Nokia N82 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:
  • 201.985 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-07 22:12
Wow mooi ding met super specs!
Dit moet hem worden volgens mij als vervanger voor mijn N70 :)

2call:
Leverbaar vanaf december/januari 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hier een leuke review van een Prototype N82

http://meandmyphones.blog...pressions-after-week.html

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 19:50
In sommige landen is de N82 al leverbaar. In NL wordt gezegd dec/jan maar is er al meer een specifiekere datum/week bekend?

En ik heb ook begrepen dat de N82 in 2 kleuren verkrijgbaar wordt. Heeft iemand misschien ergens al live beelden van de witte versie gezien?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:07
Cruzer schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:02:
In sommige landen is de N82 al leverbaar. In NL wordt gezegd dec/jan maar is er al meer een specifiekere datum/week bekend?

En ik heb ook begrepen dat de N82 in 2 kleuren verkrijgbaar wordt. Heeft iemand misschien ergens al live beelden van de witte versie gezien?
volgens mij heeft die alleen een glossy witte achterkant ipv grijs

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-04 13:56

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Er komt ook een witte variant schijnbaar. Op sommige webshops kun je naast de silvere ook een witte versie bestellen, die schijnbaar ook in januarie geleverd wordt.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119045

Gisteren tot mijn verbazing zag ik de N82 liggen in een shop (Hong Kong). Ik heb er ff snel mee kunnen spelen en ik moet zeggen dat ik zeer verrast was over de snelheid van de menu's. Het gaat lekker soepel en snel. Ik heb zelf een E61 en deze was al zeer snel.

Beeld is groot genoeg en lekker helder. Het heeft een mooie (standard?) witte theme.

De camera is snel met focussen en de plaatjes zijn scherp, maar dat mag je ook wel verwachten van een carl-zeiss lens. Ik vond trouwens het manier om door je foto album te bladeren zeer leuk gedaan. Zeer overzichtelijk.

GPS kon ik helaas niet testen.

Sorry dat ik niet meer dingen kon testen, het was maar voor paar minuten dat ik de N82 kon testen.

Oh ja, prijs in HK is HK$4980 = €433

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Anoniem: 119045 schreef op maandag 03 december 2007 @ 02:16:
Gisteren tot mijn verbazing zag ik de N82 liggen in een shop (Hong Kong). Ik heb er ff snel mee kunnen spelen en ik moet zeggen dat ik zeer verrast was over de snelheid van de menu's. Het gaat lekker soepel en snel. Ik heb zelf een E61 en deze was al zeer snel.

Beeld is groot genoeg en lekker helder. Het heeft een mooie (standard?) witte theme.

De camera is snel met focussen en de plaatjes zijn scherp, maar dat mag je ook wel verwachten van een carl-zeiss lens. Ik vond trouwens het manier om door je foto album te bladeren zeer leuk gedaan. Zeer overzichtelijk.

GPS kon ik helaas niet testen.

Sorry dat ik niet meer dingen kon testen, het was maar voor paar minuten dat ik de N82 kon testen.

Oh ja, prijs in HK is HK$4980 = €433
grappig..... k'heb 'em van het weekend gekocht... toen ik vroeg hoelang die al uit was zei de verkoper ' nog niet eens 24 uur ' ;)

phone is best okay, camera is top, wifi nog niet goed getest (gps ook nog niet)
had wel een raar iets meegemaakt, tijdens het telefoneren stak ik me headset erin en de hele phone ging off!!

sc2ptical > je zit dus in HK, vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

ZOMERZON schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:04:
[...]

grappig..... k'heb 'em van het weekend gekocht... toen ik vroeg hoelang die al uit was zei de verkoper ' nog niet eens 24 uur ' ;)

had wel een raar iets meegemaakt, tijdens het telefoneren stak ik me headset erin en de hele phone ging off!!

Waar heb jij hem gekocht? Ook in het buitenland? Of heb je geluk en heb je hem toevallig heel vroeg bij een Nederlandse winkel kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
[...]

Ja ik ben ook bnwd waar je deze heb gekocht? 2 webshops 2call en bestelmaar.nl verwachten de N82 ergens eind dec of eind januari. Verder biedt geen ene webshop / winkel deze N82 nog aan volgens mij?

Kan je mij vertellen over de kleur van het toestel, krijg je veel vingerafdrukken erop en is de N82 lekker compact dat je deze goed in je broekzak kwijt kan? Voelt die lekker stevig aan of goedkoop?

[ Voor 5% gewijzigd door Cruzer op 03-12-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Cruzer schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:35:
[...]

Ja ik ben ook bnwd waar je deze heb gekocht? 2 webshops 2call en bestelmaar.nl verwachten de N82 ergens eind dec of eind januari. Verder biedt geen ene webshop / winkel deze N82 nog aan volgens mij?

Kan je mij vertellen over de kleur van het toestel, krijg je veel vingerafdrukken erop en is de N82 lekker compact dat je deze goed in je broekzak kwijt kan? Voelt die lekker stevig aan of goedkoop?
ben ook wel benieuwd naar de prijs want vind hem op de 2 eerdergenoemde sites belachelijk duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier nog een Nederlandse webshop:
http://www.bobshop.nl/cat...=kelkoo&cpath=167_212_550

Erg duur en ik zie niks over de levertijd. Webshop zelf ken ik verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Volgens de Belcompany komt dit toestel niet meer uit in december. Het wordt vermoedelijk januari 2008.

Overigens de NL handleiding is inmiddels al te d/l via nokia.com en dan support.

Maar ik ben toch bnwd waar je jouw N82 hebt gekocht en of het een NL-model is?

op bestelmaar.nl vind ik de prijs nog wel meevallen icm met een vodafone 27.50 abo voor 2 jaar. Je krijgt 8 maanden korting op je abo + 3 maanden smsbundel gratis het toestel is maar 99 uero wat al eerder benoemd was in dit forum.

