo altijd nog goedkoper: 439,60 + 185 (N82 op vodafone site) = 624,60
Edit: rekenfoutje ontdekt ;p
370 (telefoon) + 439,60 (2 jarig abonnement, incl 8 maanden korting) = 809,60
Stel dat je voor Sim Only kiest, dan betaal je in 2 jaar 270 euro (11,25 per maand). Met een los toestel van bestelmaar.nl komt je totaaal op 726 euro.
Edit:
Overigens is een nieuw abo altijd nog goedkoper: 439,60 + 185 (N82 op vodafone site) = 624,60
Edit: rekenfoutje ontdekt ;p
[ Voor 22% gewijzigd door MrHill op 11-01-2008 17:49 ]
Dit zijn toch gewoon zaken die ook in de handleiding staan, en je dus zelf had kunnen vinden?Noreia schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 01:27:
[...]
Dank je.Ik moet me eerst nog terchtvinden in symbian.Had al overal gekeken maar blijkbaar niet gevonden.Maar vind je je laatste reactie niet een beetje overdreven?
Nee, je kunt alleen bekijken. Je kunt wel een betaalde versie kopen, dan kun je hem wél aanpassen.kraakie7 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:47:
mischien is deze vraag al vaker gesteld, maar heb weinig tijd om dit forum te lezen.
dat het een viewer is.
Zie ook:
http://www.pocketinfo.nl/.../quickoffice-premier.html
http://www.quickoffice.com/
Hoi!
Verwijderd
gsmbestellen heeft zilveren versie binnen, kunnen ze maandag bezorgen.. maarrrrr er zit dan geen geheugenkaart bij. om die reden heb ik mn bestelling gecancelled.
Heb mijn telefoon al een week via rose van ebay verstuurd d.m.v. fedex en vooralsnog geen brief op de mat over invoerrechten, dus ben benieuwd.
Weet iemand waar de n82 standaard pdf files opslaat?
Weet iemand waar de n82 standaard pdf files opslaat?
Hmm bij mij 't zelfde, ze zeiden alleen niks van de geheugenkaart... ben eens benieuwdVerwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:43:
gsmbestellen heeft zilveren versie binnen, kunnen ze maandag bezorgen.. maarrrrr er zit dan geen geheugenkaart bij. om die reden heb ik mn bestelling gecancelled.
Nouja, maandag zullen we 't weten
Er zit bij de light versie wel een 2gb geheugenkaart bij Ik heb mijn order ook geannuleerd, vanwege een goede aanbieding bij de belcompany. Bij gsmbestellen had ik tot as vrijdag moeten wachten.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:43:
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Bij bestelmaar.nl is hij 456 euro maar weet iemand of hij daar op voorraad is want ze reageren niet op mijn emails. Tevens vroeg ik me af of de mensen die hem daar al besteld hebben het toestel al binnen hebben gekregen.
Woow! ZIEK man.
Super goedkoop ineens.
Inlcusief FLEX25, (1jaar) kost hij maar 199 euro!!
Er zijn inderdaad al wat mensen die heb daar besteld hebben, hebben deze al meer info ontvangen..??
PS: Ik had ze ook gemaild, en gister wel een mailtje terug gehad:
Geachte heer / mevrouw,
Bedankt voor uw email en uw interesse in ons aanbod!
De Nokia N82 Light Titanium (2 GB) is goed leverbaar echter de Nokia N82 White
(2 GB)is pas leverbaar vanaf week 4. Het T-mobile abonnement is alleen met 24
maanden 5,= korting per maand en niet nog eens ook 50% korting op het
abonnement. Ik vermoed dat dit per abuis niet correct op onze site heeft
gestaan maar dit is reeds aangepast.
Met vriendelijke groet,
Nicolette Kamminga
Super goedkoop ineens.
Inlcusief FLEX25, (1jaar) kost hij maar 199 euro!!
