Nokia N82 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste
Acties:
  • 202.030 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:36:
Goed nieuws! (als we belcompany mogen geloven).
Ik ben vandaag "weer" wezen vragen wanneer ze hem verwachten. Hij staat nu gepland om in week 52 in de winkel te verschijnen.
Ik twijfel momenteel nog tussen deze n82 en de htc touch cruise. Voor mij is het dus nog even tot jan '08 zodat ik beide in me handen heb gehad .
Ja zou mooi zijn. Zou kunnen dan ze maandag worden afgeleverd en anders na de Kerstdagen.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
Cruzer schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:04:
[...]

Ja zou mooi zijn. Zou kunnen dan ze maandag worden afgeleverd en anders na de Kerstdagen.
ik hoop maandag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik hoop ook snel! Volgende week zou mooi zijn!

Was vandaag nog in de belcompany, maar heb het eigenlijk niet meer gevraagd. (ik keek toen voor de W960i :p)

Maar heb de belcompany net ff een mailtje gestuurd. Het lijkt me echt een top toestel.

Alleen die muziekfunctie, wil ik nog wat reviews over horen..

(en wil hem zelf natuurlijk eerst ff zien + voelen :D)

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two-one
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-06 21:58
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:46:
[...]

Ik heb even een paar vragen over de GPS ontvanger:

- Is de GPS ontvanger goed genoeg om in huis signaal te vangen?
- Ik heb gelezen dat het erg lang duurt voordat de n82 een signaal vindt. Is dit zo in naar jouw mening? En hoe zit het dan als je bv. een verkeerde afslag neemt. Hersteld hij zich snel?

De kaarten voor de navigatie zijn geloof ik gratis? De "stem gidsen" zijn echter beschikbaar voor een korte periode (trial). Heeft iemand enig idee hoelang dit is bij nokia?
De GPS werkt bijna altijd binnenshuis. Als je maar enigsinds in de buurt van een raam bent, dan geeft ie een positie.
De positie heeft ie erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
toineneman schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:21:
[...]

De GPS werkt bijna altijd binnenshuis. Als je maar enigsinds in de buurt van een raam bent, dan geeft ie een positie.
De positie heeft ie erg snel.
Ik heb gelezen dat de GPS van de N82 beter is dan de "oude" N95 en de 6111 Navi. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Even voor de mensen die hem nu al willen kopen via internet.
Gisteren stond er een mooie advertentie op marktplaats van de N82 voor slechts 200 euro.
Natuurlijk kan dit niet, hieronder even de mailwisseling, kunnen jullie meelachen...: _/-\o_

1 ik)
Beste Koper, Wil graag deze telefoon van u (n82). Hoe kunnen we dit het beste regelen? Gr

2, reactie verkoper)

Re: Reactie op uw advertentie: Nieuw Nokia N82‏
De telefoon met alle oorspronkelijke papieren en 2 jaar internationale garantie komen.
De telefoon is merk dat nieuw is met alle oorspronkelijke onderdelen.
Heb de Nederlandse taal. Verhuur mij weet juist hoe veel telefoons die u geïnteresseerd wordt te kopen en welke model`s zo dat ik aan u de best prijs kan geven. Okay??

3, ik)

5x N82?

Kan dat?

4 reactie verkoper)

Ok, The price for 5 phones will be 800 EUR €.
This phones are brand new once opened for test, simlock-free, unlocked in all international networks, with all standard accesories (Adapter, Cable, Battery, Car Charger, Case, Holder, Faceplate, Housing, Headset, Memory, Software, Wall Charger), instruction manuals + international warranty from factory (2 years) I want you to know that im from Italy, and im a international GSM dealer, and i want to test the market`s, so i thought that the best way is on the internet, and if this test will be ok, maybe i will open an GSM store and service. I buy this phones directly from Finland, from their original Manufacture.
I would appreciate a fast answear.

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
hmmm, kan ie nou niet rekenen (5x200) of " I make a special price for you, because you're my friend". ?

Hij wil zeker eerst het geld hebben en dan stuurt ie ze op?

Verwijderd

Klinkt als een goede ondernemer :? . Het lijkt er verdacht veel op dat de inkoopprijs nog hoger is dan de verkoopprijs die hij noemt.

Wat betreft die week 52. Ze worden in die week verwacht, maar waarschijnlijk zal het na de kerstdagen zijn. Nog een weekje geduld :D.
Ik zit overigens nog te twijfelen tussen de n82 en de HTC touch Cruise. Qua specs zijn ze ongeveer gelijk. Alleen is de accuduur van de HTC 140 uur langer en naar wat ik gehoord heb zou de gps ontvanger beter zijn (navigatie via tomtom). Echter kan ik dit nergens terug vinden op sites of via andere informatieve bronnen. Hebben jullie ervaring met de navigatie via HTC en de navigatie van nokia? Graag jullie meningen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 12:28 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
heeft deze n82 eigenlijk wel call screening?

voor mij de reden om niet voor de 6500 slide te gaan, hij heeft het namelijk niet of niemand weet het :S

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:03
Vonkie schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:37:
...............
3, ik)

5x N82?

Kan dat?

4 reactie verkoper)

Ok, The price for 5 phones will be 800 EUR €.
This phones are brand new once opened for test, simlock-free, unlocked in all international networks, with all standard accesories (Adapter, Cable, Battery, Car Charger, Case, Holder, Faceplate, Housing, Headset, Memory, Software, Wall Charger), instruction manuals + international warranty from factory (2 years) I want you to know that im from Italy, and im a international GSM dealer, and i want to test the market`s, so i thought that the best way is on the internet, and if this test will be ok, maybe i will open an GSM store and service. I buy this phones directly from Finland, from their original Manufacture.
I would appreciate a fast answear.
Dit ruikt naar Nigeriaanse oplichtingspraktijken. :|
Dat kan echt niet voor dat geld. Inkoop is zo'n toestel al meer, ook in grote kwantiteit!

EDIT:
mrpink83 had het ook al opgemerkt. Ik alleen zijn reactie niet. :+

[ Voor 3% gewijzigd door FatalZero op 20-12-2007 11:45 . Reden: Weer eens niet goed gekeken :P ]

Opper-prutser

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:14
Cruzer schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:46:
[...]

Ik heb gelezen dat de GPS van de N82 beter is dan de "oude" N95 en de 6111 Navi. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Dat kan zijn, ik geloof alleen dat de N95 nog steeds niet door tomtom ondersteund wordt. Ik ben benieuwder of daar nog wat aan gedaan gaat worden door TOMTOM.

• Vonkie
ik denk helemaal niks :P anders was het er al geweest...

• Cruzer
Ik kreeg dit mailtje van de Phonehouse:

Description:
We hebben het voor u nakeken en het toestel wordt in april 2008 verwacht de exacte datum is nog niet bekend.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met Vriendelijke Groet,
Customer Care
The Phone House Nederland

• Cruzer
Ik zag op deze site leuke aanbiedingen icm de Nokia N82.