Of zijn er beter aanbiedingen?? Wel jammer dat het toestel niet voor de feestdagen uitkomt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Phusebox schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:39:
[...]

ben ook wel benieuwd naar de prijs want vind hem op de 2 eerdergenoemde sites belachelijk duur
Ik ben ook benieuwd!! :D

Ik kijk elke dag even op ebay, en op dit moment is dit de goedkoopste:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=STRK:MEWA:IT&ih=013

Maar 396 + 15 verzendkosten!!!!
Maar hoe zit dit dan met het NL menu? enz enz

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119045

[...]

Dat valt dan nog mee als je de N82 al kan kopen. Voor hoeveel heb je de N82 kunnen kopen?
Hoe is de geluids kwaliteit (mp3)?

Ik woon in HK. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Anoniem: 119045 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 01:57:
[...]

Dat valt dan nog mee als je de N82 al kan kopen. Voor hoeveel heb je de N82 kunnen kopen?
Hoe is de geluids kwaliteit (mp3)?

Ik woon in HK. ;-)
Jongens, heb de toestel gewoon in de Nokia Flag ship store gekocht in HongKong.
gewoon volgens de prijs HK$4980 = €433

Toestel voelen wel lekker aan, solide candybar
Valt me wel op dat de toesten net als de sony ericsson series zijn, had liever wat makkelijkere toesten gehad ivm het sms'en

weet niet of het aan de software ligt, maar sommige dingen konden verbeterd worden.
bij contacten krijg je een lijst met namen en je kan niet ervoor kiezen om naam + nr te laten displayen... de kalender kon ook wel iets overzichtelijker

De mp3 is wel 'ok' denk ik... moet even testen met andere oordoppen.
Wat me wel opvalt is dat de meegeleverde headset niet echt handig is.
Alleen volumeregeling en geen 'next / previous track' erop...

moet alleen nu wel even mijn nieuwe 6500 classis slijten welke nieuw in doos zit met garantie etc.

sc2ptical > grappig.... ik 'woon' ook in HK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134983

Ik had eigenlijk gehoopt dat hij in December uit zou komen, om nog mee te profiteren van de t-mobile actie op het moment. Lastig allemaal. Maar is het mogelijk om hem te pre-orderen, met bijv dat vodafone abbo hier gelinkt, en dan wel van de netwerk-actie te profiteren?

Trouwens is afgezien van de flitser, de camera wel hetzelfde als bij de N95 trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 18:50
Anoniem: 134983 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:42:
Ik had eigenlijk gehoopt dat hij in December uit zou komen, om nog mee te profiteren van de t-mobile actie op het moment. Lastig allemaal. Maar is het mogelijk om hem te pre-orderen, met bijv dat vodafone abbo hier gelinkt, en dan wel van de netwerk-actie te profiteren?

Trouwens is afgezien van de flitser, de camera wel hetzelfde als bij de N95 trouwens?
Volgens verschillende mensen op een andere forum (howardforums) zijn de foto's van de N82 altijd beter dan foto's van de N95, dus ook als er helemaal geen flitser gebruikt wordt. Of dit komt door betere software of hardware weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:19
Anoniem: 134983 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:42:

Als je een T-Mobile abonnement afsluit moet de verkoper in het T-Mobile systeem een telefoon kiezen uit een lijst. Dus op het moment dat de N82 beschikbaar komt in die lijst, kun je een T-Mobile abo aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik had ff wat rond gemaild en paar winkels verwachten het toestel binnen 5 a 10 dagen of eind januari en andere weten nog van helemaal niets.

Ik ben bnwd het toestel is al verkrijgbaar in beperkt aantal landen dus ik denk dan ook wel dat de N82 ook snel uit zal komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoop het ook! Hopelijk binnen enkele dagen...

Vraag me af waarom het altijd zo lang duurt, terwijl hij in Azie en VS al verkrijgbaar is. Ik snap wel dat er verschillen zijn qua regio en leverdatum van de fabriek en winkels. Maar waarom is dit soms echt weken/maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
O2 will release the N82 on December 11th according to their stores.

Comment by Gary — 20 November, 2007 #

O2 say it will be available week commencing Momday 10th December.

Comment by Mike — 21 November, 2007

Dit zag op een forum staan, of het klopt is maar de vraag? Echter in Zweden (Noord-Europa) is het toestel sinds maandag te koop in de winkels.

Misschien krijgen we de N82 ook nog voor de feestdagen want in NL bij Central Point staat ook 10 december 2007 gepland!

http://nokia.centralpoint..._Bnl_Light_Ttitanium.html

ook de witte versie staat voor 10-12-2007 gepland. Ik ben bnwd hoe die in het Wit er uitziet..?

[ Voor 22% gewijzigd door Cruzer op 05-12-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan geen plaatje vinden van de witte N82, maar misschien wordt hij wel op ongeveer dezelfde manier 'wit' als de N73. Zo dus: http://www.slashphone.com...796/nokia-n73-white-1.jpg maar dan met de vorm van de N82. Lijkt me best strak, als ik het me zo voorstel.

10 December is al binnenkort! Mooi, hopelijk klopt het ook een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

Ik ben ook erg benieuwd naar die witte versie. Ik vind dat zilver echt drie keer niks, ziet er veel te billig uit.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Xander84 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:08:
Ik ben ook erg benieuwd naar die witte versie. Ik vind dat zilver echt drie keer niks, ziet er veel te billig uit.
Ja ik hoop alleen niet dat die witte versie niet daardoor goedkoop oogt, wat je wel vaker hebt met wit.

Op zich is die titanium-kleur ook wel mooi denk ik. Je moet ze denk ik toch eerst in het echt zien en in je handen hebben gehad. Plaatjes/Filmpjes zeggen niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Bij Central Point verwachten ze hem nu:

Verwachte voorraad datum: dinsdag 11 december 2007

http://nokia.centralpoint..._Bnl_Light_Ttitanium.html

En deze mail van Nokia:

Geachte heer,

Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.

