Nokia N82 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste
Acties:
  • 202.031 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

De telefoon bij die link komt uit Singapore, dat is geen USA :P
Ik had hem gekregen via FedEx, dus geen UPS. Had eerst ook UPS verwacht zoals daar staat aangegeven. De levertijd verschilt beetje, maar verwacht hem maar tussen de 3 en 7 dagen (afhankelijk of er weekend tussen zit en snelheid betaling).

Garantie heb je bij die seller, voor zover ik begrepen heb, alleen bij een DOA. Dus als je GSM vanaf het begin al kapot is...
Zou hij later kapot gaan, dan kun je hem volgens mij altijd laten maken bij een Nokia Service Point. Voor zover ik weet is die reparatie dan helaas niet onder garantie (Ze zeiden dat garantie alleen geldt voor Europese Nokia telefoons, dus geen Aziatische), en zul je een bedrag moeten betalen. De kosten kunnen verschillen van een euro of 20 tot veel meer, afhankelijk van wat er kapot is.
Let op: dit is wat ik na rondmailen en vragen begrepen heb. Misschien klopt dit niet en is de garantie misschien toch wat beter geregeld. Misschien geven sommige Nokia/Nokia Service Points/winkels toch gewoon garantie. Als ik jou was zou ik ook gewoon eens wat Nokia Service Points etc mailen en kijken wat ze zeggen.

Je hebt wel nog een paar Aziatische tekentjes op het toetsenbord (NAAST je letters). Foto

Bij de stekkeraansluiting had ik een 3pins stekker. Die past helaas niet in het Nederlandse stopcontact. Maar voor een euro of 5 krijg je gewoon een simpel adaptertje. Voor de rest hoef je je dan geen zorgen te maken.
Hier staan foto's van de Aziatische tekentjes en stekker adapter

Je kan wel de productcode van je Nokia veranderen en een Europese firmware erop zetten. Dan heb je naast de Engelse taal ook nog de Nederlandse taal.

Ik heb hem zelf ook van die Rose uit Singapore, en heb voor de rest geen problemen met de Aziatische versie.

De andere vragen (GPS + Agenda) probeer ik ook zo snel mogelijk te testen en te beantwoorden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 16:43 ]

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:53:
De telefoon bij die link komt uit Singapore, dat is geen USA :P
Ik had hem gekregen via FedEx, dus geen UPS. Had eerst ook UPS verwacht zoals daar staat aangegeven. De levertijd verschilt beetje, maar verwacht hem maar tussen de 3 en 7 dagen (afhankelijk of er weekend tussen zit en snelheid betaling).

Garantie heb je bij die seller, voor zover ik begrepen heb, alleen bij een DOA. Dus als je GSM vanaf het begin al kapot is...
Zou hij later kapot gaan, dan kun je hem volgens mij altijd laten maken bij een Nokia Service Point. Voor zover ik weet is die reparatie dan helaas niet onder garantie (Ze zeiden dat garantie alleen geld voor Europese Nokia telefoons, dus geen Aziatische), en zul je een bedrag moeten betalen. De kosten kunnen verschillen van een euro of 20 tot veel meer, afhankelijk van wat er kapot is.
Let op: dit is wat ik na rondmailen en vragen begrepen heb. Misschien klopt dit niet en is de garantie misschien toch wat beter geregeld. Misschien geven sommige Nokia/Nokia Service Points/winkels toch gewoon garantie. Als ik jou was zou ik ook gewoon eens wat Nokia Service Points etc mailen en kijken wat ze zeggen.

Je hebt wel nog een paar Aziatische tekentjes op het toetsenbord (NAAST je letters). Maar dit valt niet eens op! In het topic staat ergens een plaatje.

Bij de stekkeraansluiting had ik een 3pins stekker. Die past helaas niet in het Nederlandse stopcontact. Maar voor een euro of 5 krijg je gewoon een simpel adaptertje. Voor de rest hoef je je dan geen zorgen te maken.
Hier staan foto's van de Aziatische tekentjes en stekker adapter

Je kan wel de productcode van je Nokia veranderen en een Europese firmware erop zetten. Dan heb je naast de Engelse taal ook nog de Nederlandse taal.

Ik heb hem zelf ook van die Rose uit Singapore, en heb voor de rest geen problemen met de Aziatische versie.

De andere vragen (GPS + Agenda) probeer ik ook zo snel mogelijk te testen en te beantwoorden.
Hulde voor de toelichting, denk dat ik hem dan maar ga bestellen bij die rose. Belangrijkste voor mij is, dat alles gewoon werkt en eventuele accesoires die ik hier koop er ook mee werken (compatibel).

En dan heb ik de titanium versie nog ook!!!

Verwijderd

PacinoAllstars schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:32:
[...]

Hoe zit het met garantie? En hoe zit het met stekkertje aansluitingen etc? Geen dingen die anders zijn ofzo?"(zou niet weten wat)
Weet iemand iets over de garantie te vertellen als je hem via ebay koopt?

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
Vandaag ff R'dam in geweest maar wat ik al had verwacht geen 1 winkelier kon mij iets zeggen over de levertijd.

Bij de Mediamarkt had de verkoper vorige week nog naar hun leverancier gebeld en deze gaf aan december 2007.. Maar het zal vanwege de kerstvakantie pas week 3 worden verwacht de verkoper van MM.

Vodafone/Orange store kennen het toestel niet.

Alleen Belcompany verwacht het toestel nog steeds voor O&N :?

When the pink is snookered, Go for the brown

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:21:
[...]

Weet iemand iets over de garantie te vertellen als je hem via ebay koopt?
Net gezegd:
Zou hij later kapot gaan, dan kun je hem volgens mij altijd laten maken bij een Nokia Service Point. Voor zover ik weet is die reparatie dan helaas niet onder garantie (Ze zeiden dat garantie alleen geldt voor Europese Nokia telefoons, dus geen Aziatische), en zul je een bedrag moeten betalen. De kosten kunnen verschillen van een euro of 20 tot veel meer, afhankelijk van wat er kapot is.

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

• Johantjuuh
Cruzer schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:55:
Vandaag ff R'dam in geweest maar wat ik al had verwacht geen 1 winkelier kon mij iets zeggen over de levertijd.

Bij de Mediamarkt had de verkoper vorige week nog naar hun leverancier gebeld en deze gaf aan december 2007.. Maar het zal vanwege de kerstvakantie pas week 3 worden verwacht de verkoper van MM.

Vodafone/Orange store kennen het toestel niet.

Alleen Belcompany verwacht het toestel nog steeds voor O&N :?
Dit mailtje kreeg ik vandaag van belcompany:

Geachte meneer,

Als alles goed gaat wordt dit toestel donderdag 3 januari in onze winkels verwacht. Informatie over de prijs hebben wij helaas nog niet.

Met vriendelijke groet,

Esmeralda van der Linden

Customer Service

BelCompany B.V.

Postbus 525

3900 AM Veenendaal

Enkel de artimo verwacht hem nog op 31-12.

• PacinoAllstars
Heb hem zojuist bestelt via ebay bij rose. Inclusief de verzekerde verzending was ik iets van 390 euro kwijt, ik ben benieuwd wanneer ik mijn speeltje binnen krijg.

To be continued...