Levertijd binnen 5 dagen :?

Vraag me af of het klopt en ook die prijzen

• Vonkie
Cruzer schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:38:
Ik kreeg dit mailtje van de Phonehouse:

Description:
We hebben het voor u nakeken en het toestel wordt in april 2008 verwacht de exacte datum is nog niet bekend.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met Vriendelijke Groet,
Customer Care
The Phone House Nederland
Haha misschien bij the phonehouse, laat ik dat nou meteen uit eigen ervaring de slechtste telecomketen vinden die ons land rijk is...

• Johantjuuh
Haha inderdaad.

Ik heb belcompany gemaild, en zijn verwachten (in de filialen te krijgen) hem tussen KERST en oud en nieuw!!

Ook had ik ALLMAIL gemaild, en zij zeiden eind december!

Dus volgens mij is hij er volgende week al! :D

Die gsmbestellen.nl, kan redelijk kloppen. Is een redelijk prijs (516) en voorraad tussen 3 en 5 dagen. (zou kunnen hoor :D)

• Johantjuuh
PS:

Even een vraagje over ABBO's.

Wat vinden jullie van de T-mobile FLEX abbo's?

En dan bijvoorbeeld t-mobile flex 25. Goede prijs, en dan heb je het toestel meestal ook nog voor een redelijk prijsje.

Ook heb je bij FLEX, gewoon beltegoed! En kan je die 25 euro gewoon aan van alles besteden!
Perfect toch?

Bij welk abbo heb je dat trouwens nog meer? Dan je een bedrag betaald, en dat gewoon vrij kan besteden! ?

• Cruzer
Johantjuuh schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:02:
Haha inderdaad.

Ik heb belcompany gemaild, en zijn verwachten (in de filialen te krijgen) hem tussen KERST en oud en nieuw!!

Ook had ik ALLMAIL gemaild, en zij zeiden eind december!

Dus volgens mij is hij er volgende week al! :D

Die gsmbestellen.nl, kan redelijk kloppen. Is een redelijk prijs (516) en voorraad tussen 3 en 5 dagen. (zou kunnen hoor :D)
Ja idd ik was toevallig ook even in de BC zaak hier in Dordrecht en uit hun interne memo stond tussen kerst en O&N. Prijzen hadden hun niet.

Ik zoek zelf namelijk de N82 icm een abonnement met ong 200 belminuten. Ik heb altijd 1 jaar contracten gehad maar ik denk dat ik nu een 2 jarige abo neem. Ik zat zelf te denken aan die Vodafone 27.50 en de N82 voor 120 euro dacht ik bij 2call.nl.
Of 1 jarig Vodafone 35 volgens mij ben ik dan totaal goedkoper uit :? Echter ben ik afhankelijk van die 8 maanden 50% actie maar die is geldig tot 31-12-07. Of is het verstandiger te wachten op aanbiedingen in de maand januari 2008?

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Johantjuuh schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:08:
PS:

Even een vraagje over ABBO's.

Wat vinden jullie van de T-mobile FLEX abbo's?

En dan bijvoorbeeld t-mobile flex 25. Goede prijs, en dan heb je het toestel meestal ook nog voor een redelijk prijsje.

Ook heb je bij FLEX, gewoon beltegoed! En kan je die 25 euro gewoon aan van alles besteden!
Perfect toch?

Bij welk abbo heb je dat trouwens nog meer? Dan je een bedrag betaald, en dat gewoon vrij kan besteden! ?
Verkijk je er alleen niet op. Het is zeker dat er voordelen aan zitten, maar het bedrag per minuut ligt wel een stuk hoger dan bij andere abonnementen in dezelfde prijsklasse. Orange heeft dit ook en kpn had dit met KPN mobiel, maar KPN mobiel abonnementen zijn niet meer te krijgen en de vervangende Flexibel bundels komen niet echt overeen qua voorwaarden. Overigens vrij offtopic dit.

• Johantjuuh
Cruzer schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:12:
[...]

Ja idd ik was toevallig ook even in de BC zaak hier in Dordrecht en uit hun interne memo stond tussen kerst en O&N. Prijzen hadden hun niet.

Ik zoek zelf namelijk de N82 icm een abonnement met ong 200 belminuten. Ik heb altijd 1 jaar contracten gehad maar ik denk dat ik nu een 2 jarige abo neem. Ik zat zelf te denken aan die Vodafone 27.50 en de N82 voor 120 euro dacht ik bij 2call.nl.
Of 1 jarig Vodafone 35 volgens mij ben ik dan totaal goedkoper uit :? Echter ben ik afhankelijk van die 8 maanden 50% actie maar die is geldig tot 31-12-07. Of is het verstandiger te wachten op aanbiedingen in de maand januari 2008?
Ja, hoe zit dat in januari ja?

Alle abbonomenten hebben idd een aflooptermijn (om te bestellen) tot 31 dec. Worden ze vanaf 1 januari weer standaard dan? (dus zonder die kortingen)

• Johantjuuh
ralphdavidvdb schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:25:
[...]

Verkijk je er alleen niet op. Het is zeker dat er voordelen aan zitten, maar het bedrag per minuut ligt wel een stuk hoger dan bij andere abonnementen in dezelfde prijsklasse. Orange heeft dit ook en kpn had dit met KPN mobiel, maar KPN mobiel abonnementen zijn niet meer te krijgen en de vervangende Flexibel bundels komen niet echt overeen qua voorwaarden. Overigens vrij offtopic dit.
Ja dat is waar.

Maar ik bel nu prepaid, met 35 cent per minuut en 10 cent per sms.

En gebruik ik zo'n 10 euro per maand. Dus 25 moet dan zeker te doen zijn, lijkt mij! ?
Verder zitten er geen nadelen aan toch?

Dus op dit moment enkel Orange en t-mobile flex?

Sorry voor off-topic......... O-)

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 19:33
Interssante telefoon de N82. Helemaal nu hij niet alleen in zilver en wit/beige komt, maar mogelijk ook in het zwart.

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecowboys.nl/gadgets/images/upload/1197502409Nokia-N82-Kleuren.jpg

grote versie

Aldus Mobile Cowboys

Hier de technische specificaties van Nokia.

Wel typisch dat ze de Max Memory Card Size: 4 GB aanduiden, dit zou betekenen dat hij wel micro-SDHC ondersteunt, maar niet 6 en 8GB. Waarschijnlijk was op het moment van opstellen 6 en 8GB nog niet verkrijgbaar.

Ontspan.

• Cruzer
Let wel die kleuren, er staat namelijk dit:

Here are some nice new colors for the Nokia N82. It's not official or anything...just a photoshop from mobile-review.

• Johantjuuh
Cruzer schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:06:

Here are some nice new colors for the Nokia N82. It's not official or anything...just a photoshop from mobile-review.
Inderdaad. Die kleuren zouden mooi zijn, maar daar is nog helemaal niks officieel van bevestigd.

