Nokia N82 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste
Acties:
  • 202.051 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
Ik hier een goede werkende versie voor Windows LIVE gevonden.

Ik heb het getest en werkt goed!

Live Messenger, Live Hotmail etc. Het werkt via WLAN of via GPRS, UMTS etc.

Twijfelachtige site, link is verwijderd.

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 20-01-2008 18:27 ]

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruzer schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:58:
Ik hier een goede werkende versie voor Windows LIVE gevonden.

Ik heb het getest en werkt goed!

Live Messenger, Live Hotmail etc. Het werkt via WLAN of via GPRS, UMTS etc.

Twijfelachtige site, link is verwijderd.
ja euh.. tnx. ik wacht wel op iets officieels voor ik zomaar wachtwoorden in ga lopen kloppen.

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 20-01-2008 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazzy_abc schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:28:
[...]

was dat in leiden?
ja dat viel mij ook al op maar ik zal er maar vanuit gaan dat dit niet zo hoort te zijn :/
nee dat was niet in leiden. was in Breda
maar zou het kunnen dat het zo hoort omdat het een dummy is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:18:
[...]

ja euh.. tnx. ik wacht wel op iets officieels voor ik zomaar wachtwoorden in ga lopen kloppen.
Eh over welke site ging dit ???? Ik heb ook msn op mijn N82 maar die werkt nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:50:
[...]

Eh over welke site ging dit ???? Ik heb ook msn op mijn N82 maar die werkt nog steeds goed.
De link is niet voor niets verwijderd... :X

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EWK schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:12:
[...]

De link is niet voor niets verwijderd... :X
is het de site die op pagina 32 staat onder mijn naam??? :?

Nee, die was het niet. Graag weer ontopic verder. :)

[ Voor 13% gewijzigd door pven op 20-01-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzy_abc
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-11-2021
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:02:
[...]

nee dat was niet in leiden. was in Breda
maar zou het kunnen dat het zo hoort omdat het een dummy is??
ja dat moet dan wel aan die dummies liggen, wel stom, waarom zouden ze dat dan doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazzy_abc schreef op zondag 20 januari 2008 @ 21:24:
[...]

ja dat moet dan wel aan die dummies liggen, wel stom, waarom zouden ze dat dan doen :?
weet ook niet waarom dat ze dat doen maar lijkt me niet dat ze in het echt niet zo zijn. kon de opneem toets en ophang toets niet indrukken :? maar goed verder voelde hij wel goed aan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 02:29:
Ik heb net Nokmote geïnstalleerd en ondervond wat problemen met het installeren maar uiteindelijk is het gelukt. Voor degenen die geïnteresseerd zijn hier een handleiding:

1. Je download, signed en installeert nokmote.
2. Je download, signed en installeert Pen + C (Link: http://www.mediafire.com/?fv2t5jpxmoy)
3. Je download en installeert N95_RD_Accelerometer (Link: http://research.nokia.com/files/N95_RD_Accelerometer.zip)

Nadat je alles hebt geinstalleerd open je Nokmote en daarna de Pen + c programma. Hierna zie je een bevestiging "Nokmote activated" en kun je het gebruiken

Omdat de n82 de zogenaamde PEN/abc knop niet heeft wordt de Pen + c programma gebruikt. met deze knop activeer je nokmote.

PS. Het is eerst ff wennen, je moet je telefoon horizontaal houden als je hem schuin houd gaat ie continu scrollen ;)
Heb alles precies zo gedaan zoals jij hebt beschreven. Alles gesigned en op mijn N82 geinstalleerd. Nu kan ik NokMote & Pen+C beide niet openen :/ als ik 1 van beide aan klik doet ie verder niks. Enig idee waar het aan kan liggen?

-- Edit --
Moet er wel even bij vermelden dat ik onder toepassingen bij de NokMote als icoontje een N95 8gb heb, heb ik mss een verkeerde versie van NokMote? (weet niet in hoeverre er versies zijn voor verschillende types telefoons?). Hoop dat iemand mij kan helpen!

[ Voor 10% gewijzigd door Edzeau op 20-01-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FuZZy04 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:11:
[...]

Heb alles precies zo gedaan zoals jij hebt beschreven. Alles gesigned en op mijn N82 geinstalleerd. Nu kan ik NokMote & Pen+C beide niet openen :/ als ik 1 van beide aan klik doet ie verder niks. Enig idee waar het aan kan liggen?

-- Edit --
Moet er wel even bij vermelden dat ik onder toepassingen bij de NokMote als icoontje een N95 8gb heb, heb ik mss een verkeerde versie van NokMote? (weet niet in hoeverre er versies zijn voor verschillende types telefoons?). Hoop dat iemand mij kan helpen!
je hebt de laatste stap niet uitgevoerd:
3. Je download en installeert N95_RD_Accelerometer (Link: http://research.nokia.com/files/N95_RD_Accelerometer.zip)
Hier liep ik zelf ook tegenaan waardoor ik een halfuur zat te kloten

er is maar 1 versie op het moment, de beta en deze is alleen te gebruiken met een N95 maar door middel van de PEN + C kan je het ook op je N82 gebruiken

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:45:
[...]

je hebt de laatste stap niet uitgevoerd:
Hier liep ik zelf ook tegenaan waardoor ik een halfuur zat te kloten

er is maar 1 versie op het moment, de beta en deze is alleen te gebruiken met een N95 maar door middel van de PEN + C kan je het ook op je N82 gebruiken
Maar die laatste stap/ laatste progje is toch maar één van de progjes die je kan gebruiken met NokMote? Het lijkt me dat ik NokMote ook kan gebruiken zonder die laatste stap? Of is dit een extra plug-in die ik echt nodig heb voor NokMote?

Tnx voor de snelle reactie iig! _/-\o_

--Edit--
Al opgelost, heb m simpelweg geinstalleerd (niet eens gedaan wat er in de ReadMe stond) en hij doet het nu perfect, super tooltje!

Nu flink opzoek naar leuke apps die je kan gebruiken met de plug-in 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Edzeau op 21-01-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste stap is het installeren van een soort van driver voor de accelerometer. Dit stukje hardware registreert de bewegingen. Als je dat niet installeert, ziet Nokmote de juiste hardware niet en werkt Nokmote niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1989
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 12:40
Vandaag hebben ze veranderd op de Vodafone site dat telefoon pas week 5 word verwacht, terwijl afgelopen weken week 3 stond.
Als ze volgende week nog niet hebben ga ik hem wel ergens anders me abonnement verlengen denken.

