Nokia N82 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste
Acties:
  • 202.034 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:13:
Vandaag even wezen kijken bij de Belcompany in Drachten. Ik zit zelf erg te twijfelen tussen dit toestel en de HTC tytn ll. De navigatie op de htc is beter en duidelijker, maar de camera van de n82 schijnt zeer goed te zijn en juist bij HTC heel slecht. Hoop volgende week toch een goede beslissing te kunnen nemen.

Iemand voorbeeld filmpjes van de navigatie? Ik heb al gelezen dat de fix wel redelijk snel is. Ik hoop dat iemand nog wat "live" voorbeelden heeft. Is de helderheid en groote van het scherm wel goed genoeg om de afbeeldingen duidelijk te zien? Ik wil de licentie namelijk niet verlengen om de "stemgidsen" te behouden na de trial periode.
Ik heb gister route 66 geinstalleerd en vind het boven verwachting goed werken, snelle gps fix, relatief duidelijk display en goed verstaanbare aanwijzingen.

Ik gebruik het echter zelf niet aangezien mijn auto zelf al over navigatie beschikt, desalniettemin is dit denk ik een leuke backup.

Met de nokia navigatie software heb ik geen ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
Zojuist succesvol route 66 geinstalleerd. Verder niet bijzonder nieuws opzich maar even een tip voor de mensen die hier ook relatief nieuw mee zijn, wanneer je deze applicatie installeert d.m.v. nokia pc suite en na de succesvolle installatie de melding "resource files missing, please reinstall application" krijgen.

De rede hiervan is dat je geen maps hebt geinstalleerd. Het makkelijkste is dus om je geheugenkaart in je cardreader van je pc te doen als je deze hebt en vervolgens een directory maps aan te maken met de mappen die je wilt dus system/apps/route66/---> maps directory maken en mappen erin doen, die je wilt gebruiken.

Ik las namelijk veel onzin oplossingen op het forum hier voor dit probleem, zoals je telefoon hardwarematig resetten, kaart formatteren etc, wat dus niet geval is.

Nokia maps
Al aardig getest en werkt geweldig moet ik zeggen. Die GPS in de n82 is echt gruwelijk _/-\o_ Loop bijvoorbeeld in de duinen en ik zet het aan en kies voor zoek gps positie en binnen 10 seconde vind die me preciese lokatie. Straten en wegen lijken ook te kloppen. Ik reed vandaag in de auto met een gangetje of 80 en had hem aanstaan. Me lokatie op die GPS vloog over het scherm, dus dat werkt wel goed ook. Echter ziet die geen wegen als er verder geen bewoond gebied is, logisch, want het is geen routeplanner. Ik reed bijvoorbeeld op de a20 en zag alleen me stipje gaan, maar geen wegen :D.

Ik heb geprobeerd nog de optie sateliefoto van lokatie te krijgen met nokia maps, maar dit lukt niet bij mij, krijg één of ander scherm met aan satelieten ofzo met waardes erachter, maar verder gebeurt er niet veel.

[ Voor 37% gewijzigd door PacinoAllstars op 05-01-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Vonkie schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:28:
Iemand al een goed werkende msn versie gevonden voor dit toestel?
Zelf gebruik ik de "officiele" msn versie van MS, maar deze schijnt het maar 30 dagen te doen.

Tip : Kijk eens in het n95 topic, hier kan je veel vinden over msn.
Nokia N95 (8GB) - Deel 8

* Dat bedrijf uit Redmond heet Microsoft, of afgekort MS. Andere verbasteringen zijn onnodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Ginz op 06-01-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:46

Xander84

GamerTag: D3 R4X

PacinoAllstars schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:46:
Nokia maps
Echter ziet die geen wegen als er verder geen bewoond gebied is, logisch, want het is geen routeplanner. Ik reed bijvoorbeeld op de a20 en zag alleen me stipje gaan, maar geen wegen :D.
Geen routeplanner?! Dat is raar, ik dacht dat nokia maps gewoon gps software was zoals TomTom (alleen minder goed). Je kunt er toch zeker gewoon bestemmingen invoeren en routes mee bereken? Lijkt mij erg vreemd dat de a20 er niet opstaat. Je zou bijna zeggen dat niet de juiste maps geinstalleerd waren (maar die zitter er standaard op als het goed is).

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad. Je moet sowieso een kaart hebben toch? Incl. alle wegen. Anders weet ik nog niet waar ik rij ;). De trial is alleen voor de stemmen, niet voor de kaarten toch?

Toen ik vanmiddag trouwens in de BC was, raadde de verkoper mij een Parrot CK3100 als carkit aan. Die zou goed op de nokia aansluiten en doet het beter als de (duurdere) Parrot CK3200 vanwege de microfoon plaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Xander84 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:05:
[...]

Geen routeplanner?! Dat is raar, ik dacht dat nokia maps gewoon gps software was zoals TomTom (alleen minder goed). Je kunt er toch zeker gewoon bestemmingen invoeren en routes mee bereken? Lijkt mij erg vreemd dat de a20 er niet opstaat. Je zou bijna zeggen dat niet de juiste maps geinstalleerd waren (maar die zitter er standaard op als het goed is).
Nokia maps is niet bedoelt voor auto gedoe enzo, maar ik zal het nog eens checken op een later tijdstip. (vond het overigens ook merkwaardig).

Mp3
Zojuist een hele zooi albums op mijn telefoon gegooid en damn wat roelt die muziekspeler die er standaard opstaat. Al mijn nummers waren goed in id3 tags gezet. Resultaat is dat hij alle albums netjes weergeeft met de nummers + de totale speeltijd per album. Echt het werkt geweldig _/-\o_ Zorg er dus voor dat je de muziek in de music/digital directory zet. Vervolgens op je telefoon, kies je wanneer alles is toegevoegd voor vernieuwen in de muziekspeler en als je nummers worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Hier staat een artikel over de navigatie mogelijkheden voor de N95 en hoe alles werkt. Dit geld ook voor de N82 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Yorick81 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:45:
[...]

Ik heb gister route 66 geinstalleerd en vind het boven verwachting goed werken, snelle gps fix, relatief duidelijk display en goed verstaanbare aanwijzingen.

Ik gebruik het echter zelf niet aangezien mijn auto zelf al over navigatie beschikt, desalniettemin is dit denk ik een leuke backup.

Met de nokia navigatie software heb ik geen ervaring
Yorrick, heb je hierbij gebruik gemaakt van het bijgeleverde 2gb kaartje en wat heb je met de aanwezige data gedaan van Nokia Maps dat op dat kaartje stond? Verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
FuZZy04 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 04:08:
Ik zit uit verveling (om 4 uur snacht's?! :p) dit topic nog maar eens na te lezen, en bleef even kijken bij de link naar de webshop die de zwarte N82 zou verkopen:

[...]

Ik keek naar het plaatje, zette het in paint, blijkt het gewoon precies het negatief te zijn van de gewone N82 titanium kleur te zijn. Beetje jammer!! 8)7

[afbeelding]
ja, want rood en groen zijn van plaats gewisseld, maar denk dat dat al ergens eens aangehaald is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
@Vonkie jij had een vraag?

Ik had vandaag Sporttracker geinstalleerd moeten jullie ook doen! Is wel grappig. GSM in mijn binnenzak en via GPS registreert de N82 precies hoeveel ik gelopen heb hoeveel ik verbruikt hebt aan energie en waar ik heb gelopen en hoe hoog, snel etc etc etc. Ik wist eigenlijk niet dat GPS door mijn dikke winterjas heen konden?

Enige nadeel ik was hem ook vergeten uit te doen want hij werkt gewoon op de achtergrond door als je hem niet afsluit. Dus na 4 uur winkelen in antwerpen was me batt op die ik gisterenavond had opgeladen. Ik had zelf ook wel veel verbruikt aan energie volgens Nokia Sporttracker :)

Dat WLAN is ook wel grappig in Antwerpen kon ik ff gratis internetten op mijn telefoon via een gratis Hotspot van TELENET ofzo.