Helaas hebben wij nog geen informatie wanneer dit toestel op de Nederlandse markt zal komen.

Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Nathalie
Nokia Care klantendienst
0900 202 60 55 ( aan lokaal tarief)

[ Voor 51% gewijzigd door Cruzer op 06-12-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Oeeh ok!

best vaag dus, van Nokia.
Toch maar hopen op de 11e!!

Even over de N82 zelf... ik heb op dit moment een W800i en deze heeft een hele mooie muziekspeler. En zeeer mooi geluid (ook mega bass!).

Hoe is dit bij de N82?? !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Central Point is nu 13 december geworden. Ik denk dat dit ook niet echt betrouwbaar is.

Dus het zal denk ik toch wel eind januari 2008 zijn. ;(

helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Nu 12.

Wel vaag inderdaad, elke dag verder kom er 1 dagje bij, haha :P

Weet er iemand iets over de muziekfunctie op de N82?? Is hij te vergelijken met een W800i (of de W960i) ??

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morangie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 12:07
Iemand deze (p)review al bekeken:
Mobile Review klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij wordt nu verwacht op 13 December. Maar wat erger is: hij is duurder geworden! :( € 459.60 (excl. BTW)
€ 546.92 (incl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morangie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 12:07
En hier een review van de N82 camera:

the nokiablog klik

Heb net weer een jaartje t-mobile verlengd met een nog te ontvangen Samsung G800, maar hier wordt ik wel heel hebberig van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Anoniem: 84021 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:38:
Hij wordt nu verwacht op 13 December. Maar wat erger is: hij is duurder geworden! :( € 459.60 (excl. BTW)
€ 546.92 (incl. BTW)
inderaaaad :(

Maar wat kostte hij eerst dan..? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ga er maar vanuit dat de N82 ergens in januari 2008 wordt geleverd. Dat van Central Point is niet kloppend naar mijn mening.

Ik las overigens dat sommige N82 gebruikers het toestel best groot vinden en onhandig voor in de broekzak? Maar het toestel heeft dezelfde dimensies als de N73 ietsje langer en breder maar ook ietsje dunner.

Wat denken jullie is de N82 echt groot en onhandig mee te sjouwen? Want de N73 vind ik wel meevallen qua formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 18:50
Cruzer schreef op zondag 09 december 2007 @ 09:45:
Ga er maar vanuit dat de N82 ergens in januari 2008 wordt geleverd. Dat van Central Point is niet kloppend naar mijn mening.

Ik las overigens dat sommige N82 gebruikers het toestel best groot vinden en onhandig voor in de broekzak? Maar het toestel heeft dezelfde dimensies als de N73 ietsje langer en breder maar ook ietsje dunner.

Wat denken jullie is de N82 echt groot en onhandig mee te sjouwen? Want de N73 vind ik wel meevallen qua formaat.
Ik heb juist gelezen dat mensen het formaat erg mee vinden vallen... Ik heb op dit moment een 6681 en die is breder en dikker dan de N82, maar iets korter. Het formaat van de N82 zal me wel bevallen denk ik, ik houd sowieso niet van kleine telefoons omdat ik dan telkens denk dat ik 'm verloren ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Haha :P

Volgens mij zijn de afmetingen inderdaad bijna gelijk aan de N73. Paar mm langer en breder, maar wel weer een paar mm dunner.

Ik wil deze telefoon graag kopen, en zit er aan te denken om hem via ebay (uit hongkong of singapore) o.d te kopen. In signapore staat er nou eentje te koop, voor 410 incl verzendkosten!

Erg goede aanbieding dus. Alleen zou ik willen weten of deze hetzelfde zijn als degene die in NL uitkomen? Is de FW hetzelfde? Dus kan ik gewoon een NL menu krijgen????

En nog iets over de N82 zelf, hoe is de muziekfunctie op deze telefoon? Kan je bijvoorbeeld muziek afspelen terwijl je door je menu bladerd enz?? En is het geluid (de bass) goed??

Oordopjes heb ik zelf, dus dat is geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Dan zou ik hem beter hier kopen.

Maar over de afmeting zit dus wel snor?

Hier een demo van de N82: http://europe.nokia.com/A4686289

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
aah ok.

Maar daar is hij toch ook nog niet op voorraad?

Wel erg goedkoop trouwens!! Welke lijkt jullie mooier? White or titanium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
nee het wel januari/februari 2008 worden.

Ik heb nog geen live beelden gezien van de White dus kan het nog niet oordelen. De titanium kleur vind ik opzich niet verkeerd. Ziet er wel luxe uit.

Je zult beiden kleuren toch eerst ff in de winkel moeten kijken zodra deze op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Jaa inderdaad!

Gewoon nog ff afwachten..

Maar die winkel (mobileplaza) heeft de N82 daarom wel goedkoop te koop staan. Overal kost hij door de 500 euro, en daar maar 440....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Hier is die nog goedkoper ook los en ook bij abo's

http://www.castle-e.nl/Shop/Default.aspx?ProductId=453066268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
hehe .. nog 0 ja.

Maar is die mobileplaza op dit moment trouwens de goedkoopste??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
ja volgens mij wel.

Ik vind persoonlijk die aanbieding van Vodafone 27.50 2jr wel aantrekkelijk maar die loopt af tot 05-01-2007 bij Bestelmaar.nl

Ik denk dat ik eerst wacht totdat ik het toestel in me hand heb en dan pas bestel. Dan zijn er meerdere (web)winkels die hem aanbieden en zakt de prijs ook wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Cruzer op 10-12-2007 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

Ik ga ook wachten tot dat ik hem eerst eens in de winkel heb kunnen proberen. Sterker nog ik denk dat ik wacht tot een maand of twee nadat hij hier beschikbaar is geworden, op het moment van de eerste prijsdaling zeg maar. Dit keer maar geen early adopter, kans is toch groot dat al heel snel een grote groep mensen met deze telefoon zullen lopen.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinadus
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 15:42
Waarschijnlijk hadden ze een foutje gemaakt bij mobileplaza, hij kost daar nu 515 incl btw.
Maargoed ben benieuwd, had hem zondag al besteld voor de oude prijs dan behoor ik hem daar ook voor te krijgen lijkt me.
Cruzer schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:09:
Dan zou ik hem beter hier kopen.

