en het zou ook makkelijk zijn als hij in de carholder nog opgeladen kan worden (aangezien de oplader aan de zijkant in de telefoon moet)Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:30:
Iemand nog advies welke Telefoon houder voor in de auto het beste te gebruiken voor de N82.. Omdat je met sommige telefoon-houders natuurlijk zit dat de knopjes aan de zijkant worden ingedrukt.
Kan het ook niet vinden, ook niet in de handleiding..Achmedd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:52:
Ik kan het woordenboek niet vinden, of ben gewoon blind.....![]()
Iemand?
BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L
Mijn N80 is inmiddels bijna twee jaar en binnenkort ga ik een nieuw abonnement afsluiten.
Ik ben dan dus ook even naar de Belcompany geweest, maar ik vind de toetsen in vergelijking tot de N80 toch echt erg klein en smal. Is dit een kwestie van gewenning?
Ben nogal een flinke smser, +600 smsjes per maand, en ik zit niet te wachten op zere vingers, en ik heb ook niet echt de kleinste handen...
Mijn vraag is dus, is het gewenning of moet ik bang zijn dat ik straks de toetsen in mijn vingertoppen gegraveerd heb staan?
Ik ben dan dus ook even naar de Belcompany geweest, maar ik vind de toetsen in vergelijking tot de N80 toch echt erg klein en smal. Is dit een kwestie van gewenning?
Ben nogal een flinke smser, +600 smsjes per maand, en ik zit niet te wachten op zere vingers, en ik heb ook niet echt de kleinste handen...
Mijn vraag is dus, is het gewenning of moet ik bang zijn dat ik straks de toetsen in mijn vingertoppen gegraveerd heb staan?
Hoi!
En ook niet met de zoek functie in de telefoon zelfDeepShadow schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:03:
[...]
Kan het ook niet vinden, ook niet in de handleiding..

Heb t gevonden, in een bericht moet je na een woord net zolang op * drukken totdat er linksonder spellen staat, dan wordt dat woord aan je woordenboek toegevoegd! Misschien is dit voor de meeste Nokia gebruikers logisch, maar ik ben WM5 gewendAchmedd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:26:
[...]
En ook niet met de zoek functie in de telefoon zelf
Ik heb nog geen problemen gehad met de geheugenkaart, maar om in de toekomst mogelijke problemen voor te zijn wil ik toch vast de kaart formatteren. Maar wat is de juiste manier, in een PC formatteren als FAT32 ?
Thanks, ik was vandaag bij de Belcompany en ik kreeg 30 euro terug. Het was binnen 7 werkdagen idd. Maar... ik had mijn N82 ook gekocht bij de Belcompany en er staat ERGENS ANDERS goedkoper. Dus dat ging niet helemaal op. Maar in de voorwaarden van Belcompany staat ook een regel bij verhoging van meer dan 10% mag je de ovk ontbinden.pinokkia schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:32:
[...]
Citaat van de website: Wat nu als ik net na de aankoop mijn toestel ergens anders goedkoper zie?
BelCompany geeft je de Laagste Toestelprijs Garantie. Als je het nieuwe toestel in combinatie met hetzelfde abonnement onder gelijke voorwaarden binnen een week ergens anders voordeliger kunt kopen, betaalt BelCompany je het verschil terug. Dit geldt niet voor aanbiedingen die op internet worden aangeboden. Er is dus altijd een offerte of folder nodig van een winkel.
Die kennis van mij. Heeft het hierop gegooid.
De verkoper ging even nabellen naar het hoofdkantoor en na het gesprek kreeg ik 30 euro terug. Opzich netjes van de Belcompany.
Thanks voor het posten hier! Ben toch weer 30 euro rijker. Ik heb nu een Orange 30 6 maanden 50% korting en de N82 voor 129 euro. Na 6 maanden zet ik die 6 maanden om naar Orange 25.
When the pink is snookered, Go for the brown
Ooow, ook wat gevonden net, dit is makkelijker:DeepShadow schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:45:
[...]
Heb t gevonden, in een bericht moet je na een woord net zolang op * drukken totdat er linksonder spellen staat, dan wordt dat woord aan je woordenboek toegevoegd! Misschien is dit voor de meeste Nokia gebruikers logisch, maar ik ben WM5 gewend
Nieuw bericht > * drukken dan > tekstvoorspelling > woord invoegen
Verwijderd
Ik heb ook sinds vorige week de Nokia N82. Ik heb nu nog mijn oude sim kaart erin zitten.
Toen ik de winkel uit liep heb ik meteen even gebeld, en de persoon aan de andere kant klonk best wel hol. Tevens klinkt de kiestoon meestal ook niet helemaal in orde. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Verder doen de speakers het goed. Maar in vergelijking met de N73, vindt ik de speakertjes alleen niet echt luid genoeg voor handsfree. Is dit op te krikken?
Toen ik de winkel uit liep heb ik meteen even gebeld, en de persoon aan de andere kant klonk best wel hol. Tevens klinkt de kiestoon meestal ook niet helemaal in orde. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Verder doen de speakers het goed. Maar in vergelijking met de N73, vindt ik de speakertjes alleen niet echt luid genoeg voor handsfree. Is dit op te krikken?
Ik heb dezelfde ervaring... als ik de telefoon wat meer kantel zodanig dat het luispreker gaatje beter aan men oor zit is hetl wel beter.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:31:
Ik heb ook sinds vorige week de Nokia N82. Ik heb nu nog mijn oude sim kaart erin zitten.
Verwijderd
Thanks voor de tip! Net teruggegaan naar BelCompany en kreeg meteen zonder moeilijk doen €30,- in mijn handen gedrukt. Heb niet eens aan andere winkels hoeven te refereren, gewoon gezegd dat toestel 30,- duurder is geworden binnen week. Erg goede service!pinokkia schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:05:
[...]
Je kan de laagste prijsgarantie toepassen binnen 7 werkdagen!! Kennis van mij had dat ook. Ik had afgelopen vrijdag €139,99 en die kennis €169,99 (op woensdag). Hij is zaterdags teruggegaan en kreeg die €30 verschil terug.
Verwijderd
Ik heb vorige week bij telecomadvies.nl de N82 besteld i.c.m. 1-jarig Vodafone 35 abo voor 175 euro, en deze is nu 123 euro bij hetzelfde abonnement. Heb ze net gebeld en kreeg het verschil niet terug.
Er is wel het recht van die 7 werkdagen om terug te sturen, maar dan dient het toestel toch ongebruikt te zijn. Dit staat in ieder geval op hun website.
"Indien de producten bij de cliënt zijn gebruikt, bezwaard of op enigerlei wijze beschadigd zijn geraakt, vervalt het recht op
ontbinding in de zin van lid 2 van dit artikel. Het recht op ontbinding geldt niet indien de gebruikmaking en/of raadpleging van het
desbetreffende product door, met medeweten van, of voor risico van de cliënt binnen deze periode van 7 (zeven) werkdagen is
begonnen, dan wel indien op grond van de wet de bedoelde ontbindingstermijn niet van toepassing is."
Klopt dit of kan ik toch nog op een manier het verschil terugkrijgen of de telefoon terugsturen en hem goedkoper aanschaffen?
Er is wel het recht van die 7 werkdagen om terug te sturen, maar dan dient het toestel toch ongebruikt te zijn. Dit staat in ieder geval op hun website.
"Indien de producten bij de cliënt zijn gebruikt, bezwaard of op enigerlei wijze beschadigd zijn geraakt, vervalt het recht op
ontbinding in de zin van lid 2 van dit artikel. Het recht op ontbinding geldt niet indien de gebruikmaking en/of raadpleging van het
desbetreffende product door, met medeweten van, of voor risico van de cliënt binnen deze periode van 7 (zeven) werkdagen is
begonnen, dan wel indien op grond van de wet de bedoelde ontbindingstermijn niet van toepassing is."
Klopt dit of kan ik toch nog op een manier het verschil terugkrijgen of de telefoon terugsturen en hem goedkoper aanschaffen?