[ Voor 6% gewijzigd door sander1989 op 21-01-2008 10:18 ]

............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:27
sander1989 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:17:
Vandaag hebben ze veranderd op de Vodafone site dat telefoon pas week 5 word verwacht, terwijl afgelopen weken week 3 stond.
Als ze volgende week nog niet hebben ga ik hem wel ergens anders me abonnement verlengen denken.
Ik had hem daar ook besteld, maar ik heb mijn order sinds vrijdag geannuleerd. Hopelijk word mijn verzoek vandaag verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
De witte N82 is inmddels op voorraad bij de leverancier en wordt binnen een week in de winkels verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olic90
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-08-2022
Ik ben van plan om de Nokia N82 binnenkort te kopen.
Ik heb verschillende site's gelezen dat de camera veel problemen geeft , dat er bijvoorbeeld veel dode pixels zijn, klopt dit?
Momenteel ben ik in bezit van een Sony ericsson k850, en ben van plan om deze in te ruilen voor de Nokia N82.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik heb vandaag mijn N82 gestreamd met mijn PS3

Nu kan ik wireless via mijn PS3 filmpjes/mp3/foto's bekijken/kopieeren die op mijn N82 staan.

Erg handig! Je kan dat doen via instrumenten>connect>Eigen Media. Dan de wizard doen.

Ik kon dit overigens al via mijn PC met windows media player en ook via de laatste winamp versie met die functie Orb (winamp remote).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:18:
[...]

Ja ik had deze link via de Moderator van GSM Helpdesk. Het programma is wel officieel alleen de link niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vond ik de titanium errug spiegelend, hopelijk is dat bij de witte anders _/-\o_
Heeft iemand hier al goede foto's van gezien/gemaakt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:49:
Persoonlijk vond ik de titanium errug spiegelend, hopelijk is dat bij de witte anders _/-\o_
Heeft iemand hier al goede foto's van gezien/gemaakt? :P
Verwijderd in "Nokia N82"

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:41
Olic90 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:06:
Ik ben van plan om de Nokia N82 binnenkort te kopen.
Ik heb verschillende site's gelezen dat de camera veel problemen geeft , dat er bijvoorbeeld veel dode pixels zijn, klopt dit?
Ja dit komt vrij veel voor volgens mij, ik heb hem zelf 2 keer hier voor moeten omruilen en iemand anders in dit topic ook en ook op andere sites heb ik er al over gelezen.
Het valt eigenlijk alleen echt op bij foto's in het donker zonder flits, dus als je dit niet test merk je het waarschijnlijk niet eens.

Ik heb nog een vraagje: hebben meer mensen op de N82 dat de onderkant van het scherm niet helemaal gelijk verlicht wordt, als of 1 led net iets feller brandt zeg maar. Dit zie je eigenlijk alleen bij een volledig wit (of andere lichte egale kleur) scherm, bij de menu's van de telefoon zelf is het niet zichtbaar.
Hier een filmpje op youtube waar ik dit zelf toevallig ook op zag: http://nl.youtube.com/watch?v=-ZpQw0OMLfg

Je ziet tijdens het opstarten dat een deel van het scherm links beneden net iets feller schijnt.
Op de N82 die ik nu heb ziet het er ook ongeveer zo uit, de vorige 2 heb ik heel kort gehad en kan ik me niet meer goed herinneren of het daar ook zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Jaa :)

Maar is zou eens een mooie foto van de voorkant willen zien.. (van de witte :) )

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johantjuuh schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:25:
[...]

Jaa :)

Maar is zou eens een mooie foto van de voorkant willen zien.. (van de witte :) )
Ikke ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Unfortunately (or not?), only the back case turned white, while the front case kept the original metallic look.
http://news.softpedia.com...in-Milk-White-75255.shtml
The front part of the phone remains the same while the back side is completely washed out and comes in the eye-catching white colour
http://www.symbian-freak..../nokia_n82_milk_white.htm

Alleen de achterkant is dus wit, de voorkant hetzelfde.
Hier liggen de witte en de titanium versie naast elkaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.symbian-freak.com/images/news/08/01/n95w01.jpg
De grote vraag is, welke is de witte?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
EWK schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:53:
[...]

[...]

http://news.softpedia.com...in-Milk-White-75255.shtml

[...]

http://www.symbian-freak..../nokia_n82_milk_white.htm

Alleen de achterkant is dus wit, de voorkant hetzelfde.
Hier liggen de witte en de titanium versie naast elkaar.
[afbeelding]
De grote vraag is, welke is de witte?
Ja die had ik ook al gezien...

Maar die vind ik er toch wel erg veel op lijken. Ik zou dan zeggen dat de rechtse de witte is.

Maar er was al iemand die de witte uit hong kong had :)

Misschien zou je even foto's van de voorkant willen maken..? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 22:04
Nog een vraagje over de GPS, aangezien Tomtom onmogelijk is op dit toestel (met ingebouwde antenne) zou ik willen weten of Nav4all hetzelfde gebruiksgemak biedt als Tomtom?
Dus gewoon opstarten -> adres ingeven -> GO.
Ik ben een verstokte Tomtom gebruiker en Nav4all is mij totaal onbekend, dus heb ik mijn
twijfels of ik erop acheruit ga kwa navigatie wanneer ik dit toestel aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 14:26
tomtom werkt bij mij met externe bluetooth gps muis (holux 236 ). Deze ligt in kofferbak. telefoon werkt tegelijkertijd met mijn parrot ls3400 carkit (ook bluetooth) en de holux 236.

Daarnaast heb ik ook route66 geinstalleerd. Deze werkt wel met de interne gps muis. Draait ook soepel. Over de kwaliteit van de kaarten kan ik nog weinig zeggen.

Route 66 zou dus ook een alternatief zijn.

nav4all ken ik zelf niet maar volgens mij moet je daar een gprs verbinding voor open hebben staan. Deze download de kaarten als ik mij niet vergis. Er lopen ook topics over nav4all [Nav4All] Gratis navigatie op je Telefoon
jos707 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:08:
Nog een vraagje over de GPS, aangezien Tomtom onmogelijk is op dit toestel (met ingebouwde antenne) zou ik willen weten of Nav4all hetzelfde gebruiksgemak biedt als Tomtom?
Ik ben een verstokte Tomtom gebruiker en Nav4all is mij totaal onbekend, dus heb ik mijn

[ Voor 12% gewijzigd door amsterdammertje op 21-01-2008 15:30 ]

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Johantjuuh schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:08:
[...]