Maar over de afmeting zit dus wel snor?

Hier een demo van de N82: http://europe.nokia.com/A4686289

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
marinadus schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:16:
Waarschijnlijk hadden ze een foutje gemaakt bij mobileplaza, hij kost daar nu 515 incl btw.
Maargoed ben benieuwd, had hem zondag al besteld voor de oude prijs dan behoor ik hem daar ook voor te krijgen lijkt me.

[...]
ooh geak inderdaad.

Vond 440 ook al erg goedkoop vergelijken met andere winkels..

Laat ons maar weten wat het nu wordt inderdaad, omdat jij er al eentje besteld had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-06 22:32
Mijn N82 is binnen! Zojuist ontvangen vanuit Singapore bij de ebay verkoper (rose528400) die al eerder in deze thread genoemd is. Ik heb hem op 5 december besteld en nu dus al ontvangen. En deze keer zonder invoerrechten hoeven te betalen. Dat brengt de totaalprijs inclusief verzekerde verzending op € 420,-

Net de productcode gewijzigd (nee, ik vertel niet hoe, maar als je goed zoekt, kan je dit makkelijk vinden) en met de Nokia Software Update de Europese firmware erop gezet. Nu heb ik dus gewoon een Nederlandstalige telefoon. Het enige verschil is dat bij de toetsen nog een paar Oost-aziatische letterstreepjes te zien zijn.

Verder nog geen tijd gehad om er lekker mee te prutsen. Maar het valt wel op dat de menu's lekker snel zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

avkooi schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:30:
Mijn N82 is binnen! Zojuist ontvangen vanuit Singapore bij de ebay verkoper (rose528400) die al eerder in deze thread genoemd is. Ik heb hem op 5 december besteld en nu dus al ontvangen. En deze keer zonder invoerrechten hoeven te betalen. Dat brengt de totaalprijs inclusief verzekerde verzending op € 420,-

Net de productcode gewijzigd (nee, ik vertel niet hoe, maar als je goed zoekt, kan je dit makkelijk vinden) en met de Nokia Software Update de Europese firmware erop gezet. Nu heb ik dus gewoon een Nederlandstalige telefoon. Het enige verschil is dat bij de toetsen nog een paar Oost-aziatische letterstreepjes te zien zijn.

Verder nog geen tijd gehad om er lekker mee te prutsen. Maar het valt wel op dat de menu's lekker snel zijn!
Nice man!

Hoe is het dan nu eigenlijk met de garantie geregeld? Stel hij gaat bv over 2 weken niet meer aan o.i.d.?
(En ik neem aan dat die aziatische tekentjes niet storend zijn, of dat er gewoon getallen/letters staan bij de toetsjes?)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 84021 op 10-12-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh

Inderdaad TOF man!! Ik ben daar ook nog steeds voor aan het kijken. En inderdaad bij die Rose...
Kost op dit moment maar 410 incl verzenden!

Hoe bevalt de telefoon verder?? Hoe is het muziek gedeelte? Goed geluid? Muziek spelen op de achtergrond???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
@AVKOOI,

Gefeliciteerd met je N82

Paar vraagjes:

Welke kleur heb je en hoe bevalt die kleur?

Zit die lekker in je hand, is die lekker stevig en past hij prima in je broekzak?

Hoe is de GPS?

Hoe is de gespreks kwaliteit + de volume bij een gesprek via de telefoon. (dus zonder speaker/headset)

Misschien dat je korte review kan posten?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022

Foto's >:) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Laatst online: 17-09-2020
inderdaad, ervaringen en foto's aub.

supergaaf voor je trouwens.

gr fire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:38
Johantjuuh schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:51:
[...]

Inderdaad TOF man!! Ik ben daar ook nog steeds voor aan het kijken. En inderdaad bij die Rose...
Kost op dit moment maar 410 incl verzenden!

Hoe bevalt de telefoon verder?? Hoe is het muziek gedeelte? Goed geluid? Muziek spelen op de achtergrond???
Aangezien het gewoon een S60 3rd toestel is, is de muziekspeler zeer waarschijnlijk hetzelfde als die van bijvoorbeeld de N95. En over muziek spelen in de achtergrond: je kunt alles op de achtergrond aanlaten staan, dus muziek ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147860

Ik kijk voor reviews altijd hier. En ze hebben de N82 uitgebreid getest, ook de muziekfunctie.

Check: http://www.gsmarena.com/nokia_n82-review-195.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022

Avkooi, kan je eens uitleggen wat je precies bedoelt met die letterstreepjes en heb je hier ook een foto van toevallig? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Vonkie schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 11:18:
[...]

Avkooi, kan je eens uitleggen wat je precies bedoelt met die letterstreepjes en heb je hier ook een foto van toevallig? Bedankt!
Ik denk dat het vergelijkbaar is als de N73 Internet Edition.

http://img76.imageshack.us/img76/5572/n73internetei8.jpg

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
Bedankt voor alle vragen. Ik zal ze proberen zo goed en zo kwaad mogelijk te beantwoorden, maar helaas heb ik niet veel tijd voor een uitgebreide review.

Ik ben zelf al geruime tijd een tevreden gebruiken van een N73 en sinds kort een N73 ME (iemand interesse in die nieuwe ME trouwens? ;-) Mijn ervaringen met de N82 zijn dus vooral vergeleken met die telefoon.