Baal wel dat mijn telefoon snel leeg was maar 4 uur lang stond mij GPS aan + een applicatie (NST). En de batterij werkt nog niet helemaal optimaal pas na aantal keren opladen/ontladen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cruzer op 06-01-2008 00:43 ]

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Vonkie schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:43:
[...]

Yorrick, heb je hierbij gebruik gemaakt van het bijgeleverde 2gb kaartje en wat heb je met de aanwezige data gedaan van Nokia Maps dat op dat kaartje stond? Verwijderd?
Heb inderdaad van het bijgeleverde sd kaartje gebruik gemaakt, de bestaande data heb ik laten staan.
Naar mijn idee kan je nokia maps niet verwijderen. (Als iemand weet of dit wel kan, hoor ik het graag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
Zojuist succesvol route 66 geinstalleerd. Verder niet bijzonder nieuws opzich maar even een tip voor de mensen die hier ook relatief nieuw mee zijn, wanneer je deze applicatie installeert d.m.v. nokia pc suite en na de succesvolle installatie de melding "resource files missing, please reinstall application" krijgen.

De rede hiervan is dat je geen maps hebt geinstalleerd. Het makkelijkste is dus om je geheugenkaart in je cardreader van je pc te doen als je deze hebt en vervolgens een directory maps aan te maken met de mappen die je wilt dus system/apps/route66/---> maps directory maken en mappen erin doen, die je wilt gebruiken.

Ik las namelijk veel onzin oplossingen op het forum hier voor dit probleem, zoals je telefoon hardwarematig resetten, kaart formatteren etc, wat dus niet geval is.

Nokia maps
Al aardig getest en werkt geweldig moet ik zeggen. Die GPS in de n82 is echt gruwelijk _/-\o_ Loop bijvoorbeeld in de duinen en ik zet het aan en kies voor zoek gps positie en binnen 10 seconde vind die me preciese lokatie. Straten en wegen lijken ook te kloppen. Ik reed vandaag in de auto met een gangetje of 80 en had hem aanstaan. Me lokatie op die GPS vloog over het scherm, dus dat werkt wel goed ook. Echter ziet die geen wegen als er verder geen bewoond gebied is, logisch, want het is geen routeplanner. Ik reed bijvoorbeeld op de a20 en zag alleen me stipje gaan, maar geen wegen :D.

Ik heb geprobeerd nog de optie sateliefoto van lokatie te krijgen met nokia maps, maar dit lukt niet bij mij, krijg één of ander scherm met aan satelieten ofzo met waardes erachter, maar verder gebeurt er niet veel.
ik had hetzelfde probleem hier met dat stipje.
heb google maps gedownload. (gratis te downloaden)
nu heb ik kaart en satteliet weergave in samenwerking met de interne gps.

ik kan nog geen catalogussen vinden bij de functie downloads
hebben jullie dat ook?

ik kreeg de muziek niet op mijn muziekspeler.
heb ze via de datakabel in de map attachements gezet en daarna vond mijn muziekspeler ze wel.

owja, ik heb gisteren een 4 gb geheugenkaartje gekocht.
deze was speciaal voor sneller data apparatuur.
nou deze snelheid is duidelijk te merken.
de hele telefoon vind ik sneller werken. (gallerij enz)

verder top telefoon. weet iemand nog een goede screenprotector voor dit model??

gr marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de push email mogelijkheden van de N82. Ik gebruik nu zelf WM6 en dat gaat heel eenvoudig via de exchange server van mail2web. Wil nu voor het eerst een Nokia ( lees Symbian ) aanschaffen maar vraag me af hoe de email functies werken?
Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Iemand al succesvol die barcodelezer gebruikt? Hij leest maar niks bij mij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Die is ook niet gemaakt om barcodes in de supermarkt te lezen, die kan de speciale barcodes van oa nokia lezen, de zogenaamde QR codes

QR-code, is Nederland er klaar voor?

Probeer de plaatjes in dat topic maar, die pakt ie wel (ook vanaf je monitor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:34:
Hey tbenschop2..........
ben toch wel heel benieuwd wat er nog meer op je verlanglijstje staat.
Want ik ben bang dat ik het glimmende plastic ook niks vind.
De N81...HTC Cruise...P1?????
Sorry voor de late reactie.
Ik mpet zeggen dat ik er nog niet uitben..
Kandidaten: N95 8GB (hoewel duur), N81, Samsung I550 (is nog niet uit in NL), heb eventueel gedacht aan de E-ten X600 (maar dat is zo'n impopulair product dat er nauwelijks support voor zal zijn).

De Cruise die jij voorstelt is eigenlijk weer hetzelfde verhaal als de N82: qua specs super, maar gewoon lelijk en goedkoop om te zien. Er zijn genoeg mensen die dat niet belangrijk vinden, maar voor mij moet ie ook een beetje leuk zijn om naar te kijken..

Ik weet het dus nog niet! Neig op dit moment naar of de N95 8Gb of de N81.

Wat ik me verder afvroeg: heeft de N82 weer dezelfde GPS antenne als in de N95? Of hebben ze er ditkeer een goede in gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:16
tbenschop2 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:27:
[...]
Wat ik me verder afvroeg: heeft de N82 weer dezelfde GPS antenne als in de N95? Of hebben ze er ditkeer een goede in gezet?
Met de nieuwste firmware voor de N95 is de GPS goed hoor, binnen 10 a 15 seconden een fix, ook binnenshuis. ;)

De telefoon ingeschoven in de achterzak van m´n fietsjas en tracken maar met Nokia Sportstracker, gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:22:
Hier staat een artikel over de navigatie mogelijkheden voor de N95 en hoe alles werkt. Dit geld ook voor de N82 :)
Uit deze tekst haal ik dat je geen voorgeplande route kan krijgen (als je geen internetblox erbij neemt), en dat je alleen maar een kaart ziet met waar je rijdt. Wanneer je wel wilt zien hoe je moet rijden zul je daarvoor moeten betalen.

Toch een erge tegenvaller, ik had mij nog niet heel erg verdiept in de navigatie / gps van nokia. Maar na dit artikel is toch meer duidelijk geworden.
Ik had verwacht dat je een route kon aangeven bv. van drachten naar amsterdam. Vervolgens zou je dan een kaart zien verschijnen met de route daarop aangegeven, maar dan zonder stembegeleiding omdat ik geen licentie op de navigatie neem.
Maar nu blijkt dus dat je al moet betalen als je de route wil plannen / in beeld wil hebben.
Heb ik dit zo goed begrepen? of lees ik ergens overheen :P?

In ieder geval bedankt voor het artikel :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:22:
[...]
Uit deze tekst haal ik dat je geen voorgeplande route kan krijgen (als je geen internetblox erbij neemt), en dat je alleen maar een kaart ziet met waar je rijdt. Wanneer je wel wilt zien hoe je moet rijden zul je daarvoor moeten betalen.

Toch een erge tegenvaller, ik had mij nog niet heel erg verdiept in de navigatie / gps van nokia. Maar na dit artikel is toch meer duidelijk geworden.
Ik had verwacht dat je een route kon aangeven bv. van drachten naar amsterdam. Vervolgens zou je dan een kaart zien verschijnen met de route daarop aangegeven, maar dan zonder stembegeleiding omdat ik geen licentie op de navigatie neem.
Maar nu blijkt dus dat je al moet betalen als je de route wil plannen / in beeld wil hebben.
Heb ik dit zo goed begrepen? of lees ik ergens overheen :P?

In ieder geval bedankt voor het artikel :D.
Inmiddels moet ik de tekst weer aanpassen gezien er in de tussentijd weer het een en ander is gewijzigd. De optie "Volgen" is sinds de laatste update verdwenen maar tegenwoordig krijg je ook een bepaalde tijd om gratis te testen. Afhankelijk van markt kan dat 7 of 30 dagen zijn maar ook kan het zijn dat je het 12 maanden gratis krijgt. Bij marketingsamples zit dat meestal niet dus iemand die nu een productieversie heeft zou even moeten kijken hoelang je tegenwoordig gratis krijgt.

Verder kan het ook nog zo zijn dat er zodadelijk 2 versies op de markt zijn, net zoals bij de N95 nu het geval is. Er is een versie met een Nokia houder, autolaadsnoer en 12 maanden gratis Nokia Maps (met gesproken begeleiding) en er is een "kale" versie waar je 7 dagen mag uitproberen. Het prijsverschil is enkele tientjes!