Ja die had ik ook al gezien...

Maar die vind ik er toch wel erg veel op lijken. Ik zou dan zeggen dat de rechtse de witte is.

Maar er was al iemand die de witte uit hong kong had :)

Misschien zou je even foto's van de voorkant willen maken..? :)
Ik heb een witte n82. Ik heb het vandaag vergeleken met een zilvere N82 van de BC in NL. Het is puur het batterijklepje en die cover naast de camera module wat wit is. De rest is 100% hetzelfde. De kunststof midden frame is ook van de zelfde kleur en materiaal. Voorkant zit ook geen verschil in kleur en materiaal.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johantjuuh
ReseT schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:16:
[...]

Ik heb een witte n82. Ik heb het vandaag vergeleken met een zilvere N82 van de BC in NL. Het is puur het batterijklepje en die cover naast de camera module wat wit is. De rest is 100% hetzelfde. De kunststof midden frame is ook van de zelfde kleur en materiaal. Voorkant zit ook geen verschil in kleur en materiaal.
okee! Bedankt.

Dat is een kleine tegenvaller...

Ik vond de voorkant juist niet zo HEEL erg mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

jos707 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:08:
Ik heb diverse navigatieoplossingen geprobeerd. Ben net als jij nogal aan TomTom gehecht. Ik moet zeggen dat ik geen van de oplossingen voldoende vind aanspreken om TomTom te laten vallen. De kaartenkwaliteit en de nauwkeurigheid van TomTom vind ik absoluut de top. Ik heb er dus voor gekozen m'n externe GPS in de auto te houden zodat ik TomTom kan blijven gebruiken. De interne GPS is dan denk ik wel gemakkelijk als ik es in een andere stad ben en met Google Maps de weg zoek te voet.

Als je eis is de interne GPS te willen gebruiken en niet t.b.v. TomTom met een externe muis te werken, dan is dit niet het toestel voor je. Ik denk dat je dan naar één van de Windows Mobile HTC oplossingen moet kijken. Heel anders, maar heeft ook z'n voors en z'n tegens.

Als de eis is TomTom te gebruiken, en je hebt nog een externe GPS muis liggen en vind het niet bezwaarlijk zo te werken, dan is de N82 een prima keuze. Ik heb deze keus gemaakt en ben er dik tevreden mee. Verwacht geen patch van TomTom om 'm te laten werken met de interne GPS. Maar je weet maar nooit...

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al iets meer bekend of dat de n82 ook in het zwart verkrijgbaar zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 14:57
roma0803 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:35:
[...]
Verwacht geen patch van TomTom om 'm te laten werken met de interne GPS. Maar je weet maar nooit...
Waarom niet? Wat is eigenlijk de reden dat TomTom niet werkt met de interne GPS? (werkt t overigens wel met interne GPS ontvangers van toestellen met WM?)

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two-one
  • Laatst online: 12-06 21:58
als je een externe bluetooth gps gebruikt, kun je dan tegelijkertijd bellen via bluetooth en navigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Laatst online: 17-09-2020
DeepShadow schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:21:
[...]

Waarom niet? Wat is eigenlijk de reden dat TomTom niet werkt met de interne GPS? (werkt t overigens wel met interne GPS ontvangers van toestellen met WM?)
patch schijnt eind van de zomer te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Laatst online: 08:16
Wat is naar jullie mening de beste snes rom emulator voor de n82?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
Heeft iemand hier toevallig nog naar gekeken:

Ik heb nog een vraagje: hebben meer mensen op de N82 dat de onderkant van het scherm niet helemaal gelijk verlicht wordt, als of 1 led net iets feller brandt zeg maar. Dit zie je eigenlijk alleen bij een volledig wit (of andere lichte egale kleur) scherm, bij de menu's van de telefoon zelf is het niet zichtbaar.
Hier een filmpje op youtube waar ik dit zelf toevallig ook op zag: http://nl.youtube.com/watch?v=-ZpQw0OMLfg

Je ziet tijdens het opstarten dat een deel van het scherm links beneden net iets feller schijnt.
Op de N82 die ik nu heb ziet het er ook ongeveer zo uit, de vorige 2 heb ik heel kort gehad en kan ik me niet meer goed herinneren of het daar ook zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
jup

bluetooth carkit en bluetooth gps muis beiden geconnect. navigeer en bellen tegelijk. Geluid vantomtom wordt naar mijn bluetooth carkit gestuurd.

stond overigens ook in mijn eerdere post
toineneman schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:57:
als je een externe bluetooth gps gebruikt, kun je dan tegelijkertijd bellen via bluetooth en navigeren?

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
StrayDog schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:14:
Heeft iemand hier toevallig nog naar gekeken:

Nu je het zegt, dat heb ik ook! De backlight is linksonder idd feller dan de rest van het scherm. Het scherm zelf is trouwens pracht! De inkijk hoek is vanaf alle kanten goed zichtbaar, zonder enige verkleuringen!

Oh en als ik een bericht typ, in notes, calender items of een sms, en ik op de # toets druk, dan kan ik verder typen zoals normaal. maar als ik dan met me D-pad naar link of rechts ga (om de cursor te verplaatsen) dan selecteer ik automatisch 1 karakter en delete ik de eerst volgende geselecteerde karakter, verder staat er copy links onderin. ik kan dan niet terug naar de "normale" modus, waarbij als ik naar links ga met de D-pad ik dan de cursor verplaats. 8)7

Hoe werkt eigenlijk de copy/paste (het vroegere pen functie) . ik kan wel copy en pasten dmv de * toets wat langer in te houden, dan verschijnt er een menuutje. Met de center d-pad ingedrukt, kan ik met links en rechts iets selecteren. Hoe het selecteren gebeurt met de # toets is voor mij een raadsel.

[ Voor 10% gewijzigd door ReseT op 22-01-2008 00:03 ]

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinadus
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 15:42
Even een vraagje aan de mensen die hem via ebay bij Rose bestelt hebben:

Is jullie gsm zonder problemen of hebben jullie hem al moeten terug sturen?
En nog wat, ik heb er ook 1 bij hem gekocht maar hij wil allemaal dingen weten.
o.a. mijn "creditcard statement", vroeg hij dat bij jullie ook en wat bedoeld hij daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
ReseT schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:55:
[...]