Verwijderd
Over de wet koop op afstand:
Bij elke overeenkomst op afstand heeft u als consument zeven werkdagen de tijd om de overeenkomst in te trekken zonder betaling van een boete of opgave van redenen. U moet in dat geval ten hoogste de kosten voor het terugzenden van de goederen betalen. De termijn om de koop ongedaan te maken gaat in op de dag dat u de goederen ontvangt, dit wordt ook wel herroepingsrecht of zichttermijn genoemd. De leverancier moet dan wel aan de verplichting van de schriftelijke bevestiging van de informatie hebben voldaan.
Zichttermijn
De zichttermijn geldt echter niet voor alle producten die u op afstand koopt.
De uitzonderingen zijn:
etenswaren;
producten die tijdsgebonden zijn, zoals tijdschriften of gereserveerde kaartjes voor een concert;
persoonlijke producten, zoals een in opdracht vervaardigd maatkostuum;
reizen;
financiële diensten;
cd’s, dvd's en videobanden, waarvan de verzegeling is verbroken.
Zoals ik het lees maakt het dus niet uit dat het product (de telefoon in dit geval) gebruikt is.
Bij elke overeenkomst op afstand heeft u als consument zeven werkdagen de tijd om de overeenkomst in te trekken zonder betaling van een boete of opgave van redenen. U moet in dat geval ten hoogste de kosten voor het terugzenden van de goederen betalen. De termijn om de koop ongedaan te maken gaat in op de dag dat u de goederen ontvangt, dit wordt ook wel herroepingsrecht of zichttermijn genoemd. De leverancier moet dan wel aan de verplichting van de schriftelijke bevestiging van de informatie hebben voldaan.
Zichttermijn
De uitzonderingen zijn:
etenswaren;
producten die tijdsgebonden zijn, zoals tijdschriften of gereserveerde kaartjes voor een concert;
reizen;
financiële diensten;
Zoals ik het lees maakt het dus niet uit dat het product (de telefoon in dit geval) gebruikt is.
Super toestel! Jammer alleen dat ik niet via mijn N82 op dit topic kan posten
Ik heb nog een probleempje met mijn navigatie. Ben er net achter gekomen hoe het werkt met gewoon NokiaMaps, maar ik wil Nav4All installeren maar dit gaat niet. Mijn telefoon geeft aan dat ie GPS-sensor niet kan vinden. Iemand anders die hier ook problemen mee heeft?
Heb ook Live Messenger geinstalleerd vanaf de officiele site, werkt echt perfect, super!
Vandaag mijn oude simkaart gratis kunnen ruilen @ BC voor een usim, dus internetten gaat bij mij nu ook sneller, yeah!
Ik heb nog een probleempje met mijn navigatie. Ben er net achter gekomen hoe het werkt met gewoon NokiaMaps, maar ik wil Nav4All installeren maar dit gaat niet. Mijn telefoon geeft aan dat ie GPS-sensor niet kan vinden. Iemand anders die hier ook problemen mee heeft?
Heb ook Live Messenger geinstalleerd vanaf de officiele site, werkt echt perfect, super!
Vandaag mijn oude simkaart gratis kunnen ruilen @ BC voor een usim, dus internetten gaat bij mij nu ook sneller, yeah!
Verwijderd
Staat er inderdaad niet bij, maar misschien heet het niet voor niets zichttermijn bedenk ik me net. En in de voorwaarden waarmee ik akkoord ben gegaan stond dat wat ik eerder postte over het in gebruik hebben genomen.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:44:
Over de wet koop op afstand:
Zichttermijn
De uitzonderingen zijn:
etenswaren;
reizen;
financiële diensten;
Maar heb dan nog een vraag hoe dat zit met die 10%, telecomadvies is een dochteronderneming van belcompany en heeft dezelfde voorwaarden zie ik net, dus ook deze:
"Indien cliënt niet akkoord wenst te gaan met een door Telecomadvies.nl kenbaar gemaakte aanpassing van prijzen en/of tarieven
van meer dan 10%, dan is cliënt gerechtigd binnen 7 (zeven) werkdagen de overeenkomst schriftelijk op te zeggen na de door
Telecomadvies.nl genoemde datum waarop prijs- en/of tariefsaanpassing in werking zou treden."
Dit is dezelfde als bij Belcompany, waar wel iedereen geld terugkrijgt.
Verwijderd
Nav4all vind ik meesterlijk.FuZZy04 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:46:
Super toestel! Jammer alleen dat ik niet via mijn N82 op dit topic kan posten![]()
Voor interne antenne kijk bij: instellingen/Gps instellen. Vink LAPI aan!
Hoe en wanneer mag dat? dat je je abbo verlaagd?Thanks voor het posten hier! Ben toch weer 30 euro rijker. Ik heb nu een Orange 30 6 maanden 50% korting en de N82 voor 129 euro. Na 6 maanden zet ik die 6 maanden om naar Orange 25.
Kan iemand al wat meer zeggen over de gebruiksduur van de accu ? Iedereen zal nu wel enkele oplaadcycli achter de rug hebben dus de accu zou nu op z'n volle capaciteit moeten zijn. Ben toch wel benieuwd hoeland de accu dan meegaat bij normaal gebruik (half uurtje bellen, wat sms'en, misschien eventjes wlan aan).
Jaa???walletje-w schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:16:
[...]
Hoe en wanneer mag dat? dat je je abbo verlaagd?
En geldt dit ook voor t-mobile.........???
Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me
Verwijderd
Ik heb een probleempje:
zojuist mijn N82 binnengekregen en als ik het camera klepje open is het hele beeld groen. Je ziet gewoon wat de lens ziet alleen dan met een groene waas. En ik heb geen enkele instelling gewijzigd.
Als ik de camera voorop gebruik is het beeld wel gewoon normaal en ik kleur..
Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn?
BVD!
zojuist mijn N82 binnengekregen en als ik het camera klepje open is het hele beeld groen. Je ziet gewoon wat de lens ziet alleen dan met een groene waas. En ik heb geen enkele instelling gewijzigd.
Als ik de camera voorop gebruik is het beeld wel gewoon normaal en ik kleur..
Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn?
BVD!
Ik kan nog geen concrete cijfers geven, maar het valt me telkens mee. Ben nu al een week aan het spelen met het toestel en 3600 verschillende tooltjes geïnstalleerd en er weer afgegooid. Proberen voor het kopen. Veel en intensief gebruik en zie de batterijstreepjes heel erg langzaam teruglopen. Gisteren een schone installatie en vandaag ook veel gebeld, ge-emailed en gesmst. Nu net één streepje minder. Mijn indruk is dat de batterij best goed meegaat.kingrichard47 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:17:
Kan iemand al wat meer zeggen over de gebruiksduur van de accu ? Iedereen zal nu wel enkele oplaadcycli achter de rug hebben dus de accu zou nu op z'n volle capaciteit moeten zijn. Ben toch wel benieuwd hoeland de accu dan meegaat bij normaal gebruik (half uurtje bellen, wat sms'en, misschien eventjes wlan aan).
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Verwijderd
Kan ik na het simpele ctrl-c en ctrl-v de bestanden van de meegeleverde 2Gb kaart op een grotere kaart toepassen en daarna gewoon verder werken?
En geld dit ook voor het geheugen van de telefoon ivm. een software-update?
(er wordt gezegd dat je alles kwijt bent na een software-update)
Wat houd een schone installatie in? (zie bericht hierboven...) Wanneer en hoe doe ik dit?
Wat houd een schone installatie in? (zie bericht hierboven...) Wanneer en hoe doe ik dit?
In mijn ervaring zijn de houders van Brodit erg goed (auto specifiek deel en telefoon specifiek deel).Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:30:
Iemand nog advies welke Telefoon houder voor in de auto het beste te gebruiken voor de N82.. Omdat je met sommige telefoon-houders natuurlijk zit dat de knopjes aan de zijkant worden ingedrukt.