PS: Voor t-mobile FLEX, heb je toch alles in 1 bundel? incl buitenland bellen enz.

maar ik lees hierzo: (helemaal van onder)
http://www.2call.nl/tmobile_tarieven.php

Het activeren van een T-Mobile SIM-kaart kost standaard € 52,50. Een gespecificeerde rekening kost € 2,- per maand of je kunt deze gratis bekijken via My T-Mobile op www.T-Mobile.nl.
Voor het bellen in, naar of vanuit het buitenland en naar bepaalde servicenummers gelden andere tarieven en aanvullende voorwaarden. Deze kosten worden apart in rekening gebracht.

Apart in rekening?

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
Cruzer schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:06:

kunne we dat niet zelf regelen later met een zwarte cover ofzo?

Verwijderd

Apart in rekening?
"...De Flex-tarieven passen zich automatisch aan als je meer belt dan je beltegoed.
Alles uit één maandbedrag (bellen in binnen- en buitenland, sms, mms, mobiel internet etc)..."

Wat ik hieruit opmaak, is dat eventuele buitelandse tarieven anders zijn dan de normale tarieven per minuut. Het mooie van dit systeem is wel dat je niet achteraf voor enorme onverwachte kosten komt te staan, omdat eerst je tegoed wordt opgemaakt.
Ik heb nu een KPN € 40,- abo en ben (door xtra kosten) elke maand € 60,- kwijt en heb nog minuten over. Helemaal ruk dus. Nadeel is wel dat je per minuut vaak iets duurder uit bent, maar dat trek je aan het einde van de maand weer recht. Dus...

Bij GSMbestellen.nl een flexje 45, 2 jaar en gratis phone, wat wil je nog meer?
Ik wil hem alleen toch eerst in het echt zien :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 21:38 ]

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Magnolia schreef op donderdag 20 december 2007 @ 19:39:
Interssante telefoon de N82. Helemaal nu hij niet alleen in zilver en wit/beige komt, maar mogelijk ook in het zwart.

[afbeelding]

grote versie

Aldus Mobile Cowboys

Hier de technische specificaties van Nokia.

Wel typisch dat ze de Max Memory Card Size: 4 GB aanduiden, dit zou betekenen dat hij wel micro-SDHC ondersteunt, maar niet 6 en 8GB. Waarschijnlijk was op het moment van opstellen 6 en 8GB nog niet verkrijgbaar.
Als je 10 per maand belt zou ik lekker prepaid blijven bellen en je toestel los kopen. Maar de flex abonnementen zijn wel overzichtelijk en zoals de naam doet vermoeden flexibel. Dus goede abonnementen idd.

• Johantjuuh
ralphdavidvdb schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:55:
[...]

Als je 10 per maand belt zou ik lekker prepaid blijven bellen en je toestel los kopen. Maar de flex abonnementen zijn wel overzichtelijk en zoals de naam doet vermoeden flexibel. Dus goede abonnementen idd.
Ja, maar dan ga ik toch voor de flex25 bv.

Ik besteed nu inderdaad zo'n 10, maar dan waarschijnlijk wel wat meer, omdat het dan zegmaar "gratis" kan.

Anders zou je 507 + 12*10 = 627 na 1 jaar besteden.

En met flex 25 1 jaar = 12 * 25 - 3*12.50 = 267.50 + 301. = 568.

Dan kom je toch nog goedkoper uit (+meer BTG te besteden) Want dan altijd wel op komt, al is het maar aan BV mobiel internet.

Maar hoe zit het eigenlijk in 2008? Zijn die 3 maanden 50% kortingen dan weg? en die aansluitkosten?

of :p

• Cruzer
Waarom niet Orange 25 Daar zit echt alles in de bundel en na 6 maanden kan je zelfs je bundel verlagen kostenloos. Daarnaast is je bundel onbeperkt houdbaar ipv 2 maanden bij Tmobile.

Vodafone 27.50 is ook aantrekkelijk mocht je naar het buitenland gaan neemje tijdelijk gewoon een buitenland blox en als je terug bent zet je die blox uit of.

[ Voor 31% gewijzigd door Cruzer op 20-12-2007 22:41 ]

• Johantjuuh
Cruzer schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:38:
Waarom niet Orange 25 Daar zit echt alles in de bundel en na 6 maanden kan je zelfs je bundel verlagen kostenloos.
Hoezo "echt""alles? :P Dit is bij flex toch ook het geval?

Ik houdt het liever bij een 1 jarig abbonoment. Want nu zou je dan toch weer boven de 600 uitkomen.

Mits je inderdaad zou gaan verlagen van bundel...

Verwijderd

...Daarnaast is je bundel onbeperkt houdbaar ipv 2 maanden bij Tmobile..
Nope, kleine correctie.
"...het bundeltegoed is onbeperkt houdbaar ..."

zie:

http://www.gsmbestellen.n...f_id=&groupid=3268&p=3500

onder 'overige informatie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was gister in de T-Mobile shop, het meisje achter de balie kende de telefoon niet eens.. T-Mobile gaat hem ook niet in haar assortiment opnemen zag ze in haar computer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Mensen, blijf on-topic!!

Ik heb gister met BelCompanie gesproken aan de telefoon, en ze konden mij vertellen dat ze de telefoon ook tussen kerst en oud&nieuw verwachten, dus ik ga er heel erg van uit dat ie dan toch ook echt daadwerkelijk verschijnt! Zou wel heel mooi zijn, lekker MET N82 het nieuwe jaar in knallen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... na 6 maanden kan je zelfs je bundel verlagen kostenloos...
Is dat bij 1 of 2 jaar contract, en waar heb je dat ergens gelezen?

Ik ben errug tevreden met mijn Orange30 abonnement en ben dan ook niet blij dat ze ermee ophouden. Alle andere providers vallen duurder uit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens wat de maximale grootte van een micro-sd kaartje kan zijn bij de n82?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
micro-sdhc --> momenteel 8 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die werkt op de N82? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:10
Op http://www.2call.nl/ staat als leverbaar vanaf december / januari. Hij's wel vrij aan de prijs...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is ook leuk...

http://www2.gsm.nl/gsm/mcsmambo.p

Of deze:

http://www.bestelmaar.nl/bestelm/mcsmambo.p

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:56:
Ik zag op deze site leuke aanbiedingen icm de Nokia N82.

Levertijd binnen 5 dagen :?

Vraag me af of het klopt en ook die prijzen
Heb gemaild met ze en dit was het antwoord:

"Geachte heer/mevrouw,

De N82 betreft op dit moment enkel een voorinschrijving. Het toestel is dan ook nog niet op voorraad. Echter hopen wij het toestel zo snel mogelijk te ontvangen in ons magazijn.