Hoe werkt eigenlijk de copy/paste (het vroegere pen functie) . ik kan wel copy en pasten dmv de * toets wat langer in te houden, dan verschijnt er een menuutje. Met de center d-pad ingedrukt, kan ik met links en rechts iets selecteren. Hoe het selecteren gebeurt met de # toets is voor mij een raadsel.
Zie http://www.s60.com/life/t...ps/increasingproductivity even naar beneden scrollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
marinadus schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:52:
Even een vraagje aan de mensen die hem via ebay bij Rose bestelt hebben:

Is jullie gsm zonder problemen of hebben jullie hem al moeten terug sturen?
En nog wat, ik heb er ook 1 bij hem gekocht maar hij wil allemaal dingen weten.
o.a. mijn "creditcard statement", vroeg hij dat bij jullie ook en wat bedoeld hij daarmee?
Ik hebde n82 bij hem gekocht zonder problemen, en het apparaat werkt nog steeds top en geen defecten geconstateerd!

Ik betaalde d.m.v. paypal wat eigenlijk direct gelinked staat naar mijn creditcard en heb nooit vragen etc gehad hierover. Ik adviseer ook om altijd en sowieso op ebay d.m.v. paypal te betalen!

Overigens geen invoerrechten hoeven betalen en er ook niks over gehoord van fedex en dat is ondertussen al 3 weken geleden bijna!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinadus
Ik heb hem ook gekocht via paypal maar hij vraagt dus om een creditcard statement :S
PacinoAllstars schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:43:
[...]

Ik heb bij hem gekocht zonder problemen, en het apparaat werkt nog steeds top en geen defecten geconstateerd!

Ik betaalde d.m.v. paypal wat eigen direct gelinked staat naar mijn creditcard en heb nooit vragen etc gehad hierover. Ik adviseer ook om altijd en sowieso op ebay d.m.v. ebay te betalen!

Overigens geen invoerrechten hoeven betalen en er ook niks over gehoord van fedex en dat is ondertussen al 3 weken geleden bijna!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Jouw creditcard is hoogstwaarschijnlijk nog niet gevalideerd door PayPal. Heb jij de 4 cijferige code bij een PayPal afschrijving als eens ingegeven om de creditcard te bevestigen? Als dit nog niet door je is gedaan, kan de verkoper niet zeker weten dat je een legitieme creditcard gebruikt en zal om extra bevestiging vragen (de statement). Het alleen toevoegen van een creditcard op PayPal is dus niet voldoenden, deze moet gevalideerd worden door PayPal.

Ook ik heb bij Rose mijn toestel gekocht via een PayPal/credicard betaling. Een doorPayPal gevalideerde kaart. Zonder problemen en zonder additionele bevestigingen naar Rose.

PS: Mijn toestel werkt overigens nog steeds helemaal prima. Ik heb Euro2 erop gezet en heb een prima toestel te pakken.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
Even een vraag over ringtones en muziek. Symbian heeft daarvoor twee mappen:
- Sounds/Digital (voor mp3/wav/etc)
- Sounds/Simple (voor RNG)

Ik wil mn ringtones liever niet in Digital, want veracht het niet, maar tijdens het muziek luisteren hoor ik liever niet alle ringtones voorbij komen.. Dus mijn vraag is; wat is de juiste plek om ringtones e.d. op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn bestelling bij bestelmaar.nl geannuleerd. Ik had hem 15 jan besteld (incl. benodigde gegevens) en dr was nog niks verandert aan de status op de site. Na herhaaldelijk bellen (1x6min, 1x10min en de laatste x 12 min) ,mail hoef je niet te proberen, kreeg ik iemand aan de lijn. Die zei dat ik hem snel kon verwachten, het toestel was wel op voorraad maar ze hadden nog geen tijd gehad om er zelfs maar naar te kijken. Ik kon hem deze week verwachten zei hij, de dag kon hij niet zeggen. Door de irritatie van het niet bereikbaar zijn en het gebrek aan duidelijke informatie heb ik besloten om de bestelling te annuleren. Nu heb ik hem bij 2call besteld en daar gaat alles wel vlot, binnen een uur was de bestellingsstatus gewijzigd, het is nu in behandeling bij vodafone. Ik wou het gewoon ff kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 14:50

robertwebbe

Robert Webbe

Ginz schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:23:
Nieuw Nokia N82 firmware:
[...]
Heeft iemand al succesvol kunnen updaten naar 11.0.117? Indien ja, met welke productcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
ReseT schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:55:
[...]

Nu je het zegt, dat heb ik ook! De backlight is linksonder idd feller dan de rest van het scherm.
Ok bedankt, herkennen meer mensen dit?
Oh en als ik een bericht typ, in notes, calender items of een sms, en ik op de # toets druk, dan kan ik verder typen zoals normaal. maar als ik dan met me D-pad naar link of rechts ga (om de cursor te verplaatsen) dan selecteer ik automatisch 1 karakter en delete ik de eerst volgende geselecteerde karakter, verder staat er copy links onderin. ik kan dan niet terug naar de "normale" modus, waarbij als ik naar links ga met de D-pad ik dan de cursor verplaats. 8)7
Op de Nokia forums heb ik hier een topic over gezien,schijnt een bug in de firmware te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:41:
[...]

Heeft iemand al succesvol kunnen updaten naar 11.0.117? Indien ja, met welke productcode?
Zojuist met de Euro2 geprobeerd (gekeken). Voor deze vindt de updater helaas alleen nog de originele (eerste) firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 'm besteld via 2call met een vodafone 1 jarig 35euro abo. Heb 'm ook meteen betaald, kan ik dan morgen of overmorgen ontvangen? Of moet eerst het contact goedgekeurd worden?

Lees de topicwaarschuwing even door.

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 22-01-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 22:23

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:49:
Heb 'm besteld via 2call met een vodafone 1 jarig 35euro abo. Heb 'm ook meteen betaald, kan ik dan morgen of overmorgen ontvangen? Of moet eerst het contact goedgekeurd worden?