Daarnaast kon ik met mijn N82 nog niets downloaden via de Download optie in het hoofdmenu. Nu is dat inmiddels al 2 weken geleden dat ik het testte (en ik heb de afgelopen 2 weken vrij geweest) dus ik weet niet of je inmiddels al Messenger kunt downloaden. Als dat nog niet het geval is, hier kun je hem ook downloaden en naar je toestel kopieren:
http://www.allaboutphones.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=446.

Let op: Microsoft Live Messenger werkt momenteel niet voor Vodafone klanten. Dit "probleem" is nog steeds in onderzoek. In dit topic wordt dit probleem besproken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1265243.

Ten slotte nog een tip voor een goede applicatie: ShoZu.
Met deze applicatie kun je foto's heel makkelijk uploaden naar je eigen favoriete blogsite. Na iedere opname verschijnt dan de vraag "Uploaden naar ...?". Je kunt het ook zo instellen dat alle foto's automatisch worden geupload maar dat is niet altijd even wenselijk. Als klap op de vuurpijl; bij de instellingen van ShoZu kun je ook GPS tagging instellen. Standaard wordt dan de locatie opgeslagen bij je foto's! Op dit moment ondersteunt alleen Flickr.com dit maar het werkt dan ook reuze goed.
Voorbeeld, als er Map bij een foto staat, dan is die gegeotagged. Het werkt niet altijd, dat komt omdat je binnenshuis niet altijd een fix krijgt binnen de gestelde tijd.

[ Voor 17% gewijzigd door robertwebbe op 06-01-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:41:

Enige nadeel ik was hem ook vergeten uit te doen want hij werkt gewoon op de achtergrond door als je hem niet afsluit. Dus na 4 uur winkelen in antwerpen was me batt op die ik gisterenavond had opgeladen. Ik had zelf ook wel veel verbruikt aan energie volgens Nokia Sporttracker :)

Dat WLAN is ook wel grappig in Antwerpen kon ik ff gratis internetten op mijn telefoon via een gratis Hotspot van TELENET ofzo.

Baal wel dat mijn telefoon snel leeg was maar 4 uur lang stond mij GPS aan + een applicatie (NST). En de batterij werkt nog niet helemaal optimaal pas na aantal keren opladen/ontladen.
Vind zowieso dat de batterij aardig gauw leeg is. Vooral gps en internet slurpen accu.
Vraag me ook af of een muziekspeler die je niet volledig afsluit maar ook niet afspeelt, op de achtergrond ook wat energie eet. Volgens mij wel, alhoewel ik niet helemaal begrijp waarom.

Als je de grootgebruiker gps en de muziekspeler tegelijk gebruikt, gaat de muziekspeler af en toe stotteren, er is dus een einde aan het gebruik van multiple applications :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
Yorick81 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 01:59:
[...]

Heb inderdaad van het bijgeleverde sd kaartje gebruik gemaakt, de bestaande data heb ik laten staan.
Naar mijn idee kan je nokia maps niet verwijderen. (Als iemand weet of dit wel kan, hoor ik het graag)
Bedankt! Is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:58:
[...]

Vind zowieso dat de batterij aardig gauw leeg is. Vooral gps en internet slurpen accu.
Vraag me ook af of een muziekspeler die je niet volledig afsluit maar ook niet afspeelt, op de achtergrond ook wat energie eet. Volgens mij wel, alhoewel ik niet helemaal begrijp waarom.

Als je de grootgebruiker gps en de muziekspeler tegelijk gebruikt, gaat de muziekspeler af en toe stotteren, er is dus een einde aan het gebruik van multiple applications :).
Ik vind het heel erg meevallen. Heb hem gisteren binnen gekregen, eventjes opgeladen en op het eind van de avond was hij leeg. De hele nacht opgeladen en nu heb ik nog 3 streepjes, met intensief gebruik van UMTS/GPS/Radio/Muziekspeler/Camera. Valt mij 100% mee! In vergelijking met de N80... (Bij gebruik van UMTS hield hij niet eens 16 uur vol).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Moet je de N80 eens via wifi mp3 laten streamen naar die philips streamium kastjes, dat kan ie nog geen 4 uur volhouden als je accu aan het begin helemaal vol is :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Ik heb op dit moment een N93 en wil dus voor de N82 gaan. Maar is de N82 ook zo'n lomp groot toestel, of valt dit mee? :)

edit: ik weet dat de formaten te vinden zijn in de OP, maar die zeggen mij niet zoveel.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapoor
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06 14:47
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:04:
Even een vraagje. Ik heb op dit moment een N93 en wil dus voor de N82 gaan. Maar is de N82 ook zo'n lomp groot toestel, of valt dit mee? :)

edit: ik weet dat de formaten te vinden zijn in de OP, maar die zeggen mij niet zoveel.
Het beste kun je gewoon even naar een Belcompany winkel gaan en hem daar bekijken dat heb ik ook gedaan. Volgens mij is Belcompany ook de enigste zaak tot nu toe die hem heeft m.b.t. gewone winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 23:37
Ik wacht nog even op de zwarte versie en de eerste bugfixes. Helemaal als het net zo gaat als de n95.

Ik ben erg benieuwd. Mn Treo 750v gaat iig de deur uit (iemand intresse? ;) )

En,

Kan je contacten, agenda, foto's makkelijk van de treo met wm5/6 overzetten naar zon Symbian (word mn eerste)

En heb je op de Nokia's ook een functie zoals bij wm, als je lang op de ok drukt er een menu met al je open programma's ziet en deze heir kan afsluiten (om bijv. batterij verbruik te bespraen etc..)

[ Voor 46% gewijzigd door musiqman op 06-01-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 21:32
Standaard zit er 2GB of 128MB SD micro geheugen bij de N82 als 't goed is, ik ben erover aan het denken om deze te vervangen voor een 8GB exemplaar (zeker als ik een 128MB kaartje krijg :X). Nu las ik op een site (weet zo ff niet meer welke) dat de N82 daar in sommige gevallen ook sneller van wordt. Iemand daar al ervaring mee?

-- edit --

Op mijn factuur van gsmbestellen staat er niks bij omtrent de grootte van de meegeleverde kaart, maar een dag later stond er 128 MB bij... Dus ik ben eens benieuwd. Die 8GB gaat er overigens toch wel komen denk ik. Tsja je moet iets he, met een brede muzieksmaak >:) )

-- /edit --

[ Voor 30% gewijzigd door Thedr op 06-01-2008 18:05 . Reden: reactie op musiqman ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Hoeweet je welke kaart je krijgt dan? Ik dacht dat 2gb standaard was :S

Zowiezo is een 8 gb erg handig.

Trouwens via orange music 2 en 1 jaar is ie erg betaalbaar (ets van 80 euro bijbetalen)

Ik blijv liever bij Voda...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:17
Ik twijfel er ook over om de nokia n82 te nemen. Ik heb nu zowat alle pagina's van dit forum gelezen en mijn hoofd begint een beetje te tollen.

De gps werkt die nu net zoals een tomtomof route 66 of moet je er voor betalen als je hem gebruikt?
Als ik route 66 of tomtom( weet niet of dit kan ben een leek wat dat betreft) erop zet moet ik dan nog iets speciaals er bij hebben( vriend van mij heeft nokia n73 met tomtom en die heeft er nog iets bij moeten kopen om het werkend te krijgen) of werkt het gewoon.

ik hoop dat iemand het duidelijk uit wil en kan leggen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikE12 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:07:
Ik twijfel er ook over om de nokia n82 te nemen. Ik heb nu zowat alle pagina's van dit forum gelezen en mijn hoofd begint een beetje te tollen.

De gps werkt die nu net zoals een tomtomof route 66 of moet je er voor betalen als je hem gebruikt?
Als ik route 66 of tomtom( weet niet of dit kan ben een leek wat dat betreft) erop zet moet ik dan nog iets speciaals er bij hebben( vriend van mij heeft nokia n73 met tomtom en die heeft er nog iets bij moeten kopen om het werkend te krijgen) of werkt het gewoon.

ik hoop dat iemand het duidelijk uit wil en kan leggen.