Met vriendelijke groet,

Administratie GSMBestellen.nl"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:39:
Ik was gister in de T-Mobile shop, het meisje achter de balie kende de telefoon niet eens.. T-Mobile gaat hem ook niet in haar assortiment opnemen zag ze in haar computer...
Dat is geinig.. dat kunnnen ze namelijk helemaal niet zien in de t-mobile shop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vonkie schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:30:
[...]

Dat is geinig.. dat kunnnen ze namelijk helemaal niet zien in de t-mobile shop ;)
Dat verbaast me niets...! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filmpje gps n82 vs Garmin nuvi 610.

http://www.youtube.com/wa...iZuRzTIl4&feature=related

De mappen van nokia zijn gratis toch? Of is dat net als de "stembegeleiding" een trial van x aantal dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:02:
[...]

Is dat bij 1 of 2 jaar contract, en waar heb je dat ergens gelezen?

Ik ben errug tevreden met mijn Orange30 abonnement en ben dan ook niet blij dat ze ermee ophouden. Alle andere providers vallen duurder uit ;(
Je kan 1 maal per 6 maanden kostenloos downgraden naar een andere abonnement. Je contracttermijn blijft gewoon onveranderd. Staat volgens mij ook op de Orange site en je kan het tevens ook zelf doen via My Orange online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:46:
Filmpje gps n82 vs Garmin nuvi 610.

http://www.youtube.com/wa...iZuRzTIl4&feature=related

De mappen van nokia zijn gratis toch? Of is dat net als de "stembegeleiding" een trial van x aantal dagen?
Hier meer info omtrent GPS van de N82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Weet iemand hoe dat nou met die kleuren zit van de N82"?

Je hebt hem in het Titanium en in het wit?

Ik zie ook op verschillende sites: Titanium Grey en de bestel mogelijkheid in het Titanium White?

Welke kleur is nou de kleur van de N82 die je in principe overal in reviews op Internet en YouTube ziet?

Vreemd genoeg op de nokia site zie je hem alleen in 1 kleur...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Begin van de week was ik een paar dagen in Duitsland (Düsseldorf) en heb daar even gekeken of ze de N82 al hadden maar hij lag helaas nog nergens in de winkel. Bij Vodafone kenden ze het hele model niet eens. Op het station was een kleine handy shop die wel een dummy model had staan in de etalage met een bordje 'binnenkort leverbaar'. Ik vond de kleur van de dummy erg meevallen, lang niet zo 'schitterend' als op bepaalde foto's maar op het echte toestel kan dit natuurlijk anders zijn al lijkt mij dat raar ? Formaat viel me ook nog wel mee, ongeveer de N73, prima te doen dus maar dat wisten we al.

Mooi toestel verder, maakt zeker een goede kans om mijn nieuwe telefoon te worden. Alleen toch verdomd jammer dat er geen LED lampje op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
kingrichard47 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 02:23:
Begin van de week was ik een paar dagen in Duitsland (Düsseldorf) en heb daar even gekeken of ze de N82 al hadden maar hij lag helaas nog nergens in de winkel. Bij Vodafone kenden ze het hele model niet eens. Op het station was een kleine handy shop die wel een dummy model had staan in de etalage met een bordje 'binnenkort leverbaar'. Ik vond de kleur van de dummy erg meevallen, lang niet zo 'schitterend' als op bepaalde foto's maar op het echte toestel kan dit natuurlijk anders zijn al lijkt mij dat raar ? Formaat viel me ook nog wel mee, ongeveer de N73, prima te doen dus maar dat wisten we al.

Mooi toestel verder, maakt zeker een goede kans om mijn nieuwe telefoon te worden. Alleen toch verdomd jammer dat er geen LED lampje op zit.
ja dat vind ik ook erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1989
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 12:40
kingrichard47 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 02:23:

Offtopic: Vind ook erg jammer gebruik me 2 led lampjes op de K750 erg vaak, is super handig te gebruiken als zaklamp en geven ook goed licht.
Dit is eigenlijk het enige wat ik mis op de Nokia N82 aan optie, verder is die _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door sander1989 op 22-12-2007 17:53 ]

............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 23:08
Zo een led lichtje kan soms heel handig zijn, maar ik denk dat dit iets typisch voor SonyEricsson is. Wel zullen moeten wachten tot SE met een tegenhanger komt voor de N82, hoewel ik de indruk heb dat zij het niet zo begrepen hebben op een geintegreerde GPS. Heb nog niet veel (geen) toestellen gezien van SE met een ingebouwde GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Wat is de functie van zo'n LED lichtje? Kost dat niet alleen onnodige energie van de batterij?

Ik ga maandag even naar r'dam misschien zijn er al shops die hem al hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 19:33
Kun je de xenonflash niet gebruiken als lichtje? of geeft xenon maar heel kortstondig een grote hoeveelheid licht? (waarbij langdurig schijnen niet mogelijk is)

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Volgens mij is die xenon flitser echt enkel een flitser, dus inderdaad kortstondig veel licht en daarna weer uit.

@Cruzer: Ik gebruik dat LED lichtje bijna elke dag wel een keer als je net ergens in een donkerhoekje moet kijken, even ergens gericht licht moet hebben enz. enz. Het lichtje staat natuurlijk niet continue aan dus het energieverbruik valt wel mee, nou ben ik sowieso erg tevreden met de accu van mijn W800i maar dat terzijde :)

[ Voor 22% gewijzigd door Dick op 22-12-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
Cruzer schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:29:
Wat is de functie van zo'n LED lichtje? Kost dat niet alleen onnodige energie van de batterij?

Ik ga maandag even naar r'dam misschien zijn er al shops die hem al hebben?
vandaag in groningen wat rondgevraagd. binnen nu en 2 weken komt de telefoon uit.
volgens iedereen zowiezo niet maandag voor kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
ja dat dacht ik al idd. Ach wie weet.

Ik denk wel zelf dat de webshops de N82 eerder hebben dan bv de beloomp etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Ik ben op het moment in het bezit van een K800i (volgens mij eerste telefoon met XenonFlits) en mijn toestel heeft dus geen LED erop zitten. Nu heb ik een tooltje van internet gehaald waarmee ik het oranje "focus ledje" (volgens mij is die om te focussen..? :P) zo lang als ik wil kan laten branden. Zit er op de N82 ook zo'n soort gelijk ledje? Zou mooi zijn, want dan valt er vast ook wel weer zo'n soort gelijk tooltje te downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:46

Xander84

GamerTag: D3 R4X

FuZZy04 schreef op zondag 23 december 2007 @ 06:14:
Ik ben op het moment in het bezit van een K800i (volgens mij eerste telefoon met XenonFlits) en mijn toestel heeft dus geen LED erop zitten. Nu heb ik een tooltje van internet gehaald waarmee ik het oranje "focus ledje" (volgens mij is die om te focussen..? :P) zo lang als ik wil kan laten branden. Zit er op de N82 ook zo'n soort gelijk ledje? Zou mooi zijn, want dan valt er vast ook wel weer zo'n soort gelijk tooltje te downloaden :)
Er zit een focus asist lampje op de n82 ja, dus het LED "probleem" is zo goed als opgelost te beschouwen.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Stappen teller op de N82.