[ Voor 6% gewijzigd door PacinoAllstars op 28-12-2007 01:17 ]

Verwijderd

nou ik ben sinds een paar dagen ook in de race voor de eerste lading n82's. ik snap maar niet waarom zo weinig mensen nog van dit toestel gehoord hebben; voor een nokia-fan is dit echt een perfect toestel, zeker als je net als ik de n95 maar niet kon waarderen. vrijwel alle slechte punten aan dit toestel lijken te zijn verbetert, inclusief het toetsenbord! goed, vind het niet echt een heel mooi toestel maar daar zullen sommige operators misschien nog wat aan doen. heb wel 2 vragen, misschien weet iemand hier meer over:

1) hoe zit het nou met die kleuren, ik lees sporadisch iets over, lomp gezegd, wit en zilver, maar vind nergens definitieve informatie, iemand die dat al wel heeft?

2) slightly off-topic, hoe kan het dat sommige aanbieders dit toestel nu al voor een bepaalde prijs aanbieden? ik kan hem via gsmbestellen.nl bv al bestellen voor iets van 100 euro (verlenging tmobile), is dat niet een beetje aan de lage kant voor zo'n nieuw toestel? dat lukte destijds met de n95 niet. als ik hem daar zou bestellen, mogen ze dan later de prijs gaan verhogen? of klopt die prijs wel? vind het nl wel een absurde korting!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:58:
nou ik ben sinds een paar dagen ook in de race voor de eerste lading n82's. ik snap maar niet waarom zo weinig mensen nog van dit toestel gehoord hebben; voor een nokia-fan is dit echt een perfect toestel, zeker als je net als ik de n95 maar niet kon waarderen. vrijwel alle slechte punten aan dit toestel lijken te zijn verbetert, inclusief het toetsenbord! goed, vind het niet echt een heel mooi toestel maar daar zullen sommige operators misschien nog wat aan doen. heb wel 2 vragen, misschien weet iemand hier meer over:

1) hoe zit het nou met die kleuren, ik lees sporadisch iets over, lomp gezegd, wit en zilver, maar vind nergens definitieve informatie, iemand die dat al wel heeft?

2) slightly off-topic, hoe kan het dat sommige aanbieders dit toestel nu al voor een bepaalde prijs aanbieden? ik kan hem via gsmbestellen.nl bv al bestellen voor iets van 100 euro (verlenging tmobile), is dat niet een beetje aan de lage kant voor zo'n nieuw toestel? dat lukte destijds met de n95 niet. als ik hem daar zou bestellen, mogen ze dan later de prijs gaan verhogen? of klopt die prijs wel? vind het nl wel een absurde korting!
Aanbod telefoons met dezelfde functie's wordt steeds groter. Vandaar dat de 'prijs' zal zakken. Dat noemen ze marketing. En weet jij veel wat Nokia in de pijplijn heeft zitten.

vind het niet echt een heel mooi toestel maar daar zullen sommige operators misschien nog wat aan doen

Die moet je even uitleggen. Operators? Wil je dat ze er ballonnen aan gaan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:08:
[...]

Aanbod telefoons met dezelfde functie's wordt steeds groter. Vandaar dat de 'prijs' zal zakken. Dat noemen ze marketing.
Ook iets met wet van vraag en aanbod...

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:08:
[...]

vind het niet echt een heel mooi toestel maar daar zullen sommige operators misschien nog wat aan doen

Die moet je even uitleggen. Operators? Wil je dat ze er ballonnen aan gaan hangen?
we hebben toch vaker gezien dat bepaalde operators bepaalde telefoons een iets ander frontje etc meegaven. ook nokia zelf rereleased sommige telefoons na een tijdje vaak met een nieuw uiterlijk, kijk maar naar de 6233.

anyway, volgens jullie klopt die prijs dus.. dan ga ik maar bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 09:20:
[...]

we hebben toch vaker gezien dat bepaalde operators bepaalde telefoons een iets ander frontje etc meegaven. ook nokia zelf rereleased sommige telefoons na een tijdje vaak met een nieuw uiterlijk, kijk maar naar de 6233.

anyway, volgens jullie klopt die prijs dus.. dan ga ik maar bestellen.
Die Titanium versie nemen, lekker stevig en tof uiterlijk! Unbranded ofcourse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lion
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10-2023
Hoi,

Ik heb net via EBAY (rose528400) de N82 besteld en al betaald via PayPal (gisteren). Hoe kan ik erachter komen of het al via UPS verzonden is? Ik bestel voor het eerst en was benieuwd naar de gang van zaken. Alvast bedankt

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit keer maar even bij de Belcompany langsgegaan en nog steeds geen N82. In hun systeem staat nog steeds dat het toestel tussen kerst - oud en nieuw wordt geleverd. Gisteren zag ik er nog iemand mee op straat lopen, waarschijnlijk via eBay gekocht ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik heb op dit moment nog de N80. In 2008 mag ik weer een nieuw toestel uit gaan zoeken en deze N82 maakt een grote kans. Nou was het verbindingsstekkertje voor de kabel tussen telefoon en pc bij mijn N80 erg gammel. Hierdoor is een software update een keer mis gegaan en was ik een week mijn telefoon kwijt. Heeft Nokia hier inmiddels al wat aan verbeterd?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Telfordia schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:54:
Ik heb op dit moment nog de N80. In 2008 mag ik weer een nieuw toestel uit gaan zoeken en deze N82 maakt een grote kans. Nou was het verbindingsstekkertje voor de kabel tussen telefoon en pc bij mijn N80 erg gammel. Hierdoor is een software update een keer mis gegaan en was ik een week mijn telefoon kwijt. Heeft Nokia hier inmiddels al wat aan verbeterd?
Ja, want er zit niet meer zo'n pop poort op, maar een usb-mini aansluiting. Dit is wel jammer (heb de N82 ook in bestelling staan), want dan heb ik weer een aparte auto lader nodig, aangezien mijn CK-7W (carkit van Nokia) alleen de pop poort stekker heeft.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
lion schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:58:
Hoi,

Ik heb net via EBAY (rose528400) de N82 besteld en al betaald via PayPal (gisteren). Hoe kan ik erachter komen of het al via UPS verzonden is? Ik bestel voor het eerst en was benieuwd naar de gang van zaken. Alvast bedankt

gr
Precies zelfde verhaal hier heb hem al gemailed met deze vraag, maar vooralsnog niks ontvangen van hem. Ik ga ervan uit dat je hier bericht over krijgt zodra hij de bestelling daadwerkelijk verstuurd heeft.

For the record: Ik heb ook betaalt dmv paypal gisteravond rond 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die Ebay seller:
Ik werd gemailed door die Rose toen hij het pakketje op de post had gedaan en de betaling was ontvangen. Daarbij kreeg ik ook meteen het FedEx tracking nummer etc.
Dus ik denk dat jullie elk moment ook wel een mailtje kunnen verwachten. Bij mij duurde dat ongeveer 3 dagen, maar er zat wel nog een weekend tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Nog een tip voor de mensen hier. Vraag of de verkoper gift op de doos wilt zetten. Dan hoef je namelijk niet de eerste 500 euro aan belasting te betalen!!! Mocht de douane je pakketje checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb hem zojuist besteld, gewoon in nederland :) Kostte me maar 80 euro. Snap nog steeds niet hoe het kan maar het schijnt te kloppen. (ik heb mn abo verlengd) Levertijd 3-5 dagen staat er in mn mailtje, maar ik reken zelf op eind januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vreemde maar voor mezelf dringende vraag.
Is het frame ( lees de zijkant ) van de N82 van metaal?
Zoals de N81 bijvoorbeeld.
Zonder een spoortje metaal: laat het dan maar................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik kreeg deze mail van Sitel.nl:

Geachte heer/mevrouw,

U ontvangt deze email omdat u zich bij ons op Sitel.nl opgegeven heeft om deze email te ontvangen zodra het door u geselecteerde verwachte toestel leverbaar is. Dit is vanaf nu het geval.