Er zijn inderdaad al wat mensen die heb daar besteld hebben, hebben deze al meer info ontvangen..??
PS: Ik had ze ook gemaild, en gister wel een mailtje terug gehad:
Geachte heer / mevrouw,
Bedankt voor uw email en uw interesse in ons aanbod!
De Nokia N82 Light Titanium (2 GB) is goed leverbaar echter de Nokia N82 White
(2 GB)is pas leverbaar vanaf week 4. Het T-mobile abonnement is alleen met 24
maanden 5,= korting per maand en niet nog eens ook 50% korting op het
abonnement. Ik vermoed dat dit per abuis niet correct op onze site heeft
gestaan maar dit is reeds aangepast.
Met vriendelijke groet,
Nicolette Kamminga
Verwijderd
'3 months navigation and local maps on a 2 GB memory card.'
Hieruit heb ik opgemaakt dat je 3 maanden lang gratis gebruik kan maken van navigatie. Als ik nu echter een navigatie wil starten moet ik er voor gaan betalen. Kan iemand mij vertellen hoe dit precies zit?
Hieruit heb ik opgemaakt dat je 3 maanden lang gratis gebruik kan maken van navigatie. Als ik nu echter een navigatie wil starten moet ik er voor gaan betalen. Kan iemand mij vertellen hoe dit precies zit?
Bestelmaar.nl is inderdaad goedkoop! Heeft iemand ervaringen met deze shop. Ik had net even gegoogled en toen kreeg ik een pagina met een flink aantal negatieve berichten
Ik heb dit programmatje ged/l is echt geweldig!! Internet radiozenders uit de hele wereld zonder gebruik van de headset.
http://europe.nokia.com/A4668051
Via WLAN heb ik internetradio in een straal van 100 meter rondom mijn router. Uiterraard werkt het ook via UMTS, GPRS en via hotspots!!
Je kan ook radiozenders zelf toevoegen.
http://europe.nokia.com/A4668051
Via WLAN heb ik internetradio in een straal van 100 meter rondom mijn router. Uiterraard werkt het ook via UMTS, GPRS en via hotspots!!
Je kan ook radiozenders zelf toevoegen.
Verwijderd
Heb mijn n82 wegens irritaties rondom het kleine toetsenbord en de te verzonken D-pad teruggebracht.
Wilde effe doorgeven dat Belcompany na 6 dagen mijn telefoon zonder morren hadden teruggenomen en het geld 579 EUR hebben teruggestoort op mijn rekening. Een zogenaamde 14 dagen proberen, niet goed geld terug garantie.Dit voor diegene die niet helemaal zeker zijn of het toestel past bij hun. Top service Belcompany!
Wilde effe doorgeven dat Belcompany na 6 dagen mijn telefoon zonder morren hadden teruggenomen en het geld 579 EUR hebben teruggestoort op mijn rekening. Een zogenaamde 14 dagen proberen, niet goed geld terug garantie.Dit voor diegene die niet helemaal zeker zijn of het toestel past bij hun. Top service Belcompany!
iemand al gevonden hoe je die shortcuts kan veranderen op de main screen? dus onder de rij iconen, met search, calendar en wlan scanning ?
heb trouwens een 4GBHC kingston (japan) erin zitten en werkt prima
heb trouwens een 4GBHC kingston (japan) erin zitten en werkt prima
Ik heb gisteren met ze gebeld. Ze krijgen ze begin komende week binnen. Verwachting was dat ik 'm woensdag of donderdag zou krijgen.Lapoor schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:46:
[...]
Bij bestelmaar.nl is hij 456 euro maar weet iemand of hij daar op voorraad is want ze reageren niet op mijn emails. Tevens vroeg ik me af of de mensen die hem daar al besteld hebben het toestel al binnen hebben gekregen.
