Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:43:
Ik heb hem nou een week
Was trouwens een fervent Sony Ericsson gebruiker (nog steeds fan) maar gezwicht voor de multifunctionaliteit van de N82. Heb em al grondig bestudeerd en gepimpt...
MINPUNTEN:
-behuizing: plastic ook al lijkt het hier en daar op metaal!!! Te ruim met kieren rondom en een welhaast zwevende navtoets. Moet zeggen dat de navtoest wel accuraat werkt.
Ik heb nu ook ontdekt dat er naast de nummertoetsen aan de beide zijkanten een wit zweem zichtbaar wordt! geen echte vlekken of beschadiging. Meer alsof het 'zilver' zo weggepoetst kan worden. En ik heb er amper wat mee gedaan...
Ik heb trouwens nog steeds de beschermplasticjes erop zitten. Maar pas op als je niet uitkijkt en later de plasticjes verwijdert, kun je natuurlijk een kleur (nieuwheid) verschil zien.
- Dit is mijn tweede toestel omdat ik een paar dagen na de eerste, ontdekte dat er een mysterieuze donkere vlek in mijn opnames zat. Zeer vreemd omdat er op de lens geen stof te zien was en sowieso een stofje nooit zo'n duidelijk donkere stip zou geven...
Ik kreeg bij Belcompany trouwens na melding direct een nieuwe mee!
- Ik vind als 'poweruser' het today screen verschrikkelijk. Lelijk en vreemd ingedeeld. Zou ik heel anders doen als het kon!!!
- Hinderlijk vind ik dat al mijn geinstalleerde software naar de map Toepassingen gaat.
Waarom kan ik niet een map voor games aanmaken. Misschien moet ik daartoe iets uitdokteren met Fexporer (heb ik nog niet aan de praat gekregen)??? Ik heb het trouwens over de geheugenkaart.
-Ik heb een paar games waarbij geluid aan of uit kan maar niet het volume kan worden geregeld. Dat is op zich niet erg maar bij geluid aan is het volume afgrijselijk luid! (geluid is elders weer een pluspunt)
PLUSPUNTEN:
-Camera, foto's TOP video's TOP (vooral het geluid!)
- geluid is goed te noemen kwa kwaliteit (niet te tippen aan Sony Ericsson w800)
Speakers zijn verbazingwekkend luid en ook wel geinig (hou met je vingers de gaatjes maar eens dicht!)
- Ik gebruik Nav4all en dat loopt als een trein en zeer accuraat.
- emailen en internetten (opera mini) gaat lekker. Emailen vereist wel wat handelingen als je de verbinding niet open laat staan.
-Wlan gaat ook lekker Gebruik Handywi (freeware) en ga dan eens de straat op!!
- De Accelerometer is slick. Daar gaan we nog het een en ander van horen. Ik heb een soort testje gedownd met een balletje dat je gewoon kunt manouvreren en stuiteren(!) door je n82 te bewegen.
Verder is er ook een waterpas applicatie en ook een Space Invaders game hierop gebaseerd.
Ook apps waarmee je een inkomende call kan muten met een handbeweging.
Ik wacht zelf op Nokmote en NokiaDJ !!!!!! of zijn die al uit???
Nou tot zover...wordt vervolgd....