Als u hier klikt wordt u meteen doorgelinkt naar het toestel bij ons op Sitel.nl en kunt u direct gebruik maken van onze speciale aanbiedingen.

Met vriendelijke groet,

Echter is daar best duur icm een abonnement :/ Ik wacht nog even of de Belcompany nog een leuke actie heeft. Ik was vandaag nog even bij hun langsgeweest en ze hebben nog geen prijzen of leverdatum.

Sitel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:24:
Nou ik heb hem zojuist besteld, gewoon in nederland :) Kostte me maar 80 euro. Snap nog steeds niet hoe het kan maar het schijnt te kloppen. (ik heb mn abo verlengd) Levertijd 3-5 dagen staat er in mn mailtje, maar ik reken zelf op eind januari.
Waar heb jij hem bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Tja, gsmbestellen.nl heeft ook aardige deals maar toen ik aan de telefoon vroeg naar levertijden durfden ze ook geen harde datum te geven ondanks dat hun website 3 tot 5 werkdagen beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem dus bij gsmbestellen. die hebben inderdaad bizarre deals. vind die site trouwens ook goed in elkaar zitten en de support was ook prima. jammer, want voorheen bestelde ik altijd bij sitel.. dan had ik hem zo te zien morgen in huis gehad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik zit zelf ook te denken om mijn N82 te bestellen via gsmbestellen. Met name icm Orange is het toestel stukken goedkoper dan andere sites.

Alleen ik weet niet of die winkel beetje betrouwbaar en goed is. Op kieskeurig staat die niet echt hoog voor after sales.

Voorheen bestelde ik ook via Sitel maar die vind ik nu erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik heb hier nog paar mooie NL live pics gevonden van de N82.

Ik twijfelde eerst nog over de kleur want er zijn 3 kleuren wit, zwart of titanium. Echter in het wit is die nergens in de wereld gespot alleen 1 vage standaard foto. Echter de N82 komt ook OFFICIEEL uit in het zwart?? Zie hier

Maar titanium ziet er ook erg strak uit :9~ Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/2384/19122007450iy8.jpg

Overigens waar is dat Windows Logo voor? Msn live??

Welke kleur vinden jullie het mooist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Dat is gewoon een Vista thema voor Symbian :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Hoofdkantoor belcompany heeft de N82

zie hier

Robert Webbe is werkzaam bij Belcompany en hij heeft wat foto's geschoten met de N82 vanaf zijn werkplek.
zie ook pagina 2 van zijn Flickr pagina zijn visitekaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
ZEER goed nieuws man!!

Hij is dus eindelijk in Nederland! Nu maar afwachten tot hij in de winkels ligt (MM)? En gaan bekijken en proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
ik vertrek morgen naar duitsland voor een concert, zou ik hem daar al kunnen strikken in een winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:11:
Ik heb hier nog paar mooie NL live pics gevonden van de N82.

Ik twijfelde eerst nog over de kleur want er zijn 3 kleuren wit, zwart of titanium. Echter in het wit is die nergens in de wereld gespot alleen 1 vage standaard foto. Echter de N82 komt ook OFFICIEEL uit in het zwart?? Zie hier

Maar titanium ziet er ook erg strak uit :9~ [afbeelding]

Overigens waar is dat Windows Logo voor? Msn live??

Welke kleur vinden jullie het mooist?
Moet je eens kijken naar de verf/toplaag van de foon onder de camera. Laat dat los? Ziet er best crappy uit.

Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/8545/19122007447pe5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Laatst online: 22:38
Cruzer schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 21:32:
Ik zit zelf ook te denken om mijn N82 te bestellen via gsmbestellen. Met name icm Orange is het toestel stukken goedkoper dan andere sites.

Alleen ik weet niet of die winkel beetje betrouwbaar en goed is. Op kieskeurig staat die niet echt hoog voor after sales.

Voorheen bestelde ik ook via Sitel maar die vind ik nu erg duur.
Dat wil ik ook weten. Gsmbestellen.nl is idd echt stukken goedkoper... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:46

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:44:
[...]

Moet je eens kijken naar de verf/toplaag van de foon onder de camera. Laat dat los? Ziet er best crappy uit.

[afbeelding]
Ziet er eerder uit als een plastic verpakkings/beschermingslaagje of zelfs gewoon een stofje. Ik heb nog nooit een nokia gehad waarvan de verf ging bladeren (hooguit slijtplekken na een jaartje).
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:05:
Ik heb een vreemde maar voor mezelf dringende vraag.
Is het frame ( lees de zijkant ) van de N82 van metaal?
Zoals de N81 bijvoorbeeld.
Zonder een spoortje metaal: laat het dan maar................
De N82 is geheel van plastic, net als 90% van de telefoons. Ik ben blij dat er niet veel telefoons van metaal zijn. Maakt ze veel duurder en een plastic telefoon (zeker nokia) houdt het makkelijk 3 jaar vol. Ik heb een oude nokia 7610, "zonder een spoortje metaal" :+ , en die ziet er na 3 jaar prima uit.

[ Voor 41% gewijzigd door Xander84 op 28-12-2007 23:05 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wow bij gsm bestellen is de N82 wel erg goedkoop ! Bij een 1 jarig Hi € 40 abonnement kost hij maar € 188,35 wat mij ontzettend meevalt voor een introductie prijs. Nu is het natuurlijk afwachten of deze prijs ook daadwerkelijk gehandhaafd blijft en niet meer als lokkertje fungeert. Ik zou bijna in staat zijn om hem direct te bestellen maar wil hem toch eerst even écht in handen hebben gehad. Op de foto's die Cruzer post vind ik het gewoon een mooi ding :)
dafz0r schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:44:
ik vertrek morgen naar duitsland voor een concert, zou ik hem daar al kunnen strikken in een winkel?
Vorige week kon ik hem nog nergens vinden maar je kan het altijd even proberen natuurlijk. Hij kan natuurlijk in die tijd prima uitgeleverd zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Dick op 29-12-2007 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Voor degene die hem al hebben, valt het jullie op dat bij een gesprek dat het gesprek heel 'hol' kllinkt?
en ook dat de microfoon erg gevoelig is dat hij alle achtergrond geluiden meeneemt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Is er al iemand die de N82 heeft en daarvoor een SE w800i toestel had. (of een andere SE walkman toestel).

Ik heb die nu namelijk ook, en wil weten hoe de N82 te vergelijken is qua muziek. Of het geluid mooi is en of er een goede bass in zit.