Naast de sportstracker van Nokia is er ook een stappenteller te installeren voor de gelukkigen die al een N82 in hun bezit hebben:

http://research.nokia.com/projects/activity_monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Volgens mij komt hij volgende week ECHT in de winkels te liggen!

Of in ieder geval dan de webshops...

hier een winkel waar hij op voorraad is (bij leverancier)

http://www.artimo.biz/productdetails.aspx?productid=1856894

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Nokia N82 Vrijdag ontvangen. :D

Eerste indruk: super telefoon. Lekker snel, alles werkt goed, veel opties. Goede foto's en video's. Internet + WIFI en GPS werkt ook allemaal.
Ik zal binnenkort even een reviewtje maken en hier posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Nice dat je hem al hebt :) Wat is jouw eerste indruk van de GPS functie ? Ik hoor hier nogal wisselende verhalen over van net zo traag/trager als de N95 tot heel veel beter als de N95. Ik ben benieuwd naar de werking zonder gebruik van A-GPS, dat kost alleen maar weer extra dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:02:

Eerste indruk: super telefoon. Lekker snel, alles werkt goed, veel opties. Goede foto's en video's. Internet + WIFI en GPS werkt ook allemaal.
Inderdaad tof man.

Dus binnen een weekje ontvangen. Nog extra kosten moeten betalen?
En werkt alles dan al? Omdat het natuurlijk een aziatische telefoon is. ??? Heb je de NL taal??

En hoe is de muziekspeler? Ik heb nu de w800i en daarbij is de muziek erg mooi. Is dit ook zo bij de N82? Goed geluid, goede bass? En muziek luisteren op de achtergrond enz?

En hoe bevalt de N82 verder?? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer

Wat vindt jij van het formaat van de N82? Groot? onhandig? of toch lekker compact in de hand en broekzak? Ik lees namelijk verschillende verhalen hierover. Uiterraard is dit natuurlijk voor ieder persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Bij de artimo zeggen ze dit:

Heb ze gemaild en krijg dit terug:

per 31-12. kan nu al besteld worden via nedrlandse leverancier.

http://www.artimo.biz/productdetails.aspx?productid=1856894

Vanaf 31-12 hebben hun ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Zou de Belcompany ze dan ook pas per 31-12-07 hebben?

Of hebben hun andere leveranciers?

Ze gaven zelf aan via hun interne memo tussen Kerst en O&N dat ze het toestel in de winkel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
sander1989 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:52:
[...]
Offtopic: Vind ook erg jammer gebruik me 2 led lampjes op de K750 erg vaak, is super handig te gebruiken als zaklamp en geven ook goed licht.
Dit is eigenlijk het enige wat ik mis op de Nokia N82 aan optie, verder is die _/-\o_
Ja mooi klote is het ja. Veel K750 bezitters zijn nu toe aan een nieuwe phone net als ik.

Maar het begint aardig moeilijk te worden. SE lijkt achter te lopen vind ik. Zit met een tweestrijd of ik een touchscreen wil of niet.

Of de HTC Cruise, of deze.
De N82 is in mijn ogen perfect als hij:
- Touchscreen heeft.
- Lampje.
- Tomtom support.

Ellende, ik wil niet meer wachten, maar zal moeten...

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:26:
[...]

Wat vindt jij van het formaat van de N82? Groot? onhandig? of toch lekker compact in de hand en broekzak? Ik lees namelijk verschillende verhalen hierover. Uiterraard is dit natuurlijk voor ieder persoonlijk :)
Ik haak even in. Heb 'm ook net ontvangen. Ben er erg blij mee. Ik kom van een N73 en nu met de N82 gaat alles opeens een stuk vlotter. Hij is net zo groot als de N73 maar hij voelt een stuk beter aan. En in het echt is hij ook mooier dan op de foto's. Wifi gaat erg goed, je kan er goed youtube mee afspelen. Uploaden naar Flickr gaat super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Perfect man!!

Ook besteld bij die zelfde ebay verkoper? (was nogal betrouwbaar, snel en goedkoop).
Die Rosa82....!?

Wanneer besteld en wanneer binnen? En hoe is het met de buitenlandse taal? Is dit lastig? Heb je geen NL taal zeker?

En nogmaals, hoe is de muziekspeler? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt inderdaad diezelfde verkoper. Hij kost me iets van 420 euro en is snel geleverd! In 5 werkdagen geloof ik. Hij staat nu nog op engels en dat gaat prima, klein beetje wennen omdat ik het nederland van de n73 ben gewend. Nederlandse taal komt later wel. Muziek speler is prima, beter dan de n73 maar voor muziekspelers vind ik de SE modellen toch beter. O en het focus lampje dat erop zit is wel oranje. Voip bellen gaat trouwens ook prima met het toestel. Maar dat kan je wel verwachten van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gebeld met belcompany Rotterdam en die verwachten het toestel nog steeds dit jaar! Tussen kerst en oud en nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees net bij Mobilecowboys dat er misschien een 8gb versie van de n82 uitkomt :9

Lees: http://www.mobilecowboys.nl/mobilerumours/6357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
-

[ Voor 100% gewijzigd door Johantjuuh op 24-12-2007 12:27 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:22:
Lees net bij Mobilecowboys dat er misschien een 8gb versie van de n82 uitkomt :9

Lees: http://www.mobilecowboys.nl/mobilerumours/6357
Ja las ik ook inderdaad.

Of het is een fout van nokia, of het zou inderdaad kunnen komen :)
Eerst maar eens de normale N82...

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

Laat me raden, zeker een zwarte versie met een groter scherm en zonder lens cover :+

Ik hoop echt dat de n82 volgende week of zo in de winkel ligt, ik wil hem graag eens zelf even uitproberen.

[ Voor 39% gewijzigd door Xander84 op 24-12-2007 14:43 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:52:
Net gebeld met belcompany Rotterdam en die verwachten het toestel nog steeds dit jaar! Tussen kerst en oud en nieuw :)
Ja dus voor maandag as. Donderdag zullen de koeriers de zending afgeven aan de stores dus of donderdagmiddag of vrijdag in de winkels van de Belcompany..

En anders week 1 :)

Fijne kerst iedereen!!

[ Voor 3% gewijzigd door Cruzer op 25-12-2007 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Voor de N82-gebruikers.

Dit programma worden automatisch je foto's gekoppeld aan GPS-gegevens. (GEO-tag) en geupload naar Flickr.