Verwijderd
Voor mij idemdito....geen reactie gehadvoor 1 week lang. Na 3x mailen dat er haast bij zat kreeg ik een heel algemeen mailtje dat ie op voorraad was, maar meer ook niets op mn andere vragen. Heb m nu bij 2 call besteld. Zou einde van aankomende week opgestuurd wordenLapoor schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:46:
[...]
Wat voor een aanbieding bij de Belcomapny was dat?pinokkia schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:42:
[...]
Er zit bij de light versie wel een 2gb geheugenkaart bij. Ik heb mijn order ook geannuleerd, vanwege een goede aanbieding bij de belcompany. Bij gsmbestellen had ik tot as vrijdag moeten wachten.
Bij Algebeld nu 466 en direct leverbaar. Ik twijfel nog of ik het hier ga bestellen of via Rose uit Singapore. Het prijsverschil is er nog wel, maar niet zo groot meer als toen het net uit was.
Ik heb em vandaag gekocht bij Belcompany, 2 jr Orange 25 en telefoon voor 140!
Eerste indruk van het toestel is zeer goed! Volgende week zal ik wat uitgebreider mn ervaringen posten.
Edit:
Weet iemand hoe je het radio-zenderoverzicht kan downloaden via WIFI ipv via GPRS?
Eerste indruk van het toestel is zeer goed! Volgende week zal ik wat uitgebreider mn ervaringen posten.
Edit:
Weet iemand hoe je het radio-zenderoverzicht kan downloaden via WIFI ipv via GPRS?
[ Voor 20% gewijzigd door MrHill op 12-01-2008 20:20 ]
Vraagjes voor de Symbian S60 kenners:
De N82 heeft de mogelijkheden om instellingen in te voeren voor VoIP. Betekent dat dat ik hierin instellingen kan toevoegen zonder dat ik daarvoor speciale clientsoftware moet installeren?
Beetje in het verlengde hiervan, geldt dat ook voor de Instant Messenger settings die in het menu van de N te vinden zijn? Stel ik voer hier een MSN server in......
De N82 heeft de mogelijkheden om instellingen in te voeren voor VoIP. Betekent dat dat ik hierin instellingen kan toevoegen zonder dat ik daarvoor speciale clientsoftware moet installeren?
Beetje in het verlengde hiervan, geldt dat ook voor de Instant Messenger settings die in het menu van de N te vinden zijn? Stel ik voer hier een MSN server in......
Ik heb ergens ingesteld dat het toestel eerst vraagt welke verbinding hij moet opbouwen. Hier kan ik dan m'n wireless kiezen. Nadeel is dat je je verbinding altijd eerst moet bevestigen (denk bijv. aan TomTom), maar thuis dan altijd WiFi kan kiezen. Weet zo even niet meer waar precies, ik denk bij verbindingen oidDeepShadow schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:15:
[...]
Edit:
[ Voor 40% gewijzigd door roma0803 op 12-01-2008 20:25 ]
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Dat dacht ik ook, maar WIFI staat er bij mij niet bij terwijl je t bij de webbrowser wel kan kiezenroma0803 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:22:
[...]
Ik heb ergens ingesteld dat het toestel eerst vraagt welke verbinding hij moet opbouwen. Hier kan ik dan m'n wireless kiezen. Nadeel is dat je je verbinding altijd eerst moet bevestigen (denk bijv. aan TomTom), maar thuis dan altijd WiFi kan kiezen. Weet zo even niet meer waar precies, ik denk bij verbindingen oid
Verwijderd
zoals ik zei, heb ik mn bestelling bij gsmbestellen gecancelled omdat er geen geheugenkaart bij zat. heb hem vanmiddag bij belcompany gekocht. ik weet dat mensen hier graag willen weten wat je nu kwijt bent voor zo'n toestel dus hierbij mijn info: ik heb mn relax 150 omgezet naar flex 30 voor 2 jaar en betaalde maar 80 euro bij. let wel goed op, ze zeiden eerst 170 euro, maar dat kwam omdat ze de pocket internet bundel er niet bij hadden gedaan. die levert dus extra korting op. en ja, er zit gewoon een 2gb geheugenkaartje bij.belcompany is volgens mij de voordeligste, bij t for telecom moest ik 300 neerleggen!