Ze hebben voor de N82 echter alleen een houder, geen houder met oplader, maar de knopjes en gaatjes voor laadsnoer ed zijn wel bereikbaar voor een losse lader. http://www.brodit.com/pro...anr=870198&sortiment=null
Nu heb ik wel intresse in dit toestel. Het zal voor mij een (grote) overstap worden van Windows Mobile 6 naar Symbian. Er is echter een vraag waar ik antwoord op zoek;
Contactpersonen die in Microsoft Outlook 2003 staan worden die automatisch gekopieerd via het Nokia PC suite Programma???
Net zoals dit met Activesync en windows mobile gedaan wordt? Of moet ik alle contactpersonen overzetten in het Nokia Pc Suit program......
Contactpersonen die in Microsoft Outlook 2003 staan worden die automatisch gekopieerd via het Nokia PC suite Programma???
Net zoals dit met Activesync en windows mobile gedaan wordt? Of moet ik alle contactpersonen overzetten in het Nokia Pc Suit program......
kan iemand mij uitleggen hoe ik route66 instaleerd? ik krijg hem niet aan de praat.
http://www.66.com/route66/support.php?cid=NL
Wat heb je al geprobeerd? Krijg je een foutmelding? Krijg je vastlopers? Krijgt je een wit scherm? Valt je telefoon uit? Wat is je definitie van niet aan praat krijgen? Neem anders gewoon contact op met Route66, of waar je hem gekocht hebt.
Edit: ^^ Ik lees je post nog een keer, en denk: "een beetje eigen initiatief mag ook wel".U kunt ROUTE 66 Klantondersteuning op de volgende manier bereiken:
* Veelvuldig gestelde vragen
* per e-mail: support@66.com
* telefonisch: +31-(0)20 452 92 98 (maandag t/m vrijdag, 07:30-16:30 CET)
Wat heb je al geprobeerd? Krijg je een foutmelding? Krijg je vastlopers? Krijgt je een wit scherm? Valt je telefoon uit? Wat is je definitie van niet aan praat krijgen? Neem anders gewoon contact op met Route66, of waar je hem gekocht hebt.
[ Voor 33% gewijzigd door EWK op 14-01-2008 22:10 ]
Hoi!
Ik bespeur wellicht het probleemEWK schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:06:
of waar je hem gekocht hebt.
Gaat allemaal automatisch, Nokia PC suite leest alles uit je Outlook profiel. Ik moest echter wel alle telefoonnummers goed zetten, dwz Land: Nederland en 9-cijferige telefoonnummers (zonder 0 aan het begin dus) zodat outlook er netjes +31 voor plakt. Het enige probleem dat ik nog steeds heb is dat de tussenvoegsels niet mee gekopieerd worden, dus 'A van B' wordt in mn Nokia 'A B'. Ik heb dat opgelost door alle tussenvoegsels gewoon bij de achternaam te zetten.TiSaE schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:43:
Nu heb ik wel intresse in dit toestel. Het zal voor mij een (grote) overstap worden van Windows Mobile 6 naar Symbian. Er is echter een vraag waar ik antwoord op zoek;
Nou ik heb 1 programmaatje geïnstalleerd, ook last van vastlopers
Dus nu maar even de SD kaart formatteren want zonder doet de telefoon het uiteraard prima, ik krijg em met geheugenkaart nu niet eens meer met PC suite gekoppeld...
Nu bezig met een cardreader een backup te maken, maar krijg steeds schrijf fouten in station \Device\Harddisk1\DR10 ofzo
Edit: overigens kopieert ie alles wel goed, althans zo lijkt het. Maar hele tijd op "Opnieuw" drukken is best irritant...
Edit2: de schrijffouten liggen denk ik aan mn cardreader, heb em maar ff met mn digitale camera geformatteerd.. haha! Nu de backup aan het terugzetten op N82-Gegevensoverdracht-Mode
Nu bezig met een cardreader een backup te maken, maar krijg steeds schrijf fouten in station \Device\Harddisk1\DR10 ofzo
Edit: overigens kopieert ie alles wel goed, althans zo lijkt het. Maar hele tijd op "Opnieuw" drukken is best irritant...
Edit2: de schrijffouten liggen denk ik aan mn cardreader, heb em maar ff met mn digitale camera geformatteerd.. haha! Nu de backup aan het terugzetten op N82-Gegevensoverdracht-Mode
[ Voor 29% gewijzigd door MrHill op 14-01-2008 23:30 ]
De ene belcompany doet moeilijk. Terwijl de andere BC totaal niet moeilijk doet. Ik had mijn nokia N82 vrijdags na 21.00 uur zeer uitgebreid uitgetest. Bij mij deed toetsnummer 5 heel slecht. Ik belde zaterdag op daarover. Die desbetreffende BC medewerker zei gelijk: Omruilen, want de N82 hoort goed te functioneren. Helaas had ik de auto zelf niet. Dus ben ik vandaag teruggegaan. En er werd terplekke omgeruild voor een weer nieuw exemplaar. Alleen moest er een kopie van mijn IDkaart gemaakt worden en de klachtomschrijving bij vermelden. Dat noem ik pas echte service, want normaal word je toestel (bij een andere winkel) opgestuurd.Cruzer schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:05:
[...]
Thanks, ik was vandaag bij de Belcompany en ik kreeg 30 euro terug. Het was binnen 7 werkdagen idd. Maar... ik had mijn N82 ook gekocht bij de Belcompany en er staat ERGENS ANDERS goedkoper. Dus dat ging niet helemaal op. Maar in de voorwaarden van Belcompany staat ook een regel bij verhoging van meer dan 10% mag je de ovk ontbinden.
De verkoper ging even nabellen naar het hoofdkantoor en na het gesprek kreeg ik 30 euro terug. Opzich netjes van de Belcompany.
Thanks voor het posten hier! Ben toch weer 30 euro rijker. Ik heb nu een Orange 30 6 maanden 50% korting en de N82 voor 129 euro. Na 6 maanden zet ik die 6 maanden om naar Orange 25.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Verwijderd
Ik heb de volgende berekeningen gemaakt voor wat betreft de n82 in combinatie met een 1 jarig abonnement:
vodafone 35 --> 1 jr
totaal incl. internet 584,8
totaal excl. internet 527,8
t-mobile 25--> 1jr
totaal 511,95
t-mobile relax 150--> 1jr
totaal 483,95
Het verschil komt mede door wel of geen internet dus. Dit is allemaal bij bestelmaar.nl. Mijn vraag is eigenlijk: heeft iemand de n82 al ontvangen van bestelmaar?
vodafone 35 --> 1 jr
t-mobile 25--> 1jr
totaal 511,95
totaal 483,95
Het verschil komt mede door wel of geen internet dus. Dit is allemaal bij bestelmaar.nl. Mijn vraag is eigenlijk: heeft iemand de n82 al ontvangen van bestelmaar?
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 10:35 ]
Ik laat mn N82 nu met mn pc verbinden via bluetooth. Maar als mn telefoon niet gevonden kan worden gaat ie dus hele tijd proberen em te vinden, wat resulteert in een irritant knipperend lampje (Logitech MX900 BT ontvanger heb ik het over). Is er een mogelijkheid om PC Suite zo in te stellen dat ie maar elk kwartier zoekt bijvoorbeeld?
Nog een vraag mbt Windows Live Messenger en Live Mail.
Ik heb begrepen dat je daar toch voor moet betalen na een bepaalde periode?
Nog een andere vraag met de N82 kan je foto's direct uploaden naar een online Service zoals Flickr. Maar kan je dat ook naar bv Hyves?
Ik heb begrepen dat je daar toch voor moet betalen na een bepaalde periode?
Nog een andere vraag met de N82 kan je foto's direct uploaden naar een online Service zoals Flickr. Maar kan je dat ook naar bv Hyves?
Iemand?EWK schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:36:
Mijn N80 is inmiddels bijna twee jaar en binnenkort ga ik een nieuw abonnement afsluiten.