Opvallende zaken:
Erg snel in gebruik. N82 reageert veel sneller op commando's dan N73. Dit is zeker te merken bij de camera-functie. De menu's zijn weer iets uitgebreider, zoals met de nieuwe feature pack te verwachten was.
Er zijn veel applicaties voorgeïnstalleerd. Ik heb nog niet met alles kunnen pielen, maar dit zijn de verschillen t.o.v. de N73: Ngage spellen, Videocentrum voor ondermeer videocasts, Podcasting, Muziekwinkel (Nokia Music Store "we hope to serve you soon"), Web (de oude wapbrowser heb ik niet meer kunnen vinden), WLAN wizzard, Eigen Media (uPnP applicatie), Internettelefonie (om je eigen SIP-provider op te geven voor goedkoper bellen over WLAN), Barcodelezer, Snakes (is weer terug), Panoman (volgens mij om panorama-foto's mee te maken). De muziekspeler is dezelfde.

2 Toepassingen verdienen m.i. extra aandacht en dat zijn "Kaarten", oftewel Nokia Maps en Zoekopdracht. Maps is dezelfde toepassing als in de nieuwste firmware van de N73. Deze maakt nu standaard (waarschijnlijk net als bij de N95) gebruik van de ingebouwde GPS. Ik heb dit programma een aantal keer proberen te gebruiken op mijn N73, maar ben er niet enthousiast over...

En de andere is de Zoekapplicatie. Die staat standaard in het "Active Standby" scherm. Echt superhandig, want als je daar enkele letters of cijfers intoetst, dan zoekt dit real-time door je hele telefoon!

Vermeldingswaardig:
Google Maps for Mobile werkt uitstekend met de ingebouwde GPS! Zeker met een WLAN verbinding is dit een genot om mee routes te plannen. Dit in tegenstelling tot de standaard geïnstalleerde Nokia Maps. In mijn beleving steekt Google Maps met kop en schouders boven die van Nokia uit.

De GPS-ontvanger doet het bij mij erg goed! Zelfs binnenshuis heb ik snel een signaal. Jammer dat deze (nog?) niet met TomTom werkt.

WLAN is erg eenvoudig in het gebruik. Accespoint opgeven en gaan! En dan kan je overal waar je normaal je GPRS of UMTS verbinding voor had gekozen, nu gebruik maken van WLAN.

De aziatische letterstreepjes zijn inderdaad net als de foto waar ReseT naar verwijst. Voor mij totaal niet storend dus.

Wel een minpunt is dat Orange de standaardbrowser (nog) niet ondersteunt. Waarschijnlijk wordt de browser ID verkeerd geïnterpreteerd. In plaats van de wap/web-omgeving beland je weer in tekstschermpjes. Zo 2001...

Nog wat vragen gingen over de garantie. Ik gebruik al sinds de 3210 Nokia telefoons en gelukkig heb ik nog nooit last gehad van hardware-problemen. Wel van software-fouten, maar sinds de firmware zelf up-to-date te houden is, is dat voor mij geen punt meer.

De kleur is Titanium en dat is volgens mij de enige die tot nu geleverd wordt. Als een spiegel! In tegenstelling tot enkele reviews vind ik het apparaat niet "plastic" en "goedkoop" overkomen. Hij ligt lekker in de hand en voelt degelijk aan.

De belkwaliteit is zoals ik van Nokia gewend ben, namelijk gewoon goed. De luidsprekers zijn iets minder dan de N73, maar ik heb het idee dat de hoofdtelefoonuitgang weer iets beter is, zeker in combinatie met mijn Sony EX90 dopjes. De videouitgang om de telefoon op een televisie aan te sluiten heb ik nog niet kunnen proberen. De benodigde kabel is wel gewoon meegeleverd!

Ik heb nog een paar foto's gemaakt van de N82, deze zal ik later proberen toe te voegen. Dan kan je tenminste zien, dat de menu's in het Nederlands zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Thanks voor je snelle review!

Ik kan niet wachten totdat deze uit is in NL. Week 2 hoor ik nu steeds vaker dat die gereleased wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bedankt voor de info :) Bent toch erg benieuwd naar dit toestel. Het lijkt er dus op dat de GPS een stuk beter is dan die van de N95 ? Ik had meer verwacht dat dit dezelfde techniek zou zijn maar alleen maar beter zo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187963

Bij mobile-plaza is tie op voorraad staat er :P

Of ben ik nu spuit 11 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Anoniem: 187963 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:44:
Bij mobile-plaza is tie op voorraad staat er :P

Of ben ik nu spuit 11 :X
Er staat dit bij bestellen op die site:

Nokia N82 Light Titanium
Langere levertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-07 22:24
ReseT schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:04:
[...]

Ik denk dat het vergelijkbaar is als de N73 Internet Edition.

http://img76.imageshack.us/img76/5572/n73internetei8.jpg
Dat zijn geen aziatische tekens, maar het Nokia-logo voor de snelkoppeling naar de gallerij. Die zul je op de NL-versie dus ook hebben. Deze komt namelijk op alle N-serie toestellen voor, zie bijvoorbeeld rechts naast de joystick-toetsen op de N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 14:25
Ik heb de knoop doorgehakt.

Ik heb tijden gewacht op de SE W960i, maar dat duurde me te lang dus ga nu maar voor de N82.
Kan niet wachten tot dat ie uit komt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Cruzer schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:57:
[...]

Nokia N82 Light Titanium
Langere levertijd
nee inderdaad..

Staat dat hij op voorraad is :| :D

Product is op voorraad: levertijd binnen 1-3 werkdagen.

Bij de witte althans. De titanium nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinadus
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 15:42
1-3 werkdagen is de levertijd bij mobileplaza.
Heb hem nog kunnen bestellen voor 440 incl btw :D
Dus als alles goed gaat moet ik hem eind deze week / begin volgende week binnen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206805

Cruzer schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:57:
[...]

Nokia N82 Light Titanium
Langere levertijd
Er staat dat de witte tussen 1 - 3 dagen leverbaar is??? zou het waar zijn....

edit: sorry bericht staat hierboven ook al..