Alvast bedankt.
TomTom en n82 botst nog steeds met de interne GPS.
Je zal voor TomTom een losse GPS module moeten kopen.
(bijv http://www.pdashop.nl/spe...vigatie.html#category_718)
Route 66 zou het moeten doen met de interne GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:17

Is dit dezelfde versie van route 66 die ook op de n95 kan??

Welke versie van route 66 gebruik je??

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Zo langzamerhand lijkt het er op dat er geen fix komt van TomTom om deze werkend te krijgen op de N95 of N82 met de interne GPS. Wel gaan de geruchten dat de TomTom 7 versie die er nu voor de ONE is ook t.z.t. zal komen voor de mobiele telefoons en PDA's. Volgens deze geruchten zou deze wél werken met de interne GPS modules.

[ Voor 3% gewijzigd door roma0803 op 06-01-2008 18:45 ]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

Gelukkig is Route 66 ook toereikend, ik gebruik die momenteel op mijn 7610.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Ook nog tips over het wel of niet op een micro sd opslaan, en hoe staat 66 tegenover de ingebouwde maps (en dan ook de werking van de ingebouwde gps) en hoe houd de ingebouwde gps zich tav een externe muis?

En hoe bevalt de micro usb waar velen over vielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VASTLOPEN: Heeft iemand al ervaring met vastlopen. In totaal bij mij 4 keer vastgelopen. Waarvan 2 keer bij snel surfen via Wifi, waarbij ik wel van alles en nog wat download. Moet ik dit accepteren en zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:39:
VASTLOPEN: Heeft iemand al ervaring met vastlopen. In totaal bij mij 4 keer vastgelopen. Waarvan 2 keer bij snel surfen via Wifi, waarbij ik wel van alles en nog wat download. Moet ik dit accepteren en zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben?
Geen 1x vastgelopen!!!! En dan download ik ook van alles, dus mischien een foutje in de software :/ ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

roma0803 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:43:
Zo langzamerhand lijkt het er op dat er geen fix komt van TomTom om deze werkend te krijgen op de N95 of N82 met de interne GPS. Wel gaan de geruchten dat de TomTom 7 versie die er nu voor de ONE is ook t.z.t. zal komen voor de mobiele telefoons en PDA's. Volgens deze geruchten zou deze wél werken met de interne GPS modules.
Ik ben een van die mensen geweest die heeft gezegd dat het in versie 7 wel zou werken. Echter heb ik inmiddels ook van mijn TomTom accountmanager gehoord (begin december) dat TomTom geen plannen meer heeft om die te maken. Ze willen hun aandacht momenteel liever bij andere producten leggen.

Wellicht zal dit in de toekomst weer veranderen maar op het moment verwacht ik voorlopig geen updates meer voor Symbian.
ErikE12 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:29:
[...]
Welke versie van route 66 gebruik je?
Ja, versie 7.3.545

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 06-01-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:34:
Ik heb een vraag over de push email mogelijkheden van de N82. Ik gebruik nu zelf WM6 en dat gaat heel eenvoudig via de exchange server van mail2web. Wil nu voor het eerst een Nokia ( lees Symbian ) aanschaffen maar vraag me af hoe de email functies werken?
Iemand ervaring?
Volgens mij werkt dit dmv. Mail for exchange prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
robertwebbe schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:37:
[...]

Inmiddels moet ik de tekst weer aanpassen gezien er in de tussentijd weer het een en ander is gewijzigd. De optie "Volgen" is sinds de laatste update verdwenen maar tegenwoordig krijg je ook een bepaalde tijd om gratis te testen. Afhankelijk van markt kan dat 7 of 30 dagen zijn maar ook kan het zijn dat je het 12 maanden gratis krijgt. Bij marketingsamples zit dat meestal niet dus iemand die nu een productieversie heeft zou even moeten kijken hoelang je tegenwoordig gratis krijgt.

Verder kan het ook nog zo zijn dat er zodadelijk 2 versies op de markt zijn, net zoals bij de N95 nu het geval is. Er is een versie met een Nokia houder, autolaadsnoer en 12 maanden gratis Nokia Maps (met gesproken begeleiding) en er is een "kale" versie waar je 7 dagen mag uitproberen. Het prijsverschil is enkele tientjes!

Daarnaast kon ik met mijn N82 nog niets downloaden via de Download optie in het hoofdmenu. Nu is dat inmiddels al 2 weken geleden dat ik het testte (en ik heb de afgelopen 2 weken vrij geweest) dus ik weet niet of je inmiddels al Messenger kunt downloaden. Als dat nog niet het geval is, hier kun je hem ook downloaden en naar je toestel kopieren:
http://www.allaboutphones.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=446.

Let op: Microsoft Live Messenger werkt momenteel niet voor Vodafone klanten. Dit "probleem" is nog steeds in onderzoek. In dit topic wordt dit probleem besproken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1265243.

Ten slotte nog een tip voor een goede applicatie: ShoZu.
Met deze applicatie kun je foto's heel makkelijk uploaden naar je eigen favoriete blogsite. Na iedere opname verschijnt dan de vraag "Uploaden naar ...?". Je kunt het ook zo instellen dat alle foto's automatisch worden geupload maar dat is niet altijd even wenselijk. Als klap op de vuurpijl; bij de instellingen van ShoZu kun je ook GPS tagging instellen. Standaard wordt dan de locatie opgeslagen bij je foto's! Op dit moment ondersteunt alleen Flickr.com dit maar het werkt dan ook reuze goed.
Voorbeeld, als er Map bij een foto staat, dan is die gegeotagged. Het werkt niet altijd, dat komt omdat je binnenshuis niet altijd een fix krijgt binnen de gestelde tijd.
wordt trouwens wel tijd dat nokia de downloadpagina aanpast.
evenals de site van ze.

de e51 staat nog steeds bij de binnenkort te verwachten toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Alles vanaf versie 7 werkt volgens mij, ik gebruik 7.3.468, werkt ook zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
musiqman schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:53:
Ik wacht nog even op de zwarte versie en de eerste bugfixes. Helemaal als het net zo gaat als de n95.

Ik ben erg benieuwd. Mn Treo 750v gaat iig de deur uit (iemand intresse? ;) )

En,

Kan je contacten, agenda, foto's makkelijk van de treo met wm5/6 overzetten naar zon Symbian (word mn eerste)

En heb je op de Nokia's ook een functie zoals bij wm, als je lang op de ok drukt er een menu met al je open programma's ziet en deze heir kan afsluiten (om bijv. batterij verbruik te bespraen etc..)
die functie zit er op.

taskmanager genaamd.

ook is er een betere taskmanager te koop/ te vinden via internet
deze heet ook taskmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
denk wel dat die zwarte nog even op zich gaat laten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
musiqman schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:53:

Jazeker, het menu knopje enkele seconden ingedrukt houden, dan krijg je een lijst met de lopende programma's en, ook heel handig, in het menu zie je ook welke programma's lopen, daar staat dan een 3/4 rondje in de rechterbovenhoek.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

robertwebbe schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:06:
[...]

Ik ben een van die mensen geweest die heeft gezegd dat het in versie 7 wel zou werken. Echter heb ik inmiddels ook van mijn TomTom accountmanager gehoord (begin december) dat TomTom geen plannen meer heeft om die te maken. Ze willen hun aandacht momenteel liever bij andere producten leggen.

Wellicht zal dit in de toekomst weer veranderen maar op het moment verwacht ik voorlopig geen updates meer voor Symbian.

[...]
Tja, is wel te verwachten gezien het succes van hun 'standalone' producten. Jammer, ik vind TomTom wel één van de meest complete navigatie oplossingen en het was makkelijker geweest wanneer deze ook met de interne GPS kon werken. Laat ik m'n trouwe Rikaline muis voorlopig toch maar even in de auto zitten.

Thanks voor de update.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

The Wizard schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:24:
[...]
Jazeker, het menu knopje enkele seconden ingedrukt houden, dan krijg je een lijst met de lopende programma's en, ook heel handig, in het menu zie je ook welke programma's lopen, daar staat dan een 3/4 rondje in de rechterbovenhoek.
In dat eerst genoemde overzicht kun je ook een applicatie selecteren en deze dan direct stoppen door middel van de C toets.