mini-review: toetsen moeten echt wel even wennen. fotos in aardedonker zijn toch ook gewoon te donker. navigatie navigeert beetje langzaam maar das met alle gps devices zo. nog een hoop uit te zoeken, maar volgens mij allemaal meer dan de moeite waard.
mini-review: toetsen moeten echt wel even wennen. fotos in aardedonker zijn toch ook gewoon te donker. navigatie navigeert beetje langzaam maar das met alle gps devices zo. nog een hoop uit te zoeken, maar volgens mij allemaal meer dan de moeite waard.
Ik heb een vraagje voor mensen die de N82 gebruiken icm een telfort surf & mail abonnement. Als ik het toestel opnieuw opstart en daarna direct wil internetten (via interne browser) lukt dat niet omdat de verbinding niet stabiel lijkt (linksbovenin 3G icoontje met onderbroken streepjes). Ik kan dan niet eens een telefoontje plegen. Om weer verbinding te krijgen ga ik dus naar instrumenten->instellingen->telefoon->netwerk. Hierin verander ik de netwerkmodus naar GSM (dus helaas alleen gprs verbinding) en via operatorselectie kies ik handmatig het KPN netwerk. Meestal werkt dit en kan ik weer internetten todat ik hem opnieuw opstart of het toestel zelf spontaan reboot.
Heeft iemand anders hier ook last van en zo ja, wat is hier de oplossing voor?
en kan je met een surf en mail abonnement het UMTS netwerk van Telfort (KPN) op of is het maximaal GPRS?
en kan je met een surf en mail abonnement het UMTS netwerk van Telfort (KPN) op of is het maximaal GPRS?
Ik heb het toestel nu een paar dagen en het bevalt me zeer goed. Werkt lekker snel en nog geen crashes of iets dergelijks meegemaakt. Verder voelt de telefoon lekker stevig aan en is niet te groot. Ook de knoppen zijn prima te bedienen hoewel ze er op het eerste gezicht wat klein uitzien.
Heb mijn KPN mobiel 25 abbo omgezet naar flexibel 22,50 + surf en mail totaal (ik moet wel bijna kpn nemen aangezien we in deze uithoek waar ik woon practisch geen ontvangst hebben met andere providers), beide momenteel met 25% korting voor het eerste jaar. Moest 114 bijleggen voor de telefoon bij T for Telecom.. Bij de primafoon kenden ze het toestel nog niet eens..
Conclusie tot nu toe:
edit: de telefoon werd netjes incl. 2gig kaartje geleverd.
Heb mijn KPN mobiel 25 abbo omgezet naar flexibel 22,50 + surf en mail totaal (ik moet wel bijna kpn nemen aangezien we in deze uithoek waar ik woon practisch geen ontvangst hebben met andere providers), beide momenteel met 25% korting voor het eerste jaar. Moest 114 bijleggen voor de telefoon bij T for Telecom.. Bij de primafoon kenden ze het toestel nog niet eens..

Conclusie tot nu toe:
edit: de telefoon werd netjes incl. 2gig kaartje geleverd.
[ Voor 4% gewijzigd door TMV op 13-01-2008 09:48 ]
Weet je zeker dat je een usim hebt? Oudere simkaarten kunnen nl. niet overweg met UMTS/HSDPA..lion schreef op zondag 13 januari 2008 @ 09:43:
Ik heb een vraagje voor mensen die de N82 gebruiken icm een telfort surf & mail abonnement. Als ik het toestel opnieuw opstart en daarna direct wil internetten (via interne browser) lukt dat niet omdat de verbinding niet stabiel lijkt (linksbovenin 3G icoontje met onderbroken streepjes). Ik kan dan niet eens een telefoontje plegen. Om weer verbinding te krijgen ga ik dus naar instrumenten->instellingen->telefoon->netwerk. Hierin verander ik de netwerkmodus naar GSM (dus helaas alleen gprs verbinding) en via operatorselectie kies ik handmatig het KPN netwerk. Meestal werkt dit en kan ik weer internetten todat ik hem opnieuw opstart of het toestel zelf spontaan reboot.