(ik denk wel met andere oordoppen, die bijgeleverd zitten!) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZOMERZON schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 05:50:
Voor degene die hem al hebben, valt het jullie op dat bij een gesprek dat het gesprek heel 'hol' kllinkt?
en ook dat de microfoon erg gevoelig is dat hij alle achtergrond geluiden meeneemt....
Nee, ik vind het geluid juist erg goed. Net als bij mijn N73. En ook over de achtergrond geluiden heb ik geen commentaar gehoord, maar zal er de komende tijd eens extra op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Over dat hol-klinken en achtergrondgeluiden tijdens gesprekken:

Zit er op de N82 de functie VOICE CLARITY? Op sommige (nwe) Nokia's zit namelijk deze functie wat het gesprek zuiver doorgeeft ook al bevindt je in een lawaaige omgeving zoals discotheek/drukke straat etc.

Je hebt toch ook iets zoals EFR wat volgens mij standaard ingeschakeld? Volgens mij kan je dat controleren door van die bekende Nokia codes :? Iemand daar ervaring mee?

* Geluidskwaliteit verbeteren.

Veel nieuwe telefoons worden verkocht onder het mom van 'verbeterde geluidskwaliteit'. Hierbij wordt het EFR systeem bedoeld (of eigenlijk de EFR codec). EFR staat voor 'Enhanced Full Rate'. Normaal staat je Nokia op FR (Full Rate). EFR is een verbeterde versie van FR. Sinds ik mijn Nokia op EFR heb gezet denkt iedereen dat ik met een 'vaste' telefoon bel.

Het werkt als volgt:

Om EFR aan te zetten toets je *3370# in. Je telefoon gaat uit en weer aan (en je moet e.v.t. je password weer invoeren). Nu staat EFR aan.

(Als er "Change Speech Codec?" komt te staan, kies dan OK)

Om EFR uit te zetten toets je #3370# in. Je telefoon gaat uit en weer aan (en je moet e.v.t. je password weer invoeren). Nu staat EFR uit, en staat FR weer aan.

(Als er "Change Speech Codec?" komt te staan, kies dan OK)

LET OP: Als je EFR aan hebt staan gebruikt je telefoon ongeveer 5% meer batterijvermogen. Je batterij gaat dan dus iets minder lang mee. EFR is netwerkafhankelijk, dus het kan zijn dat het bij jouw (netwerk) niet werkt. Ook kan het zijn dat het op sommige Nokias niet werkt. Dat komt dan meestal doordat EFR al als standaard staat ingesteld.

EFR:

KPN: Ondersteunt EFR en FR

Libertel / Vodafone: Ondersteunt EFR en FR

Telfort / O2: Ondersteunt EFR en FR

Orange / Dutchtone: Ondersteunt EFR en FR

Ben / T-Mobile: Ondersteunt EFR en FR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de N82 zo ingesteld worden dat deze wordt gezien als een externe harde schijf ? Of moet er extra software geinstalleerd worden om eea zichtbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two-one
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-06 21:58
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:38:
Kan de N82 zo ingesteld worden dat deze wordt gezien als een externe harde schijf ? Of moet er extra software geinstalleerd worden om eea zichtbaar te maken.
zeer goede vraag! Ik zat er toevallig net over na te denken.
Evt. NFS of SMB of wat dan ook via een add-on ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toineneman schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:57:
[...]

zeer goede vraag! Ik zat er toevallig net over na te denken.
Evt. NFS of SMB of wat dan ook via een add-on ofzo?
Ja je kan de N82 instellen als 'data transfer' wanneer je hem via de USB kabel met je PC verbindt. Dan ziet hij hem gewoon als een USB schijf.

En SMB is ook mogelijk:
http://www.telexy.com/Products/ProductInfo.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Ik ben net even bij de mediamarkt geweest, maar ze hadden de N82 nog niet binnen.

Was wel besteld, maar ze wisten ook nog niet wanneer hij binnenkwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de N82 besteld bij www.gsmbestellen.nl voor maar € 74,54 en een 2 jarige contractverlenging van t-mobile.

Nu maar afwachten wanneer hij binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vanmiddag nog even langs de belcompany geweest. Donderdag vertelden ze me nog dat hij nog steeds gepland stond voor dit jaar. Vrijdag zou de nieuwe levering binnen komen. Nu ben ik vandaag weer langs geweest en nu is me verteld dat hij voor week 2 / 3 staat gepland. Helaas nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:44:
Ben vanmiddag nog even langs de belcompany geweest. Donderdag vertelden ze me nog dat hij nog steeds gepland stond voor dit jaar. Vrijdag zou de nieuwe levering binnen komen. Nu ben ik vandaag weer langs geweest en nu is me verteld dat hij voor week 2 / 3 staat gepland. Helaas nog even wachten.
Dan hebben de webwinkels deze vaak 1 week eerder. O.a. zie mijn eerdere post, Sitel.nl is deze nu direct leverbaar... Zou mij toch niks verbazen dat er toch nog 5 dagen levertijd op staat bij sitel.nl

Ik ben bnwd wat de prijs van N82 zal worden bij GSMTrack en Belcompany. Ik denk toch dat gsmbestellen toch het goedkoopste is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:44:
Hmmm ik was vanmiddag in de Belcompany in Haren en daar wisten ze er niets vanaf. Verkoper kende het toestel wel maar het systeem kende hem verder niet, had totaal geen info wanneer die geleverd zal gaan worden. Ik kon mee kijken op zijn scherm en er stond dus gewoon inderdaad totaal geen info over op of hij keek verkeerd. Op de normale website staat die overigens wel, maar ook daar geen leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-07 11:29
Een verkoper van de Vodafone online shop verwachtte dat de prijs bij een 2 jarige verlening van een 22,50 abonnement ongeveer 150 euro zou zijn. Hij kon niets garanderen, de uiteindelijke prijs wordt bepaald door de marktwerking. Hij kon me ook niet vertellen wanneer het toestel leverbaar is.

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Oeps! Ik heb het gedaan. Ik heb me zomaar een N82 gekocht via Ebay. Val ik daar zowaar van mijn geloof af en keer ik Windows Mobile de rug toe? Heerlijk, die lage dollarkoers. De positieve reacties in dit forum op de Ebay verkoper Rose en de lage dollarkoers gaven de doorslag om niet voor de HTC Polaris te kiezen maar voor deze mooie Nokia. De specs en de reviews zijn toch net allemaal iets positiever (soms zelfs zéér positief). Dus nu dan toch de overstap naar het Symbian platform. Ik ben benieuwd....

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 23:08
roma0803 schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:20:
Oeps! Ik heb het gedaan. Ik heb me zomaar een N82 gekocht via Ebay. Val ik daar zowaar van mijn geloof af en keer ik Windows Mobile de rug toe? Heerlijk, die lage dollarkoers. De positieve reacties in dit forum op de Ebay verkoper Rose en de lage dollarkoers gaven de doorslag om niet voor de HTC Polaris te kiezen maar voor deze mooie Nokia. De specs en de reviews zijn toch net allemaal iets positiever (soms zelfs zéér positief). Dus nu dan toch de overstap naar het Symbian platform. Ik ben benieuwd....
Ik ben ook zwaar aan het twijfelen tussen de HTC of de N82. Ik ben tot de conclusie gekomen dat een afweging is tussen een goede camera of TomTom. Ik twijfel nog even verder maar die die N82 cam maakt toch wel heel mooie fotos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Ja, ik zat met min of meer dezelfde afweging. De eerste reacties op de fotokwaliteit van de HTC vind ik niet erg veelbelovend, dus gaf dat voor mij de doorslag voor de N82. Tja, TomTom... ik hoop dat er toch nog een patch uitkomt zodat die ook op o.a. de N82 gaat werken. Ik heb nog een externde GPS in de auto gemonteerd, dus op zich kan ik met TomTom werken. Aan de andere kant ben ik ook wel een beetje nieuwsgierig naar de bijgeleverde navigatie. Ik vind dit meer een luxe probleem. Een beetje behoorlijke camera is zo langzamerhande een grotere eis geworden. Als je dan leest hoe snel de camera werkt op de N82, zeker in tegenstelling tot de nog steeds zeer traag reagerende HTC camera, was de keuze voor mij bepaald.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:42