Hoi!
Verwijderd
ik vind de kleine knopjes goed te gebruiken, in het begin was het even wennen, maar ik tik een sms zo weg.. ik ben er dus snel aan gewend geraakt..
Voor mij was het wennen omdat mijn vorige telefoon (Nokia 6630) grotere toetsen had en natuurlijk plat.
Maar dit is natuurlijk gebruikersafhankelijk. Zelf vind ik het fijn typen, en ben ik ook zeer redelijk snel erin.
Als ik jou was zou ik even testen in de zaak. om te kijken of jij het wel lekker vind typen.
[ Voor 5% gewijzigd door Flexmaster op 15-01-2008 12:34 ]
wat voor theme draait iedereen op zen n82?
ik heb er al een buttload installed maar ik kom uiteindelijk altijd terug bij de nseries 1. Tis sober maar ik vin de iconen der maar niets op.
Ik wil een sober theme met duidelijke iconen die wel wat stylish aandoen
ik heb er al een buttload installed maar ik kom uiteindelijk altijd terug bij de nseries 1. Tis sober maar ik vin de iconen der maar niets op.
[ Voor 18% gewijzigd door dafz0r op 15-01-2008 12:56 ]
Ik heb nu "Way by Alfa": http://gallery.mobile9.com/f/327086/.dafz0r schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:54:
Die Alfa zit op nog andere sites met zijn themes en ik hou persoonlijk wel van zijn stijl
Verwijderd
*Kicken binnen 24-uur is not_done!Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:24:
Kan ik na het simpele ctrl-c en ctrl-v de bestanden van de meegeleverde 2Gb kaart op een grotere kaart toepassen en daarna gewoon verder werken?
[ Voor 4% gewijzigd door Ginz op 15-01-2008 15:26 ]
Verwijderd
Over dat simpele kopieren/plakken, dat heb ik ook gedaan. heb alleen wel de verborgen bestanden ook zichtbaar gemaakt en dan gewoon alle inhoud gekopieerd naar m'n pc en daarna naar andere geheugenkaart.
en je kunt met nokia pc suite een backup maken van je hele telefoon die je daarna gewoon weer terug kunt zetten..
Verwijderd
hier vond ik themes die ik leuk genoeg vond om te gebruiken. Misschien vind jij ook iets leuk hierop?dafz0r schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:54:
http://www.jaspp.net/?cat=21
Verwijderd
kost het toestel echt zoveel in samenwerking met een abbonement? volgens mij klopt dit niet? als het wel klopt, wat kost het dan bij een 2jarig abbonement?Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:23:
Ik heb de volgende berekeningen gemaakt voor wat betreft de n82 in combinatie met een 1 jarig abonnement:
vodafone 35 --> 1 jr
t-mobile 25--> 1jr
totaal 511,95
totaal 483,95
Verwijderd
Jongens nogmaals mijn probleem. Ik heb alles op foto gezet nu. Zoals je ziet zijn mijn foto's in normale camera stand groen. Het gekke is echter dat in de stand 'levendig' de kleur er excact hetzelfde uit ziet. Dit alles was al vanaf de eerste keer dat ik de camera (gister) openklapte. Ook de camerainstellingen heb ik gereset maar dit werkt niet..
* heeft iemand een idee wat hier mis kan zijn?
* heeft iemand een suggestie wat ik moet doen?
De foto's:

alle hulp is welkom!
BVD
De foto's:

alle hulp is welkom!
BVD
Belcompany Mijn respect
Zaterdag een N82 gekocht. Maar omdat deze klikte bij een toets (alsof er iets vast zat)
Maandag omgewisseld met een nieuwe. Echter was deze ook niet goed. toets links van "joy-pad" deed het slecht.
Nu dan mijn derde N82, deze ga ik even uitbundig testen.
Belcompany bedankt voor de goede service!
Zaterdag een N82 gekocht. Maar omdat deze klikte bij een toets (alsof er iets vast zat)
Maandag omgewisseld met een nieuwe. Echter was deze ook niet goed. toets links van "joy-pad" deed het slecht.
Gigabyte-UD4P - X4 955 - 74 gb Raptor - Nvidia GTX 275 - Logitech Z5500
Verwijderd
Dat ziet als een defecte telefoon uit, ik zal hem dus omruilen, want dat groen hoort echt niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:52:
Jongens nogmaals mijn probleem. Ik heb alles op foto gezet nu. Zoals je ziet zijn mijn foto's in normale camera stand groen. Het gekke is echter dat in de stand 'levendig' de kleur er excact hetzelfde uit ziet. Dit alles was al vanaf de eerste keer dat ik de camera (gister) openklapte. Ook de camerainstellingen heb ik gereset maar dit werkt niet..
De foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
alle hulp is welkom!
BVD
Ik wil graag mn tmobile abbo verlengen, weet iemand of tmobile m zelf gaat aanbieden in de shop?
Bij gsmweb staat ie ook nog niet in de lijst, die zijn over t algemeen met abbo's ook wel voordelig.
Zijn er mensen die toevallig al geinformeerd hebben?
Bij gsmweb staat ie ook nog niet in de lijst, die zijn over t algemeen met abbo's ook wel voordelig.
Verwijderd
Waarom kijk je niet zelf ff op telecomvergelijker? Dan weet je echt alles, losse prijs, met abbo 1 jr, met abbo 2jr, met abbo 100 jr, krijg je een fonduepan erbij of niet, enz enzVerwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:43:
[...]
kost het toestel echt zoveel in samenwerking met een abbonement? volgens mij klopt dit niet? als het wel klopt, wat kost het dan bij een 2jarig abbonement?
Graag gedaan!
Wat N82 nieuws: Binnenkort komt er wsl een firmware update met oa "User Data Preservation". Simpel gezegd zou dit ervoor zorgen dat alle programma's, instellingen etc onthouden worden wanneer je de firmware upgrade.
bron
bron
Dat zou ik ook wel graag willen weten. Bestelmaar.nl is rond uit de goedkoopste (n82 kost 99,- euro bij een 2 jarig vodafone 22,50 abonnement zonder internet, totaal met verzendkosten en korting kom je dan op 550,60 uit). Ik hoop dat een aantal mensen hun ervaringen kunnen delen (hier word ik namelijk niet zo vrolijk van http://www.telecomvergelijker.nl/shop/94/survey/)Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:23:
Dit is allemaal bij bestelmaar.nl. Mijn vraag is eigenlijk: heeft iemand de n82 al ontvangen van bestelmaar?
Ik kom uit bij een t-mobile relax 150 1 jaar op een totaal van €441,-- Zou dat welk kunnen want dat is nog goedkoper dan de mobiel los.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:23:
vodafone 35 --> 1 jr
t-mobile 25--> 1jr
totaal 511,95
totaal 483,95
Over schone installatie of niet schone installatie mijn ervaringen, ik lees dat er wat vragen over zijn:
Na de overstap van Windows Mobile naar Symbian ben ik eerst even de wereld aan programma's wezen proberen. Er is voor Symbian aanmerkelijk minder te vinden dan ik had verwacht, maar goed. Uiteindelijk wel gevonden wat ik wilde blijven gebruiken.
Omdat ik veel had geïnstalleerd en gedeïnstalleerd wilde ik eigenlijk een schoon toestel hebben om uiteindelijk de definitieve progjes op te installeren. Bij Windows Mobile doe je een hard reset en je hebt als het ware een schone installatie. Bij Symbian kan dat ook.
Met de menuinstelling "Terug naar fabrieksinstellingen" worden alleen de settings teruggezet naar hoe zo origineel waren. Dus beltonen, time-outs en andere persoonlijke instellingen. Geïnstalleerde software blijft gewoon staan met de settings die je in die software hebt gezet.
Met Nokia Software Updater nogmaals het besturingssysteem erover zetten heeft min of meer hetzelfde effect. Ik heb niet goed gekeken wat er anders was t.o.v. bovenstaande, maar al mijn programma's waren er nog gewoon. Dat wilde ik niet, dus op zoek naar een andere oplossing.
