Nou eindelijk na weken wachten heb ik hem vandaag gekocht bij de belcompany.
1e indruk geweldig na velen reviews gelezen te hebben filmpjes op youtube gezien te hebben. Ik vind het een supermooi ding! Ik had hiervoor een 6111 dit is ook mijn 1e ervaring met een S60 en na lange tijd weer een candybar gsm ipv een slider.
Ik maakte mij eerst zorgen over het formaat. En ik schrok al toen ik hem al zag bij de Belcompany ook de verkoper pakte zijn eigen N81 en begon te lachen wat is die groot zeg die N82. Toen keek hij goed en zag het het grote verschil 5MP Xenon en GPS
Maar het doordat de telefoon goed dun is en erg licht valt de lengte reuze mee! Hij oogt meer optisch lang doordat die toesten ver onderin geplaatst zijn.
Ik vind die rare Gallerij toets nu al irritant ik vergis me nu als ik iets moet wissen dat ik die rare toets indruk. Maar het zal wel aan mij liggen dat ik die toets daar niet gewend ben. Evenals de kleine toetsen.
Via Bluetooth had ik al mijn contactpersonen direct zonder pcsuite uit mijn 6111 gehaald in mijn N82
De kleur vind ik ook veel mooier in het echt dan al die live foto's. Vingerafdrukken vallen denk ik wel er zitten namelijk overal van die beschermstickers op die laat ik voorlopig ook lekker zitten.
GPS werkt prima de 1e fix duurt wel aantal minuten dus heb geduld daarna binnen 10 sec zelfs midden in de woonkamer heb ik goede fix.
De geluidskwaliteit voor telefoongesprekken vind ik erg goed zeker als ik het vergelijk met mijn 6111. De persoon aan de andere kant klinkt warm stemgeluid ipv hol of gekraak etc en ook lekker luid mag van mij nog wel iets luider maar alles beter dan mijn 6111.
Geluidskwaliteit muziek tja ik kan het met nergens vergelijken dus ik vind alles al top het nummer van Moby zit er standaard op en vond ik best hard klinken. Je moet wel je telefoon horizontaal houden dat die 2 speakers vrij zijn van vingers etc.
Over de batterij las ik het volgende:
Als u de nieuwe batterij voor de eerste keer gebruikt
of als u de batterij langere tijd niet hebt gebruikt, is
het mogelijk dat u de lader moet aansluiten,
ontkoppelen en vervolgens opnieuw moet
aansluiten om het opladen te starten.
Wat mij opviel dat de batterij helemaal vol geladen was. De zegeling was er niet afgehaald dat had ik zelf gedaan met een mesje. En de 2gb zat al in de telefoon.
Overigens weet iemand of het mogelijk is die rechterselectie toets die nu standaard op Kaart staat om die te wijzigen in toestenblokkeren of is er een andere mogelijkheid om met 1 sneltoets de toetsen te blokkeren? Op de 6111 deed ik dat simpel met cursor naar boven te doen maar dat is bij de N82 niet het geval.
WIFI ga ik zo ff proberen. Ik liep zojuist rond mijn huis en hij scande al 15 WLAN gebruikers waarvan 1 niet beveiligd
Ik ga morgen naar Antwerpen ff de GPS beetje testen wat foto's maken en de batt testen. Als jullie vragen hebben of antwoord op mijn vraag hebben dan lees ik het wel.
Maar nogmaals ik vind het een geweldig apparaat!!
Voor degene die moeten wachten... succes maar het wachten wordt je beloond