robertwebbe

Robert Webbe

Cruzer schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:30:
Hoofdkantoor belcompany heeft de N82

zie hier

Robert Webbe is werkzaam bij Belcompany en hij heeft wat foto's geschoten met de N82 vanaf zijn werkplek.
zie ook pagina 2 van zijn Flickr pagina zijn visitekaart :)
Ik heb hem al een week of drie in mijn bezit (zie ook datum waarop de foto's gemaakt zijn). Dat ik het toestel heb, wil dit nog niet zeggen dat ze in de winkels leverbaar zijn. Nokia stuurt ons altijd een zogenaamd "marketingsample" toe, dit zijn de toestellen die gebruikt kunnen worden om zelf foto's van te maken, productbeoordelingen te doen, etc. Het zijn meestal toestellen uit de allereeste shipment en die stuurt Nokia over de hele wereld naar hun relaties. Bij de meeste toestellen krijgen we die zo'n 3 weken van te voren maar het komt ook wel eens voor dat ik hem 2 maanden eerder heb (bijvoorbeeld bij de E90) maar bij speciale acties ook wel eens op de dag van levering in de winkel (bijvoorbeeld de N95 8GB). We hebben dan de mazzel dat we met Nokia een deal hebben kunnen maken dat we een gedeelte van de eerste shipment krijgen. Zo heb je dan een leuke primeur waarmee je de concurrentie de loef kunt afsteken. Maar zo maakt Nokia ook wel eens dealtjes met andere concurrenten en hebben wij weer het nakijken. Hoe waardevoller je voor Nokia bent, des te meer van dergelijke deals kun je sluiten.

Over de N82;
Ik ben natuurlijk extreem verwend op dit vlak, ik mag met alle toestellen spelen die uitkomen. De xenon flitser is in dit toestel weer een duidelijke stap vooruit op de Nokia toestellen. Normaal gesproken zijn foto's in het donker nog aardig crappy maar nu lukt het wel aardig. Voorheen kon alleen Sony Ericsson dergelijke kwaliteit halen, nu de N82 dus ook.
Dat de camera snel is klopt ook. Dat zie je overigens ook terug in andere toestellen zoals de N95, sinds de laatste update is die daar ook een aanzienlijk stuk sneller geworden (camera starten, foto nemen, opslaan, volgende foto nemen en door de galerij bladeren).

Na een paar dagen er mee gespeeld te hebben, ben ik toch weer terug gegaan naar mijn N95, de grotere knopjes van het keyboard vind ik toch wel lekkerder.

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 30-12-2007 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
@robertwebbe,

Bedankt voor je reactie maar heb jij zelf enig idee waneer de N82 in jullie winkels verkrijgbaar zal zijn?

Kan jij ons ook iets vertellen in welke kleuren de N82 uitkomt?

Op de Nokia site staat zelf maar 1 kleur maar op verschillende webwinkels kan je de N82 ook bestellen in het wit en zelfs in de USA volgende maand in het zwart? Kan jij dit bevestigen?

PS afgezien van de Camera wat vindt jij verder van N82 qua behuizing, gesprekskwaliteit,muziek, gps etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Laatst online: 23:14
Vinden behalve robert de andere mensen die heb hebben de toetsen niet ook erg klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

feelthepower schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:03:
Vinden behalve robert de andere mensen die heb hebben de toetsen niet ook erg klein?
Ja de toetsen zijn inderdaad wel klein. Maar ik vind ze ondanks dat toch goed te bedienen. Tijdens het toetsen raak ik ook niet onnodig andere toetsen aan. Geen problemen mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Zeer mooie en handige review!!

(heb jij die geschreven?)

Ik ben ook nog zeer erg aan het twijfelen! Of even wachten tot hij in Nederland is, en hem daan proberen en (goedkoop) bestellen met een abbonoment op internet.

Of nu de aziatische (en dus wel zonder garantie enz) voor 390 vanuit ebay....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Cruzer schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:59:
@robertwebbe,

Bedankt voor je reactie maar heb jij zelf enig idee waneer de N82 in jullie winkels verkrijgbaar zal zijn?

Kan jij ons ook iets vertellen in welke kleuren de N82 uitkomt?

Op de Nokia site staat zelf maar 1 kleur maar op verschillende webwinkels kan je de N82 ook bestellen in het wit en zelfs in de USA volgende maand in het zwart? Kan jij dit bevestigen?

PS afgezien van de Camera wat vindt jij verder van N82 qua behuizing, gesprekskwaliteit,muziek, gps etc.?
Het laatste bericht is dat ze aanstaande donderdag in de BelCompany winkels geleverd gaan worden.
Maar hang me hier niet aan op, het is al een paar keer verschoven. We weten het pas 1 dag van te voren echt zeker, als ze bij het distributiecentrum binnen gekomen zijn. Dan worden ze onmiddelijk verdeeld over de winkels waar ze dan weer 1 dag later binnenkomen.

Bij introductie is er maar 1 kleur beschikbaar, pas na verloop van tijd krijg je varianten. Eigenlijk kunnen we alles krijgen wat we willen, neem bijvoorbeeld de rode 6300. Zolang je maar voldoende aantallen besteld, kun je ze krijgen. Het is dan weer aan ons om in te schatten of de rode wel populair zullen worden (of niet). Meestal wordt er behouden besteld, zwart en zilver lopen altijd wel. Dat is overigens niet aan mij, ik mag bezig houden met de technische kant van het verhaal :)

Over de behuizing was ik zeker tevreden, gewoon de uitstekende kwaliteit die je van Nokia gewend bent. De kleine knopjes zijn even wennen maar grote bedienen net wat makkelijker, vooral als je veel sms en e-mail berichten verstuurt.

De gespreks-, muziek- en GPS kwaliteit is vergelijkbaar met de N95 (met de laatste softwareupdate). Maar toch heeft de (oude) N95 gewoon net iets waardoor ik toch steeds weer terug val op dit toestel. Ik heb ook nog even rondgelopen met het 8GB marketingsample maar dat glimmende kunststof is toch niet mijn ding. Als hij uitkomt met een behuizing ala de oude N95, dan ga ik over. Het 8 GB interne geheugen werkt nu eenmaal sneller en zuiniger met energie dan een externe 8GB micro SDHC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
@robertwebbe: Thanks!

@Kev0: Mooie review

1 vraagje Route 66 die heb je in de winkel gekocht of via via :*)

Ik weet dat het hier niet aan bod mag komen over cracks/ged/l proggies maar ik las op verschillende sites als je een programma d/l dan moet dat sys bestand gesigned worden?

Wat houdt dat precies is? Ik heb geen ervaring met een S60 besturingssysteem ik heb alleen S40 GSM;s gehad.