En gevonden... Niet zo eenvoudig als met Windows Mobile, maar wel hetzelfde resultaat.
1) Toets in *#7370#
2) Zet het toestel uit
3) Zet het toestel weer aan met de volgende toetsen gelijktijdig ingedrukt: de "3"; de "groene toets" (bellen) en de "*" (ster).
Hierna moest ik weer beginnen met datum/tijd etc. in te geven. Er was geen spoor meer te vinden van evt. geïnstalleerde programma's of gemaakte instellingen.
Ik heb overigens mijn SDHC kaartje in de pc gestopt en ook schoongemaakt. Niet geformatteerd (de kaart geeft mij geen problemen), alleen mappen die ik niet nodig achtte weggegooid. Het toestel maakt na plaatsing van de kaart zelf wel weer de benodigde mappen aan. TomTom kaarten heb ik gewoon laten staan.
Overigens zijn er meer oplossingen te vinden. *#7780# is één van de commando's die ik ben tegengekomen, maar deze heb ik niet geprobeerd omdat bovenstaande oplossing het gewenste resultaat gaf.
Verwijder voor resetten je geheugenkaart en haal ook een evt. wachtwoord van de kaart voordat je reset.
Na de overstap van Windows Mobile naar Symbian ben ik eerst even de wereld aan programma's wezen proberen. Er is voor Symbian aanmerkelijk minder te vinden dan ik had verwacht, maar goed. Uiteindelijk wel gevonden wat ik wilde blijven gebruiken.
Omdat ik veel had geïnstalleerd en gedeïnstalleerd wilde ik eigenlijk een schoon toestel hebben om uiteindelijk de definitieve progjes op te installeren. Bij Windows Mobile doe je een hard reset en je hebt als het ware een schone installatie. Bij Symbian kan dat ook.
Met de menuinstelling "Terug naar fabrieksinstellingen" worden alleen de settings teruggezet naar hoe zo origineel waren. Dus beltonen, time-outs en andere persoonlijke instellingen. Geïnstalleerde software blijft gewoon staan met de settings die je in die software hebt gezet.
Met Nokia Software Updater nogmaals het besturingssysteem erover zetten heeft min of meer hetzelfde effect. Ik heb niet goed gekeken wat er anders was t.o.v. bovenstaande, maar al mijn programma's waren er nog gewoon. Dat wilde ik niet, dus op zoek naar een andere oplossing.
En gevonden... Niet zo eenvoudig als met Windows Mobile, maar wel hetzelfde resultaat.
1) Toets in *#7370#
2) Zet het toestel uit
3) Zet het toestel weer aan met de volgende toetsen gelijktijdig ingedrukt: de "3"; de "groene toets" (bellen) en de "*" (ster).
Hierna moest ik weer beginnen met datum/tijd etc. in te geven. Er was geen spoor meer te vinden van evt. geïnstalleerde programma's of gemaakte instellingen.
Ik heb overigens mijn SDHC kaartje in de pc gestopt en ook schoongemaakt. Niet geformatteerd (de kaart geeft mij geen problemen), alleen mappen die ik niet nodig achtte weggegooid. Het toestel maakt na plaatsing van de kaart zelf wel weer de benodigde mappen aan. TomTom kaarten heb ik gewoon laten staan.
Overigens zijn er meer oplossingen te vinden. *#7780# is één van de commando's die ik ben tegengekomen, maar deze heb ik niet geprobeerd omdat bovenstaande oplossing het gewenste resultaat gaf.
Verwijder voor resetten je geheugenkaart en haal ook een evt. wachtwoord van de kaart voordat je reset.
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Verwijderd
het lijkt me sterk dat tmobile de n82 snel gaat aanbieden, zijn over het algemeen heel langzaam en zeggen als je ze belt al direct dat je gewoon naar belcompany moet gaan. www.sitel.nl is me ook wel es door hun aangeraden. maar volgens mij staan er genoeg tips in deze topichatsjoe123 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:20:
Ik wil graag mn tmobile abbo verlengen, weet iemand of tmobile m zelf gaat aanbieden in de shop?
Verwijderd
weet iemand of het mogelijk is bij het opstellen van een sms een default telefoonnummer in te stellen? ben de optie nergens tegengekomen en ik mis het wel eigenlijk.
en is er een manier om de standaard menulayout aan te passen? dus gewoon het openingsscherm met het rij icoontjes en de paar regels 'tekst'. ik wil hem het liefst altijd zoals het schem dat je krijgt als je de menuknop indrukt en je hebt gekozen voor lijst ipv rasterweergave. kan dat?
als laatste nog iets aparts, ik lees overal dat je 'stemnavigatie' moet downloaden, maar dit zit standaard al in de telefoon. ik heb de download namelijk steeds geweigerd en deed toen eens voor de grap 'start simulatie' ipv 'start navigatie'. en dan heb je al gewoon nederlandse spraak. lijkt me toch dat je die met wat prutsen......
en is er een manier om de standaard menulayout aan te passen? dus gewoon het openingsscherm met het rij icoontjes en de paar regels 'tekst'. ik wil hem het liefst altijd zoals het schem dat je krijgt als je de menuknop indrukt en je hebt gekozen voor lijst ipv rasterweergave. kan dat?
als laatste nog iets aparts, ik lees overal dat je 'stemnavigatie' moet downloaden, maar dit zit standaard al in de telefoon. ik heb de download namelijk steeds geweigerd en deed toen eens voor de grap 'start simulatie' ipv 'start navigatie'. en dan heb je al gewoon nederlandse spraak. lijkt me toch dat je die met wat prutsen......
Verwijderd
Klopt ik heb 2,5 euro sms pm en 12,95 verzendkosten erbij.walletje-w schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:04:
[...]
Ik kom uit bij een t-mobile relax 150 1 jaar op een totaal van €441,-- Zou dat welk kunnen want dat is nog goedkoper dan de mobiel los.nu heb ik 12x19,50 gedaan + 207 euro.
Verwijderd
alleen zou ik me dan afvragen of het nog steeds zo voordelig is. Ik heb dan liever een 2 jarig abbonoment, maar dat zal wel komen door mijn budgetwalletje-w schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 18:04:
[...]
Ik kom uit bij een t-mobile relax 150 1 jaar op een totaal van €441,-- Zou dat welk kunnen want dat is nog goedkoper dan de mobiel los.nu heb ik 12x19,50 gedaan + 207 euro.
Verwijderd
Zou je ook tomtom erop kunnen zetten, ben niet zo thuis in die wereld.
Ik wou eerst een tomtom xl kopen, maar nu loopt mijn abo of.
Danny
Danny
Ja je kan TomTom op de N82 installeren, je kunt dan echter geen gebruik maken van de interne GPS maar hebt dan een losse GPS ontvanger nodig. Je kan wel Garmin, Navigon, Route66 of Nokia Maps gebruiken met de interne GPS ontvanger. Elk pakket heeft zo zijn voor en nadelen.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:18:
Zou je ook tomtom erop kunnen zetten, ben niet zo thuis in die wereld.
Danny
Dankje voor de info. Ik heb in enkele reviews echter gelezen dat de batterij indicator voor geen meter klopt, eerst heel lang op bijna vol blijven staan om ineens terug te vallen naar helemaal leeg, merk jij dit ook ? Ik hoop het toch wel 2 volle dagen (dus ook nachten) met gemiddeld gebruik van de telefoon functies vol te houden. Het zal voor mij voornamelijk aankomen op bellen, sms'en en af en toe wat navigatie. Ik wil dr sowieso een autolader bijhebben zodat navigatie niet zwaar op de accu zal leunen.roma0803 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:36:
[...]