Ook YouTube filmpjes kan je er mee uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingrichard47 schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:14:
Nice dat je hem al hebt :) Wat is jouw eerste indruk van de GPS functie ? Ik hoor hier nogal wisselende verhalen over van net zo traag/trager als de N95 tot heel veel beter als de N95. Ik ben benieuwd naar de werking zonder gebruik van A-GPS, dat kost alleen maar weer extra dataverkeer.
Mijn eerste indruk is positief. Ben begonnen met verbinden in huis en dat luktte al. Toen ik eenmaal buiten was ging het gewoon NOG sneller. Standaard had ik wel AGPS aan, ik zal het zo snel mogelijk ook even met de normale GPS testen.
Ik kan het niet vergelijken met de N95, maar wel met mijn oude MIO (SIRF2). De Nokia N82 was veel sneller. En absoluut gezien vond ik de N82 ook gewoon echt snel. Het duurde maar een seconde of 8 en ik had een mooie nauwkeurige fix.
Het extra dataverkeer schijnt trouwens maar een stuk of 20KB eenmalig te zijn (per fix). Maar ik probeer hem je zo snel mogelijk even zonder A-GPS te testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johantjuuh schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:24:
[...]

Inderdaad tof man.

Dus binnen een weekje ontvangen. Nog extra kosten moeten betalen?
En werkt alles dan al? Omdat het natuurlijk een aziatische telefoon is. ??? Heb je de NL taal??

En hoe is de muziekspeler? Ik heb nu de w800i en daarbij is de muziek erg mooi. Is dit ook zo bij de N82? Goed geluid, goede bass? En muziek luisteren op de achtergrond enz?

En hoe bevalt de N82 verder?? >:)
Ik heb niks van extra kosten hoeven te betalen. Neem aan dat dat ook niet nog zal komen.
Alles werkt hier. Ik deed de simkaart erin en hoefde vrijwel niks meer in te stellen. Kon zelfs zo al via HSDPA snel op internet en alles. Uiteraard wel even de WIFI moeten instellen.
De taal is helaas (nog) niet Nederlands. Die kun je ook wel Nederlands maken door de productcode aan te passen en dan een Europese firmware erop te flashen. Ik heb dit niet gedaan omdat ik het niet echt mis en omdat ik liever eerst even de telefoon fatsoenlijk test voordat ik zoiets ga wijzigen. Misschien dat ik het later wel nog wijzig. De taal is nu dus gewoon Engels.

De muziekspeler vind ik prettig. Ik kan het helaas niet vergelijken met de SE Walkman telefoons, maar het geluid wat eruit komt is mooi. Zelfs de telefoonspeaker klinkt wel aardig! Met mijn headset klinkt het ook gewoon goed.
Muziek luisteren op de achtergrond werkt perfect. De player nestelt zich in je active-standbyscreen. Ondertussen kun je de telefoon gewoon bedienen zoals normaal.

Verder bevalt hij nog steeds super. Erg snel, terwijl ik toch best al veel geprobeerd en geinstalleerd heb. Heb nog niks hoeven te tweaken ;). Ook nog geen rare bugs ontdekt of andere problemen. Het is mijn eerste symbian telefoon, dat was wel even wennen. Maar uiteindelijk ben ik het nu gewend en ben er wel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op zondag 23 december 2007 @ 20:26:
[...]

Ik was een kleine Samsung gewend, dus de N82 was wel iets groter. Het was even wennen, want je kon hem iets minder makkelijk zittend in je broekzak duwen etc. Maar ondanks dat vind ik hem nog steeds vrij compact. Ik heb er in ieder geval geen last van. In de hand werkt het iets grotere zelfs wel fijn, terwijl hij nog steeds niet huge is.
Maar inderdaad, het beste kun je gewoon even zelf proberen/kijken in de winkel. Het blijft persoonlijk.

Het toestel vind ik trouwens wel een stuk mooier ogen dan op de foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 12:35:
[...]

Mijn eerste indruk is positief. Ben begonnen met verbinden in huis en dat luktte al. Toen ik eenmaal buiten was ging het gewoon NOG sneller. Standaard had ik wel AGPS aan, ik zal het zo snel mogelijk ook even met de normale GPS testen.
Ik kan het niet vergelijken met de N95, maar wel met mijn oude MIO (SIRF2). De Nokia N82 was veel sneller. En absoluut gezien vond ik de N82 ook gewoon echt snel. Het duurde maar een seconde of 8 en ik had een mooie nauwkeurige fix.
Het extra dataverkeer schijnt trouwens maar een stuk of 20KB eenmalig te zijn (per fix). Maar ik probeer hem je zo snel mogelijk even zonder A-GPS te testen!
Wat bedoelen jullie precies met normale en AGPS?

Er zit toch gewoon een interne GPS in, die toch gewoon gratis is? Met gratis nokia maps...

Of? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johantjuuh schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:33:
[...]

Wat bedoelen jullie precies met normale en AGPS?

Er zit toch gewoon een interne GPS in, die toch gewoon gratis is? Met gratis nokia maps...

Of? :P
Assisted GPS
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
GPS is a satellite based positioning system. Assisted GPS, or A-GPS was introduced to enhance performance. The development of A-GPS was accelerated by the U.S. FCC's E911 mandate requiring the position of a cell phone to be available to emergency call dispatchers. [1]

Conventional GPS then had difficulty providing reliable positions in poor signal conditions. For example when surrounded by tall buildings (as a result of multipath), or when the satellite signals are weakened by being indoors or under trees. Some newer receivers fare better.

In addition, when first turned on in these conditions, some non-A-GPS units may not be able to download the almanac and ephemeris information from the GPS satellites, rendering them unable to function until a clear signal can be received continuously for up to one minute.

An A-GPS receiver can address these problems in several ways, using an Assistance Server:

The Assistance Server can locate the phone roughly by what cell site it is connected to on the cellular network.
The Assistance Server has a good satellite signal, and lots of computation power, so it can compare fragmentary signals relayed to it by cell phones, with the satellite signal it receives directly, and then inform the cell phone or emergency services of the cell phone's position.
It can supply orbital data for the GPS satellites to the cell phone, enabling the cell phone to lock to the satellites when it otherwise could not, and autonomously calculate its position.
It can have better knowledge of ionospheric conditions and other errors affecting the GPS signal than the cell phone alone, enabling more precise calculation of position. (See also Wide Area Augmentation System)
Some A-GPS solutions require an active connection to a cell phone (or other data) network to function, in others [2] [3] it simply makes positioning faster and more accurate, but is not required.

As an additional benefit, it can reduce both the amount of CPU and programming required for a GPS Phone by offloading most of the work onto the assistance server. (This is not a large amount for a basic GPS - many early GPSs ran on 386/16 or similar hardware).

High Sensitivity GPS is an allied technology, that addresses some of the same issues in a way that does not require additional infrastructure. It notably cannot provide instant fixes when the phone has been off for some time, that some forms of A-GPS can.
Van Wikipedia.

Ja het is gewoon een soort van (gratis) GPS. Alleen kan deze GPS simpelgezegd geholpen worden door je telefoon dmv de locatie van je GSMmast enzo. Dit kan dan een paar KB aan data kosten. Die assisted functie kun je uitzetten.
Ik gebruik overigens nu Route66. Die werkt ook heel goed op de N82!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Maar het kan dus niet gratis?