Stel dat je Route66 in de winkel koopt en je GSM loopt vast door een hard reset of je er komt een nwe Firmware update, werkt Route66 dan ook nog steeds met name je licentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik zit ook ontzettend te twijfelen tussen de n95 (8gb) en n82. Maar dan niet om de reden van Robbert (knopjes), maar ik dacht juist om het scherm en het feit dat het een slider is. Ik merk eigenlijk dat er niet veel mensen twijfelen tussen deze telefoons (alleen dan Robberwedde). Zijn wij dan de enigen?

Uiteindelijk kies ik btw voor de telefoon die ik gratis bij mijn (1-jarig) abbo krijg. Ik mag over 2 weken verlengen.

ps
@Kev0: duidelijke review!

[ Voor 3% gewijzigd door mrpink83 op 30-12-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Gratis bij je 1 jarige abo?
Dat gaat je en bij de N95 8gb en bij de N82 niet lukken... dream on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtige telefoon. Vond de sliderfunctie van N95 al niet echt wat. Deze is meer zoals de N73, wat helemaal mijn stijl is. (uiteraard andere specs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik mag verlengen... dus mocht het een probleem worden dan wil ik wel even wachten. Maar volgens mij kan ik via het klantenservice nummer van T-mobile een aardige korting krijgen... (tijdje lid + 300 min en i'net abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Laatst online: 08-09 13:19
ik was gisteren in keulen en daar stond de zwarte nokia bus met "de future begins now".... Lag vol met n95's en n81's (8gb versies) maar van de n82 geen spoor, ze wistel zelfs niet wat voor een telefoon dat was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een mooie fotoreview gevonden van de N82, aan fotos geen gebrek.

http://www.vergelijking.b...php?f=16&t=10422&p=120726

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
mrpink83 schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:56:
Ik zit ook ontzettend te twijfelen tussen de n95 (8gb) en n82. Maar dan niet om de reden van Robbert (knopjes), maar ik dacht juist om het scherm en het feit dat het een slider is. Ik merk eigenlijk dat er niet veel mensen twijfelen tussen deze telefoons (alleen dan Robberwedde). Zijn wij dan de enigen?

Uiteindelijk kies ik btw voor de telefoon die ik gratis bij mijn (1-jarig) abbo krijg. Ik mag over 2 weken verlengen.

ps
@Kev0: duidelijke review!
Ik wou eerst ook de N95 (8 GB), maar heb toch voor de N82 gekozen, omdat deze geen slider heeft, heb nu een N80, en vindt de slider bij deze telefoon echt een minpunt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:30:
Heb een mooie fotoreview gevonden van de N82, aan fotos geen gebrek.

http://www.vergelijking.b...php?f=16&t=10422&p=120726
:) ja deze had ik van de week al gepost hier. Maar ze blijven mooi!!

Kan iemand nu dat het toestel zeer snel uit komt de startpost aanpassen net zoals deze van de N95:

Nokia N95 (8GB) - Deel 8

zodat we dat iedereen daar nieuws, tips/trucs, handleiding, foto's, software, firmware updates etc van de N82 kunnen lezen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op zondag 30 december 2007 @ 19:40:
[...]

:) ja deze had ik van de week al gepost hier. Maar ze blijven mooi!!

Kan iemand nu dat het toestel zeer snel uit komt de startpost aanpassen net zoals deze van de N95:

Nokia N95 (8GB) - Deel 8

zodat we dat iedereen daar nieuws, tips/trucs, handleiding, foto's, software, firmware updates etc van de N82 kunnen lezen enzo?
Ik vond de startpost al erg kort. Zou een beetje bijgewerkt moeten worden. Sorrie voor de dubbelpost. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:48:
@robertwebbe: Thanks!

@Kev0: Mooie review

1 vraagje Route 66 die heb je in de winkel gekocht of via via :*)

Ik weet dat het hier niet aan bod mag komen over cracks/ged/l proggies maar ik las op verschillende sites als je een programma d/l dan moet dat sys bestand gesigned worden?

Wat houdt dat precies is? Ik heb geen ervaring met een S60 besturingssysteem ik heb alleen S40 GSM;s gehad.

Stel dat je Route66 in de winkel koopt en je GSM loopt vast door een hard reset of je er komt een nwe Firmware update, werkt Route66 dan ook nog steeds met name je licentie?
Bedankt, ook @Johantjuuh (ja is mijn stukje tekst :P ) & mrpink

Heb Route66 geleend ;)

Maar dat signen houdt kort gezegd in: je programma krijgt een certificaat wat gekoppeld is aan jouw IMEI nummer. Dit certificaat kun je weer met andere programma's krijgen.
Sommige Symbian programma's die moeten gesigned zijn.

Nu weet ik alleen niet of zelf programma's signen illegaal is.... Misschien is dat wel legaal gewoon. Ik zal dat eens even uitzoeken. En als een programma gesigned is betekent dat niet meteen dat deze ook gecracked is.

Ik denk trouwens wel dat je gekochte Route 66 gewoon blijft werken na een hardreset. Voor zover ik begrijp is het gesignde bestand gekoppeld aan je IMEI nummer. Dus als jij alle andere gegevens bewaard hebt (serie nummer oid) dan is dat geen probleem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1989
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 12:40
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:14:
[...]

Ik vond de startpost al erg kort. Zou een beetje bijgewerkt moeten worden. Sorrie voor de dubbelpost. }:O
Ja lijkt me ook wel handig, toen ik dit topic opende was nog erg weinig info over de N82.
Ik wist helemaal niet dat ik me startpost nog kan aanpassen zie het nu pas.
Maar ik zelf kan wel effe wat aanpassen maar zo mooi als N95 topic lukt mij niet.

Edit: Ik heb de OP al wat aangepast, kan misschien zijn dat iets niet klopt, zijn nog mensen die mee willen helpen om een mooie OP voor dit topic te maken?

[ Voor 33% gewijzigd door sander1989 op 30-12-2007 21:40 ]

............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens Nokia zit er meer in de doos als standaardpakket

http://www.nokia.nl/A4688681

Nokia Batterij BP-6MT
Nokia Reislader AC-5
Nokia Music Hoofdtelefoon HS-43
Nokia Datakabel CA-101
Nokia Videokabel CA-75U
Nokia 2GB microSD-kaart MU-37**

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:46

Xander84

GamerTag: D3 R4X

robertwebbe schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:27:
[...]

De gespreks-, muziek- en GPS kwaliteit is vergelijkbaar met de N95 (met de laatste softwareupdate). Maar toch heeft de (oude) N95 gewoon net iets waardoor ik toch steeds weer terug val op dit toestel.
Ik ben erg aan het twijfelen tussen de n82 en de n95. Persoonlijk vind ik ook dat de de n95 iets heeft, normaal ben ik geen fan van sliders maar ik vind n95 gewoon beter uit zien en een fijner scherm hebben. Ik heb alleen twee problemen met de n95 en dat is de levensduur van de batterij en het geheugen verbruik. Kun jij (robertwebbe) aangeven hoe de levensduur van de batterij is bij de n82 ten opzichte van de n95? En hoe zit het met de out of memmory errors van de n95? Zijn deze opgelost met de nieuwe firmware, met andere woorden is het geheugen gebruik te vergelijken met de n82 (de n82 heeft in theorie altijd genoeg geheugen)? En hoe zit het met de Assist GPS zit die alleen op de N82 of ook op de nieuwe firmware van de N95?