Ik kan nog geen concrete cijfers geven, maar het valt me telkens mee. Ben nu al een week aan het spelen met het toestel en 3600 verschillende tooltjes geïnstalleerd en er weer afgegooid. Proberen voor het kopen. Veel en intensief gebruik en zie de batterijstreepjes heel erg langzaam teruglopen. Gisteren een schone installatie en vandaag ook veel gebeld, ge-emailed en gesmst. Nu net één streepje minder. Mijn indruk is dat de batterij best goed meegaat.
[ Voor 50% gewijzigd door Dick op 16-01-2008 01:10 ]
Gisteren had ik dit probleem idd: Batterij stond op max. Tijdens het naar huis rijden van werk had ik Route66 even getest, oftewel 30 minuten navigatie zonder autolader. Toen ik thuis kwam stond de indicator nog steeds op max. Vond ik al verdachtkingrichard47 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 01:06:
[...]
Dankje voor de info. Ik heb in enkele reviews echter gelezen dat de batterij indicator voor geen meter klopt, eerst heel lang op bijna vol blijven staan om ineens terug te vallen naar helemaal leeg, merk jij dit ook ? Ik hoop het toch wel 2 volle dagen (dus ook nachten) met gemiddeld gebruik van de telefoon functies vol te houden. Het zal voor mij voornamelijk aankomen op bellen, sms'en en af en toe wat navigatie. Ik wil dr sowieso een autolader bijhebben zodat navigatie niet zwaar op de accu zal leunen.
's Avonds wat programmatjes enz zitten installeren en toen zakte de batterij ineens naar 3 streepjes op zeer korte tijd.
Nu is een autolader zowiezo een must-have als je m ook gaat gebruiken als GPS
bestaan er eigenlijk desktop stands voor de n82 die ook dienen als pc syncer en oplader?
Ik las dit op de Nokia Site:
Nokia N95 8GB software version 15.0.015 released - 11 January 2008
This software version includes Flash Lite 3 support which enables users to watch Flash video Web sites such as YouTube and improved power consumption allow you to do more for longer.
Nu vroeg ik mij af kunnen wij N82 gebruikers die Flash Lite 3 ook los d/l? Of hebben wij al FLash Lite 3 op ons toestel?
Nokia N95 8GB software version 15.0.015 released - 11 January 2008
This software version includes Flash Lite 3 support which enables users to watch Flash video Web sites such as YouTube and improved power consumption allow you to do more for longer.
Nu vroeg ik mij af kunnen wij N82 gebruikers die Flash Lite 3 ook los d/l? Of hebben wij al FLash Lite 3 op ons toestel?
Klopt. Zondagnacht opgeladen, maandag de hele dag alle streepjes, gisterochtend ook nog steeds, en gisteren eind van de middag nog maar 1 streepje.... Nou moet ik wel zeggen dat mijn voorgaande telefoon (Qtek 8310) ook vrij snel zakte van 70% naar 20% batterij..kingrichard47 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 01:06:
[...]
Dankje voor de info. Ik heb in enkele reviews echter gelezen dat de batterij indicator voor geen meter klopt, eerst heel lang op bijna vol blijven staan om ineens terug te vallen naar helemaal leeg, merk jij dit ook ? Ik hoop het toch wel 2 volle dagen (dus ook nachten) met gemiddeld gebruik van de telefoon functies vol te houden. Het zal voor mij voornamelijk aankomen op bellen, sms'en en af en toe wat navigatie. Ik wil dr sowieso een autolader bijhebben zodat navigatie niet zwaar op de accu zal leunen.
Verwijderd
Hallo,
Weet iemand of ik zonder problemen een MicroSD 8Gb in m'n N82 kan stoppen? Ondersteund ie het SDHC protocol?
Thnx voor reacties
Weet iemand of ik zonder problemen een MicroSD 8Gb in m'n N82 kan stoppen? Ondersteund ie het SDHC protocol?
Thnx voor reacties
Verwijderd
Klopt had ik ook.DeepShadow schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:29:
[...]
Klopt. Zondagnacht opgeladen, maandag de hele dag alle streepjes, gisterochtend ook nog steeds, en gisteren eind van de middag nog maar 1 streepje.... Nou moet ik wel zeggen dat mijn voorgaande telefoon (Qtek 8310) ook vrij snel zakte van 70% naar 20% batterij..
Een keer helemaal leeg laten lopen en daarna volledig opladen zorgde voor een goed werkende indicator gelukkig
@Barwin, ja dat ondersteunt de N82.
Dat kan.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:45:
Hallo,
Thnx voor reacties
Verwijderd
Wanneer ik een mp3-tje als beltoon wil gebruiken, copïeer ik deze van pc naar sd-kaart. Ik ga naar profielen, wijzig de boel, maar wanneer de telefoon overgaat, pakt hij de standaard nokia-tune omdat hij 't mp3-tje niet kan vinden. Iemand al ervaring met andere geïnstalleerde tonen?
Verwijderd
Weet iemand hier het antwoord misschien op?
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:24:
[/quote]
[/quote]
Wat betreft die contacten. In het bijgeleverde nokia pc suite zit een prima contacten editor (daar kun je gewoon de contacten vannuit je telefoon naar een map op de computer slepen en later ook weer terug). Maar als je een grotere kaart wilt plaatsen, waarom gebruik je dan niet gewoon de backup optie uit nokia pc suite. Kwestie van backup maken, grote kaart en in pleuren en de backup terug zetten.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:22:
offtopic:
[/quote]
Verwijderd
Ik heb nu een aantal keer geprobeerd om youtube filmpjes te bekijken waarbij de verbinding constant werd verbroken. na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat je geen flash content kan afspelen op je nokia n82(klopt dit?). Een andere manier om youtube filmpjes te bekijken op je telefoon is Emtube. ik heb er net even naar gekeken maar nog niet geïnstalleerd. Zijn er al mensen die dit wel hebben gedaan?
Edit.
Ik zie dat Cruzer het al heeft geprobeerd. heb je het inmiddels al werkend gekregen?
Edit.
Ik zie dat Cruzer het al heeft geprobeerd. heb je het inmiddels al werkend gekregen?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 15:19 ]
Ik heb hiermee geen probleem. Heb je de juiste beltoon ook geselecteerd in het gebruikte profiel? Dus naast de standaard instellingen bij het personaliseren van je foon?Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:21:
Wanneer ik een mp3-tje als beltoon wil gebruiken, copïeer ik deze van pc naar sd-kaart. Ik ga naar profielen, wijzig de boel, maar wanneer de telefoon overgaat, pakt hij de standaard nokia-tune omdat hij 't mp3-tje niet kan vinden. Iemand al ervaring met andere geïnstalleerde tonen?
Had je deze post al gelezen?Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:22:
offtopic:
[/quote]
Verwijderd
Sorry voor dat.
Ik probeer te backuppen en krijg dan dit:
http://img26.picoodle.com..._backuperrorm_ab0098c.jpg
Iemand?
En @ Roma0803: Heb de mp3 geplakt op de kaart en bij profielen nummer geselecteerd. Meer kan ik toch niet doen?
Snap niks van die beltoon. Hetzelfde gedaan en nu lukt het (nog) wel...
Ik probeer te backuppen en krijg dan dit:
http://img26.picoodle.com..._backuperrorm_ab0098c.jpg
Iemand?
En @ Roma0803: Heb de mp3 geplakt op de kaart en bij profielen nummer geselecteerd. Meer kan ik toch niet doen?
Snap niks van die beltoon. Hetzelfde gedaan en nu lukt het (nog) wel...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 16:08 ]
Dit klinkt lekker betrouwbaar danmichelvdpol schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:08:
Belcompany Mijn respect![]()

w00t
Verwijderd
Iemand enig idee hoe je de nokia pc suite uit kan zetten bij het opstarten? Iedere keer als ik mijn pc aanzet start het programma gelijk op ...
msconfig, daar staat ie wel tussen.Vögel schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:10:
Iemand enig idee hoe je de nokia pc suite uit kan zetten bij het opstarten? Iedere keer als ik mijn pc aanzet start het programma gelijk op ...
[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 16-01-2008 17:15 ]
Hoi!