[mbr]Lees de topicwaarschuwing even door.[/mbr]
Anders lees je de voorwaarde en andere info even op de 2call site :O

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
roma0803 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:21:
Jouw creditcard is hoogstwaarschijnlijk nog niet gevalideerd door PayPal. Heb jij de 4 cijferige code bij een PayPal afschrijving als eens ingegeven om de creditcard te bevestigen? Als dit nog niet door je is gedaan, kan de verkoper niet zeker weten dat je een legitieme creditcard gebruikt en zal om extra bevestiging vragen (de statement). Het alleen toevoegen van een creditcard op PayPal is dus niet voldoenden, deze moet gevalideerd worden door PayPal.

Ook ik heb bij Rose mijn toestel gekocht via een PayPal/credicard betaling. Een doorPayPal gevalideerde kaart. Zonder problemen en zonder additionele bevestigingen naar Rose.

PS: Mijn toestel werkt overigens nog steeds helemaal prima. Ik heb Euro2 erop gezet en heb een prima toestel te pakken.
Hierbij moet ik melden ik ik zelf ook verified member ben van paypal, dus het zal daar wel aan leggen (ook euro 2 hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoongoed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04 17:14
Ik heb een rare vraag.

Als je de camera opent, en gaat focussen zeg maar. Verschijnt er dus de (voor de flits zelf) een oranje/rode kleurig licht. Als ik dit licht nu ergens heel dichtbij of veel verder van af hou, hoort de
Weerspiegeling die je dan van dat licht in je scherm ziet, niet in het midden van Het 'zoek' raster te staan.??

En als de camera gaat focussen, horen jullie dan ook een krakend/scherpstellend geluid??

Ik weet dat het rare vragen zijn, maar dit viel mij op nadat ik vandaag met een andere n82 heb 'gespeeld'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze telefoon sinds vorige week donderdag...
en ik ben er nog steeds heel blij mee.
Voor degenen die van plan zijn gebruik te maken van Nokia Maps...
NIET die maploader op de site gebruiken...
Want de map voor Nederland is "corrupted".
Hierdoor is het zelfs zo dat mijn Nokia Maps voorlopig geen kaart heeft :(
Iemand die de oude versie ervan heeft trouwens?
Voor degenen die nog wat accessoires nodig heeft...
De autolader voor deze telefoon DC-4 is bij de Kijkshop €9,95,
goedkoop als je de prijzen online ziet (±€15,-)
Verder heb ik deze 8gb micro sd kaart besteld:
http://mob-com.nl/product...h=29_372&products_id=1815
Het is zeker heel erg goedkoop...
Bij de Saturn en de Dynabyte was hij voor €85,-.
Verder vond ik deze ook zeker de moeite waard:
http://www.mobielbereikba...er+Bundelpakket+Origineel
Het voordeel hiervan, is dat je geen gaatjes of andere ongein hoeft te boren in je dashboard.
De goeie stand instellen en huppakee hij zit vast aan je ruit ;)
En ja... deze telefoon is echt geweldig!!!
Alleen jammer dat de batterij zo snel leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoongoed schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 00:36:
Ik heb een rare vraag.

Als je de camera opent, en gaat focussen zeg maar. Verschijnt er dus de (voor de flits zelf) een oranje/rode kleurig licht. Als ik dit licht nu ergens heel dichtbij of veel verder van af hou, hoort de
Weerspiegeling die je dan van dat licht in je scherm ziet, niet in het midden van Het 'zoek' raster te staan.??

En als de camera gaat focussen, horen jullie dan ook een krakend/scherpstellend geluid??

Ik weet dat het rare vragen zijn, maar dit viel mij op nadat ik vandaag met een andere n82 heb 'gespeeld'
Ik heb dit ook bij mijn N82. Is inderdaad wel een beetje vreemd maar zo te zien dus wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinadus
Kun jij bevestigen dat met deze houder voor in de auto, de n82 nog steeds kan opgeladen worden, of wordt deze ingang geblokkeerd? En worden er geen andere knopjes geblokkeerd? Zit er ook over te denken om deze aan te schaffen.
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 00:37:
Het voordeel hiervan, is dat je geen gaatjes of andere ongein hoeft te boren in je dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
http://www.brodit.com/new...atic/news/int/080122.html

deze is ook nog een alternatief. Die laat ook alle knopjes open. Helaas heeft brodit nog geen actieve ( dus met lader ingebouwd) houder. Heb deze besteld bij pdaplus. Hoop dat ie snel geleverd wordt!
marinadus schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:46:
Kun jij bevestigen dat met deze houder voor in de auto, de n82 nog steeds kan opgeladen worden, of wordt deze ingang geblokkeerd? En worden er geen andere knopjes geblokkeerd? Zit er ook over te denken om deze aan te schaffen.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
De batterij is dus niet noemenswaardig snel leger dan die van mijn SE W800i. De eerste dagen ben je natuurlijk veel aan het spelen met spelletjes, applicaties, gps en wat-dan-ook en dan gaat batterijgebruik wat sneller.

Dus zo slecht is het volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Goed nieuws beste tweakervrienden! Zojuist de N82 weer even getest op de Nokia Software Updater en met mijn standaard productcode (0551513) kan ik hem nu updaten naar 11.0.117.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
robertwebbe schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:16:
Goed nieuws beste tweakervrienden! Zojuist de N82 weer even getest op de Nokia Software Updater en met mijn standaard productcode kan ik hem nu updaten naar 11.0.117.
mijne komt nu ook met die update.

al geupdate?

[ Voor 5% gewijzigd door amsterdammertje op 23-01-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapoor
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06 14:47
Ik heb ook een 8gb kaartje gekocht alleen kwam deze verkoper tegen op e-bay en het blijkt dat hij ook gewoon een webwinkel in nederland heeft die een stuk goedkoper is dan wat bij de pricewatch staat
Klik

Verder heb ik ook via e-bay deze autohouder gekocht ben benieuwd of het allemaal past maar voor de prijs kon ik het niet laten
Klik

P.S. Ik heb de telefoon geupdate alle instellingen blijven zoals al eerder gezegd is behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de verbeterpunten uit de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:40:
Wat zijn de verbeterpunten uit de update?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29453817#29453817
Lapoor schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:40:
[...]
P.S. Ik heb de telefoon geupdate alle instellingen blijven zoals al eerder gezegd is behouden.
Ja, hier ook. Alles stond er nog in dus updaten zonder backup. Ik vind dit weer een hele goede stap in de verbetering van de service van Nokia _/-\o_ . Zelfs de geïnstalleerde applicaties werken nog, dat scheelt weer een hele hoop werk.