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 206805 op 11-12-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
marinadus schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:24:
1-3 werkdagen is de levertijd bij mobileplaza.
Heb hem nog kunnen bestellen voor 440 incl btw :D
Dus als alles goed gaat moet ik hem eind deze week / begin volgende week binnen hebben ;)
jaa inderdaad, had je gezegd ja!

Heb je daar nog niks over gehoord? En die 440 zijn al betaald?

Zou wel vet zijn, als je hem voor dat geld zou krijgen. En zou het dan de nederlandse zijn...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
ja ik zie het nu ook staan bij die witte

Wel apart..die witte zie je nergens ook geen live pics. Elke winkel verwacht het toestel januari 2008 en dan heeft Mobile Plaza de witte op voorraad.

Zou wel leuk zijn voor degene die deze hebben bestelt. Ik ben erg bnwd hoe die de N82 in het wit er uit ziet. Volgens mij is het wit/zilver-achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik wou mobile plaza mailen of ze iets weten wanneer ze de Titanium kleur verwachten maar hun email werkt niet?

Dit is hun mail adres: klantenservice@mobileplaza.nl maar ik krijg steeds een foutmelding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Cruzer schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:42:
Ik wou mobile plaza mailen of ze iets weten wanneer ze de Titanium kleur verwachten maar hun email werkt niet?

Dit is hun mail adres: klantenservice@mobileplaza.nl maar ik krijg steeds een foutmelding :?
Heb ik inderdaad ook.

Krijg steeds zo'n error mail terug, dat hij niet bezorgd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
tomhster schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:12:
[...]

Dat zijn geen aziatische tekens, maar het Nokia-logo voor de snelkoppeling naar de gallerij. Die zul je op de NL-versie dus ook hebben. Deze komt namelijk op alle N-serie toestellen voor, zie bijvoorbeeld rechts naast de joystick-toetsen op de N95.
Kijk iets verder dan je neus lang is. Die foto heb ik gewoon van een willekeurige site gepakt. Laat daar nou net een rond cirkeltje staan op de knop die jij bedoeld. :+

Op de toetsen 1 t/m 5 staan naast de westerse cijfers ook 5 beginselen van een aziatisch karakter. Met die 5 beginselen kan men, met de schrijf volgorde van karakters, alle aziatisch typen met de aziatische T9.
avkooi schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:37:

De aziatische letterstreepjes zijn inderdaad net als de foto waar ReseT naar verwijst. Voor mij totaal niet storend dus.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

FuZZy04 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 19:21:
Ik heb de knoop doorgehakt.

Ik heb tijden gewacht op de SE W960i, maar dat duurde me te lang dus ga nu maar voor de N82.
Kan niet wachten tot dat ie uit komt! :)
w960 is ook al uit hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 14:25
Klopt, en ik heb m in mijn handen gehad en ik haak dus zeker weten af. Ook na alle reviews van deze telefoon, niet echt positief. Dus wachten op de N82!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

Cruzer schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:42:

http://tweakers.net/shopreview/2576 -> hier staan meer gegevens over mobileplaza. e-mail adres is info@mobileplaza.nl (ik neem tenminste aan dat dit de webshop is waar jullie het over hebben)

De levertijd staat trouwens weer op "langere levertijd", dus ga er maar vannuit dat ze hem niet op voorraad hebben gehad. Anders zouden ze toch van die witte wel wat fototjes dr op gegooid hebben. Hadden ze meteen een "wereldprimeur", ik heb namelijk nog nergens een afbeelding van deze witte versie gezien.

[ Voor 23% gewijzigd door Xander84 op 12-12-2007 11:00 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Klopt inderdaad.

Ik heb ze gemaild, en hij was nog niet op voorraad. Ook wisten ze nog niet wanneer wel.

Wel heb ik hem gezien bij "gsmeindhoven".
Hier zou hij ook op voorraad zijn (en Nederlands) voor 619 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
Ik krijg net een mailtje van mobileplaza dat ze de N82 helemaal niet meer kunnen leveren! :

Van onze leverancier hebben wij vandaag vernomen dat de N82 niet door hen geleverd zal gaan worden. Wij hebben het toestel om die reden dan ook van onze website verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Mobileplaza Team

WINC Internet & Communications BV
Rijksweg 81F
1411 GE Naarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Vreemd maar leek mij wel ook logische want geen 1 bekende (web) winkel weet nog iets over een release datum,. Dus verbaast mij ook niks dat mobile plaze de N82 ook niet heeft.

Hier staat gepland week 1, ik ga zelf uit van eind januari 2008

Expansys UK verwacht de N82 vanaf 20-01-08 te kunnen leveren.

[ Voor 15% gewijzigd door Cruzer op 12-12-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik las dat de N82 een bluetooth bereik heeft van 100 meter(Bluetooth class Class 1 (max. bereik 100 meter) . Ik dacht dat gsm's max 10 meter BT bereik hadden?

• ZOMERZON

ZOMERZON

Hoi Avkooi,

Eindelijk iemand die mee kan praten :)
Heb de N82 al een tijdje en vroeg me af of jij kan helpen met het bovenstaande.
Zou je me anders een mail willen sturen naar joeymk9-at-hotmail.com
Thanks

Nog even wat anders, het is al 2 keer gebeurd dat de telefoon tijdens het bellen gewoon spontaan uitvalt.
Dan zie je op het scherm de startscherm met nokia erop..... gaat de scherm even op zwart..... en gaat hij weer aan alsof het een soft reset heeft gekregen.. erg vreemd

En de lifeblog wil ik er ook uitgooien, staat niet echt bij of het te uninstallen is :(

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mooie specificaties heeft de N82. Bovendien is het gewoon een candy bar formaat, waar ik heel blij mee ben. Moet niets hebben van sliders, dus vandaar dat de N95 niets was voor mij. Wel jammer, want de specs van de N95 stonden me wèl aan en nu heeft de N82 dit alles plus candy bar formaat :P Maarja, heb te snel gekozen, zit nu (eveneens tevreden, daar niet van) met de K850i "opgescheept" voor 1 jaar en 8 maand. Niet dat dat me veel uitmaakt, ben erg tevreden, maar qua specs had ik graag de N82 in handen gehad.