Wat ik nu al bij 2 N82's heb gezien zijn dode pixels in de camera.
Als ik een foto maak zijn er 2 of 3 dode pixels te zien zijn, vooral bij donkere foto's goed te zien.
Eerste N82 had ik van ebay en had dit, nu heb ik er een in Nederland gekocht en die heeft het ook weer, wel op andere plaatsen maar toch weer een paar defecte pixels.
Ga hem dus maar weer terugbrengen en dan nog 1 poging wagen, als die ook weer dode pixels heeft zie ik maar van de N82 af.
Erg teleurstellend tot nu toe in elk geval.
Zijn er meer mensen die dit probleem van dode pixels in de camera herkennen?
Als ik een foto maak zijn er 2 of 3 dode pixels te zien zijn, vooral bij donkere foto's goed te zien.
Eerste N82 had ik van ebay en had dit, nu heb ik er een in Nederland gekocht en die heeft het ook weer, wel op andere plaatsen maar toch weer een paar defecte pixels.
Ga hem dus maar weer terugbrengen en dan nog 1 poging wagen, als die ook weer dode pixels heeft zie ik maar van de N82 af.
Verwijderd
emTube werkt perfect op de N82Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:18:
Ik heb nu een aantal keer geprobeerd om youtube filmpjes te bekijken waarbij de verbinding constant werd verbroken. na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat je geen flash content kan afspelen op je nokia n82(klopt dit?). Een andere manier om youtube filmpjes te bekijken op je telefoon is Emtube. ik heb er net even naar gekeken maar nog niet geïnstalleerd. Zijn er al mensen die dit wel hebben gedaan?
Edit.
Bij 2-call is hij nu 453 euro!!
Wat wel jammr is, is dat ze nog geen kortingen ICM t-mobile abbonoment kunnen geven..
vandaar dat hij incl flex 25 gewoon nog 360 kost. Maar bijvoorbeeld ook met flex 30/ 45 enz.
Dus hopelijk komt daar snel verandering in, en dan is hij voor rond de 200 incl flex 25
Wat wel jammr is, is dat ze nog geen kortingen ICM t-mobile abbonoment kunnen geven..
vandaar dat hij incl flex 25 gewoon nog 360 kost. Maar bijvoorbeeld ook met flex 30/ 45 enz.
Dus hopelijk komt daar snel verandering in, en dan is hij voor rond de 200 incl flex 25
Dat is hij al bij http://www.smartphonestunts.nl/ daar heb ik hem net besteld icm flex 25 1 jaar voor 215 euro aangezien ze daar wel snel op e-mails reageren en bij bestelmaar.nl ik na een week nog steeds geen reactie heb op mijn vragen.Johantjuuh schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:14:
Vandaag merkte ik op dat ik 2 ontzettende krassen op m'n scherm heb
Weet iemand of het het plastic wat over het scherm zit vervangen kan worden???
Weet iemand of het het plastic wat over het scherm zit vervangen kan worden???
Nope. Zoëven nog getest met donkere en lichte opnamen. Geen dode pixel te zien.StrayDog schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:12:
Verwijderd
Ik ben net thuis en heb gelijk ook EmTube geinstalleerd. Het werkt allemaal goed, zoeken naar filmpjes gaat zeer goed met wlan. Ik kan er alleen youtube filmpjes mee kijken. Is er ook een manier om break.com of dergelijke websites met flash players te bekijken (bijv. met een andere web-browser of iets dergelijks)?
Hij is bij 2-call nu even duur als bij bestelmaar.nl, tenminste als ik uit ga van een 2 jarig vodafone 22,50 abonnement (let er op dat bij bestelmaar.nl nog 12,95 bij de prijs geteld moet worden, bij 2-call zitten de verzendkosten er al bij).Johantjuuh schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:14:
Mensen hier ervaring met 2-call? Staat mij inieder geval beter aan dan bestelmaar.nl (al is het maar om het feit dat ze zo sloom zijn met het beantwoorden van mails
Even een echte off topic vraag. Als ik nu wacht met bestellen tot de volgende maand, hoe groot is dan de kans dat de aanbiedingen bij het abonnement minder gunstig zijn (zo krijg je bij vodafone op dit moment de eerste 8 maanden voor de helft van de prijs). Of blijven deze aanbiedingen altijd ongeveer gelijk en valt alleen de ene maande de ene telecom aanbieder goedkoper uit en een andere maand de andere?
[ Voor 7% gewijzigd door Xander84 op 16-01-2008 19:57 ]
heb ik ook al gehad.
weer terug naar belcompany en toestel omgeruild.
kon nl aan de bovenkant en de zijkant ertussendoor kijken.
net of omlijsting iets te groot is.
ook de navitoets krikte en kraakte.
metalen plaatje om de toetsen kwam los en bewoog op en neer.
nu geen last meer van.
gewoon omruilen dus.
toestel kost genoeg.
gr marc
vodafone wel...Xander84 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:51:
[...]
Hij is bij 2-call nu even duur als bij bestelmaar.nl, tenminste als ik uit ga van een 2 jarig vodafone 22,50 abonnement (let er op dat bij bestelmaar.nl nog 12,95 bij de prijs geteld moet worden, bij 2-call zitten de verzendkosten er al bij).
Even een echte off topic vraag. Als ik nu wacht met bestellen tot de volgende maand, hoe groot is dan de kans dat de aanbiedingen bij het abonnement minder gunstig zijn (zo krijg je bij vodafone op dit moment de eerste 8 maanden voor de helft van de prijs). Of blijven deze aanbiedingen altijd ongeveer gelijk en valt alleen de ene maande de ene telecom aanbieder goedkoper uit en een andere maand de andere?
Maar enkel t-mobile niet.. Maar dit komt omdat zij nog geen toestel korting kunnen geven op de N82. (door t-mobile)...
Zie dit bericht: (mail)
Goedemorgen,
Dit heeft te maken met T-Mobile die korting geeft op basis van abonnement én
toestel merk/type.
De Nokia N82 komt momenteel nog niet voor in de kortinglijst van T-mobile en
krijgt dus geen extra toestelkorting zoals andere toestellen.
We hopen dat we snel een aanpassing van T-mobile zullen ontvangen hierover.
Met vriendelijke groeten,
Daniel de Boer
2Call B.V.
Postbus 11539
2502 AM Den Haag
Tel : 070-363.53.43
Fax : 070-392.55.02
Email info@2call.nl
Dus wanneer hij bij 2-call voor zo''n 190 tekoop is incl flex 25.. koop ik hem
Vraagje, waarom gaat jouw voorkeur uit naar t-mobile? Ik heb totaal geen ervaring met t-mobile, beetje bang voor dekking hier in het zuiden van limburg, maar zijn er voordelen tov vodafone?Johantjuuh schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:57:
[...]
vodafone wel...
Maar enkel t-mobile niet.. Maar dit komt omdat zij nog geen toestel korting kunnen geven op de N82. (door t-mobile)...
Dus wanneer hij bij 2-call voor zo''n 190 tekoop is incl flex 25.. koop ik hem
[ Voor 13% gewijzigd door Xander84 op 16-01-2008 21:23 ]
Wat ik zo fijn vind (lijkt) aan t-mobile, is dat alles in 1 tegoed (bundel) zit...Xander84 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:37:
[...]
Dan is hij bij smartphonestunts voor jouw wel goedkoop (zoals Lapoor ook zij). (bij een flex 25 kom je dan de zelfde prijs uit als bij 2-call met een vodafone abo). Vraagje, waarom gaat jouw voorkeur uit naar t-mobile? Ik heb totaal geen ervaring met t-mobile, beetje bang voor dekking hier in het zuiden van limburg, maar zijn er voordelen tov vodafone?
Dus je kan dan gewoon bellen / smsen naar Buitenlandse nummers, naar 0900 nummers bellen, internetten enz via die ene bundel van 25 euro.
Want bellen naar gewone Nederlandse nummers doe ik eigenlijk niet zo erg veel.