kan iemand me zeggen hoe het me de navigatie zit? is dat maar tijdelijk? kost het gratis? zit er stembegeleiding bij? bvd
Het is toch ongeveer het goedkoopste om een telefoon met abbo te nemen? zie dit rekenvoorbeeldje
bij www.bestelmaar.nl
bij vodafone €22,50 p.m kost hij €99,-- aanbieding eerste 8 maanden voor €9,95
8*€9,95 = €79,60
16*€22,50 = €360,--
opgeteld = €439,60 + €99,-- is €538,60 en dan heb je 150 bel minuten en 150 smsjes,
Zonder abbo tel. is €456,-- + 2 jarig simonly vodafone €8,95(250 bel min + 75 sms) (24*€8,95=214,80) = €670,80
€670,80 - €538,60 = €132,20 prijsverschil. hebben jullie ergens nog wat goedkopers gezien please tell me
!
bij www.bestelmaar.nl
8*€9,95 = €79,60
16*€22,50 = €360,--
opgeteld = €439,60 + €99,-- is €538,60 en dan heb je 150 bel minuten en 150 smsjes,
Zonder abbo tel. is €456,-- + 2 jarig simonly vodafone €8,95(250 bel min + 75 sms) (24*€8,95=214,80) = €670,80
€670,80 - €538,60 = €132,20 prijsverschil. hebben jullie ergens nog wat goedkopers gezien please tell me
Verwijderd
Als je bij vodafone zo'n zorgeloos internet blox erbij neemt dan krijg je toestelkorting. Zijn er dan andere voorwaarden, dat je bijv. de blox voor je hele contractduur moet houden? Of kan je 'm na één maand al weer opzeggen?
Zo ja, dan bestel ik 'm direct!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 12:22 ]
Het is stembegeleiding navigatie is 3 maanden gratis. Daarna werkt het pas bij betaling.Strandbal77 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:38:
kan iemand me zeggen hoe het me de navigatie zit? is dat maar tijdelijk? kost het gratis? zit er stembegeleiding bij? bvd
Verder is de normale navigatie gratis. Je kan kaarten van heel de wereld gratis d/l via je pc met Nokia Maps te vinden op nokia.com europe. Deze kaarten worden dan op je geheugenkaart geinstalleerd.
Maar hoe weten ze dan waar je bent op de kaart? dat zal toch niet gratis blijven? die gps verbinding.Cruzer schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:05:
[...]
Het is stembegeleiding navigatie is 3 maanden gratis. Daarna werkt het pas bij betaling.
Verder is de normale navigatie gratis. Je kan kaarten van heel de wereld gratis d/l via je pc met Nokia Maps te vinden op nokia.com europe. Deze kaarten worden dan op je geheugenkaart geinstalleerd.
nee, die blox kan je dan niet opzeggen...Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:22:
Als je bij vodafone zo'n zorgeloos internet blox erbij neemt dan krijg je toestelkorting. Zijn er dan andere voorwaarden, dat je bijv. de blox voor je hele contractduur moet houden? Of kan je 'm na één maand al weer opzeggen?
Bij bestelmaar heb ik ook een goede aanbieding gezien:
FLEX 25 (1JAAR) = 300 EURO + 199 toestel = 499.
Er was iemand die bij bestelmaar had besteld...
Al meer info gekregen? Zijn er andere men ervaringen met die winkel...?
firefighter2 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:50:
[...]
weet iemand al of messenger beschikbaar wordt voor de n82??