En zo zijn er nog veel van die truukjes, wellicht kan de topicstarter grote delen van de openingspost "lenen" van het N95 topic? Ik denk dat het voor 80% gelijk is en het hier zit meer dan een jaar werk in.

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 06-01-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Is er iemand die t-mobile mms werkend heeft met de n82. Ik heb een flex sim only abbonement en mms wil maar niet werken (rest werkt allemaal top). En ja ik heb al de n95 instellingen laten sturen en tig andere zaken geprobeerd, zoals de telefoon zelf de instellingen laten halen, maar hij wilt maar niet versturen.

Zou het kunnen dat de n82 nog niet ondersteund wordt door t-mobile???
ErikE12 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:29:
[...]

Welke versie van route 66 gebruik je??

Bedankt
JA, dat is dezelfde versie!

Route 66 v7.3.545 Symbian S60v3

[ Voor 28% gewijzigd door PacinoAllstars op 07-01-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
roma0803 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:27:
[...]

Tja, is wel te verwachten gezien het succes van hun 'standalone' producten. Jammer, ik vind TomTom wel één van de meest complete navigatie oplossingen en het was makkelijker geweest wanneer deze ook met de interne GPS kon werken. Laat ik m'n trouwe Rikaline muis voorlopig toch maar even in de auto zitten.

Thanks voor de update.
De enige andere naviagtie soft die ik ooit op mjin pda heb getest die ik wel ok vond waren route66 en i-go.
Kvond i-go de beste, gevolgd door tomtom en dan route66. Ben wel niet echt zo een fan van route66 dus ik zou graag wel is een symbian versie van i-go willen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musiqman schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:59:
Hoeweet je welke kaart je krijgt dan? Ik dacht dat 2gb standaard was :S

Zowiezo is een 8 gb erg handig.

Trouwens via orange music 2 en 1 jaar is ie erg betaalbaar (ets van 80 euro bijbetalen)

Ik blijv liever bij Voda...
Waar zie jij die aanbieding van Orange music??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-07 11:29
Ik zie dat de N82 toegevoegd is aan de vodafone online winkel

Edit: ik zie dat de prijs ook erg meevalt, zeker omdat je het abonnement de eerste 8 maanden met korting krijgt!

[ Voor 48% gewijzigd door MrHill op 07-01-2008 11:56 ]

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:39:
Bij mij ook vastgelopen tot 6x in 24uur!!! GRRRRRRRR ben dat ding helemaal zat, werkt in de meeste dingen nog trager dan de N95 (met updates) van m'n broertje!

Vastlopen bij de meest uiteenlopende dingen:
- connecten met Bluetooth Carkit
- vastlopen bij áanzetten foto toestel
- vastlopen bij sms-en
en de rest ben ik vergeten omdat ik gefrustreerd was....

Misschien de N95 Black en anders gewoon terug naar de E serie... E51.... hij gaat vandaag terug, ik hoef dit toetsel niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1989
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 12:40
DeepShadow schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:54:
Ik zie dat de N82 toegevoegd is aan de vodafone online winkel

Edit: ik zie dat de prijs ook erg meevalt, zeker omdat je het abonnement de eerste 8 maanden met korting krijgt!
Eindelijk maar jammer genoeg staat die niet er tussen als je abbo wilt verlengen, alleen hij is ook nog niet levenbaar jammer genoeg. Ik denk dat via Vodafone ga bestellen want kost maar hoop ik net iets minder dan 300 euro bij 1 jaar abbo 22.50 + internet.

............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
sander1989 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:47:
[...]

Eindelijk maar jammer genoeg staat die niet er tussen als je abbo wilt verlengen, alleen hij is ook nog niet levenbaar jammer genoeg. Ik denk dat via Vodafone ga bestellen want kost maar hoop ik net iets minder dan 300 euro bij 1 jaar abbo 22.50 + internet.
Idd, maar je kan een nummer bellen als je toestel er niet tussen staat.. ik wacht nog even tot vodafone mij belt (zouden ze nog doen namelijk :P ) en anders bel ik eind van de week hun even op.
Ik was trouwens net bij de vodafone winkel, de verkoper zei dat het ongeveer 1 tot 2 weken kon duren voordat ie daar in de winkel zou liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:24:
[...]

Bij mij ook vastgelopen tot 6x in 24uur!!! GRRRRRRRR ben dat ding helemaal zat, werkt in de meeste dingen nog trager dan de N95 (met updates) van m'n broertje!

Vastlopen bij de meest uiteenlopende dingen:
- connecten met Bluetooth Carkit
- vastlopen bij áanzetten foto toestel
- vastlopen bij sms-en
en de rest ben ik vergeten omdat ik gefrustreerd was....

Misschien de N95 Black en anders gewoon terug naar de E serie... E51.... hij gaat vandaag terug, ik hoef dit toetsel niet meer....
Ik heb nog geen vastlopers gehad. Alles werkt ook snel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
Ben net even bij de BC in Groningen geweest. Had erg hoge verwachtingen van deze telefoon, maar ben redelijk teleurgesteld weer naar huis gegaan. Net als enkele anderen hier vind ik dat hij een goedkope plastic look heeft en stonden er na 1 minuut vasthouden al overal vingerafdrukken. Ook het formaat valt me tegen, heb nu de N73, maar de N82 lijkt op het oog veel breder.

Het ergste vind ik echter de toetsen: wat een drama! Sms'en duurt hiermee veel langer. Nee, niets voor die dikke duim van mij!

Toch maar op zoek naar een andere telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
Cruzer schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:48:
[...]

Ik heb nog geen vastlopers gehad. Alles werkt ook snel vind ik.
hier ook geen problemen.
erg fijne telefoon.
toetsen erg fijn en goed te bedienen.
toestel werkt erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
Kan iemand mij vertellen hoe ik de automatische toetsenbordvergrendeling kan uitzetten?:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:42:
[...]

Waar zie jij die aanbieding van Orange music??
Volgens mij geen aanbieding, maar standaard;
http://www.belcompany.nl/...ail.htm?artikel_id=120327

Orange music 35 p.m, 2 jarig, toestelprijs 79 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door musiqman op 07-01-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musiqman schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:28:
[...]

Volgens mij geen aanbieding, maar standaard;
http://www.belcompany.nl/...ail.htm?artikel_id=120327

Orange music 35 p.m, 2 jarig, toestelprijs 79 euro.
Knap geld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bij mediamarkt Maastricht geweest daar hadden ze EEN toestel was helaas al verkocht.
Mocht hem wel even bekijken mijn eerste indruk was TOP GSM.
De prijs 599 euro was wel minder, ga hem woensdag maar bij Typhone in Nuth halen daar kost hij 512 euro scheelt toch weer 87 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Weet iemand hoe je het camera geluid uit kan zetten?

Andere vraag de camera heeft een vaste scene-modes 1 daarvan kan je zelf instellen echter de camera opent standaard altijd met automatische instellingen en moet ik zelf mijn gekozen-scene mode weer kiezen.

Is er geen mogelijkheid dat de camera automatisch opent met een scene?

Verder viel mij op dat foto's genomen op 5 MP slechts net geen 1MB zijn in het geheugen van de telefoon?
Mijn Canon Ixus 7.1 MP zit al per foto op 3 a 4 MB.

Klopt dat dat 5MP foto's van de N82 net geen 1MB grote zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Cruzer schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:29:

Andere vraag de camera heeft een vaste scene-modes 1 daarvan kan je zelf instellen echter de camera opent standaard altijd met automatische instellingen en moet ik zelf mijn gekozen-scene mode weer kiezen.

Verder viel mij op dat foto's genomen op 5 MP slechts net geen 1MB zijn in het geheugen van de telefoon?

Jij hebt toch een aziatisch N82? Met een aziatische N82 (tevens alle andere aziatische nokia's) kan je de geluid van de camera niet uit zetten ipv met voyeurisme in azie :+ Je moet dan naar een euro firmware gaan.