Ik vind het echt een onmogelijke keuze. Op zich hoor je veel negatiefs over de oude n95, maar toch blijft ie me aanspreken. Maar eens afwachten tot dat ik de n82 in mn handen heb gehad (en wachten tot dat er een zwarte versie uitkomt, die kan ik waarschijnlijk beter waarderen :P ).

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Super review, hier kan ik wat mee!!

Toch nog enkele vragen, maar het is logisch dat daar niks over in je review staat ;)

Eerste vraag over thema's. Ik heb op het moment een SE K800i en ga dus straks over op N82. Dus Nokia & Symbian helemaal nieuw voor mij. Ik vroeg me af of je je nokia ook helemaal naar eigen wens kan invullen. Dan te denken aan eigen thema's (achtergronden, menukleuren enz) en denken aan lettertypes van de telefoon, invulling van bijv. het menu enz.

Ten tweede. Je zegt dat je het beeldscherm op landscape kan zetten. Gaat dit automatisch als je m draait? Of moet je hiervoor nog een knop indrukken?

Derde vraag, volgens mij wel een lastige ;) Ik gebruik zelf "Google-agenda". Valt deze te synchroniseren met de N82, en zo ja, hoe?

Ik hoop dat je een antwoord weet op mijn vragen 8)7 Alvast bedankt!

Ga ik nu verder met kwijlen en wachten op de N82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 20:06
Xander84 schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:13:
[...]

Ik ben erg aan het twijfelen tussen de n82 en de n95. Persoonlijk vind ik ook dat de de n95 iets heeft, normaal ben ik geen fan van sliders maar ik vind n95 gewoon beter uit zien en een fijner scherm hebben. Ik heb alleen twee problemen met de n95 en dat is de levensduur van de batterij en het geheugen verbruik. Kun jij (robertwebbe) aangeven hoe de levensduur van de batterij is bij de n82 ten opzichte van de n95? En hoe zit het met de out of memmory errors van de n95? Zijn deze opgelost met de nieuwe firmware, met andere woorden is het geheugen gebruik te vergelijken met de n82 (de n82 heeft in theorie altijd genoeg geheugen)? En hoe zit het met de Assist GPS zit die alleen op de N82 of ook op de nieuwe firmware van de N95?

Ik vind het echt een onmogelijke keuze. Op zich hoor je veel negatiefs over de oude n95, maar toch blijft ie me aanspreken. Maar eens afwachten tot dat ik de n82 in mn handen heb gehad (en wachten tot dat er een zwarte versie uitkomt, die kan ik waarschijnlijk beter waarderen :P ).
Ik kan dan wel geen vergelijking maken met de N82, maar je vragen over de N95 kan ik zeker beantwoorden.

De accu van de N95 gaat met de nieuwste firmware met normaal gebruik 2 dagen mee. Ook is het geheugengebruik sterk verbeterd, wat inhoudt dat ik sinds de firmware update (1 maand ongeveer) geen enkele ´out of memory´ error heb gehad (het is nu mogelijk veel programma´s naast elkaar te draaien, ook bij grote sites geeft hij geen melding). Assisted GPS zit al sinds de 2e firmware (12.XXX) in de N95, een fix heb ik altijd binnen 10 seconden, thuis binnen of gewoon buiten maakt niet uit. :) Met de laatste firmware gaat het nog net zo snel.

Tenslotte het veelbesproken ´slider-probleem´: ik had er in beperkte mate last van, maar na een half uurtje in een NSP gestaan te hebben, voelt hij al weer 2 maanden stevig en solide aan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik ben bnwd of de Belcompany etc vandaag misschien iets al weten (prijzen/levering). Er werd al aangegeven dat de BC de N82 misschien donderdag al in de winkel heeft.

Edit: Zojuist bij de Belcompany geweest zit namelijk bij mij om de hoek. De verkoper gaf aan nog geen info te hebben. Ik wou nog graag mee profiteren van die Orange actie tot 31-12-07 maar dat zit er helaas niet meer in.

[ Voor 40% gewijzigd door Cruzer op 31-12-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is nu leverbaar bij gsmtrack.. dus voor de snelle besteller, vrijdag in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Inderdaad!

http://www.gsmtrack.nl/in...&action=toestellos&id=575

Maar nog niet met een abbonoment!

Wat mij trouwens wel is opgevallen. Is dat de prijzen van de abbo's duurder zijn geworden!

Flex 25 1 jaar incl N82, is nu gewoon duurder geworden bij sommige winkels! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Gelukkig nieuwjaar iedereen!!

Zal vast een mooi jaar worden met de N82 ;)

Op gsmtrack kan je wel met abo bestellen.

Alleen staat er dit bij ieder abonnement:

Prijzen en aanbiedingen geldig tot en met 12.00 uur op 31 Dec 2007

Maar als je morgen bestel dan moet je het toestel toch wel vrijdag ontvangen? :?

[ Voor 32% gewijzigd door Cruzer op 01-01-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Abonnement bij gsmtrack is redelijk geprijsd, 2call is duurder, maar gsmbestellen.nl is nog steeds goedkoper.
Cruzer schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 13:43:

Maar als je morgen bestel dan moet je het toestel toch wel vrijdag ontvangen? :?
Morgen weer een werkdag, zal wel aangepast worden..ben benieuwd.

[ Voor 60% gewijzigd door Ahmi op 01-01-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
hier een zeer mooie aanbiedingg!

http://www.gsmbestellen.n...f_id=&groupid=1496&p=3500

1 jarig contract! Toestelprijs van 302 euro.

Verder heb je een FLEX 25 abbo, maar moet je elke maand maar 20 euro betalen! En geen aansluitkosten!

Dus 12 * 20 + 302 = 542 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik wil graag de N82 icm vodafone 27.50 via GSMtrack.

Mijn huidge 1 jarige abo Orange contract loopt 31-01-08 af en wordt stilzwijgend onbepaalde tijd verlengd. Ik heb 3 maanden opzegtermijn dus kan ik mijn huidige abo per 30-04-08 opzeggen.

Nu wil ik nummerbehoud naar Vodafone doen maar nu lees ik het volgende:

Nummerbehoud vanaf een ander netwerk naar Vodafone
GSMTrack.nl biedt u, samen met Vodafone, de mogelijkheid om uw bestaande mobiele
nummer te behouden als u overstapt naar een Vodafone-abonnement. Hieraan zijn de
volgende voorwaarden verbonden:
• De verplichte contracttermijn bij uw huidige provider moet binnen 3 maanden ten einde
zijn.

Dat verplichte contracttermijn bedoelen ze nu die 31-01-08? Of moet je ook nog die 3 maanden opzegtermijn bij optellen dus dat verplichte contracttermijn 30-04-08 wordt? Op die manier kan ik volgens mij nooit mijn nummer meenemen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Ik zou inderdaad zeggen 31-01-08 ...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ok thanks. Ik wist het niet zeker.

Ik wist overigens niet bij gsmbestellen dat het je contract terplaatse thuis wordt afgehandeld. Dat de koerier die je bestelling brengt ook foto's maakt van je legitimatie/bankpasje.

En bij gsmbestellen kan je zelfs kiezen wanneer de koerier langs kan komen.

Alleen is de N82 nog niet leverbaar bij hun :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Jaa inderdaad.

Van die foto las ik ook. (Volgens mij op tweakers, shopreview).