Ik vind het alleen wel een klein beetje jammer dat ze de Flash speler niet meteen "even" hebben geupdate naar 3.0...

[ Voor 50% gewijzigd door robertwebbe op 23-01-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er nu ook Flash Lite 3.0 op de N82 na de update??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, nee dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
valt mij op dat na de software update er 3 streepjes van mijn batterij weg zijn. had hem gisteren ochtend opgeladen. Hoop dat de batterij indicator ook wat nauwkeuriger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marinadus schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:46:

[...]
Ja de houder zit niet in de weg...
heb hem namelijk al eerder gebruikt.
(mn vriend heeft een e65, die dezelfde lader en autohouder heeft)

@Lapoor... Wanneer krijg je hem binnen? Ziet er wel goed uit dat je hem ook gedraaid kan houden en daardoor een bredere scherm. Maar hij is me net iets te groot denk ik...die autohouder die ik heb gezien (en dus ook gebruikt) past meer bij deze foon heb ik het idee. Jammer dat ik mijn micro sd kaartje al heb besteld... anders was het wel de moeite waard... maarja... die luttele 54,50 en dus 4,50 meer vind ik prima betaalbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook de N82.
Via Algebeld.nl
prima deal vodafone 1 jr 35 euro voor 130 euro!
goede service ook. Service desk is altijd bereikbaar !

Gisteren avond dus zitten spelen.
Camera is inderdaad super.
Wat me een beetje tegenvalt is de indeling van het startscherm en hoeveel menu's je moet doorklikken om bij bepaalde applicaties/toepassingen te komen.
Ook balen dat die nokia kaarten voor nederland coruupt zijn.( zie vorige post). Kan ik nog niet GPS-en.

Heeft er iemand advies
1. Wat goede software is om je startscherm aan te passen?
2. Wat goede software is om favorieten of shortkeys te maken naar applicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:43:
Ik heb sinds gisteren ook de N82.
Via Algebeld.nl
prima deal vodafone 1 jr 35 euro voor 130 euro!
goede service ook. Service desk is altijd bereikbaar !

Gisteren avond dus zitten spelen.
Camera is inderdaad super.
Wat me een beetje tegenvalt is de indeling van het startscherm en hoeveel menu's je moet doorklikken om bij bepaalde applicaties/toepassingen te komen.
Ook balen dat die nokia kaarten voor nederland coruupt zijn.( zie vorige post). Kan ik nog niet GPS-en.

Heeft er iemand advies
1. Wat goede software is om je startscherm aan te passen?
2. Wat goede software is om favorieten of shortkeys te maken naar applicaties?
Dat kan je zelf allemaal instellen. Alle shortcut keys in je standy menu kan je veranderen.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ marty_ba
Die 130 euro is dan wel inclusief internet a 9,50 pm. Dus totale kosten 44,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Tjongejonge! Wat is dat ernstig fijn zeg om zo je foon te kunnen updaten. Nieuwe softwareversie erop en al je programma's en instellingen behouden. Super. Wat een verademing na Windows Mobile, daar is het een soort format-C:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
roma0803 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:11:
Tjongejonge! Wat is dat ernstig fijn zeg om zo je foon te kunnen updaten. Nieuwe softwareversie erop en al je programma's en instellingen behouden. Super. Wat een verademing na Windows Mobile, daar is het een soort format-C:
Haha ja idd, gelukkig heb ik maar 1 firmware update in mn Qtek 8310 tijdperk meegemaakt. Ik ga zo ook even updaten.

Overigens zette ik gisteravond mn telefoon uit en weer aan, toen waren er 3 streepjes van de batterij weg. Het lijkt dus wel of de indicatie ook nauwkeuriger wordt na uit/aanzetten.. :/ En hij houd het inmiddels al bijna 3 dagen vol met BT aan, wat progjes installeren en foto's maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen hoe jullie de firmware hebben geupdate? Ik heb ook een N82 met productcode 0551513, alleen in pc suite zegt ie bij nokia software updater dat mijn product niet wordt ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:31:
Mag ik vragen hoe jullie de firmware hebben geupdate? Ik heb ook een N82 met productcode 0551513, alleen in pc suite zegt ie bij nokia software updater dat mijn product niet wordt ondersteund...
Gewoon met de het programma Nokia Software Updater (staat bij mij los geinstalleerd naast PC suite.)
De nieuwe firmware is trouwens hier ook succesvol geinstalleerd :) .
Je kan eens proberen de nieuwe versie van de Nokia site te downloaden en installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik heb de mijne net ook geupdate via het losse programma Nokia Software Updater (NSU).

Echter wat is er eigenlijk precies verandert?

Ik merk niet echt dat bv de telefoon sneller is geworden bij het bladeren door de menu's etc of een programma openen.

Het is wel beter dat je gewoon thuis je gsm kan updaten voorheen ben ik weleens naar zo'n Service Point gegaan koste me gelijk een hele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Ben van route 666 overgestapt op de nieuwste garmin mobile xt en deze werkt perfect!

Veel meer instellingen, mogelijkheid om flitspalen te zien en noem maar op. De stemmen zijn ook beter en hij zoomed automatisch in en uit. Een verademing t.o.z. route 666. Heel europa staat er nu in kost zo een 1,2 gig ruimte. Noord Amerika heb ik ook nog, maar om die nou te installeren...

Ik heb echter 1 klein probleem. In mijn gallerij staan icoontjes/pictogrammen die geinstalleerd zijn tijdens garmin en deze horen uiteraard niet in de gallerij tussen mijn foto's te staan. Kan ik hier iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
PacinoAllstars schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:40:
[...]
Ik heb echter 1 klein probleem. In mijn gallerij staan icoontjes/pictogrammen die geinstalleerd zijn tijdens garmin en deze horen uiteraard niet in de gallerij tussen mijn foto's te staan. Kan ik hier iets aan doen?
Zelfde heb ik met covers van muziekalbums... Weet ook niet hoe ze weg moeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
DeepShadow schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:48:
[...]

Zelfde heb ik met covers van muziekalbums... Weet ook niet hoe ze weg moeten..
telefoon aan de computer hangen.
via de computer de betreffende bestanden opzoeken, rechter muisklik en dan eigenschappen kiezen.
vinkje plaatsen bij verborgen en klaar is kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

Hier nog eens een bevestiging dat de firmware updates van nokia vanaf nu data preservation hebben.
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/6601

Er staat alleen in dat de data preservation pas werkt nadat de update is geinstalleerd....dus voor deze update moet je wel nog een backup maken :?