Bij vodafone zit dus enkel NL nummers binnen de bundel (+voicemail). Maar verder is alles apart.
Dan zou ik dus een rekening krijgen van (BV: 22.50, terwijl ik maar paar x naar NL nummers heb gebeld) + 17.. (voor 0900, belgische nummers en wat internet)...
Betaal je nou bij Vodafone en Telfort ook echt alles uit 1 bundel net als t-mobile flex? Dus ook internet?
Staat bij Telfort niet echt duidelijk dat sms'en buiten de bundel valt, maar wel dat je (net als tmobile relax) een sms-bundel bij kan kopen, dat wil dus zeggen dat die bundel van telfort alleen bellen is?
Tis soms een beetje onduidelijk wat wel/niet in het maandbedrag zit bij providers
edit: staat al deel in vorige post zie ik
Staat bij Telfort niet echt duidelijk dat sms'en buiten de bundel valt, maar wel dat je (net als tmobile relax) een sms-bundel bij kan kopen, dat wil dus zeggen dat die bundel van telfort alleen bellen is?
Tis soms een beetje onduidelijk wat wel/niet in het maandbedrag zit bij providers
[ Voor 5% gewijzigd door hatsjoe123 op 16-01-2008 21:27 ]
Ja..hatsjoe123 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:26:
Betaal je nou bij Vodafone en Telfort ook echt alles uit 1 bundel net als t-mobile flex? Dus ook internet?
dat is enkel bij Orange en T-mobile...
Ja het lukt wel via Emtube kan je vinden in de starttopic van de N95. Echter ik had ook gepost dat er een update is voor de N95 8GB. Bij deze update is Flash 3 geinstalleerd en kan je youtube filmpjes bekijken volgens Nokia. Echter ik kan Flash 3 nergens los vinden.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:18:
Edit.
Ik heb intotaal 4 pixels die oplichten bij een foto in het donker. (rood,groen, blauw en ? ) Maar zodra je de foto opslaat. Zie je het niet meer. Moet ik nu toch teruggaan weer naar de BC terug, want de eerste x deed toets 5 niet goed.StrayDog schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:12:
Nee dat is meer ruis denk ik, vrij normaal, zeker als het niet zichtbaar is als de foto is opgeslagen.pinokkia schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:57:
[...]
Ik heb intotaal 4 pixels die oplichten bij een foto in het donker. (rood,groen, blauw en ? ) Maar zodra je de foto opslaat. Zie je het niet meer. Moet ik nu toch teruggaan weer naar de BC terug, want de eerste x deed toets 5 niet goed.
Bij mij is het dus op de foto's die opgeslagen zijn ook gewoon zichtbaar (bij allebei de N82's die ik tot nu toe geprobeerd heb).
Vermoed dat meer mensen dit hebben maar nooit gecontroleerd hebben omdat ze geen foto's in donker zonder flitser gemaakt hebben bv.
Ik hoop dat ik morgen de derde N82 kan proberen en zal hier nog wel iets laten weten.
[ Voor 5% gewijzigd door StrayDog op 16-01-2008 23:21 ]
Het zit zo in elkaar: Ik zet de camara aan (zie gelijk de rode kleur) Daarna maak ik de foto (zie alle 4 de kleuren) en als laatste sla ik deze foto op. Bekijk dan de foto`s in galerij. Zie totaal geen pixels meer. Is dit nou wel of niet goed?StrayDog schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:16:
[...]
Nee dat is meer ruis denk ik, vrij normaal, zeker als het niet zichtbaar is als de foto is opgeslagen.
Bij mij is het dus op de foto's die opgeslagen zijn ook gewoon zichtbaar (bij allebei de N82's die ik tot nu toe geprobeerd heb).
Vermoed dat meer mensen dit hebben maar nooit gecontroleerd hebben omdat ze geen foto's in donker zonder flitser gemaakt hebben bv.
Kan je misschien een foto daarover posten? Kan ik het vergelijken met de mijne.
[ Voor 5% gewijzigd door pinokkia op 16-01-2008 23:25 ]
http://www.picserver.nl/view_image.php/C19PD8L709JB
Daar is een plaatje, klik evt. om te vergroten en dan is de pixel links onder in de hoek duidelijk te zien.
Bij de vorige N82 waren ze groen dus iets minder opvallend.
In galerij zie ik ze trouwens ook niet, maar denk dat ze dan door de combinatie van jpeg-compressie en een heel klein plaatje wegvallen.
Maar als ik ze op pc open en vergroot, is het duidelijk zichtbaar.
Post anders ook eens een plaatje hoe je er bij jou uitziet.
Als het op de pc niet zichtbaar is, zou ik me er niet aan storen maar bij mij is het dan dus wel duidelijk zichtbaar zoals je ziet.
Als de pixels blauw, rood, of groen zijn valt dat natuurlijk minder op dan (fel) wit.
Daar is een plaatje, klik evt. om te vergroten en dan is de pixel links onder in de hoek duidelijk te zien.
In galerij zie ik ze trouwens ook niet, maar denk dat ze dan door de combinatie van jpeg-compressie en een heel klein plaatje wegvallen.
Als het op de pc niet zichtbaar is, zou ik me er niet aan storen maar bij mij is het dan dus wel duidelijk zichtbaar zoals je ziet.
Als de pixels blauw, rood, of groen zijn valt dat natuurlijk minder op dan (fel) wit.
Zie foto.StrayDog schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:37:
http://www.picserver.nl/view_image.php/C19PD8L709JB
http://www.picserver.nl/view_image.php/J6MOGO269EE0
Verwijderd
The real white Nokia N82 appears:

Wie vraagt die krijgt ( waar blijven de live pic van de witte versie )
Nou als dit geen mooie foto's zijn van de witte versie dan weet ik het niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 00:08 ]
Ongeveer hetzelfde als bij mij, op allebei onze foto's is 1 pixel die redelijk goed te zien is, de rest is denk ik normale ruis.
Op een andere site zag ik een topic van iemand die drie groene pixels had op foto's van de N82.
En op zijn N95 had hij er ook al last van, denk dat dit dus best veel voorkomt.
Ik ruil hem nog een keer om maar ben toch bang dat dit vrij normaal is bij dit soort goedkope sensortjes in gsm's, als de volgende het weer heeft vraag ik mijn geld terug want is me toch te duur als ik met defecte pixels genoegen moet nemen.
Op een andere site zag ik een topic van iemand die drie groene pixels had op foto's van de N82.
En op zijn N95 had hij er ook al last van, denk dat dit dus best veel voorkomt.
Ik ruil hem nog een keer om maar ben toch bang dat dit vrij normaal is bij dit soort goedkope sensortjes in gsm's, als de volgende het weer heeft vraag ik mijn geld terug want is me toch te duur als ik met defecte pixels genoegen moet nemen.
De witte is pas in week 4 verkrijgbaar in NL. misschien zit daar wel een week of twee vertraging bij. Dus ergens in Feb '08 kan je dat ding verwachten. In azie is de witte versie al te koop dus. Al een week of tweeVerwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:06:
The real white Nokia N82 appears:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ID4.1M Honey Yellow
Verwijderd
Zeker deze versie heb de hele post door gelezen maar geen witte foto gezien.StrayDog schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:12:
@Zoetermeer: die foto's waren een week of 2 geleden al in dit topic gepost

Als om deze gaat waar je niet kan zien is dat om een witte gaat.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Wij zijn hier niet de TNT Track & Trace website....
Melding als "Ja, ik heb `m besteld", "Shit, postbode is langs geweest, maar ik was er niet" of "Morgen komt `ie!!!" zijn niet nodig. En ja, we zijn blij voor je als je `m hebt.
Wij zijn hier niet de TNT Track & Trace website....
Melding als "Ja, ik heb `m besteld", "Shit, postbode is langs geweest, maar ik was er niet" of "Morgen komt `ie!!!" zijn niet nodig. En ja, we zijn blij voor je als je `m hebt.