Antwoorden op beide vragen zijn te vinden in de starpost van het N95 topic.roma0803 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:22:
Vraagjes voor de Symbian S60 kenners:
Beetje in het verlengde hiervan, geldt dat ook voor de Instant Messenger settings die in het menu van de N te vinden zijn? Stel ik voer hier een MSN server in....
Windows Live Messenger kun je ergens anders downloaden voor de tijd dat Nokia hem zelf niet via Downloaden! aanbiedt en er staat een voorbeeld van hoe je de ingebouwde SIP client kunt instellen.
GPS verbinding los op de kaart is altijd gratis. Alleen de functie stembegeleiding moet je voor betalen na 3maanden. Ik heb de mijne nog niet geactiveerd, de 3 maanden gaan pas aan als je het op accepteren druk bij stembegeleiding.walletje-w schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:08:
[...]
Maar hoe weten ze dan waar je bent op de kaart? dat zal toch niet gratis blijven? die gps verbinding.
Dus items zoeken op de kaart en route berekenen mbv GPS is gewoon gratis alleen stembegeleiding van je GPS-route niet.
Dit was ook het abonnement waar ik bij uitgekomen was, zover ik heb kunnen zien is deze momenteel het goedkoopste. Denk er wel aan dat je nog 12,95 aan verzend kosten moet betalen. Ik vraag me alleen af of bestelmaar.nl wel zo relax is, heb op internet gelezen dat mensen veel problemen hadden met deze webwinkel (http://www.telecomvergelijker.nl/shop/94/survey/, wat op valt is dat helemaal in het begin er geen problemen waren, maar juist de laatste tijd. waarschijnlijk overgenomen of zo).walletje-w schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:17:
Het is toch ongeveer het goedkoopste om een telefoon met abbo te nemen? zie dit rekenvoorbeeldje
bij www.bestelmaar.nl
8*€9,95 = €79,60
16*€22,50 = €360,--
€670,80 - €538,60 = €132,20 prijsverschil. hebben jullie ergens nog wat goedkopers gezien please tell me!
Bovendien zijn ze ontzettend traag met het beantwoorden van mail. Ik heb nu twee keer gemaild met wat simpele vraagjes maar het duurt echt ruim een week voordat je antwoord krijgt.
[ Voor 7% gewijzigd door Xander84 op 13-01-2008 14:31 ]
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen hoe je met de nieuwe pc suite van de n82 (bijgeleverde cd) adressen simpel van een map op de pc naar het minisd-kaartje van de gsm kan kopieren? Als ik op sync druk kom ik in een menu waar ik outlook moet kiezen. Deze adressen wil ik niet. Ik heb ze los in een map staan...
Verwijderd
hmm hoe zeker ben ik er van dat ik echt niet betaal als ik stembegeleiding activeer? en wordt het daarna stilzwijgend verlengd? vind er nergens info over..Cruzer schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:46:
[...]
GPS verbinding los op de kaart is altijd gratis. Alleen de functie stembegeleiding moet je voor betalen na 3maanden. Ik heb de mijne nog niet geactiveerd, de 3 maanden gaan pas aan als je het op accepteren druk bij stembegeleiding.
Dus items zoeken op de kaart en route berekenen mbv GPS is gewoon gratis alleen stembegeleiding van je GPS-route niet.
Verwijderd
Hallo allemaal, bij deze geef ik een link naar een pagina om Windows live messenger op je Nokia N82 te zetten: http://www.endera.eu/sis/ Lees de pagina goed door, en je hebt binnen een paar minuten msn met je N82 !!!!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 18:09 ]
Ik heb dezelfde aankoop combinatie..Ik was afgelopen dinsdag echter 169 euro voor het toestel kwijt??DeepShadow schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:15:
Ik heb em vandaag gekocht bij Belcompany, 2 jr Orange 25 en telefoon voor 140!