[ Voor 79% gewijzigd door Xander84 op 23-01-2008 22:43 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
firefighter2 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:53:
[...]

telefoon aan de computer hangen.
via de computer de betreffende bestanden opzoeken, rechter muisklik en dan eigenschappen kiezen.
vinkje plaatsen bij verborgen en klaar is kees
creatieve oplossing, heb ze al allemaal verwijderd helaas en zie geen verschil, toch ga ik maar even herinstalleren voor de zekerheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje waarschuwing: de n82 is extreem krasgevoeling. had hem heel even in mn jaszak zitten met een sleutelbos en de lijst om het display heen heeft gewoon diepe krassen. dat gebeurde met mn 6233 echt niet! erg zonde, dus u bent gewaarschuwd.

pfff.. tis dat er gps en een goeie cam op zit, anders zou ik hem allang weer hebben ingeleverd.. ::|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
Tja, sleutels en een telefoon in 1 zak is ook niet zo'n goede combinatie.
Ik heb altijd 1 zak voor mijn telefoon waar voor de rest niks ingaat, alle andere zooi in een andere zak.
Displaybeschermer oid. heb ik nog nooit gehad maar ook nooit nodig geweest, nooit krassen gehad op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Mensen die hun telefoon niet kunnen updaten (nieuwe firmware). Zorg ervoor dat je de juiste nokia updater hebt. Mijn telefoon werd ook niet herkend, maar na het downloaden van de nederlandse vanaf de nokia europe website, was dit wel het geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Xander84 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:53:
Hier nog eens een bevestiging dat de firmware updates van nokia vanaf nu data preservation hebben.
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/6601

Er staat alleen in dat de data preservation pas werkt nadat de update is geinstalleerd....dus voor deze update moet je wel nog een backup maken :?
Dat is voor andere toestellen dan de N82. Ik heb net een firmware update gedaan en alles wat ik had qua messages, contacten en apps heb ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Mijn N82 werd 1e keer ook niet ontdekt door de updater.

Ik heb de N82 toen op Nokia PC SUITE mode gezet en toen ging wel goed.

Ik had geen back-up gemaakt en er is bij mij ook niets verloren gegaan. Telefoonnummers/smsjes etc, Foto's mp3 programma's staan er nog allemaal op ook extra ged/l Kaarten voor Nokia Maps staan er nog steeds op. Ook mijn Windows Vista Theme en instellingen bleven gewoon bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

Crew One schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:51:
[...]

Dat is voor andere toestellen dan de N82. Ik heb net een firmware update gedaan en alles wat ik had qua messages, contacten en apps heb ik nog.
Artikel ging wel over de firmware update van de n82, maar zoals vaker zijn die artikelen van mobilecowboys niet altijd even duidelijk....Hier een betere bron ;)
http://www.allaboutsymbia..._firmware_updated_to_.php
Fijn update'n dus zonder verlies van gegevens _/-\o_

Flash lite 3 update is trouwens ook onderweg in een volgende firmware update :o

[ Voor 6% gewijzigd door Xander84 op 23-01-2008 22:47 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Hier trouwens info wat de nieuwe firmware update doet:
Changes/improvements made from MCU SW 10.0.046 to version 11.0.117:

- Camera application:
- Improvements of 'Unexpected error…' probability when starting up with quick succession of camera lens cover open/close
- Music player (below fixes should help Music player stability):
- Fix for music player freeze when operating app from accessory remote controller e.g. BT headsets, AD-54 etc.
- Map application:
- Reset fix when opening Map app from landmark app
- Long Map app closing time
- Address search in Chinese character
Bron: allaboutphones.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
zo na 2 keer eerder een slechte n82 gehad te hebben nu al een week een super n82 in gebruik.
ik krijg er weer een beetje vertrouwen in.

zojuist nokmote aan de gang gemaakt op mijn n82
supercool programma en freeware.
ff signen en klaar is kees.
werkt gaaf met need for speed en asphalt urban gt

kan ik iedereen aanraden.

gr marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
firefighter2 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:07:
zo na 2 keer eerder een slechte n82 gehad te hebben nu al een week een super n82 in gebruik.
ik krijg er weer een beetje vertrouwen in.
Wat was er met die slechte N82's aan de hand dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Ik wil graag een nieuwe start met mijn N82. Heb veel verschillende apps geprobeerd en weet nu wat ik er precies wel en niet op mijn N82 wil zetten, dus wil even alles "resetten". Mijn SD-kaartje gelijk even format. en kan ik ook gelijk een nieuwe update er over heen gooien.

Maar mijn vraag is even: Hoe kan ik dit allemaal het beste doen?

1 Mijn sd-kaart leeg gooien. Ik heb ergens gelezen dat NokiaMaps op het SD-kaartje staat? Dus als ik deze leeg gooi, ben ik heel NokiaMaps kwijt? (of begrijp ik dit verkeerd?).
2 Hoe kan ik het beste mijn N82 helemaal leeg gooien?
3 Hoe kan ik het beste een update installeren?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
StrayDog schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:22:
[...]

Wat was er met die slechte N82's aan de hand dan?
de 1e liet het plaatje rond de toetsen los. stak half omhoog.
de 2e had rondom het beeldscherm bij de lijst heel veel kieren en speling.
de toetsen kraakten erg, en na 2 dagen weigerde de cameraknop en volume knoppen.

bij bc meerdere toestellen naast elkaar gelegd en de beste uitgekozen.

superservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Weet iemand hoe ik LifeBlog eraf kan gooien?

Nutteloos programma voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:48

TMV

Gisteravond ook mijn N82 (EURO-2 versie zoals de meeste mensen hier) geüpdate met die nieuwste firmware ( van 10.0.046 naar 11.0.117). Alles ging goed en na een minuut of 4 was de telefoon weer gebruiksklaar en inderdaad ook helemaal zoals hij was voor de update, dus incl. contacten, emails, sms, programma's etc. User Data Retention werkt dus goed! :*)

Detail: met de bij de n-series nokia suite meegeleverde versie van de software updater kon ik mijn telefoon niet updaten, telefoon werd niet ondersteund. Toen de functie "controleren op pc-software updates" gedaan in de n-series pc suite, maar niets gevonden. Daarna gewoon vanaf de nokia site de telefoon update software gedownload en geïnstalleerd (dit was een nieuwere versie dan in de n-series suite :? ) en deze kon de telefoon gewoon updaten..