Ik heb trouwens een witte N82 besteld bij een vriend van me in HK. Misschien een tip voor de mensen die in HK wonen (die weten het waarschijnlijk al) en mensen die in HK een toestel kopen. Je kan namelijk je oude toestel inruilen. Ik heb mijn N73 ingeruild, daar kreeg ik 1600HKD voor. De N82 heb ik laten kopen voor 4930HKD, wat resulteert in 3330HKD. Dat is ongeveer 300euro.

[ Voor 17% gewijzigd door ReseT op 07-01-2008 22:41 ]

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:29:

Formaat van de foto's klopt. N95 foto's zijn ook rond de 8 a 900 kb. In vol daglicht en wanneer er veel op de foto moet willen ze weleens de 1 mb aantikken.

Geluid van je cam kun je toch uitzetten in je instellingen? Instellingen -->> Tonen -->> Waarschuwingstonen.

Werkt alleen op de Ned/Benelux/Europa versies geloof ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier of een abbonement-verlening bij dezelfde provider over het algemeen valt te vergelijken met het afsluiten van een nieuw abbonement? Aanbiedingen gelden namelijk bijna altijd alleen bij het afsluiten van een nieuw abbonement en dus met een nieuw nummer.

Vodafone heeft nu een mooie aanbieding op hun online winkel staan. Mijn Vodafone-abbo is inmiddels afgelopen maar een medewerker vertelde mij dat die aanbieding niet geldt bij contractverlenging. Over de prijzen van de N82 i.c.m een verlenging kon ze nog niets zeggen. Dat duurt nog cker 2 weken. En daar kan ik natuurlijk niet op wachten. Wat denken jullie vanuit ervaring, zal het verlengen van mn abbo bij Vodafone stukken voordeliger zijn dan als ik bijv. een soortgelijk abbonement afsluit bij KPN?
Btje uitgebreid en vaag allemaal misschien maar khoop dat iemand mij kan adviseren. Ik heb nou eenmaal elke keer weer die behoefte om iets gelijk te moeten halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
Vögel schreef op maandag 07 januari 2008 @ 23:21:
Weet iemand hier of een abbonement-verlening bij dezelfde provider over het algemeen valt te vergelijken met het afsluiten van een nieuw abbonement? Aanbiedingen gelden namelijk bijna altijd alleen bij het afsluiten van een nieuw abbonement en dus met een nieuw nummer.

Vodafone heeft nu een mooie aanbieding op hun online winkel staan. Mijn Vodafone-abbo is inmiddels afgelopen maar een medewerker vertelde mij dat die aanbieding niet geldt bij contractverlenging. Over de prijzen van de N82 i.c.m een verlenging kon ze nog niets zeggen. Dat duurt nog cker 2 weken. En daar kan ik natuurlijk niet op wachten. Wat denken jullie vanuit ervaring, zal het verlengen van mn abbo bij Vodafone stukken voordeliger zijn dan als ik bijv. een soortgelijk abbonement afsluit bij KPN?
Btje uitgebreid en vaag allemaal misschien maar khoop dat iemand mij kan adviseren. Ik heb nou eenmaal elke keer weer die behoefte om iets gelijk te moeten halen..
Wat mij opvalt is dat bij verlenging alles ruim 2x zo duur is, de reden daarvan weet ik niet... Ik kan ook verlengen bij Vodafone, en de prijs van een nieuw abonnement is zeer gunstig. Wanneer die niet blijkt te gelden voor een verlenging gaat de opzegbrief de deur uit en ga ik wel naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is het verstandigst om idd nog even te wachten. Ergens verwacht je daarom haast al dat het toch niet net zo voordelig zal zijn. Daarbij moet je dan nog minimaal 2 weken wachten.
Overigens heb ik mij laten vertellen dat bij het overstappen naar een andere provider het niet nodig is om een opzegbrief te versturen. Die regelt je nieuwe provider dan. Je nieuwe abbonement gaat in zodra je opzegtermijn verlopen is. Maar jij wacht iig de verleningsprijzen af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:01
Ik heb hem vanochtend gehaald bij de belcompany icm een orange music-abo.In het echt ziet het toestel erg mooi uit, maargoed dat is subjectief.Ik moet er wel een beetje aan de grootte wennen, ik heb steeds het gevoel een walkietalkie uit de jaren tachtig in mijn hand te hebben.Voor de rest ben ik erg tevreden wat er ook allemaal in het doosje zit (tv-kabel en 2gb microsd-kaart).Hij reageert snel en tot nu toe geen vastloper.Sowieso heeft dit toestel zo veel functies dat ik nog een beetje confused ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder welke voorwaarde krijg je die 300 smsjes erbij? Ook Orange is een optie zie ik. Er is gewoon te veel keus en als je echt gaat rekenen kom je er achter dat het bij elke provider ongeveer op hetzelfde neerkomt. Tenzij je voor 2jarige abbonementen gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:18
Voor mensen die last hebben voor de vele vastlopers. Ik heb gemerkt dat sommige N82 last hebben van de meegeleverde 2 GB Micro SD kaart. Op de een of andere manier zijn sommige niet helemaal goed en gaat de N82 bijvoorbeeld vastlopen bij het maken van een foto, openen van de gallerij, sms, of kom je soms zelfs helemaal niet in het hoofdmenu. Waarschijnlijk kan er niet vanuit de telefoon gelezen of gechreven worden naar de kaart. Toen ik er namelijk een andere kaart in deed kwam ik weer netjes in het menu, camera ed. Natuurlijk heb ik dit kaartje in een andere N82 uitgeprobeerd, en je raad het al.... Vastlopers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NicoF schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 06:05:
Voor mensen die last hebben voor de vele vastlopers...
Geld dit dan ook voor grotere kaarten.
Heeft iemand hier al ervaring mee? Want ik wil graag een grotere kaart.
bijv.: pricewatch: Secure Digital Card Micro 4GB (Sandisk, micro-SDHC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

hahah.... sorry, maar moet even lachen om het bericht over de 'We zijn de TNT track & trace website niet"

maargoed, maakt het verschil uit qua snelheid of stabiliteit als je het kaartje FAT of in FAT32 formateerd?

Heb hier een 4GB HC kingston (Japanse versie) liggen, probeer het zo even uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Ik zou zowiezo bij Belcopany een aboo verlengen/aanschaffen.

Als je dat bij Vodafone doet en je verzekerd hem, heb je een duurdere en slechtere service (en het valt allemaal onder Pro Assist)

Bij Belcompany is deze goedkoper en willen ze je al snel een nieuw/ander toestel (krijgt gewoon een bedrag uitbetaald) geven bij total loss.

Daar ben ik helaas ondertussen wel achter ;)

Ik vind het trouwens wel erg vreemd dat je idd bij een music abbo van 35 euro, de tel voor ong 70 euro kan krijgen, en bij de andere abbo s (2 jarig) zo 150 tot 400 euro neerteld. Best belachelijk eigenlij, terwijl over een maand 2 de prijs aanzienelijk goedkoper zal zijn (en zijn er wraarschlijk ook een aantal upgrades in de firm voor bugs geweest, dus een verbeterd toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:52:
[...]

deze kaart draait momenteel bij mij ook.
snelle response en geen problemen met vastlopen enzo.
vind de telefoon er sneller van geworden.

zie paar posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
Vögel schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:09:
Het is het verstandigst om idd nog even te wachten. Ergens verwacht je daarom haast al dat het toch niet net zo voordelig zal zijn. Daarbij moet je dan nog minimaal 2 weken wachten.
Overigens heb ik mij laten vertellen dat bij het overstappen naar een andere provider het niet nodig is om een opzegbrief te versturen. Die regelt je nieuwe provider dan. Je nieuwe abbonement gaat in zodra je opzegtermijn verlopen is. Maar jij wacht iig de verleningsprijzen af?
Ik wacht idd de verlengprijzen even af.
Het opzeggen van een contract is me niet echt duidelijk, ik lees soms twee verschillende verhalen. Ik ga het wel een keer vragen bij de Belcompany ofzo.. Maar als ik opzeg doe ik dat sowieso voor eind januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belcompany Orange 35 music 2jr: N82 = € 80,- , gratis welkomstpakket t.w.v 25,00 (?), geen aansluitkosten, 6 maanden gratis bundel.