Of juist wel?

Als je gewoon je positie wilt bepalen is het gratis?

En als je hem wilt gebruiken als navigator (mbv route 66) of nokia maps, kaqn het geld kosten?

Maar hoe snel loopt dit "bedrag" op dan..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johantjuuh schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:32:
Maar het kan dus niet gratis?

Of juist wel?

Als je gewoon je positie wilt bepalen is het gratis?

En als je hem wilt gebruiken als navigator (mbv route 66) of nokia maps, kaqn het geld kosten?

Maar hoe snel loopt dit "bedrag" op dan..??
Je kan zeker gratis GPS gebruiken.
Als je die functie uitzet dat hij doormiddel van dataoverdracht (assisted GPS, of network based, zo heet dat in je N82), is het sowieso 100% gratis.
Met die dingen aan zou je eventueel gewoon de kosten betalen wat je anders ook zou betalen per KB. Nu zijn het niet veel KB's, en als je een internetblox hebt zou dat ook gratis zijn.

Nu is het mij nog niet helemaal duidelijk of A-GPS ook een dataverbinding open zet, of dat dat er alleen een dataverbinding gebruikt wordt bij Network based navigatie. Dat zal ik even proberen uit te zoeken.

Maar maak je geen zorgen, GPS is gewoon gratis! Alleen even uitzoeken welke extra opties (die dus niet perse nodig zijn om GPS te gebruiken) voor dataoverdracht zorgen en dus eventueel voor kosten kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Over de GPS,
http://europe.nokia.com/A4720011

Volgens mij zit er in de Benelux-versie een 3 maanden trial voor spraak gestuurde GPS. (dus dat er een stem je de route voorleest naar je eindbestemming)

Verder staat dit op de GPS Nokia site:

With Nokia Maps on your mobile device, you can browse maps of more than 150 countries, search locations, plan routes for free, and even view a simulation of the route. If you would like Nokia Maps to give you clear voice and visual guidance turn-by-turn, just upgrade your application with the extra voice-guided navigation service.

Alleen wat ik niet snap op de Nokia site staat dat voor inwoners in de Benelux dat je dan Benelux+beetje Dui + beetje Fra zijn geinstalleerd op de bijgeleverde geheugenkaart. Maar het schijnt dat je via de Nokia site meer dan 150 landen gratis kan d/l via je PC.

Waar ik bnwd naar ben is wat gebeurt er na de 3 maanden als je geen zin hebt op er voor te betalen voor Spraak en visueel gestuurde GPS. Kan je dan geen routes meer plannen ofzo? Want zonder spraak en visuele gestuurde beelden dan heb je niks aan GPS lijkt mij?

Ik heb wel een versie van Route 66 ged/l via emule ben bnwd of die werkt zodra ik mijn N82 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 16:04:
Ik heb wel een versie van Route 66 ged/l via emule ben bnwd of die werkt zodra ik mijn N82 hebt.
Route66 werkt in ieder geval 100% zeker weten op de N82 met de ingebouwde GPS :)
Heb het hier namelijk helemaal werkend. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een kleine verzameling met Ebay links waar je de Nokia N82 al kan kopen.
De eerste 2 links zijn links naar dezelfde verkoper (en GSM) waar verschillende mensen, waaronder ik, in dit topic hun Nokia N82 ook probleemloos besteld hebben.

In Nederland lijkt de verwachtte prijs nog steeds te stijgen...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 16:49:
[...]

Route66 werkt in ieder geval 100% zeker weten op de N82 met de ingebouwde GPS :)
Heb het hier namelijk helemaal werkend. Werkt perfect!
kun je daar een youtube filmpje van maken???
ben tomtom gewend en benieuwdhoe route 66 er uit ziet.

gr fire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om de N82 te gaan halen. Kan eigenlijk alleen niet meer w8en om m te halen. Zit daarom te denken om m via ebay te kopen. Weet alleen niet hoe t met ebay zit enzo. Stel dat ik m via ebay koop. Heb ik dan garantie erop? En zo ja via wie (de verkoper of nokia fabreiksgarantie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Laatst online: 23-08 12:35

Kun je wat melden over de agenda? Mijn huidige telefoon is een 6681 en daarvoor had ik een 6230i.

Nu vond ik de agenda functies van de 6230i uitgebreider en beter dan de 6681.
Hoe zit dat met de N82?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Misschien een rare vraag?

Ik las hier dat een VOIP goed werkt op de N82.

Nu vroeg ik mij af ik heb UPC Internet & Bellen pakket. Nu heb ik alles Wifi thuis alleen dat bellen heb ik nog niet aangesloten. Kan ik nu met de N82 via WLAN gebruik kunnen maken van mijn UPC Telefonie abonnement?

Ik heb namelijk een modem van upc deze is aangesloten op mijn WLAN Router zo heb ik draadloos internet. Wil ik toch gebruik maken van dat telefoon gebeuren dan moet ik het via een UTP kabel in mijn router of modem doen en deze aansluiten op een gewone telefoonstekker met UTP ingang (bijgeleverd) en dan kan daar een gewone telefoon plug in.

Maar misschien werkt de N82 hier ook op via WLAN VOIP?

[ Voor 4% gewijzigd door Cruzer op 26-12-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Ik heb even een klein off-topic vraagje...

Hoe zit het met alle abbonomenten acties van alles providers volgend jaar??

Want bij alle abbonomenten heb je op dit moment acties en kortingen, zoals:
1e 3 maanden 50% korting en geen aansluitkosten enz.

Maar al deze acties lopen tot 31-12. Hoe zal dit het nieuwe jaar zijn ? (begin 2008)?
Hoe was dat in voorgaande jaren? (want ik heb dus altijd nog prepaid gehad..)

OOk heb ik een vraagje over t- mobile flex abbo's.

Ik zit er duss aan te denken om een t-mobile flex 25 (1 jaar) nemen inclusief telefoon, dus zou dan de N82 zijn.

Maar bij bijna elke telefoon, met het flex 25 abbo, heb je een lage toestelprijs. Zelfs de w960i heb je dan voor maar 269 (bij 2call). Alleen de N82 kost nog 437!! (ook bij 2call). Terwijl de lossetoestel prijs van de w960i ook gewoon duurder is.

En wanneer je een duurder FLEX abbonoment neemt blijft de prijs 437. Hoe kan dit?

Dit is trouwens bij meerdere winkels zo. (dat hij DUUR is bij flex 25 vb.)

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

Johantjuuh schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:03:
Ik heb even een klein off-topic vraagje...

Hoe zit het met alle abbonomenten acties van alles providers volgend jaar??

Want bij alle abbonomenten heb je op dit moment acties en kortingen, zoals:
1e 3 maanden 50% korting en geen aansluitkosten enz.

Maar al deze acties lopen tot 31-12. Hoe zal dit het nieuwe jaar zijn ? (begin 2008)?
Hoe was dat in voorgaande jaren? (want ik heb dus altijd nog prepaid gehad..)