[ Voor 7% gewijzigd door TMV op 24-01-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

FuZZy04 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 02:38:
Ik wil graag een nieuwe start met mijn N82. Heb veel verschillende apps geprobeerd en weet nu wat ik er precies wel en niet op mijn N82 wil zetten, dus wil even alles "resetten". Mijn SD-kaartje gelijk even format. en kan ik ook gelijk een nieuwe update er over heen gooien.

Maar mijn vraag is even: Hoe kan ik dit allemaal het beste doen?

1 Mijn sd-kaart leeg gooien. Ik heb ergens gelezen dat NokiaMaps op het SD-kaartje staat? Dus als ik deze leeg gooi, ben ik heel NokiaMaps kwijt? (of begrijp ik dit verkeerd?).
2 Hoe kan ik het beste mijn N82 helemaal leeg gooien?
3 Hoe kan ik het beste een update installeren?

Alvast bedankt!
Op mijn huidige nokia s60 telefoon heb ik een keer full factory reset gedaan. Dit formateert als het ware je hele telefoon (telefoon geheugen + memmory card) en zet alles terug zoals het orgineel was. Voor de hard reset moet je de volgende procedure doorlopen:

-Switch off the phone.
-Hold down the following three buttons: Green (call answer) button, * button, and '3' button
-While holding these buttons, press the power button and switch on the phone
-When the message 'Formatting' appears on the screen, release all of the buttons.

Formateren duurt een tijdje. Zorg wel dat je batterij vol is! Ik heb geen idee of dit ook op de n82 werkt, maar ik geloof dat dit voor alle symbian telefoons geldt.

Een soft reset is ook mogelijk, dit formateert geloof ik alleen het interne geheugen. Dan moet je de volgende code in toetsen *#7370#.

[ Voor 23% gewijzigd door Xander84 op 24-01-2008 10:53 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de tips!

Jammer dat Flash Lite 3.0 er niet gelijk bij gedaan is.. Iemand een idee wanneer de volgende update op de planning staat, of loop ik dan erg op de zaken vooruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Is het mogelijk om met GooSync automatisch te synchroniseren? Dat handmatige gedoe is zo ouderwets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Xander84 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:42:
[...]

Op mijn huidige nokia s60 telefoon heb ik een keer full factory reset gedaan. Dit formateert als het ware je hele telefoon (telefoon geheugen + memmory card) en zet alles terug zoals het orgineel was. Voor de hard reset moet je de volgende procedure doorlopen:

-Switch off the phone.
-Hold down the following three buttons: Green (call answer) button, * button, and '3' button
-While holding these buttons, press the power button and switch on the phone
-When the message 'Formatting' appears on the screen, release all of the buttons.

Formateren duurt een tijdje. Zorg wel dat je batterij vol is! Ik heb geen idee of dit ook op de n82 werkt, maar ik geloof dat dit voor alle symbian telefoons geldt.

Een soft reset is ook mogelijk, dit formateert geloof ik alleen het interne geheugen. Dan moet je de volgende code in toetsen *#7370#.
Super, hier kan ik wel wat mee! Maar nog even voor de duidelijkheid/zekerheid: Bij zo'n full factory reset krijg je alles weer zoals je hem gekocht hebt. Dus:
- NokiaMaps gewoon op de SD-kaart?
- Zonder contactpersonen? (heb contacten niet op sim staan)

Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TMV schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:42:
Gisteravond ook mijn N82 (EURO-2 versie zoals de meeste mensen hier) geüpdate met die nieuwste firmware ( van 10.0.046 naar 11.0.117). Alles ging goed en na een minuut of 4 was de telefoon weer gebruiksklaar en inderdaad ook helemaal zoals hij was voor de update, dus incl. contacten, emails, sms, programma's etc. User Data Retention werkt dus goed! :*)

Detail: met de bij de n-series nokia suite meegeleverde versie van de software updater kon ik mijn telefoon niet updaten, telefoon werd niet ondersteund. Toen de functie "controleren op pc-software updates" gedaan in de n-series pc suite, maar niets gevonden. Daarna gewoon vanaf de nokia site de telefoon update software gedownload en geïnstalleerd (dit was een nieuwere versie dan in de n-series suite :? ) en deze kon de telefoon gewoon updaten..
hoii... waar heb je de telefoon update software gedownload?
kun je me een link geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:48

TMV

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:41:
[...]

Ik kon ook de directe link niet vinden maar heb een grapje uitgehaald op de site.. Ga hier maar heen: http://www.nokia.nl/A4403630
Daar kun je je telefoon selecteren om te updaten, daar staat de N82 niet tussen.. Maar dan selecteer je ff een ander model (heb zelf de N95 gepakt), dan "update via pc" klikken en dan klik je even door het menu heen totdat je vanzelf de downloadlink voorgeschotelt krijgt van de updater :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
gewoon de pc suite installeren vanaf het web. DAt is de laatste versie
Als je dan update phone software doet komt ie wel met een update voor de n82
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:41:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

FuZZy04 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 12:44:
[...]

Super, hier kan ik wel wat mee! Maar nog even voor de duidelijkheid/zekerheid: Bij zo'n full factory reset krijg je alles weer zoals je hem gekocht hebt. Dus:
- NokiaMaps gewoon op de SD-kaart?
- Zonder contactpersonen? (heb contacten niet op sim staan)

Heel erg bedankt!
Om heel eerlijk te zijn weet ik niet zeker of na die reset de orgineel bestanden terug gezet worden. ik geloof dat dat bij mij wel zo was (lifblog enzo stond er weer op), maar echt zeker weten doe ik dat niet (tis al weer een tijdje terug). Eigenlijk verwacht ik niet dat nokiaMaps wordt terug gezet op je SDkaart aangezien het een vrij groo bestand is. Je kunt nokia maps wel altijd nog downloaden en maak gewoon een backup van je huidige configuratie dan kan je inieder geval de boel weer ongedaan maken.

De contactpersonen zijn wel verwijderd.

XBOX 360 Gamertag

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wij zijn hier niet de TNT Track & Trace website....

Melding als "Ja, ik heb `m besteld", "Shit, postbode is langs geweest, maar ik was er niet" of "Morgen komt `ie!!!" zijn niet nodig. En ja, we zijn blij voor je als je `m hebt.