Bestelmaar T-mobile Flex 30 + PIT 2jr + sms: N82 = € 63,95 (incl. verz.), geen aansluitkosten, PIT 6 mnd. 50% korting.

Verschil is bij Orange: 3 gratis tones p/mnd en tmf/mtv kijken (hoe?)
Bij Flex: PIT (traag?)

Moeilijk moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren N82 bij Belcompany EHV gekocht: 1jr VDF 70 + Internet => 150,- bijbetalen voor toestel.

Bevalt erg goed tot nu toe: kleinere toetsen wennen snel. Camera en flits zijn super. Wifi setup e.d. was fluitje van een cent. Gmail via IMAP is ook erg handig trouwens! Menu reageert snel en scherm is groot en scherp genoeg. Gewicht 100% meegevallen. Afmeting is ok.

Wel twee vastlopers gehad. Kijk het nog even aan, maar anders zeker de bovenstaande tip opvolgen van andere SDHC kaart. Sowieso wel van plan er een 8Gb kaart in te stoppen. Vraag: Voegt een snelle Ultra II kaart hiervoor nog wat toe in dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 21:32
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:31:
Gisteren N82 bij Belcompany EHV gekocht: 1jr VDF 70 + Internet => 150,- bijbetalen voor toestel.

Bevalt erg goed tot nu toe: kleinere toetsen wennen snel. Camera en flits zijn super. Wifi setup e.d. was fluitje van een cent. Gmail via IMAP is ook erg handig trouwens! Menu reageert snel en scherm is groot en scherp genoeg. Gewicht 100% meegevallen. Afmeting is ok.

Wel twee vastlopers gehad. Kijk het nog even aan, maar anders zeker de bovenstaande tip opvolgen van andere SDHC kaart. Sowieso wel van plan er een 8Gb kaart in te stoppen. Vraag: Voegt een snelle Ultra II kaart hiervoor nog wat toe in dit toestel?
Volgens mij is de kaart uit je link een gewone SD kaart, en geen micro. De micro lijkt er niet in speciale snellere varianten te zijn, die zijn voornamelijk bedoeld voor telefoons. Ik denk dat je deze moet hebben... Die heb ik iig op 't oog voor als ik mijn N82 binnen heb >:)

-- edit --
Er lijken wel snelle (Ultra) varianten te zijn in micro formaat, echter gaan deze maar tot 2GB. De grotere kaarten zijn allemaal SDHC (high capacity). Die lijken sowieso al redelijk snel te gaan ivm de grotere capaciteit (vastgelegd in SDHC standaard).

<wikiquote>
SDHC cards have SD Speed Class Ratings defined by the SD Association. The SD Speed Class Ratings specify the following minimum sustained write speed on to empty SDHC cards:

Class 2: 2 MB/s
Class 4: 4 MB/s
Class 6: 6 MB/s
</wikiquote>

De kaarten die ik in de PW zie zijn max class 4.
-- /edit --

[ Voor 19% gewijzigd door Thedr op 08-01-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
misschien nog iets voor de startpost.

ik heb bij de tfortelecom in nijverdal deze screenprotector gehaald.

http://img90.imageshack.us/img90/4723/v3scpbc3.jpg

zeer gemakkelijk te plakken en 2 jaar garantie en bescherming.
hersteld zichzelf!!!!

is onzichtbaar te plakken op een n82

kost 9,95 maar dan heb je ook wat

[ Voor 7% gewijzigd door firefighter2 op 08-01-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:52:
[...]

Grotere kaarten werken gewoon. Ik denk dat sommige kaarten die er bijgeleverd zijn niet helemaal 100% zijn. Waarschijnlijk voegt Nokia deze Micro SD kaarten van mindere kwaliteit toe aan hun verkooppakket. (Net zoals Intel met hun Celeron processors; weet niet of dit nog steeds zo is). Nokia zal een mooie prijs er voor gemaakt hebben met hun afnemer.

Verder zeer tevreden over het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:40:
[...]

Formaat van de foto's klopt. N95 foto's zijn ook rond de 8 a 900 kb. In vol daglicht en wanneer er veel op de foto moet willen ze weleens de 1 mb aantikken.

Geluid van je cam kun je toch uitzetten in je instellingen? Instellingen -->> Tonen -->> Waarschuwingstonen.

Werkt alleen op de Ned/Benelux/Europa versies geloof ik.
Ja klopt is gelukt maar als ik dat uitzet dan hoor ik niet meer wanneer me batterij bijna op en alle andere waarschuwingstonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

Ik heb n82 vandaag ook even mogen bekijken bij de Media Markt . Mijn eerste indruk was over het algemeen goed. Scherm is groot genoeg, zolang je hem niet naast de n95 houdt. De grote en de dikte van de telefoon in het algemeen viel me ook heel erg mee, is zeer acceptabel. De toetsen en en de dpad zijn prima naar mijn idee (ik ben een 7610 gewend, verklaart misschien het een en ander). Toch val ik een beetje over die glimende zilvere kleur. Het oogt minder goedkoop dan op foto's, maar het is toch niet echt mijn ding. Wellicht went het na een tijdje, maar ik weet nu al de eerste reacties van mijn omgeving als ik de n82 te voorschijn haal ;) .

Het zelfde had ik met mijn huidige telefoon (nokia 7610), die had ik toen ook voor de specs en niet voor de looks gekocht. Voordeel bij die telefoon was dat ik na een half jaar een beter ogend frontje heb aangeschaft. Dat is helaas bij de n82 geen optie.

Al met al maakt het mijn keuze niet makkelijker, ben nu toch weer aan het twijfelen tussen de n95 en de n82. Ik ga denk ik mijn geduld maar eens op de proef ga stellen en ga kijken of ik het uit kan houden tot de zwarte edite van de n82 uitkomt :z .

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Laatst online: 19:10
Vraagje:

Ben nu ff bezig met die nokia maps enzo, ik heb net stembegeleiding gedownload, hoe lang blijft die werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NicoF schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 06:05:
Voor mensen die last hebben voor de vele vastlopers. Ik heb gemerkt dat sommige N82 last hebben van de meegeleverde 2 GB Micro SD kaart. Op de een of andere manier zijn sommige niet helemaal goed en gaat de N82 bijvoorbeeld vastlopen bij het maken van een foto, openen van de gallerij, sms, of kom je soms zelfs helemaal niet in het hoofdmenu. Waarschijnlijk kan er niet vanuit de telefoon gelezen of gechreven worden naar de kaart. Toen ik er namelijk een andere kaart in deed kwam ik weer netjes in het menu, camera ed. Natuurlijk heb ik dit kaartje in een andere N82 uitgeprobeerd, en je raad het al.... Vastlopers!
Goeie tip!

Had de eerste dagen ook een stuk of 4 vastlopers. Maar daarna niet meer gehad, terwijl ik wel met dezelfde kaart werkte. Heb zowieso nu een andere 2 gb kaart erin zitten. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook veel vastlopers, wanneer ik de kaart eruit haal dan heb ik daar geen last meer van.