Edit:
♦
Kan kloppendrdolittle schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:42:
[...]
Ik heb dezelfde aankoop combinatie..Ik was afgelopen dinsdag echter 169 euro voor het toestel kwijt??
De prijs was vorige week (en daarvoor) namelijk 579.99. Maar sinds een paar dagen 549.99.
Hij is trouwens overal zo'n 50 euro goedkoper geworden! Goedkoopste is bestelmaar.nl.
Maar is die ook vertrouwd..?
Ik kan het woordenboek niet vinden, of ben gewoon blind.....
Iemand?
En iemand al een programmatje gevonden om Galerij/Berichten te beveiligen ?

Iemand?
En iemand al een programmatje gevonden om Galerij/Berichten te beveiligen ?
[ Voor 34% gewijzigd door Ahmi op 13-01-2008 18:55 ]
Cool thx. Heel gemakkelijk te installeren en werkt perfectVerwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:08:
Hallo allemaal, bij deze geef ik een link naar een pagina om Windows live messenger op je Nokia N82 te zetten: http://www.endera.eu/sis/ Lees de pagina goed door, en je hebt binnen een paar minuten msn met je N82 !!!!
Mijn sd problemen zijn voorlopig opgelost: geformatteerd als FAT32, alles er terug op en steeds de verbinding verbreken als hij via "hardware veilig loskoppelen" als hij via usb gekoppeld is en in "gegevensoverdracht" modus zit.
Verwijderd
Veel plezier op msn !!!!xentar schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:06:
[...]
Cool thx. Heel gemakkelijk te installeren en werkt perfect
Mijn sd problemen zijn voorlopig opgelost: geformatteerd als FAT32, alles er terug op en steeds de verbinding verbreken als hij via "hardware veilig loskoppelen" als hij via usb gekoppeld is en in "gegevensoverdracht" modus zit.
Ik krijg wel de melding dat je na de proefperiode moet betalen als je de voorwaarden accepteerd.Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:08:
Wat is dan het verschil als ik deze versie d/l of de versie op de officiele site van Windows live?
Je kan de laagste prijsgarantie toepassen binnen 7 werkdagen!! Kennis van mij had dat ook. Ik had afgelopen vrijdag €139,99 en die kennis €169,99 (op woensdag). Hij is zaterdags teruggegaan en kreeg die €30 verschil terug.drdolittle schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:42:
[...]
Ik heb dezelfde aankoop combinatie..Ik was afgelopen dinsdag echter 169 euro voor het toestel kwijt??
Voor de liefhebbers heb ik HIER een mooie Windows VISTA Theme voor de N82! Volgens mij zijn er nog veel mooiere voor de N82 te vinden op internet.
Hebben jullie nog mooie themes? En willen jullie die hier ook posten aub? Via rapidshare kan je heel eenvoudig themes/bestanden uploaden en hier posten.
Veel plezier ermee
Hebben jullie nog mooie themes? En willen jullie die hier ook posten aub? Via rapidshare kan je heel eenvoudig themes/bestanden uploaden en hier posten.
Veel plezier ermee
Staat dat ook ergens zwart op wit?pinokkia schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:05:
[...]
Je kan de laagste prijsgarantie toepassen binnen 7 werkdagen!! Kennis van mij had dat ook. Ik had afgelopen vrijdag €139,99 en die kennis €169,99 (op woensdag). Hij is zaterdags terugegaan en kreeg die €30 verschil terug.
En 7 werkdagen bij BC is dat inclusief zaterdag? Normaal gesproken niet lijkt mij?
Citaat van de website: Wat nu als ik net na de aankoop mijn toestel ergens anders goedkoper zie?Cruzer schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:11:
[...]
Staat dat ook ergens zwart op wit?
En 7 werkdagen bij BC is dat inclusief zaterdag? Normaal gesproken niet lijkt mij?