Hopelijk komt de N82 deze week een beetje op voorraad! (omdat hij nu al bij 2 winkels direct leverbaar is!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Xander84 schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:13:
[...]

Sinds de laatste software update van de N95 heb ik geen enkele last meer van memory errors. Ook de batterij haalt nu een langere levensduur, echter blijft het nog steeds erg afhankelijk van je gebruik. Bepaalde technieken zijn nu eenmaal nog niet zo geoptimaliseerd voor gebruik op een mobiele telefoon.

Eigenlijk zijn de N95 en de N82 best wel erg gelijkend. Ze draaien allebei op dezelfde Symbian versie en dan is het verschil puur de hardware. Zie het maar als Windows, op alle pc's draait het hetzelfde, alleen de hardware maakt het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

De onderliggende hardware is ook zo goed als gelijk dus het verschil is eigenlijk alleen de formfactor (en de gevolgen daarvan voor je scherm natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
grootste verschil met de N95 is het uiterlijk maar lijkt mij ook de XENON Flits zie hier

Hier een nwe video review

RobertWebbe weet jij al iets meer dat de n82 in jullie winkels donderdag misschien liggen? Aantal webwinkels hebben ze al op voorraad zoals sitel en gsmtrack. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Voor de liefhebbers nog een mooie review ;)

http://www.connexie.nl/producttest/?page=detail&id=56

*Zucht* - Kan niet wachten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
FuZZy04 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 00:54:
Voor de liefhebbers nog een mooie review ;)

http://www.connexie.nl/producttest/?page=detail&id=56

*Zucht* - Kan niet wachten!!
De N82 is één van de producten die niet gemist mogen worden. Het toestel is bij voorbaat een megasucces.

Leuke slot van die review :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
LET OP:

Bij gsmbestellen.nl krijg je een 128mb kaart meegeleverd!

Bij gsmtrack en 2call krijg je een 2gb kaart! Dat verklaart dus het prijsverschil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Achmedd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 02:25:
LET OP:

Bij gsmtrack en 2call krijg je een 2gb kaart! Dat verklaart dus het prijsverschil....
Dus als ik het goed begrijp halen ze bij gsmbestellen.nl de standaard meegeleverde 2gb kaart uit het pakket om hun prijs omlaag te kunnen laten gaan?!

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 13:43:
Gelukkig nieuwjaar iedereen!!

Zal vast een mooi jaar worden met de N82 ;)

Op gsmtrack kan je wel met abo bestellen.

Alleen staat er dit bij ieder abonnement:

Ik heb net GSMtrack even gebeld en de N82 is nog niet te bestellen i.c.m. een T-Mobile abo omdat T-Mobile het toestel nog niet in het "systeem" heeft staan!

Update:

Staat net op de site dat ze bezig met de nieuwe prijzen!

Momenteel worden onze prijzen en aanbiedingen voor de nieuwe maand ingevoerd, dit kan maximaal enkele uren duren.
Excuses voor het ongemak, maar ook volgende maand willen wij proberen om wederom Dé site van Nederland te zijn ! !

Losse toestellen en accessoires zijn nog wel gewoon te bestellen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2008 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 09:20:
[...]

Ik heb net GSMtrack even gebeld en de N82 is nog niet te bestellen i.c.m. een T-Mobile abo omdat T-Mobile het toestel nog niet in het "systeem" heeft staan!

Update:

Staat net op de site dat ze bezig met de nieuwe prijzen!

Momenteel worden onze prijzen en aanbiedingen voor de nieuwe maand ingevoerd, dit kan maximaal enkele uren duren.
Excuses voor het ongemak, maar ook volgende maand willen wij proberen om wederom Dé site van Nederland te zijn ! !

Losse toestellen en accessoires zijn nog wel gewoon te bestellen.
Dus dat betekent dat T-mobile later vandaag erbij komt te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:08:
[...]

Dus dat betekent dat T-mobile later vandaag erbij komt te staan?
Misschien, geen idee. Dat weten we over een "paar" uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 03:09
Mensen houdt er wel rekening mee. Dat de N82 bij gsmtrack een eurospec is. Dit houdt in: Dat U er geen Nederlandse handleidingsboekjes erbij krijg. Voor de rest is de Nederlandse versie vs Eurospec precies hetzelfde.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Heb hem besteld bij GSMtrack :P.. afwachten hoe snel ze zijn met leveren ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Achmedd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 02:25:
LET OP:

Nou, nee. Als ik me niet vergis slikt dat apparaat SD Micro en een los 2GB kaartje heb je al voor 2-3 tientjes, terwijl je bij 2call nog een dikke 200 euro moet bijbetalen ten opzichte van gsmbestellen. Ik vraag me af hoe het komt dat ze zo enorm goedkoop kunnen zijn, ik ken iemand die gewerkt heeft bij een telecomwinkel en die snapt er ook niets van dat het zo een enorm prijsverschil is.

Enige nadeel is dat zij nog niet kunnen leveren en een aantal winkels al wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Rafe op 02-01-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Cruzer schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:37:
RobertWebbe weet jij al iets meer dat de n82 in jullie winkels donderdag misschien liggen? Aantal webwinkels hebben ze al op voorraad zoals sitel en gsmtrack. bedankt
Ze zouden vandaag door Nokia geleverd moeten worden aan de distribiteurs. De distribiteurs sturen ze dan vandaag weer naar de winkels zodat ze morgen (donderdag 3 januari 2008) in de loop van de dag geleverd zullen worden.

Sommige webshops zetten 1 of 2 dagen alvast hun voorraad kunstmatig omhoog om op deze manier de eerste orders eruit te pikken. Als de toestellen dan 1 of 2 dagen later daadwerkelijk op voorraad komen, worden ze ook direct weer uitgeleverd. Veel van de webshops hebben overigens zelf geen voorraad, ze laten het direct versturen vanaf de distribiteur. Als je hem dan vandaag bij zo'n webshop zou bestellen, dan krijg je hem op dezelfde dag binnen als dat ze in winkels binnen komen.

Dus, houd jezelf nog even in bedwang, als het goed is kun je hem donderdag in de winkel komen betasten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:07:
[...]

Ze zouden vandaag door Nokia geleverd moeten worden aan de distribiteurs. De distribiteurs sturen ze dan vandaag weer naar de winkels zodat ze morgen (donderdag 3 januari 2008) in de loop van de dag geleverd zullen worden.

Sommige webshops zetten 1 of 2 dagen alvast hun voorraad kunstmatig omhoog om op deze manier de eerste orders eruit te pikken. Als de toestellen dan 1 of 2 dagen later daadwerkelijk op voorraad komen, worden ze ook direct weer uitgeleverd. Veel van de webshops hebben overigens zelf geen voorraad, ze laten het direct versturen vanaf de distribiteur. Als je hem dan vandaag bij zo'n webshop zou bestellen, dan krijg je hem op dezelfde dag binnen als dat ze in winkels binnen komen.

Dus, houd jezelf nog even in bedwang, als het goed is kun je hem donderdag in de winkel komen betasten. ;)
Goed nieuws, dank je!

En dan kan ik dus ook de N82 met een t-mobile abbo afsluiten bij jullie?
Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wij zijn hier niet de TNT Track & Trace website....

Melding als "Ja, ik heb `m besteld", "Shit, postbode is langs geweest, maar ik was er niet" of "Morgen komt `ie!!!" zijn niet nodig. En ja, we zijn blij voor je als je `m hebt.