Wel vind ik het design foeilelijk, kan nu niet bepaald zeggen dat ik het een mooie telefoon qua uiterlijk vind. Het is daarentegen wèl een superding qua specs èn eindelijk geen slide geval maar gewoon in 1 stuk, candy bar. Nokia heeft er goed aangedaan deze uit te brengen, alternatief voor de normale N95 maar voor de mensen die niets op hebben met sliders.

• Johantjuuh
Inderdaad. Zoals mij.

Heb nu namelijk nog steeds de SE W800i..

Even een vraagje over de GPS. Ik heb gelezen dat TOMTOM nog steeds niet werkt op deze telefoon?

Klopt dit? En zou dit in de toekomst misschien wel gaan kunnen werken??

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het klopt inderdaad dat TomTom niet werkt met de ingebouwde GPS. Dit ligt niet zozeer aan de GPS ontvanger maar meer aan TomTom zelf, ik denk echter dat de kans erg klein is dat ze hier in de toekomst ondersteuning voor gaan bieden aangezien het maar een zeer kleine markt is. Route66 werkt overigens wel.

Mocht je perse TomTom willen gebruiken dan kan dit natuurlijk wel met een externe gps ontvanger.

• Cruzer
Daarnaast heeft Nokia dacht ik Route 66 overgenomen? Dus zijn Nokia en TOMTOM elkaars concurrenten. Zal denk ik wel niet snel gebeuren dat TOMTOM via een ingebouwde Nokia GPS zal werken.

Aan de andere kant werkt Google Maps wel met de Interne GPS en Google werkt weer samen met TOMTOM 8)7 Dus wie weet?

Iemand nog meer info over de release date van de N82? Ik zie wel voorzichtig meer webshops die de N82 op hun site hebben geplaatst zonder prijzen en dat ze deze in januari verwachten.

• Johantjuuh
Ja, ik denk ook dat hij rond januari wel in de winkels moet liggen.

Ook op AAP verwachten ze hem in week 1.

(aan die centralpoint heb je HELEMAAL NIKS, elke dag verder, wordt de verwacht datum ook weer een dagje langer, daat schietje dus niks mee op.

Dat ROUTE66 was overgenomen klopt inderdaad, dus TOMTOM zal wel niet uit gaan komen.

Trouwens... en zit standaard toch ook al nokia maps op? Dit werkt toch ook gewoon perfect??

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:38
Cruzer schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:35:
Daarnaast heeft Nokia dacht ik Route 66 overgenomen? Dus zijn Nokia en TOMTOM elkaars concurrenten. Zal denk ik wel niet snel gebeuren dat TOMTOM via een ingebouwde Nokia GPS zal werken.

Aan de andere kant werkt Google Maps wel met de Interne GPS en Google werkt weer samen met TOMTOM 8)7 Dus wie weet?

Iemand nog meer info over de release date van de N82? Ik zie wel voorzichtig meer webshops die de N82 op hun site hebben geplaatst zonder prijzen en dat ze deze in januari verwachten.
Nokia heeft Navteq (een kaartenmaker) overgenomen, niet Route66 ;) Ook is het voor Tomtom gewoon mogelijk om de interne gps-module aan te spreken (andere programma´s doen dat ook, bv google maps, nav4all en nog een paar) maar Tomtom vertikt het en schuift de schuld naar Nokia, dat zij de API nog niet hebben vrijgegeven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Per vandaag is de N82 direct verkrijgbaar in de Online Winkel van Nokia UK en Nokia Duitsland.

Van de week waren ze op beiden sites nog niet leverbaar. Op Duitse en Engelse webwinkels is nog niks bekend over de levertijd net als bij ons hier in NL.

Het viel me ook op dat ze ook weg zijn gehaald bij verwachte modellen en geplaatst zijn bij nwe modellen op de Duitse Nokia Site.

Nokia Spanje en Nokia Frankrijk staan ze ook op Nokia's Online Winkel maar daar is de N82 niet op voorraad. In Frankrijk kost de Nokia N82 los 500 euro incl btw. Wel op voorraad in Noord Europa en Uk en Duitsland.

Valt me ook op dat ze het over 2 kleuren hebben, wit/zwart en bruin? Tevens krijg je er een rugzak en gratis Nokia Sporttracker? Ik dacht dat Nokia Sporttracker gewoon gratis kon d/l?

[ Voor 30% gewijzigd door Cruzer op 15-12-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist de N82, net als avkooi, besteld. Dus ook bij diezelfde verkoper op ebay.
$597,98 (ong 417 Euro) inclusief verzekerde verzending . Ben benieuwd! Houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
zag zojuist dat en winkel in eindhoven de telefoon binnen heeft en te koop heeft staan.
zou dit wel zuivere koffie zijn??

http://link.marktplaats.nl/134823038

gr marc _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Cruzer schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:01:
Valt me ook op dat ze het over 2 kleuren hebben, wit/zwart en bruin? Tevens krijg je er een rugzak en gratis Nokia Sporttracker? Ik dacht dat Nokia Sporttracker gewoon gratis kon d/l?
die kleur is van de rugzak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two-one
  • Laatst online: 12-06 21:58
firefighter2 schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:12:
zag zojuist dat en winkel in eindhoven de telefoon binnen heeft en te koop heeft staan.
zou dit wel zuivere koffie zijn??

http://link.marktplaats.nl/134823038

gr marc _/-\o_
jahoor, ik heb hem daar vandeweek gehaald. Is allemaal prima, alleen wat prijzig....
Volgens mij komen deze toestellen uit scandinavie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
toineneman schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:31:
[...]

jahoor, ik heb hem daar vandeweek gehaald. Is allemaal prima, alleen wat prijzig....
Volgens mij komen deze toestellen uit scandinavie.
Wel redelijk duur ja, 619 euro.