Begint alweer goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17
Beste aanbieding die ik kon vinden was deze bij Bestelmaar, i.c.m. 2-jarig T-Mobile Relax 200 met €5 korting (dus €19,50 per maand) €77. Vind ik beter dan zo'n 2-jarig €35 Orange abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:01
Even een vraagje aan degenen die ook al een toestel hebben.Ik ben een beetje teleurgesteld over de bouwkwaliteit.Als je de camera aanzet lichten toch die knopjes aan de zijkant op.Nou ja, als je het dus horizontaal houdt kan je zo de binnenkant zien van de verlichte knopjes.Ik zou verwachten bij een toestel van meer dan 500 euro dat lampjes beter afgeschermd zijn.Nu oogt het behoorlijk goedkoop.En ook de behuizing tussen de opname- en galerijtoets maakt een krakend geluid.Zou dat voor jullie een reden zijn om het toestel te ruilen?
Afbeeldingslocatie: http://i130.photobucket.com/albums/p262/Terpentin07/nokia-n82.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Noreia op 09-01-2008 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 16:40
Ja, je kunt het proberen, maar sta er niet van te kijken als ze je raar aankijken. Heb nl. precies hetzelfde met mijn N73 en daar deden ze ook niet echt een gooi richting een ander toestel of eventueel geld terug... het is natuurlijk ook een kleinigheidje... maar toch geld is geld en 500 eurie is best wat natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Ook nog een vraagje:

Wanneer je de telefoon naar links draait, kantelt het scherm mee. Alleen nu doet ie het niet meer bij mij, of ik doe iets verkeerds :? Staat gewoon op automatisch......
sMiddags deed ie het nog wel.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Navigatie
* Geïntegreerd Assisted Global Positioning System (A-GPS)
* Voorgeïnstalleerde toepassing Nokia Maps en gratis downloadbare kaarten*
* De dienst is gratis beschikbaar. Je netwerkoperator zal echter kosten aanrekenen voor gegevensoverdrachten via het netwerk. '

Kan iemand mij vertellen hoe het nou precies zit met de kosten van deze gegevensoverdrachten? Welke overdrachten worden hier precies mee bedoelt? Navigatie staat er toch op of niet?
Is het zo dat het noodzakelijk is om onbeperkt internet erbij te nemen als je de navigatie veel wilt gaan gebruiken?

Is het gebruiken van internet op dit toestel sneller/beter dan het op de N73 mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Vögel schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 01:52:
'Navigatie
* De dienst is gratis beschikbaar. Je netwerkoperator zal echter kosten aanrekenen voor gegevensoverdrachten via het netwerk. '

Kan iemand mij vertellen hoe het nou precies zit met de kosten van deze gegevensoverdrachten? Welke overdrachten worden hier precies mee bedoelt? Navigatie staat er toch op of niet?
Is het zo dat het noodzakelijk is om onbeperkt internet erbij te nemen als je de navigatie veel wilt gaan gebruiken?

Is het gebruiken van internet op dit toestel sneller/beter dan het op de N73 mogelijk is?
Toen ik Nokia Maps voor het eerste startte, zat Nederland er al op, maar alleen voor de helft. 8)7
Toen kreeg ik de optie om voor een bepaalde tijd een of andere kaart te proberen. Ik heb gekozen voor Benelux ( incl beetje Duitse en Franse gebiedjes), via Wifi geconnected om te downen( je kan ook via GPRS of via Voda Live maar dat kost dus geld)
Nu kan je gelijk navigeren, alleen zonder stembegeleiding. Stembegeleiding ook gedownload via Wifi(trial van een paar dagen(denk ik)). En alles doet het.
Tijdens het navigeren hoef je niet verbonden te zijn met Wifi/GPRS ofzo hoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
Vögel schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 01:52:
'Navigatie

Denk dat hier genoeg over geschreven is. Sowieso staat dit in het N95 topic.
Zoals te vinden op de Nokia site beschikt de N73 alleen over UMTS en de N82 over HSDPA. Met dit laatste zijn veel hogere snelheden mogelijk.
Ik zeg: Google is je vriend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lion
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10-2023
Hoi,

Heb mn telefoon uit Singapore binnen. Ben HTC ARTEMIS gewend, mis daarom een touchscreen. Voor de rest lijkt hij me we ok. Nu moet ik een "traveler stekker" kopen om de telefoon op te kunnen laden. Weet iemand waar je dat kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Laatst online: 14:13
Ik denk dat je op google meer zult vinden met reisadapter dan traveler steker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
ik heb em gistere gehaald bij belcompany (belgië) 599€. Is ongeveer de enige in belgië die em heeft (en ze hadden maar 8 toestellen voor heel .be)
Eerste indruk, geweldig toestel, echt alles wat ik wou in een telefoon. en ik heb er dan ook lang op gewacht (vorig toestel was een nokia 6510)
Khad wel enkele vraagjes:
- Valt er wat met de instellingen van de camera te prutsen? Nu zijn de foto's wat aan de korrelige kant, terwijl de sample fotos van anderen er beter uitzien imo
- Waar zit de gewone fm radio? Als ik radio pak witl hij blijkbaar wlan gebruiken
- Waarom heeft hij altijd wlan nodig als je de gps toepassing wilt starten?

Ik heb ook wel de SDkaart doet toestel crashen als je te lang fotos zit te browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexmaster
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 09:43
Gister is de telefoon binnen gekomen vanuit Singapore (zowat hele wereld rond geweest)

Zeer mooi en ook zeer snel. Heb meteen alle contacten/smsjes en calender items vanuit me oude nokia naar nieuwe over getransporteerd via bluetooth. Ging ook lekker snel.
Ik ben mijn 6630 telefoon gewend.Op deze telefoon zat ook al Symbian. Maar de N82 is toch heel wat anders. Zoals ik al zei heel erg snel in dingen openen.

Kwaliteit vind ik er super uit zien in mijn ogen niet goedkoop. WLAN werkt ook perfect en GPS Fix werkte ook al snel. Foto's maken in het donker is ook zeer super. T.o.v. de N73, kennis van ons heeft er een, is deze telefoon gewoon super in zijn klasse.
Ik heb nog geen vastlopers gehad zoals sommige aangeven.
Gisteren de telefoon door een vriend van mij laten Flashen naar EU. Nu kan ik dan ook eindelijk de klik uitzetten voor foto's te maken.

kortom al met al een top telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
nog een vraagje:

data overzetten van mijn oude 6510 naar de n82, gaat dat lukken met nseries pc suite? Ik zou niet graag al mijn telefoonnummers kwijt zijn.
Ik kan iig de backup me de oude pc suite niet selecteren met de nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexmaster
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 09:43
dafz0r schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:35:
nog een vraagje:

data overzetten van mijn oude 6510 naar de n82, gaat dat lukken met nseries pc suite? Ik zou niet graag al mijn telefoonnummers kwijt zijn.
In de N82 zit een programma om via bluetooth je contacten smsjes en calender items om te zetten.
Menu -> Tools -> Utilities -> Phone Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frenkovic schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 10:20:
Ik heb 'm nu bij bestelmaar.nl besteld.

1 jaar; t-mobile flex 25, 3 maanden 50% korting, toestel 250, verzendkostne 12,95.

9 x 25 + 3 x 12,50 + 250 + 12,95 = 525,54

Ongeveer wel de beste aanbieding van dit moment! (In NL i.c.m. abonnement)

Ik hoop dat het toestel ook aan mijn verwachtingen voldoet. Navigatie is voor mij heel belangrijk. Zodra ik de eerste bocht maak na mijn huis verdwaal ik! Vandaag gaat het contract op de post en ik zal laten weten hoe spoedig alles verloopt!
Hallo Frenkovic ,

Ik zag dat je de n82 via bestelmaar had besteld. Nu heb ik dat ook gedaan, alleen niets mee r vernomen van ze. Jij al wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
Flexmaster schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:05:
[...]

In de N82 zit een programma om via bluetooth je contacten smsjes en calender items om te zetten.
Menu -> Tools -> Utilities -> Phone Switch
mja de 6510 is dus stokoud, nog geen bluetooth :)

kheb de sms'jes vergeten en gewoon contancts naar sim naar n82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09-2024
dafz0r schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:35:
nog een vraagje:

Volgens de Nokia site is de Nokia 6510 compatibel met de laatste PC suite 6.84.
Je moet dan wel synchroniseren via infrarood.

Ik heb me voorgenomen om eeuwig te leven, tot nu toe gaat dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
Ghia schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:32:
[...]

Volgens de Nokia site is de Nokia 6510 compatibel met de laatste PC suite 6.84.
Je moet dan wel synchroniseren via infrarood.
tnx, ik had nog een ouwe versie

voort heb ik nu wel iets dom voor, ik installeer route66 maar nu gaat de n82 zo goed als niet meer vooruit zolang de sd kaart erin steekt, enig idee wat te doen?
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wij zijn hier niet de TNT Track & Trace website....

Melding als "Ja, ik heb `m besteld", "Shit, postbode is langs geweest, maar ik was er niet" of "Morgen komt `ie!!!" zijn niet nodig. En ja, we zijn blij voor je als je `m hebt.