BelCompany geeft je de Laagste Toestelprijs Garantie. Als je het nieuwe toestel in combinatie met hetzelfde abonnement onder gelijke voorwaarden binnen een week ergens anders voordeliger kunt kopen, betaalt BelCompany je het verschil terug. Dit geldt niet voor aanbiedingen die op internet worden aangeboden. Er is dus altijd een offerte of folder nodig van een winkel.
Die kennis van mij. Heeft het hierop gegooid.
Even een snelle review: heb em nu sinds gistermorgen... wat een geweldig apparaat. Wel ff zitten kloten om die SD kaart goed geformatteerd te krijgen, maar nu loopt ie als een trein. Msn messenger erop, dat werkt een stuk beter dan dat ik verwacht had, best snel eerlijk gezegd. Over de camera ben ik ook dik tevreden, heb straks een paar avondfoto's gemaakt, best scherp en duidelijk... zeker voor een fototoestel. M'n pa z'n Canon 510 nogwat snapshot camera zit een stuk lastiger in de broekzak
Verder alle opties die erop zitten, als GPS, en ook TV out zijn erg grappig. Via de tv out audio pluggen ook ff aan m'n versterker gehangen, moet zeggen dat daar een best acceptabel geluidje uit komt!
Nu nog Route 66 aan de gang zien te krijgen, en deze jongen is helemaal in z'n nopjes met z'n nieuwe speelkameraadje
Verder alle opties die erop zitten, als GPS, en ook TV out zijn erg grappig. Via de tv out audio pluggen ook ff aan m'n versterker gehangen, moet zeggen dat daar een best acceptabel geluidje uit komt!
Nu nog Route 66 aan de gang zien te krijgen, en deze jongen is helemaal in z'n nopjes met z'n nieuwe speelkameraadje
Verwijderd
Ik heb de toestel sinds zaterdag in mijn bezit en heb ook het probleem met de MicroSD kaart. met een andere kaart of zonder werkt ie prima. Hij is zeer snel, er komt redelijk goed geluid uit de speakers. Ik heb gisteren in een donkere kamer waar ik bijna niets zag een foto gemaakt met de flitser en je raad het al hij doet het prima
, alles was duidelijk te zien. ook nog ff met wlan gespeeld en internet radio van nokia gedownload. was wel ff zoeken naar een paar leuke radio zenders maar het ging allemaal prima. Verder heb ik nog heel snel youtube even geprobeerd maar dit werkte (nog) niet bij mij moet er nog ff naar kijken. En was het bijna vergeten, ik heb ook een filmpje opgenomen de kwaliteit hiervan was goed!
Ik denk het wel. Ik heb namelijk pas een nieuwe simkaart (2 weken oud) van Telfort gekregen. Ik moet zeggen dat hij nu wel weer stabieler werkt. Ik hoef niet meer handmatig het netwerk te kiezen. Echter nog steeds geen internet via UMTS (geen 3G icoontje). Is het iemand anders wel gelukt?TMV schreef op zondag 13 januari 2008 @ 09:55:
[...]
Weet je zeker dat je een usim hebt? Oudere simkaarten kunnen nl. niet overweg met UMTS/HSDPA..
Verwijderd
Iemand nog advies welke Telefoon houder voor in de auto het beste te gebruiken voor de N82.. Omdat je met sommige telefoon-houders natuurlijk zit dat de knopjes aan de zijkant worden ingedrukt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wij zijn hier niet de TNT Track & Trace website....
Melding als "Ja, ik heb `m besteld", "Shit, postbode is langs geweest, maar ik was er niet" of "Morgen komt `ie!!!" zijn niet nodig. En ja, we zijn blij voor je als je `m hebt.
Wij zijn hier niet de TNT Track & Trace website....
Melding als "Ja, ik heb `m besteld", "Shit, postbode is langs geweest, maar ik was er niet" of "Morgen komt `ie!!!" zijn niet nodig. En ja, we zijn blij voor je als je `m hebt.