Maar hebben ze gewoon de Nederlandse taal dan?

En hoe bevalt de telefoon verder?? Zijn er nog mensen met foto's / reviews?? :D

En hoe zit het met de muziekspeler???? Want ik ben dus nog een beetje aan het twijfelen tussen SE (w960i) en de N82. Omdat ik nu ook een SE heb, en dus toch een goede muziekspeler wil. (maar ook weer goede camera enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ja in Scandinavië is het toestel al paar weken te koop via de online winkel van Nokia ook in Duitsland en UK.

De rest van Europa nog niet verkrijgbaar zoals grote landen als Spanje/Frankrijk/Italie kan je hem nog niet bestellen via de officiele online winkel van Nokia.

Uit ervaring weet ik als het toestel eenmaal in D of UK verkrijgbaar is dan duurt het slechts enkele weken dat het toestel in de Benelux verkrijgbaar zal zijn.

Afg zaterdag was ik nog bij de Belcompany en de Vodafone Shop geweest maar ze wisten nog van niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
weet iemand ook of de n82 een slaapstand het met een knipperend blauw ledje.
net zoals de n73???

kunnen de mensen die al een n82 hebben ook wat bevindigen plaatsen.
accuduur en dergelijke?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
Er zit geen knipperend lampje op de N82 (of deze is niet geactiveerd met de huidige firmware ;-) Gelukkig maar, want ik moest mijn N73 altijd op de kop leggen in de slaapkamer.

De accuduur is te vergelijken met de N73. Ik doe 2 dagen met één lading, maar dan maak ik veel gebruik van WLAN en UMTS. Voor mij is dat alleszins acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two-one
  • Laatst online: 12-06 21:58
avkooi schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:54:
Er zit geen knipperend lampje op de N82 (of deze is niet geactiveerd met de huidige firmware ;-) Gelukkig maar, want ik moest mijn N73 altijd op de kop leggen in de slaapkamer.

De accuduur is te vergelijken met de N73. Ik doe 2 dagen met één lading, maar dan maak ik veel gebruik van WLAN en UMTS. Voor mij is dat alleszins acceptabel.
Naar mijn idee is de accuduur een stuk beter dan mijn oude n73. Maar wellicht was die accu verrot.
Ik heb wel het idee dat de kwaliteit van de speaker tijdens het normale bellen een beeje minder is.
Het klinkt altijd alsof de andere kant gebruik maakt van een carkit.

Verder vindt ik de n82 helemaal super.
De kwaliteit van de GPS ontvanger is ongelooflijk goed.

ook het design vindt ik best aardig. De n73 is maar een plastic gevalletje in vergelijking met de n82.
Wat mij betreft 1 van de mooiste nokia's ooit. Hij was wel iets groter en zwaarder dan ik verwachtte en hoopte.

Ik mis trouwens de copy/paste knop. Iemand een idee waar die naartoe is verhuisd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189968

Verder vindt ik de n82 helemaal super.
De kwaliteit van de GPS ontvanger is ongelooflijk goed.
Ik heb even een paar vragen over de GPS ontvanger:

- Is de GPS ontvanger goed genoeg om in huis signaal te vangen?
- Ik heb gelezen dat het erg lang duurt voordat de n82 een signaal vindt. Is dit zo in naar jouw mening? En hoe zit het dan als je bv. een verkeerde afslag neemt. Hersteld hij zich snel?

De kaarten voor de navigatie zijn geloof ik gratis? De "stem gidsen" zijn echter beschikbaar voor een korte periode (trial). Heeft iemand enig idee hoelang dit is bij nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

Anoniem: 189968 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:46:
[...]

- Is de GPS ontvanger goed genoeg om in huis signaal te vangen?
Dit kan heel erg verschillen per locatie, de meeste GPS ontvangers werken niet binnen. Als je geluk hebt werken het wel in de buurt van het raam, woon je echter in dichte hoog bouw is die kans al veel kleiner. Ga er maar vannuit dat het binnen niet werkt. Wat wel eens wil helpen is om buiten het signaal te laten vinden (hem locken zeg maar) en dan naar binnen te lopen. (maarjah wat moet je binnnen met een gps, de verstopte wc zoek ? _O- Sorry, te flauw :P )

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Even rondgekeken op google en Europese nokia sites en de N82 is nu overal in de grote Europese landen verkrijgbaar via de online winkel van Nokia zelf. Ook buitenlandse webwinkels bieden de N82 direct aan.

Het zou mooi zijn als de N82 dan toch volgende week en anders vanaf week 1 bij ons leverbaar zal zijn. Vaak heeft Gsmtrack volgens mij al heel snel nwe toestellen via het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189968

Goed nieuws! (als we belcompany mogen geloven).
Ik ben vandaag "weer" wezen vragen wanneer ze hem verwachten. Hij staat nu gepland om in week 52 in de winkel te verschijnen.
Ik twijfel momenteel nog tussen deze n82 en de htc touch cruise. Voor mij is het dus nog even tot jan '08 zodat ik beide in me handen heb gehad .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciagillian
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-08-2024
De specs van de N82 zijn overweldigend en alles wat ik zoek heeft ie. Was ook echt van plan om hem te kopen. Begon toch weer te twijfelen tussen de N82 en de SE W960i. Maar heb nu toch de knoop doorgehakt en heb vandaag de SE W960i besteld. Muziek is toch net iets belangrijker voor mij dan de camera; de 3.2 mp camera van de W960i kan natuurlijk nooit op tegen de 5.0 mp van de N82 met xenonflits.
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wij zijn hier niet de TNT Track & Trace website....

Melding als "Ja, ik heb `m besteld", "Shit, postbode is langs geweest, maar ik was er niet" of "Morgen komt `ie!!!" zijn niet nodig. En ja, we zijn blij voor je als je `m hebt.