OOk heb ik een vraagje over t- mobile flex abbo's.

Ik zit er duss aan te denken om een t-mobile flex 25 (1 jaar) nemen inclusief telefoon, dus zou dan de N82 zijn.

Maar bij bijna elke telefoon, met het flex 25 abbo, heb je een lage toestelprijs. Zelfs de w960i heb je dan voor maar 269 (bij 2call). Alleen de N82 kost nog 437!! (ook bij 2call). Terwijl de lossetoestel prijs van de w960i ook gewoon duurder is.

En wanneer je een duurder FLEX abbonoment neemt blijft de prijs 437. Hoe kan dit?

Dit is trouwens bij meerdere winkels zo. (dat hij DUUR is bij flex 25 vb.)

?
Die aanbiedingen wisselen behoorlijk. Als ik mij niet vergis kreeg je vorige maand bij vodafone het eerstje jaar voor de helft van de abbo kosten, nu zijn dit de eerste 6 maanden. De prijs voor de telefoon in combinatie met een abbo verschilt ook flink per winkel. Het is dus een kwestie van goed zoeken en wachten tot een aanbieding langskomt die je geschikt vind.

Wat betreft die hoge prijs van de n82, die zal in het begin gewoon hoog zijn als hij een tijdje op de markt is hier en in alle winkels beschikbaar is zal de prijs in combinatie met een abbo zeker dalen.
Cruzer schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 16:04:

Waar ik bnwd naar ben is wat gebeurt er na de 3 maanden als je geen zin hebt op er voor te betalen voor Spraak en visueel gestuurde GPS. Kan je dan geen routes meer plannen ofzo? Want zonder spraak en visuele gestuurde beelden dan heb je niks aan GPS lijkt mij?

Een maat van mij heeft de N95 en die heeft op vakantie al veschillende kaarten gedownload, deze blijven altijd gratis beschikbaar. Een GPS zonder spraak is in een auto niet goed bruikbaar, maar voor een citytrip in een onbekende stad is het ideaal. De spraak kun je geloof ik per week bijbestellen, dus op zich is dat best handig (op de momenten dat je het echt nodig hebt koop je gewoon een weekje erbij).

[ Voor 26% gewijzigd door Xander84 op 26-12-2007 14:25 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik vindt nog steeds de aanbieding van Vodafone 27.50 2 jaar nog het beste. Telefoon is goedkoop en het abo past ook bij mij belgedrag.

Liefst heb ik eigenlijk Orange 30 maar daar zie ik nog niet veel aanbiedingen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Ik zit er aan te denken om een t-mobile flex abbo te nemen.

Omdat je eigenlijk als enigste bij T-mobile, gewoon echt beltegoed hebt.

Dus gewoon kunt bellen, smsen, internetten uit 1 tegoed.

Alleen nog even afwachten wat de acties volgens jaar gaan doen dan..

• Cruzer
Schijnt dat die weer 1 week is uitgesteld?

Verwachting is nu week 2??

Overigens hier een mooie review

[ Voor 20% gewijzigd door Cruzer op 27-12-2007 10:52 ]

Verwijderd

Ik baal er echt van, ik kan eindelijk mijn abonnement verlengen maar moet nog steeds wachten! Iemand nog een idee wanneer hij bij de belcompany binnenkomt?

• Johantjuuh
Ik heb heeel veel winkels gisteren gemaild, wanneer ze de N82 verwachten.

Dus gewoon alle winkels (ongeveer) waar hij op de site staat, heb ik gemaild.

Nou zeggen de meeste januari. En dan begin tot en met de 3e week zelfs.

Bij www.hd.nl verwachten ze de witte de 2e, en de titanium de 4e (van januari).

:

Op 4 januari worden er ruim 400 in het Nokia magazijn verwacht van de
002B6H0.

Op 2 januari worden er ruim 30 in het Nokia magazijn verwacht van de
002C6F5.
Op 4 januari worden er nog 100 in het Nokia magazijn verwacht van de
002C6F5.

Hardware Discount

( http://hd.nl/search_result.php?keyword=n82&class=0 )

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 17:27:
Hier is een kleine verzameling met Ebay links waar je de Nokia N82 al kan kopen.
De eerste 2 links zijn links naar dezelfde verkoper (en GSM) waar verschillende mensen, waaronder ik, in dit topic hun Nokia N82 ook probleemloos besteld hebben.

In Nederland lijkt de verwachtte prijs nog steeds te stijgen...
Twijfel heel erg om hem nu via ebay te kopen, hij is omgereknd met verzekerde verzending namelijk 415 euro in Nederland gaat deze telefoon minimaal 450 kosten EXCLUSIEF btw (los). Dus dat scheelt een hoop euro's.

Hoelang zou het duren via ebay uit de USA als ik bijvoorbeeld http://cgi.ebay.com/New-N...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem hier dat ding bestel?

Zijn er overigens nadelen als ik hem in de USA haal behalve de taal (zie ik niet echt als nadeel aangezien ik engels prefereer met elektronica).

• Johantjuuh
Inderdaad. Bij die ene Rose kost de telefoon nu maar 390 inclusief verzending. Hier komen nog wel wat kosten bij via paypal, en als je wilt verzekerde verzending.

maar is inderdaad een stuk goedkoper als hier in Nederland!

Verder wordt de N82 (van die van ROSE82...) verzonden via de UPS, en dit is als het goed is binnen een week. Dit klopt ook, want er zijn al meerdere mensen die hem daar hebben besteld, en dus ook snel binnen hebben gekregen.

Als NADEEL, zou inderdaad de engelse taal (en dus geen NL) een nadeel kunnen zijn. Zou je dit dan nog kunnen flashen trouwens?

Verder weet ik geen nadelen?

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
Johantjuuh schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:11:
Inderdaad. Bij die ene Rose kost de telefoon nu maar 390 inclusief verzending. Hier komen nog wel wat kosten bij via paypal, en als je wilt verzekerde verzending.

maar is inderdaad een stuk goedkoper als hier in Nederland!

Verder wordt de N82 (van die van ROSE82...) verzonden via de UPS, en dit is als het goed is binnen een week. Dit klopt ook, want er zijn al meerdere mensen die hem daar hebben besteld, en dus ook snel binnen hebben gekregen.

Als NADEEL, zou inderdaad de engelse taal (en dus geen NL) een nadeel kunnen zijn. Zou je dit dan nog kunnen flashen trouwens?

Verder weet ik geen nadelen?
Hoe zit het met garantie? En hoe zit het met stekkertje aansluitingen etc? Geen dingen die anders zijn ofzo?"(zou niet weten wat)
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wij zijn hier niet de TNT Track & Trace website....

Melding als "Ja, ik heb `m besteld", "Shit, postbode is langs geweest, maar ik was er niet" of "Morgen komt `ie!!!" zijn niet nodig. En ja, we zijn blij voor je als je `m hebt.